Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
HowsMyApple schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:46:
Zijn er hier mensen met een Asrock H81 pro btc r2.0 moederbord die powered risers gebruiken? Ik vroeg me af of jullie ook beide extra molexaansluitingen op het moederbord gebruiken om de pci sloten te poweren.

Lees tegenstrijdige verhalen over dat je de pci sloten niet extra hoeft te poweren met 2 molex aansluitingen als je al powered risers gebruikt aangezien het dan te veel stroom door je pci sloten zou kunnen trekken, terwijl de ander zegt dat je dit wel kan doen want je pci slot zou niet meer stroom vragen dan ie nodig heeft. Iemand die hier een duidelijke uitleg over kan geven?
Extra poweren lijkt me sowieso niet kunnen. Je geeft iets stroom door middel van een kabel of je geeft het geen stroom door geen kabel aan te sluiten. Overigens zou ik NOOIT molex gebruiken en dan al helemaal niet op het moederbord. Het is leuk bedacht van zo'n fabriekant natuurlijk. Ik vang liever de stroom op in mijn voeding en dat ik het opvang met een molex op mijn moederbord. Als je gewoon die 006c, 007s SATA/ USB risers hebt en die aansluit op je voeding dan is dat het veiligste. Deze risers dus met een directe sata op de riser zelf: Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1AWJOOpXXXXXWXVXXq6xXFXXX7/Latest-version-ver-007S-board-PCI-E-PCI-E-Express-1X-to-16X-Riser-Card-USB.jpg_640x640.jpg

De riser doet in principe ook niet veel he, hij verteld alleen je moederbord dat er een videokaart aan zit, dus extra stroom klinkt gek en moet je nooit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cranberry schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:50:
De afgelopen uren heb ik een flink aantal pagina's uit dit topic doorgenomen en verder onderzoek gedaan.

Ik heb nog een PC staan, die ik vrijwel niet gebruik. Het is een Asrock H170M Pro4/i7 6700/64GB aangesloten op een Seasonic G-360 PSU in een Antec ISK600M kast (micro ATX). Ik overweeg deze uit te rusten met 1 (en als het me bevalt, er ruimte is misschien 2) GTX 1070 Ti 8GB kaart(en), zoals deze bijv.

Volgens whattomine zou ik (op dit moment) zo'n 3 à 4 EUR per dag kunnen 'verdienen'. Dit lijkt me wel zinvol om de PC op deze manier nog nuttig in te zetten.
Update: 'k moet volgens mij ook een nieuwe voeding aanschaffen, omdat er een 500W voeding nodig is en m'n huidige voeding sowieso geen 6+2 PCIE connector heeft :-(
Als je 2x 1080Ti wil aansluiten is 500W zelfs krap, de Seasonic G-360 PSU is 300W dat gaat sowieso niet werken, zelfs niet met 1x 1080Ti. Het enige positieve aan je 300W is dat het een gold certificering heeft, dat zou je dan weer moeten kopen.
Cranberry schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:50:
Voordat ik echter dit ga bestellen, nog een concrete vraag waar ik erg benieuwd naar ben, of jullie veel tijd kwijt zijn met het minen op zich, zoals finetuning, keuzes voor coins enz.
Het liefst richt ik het 1x in, waarna ik het met een gerust hart een aantal weken kan laten draaien.
Dat hangt ervan af hoe leuk je het vind. Als je een beetje tweakt met MSI afterburner en je haalt bijvoorbeeld 30mh/s op etash of 600 op equihash en je vind dat prima dan hoef je niet veel te tunen. Wil je het maximale eruit halen dan kan je uren bezig zijn. Zoek je steeds het limiet op denk je dat het goed ingesteld is valt toch je PC na 5 uur uit, iets de clocks downgraden blijkt je PC nog weer uit te vallen na 10 uur. De keuze voor coins, tja als jij 1 coin altijd wilt minen dan hoef je het idd maar 1 keer in te richten. Als je bijvoorbeeld een ICO wilt minen dan zul je toch andere mine scripts/ andere bat files moeten maken om om te kunnen schakelen naar een andere coin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Jovano schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:55:
Hallo mede Tweakers,

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik heb op het moment de huidige set up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 33,50€ 33,50
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 75,89€ 75,89
6MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC€ 299,-€ 1.794,-
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,56€ 44,56
2be quiet! System Power 8 600W€ 59,50€ 119,-
1Corsair Force LS V2 60GB€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.110,95

Daarbij heb ik deze risers van Conrad en deze Sata naar 6 pins van allekabels.nl bestelt.

Heeft er iemand ervaring met het moederbord en een paar GTX 1060 kaarten die het aan de praat te krijgen? Op het moment heb ik Windows 10 pro geïnstalleerd en ziet windows alle kaarten. Echter zijn er maar 2 geïnstalleerd en hebben de overige kaarten een code 12 melding.

[...]

Ik krijg op 2 kaarten na de rest niet geïnstalleerd dat windows ze kan gebruiken. Heb de HackFlags methode al geprobeerd en heb meerdere keren Windows 10 en de Nvidia driver opnieuw geïnstalleerd.

EDIT: te snel op enter gedrukt
2x 600W voeding kan je terugsturen, voor 6x 1060 met finetuning is 1x800W ook zat. Risers ook terugsturen zijn brand gevaarlijk haal de 007s, 006c. In ieder geval die rode met direct sata op de riser. De HackFlags methode is mij niet bekent, zou ook niet nodig moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:51
@pongthamong dank voor je reactie! Op basis van de specs van de G360 concludeer ik dat 'ie echt 360W kan leveren:
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/yjqio9cjt/Seasonic_G360.jpg

Met 1 kaart zou dat dan moeten lukken, al is het niet heel ruim. Of zit ik er helemaal naast?

Voor het connector-probleem ben ik nu aan het uitzoeken of dit al dan niet gaat werken. Anders moet ik toch maar een nieuwe voeding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Extra poweren lijkt me sowieso niet kunnen. Je geeft iets stroom door middel van een kabel of je geeft het geen stroom door geen kabel aan te sluiten. Overigens zou ik NOOIT molex gebruiken en dan al helemaal niet op het moederbord. Het is leuk bedacht van zo'n fabriekant natuurlijk. Ik vang liever de stroom op in mijn voeding en dat ik het opvang met een molex op mijn moederbord. Als je gewoon die 006c, 007s SATA/ USB risers hebt en die aansluit op je voeding dan is dat het veiligste. Deze risers dus met een directe sata op de riser zelf: [afbeelding]

De riser doet in principe ook niet veel he, hij verteld alleen je moederbord dat er een videokaart aan zit, dus extra stroom klinkt gek en moet je nooit doen
Slecht advies.

Iedere videokaart wordt standaard gevoed met stroom via de PCI-E bus. Dat is met PCI-E 2.0 geloof ik op maximaal 75W en sommige plankjes bieden tot zelfs 100 ~ 125W. Als jij 5 kaarten in serie erin zet met of zonder risers dan is het technisch prima mogelijk 5 x 75W te trekken. Als al die stroom gedeeld moet worden met je CPU-12V dan krijg je op high loads wellicht wel eens een probleem.

Met extreme OC's is het mensen gebeurd dat hun 24 pins ATX stekker in rook op ging, of die van de 12V CPU omdat er gewoon teveel stroom over de PCI-E bus getrokken werd. De S-ata stekker is gewoon een nieuwe type molex met een 3.3V ipv 12/5V alleen. Het kan echt geen kwaad om je moederbord te voorzien van wat extra molex stekkers want je smeert de load aan stroom namelijk wel uit over meerdere kabels, en niet bij budget moederborde vaak alles over 1 draad alleen.

Het hele debacle over de RX480 met meer dan 75W over de PCI-express bus trekken, gaf een risico voor goedkope moederborden dat deze de specificatie van 75W zou overschrijden. Daarmee gingen ze kapot, een high-end had hier niet zo snel last van omdat ze een veel beter stroomontwerp ook hadden.

Met een Fix van AMD met een driver was dat verbruik binnen de perken gebleven. Maar wil je safe zitten dan kan je het beste gewoon je moederbord gaan voeden met wat extra molex kabels (als dat mogelijk is). De load wordt hier gewoon verdeeld, en dat niet alles over 1 kabel of trace op het plankje heengaat. Met 5 kaarten kan dat behoorlijk gortig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Cranberry schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:24:
@pongthamong dank voor je reactie! Op basis van de specs van de G360 concludeer ik dat 'ie echt 360W kan leveren:
[afbeelding]

Met 1 kaart zou dat dan moeten lukken, al is het niet heel ruim. Of zit ik er helemaal naast?

Voor het connector-probleem ben ik nu aan het uitzoeken of dit al dan niet gaat werken. Anders moet ik toch maar een nieuwe voeding aanschaffen.
Als ik bij de specs kijk zie ik: Aantal PCI-e aansluitingen: 6-pins. Dan ga ik er vanuit dat er 1x 6 pins op zit. Een 1080Ti heeft 2x 8 pins nodig. Dus elke constructie je nu gaat bedenken om je rig aan de praat te krijgen met een 1080Ti op een 360W voeding gaat niet veilig zijn. Als je die 1080Ti een beetje undervolt en tuned dan moet het misschien net kunnen qua aantal watts. Je moet er eigenlijk helemaal niet eens aan beginnen. Haal gewoon een goede voeding van 800W die modulair is voor rond de 90 euro. Dat is ook het geld niet toch? Dit zijn niet de onderdelen waarop je wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:51
I totally agree. Voor dat geld wil ik geen instabiel systeem hebben en al helemaal geen risico's nemen qua veiligheid enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Slecht advies.

Iedere videokaart wordt standaard gevoed met stroom via de PCI-E bus. Dat is met PCI-E 2.0 geloof ik op maximaal 75W en sommige plankjes bieden tot zelfs 100 ~ 125W. Als jij 5 kaarten in serie erin zet met of zonder risers dan is het technisch prima mogelijk 5 x 75W te trekken. Als al die stroom gedeeld moet worden met je CPU-12V dan krijg je op high loads wellicht wel eens een probleem.

Met extreme OC's is het mensen gebeurd dat hun 24 pins ATX stekker in rook op ging, of die van de 12V CPU omdat er gewoon teveel stroom over de PCI-E bus getrokken werd. De S-ata stekker is gewoon een nieuwe type molex met een 3.3V ipv 12/5V alleen. Het kan echt geen kwaad om je moederbord te voorzien van wat extra molex stekkers want je smeert de load aan stroom namelijk wel uit over meerdere kabels, en niet bij budget moederborde vaak alles over 1 draad alleen.

Het hele debacle over de RX480 met meer dan 75W over de PCI-express bus trekken, gaf een risico voor goedkope moederborden dat deze de specificatie van 75W zou overschrijden. Daarmee gingen ze kapot, een high-end had hier niet zo snel last van omdat ze een veel beter stroomontwerp ook hadden.

Met een Fix van AMD met een driver was dat verbruik binnen de perken gebleven. Maar wil je safe zitten dan kan je het beste gewoon je moederbord gaan voeden met wat extra molex kabels (als dat mogelijk is). De load wordt hier gewoon verdeeld, en dat niet alles over 1 kabel of trace op het plankje heengaat. Met 5 kaarten kan dat behoorlijk gortig worden.
Dus wat jij zegt is gewoon een molex stekker van je PSU op je moederbord aansluiten?

Je moet sowieso ook nooit al je kaarten in serie zetten op 1 sata kabel. Ik heb zelf maximaal 2 kaarten per SATA kabel die uit mijn voeding komt, anders wordt idd de load te hoog, maar ik ga er vanuit dat dit ondertussen al wel algemeen bekent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Dus wat jij zegt is gewoon een molex stekker van je PSU op je moederbord aansluiten?
Ja. Het kan geen kwaad. Het verbruikt hierdoor niet meer. Maar het zorgt er wel voor dat de stroom verdeeld wordt over meerdere kabels. Er kan in het ergste geval gewoon brand ontstaan in bijv je CPU-12V of 24 pins ATX stekker. Er vloeit dan teveel stroom door die aansluitingen heen wat zorgt voor schade. Of dat de traces op het moederbord intern doorbranden omdat er veel meer stroom doorheen gaat dan waar het voor gemaakt was.

Afbeeldingslocatie: http://assets.overclock.net.s3.amazonaws.com/c/c8/c8e1bfcc_vbattach233354.jpeg

(referentiefoto).
Je moet sowieso ook nooit al je kaarten in serie zetten op 1 sata kabel. Ik heb zelf maximaal 2 kaarten per SATA kabel die uit mijn voeding komt, anders wordt idd de load te hoog, maar ik ga er vanuit dat dit ondertussen al wel algemeen bekent is.
Ik weet dat de specificatie voor kabels erg 'overdreven' is. Als je kijkt naar een PCI-E 6 pins stekker met een maximale doorvoer van 150W (Specificatie) dan is dat heeeeeeel erg ruim genomen nog. Iedere 12V draad kan 10 tot 12A aan (makkelijk) en dat komt uit op 120 tot 144W per draadje. x3 is dat 360 / 432W maximaal. Maar de boel wordt er erg warm door en aansluitingen kunnen dit vaak slecht aan.

De beter je dat verdeeld de beter het ook voor je systeem is, iedere single point of failure zoveel mogelijk uitsluiten bij vooral een mining rig dat 24/7staat te draaien is het beste wat je kunt doen.

Safety for all. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Ja. Het kan geen kwaad. Het verbruikt hierdoor niet meer. Maar het zorgt er wel voor dat de stroom verdeeld wordt over meerdere kabels. Er kan in het ergste geval gewoon brand ontstaan in bijv je CPU-12V of 24 pins ATX stekker. Er vloeit dan teveel stroom door die aansluitingen heen wat zorgt voor schade. Of dat de traces op het moederbord intern doorbranden omdat er veel meer stroom doorheen gaat dan waar het voor gemaakt was.

[afbeelding]

(referentiefoto).

[...]

Ik weet dat de specificatie voor kabels erg 'overdreven' is. Als je kijkt naar een PCI-E 6 pins stekker met een maximale doorvoer van 150W (Specificatie) dan is dat heeeeeeel erg ruim genomen nog. Iedere 12V draad kan 10 tot 12A aan (makkelijk) en dat komt uit op 120 tot 144W per draadje. x3 is dat 360 / 432W maximaal. Maar de boel wordt er erg warm door en aansluitingen kunnen dit vaak slecht aan.

De beter je dat verdeeld de beter het ook voor je systeem is, iedere single point of failure zoveel mogelijk uitsluiten bij vooral een mining rig dat 24/7staat te draaien is het beste wat je kunt doen.

Safety for all. :)
Ja mee eens hoor, maar ik vroeg me af of je dan vanuit je PSU een molex kabel op je moederbord aansluit want dan voed je je moederbord toch juist met nog meer stroom? OF maak je dan gebruik van die molex op je moederbord om daar je riser mee te voeden (sommige risers zijn kun je met molex voeden, maar die zou ik dan nooit gebruiken). Ik snap niet zo goed hoe een molex kabel van je PSU naar je moederbord gaat werken. In mijn beleving geef je dan juist meer stroom aan je moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Ja mee eens hoor, maar ik vroeg me af of je dan vanuit je PSU een molex kabel op je moederbord aansluit want dan voed je je moederbord toch juist met nog meer stroom? OF maak je dan gebruik van die molex op je moederbord om daar je riser mee te voeden (sommige risers zijn kun je met molex voeden, maar die zou ik dan nooit gebruiken). Ik snap niet zo goed hoe een molex kabel van je PSU naar je moederbord gaat werken. In mijn beleving geef je dan juist meer stroom aan je moederbord
Je geeft geen meer stroom, je verdeeld het. :)

Als je een normaal moederbord hebt met 1x een CPU en 1x een PCI-Express kaart, zonder molex erop, dan wordt technisch de stroom van de VRM's (CPU) en Videokaart (75W) de stroom verdeeld over de 12V CPU & een enkel draadje op je 24Pins ATX stekker.

Wanneer je meerdere kaarten gaat combineren, dan leg je een hogere last dus op die 2 kabels, en dan kan je eventueel problemen gaan krijgen zoals in het verleden wel was met budget bordjes en SLI/Crossfire. Ook als je je CPU gaat overklokken trek je meer stroom van de 12V lijn eigenlijk.

Wat zo'n molex op je plank precies doet is de stroom verdelen van je 12V CPU / 1x 24Pins Molex tesamen met de molex aansluiting op je bord. Het moederbord gaat er niet meer stroom door gebruiken.

Dit zie je ook terug op premium moederborden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Jqui.jpg

Je hebt een 8 Pins CPU links, nog eens een 4 Pins CPU linksboven, en een single Molex op het moederbord om in het geval van extreme OC's de boel meer te verdelen. Afhankelijk van het VRM ontwerp bijv of hoeveel stroom enkele GPU's bij elkaar trekken gaat het niet meer verbruiken maar is de toevoer een stuk 'stabieler'.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/10-12-22/120a.jpg

Dit is ook een oplossing voor budget moederborden. Je haakt eigenlijk in op het bestaande 12V toevoer voor PCI-express kaarten. Hiermee verdeel je de stroom wat meer dan alles door 1 punt alleen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:00

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedemorgen,

Gisteren ben ik voor het eerst na het Nicehash debacle is gaan kijken of ik mijn PC ook op een andere manier kan laten minen. Het is geen professioneel RIG maar gewoon een game PC met een Hybrid watergekoelde 1080. Ik mine nu XVG met X17 Alg en ik krijg ongeveer 30 muntjes per dag wat ongeveer neerkomt op 4-5 euro per dag.

Nu vraag ik mij af hoeveel schade ik mijn videokaart eigenlijk echt aan het doen ben. Mijn videokaart word niet warmer dan 60-62'c maar draait natuurlijk wel uren achter elkaar 100%. Verder vraag ik mij af of ik niet beter naar een ander algo kan switchen zoals Lyra2rev2

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schade niet echt, slijtage wel. Caps neigen sneller stuk te gaan onder langdurige stress. De levensduur wordt ernstig verkort als die dingen ook maar 10 graden warmer worden dan normaal. Koeling is dus heel belangrijk. Het verschil tussen professionele en normale gamerskaarten is dat bij professioneel die dingen ontworpen zijn voor 24/7 abuse. Grafische kaarten gewoon zijn erop berekend om een paar uur per dag te draaien, niet 24/7.

Hoelang een grafische kaart als mining kaart meegaat, geen idee. Gewoon zorgen dat je koeling op orde is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
I'm late to the party, maar als iemand me wil helpen met het samenstellen van een mining rig: thanks a trillion! BramVroy in "GPU mining rig 2500-3000"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb een hele batch van die splitters gekregen. Ik had ze op ebay besteld ooit helaas pasten ze niet allemaal want dat bedrijf had er een paar CPU stekkers tussen gedaan en dan is er net 1 of 2 "vormpjes" anders waardoor die net niet past. Als je interesse hebt moet je het maar zeggen.

Overigens denk ik niet dat het verstandig is om ze zo aan te sluiten met vol vermogen. Ik undervolt mijn GPU's altijd en probeerde toen 1 in plaats van 2 8 pins aan te sluiten maar dan start de machine niet op. Daarom heb ik toen die splitter gekocht zodat beide poorten voorzien zijn van een 8pin. PC uiteindelijk zo ingesteld dat ik maar 110W per kaart trok. Vanuit dat oogpunt zag ik toen geen gevaar.
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat het toch maar verstandiger is om mijn huidige 1070 (met 2 8 pins aansluitingen) om te ruilen voor 1 met een enkel 8 pins aansluiting. Ik kan me niet voorstellen dat er qua mining erg veel verschil in zit. De voeding zelf zal het wel aankunnen want die kan 83 ampere doen op de 12v rail maar ik denk dat de kabels wel erg warm of zelfs te warm kunnen worden. Ook al ben ik van plan om de kaarten op hooguit 70%tdp te draaien want imho zit daar de sweetspot qua stroomverbruik en hashrate bij deze kaarten.
pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb voor een paar tientjes hout gekocht bij de praxis, het door hun gratis op maat laten zagen en thuis in elkaar geschroeft. Verder zie ik allerlei creaties, mensen die hun videokaarten gewoon plat leggen op een schoenen rek, een wasrek gebruiken etc. etc. Tja het is maar net wat je fijn vind en hoeveel moeite je wil doen
Ik ben vanmorgen even bij de lokale kringloop geweest en heb daar onderstaand kastje gekocht voor 12.50. Kastje is 75cm breed, 50cm diep en 70 cm hoog. Met een beetje slimme plaatsing kan ik daar wel 2x een 6gpu mining rig kwijt met nog voldoende vrije ruime om de onderdelen heen voor correcte koeling. Het enigste wat ik er zelf nog aan moet doen is enkele gaatjes boren en wat klittenbandtape kopen voor bevestiging van SSD en eventueel PSU.

https://www.dropbox.com/s.../20180105_113337.jpg?dl=0

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik zou graag een voorgemaakt frame kopen. Heb geen zin zelf uit te zoeken welke dimensies enz. Enig idee waar deze gemakkelijk te krijgen zijn? Het meest toegankelijke lijkt Amazon maar dat duurt dan weer een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:41
BramVroy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:28:
Ik zou graag een voorgemaakt frame kopen. Heb geen zin zelf uit te zoeken welke dimensies enz. Enig idee waar deze gemakkelijk te krijgen zijn? Het meest toegankelijke lijkt Amazon maar dat duurt dan weer een tijdje.
marktplaats staan er wel aardig wat op maar volgens mij bestellende meesten die daar aanbieden ook in het buitenland en pas op het moment dat ze er 1 verkopen dus moet je alsnog lang wachten.

ik heb mijn kast hier weg https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten deze heeft ze wel opvoorraad in ieder geval toen ik er vorige week 1 op haalde had hij er meerderen en hij heeft ze ook in verschillende maten ik heb er 1 voor 6 kaarten bevalt mij goed.

ik zie veel mining kasten met hout misschien lig het aan mij maar houd met hardware rond of warmer dan 60 graden voelt voor mij niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Zer0CooL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:28:
[...]
Jammer genoeg zijn ze iets minder winstgevend dan NiceHash momenteel (20-30% minder inkomsten)
Dit ligt wel een beetje aan je setup (AMD/NV)

Daarnaast zijn al dit soort toko's naadje als het om geld verdienen gaat (ROI) omdat je zelf de controle mist.
Ik wil er alleen maar het volgende over kwijt > "De haas en de schildpad"

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
BramVroy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:28:
Ik heb tot op heden wel goede ervaringen met het bestellen van onderdelen (geen frame) op https://www.ethereumminers.nl/
Het goedkoopste frame daar is voor een 6 gpu en die kost inclusief alles toch zo meer dan 100 euro. Vind ik persoonlijk toch wat te duur.

Hout vat echt geen vlam in een mining rig hoor. Dan moet je de rotzooi misschien verkeerd aansluiten zoals deze arme stumper in deze video: YouTube: Building my first rig 6 GTX 1060 6gb on nicehash
Mocht zoiets gebeuren dan is hout wel een groter risico maar ik kan me niet voorstellen dat hout in de fik gaat bij wat warme lucht zolang het maar geen rechtstreeks contact maakt met heatsinks oid.

[ Voor 2% gewijzigd door AtlAntA op 05-01-2018 15:05 . Reden: Toevoegingen, typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Hout is gewoon goed en goedkoop en je kunt het zo zagen, voor aluminium koker heb je een afkort zaag nodig om het fatsoenlijk te krijgen.

Als je wat handiger bent kun je zelf ook makkelijk zo'n frame maken, een volière wordt van het zelfde materiaal gemaakt en dan kun je je frame ook nog mooi zwart antraciet maken :)
Dan heb je voor rond de 30 euro een frame naar je eigen wensen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:07:
Hout is gewoon goed en goedkoop en je kunt het zo zagen, voor aluminium koker heb je een afkort zaag nodig om het fatsoenlijk te krijgen.

Als je wat handiger bent kun je zelf ook makkelijk zo'n frame maken, een volière wordt van het zelfde materiaal gemaakt en dan kun je je frame ook nog mooi zwart antraciet maken :)
Dan heb je voor rond de 30 euro een frame naar je eigen wensen.
Kan ook maar als je 2 linkerhanden hebt zoals mij dan kan een tripje naar de lokale kringloop ook lonen. Imho hoef ik alleen nog maar wat gaten te boren. oOo

https://www.dropbox.com/s.../20180105_113337.jpg?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Kijk dat is de spirit, dure mining racks is zonde!
Je doet het immers toch voor de centen, en met een duur rack verdien je geen cent extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:14:
Kijk dat is de spirit, dure mining racks is zonde!
Je doet het immers toch voor de centen, en met een duur rack verdien je geen cent extra.
Dat bedoel ik maar. Maar 1 ding waar je wel voorzichtig mee moet zijn, zijn de voedingen. Die moeten van goeie kwaliteit zijn natuurlijk. Helaas zijn de wat bekendere merken relatief duur. Nu ben ik wat aan het googlen geslagen en vraag me af of zoiets als onderstaand zou kunnen of dat het een absolute no go zou zijn.

https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Spammen is niet de bedoeling hier.

[ Voor 71% gewijzigd door Orion84 op 05-01-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Niet aan Beginnen!

Wat ik zou doen :
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W voor je moederbord, fans, risers en eventueel 1 GPU.

V&A aangeboden: DPS-800GB A server voeding mining kan 6x een RX 580 op (150w)

https://nl.aliexpress.com...Ethereum/32831445583.html

Dan heb je voor 125 euro een goede, energiezuinige maar vooral een veilige setup!

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 05-01-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
fast-server schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Niet aan Beginnen!

Wat ik zou doen :
Seasonic M12II Evo 620W € 70 voor je moederbord, fans en risers en eventueel 1 GPU

V&A aangeboden: DPS-800GB A server voeding mining kan 6x een RX 580 op (150w)

https://nl.aliexpress.com...Ethereum/32831445583.html

Dan heb je voor 125 euro een goede, energiezuinige maar vooral een veilige setup!
Zou ik niet doen, neem dan een HP common slot power supply die werkt namelijk wel met de breakout module die je linkt, verder is die PSU die jij linkt er een uit de DL380 G5 welke je regelmatig voor 25 euro of minder kan ophalen met 2 van die voedingen.
Daar bovenop hadden die G5 voedingen een reputatie dat je ze niet in stand-by moest laten aangezien ze dan te weinig koeling kregen, overhit raakte en kapot gingen... Meestal zonder huisbrand maar echt veilig zou ik het niet noemen als die krengen 70 graden worden terwijl de server uit staat :+

[ Voor 5% gewijzigd door RGAT op 05-01-2018 16:29 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De DPS-800GB is ondersteund door de breakout module.
Heb die voedingen nog nooit stuk gehad (gebruikte ze ook als LIPO power supply),daarnaast worden ze heel veel gebruikt voor mining en dit gebeurd niet als ze niet goed zijn (downtime kost immers geld)

En waarom zou je ze idle laten staan, daar zijn ze immers niet voor gemaakt en bedoeld.
Gebruik een master slave contactdoos, gewone voeding uit> andere voeding ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
fast-server schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:37:
De DPS-800GB is ondersteund door de breakout module.
Heb die voedingen nog nooit stuk gehad (gebruikte ze ook als LIPO power supply),daarnaast worden ze heel veel gebruikt voor mining en dit gebeurd niet als ze niet goed zijn (downtime kost immers geld)

En waarom zou je ze idle laten staan, daar zijn ze immers niet voor gemaakt en bedoeld.
Gebruik een master slave contactdoos, gewone voeding uit> andere voeding ook uit.
Hm, de pinouts lijken anders, kan ook nergens een foto oid vinden dat iemand het werkend heeft...
Punt was ook meer dat je net zo goed (of beter) een common slot voeding kan kopen die zuiniger en veiliger is dan deze toch al flink verouderde varianten.
Heb ze zelf ook nooit kapot gekregen, maar ze draaien sowieso behoorlijk warm als je er een leuke load op zet wat gewoon zonde is van je geld, de GPU's zijn je verwarming, niet de PSU :)
Er was iig een probleem met de eerdere voedingen wat later is opgelost, of je de juiste of een brakke voeding koopt is dus een gok met die generatie.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Klinkt leuk die server voedingen natuurlijk maar als je rig binnenshuis staat dan lijkt het extra geluid me nogal vervelend. Ook is de resale value niet zo geweldig natuurlijk. Een enkele consumenten voeding is in mijn situatie toch wel the way to go denk ik.

Dat gezegd hebbende, wat vinden jullie van 2e hands voedingen zoals V&A aangeboden: Seasonic Prime Platinum 1200W. Ik vraag me ook af of je bij bijvoorbeeld bovenstaande voeding een constant vermogen van 1 kilowatt vraagt over een tijdspanne van bijvoorbeeld een jaar of de voeding dan ook minder efficiënt is geworden of sneller kapot gaat of zelfs in de fik kan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

pongthamong schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:50:
[...]

Dat is zo, maximaal 2 risers per sata kabel. Deze risers moet je hebben: https://images-na.ssl-ima...I/71XzHmjqD6L._SX522_.jpg

Ik dacht dat je vroeger op 006c als type moet zoeken maar blijkbaar zijn er wat nieuwere. https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Moet je hem wel goed aansluiten via de sata dus en die overige molex en andere connector niet gebruiken
Ik zou eerlijk gezegd niet met sata risers gaan werken maar liever met risers die je direct op de 8 pin pcie van je voeding aansluit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Erasmo schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet met sata risers gaan werken maar liever met risers die je direct op de 8 pin pcie van je voeding aansluit.
en hoe wil je dat doen dan met 6 gpu`s ik heb nog niet heel veel voedingen gevonden met zo veel pcie kabels of je moet meerderen op 1 kabel aan sluiten maar dan nog steeds ben je minimaal 12 pcie aansluitingen nodig wat ook met 2 voedingen nog best veel is. en al helemaal als je voor elke een eigen kabel wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zou ook niet voor die goedkope risers met molex of sata aansluiting gaan( 3 condensatoren versies), die 6c (6 pci-e connections) versie is echt perfect.

De goede versies hebben 4 condensatoren en een overspanning beveiliging waardoor je kaart niet kan doorfikken.

https://nl.aliexpress.com...ta-Cable/32812637799.html

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 06-01-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:58:
Zou ook niet voor die goedkope risers met molex of sata aansluiting gaan( 3 condensatoren versies), die 6c (6 pci-e connections) versie is echt perfect.

De goede versies hebben 4 condensatoren en een overspanning beveiliging waardoor je kaart niet kan doorfikken.

https://nl.aliexpress.com...ta-Cable/32812637799.html
Ik heb onderstaande besteld. Zijn deze dan niet goed/veilig in jouw mening?

Afbeeldingslocatie: https://www.ethereumminers.nl/media/catalog/product/cache/2/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/-/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

hjvg schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 09:56:
[...]

en hoe wil je dat doen dan met 6 gpu`s ik heb nog niet heel veel voedingen gevonden met zo veel pcie kabels of je moet meerderen op 1 kabel aan sluiten maar dan nog steeds ben je minimaal 12 pcie aansluitingen nodig wat ook met 2 voedingen nog best veel is. en al helemaal als je voor elke een eigen kabel wilt gebruiken
PCIe kan dat prima trekken, een beetje voeding zitten wel kabels bij met een dubbel uiteinde. Dus dan kom je uit met een flinke jongen van 1200W die 6-8 aansluitingen heeft of twee kleinere voedingen met 4 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:02:
[...]

[afbeelding]
Het liefste wil je hier een 6-pin:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0dQ82a6.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Erasmo schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Het liefste wil je hier een 6-pin:

[afbeelding]
Ok ik begrijp wat je bedoelt. Maar als ik nu met kaarten ga minen die niet al te veel stroom trekken uit het pcie slot (bv 1060 of 1070. Geen AMD of 1080ti's ofzo) dan zou het toch wel moeten kunnen lijkt me? Al helemaal als ik niet op 100%tdp ga draaien.

Schiet me meteen nog een vraag binnen. Als je de tdp van bijvoorbeel een 1080ti op 80% zet dan zou het verbruik van 250 watt naar 200watt gaan. Welke aansluiting gaat dan minder stroom leveren? Het pcie slot of de 8 pins van de voeding? Of zou het evenredig verdeeld worden?

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 06-01-2018 10:16 . Reden: d's en t's. Ja ik schaam me diep... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Deze risers beschermen je videokaart niet, de 6c versie heeft extra condensatoren voor stabiliteit en is voorzien van zekeringen waardoor als er iets fout gaat alleen de riser stuk gaat. (sluiting/overbelasting)

Natuurlijk zullen de goedkopere ook werken maar door een euro per riser meer te betalen bescherm je wel een videokaart van 300 tot 800 euro.

Het is een keuze/risico.
AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:02:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:18:
Deze risers beschermen je videokaart niet, de 6c versie heeft extra condensatoren voor stabiliteit en is voorzien van zekeringen waardoor als er iets fout gaat alleen de riser stuk gaat. (sluiting/overbelasting)

Natuurlijk zullen de goedkopere ook werken maar door een euro per riser meer te betalen bescherm je wel een videokaart van 300 tot 800 euro.

Het is een keuze/risico.

[...]
Zit er ook een lampje op, ik zit te zoeken maar kan het op aliexpress niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Paar post geleden staat een directe link :)

Let wel op de 22 euro limiet (douane/belasting) anders 2 bestellingen doen, bedrag is per order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:22:

Let wel op de 22 euro limiet (douane/belasting) anders 2 bestellingen doen, bedrag is per order.
Ja, die link had ik gezien, maar kan via die link niet vinden of er een lampje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:22:

Lol order geannuleerd. Maar even in 2 orders gedaan.

Ben gewend om via banggood te bestellen en die heeft een warenhuis in zweden waardoor je je niet druk hoeft te maken om de douane. bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zit geen lampje op, heb je toch ook niet nodig?
Ernemmer schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Ja, die link had ik gezien, maar kan via die link niet vinden of er een lampje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:36:
Zit geen lampje op, heb je toch ook niet nodig?

[...]
Nodig niet echt maar is wel makkelijk troubleshooten als er iets is met je rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Ernemmer schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:41:
[...]

Nodig niet echt maar is wel makkelijk troubleshooten als er iets is met je rig.
Bij deze staat het in de beschrijving maar de plaatjes zijn hetzelfde als de link die @fast-server hier gaf. Blijft toch een beetje gokken met dat sjiena spul :p

https://nl.aliexpress.com...7a7148e&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die versie heeft ook molex en sata (naast led), als je dat handig vindt en de meerprijs er voor over hebt. (luxere versie)
Verder is die riser ook goed, heeft ook de extra condensatoren en fuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:56:
Die versie heeft ook molex en sata (naast led), als je dat handig vindt en de meerprijs er voor over hebt. (luxere versie)
Verder is die riser ook goed, heeft ook de extra condensatoren en fuses.
Die zijn de helft goedkoper dan diegene die jij linkte. Heb alweer geannuleerd. Lol dat alibaba ook. Maar goed laten we hier geen china shop topic van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er zitten dan ook veel hogere verzendkosten op, daarnaast wil je wel je riser aansluiten met de PCI-e 6x connector en dat kan met deze riser in bodem/plaat racks niet.

Sata/molex aansluitsnoeren zijn niet gemaakt voor veel vermogen omdat HDD's nu eenmaal niet veel gebruiken.

Een Videokaart kan 75watt/6,25A uit het PCI-e slot trekken, de meeste voedingsdraden zijn erg dun en dan sluiten ze ook nog meerdere risers aan op 1 dunne kabel...

En dan krijg je van dit soort dingen:

https://i.ytimg.com/vi/lBd3QICfQYs/maxresdefault.jpg

https://lifeisbutalabyrin...2014/05/burntsataplug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Ok ik begrijp wat je bedoelt. Maar als ik nu met kaarten ga minen die niet al te veel stroom trekken uit het pcie slot (bv 1060 of 1070. Geen AMD of 1080ti's ofzo) dan zou het toch wel moeten kunnen lijkt me? Al helemaal als ik niet op 100%tdp ga draaien.

Schiet me meteen nog een vraag binnen. Als je de tdp van bijvoorbeel een 1080ti op 80% zet dan zou het verbruik van 250 watt naar 200watt gaan. Welke aansluiting gaat dan minder stroom leveren? Het pcie slot of de 8 pins van de voeding? Of zou het evenredig verdeeld worden?
Niemand die je tegenhoud om het te doen hier, maar kom niet huilie huilie doen als de magische rook uit je ti ontsnapt. Een beetje miner kost al gauw meer dan €2000, geef een paar extra tientjes uit aan fatsoenlijke voeding van je risers en kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Erasmo schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Niemand die je tegenhoud om het te doen hier, maar kom niet huilie huilie doen als de magische rook uit je ti ontsnapt. Een beetje miner kost al gauw meer dan €2000, geef een paar extra tientjes uit aan fatsoenlijke voeding van je risers en kaarten.
Het is zeker niet mijn bedoeling om te yolo'en oid. Ik wil het graag in 1x goed doen. En ik dacht (door gebrekkig onderzoek) dat ik de goede risers had besteld. En echt goedkoop waren ze ook niet met bijna een tientje per stuk. Nu zijn de risers al onderweg en probeer ik erachter te komen of ze echt compleet onbruikbaar zijn of dat ze voor een rig met 1070's gewoon bruikbaar zijn mits je niet meer dan 2 riser per sata kabel gaat aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
Een 1080 Ti trekt in:
Idle 0.3A
Gaming: 4.3A
Torture 4.4A

Er zit dus niet veel verschil in, met minen gebruik je dus 4.4A per riser!

Een 1070 gebruikt nog een stuk meer op het PCI-e slot.
Gaming: 5.1A
Torture 5.6A

Zo zie je maar dat een 1070 veel op het PCI-e slot pakt en een 1080ti meer op de PCI-e connectoren van je voeding.

Die nieuwe risers hebben een PCI-e power aansluiting met een heel goede reden.

Toevoeging:

1060 PCI-e slot
Gaming: 4.8A
Torture 4.9A

RX 580 PCI-e slot
Gaming: 4.5A
Torture 5.3A

Verhaal is duidelijk> veel vermogen per riser.

Een Molex power connector mag maximaal 11A leveren op 12V.
Een SATA power Connector mag maximaal 4,5A (3x1,5A per pin) leveren op 12V.

Soms zit al het vermogen op 1 pin bij die Chinese SATA adapters (kosten besparend...) en dan brand de connector zelf door, zit dit wel goed dan ga je in de meeste gevallen al over die 4,5A heen waardoor het ook iet goed gaat.
Daarnaast kunnen de meeste SATA/Molex voedings snoeren maar 10A maximaal aan omdat normaal ruim voldoende is, daarboven gaan ze smelten.

Als je dus 6 kaarten hebt met 2 aansluiting en 6 risers (deze risers kun je op een 1 naar 2 x 6 pin PCI power splitter zetten) dan heb je dus 15 echte dedicated PCI-e power aansluitingen nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door fast-server op 06-01-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:37:
Een 1080 Ti trekt in:
Idle 0.3A
Gaming: 4.3A
Torture 4.4A

Er zit dus niet veel verschil in, met minen gebruik je dus 4.4A per riser!

Een 1070 gebruikt nog een stuk meer op het PCI-e slot.
Gaming: 5.1A
Torture 5.6A

Zo zie je maar dat een 1070 veel op het PCI-e slot pakt en een 1080ti meer op de PCI-e connectoren van je voeding.

Die nieuwe risers hebben een PCI-e power aansluiting met een heel goede reden.

Toevoeging:

1060 PCI-e slot
Gaming: 4.8A
Torture 4.9A

RX 580 PCI-e slot
Gaming: 4.5A
Torture 5.3A

Verhaal is duidelijk> veel vermogen per riser.

Een Molex power connector mag maximaal 11A leveren op 12V.
Een SATA power Connector mag maximaal 4,5A (3x1,5A per pin) leveren op 12V.

Soms zit al het vermogen op 1 pin bij die Chinese SATA adapters (kosten besparend...) en dan brand de connector zelf door, zit dit wel goed dan ga je in de meeste gevallen al over die 4,5A heen waardoor het ook iet goed gaat.
Daarnaast kunnen de meeste SATA/Molex voedings snoeren maar 10A maximaal aan omdat normaal ruim voldoende is, daarboven gaan ze smelten.

Als je dus 6 kaarten hebt met 2 aansluiting en 6 risers (deze risers kun je op een 1 naar 2 x 6 pin PCI power splitter zetten) dan heb je dus 15 echte dedicated PCI-e power aansluitingen nodig.
Super bedankt voor de zoveelste nuttige en informatieve post van jou. Ik had ook al wat gegoogled en kwam deze cijfertjes ook tegen. Natuurlijk kom je dan ook weer talloze forum posts tegen van mensen die het wel zonder problemen hebben en draaien en ook weer zat posts van mensen met doorgebrande stekkers en kabels. Better safe then sorry natuurlijk. Dus waag me er maar niet aan.

Ik heb wel een asrock h81 btc pro 2.0 met 2 molex connectors op het bord om extra power te geven aan de pcie sloten mocht dat nodig zijn dus in principe zouden de powered risers dan lang zoveel stroom niet hoeven te geven toch?

Niet dat ik het alsnog wil proberen hoor maar het is wel erg interessante materie. :+

[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 06-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die 2 power connectoren zijn inderdaad om de PCIe sloten van power te voorzien de bovenste voor het 16x slot en de onderste voor de overige 1x PCIe sloten.

Deze is niet bedoeld voor 1x risers waarop eigenlijk een grote 16x kaart draait maar voor:

Afbeeldingslocatie: https://images.anandtech.com/doci/10269/zotac_geforce_gt_710_pcie_x1_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag de rig upgraden, twee 1060's eruit en twee 1070ti's erin :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:31
Sinds vandaag (niet heel professioneel ofzo :') ) aan het minen geslagen op mn 'werk' pc met 2x een 1070 er in. Ben benieuwd of het wat gaat opleveren.

Ben ondertussen aan het kijken om een leuke rig te maken met 6x een 1070 er in, maar kan eigenlijk geen site behalve banggood, aliexpress of amazon vinden waar je kant en klare rigs kan vinden...
Iemand van jullie een tip voor een site met rigjes voor mij? Of moet ik met houten plankjes e.d. gaan lopen kloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
iaxe393 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:15:
Sinds vandaag (niet heel professioneel ofzo :') ) aan het minen geslagen op mn 'werk' pc met 2x een 1070 er in. Ben benieuwd of het wat gaat opleveren.

Ben ondertussen aan het kijken om een leuke rig te maken met 6x een 1070 er in, maar kan eigenlijk geen site behalve banggood, aliexpress of amazon vinden waar je kant en klare rigs kan vinden...
Iemand van jullie een tip voor een site met rigjes voor mij? Of moet ik met houten plankjes e.d. gaan lopen kloten?
Je mag mijn 6x 1070 Ti rig wel kopen voor 3150 euro! Krijg je de setup met mine scripts en alles erbij ;)

Intel Celeron CPU
Asus Z270 pro a mobo
4 gb geheugen
Win 10 licentie
64gb SSD
6x 1070 Ti inno3d
Corsair 1200w voeding
6x PCI riser 007s de sata versie
Houten frame zelf gemaakt

Temp kaarten 63 max, power limit 60%, 105w per kaart, totaal 675w ongeveer

Hashrate op equihash 2600+, etash 190+, cryptonight 4100+. Waarom gaat ie weg? Paar maanden electroneum geminet, 70k aan munten opgehaald, zojuist verkocht voor 16 cent per munt. Leuke ervaring ben er nu klaar mee. Bonnen en garantie aanwezig.

Als iemand anders interesse heeft pm maar of reageer hier

Edit : ben ik nog goedkoper ook dan de Ethereum Miner 150 MH - NVIDIA van de site van de post hieronder, heb je nog meer hashrate ook.

Live stats (indien ik equihash mine, doe ik niet altijd) http://77.160.234.222:42001

[ Voor 8% gewijzigd door poNgz0r op 06-01-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online

Misschien https://www.ethereumminers.nl/ iets voor je?

Veel plezier met het terugverdienen. :)
pongthamong schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Je mag mijn 6x 1070 Ti rig wel kopen voor 3150 euro! Krijg je de setup met mine scripts en alles erbij ;)

Intel Celeron CPU
Asus Z270 pro a mobo
4 gb geheugen
Win 10 licentie
64gb SSD
6x 1070 Ti inno3d
Corsair 1200w voeding

Hashrate op equihash 2600+, etash 190+, cryptonight 4100+. Waarom gaat ie weg? Paar maanden electroneum geminet, 70k aan munten opgehaald, zojuist verkocht voor 16 cent per munt. Leuke ervaring ben er nu klaar mee. Bonnen en garantie aanwezig.

Edit : ben ik nog goedkoper ook dan de Ethereum Miner 150 MH - NVIDIA van de site van de post hieronder, heb je nog meer hashrate ook.

Live stats (indien ik equihash mine, doe ik niet altijd) http://77.160.234.222:42001
Zo hey netjes setje. Ook fijne efficiëntie dik boven de 4 sol/s per watt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel interesse heb maar dat is een uitgave die ik mij niet kan verantwoorden. Wil best 2 kaarten van je overnemen (misschien 3) maar ik kan me best voorstellen dat je die niet los wil verkopen.

[ Voor 49% gewijzigd door AtlAntA op 06-01-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je de 1070's al hebt, zonde om ze stil te laten staan als je ze niet gebruikt.

Met wat hout van de bouwmarkt zelf zo een rig gemaakt, het is letterlijk 20 minuten zagen en wat schroefjes schroeven. Sommige open kastjes van bv. de IKEA zijn ook geschikt om je rig in te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erasmo op 06-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:32:
[...]

[...]

Zo hey netjes setje. Ook fijne efficiëntie dik boven de 4 sol/s per watt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel interesse heb maar dat is een uitgave die ik mij niet kan verantwoorden. Wil best 2 kaarten van je overnemen (misschien 3) maar ik kan me best voorstellen dat je die niet los wil verkopen.
Thnx! Ja ik verkoop hem liever als rig dan los, mocht ik hem echt niet kwijtraken (ik adverteer nog nergens) dan overweeg ik misschien losse verkoop van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
pongthamong schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:53:
[...]

Thnx! Ja ik verkoop hem liever als rig dan los, mocht ik hem echt niet kwijtraken (ik adverteer nog nergens) dan overweeg ik misschien losse verkoop van onderdelen.
Ik hou me aanbevolen! Mag ik vragen waarom je de machine niet gewoon op nicehash laat draaien? Het stroomverbruik heb je binnen enkele weken al terug verdient en verder (mits je een verified coinbase account hebt) Kan je ook met zeer lage fee's terug naar fiat of naar je eigen wallet toe.

Ik snap dat veel mensen een beetje op nicehash neer kijken want je hoeft er eigenlijk geen fuck aan te tweaken. Maar in mijn testen van afgelopen 3 weken (beperkt, amateuristisch, i know i know lol) ben ik er achter gekomen dat je daar toch wel het meeste kan verdienen. Het mooie aan nicehash is (als je dat zoekt tenminste) is dat je het aan kan zetten en verder je niet meer druk hoeft te maken of je wel de goede munt aan het minen bent. Ik verdien rond de 10 euro per dag met een 1080ti en een 1070. Allebeide op 70% tdp verder stock (omdat je zoveel verschillende algo's mined is optimaliseren niet echt aan de orde.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:01:
[...]

Ik hou me aanbevolen! Mag ik vragen waarom je de machine niet gewoon op nicehash laat draaien? Het stroomverbruik heb je binnen enkele weken al terug verdient en verder (mits je een verified coinbase account hebt) Kan je ook met zeer lage fee's terug naar fiat of naar je eigen wallet toe.

Ik snap dat veel mensen een beetje op nicehash neer kijken want je hoeft er eigenlijk geen fuck aan te tweaken. Maar in mijn testen van afgelopen 3 weken (beperkt, amateuristisch, i know i know lol) ben ik er achter gekomen dat je daar toch wel het meeste kan verdienen. Het mooie aan nicehash is (als je dat zoekt tenminste) is dat je het aan kan zetten en verder je niet meer druk hoeft te maken of je wel de goede munt aan het minen bent. Ik verdien rond de 10 euro per dag met een 1080ti en een 1070. Allebeide op 70% tdp verder stock (omdat je zoveel verschillende algo's mined is optimaliseren niet echt aan de orde.)
Ja klopt heb ik ook gedaan, ik verdien meer via miningrigrentals. Bij nicehash 22 euro per 24 uur in btc en miningrigrentals 30 euro plus per 24 aan ETH of ltc. Btc kan daar ook maar ik reken daar 15% plus prijs, dus meestal kiezen ze dat niet. De fees zijn me wat te hoog voor btc. Ik heb leuk verdiend en mazzel gehad met electroneum. 11k eruit gehaald min 3.5k rig kosten. Ging me meer om de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:32:
[...]

[...]

Leuke rigs op die site wel, denk alleen dat ik t leuker vind zn rig zelf te bouwen, dat maakt het voor mij net dat stapje 'leuker'
vandaar dat ik eigenlijk keek naar een rig om alles in te zetten, wat dan niet van hout is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
iaxe393 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Leuke rigs op die site wel, denk alleen dat ik t leuker vind zn rig zelf te bouwen, dat maakt het voor mij net dat stapje 'leuker'
vandaar dat ik eigenlijk keek naar een rig om alles in te zetten, wat dan niet van hout is :+
Je kan daar ook gewoon een kaal frame kopen voor 6 gpu's. Inclusief komt dat op ongeveer 100 euro iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlAntA schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:14:
[...]

Je kan daar ook gewoon een kaal frame kopen voor 6 gpu's. Inclusief komt dat op ongeveer 100 euro iirc.
oh die had ik nog niet gezien, sorry
ga gelijk nog even kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik wil een mining rig gaan bouwen met zes grafische kaarten om te gaan experimenteren met minen. Nu twijfel ik tussen de 1080 Ti en de 1070.

#ProductPrijsSubtotaal
6MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 410,95€ 2.465,70
6MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 775,90€ 4.655,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.121,10

Volgens Whattomine.com zou ik met de 1080 Ti €41.01 ($48.09) per dag kunnen verdienen en met de 1070 €27.67 ($33.13) per dag (na energiekosten). Dat betekent dat de ROI bij de 1070 89 dagen is en bij de 1080 Ti 114 dagen. Er vanuit gaande dat je hetzelfde verdient als nu. Wat zouden voor jullie naast de ROI de doorslag geven in de keuze voor een gpu voor in je rig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
juani schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:24:
Ik wil een mining rig gaan bouwen met zes grafische kaarten om te gaan experimenteren met minen. Nu twijfel ik tussen de 1080 Ti en de 1070.

#ProductPrijsSubtotaal
6MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 410,95€ 2.465,70
6MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 775,90€ 4.655,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.121,10

Volgens Whattomine.com zou ik met de 1080 Ti €41.01 ($48.09) per dag kunnen verdienen en met de 1070 €27.67 ($33.13) per dag (na energiekosten). Dat betekent dat de ROI bij de 1070 89 dagen is en bij de 1080 Ti 114 dagen. Er vanuit gaande dat je hetzelfde verdient als nu. Wat zouden voor jullie naast de ROI de doorslag geven in de keuze voor een gpu voor in je rig?
Als je de 1080ti doet dan heb je nogal wat stroom nodig. Per kaart 2 8 pins stekkers dus dat lukt je met een enkele PSU al niet. Als je elke 1080ti op 80%tdp laat draaien gebruik je nog 200 watt per kaart. De 1070 zou per kaart op 80% tdp ongeveer 140 watt gebruiken. Als je bijvoorbeeld via het equihash algoritme gaat minen dan is een 1070 veel efficienter per watt (4.30sol/s per watt tegenover 3.9 sol/s per watt sinds ik het voor het laatst heb getest). Ik heb lang niet alle algo's getest maar ik denk dat het per algo wel eens kan verschillen.

Waar je eventueel ook nog rekening mee zou kunnen houden is hoe waardevast elke kaart zou zijn. De MSI 1080ti is denk ik waardevaster dan de msi single fan 1070 mini die je hebt gekozen. Zou je voor een gelijke msi 1070 gaan dan maakt het weer niet zoveel uit denk ik.

Dan zit je nog met de investering vooraf. Meer dan 4.5k even uitgeven aan videokaarten is niet mis natuurlijk. Maar dat is een persoonlijke keus.

Ikzelf zou voor de laagste ROI gaan. Mits je een 1070 voor een fatsoenlijke prijs kan krijgen natuurlijk. Ze kostten nu 2ehands wat ze een jaar geleden nieuw kostten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik ga dit stukje met heel veel aandacht volgen.. ik wil ook gaan minen maar heb er de ballen verstand van. Lekker verdiend met handelen etc en wil het eigenlijk nu ook zelf gaan doen (verdienste/hobby/leukigheid)

Je hebt toch ook de Nvidea 1070TI? Is dat dan niet wat ipv de 1070 of meteen de 1080ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
thebenjamin schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:17:
Ik ga dit stukje met heel veel aandacht volgen.. ik wil ook gaan minen maar heb er de ballen verstand van. Lekker verdiend met handelen etc en wil het eigenlijk nu ook zelf gaan doen (verdienste/hobby/leukigheid)

Je hebt toch ook de Nvidea 1070TI? Is dat dan niet wat ipv de 1070 of meteen de 1080ti?
Van wat ik gelezen heb (en poe hey ik doe dat veel over minen de laatste dagen haha) is de 1070ti met veel algo's amper sneller dan een gewone 1070 maar verbruikt wel wat meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
Zo ik kan me hier ook melden, al is het voor nu een experimentje. Ik ben enkele jaren geleden een 3D animatie / VFX studio begonnen. Nu is het zo dat we redelijk wat GPU kracht hebben, om zo al onze renders op tijd af te kunnen krijgen. (GPU rendering in Octane). Ik huur mijn kantoor inclusief g/w/l, dus dat is prettig.

Nu zat ik me laatst te bedenken dat ik wanneer er niet gerenderd wordt het wellicht interessant is om die PC's gewoon te laten minen. Afijn, ik heb nu dus de helft van onze GPU's aan staan. 3x 1080ti en 2x 1070, en het gaat best redelijk. Redenatie is dus eigenlijk simpel, geen extra lasten, en alle GPU's had ik al.

Nu al spijt dat ik hier niet eerder aan begonnen ben. Via afterburner temp limieten ingesteld op elke machine. En via Yiimp XVG aan het minen. Na 3 dagen nu ongeveer 400 xvg binnen. Ik had al redelijk wat, maar het valt me niet tegen. Geen idee of dit goed of slecht is though. Uiteraard wordt er tijdens werktijd niet gemined, maar in het weekend wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 08-01-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Iemand hier ervaring met Mining pool hub icm Awesome miner :?

Volgens de tutorial en de youtube video's zou het een makkie moeten zijn om gebruik te maken van profit switching. Echter krijg ik steeds de melding dat de socket was closed by pool (remotly) :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:58:
Nu vraag ik mij af of het kwalijk kan zijn om bij 1 van de 6x2 aansluitingen te splitten zodat ik toch nog 6 kaarten kan gebruiken. Er van uit gaande dat de rest van de kaarten wel een enkele 8 pins aansluiting gebruikt natuurlijk.
Dat is niet heel slim om te doen, verloopjes hebben nogal vaak slecht contact waardoor ze gaan smelten.

Zou beter zijn om één EPS kabel om te bouwen tot PEG kabel, als je een beetje handig bent. Dus de EPS connector vervangen door een PEG connector en de juiste pinnen op de juiste plaats plaatsen.
pongthamong schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Extra poweren lijkt me sowieso niet kunnen. Je geeft iets stroom door middel van een kabel of je geeft het geen stroom door geen kabel aan te sluiten. Overigens zou ik NOOIT molex gebruiken en dan al helemaal niet op het moederbord.
Kan prima als je een speciaal mining moederbord hebt met twee extra molex connectors en niet zes of meer videokaarten gebruikt die 4 of 5 ampère trekken door het PCI Express slot. Maar molex is sowieso een betere connector dan sata, dus niks mis met risers van stroom voorzien met molex.

Waar het om gaat is niet te veel stroom trekken door geen één kabel/connector. Alles dus goed uit rekenen en geen of zo weinig mogelijk verloopjes gebruiken. Gewoon weten wat je doet dus en niet dingen aansluiten zonder er bij na te denken.
Cranberry schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:24:
[afbeelding]

Eén kaar kan idd, maar dan moet je er zelf een extra 8 pins PEG kabel aan solderen. Kun je dat niet dan houdt het op.
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Iedere videokaart wordt standaard gevoed met stroom via de PCI-E bus.
Klopt, maar het verschilt erg per videokaart hoeveel er door het PCI Express slot wordt getrokken.
Dat is met PCI-E 2.0 geloof ik op maximaal 75W
Het is met alle PCI Express standaarden 75W.
en sommige plankjes bieden tot zelfs 100 ~ 125W.
Veel zullen dat wel aan kunnen, maar dan houdt het bij één videokaart wel op. Maar omdat er geen één videokaart zoveel trekt door het PCI Express slot is dit sowieso nooit van toepassing.
Als jij 5 kaarten in serie erin zet met of zonder risers dan is het technisch prima mogelijk 5 x 75W te trekken. Als al die stroom gedeeld moet worden met je CPU-12V dan krijg je op high loads wellicht wel eens een probleem.
Videokaarten trekken nooit stroom door een CPU connector, de EPS of ATX12V connector is alleen maar voor de CPU. Alle stroom van het moederbord, exclusief CPU en bijbehorend VRM, gaat via de 24 pins ATX connector. Een 24 pins ATX connector heeft echter maar twee 12V draden waardoor je maar zo'n 14 ampere oftewel 168W veilig kunt trekken. Als de videokaart dus de volledige 75W door het PCI Express slot trekt dan kun je maar max twee aansluiten. Tenminste als je moederbord niet extra stroomconnectors heeft voor de videokaarten of als je geen powered risers gebruikt.
Met extreme OC's is het mensen gebeurd dat hun 24 pins ATX stekker in rook op ging, of die van de 12V CPU omdat er gewoon teveel stroom over de PCI-E bus getrokken werd.
Dat laatste is dus onmogelijk. Dat lukt alleen door slecht contact of een extreem hoog CPU verbruik door extreme overkloks.
De S-ata stekker is gewoon een nieuwe type molex met een 3.3V ipv 12/5V alleen.
De stekkers zijn totaal anders en kun je niet vergelijken. Een sata stroomconnector lijkt nog meer op een PCI Express slot qua stroomaansluitingen dan een molex connector.
Het kan echt geen kwaad om je moederbord te voorzien van wat extra molex stekkers want je smeert de load aan stroom namelijk wel uit over meerdere kabels
Ligt aan je moederbord en of je powered risers gebruikt dat zoiets slim is of niet.
en niet bij budget moederborde vaak alles over 1 draad alleen.
Zo'n moederbord bestaat niet. Of je hebt het over 15/20 jaar oude moederborden die nog geen 24 pins ATX stekker hebben.
Het probleem is altijd de 24 pins ATX stekker en die is bij elk moederbord hetzelfde, dus het maakt weinig uit welk moederbord je hebt in zo'n geval.
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Een 6 pins PEG connector is gespecificeerd voor 75W, niet voor 150W en 10 tot 12 ampère per draad is niet echt realistisch, zeker niet voor 24/7. Een 16AWG kabel mag dat dan prima aan kunnen, maar de kabel is het probleem niet, dat zijn de pinnen op de videokaart en de voeding als het een modulaire voeding is.
fast-server schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Niet aan Beginnen!

Wat ik zou doen :
pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W voor je moederbord, fans, risers en eventueel 1 GPU.
Dat is vandaag de dag een weinig interessante voeding, veel te verouderd. Tegenwoordig zijn er zoveel betere voedingen. Dat is ondertussen een 8 jaar oud model en zelfs 8 jaar geleden was die niet echt bijzonder.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik ben aan het overwegen om met een gedeelte van mijn crypto-currency winst een game/vr-pc te bouwen, welke ik in de ongebruikte tijd laat minen.
Denk hierbij aan een compleet systeem met 1 enkele GTX1080TI.
Nu heb ik het een en ander berekent met behulp van whattomine.com

Als ik 0,19658 euro aan stroomkosten invoer samen met de videokaart krijg ik volgens de site dagelijks een return van 9,88 euro op basis van de gemiddeldes van de laatste 7 dagen met het Zclassis algoritme.
Met de daaropvolgende beste algoritme Vivo is dit ongeveer 2 euro minder.

Maak hier een jaar van en dan heb je dus 9,88*365 = 3606 euro 'winst' als de omstandigheden hetzelfde blijven en ik de investeringskosten niet mee tel.
Laten we een verandering nemen van -20% dan blijft er nog steeds 2884,96 over.

Nu is het lastig om de markt te voorspellen, maar kan dit enigszins kloppen?
:P

[ Voor 54% gewijzigd door rickkert94 op 09-01-2018 00:36 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:39
@Inverted_World
Goed bezig. Optimaal gebruik maken van je hardware.
Copycat schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:31:

Volgens de tutorial en de youtube video's zou het een makkie moeten zijn om gebruik te maken van profit switching. Echter krijg ik steeds de melding dat de socket was closed by pool (remotly) :?
@rickkert94
edit2:
Als ik nu mijn netto winst optel tot een jaar kom ik op 1040 euro, maar grote kans dat ik eerder op een 800 euro uit zal komen of lager. De payout is afhankelijk van de difficulty en de reward per block.
Met minen zal je hashrate niet wijzigen, wel je inkomsten. Inkomsten zijn afhankelijk van:
  • Lange termijn storage van je coins (hopen/vertrouwen dat ze naar de moon gaan)
  • Korte termijn? Dan op de juiste koers verkopen
  • Let bij verkoop op je eventuele fees/transactiekosten
  • Mining fees
De verdiensten liggen eraan dat je op het juiste moment je BTC/alt-coins verkoopt voor de juiste koers. En of je voor een lange termijn visie gaat (nieuwe coins minen en hopen dat ze veel waard worden). Zie pongthamong die 7k winst haalde.

Wil je echt wat meer verdienen, dan kom je denk ik toch uit op meerdere kaarten ipv 1. Maar goed, je kan natuurlijk altijd beginnen als je toch van plan bent om het systeem te kopen.

Als ik in whattomine mijn gegevens invul (1x 1070 / stroom: 0,22 (staat in USD), dan kom ik op een $5,53 per dag = € 4,61
Nou dat haal ik toch echt niet. Als je je coins ook nog gaat uitbetalen, betaal je ook nog een fee vanuit je wallet naar een exchange of broker. Hou daar wel rekening mee. Whattomine geeft een indicatie, niet iets om een jaar vooruit te kijken.

/ontopic:
Ik zit nu de laatste paar weken op hashrefinery te minen en haal met mijn enkele 1070 toch iets van 0,0018 BTC per week binnen. Ik had minder verwacht. Dat stuur ik rechtstreeks door naar Coinbase. Veel meer zal ik er ook niet uithalen. Maar na 3 weken de bruto winst op: 75 euro, waarbij mijn pc/miner 24/6 aan staat. Ongeveer 1 dag per week mine ik niet ivm gamen, andere werkzaamheden. Met de stroom eraf hou ik een 22 euro per week netto over. Dan mag ik niet klagen, wel afhankelijk van de BTC koers.

Maar goed, ik verveelde me weer dus

Nu ben ik bezig om ITNS (IntenseCoin) en ETN te minen. Wat de coin exact doet weet ik eigenlijk (nog) niet, ik wilde weten of het kon minen
Leuke er van is dat je ook vanuit je Wallet kan minen met je CPU. Dat had ik nog niet eerder gezien. Ik mine dus met 2cpu cores op ITNS en met ccminer op ETN. Toch een vorm van dualminen eruit gehaald zo

ITNS en ETN draaien beide op het cryptonight algoritme waar ook XMR(Monero) op zit
Beide werken met ccminer en met xmrMiner-Win64-0.2.1

Ik heb helaas geen account by cryptopia en ze hebben een leden stop ivm de drukte, dus dan ga ik ze wel lekker sparen op een wallet

Voor diegene die wat meer info willen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
-- 2018-01-08 / 1x GTX 1070 [power: 60% | Temp: 72 | Core Clock: 0 | mem clock: 504 (stable)]
COIN        : ITNS (IntenseCoin)
Algoritme   : Cryptonight
Koers       : https://coinmarketcap.com/currencies/intensecoin
Exchange    : https://stocks.exchange/trade/ITNS/BTC
Miner       : ccminer / xmrMiner-Win64-0.2.1
HASHRATE    : ccminer: 648-668 H/s | xmrMiner: 668 H/s
POOL        : easyhash.io / https://easyhash.io/
url         : https://easyhash.io/start/intensecoin
Estimate    : 50 ITSN/24hr
Payout      : vanaf 25 ITNS / https://easyhash.io/pools/itns
Fee         : 0.5%
Wallet      : Local Storage / https://intensecoin.com/
Command 1   : ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://itns.easyhash.io:3732 -u ITNS_ADDRESS -p x
Command 2   : xmrMiner via config file 
Stats miner : https://easyhash.io/stats
Note        : https://bitcointalk.org/index.php?topic=2090765.0
Opmerking   : xmrMiner geeft wat meer lag om dingen ernaast te doen. Draait zwaarder. Ccminer begint met lagere hashrates, maar na 5 min op zelfde niveau.
              leuk. je kan ook vanuit je wallet minen. 1core = 55 H/s | 2cores = 105 H/s (nog geen Wattmeter aangesloten, dus kijken of dit wel uit kan)
              CUDA 8 Toolikt moet geinstalleerd zijn

-- 2018-01-08 / 1x GTX 1070 [power: 60% | Temp: 72 | Core Clock: 0 | mem clock: 504 (stable)]
COIN        : ETN (Electroneum)
Algoritme   : Cryptonight
Koers       : https://coinmarketcap.com/currencies/electroneum/
Exchange    : https://www.cryptopia.co.nz/Exchange?market=ETN_BTC
Miner       : ccminer
HASHRATE    : ccminer: 648-668 H/s | xmrMiner: 668 H/s
POOL        : easyhash.io / https://easyhash.io/
url         : https://easyhash.io/start/electroneum
Estimate    : 25 ETN/24hr
Payout      : vanaf 10 ETN / https://easyhash.io/pools/etn
Fee         : 0.4%
Wallet      : Paper wallet
Wallet CLI  : https://github.com/electroneum/electroneum/releases
              https://www.reddit.com/r/Electroneum/comments/7a1aho/guide_importing_paper_wallet_into_cli_wallet/
              to exchange: https://www.youtube.com/watch?v=FOcReXr5okw
Command 1   : ccminer-x64.exe -a cryptonight -o stratum+tcp://etn.easyhash.io:3632 -u ETN_ADDRESS -p x
Command 2   : xmrMiner via config file 
Stats miner : https://easyhash.io/stats
Note        : https://bitcointalk.org/index.php?topic=2065043.0
Opmerking   : xmrMiner geeft wat meer lag om dingen ernaast te doen. Draait zwaarder. Ccminer begint met lagere hashrates, maar na 5 min op zelfde niveau.
              CUDA 8 Toolikt moet geinstalleerd zijn

En nu maar wachten op een payout 8)

[ Voor 24% gewijzigd door NLMaca op 09-01-2018 00:55 . Reden: 2x edit. nu is het klaar;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Laatst online: 21-03 10:11
pongthamong schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:32:
[...]

Intel Celeron CPU
Asus Z270 pro a mobo
4 gb geheugen
Win 10 licentie
64gb SSD
6x 1070 Ti inno3d
Corsair 1200w voeding

Dat zowiezo maarruhm je website is dood :P.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
wetsteyn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 01:36:
[...]

Dat zowiezo maarruhm je website is dood :P.
Klopt mn mining rig is verkocht! Aan een andere tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:55
Inverted_World schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:51:
Zo ik kan me hier ook melden, al is het voor nu een experimentje. Ik ben enkele jaren geleden een 3D animatie / VFX studio begonnen. Nu is het zo dat we redelijk wat GPU kracht hebben, om zo al onze renders op tijd af te kunnen krijgen. (GPU rendering in Octane). Ik huur mijn kantoor inclusief g/w/l, dus dat is prettig.

Nu zat ik me laatst te bedenken dat ik wanneer er niet gerenderd wordt het wellicht interessant is om die PC's gewoon te laten minen. Afijn, ik heb nu dus de helft van onze GPU's aan staan. 3x 1080ti en 2x 1070, en het gaat best redelijk. Redenatie is dus eigenlijk simpel, geen extra lasten, en alle GPU's had ik al.

Nu al spijt dat ik hier niet eerder aan begonnen ben. Via afterburner temp limieten ingesteld op elke machine. En via Yiimp XVG aan het minen. Na 3 dagen nu ongeveer 400 xvg binnen. Ik had al redelijk wat, maar het valt me niet tegen. Geen idee of dit goed of slecht is though. Uiteraard wordt er tijdens werktijd niet gemined, maar in het weekend wel.
Ik zou Rendertoken (van otoy/octane) in de gaten houden. Dan kun je je GPU's opdrachten van andere laten renderen en als jij het nodig hebt kun je met de opgespaarde tokens je eigen werk in no-time laten renderen op het blockchainnetwerk. Win-win voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Copycat schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:31:

ja ik draai ook mminingpoolhub.com met awesomeminer ik gebruik profit switching.

en kan me eigenlijk niet herrineren dat ik die melding ooit gezien heb.

heb je het goede adres gebruikt en bij workerername je accountnaam.nummer ingevuld waar nummer iets zelfs bedacht mag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
rickkert94 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:20:
Ik ben aan het overwegen om met een gedeelte van mijn crypto-currency winst een game/vr-pc te bouwen, welke ik in de ongebruikte tijd laat minen.
Denk hierbij aan een compleet systeem met 1 enkele GTX1080TI.
Nu heb ik het een en ander berekent met behulp van whattomine.com

Als ik 0,19658 euro aan stroomkosten invoer samen met de videokaart krijg ik volgens de site dagelijks een return van 9,88 euro op basis van de gemiddeldes van de laatste 7 dagen met het Zclassis algoritme.
Met de daaropvolgende beste algoritme Vivo is dit ongeveer 2 euro minder.

Maak hier een jaar van en dan heb je dus 9,88*365 = 3606 euro 'winst' als de omstandigheden hetzelfde blijven en ik de investeringskosten niet mee tel.
Laten we een verandering nemen van -20% dan blijft er nog steeds 2884,96 over.

Nu is het lastig om de markt te voorspellen, maar kan dit enigszins kloppen?
:P
Ja dat kan kloppen. Maar er bestaat ook een reële kans dat de difficulty omhoog gaat waardoor je minder kan minen met je kaart. Vergeet niet dat je die bedragen alleen (misschien) kan halen als 24/7 aan het minen bent. Dat betekent dat je zo goed als geen enkele game kan spelen. In mijn geval werkt minen zo verslavend dat ik het gamen for the time being even links heb laten liggen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
pvink schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Ik zou Rendertoken (van otoy/octane) in de gaten houden. Dan kun je je GPU's opdrachten van andere laten renderen en als jij het nodig hebt kun je met de opgespaarde tokens je eigen werk in no-time laten renderen op het blockchainnetwerk. Win-win voor je.
Klopt ja, ik was er van op de hoogte. Maar het gaat me puur om het minen van currency die daadwerkelijk wat kleine winst kan opleveren. Bij rendertoken zie ik dat niet zo snel gebeuren. We hebben in totaal 4 1080tis, 4 1070s en 4 970s en toegegeven komen we sinds we de 1080tis een paar maanden terug kochten nooit meer in tijd nood met rendering. :) het is ook meer voor de leuk, en op de zij lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

AtlAntA schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Ja dat kan kloppen. Maar er bestaat ook een reële kans dat de difficulty omhoog gaat waardoor je minder kan minen met je kaart. Vergeet niet dat je die bedragen alleen (misschien) kan halen als 24/7 aan het minen bent. Dat betekent dat je zo goed als geen enkele game kan spelen. In mijn geval werkt minen zo verslavend dat ik het gamen for the time being even links heb laten liggen. :9
Hier eigenlijk hetzelfde ben de hele dag Verge aan het minen 40 munten per dag. Maar omdat het zo verslavend is om soms even te kijken hoe het minen gaat, vind ik het lastig om het minen uit te zetten en opeens te gaan gamen 8)7 Echt van de zotte.

Tevens een andere vraag voor het forum hier ik haal nu per dag 40 munten per dag met 12,5mh/s . Maar ik vind het minen zo leuk dat ik eigenlijk een 2de videokaart wil. Ik gebruik nu een 1080. Stel ik wil een 2de kaart dan wil ik daar tijdens het gamen natuurlijk ook profijt van hebben. Moet ik dan een 2de 1080 kopen of moet ik voor een 1080Ti gaan? Heb ik daar dan daadwerkelijk profijt van ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Jij mined nu gewoon dus met je gaming pc>
koelebobes schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Hier eigenlijk hetzelfde ben de hele dag Verge aan het minen 40 munten per dag. Maar omdat het zo verslavend is om soms even te kijken hoe het minen gaat, vind ik het lastig om het minen uit te zetten en opeens te gaan gamen 8)7 Echt van de zotte.

Tevens een andere vraag voor het forum hier ik haal nu per dag 40 munten per dag met 12,5mh/s . Maar ik vind het minen zo leuk dat ik eigenlijk een 2de videokaart wil. Ik gebruik nu een 1080. Stel ik wil een 2de kaart dan wil ik daar tijdens het gamen natuurlijk ook profijt van hebben. Moet ik dan een 2de 1080 kopen of moet ik voor een 1080Ti gaan? Heb ik daar dan daadwerkelijk profijt van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

thebenjamin schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:53:
Jij mined nu gewoon dus met je gaming pc>

[...]
Ja en ik twijfel over wat voor GPU ik erbij in ga zetten, Op dit moment heb ik 1 watergekoelde 1080 van EVGA maar ik twijfel nu over een 1080Ti of nog een 1080. Weet niet wat lekkerder samenwerkt

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Ok.. Ja, ik heb er totaal geen verstand van of het wordt gewoon meteen deze https://www.arcticsecrets...idia-gpu-miner-small-farm Kant en klaar. Maar ik weet niet echt wat ik dan het beste kan doen en hoe ik dat allemaal moet berekenen.
koelebobes schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Ja en ik twijfel over wat voor GPU ik erbij in ga zetten, Op dit moment heb ik 1 watergekoelde 1080 van EVGA maar ik twijfel nu over een 1080Ti of nog een 1080. Weet niet wat lekkerder samenwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je kunt beide kaarten onder Windows makkelijk apart instellen.
Een 1080 Ti levert je per maand een 40 euro meer op en je hebt een hogere verkoop waarde, te je die waarde niet mee dan maakt het ROI moment niets uit (<5 maanden) daarna loopt een 1080Ti flink uit. (financieel, meer winst en hogere rest waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Die 40 per maand ligt er toch puur aan welke coin je gaat minen??
fast-server schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:48:
Een 1080 Ti levert je per maand een 40 euro meer op en je hebt een hogere verkoop waarde, te je die waarde niet mee dan maakt het ROI moment niets uit (<5 maanden) daarna loopt een 1080Ti flink uit. (financieel, meer winst en hogere rest waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die 40 euro is puur het verschil in profit pools (blijft steeds gelijk door het verschil in hashrate tussen de Ti en non Ti)

Heel zwart wit gezien mine je voor de centen, je moet het dan ook "zakelijk" bekijken.

Wat kost het, wat is mijn ROI, wat is het risico.
Bedoel mocht het over 2 maanden klappen dan wil je er wel zonder kleerscheuren uitkomen toch?

[ Voor 48% gewijzigd door fast-server op 09-01-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Ehh ja liefst wel, maar is een weloverwogen risico natuurlijk, en dit klapt niet over 2 maanden. Gaat mij meer om de coins die gemined kunnen worden, waar verdien je het meeste mee met welk soort apparatuur (maar den wel thuisgebruik dus geen mining farm) en het switchen van coins als dat nodig is
fast-server schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:53:
Die 40 euro is puur het verschil in profit pools (blijft steeds gelijk door het verschil in hashrate tussen de Ti en non Ti)

Heel zwart wit gezien mine je voor de centen, je moet het dan ook "zakelijk" bekijken.

Wat kost het, wat is mijn ROI, wat is het risico.
Bedoel mocht het over 2 maanden klappen dan wil je er wel zonder kleerscheuren uitkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
thebenjamin schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:46:
Ok.. Ja, ik heb er totaal geen verstand van of het wordt gewoon meteen deze https://www.arcticsecrets...idia-gpu-miner-small-farm Kant en klaar. Maar ik weet niet echt wat ik dan het beste kan doen en hoe ik dat allemaal moet berekenen.
[...]
Als je dit zelf in elkaar knutselt ben je ongeveer 2000 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je hebt keuze:

Wil je een coin switching profit pool welke alles meteen omwisselt voor BTC.
Wil je een coin switching pool welke uitbetaald in de munt die je gemined hebt.
Wil je zelf een keuze maken.
etc.

keuzes keuzes, waar je meer mee verdiend zul je alleen achteraf weten.

Zie in dit topic de gene die net zijn rig verkocht heeft, heeft 11K in korte tijd verdiend door een nieuwe coin te minen.

Hij had ook zo goed niets kunnen krijgen als de coin waardeloos was geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
Ja dat gevoel had ik al.. maar nogmaals, ik ben hier niet bekend mee zeg maar. En dan mis ik ook de support als er een keer wat fout gaat. Ik houd wel van een beetje knutselen, maar als het om zulke bedragen gaat moet je er wel een beetje verstand van hebben toch? zou zonde als ik iets verziekt of het lukt niet
Ernemmer schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:28:
[...]

Als je dit zelf in elkaar knutselt ben je ongeveer 2000 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De 1070 Ti's zijn niet aan te slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Erasmo schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:46:
De 1070 Ti's zijn niet aan te slepen...
Vertel me wat. Ik heb nu vakantie en probeer nu zo goedkoop mogelijk mijn rig compleet te krijgen waarbij een roi van maximaal 4 maanden (ik verwacht dat nvidia dan hun nieuwe kaarten uit brengt) als doel heb. Met de huidige prijzen en verkrijgbaarheid is dat zo goed als onmogelijk. Weet niet wat ik nu moet doen. Of mijn doelen bijstellen of nog even wachten op lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb er twee te pakken kunnen krijgen, kan ze alleen niet afrekenen want de Rabobank ligt eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:34

Nhz

fast-server schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:37:
Ik wil hier nog even op inspringen. Veel voedingen leveren voor de PCI-e 6+2 aansluitingen kabels waar 2 connectors op zitten. Als je dus een GPU hebt die twee aansluitingen heeft, kan je deze volgens mij prima met 1 zo'n kabel aansluiten. Het PCI-e slot op de riser kan 75W leveren (mits goed aangesloten) en elke 6+2 connector geeft 150W. Dat geeft je een totaal van 375W per kaart, dat lijkt me toch wel voldoende.

Zonder splitters te gebruiken heb je dan voor 6GPU's + 6 risers 9 aansluitingen nodig.

Of is de 150W voor de PCI-e niet per connector aan gebruikers zijde, maar per connector aan de PSU zijde? Mag je dus op de genoemde dubbele stekkers maximaal 75W per stekker afnemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Nhz op 09-01-2018 14:27 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Nhz schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Ik wil hier nog even op inspringen. Veel voedingen leveren voor de PCI-e 6+2 aansluitingen kabels waar 2 connectors op zitten. Als je dus een GPU hebt die twee aansluitingen heeft, kan je deze volgens mij prima met 1 zo'n kabel aansluiten. Het PCI-e slot op de riser kan 75W leveren (mits goed aangesloten) en elke 6+2 connector geeft 150W. Dat geeft je een totaal van 375W per kaart, dat lijkt me toch wel voldoende.

Of is de 150W voor de PCI-e niet per connector aan gebruikers zijde, maar per connector aan de PSU zijde? Mag je dus op de genoemde dubbele stekkers maximaal 75W per stekker afnemen?
Dat zou toch wel een beetje raar zijn? Ik heb mijn 1080ti gewoon met 2 8pins aansluitingen aangesloten op een enkele kabel. Die kaart heeft een max tdp van 250 watt dus dan zou ik in jouw stelling 2 verschillende kabels moeten gebruiken. Wat gelukkig niet het geval is. ;) Het is dus 150W per stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:34

Nhz

@AtlAntA Ik ben het met je eens dat het wat vreemd zou zijn, maar wellicht zat ik er met mijn eerste stelling naast. Ik ga dus ook uit van 150W per stekker (300W voor de stekker aan de voeding).

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Mede Tweakers,

Hoewel ik zelf groot voorstander ben van zelfbouw, begin ik nu toch te twijfelen met de mining-rigs. Niet omdat ik het zelf niet kan, maar met name de tijd die het kost en de beschikbaarheid van de hardware.

Mining rigs als deze: https://www.ethereumminer...reum-miner-500-mh-one-rig
Kosten €7400. Om dit zelf te bouwen zal je rond de 6700-7200 kwijt zijn. Aangenomen dat de kaarten €300-350 kosten en €800 overige kosten.

Maar hierbij moet ook rekening gehouden worden dat dit wel een aantal weken kan duren voordat je alle juiste onderdelen binnen hebt. De moederborden die ik zou willen zijn b.v. slecht leverbaar.

Op het moment kan je met deze rig zo'n €1200-€1600 per maand minen. Dus is het de tijd en moeite wel waard om zelf achter alle hardware aan te gaan?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Die 75w over 6 pin en 150w is spec, sommige voedingen zitten heel dicht aan de spec en sommige zijn extreem ruim.

Ligt een beetje aan de draad dikte welke gebruikt is, op een EVGA voeding durf ik rustig 2 risers op 1 6 pin PCIe kabel aan te sluiten en 3 op een 8 pin PCIe.

Zoals je van de week al zag gaat er gemiddeld een watt of 70 naar de riser, een RX 580 gebruikt gemod iets van 125 tot 150 watt, dit betekend dat iedere PCIe power stekker op de RX 580 maar iets van 37,5 watt voor haar rekening neemt (deze is dus prima te splitten op een 6 pin kabel!)

Met een Nvidia 1070/1080(Ti) kaart zit je minus de riser op 125 tot 150 watt, hier heb je dus een 8 pin voor nodig welke ook gesplit kan worden naar de 2e poort op de videokaart.

Als je het verbruik weet van de kaart dan kun je daarop je bekabeling aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen gaan echt op stock clocks van een RX580 zitten? Die moet je juist undervolten / clocken voor best performance / hash ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

fast-server schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:48:
Verkoop waarde had ik geen rekening mee gehouden goeie. Alleen denk ik er wel over dat ik er naast minen ook mee game. Dus wil dat ik er ook van profiteer als ik game dus dat die 2 kaarten elkaar wel aanvullen. Wat zou je dan pakken ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zou sowieso geen SLI draaien, 1080Ti als hoofdkaart en de 1080 als 2e kaart er in zetten.
Heb je 2x voordeel, en meer fps en meer winst.

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste