Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19
NLMaca schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:11:
[...]

Heb je je monitor(en) ook op de wattmeter zitten of alleen je PC zelf? Indien ja, zet je monitor maar eens uit, kan ook zo een 20 Watt schelen.

95Watt vind ik op zich nog niet eens zo verkeerd.

extra schijven (ssd of 3,5inch)
Niet nodig? koppel ze af.
Wel nodig? zorg ervoor dat je schijven automatisch uitgaan na x minuten. Die van mij gaan na 5 minuten uit als ik ze niet gebruik. Heb ik ze nodig, dan starten ze op als ik er data vanaf ga halen.
(zit in energiebeheer > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen

Andere dingen: check je lopende processen. Alle overbodige plugins/tools/programmas uitzetten welke meestal als agent aanstaan in je processen.

<edit>
Airflow. Zorg ervoor dat je pc zijn warme lucht goed kwijt kan, hierdoor worden je fans minder belast en dus ook je stroom verbruik.
</edit>

Zo ga je langzaam je pc bij langs.

[...]

Wat houdt je tegen om hem aan te sluiten en het te proberen. Het is nu niet dat je hem nog moet kopen. :D
Nee het is puur de pc, mijn monitor verbruikt 70W en mijn speakers iets van rond de 20, maar die zitten op een aparte schakelaar 👌. Volgens mij schakelt mijn hdd al uit, maar ga ik even nakijken. De 2de ssd is totaal overbodig, want had hem net geformatteerd :7 .

Ik heb de fan van mijn nitro rx480 op 50% staan zodat die continu 42° is (gpu core, en vrm 1 zijn 42° (vrm2 is 25° (niet dat ik dat vertrouw)). Wat dat betreft heb ik liever goed gekoelde vrm's dan een kapotte fan of 2W meer verbruik.

Mijn cpu fan staat op 100% tevens als mijn chassis fans (scythe mugen2 1*120mm). Maar mijn chassis fans zijn heel low-rpm. Die hoor je niet eens op 100%. Daar straks merkte ik dat de kast van binnen erg warm is en heb de cpu nog 200Mhz lager gezet (morgen voltage nog even mee naar onder brengen).
Cores 0-1-2 waren tussen de 50°- 60°.

Nou:
Ik had daarstraks de hd 6970 er langs gezet maar toen deed die niks. Met hwmonitorx64 zie ik hem, maar hij heeft 160 miljoen geheugen errors :+ .
Amd radeon (wat haat ik dat programma) laat hem niet zien. Gpu-z dan weer wel...
Xmr stak herkent hem helaas ook niet. En cgminer ook niet (had elektroneum one-click eigenlijk nog moeten proberen).
Toen heb ik de hd 6970 solo geprobeerd en gewoon beeld en alles etc (alleen ben ik zo dom om niet te kijken wat de hashrate is |:( ).

Nou nog een keer rx 480 op pci-e 1 gezet en hd6970 op 3. Maar nope, zelfs drivers opnieuw geïnstalleerd laat geen hd 6970 in de tray en amd radeon zien.

(Wel echt dom dat ik geen hashrate heb getest... Beetje jammer...)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Waar zetten jullie je coins om in €'s?
Ik had eerst bitonic gebruikt,maar daar je krijg veel minder voor terug dan coinbase, maar coinbase heeft nu delay problemen met sepa.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alaintje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:33:
[...]

Nee het is puur de pc, mijn monitor verbruikt 70W en mijn speakers iets van rond de 20, maar die zitten op een aparte schakelaar 👌. Volgens mij schakelt mijn hdd al uit, maar ga ik even nakijken. De 2de ssd is totaal overbodig, want had hem net geformatteerd :7 .

Ik heb de fan van mijn nitro rx480 op 50% staan zodat die continu 42° is (gpu core, en vrm 1 zijn 42° (vrm2 is 25° (niet dat ik dat vertrouw)). Wat dat betreft heb ik liever goed gekoelde vrm's dan een kapotte fan of 2W meer verbruik.

Mijn cpu fan staat op 100% tevens als mijn chassis fans (scythe mugen2 1*120mm). Maar mijn chassis fans zijn heel low-rpm. Die hoor je niet eens op 100%. Daar straks merkte ik dat de kast van binnen erg warm is en heb de cpu nog 200Mhz lager gezet (morgen voltage nog even mee naar onder brengen).
Cores 0-1-2 waren tussen de 50°- 60°.

Nou:
Ik had daarstraks de hd 6970 er langs gezet maar toen deed die niks. Met hwmonitorx64 zie ik hem, maar hij heeft 160 miljoen geheugen errors :+ .
Amd radeon (wat haat ik dat programma) laat hem niet zien. Gpu-z dan weer wel...
Xmr stak herkent hem helaas ook niet. En cgminer ook niet (had elektroneum one-click eigenlijk nog moeten proberen).
Toen heb ik de hd 6970 solo geprobeerd en gewoon beeld en alles etc (alleen ben ik zo dom om niet te kijken wat de hashrate is |:( ).

Nou nog een keer rx 480 op pci-e 1 gezet en hd6970 op 3. Maar nope, zelfs drivers opnieuw geïnstalleerd laat geen hd 6970 in de tray en amd radeon zien.

(Wel echt dom dat ik geen hashrate heb getest... Beetje jammer...)
Als de HD6970 "maar" 2GB aan geheugen heeft dan kan je het vergeten. Huidige DAG heeft meer dan 2GB videogeheugen nodig om fatsoenlijk te kunnen minen. De nu 4GB kaarten hebben straks een probleem. De DAG wordt dan zo ruim dat je met 4GB straks al niet meer uitkomt.

Om die reden gekozen voor 8GB kaarten die wat meer bestendig zijn. Heb er 4 momenteel.

Overigens: de kaart moet je zien in Windows apparaatbeheer, niet in Radeon graphics. Wordt de 6970 nog wel ondersteund met de laatste drivers?

Oh ja, crossfire "aan" heeft dus totaal geen zin met mining. Vind het apart dat de eerste kaart in de slot t.o.v de overige 3 veel warmer wordt (en een hogere hashrate betreft) dan de overige 3 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:53:
[...]

Als de HD6970 "maar" 2GB aan geheugen heeft dan kan je het vergeten. Huidige DAG heeft meer dan 2GB videogeheugen nodig om fatsoenlijk te kunnen minen. De nu 4GB kaarten hebben straks een probleem. De DAG wordt dan zo ruim dat je met 4GB straks al niet meer uitkomt.

Om die reden gekozen voor 8GB kaarten die wat meer bestendig zijn. Heb er 4 momenteel.
Op welk termijn zou dit dan gebeuren denk je? Ik wil eigenlijk een rits rx 580's aanschaffen maar de 8GB versies zijn praktisch overal out of stock (tenzij je er flink meer voor wilt betalen) en zat daarom toch aan de 4GB versie te denken.

edit: lees net dat het waarschijnlijker is dat ETH PoS eerder komt dan dat de DAG size > 4 GB is.

[ Voor 6% gewijzigd door HowsMyApple op 22-12-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
HowsMyApple schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:07:
[...]

Op welk termijn zou dit dan gebeuren denk je? Ik wil eigenlijk een rits rx 580's aanschaffen maar de 8GB versies zijn praktisch overal out of stock (tenzij je er flink meer voor wilt betalen) en zat daarom toch aan de 4GB versie te denken.

edit: lees net dat het waarschijnlijker is dat ETH PoS eerder komt dan dat de DAG size > 4 GB is.
PoS zouden ze eind dit jaar of begin 2018 invoeren. Maar dat is weer afgekapt.
Dus ook daarmee blijft het speculeren. Volgens mij kan je nog bijna 2 jaar minen met een 4GB kaart. Pas daarna is de DAG >4GB.

Volgens deze site kan je nog tot 2021 minen, https://investoon.com/tools/dag_size

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:53:
[...]

Overigens: de kaart moet je zien in Windows apparaatbeheer, niet in Radeon graphics. Wordt de 6970 nog wel ondersteund met de laatste drivers?

Oh ja, crossfire "aan" heeft dus totaal geen zin met mining. Vind het apart dat de eerste kaart in de slot t.o.v de overige 3 veel warmer wordt (en een hogere hashrate betreft) dan de overige 3 kaarten.
Volgens mij 2 gb ja. Zo even nakijken. Denk dat ik nog eventueel een 2de moederbord+cpu bijeen schraap en daar mijn 6970 in probeer.
Moet vast nog wel ergens het een en ander hebben liggen :+ .

Edit:/
Waar geldt die DAG trouwens voor? Voor monerohash?

edit://
Het kan natuurlijk ook aan de drivers liggen. Ik had geupdate naar de laatste experimentele drivers, maar dat baat dan idd niet.
solo doet hij het wel (minen heb ik nog niet geprobeerd, electroneum minen gaat nu best lekker, en het troubleshooten kost al gauw een dik uur).
Zit nu op een steady 950 H/s op 220W (en momenteel iets van 130 electroneum gemined)

[ Voor 16% gewijzigd door alaintje op 22-12-2017 18:58 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:39
Bullus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:34:
Waar zetten jullie je coins om in €'s?
Ik had eerst bitonic gebruikt,maar daar je krijg veel minder voor terug dan coinbase, maar coinbase heeft nu delay problemen met sepa.
Je zou ze nog door kunnen sluizen naar kraken en daar via sepa laten uitbetalen.

ik heb nog euros/BTC op een wallet staan, die laat ik maar even staan, het zou mij anders nu €80,- transactiekosten kosten als ik ze naar een exchange wil zetten om uit te laten betalen. Ik wacht wel even totdat die fee iets lager wordt.
Ik schrok eigenlijk best van die fee en heb eens zitten rekenen of dat wel klopte. Helaas, het klopt ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
Net begonnen met XVG mining via aikapool. Ik maak gebruik van het standaard script.

cgminer --scrypt -I 13 -o stratum+tcp://stratum.aikapool.com:7938

Daarmee kom ik op 0.34 - 0,40 MH/s, lijkt me niet te kloppen, via de AMD system monitor lijkt de videokaart ook totaal niet benut te worden, iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OLgaXSe.png

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Maikie18 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:01:
Net begonnen met XVG mining via aikapool. Ik maak gebruik van het standaard script.

Daarmee kom ik op 0.34 - 0,40 MH/s, lijkt me niet te kloppen, via de AMD system monitor lijkt de videokaart ook totaal niet benut te worden, iemand suggesties?

[afbeelding]
Heb je nog een onboard gpu op je moederbord zitten? Het lijkt er eerder op dat die gebruikt wordt. Zoek binnen cgminer naar de optie om de juiste gpu te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb besloten toch weer iets 'serieuzer' te gaan minen.
Heb nu even 1 RX580 4GB gekocht, even kijken hoe dat gaat lopen en dan koop ik binnenkort nog zo eentje.
We krijgen sowieso 5100Wp aan zonnepaneel op ons dak dus qua stroom loopt het wel los.

[ Voor 21% gewijzigd door Kuusj op 24-12-2017 14:32 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Maikie18 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:01:

[afbeelding]
Dat loont toch niet echt? Al die Aziaten zitten erop te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
Nieuwe Nvidia miner van Palgin voor Neoscrypt
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2565979.0

1080 ti 1700KH/s op 75% PL 180W
1070 1200KH/s op 70% PL 117W

Bij meerdere gpu's moet je wel een pagefile van 32gig+ maken anders krijg je een memory error.

[ Voor 21% gewijzigd door wesley1980 op 24-12-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
Chadi schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:09:
[...]

Dat loont toch niet echt? Al die Aziaten zitten erop te minen.
Ga hem maar uitzetten ook want dit schiet niet op, 0,05 in 30 uur...

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Maikie18 schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:06:
[...]

Ga hem maar uitzetten ook want dit schiet niet op, 0,05 in 30 uur...
Je hebt iets meer kracht nodig. En je kan het beste Crypto minen die net starten. Maak je meer kans op succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fveerman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09-2020
Hallo allemaal ik heb ook belangstelling voor de bouw van minig rig kunnen we elkaar er mee helpen
groet frits Veerman graag een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
fveerman schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:37:
Hallo allemaal ik heb ook belangstelling voor de bouw van minig rig kunnen we elkaar er mee helpen
De meeste antwoorden vindt je al.

En vraag je zelf eens af hoeveel je er aan wilt uitgeven(budget). En wat je verwacht te verdienen of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
Eerst zelf onderzoek doen, kom met wat meer info wat je wilt en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

We willen uiteraard best helpen, maar dit niet op deze manier...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

swat!

computeraar

Ik ben bezig met een volgende rig en wil daarin graag 6x RX580's.

Nu weet ik dat ze (gpu's) heel slecht verkrijgbaar zijn maar uitgaande van het feit dat ik er toch 6 kan aanschaffen zit ik een beetje in dubio mbt de voeding.

1000W is niet genoeg voor 6 van deze kaarten dus twijfel over:

1x pricewatch: Corsair HX1200i versus 2x pricewatch: Corsair RM650x Zwart

Het scheelt qua euro's best wel en met een simpel kabeltje zoals deze is het makkelijk aan te sluiten (ben niet zo een fan van de paperclip methode)

Wat is jullie mening hierover? Of moet ik gewoon serieus undervolten zodat eventueel de 1000W wel genoeg is?

[ Voor 27% gewijzigd door swat! op 25-12-2017 20:03 . Reden: psu-splitter toegevoegd ]

EV6 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
swat! schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:33:

Nu weet ik dat ze (gpu's) heel slecht verkrijgbaar zijn maar uitgaande van het feit dat ik er toch 6 kan aanschaffen zit ik een beetje in dubio mbt de voeding.

Het scheelt qua euro's best wel en met een simpel kabeltje zoals deze is het makkelijk aan te sluiten (ben niet zo een fan van de paperclip methode)

Wat is jullie mening hierover? Of moet ik gewoon serieus undervolten zodat eventueel de 1000W wel genoeg is?
Zou gewoon 2x doen. Want uiteindelijk kan je het goed terug verdienen. Om niet telkens met de gedachte te zitten dat het ernstig fout kan. Gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

swat! schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:33:

Mijn ervaring is is dat je de RX480/RX580 prima kunt undervolten en clocken om ze tot een verbruik van 90 tot 120W per kaart te krijgen. Let wel: verbruik per kaart, niet gemeten via software.

Het vereist wel configuratie per kaart en zelfs een one for all setting, tijdrovend, maar prima haalbaar. Als je 6x 100W aan kaarten kunt verkrijgen dan haal je dat makkelijk voor je PSU afgaande dat de rest hoogstens 100W verbruikt. Met 120W zit je per kaart nog binnen de safe zone (een voeding werkt het best wanneer je deze rond 80% belast van opgegeven specificatie).

De RX580 kan stock 180W verbruiken. Dit is gedaan door AMD om de 1060 voor te zijn destijds. Maar voor minen heeft 180W verbruik nauwelijks zin omdat je met 100 tot 120W verbruik op de sweet spot komt te zitten. Hoger geeft geen noemenswaardig resultaat meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Dat is mooi, maar wat is nu je vraag?
Iedereen zal bereid zijn elkaar te helpen, echter zomaar in de lucht schieten houdt niemand van.

Je gaat zonder enige onderbouwing users lastig vallen en daar dezelfde vragen stellen? Dat is waar ik minder van gecharmeerd bent.

janamsterdam
geachte bent u al,wat verder met de bouw van de Mining rig heeft u meer kennis
graag een reactie groet Frits Veerman
Kuusj
ik heb belangstelling voor de bouw van een miming Rig kunt u mij van kennis voor zien
Vriendelijke groet Frits Veerman
Kennis vind je in de 3e rij achter de zuivel ;)

Hoe doe je kennis op?
- Waar wil ik meer van weten? Kan ik ergens informatie vinden (google/yt/tweakers) (zoeken dus). Kom je dan ergens niet uit dan kun je gericht vragen.

Stel: Ik wil kennis hebben van fotografie, dan moet ik dus uitzoeken wat ik wil, wat is mijn budget voor een camera, wat voor fotos wil ik maken, etc.

Dan ga je dus niet mensen spammen met: Ik wil een camera hebben, heb je info?

Dan ga ik toch eerst zoeken wat sluitertijd en diafragma inhouden en kom dan met een gerichte vraag hierover?

Tip: begin eens met het lezen van dit forum. Je zit op tweakers. Eigen onderzoek is verplicht. Aan de hand daarvan kunnen we je vragen beantwoorden, maar het lukraak een vraag stellen? Tja, dan kun je dit soort reacties verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

swat!

computeraar

theduke1989 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:06:
[...]

Zou gewoon 2x doen. Want uiteindelijk kan je het goed terug verdienen. Om niet telkens met de gedachte te zitten dat het ernstig fout kan. Gaan.
Noted :) Ik kan het wel terugverdienen maar alles wat ik nu minder uitgeef kan ik sneller besteden aan een extra rig ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:15:
[...]

Mijn ervaring is is dat je de RX480/RX580 prima kunt undervolten en clocken om ze tot een verbruik van 90 tot 120W per kaart te krijgen. Let wel: verbruik per kaart, niet gemeten via software.

Het vereist wel configuratie per kaart en zelfs een one for all setting, tijdrovend, maar prima haalbaar. Als je 6x 100W aan kaarten kunt verkrijgen dan haal je dat makkelijk voor je PSU afgaande dat de rest hoogstens 100W verbruikt. Met 120W zit je per kaart nog binnen de safe zone (een voeding werkt het best wanneer je deze rond 80% belast van opgegeven specificatie).

De RX580 kan stock 180W verbruiken. Dit is gedaan door AMD om de 1060 voor te zijn destijds. Maar voor minen heeft 180W verbruik nauwelijks zin omdat je met 100 tot 120W verbruik op de sweet spot komt te zitten. Hoger geeft geen noemenswaardig resultaat meer.
Check thanks! Ik heb nog wel wat voedingen liggen dus ik ga ze eerst proberen te undervolten en op basis daarvan bekijken wat ik hiervoor nodig heb dan :)

Wellicht kom ik dan zelfs weg met een pricewatch: Corsair HX850i :9

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik m'n PC nog als workstation dus bij mij staan de instellingen allemaal wat losser en het voltage iets hoger dan normaal. Dit omdat ik kans loopte dat bijv. bij hardware acceleratie zoals youtube of chrome de boel soms wel eens vastsloeg. Uiteindelijk gesettled met 1200Mhz core (x4) en een voltage van 930MV. 915mv lukte ook nog maar ik heb liever het zekere voor het onzekere. Geheugen op ~ 2140Mhz, alles daarboven geeft minimale hardware errors en ik heb liefst alles gewoon 100% stabiel draaien.

de hashratio van 1400Mhz vs 1200Mhz weegt niet echt tegen elkaar op (stroom vs hashratio).

Je kunt bij Claymore miner overigens instellen per kaart hoeveel zwaar deze belast kan worden. Met 1 kaart is dat in de commandline "-ethi 0", met meerdere kaarten is dat -ethi 0,5,5,5 bijv.

Maar ik heb alles op 0 gezet want dat 0,5,5,5 werkt niet helemaal lekker. De eerste kaart lijkt ook te gaan laggen door een hogere setting. Valt me overigens op dat minen in een pool soms niet helemaal lekker verloopt... Soms heb je de ene na de ander Share found melding en dan is het een streak met helemaal niets. Zou zo'n mining pool jouw hardware benutten voor eigen gewin? Kan dat?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, ik heb me redelijk verdiept nu in het minen, maar ik zit nog met een belangrijke vraag.
Is er een nadeel om te minen via een 4g router met een simkaart t.o.v. een DSL vaste lijn ?
Ik zal minen met een rig met 2x GTX1070 kaarten en in een pool met diverse cryptocurrencies
Hoeveel dataverkeer zal dit globaal per maand verorberen?
Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:57:
Is er een nadeel om te minen via een 4g router met een simkaart t.o.v. een DSL vaste lijn ?
Gaat prima. Alleen soms iets gevoeliger voor storingen. Dataverkeer is onder de 100MB (24 uur) per rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40
Hallo allen.
Ook ik wil graag zelf mijn eerste mining rig gaan bouwen, maar zit toch een beetje met de beschikbaarheid van kaarten (en de prijs hiervan) in m'n maag.

Budget zo'n 2500 euro om mee te beginnen.
Nu twijfel ik... 6x gigabyte RX580 Gaming 8GB (met helaas langzamere hynix geheugen, maar wel 8GB) of 4x GTX 1070Ti en er misschien later 2 bij prikken....

Of toch voor een 4GB versie van de RX580 gaan?
Wilde eigenlijk de dedicated mining gpu's niet gebruiken ivm lagere resale value indien ik alles toch weg wil doen.

Ga nog een aantal daagjes even goed inlezen en zoeken, maar wilde toch mijn vraag even aan jullie voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:52
Pirelly schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:02:
Hallo allen.
Ook ik wil graag zelf mijn eerste mining rig gaan bouwen, maar zit toch een beetje met de beschikbaarheid van kaarten (en de prijs hiervan) in m'n maag.

Budget zo'n 2500 euro om mee te beginnen.
Nu twijfel ik... 6x gigabyte RX580 Gaming 8GB (met helaas langzamere hynix geheugen, maar wel 8GB) of 4x GTX 1070Ti en er misschien later 2 bij prikken....

Of toch voor een 4GB versie van de RX580 gaan?
Wilde eigenlijk de dedicated mining gpu's niet gebruiken ivm lagere resale value indien ik alles toch weg wil doen.

Ga nog een aantal daagjes even goed inlezen en zoeken, maar wilde toch mijn vraag even aan jullie voorleggen.
Ligt een beetje aan de munt die je wilt minen afaik maar als je resale value belangrijk vindt (is imho ook erg belangrijk) dan zou ik voor de 1070ti gaan. Zou me niks verbazen dat die kaart over een jaar nog wel 300 euro oplevert.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoe belangrijk is internet voor Minen? Want in principe minen de kaarten en dan wanneer ze de de ge-minede data moeten versturen is internet nodig. Maar dat is niet veel data neem ik aan . Want hier in Duitsland is het echt niet te doen waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 16:41
theduke1989 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 06:14:
Hoe belangrijk is internet voor Minen? Want in principe minen de kaarten en dan wanneer ze de de ge-minede data moeten versturen is internet nodig. Maar dat is niet veel data neem ik aan . Want hier in Duitsland is het echt niet te doen waar ik woon.
hij moet internet hebben maar op een 10 down 1up Mbit verbinding merk je er helemaal niets van. (en die verbinding is anders ook niet 100% stabiel maar van het minen merken we helmaal niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Heb ook eens zitten kijken na jaren niet gemined te hebben of het nu wel weer rendabel is, het is zelfs minder rendabel dan in 2014.

Als ik het even snel bekijk verlies je nu een euro per dag (boven de 10K kWh 50ct) per 1070Ti die al een extreem goede hashrate heeft en dan tel je de afschrijving en de rest van de hardware geeneens mee.
Zelfs met een ASIC leg je op Scrypt nog 10ct per MH/s per dag bij.

Amerikanen en Aziaten hebben hier gewoon al een voordeel door de lagere hardware prijzen, het niet betalen van de BTW (andere staat) en veel lagere energie kosten.

Het is nu verstandiger (naar mijn mening) om of nieuwe coins te minen met 1 kaart, of deze te kopen... in beide gevallen ben je goedkoper uit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:34

Nhz

fast-server schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:39:
Heb ook eens zitten kijken na jaren niet gemined te hebben of het nu wel weer rendabel is, het is zelfs minder rendabel dan in 2014.

Als ik het even snel bekijk verlies je nu een euro per dag (boven de 10K kWh 50ct) per 1070Ti die al een extreem goede hashrate heeft en dan tel je de afschrijving en de rest van de hardware geeneens mee.
Zelfs met een ASIC leg je op Scrypt nog 10ct per MH/s per dag bij.

Amerikanen en Aziaten hebben hier gewoon al een voordeel door de lagere hardware prijzen, het niet betalen van de BTW (andere staat) en veel lagere energie kosten.

Het is nu verstandiger (naar mijn mening) om of nieuwe coins te minen met 1 kaart, of deze te kopen... in beide gevallen ben je goedkoper uit.
Kan je dat ook onderbouwen met harde cijfers?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Nhz schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:58:
[...]

Kan je dat ook onderbouwen met harde cijfers?
Inderdaad, ik draai namelijk gewoon een aardige winst per dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Iedere crypto profitability calculator die ik tegenkom geeft mij dit als uitkomst (rode cijfers)

Het is niet voor niets zo dat ook om die reden al een hoop mining (ook scrypt asic's) hardware gedumpt worden.

Je koopt een> Gridseed MINER 5.2-6MH/S 100W Scrypt Miner 2e hands voor minder als 130 Euro (inclusief btw, invoerrechten etc. uit Azië) en deze is zelfs niet rendabel.
Probeer deze performance maar eens te krijgen met een 1070Ti dan heb je er toch al minimaal 8 nodig...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

fast-server schreef op woensdag 27 december 2017 @ 23:16:
Iedere crypto profitability calculator die ik tegenkom geeft mij dit als uitkomst (rode cijfers)

Het is niet voor niets zo dat ook om die reden al een hoop mining (ook scrypt asic's) hardware gedumpt worden.

Je koopt een> Gridseed MINER 5.2-6MH/S 100W Scrypt Miner 2e hands voor minder als 130 Euro (inclusief btw, invoerrechten etc. uit Azië) en deze is zelfs niet rendabel.
Probeer deze performance maar eens te krijgen met een 1070Ti dan heb je er toch al minimaal 8 nodig...
Welke getallen reken jij dan mee O-)
Je moet ook geen Bitcoin of Litecoin proberen te minen met GPU's haha, zoek eens naar NiceHash.

• Pirelly
Hmm, ik begin nu toch weer te twijfelen. Dat ik bepaalde cryptocurrency wil aanschaffen is zeker. Alleen de manier waarop nog niet.
Initieel zat ik te denken om gewoon bepaalde munten te kopen als investering. Gaat het echter fout, dan ben je alles kwijt. Dus dacht ik het geld wat ik wilde uitgeven te investeren in een mining rig, om zo zelf deze munten te minen. Als het dan fout gaat, dan kan ik in ieder geval het systeem met verlies nog verkopen.
Maar nu, na wat meer gelezen te hebben, lijkt de kans dat je zelf ook daadwerkelijk een munt mined, erg klein. Dus vraag ik me weer af of ik niet gewoon moet investeren in een aantal munten.

Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met hoe lang het duurt op een systeem met 120Mh/s tot je zelf daadwerkelijk 1 ETH hebt gemined?

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Pirelly schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:47:
Hmm, ik begin nu toch weer te twijfelen. Dat ik bepaalde cryptocurrency wil aanschaffen is zeker. Alleen de manier waarop nog niet.
Initieel zat ik te denken om gewoon bepaalde munten te kopen als investering. Gaat het echter fout, dan ben je alles kwijt. Dus dacht ik het geld wat ik wilde uitgeven te investeren in een mining rig, om zo zelf deze munten te minen. Als het dan fout gaat, dan kan ik in ieder geval het systeem met verlies nog verkopen.
Maar nu, na wat meer gelezen te hebben, lijkt de kans dat je zelf ook daadwerkelijk een munt mined, erg klein. Dus vraag ik me weer af of ik niet gewoon moet investeren in een aantal munten.

Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met hoe lang het duurt op een systeem met 120Mh/s tot je zelf daadwerkelijk 1 ETH hebt gemined?
Ga er met de huidige koers en moeilijkheidsgraad maar vanuit dat je 1,5 maand zoet bent. Kan je ook checken op whattomine.com

• Pirelly
Had er inderdaad al gekeken, maar kwam nog niet helemaal uit de interpretatie van alle getalletjes.
Ik denk dat ik het gewoon maar moet gaan proberen. Lukt het niet (of bevalt het niet), houd ik één 1070ti voor mezelf om te gamen, twee andere voor weinig in de verkoop en de rest als budget gaming pc in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Sinds vandaag ben ik XVG gaan minen. Als het goed is gaat Verge (XVG) een update uitvoeren naar het Wraith Protocol. Deze zal waarschijnlijk de munt een vette boost geven.
Er zijn wel 2 algoritmes om deze te minen, namelijk x17 en Lyra2v2. Ik mine nu via ZPool en dan Lyra2v2.
Ben benieuwd, volgens whattomine moet ik ongeveer 100 XVG minen per dag.

De laatste paar dagen heb ik vooral ETH + SIA gemined ivm de SIA hardfork in januari. Wat minen jullie vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Momenteel vol vermogen op Nekonium. Een Japanse Ethash coin.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigf00t op 29-12-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bigf00t schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:24:
[...]

Ahja een zeer kleine munt. Alleen op Stock.Exchange verhandelbaar.
Het is alleen vervelend dat je voor alles een andere wallet nodig hebt, uitzonderinge daar gelaten.
En kleine munten zijn alleen op onbekende exchanges te koop.
Bij Cryptopia heb ik al een account voor kleine munten, jammer dat ie daar niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Momenteel inderdaad nog vrij klein maar mijn ervaring is dat de exchanges later wel volgen. Het is altijd lekker om alvast 5000+ coins te hebben voordat een coin naar de 10 USD of meer stijgt. Natuurlijk heeft zoiets tijd nodig, dus het is wel iets voor de langere termijn. Je zit met zo'n nieuwe coin inderdaad wel vaak aan een web wallet vast, maar zolang je de private keys op een goede en veilige manier bewaard is dat op zich niet zo'n probleem. Ik log alleen in als ik daadwerkelijk iets wil gaan verkopen, de rest kun je ook via een blockchain explorer zien.

Het blijft een gokje natuurlijk. Maar als je de goede keuzes maakt dan is er veel meer rendement te halen dan bijvoorbeeld alleen maar de grotere coins minen. Dit is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de hashrate die je kunt inzetten. Met één rig ben je bij zo'n nieuwe coin vaak al te laat. Je moet het meeste wel binnen een maand na public release binnengeharkt hebben. Daarna stijgt de difficulty vaak erg hard als zo'n coin op whattomine verschijnt. Dit zie je nu bijvoorbeeld ook met Ellaism.

Even afwachten wat Verge gaat doen, die heb ik uiteraard ook alvast een paar apart staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja ik ga eerst nog ff Verge minen. En dan ga ik ook kijken naar Nekonium.
Klinkt wel interessant, en een gokje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutje95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-12-2020
Hi, ben redelijk nieuw op het forum en minen maar kom hier even niet uit, ook niet met grote vriend google.
Krijg de melding bij GPU #0 No kernel image is available for execution on this device. Verder komen er wel hashrates maar GPU blijft op 5-10% dus er gaat iets niet goed.

Miner: CCMiner
Alg: lyra2Z (Zcoin)
GPU: GT 720

Laatste drivers en Cuda 9 zijn geinstaleerd, iemand idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik heb thuis een game pc met een rx480 8gb en wegens tijdgebrek, kan ik momenteel niet gamen. Stel dat ik ga minen met deze pc zou dit rendabel zijn. Na wat zoekwerk zie ik dat ik 2 tot 3 euro per dag winst zou kunnen maken. Ik reken hierbij dan nog wat afwisselingen in de koersen. Zou het zin hebben om dit daadwerkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Staat je PC sowieso al aan voor andere zaken? Het moet opzich wel uitkomen qua stroom als de rest niet al te veel elektriciteit gebruikt. In de winter sowieso, want de warmte die je computer produceert helpt ook met het warmhouden van je huis.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
iBombs schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 03:24:
Ik heb thuis een game pc met een rx480 8gb en wegens tijdgebrek, kan ik momenteel niet gamen. Stel dat ik ga minen met deze pc zou dit rendabel zijn. Na wat zoekwerk zie ik dat ik 2 tot 3 euro per dag winst zou kunnen maken. Ik reken hierbij dan nog wat afwisselingen in de koersen. Zou het zin hebben om dit daadwerkelijk te doen?
Zoals je zelf al zegt 2 tot 3 euro per dag winst. Moet je zelf bepalen of je vind dat het zin heeft. 3 euro per dag is 90 euro in een maand is 365*3 = 1095 in het jaar, is 10950 in 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:02
Hoi Allen,

Wat is jullie mening over de Claymore Dual miner? Ik heb hem sinds vanmorgen aangezet voor ETH / DCR via Suprnova.

Ik krijg alleen de melding met ETH:

ETH:: No new jobs were received for 10 mins - something is wrong with the pool (or check -ejobtimeout and -djobtimeout options), disconnect.

Terwijl ik op het dashboard van ETH wel activiteit voorbij zie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
iBombs schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 03:24:
Met 1 kaart zal je geen bergen geld verdienen. Maar goed, 2 - 3 euro per dag is beter dan niets. Toch?
Ik haal hetzelfde binnen met 1 kaart en iets van 20,- euro per week (dan is de stroom er al af).

Koop een wattmeter, zet je pc erop en kijk wat je gebruik is en reken dan je stroomkosten uit. Zo ga je tweaken.

Het is sowieso al leuk om te doen. Zet het een maand aan en gebruik dat als ruwe schatting voor jezelf om te bepalen of het zin heeft en je het leuk vindt.

Opties:
- minen via een pool Nemosminer of sniffdogminer. Je krijgt dan in BTC uitbetaald. Die kun je weer verkopen op bijv Coinbase naar euros. Tip. wacht uiteraard totdat de koers lekker hoog staat

- minen via Nicehash. Die is weer in de lucht. Of je het veilig vindt mag je zelf bepalen.

- winminer zou je ook kunnen proberen.

^^ dit zijn de makkelijke setups. Of je gaat op een bepaalde coin minen en dan zou je Claymore of ethminer of andere tool kunnen gebruiken.

- minen op een nog onbekende coin. Coins sparen in een wallet en als de koers omhoog gaat, ze dan verkopen. zie bijv Bigf00t in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"

Let er wel op dat ook minen tijd kost. Je moet namelijk wel je rig monitoren (temp, doet de miner het nog, zijn de pools bereikbaar, etc).

Maar verder, gewoon lekker beginnen. Het is sowieso goed om kennis te vergaren :D

[ Voor 0% gewijzigd door NLMaca op 30-12-2017 12:01 . Reden: 6dagen/week ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
silvi0 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:19:
Hoi Allen,

Wat is jullie mening over de Claymore Dual miner? Ik heb hem sinds vanmorgen aangezet voor ETH / DCR via Suprnova.

Ik krijg alleen de melding met ETH:

ETH:: No new jobs were received for 10 mins - something is wrong with the pool (or check -ejobtimeout and -djobtimeout options), disconnect.

Terwijl ik op het dashboard van ETH wel activiteit voorbij zie komen?
Zit je toevallig op een wifi verbinding? ja, schakel over naar bedraad netwerk.
https://www.reddit.com/r/...ed_for_15_mins_something/

Check of het adres en port van je pool nog steeds geldig is. Schakel anders eens over naar een alternatief adres als dat er is en kijk hoe het dan loopt

Zoek anders specifiek naar de status van de pool. Het kan zijn dat je connectie problemen hebt met de pool, waardoor dus niet alle jobs doorkomen

Wat bedoel je met het ETH dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
NLMaca schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:38:
[...]

Met 1 kaart zal je geen bergen geld verdienen. Maar goed, 2 - 3 euro per dag is beter dan niets. Toch?
Ik haal hetzelfde binnen met 1 kaart en iets van 20,- euro per dagen (dan is de stroom er al af).

Koop een wattmeter, zet je pc erop en kijk wat je gebruik is en reken dan je stroomkosten uit. Zo ga je tweaken.

Het is sowieso al leuk om te doen. Zet het een maand aan en gebruik dat als ruwe schatting voor jezelf om te bepalen of het zin heeft en je het leuk vindt.

Opties:
- minen via een pool Nemosminer of sniffdogminer. Je krijgt dan in BTC uitbetaald. Die kun je weer verkopen op bijv Coinbase naar euros. Tip. wacht uiteraard totdat de koers lekker hoog staat

- minen via Nicehash. Die is weer in de lucht. Of je het veilig vindt mag je zelf bepalen.

- winminer zou je ook kunnen proberen.

^^ dit zijn de makkelijke setups. Of je gaat op een bepaalde coin minen en dan zou je Claymore of ethminer of andere tool kunnen gebruiken.

- minen op een nog onbekende coin. Coins sparen in een wallet en als de koers omhoog gaat, ze dan verkopen. zie bijv Bigf00t in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"

Let er wel op dat ook minen tijd kost. Je moet namelijk wel je rig monitoren (temp, doet de miner het nog, zijn de pools bereikbaar, etc).

Maar verder, gewoon lekker beginnen. Het is sowieso goed om kennis te vergaren :D
Bedankt voor het antwoord. Die 20 euro is dat per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
@iBombs
max 20,- per week. Ik doe ook wel eens wat anders dan minen, dus zit dan rond de 17 - 20 euro per week. Ook een beetje afhankelijk wat de koers van BTC doet en wanneer ik BTC dus weer verkoop.

Hou wel rekening met je voorschot van je stroom. Die kan mogelijk iets omhoog bijgesteld worden, of dat je aan het einde van het jaar wat moet bijbetalen. Maar goed, dat geld heb je dan als het goed is uit laten betalen en apart gezet

Je kan er dus voor kiezen om je stroomkosten uit te laten betalen en de rest van de BTC/andere coin te laten staan voor lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
woutje95 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 01:59:
Hi, ben redelijk nieuw op het forum en minen maar kom hier even niet uit, ook niet met grote vriend google.
Krijg de melding bij GPU #0 No kernel image is available for execution on this device. Verder komen er wel hashrates maar GPU blijft op 5-10% dus er gaat iets niet goed.

Miner: CCMiner
Alg: lyra2Z (Zcoin)
GPU: GT 720

Laatste drivers en Cuda 9 zijn geinstaleerd, iemand idee wat dit kan zijn?
Het lijkt er meer op dat je kaart te oud is en dat CUDA9 niet werkt voor je kaart
ccminer:
CUDA 9 binaries require a nvidia driver 384.xx or more recent
Binaries were built for SM 3 gpus (and more recent)

kijk anders eens of je op een oudere versie het wel werkend krijgt. Ik zie overal dat 2.1 wel schijnt te werken
https://github.com/tpruvot/ccminer/releases

proberen:
https://www.reddit.com/r/...ble_for_execution_on_the/

kijken of je kaart nog compatible is binnen ccminer. Mogelijk zul je je batfile/commando aan moeten passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bigf00t schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:24:
[...]

Wat maakt deze coin zo speciaal? Beetje zitten zoeken en lezen maar ik kan nog niet echt iets ontdekken. Bitcointalk van nuko is niet echt levend. Ze zitten alleen op stocks.exchange, daar zitten wel meer karige coins. Waarom heb je besloten deze te minen, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
pongthamong schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:52:
Wat maakt deze coin zo speciaal? Beetje zitten zoeken en lezen maar ik kan nog niet echt iets ontdekken. Bitcointalk van nuko is niet echt levend. Ze zitten alleen op stocks.exchange, daar zitten wel meer karige coins. Waarom heb je besloten deze te minen, zie ik iets over het hoofd?
Niks speciaals naast alle andere Ethash coins die er al zijn. Ik ga vaak op intuïtie af en probeer coins binnen te halen wanneer de difficulty nog laag is en voordat de massa ze ontdekt (dus bij voorkeur coins die nog niet op whattomine staan).

Dit is nu al een aantal keer rendabel gebleken. Ubiq en Expanse hoorde je in het begin ook niemand over, maar die tikken nu ook al de 5 USD aan. Ik verwacht dat dit op termijn ook nog wel met Ellaism en Pirl gaat gebeuren.

Ik heb het nu vooral over Ethash coins maar met bijvoorbeeld Equihash is dit eigenlijk hetzelfde verhaal. Coins zoals Komodo en Hush zijn ook hard gestegen. Het is dan toch wel fijn als je er al een paar honderd (of duizend) gemined hebt ;)

Ik vind het dus wel de moeite om Bitcointalk in de gaten te houden voor announcements van nieuwe coins. Er zijn helaas teveel coins om te minen dus het is keuzes maken. Soms zit daar ook wel eens een foute keuze tussen, dus dan gooi je wel eens een paar weken aan mining power weg :9 Maarja als je dan kijkt wat de andere coins gedaan hebben dan overleef je dat ook wel. Ik heb wel meer dan één rig draaien dus misschien is mijn werkwijze daarom wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rboy112
  • Laatst online: 01-10 12:35
Goedendag,

Sinds een aantal weken ben ik mijn rustig aan het verdiepen van het mining, eerst begon ik met het inlezen van het minen van Bitcoins. zoals ik op internet veel kan lezen gebruiken ze hier veel de antminer s9 voor. de investering kosten voor een antminer s9 vind ik aan de hoge kant en ben bang dit er nooit meer uit te halen. dit door de toenemende moeilijkheidsgraad en de snel gaande technologie.

toen ben ik me gaan inlezen op het minen met GPU's, veel video's gezien op youtube en tot de conclusie gekomen dat ik wil gaan minen met GPU's. zelf heb ik nog een computer staan welke windows 10 draait, hier wil ik graag 1 RX580 videokaart in doen en beginnen met mining. Zodat ik kan zien of ik het draaiend kan houden en of ik het leuk vind. nu zijn de RX580 kaarten aardig tegen de prijs maar zoals ik overal lees zijn dit wel de beste kaarten om mee te minen.

hierbij mijn vragen

1. voor welke GPU zouden jullie gaan de RX580 of toch een andere?

2. is het mogelijk om met deze opstelling verschillende coins te gaan minen of moet ik daarvoor een andere GPU gebruiken?

3. is het minen via Minergate aan te raden of adviseren jullie mijn andere software?

4. Wat is de reden dat mensen die een antminer s9 bezitten niet op bv. monero coins minen?

spec van de computer die ik wil gaan gebruiken
moederbord: Asus P5LD2-X/1333
HHD: ssd 60GB
voeding: 600Watt die er al in zit
4 GB ram geheugen

graag zou ik jullie advies horen.

mijn budget voor de GPU is rond de 350 euro

Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Welkom.
Sinds een aantal weken ben ik mijn rustig aan het verdiepen van het mining, eerst begon ik met het inlezen van het minen van Bitcoins. zoals ik op internet veel kan lezen gebruiken ze hier veel de antminer s9 voor. de investering kosten voor een antminer s9 vind ik aan de hoge kant en ben bang dit er nooit meer uit te halen. dit door de toenemende moeilijkheidsgraad en de snel gaande technologie.

toen ben ik me gaan inlezen op het minen met GPU's, veel video's gezien op youtube en tot de conclusie gekomen dat ik wil gaan minen met GPU's. zelf heb ik nog een computer staan welke windows 10 draait, hier wil ik graag 1 RX580 videokaart in doen en beginnen met mining. Zodat ik kan zien of ik het draaiend kan houden en of ik het leuk vind. nu zijn de RX580 kaarten aardig tegen de prijs maar zoals ik overal lees zijn dit wel de beste kaarten om mee te minen.
Goede keus. CPU minen kan niet meer uit als particulier/hobby eigenlijk. Met je GPU valt nog wel wat binnen te halen.

hierbij mijn vragen
1. voor welke GPU zouden jullie gaan de RX580 of toch een andere?
Is een beetje afhankelijk wat je wil gaan minen. Rode (AMD) en groene (Nvidia) hebben beide goede kenmerken.
Nvidia: minder stroomgebruik, je hoeft je kaarten niet te flashen. hogere aanschafprijs
AMD: kaarten zijn te flashen (nieuw bios erop). Beter te tweaken voor Ethahs algoritme, hoger stroomverbruik, lagere aanschafprijs

Kijk eens op whattomine.com het geeft je een indicatie
RX580: http://bit.ly/2zRL5Oc
GTX1060: http://bit.ly/2DzkZlC

Het is dus een beetje bepalend wat je wil minen, daar ga je je kaarten op kopen. Met 1 kaart maakt het niet veel uit. Ga je een rig bouwen, dan moet je de keuze wat beter overwegen.
2. is het mogelijk om met deze opstelling verschillende coins te gaan minen of moet ik daarvoor een andere GPU gebruiken?
Ja hoor dat kan
3. is het minen via Minergate aan te raden of adviseren jullie mijn andere software?
Minergate is volgens mij meer een scam.
software: kijk hier eens voor wat voorbeelden:NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"
4. Wat is de reden dat mensen die een antminer s9 bezitten niet op bv. monero coins minen?
Voor zover ik weet kun je geen Monero minen met ASICS miners. Dit kan alleen met je CPU of GPU op het Cryptonight algoritme. Ant miners kunnen volgens mij alleen Scrypt aan.

quote]
spec van de computer die ik wil gaan gebruiken
moederbord: Asus P5LD2-X/1333
HHD: ssd 60GB
voeding: 600Watt die er al in zit
4 GB ram geheugen
[/quote]
Tip: Handleiding Pricewatch
Mocht je tips willen over hardware dan weet iedereen over welke onderdelen we praten.
graag zou ik jullie advies horen.
ik heb een paar posts hierboven een soortgelijke reactie geplaatst. Misschien dat je er iets mee kunt: NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"
mijn budget voor de GPU is rond de 350 euro
Kijk eens in de pricewatch om je GPU te zoeken die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Ok. gelijk een vraag aan iedereen.
Ik ben gevraagd door Bullus om mede-auteur te worden van dit topic,waarvoor dank. Het is een idee om de Topic start te updaten met recente informatie. Een groot deel van de TS kan gebruikt worden, maar zal mogelijk een opfrisbeurt nodig zijn.

Ik kan hier zeker hulp bij gebruiken van de miners met meer dan 1 kaart :D, aangezien ik "maar" een solo GPU-miner ben.

Kunnen jullie aangeven wat je zoal terug zou willen zien in de TS wat je nu mist, of wat je als tip wilt geven aan de nieuwkomers

onderstaande is een beetje waar ik zoal aan zat te denken, waar ik zelf tegen aan liep als beginner zijnde

- Waar begin je mee
Wat is minen? Hoe werkt het, hoe moet je het als beginner benaderen.

- overzicht mining software
Met welke software kun je welke coin/algoritme minen

- overzicht mineable coins.
(mogelijk te veel om op te noemen)

- GPU overzicht
voordelen/nadelen AMD en Nvidia.
Waar op letten bij aanschaf (type geheugen, hoeveel GB ram)

- GPU settings/tweaks
beste settings voor bijv GTX 1060/1070/1080 en RX480/RX580/Vega etc
voor AMD : hoe flash je je GPU

- Wallets of exchange
Welke wallets zou je kunnen gebruiken.
Hoe betaal je je coins uit naar euros
Transactie kosten berekenen bij versturen van je coins

- Rig bouwen
Wat heb je nodig, materialen, andere opties, etc
ik heb maar 1 kaart, maar hout en materiaal genoeg. Had dit zelf sowieso nog in de planning staan om een rig te bouwen, gewoon om het te doen eigenlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door NLMaca op 30-12-2017 22:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Bigf00t schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:01:
[...]

Niks speciaals naast alle andere Ethash coins die er al zijn. Ik ga vaak op intuïtie af en probeer coins binnen te halen wanneer de difficulty nog laag is en voordat de massa ze ontdekt (dus bij voorkeur coins die nog niet op whattomine staan).

Dit is nu al een aantal keer rendabel gebleken. Ubiq en Expanse hoorde je in het begin ook niemand over, maar die tikken nu ook al de 5 USD aan. Ik verwacht dat dit op termijn ook nog wel met Ellaism en Pirl gaat gebeuren.

Ik heb het nu vooral over Ethash coins maar met bijvoorbeeld Equihash is dit eigenlijk hetzelfde verhaal. Coins zoals Komodo en Hush zijn ook hard gestegen. Het is dan toch wel fijn als je er al een paar honderd (of duizend) gemined hebt ;)

Ik vind het dus wel de moeite om Bitcointalk in de gaten te houden voor announcements van nieuwe coins. Er zijn helaas teveel coins om te minen dus het is keuzes maken. Soms zit daar ook wel eens een foute keuze tussen, dus dan gooi je wel eens een paar weken aan mining power weg :9 Maarja als je dan kijkt wat de andere coins gedaan hebben dan overleef je dat ook wel. Ik heb wel meer dan één rig draaien dus misschien is mijn werkwijze daarom wat anders.
Ah kijk dan eens naar snowgem, nieuw als in week oud, kan je minen op equihash, nog geen exchanges wel 100 coins per dag minimaal? Afhankelijk van je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:48:
Ok. gelijk een vraag aan iedereen.
Ik ben gevraagd door Bullus om mede-auteur te worden van dit topic,waarvoor dank. Het is een idee om de Topic start te updaten met recente informatie. Een groot deel van de TS kan gebruikt worden, maar zal mogelijk een opfrisbeurt nodig zijn.

Ik kan hier zeker hulp bij gebruiken van de miners met meer dan 1 kaart :D, aangezien ik "maar" een solo GPU-miner ben.

Kunnen jullie aangeven wat je zoal terug zou willen zien in de TS wat je nu mist, of wat je als tip wilt geven aan de nieuwkomers

onderstaande is een beetje waar ik zoal aan zat te denken, waar ik zelf tegen aan liep als beginner zijnde

- Waar begin je mee

- GPU overzicht

- GPU settings/tweaks

- Wallets of exchange

- Rig bouwen
ik heb maar 1 kaart, maar hout en materiaal genoeg. Had dit zelf sowieso nog in de planning staan om een rig te bouwen, gewoon om het te doen eigenlijk.
Wat ik een beetje mis is dat in het begin gaat het over welke hardware heb je nodig welke munten enzo. Goed dat leest iedereen, dan komt er iemand met ik heb het topic gelezen en ik wil dit samenstellen is dit goed? Dan denk ik zo zo, 300 paginas gelezen en dan kom je met een rig die al 100 keer genoemd is ondertussen. Met andere woorden niemand gaat 300 of 1000 pagina's lezen om het topic te volgen, mensen willen gewoon hun vraag stellen en antwoord hebben. Ze hebben helemaal geen zin om te gaan zoeken naar een antwoord. Elke keer zie ik dit terug.

Gaat over hardware, dan over coins, dan komt er iemand die heeft alles gelezen stelt een hardware vraag wat 100 pagina's geleden ook al behandeld is.

Imo: vragen over rx580, rx570, geforce 1060 etc zouden niet meer gesteld moeten worden, daar is genoeg info over maar. niemand leest het. Vega is nieuw daar zou het over moeten gaan, nieuwe coins komen nauwelijks ter sprake omdat we iedereen steeds maar helpen met een miner instellen wat we over de pagina's heen ondertussen al 100 keer gedaan hebben.

En dan ben je weer bij het begin, ze hebben lang niet allemaal interesse in minen ze willen gewoon hun miner werkend hebben, hun vragen stellen, niet willen scrollen door een topic van 300 pagina's maar direct antwoord. Check maar eens hoe vaak we nu al steeds hetzelfde advies gegeven hebben

[ Voor 5% gewijzigd door poNgz0r op 30-12-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
De vraag is echter voor de TS is: en denk dat er meerdere het met mij eens zijn:

1.als starter (welke Wallet) te gebruiken.
Offline of online is erg belangrijk. Vraag stellen wat wil je uiteindelijk bereiken, en dan ze laten kiezen.

2. nadat je de Wallet / coin heb uitgekozen welke hardware je daarvoor het beste kan gebruiken. ( Een paar rig opstellingen, die bijvoorbeeld uit 3 - 6 - 9 AMD of Nvidia GPU's bevat met daarbij de horende Power supply.) Met complete prijs erbij.

En maak eventueel inventarisatielijst bij de topic-starters en zet de links neer. Zo wordt de lijst altijd automatisch ge-update met de prijs. En als lijst out-dated is makkelijk aan te passen.

En daarnaast ook ASIC miners aanbieden! Dit is erg belangrijk voor sommige die geen rigs willen bouwen.

3. Nadat je de hardware hebt uitgekozen. De juiste software & mining script. (Natuurlijk wil je met de gekozen hardware de beste software hebben om met de juiste scripts indien nodig, de beste resultaten te behalen.)

4. De juiste pool / Multipool om daarin te minen. (Een up-to-date poollist met daarbij de difficulties en of het op dat moment rendabel is om daarin te minen) voor de opstellingen van de hardware. Dus bijvoorbeeld die pool is erg goed met de mining(rig) lijst.

Wat mis ik nog meer??

Mensen willen in het kort snel weten.
1. Wallet
2.hardware(kosten)
3.resultaat
4.pools in minen
5.uitbetaling

En anders laten verzoeken om ze naar [ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 te kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door theduke1989 op 31-12-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy112
Goedendag,

Bedankt NLMaca voor je reactie!

Ik ben opzoek gegaan naar een geschikte GPU voor het minen, nu word er veel op internet verteld over de onderstaande GPU. verschillende mensen bieden deze kaarten ook aan voor onder de 300 euro. tevens staan er op youtube verschillende filmpjes waar mensen een snelheid van gemiddeld 30 Mh/s mee doen. indien ik dit invul op de website https://whattomine.com/ zou dit betekenen op een winst van ongeveer 3-4 euro per dag.

Wat is jullie mening over deze GPU? en wat voor voordeel zou het kunnen zijn als ik deze kaart met 8GB koop?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GD5 (11265-07)€ 289,19€ 289,19
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 314,50€ 314,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 603,69

Alvast bedankt en een prettig uiteinden gewenst

[ Voor 12% gewijzigd door rboy112 op 31-12-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 18:35
@rboy112 Ze leveren exact dezelfde snelheden. Echter is bij het minen van Ethereum momenteel een DAG-size van 3GB uit m'n hoofd. Dat wordt steeds meer. Daardoor zul je op de lange termijn een 8GB kaart nodig hebben, omdat de DAG-size groter is dan 4GB.
@NLMaca We hebben al eens eerder even kort contact gehad, maar mbt exchanges, welke coins, welke algorithms, vrijwel alles eigenlijk kun je me altijd nog een berichtje sturen. De enige reden waarom ik niet veel in dit topic reageer is omdat de vragen te repetitief zijn, maar hulp bij een duidelijke OP wil ik met alle plezier geven.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy112
Beste untflanked,

bedankt voor je reactie, dus om een tijd vooruit te kunnen word het de sapphire nitro+ radeon RX 580 8GD5

nu de software nog onder de knie krijgen en beginnen met minen.

Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-10 18:35
rboy112 schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:33:
Beste untflanked,

bedankt voor je reactie, dus om een tijd vooruit te kunnen word het de sapphire nitro+ radeon RX 580 8GD5

nu de software nog onder de knie krijgen en beginnen met minen.

Mvg Roy
Correct, eventueel in de toekomst ook een hogere re-sale value die meetelt.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:02
NLMaca schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:42:
[...]

Zit je toevallig op een wifi verbinding? ja, schakel over naar bedraad netwerk.
https://www.reddit.com/r/...ed_for_15_mins_something/

Check of het adres en port van je pool nog steeds geldig is. Schakel anders eens over naar een alternatief adres als dat er is en kijk hoe het dan loopt

Zoek anders specifiek naar de status van de pool. Het kan zijn dat je connectie problemen hebt met de pool, waardoor dus niet alle jobs doorkomen

Wat bedoel je met het ETH dashboard?
Bedankt voor je reactie!

Met het dashboard bedoel ik waar je kan zien hoeveel MH/s je haalt en hoeveel coins je ondertussen al gemined hebt. Ik heb het nog niet verder uitgezocht, ben nu ETC aan het minen en dat gaat wel gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Heeft er iemand ervaring met tools welke de live stand van je wallets tracken? Kom nu niet verder als sites zoals cryptocompare en cointrackr waar de inhoud van de wallets handmatig ingevuld dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
neonite schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:10:
Heeft er iemand ervaring met tools welke de live stand van je wallets tracken? Kom nu niet verder als sites zoals cryptocompare en cointrackr waar de inhoud van de wallets handmatig ingevuld dient te worden.
Hoi,

Ik gebruik persoonlijk coin.fyi fijne gebruikersinterface en actuele koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
- Waar begin je mee
Daar kan ik je wel bij helpen vanuit mijn ervaring. Ik spreek dan over minen op cryptonight/ equihash/ daggerhashimoto algoritme. Kan ook spreken over Nicehash en Miningrigrentals voor als je zou willen verhuren/ geen coin perse op het oog hebt maar toch wilt minen.
Kan ik ook mee helpen. Software voor oa equihash/ daggerhashimoto/ cryptonight en cpu minen. Zowel AMD als Nvidia kaarten
Kan ik op zich wel opnoemen, maar ik denk een beetje overbodig, misschien gewoon 5 of 10 standaard coins op elk algoritme, als je al zover komt.
- GPU overzicht
Kan ik ook wel wat over vertellen
- GPU settings/tweaks
Kan ik ook wat over vertellen, heb ook GPU geflasht/ BIOS modded voor AMD gedaan
- Wallets of exchange
Ik kan wat vertellen over hardware wallets, zelf een node draaien, exchanges zoals kraken/ bittrex/ binance en cryptopia
- Rig bouwen
Ik kan uitleggen over hoe je zelf een houten frame maakt, welke onderdelen je koopt, risers etc hoe je het aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Hoeveel mine je nu, en met welke hashrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Ton Hasselt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:35:
Hoeveel mine je nu, en met welke hashrate?
Vrij globale vraag, aan wie is deze vraag en over welke coin gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Sorry, d'r is denk ik iets mis gegaan.
Ik doelde op de verge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Het makkelijkste om een redelijke winst te halen is nog steeds NiceHashMiner.
Ik zit daar nu met 2 GPU's en 1 CPU op 8 Euro per dag, tegen 1,60 Euro aan stroomkosten.

Nadeel is dat de payouts even moeilijk gaan vanwege de hoge transactiekosten bij Bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Waarom moet dat via bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik ben de eigenaar van die site niet, zelf had ik ook andere coins aangeboden. Ze zijn er mee bezig :P

Edit: https://www.nicehash.com/news/229
Aha, nu werken de external wallet payments weer vanaf 0.01BTC, *NiceHash covert de transactiekosten oOo
Ik zit op 0.006 nu, dus nog 3-4 dagen en dan is de eerste 0.01BTC binnen sinds ik de GPU's gekocht heb.

*Niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Nicehash lijkt me wel makkelijk, kan je daar ook verge minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Ton Hasselt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:22:
Nee,
kort gezegd:
Nicehash is een soort van tussenpersoon tussen miners en kopers. Eigenlijk verhuur je hashing power en krijgt daar BTC voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Slimme jongens😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
Dat weet ik zo net nog niet. Een maandje geleden is er wel iets van 65 miljoen gejat bij ze door een hack. Ze zijn weer opnieuw begonnen, maar voor zover ik weet is iedereen wel zn geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
NLMaca schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:36:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet. Een maandje geleden is er wel iets van 65 miljoen gejat bij ze door een hack. Ze zijn weer opnieuw begonnen, maar voor zover ik weet is iedereen wel zn geld kwijt.
Ze beloven voor 31 january 2018 iedereen te refunden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 16:41
Ton Hasselt schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:22:
ik gebruik https://miningpoolhub.com/ met profit switching dan pakt hij dus telkens de coin die het meeste waard is.

maar je kunt op die site ook op 1 munt minen als je wilt er is een auto exchange dus willekeurige munten kunen automatich worden omgezet naar een munt die jij wilt en je zit dus niet vast aan bitcoins zoals bij nicehash.

je kunt ook aangeven dat een bepaalde munten niet moet worden omgeruild.

ik gebruik awesomeminer als programma op de miner. deze gaf aan toen ik nog met 2x 280x kaarten minde ongeveer €4/5,- per dag nu met 6x rx 580 tussen de 15 en 18 euro per dag.

op https://miningpoolhub.com/ kun je niet altijd precies zien wat je per dag verdient als je autoexchange gebruikt een gedeelte van wat je gemind hebt zit bijna altijd op de exchange dus is even onzichtbaar

[ Voor 24% gewijzigd door hjvg op 03-01-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0CooL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 08:22
pongthamong schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Ze beloven voor 31 january 2018 iedereen te refunden
Hier wil ik wel even op inpikken : ze beloven op 31 janari info te geven over hoe en wat ze wanneer gaan refunden.

Momenteel gebruik ik hun service ook terug omdat ze gewoon het beste betalen.
Als je dit soort services overweegt, kan je zeker ook eens kijken naar winminer.com (momenteel laten ze bij mondjesmaat nieuwe gebruikers toe). Zij rekenen niet in crypto's, maar onmiddelijk in EUR of USD. Ook betalen ze uit via paypal als je dat wil. Erg handig en vlotte betalingen. Jammer genoeg zijn ze iets minder winstgevend dan NiceHash momenteel (20-30% minder inkomsten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Zer0CooL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Hier wil ik wel even op inpikken : ze beloven op 31 janari info te geven over hoe en wat ze wanneer gaan refunden.

Momenteel gebruik ik hun service ook terug omdat ze gewoon het beste betalen.
Als je dit soort services overweegt, kan je zeker ook eens kijken naar winminer.com (momenteel laten ze bij mondjesmaat nieuwe gebruikers toe). Zij rekenen niet in crypto's, maar onmiddelijk in EUR of USD. Ook betalen ze uit via paypal als je dat wil. Erg handig en vlotte betalingen. Jammer genoeg zijn ze iets minder winstgevend dan NiceHash momenteel (20-30% minder inkomsten)
Kijk dan eens naar miningrigrentals. Ik had eerder al een plaatje gepost daarvan, omdat veel mensen niet terug willen zoeken hier nogmaals te link naar mijn rig: http://rig.rent/rigs/56243

Ik ben bijna altijd verhuurd, ik heb mijn prijzen al omhoog gegooid omdat ik eigenlijk een andere coin ff wilde minen, maar goed als ze +15% extra willen betalen vind ik het best. Ik haal er zo'n 20-30 euro per dag uit. Beetje zelfde als nicehash alleen dan in ETH, LTC en BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0CooL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 08:22
pongthamong schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Kijk dan eens naar miningrigrentals. Ik had eerder al een plaatje gepost daarvan, omdat veel mensen niet terug willen zoeken hier nogmaals te link naar mijn rig: http://rig.rent/rigs/56243

Ik ben bijna altijd verhuurd, ik heb mijn prijzen al omhoog gegooid omdat ik eigenlijk een andere coin ff wilde minen, maar goed als ze +15% extra willen betalen vind ik het best. Ik haal er zo'n 20-30 euro per dag uit. Beetje zelfde als nicehash alleen dan in ETH, LTC en BTC
Die had ik inderdaad al wel eens bekeken. Het grote voordeel bij nicehash is dat het een set-it-and-forget-it soort opstelling kan zijn.

Ik heb nu ongeveer 13-16€/dag met 1 i7 4970K, 1 RX480, 1 GTX 1070 en 2 GTX 1070 TI's @ 590W uit de muur.

Natuurlijk is de keuze van service een beetje eigen voorkeur. Ik plan me meer te verdiepen in de andere opties van zodra ik m'n rig 100% heb terugverdiend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:08
Hallo mede Tweakers,

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik heb op het moment de huidige set up:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 33,50€ 33,50
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 75,89€ 75,89
6MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC€ 299,-€ 1.794,-
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,56€ 44,56
2be quiet! System Power 8 600W€ 59,50€ 119,-
1Corsair Force LS V2 60GB€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.110,95

Daarbij heb ik deze risers van Conrad en deze Sata naar 6 pins van allekabels.nl bestelt.

Heeft er iemand ervaring met het moederbord en een paar GTX 1060 kaarten die het aan de praat te krijgen? Op het moment heb ik Windows 10 pro geïnstalleerd en ziet windows alle kaarten. Echter zijn er maar 2 geïnstalleerd en hebben de overige kaarten een code 12 melding.
This device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system. (Code 12)
Ik krijg op 2 kaarten na de rest niet geïnstalleerd dat windows ze kan gebruiken. Heb de HackFlags methode al geprobeerd en heb meerdere keren Windows 10 en de Nvidia driver opnieuw geïnstalleerd.

EDIT: te snel op enter gedrukt

[ Voor 3% gewijzigd door Jovano op 03-01-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Jovano De voeding is niet geschikt voor een dual PSU setup doordat die geen DC-DC heeft maar group regulation. Hierdoor worden de 12V en 5V tegelijk gereguleerd. Op het moment dat je de 12V gaat belasten en de 5V niet, zakt de 12V volledig in en de 5V schiet omhoog.

Daarnaast moet je ook zeker niet die sata naar 6 pins PEG verloopjes gebruiken, dat is zeer brand gevaarlijk in een mining PC.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 03-01-2018 12:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:08:
@Jovano De voeding is niet geschikt voor een dual PSU setup doordat die geen DC-DC heeft maar group regulation. Hierdoor worden de 12V en 5V tegelijk gereguleerd. Op het moment dat je de 12V gaat belasten en de 5V niet, zakt de 12V volledig in en de 5V schiet omhoog.

Daarnaast moet je ook zeker niet die sata naar 6 pins PEG verloopjes gebruiken, dat is zeer brand gevaarlijk in een mining PC.
Ik zie dat ze voor de risers wel worden gebruikt, zie onderstaande link. Is dat geen probleem?

https://www.esmining.nl/a...riser-juli-2017-ver-008c/

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
eMKa schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Ik zie dat ze voor de risers wel worden gebruikt, zie onderstaande link. Is dat geen probleem?

https://www.esmining.nl/a...riser-juli-2017-ver-008c/
Dat ligt eraan hoeveel stroom de videokaart door het PCI Express slot trekt, sommigen doen maar iets van 1 ampère, terwijl anderen wel 5 ampère er door heen kunnen trekken. Daarnaast is het ook afhankelijk van als je meerdere van deze dingen op één kabel vanuit de voeding aansluit. Er zit namelijk maar één 12V draad in zo'n kabel. Als je daar bijvoorbeeld drie videokaarten op aansluit welke elk 4 ampère vragen, dan vraag je problemen, in dit geval dus smeltende connectors en een kans op brand.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Laatst online: 15:08
Oh... en hoe kan je herkennen of een voeding geschrikt is? Dat wordt terug sturen dus...
Wat raad je dan aan om te gebruiken? Sata naar molex?
EDIT: ik gebruik die ook voor de risers, niet voor de videokaart zelf :P De PSU gaat direct vanuit de voeding naar de videokaart(en).

[ Voor 7% gewijzigd door Jovano op 03-01-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pongthamong schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Hoe voorkom je hiermee dat mensen 'dingen' doen met jouw pc die je niet wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jovano schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Oh... en hoe kan je herkennen of een voeding geschrikt is? Dat wordt terug sturen dus...
Als je ATX 2.4 in de pricewatch aan klikt en dan ook minimaal 4 PEG connectors zou je de juiste voedingen moeten krijgen.

Zo dus: categorie: Voedingen

Voor 73 euro ex verzenden zijn twee pricewatch: Corsair TX650M V2 wel interessant door zijn relatief goede kwaliteit, vrij hoog rendement en vrij lage prijs. Echt stil is de voeding overigens niet, maar dat lijkt mij niet echt belangrijk, want dat zal de rest van de miningrig ook niet zijn.

Andere optie is een enkele pricewatch: BitFenix Whisper BWG850M met 6 PEG connectors. Eén voor elke videokaart. Als je dan nog drie risers neemt met een sata power aansluiting en één met een molex aansluiting kun je elke risers op zijn eigen kabel aan sluiten. Dat is de meest veilige manier.
Wat raad je dan aan om te gebruiken? Sata naar molex?
Elk verloopje wat je gebruikt is een potentieel gevaar omdat de connectie nooit echt geweldig is. Een goede verbinding is dan ook gesoldeerd. ;) Daarnaast bevat een heel groot deel van de molex naar sata verloopjes ook een productiefout, waardoor er twee draden kortsluiting kunnen maken na verloop van tijd, dus nee ook niet zulke verloopjes.
EDIT: ik gebruik die ook voor de risers, niet voor de videokaart zelf :P De PSU gaat direct vanuit de voeding naar de videokaart.
In dat geval moet het goed gaan, mits de videokaarten niet veel stroom door het PCI Express slot trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Hoe voorkom je hiermee dat mensen 'dingen' doen met jouw pc die je niet wil?
Ze huren niet echt je PC hoor, ze krijgen geen inloggegevens of iets dergelijks. Je doet eigenlijk net zoals met NiceHash naar een pool minen als verhuurder, bijvoorbeeld de equihash pool. Een huurder kan dat een coin uitzoeken op het equihash algortime, bijvoorbeeld zec, zcl, hush, btcz, snowgem, zencash noem maar op en dan stelt hij in de miningrigrental omgeving in dat de miner die gehuurd moet worden moet omschakelen van de equihash pool van miningrigrentals naar zijn ingestelde pool. Dat gebeurd allemaal op de site zelf net zoals dat bij Nicehash ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
@Jovano
Is dat zo? Ik dacht dat dat juist om de molex naar sata variant ging?
Daarnaast wordt er ook aangeraden slechts 2 risers te poweren per sata kabel ivm voorkomen dat de boel niet smelt aan de kant van je psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
HowsMyApple schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat dat juist om de molex naar sata variant ging?
Daarnaast wordt er ook aangeraden slechts 2 risers te poweren per sata kabel ivm voorkomen dat de boel niet smelt aan de kant van je psu.
Dat is zo, maximaal 2 risers per sata kabel. Deze risers moet je hebben: https://images-na.ssl-ima...I/71XzHmjqD6L._SX522_.jpg

Ik dacht dat je vroeger op 006c als type moet zoeken maar blijkbaar zijn er wat nieuwere. https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Moet je hem wel goed aansluiten via de sata dus en die overige molex en andere connector niet gebruiken

[ Voor 74% gewijzigd door poNgz0r op 03-01-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 23:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Nieuw subforum, nieuw thuis voor dit topic. Schopje naar CC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:11
Misschien al voorbij gekomen, maar mensen bijvoorbeeld ervaring met "kryptex"?
Heb 24/7 een pc draaien thuis en hoe ik het zo begrijp zou dit nog redelijk leuk kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag! Sorry voor de geletterdheid. Ik kom uit een ander land. Daarom gebruik ik een tolk) Ik ben geïnteresseerd in cloud mining. Op dit moment vond ik alleen deze van min of meer normaal: spam kan iemand iets anders suggereren?

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 04-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:52
Hallo,

Ik heb onderstaande voeding vandaag binnen gekregen: Chieftec GPM-1000C. Specssheet (copy paste van alternate):

Vermogen Gezamelijk 1000 W
+12V gezamenlijk 1000 W
+3,3V en +5V gezamenlijk 130 W
Efficiëntie T/m 90 %
Ingangsspanningsbereik 100-240
Standaard ATX 2.03, ATX12V 2.3, ATX12V 2.4, EPS
Vormfactor ATX
Certificaat NVIDIA SLI-ready, AMD CrossFireX, 80 PLUS Gold
Stroomsterkte +3,3 V 25 A
+5 V 25 A
+5 Vsb 3 A
-12 V 0.8 A
+12 V gezamelijk 83.3 A
+12 V1 83.3 A
PFC Actieve PFC
Schakelaar 1x Aan-/ uitschakelaar
Aansluitingen 10x 15-pin SATA, 1x 20-Pin-ATX, 1x 24-Pin-ATX12V-2.x, 2x 4+4-Pin-12V, 1x 4-pin-3,5", 3x 4-pin-5,25", 6x 6 + 2-pins PCIe, 1x EPS, 1x AC-in
Koeling Aantal fans 1x 140 mm fan(s)
Beveiligingsfuncties Bescherming tegen stroompieken (OCP)), Overspanningsbeveiliging (OVP), Onderspanningsbeveiliging (UVP), Beveiliging tegen overbelasting (OLP/OPP), Kortsluiting (SCP), Oververhitting bescherming (OTP)
Afmetingen Breedte 150 mm x Hoogte: 87 mm x Diepte 160 mm

Deze heeft 6 maal 6x2 pcie aansluitingen. Mijn idee is om er een 6 gpu mining setup mee te gaan bouwen. Nu is mijn eerste kaart een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 die (helaas) 2 van deze aansluitingen gebruikt. Nu vraag ik mij af of het kwalijk kan zijn om bij 1 van de 6x2 aansluitingen te splitten zodat ik toch nog 6 kaarten kan gebruiken. Er van uit gaande dat de rest van de kaarten wel een enkele 8 pins aansluiting gebruikt natuurlijk.

Dat gezegd en gevraagd hebbende ben ik benieuwd wat voor frames jullie gebruiken voor jullie mining rigs. Je kan ze natuurlijk overal wel bestellen voor 90 tot honderden euro's maar dat zijn weer extra kosten. Ik ben benieuwd of er niet stiekem 1 of ander ikea schoenenrekje van 15 euro oid heel precies maar toch ruim een 6 gpu mining setup kan behuizen.

Bij voorbaat dank!

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Zijn er hier mensen met een Asrock H81 pro btc r2.0 moederbord die powered risers gebruiken? Ik vroeg me af of jullie ook beide extra molexaansluitingen op het moederbord gebruiken om de pci sloten te poweren.

Lees tegenstrijdige verhalen over dat je de pci sloten niet extra hoeft te poweren met 2 molex aansluitingen als je al powered risers gebruikt aangezien het dan te veel stroom door je pci sloten zou kunnen trekken, terwijl de ander zegt dat je dit wel kan doen want je pci slot zou niet meer stroom vragen dan ie nodig heeft. Iemand die hier een duidelijke uitleg over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
De afgelopen uren heb ik een flink aantal pagina's uit dit topic doorgenomen en verder onderzoek gedaan.

Ik heb nog een PC staan, die ik vrijwel niet gebruik. Het is een Asrock H170M Pro4/i7 6700/64GB aangesloten op een Seasonic G-360 PSU in een Antec ISK600M kast (micro ATX). Ik overweeg deze uit te rusten met 1 (en als het me bevalt, er ruimte is misschien 2) GTX 1070 Ti 8GB kaart(en), zoals deze bijv.

Volgens whattomine zou ik (op dit moment) zo'n 3 à 4 EUR per dag kunnen 'verdienen'. Dit lijkt me wel zinvol om de PC op deze manier nog nuttig in te zetten.

Voordat ik echter dit ga bestellen, nog een concrete vraag waar ik erg benieuwd naar ben, of jullie veel tijd kwijt zijn met het minen op zich, zoals finetuning, keuzes voor coins enz.
Het liefst richt ik het 1x in, waarna ik het met een gerust hart een aantal weken kan laten draaien.

Update: 'k moet volgens mij ook een nieuwe voeding aanschaffen, omdat er een 500W voeding nodig is en m'n huidige voeding sowieso geen 6+2 PCIE connector heeft :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Cranberry op 04-01-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
AtlAntA schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:58:
Deze heeft 6 maal 6x2 pcie aansluitingen. Mijn idee is om er een 6 gpu mining setup mee te gaan bouwen. Nu is mijn eerste kaart een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 die (helaas) 2 van deze aansluitingen gebruikt. Nu vraag ik mij af of het kwalijk kan zijn om bij 1 van de 6x2 aansluitingen te splitten zodat ik toch nog 6 kaarten kan gebruiken. Er van uit gaande dat de rest van de kaarten wel een enkele 8 pins aansluiting gebruikt natuurlijk.
Ik heb een hele batch van die splitters gekregen. Ik had ze op ebay besteld ooit helaas pasten ze niet allemaal want dat bedrijf had er een paar CPU stekkers tussen gedaan en dan is er net 1 of 2 "vormpjes" anders waardoor die net niet past. Als je interesse hebt moet je het maar zeggen.

Overigens denk ik niet dat het verstandig is om ze zo aan te sluiten met vol vermogen. Ik undervolt mijn GPU's altijd en probeerde toen 1 in plaats van 2 8 pins aan te sluiten maar dan start de machine niet op. Daarom heb ik toen die splitter gekocht zodat beide poorten voorzien zijn van een 8pin. PC uiteindelijk zo ingesteld dat ik maar 110W per kaart trok. Vanuit dat oogpunt zag ik toen geen gevaar.
AtlAntA schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:58:
Dat gezegd en gevraagd hebbende ben ik benieuwd wat voor frames jullie gebruiken voor jullie mining rigs. Je kan ze natuurlijk overal wel bestellen voor 90 tot honderden euro's maar dat zijn weer extra kosten. Ik ben benieuwd of er niet stiekem 1 of ander ikea schoenenrekje van 15 euro oid heel precies maar toch ruim een 6 gpu mining setup kan behuizen.
Ik heb voor een paar tientjes hout gekocht bij de praxis, het door hun gratis op maat laten zagen en thuis in elkaar geschroeft. Verder zie ik allerlei creaties, mensen die hun videokaarten gewoon plat leggen op een schoenen rek, een wasrek gebruiken etc. etc. Tja het is maar net wat je fijn vind en hoeveel moeite je wil doen
Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste