Nee het is puur de pc, mijn monitor verbruikt 70W en mijn speakers iets van rond de 20, maar die zitten op een aparte schakelaar 👌. Volgens mij schakelt mijn hdd al uit, maar ga ik even nakijken. De 2de ssd is totaal overbodig, want had hem net geformatteerdNLMaca schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:11:
[...]
Heb je je monitor(en) ook op de wattmeter zitten of alleen je PC zelf? Indien ja, zet je monitor maar eens uit, kan ook zo een 20 Watt schelen.
95Watt vind ik op zich nog niet eens zo verkeerd.
extra schijven (ssd of 3,5inch)
Niet nodig? koppel ze af.
Wel nodig? zorg ervoor dat je schijven automatisch uitgaan na x minuten. Die van mij gaan na 5 minuten uit als ik ze niet gebruik. Heb ik ze nodig, dan starten ze op als ik er data vanaf ga halen.
(zit in energiebeheer > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen
Andere dingen: check je lopende processen. Alle overbodige plugins/tools/programmas uitzetten welke meestal als agent aanstaan in je processen.
<edit>
Airflow. Zorg ervoor dat je pc zijn warme lucht goed kwijt kan, hierdoor worden je fans minder belast en dus ook je stroom verbruik.
</edit>
Zo ga je langzaam je pc bij langs.
[...]
Wat houdt je tegen om hem aan te sluiten en het te proberen. Het is nu niet dat je hem nog moet kopen.
Ik heb de fan van mijn nitro rx480 op 50% staan zodat die continu 42° is (gpu core, en vrm 1 zijn 42° (vrm2 is 25° (niet dat ik dat vertrouw)). Wat dat betreft heb ik liever goed gekoelde vrm's dan een kapotte fan of 2W meer verbruik.
Mijn cpu fan staat op 100% tevens als mijn chassis fans (scythe mugen2 1*120mm). Maar mijn chassis fans zijn heel low-rpm. Die hoor je niet eens op 100%. Daar straks merkte ik dat de kast van binnen erg warm is en heb de cpu nog 200Mhz lager gezet (morgen voltage nog even mee naar onder brengen).
Cores 0-1-2 waren tussen de 50°- 60°.
Nou:
Ik had daarstraks de hd 6970 er langs gezet maar toen deed die niks. Met hwmonitorx64 zie ik hem, maar hij heeft 160 miljoen geheugen errors
Amd radeon (wat haat ik dat programma) laat hem niet zien. Gpu-z dan weer wel...
Xmr stak herkent hem helaas ook niet. En cgminer ook niet (had elektroneum one-click eigenlijk nog moeten proberen).
Toen heb ik de hd 6970 solo geprobeerd en gewoon beeld en alles etc (alleen ben ik zo dom om niet te kijken wat de hashrate is

Nou nog een keer rx 480 op pci-e 1 gezet en hd6970 op 3. Maar nope, zelfs drivers opnieuw geïnstalleerd laat geen hd 6970 in de tray en amd radeon zien.
(Wel echt dom dat ik geen hashrate heb getest... Beetje jammer...)
Absoluut relatief, relatief absoluut.