All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Los van de veiligheid van NFC voor betalingen kunnen we ons langzamerhand wel eens afvragen of we een 4 cijferige pincode (13,2 bit entropie) nog wel veilig genoeg vinden.Boudewijn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:10:
ik vind contactloos betalen, terwijl ik in de infosec werk, eigenlijk niet echt een risico.
De pas zit de hele dag in mijn secret, met wat andere pasjes en is dus niet 1-2-3 uitleesbaar.
Ook is het soms, in de kroeg, wel fijn om juist niet je pincode (met risico op meekijken) in te typen. Ja ik scherm zoveel mogelijk mijn pincode af, maar bij sommige horeca is dat erg lastig als er 300 man om je heen staat die een biertje willen. Het niet hoeven intypen betekent dan ook geen kans op meelezen.
Verwijderd
Ik kan je verzekeren dat een creditcard zonder gespreid betalen faciliteit NIET bij het BKR wordt geregistreerd. Ik heb een MasterCard Black en een Visa World Card van ICS. Ik heb een account bij MijnBKR (ik kan dus inloggen om mijn gegevens te controleren) en allebei de cards zijn niet geregisteerd. De card van Knab heeft gespreid betalen meegenomen in je aanvraag en staat dus stand-bye. Hierdoor wordt hij direct positief geregisteerd.kroepmoesje schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:06:
Eens, dat LaSer is een draak van een kaart. Heel jammer dat ze daarmee samen werken. De registratie bij BKR vind bij elke creditcard plaats, ook bij ICS, dit is - zo ver ik weet- geen negatieve registratie.
Verwijderd
Volgens mij heb ik in het begin ook uit nieuwsgierigheid doorgeklikt bij Laser. Ik had namelijk op de e-mail bevestigd gekregen dat het een card zonder registratie betrof. Personeel was niet goed op de hoogte blijkbaar. Ik kan mij herinneren dat het scherm enorm lang moest laden en dat ik ook geweigerd werd. Was ook onzin want ik heb daarna probleemloos een card bij American Express en ICS aan kunnen vragen. Ze zijn er al wel van op de hoogte geloof ik dat dit geen ideale situatie is. Al hun handige tools met alerts bij roodstand, automatisch aanvullen, lage debetrente etc.. En dan gaan ze een creditcard aanbieden die je alleen als lening aangeboden kunt krijgen.roderickvd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:25:
Mee eens. In hun acceptatieprocedure werd ik zelfs geweigerd. Dat was niet te geloven gelet op de lage aanvraag, onze inkomsten en uitgaven en de uitstaande kredieten (alleen hypotheek). Heel irritant: kon er alleen schriftelijk over corresponderen met Laser. Direct Knab helpdesk ingeschakeld. Die hebben er veelvuldig achter aan moeten bellen over een periode van drie weken. In de tussentijd had ik ook schriftelijk bezwaar aangetekend. Aan het einde van de rit bleek hun systeem kapot te zijn en iedereen te weigeren. Alsnog geaccepteerd maar positief is anders.
Hun kosten zijn ook aanzienlijk.
Moet wel zeggen dat het gespreid betalen in eerste instantie uit staat tot je dat via de website activeert. Maar inderdaad, de registratie blijft.
Flexibele Spaarrekening: 1,25% (was 1,45%)
Kwartaal Spaarrekening: 1,40% (inclusief bonusrente, was 1,60%)
Betaalrekening, over je saldo tot € 2.000: 0,50% (ongewijzigd)
Betaalrekening, over je saldo vanaf € 2.000: 0,50% (was 0,95%)
Liquide saldo op Gemaksbeleggenrekening: 1,25% (was 1,45%)
Liquide saldo op Vermogensbeheerrekening: 1,25% (was 1,45%)
Ohra ook trouwens:
Internet Spaarrekening Rente per 7 mei 2015
€0 tot €25.000,- 1,00% was: 1,10% -0,10%
€25.000,- of meer 1,20% was: 1,30% -0,10%
Verwijderd
Je kunt ook Kwartaal Sparen bij Knab. Moet je geloof ik wel het 2e pakket voor hebben.joramoudenaarde schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:53:
Inderdaad… 0,2% op de flexibele spaarrekening was een grotere stap dan de meeste andere banken. Gelukkig nog steeds hoger dan de grote jongens, maar goed… geen enkele (flexibele) spaarrekening heeft een rente waar je iets aan hebt op 't moment. Dat zal de komende jaren nog wel zo blijven ook denk ik. KNAB zit nog wel boven het gemiddelde volgens mij, wat voor mij voorlopig al reden genoeg is om m'n buffer daar te stallen i.p.v. bij een ABN, ING of Rabo.

Anyway: wie heeft anno nu de hipste internetbankiermogelijkheden? Is dat ergens te vergelijken? Tips?
Heb alleen ervaring met de ING, maar die hebben behoorlijk uitgebreide internetbankiermogelijkheden. Je ziet wel regelmatig in het nieuws dat ze een storing hebben maar heb daar zelf eigenlijk bijna nooit last van gehad. De app werkt erg goed en makkelijk en ze hebben nu zelfs een beta lopen met mobiel betalen (als je mobiel nfc heeft). Ze proberen genoeg te innoveren op dat gebied iig.Payton schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:48:
De reanimeerbeer is hier! Ik ben op zoek naar een nieuwe bank omdat ik inmiddels een beetje teleurgesteld ben in de Rabobank. Internetbankieren en de app liggen mijlenver achter op de rest (en de app is zelfs slechter geworden). Wat dit nog vervelender maakt is de lokale aanpak van de Rabo; als ik naar een willekeurige Rabo loop kunnen ze mijn gegevens niet zien. Alleen mijn eigen vestiging kan dat. Ik snap waar dat vandaan komt, maar het is wel verrekte onhandig. Helemaal dus omdat de meest simpele dingen online niet kunnen. Onlangs iets online geprobeerd te regelen, formuliertje ingevuld, laatste stap van het webform: print uit en stuur op.
Anyway: wie heeft anno nu de hipste internetbankiermogelijkheden? Is dat ergens te vergelijken? Tips?
Ik keek alleen net op mn internetspaarrekening en zag dat ik nog maar 0,8(!)% rente krijg... Dat is toch om te huilen zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 15-09-2015 14:28 ]
Wat ik nog meer fijn aan de ASN vind (zat daarvoor bij ING) is de telefonische hulp. Dat is gewoon een 020 nummer (ofzo, iig niet 0900) en je krijgt (vrijwel) direct iemand aan de lijn die ook echt wat weet en kan, ipv een domme helpdeskmiep. Heb er zelden gebruik van gemaakt, maar die 2 keer dat ik belde werd ik gewoon direct en snel geholpen, zonder een half uur doorverwezen te worden.FlyEragon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:56:
ASN bank app werkt behoorlijk goed en snel. Ben om zelfde redenen overgestapt, en bovendien zijn de kosten lager en fysieke verstigingen zijn er toch al zo goed als niet van de Rabo. En overstappen is ook zo geregeld met overstaphulp etc.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
toettoett
Sowieso zou ik wegblijven bij de grotere banken om gewoon de balans wat meer richting de underdogs te trekken. Te grote banken zijn alleen goed voor zichzelf, meer niet.
[ Voor 28% gewijzigd door FlyEragon op 15-09-2015 15:17 ]
Saldo check op je smartwatch werkt ook prima.FlyEragon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:56:
ASN bank app werkt behoorlijk goed en snel. Ben om zelfde redenen overgestapt, en bovendien zijn de kosten lager en fysieke verstigingen zijn er toch al zo goed als niet van de Rabo. En overstappen is ook zo geregeld met overstaphulp etc.
[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 15-09-2015 15:36 ]
Ik zit bij de Rabo en heb er zeker klachten over maar de klachten over de app begrijp ik niet helemaal (de oude app). Wat missen jullie daar wat de andere banken wel hebben?Payton schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:48:
De reanimeerbeer is hier! Ik ben op zoek naar een nieuwe bank omdat ik inmiddels een beetje teleurgesteld ben in de Rabobank. Internetbankieren en de app liggen mijlenver achter op de rest (en de app is zelfs slechter geworden). Wat dit nog vervelender maakt is de lokale aanpak van de Rabo; als ik naar een willekeurige Rabo loop kunnen ze mijn gegevens niet zien. Alleen mijn eigen vestiging kan dat. Ik snap waar dat vandaan komt, maar het is wel verrekte onhandig. Helemaal dus omdat de meest simpele dingen online niet kunnen. Onlangs iets online geprobeerd te regelen, formuliertje ingevuld, laatste stap van het webform: print uit en stuur op.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Volgens mij werkte dat bij mij wel als ik op mijn telefoon een ideal betaling moest doen ging hij automatisch door naar de app.Payton schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:35:
Nou de oude app was inderdaad prima genoeg, hoewel het van mij ook mogelijk had moeten zijn om als token te werken voor iDeal, wat 'ie naar mijn weten niet deed. De nieuwe app echter is een matige webview met een ontwerp waardoor je vier klikken verder bent dan voorheen voor je in je overzicht bent. Dat is nog los van de traagheid.
De nieuwe nog niet geïnstalleerd want ik hoor er weinig goede verhalen over. Dat de CC nog niet goed geïntegreerd is vind ik echt belachelijk.
Link: website INGNieuwe tarieven voor de betaalpakketten
Per 1 januari 2016 zijn nieuwe tarieven vastgesteld voor onze betaalpakketten. Met dit bericht informeren we u over de wijzigingen en wat dit voor u betekent.
Tarief per kwartaal Huidig tarief (vastgesteld per 1/1/2013) Tarief per 1 januari 2016
OranjePakket (sinds 1 juli 2014) € 4,10 € 4,35
BasisPakket € 4,35 € 5,00
BetaalPakket € 9,00 € 9,50
RoyaalPakket € 16,25 € 17,25
Extra Betaalpas € 2,87 € 3,00
Verwijderd
De ervaringen:
- Tot heden geen gekke dingen meegemaakt. Betalen gaat prima.
- Buitenland transactie triggered een SMS met de melding dat er is betaald in het buitenland, en of dat correct is.
- App is niet fantastisch. Beetje traag en slecht visueel ontwerp. Functioneel wel prima in orde.
- KNAB CreditCard is totaal ruk. Wel gratis, maar enkel 90 dagen verzekering, en LaSerCards is gewoon ruk, betaald service nummer, en opzeggen was een drama.
Extra kaarten en nummers zijn overigens gratis, wat voor mij de 5€ per maand fee goedkoper maakt dan ik betaalde bij ABN.
Conclusie van mij uit: Prima bank, geen gekke dingen.
Het voelt best spannend om van bank te wisselen en vooraf had ik gezocht op ervaringen met Knab.
Negatieve reacties zijn er altijd meer te vinden, maar ze waren voor mij niet dermate negatief dat ik niet wilde doorzetten. Vooral negatieve reacties over het kastje om geld over te boeken, maar ik zit al bij de Rabobank dus dat was ik wel gewend. Ook even gekeken en naar rekeningnummers die bekend zijn mag je via de app gewoon geld overmaken tot 1000 euro en zelfs tot 2500 euro als je dit specifiek aangeeft.
Reden voor overstappen was de hogere spaarrente en het gemak om gezamelijke rekeningen en dergelijke aan te maken.
Ik heb eerst de rekening bij Knab aangevraagd en toen ik de pasjes binnen had voor de betaalrekening en tweede betaalrekening aangemaakt (één voor de vaste lasten, de andere voor overige). Ook een spaarrekening aangemaakt en ervoor gezorgd dat ik er voor 1-1-2016 mijn spaargeld op had staan voor de bonusrente (die gaat per kwartaal).
Alles verliep soepel en goed en ook binnen een week de pasjes binnen van de tweede betaalrekening.
En dan... gaan we ervoor of niet (volledig overstappen, ook met de betaalrekening en dergelijke en gaan we die molen in)?
Gekozen om het te doen, en de overstapservice aangevraagd bij Knab. Deze moet nog ingaan, maar alvast zelf ook wat werk verricht door alle instanties waar ik zelf via internet rekeningnummers kon wijzigen, direct gewijzigd.
Mijn ervaring is dat alles tot nu toe prima en soepel verloopt. Vragen die ik had via het web gesteld en direct en tot nu toe correct beantwoord.
Wellicht veranderd deze ervaring nog in de toekomst, maar voor nu zeer positief.
Waarom in dit "oude" topic plaatsen? Heb hier toch veel doorgelezen over bank switch en ervaring met Knab, wellicht helpt dit andere tweakers ook weer!
Nu lees ik dat je, als je dit specifiek aangeeft, €2500 kunt overmaken naar een andere rekening, maar hoe zit dit als je bijvoorbeeld een keuken, auto of andere grote aankoop doet? Het komt soms best voor dat je een (veel) groter bedrag moet over maken, dus 't zou fijn zijn als dat ook mogelijk is
Dan doe je dat toch niet op je telefoon?joramoudenaarde schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:30:
Het komt soms best voor dat je een (veel) groter bedrag moet over maken, dus 't zou fijn zijn als dat ook mogelijk is
* RemcoDelft gebruikt een telefoon niet om te bankieren.
Hij bedoelt denk ik overmaken zonder de random reader te gebruiken. Bij de KNAB app hoef je, wanneer je geld overmaakt naar bekende rekeningnummers, alleen maar je pincode (die je ook gebruikt om bij de app zelf in te loggen) in te voeren. Naar onbekende rekeningnummers moet je de overschrijving ondertekenen met de randomreader (en heb je dat kastje en je pas dus nodig). Ik ga er vanuit dat grotere bedragen overmaken ook gewoon via de app kan (heb zelf nog nooit > 2500 overgemaakt met de app).joramoudenaarde schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:30:
Bedankt voor je deelmoment stijn1309!
Nu lees ik dat je, als je dit specifiek aangeeft, €2500 kunt overmaken naar een andere rekening, maar hoe zit dit als je bijvoorbeeld een keuken, auto of andere grote aankoop doet? Het komt soms best voor dat je een (veel) groter bedrag moet over maken, dus 't zou fijn zijn als dat ook mogelijk is
Bij knab kun je voor pinnen e.d. gewoon online de limiet aanpassen (binnenland en buitenland apart).
...
Ik ben sinds mei 2014 klant bij Knab, in 1e instantie omdat ik daardoor rentekorting kreeg op mijn hypotheek. Ik had dus een enkele betaalrekening, waar ik de hypotheek van liet afschrijven. Begin 2015 ben ik van de Rabobank volledig overgegaan op Knab, omdat ik het een beetje onzin vond om 2 volledige bankpakketten af te nemen.
Grootste stap was voor mij nog de emotionele waarde die de Rabo rekening voor mij had (ik was al meer dan 30 jaar klant). Toch de stap genomen, zonder dat ik overigens gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Ik heb gewoon alles handmatig overgezet en heb de Rabo rekening nog een jaar ernaast aangehouden, om te kijken of ik toevallig nog dingen vergeten was.
Positief vind ik vooral dat je onbeperkt (spaar)rekeningen kunt aanmaken, iets waar je bij de meeste banken gewoon extra voor betaald. Ik heb nu een paar spaarrekeningen (met verschillende doelen) en een paar betaalrekeningen voor verschillende doelen. Van sommigen gebruik ik de pas niet eens.
Over de prijs (die door sommigen als hoog wordt bestempeld) ben ik ook tevreden. Natuurlijk, 5 euro per maand lijkt in 1e instantie hoger. Maar daarvoor krijg je dus wel:
1) Een iets hogere rente dan bij andere banken
2) Creditcard
3) Meerdere rekeningen
4) Lagere kosten voor buitenland pinnen
5) Meerdere gratis Random Readers (ik heb er 3) (Spartaans in vergelijking met Rabo, maar functioneel)
Hoeveel kost het bij de Rabobank inmiddels als je 1 normale rekening hebt, 1 spaarrekening en een CC? Dan ga je ook al snel naar 4 euro? En op het moment dat je 1 extra rekening aanmaakt ga je al richting de 5 (volgens mij).
Al met al ben ik echt tevreden. De app doet wat hij moet doen, en op de site kan je mooie overzichten maken via het financieele dashboard. Webcare reageert direct (via de chat) als je een vraag hebt.
Deze bank verdient wat mij betreft meer klanten, maar het zal voor hun voorlopig lastig blijven op te boksen tegen de grote banken als ING, Rabo en ABN.
Aegon Bank is natuurlijk wel onderdeel van een mondiaal systeemrelevante verzekeraar, dus ze hebben wel enig gewicht achter zich.FreakNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:03:
...
Deze bank verdient wat mij betreft meer klanten, maar het zal voor hun voorlopig lastig blijven op te boksen tegen de grote banken als ING, Rabo en ABN.
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2016 11:51 ]
Met rabo totaal betaal je niets voor in het buitenland geld opnemen.FreakNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:03:
joramoudenaarde, via de gewone site (dus niet via de app) zal dat wel gewoon werken.
Ik ben sinds mei 2014 klant bij Knab, in 1e instantie omdat ik daardoor rentekorting kreeg op mijn hypotheek. Ik had dus een enkele betaalrekening, waar ik de hypotheek van liet afschrijven. Begin 2015 ben ik van de Rabobank volledig overgegaan op Knab, omdat ik het een beetje onzin vond om 2 volledige bankpakketten af te nemen.
Grootste stap was voor mij nog de emotionele waarde die de Rabo rekening voor mij had (ik was al meer dan 30 jaar klant). Toch de stap genomen, zonder dat ik overigens gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Ik heb gewoon alles handmatig overgezet en heb de Rabo rekening nog een jaar ernaast aangehouden, om te kijken of ik toevallig nog dingen vergeten was.
Positief vind ik vooral dat je onbeperkt (spaar)rekeningen kunt aanmaken, iets waar je bij de meeste banken gewoon extra voor betaald. Ik heb nu een paar spaarrekeningen (met verschillende doelen) en een paar betaalrekeningen voor verschillende doelen. Van sommigen gebruik ik de pas niet eens.
Over de prijs (die door sommigen als hoog wordt bestempeld) ben ik ook tevreden. Natuurlijk, 5 euro per maand lijkt in 1e instantie hoger. Maar daarvoor krijg je dus wel:
1) Een iets hogere rente dan bij andere banken
2) Creditcard
3) Meerdere rekeningen
4) Lagere kosten voor buitenland pinnen
5) Meerdere gratis Random Readers (ik heb er 3) (Spartaans in vergelijking met Rabo, maar functioneel)
Hoeveel kost het bij de Rabobank inmiddels als je 1 normale rekening hebt, 1 spaarrekening en een CC? Dan ga je ook al snel naar 4 euro? En op het moment dat je 1 extra rekening aanmaakt ga je al richting de 5 (volgens mij).
Al met al ben ik echt tevreden. De app doet wat hij moet doen, en op de site kan je mooie overzichten maken via het financieele dashboard. Webcare reageert direct (via de chat) als je een vraag hebt.
Voor de rest bedankt.
Je betaalt dan 1% koersopslag toch? (bij knab 0,5% meen ik na even googlen te kunnen stellen)icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:48:
...
Met rabo totaal betaal je niets voor in het buitenland geld opnemen.
...
[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2016 11:54 ]
Oh dat zou kunnen.begintmeta schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:52:
[...]
Je betaalt dan 1% koersopslag toch? (bij knab 0,5% meen ik na even googlen te kunnen stellen)
Ik ga voor de komende vakantie eens revolut uitproberen.
Voor het aanmaken van spaarrekeningen betaal je bij geen enkele bank extra. Speciaal is het pas als je meerdere betaalrekeningen met pinpas kunt aanmaken. Dit kan dan wel maar dan weer bijvoorbeeld niet een gezamelijke rekening (waar het handig voor zou zijn).FreakNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:03:
Al met al zie ik het grote voordeel daarvan niet zo en kan je bij veel andere banken ook wel een tweede betaalrekening aanmaken tegen weinig of geen kosten.
https://www.knab.nl/~/med...n_handleiding_betalen.pdf3. Meerdere Knab-rekeningen
Als je klant wordt, openen we altijd eerst een Knab Betaalrekening voor je. Daarna kun je
eenvoudig andere rekeningen openen, bijvoorbeeld een spaarrekening of een extra
betaalrekening. Alle rekeningen die je binnen je pakket opent, horen bij elkaar en maken deel
uit van je pakket. Ook de juridische eigendomsstructuur van deze rekeningen is identiek aan
elkaar. Dit is bijvoorbeeld van belang voor je belastingaangifte.
→ Let op! Binnen een pakket is de betaalrekening de enige rekening waarmee je geld
naar andere banken of naar Knab-rekeningen met een andere tenaamstelling kunt
overboeken.
Het geheel aan rekeningen binnen je pakket noemen we een ‘portfolio’. Je krijgt meerdere
portfolio’s als je rekeningen opent met verschillende tenaamstellingen. Heb je bijvoorbeeld een
ALGEMENE HANDLEIDING
VERSIE 3.1, 6 AUGUSTUS 2015 8
rekening op jouw naam en wil je een extra rekening samen met iemand anders? Dan krijg je
een nieuw portfolio en kies je een nieuw pakket bij Knab. Ook als je nu een gezamenlijke
rekening hebt, en een extra rekening alleen op jouw naam wilt openen, kies je voor je nieuwe
portfolio een nieuw pakket. De pakketkosten gelden per pakket.
Rabo TotaalPakket kost €3,95 per maand en dat is inclusief creditcard, een extra pinpas bij de betaalrekening kost extra (€0,75), en een extra betaalrekening ook (€0,95).FreakNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:03:
Spaarrekeningen kun je aanmaken zoveel je wilt (denk ik), ik heb er in ieder geval 4 (en 4 bij de SNS).
https://www.rabobank.nl/p...ketten/rabo-totaalpakket/
Als je daadwerkelijk meerdere betaalrekeningen wilt gebruiken is Knab dus inderdaad goedkoper, gecombineerd met de goede spaarrente bij Knab wordt het snel interessant.
[ Voor 60% gewijzigd door assje op 08-01-2016 12:21 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ligt eraan welk pakket je hebt en of het binnnen of buiten de Eurozone is:icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:48:
[...]
Voor de rest bedankt.
https://www.rabobank.nl/p...opname-in-het-buitenland/
Rabobank kan ik mijn ogen niet meer meekomen... halen alle kantoren uit de buurt weg, maar als ik iets wilde regelen moest ik toch maar even langskomen... Waarom? jullie halen alle kantoren in de buurt weg?!?
De nieuwe app die echt geen verbetering was t.o.v. de oude app.
zelfs simpele "dingen" als het omzetten van een verzekering een keer van student naar niet meer student (geen recht meer op korting) zou ik voor langs moeten komen. Gelukkig kon je wel telefonisch beëindigen dus toen ik zei dan beëindig hem maar was het geen probleem om de wijziging toch door te voeren.
Qua kosten gaan we nu van € 3,60 per maand naar € 5,- maar krijgen daardoor meer spaarrente en flexibiliteit ervoor terug.
Vriendin had al ING en wou graag een gezamenlijke rekening openen, bij de ING ook weer. Door zelf ook over te stappen heb ik alles bij 1 bank en dus in 1 app.
Ik ben eigenlijk wel heel tevreden over de ING. De rente over mijn spaarrekening is vrijwel verwaarloosbaar op het moment(0,6%) maar dat is bij de Rabo ook zo, dus dat maakt weinig uit.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Over dat eerste heb je helemaal gelijk.stijn1309 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:49:
Ik ben niet alleen vanwege kosten overgestapt.
Rabobank kan ik mijn ogen niet meer meekomen... halen alle kantoren uit de buurt weg, maar als ik iets wilde regelen moest ik toch maar even langskomen... Waarom? jullie halen alle kantoren in de buurt weg?!?
De nieuwe app die echt geen verbetering was t.o.v. de oude app.
zelfs simpele "dingen" als het omzetten van een verzekering een keer van student naar niet meer student (geen recht meer op korting) zou ik voor langs moeten komen. Gelukkig kon je wel telefonisch beëindigen dus toen ik zei dan beëindig hem maar was het geen probleem om de wijziging toch door te voeren.
Qua kosten gaan we nu van € 3,60 per maand naar € 5,- maar krijgen daardoor meer spaarrente en flexibiliteit ervoor terug.
Stuur je een klacht over de belachelijke openingstijden waar werkenden geen gebruik van kunnen maken dan sturen ze je vrolijk door naar Tilburg.
Maak je nou een geintje, of sturen ze je serieus naar Tilburg? Dat klinkt toch een beetje als minachting richting de klant, die normale openingstijden verwacht maar vervolgens wordt verteld "als 't je niet zint, dan moet je naar Tilburg"
Ik ben regelmatig in het buitenland en dan ook nog eens vaak buiten de euro zone. Ik kan het dus vergelijken. En van de zomer was ik met vriendin (RABO) in het buitenland buiten de Euro zone, en zij maakte meer kosten bij het pinnen dan ik (zelfde buitenlands valuta hoeveelheid), dat scheelde soms zo een paar euro...icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:48:
[...]
Voor de rest bedankt.
Nope letterlijk. Ik moest geld storten.joramoudenaarde schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:54:
@icecreamfarmer:
Maak je nou een geintje, of sturen ze je serieus naar Tilburg? Dat klinkt toch een beetje als minachting richting de klant, die normale openingstijden verwacht maar vervolgens wordt verteld "als 't je niet zint, dan moet je naar Tilburg"
Nu heb ik een auto en ik heel de handel met wat geluk binnen 40 min te regelen.
Met het ov duurt dat zeker 2x zo lang.
Het gaat maar over euro's natuurlijk, zo'n €60 per jaar (exclusief de rente op je betaalrekening) bij KNAB, en zo'n €37 per jaar bij ABN-AMRO, maar toch. Aan de ene kant is het idee en gevoel om eindelijk van de grote bank af te zijn enórm lekker, aan de andere kant knagen die paar euro toch aan me omdat ik 't ook weer zonde van 't geld vind
voorbeeld : ik was laatst mijn pinpas vergeten, dus liep ik naar het ING servicepunt. Daar vroeg ik om een opname met behulp van mijn paspoort of rijbewijs. Hun antwoord "Dat is niet mogelijk, u kunt uw pinpas nu blokkeren, dan krijgt u binnen een paar dagen een nieuwe thuisgestuurt"
En dat vertelde die trut dus alsof ze me een dienst verleende

[ Voor 67% gewijzigd door FFW op 11-03-2016 11:21 ]
Nu is de vraag..is dat standaard bij alle banken? Heb de laatste jaren nooit gehoord dat je zonder pas maar met je ID geld kunt ophalen. Dat kon alleen vroegah bij je lokale Rabo omdat ze je kenden van gezichtFFW schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
Ik denk dat ik ook op Triodos overstap. Ze lijken me een stuk eerlijker dan ING/ABN etc.
voorbeeld : ik was laatst mijn pinpas vergeten, dus liep ik naar het ING servicepunt. Daar vroeg ik om een opname met behulp van mijn paspoort of rijbewijs. Hun antwoord "Dat is niet mogelijk, u kunt uw pinpas nu blokkeren, dan krijgt u binnen een paar dagen een nieuwe thuisgestuurt"
En dat vertelde die trut dus alsof ze me een dienst verleende![]()
Blijft natuurlijk duf dat ze die blokkade noemt terwijl je je pas alleen bent vergeten, en niet in je BBQ hebt laten vallen ofzo
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Succes met het geld opnemen zonder pinpas bij TriodosFFW schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
Ik denk dat ik ook op Triodos overstap. Ze lijken me een stuk eerlijker dan ING/ABN etc.
Dat is per definitie onmogelijk, zonder bankkantoren of servicepunten.
Knab is ook goedkoper aan het worden. Daar kreeg ik een mailtje over. Maar ik dacht dat het alleen om het premium pakket gaat. Dat is nu 7.50. Bij het 5 euro pakket mag je nu ook een participatie kopen als je dat wilt. Als je die hebt, dan is je rekening nog goedkoper, sterker nog, dan verdien je er zelfs op omdat je 5% rente krijgt. Maar let wel op, doe dat niet met je hele vermogen. Het is een achtergestelde obligatiejoramoudenaarde schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:42:
Gelukkig maar... ik hoop dat KNAB hun €5 pakket trouwens ook wat goedkoper wordt. Ik wil na onze verhuizing de komende 2 maanden eigenlijk heel graag af van m'n grote bank (ABN-AMRO), en over naar KNAB, maar zelfs met 't stukje rente op de betaalrekening bij KNAB is hun pakket per jaar toch duurder.
Vergeet bij Knab ook niet de kosten van het rood staan. Die zijn echt veel lager dan bij de andere banken. Dan kan zo bijna 10% schelen. Een kennis van me vecht altijd om uit het rood te blijven. Die was bij de ING 70 euro per jaar kwijt aan debetrente. Als je alleen die kosten neemt kan ze al ongeveer overstappen naar Knab en dan heb ik de kosten van de ING rekening nog niet meegenomenHet gaat maar over euro's natuurlijk, zo'n €60 per jaar (exclusief de rente op je betaalrekening) bij KNAB, en zo'n €37 per jaar bij ABN-AMRO, maar toch. Aan de ene kant is het idee en gevoel om eindelijk van de grote bank af te zijn enórm lekker, aan de andere kant knagen die paar euro toch aan me omdat ik 't ook weer zonde van 't geld vind
Als je nooit rood staat telt dat niet natuurlijk, maar het geeft wel mooi aan dat Knab niet alleen voor mensen met geld handig kan uitpakken
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 11-03-2016 12:11 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Bij de oude Postbank kon dat ook. Wellicht dat daar de verwarring vandaan komt. FFW heeft 7 jaar binnengezeten?2Dutch schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:52:
[...]
Nu is de vraag..is dat standaard bij alle banken? Heb de laatste jaren nooit gehoord dat je zonder pas maar met je ID geld kunt ophalen. Dat kon alleen vroegah bij je lokale Rabo omdat ze je kenden van gezicht
Blijft natuurlijk duf dat ze die blokkade noemt terwijl je je pas alleen bent vergeten, en niet in je BBQ hebt laten vallen ofzo
Knowledge reigns supreme over nearly anything
En jij verwacht dat zoiets bij Triodos wel kan? Dan ga je nog een keiharde teleurstelling tegemoet vrees ik...FFW schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
Virussen? Scan ze hier!
Echt rood staan kan bij KNAB niet! Negatief staan op een betaalrekening kan alleen als je geld hebt staan op een andere rekening! En dat vind ik prima maar geldt zeker niet over iedereen.Ortep schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:08:
Vergeet bij Knab ook niet de kosten van het rood staan.
Logisch dus dat je wat minder rente betaald. En als je de automatische overmaak functies gebruikt, hoef je helemaal geen debet rente te betalen.
Overigens ben ik nog steeds geheel tevreden over KNAB en mijn ABN-Amro opgezegd. Daar voor moest ik langs kantoor. Eindelijk een moment gevonden waarin ik tijd had en de boel open was voor een bezoekje aan de het vestiging redelijk in de buurt (nog steeds 20 min. fietsen). Waar een beteuterd vrouwtje in een en enorm en nagenoeg leeg kantoor op ene dure locatie mij vroeg of KNAB inderdaad alleen een internet bank was. En het niet snapte daar ik dat juist voor koos.
[ Voor 7% gewijzigd door Wuursj op 11-03-2016 12:30 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Om er even op terug te komen: een overstap naar een kleinere/duurzamere bank is zeker nobel hoor (heb ook een rekening erbij @ ASN), maar vergis je niet: het blijven loggen organisaties met veel starre regeltjes, die op een aantal punten mogelijk niet echt mee zijn gegaan met de moderne tijd. Sommige internetbankieromgevingen zijn echt in 199x blijven hangenFFW schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:16:
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb al eens eerder van die term gehoord, maar wat is dat eigenlijk? Ik dacht altijd dat die 5% niet vast stond, en dat je mogelijk ook verlies kon maken op die obligaties.Ortep schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:08:
[...]
Maar let wel op, doe dat niet met je hele vermogen. Het is een achtergestelde obligatie
Ik sta gelukkig "nooit" rood, dus die kosten heb ik sowieso niet. Al zou ik quitte uitkomen per jaar aan spaargeld/rente/servicekosten vergeleken met de grootbanken, dan zou het voor m'n gevoel al veel prettiger zijn.Ortep schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:08:
Als je nooit rood staat telt dat niet natuurlijk, maar het geeft wel mooi aan dat Knab niet alleen voor mensen met geld handig kan uitpakken
Maar ik begrijp de aantrekkingskracht van KNAB heel erg goed... qua service vind ik ze een stuk vriendelijker, hun website vind ik een stuk prettiger, en de rente helpt toch ook wel. En het idee om van zo'n "too big to fail" bank af te zijn voelt des te beter. Maar als ik er jaarlijks op geld uit rente op achteruit ga, dan stokt dat bij mijn persoonlijke financiële situatie de overstap. Als dat met hun Participatie optie opgevangen kan worden lost dat gelijk alles op natuurlijk
Buiten dat (en dat heb ik hier al eerder gepost) vind ik Knab helemaal niet zo duur. Kom op, een CC en onbeperkte rekeningen + passen voor 5 euro. Stel dat je bij de Rabo een CC neemt, 2 betaalrekeningen (met pas) en 2 spaarrekeningen, wat ben je dan kwijt?- Je kunt (een deel van) je inleg kwijtraken als er een tekort dreigt te ontstaan in de kapitaalspositie van Aegon Bank.
- De rente kan mogelijk (tijdelijk) niet worden uitgekeerd. Bijvoorbeeld als de financiële positie van Aegon Bank daar om vraagt.
- De Knab Participatie is niet beursgenoteerd. Je kunt je Knab Participatie alleen verkopen aan andere klanten van Knab op een interne markt. Als je de Knab Participatie wilt verkopen, bestaat het risico dat er geen (of niet direct) een koper is en dat je deze niet (direct) of alleen tegen een lagere prijs kunt verkopen..
- De Knab Participaties zijn eeuwigdurende effecten. Dat betekent dat Knab deze niet hoeft af te lossen.
Voor een kaal pakket zijn ze wel duur, dat klopt.... Dan kun je beter naar een andere bank kijken.
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 11-03-2016 13:25 ]
joramoudenaarde schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:38:
[...]
Ik heb al eens eerder van die term gehoord, maar wat is dat eigenlijk? Ik dacht altijd dat die 5% niet vast stond, en dat je mogelijk ook verlies kon maken op die obligaties.
Het zijn geen aandelen in een bedrijf, maar het is een lening aan het bedrijf. Over het algemeen heel betrouwbaar. Maar je staat dus redelijk achteraan in de rij als ze failliet gaan. Als aandeelhouder heb je gewoon nooit wat als ze onderuitgaan.Achtergestelde obligatie
Dit is een obligatie waarvan de betaling achtergesteld is bij andere concurrente crediteuren, ingeval van liquidatie van de vennootschap die de obligatie heeft uitgegeven.
Achtergestelde obligaties hebben daardoor een iets hoger risico dan `gewone` obligaties.
Je kan op normale obligaties verlies lijden als je ze op de beurs verhandeld, maar over het algemeen zijn ze vrij stabiel in hun opbrengst.
En staat de rente bij KNAB vast? Ja en nee, de rente staat vast op 5% behoudens bijzondere omstandigheden. Ze hebben het recht om als het vreselijk slecht gaat er van af te wijken. Maar op dat moment zijn ze al bijna aan het omvallen. Het zou natuurlijk een slecht signaal zijn naar de klanten als ze plotseling 1% of zelfs niets uitkeerden. Dan kan je er op wachten dat iedereen gaat wegrennen en dan weet je zeker dat de bank omvalt. Dus dat zullen ze tot het uiterste proberen te voorkomen.
Je krijgt dat ruim 4 keer zo hoge rendement dus voor het hogere risico en ook omdat je je geld meestal voor langere tijd vast zet. De Rabo heeft ze ook, dan heten ze Rabo Certificaten. Daar was een tijd geleden herrie over omdat de Rabo niet echt duidelijk maakte wat het voor product was. De klanten dachten dat het een soort spaarrekening was met hoge rente. De Rabo stond ook rustig toe dat mensen al hun geld er in stopten. Dat laatste kan niet bij KNAB. Je mag er maar één. Nu ja, al je geld kan er wel in als je maar 5000 euro hebt. Maar dat zou ik je niet aanraden. Je kan dan moeilijk bij je geld. Het verkopen van een participatie kan enige tijd duren omdat er een andere koper moet zijn.
Onder normale omstandigheden krijg je dan je 5000 gewoon weer terug. Als KNAB zou omvallen, dan krijgen ze dus geen nieuwe klanten en zijn er ook geen klanten die een participatie willen kopen. Dus dan krijg je die 5000 niet zomaar terug. Dan wordt eerst alles geliquideerd en alle schulden worden betaald. Daarna worden de participaathouders uitbetaald uit het overgebleven geld. Dan zou minder kunnen zijn dan 5000.
Maar wees daar ook niet te bezorgd over. Bv de DSB bank is onderuitgegaan vanwege een bankrun achtige situatie en omdat ze niet echt gezond waren. Daar zit nu een curator die nog wel een jaar of 20 bezig is. En ze draaien gewoon winst. Alle schulden worden netjes betaald.
Ik neem aan dat je die rente van 5% dan jaarlijks op je eigen rekening bijgeschreven krijgt, en dat ze die €5000 "houden" totdat je besluit het te willen verkopen.
Hoe het precies zit qua waardebepaling van die €5000 bij een verkoop van de Participatie valt bij mij nog niet echt, maar de rest is duidelijk... bedankt!
Klopt helemaal. Je moet het ook niet doen als je maar 5 of 10 duizend euro hebt.FreakNL schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:23:
Ik zit ook bij Knab en heb weleens naar dat participatie gekeken, maar daar zitten toch wel haken en ogen aan vast, ook als je er later vanaf wilt:
Heb je 25000 euro dan is het een leuk ding waar je aardig rendement op krijgt en je gaat niet kapot als het helemaal mis gaat. En stel dat je over een jaar of 5 maar 4000 euro terug krijgt voor dat ding omdat je met spoed wilt verkopen. (Niet de bedoeling, maar eventueel wel mogelijk) Dan heb je je geld er al weer uit door de hoge rente die je hebt gekregen
Heb je nog meer geld dan is het gewoon een van de methoden om een hoger rendement te krijgen en je risico's te spreiden
Kloptjoramoudenaarde schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:28:
Aha, dus je krijgt toch 5% op jaarbasis (onder voorbehoud van), en de verkoop kán langer duren als er niet direct een nieuwe koper beschikbaar is. En omdat het een "lening" aan KNAB is valt dit bedrag ook niet onder het depositogarantiestelsel.
Ze schrijven iedere maand 20.83 bij.Ik neem aan dat je die rente van 5% dan jaarlijks op je eigen rekening bijgeschreven krijgt, en dat ze die €5000 "houden" totdat je besluit het te willen verkopen.
De waarde is gewoon altijd 5000 euro (Behoudens bijzondere omstandigheden enz enz)Hoe het precies zit qua waardebepaling van die €5000 bij een verkoop van de Participatie valt bij mij nog niet echt, maar de rest is duidelijk... bedankt!
Als ik de mijne kwijt wil, dan geef ik dat aan. Als jij er dan toevallig net een wilt hebben dan betaal jij 5000 en ik krijg mijn 5000 terug. En vanaf dat moment krijg jij 20.83 per maand en ik niet. Voor KNAB is er eigenlijk niets veranderd.
Het verkopen is trouwens gelijk aan het verkopen van aandelen of obligaties op de beurs. Als er geen koper is dan raak je ze niet kwijt. Of je moet de prijs laten zakken tot er iemand zegt: Daar wil ik het voor doen. Of je blijft zitten tot er iemand wel jouw prijs betaalt. En dat geldt natuurlijk ook voor je auto op autoscout
Als de bank omvalt dan zijn er natuurlijk geen kopers meer. Dan komt de curator en die betaalt alle schuldeisers uit. Stel dat er dan nog 4 miljoen in kas zit en er zijn dan nog 1000 mensen met een participatie, dan krijgen ze ieder 4000. Dat is niet leuk, maar als je dat ding 5 jaar hebt gehad dan ben je er ten opzichte van een normale rekening niet op achteruit gegaan.
Als je voor 5000 euro aandelen had, dan ben je gewoon je geld kwijt als ze omvallen.
Ja, je loopt dus een risico. Maar het is niet alsof je daarna in de bijstand moet of zo. En het is niet zo hoog als het hebben van hetzelfde bedrag in aandelen in het bedrijf.
[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 11-03-2016 14:46 ]
Die 'bijzondere omstandigheden' zijn niet zo heel bijzonder hoor. Als de marktrente stijgt bereik je al vlotjes een punt dat die certificaten niet interessant meer zijn en dan ga je hem niet meer kunnen slijten voor 5000 euro.Ortep schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:40:
De waarde is gewoon altijd 5000 euro (Behoudens bijzondere omstandigheden enz enz)
Als ik de mijne kwijt wil, dan geef ik dat aan. Als jij er dan toevallig net een wilt hebben dan betaal jij 5000 en ik krijg mijn 5000 terug. En vanaf dat moment krijg jij 20.83 per maand en ik niet. Voor KNAB is er eigenlijk niets veranderd.
Ach, als de spaarrente rente in 14 dagen zo snel oploopt is dat natuurlijk het geval. Loopt de rente ieder jaar met een procent op tot een procent of 6-7 (Erg hoog) dan ben je de eerste 4 jaar nog veilig en zelfs het 5 jaar ga je er niet op achteruit. Pas het zesde jaar begin je er minder voor te krijgen dan de spaarrente, maar over de hele periode heb je nog steeds winst. Pas na een jaar of 10 ben je er pas echt op achteruit gegaan. En je kan hem altijd nog voor een lager bedrag verkopen. Dat drukt dan het totale rendement, maar hoeft nog steeds geen verlies te betekeneneamelink schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:29:
[...]
Die 'bijzondere omstandigheden' zijn niet zo heel bijzonder hoor. Als de marktrente stijgt bereik je al vlotjes een punt dat die certificaten niet interessant meer zijn en dan ga je hem niet meer kunnen slijten voor 5000 euro.
En je kan er op rekenen dat ze dan de rente ook omhoog gaan aanpassen.
En nogmaals, je moet niet al je geld er in stoppen. Het is alleen maar een mogelijkheid om met een (klein) deel van je geld een hoger rendement te behalen. Je kan ook rustig je geld voor een kwart tot een achtste van dat rendement gewoon op een spaarrekening gaan zitten. En het is een veel lager risico dan met 5000 euro in aandelen gaan zitten. Met zo'n klein bedrag kan je niet genoeg spreiding maken om dips op te vangen.
Ik heb er nu ruim anderhalf jaar eentje en dat heeft me dus iets van 400 euro opgeleverd. Dat is ongeveer 300 euro meer dan het gewoon op de rekening laten staan. Als ik er morgen dus maar 4750 voor zou krijgen ben ik er geen cent op achteruit gegaan. Ieder jaar dat ik dit kan doen met de idioot lage gewone rente mag de waarde van het certificaat met ongeveer 200 euro dalen zonder dat ik verlies lijdt
[ Voor 30% gewijzigd door Ortep op 14-03-2016 08:59 ]
[ Voor 99% gewijzigd door asmi2 op 14-03-2016 09:46 ]
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:21
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Mwah, volgens mij ligt dat iets genuanceerder. Als ze omvallen zit er wellicht nog maar bar weinig in de kas. Plus de belastingdienst gaat voor en andere schuldeisers willen net zo goed iets uit de kas hebben, los of ze een participatie hebben of nietOrtep schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:40:
Of je blijft zitten tot er iemand wel jouw prijs betaalt. En dat geldt natuurlijk ook voor je auto op autoscout
Als de bank omvalt dan zijn er natuurlijk geen kopers meer. Dan komt de curator en die betaalt alle schuldeisers uit. Stel dat er dan nog 4 miljoen in kas zit en er zijn dan nog 1000 mensen met een participatie, dan krijgen ze ieder 4000. Dat is niet leuk, maar als je dat ding 5 jaar hebt gehad dan ben je er ten opzichte van een normale rekening niet op achteruit gegaan.
Dat schreef ik toch, de curator betaalt alle schuldeisers. En pas dan komen de mensen met een achtergestelde obligatie aan de beurt. De getallen waren er alleen om te laten zien hoe het werkt.We Are Borg schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:38:
[...]
Mwah, volgens mij ligt dat iets genuanceerder. Als ze omvallen zit er wellicht nog maar bar weinig in de kas. Plus de belastingdienst gaat voor en andere schuldeisers willen net zo goed iets uit de kas hebben, los of ze een participatie hebben of niet
En kijk voor de grap eens naar de DSB bank die omviel. Die hebben daarna gewoon alle schuldeisers betaald. Alleen de aandeelhouders kregen niets. Sterker nog, de bank draait nu nog gewoon om zaken af te handelen en maakt winst.
Schitterend idd. Inter only of niet maakt niets meer uit nu zo'n beetje alle banken hun filliale gesloten hebben en je er met het OV 30min over doet om bij een fysieke bank te komen.Wuursj schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Echt rood staan kan bij KNAB niet! Negatief staan op een betaalrekening kan alleen als je geld hebt staan op een andere rekening! En dat vind ik prima maar geldt zeker niet over iedereen.
Logisch dus dat je wat minder rente betaald. En als je de automatische overmaak functies gebruikt, hoef je helemaal geen debet rente te betalen.
Overigens ben ik nog steeds geheel tevreden over KNAB en mijn ABN-Amro opgezegd. Daar voor moest ik langs kantoor. Eindelijk een moment gevonden waarin ik tijd had en de boel open was voor een bezoekje aan de het vestiging redelijk in de buurt (nog steeds 20 min. fietsen). Waar een beteuterd vrouwtje in een en enorm en nagenoeg leeg kantoor op ene dure locatie mij vroeg of KNAB inderdaad alleen een internet bank was. En het niet snapte daar ik dat juist voor koos.
Wat dat betreft kan ik net zo goed een Duitse bank nemen, dan kom ik vaker langs een filiaal.
Voor die gezamenlijke ABN Amro rekening, kale rekening met 2 passen gaan we nu meer dan 5 euro per maand betalen. Ter vergelijking, dat betaal ik voor mijn ING rekening per kwartaal, dus het kwam als veel te duur uit de bus. Opzich vonden we het wel fijn om alles verder gescheiden te hebben.
De zoektocht is nu dus naar een goedkope en/of rekening met 2 betaalpassen + internetbankieren. Nu zagen we al dat de meeste banken willen dat je salaris er binnen komt, dat gaat bij deze rekening sowieso niet gebeuren. Daardoor komen we al snel uit bij de banken die wel al los hebben om daar een extra rekening aan toe te voegen.
Missen we nog opties of zijn de opties voor een extra boodschappenrekening inderdaad zo beperkt als de eigen bank?
Is dat niet doorgaans alleen als je kredietfaciliteiten wilt?sambalbaj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:51:
...Nu zagen we al dat de meeste banken willen dat je salaris er binnen komt, dat gaat bij deze rekening sowieso niet gebeuren. ...
Bunq?sambalbaj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:51:
Goed, zaterdag kwamen de nieuwe pakkettarieven van ABN Amro binnen en dat viel hier eigenlijk nogal verkeerd. We hebben daar een gezamenlijke boodschappenrekening terwijl we daarnaast allebei een eigen rekening hebben, de een Rabobank en de ander ING. Dat is ooit zo gegroeid.
Voor die gezamenlijke ABN Amro rekening, kale rekening met 2 passen gaan we nu meer dan 5 euro per maand betalen. Ter vergelijking, dat betaal ik voor mijn ING rekening per kwartaal, dus het kwam als veel te duur uit de bus. Opzich vonden we het wel fijn om alles verder gescheiden te hebben.
De zoektocht is nu dus naar een goedkope en/of rekening met 2 betaalpassen + internetbankieren. Nu zagen we al dat de meeste banken willen dat je salaris er binnen komt, dat gaat bij deze rekening sowieso niet gebeuren. Daardoor komen we al snel uit bij de banken die wel al los hebben om daar een extra rekening aan toe te voegen.
Missen we nog opties of zijn de opties voor een extra boodschappenrekening inderdaad zo beperkt als de eigen bank?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En dan nog niet verplichtbegintmeta schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:08:
[...]
Is dat niet doorgaans alleen als je kredietfaciliteiten wilt?
Mijn boefje is liev!
Inderdaad, doorgaans is dat niet verplicht (maar er was ook alleen sprake van 'willen' natuurlijk, uiteraard willen banken dat graag kan ik me in veel gevallen voorstellen). Soms vereist men bij betaalrekeningen wel een vereffening van het krediet eens per bepaalde periode (anders wordt het duurder), maar hoe dat wordt gedaan zal de bank doorgaans niet veel uitmaken.JB schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:13:
[...]
En dan nog niet verplichtJe krijgt er extra rentekorting door vaak inderdaad
Vziw kan sambalbaj eigenlijk bij alle gangbare consumentenbanken wel terecht voor een en/of-rekening met twee passen, ook zonder dat loon op de rekening zou moeten worden gestort.
[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 02-05-2016 15:23 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik heb vorige week een 'en/of'-rekening geopend voor mijn vriendin en mij met 2 betaalpassen voor € 2,60 /maand bij de Rabobank. Zonder verdere eisen (ons salaris komt gewoon op de losse rekeningen). Máár, ik praat wel vanuit een positie dat wij beiden al een rekening hadden bij de Rabobank... dus daar kan nog een afwijking zitten.sambalbaj schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:51:
Geen idee of het goedkoper/beter kan, maar het is sowieso niet de €5/mnd.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
€2,60 + €0,50 voor tweede betaalpas toch?DarkKnight schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:56:
[...]
Ik heb vorige week een 'en/of'-rekening geopend voor mijn vriendin en mij met 2 betaalpassen voor € 2,60 /maand bij de Rabobank. Zonder verdere eisen (ons salaris komt gewoon op de losse rekeningen). Máár, ik praat wel vanuit een positie dat wij beiden al een rekening hadden bij de Rabobank... dus daar kan nog een afwijking zitten.
Geen idee of het goedkoper/beter kan, maar het is sowieso niet de €5/mnd.
Nee, €1,20 + €1,40 voor tweede betaalpas. Het directpakket is voldoende voor onze 'en/of'-rekening, welke (alleen) gebruikt zal worden voor betalen van vaste lasten, boodschappen, etc.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Ik zit met alles bij de Rabobank (hypotheek, sparen, betalen), mijn vriendin voor sparen/betalen bij de ING en nog een spaarrekening bij de ASN.
Beide zijn we niet ontevreden over onze banken, maar in het kader van risicospreiding lijkt het mij handig om de en/of rekening bij een andere partij onder te brengen.
Als ik bij de Consumentenbond kijk vallen ASN en SNS positief op. De kosten voor 2 rekeninghouders & 2 passen zijn relatief laag (30/36 euro/jaar totaal), en beide banken scoren vrij hoog op eerlijkheid en transparantie. Nu weet ik dat ik de laatste website met een korreltje zout moet nemen, maar als indicatie vind ik het niet verkeerd.
An sich heb ik een lichte voorkeur voor de ASN, maar als er (hypothetisch) problemen met de en/of rekening zijn, of problemen met de spaarrekening van mijn vriendin, kan dat dan invloed op elkaar hebben? Mijn vermoeden is van wel (maar verbeter mij aub als ik het mis heb), dus ik neig naar mijn tweede keuze.
Mijn tweede keuze is dus de SNS. Die hebben momenteel ook een actie dat deze onder voorwaarden het eerste jaar gratis is. Nu staat in de voorwaarden dat je een overstapservice moet gebruiken, en dat je je inkomen moet storten op deze bank. Ik ben sowieso van plan een groot deel van mijn inkomen hier standaard op te storten met vaste maandelijke overschrijving, maar ik wil wel dat mijn werkgever het initieel gewoon naar mijn Rabobank rekening stort. Weet iemand hoe strict dit is? Zou er iets mogelijk zijn?
Derde vraagje nog: ik ben momenteel nog niet in Nederland. Moet ik in Nederland zijn om dit te regelen, of zou ik het al op afstand aan kunnen maken?
Al zou ik vanwege die bagger radioreclame van SNS ze eigenlijk principieel moeten weigeren... maargoed...
[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 24-05-2016 05:10 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verder: het voordeel van "bankieren bij dezelfde bank" moet je afwegen tegen risico-spreiding. Risico-spreiding doe je met grote bedragen, met bedragen van meer dan € 100.000. Daarbij heeft het nut om je te beschermen tegen het omvallen van een bank. Maar dan denk ik, wtf zou je € 100.000 in contanten bij een bank laten staan? Dat wordt alleen maar minder waard.
Kijk, dat je bij 2 verschillende banken zit kan ik nog snappen (als de een storing heeft, kun je de ander nog gebruiken). Maar dat zit je al. Waarom zou je dan een 4e willen?
Praktisch, ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor goede verhalen over Knap.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'problemen met de rekening' maar doorgaans gebruikt de bank een gekoppeld voor de rekeningen, dus als er technische storingen zijn is er een redelijke kans dat die op beide rekeningen invloed hebben. Daarnaast worden zoals ardana aangeeft alle tegoeden bij een bank bij het depositogarantiestelsel 'samengevoegd' en voor particulieren per persoon gedekt, in jullie geval heb je allebei een dekking van 100k€ bij ASN, de vordering van de rekeninghouders op de rekening is doorgaans gewoon gelijk, dus stel dat je vriendin €90000 op haar spaarrekening en jullie hebben €40000 op de gezamenlijke rekening hebben jullie allebei een vordering van 20k€ vanwege het tegoed op de gezamenlijke rekening (/2) en je vriendin heeft verder nog een vordering van 90000€ vanwege het tegoed op haar spaarrekening. In dat geval zou dus 10000€ (20k€+90k€-100k€) van je vriendin niet gedekt zijn. Verder hebben banken vaak een voorwaarde dat ze alle tegoeden/schulden van een persoon bij hun kunnen verrekenen, en dat alle rekeninghouders bij een en/of-rekening hoofdelijk aansprakelijk zijn. Dus stel je heb op de een of andere manier een schuld op de betaalrekening, zou ASN die eventueel (afhankelijk van de specifieke voorwaarden en stand van zaken) kunnen vereffenen door geld van de spaarrekening van je vriendin daarvoor te gebruiken, maar voor hoe dat precies zit in dit geval kan je het beste in de voorwaarden van de overeenkomst met de bank kijken.EMP schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 05:03:
...
An sich heb ik een lichte voorkeur voor de ASN, maar als er (hypothetisch) problemen met de en/of rekening zijn, of problemen met de spaarrekening van mijn vriendin, kan dat dan invloed op elkaar hebben? Mijn vermoeden is van wel (maar verbeter mij aub als ik het mis heb), dus ik neig naar mijn tweede keuze.
Volgens mij is de actie bedoeld om mensen hun inkomen te laten storten bij SNS, maar hoe ze dat willen controleren en wat de specifieke voorwaarden zijn kan SNS je denk ik alleen vertellen. (een inkomen van 0 storten kan bijvoorbeeld niet, terwijl dat op zich wel je inkomen kan zijn, inkomen zelf doorsturen zoals jij wil, stort je dan niet in wezen ook inkomen op de rekening...)Mijn tweede keuze is dus de SNS. Die hebben momenteel ook een actie dat deze onder voorwaarden het eerste jaar gratis is. Nu staat in de voorwaarden dat je een overstapservice moet gebruiken, en dat je je inkomen moet storten op deze bank. Ik ben sowieso van plan een groot deel van mijn inkomen hier standaard op te storten met vaste maandelijke overschrijving, maar ik wil wel dat mijn werkgever het initieel gewoon naar mijn Rabobank rekening stort. Weet iemand hoe strict dit is? Zou er iets mogelijk zijn?
Dat kan je het beste aan de betreffende bank vragen denk ik, als je nog geen rekening hebt zal je vaak wel op de een of andere manierDerde vraagje nog: ik ben momenteel nog niet in Nederland. Moet ik in Nederland zijn om dit te regelen, of zou ik het al op afstand aan kunnen maken?
...
Het is altijd handig om snel wat geld beschikbaar te kunnen hebben zonder al te veel problemen, mocht je wat willen kopen, voor onverwachte incidenten etc, maar als €100000 alles is wat je hebt en/of je verwacht niet op korte termijn een dergelijk bedrag nodig te hebben, zou ik inderdaad ook nog een deel daarvan anderszins stallen.Ardana schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:22:
... Maar dan denk ik, wtf zou je € 100.000 in contanten bij een bank laten staan? ...
knabKnap.
Ah, overstap-service gaat 'm niet worden nee.Ardana schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:22:
De overstapservice houdt in dat je volledige oude rekening, muv het nummer zelf, wordt overgedragen naar je nieuwe bank.
En met risico-spreiding doel ik op twee dingen:
1. Dat mijn partner en ik ieder twee merken bankpas in de portemonnee hebben. Inderdaad om bank-storingen op te vangen bij de pin-automaat. Dat wij onderling andere banken hebben betekent niet dat zij mijn bankpas krijgt :P:
2. Wanneer de bank reden ziet om een rekening te blokkeren voor wat voor reden dan ook, dat we dan 'de andere' rekening nog hebben om de dagelijkse dingen nog even mee te doen.
Bij de grote (pin)storing van een paar jaar geleden heb ik mij gerealiseerd hoe afhankelijk en kwetsbaar ik van dat ene pasje ben. Sindsdien heb ik bijvoorbeeld ook altijd een noodvoorraadje cash in huis, en wil ik graag mijn 'risico spreiden'.
Als ik de gezamenlijke én de privérekening bij 1 bank onder breng (of het nou die van mij of mijn partner is), dan is 1 van ons dus niet bestand tegen bankstoringen (van een enkele bank). Tevens, wanneer de bank besluit de rekeningen van deze persoon te blokkeren om wat voor reden dan ook (foutje, fraude, skimming (bescherming), schuld(?) etc.), dat we dan even tijdelijks de dagelijkse dingen door kunnen doen met de andere rekening, terwijl we uitzoeken wat er fout is gegaan/gebeurd is.
Ik denk dat beide zaken niet vaak voorkomen, maar ik vind het zeker geen onrealistische scenario's. Bankrekeningen openen/verplaatsen etc. doe ik maar zelden, maar als ik het doe, doe ik het graag meteen goed
Het is allemaal wel verhelderen in ieder geval! Vanavond eens overleggen wat we doen.
Edit, pas gelezen na mijn post:
Ah bedankt, goed verwoord, dat dus. Als ik verantwoordelijk zou willen zijn voor mijn vriendin's (hypotetische) schulden, dan had ik haar wel ten huwelijk gevraagd en met huwelijkse voorwaarden getrouwdbegintmeta schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:11:
[...]
Verder hebben banken vaak een voorwaarde dat ze alle tegoeden/schulden van een persoon bij hun kunnen verrekenen, en dat alle rekeninghouders bij een en/of-rekening hoofdelijk aansprakelijk zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door EMP op 24-05-2016 10:23 ]
My anime addiction.
FTFYEMP schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:13:
Ah bedankt, goed verwoord, dat dus. Als ik verantwoordelijk zou willen zijn voor mijn vriendin's (hypotetische) schulden, dan had ik haar wel ten huwelijk gevraagd en met zonder huwelijkse voorwaarden getrouwd(misschien komt dat ooit nog eens, maar nu nog even niet
). Als zij of ik schulden maken, moet de bank dat niet kunnen vereffenen met de en/of rekening wat mij betreft. Ergo: 3-banken-systeem
Maar als jij óf zij schulden hebben, kan dat áltijd verrekend worden met het saldo op een en/of rekening. Ongeacht wiens geld het is dat op die rekening staat en ongeacht of je getrouwd bent.
Voorbeeld: zij heeft een schuld bij DUO, die haalt vonnis. Dan moet de bank (bij bankbeslag) het héle saldo van álle rekening waaraan zij haar naam gekoppeld heeft aan de deurwaarder van de DUO overmaken. En in geval van belastingschulden geldt dat niet alleen voor het positieve saldo, maar ook voor een eventueel toegestane roodstand.
Als je enkel gaat voor het veilig hebben van bankverkeer, lijkt rekeningen (ongeacht van wie en hoeveel het er zijn) bij 2 verschillende banken plus wat contant geld me de gemakkelijkste oplossing. Want zelfs als een bank alle verkeer voor meerdere dagen bevriest, heb je alsnog genoeg vrienden waar je ook terecht kunt
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Het is inderdaad zo dat je in principe voor dergelijke zaken allebei een vordering hebt tegen de bank ter hoogte van het volledige saldo op de rekening. (dat strookt dus niet met de gedeelde vordering die wordt aangenomen in het kader van de depositogarantieregeling, want in dat geval zou de ontbrekende 10000€ van de vriendin natuurlijk door de TS kunnen worden geclaimd.)Ardana schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:06:
...
Maar als jij óf zij schulden hebben, kan dat áltijd verrekend worden met het saldo op een en/of rekening. Ongeacht wiens geld het is dat op die rekening staat en ongeacht of je getrouwd bent.
Voorbeeld: zij heeft een schuld bij DUO, die haalt vonnis. Dan moet de bank (bij bankbeslag) het héle saldo van álle rekening waaraan zij haar naam gekoppeld heeft aan de deurwaarder van de DUO overmaken. En in geval van belastingschulden geldt dat niet alleen voor het positieve saldo, maar ook voor een eventueel toegestane roodstand.
...
Wil je dergelijke zaken vermijden, maar toch iemand anders gebruik willen laten maken van de rekening, kan je diegene beter machtigen en niet voor een en.of-rekening kiezen.
Knab is ook niet zo vernieuwend. Veel dingen gaan nog per telefoon. Incassobeheer bijvoorbeeld. Bij Rabo gaat dat gewoon via internet. Bij uitgaande betalingen controleert Rabo het bedrag en IBAN op je edintifier, Knab niet. Wat dat betreft hebben ze een kans laten liggen. Het Financieel Plan verhaal is ook maar beperkt en als je een innovatieve app wilt is Bunq een betere partij, al zou ik daar niet mijn mainstream bank van maken. De app van Rabo is weer waardeloos. Kortom, elke bank heeft wel wat.B00st3r schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:38:
Ik heb een klein poosje Knab geprobeerd, maar toen ik er achter kwam dat je eigenlijk geen contant geld kan storten op je rekening heb ik de rekening meteen opgezegd.
[ Voor 17% gewijzigd door rr7r op 24-05-2016 12:39 ]
Verder werkt Triodos best leuk, maar je merkt ook dat het geen grootbank is. Dat ik geen geld meer kan storten vind ik ook jammer, maar niet onoverkomelijk. De webomgeving is niet een van de meest moderne, maar zeker bruikbaar.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Knab heeft aangekondigd dat ze binnenkort van die vreselijke edenifier af zijn. Dat was voor mij haast een dealbreker om naar ze over te stappen. Het systeem van de ING is veel gebruikersvriendelijker. een edentifier voelde aan alsof ik 25 jaar terug ging in de tijd. Maar dat heeft natuurlijk iedere bank behalve de INGrr7r schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:37:
Knab is ook niet zo vernieuwend. Veel dingen gaan nog per telefoon. Incassobeheer bijvoorbeeld. Bij Rabo gaat dat gewoon via internet. Bij uitgaande betalingen controleert Rabo het bedrag en IBAN op je edintifier, Knab niet. Wat dat betreft hebben ze een kans laten liggen. Het Financieel Plan verhaal is ook maar beperkt en als je een innovatieve app wilt is Bunq een betere partij, al zou ik daar niet mijn mainstream bank van maken. De app van Rabo is weer waardeloos. Kortom, elke bank heeft wel wat.
Wat gaat er allemaal per telefoon bij Knab? Geen flauw idee, ik heb de heb ze een paar keer aan de lijn gehad omdat ik vragen had. Meer niet. Alles wat een normaal mens doet gaat gewoon online.
Wat is trouwens incassobeheer?
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-05-2016 14:07 ]
Dat maakte het zowel lastiger als makkelijker. Heb nu eerst een adreswijziging doorgegeven (ingevuld, morgen even printen, scannen en mailen), want ik was nog bekend op mijn ouderlijk huis adres. Als die er doorheen is, kan alles op afstand afgesloten worden. Zeer prettige telefonische hulp in ieder geval.
My anime addiction.
Hoe weet je dat ze de cardreader (zo noemen ze het zelf) weg gaan doen?Ortep schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:06:
[...]
Knab heeft aangekondigd dat ze binnenkort van die vreselijke edenifier af zijn. Dat was voor mij haast een dealbreker om naar ze over te stappen. Het systeem van de ING is veel gebruikersvriendelijker. een edentifier voelde aan alsof ik 25 jaar terug ging in de tijd. Maar dat heeft natuurlijk iedere bank behalve de ING
Ik heb laatst gevraagd of ze de website gaan vervangen, want ik vond 'm onoverzichtelijk. Gelukkig komt er binnen enkele maanden (en in ieder geval voor het eind van het jaar) een nieuwe website. Ik baalde wel een beetje toen ik voor het eerst op de online omgeving inlogde.
Ik vraag me af of het een en ander wel geheel conform de Wbp gaatEMP schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:46:
Even met de ASN en de SNS gebeld. Knoop doorgehakt en voor de SNS gekozen. Wat bleek: heb ik daar een rekening gehad... in 1990!
...
Had je trouwens nog duidelijkheid gekregen over de 'salariseis'
De online omgeving is wennen maar ook weer geen drama, wat mij betreft.
/edit
Hier dus:
http://www.nu.nl/advertor...en-via-cardreader-af.html
[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 24-05-2016 16:39 ]
Nu ABN Amro losse rekening + 2 losse passen: 5,10/maand: 61,20/jaar
Bunq: 2 passen (18 voor 4 jaar): 0.375/maand + 40 pintransacties a 0.04: 1.975/maand =23,70/jaar
ING Oranjepakket + extra pas: 2,45/maand =29,40/jaar
Rabobank directpakket + extra pas: 2,60/maand =31,20/jaar
ASN Bankrekening met twee ASN Wereldpassen: 3/maand =36/jaar
SNS Betalen: 2,50/maand (1e jaar gratis bij overstapservice en storten inkomen, nvt) = 30/jaar
Triodos 2,25 per rekeninghouder/maand = 54/jaar
Knab Plus 5/maand (en nog niks gevonden over en/of, 2e pas, wel 3 maanden gratis)= 60/jaar
Volgens mij heb ik het zo wel.
Bunq wint dat is duidelijk, al is het aantal pintransacties een variabel bedrag dus het kan wat meer of minder uitvallen (zeg tussen de 22 en 25/jaar). Ik denk alleen niet dat ik hier een IT-bedrijf wat ook bank speelt + onbekende naam verkocht krijg. ING, Rabobank en SNS zitten allemaal rond de 30 alsof het afgesproken is. ASN beetje duurder (de prijs van bewuster?) op 36 en dan een flinke stap naar Triodos, ABN Amro en Knab (waar ik overigens niet helemaal uitkwam, maar laat ook maar met m'n Aegon allergie) die al op het dubbele van Bunq en ongeveer dat van de andere grootbanken zitten.
ASN geeft 0,5% rente op je betaalrekening, dus als je gemiddeld 1000 euro er op hebt staan gaat er 5 euro per jaar af.sambalbaj schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:52:
Ben eens even aan het rekenen geslagen voor een en/of rekening met 2 passen en internetbankieren:
Bunq wint dat is duidelijk, al is het aantal pintransacties een variabel bedrag dus het kan wat meer of minder uitvallen (zeg tussen de 22 en 25/jaar). Ik denk alleen niet dat ik hier een IT-bedrijf wat ook bank speelt + onbekende naam verkocht krijg. ING, Rabobank en SNS zitten allemaal rond de 30 alsof het afgesproken is. ASN beetje duurder (de prijs van bewuster?) op 36 en dan een flinke stap naar Triodos, ABN Amro en Knab (waar ik overigens niet helemaal uitkwam, maar laat ook maar met m'n Aegon allergie) die al op het dubbele van Bunq en ongeveer dat van de andere grootbanken zitten.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Per december overgestapt op KNAB na ook afwegen en dergelijke.sambalbaj schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:52:
Ben eens even aan het rekenen geslagen voor een en/of rekening met 2 passen en internetbankieren:
Nu ABN Amro losse rekening + 2 losse passen: 5,10/maand: 61,20/jaar
Bunq: 2 passen (18 voor 4 jaar): 0.375/maand + 40 pintransacties a 0.04: 1.975/maand =23,70/jaar
ING Oranjepakket + extra pas: 2,45/maand =29,40/jaar
Rabobank directpakket + extra pas: 2,60/maand =31,20/jaar
ASN Bankrekening met twee ASN Wereldpassen: 3/maand =36/jaar
SNS Betalen: 2,50/maand (1e jaar gratis bij overstapservice en storten inkomen, nvt) = 30/jaar
Triodos 2,25 per rekeninghouder/maand = 54/jaar
Knab Plus 5/maand (en nog niks gevonden over en/of, 2e pas, wel 3 maanden gratis)= 60/jaar
Voor die €5,- p.p. mag je onbeperkt betaalrekeningen en spaarrekeningen aanmaken.
Per rekening mag je dan ook gewoon 2 pasjes aanvragen zonder extra kosten.
Je kan voor die €5,- en/of rekeningen en persoonlijke rekeningen aanmaken.
dat is inderdaad ook nog wel een goeie om mee te nemen.Johnny schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:56:
[...]
ASN geeft 0,5% rente op je betaalrekening, dus als je gemiddeld 1000 euro er op hebt staan gaat er 5 euro per jaar af.
SNS geeft 0,75% variabele rente tot 5000, zou bij een gemiddeld saldo van 1000 dus nog 7,50 zijn. Maar goed, variabele rente, dat kennen we + variabel saldo. In ieder geval kunnen ASN en SNS dus nog nog een paar euro schelen. Die aankoopverzekering van SNS waar ze nu mee adverteren is niet zoveel, een lokkertje:
https://www.snsbank.nl/pa...zekering-sns-betalen.html
@stijn1309 bedankt voor de Knab uitleg, maar bij enkel 1 extra gezamenlijke rekening gaat dat niet lonen.
Hier nog meer informatie: https://www.knab.nl/knab-labFreakNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:38:
@oohh, ik hoorde dat ze overgaan op een app op je smartphone om digitaal te "ondertekenen". Waar ik dat gehoord heb weet ik niet.
De online omgeving is wennen maar ook weer geen drama, wat mij betreft.
/edit
Hier dus:
http://www.nu.nl/advertor...en-via-cardreader-af.html
Bij zowel ASN als SNS is er geen salariseis. Wellicht wel als ik van de actie gebruik had wilen maken, maar dat heb ik gewoon laten varen. Die drie tientjes korting kom ik ook wel overheen, Dat alles goed geregeld is + goede service is mij meer waardbegintmeta schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:08:
[...]
Had je trouwens nog duidelijkheid gekregen over de 'salariseis'
Ah, zo, helaas, niet gevraagd.begintmeta schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:24:
Dat laatste lijkt mij ook, maar ik was op zich wel benieuwd naar de interpretatie van de actievoorwaarden.
[ Voor 22% gewijzigd door EMP op 25-05-2016 01:51 ]
My anime addiction.
Dat laatste lijkt mij ook, maar ik was op zich wel benieuwd naar de interpretatie van de actievoorwaarden.EMP schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:19:
[...]
Bij zowel ASN als SNS is er geen salariseis. Wellicht wel als ik van de actie gebruik had wilen maken, maar dat heb ik gewoon laten varen. Die drie tientjes korting kom ik ook wel overheen, Dat alles goed geregeld is + goede service is mij meer waard
1. Geen Random Reader / e-Dentifier crap ding die je altijd kwijt bent net op het moment dat je hem nodig hebt.
2. Ze hebben IMHO gewoon de allerbeste en meest gebruiksvriendelijke Mobiel Bankieren App en Internetbankieren omgeving. Daar investeren ze veel in en werkt gewoon heel goed en fijn.
HD4Life @ Full-HD
ben me er bewust van dat de bank ook een berg risico's draagt in dezen
Wat dat betreft hebben de ING en bunq het veel beter voor elkaar. Betalingen zijn in no-time geaccordeerd en hoewel het beveiligingsniveau iets lager zal zijn is het meer dan voldoende. Het blijft gewoon 2factor authenticatie. De extra beveiliging weegt mij niet op tegen het verlies aan gemak.
Omdat dat ding altijd daar is waar ik op dat moment niet ben. Zelfs als ik thuis ben is het een ramp, laat staan als ik niet thuis ben.Boudewijn schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:53:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen een fysiek tweede token voor betaling zo vervelend vinden. Ja je moet zo'n ding hebben,
Even met de laptop wat betalingen regelen.
1) Inloggen op de website,
2) betalingen klaar zetten
3) ^&*@#$ waar is dat f#ck&ng ding. Oh ja, boven op de studeerkamer
4) trap op, ding zoeken, trap af, weer naar de laptop in de huiskamer
5) oeps...mijn pas zit in mijn jas. Naar de gang, kapstok, zakken doorzoeken pas vinden en weer naar de huiskamer
6) pas in de reader, pincode invoeren
7) eindeloos gepiel met een klein schermpje om de juiste codes op de juiste plek op verschillende apparaten in te voeren en vooral GEEN fouten maken of te traag zijn. Anders verloopt het token (Dat overkomt mijn schoonmoeder regelmatig)
De volgorde van handelingen kan natuurlijk anders zijn. Je kan ook eerst reader en pas gaan zoeken. Maar dat doet niet af aan het aantal handelingen voor je klaar bent. Ben je ergens anders dan gaat het natuurlijk gewoon helemaal niet want dan heb je de reader niet bij je. Wel eens geprobeerd te gaan backpacken en dan vanuit Cambodia geld over te maken? Leuk als je je reader thuis hebt laten liggen. Met de ING gaat dat prima. Zelfs op een PC in een obscuur internet café omdat de echte bevestiging toch via je telefoon gaat. Aan usernaam en password die ze met een keylogger stelen heb je niets, ook niet aan de eenmalige code die je via sms kreeg.
Als je niet beter gewend bent zal het wel normaal lijken voor je. Maar als je bij de ING zat voel je echt alsof je weer ergens in 1995 bet uitgekomen. En de ING heeft ook 2 factor authenticatie. Maar dan gewoon met je telefoon en een SMSje waarin een korte code staat. Veilig genoeg. En als extra veiligheid: Op het moment dat iemand ergens ter wereld wat met je rekening probeert, dan krijg jij een SMSje. Dan weet ej gelijk dat er iets raars gebeurt.
Het was voor mij echt bijna een dealbreaker bij het overstappen. Gelukkig gaan ze bij KNAB de goede kant uit. Ze gaan een pushbericht sturen naar je telefoon en doe moet je dan bevestigen. Nadeel is natuurlijk nog steeds dat je telefoon een internet verbinding moet hebben. En dat heb je in Nederland wel. Maar vaak in het buitenland weer niet. SMS werkt altijd.
Ik vind het best te doen met beide systemen moet ik zeggen, gebruik ze allebei met zelden complicaties.
[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 25-05-2016 10:10 ]
Dat kan je een keer overkomen ja maar komt hoogst zelden voor. Maar de situatie zoals ik heb beschreef is standaard voor iedere overschrijving met een reader.begintmeta schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:08:
Even wat overmaken.... he waar is mijn telefoon, in de jaszak... pff, accu leeg.... geen oplader, wel een andere telefoon, sim daar maar even in.... hmm 12 uur wachten omdat de telefoon is veranderd, nou ja, dan kan ik nu lekker gaan slapen
En opladers zwerven overal. En als je een computer gebruikt om over te maken heb je aan niet meer dan een USB kabel genoeg om de telefoon van een beetje stroom te voorzien voor een eenmalig SMSje
Ik heb ook zelden complicaties met een reader. Maar het is zo vreselijk onhandig en omslachtig
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 25-05-2016 10:13 ]