Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is het misschien een idee om het MH370 verhaal in een apart topic te doen?
Anders krijgen we nog maanden berichten en dat komt duidelijkheid/overzichtelijkheid van dit topic niet echt ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Piet91 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:33:
Is het misschien een idee om het MH370 verhaal in een apart topic te doen?
Anders krijgen we nog maanden berichten en dat komt duidelijkheid/overzichtelijkheid van dit topic niet echt ten goede...
Dat topic had ik al aangemaakt:

Vermissing Malaysia Airlines vlucht 370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

http://www.telegraaf.nl/b...vrouwen_in_cockpit__.html

Wat een kotskrant is het toch ook

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ze hebben wel een puntje als het echt waar is..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Kotskrant is het zeker, alleen mocht het waar zijn zegt dat wel wat over de discipline danwel de (bedrijfs)cultuur van Malaysian. Want de andere inzittenden van de cockpit zouden hier toch bezwaren tegen kunnen maken?Het zou ook niet de eerste crash zijn waar een verkeerde bedrijfscultuur en/of hiërarchische problemen tussen de piloten een van de oorzaken voor de crash zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ALS het echt waar is, maar om nu al iets te suggereren zonder het expliciet te schrijven vind ik echt misselijk, schrijf het dan niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50:
ALS het echt waar is, maar om nu al iets te suggereren zonder het expliciet te schrijven vind ik echt misselijk, schrijf het dan niet.
Ze hebben de foto's van die dame al. Dus het lijkt me wel enigszins op waarheid berust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

janee, ik bedoel de oorzaak van crash. dat bedoelde jij toch ook met "puntje"

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:55:
janee, ik bedoel de oorzaak van crash. dat bedoelde jij toch ook met "puntje"
Nee, ik doelde meer op t feit dat die gasten in de cockpit blijkbaar niet zo nauw waren met de regels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. dat zal wel, maar zou de telegraaf dit ook gemeld hebben zonder vermist MH toestel > k#tkrant dus.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijdens de vlucht rookte de 27-jarige piloot en ging hij veelvuldig met de knappe blondines op de foto. "Ik was compleet in shock, kon het niet geloven", vertelt de vrouw. "Ze waren de hele vlucht met ons aan het kletsen".
Hypocriet, ze waren in shock, maar bleven wel de hele vlucht zitten? Leuk foto's maken? Iets zegt me, puur een hunch, dat ze het prachtig vonden toendertijd (zou ik ook vinden). Maar nu het toestel neergestort is (vermoedelijk) met 239 doden 'claimen' ze ineens dat ze toen in shock waren. Omdat ze bang zijn een shitload aan opmerkingen te krijgen dat die dames ook de passagiers van hun toestel in 'gevaar' hebben gebracht door de crew af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Saus schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:42:
Hypocriet, ze waren in shock, maar bleven wel de hele vlucht zitten? Leuk foto's maken? Iets zegt me, puur een hunch, dat ze het prachtig vonden toendertijd (zou ik ook vinden). Maar nu het toestel neergestort is (vermoedelijk) met 239 doden 'claimen' ze ineens dat ze toen in shock waren. Omdat ze bang zijn een shitload aan opmerkingen te krijgen dat die dames ook de passagiers van hun toestel in 'gevaar' hebben gebracht door de crew af te leiden.
De dames hebben waarschijnlijk zelf de pers gebeld om hun gezicht in de krant te krijgen. Hypocriet en mediageil is een nare combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Artikel kwam idd op airliners.net ook al langs, werd daar ook met de grond gelijk gemaakt. Beetje stemmingmakerij.

Als het zo'n punt was, waarom komen ze bijvoorbeeld pas nú naar buiten, en niet toen al? Dit speelde al in 2011, waarom dan 3 jaar stil houden en pas nu naar buiten komen? Antwoord lijkt vrij voor de hand te liggen: nu halen ze de media, toen zou dat niet zijn gebeurd. Dubieus motief imho.

Zeker omdat de man zich nu niet meer kan verdedigen omdat hij om het leven gekomen is (daar kunnen we nu wel vanuit gaan lijkt me). Tikje een steek onder de gordel op die manier.

Daarnaast werden op airliners.net ook enkele vraagtekens bij het verhaal (los van het moment van brengen) gezet en werd er gespeculeerd dat e.e.a. niet geheel in lijn zou zijn met de werkelijkheid. Maargoed, mijn kennis van die materie is te gering, dus daar ga ik geen uitspraken / conclusies aan verbinden.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2014 18:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DennusB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Ze hebben de foto's van die dame al. Dus het lijkt me wel enigszins op waarheid berust.
Die foto's bij het artikel zijn niet eens in een vliegtuig gemaakt dus wat bewijst dat?

Laten we niet te snel conclusies maken, de man is naar alle waarschijnlijkheid dood en kan zichzelf niet verdedigen.
downtime schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:23:
[...]

De dames hebben waarschijnlijk zelf de pers gebeld om hun gezicht in de krant te krijgen. Hypocriet en mediageil is een nare combinatie.
Dat dus.
wildhagen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:46:
Als het zo'n punt was, waarom komen ze bijvoorbeeld pas nú naar buiten, en niet toen al? Dit speelde al in 2011, waarom dan 3 jaar stil houden en pas nu naar buiten komen? Antwoord lijkt vrij voor de hand te liggen: nu halen ze de media, toen zou dat niet zijn gebeurd. Dubieus motief imho.

Zeker omdat de man zich nu niet meer kan verdedigen
Eens.

De andere piloot schijnt trouwens een aviation geek geweest te zijn, spendeerde zijn vrije tijd in zijn eigen thuissimulator

http://www.reuters.com/ar...lot-idUSL3N0M608W20140309.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2nvqhi9.jpg
Plaatje van hier.
Ik heb dezelfde pedalen als hij zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:33:
[afbeelding]
Plaatje van hier.
Ik heb dezelfde pedalen als hij zie ik :)
Met Schiphol, de FO lijkt/leek echt van zijn beroep en het vliegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

XWB schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:13:
[...]

De andere piloot schijnt trouwens een aviation geek geweest te zijn, spendeerde zijn vrije tijd in zijn eigen thuissimulator

http://www.reuters.com/ar...lot-idUSL3N0M608W20140309.
Hij had ook modelvliegtuigjes (heli's en watervliegtuigen), en kookte ook graag en ook kluste hij als doe-het-zelfer.

Ze hebben zelfs een artikel over de gezagvoerder gemaakt: http://www.sharelor.net/1...aharie-shah-of-mh370.html (staan ook links in naar info over andere crewleden voor zover vindbaar, is allemaal van Internet geplukt)

En vandaag in het verleden van de luchtvaart, met een twist naar de huidige situatie rondom MH370, verdween op 12 maart 1948 de Northwest Airlines Flight 4422, uitgevoerd door een Douglas C-54 Skymaster, de miltaire variant van de civiele Douglas DC-4.

Het wrak hiervan werd pas definitief gevonden in 1999, maar liefst 51 jaar na de crash.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2014 07:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Kwam dit zojuist tegen op nu.nl

Met in het bijzonder:
Ook zei hij een schoen te hebben verkocht aan mannen van Maleisische afkomst die een aanslag wilden plegen.
Het viel mij gewoon op, toeval?

Ik ben er in ieder geval al wel zeker van dat hij niet in in zee neergestort is, maar ergens in een afgelegen gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Gistermiddag één of ander reddingsbootje gevonden door vissers:

http://www.nst.com.my/lat...ife-raft-near-pd-1.509222

Of het echt relevant is, is nog de vraag

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 12-03-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
En dat ze het dan 'per ongeluk' laten zinken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
NeutraleTeun schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:24:
En dat ze het dan 'per ongeluk' laten zinken :?
Ja klinkt meer als of ze het in de doofpot willen stoppen, of ze weten echt niet wat ze aan het doen zijn daar. Hetzelfde met die vermeende brokstukken die ze hadden gevonden en daarna weer waren kwijtgeraakt :?

Het wordt er al met al niet duidelijker op en wat mij betreft wordt het luchtje dat eraan zit steeds groter.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik wijt een groot gedeelte eerder aan amateurisme (om het maar ff netjes te zeggen) dan aan een doofpot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Davidshadow13 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:34:
[...]

Het wordt er al met al niet duidelijker op en wat mij betreft wordt het luchtje dat eraan zit steeds groter.
Een luchtje? Het enige dat je op alle forums tegenkomt is gespeculeer. Dus dat luchtje is puur gebaseerd op speculatie.

Wat ik jammer vind is dat dat tomnod blijkbaar te weinig capaciteit heeft. Onderhand hadden we die hele Zuid Chinese Zee al virtueel kunnen uitkammen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Het blijft speculeren, maar ik struikelde ergens over het idee dat dit tot nu lijkt op de gebeurtenissen met Helios Flight 522, waarbij de bemanning en passagiers door langzame decompressie buiten bewustzijn raakten en het vliegtuig nog een eind doorvloog.
that's something i considered too. especially given that there was an AD given for checking fuselage damage and openings near the satcom area would lead to two things: slow decompression leading to asphyxiation, and damage to the satcom equipment leading to a loss of radar detection.

This explains how the aircraft ahead heard mumbling (slowly asphyxiating, and how the aircraft was suddenly gone off radar, since the radar signal was cut off gradually (or frozen etc). Might also explain why families were still able to call mobile phones as the mobile phone network is a separate system to the satcom system. VHF (plane to plane) is also unaffected, that's why the other plane could still try contact.

What it also means, is that this aircraft could have flown another 5.5 hours (7 fuel available -1.5 off radar time) before running out of fuel. That could mean that the search area is massive.
Ik wist niet dat er nog gemompel gehoord was, maar nieuwsberichten vertellen dat dat zo is...

Intrigerend...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

In dat geval was er al wel communicatie en voorgeschiedenis aan het vliegtuig, en een decompressie die meteen na de start inzette en binnen een halfuur eigenlijk voltooid was. Dat zoiets mid-air gebeurt lijkt me redelijk onwaarschijnlijk?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Het lijkt mij ook redelijk onwaarschijnlijk. Maar je weet maar nooit...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. Zou wel wat dingen verklaren, zoals het niet kunnen vinden van het wrak...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JeroenH schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:54:

Ik wist niet dat er nog gemompel gehoord was, maar nieuwsberichten vertellen dat dat zo is...
Dat is later ook weer ontkend, er zou geen contact met het toestel geweest zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
En besluit het toestel dan zomaar ineens uit de lucht te vallen en nog even te keren? Geen overeenkomsten met Helios imho.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:30:
En besluit het toestel dan zomaar ineens uit de lucht te vallen en nog even te keren? Geen overeenkomsten met Helios imho.
Op een gegeven moment zal hij wel uit de lucht vallen ja.... en voor t zelfde geld is hij in z'n neerwaartse beweging deels gedraaid. Kan gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik wou eigenlijk onderstaand plaatje uit deze fotoserie es lezen, maar die is op zodanig lage reso dat ik er weinig uit kan opmaken. Staat ie ergens wat groter?

Afbeeldingslocatie: http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.nst.com.my/w1.nst.com.my/polopoly_fs/1.509008.1394598917!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_454/ximage.jpg.pagespeed.ic.8uuglvmRc5.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
DennusB schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Op een gegeven moment zal hij wel uit de lucht vallen ja.... en voor t zelfde geld is hij in z'n neerwaartse beweging deels gedraaid. Kan gebeuren!
Maar dan heb je nog geen plotselinge abrupte steile daling maar een geleidelijker daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Silent Thunder schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:47:
Ik wou eigenlijk onderstaand plaatje uit deze fotoserie es lezen, maar die is op zodanig lage reso dat ik er weinig uit kan opmaken. Staat ie ergens wat groter?

[afbeelding]
http://fbcdn-photos-g-a.a...95323027_1890608248_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silent Thunder schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:47:

[afbeelding]
Je plaatje doet het niet, maar ik denk dat je pic 3 bedoeld?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3xGCEThRekcEK6v4bEiRo0p4/full.jpg

en dan ff inzoomen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ja bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Gewoon uit je eigen link, daar staat de URL in 8) :
http://w1.nst.com.my/polo...94598917!/image/image.jpg

Edit doh! laatste pagina gemist. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 12-03-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een satelliet heeft een "groot object" waargenomen, men gaat nu onderzoeken of dit het wrak van MH370 is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BijUggECIAAXsD9.jpg:large

https://twitter.com/guildupont/status/443838218111164416

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Laatst online: 22:16
Ad.nl
Is er een doorbraak in de mysterieuze verdwijning van de Boeing 777 van Malaysia Airlines? Een Nieuw-Zeelander die op een boorplatform voor de kust van Vietnam werkt, beweert dat hij het vliegtuig in zee heeft zien storten.

Bob Woodruff, een reporter van ABC News, kreeg een e-mail van Mike McKay in handen waarin hij de locatie van de crashsite aan de autoriteiten meldde.

'Ik denk dat ik vlucht MH370 heb zien neerstorten', schrijft hij. 'Het tijdstip komt alleszins overeen. Ik heb de autoriteiten enkele dagen geleden al geprobeerd in te lichten, maar ik weet niet of mijn boodschap toen is aangekomen.'

Vliegtuig brandde
'Ik zag dat het vliegtuig brandde', schrijft hij verder. 'Ik schat dat het zo'n vijftig tot zeventig kilometer van ons verwijderd was, maar het leek nog intact te zijn. Tien tot vijftien seconden later waren de vlammen verdwenen.' McKay gaf vervolgens de coördinaten mee en wenste de autoriteiten veel succes met hun zoektocht.

De Vietnamese autoriteiten lieten vandaag weten dat ze in het bewuste gebied naar brokstukken hebben gezocht, maar niets hebben gevonden. De Maleisische autoriteiten van hun kant laten weten dat ze kosten noch moeite zullen sparen om een spoor van vlucht MH370 te vinden.
Kan het waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

marapuru

db.

Afbeeldingslocatie: http://i3.minus.com/jywErxNqPI3x7.jpg
Het zou zomaar kunnen. Het is een beetje een vaag verhaal (waarom zou je het mailen, tenslotte). Maar wel een interessante. Op Reddit is overigens al enkele dagen in meerdere threads veel nieuws over de hele zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

is wel een melding zoals ik die zou maken, eigen positie opgeven met kompasrichting en geschatte afstand (zo heb ik het geleerd). Maar het kan ook hoax zijn, je weet het niet.

oude AIS van het platform http://www.marinetraffic....02373/vessel:SONGA_MERCUR
http://www.upstreamonline.com/live/article1354973.ece

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 13-03-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mrmali schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:40:
Het is een beetje een vaag verhaal (waarom zou je het mailen, tenslotte).
Aangezien er veel informatie in staat die in een telefoontje misschien niet foutloos overkomt kan ik me goed voorstellen dat je niet belt maar mailt. En gezien de hoeveelheid eenvoudig te verifiëren informatie ziet het er authentiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het vliegtuig van Malaysia Airlines vloog, nadat het van de radar was verdwenen, mogelijk nog vier uur door.

Dat meldt de Wall Street Journal donderdagochtend.

Onderzoekers zouden zich zorgen maken over de gegevens die door het vliegtuig, dat al sinds zaterdag vermist wordt, automatisch zijn verzonden gedurende vier uur na de laatste bevestigde positie.

Uit de data afkomstig van de motoren van het toestel zou de conclusie kunnen worden getrokken dat vlucht MH 370 nog honderden mijlen door zou zijn gevlogen.

Woensdag werd bekend gemaakt dat een Chinese satelliet mogelijk een drietal wrakstukken op zee zou hebben waargenomen.

Een Vietnamees vliegtuig ging donderdag op zoek naar de wrakstukken die te zien zouden zijn op de satellietbeelden, maar vond niets. Eerder waagden ook China en Maleisië een poging.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...rder-laatste-contact.html

Call me a nitwit, maar hoe kan een vliegtuig van de radar verdwijnen maar nog wel doorvliegen? Ook al heb je geen transponder moet je toch nog wel zichtbaar zijn, al dan niet gemarkeerd als UFO?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zijn vermoedens dat MH370 in de Indische oceaan is neergekomen.

http://abcnews.go.com/Int...n-ocean/story?id=22894802

Er is een schip onderweg naar de vermoedelijke locatie, maar dat gaat 24 uur duren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/23u6kwp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:56:
Er zijn vermoedens dat MH370 in de Indische oceaan is neergekomen.

http://abcnews.go.com/Int...n-ocean/story?id=22894802

Er is een schip onderweg naar de vermoedelijke locatie, maar dat gaat 24 uur duren.
Is al tegen gesproken door het Pentagon, geen schip onderweg, geen vermoeden dat het daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BioBqgzCIAAZ_AZ.png:large

MH370?

Zie het zelf op: http://www.tomnod.com/nod...aysiaairsar2014/map/53863

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jij denkt dat MH370 het silhouet van een B-24 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

iig wel een vliegtuig lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Spotter

Lichtnicht

downtime schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:25:
[...]

Jij denkt dat MH370 het silhouet van een B-24 heeft?
Ik zou zeggen C-130 Hercules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Het blijft nog steeds bizar dat een toestel gewoon zoek kan zijn. Maar als je dan weer bedenkt hoe groot de oceaan is wordt alles weer even duidelijk.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat ADIRS periodiek via sattelliet gegevens zou rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat ding in zijn geheel is gezonken, en nu op een paar kilometer diepte ligt, dan zal die misschien wel nooit worden gevonden. Met een paar duizend meter water erop, zullen die zenders waarschijnlijk ook geen bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:57:
Als dat ding in zijn geheel is gezonken, en nu op een paar kilometer diepte ligt, dan zal die misschien wel nooit worden gevonden. Met een paar duizend meter water erop, zullen die zenders waarschijnlijk ook geen bereik hebben.
De titanic hebben ze toch ook gevonden, ondanks dat ze niet precies wisten waar ie lag.

Het is meer een kwestie van tijd als ie op de bodem ligt voordat ze 'm vinden. :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
zullen die zenders waarschijnlijk ook geen bereik hebben.
Hangt van de diepte af. Het signaal van AF447 werd sowieso nooit opgepikt.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 13-03-2014 22:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Radioverbindingen kan je inderdaad wel vergeten, dat houdt met 500m wel op mits de implementatie niet specifiek voor onderwater doeleinden is ontwikkeld. Ik lees dat de FDR locator beacon wordt ontworpen met 30 dagen functioneel en werkend tot op 6km onder water als eis. Dan nog schijnt de sonar locator beacon in het meest positieve geval een bereik van 2-3km te hebben. Interessant research projectje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Spotter schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:38:
[...]

Ik zou zeggen C-130 Hercules
Ik kana het linkje niet openen, maar ook mijn eerste recce-hunch was C-130.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Keiichi schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:08:
De titanic hebben ze toch ook gevonden, ondanks dat ze niet precies wisten waar ie lag.
Eh, ja, maar daar hebben ze feitelijk vanaf het moment dat het ding zonk tot 1985 naar gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

En daarbij hadden ze een accuraat tijdstip dat het ding zonk, een vrij goede positie, en het ding ging niet harder dan het zeewater stroomde (vlak voor de botsing wel een beetje te hard, maar dat doet er niet toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tomnod.com/nod...aysiaairsar2014/map/63685

Lijkt wel erg op de resten van een vliegtuig...

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2yzkefb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Titanic had geen bekende positie, en is wel vergelijkbaar. Titanic had alleen navigatie op basis van sterren, minimale HF communicatie.Niemand die echt wist waar ie zonk.
Of iemand die me de MMSI code van de Titanic kan geven?

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 13-03-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment worden nieuwe satellietbeelden toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ixvb04.png

De resultaten tot nu toe zijn hier te vinden:

https://d3rj3tz04ush9z.cl...2014_2014-03-13-22-02.kmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:42:
Op het moment worden nieuwe satellietbeelden toegevoegd:

[afbeelding]

De resultaten tot nu toe zijn hier te vinden:

https://d3rj3tz04ush9z.cl...2014_2014-03-13-22-02.kmz
Lijkt me bijna onbegonnen werk: sluierwolken lijken op olievlekken, en golven lijken op wrakstukken.

En dan heb je nog mensen die een overvliegende C130 aanmerken als het wrak. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
franssie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:28:
Of iemand die me de MMSI code van de Titanic kan geven?
226003090 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het is moeilijk te zien.

Anyway, het is zeker geen 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
http://www.nu.nl/buitenla...n-nieuwe-informatie.html#

Het wordt steeds leuker, ze hebben blijkbaar moeite met het zien van het toestel op primaire radar. Maar ze weten wel welke intersections die kist langs gevlogen is...

Ik vond er al een luchtje aan zitten, maar nu stinkt het gewoon 6 dagen in de wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja,het is allemaal nog vreemder aan het worden :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@FastFred: Wat iemand hier al eerder heeft gezegd: op militaire radars is prima te zien waar zo'n lomp groot toestel als een B777 op meer dan 50km afstand vliegt (anders zouden ze een stealth vliegtuig of zelfs maar een F16 nooit kunnen zien), maar het gebied waar hij is verdwenen is een soort van koude oorlog tussen meerdere landen. Geen van die landen wil dat haar tegenstander weet hoe ver hun radar precies functioneert, of waar eventuele marineschepen precies rondhingen op dat moment.

Dat in 4 uur tijd niemand op primaire radar een B777 heeft gezien zou wel heel raar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 14-03-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Net even mijn foto's doorgebladerd, was er vrij zeker van dat ik wel vaker Maleisische 777's heb gezien op Schiphol.
Echter heb ik enkel de 9M-MRB op de foto staan, en niet de MRO.
Maar waarschijnlijk vliegt die hier geeneens, en is het enkel KUL-PEK.

Kwam ook nog de foto's tegen van die crash bij Lelystad/Biddinghuizen ergens, op 16-08-2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:52

SuBBaSS

-has Ryzen

Interessante info-graphics over de verdwenen vlucht:
Afbeeldingslocatie: http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2014/03/MH370%20probable%20distance_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2014/03/MH%20timeline_0.jpg

Meer via Zero Hedge. Niet voor mensen met alu-allergie, want er zijn ongetwijfeld weer woordjes te vinden waardoor de hele bron als onbetrouwbaar gezien wordt.

Interessant is het in ieder geval wel, want het is toch alleen al vreemd dat, ondanks de massale zoekpogingen er nog niet een spoor van een gecrashte 777 gevonden is, nog geen stoel.... Nog geen enkel bewijs en precies 1 ooggetuige waar maar naar verwezen kan worden....
En dan nog die verklaring van Freescale Semi-conductor dat 20 van hun medewerkers aan boord van het vliegtuig zouden zijn.
Ik zal hier niet verder over posten, daar is via de bovenstaande link ook genoeg over te vinden (en gaat heel ver..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:42:
Net even mijn foto's doorgebladerd, was er vrij zeker van dat ik wel vaker Maleisische 777's heb gezien op Schiphol.
Echter heb ik enkel de 9M-MRB op de foto staan, en niet de MRO.
Maar waarschijnlijk vliegt die hier geeneens, en is het enkel KUL-PEK.
Volgens mij vliegen alle MH-777's op alle MH-routes. MRO is zeker hier wel eens geweest. Als je op deze site kijkt zie je dat de MRO op 27 februari voor het laatst in Amsterdam was.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hm oké.
Had ergens gelezen dat ze 2 vluchtnummers eruit gingen halen en zouden vervangen voor 2 anderen.
Daaruit dacht ik op te maken dat vliegtuigen dus enkel op dezelfde route gebruikt worden.
Maar blijkbaar kunnen ze de nummers dus aan elk toestel toewijzen als ze willen.

Mijn laatste keer spotten was 15-02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vluchtnummers zijn idd niet gekoppeld aan specifieke vliegtuigen, maar aan een lijn. MH370 was KUL-PEK en dat wordt nu dus MH318, net zoals MH371 (de retourvlucht) nu MH319 gaat worden.

Dat wijzigen van flight numbers is niet ongebruikelijk, meestal wordt na een vliegramp het vluchtnummer retired, hoewel dat niet altijd zo is. Er is bijvoorbeeld nog altijd een American Airlines Flight 1, ondanks een ernstige vliegramp op dat nummer.

Ook Flight 6780 van American Airlines wordt nog gebruikt ondanks een eerder ongeval, zei het op een andere route dan voorheen en als codeshare, maar toch.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Wat ik raar vind aan het verhaal is dat ik me niet kan voorstellen dat ze in een gebied waar een aantal landen min of meer een koude oorlog aan het voeren zijn net doen alsof er geen primaire radar beelden zijn. Ja een transponder kun je uitzetten, waarna het op de secundaire radar zwart blijft. Maar als de 'vijand' komt hebben ze natuurlijk niet netjes een transponder aan boord...

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MBV schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:00:
Geen van die landen wil dat haar tegenstander weet hoe ver hun radar precies functioneert, of waar eventuele marineschepen precies rondhingen op dat moment.
;)

Op nrc.nl staan een artikel wat suggereert op basis van primaire radar dat het toestel eerst naar 13.7 km hoogte klom (600m boven service ceiling), om vervolgens naar 7km te gaan. Kan een triple 7 überhaupt zo hoog vliegen zonder in een stall te komen of motorproblemen te krijgen? En ik dacht dat radar heel slecht was in hoogte van objecten meten, dus ook wat dat betreft een bus zout meenemen.

http://m.nrc.nl/nieuws/20...-toestel-contact-verloor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het lijkt me sterk dat een 777 FL450 kan bereiken, alhoewel het waarschijnlijk nog net binnen de coffin corner valt. En wellicht had het toestel niet veel brandstof aan boord waardoor het relatief licht was.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 15-03-2014 00:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolibrie23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-01 09:31
Beste tweakers,

Ik heb deze theorie over MH370 op een ander forum (vandaar in het Engels) ook geplaatst en ik wil het graag met jullie delen. Graag hoor ik jullie kritiek.

NEW THEORY THAT CORRESPONDS WITH FACTS:

FACTS SO FAR:

1. At around 1:20 AM local time, MH370 disappears from radar, while making a course change in order to follow M765 airway (http://skyvector.com). This was part of the planned flight route. Flightradar 24
The heading of the plane was about 40 degrees.

Image: Flight path of MH370

2. CNN reports that MH370 climbed from 35.000 feet to 45.000 feet, well above it maximum altitude (43.100 feet, according to Boeing). After this, the plane descended to 23.000 feet.
Quote: "Malaysian military radar showed the plane climbing to 45,000 feet soon after disappearing from civilian radar screens and then dropping to 23,000 feet before climbing again, the official said" (CNN)

3. A New Zealand oil rig worker at Songa Mercur oil rig spots an burning airplane in the sky and reports this, then after a while the plane stopped burning. Moreover, the worker didn't report that the plane fas was actually falling from the sky.The Wire - Oil rig worker story. I verified the coordinates of the oil rig, and it is definitely possible that this worker saw the plane. With a formula, you can calculate the maximum distance to horizon: Formula. Using a altitude of 35.000 feet (h= 10 668 meters), the maximum distance to horizon is 369 km. Using the longitude and latitude of the last known location of MH370 and the oil rig, I estimated the distance to be 551 km, which is too far for the plane to be seen from the oil rig. However, the plane was heading towards the oil rig. After MH370 disappeared, the plane climbed to 45.000, which takes some time and MH370 should have moved closer to the oil rig, such it became visible to the oil rig.

Image of location of oil rig and MH370

THEORY:

After MH370 disappeared from radar, it kept on flying heading 40 degrees. Something (I have no clue) must have caused the plane to climb until 45.000 feet. At that point, the engines don't get enough oxygen and flame out, which seems like the plane is burning. A flame out occurs when the fuel/air mixture is wrong (Wikipedia Flame out)After that, the plane descended until 23.000 feet, an altitude at which the engines get enough oxygen and the flames go out. This explains why the oil rig worker saw a "burning plane" and then disappear What happened after this is still a puzzle, possibly MH370 turned to the Indian Ocean...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik lees her en der dat een 777 niet 12000 meter kan dalen in een minuut. (720 km/h)
Maar dat is minder snel dan zijn max snelheid van 950km per uur.

Als die piloot 'gewoon' verticaal omlaag heeft gevlogen met motoren op volle kracht dan kan dat toch makkelijk?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MH370 zou nu toch weer een kaping zijn:
Een of meerdere mensen met ruime vliegervaring hebben de vermiste vlucht van Malaysia Airlines gekaapt, de communicatie uitgeschakeld en een andere koers ingezet.

Dat concluderen onderzoekers, meldt AP op basis van bronnen binnen de Maleisische overheid.

Het motief van de kapers is onduidelijk. Er zijn nog geen eisen neergelegd en het is niet duidelijk waar het vliegtuig heen is gevlogen. Volgens de bron wordt het niet langer als een mogelijkheid gezien dat het om een kaping gaat, maar als een vaststaand feit.

Een bron die bekend is met officiële Amerikaanse onderzoeksgegevens stelt dat de Boeing mogelijk zonder brandstof kwam te zitten en neerstortte in de Indische Oceaan. Dat zou blijken uit een analyse van elektronische pulsen die zijn opgepikt door satellieten, meldden persbureaus Reuters en Bloomberg zaterdag.

Boven de Indische Oceaan nabij Australië, zo'n 1600 kilometer van de westkust vandaan, zou het laatste signaal zijn opgepikt van het vliegtuig. Gezien de afstand met Kuala Lumpur zou dat ook de locatie zijn waar de brandstoftank leeg raakte. In dat gebied hebben nog geen zoekacties plaatsgevonden.

Vanuit de cockpit zou de verandering van route zijn geprogrammeerd nadat apparatuur die het toestel met de radar verbond, bewust was uitgeschakeld. De signalen die zijn opgepikt via satellieten komen van een ander systeem dat moeilijk is uit te schakelen.

Het is ook mogelijk, maar minder waarschijnlijk, dat het vliegtuig richting India vloog, aldus de Amerikaanse bron. Het vliegtuig zou in ieder geval hebben afgeweken van de geplande route van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking. Volgens de bron is de data dubbelzinnig, waardoor er twee analyses van de gebeurtenissen zijn.

In totaal waren 227 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven zee van de radar verdween. De piloten hebben geen enkel noodsignaal afgegeven.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...van-kaping-vliegtuig.html

Ik snap er niks meer van, eerst werd een kaping uitgesloten, en nu is men er zeker van dat het wel een kaping was. We krijgen nogal wat conflicterende informatie op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Komt imo omdat o.a. Maleisië elk nieuw feit/bericht/gerucht tegensprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een kaping lijkt me voor de hand liggen, met de informatie die er is. Dat hij echter ergens geland is, is volgens mij uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
kolibrie23 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 03:17:
Beste tweakers,

Ik heb deze theorie over MH370 op een ander forum (vandaar in het Engels) ook geplaatst en ik wil het graag met jullie delen. Graag hoor ik jullie kritiek.

After MH370 disappeared from radar, it kept on flying heading 40 degrees. Something (I have no clue) must have caused the plane to climb until 45.000 feet. At that point, the engines don't get enough oxygen and flame out, which seems like the plane is burning. A flame out occurs when the fuel/air mixture is wrong.
Vrijwel onmogelijk. De reden dat de 777 de maximale hoogte heeft zoals gemeld is niet omdat de motoren uitvallen, maar omdat de performance afneemt met de hoogte. Op een bepaalde hoogte kunnen de motoren simpelweg niet meer genoeg kracht leveren om te klimmen. Deze hoogte hangt af van het gewicht van het vliegtuig, bij veel vracht en passagiers (en brandstof) zal het vliegtuig ook eerst op lagere hoogte vliegen om later steeds hoger te klimmen (omdat het vliegtuig door het gebruik van brandstof air wordt).
Wat mogelijk wel kan is dat men toch is blijven komen, ondanks dat ze al op max hoogte zaten en zodoende steeds langzamer is gaan vliegen. Op een gegeven moment vlieg je te langzaam en komt de stall. Afhankelijk van de systemen in een 777, in een airbus kan dat niet namelijk (als als werkt zoals het hoort).
Echter dat scenario lijkt me onwaarschijnlijk, maar motoren die uitvallen door te hoog vliegen is nog minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is een persconferentie geweest. Men gaat er vanuit dat de communicatie moedwillig is uitgezet, het vliegtuig een draai heeft gemaakt en dat het vliegtuig in ieder geval nog zeven(!) uur heeft doorgevlogen.
Er zijn twee vermoedens waar het vliegtuig geëindigd is: Tussen Thailand en Kazachstan of in het zuiden van de Indische Oceaan.
:o

Bron volgt, NOS, zit op telefoon en dat copy-paste niet fijn :P

Edit:
Bron en quote:
Zendapparatuur MH370 uitgezet

Premier Najib Razak van Maleisië heeft gezegd dat de communicatieapparatuur van de vermiste Boeing moedwillig is uitgeschakeld. Razak zei dat hij niet wilde speculeren over wat er precies aan boord van het toestel gebeurd is.

Hij wilde niet ingaan op het vermoeden dat het toestel gekaapt is. De premier laat alle scenario's open.

Het was de eerste keer dat Najib een verklaring aflegde over vlucht MH370. Hij beantwoordde geen vragen van journalisten. Die krijgen die gelegenheid bij een persconferentie later vandaag, als er meer technische details worden gegeven over de vlucht.

Scherpe bocht
Op basis van radarinformatie kon de premier verklaren dat de Boeing na een uur vliegen een scherpe bocht maakte en terugkeerde richting Maleisië. Hij kon niet met zekerheid zeggen waar het toestel zich bevond op het moment dat de laatste signalen door een militair radarstation werden opgepikt. Wel staat vast dat het toestel nog zeven uur heeft doorgevlogen.

Najib noemde twee zogenoemde corridors waar het toestel gezocht moet worden: ten noorden van Thailand tot aan de grens met Kazachstan of in het zuidelijk deel van de Indische Oceaan.

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 15-03-2014 09:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn twee vermoedens waar het vliegtuig geëindigd is: Tussen Thailand en Kazachstan of in het zuiden van de Indische Oceaan.
:X

Nou, als dat het hele zoekgebied wordt ben je wel een jaartje aan het zoeken, dat is een flink stuk van de gehele aarde...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Het beste raadsel in mijn leven. Aangenomen dat 1 van de piloten (die met de flight simulator thuis) het toestel heeft gekaapt en aangenomen dat de 777 uiteindelijk toch ergens is neergestort waarom al die moeite en risico's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:04:
Het beste raadsel in mijn leven. Aangenomen dat 1 van de piloten (die met de flight simulator thuis) het toestel heeft gekaapt en aangenomen dat de 777 uiteindelijk toch ergens is neergestort waarom al die moeite en risico's?
1. Om de passagiers te bergen
2. Om 100% erachter te komen wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik denk dat cbr aan de moeite en risico's van de kaper refereerde op wat bijna een zelfmoord actie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, ja, ik zie het ook, het is nog vroeg en ik heb nog geen koffie gehad :P

Wat ik ook vreemd vind, indien het een kaping is, dat het niet is opgeëist. Vaak zijn kapers onderdeel van een grotere groep, maar er is nog geen enkele groep die dit heeft opgeëist. Dus dan is het inderdaad een eenmansactie (of in ieder geval een kleine groep) geweest, zoals de pilo(o)t(en), zoals die Air Ethiopia-piloot laatst. Maar dan blijft de vraag welk motief erachter heeft kunnen zitten. Bij Air Ethiopia was dat duidelijk, asiel, maar Maleisië is geen Ethiopië, zeg maar.

[ Voor 87% gewijzigd door anandus op 15-03-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cbr600f4i schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:04:
Hoeft niet de piloot te zijn natuurlijk, kan ook een passagier zijn die de kaping uitvoert en (enige) kennis van bedienen van apparatuur heeft. Zie 9/11, de piloten daar hadden ook (beperkte) vliegcursussen gevolgd.

Als ze richting zuiden van de Indische oceaan vlogen, wat moeten ze daar dan? Er is daar vrijwel niks, alleen wat onbewoonde eilandjes, en zelfs dat zijn er al weinig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Niet normaal dat een je een B777 zomaar kwijt kan raken.

Dit begint een beetje op LOST te lijken. Nog even en we vinden de kist op een onbewoond eiland.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maleisische autoriteiten hebben een huiszoeking gedaan bij de piloot - radio 1
Of er iets gevonden is is niet bekend.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 15-03-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
seninha schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:44:

Dit begint een beetje op LOST te lijken. Nog even en we vinden de kist op een onbewoond eiland.
In grote delen van de wereld is het wel dergelijk normaal, dat blijkt nu wel. Het overgrote deel van de wereld heeft niet de radar en luchtverkeersleiding die we kennen in het "westen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik ben benieuwd wat die passagiers wel niet gedacht moeten hebben. Zouden die denken dat ze gewoon op weg naar Peking waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:44:

Ik zat aan kuifje te denken. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.boek.net/images/kuifje-vlucht-714-facsimile-kleurh-herge-9789030360674-3-1-image
Wikipedia: Vlucht 714 naar Sydney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
XWB schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 00:48:
Het lijkt me sterk dat een 777 FL450 kan bereiken, alhoewel het waarschijnlijk nog net binnen de coffin corner valt. En wellicht had het toestel niet veel brandstof aan boord waardoor het relatief licht was.
Vaak is de ceiling ook gelimiteerd door de maximale cabinedruk. Dus performance wise kun je wel boven de ceiling uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
wildhagen schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 09:14:
[...]

Hoeft niet de piloot te zijn natuurlijk, kan ook een passagier zijn die de kaping uitvoert en (enige) kennis van bedienen van apparatuur heeft. Zie 9/11, de piloten daar hadden ook (beperkte) vliegcursussen gevolgd.
Het kan een passagier zijn maar dan nog het waarom.. Om aan te tonen dat je anno 2014 nog een vliegtuig kan kapen? Ik hou het stiekem toch bij mijn eerste vermoeden en dat is een crash enroute a la AF447. De laatste gegevens hebben ook nog wat flaws en aannames zoals de FL450 en snelle dalingen. (Wie weet zitten ze nu het vlieggedrag van een straaljager te volgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
anandus schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:56:
Er is een persconferentie geweest. Men gaat er vanuit dat de communicatie moedwillig is uitgezet, het vliegtuig een draai heeft gemaakt en dat het vliegtuig in ieder geval nog zeven(!) uur heeft doorgevlogen.
:o
Zeven uur, ga dat maar eens zoeken :/

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/Biv6pD9CAAA0wwW.jpg:large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het verbaast me dat nog niemand Flight 961 genoemd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Stel we gaan er van uit dat het vliegtuig inderdaad door een ervaren piloot was gekaapt.
- zou het vliegtuid ergens ongemerkt geland kunnen zijn?
- wat kan het doel kunnen zijn geweest van de kaper (hoe ver zouden ze maximaal hebben kunnen vliegen)? Wat zou zijn plan zijn geweest? Zomaar ergens op een normaal vliegveld landen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat is het nut van een kaping, met politieke of persoonlijke redenen, zonder enige berichten naar buiten te brengen?
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
~~~[html]Dit is een serieus topic, over een in werkelijkheid voorlopig verdwenen vliegtuig.

Dit is nadrukkelijk géén topic waarin we een opsomming van alle conspiracy theories van elk dorpsgek van de laatste 100 jaar op één hoop geveegd willen zien.

Reageer inhoudelijk, eventueel speculatief, maar blijf in dit universum, a.u.b.~~~[/html]