Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Wij zijn sinds kort overgestapt met onze gemeenschappelijke rekening van Rabo naar SNS.

Redenen: Rabo €3,20; SNS €2,50 p.m. Verder bij SNS o.a. rente op je betaalrekening, een spaarrekening met hogere rente en drie dagen p.m. rood staan zonder kosten. SNS stond altijd slecht bekend maar ik vind dat niet (meer) terecht. Tot nu toe bevalt het meer dan prima! Afsluiten ging erg simpel en de rekening openen en opsturen van pinpassen e.d. ging heel vlot (in 3 dagen alles binnen).

Mijn eigen rekening heb ik nog bij Rabo. Vriendin zit bij ING. Als het bevalt gaan we denk ik helemaal over. En als het op een gegeven moment niet meer bevalt stappen we gewoon weer over naar een andere bank.

De overstapservice, die elke bank volgens mij tegenwoordig heeft, maakt het heel makkelijk. 13 maanden lang worden de overschrijvingen en automatische incasso's doorgestuurd naar je nieuwe rekening. En bedrijven achter de automatische incasso's worden door de bank geïnformeerd. Je hoeft dus zelf vrij weinig meer te regelen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Slarioux schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Dus zeg maar, hoe goed ze de gevolgen oppakken nadat de beveiliging gekraakt is, daar zit de veiligheid hem in? Dat slaat weer een lans voor MD5. Zolang je fraudeafdeling maar goed is...
De hele reden dat CC een opslag heeft die veel hoger is dan Maestro en vaak gekoppeld is aan een verzekering, komt daaruit voort. De technische beveiliging van CCs wereldwijd is zo lek als een mandje, maar alleen als je te lang achter je computer zit zou je kunnen denken dat technische beveiliging de enige beveiliging is. CC-bedrijven zijn zoals ik al zei anti-fraude bedrijven, met een verzekeringstak, en printen toevallig ook CC's.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Triodos een fijne bank? Nou... niet als je in een in Nederland gewoon legale hoek je werk doet... Volkskrant artikeltje.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben jaren geleden al weggegaan bij de Rabo. Toen was er al een paar keer ophef over geweest met de bonussen bij het management. Daarnaast had de Rabo nog het idiote idee om de boete n.a.v. de Libor-rente fraude fiscaal af te trekken!!! Gelukkig niet gebeurd, maar toch. Omdat ik mij daar uitgeknepen voelde ben ik uiteindelijk naar ASN bank gegaan. Ondanks dat zij onderdeel zijn van SNS, hebben zij gelukkig wel een behouden beleid als het gaat om salarissen in het management. Elk jaar geven zij inzage in de cijfers over zowel winsten in beleggingen als salarissen! Ok, ze verdienen niet verkeerd, maar wel duidelijk binnen maatschappelijke grenzen. Bij ASN zal je in ieder geval niet snel meemaken dat er ineens voor tonnen aan bonussen zal worden uitgekeerd. Dat is ook duidelijk terug te vinden in hun visie als bank.

Maar goed, het is voor iedereen een persoonlijke keuze. De ene hecht meer waarde aan x, terwijl de andere meer waarde hecht aan rente. :)

Voor mij ging het vooral om dat het geld wat ASN bank verdient, op een maatschappelijke verantwoorde wijze mee omgegaan wordt. Bij hun bekruipt mij tenminste niet het gevoel dat ik voor hun persoonlijke gewin aan meebetaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Weet iemand de tarieven/voorwaarden van de Zweedse Handelsbanken? Zowel particulier als zakelijk. Kan er niets over terugvinden. De site is erg summier en ik ga niet zomaar even langs op een kantoor die niet echt in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou denken dat je Handelsbanken dan het beste eens kan bellen, emailen of schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 27-03-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:55
Ik vind ASN persoonlijke drama, ben jij je pincode/inlogcode kwijt dan begint de ellende en is alles moeilijk moeilijk. Wanneer je 1 rekening hebt met 1 pas is het wel lekker goedkoop en handig voor 'erbij'.

Zit daarnaast bij Rabo, prima ervaringen mee met betrekking tot betalingsverkeer/sparen, verder doe ik er ook niks.

Beleggen doe ik via Binck en ABN AMRO. Vind persoonlijk Mijn Dealingroom als handelsprogramma goddelijk al zijn de transactiekosten relatief hoog. Via Binck kan ik ook in enkele zaken handelen die bij ABN dicht zijn gezet ivm regels van de AFM. Binck interpreteert die regels een stuk ruimer.

ABN AMRO is overigens mijn werkgever. Zeker niet de goedkoopste bank maar dat is volgens mij een bewuste keuze. Mikt met name op het hogere segment die niet op een euro kijkt maar voor kwaliteit kiest. Waarmee ik natuurlijk absoluut niet wil zeggen dat alles top is 8)7. Kijk alleen al maar naar afgelopen week. Ook intern is er een storm van kritiek losgebarsten.

[ Voor 23% gewijzigd door PLAE op 29-03-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05
PLAE schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:20:
Ik vind ASN persoonlijke drama, ben jij je pincode/inlogcode kwijt dan begint de ellende en is alles moeilijk moeilijk. Wanneer je 1 rekening hebt met 1 pas is het wel lekker goedkoop en handig voor 'erbij'.
Valt wel mee toch? Ik was 1x wachtwoord vergeten van het online bankieren. Even bellen en binnen paar dagen briefje thuis gestuurd met nieuw wachtwoord. Wat was er bij jou drama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Voor zakelijke rekeningen, zeker voor digitaal dienstverlenende bedrijven, is KNAB echt heer en meester.
Voor prive echter behoorlijk aan de dure kant terwijl je er geen extra service voor terug krijgt; ook zijn er geen fysieke winkels e.d.

Voor prive aangelegenheden... Tja, het zijn allemaal zakkenvullers met een dubbele agenda.
Ik vind zowel rabo, ing als ABN goed presteren; vooral de ING. (En hoe anders was dat vroeger...!)

Als de plannen je dwarszitten kan je altijd kijken bij een andere bank binnen de EU.
Er zitten geen transactiekosten verbonden aan het geld ontvangen en overboeken binnen het SEPA gebied. Pinnen is over het algemeen ook gratis...
Wel kan het irritant zijn als je met bedrijven in aanraking komt die genaaid worden door de nieuwe EU VAT regels, die controleren namelijk oa in welk land je bankrekening zich bevind om vast te stellen of je wel het juiste BTW tarief krijgt. Maar dat is zo opgelost als je een +31 telefoonnummer en Nederlands IP adres hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 29-03-2015 16:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Die 5 euro in de maand is inderdaad flink duurder dan een ING of ABN, maar het stukje rente wat je krijgt op je betaalrekening en de hogere rente op je spaarrekening maakt dat volgens mij meer dan goed. 0,5% op je betaalrekening levert al meer geld op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Het ligt ook enorm aan je persoonlijke situatie. Voor € 5 p/m kun je bij Knab een onbeperkt aantal rekeningen openen. Mijn vrouw en ik hebben er drie (gezamenlijk, zij één, ik één) waar we bij de Rabo voor elk moesten betalen.

Service is ook in the eye of the beholder. Ik vond bij de Rabo niet alleen de openingstijden aan de korte kant. Ook was de regiokantoorconstructie voor mij niet handig. Ik woon in Schagen en werk full-time in Den Helder. Maar ik kan maar bij één van de kantoren terecht. Dan kan ik genieten van Knab, waar ik alles van 08:00-22:00 via telefoon en Twitter kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-09 14:10
PLAE schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:20:
Even een tegengeluidje dan: bij de ASN heb ik tot nu toe altijd direct resultaat gehad door even een belletje te plegen. Ben daar erg blij mee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Weet iemand overigens in welke fondsen en trackers je kan beleggen bij Knab Gemaksbeleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

joramoudenaarde schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:59:
Die 5 euro in de maand is inderdaad flink duurder dan een ING of ABN, maar het stukje rente wat je krijgt op je betaalrekening en de hogere rente op je spaarrekening maakt dat volgens mij meer dan goed. 0,5% op je betaalrekening levert al meer geld op toch?
Daar komt nog bij dat als je een paar dagen rood staat je het er ook al uit hebt. Het verschil tussen 14% moeten betalen of maar 5% is enorm. Daar komt nog bij dat je niets betaalt als de rente op rood staan minder dan 3 euro is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een tevreden klant van Triodos, gebruik de Rabobank alleen om mijn loon op te ontvangen en heb hier een spaarrekening, verder bankverkeer doe ik alleen met Triodos. Eigenlijk vanaf het begin klant > altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ortep schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Daar komt nog bij dat als je een paar dagen rood staat je het er ook al uit hebt. Het verschil tussen 14% moeten betalen of maar 5% is enorm. Daar komt nog bij dat je niets betaalt als de rente op rood staan minder dan 3 euro is
Bij SNS heb je elke maand 3 dagen rentevrij rood staan. :)

Imho heeft SNS allemaal klantvriendelijke punten. Rente op betaalrekening, relatief goede spaarrente voor groot-bank, en dus die 3 dagen rentevrij rood staan per maand. Dat zijn in ieder geval de 3 punten die ik uit m'n hoofd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

LuPo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:11:
[...]

Bij SNS heb je elke maand 3 dagen rentevrij rood staan. :)

Imho heeft SNS allemaal klantvriendelijke punten. Rente op betaalrekening, relatief goede spaarrente voor groot-bank, en dus die 3 dagen rentevrij rood staan per maand. Dat zijn in ieder geval de 3 punten die ik uit m'n hoofd weet.
Tsja, maar je betaalt wel 13.4% rente per jaar over roodstaan. Dat is heel wat meer dan bij Knab waar het maar 5% is Dus die 3 dagen rentevrij is wel leuk. Maar dat wordt snel ingehaald door een rente die minder dan de helft is en waarvan je de eerste 3 euro niet hoeft te betalen.

Op de site van SNS staat een rekenvoorbeeldje waar ze van 1000 euro uit gaan. Dat is na 90 dagen 31 euro rente. Bij Knab zou dat dan ongeveer 11.75 euro zijn. Dan ben je dus al 19.25 euro minder kwijt aan rente

Bij Knab ben je 60 euro per jaar kwijt voor een rekening. Bij de SNS 30. Het verschil is dus al bijna het renteverschil. Maar Knab kan ook gratis zijn.

Bovendien is de spaarrente bij de SNS ook 0.2% lager.

Je hebt niet echt voordelen opgenoemd van SNS, maar nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een gratis knab rekening geopend naast mijn ING rekening. :) is het normaal dat het toesturen van de pas en identifier 5 tot 7 werkdagen duurt? Bij de ING had ik mijn pas kn 3 werkdagen in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:30:
Afgelopen weekend een gratis knab rekening geopend naast mijn ING rekening. :) is het normaal dat het toesturen van de pas en identifier 5 tot 7 werkdagen duurt? Bij de ING had ik mijn pas kn 3 werkdagen in huis. :P
Dat is de maximale termijn. Ik wilde laatst een extra rekening en reader. De reader had ik in 2 dagen, de pas in 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ortep schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:28:
[...]

Tsja, maar je betaalt wel 13.4% rente per jaar over roodstaan. Dat is heel wat meer dan bij Knab waar het maar 5% is Dus die 3 dagen rentevrij is wel leuk. Maar dat wordt snel ingehaald door een rente die minder dan de helft is en waarvan je de eerste 3 euro niet hoeft te betalen.

Op de site van SNS staat een rekenvoorbeeldje waar ze van 1000 euro uit gaan. Dat is na 90 dagen 31 euro rente. Bij Knab zou dat dan ongeveer 11.75 euro zijn. Dan ben je dus al 19.25 euro minder kwijt aan rente

Bij Knab ben je 60 euro per jaar kwijt voor een rekening. Bij de SNS 30. Het verschil is dus al bijna het renteverschil. Maar Knab kan ook gratis zijn.

Bovendien is de spaarrente bij de SNS ook 0.2% lager.

Je hebt niet echt voordelen opgenoemd van SNS, maar nadelen
Je rekenvoorbeeld is leuk. Maar ik heb alleen af en toe dat ik per ongeluk te weinig geld op de rekening heb. Dan boek ik gelijk geld over.

Het gaat bij mij dus altijd maar om 1 dag ofzo. Dan is het leuk meegenomen dat het nu gratis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

LuPo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:51:
[...]
Je rekenvoorbeeld is leuk. Maar ik heb alleen af en toe dat ik per ongeluk te weinig geld op de rekening heb. Dan boek ik gelijk geld over.
Het is niet mijn rekenvoorbeeld, het is het voorbeeld van de SNS zelf
Het gaat bij mij dus altijd maar om 1 dag ofzo. Dan is het leuk meegenomen dat het nu gratis is. :)
Het zou dus bij KNAB voor jou ook gratis zijn. Maar je krijgt wel weer minder rente op je positieve saldo

Dat overboeken hoe je trouwens bij Knab niet te doen. Dat kan automatisch. Vanaf ieder van het onbeperkte aantal gratis spaar- en betaal-rekeningen dat je daar mag hebben.

Van mij mag je iedere bank nemen die je wilt. Ik wil alleen maar laten zien dat botweg vergelijken van de kosten die de bank per maand rekent niet de juiste methode is. Ik heb bijna alle banken vergeleken, maar Knab is voor mij per jaar bekeken veruit de goedkoopste. De ABN is met afstand de duurste.
Maar dat heeft dus alles te maken met hoeveel spaargeld je hebt, hoe vaak je rood staat en wat de kosten per maand zijn.
Wat me tegen staat bij de andere banken is dat ze het zo ondoorzichtig mogelijk maken door lage rentes te betalen, hoge te rekenen en dan te roepen dat je per maand weinig betaalt voor je betaalrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ortep schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:22:
[...]

Het is niet mijn rekenvoorbeeld, het is het voorbeeld van de SNS zelf

[...]

Het zou dus bij KNAB voor jou ook gratis zijn. Maar je krijgt wel weer minder rente op je positieve saldo

Dat overboeken hoe je trouwens bij Knab niet te doen. Dat kan automatisch. Vanaf ieder van het onbeperkte aantal gratis spaar- en betaal-rekeningen dat je daar mag hebben.

Van mij mag je iedere bank nemen die je wilt. Ik wil alleen maar laten zien dat botweg vergelijken van de kosten die de bank per maand rekent niet de juiste methode is. Ik heb bijna alle banken vergeleken, maar Knab is voor mij per jaar bekeken veruit de goedkoopste. De ABN is met afstand de duurste.
Maar dat heeft dus alles te maken met hoeveel spaargeld je hebt, hoe vaak je rood staat en wat de kosten per maand zijn.
Wat me tegen staat bij de andere banken is dat ze het zo ondoorzichtig mogelijk maken door lage rentes te betalen, hoge te rekenen en dan te roepen dat je per maand weinig betaalt voor je betaalrekening
Prima. Je hebt je punt gemaakt. Voor jou is Knab de beste keuze.

Je hoeft mij niet te betrekken in het voorbeeld, want ik sta nooit 90 dagen rood. Voor mij is SNS een stuk goedkoper dan Knab. 60 euro vs. 30 euro per jaar. Hogere rente op de betaalrekening. En mijn spaargeld staat toch ergens anders.. Die 0,2% rente die jij meer hebt op je spaarrekening bij Knab heb ik meer op mijn betaalrekening. Aangezien ik mijn spaargeld ergens anders heb, is het voor mij gunstiger om meer rente op de betaalrekening te krijgen dan op de spaarrekening van SNS waar toch haast niets op staat.

Zullen we nu weer ontopic gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 30-03-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Worden mensen dan toch echt wakker?
http://www.nu.nl/geldzake...n-willen-andere-bank.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik hoorde van iemand dat er vandaag en maandag geen betalingsverkeer mogelijk is. Klopt dit? Weet iemand hier meer van? En zo nee, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat klopt, interbankair verkeer is er nooit op feestdagen (zoals vandaag en maandag), net als in weekends etc :)

Geld voor alle banken.

Betaalverkeer naar rekeningen bij dezelfde bank werken wel overigens :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:55:
Ik hoorde van iemand dat er vandaag en maandag geen betalingsverkeer mogelijk is. Klopt dit? Weet iemand hier meer van? En zo nee, waarom niet?
De toezichthouders in Nederland zijn ambtenaren,
Net als dat die genen die de Europese regels voor betalingsverkeer hebben geschreven ook ambtenaren zijn.

Ambtenaren werken liever niet in het weekend,
En al helemaal niet op feestdagen.

Opzich geen probleem, ik zit bij 2 grote banken,
Dus naar 60 tot 70% van de Nederlanders zou ik alsnog 'direct' kunnen overboeken.

Als je overboekt naar types bij een 'internet bank' moeten die dus nu sowieso 4 dagen wachten op hun geld. En andersom ook. Maar dat zullen die types denk ook niet zo erg vinden, omdat ze meestal bij >90% van hun betalingen toch al gewend zijn minimaal een werkdag, of het hele weekend geen geld te ontvangen van andere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
wildhagen schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:57:
Dat klopt, interbankair verkeer is er nooit op feestdagen (zoals vandaag en maandag), net als in weekends etc :)

Geld voor alle banken.

Betaalverkeer naar rekeningen bij dezelfde bank werken wel overigens :)
Dan hebben we vandaag een Slechte Vrijdag. Nou ja, dan maar wachten tot dinsdag. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:11:
[...]

De toezichthouders in Nederland zijn ambtenaren,
Net als dat die genen die de Europese regels voor betalingsverkeer hebben geschreven ook ambtenaren zijn.

Ambtenaren werken liever niet in het weekend,
En al helemaal niet op feestdagen.

Opzich geen probleem, ik zit bij 2 grote banken,
Dus naar 60 tot 70% van de Nederlanders zou ik alsnog 'direct' kunnen overboeken.

Als je overboekt naar types bij een 'internet bank' moeten die dus nu sowieso 4 dagen wachten op hun geld. En andersom ook. Maar dat zullen die types denk ook niet zo erg vinden, omdat ze meestal bij >90% van hun betalingen toch al gewend zijn minimaal een werkdag, of het hele weekend geen geld te ontvangen van andere banken.
Wat een nutteloos verhaal om je eigen bankkeuze te verantwoorden 8)7

Betalingsverkeer tussen verschillende banken lopen via de Nederlandsche Bank. Die is "gesloten" in het weekend en op feestdagen. Punt. Dat is de reden dat er geen overboekingen mogelijk zijn.

Elke bank heeft een "rekening" bij DNB, bij overboekingen worden die saldo's aangepast, bij de ene komen wat euro's bij en bij de andere gaat wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn19 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:33:
[...]

Wat een nutteloos verhaal om je eigen bankkeuze te verantwoorden 8)7

Betalingsverkeer tussen verschillende banken lopen via de Nederlandsche Bank. Die is "gesloten" in het weekend en op feestdagen. Punt. Dat is de reden dat er geen overboekingen mogelijk zijn.

Elke bank heeft een "rekening" bij DNB, bij overboekingen worden die saldo's aangepast, bij de ene komen wat euro's bij en bij de andere gaat wat af.
Klopt, equens handelt daarom vandaag geen interbancaire betalingen af,

Doordat de toezichthouder, niet controleert in het weekend of op feestdagen. DNB is van de overheid, en voert autonoom van de overheid een publieke taak uit. Zegt ze zelf.

Dat er geen betalingsverkeer is tussen banken komt dus doordat de ambtenaren naar Europese richtlijnen niet controleren in het weekend en niet op feestdagen. Daar heb je meer last van bij een relatief kleine bank dan bij een grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
hv08 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Valt wel mee toch? Ik was 1x wachtwoord vergeten van het online bankieren. Even bellen en binnen paar dagen briefje thuis gestuurd met nieuw wachtwoord. Wat was er bij jou drama?
Alleen via IB kon ik een nieuwe pincode aanvragen. Bleek dat het IB-contract niet compleet was dus moest ik eerst nieuwe stukken tekenen, daarna een nieuwe code voor IB aanvragen en daarna online een nieuwe pincode aanvragen. Meer dan 2 weken niet bij geld op je rekening kunnen vind ik zwaar belachelijk. En zogenaamd geen enkele mogelijkheid om telefonisch een nieuwe pincode aan te vragen oid...

De rekening kost bijna niks, dat is het voordeel maar de service is er ook naar :)

[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 03-04-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Aha, dat is de reden dat ik mijn spaargeld nog niet bij LPB erbij zie staan. Goed moment om gisteravond mijn spaargeld van asn sparen naar LPB over te hevelen, nu mis ik vast paar dagen rente... Voortaan beter opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Martijn19 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:33:
[...]

Dus mijn saldo is eigenlijk onderdeel van één grote saldo en wat ik zie bij internetbankieren is eigenlijk virtueel. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hoe het precies zit met de de saldering tussen banken en DNB weet ik niet, maar virtueel is je banksaldo in ieder geval wel. Als gevolg van het fractionele reservesysteem hebben ze maar een klein gedeelte in kas van de totale tegoeden van de klanten. Als 5% van de klanten morgen zijn geld komt opnemen, is de bank onmiddellijk bankroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
hv08 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:21:
Aha, dat is de reden dat ik mijn spaargeld nog niet bij LPB erbij zie staan. Goed moment om gisteravond mijn spaargeld van asn sparen naar LPB over te hevelen, nu mis ik vast paar dagen rente... Voortaan beter opletten dus.
Valt wel mee hoor, je hebt transactie en valutadatum.. valutadatum zou best wel vandaag kunnen zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hv08 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:21:
LPB heeft anders 31-03 al een mailtje rondgestuurd dat aankondigde dat gisteren en maandag geen banktransacties uitgevoerd werden.... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:04
Vanavond in de uitzending van Kassa ook een item over de bonussen van de verschillende bankdirectieleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
wildhagen schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:25:
[...]

LPB heeft anders 31-03 al een mailtje rondgestuurd dat aankondigde dat gisteren en maandag geen banktransacties uitgevoerd werden.... ;)
Helaas niet ontvangen, mijn rekening is op 1 april pas geactiveerd dus zal er precies tussen zijn gevallen :)
Maakt niet uit, ik had dat zelf ook wel kunnen voorzien, we wachter het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In het kader van dit topic zijn mijn ervaringen met de nieuwe Rabo Scanner misschien wel nuttig? Die heb ik vandaag voor het eerst gebruikt.

Vroeger met de Random Reader ging het goedkeuren van een betaling zo:

- Bankpas in de Random Reader doen.
- Op "S" drukken (Sign).
- Pincode intikken en op OK drukken.
- 12-cijferige code van het iDeal of bevestigingsscherm overtypen op de Random Reader en op OK drukken.
- Totaalbedrag voor de komma intypen op de Random Reader en op OK drukken.
- Nog een keer op OK drukken.
- 8-cijferige autorisatiecode van de Random Reader intypen in het iDeal of bevestigingsscherm.

Het werkte best goed maar het was veel heen en weer kijken en vooral in die 12-cijferige code was een typefoutje zo gemaakt.

Vandaag dus die nieuwe Rabo Scanner gebruikt. De procedure is nu:

- Bankpas in de Rabo Scanner doen.
- Pincode intikken en op OK drukken.
- Kleurencode (een soort QR-code) van het iDeal of bevestigingsscherm scannen met de Rabo Scanner.
- Totaalbedrag en doelrekeningnummer dat op de Rabo Scanner verschijnt controleren en op OK drukken.
- De 8-cijferige bevestigingscode van de Rabo Scanner overtypen in het iDeal of bevestigingsscherm.

Toch in totaal twee stappen minder, waarvan één heel irritante stap (het overtypen van een 12-cijferige code), waardoor het een stuk sneller werkt. En ook veiliger omdat je niet alleen controleert op het totaalbedrag, maar nu ook kunt controleren op rekeningnummer. Al met al een flinke verbetering, wat mij betreft.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:33:
Al met al een flinke verbetering, wat mij betreft.
Eens, echter vervelend is wel dat als je eenmaal een scanner gebruikt hebt je daar ook aan vast zit, je kan niet even een geleende reader of een 2e/3e/4e reader gebruiken die je nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:19:
[...]

Eens, echter vervelend is wel dat als je eenmaal een scanner gebruikt hebt je daar ook aan vast zit, je kan niet even een geleende reader of een 2e/3e/4e reader gebruiken die je nog had.
Voor de betaalpas niet meer nee, maar het signeren van mijn betalingen via CC kunnen nog wel met de reader gesigneerd worden :P Wel zonde: had her en der een paar readers, eentje voor thuisthuis, eentje voor onderweg, eentje op kamers. Moet het nu dus doen met 1 scanner en die zullen ze vast niet zo gemakkelijk vervangen ivm lege accu, want nu kunnen ze zeggen: stop er maar nieuwe batterijen in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Klopt idd maar gebruik de betaalpas vaker dan de CC (heb ook een Visa bij ICS die ik vaker gebruik). Heb overigens zelf zonder problemen een 2e kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[...]

O, goed dat je dat zegt! Dan blijft mijn vriendin dus voorlopig nog maar de oude Random Reader gebruiken want zij heeft nog geen Rabo Scanner ontvangen. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik gebruik die RaboScanner nu ook een maand, en ik ben er ook behoorlijk enthousiast over. Veel gebruiksvriendelijker dan die oude Random Reader.

Kwam overigens nog goed uit ook die wissel, want de batterij van de Random Reader was zo goed als leeg :)

Was in het begin bang dat het heel nauw zou luisteren met scannen enzo, dat je hem echt op een vaste afstand en vaste hoek moest houden. Valt in de praktijk heel erg mee, hij is vrij goed wat dat betreft, onder een hoek van een graad of 30 herkent hij het nog netjes :)

Hele vooruitgang toch wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:20
Ik heb gewoon een 2e scanner sangevraagd en gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik vind dat de scanner ook beter werkt. Hij is echt snel met het herkennen van het patroon. Vaak houd ik hem er nog niet eens goed voor en dan heeft hij hem al herkend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daar staat tegenover dat de scanner groter en zwaarder is, en hij dus minder gemakkelijk meegenomen kan worden. Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee. Gelukkig kan ik het overgrote deel van mijn betalingen via mijn mobiel uitvoeren, waardoor ik de scanner helemaal niet nodig heb. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Moet je die nieuwe raboscanner zelf aanvragen of krijg je die vanzelf na een tijdje? Ik heb nog steeds een oude random reader namelijk.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
WernerL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:45:
Moet je die nieuwe raboscanner zelf aanvragen of krijg je die vanzelf na een tijdje? Ik heb nog steeds een oude random reader namelijk.
Je krijgt hem vanzelf. Ze rollen die dingen gefaseerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik zie het net op de rabobank site inderdaad, tussen nu en oktober zou ik er 1 moeten krijgen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Heeft iemand dat rondetafelgesprek met die bankcommisarissen en de TK gezien gisterenavond? Die lui leven volgens mij echt niet in hetzelfde universum... 8)7

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Nee maar verbaasd mij niks.
Zal het nog even terug kijken.

Jammer dat je de oude Rabo reader niet kan blijven gebruiken.
Ga bij de nieuwe zeker een 2e aanvragen om op kantoor neer te leggen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

[...]

Kunt switchen zover ik weet is er aan de linkerkant altijd de keuze om voor de oude te kiezen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:11:
[...]

Kunt switchen zover ik weet is er aan de linkerkant altijd de keuze om voor de oude te kiezen.
Eh, nee.
Gebruikt u de Rabo Scanner voor het eerst? Dan wordt uw Random Reader direct uitgeschakeld en kunt u deze niet meer gebruiken.
.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/rabo-scanner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dat weet ik, maar wij hadden als een van de eerste die scanner en zelfs nu nog kan ik aangeven dat ik gebruik wil maken van de oude random reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Alleen werkt dat niet met een pas die je in een scanner hebt gebruikt. Eenmaal met scanner gebruikt is voor altijd met een scanner inloggen. Althans dat was met mijn bankpas (en volgende de site van de Rabobank) zo. Maar misschien is het bij jou anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PolarBear schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:42:
Alleen werkt dat niet met een pas die je in een scanner hebt gebruikt. Eenmaal met scanner gebruikt is voor altijd met een scanner inloggen. Althans dat was met mijn bankpas (en volgende de site van de Rabobank) zo. Maar misschien is het bij jou anders.
Bij mij bij geen van d epassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:37:
[...]

Dat weet ik, maar wij hadden als een van de eerste die scanner en zelfs nu nog kan ik aangeven dat ik gebruik wil maken van de oude random reader.
Krijg ook nog de keuze bij het inlogscherm, maar probeer de randomreader maar nadat je eenmaal de scanner hebt gebruikt. Dan zegt ie doodleuk: gebruik de scanner /rtfm :+
U kunt de Random Reader niet meer gebruiken. Gebruik uw Rabo Scanner. Heeft u geen Rabo Scanner neem dan contact op met uw lokale Rabobank.
Wel jammer, zit nog op 50% v/d accu, zonde om weg te gooien (wel leuk als verzameling aanhouden, door de tijd heen gadgets mbt het betaalverkeer ofzo en dan over 50 jaar kijken wat je al niet voorbij hebt zien komen :+)

[ Voor 29% gewijzigd door Joosie200 op 13-04-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ABN Amro maakt alle bankpassen geschikt voor contactloos betalen
http://www.nu.nl/geldzake...-contactloos-betalen.html

Had onlangs ook nieuwe passen gekregen want die vervielen in juni maar dus met dat contactloos betalen. Eerst al via bankmail, omdat internetbankieren hier geen functie voor heeft, aangegeven dat ik die functie niet wil, en kreeg vervolgens een algemene uitleg mail met dat je maar moet bellen (of naar kantoor) als je een pas zonder contactloos betalen wilt hebben. Gebeld en na een verhaal over hoe veilig het wel niet moet zijn en dat zowel bank als klant voor misbruik verzekerd zijn, toch nieuwe pas willen krijgen.

Kon maar voor 1 pas van de gezamenlijke rekening en het stond me ook al zwaar tegen dat ze in de afschrijvingen gingen neuzen ter verificatie (wanneer en waar heeft u voor het laatst gepind? Van welke rekening komt er geld binnen en hoeveel? etc. gevolg door een 'dat klopt'' (ja duh!) waarvan ik sowieso al vind dat het ks medewerkers helemaal niets aan gaat en eigenlijk een grove schending van mijn privacy is). Maar het toppunt was dat ze de kosten voor een nieuwe pas ook nog door wilden berekenen. Als ze direct de keuze gegeven hadden voor pas met of zonder contactloos betalen, dan was die eerste pas nooit toegezonden. Niet mee akkoord gegaan en kreeg dus geen pas. Direct wel alle verantwoordelijkheid voor dat contactloos betalen bij ABN gelegd.

Niet door dat bonussen gedoe, maar door dit soort futiliteiten raken ze nu dus een klant kwijt. Nu op zoek naar een bank die niet moeilijk doet over passen zonder contactloos betalen of waar je het gewoon aan- of uit kan zetten. Die laatste ervaring heb ik al bij ING maar echt belachelijk dat ABN Amro hier zo moeilijk over doet.

[ Voor 5% gewijzigd door sambalbaj op 06-05-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn ziel verkocht aan Rabo toen ik 0,1% korting kreeg op de hypotheekrente omdat ik mijn betaalrekening ook bij Rabo heb. }) (is uiteindelijk op 2,9% voor 10 jaar uitgekomen)

Verder bevalt Rabo ons eigenlijk prima (we hebben al jaren een gezamenlijke rekening en alle verzekeringen via Rabo/Interpolis) het contact verloopt altijd soepel en het kantoor zit om de hoek. Volgens de officiële openingstijden is het wel krap maar ik heb nu al twee keer afspraak kunnen maken op een afwijkende tijd met een adviseur die zich flexibel opstelde.

Voor ons is er eigenlijk geen reden om verder te kijken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:06:
Kon maar voor 1 pas van de gezamenlijke rekening en het stond me ook al zwaar tegen dat ze in de afschrijvingen gingen neuzen ter verificatie (wanneer en waar heeft u voor het laatst gepind? Van welke rekening komt er geld binnen en hoeveel? etc. gevolg door een 'dat klopt'' (ja duh!) waarvan ik sowieso al vind dat het ks medewerkers helemaal niets aan gaat en eigenlijk een grove schending van mijn privacy is).
Ik kan mij voorstellen dat dit soort vragen je het gevoel geven dat je privacy geschonden wordt. Het wordt overigens ook bij andere banken gedaan, maar officieel moet de medewerker jouw toestemming vragen of er in jouw betalingsverkeer gekeken mag worden en je ook uitleggen waarom ze dit soort vragen stellen.

Tegenwoordig reageert jan en alleman op phishing e-mails en kloppen daar al hun gegevens in. Bij het vervangen van een bankpas zijn de standaard NAW-vragen niet echt afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sambalbaj schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:06:Nu op zoek naar een bank die niet moeilijk doet over passen zonder contactloos betalen of waar je het gewoon aan- of uit kan zetten.
Kan je die chip er niet uitboren? Lijkt me een mooie Tweakers-oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 09-05-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Gaat prima:
https://youtu.be/E_f5oRwaQew

Persoonlijk zou ik een veel kleiner gaatje boren (1mm of zo) voldoende om de RFid chip te disablen.

[ Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 09-05-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Vanaf 1 januari de overstapservice van ING naar Knab geregeld. Door een beetje laksheid de ING vergeten op te zeggen. Worden de kosten van ING rekening zelf niet afschreven van mijn Knab rekening, dus staat de ING ~65 euro in de min. Ik 100 euro overgemaakt naar de ING om het negatieve bij te werken, zodat ik de rekening kan opzeggen, wordt dat doodleuk op mijn Knab rekening bijgeschreven. 8)7

Bedankt ING...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Henk007 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:13:
Gaat prima:
https://youtu.be/E_f5oRwaQew

Persoonlijk zou ik een veel kleiner gaatje boren (1mm of zo) voldoende om de RFid chip te disablen.
In het geval van dat YouTube filmpje is het iemand die enkel de magneetstrip wil gebruiken, niet de (RFID) chip. Ik vermoed dat de moderne Nederlandse bankpassen 1 chip hebben voor zowel normaal contact-pinnen als contactloos betalen. De magneetstrip wordt volgens mij bijna niet meer gebruikt - misschien nog in pinautomaten.

Ofwel, ik denk dat je bij een normale bankpas op de 'gaatjes' methode wel RFID kan uitschakelen, maar dan geen contact-pinbetalingen meer kan doen.

Hooguit kan je kijken of je de chip intact kan laten maar enkel de antenne kapot kan maken.

Is een praktischere aanpak niet om de maximale limiet voor contactloos betalen flink lager te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
vanaalten schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:11:
Is een praktischere aanpak niet om de maximale limiet voor contactloos betalen flink lager te zetten?
Of nog pragmatischer: het gewoon gebruiken waarvoor het bedoeld is en blij zijn met het extra gemak dat het oplevert.

Geen idee waar het is misgegaan met die horde mensen die 'bang' zijn voor contactloos betalen, maar die angst is simpelweg niet reeel. Het is geen magstripe die simpel te 'skimmen' is, noch zijn er doelbewust concessies gedaan tav. veiligheid van het gebruikte silicium (OV-chipkaart). Als laatste heeft de bank voldoende safeguards geeimplementeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Thralas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:29:
Geen idee waar het is misgegaan met die horde mensen die 'bang' zijn voor contactloos betalen, maar die angst is simpelweg niet reeel.
Je bent al 3 stappen te ver: er is simpelweg geen reden om het "contactloos" te willen doen, anders dan "hip" zijn! Contactloos betekent dat er zonder dat je het weet geld uit je zak/tas kan verdwijnen, waarbij de bevestiging niet bij jouw pas vandaan komt maar uit het apparaat dat het geld inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:57
RemcoDelft schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:47:
[...]

er is simpelweg geen reden
Tijdwinst en gemak noem ik een reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Je bent al 3 stappen te ver: er is simpelweg geen reden om het "contactloos" te willen doen, anders dan "hip" zijn! Contactloos betekent dat er zonder dat je het weet geld uit je zak/tas kan verdwijnen, waarbij de bevestiging niet bij jouw pas vandaan komt maar uit het apparaat dat het geld inneemt.
Correctie, jij ziet geen reden om contactloos te willen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Thralas schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:29:
[...]

Of nog pragmatischer: het gewoon gebruiken waarvoor het bedoeld is en blij zijn met het extra gemak dat het oplevert.
Oh, dat doe ik ook zeker wel! Ik reageerde vooral voor de mensen die bang zijn en het niet willen gebruiken.
* vanaalten happy contactloosbetaler. :)
Geen idee waar het is misgegaan met die horde mensen die 'bang' zijn voor contactloos betalen, maar die angst is simpelweg niet reeel. Het is geen magstripe die simpel te 'skimmen' is, noch zijn er doelbewust concessies gedaan tav. veiligheid van het gebruikte silicium (OV-chipkaart). Als laatste heeft de bank voldoende safeguards geeimplementeerd...
Het is mij niet duidelijk of er heel makkelijk met mobiele pinapparaten gestolen zou kunnen worden: even bij 'vanaalten' in de buurt staan, apparaat vlak bij de broekzak met portemonnee en tjakka - 50 euro weg.

Aan de andere kant, als dat zo makkelijk zou kunnen, dan zie je dat vrij snel op je rekeningafschrift. Melding doen bij de bank en als er genoeg meldingen binnen komen, dan hoop ik (!) dat de banken die persoon blokkeren en het geld terugstorten. Maar goed, dat is de komende jaren even afwachten hoe dat gaat lopen.
RemcoDelft schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:47:Je bent al 3 stappen te ver: er is simpelweg geen reden om het "contactloos" te willen doen, anders dan "hip" zijn! Contactloos betekent dat er zonder dat je het weet geld uit je zak/tas kan verdwijnen, waarbij de bevestiging niet bij jouw pas vandaan komt maar uit het apparaat dat het geld inneemt.
Nou, zo makkelijk gaat het ook weer niet - die benodigde afstand tussen pas & apparaat is dusdanig klein dat JIJ toch echt een actie moet uitvoeren.

En het is op een bepaalde manier ook juist WEL veiliger: elke keer als je je pincode invoert kan die afgekeken worden; daarna de pas stelen en de dief heeft toegang tot je hele banksaldo (OK, de pinlimiet van 1000+ euro). Geen pincode invoeren maakt het stelen van bankpassen minder interessant.

Ik ben er in elk geval wel blij mee: in de kantine op het werk kunnen we contactloos betalen en dat gaat een stuk sneller en makkelijker. Heeft dus niets mis met 'hip' zijn, dat heb ik al lang geleden opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn19 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:56:
Vanaf 1 januari de overstapservice van ING naar Knab geregeld. Door een beetje laksheid de ING vergeten op te zeggen. Worden de kosten van ING rekening zelf niet afschreven van mijn Knab rekening, dus staat de ING ~65 euro in de min. Ik 100 euro overgemaakt naar de ING om het negatieve bij te werken, zodat ik de rekening kan opzeggen, wordt dat doodleuk op mijn Knab rekening bijgeschreven. 8)7

Bedankt ING...
Dat heeft niets met ING te maken. Dat doet de Overstapservice. Heb je de rekening aangevuld vanaf je Knab rekening waar je de Overstapservice voor hebt aangevraagd? Dan zou het namelijk niet automatisch doorgeboekt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:35:
[...]

Dat heeft niets met ING te maken. Dat doet de Overstapservice. Heb je de rekening aangevuld vanaf je Knab rekening waar je de Overstapservice voor hebt aangevraagd? Dan zou het namelijk niet automatisch doorgeboekt moeten worden.
Ben ondertussen al gebeld door de ING. Moet inderdaad vanaf mijn Knab rekening het saldo aanvullen. Toch krom dat de kosten van de rekening zelf niet onder de overstap vallen. Had weer onnodig rood staan en rente gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Hip? Het is lekker snel en makkelijk.

Begrijp niet dat hier enkelen van contactloos betalen zo'n drama maken terwijl er geen problemen mee bekend zijn en bovendien al jarenlang allerlei fraudekosten aan klanten worden vergoed. Je eigen risico is dus praktisch 0 :)
sambalbaj schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:06:

Kon maar voor 1 pas van de gezamenlijke rekening en het stond me ook al zwaar tegen dat ze in de afschrijvingen gingen neuzen ter verificatie (wanneer en waar heeft u voor het laatst gepind? Van welke rekening komt er geld binnen en hoeveel? etc. gevolg door een 'dat klopt'' (ja duh!) waarvan ik sowieso al vind dat het ks medewerkers helemaal niets aan gaat en eigenlijk een grove schending van mijn privacy is).
De adviseur deed het dus juist om jouw privacy en geld te beschermen. Er vindt vrij veel fraude plaats door mensen die andere pasjes aanvragen, dat onderscheppen et cetera. De adviseur wilde er zeker van zijn dat jij ook daadwerkelijk jij was.

Uit de FaQ:

Wat zijn de nadelen van contactloos betalen?
Wanneer u uw betaalpas verliest of deze wordt gestolen, kan de pas gebruikt worden oor kleine betalingen zonder pincode. Wij vergoeden u dan normaal gesproken het bedrag dat is afgeboekt. Hiervoor geldt niet het normale eigen risico van €150.

Uw nieuwe betaalpas kan, onbedoeld, reageren op het signaal dat betaalautomaten constant uitzenden. U kunt bij ons een speciaal beschermend hoesje krijgen, dat uw betaalpas hiervoor affschermt. Dit hoesje beschermt uw pas ook tegen andere apparatuur die eventueel uw rekeningnummer kan achterhalen.

Waar vind ik meer informatie over contactloos betalen?
Meer informatie over contactloos betalen vindt u op onze website abnamro.nl/nieuwebetaalpas. Ook kunt u terecht op de website van de Betaalvereniging Nederland: www.pin.nl/consument/cont...alpas-of-mobiele-telefoon

Ik wil niet contactloos betalen, wat nu??
Uw pas is geschikt voor contactloos betalen, maar u hoeft dit uiteraard niet te gebruiken. Het kan, als u dat wilt.

Waarom kan ik de contactlozebetaalmogelijkheid van mijn betaalpas niet uitzetten (zoal bij ING of Rabobank)?
We hebben ervoor gekozen om geen pas te ontwikkelen waarop de contactloze betaalgemolijkheid kan worden aan- en uitgezet. De belangrijkste reden hiervoor is dat bij zo'n pas de 'antenne'nog altijd aanwezig is, ook als je de functie uitzet.

Ik wil geen pas waarmee ik of iemand anders contactloos kan betalen, wat nu??
U kunt, als u de contactloze pas niet wilt hebben, uw pas omwisselen voor en pas waar deze mogelijkheid niet op zit. De medewerker kan de nieuwe pas laten vervallen waardoor de oude gewoon blijft werken. ER worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.

Maar goed mocht je niet goed geïnformeerd zijn met betrekking tot dat laatste punt. PM me even dan breng ik je in contact met iemand die 't op kan pakken.

[ Voor 177% gewijzigd door PLAE op 09-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Over het contactloos betalen, dit kan je bij de meeste banken met behulp van een telefoontje uit laten schakelen. Ik heb dit uitgeschakeld omdat je bij fraude (al dan niet bij diefstal/verlies) dit zelf aan moet tonen en de banken dus niet gegarandeerd het risico willen dekken. Het interesseert mij totaal niet om de pincode in te vullen dus het is mij wel goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 09-05-2015 15:43 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
@Plae;
goede tip, bedankt! Ik had sinds kort ook een pas met contactloos betalen (ABN AMRO), maar toen ik zelfs van een winkelier hoorde dat hij iedereen die bij hem contactloos wil betalen het afraadde.

Ik liet me uitleggen dat kwaadwillenden met een relatief simpel scan apparaatje binnen enkele seconden €25 kunnen afschrijven pér betaalpas. Dat is pas lekker verdienen op die manier. Ik weet niet in hoeverre dit ook daadwerkelijk gebeurt, maar het idee beviel me in ieder geval helemaal niet. Dus ik heb zojuist gebeld met de ABN AMRO, en deze hebben een nieuwe pas voor me aangevraagd. Kost €3,50, maar dat krijg ik vergoed van ze dus in feite kost 't me niets.

Maar goed… ik weet niet waarom banken dat contactloos betalen introduceren. Alles wat draadloos is kan gehakkeld worden in mijn ogen, kijk maar naar de OV-pas. Ik ben in ieder geval blij dat ik er over een weekje vanaf ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:22

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:39:
Ik heb mijn ziel verkocht aan Rabo toen ik 0,1% korting kreeg op de hypotheekrente omdat ik mijn betaalrekening ook bij Rabo heb. }) (is uiteindelijk op 2,9% voor 10 jaar uitgekomen)
Correctie, dat moet -0,2% zijn, niet -0,1%.
Bovenstaande rentes zijn inclusief Betaalpakketkorting. Uw rente wordt 0,2% hoger als u niet in aanmerking komt voor Betaalpakketkorting.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Dan nog altijd 0,2% als je het over korting hebt. -0,2% korting zou geen korting zijn ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
joramoudenaarde schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:06:
Maar goed… ik weet niet waarom banken dat contactloos betalen introduceren. Alles wat draadloos is kan gehakkeld worden in mijn ogen, kijk maar naar de OV-pas. Ik ben in ieder geval blij dat ik er over een weekje vanaf ben :)
Comfort vs. veiligheid is een balans. Je pas moet wel echt dicht bij de lezer zijn voor een goede scan. Bij mij komt hij niet eens door de dikte van mijn portemonnee heen (en daar zit echt niet zoveel in ;-) Wil je extra veiligheid, maar het niet uitschakelen, dan kun je ook mooie beschermhoesjes kopen.

En meer op topic, bij Knab kun je 't online aan- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
roderickvd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:32:
Je pas moet wel echt dicht bij de lezer zijn voor een goede scan.
Dat hangt af van het vermogen van de lezer. Het is zeker wel mogelijk om het op grotere afstand te laten functioneren.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPhobiac
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07 12:01
Na probleempjes en onvriendelijke hulp bij de ABN, de overstapweek-actie van Rutger Bregman en wat uitzoeken ben ik overgestapt naar de Triodos. Tot dusver helemaal geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het risico van contactloos betalen is beperkt tot 50 euro (per incident). Situaties waarbij de pas ver verwijderd is van de betaalterminal zijn bovendien technisch wel te bestrijden. Daarnaast is eventuele fraude voor risico en rekening van de bank. De fraude zal nu nog zeer beperkt zijn ten opzichte van de voordelen, anders waren er al maatregelen genomen door de banken.

En er is wel degelijk een reden om contactloos te betalen. Dat is niet omdat het hip is, maar omdat het simpelweg veel sneller is dan pinnen met pincode of contant betalen.

Als je vervolgens oplossingen gaat zoeken die geld kosten, geld dat je dus gegarandeerd kwijt bent, om te voorkomen dat je een zeer klein risico loopt dat je een beperkt bedrag kwijtraakt, vind ik dat niet erg rationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

joramoudenaarde schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:06:
@Plae;
goede tip, bedankt! Ik had sinds kort ook een pas met contactloos betalen (ABN AMRO), maar toen ik zelfs van een winkelier hoorde dat hij iedereen die bij hem contactloos wil betalen het afraadde.

Ik liet me uitleggen dat kwaadwillenden met een relatief simpel scan apparaatje binnen enkele seconden €25 kunnen afschrijven pér betaalpas.
Ik begrijp dat je goedgelovig bent. Ik heb een brug te koop, interesse?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 11:16
Hier de overstap gemaakt van ABN naar KNAB zo wel zakelijk als privé. Een hele verbetering. Hogere rente is mooi meegenomen, maar ook internet bankieren vind ik een stuk overzichtelijker.

Gratis CSV files van de bank mutaties is voor mij zakelijk gezien nog het aller mooiste. Ik kan nu automatisch binnenkomende factuurbetalingen verwerken in plaats van handmatig de mutaties bij langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:58 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kroepmoesje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:40:
Hier de overstap gemaakt van ABN naar KNAB zo wel zakelijk als privé. Een hele verbetering. Hogere rente is mooi meegenomen, maar ook internet bankieren vind ik een stuk overzichtelijker.

Gratis CSV files van de bank mutaties is voor mij zakelijk gezien nog het aller mooiste. Ik kan nu automatisch binnenkomende factuurbetalingen verwerken in plaats van handmatig de mutaties bij langs
Eén groot nadeel van Knab vind ik hun Visa Card van Laser Cards. Dit is een creditcard met gespreid betalen faciliteit (= dus een krediet, dus vermelding in BKR). Als je ingelogd bent in je bankomgeving en je klikt op creditcard aanvragen, dan zie je ook staan:

"Omdat je de mogelijkheid hebt tot gespreid betalen, is je creditcardaanvraag bij Laser Cards een kredietaanvraag. Deze aanvraag wordt door Laser Cards getoetst".

Tijdens het aanvragen moest je ook allerlei documenten opsturen, no thanks. Ze hadden beter met ICS kunnen gaan samenwerken. Al met al maakt dat Knab wel wat duurder voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Slarioux schreef op zondag 10 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Ik blijf dat horen. Maar ik heb nog niemand gehoord bij wie het geld op die manier is gestolen. De media zouden er bovenop springen dus ik betwijfel of het gebeurt, laat staan of het kan.

Bedenk je dat je ook een aangemelde, valide terminal moet hebben. Zulke terminals (mobiel met GPRS) kosten 825,-. Of je steelt er eentje. Moet je hem wel nog even instellen dat-ie naar jou eigen rekening overmaakt. Gegeven dat de fabrikant van de terminals dat niet heeft geblokkeerd. Of je kan door die blokkade heen. Nou ja, verzin maar een use case dat jij zonder problemen een terminal te pakken ziet te krijgen, een antenne weet te bouwen en alles lukt, en je gaat in de hal van Utrecht CS staan.

Als je antenne te sterk is pikt-ie meerdere kaarten op. Dat werkt al niet. Einde oefening. Is-ie niet sterk genoeg moet je heel dicht tegen mensen aanschuren. Dat werkt ook alleen in de spits, en dan misschien op het perron. Moet je iedereen af gaan lopen.

Dan moet je dat geld nog weg zien te sluizen. Vooropgesteld dat je de terminal kan verbouwen dat-ie naar een ver weg rekening in het buitenland sluist, als de banken dat al toestaan, direct vanaf een terminal.

Allemaal aannames, veel geluk en "op hopen van zegen".

Serieus ga dan ouderwets portomonnees rollen 8)7
Goed punt. Nog één, weliswaar minder sterk dan bovenstaande: hogere gevoeligheid c.q. vermogen betekent groter apparaat (antenne en batterij). Stiekem wordt lastiger. In een tas stoppen defeats the purpose, want verkleint het effectief bereik weer.
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:02:
[...]

Eén groot nadeel van Knab vind ik hun Visa Card van Laser Cards. Dit is een creditcard met gespreid betalen faciliteit (= dus een krediet, dus vermelding in BKR). Als je ingelogd bent in je bankomgeving en je klikt op creditcard aanvragen, dan zie je ook staan:

"Omdat je de mogelijkheid hebt tot gespreid betalen, is je creditcardaanvraag bij Laser Cards een kredietaanvraag. Deze aanvraag wordt door Laser Cards getoetst".

Tijdens het aanvragen moest je ook allerlei documenten opsturen, no thanks. Ze hadden beter met ICS kunnen gaan samenwerken. Al met al maakt dat Knab wel wat duurder voor mij.
Mee eens. In hun acceptatieprocedure werd ik zelfs geweigerd. Dat was niet te geloven gelet op de lage aanvraag, onze inkomsten en uitgaven en de uitstaande kredieten (alleen hypotheek). Heel irritant: kon er alleen schriftelijk over corresponderen met Laser. Direct Knab helpdesk ingeschakeld. Die hebben er veelvuldig achter aan moeten bellen over een periode van drie weken. In de tussentijd had ik ook schriftelijk bezwaar aangetekend. Aan het einde van de rit bleek hun systeem kapot te zijn en iedereen te weigeren. Alsnog geaccepteerd maar positief is anders.

Hun kosten zijn ook aanzienlijk.

Moet wel zeggen dat het gespreid betalen in eerste instantie uit staat tot je dat via de website activeert. Maar inderdaad, de registratie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 11:16
Eens, dat LaSer is een draak van een kaart. Heel jammer dat ze daarmee samen werken. De registratie bij BKR vind bij elke creditcard plaats, ook bij ICS, dit is - zo ver ik weet- geen negatieve registratie.

Klantenservice en klantvriendelijkheid van Laser laat te wensen over in vergelijking met ICS.

Naar wat ik begreep is knab wel met beide partijen nog in gesprek.

Los van de creditcard, kan KNAB voor mij wel uit en vind ik het een fijne bank. Zakelijke rekeningen zijn goedkoper als bij de grootbanken, privé rekeningen duurder, de hoge rente is dan ook voor een deel een sigaar uit eigen doos, maar hun service en mogelijkheden binnen Internet bankieren en alerts levert ook veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
[...]

Ik blijf dat horen. Maar ik heb nog niemand gehoord bij wie het geld op die manier is gestolen. De media zouden er bovenop springen dus ik betwijfel of het gebeurt, laat staan of het kan.
Als ik het me goed herinner duurde het ook even voor skimmen (magneetstripfraude) aansloeg, en daarna nog een tijd voor het probleem erkend werd...

Maar dat iets nu nog niet misbruikt wordt, lijkt me een smalle basis om te zeggen dat het ook in de toekomst geen probleem kan zijn. Dat is een hele, hele slechte basis van risicobeheersing.

Op dit moment heeft lang nog niet iedereen zo'n pas, lang niet iedereen zo'n terminal, en vallen betalingen (en dus fraude) snel op. Dat lijkt me over een jaar of vier (wanneer haast iedereen inmiddels minimaal 1 pas met NFC heeft tenzij ze dat voorkomen) alweer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:58 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Slarioux schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Het hele "bouw een antenne en scan de portomonees leeg"-verhaal is volgens mij een eng sprookje voor mensen zonder verstand van techniek.
Dit dus. Dat hele verhaal is compleet onzin.

De énige aanvalsmethode is dat je iemand z'n pas jat en voordat 'ie dat doorheeft en 'm blokkeert een paar euro uit kunt geven zonder pincode.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 10-05-2015 13:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
incaz schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:26:
Maar dat iets nu nog niet misbruikt wordt, lijkt me een smalle basis om te zeggen dat het ook in de toekomst geen probleem kan zijn. Dat is een hele, hele slechte basis van risicobeheersing.
Dat is dan ook niet de volledige basis. Er zijn hiervoor al vele argumenten aangevoerd waarom de bezorgdheid rond passen met NFC-chips overdreven is. Ik denk dat de eerste fraudegevallen ook niet tot groot nieuws zullen leiden, misschien hier en daar een sensatieberichtje. Fraude is nu eenmaal onderdeel van het systeem. Het zoeken naar een systeem dat gegarandeerd waterdicht is, is juist een slechte basis van risicobeheersing. In het uiterste geval dat de fraude toch uit de hand loopt, kunnen de banken stoppen met het accepteren van contactloze betalingen. Dan is dat probleem "met één druk op de knop" opgelost.

Het is wellicht grappig, maar ergens ook irritant, dat veel topics op dit forum gevuld worden met allerlei waarschuwingen voor de verborgen gevaren, waarbij de grootste rampspoed wordt voorspeld (IPv6, energie, vallende dollar, TTIP, olieprijs, klimaat, robotisering, eurocrisis). Sommige mensen moeten echt een leven leiden in continue angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Slarioux schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Meerdere mensen met een NFC chip maken m.i. de fraudemogelijkheden alleen maar kleiner; zie mijn punt over antennebereik en meerdere passen.
http://www.quora.com/Can-...passive-RFID-tags-at-once

Zo onmogelijk is het dus niet per se. En dan gaat het om tags die echt dicht bij elkaar zijn. Het uit elkaar houden van passen in verschillende portemonnees van verschillende mensen is geen technische belemmering die fraude zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik word gek van de Rabobank. Afschieten die bank. 6 maanden (10 keer geprobeerd te incasseren) lukt het niet om een incasso voor elkaar te krijgen en nu plotseling wel dus ik stond meteen rood (woonkosten). Echt lopen vloeken op de Rabobank. Wat een boerenbank is het. 4 maanden bezig geweest om uit te zoeken waarom incasso niet lukte, saldo is ok, geen blokkade, geen BKR notering, zou volgens Rabobank aan ING liggen en bij ING zou aan Rabobank liggen en nu, wat een stelletje kneuters daar. Ben 10 keer daar geweest. Van deze bank mogen ze een fauteuil maken.

Ik zat nog te denken over een andere bank maar het maakt volgens mij niets uit waar je naar toe gaat. Alle kleine banken vallen over het algemeen toch onder de grote banken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:50:
Ik word gek van de Rabobank. Afschieten die bank. 6 maanden (10 keer geprobeerd te incasseren) lukt het niet om een incasso voor elkaar te krijgen en nu plotseling wel dus ik stond meteen rood (woonkosten). Echt lopen vloeken op de Rabobank. Wat een boerenbank is het. 4 maanden bezig geweest om uit te zoeken waarom incasso niet lukte, saldo is ok, geen blokkade, geen BKR notering, zou volgens Rabobank aan ING liggen en bij ING zou aan Rabobank liggen en nu, wat een stelletje kneuters daar. Ben 10 keer daar geweest. Van deze bank mogen ze een fauteuil maken.

Ik zat nog te denken over een andere bank maar het maakt volgens mij niets uit waar je naar toe gaat. Alle kleine banken vallen over het algemeen toch onder de grote banken.
Heb je de overstap service actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Heb je de overstap service actief?
Nee niets. Alle bedrijven kunnen incasseren behalve de woonkosten dus dat maakte ik handmatig over en plotseling konden ze wel incasseren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik vind contactloos betalen, terwijl ik in de infosec werk, eigenlijk niet echt een risico.
De pas zit de hele dag in mijn secret, met wat andere pasjes en is dus niet 1-2-3 uitleesbaar.

Ook is het soms, in de kroeg, wel fijn om juist niet je pincode (met risico op meekijken) in te typen. Ja ik scherm zoveel mogelijk mijn pincode af, maar bij sommige horeca is dat erg lastig als er 300 man om je heen staat die een biertje willen. Het niet hoeven intypen betekent dan ook geen kans op meelezen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Boudewijn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:10:
Ook is het soms, in de kroeg, wel fijn om juist niet je pincode (met risico op meekijken) in te typen. Ja ik scherm zoveel mogelijk mijn pincode af, maar bij sommige horeca is dat erg lastig als er 300 man om je heen staat die een biertje willen. Het niet hoeven intypen betekent dan ook geen kans op meelezen.
Daar valt zeker wat voor te zeggen. Alleen vraag je je af waarom ze dan de chipknip hebben laten falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Ik ben het met je eens dat ik betwijfel of het nu gebeurd. Daarnaast heb je ook een punt met je verdere post: Je hebt al een valide terminal nodig, en dat betalingsverkeer moet je dan doorsluizen naar een veilige locatie voordat fraude algorithmes het opmerken en de handel blokkeren. Als ik een contactloos betalen kaart had zou ik me er ook verder niet druk over maken.

ECHTER: Of het kan? NFC kan je tot een paar meter wel uitlezen als je voldoende vermogen en een voldoende grote antenne gebruikt. Die stop je dan in een rugzak of aktetas bijvoorbeeld, en het valt niemand op.

Technisch zie ik het nog steeds als niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:30
incaz schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Daar valt zeker wat voor te zeggen. Alleen vraag je je af waarom ze dan de chipknip hebben laten falen.
Ik was erg tevreden met m'n chipknip. Gek word ik van al die flutbedragjes op m'n online rekeningoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Bij de chipknip moest je eerst de chipknip opladen bij een oplaadpaal, vervolgens bij de kassa fysiek in een gleuf steken en dan nog de keuze voor chipknip maken en bevestigen (en hopen dat je nog voldoende saldo hebt). Nogal een verschil in comfort vergeleken met contactloos betalen zonder op te laden en zonder bevestigingen te hoeven doen. Waarschijnlijk de reden waarom de chipknip nooit echt gelukt is, behalve op locaties waar je wel kon chippen en niet kon pinnen (die flauwekul is gelukkig verleden tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Ik mis de chipknip ook. Om de paar maanden even opladen - maar afgezien daarvan ging het bij de kassa's in de bedrijfskantine aanzienlijk sneller dan pinnen.

En wat MB54 al schreef: je rekeningafschrift blijft overzichtelijk. Nu elke fluttransactie in de lijst staat is de kans groter dat een onterechte incasso er zomaar onopvallend tussendoor schiet.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste