Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:50
fast-server schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:12:
Zou sowieso geen SLI draaien, 1080Ti als hoofdkaart en de 1080 als 2e kaart er in zetten.
Heb je 2x voordeel, en meer fps en meer winst.
Klopt en met sommige miners kan je de intensity instellen. Ik heb zonet nog even world of warships gespeeld op max settings met 75fps terwijl ik lyra2rev2 aan het minen was a 5 euro per dag ongeveer. 8)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik ben een beetje aan het lezen geraakt, maar vind nergens of het iets nut heeft op cpu te minen.
Ik heb een klein server rackje dat maar staat te luieren op mijn werk. Is het nuttig om cpu mining te gaan doen? Het gaat over 32 cpu's 6core Xeons 2,5Ghz. Hoeveel haal je hier uit?
Ik lees dat vooral Monero zeer goed is voor cpu mining, maar ik lees op andere bronnen dat dit de laatste weken opeens veranderd is. Iemand een idee of het nut heeft om eraan te beginnen? Ik heb sowieso genoeg stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:48
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ben echt een n00b als het om mining software gaat.
Ik wil graag intensecoin (https://intensecoin.com/) gaan minen. Het opzetten van een wallet is geen probleem, maar ik kan maar geen goede miner aan de praat krijgen die werkt met mijn setup (1070Ti kaarten). Hier een link naar de pool: http://intensecoin.com/pool/#getting_started

Zou iemand mij kunnen uitleggen welke miner ik het best kan gebruiken en hoe ik deze kan installeren?
Alvast ontzettend bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik ga me ook terug aan het minen wagen. De risers (006c met 8pin) zijn besteld in China dus nog tijd genoeg om voor de rest rond te shoppen. Ik denk er aan om met 3x 1060 GTX 6GB te beginnen vanwege de lage aanschafprijs. Stroom kost me 0.21c/kWh overdag en 0.16/kWh 's nachts. Volgens mijn berekening ligt ROI op +/- 5maand (ruim gerekend).

[ Voor 4% gewijzigd door Obscurax op 09-01-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluppie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:34:
Ik ben een beetje aan het lezen geraakt, maar vind nergens of het iets nut heeft op cpu te minen.
Ik heb een klein server rackje dat maar staat te luieren op mijn werk. Is het nuttig om cpu mining te gaan doen? Het gaat over 32 cpu's 6core Xeons 2,5Ghz. Hoeveel haal je hier uit?
Ik lees dat vooral Monero zeer goed is voor cpu mining, maar ik lees op andere bronnen dat dit de laatste weken opeens veranderd is. Iemand een idee of het nut heeft om eraan te beginnen? Ik heb sowieso genoeg stroom.
CPU mining loont echt niet meer. GPU's zijn daar veel efficienter in.
AtlAntA schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Klopt en met sommige miners kan je de intensity instellen. Ik heb zonet nog even world of warships gespeeld op max settings met 75fps terwijl ik lyra2rev2 aan het minen was a 5 euro per dag ongeveer. 8)
Die intensity werkt niet helemaal lekker hier. Als ik intensity op GPU0 op '0' zet en de rest op 5 van 10 ofzo, dan nog lagt m'n hele scherm. Ik moet uiteindelijk alles op 0 houden, dat werkt het beste ook. Geen vertraging, gewoon youtube kunnen kijken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:42:
Ik dacht dat dit verschilde per coin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 14:06
CH4OS schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:43:
[...]
Ik dacht dat dit verschilde per coin?
Het verschilt per algoritme. En zo dus ook per coin.
[...]

[...]
Afhankelijk van je stroomkosten en je CPU kan het op bijvoorbeeld cryptonight wellicht uit. De kracht van de 6 core die Pluppie noemt komt gok ik overeen met een Nvidia 1050.

Gewoon even een benchmark draaien en je bevindingen in een calculator zetten, dan ben je er zo uit.
Een snelle benchmark kun je draaien met bijvoorbeeld https://miner.nablabee.com
Deze werkt in je browser en heeft redelijk overeenkomende resultaten als een programma.

Eventueel kun je ook nog kijken naar Foldingcoin en/of Gridcoin. Door deze te 'minen' doneer je je CPU kracht aan bijvoorbeeld wetenschappelijke, medische of wiskundige projecten. In ruil hiervoor krijg je cryptocoins die je weer kunt verhandelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Destrega op 09-01-2018 17:04 . Reden: Ik las 6x een 32 core i.p.v. andersom 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Pirelly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:36:

Zou iemand mij kunnen uitleggen welke miner ik het best kan gebruiken en hoe ik deze kan installeren?
FF zoeken naar> ITNS NVidia

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Obscurax schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:39:
Ik ga me ook terug aan het minen wagen. De risers (006c met 8pin) zijn besteld in China dus nog tijd genoeg om voor de rest rond te shoppen. Ik denk er aan om met 3x 1060 GTX 6GB te beginnen vanwege de lage aanschafprijs. Stroom kost me 0.21c/kWh overdag en 0.16/kWh 's nachts. Volgens mijn berekening ligt ROI op +/- 5maand (ruim gerekend).
De roi op die kaarten zou toch ongeveer 100 dagen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Destrega schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Het verschilt per algoritme. En zo dus ook per coin.

[...]

Afhankelijk van je stroomkosten en je CPU kan het op bijvoorbeeld cryptonight wellicht uit. De kracht van de 6 core die Pluppie noemt komt gok ik overeen met een Nvidia 1050.

Gewoon even een benchmark draaien en je bevindingen in een calculator zetten, dan ben je er zo uit.
Een snelle benchmark kun je draaien met bijvoorbeeld https://miner.nablabee.com
Deze werkt in je browser en heeft redelijk overeenkomende resultaten als een programma.

Eventueel kun je ook nog kijken naar Foldingcoin en/of Gridcoin. Door deze te 'minen' doneer je je CPU kracht aan bijvoorbeeld wetenschappelijke, medische of wiskundige projecten. In ruil hiervoor krijg je cryptocoins die je weer kunt verhandelen.
Merci! Dan ga ik mij eens verdiepen in de mining :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:48
Al een paar keer gedaan. Maarrrrr..........
Het is me uiteindelijk gelukt met de xmr miner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

[...]

Die intensity werkt niet helemaal lekker hier. Als ik intensity op GPU0 op '0' zet en de rest op 5 van 10 ofzo, dan nog lagt m'n hele scherm. Ik moet uiteindelijk alles op 0 houden, dat werkt het beste ook. Geen vertraging, gewoon youtube kunnen kijken zonder problemen.
Ik mine via de legacy miner van Nicehash. Dan zet ik alle andere algo's uit en bij lyra2rev2 voeg ik als parameter toe: --intensity= 19

Voor andere algo's:

Decret:

--intensity= 19

Lbry:

--intensity= 20

Equihash:

-ct 1

-ct 1

X11Gost:

--intensity= 17

X11Gost very bottom 1:

--intensity= 17

Nicehash legacy gebruikt gewoon andere miners zoals ccminer en ewbf. Als je bijvoorbeeld equihash mined via ewbf's miner dan kan je de intensity het beste op het laagste zetten. Je hebt dan nog steeds 100% GPU gebruik als je niks doet maar zodra je een game start dan gaat het gebruik van de miner omlaag en gaan er resources naar je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

AtlAntA schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:06:
[...]

De roi op die kaarten zou toch ongeveer 100 dagen moeten zijn?
De overige hardware en wat tegenslag had ik ook meegerekend. Dan kom ik niet bedrogen uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Obscurax schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:20:
[...]

De overige hardware en wat tegenslag had ik ook meegerekend. Dan kom ik niet bedrogen uit :9
Haha ja gelijk heb je. Dat reken ik niet mee. Ik zie het als leergeld. Zo zijn er een 15tal risers van 3 verschillende soorten onderweg vanuit China omdat het annuleren op AliExpress niet goed ging. Ik twijfel nog of ik de goede voeding wel heb besteld en en ik heb kabels besteld waarvan ik twijfel of ik ze wel nodig heb. Achja zo doende leert men ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat over is kun je altijd nog op V&A gooien.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:16
pongthamong schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:59:
[...]

Ah kijk dan eens naar snowgem, nieuw als in week oud, kan je minen op equihash, nog geen exchanges wel 100 coins per dag minimaal? Afhankelijk van je setup
N.a.v. deze post heb ik eens gekeken naar snowgem. Klinkt geweldig als je al kunt minen met een coin die nog niet bekend is.
Ik heb het gevoel dat het scam is. Een whitepaper ontbreekt, zodat niet duidelijk is op welke punt deze munt zich onderscheid van andere coins.
Verder is over het team/de developer(s) niets bekend. 'k Vind het allemaal nogal houtje-touwtje opgezet.

Ben erg benieuwd wat jullie van deze coin vinden?

Realiseer me dat dit een beetje off-topic is....

[ Voor 4% gewijzigd door Cranberry op 09-01-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heeft iemand een betrouwbaar adres waar ik morgen een paar pci-e risers kan ophalen? Ik heb zelf geen ervaring met websites als esmining of digimining.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 22:29
Gisteren weer even aan het klussen geweest en meteen alle rigs geüpdatet naar ethOS 1.2.9.

Wat wordt er nu eigenlijk door jullie gebruikt als mining OS? Vooral Windows of ook Linux builds zoals ethOS, SMOS en nvOC bijvoorbeeld? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en ben uiteindelijk bij ethOS blijven hangen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KfoZB5X.jpg?2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bigf00t schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:41:
Gisteren weer even aan het klussen geweest en meteen alle rigs geüpdatet naar ethOS 1.2.9.

Wat wordt er nu eigenlijk door jullie gebruikt als mining OS? Vooral Windows of ook Linux builds zoals ethOS, SMOS en nvOC bijvoorbeeld? Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en ben uiteindelijk bij ethOS blijven hangen :)

[afbeelding]
Op het moment Windows 10 i.c.m. Nemosminer op mph met autoprofit switch. Nu en dan is kijken met Nicehash of het in de buurt komt. Ik heb bij Nicehash het gevoel dat je beter uitbetaalt krijgt als je rig wat groter is, dus minimaal een kaart of 4 bijvoorbeeld.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
eMKa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:16:
Heeft iemand een betrouwbaar adres waar ik morgen een paar pci-e risers kan ophalen? Ik heb zelf geen ervaring met websites als esmining of digimining.
Ik heb ze besteld bij https://www.highflow.nl. Vandaag besteld en morgen komen ze binnen. Vrijdag ook een handjevol besteld op https://www.ethereumminers.nl/. Die komen ook morgen binnen. Afgelopen weekend ook wat besteld uit china en wanneer die komen durf ik niet te zeggen maar ik denk over 2 weken.

[afbeelding]
Vooralsnog draai ik gewoon windows 10. Haal nu dagelijks ongeveer 15 tot 18 euro binnen met mijn 1080ti en 1070 via nicehash met de legacy miner en die draait afaik alleen maar op windows. SMOS lijkt me wel erg aantrekkelijk maar dat kost weer 2 dollar extra per maand en het is toch een beetje sport om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Copycat schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:31:
Iemand hier ervaring met Mining pool hub icm Awesome miner :?

Volgens de tutorial en de youtube video's zou het een makkie moeten zijn om gebruik te maken van profit switching. Echter krijg ik steeds de melding dat de socket was closed by pool (remotly) :?
hjvg schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:43:
[...]

ja ik draai ook mminingpoolhub.com met awesomeminer ik gebruik profit switching.

en kan me eigenlijk niet herrineren dat ik die melding ooit gezien heb.

heb je het goede adres gebruikt en bij workerername je accountnaam.nummer ingevuld waar nummer iets zelfs bedacht mag zijn
Heb het inmiddels voor elkaar. AI protection van m'n ASUS router zat in de weg :+

edit:Claymore's dual ethereum miner blijft het probleem houden :?

[ Voor 3% gewijzigd door Copycat op 10-01-2018 03:20 ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Copycat schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 02:34:
[...]

[...]

[...]

Heb het inmiddels voor elkaar. AI protection van m'n ASUS router zat in de weg :+

edit:Claymore's dual ethereum miner blijft het probleem houden :?
Ik heb dat algorithme ook uitstaan, en op dit moment alleen maar CCminer [nvidia] aanstaan en dan de PalginMod versie, dit gaf voor mij een goeie hashrate en opzicht ook wel wat resultaat.
(https://buyiotacryptocurr...nmod-awesome-miner-guide/)

Ik zelf ben er pas 3 weken mee bezig en lerende, dus misschien helpt het je iets. Verder laat ik het aan de ervaren mensen over. ;)

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Wat wordt er nu eigenlijk door jullie gebruikt als mining OS?
Ik gebruik Ubuntu en draait stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
Ik gebruik Windows 10 icm 6 x gtx 1070, software nemosminer op ahashpool24h. De afgelopen 24 uur heeft het 0.00311939 bitcoin opgebracht wat met de huidige koers neerkomt op: 37 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IggyB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 10:08
RobinMM schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:28:
Ik gebruik Windows 10 icm 6 x gtx 1070, software nemosminer op ahashpool24h. De afgelopen 24 uur heeft het 0.00311939 bitcoin opgebracht wat met de huidige koers neerkomt op: 37 euro.
Is dat een verwachting op basis van alts die je gemined hebt of heb je dat daadwerkelijk op je btc wallet bijgeschreven gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Dat is wat ik daadwerkelijk op mijn wallet krijg bijschreven, er is pas een payout bij 0.008 bitcoin. Het script mined automatisch de altcoin die het meeste oplevert. De pool wisselt het om naar bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IggyB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 10:08
RobinMM schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:40:
Dat is wat ik daadwerkelijk op mijn wallet krijg bijschreven, er is pas een payout bij 0.008 bitcoin. Het script mined automatisch de altcoin die het meeste oplevert. De pool wisselt het om naar bitcoin.
Hmm.. Eerste dag dat je dit gebruikt? Klinkt erg hoog namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinMM
Is niet de eerste dag, sinds donderdag avond is het minen begonnen. Heeft de eerste dag nog even op een andere pool gemined en hij is een paar dagen een aantal keer gecrashed omdat ik met overclocken heb zitten klooien. Ik kan je dus nog niet echt een week gemiddelde geven maar 30 euro per dag met huidige stand van zaken is goed haalbaar.

Tot nu toe opbrengst: 0.01163546 bitcoin. Maar draai pas sinds maandag avond echt constant.

Zie afbeelding van stijging balance van afgelopen 24 uur:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jR6Mmm/verloop.jpg

Afbeelding van huidige mining activiteit en geschatte daily profit, let op dat deze nog al varieert door de dag heen en je deze getallen niet haalt maar met 37 euro afgelopen 24 uur kom ik toch aardig in de buurt.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eVpVe6/benchmark.jpg

Voor de liefhebbers, een foto van de mining rig:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kS2NsR/1485956b_c990_493e_b613_13877156feef.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door RobinMM op 10-01-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Vandaag een 2e 1070 erbij gestoken in mijn rig wat het totaal brengt op 2! Meteen maar 2 gigabytes 1070's besteld bij azerty (auw..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het minen met folding@home ?

Folden voor het oplossen van medische toepassen. Met als dubbel doel om Foldingcoins en Curecoins te krijgen als reward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:21
Pirelly schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:36:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ben echt een n00b als het om mining software gaat.
Ik wil graag intensecoin (https://intensecoin.com/) gaan minen. Het opzetten van een wallet is geen probleem, maar ik kan maar geen goede miner aan de praat krijgen die werkt met mijn setup (1070Ti kaarten). Hier een link naar de pool: http://intensecoin.com/pool/#getting_started

zie: NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 12:15
Ik ben na een tijdje handelen in crypto nu ok geinteresseerd in het zelf minen van crypto. Ik heb al een aantal pagina's van deze thread doorgelezen maar de begin pagina's zijn alweer van een tijd geleden. Ik denk er aan om met winst uit handelen van crypto's een kant en klare NVIDIA rig aan te schaffen. Eventueel zou ik kunnen gaan voor een zelf bouw systeem maar op dit moment neig ik meer naar een makkelijke oplossing die ik zo kan neerzetten. Ik heb ook begrepen dat de benodigde videokaarten bijna niet verkrijgbaar zijn als particulier? Ik zou het al leuk vinden als ik binnen enkele maanden de hardware terug zou kunnen verdienen en als ik het goed begrijp is dat ook haalbaar.

Wat mij nu nog tegen houd is de vraag hoe lang coins nog (makkelijk) te minen zijn. Ik heb begrepen dat Ethereum naar PoS overgaat; gaat er dan niet in 1 keer een hele bulk rekenkracht naar andere mineable coins? Wat is de kans dat je op dat punt met een hobby rig nog winst kunt halen? Zijn de meeste nieuwe niet meestal PoS of iets anders non-mineable? Verwachten jullie dat er in de toekomst nog veel mineable coins uit zullen komen?

Edit: Even nog eens goed bekeken wat er nou benodigd is voor een mining rig en wat er als kant en klaar word aangeboden: Denk dat ik toch voor een zelfbouw ga. Vond het altijd erg leuk om zelf PC's in elkaar te zetten en software te installeren/configuren. Nog wel even uitzoeken of de juiste videokaarten goed verkrijgbaar zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Machlah op 10-01-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Hallo even een klein vraagje waar ik via google zo snel het antwoord niet op kan vinden. Kan onderstaande kwaad?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/k2yo0cjy7jb34yl/20180110_205724.jpg?dl=1

Het moederbord zit niet strak op het hout gemonteerd. Daar zijn die witte plastic dingetjes voor. Ik weet niet meer waarom maar het leek me een goed idee om dat stukje verpakkingsmateriaal eronder te doen voor wat demping. Nu vraag ik me af of dit niet te warm gaat worden en of het moederbord onder het bord door ook een beetje air flow nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:01:
Hallo even een klein vraagje waar ik via google zo snel het antwoord niet op kan vinden. Kan onderstaande kwaad?

[afbeelding]

Het moederbord zit niet strak op het hout gemonteerd. Daar zijn die witte plastic dingetjes voor. Ik weet niet meer waarom maar het leek me een goed idee om dat stukje verpakkingsmateriaal eronder te doen voor wat demping. Nu vraag ik me af of dit niet te warm gaat worden en of het moederbord onder het bord door ook een beetje air flow nodig heeft.
Ik had een stuk harde slang gekocht bij de bouwmarkt en die op 1cm stukjes gesneden - onder de schroefgaatjes en een schroefje door het midden, zit ie goed vast op afstand :)

Edit: zo dus

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/SZEr8VybUZu0/med.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2018 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinMM
Hey Machlah,

Als particulier is nog steeds aan benodigde spullen te komen. Hetzij met langere wachttijd of de wat duurdere componenten. Hoe meer mainstream hoe beter de restwaarde, vergeet dat niet. 1 of 2 weken langer draaien om de duurdere componenten terug te verdienen vind ik op 6 tot 8 maanden terugverdientijd te overzien.

Begin januari een rig op basis van 6x gtx 1070 gebouwd en deze week nog een rig op basis van 6x gtx 1080 ti als het frame binnen komt.

Qua voeding is alles van 1200w en hoger vaak uitverkocht of langer wachten. 2 voedingen in plaats van 1 is ook een optie, 1000 watt en lager zijn vaak prima verkrijgbaar. 6x GTX 1070 kan ook prima op één 1000 watt voeding aangezien je toch power level omlaag zet. De rig met de 1070's trek nu zo'n 850 watt uit het stopcontact. Theoretisch is deze nog uit de breiden naar 8 gpu's.

Als je voor makkelijk minen gaat en nvidia ga dan voor nemosminer. Deze switched automatisch naar de coin die het meeste oplevert en je wordt uitbetaald in bitcoin. Nauwelijks omkijken naar.

Binnen enkele maanden je hardware terugverdienen lijkt me onrealistisch. Op dit moment lijkt het erop dat de 1070 rig met 6 tot 8 maanden terug verdient kan worden. Als ik wat langer draai kan ik daar een betere voorspelling over doen.

De bitcoins die ik uitbetaald krijg bewaar ik met de achterliggende gedachte dat de koers verder zal stijgen wat dus de RIO kan verkorten. Wat uiteraard een risico is en blijft maarja een gokje moet je wel willen wagen als je hier aan begint.

Ik heb alle benodigdheden via Nederlandse webwinkels besteld. Bestel altijd een paar extra risers mee voor de zekerheid. Mocht je verder vragen hebben let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Ik had een stuk harde slang gekocht bij de bouwmarkt en die op 1cm stukjes gesneden - onder de schroefgaatjes en een schroefje door het midden, zit ie goed vast op afstand :)
Ja die witte plastic dingetjes (overgehouden van een ikea kast oid) houden in principe het mobo wel een beetje op hoogte maar het verpakkings materiaal wat er tussen zit heb ik mijn twijfels over of het wel veilig is.

Edit: Ik heb het stukje verpakkingsmateriaal er maar tussen weg gehaald. Ook al is het maar voor mijn eigen peace of mind.

[ Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 10-01-2018 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, en voor de liefhebbers: die goedkope ikea kastjes zijn met wat aanpassing echt i-de-aal voor het wat serieuzere minewerk

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/44a2LDA6Vyiq/360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Haha slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Goede oplossing als de voorste lat aangepast wordt zodat de videokaarten hun hitte/lucht kwijt kunnen en niet geblokkeerd worden zoals nu het geval is.

Aluminium hoekprofiel van 15x15mm er op :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
fast-server schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:36:
Goede oplossing als de voorste lat aangepast wordt zodat de videokaarten hun hitte/lucht kwijt kunnen en niet geblokkeerd worden zoals nu het geval is.

Aluminium hoekprofiel van 15x15mm er op :)
Hij kan de kaarten ook van onderen op dat latje vast schroeven. Dan hangen ze een beetje scheeft maar dan is exhaust bij de outputs niet meer geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:17:
Oh, en voor de liefhebbers: die goedkope ikea kastjes zijn met wat aanpassing echt i-de-aal voor het wat serieuzere minewerk

[afbeelding]
Zo heb je er nog wel meer van de IKEA:

In de HUTTEN kun je een kleine rig kwijt:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/gb/en/images/products/hutten-9-bottle-wine-rack-solid-wood__0467310_pe610816_s4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3Qovj1.jpg

De OMAR is voor degene die het wat groter aan willen pakken er geschikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/30461_PE118905_S3.JPG

Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5021640/uploads/editor/yf/8nybbq1z1h63.jpg

Het voordeel van die is dat je de GPU's er gewoon in kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Erasmo schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Zo heb je er nog wel meer van de IKEA:

In de HUTTEN kun je een kleine rig kwijt:

[afbeelding]

[afbeelding]

De OMAR is voor degene die het wat groter aan willen pakken er geschikt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het voordeel van die is dat je de GPU's er gewoon in kan hangen.
Die OMAr had ik ook naar gekeken vorige week. Maar ik vond hem net wat te duur voor wat ik van plan was. Wel leuk om zo wat creatief te zijn met meubels en PC hardware. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Op basis van jullie advies even gekeken en meerdere gpu's maken het inderdaad toch een stuk interessanter.

Hoe zou de temperatuur zijn met 3 gpu's in een case zoals hieronder? (2x 1080TI, 1 (kleinere) nog onbekende gpu)

Om zowel zo nu en dan te kunnen gamen(4k/VR) als veelal minen ben ik namelijk op de proppen gekomen met het systeem welke ik hieronder heb toegevoegd.
Daarbij overweeg ik dus om de optie open te houden om in de toekomst er een 3e kaart erbij te kunnen prikken, als dit haalbaar is zal ik vooraf een 1000W voeding aanschaffen.

Een belangrijk sidenote voor de case: Ik woon in een studio, en daarom wil ik het geluid enigszins fatsoenlijk houden. Daarnaast wil ik de optie open houden om evt een keer naar een Lan-party te kunnen, vandaar dus dat het in een case moet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 385,05€ 385,05
1ASRock Z370 Extreme4€ 157,-€ 157,-
2Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 793,95€ 1.587,90
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 96,-€ 96,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,50€ 195,50
1Seasonic Focus Plus 750 Gold€ 100,-€ 100,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,50€ 133,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.704,94

[ Voor 5% gewijzigd door rickkert94 op 10-01-2018 23:45 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@rickkert94
Ik vraag mij af of 3 kaarten gaat passen in die kast. Als ik naar mijn eigen kast kijk (nzxt 340) waar 1 GTX1070 in zit, zal er daar nog wel 1 kaart bij passen, maar een 3e past gewoon niet. Jij zal hetzelfde probleem hebben, omdat jouw kaarten zelfs 2,5 slot in beslag nemen. Ik durf dan wel te zeggen dat een 3e kaart simpelweg niet gaat passen in die kast, mogelijk ook niet eens als je een grotere kast zou nemen, omdat je aansluitingen op je moederbord simpelweg overlapt worden.

Des te krapper alles op elkaar zit, des te harder zullen je fans gaan, des te meer herrie. Een goede airflow is dan echt belangrijk.

Ik zou eerder kiezen voor een aparte game setup en een rig setup. Het maakt het uitbreiden en airflow ook veel makkelijker.

Qua voeding ben ik daar al een tijdje uit wat nu een goed merk/kwaliteit/prijs is. Dat zou je kunnen vragen aan
@-The_Mask- die heeft daar een eigen topic voor en komt hier ook af en toe voorbij. En een voeding is niet iets waar je op moet bezuiningen Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
rickkert94 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:41:
Op basis van jullie advies even gekeken en meerdere gpu's maken het inderdaad toch een stuk interessanter.

Om zowel zo nu en dan te kunnen gamen(4k/VR) als veelal minen ben ik op de proppen gekomen met een systeem welke ik hieronder heb toegevoegd.
Nu wil ik daarbij de optie open houden om in de toekomst mogelijk een 3e (evt kleinere) kaart erbij te prikken, als dit haalbaar is zal ik vooraf een 1000W voeding aanschaffen.

Nou vraag ik me af hoe de temperatuur zal zijn met 3 gpu's, zou dit handelbaar zijn in deze case?
De kaarten de grond in minen lijkt me zonde.

Een belangrijk punt: Ik woon in een studio, en daarom wil ik het geluid enigszins fatsoenlijk houden. Daarnaast wil ik de optie open houden om evt een keer naar een Lan-party te kunnen, het moet dus in een case komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 385,05€ 385,05
1ASRock Z370 Extreme4€ 157,-€ 157,-
2Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 793,95€ 1.587,90
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 96,-€ 96,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,50€ 195,50
1Seasonic Focus Plus 750 Gold€ 100,-€ 100,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,50€ 133,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.704,94
De 2 1080ti's zijn 2.5 slots kaarten en die worden best warm. Omdat ze zelfs op dat moederbord dicht tegen elkaar aan zitten.Dat wil je denk ik niet constant aan het minen hebben. Een derde kaart zou ik echt niet doen in die kast. Als het al zou passen.
NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:00:
@rickkert94
Ik vraag mij af of 3 kaarten gaat passen in die kast. Als ik naar mijn eigen kast kijk (nzxt 340) waar 1 GTX1070 in zit, zal er daar nog wel 1 kaart bij passen, maar een 3e past gewoon niet. Jij zal hetzelfde probleem hebben, omdat jouw kaarten zelfs 2,5 slot in beslag nemen. Ik durf dan wel te zeggen dat een 3e kaart simpelweg niet gaat passen in die kast, mogelijk ook niet eens als je een grotere kast zou nemen, omdat je aansluitingen op je moederbord simpelweg overlapt worden.

Des te krapper alles op elkaar zit, des te harder zullen je fans gaan, des te meer herrie. Een goede airflow is dan echt belangrijk.

Ik zou eerder kiezen voor een aparte game setup en een rig setup. Het maakt het uitbreiden en airflow ook veel makkelijker.

Qua voeding ben ik daar al een tijdje uit wat nu een goed merk/kwaliteit/prijs is. Dat zou je kunnen vragen aan
@-The_Mask- die heeft daar een eigen topic voor en komt hier ook af en toe voorbij. En een voeding is niet iets waar je op moet bezuiningen Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Beetje jammer dat je dan niet even zegt welke voeding het beste zou kunnen zijn. >:) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 11-01-2018 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
AtlAntA schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Beetje jammer dat je dan niet even zegt welke voeding het beste zou kunnen zijn. >:) ;)
zie mijn opmerking in mijn post:
Qua voeding ben ik daar al een tijdje uit wat nu een goed merk/kwaliteit/prijs is. Dat zou je kunnen vragen aan .....
Ik heb liever dat iemand goed advies hierin krijgt dan dat ik zomaar een antwoord geef ;)

edit: kaarten
Tevens als ik de reviews check van die kaarten, dan heeft iedereen het erover dat ze 2,5 slots in gebruik nemen, geen 2. Zie tevens een uitgebreide review van foritain bij de buren:
https://nl.hardware.info/...uctervaring-door-foritain

[ Voor 25% gewijzigd door NLMaca op 11-01-2018 00:13 . Reden: edit: gpu review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:08:
[...]

zie mijn opmerking in mijn post:

[...]

Ik heb liever dat iemand goed advies hierin krijgt dan dat ik zomaar een antwoord geef ;)

edit: kaarten
Tevens als ik de reviews check van die kaarten, dan heeft iedereen het erover dat ze 2,5 slots in gebruik nemen, geen 2. Zie tevens een uitgebreide review van foritain bij de buren:
https://nl.hardware.info/...uctervaring-door-foritain
Bedankt voor de info. Heb mijn post er even op aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:00:
@rickkert94

Fair enough, om te starten wil ik het echter toch wel combineren in 1 geheel.
Indien ik dan uiteindelijk wil uitbreiden naar 3 kaarten dan zal ik er inderdaad 2 systemen van maken of het toch ombouwen naar een open systeem.
Daarnaast zal ik eens kijken in het topic voor voedingkeuzes.
Volgens onze buren was dit een goede keuze maar op dit moment heb ik nog geen alternatieven onderzocht.
AtlAntA schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:04:
[...]

De 2 1080ti's zijn 2.5 slots kaarten en die worden best warm. Omdat ze zelfs op dat moederbord dicht tegen elkaar aan zitten.Dat wil je denk ik niet constant aan het minen hebben. Een derde kaart zou ik echt niet doen in die kast. Als het al zou passen.

[...]
Hmm.. Tijdens het minen wil ik ze sowieso op minder power laten draaien om de efficientie te verhogen en de temperatuur te verlagen.
Online lees ik toch wel van redelijk wat anderen die dit ook zo doen. Een van de gpu's zou dan zo'n 77 graden kunnen worden (echter draait deze de gpu volgens mij met meer power).
Daarnaast heeft de kaart 4 jaar garantie.

Ik zal eens even zoeken of er ook mobo's zijn waar er meer ruimte is tussen de 2(of 3) pci slots.
Voor het gamen wil ik op zijn minst 1 gtx1080ti.
Als aanvulling lijkt het mij daarbij het beste om er dan ook een2e neer te zetten voor het minen omdat de 1080ti vaak beter is in andere hashes dan bijvoorbeeld de 1070, die weer beter is in ethereum.
Het combineren van verschillende kaarten zou dan dus niet optimaal zijn.
Van wat ik online lees brengt het minen van 2 verschillende coins, een op elke gpu, een performance loss. Dit lijkt me daarom ook geen geweldige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 22:04
Ik heb m'n GTX1070 ingeruild voor een RX Vega 64 van Sapphire (de Nitro versie). Heb het geluk gehad om er eentje te kunnen kopen (bij Caseking.de dit weekend). Gewoon een losse kaart dus, geen mining rig :P

Ik moet me nog verdiepen in Monero mining, maar heb 'm eerst maar op Ethereum gezet.
Memory @ 1090mhz
GPU @ 1218mhz
Power limit -20%
850-900rpm fan, 61 graden, superstil
Volgens AMD Link app: 140w (videokaart only)
-----
40mhash/s met Ethermine OpenCL :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Richh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 01:17:
Ik heb m'n GTX1070 ingeruild voor een RX Vega 64 van Sapphire (de Nitro versie). Heb het geluk gehad om er eentje te kunnen kopen (bij Caseking.de dit weekend). Gewoon een losse kaart dus, geen mining rig :P

Ik moet me nog verdiepen in Monero mining, maar heb 'm eerst maar op Ethereum gezet.
Memory @ 1090mhz
GPU @ 1218mhz
Power limit -20%
850-900rpm fan, 61 graden, superstil
Volgens AMD Link app: 140w (videokaart only)
-----
40mhash/s met Ethermine OpenCL :)
Hoe is je stroomverbruik ten opzichte van de 1070?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 22:04
NLMaca schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 01:22:
[...]

Hoe is je stroomverbruik ten opzichte van de 1070?
Ik weet niet wat de 1070 precies verbruikte, maar ik vermoed dat dat ongeveer net zoveel was. Echter deed die maar 30mhash ;)

En ik ben nog zeker niet tot het uiterste gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 11-01-2018 01:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
rickkert94 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 01:07:
[...]

Hmm.. Tijdens het minen wil ik ze sowieso op minder power laten draaien om de efficientie te verhogen en de temperatuur te verlagen.
Online lees ik toch wel van redelijk wat anderen die dit ook zo doen. Een van de gpu's zou dan zo'n 77 graden kunnen worden (echter draait deze de gpu volgens mij met meer power).
Daarnaast heeft de kaart 4 jaar garantie.
Je kan ze inderdaad beter op 60 - 70% zetten. Tijdens gamen worden je kaarten warmer dan wanneer je aan het minen bent
Ik zal eens even zoeken of er ook mobo's zijn waar er meer ruimte is tussen de 2(of 3) pci slots.
Kijk ook naar de behuizing, of het gaat passen als je er 3 kaarten in kwijt wilt, omdat je bij de Phantek het probleem kan hebben met je voeding onderin je kast. Je hebt een soort van overlap over je moederbord heen, maar dat haal je nu niet. Zinvol om het even uit te zoeken lijkt mij. Het lijkt op het oog dat het niet gaat passen met 2,5 slots kaarten, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
Voor het gamen wil ik op zijn minst 1 gtx1080ti.
Als aanvulling lijkt het mij daarbij het beste om er dan ook een2e neer te zetten voor het minen omdat de 1080ti vaak beter is in andere hashes dan bijvoorbeeld de 1070, die weer beter is in ethereum.
Het combineren van verschillende kaarten zou dan dus niet optimaal zijn.
Van wat ik online lees brengt het minen van 2 verschillende coins, een op elke gpu, een performance loss. Dit lijkt me daarom ook geen geweldige optie.
Dat lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil zelf een mining rig bouwen. Zie post op: GPU (Ethereum) mining rig/pc bouwen

Ik vraag mezelf dus een aantal dingen af. Hoe ik dit het beste kan doen (lijkt me het leukst zelf eentje op maat te bouwen) en het liefst eentje van aluminium. Is dit stevig genoeg? En mag het mobo (en andere apparatuur) wel in aanraking komen met aluminium i.v.m. ESD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 13:29

koelebobes

Wen BTC €100K

fast-server schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:12:
Zou sowieso geen SLI draaien, 1080Ti als hoofdkaart en de 1080 als 2e kaart er in zetten.
Heb je 2x voordeel, en meer fps en meer winst.
Wacht even dus jij bedoelt dat als ik nu een 1080Ti erbij koop dat ik geen SLI ga draaien, de 2 kaarten ondersteunen elkaar niet maar toch krijg ik meer FPS omdat mijn Ti dan de hoofdkaart is ? ... Dan hangt de 1080 voor niks bij eigenlijk ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het het nog waard om Ethereum te minen? Ik ben er net sinds 2 dagen mee begonnen en nu krijg ik allemaal te horen/zien dat Zuid-Korea (de grootste markt van Bitcoin/Ethereum volgens artikelen) cryptocoins gaat verbannen. Wat voor impact zal dit hebben op de koers, deze is nu van 1100 euro al naar bijna 960 euro gedaald.. Ik vond het zelf een gemakkelijk te minen coin maar voor mijn gevoel duurt het met dezelfde hashrate ineens ook veel langer voordat mijn shares binnen zijn. Is ETH nog een goede coin of moet ik op een alternatief overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Uh, Ethereum is juist van de 280euro ineens naar boven de 1000 geschoten.. ik zou die 960euro niet bepaald als 'daling' zien. Zelfs al zou Eth weer op de 280 terecht komen, dan nog is het wel okay om te minen.
Maar je kan toch gewoon naar https://whattomine.com dan zie je direct je antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
CT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:15:
Uh, Ethereum is juist van de 280euro ineens naar boven de 1000 geschoten.. ik zou die 960euro niet bepaald als 'daling' zien. Zelfs al zou Eth weer op de 280 terecht komen, dan nog is het wel okay om te minen.
Maar je kan toch gewoon naar https://whattomine.com dan zie je direct je antwoorden...
Die is niet ineens naar 1000 geschoten dat heeft maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "probleem" is dat ik nu mijn berekeningen qua aanschaffen mining hardware en winst e.d. gebaseerd heb op ETH. Dus als ik mijn nieuwe mining gear heb aangeschaft kan ik met de huidige koers zo'n €320,- per maand krijgen (excl. kosten). Als de koers enorm daalt dan word dit straks nog maar €60,- bij wijze van. Dan duurt het nog wel even voordat ik volledige winst kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
koelebobes schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Wacht even dus jij bedoelt dat als ik nu een 1080Ti erbij koop dat ik geen SLI ga draaien, de 2 kaarten ondersteunen elkaar niet maar toch krijg ik meer FPS omdat mijn Ti dan de hoofdkaart is ? ... Dan hangt de 1080 voor niks bij eigenlijk ?
Nee de 1080 gewoon laten minen en de 1080ti voor gamen gebruiken. Ben je niet aan het gamen dan beide laten minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 13:29

koelebobes

Wen BTC €100K

AtlAntA schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Nee de 1080 gewoon laten minen en de 1080ti voor gamen gebruiken. Ben je niet aan het gamen dan beide laten minen.
Wacht dat kan ? dat zou een probleem verhelpen want ik kan nu niet gamen omdat ik aan het minen ben haha. Dan ben ik eruit dan ga ik nu een 1080Ti bestellen. Moet daar nog een SLI bridge bij of juist niet. En dan kan je in CCminer een line toevoegen dat het programma maar 1 kaart gebruikt ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pongthamong schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Die is niet ineens naar 1000 geschoten dat heeft maanden geduurd.
ligt natuurlijk aan je perspectief, maar ik zie het echt wel als omhoog geschoten.. kijk om de paar weken wel is naar de prijs maar dit noem ik wel plotsklaps.. altijd 180-280 en je kijkt en BAM 1000+ ... dat is extreeeem hoog in zo'n korte tijd. Dus om dan ineens te beginnen over "Is het NU wel te doen minen want ethereum zakt in prijs!!@*&#(* OMG" is erg apart in mijn ogen.
Voordat je überhaupt je mining rig up and running hebt - laat staan 1 ETH gemined hebt - als je vandaag begint is de prijs namelijk 100% anders dan nu.. en zou ik die 280 aanhouden in je berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
koelebobes schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Wacht dat kan ? dat zou een probleem verhelpen want ik kan nu niet gamen omdat ik aan het minen ben haha. Dan ben ik eruit dan ga ik nu een 1080Ti bestellen. Moet daar nog een SLI bridge bij of juist niet. En dan kan je in CCminer een line toevoegen dat het programma maar 1 kaart gebruikt ?
Nee hoeft geen sli Bridge tussen. Hoeft zelfs geen monitor op worden aangesloten. In de meeste miners kan je wel instellen welke gpu gebruikt wordt. Dus ik denk dat dat bij ccminer niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
CT schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:47:
[...]

ligt natuurlijk aan je perspectief, maar ik zie het echt wel als omhoog geschoten.. kijk om de paar weken wel is naar de prijs maar dit noem ik wel plotsklaps.. altijd 180-280 en je kijkt en BAM 1000+ ... dat is extreeeem hoog in zo'n korte tijd. Dus om dan ineens te beginnen over "Is het NU wel te doen minen want ethereum zakt in prijs!!@*&#(* OMG" is erg apart in mijn ogen.
Voordat je überhaupt je mining rig up and running hebt - laat staan 1 ETH gemined hebt - als je vandaag begint is de prijs namelijk 100% anders dan nu.. en zou ik die 280 aanhouden in je berekening.
Maar het is niet opeens BAM 1000+ geworden, dat je elke week kijkt en getalletjes ziet veranderen betekent nog steeds niet dat het opeens hoger wordt. Daar is een reden voor. Beursen in Korea en Japan mogen geen bitcoins meer verhandelen, Etheruem forks, meer investeringen in de coin en zo is er nog een heel scala aan veranderingen die invloed hebben. Daarnaast ook al blijft de prijs 1000 dan is het nog geen goede maatstaaf. Stel de prijs blijft 1000 euro dan is het zo interessant om de coin te minen en gaan zoveel mensen dat doen dat je sowieso niet meer het aantal ETH eruit haalt dat je berekend hebt. De difficulty zal namelijk hard omhoog gaan waardoor je veel miner delft. Stel de waarde zakt naar 280 euro dan zal niet meteen de difficulty heel laag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik MinerGate GUI miner en mijn shares difficulty liggen op dit moment rond de 33 miljoen. Wat bepaald deze hoogte? Als mijn hashrate hoger is, wordt de share diff ook hoger. Ik mine dus niet sneller met meer hashrate, maar verdien wel meer omdat hoe hoger mijn share diff is hoe hoger mijn reward, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:00:
Ik gebruik MinerGate GUI miner en mijn shares difficulty liggen op dit moment rond de 33 miljoen. Wat bepaald deze hoogte? Als mijn hashrate hoger is, wordt de share diff ook hoger. Ik mine dus niet sneller met meer hashrate, maar verdien wel meer omdat hoe hoger mijn share diff is hoe hoger mijn reward, toch?
Je kan beter zelf miners installeren en dan de minergate pool gebruiken. Minergate hun eigen gui is lang zo efficiënt niet. Of ze snoepen er wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zulke aluminium buizen/staven vinden? Ik krijg niks gevonden in de webshop van Praxis of Gamma.

https://www.google.nl/sea...949#imgrc=ok8xoyArxMZ2AM:

of

https://www.google.nl/sea...949#imgrc=fQefBBCsOEzL4M:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:02:
Waar kan ik zulke aluminium buizen/staven vinden? Ik krijg niks gevonden in de webshop van Praxis of Gamma.

of

Die losse profieltjes (hoek, recht, vierkante koker of ronde buisjes) staan bij de gamma gewoon bij de rest van het ijzerwaar.

De andere profielen (uit je eerste link) kun je misschien beter elders kopen? Lijkt mij wat specifiek wat niet speciaal in een bouwmarkt thuis hoort.

Bij 123-3D zijn ze bijvoorbeeld te vinden: https://www.123-3d.nl/123...uismerk-i1373-t14575.html

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Voiliere onderdelen zaak hebben ze die doppen, koppelstukken en profielen :)

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 11-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 13:31
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:02:

of

Het bovenste is bekend als ITEM-profiel. Misschien dat je zoektocht daarmee een stukje eenvoudiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Verder, soms zie ik houten balkjes waar het moederbord op ligt, waarom is er specifiek voor hout gekozen? Mag dit ook ander materiaal zijn? En het moederbord op aluminium leggen kan dat kwaad (misschien kans op een ESD?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ijzerwaren bij gamma krijg ik niet echt wat ik zoek. Enige wat er enigzins op lijkt zijn steigerbuizen, maar zoals de naam zegt lijkt me dit niet echt de juiste oplossing.

https://www.gamma.nl/assortiment/k/ijzerwaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat zodra ik mine, de CPU niet langer terugschakeld naar idle / 1400Mhz snelheden. Moest ff rotzooien ermee maar blijkbaar is het aantal threads + priority van invloed op je hashsnelheid. Als je bijv 1 core toewijst of een lage priority dan gaat dit ten koste van je snelheid.

Uiteindelijk op core 6 & 7 weten te zetten met een lage priority zodat de CPU terugklokt op idle. Weer stukje winst. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:44

swat!

computeraar

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:44:
Bij ijzerwaren bij gamma krijg ik niet echt wat ik zoek. Enige wat er enigzins op lijkt zijn steigerbuizen, maar zoals de naam zegt lijkt me dit niet echt de juiste oplossing.

https://www.gamma.nl/assortiment/k/ijzerwaren
Ik zou voor hoekprofielen gaan. Dat is echt stevig zat, even zelftappers erbij en klaar!

Zie ook: YouTube: How to build your 6gpu ethereum mining rig OPEN AIR frame for mining...

[ Voor 0% gewijzigd door swat! op 11-01-2018 18:26 . Reden: leestekens ]

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Het begint moeilijk te worden videokaarten te bemachtigen tegen normale prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Obscurax schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:39:
Het begint moeilijk te worden videokaarten te bemachtigen tegen normale prijzen.
Is dat niet al de laatste maanden aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een processor mag toch gewoon van laag niveau zijn voor een mining rig? Een intel pentium processor (niet de oude, maar de nieuwere variant), is dat een goede optie? Of toch maar beter een i3? Aangezien het voornamelijk om de GPU's gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:34:
Een processor mag toch gewoon van laag niveau zijn voor een mining rig? Een intel pentium processor (niet de oude, maar de nieuwere variant), is dat een goede optie? Of toch maar beter een i3? Aangezien het voornamelijk om de GPU's gaat?
als je een beetje had verdiept in welke cpu`s in 9 van de 10 rig`s zitten wist je dat iedereen een intel Pentium G... gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:34:
Klopt - gewoon goedkope meuk in steken. Maakt zowat niets uit, tenzij je van plan bent nog wat CPU-only coins erbij te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig een gtx 1070/1080 mining rig met meer dan 4 kaarten? Ik heb een specifieke vraag hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:42:
Heeft iemand hier toevallig een gtx 1070/1080 mining rig met meer dan 4 kaarten? Ik heb een specifieke vraag hierover.
NOG niet ;) maar als het gaat over het werkend krijgen kan ik misschien helpen (al ben ik pas net begonnen).

Welke mining software gebruiken jullie? Ik heb nicehash gebruikt wat heel erg makkelijk is, maar op dit moment alleen uitbetaling in BTC.
Claymore miner gebruik ik nu voor direct ETH te minen alleen lees ik over efficiëntieverschillen tussen de verschillende miners en zelfs versies van de miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
willy83 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:46:
[...]

NOG niet ;) maar als het gaat over het werkend krijgen kan ik misschien helpen (al ben ik pas net begonnen).

Welke mining software gebruiken jullie? Ik heb nicehash gebruikt wat heel erg makkelijk is, maar op dit moment alleen uitbetaling in BTC.
Claymore miner gebruik ik nu voor direct ETH te minen alleen lees ik over efficiëntieverschillen tussen de verschillende miners en zelfs versies van de miners.
Oke, ik gebruikt momenteel de DSTM miner om Zencash te minen.

Ik heb momenteel 4x 1070 op een Corsair HX1000I voeding. Mijn Pci-e kabels zijn hierdoor volledig gebruikt.
Nu wil ik hier evt een 6 kaarten rig van maken, nu heb ik gelezen dat je de kaarten ook kan aansluiten op een molex naar pci-e 6/8 pins kabels. Nu lees ik verschillende reacties op forums dat dit onverstandig is omdat een molex kabel vanuit de voeding niet genoeg power heeft en je beter 2 losse voedingen kan nemen?

Hebben jullie een idee hierover hoe ik dit het beste kan aanpakken? Is het uberhoud mogelijk om 6 gtx 1070's aan te sluiten op de Corsair HX1000i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Oke, ik gebruikt momenteel de DSTM miner om Zencash te minen.

Ik heb momenteel 4x 1070 op een Corsair HX1000I voeding. Mijn Pci-e kabels zijn hierdoor volledig gebruikt.
Nu wil ik hier evt een 6 kaarten rig van maken, nu heb ik gelezen dat je de kaarten ook kan aansluiten op een molex naar pci-e 6/8 pins kabels. Nu lees ik verschillende reacties op forums dat dit onverstandig is omdat een molex kabel vanuit de voeding niet genoeg power heeft en je beter 2 losse voedingen kan nemen?

Hebben jullie een idee hierover hoe ik dit het beste kan aanpakken? Is het uberhoud mogelijk om 6 gtx 1070's aan te sluiten op de Corsair HX1000i?
Bedankt voor de miner info.

Persoonlijk heb ik dus een iets grotere voeding gehaald zodat ik zat kabels heb, misschien wel overkill maar was niet veel duurder als de Corsair voeding vandaar.

Ik draai met 3x 1070 op 340w, zou ik er nog 3 bij zetten kom ik uit op >700W dus dat moet jij ook halen.
Heb je al met de powerlimit gespeeld in afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
willy83 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Bedankt voor de miner info.

Persoonlijk heb ik dus een iets grotere voeding gehaald zodat ik zat kabels heb, misschien wel overkill maar was niet veel duurder als de Corsair voeding vandaar.

Ik draai met 3x 1070 op 340w, zou ik er nog 3 bij zetten kom ik uit op >700W dus dat moet jij ook halen.
Heb je al met de powerlimit gespeeld in afterburner?
Ja de 1000W is geen probleem. Mijn complete systeem draait nu met 4 kaarten op 480W dus die 2 extra kaarten kan die makkelijk aan, dus dat is het probleem niet.

Ik vraag me alleen af of ik de extra kaarten kan aansluiten op de molex kabels. De aansluiting die ik in gedachten had waren een aantal molex to 6/8 pin pci-e adapters, om de kaarten van de stroom te voorzien. Probleem is dat sommige mensen zeggen dat er te veel stroom door deze kabels kan stromen waardoor ze kunnen doorbranden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Ja de 1000W is geen probleem. Mijn complete systeem draait nu met 4 kaarten op 480W dus die 2 extra kaarten kan die makkelijk aan, dus dat is het probleem niet.

Ik vraag me alleen af of ik de extra kaarten kan aansluiten op de molex kabels. De aansluiting die ik in gedachten had waren een aantal molex to 6/8 pin pci-e adapters, om de kaarten van de stroom te voorzien. Probleem is dat sommige mensen zeggen dat er te veel stroom door deze kabels kan stromen waardoor ze kunnen doorbranden o.i.d.
Ik zou het niet doen, en dan helemaal niet je kaart op een molex. Waarom sluit je niet je kaarten op de 6+2 aan en gebruik je de rest van de risers, waarvan je er een split voor je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mijn moederbord 3 pcie x16 sloten heeft maar ik heb 4 GPU's moet ik dan ook een moederbord kopen met 4 pcie x16 sloten (wat dus meteen stuk duurder word) of is er ook een soort extender die ik aan kan sluiten zodat ik niet specifiek aantal sloten op het moederbord moet hebben? Bovendien zie ik weinig moederborden met 6 pcie x16 sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Erasmo schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ik zou het niet doen, en dan helemaal niet je kaart op een molex. Waarom sluit je niet je kaarten op de 6+2 aan en gebruik je de rest van de risers, waarvan je er een split voor je cpu?
Hoe zit je dit voor je? Ik heb 4 pci-e kabels welke een 6pin en 6+2 pin hebben. Hier zitten dus mijn 4 kaarten op. Ik heb geen andere Pci-e kabels meer over.

Ik heb deze riser: https://minerparts.com/wp...-version-7-blue-riser.jpg

De risers heb ik aangesloten op de satakabels. Deze leveren naar mijn idee alleen de stroom naar de riser? of zie ik dit verkeerd en levert dit ook genoeg om de 6 pin van de gtx 1070 te voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Zulke risers heb ik ook, kan ik dan 3 PCIe kabels gebruiken voor 6 GPU's en 3 voor 6 risers of moet ik 6 verlengkabeltjes kopen en dan elke GPU met zn eigen riser koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een nederlandse site of webshop die risers of uitbreidingen van pcie x16 verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
hjvg schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:00:
[...]

als je een beetje had verdiept in welke cpu`s in 9 van de 10 rig`s zitten wist je dat iedereen een intel Pentium G... gebruikt
Juist en dat is precies wat ik bedoelde met mensen lezen niet en willen niet lezen. Ze willen gewoon hun vraag stellen en antwoord hebben. Natuurlijk weet hij het wel, maar hij wil het gewoon toch nog even bevestigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Ik had dit probleem ook. Je kan je kaarten makkelijk op 1 PCIE 8 pins laten draaien (mits je 60% power instelt). Het probleem is dat als je ze zo aansluit dat je PC waarschijnlijk niet boot. Ik had het zo geregeld. 1 PCIE vanuit mijn voeding leverde 2 PCIE 8 pins op. Dit zou normaal gezien 1 kaart voorzien van stroom. Ik heb die 2x 8 pins gesplit zodat ik 4x PCIE 8 pins heb. Daarmee kan ik dan twee kaarten voorzien. Normaal gesproken met een game setup zou ik zeggen doe dit niet want dan gaat er teveel stroom door, bij een miner echter heb ik mijn miner zo gelimiteerd dat elke kaart maximaal 100W trekt en je dus eigenlijk met 1 PCIE 8 pins zou kunnen voldoen. Ik weet niet wat anderen hiervan vinden, maar het heeft voor mij maanden goed gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:27:
Is er ook een nederlandse site of webshop die risers of uitbreidingen van pcie x16 verkoopt?
Ja, link naar een winkel staat zelfs op deze pagina in dit topic.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marteltor : Minerparts.com is geen nederlandse site.. Ik wil geen producten die vanuit het buitenland verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:31
Jammer, ziet er naar uit dat de rig van pongthamong is verkocht. Dus ik toch maar zelf lopen kijken voor de producten die ik er in wil hebben.. Jullie raden het vast al, alle 1070 zijn overal uitverkocht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
op Amazon kan je ze ook bestellen, ook buitenland maar gewoon veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
willy83 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Ik beheer meerdere rigs met simplemining.net. Software flashen op een USB stick en gaan met die banaan. Binnen de software van Simple mining gebruik ik momenteel EWBF/Ccminer om te minen met nvidia kaarten, maar dat is afhankelijk de te minen coin.

[ Voor 3% gewijzigd door neonite op 12-01-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:09:
Als mijn moederbord 3 pcie x16 sloten heeft maar ik heb 4 GPU's moet ik dan ook een moederbord kopen met 4 pcie x16 sloten (wat dus meteen stuk duurder word) of is er ook een soort extender die ik aan kan sluiten zodat ik niet specifiek aantal sloten op het moederbord moet hebben? Bovendien zie ik weinig moederborden met 6 pcie x16 sloten
je kan elk PCIe slot gebruiken, ook x4, x1, x8. Net wat je moederbord beschikbaar heeft. Wel risers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
willy83 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:15:
op Amazon kan je ze ook bestellen, ook buitenland maar gewoon veilig.
www.highflow.nl of www.ethereumminers.nl verkopen ze ook. Op ethereumminers krijg je wel de 'slechtere' dus als ik jou was zou ik die niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:19:
[...]

Hoe zit je dit voor je? Ik heb 4 pci-e kabels welke een 6pin en 6+2 pin hebben. Hier zitten dus mijn 4 kaarten op. Ik heb geen andere Pci-e kabels meer over.

Ik heb deze riser: https://minerparts.com/wp...-version-7-blue-riser.jpg

De risers heb ik aangesloten op de satakabels. Deze leveren naar mijn idee alleen de stroom naar de riser? of zie ik dit verkeerd en levert dit ook genoeg om de 6 pin van de gtx 1070 te voeden?
Je hebt de juiste riser maar dump die sata kabels, een riser kan max 75W trekken en dat kan sata niet aan.

Qua aansluitschema kun je je hierop baseren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EPxqdi1.png

Maar dan met 1 voeding. En dan per kabel 2 risers en 2 GPU's aansluiten. 1 van de riser kabels splitten om de CPU te voeden.

En ja daar moet je kabels voor kopen met 2x 6+2 aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:31
AtlAntA schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:27:
[...]

www.highflow.nl of www.ethereumminers.nl verkopen ze ook. Op ethereumminers krijg je wel de 'slechtere' dus als ik jou was zou ik die niet gebruiken.
Eerste zie ik ze helaas niet meer staan, 2e heeft wel complete rigs, maar betaal je helaas ook wel een topprijs ook zeg (en nog 6-8w levertijd ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
Ik loop vast met minen van Equihash met 3 x GTX 1060 Palit kaarten. Maak gebruik van SMOS en heb 3 x GTX 1060 van MSI als referentie. Wat ik ook probeer, de MSI kaarten halen eenvoudig een 4.08 Sols per watt, maar de Palit kaarten komen niet verder dan 3.22 Sols per watt. Da's best een groot verschil. Wanneer ik dezelfde settings (GPU Clock, Memory Clock en Watt) invul bij de Palit kaarten dan heeft dit niet hetzelfde resultaat als bij de MSI kaarten.

Msi kaarten lopen op 215 GPU clock, 25 Memory clock en 64 Watt, komen uit op 4.10 Sols / watt. Wanneer ik dit instel op de Palit kaarten dan komen deze uit op ca 3.22 Sols / Watt

Wat zou dat nu kunnen zijn ? Wie heeft goede settings voor GTX 1060 mining van Equihas ?

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste