theduke1989 schreef op maandag 18 december 2017 @ 06:20:
[...]
Een goed bat file is belangrijk om de settings op orde te krijgen. In principe kan je met dat de cpu en gpu aansturen om op de gewenste snheid te minen.
Zelf wil ik ltc of etherium minen met behulp van mijn cpu en gpu.
CPU minen heeft geen enkele nut. Die markt is verzadigd.
Een batfile is zoals gezegd geen programma. het is niet meer dan een windows script waar je bijv een powershell of executable in zet. Het is dus meer een snelkoppeling met wat parameters.
Binnen elk mining programma heb je vaak wel een .bat file. De settings (parameters) kunnen per software pakket verschillend zijn, en dat is niets meer dan tweaken/testen/fail/opnieuw/testen. etc.
De ene setting werkt wel voor ETH, maar is minder geschikt voor ETC.
Je moet dus kennis opdoen van het software pakket wat je wil gebruiken, wat je ermee kan, en de settings uitproberen.
En ik heb zelf ook nog een hoop te leren.
@CFC-Mathijs
ik ben eigenlijk niet eens een miner. Ik mine maar met 1 gtx1070 op mijn game PC. Ik ben in maart begonnen met wat handelen en het minen vanaf juni, om zo te leren (nieuwe hobby). Ik heb (nog) niet de behoefte om een rig op te zetten. Met handelen verdien ik namelijk meer en sneller. Maar ik vind het wel leuk om uit te zoeken.
Het is soms bedroevend om te zien dat mensen niet eerst zelf gaan zitten lezen, googlen, proberen, opnieuw proberen, oplossing zoeken en dan pas vragen. Dat is in het handel topic net zo. Er komen zo vaak dezelfde vragen voorbij dat ik geen zin meer heb om er op te reageren.
Wil iemand beginnen met minen? Lees het hele topic maar door. De meeste info staat erin.
Ik wil rustig iedereen helpen, ook via pb, maar het is wel tweakers beleid dat men zelf eerst wat doet. Het is hier geen winkel.
@
Aramius
Tips/vragen:
Is dit een goede prijs of denken jullie dat het zelf in elkaar zetten van een vergelijkbare rig veel goedkoper kan?
is dit een prijs waarbij je de hardware in elkaar laat zetten of ga je het zelf bouwen?
Tip: gebruik de
Handleiding Pricewatch om je onderdelen bij elkaar te zoeken, dan weet je ook gelijk of de prijs hetzelfde is.
Ik zou beginnen met 1 rig. Maar goed, wie ben ik
- hoe ga je je rig hardware technisch onderhouden?
- Wat is buitenland? Duitsland/Belgie, of Spanje? (ivm vraag hierboven)
- Hoe ga je remote je rig resetten bij een BSOD?
- Risers kunnen kapot gaan, hoe vervang je die?, zelfde geldt voor GPU's
- wat als je internet eruit ligt, hoe ga je dat remote monitoren (kan wel uiteraard)
Gratis stroom? Geldt die prijs voor regulier verbruik (FUP) of mag je het stopcontact leeg trekken? 18 kaarten (wat zou het zijn totaal: 1500W continue?)
Mining software: Claymore
Waar wil je op gaan minen? Aan de hand daarvan kun je een betere keuze maken m.b.t de GPU's die je kiest
Netwerk camera's om je rigs visueel te monitoren (brandgevaar, etc).
Hoe zit het met je brandverzekering, brandsensoren, etc? Het gevaar bestaat natuurlijk altijd.
Zoals anderen hier ook al aangaven. Begin eens klein, want plug en play zal het niet worden gok ik zo.