NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:00:
@
rickkert94
Ik vraag mij af of 3 kaarten gaat passen in die kast. Als ik naar mijn eigen kast kijk (nzxt 340) waar 1 GTX1070 in zit, zal er daar nog wel 1 kaart bij passen, maar een 3e past gewoon niet. Jij zal hetzelfde probleem hebben, omdat jouw kaarten zelfs 2,5 slot in beslag nemen. Ik durf dan wel te zeggen dat een 3e kaart simpelweg niet gaat passen in die kast, mogelijk ook niet eens als je een grotere kast zou nemen, omdat je aansluitingen op je moederbord simpelweg overlapt worden.
Des te krapper alles op elkaar zit, des te harder zullen je fans gaan, des te meer herrie. Een goede airflow is dan echt belangrijk.
Ik zou eerder kiezen voor een aparte game setup en een rig setup. Het maakt het uitbreiden en airflow ook veel makkelijker.
Qua voeding ben ik daar al een tijdje uit wat nu een goed merk/kwaliteit/prijs is. Dat zou je kunnen vragen aan
@
-The_Mask- die heeft daar een eigen topic voor en komt hier ook af en toe voorbij. En een voeding is niet iets waar je op moet bezuiningen
Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Fair enough, om te starten wil ik het echter toch wel combineren in 1 geheel.
Indien ik dan uiteindelijk wil uitbreiden naar 3 kaarten dan zal ik er inderdaad 2 systemen van maken of het toch ombouwen naar een open systeem.
Daarnaast zal ik eens kijken in het topic voor voedingkeuzes.
Volgens onze buren was dit een goede keuze maar op dit moment heb ik nog geen alternatieven onderzocht.
AtlAntA schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:04:
[...]
Beetje jammer dat je dan niet even zegt welke voeding het beste zou kunnen zijn.
De 2 1080ti's zijn 2.5 slots kaarten en die worden best warm. Omdat ze zelfs op dat moederbord dicht tegen elkaar aan zitten.Dat wil je denk ik niet constant aan het minen hebben. Een derde kaart zou ik echt niet doen in die kast. Als het al zou passen.
[...]
Hmm.. Tijdens het minen wil ik ze sowieso op minder power laten draaien om de efficientie te verhogen en de temperatuur te verlagen.
Online lees ik toch wel van redelijk wat anderen die dit ook zo doen. Een van de gpu's zou dan zo'n 77 graden kunnen worden (echter draait deze de gpu volgens mij met meer power).
Daarnaast heeft de kaart 4 jaar garantie.
Ik zal eens even zoeken of er ook mobo's zijn waar er meer ruimte is tussen de 2(of 3) pci slots.
Voor het gamen wil ik op zijn minst 1 gtx1080ti.
Als aanvulling lijkt het mij daarbij het beste om er dan ook een2e neer te zetten voor het minen omdat de 1080ti vaak beter is in andere hashes dan bijvoorbeeld de 1070, die weer beter is in ethereum.
Het combineren van verschillende kaarten zou dan dus niet optimaal zijn.
Van wat ik online lees brengt het minen van 2 verschillende coins, een op elke gpu, een performance loss. Dit lijkt me daarom ook geen geweldige optie.