Zpool / ahashpool / hashrefinery / MiningPoolHubErasmo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 07:22:
[...]
Vrij weinig nieuws helaas... Helaas kan winminer de toestroom van nieuwe miners niet goed aan en staat m'n bak nu regelmatig te idlen. Iemand nog een ander goed alternatief?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1777336.0
Hebben jullie tips waar je het beste onderdelen kan bestellen om zelf een miner rig te maken?
Ik ben nieuw op het gebied van minen, en heb dit topic al redelijk doorgelezen..
Mijn doel is een miner rig aan te schaffen om in eerste instantie Ethereum/Monero te minen.
Wat ik begrepen heb is AMD goedkoper maar kost meer qua stroomverbruik. Mijn budget is 2 tot 3.000 euro. In eerste instantie wil ik mijn coins terug verkopen om mijn aanschaf terug te verdienen, daarna wil ik voornamelijk holden, heb al een wallet en trade op dit moment wat in andere coins.
Hebben jullie tips om te op weg te helpen?
Is er iemand hier die mining rigs bouwt en mij de juiste internetwebsites door kan geven waar hoge kwaliteit spullen aan te schaffen zijn zoals pcie powered risers op molex 1x - 16x. Ik hoor namelijk dat er heel veel slechte kwaliteitspullen verkocht worden.
Mijn missie deze komende maand om 5 nodes klaar te hebben voor het begin van de mining van het aangepaste X11 algorithme. Heb al een gamepc omgebouwd tot node dus nu nog 4 bouwen.
Worden er nog H81 pro asrock boards gebruikt door mensen of is iedereen van dat merk afgestapt? mijn 2013 mining verleden brandden er altijd unpowered risers door... wel enkele van die motherboards weggedaan toen ik problemen onderzocht.
Heb geen internet in de garage dus dat zal bij mij allemaal via wifi moeten gebeuren. 2 meter van de router 2 muren ertussen.
Heeft elke mining rig zijn eigen stroomgroep nodig? of kunnen er wel 2 per groep?
Mijn plan is om 4 dure efficiente gpu's per mining rig te gebruiken. Budget 10k euro.
[ Voor 4% gewijzigd door BabyRattle op 08-12-2017 11:44 ]
Ik draai nu Awesomeminer om te testen. Die zoekt automatisch uit bovenstaande pools de beste op en instellen is een kwestie van je deposit adres invullen en op start drukken. Vooralsnog zijn de eerste impressies goed.Destrega schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:00:
[...]
Zpool / ahashpool / hashrefinery / MiningPoolHub
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1777336.0
Even shoppen in de pricewatch en je bent al aardig op weg, team groen/rood is een persoonlijke keuze, net zoals bij gamen.silvi0 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:04:
Goedemorgen,
Hebben jullie tips waar je het beste onderdelen kan bestellen om zelf een miner rig te maken?
Ik ben nieuw op het gebied van minen, en heb dit topic al redelijk doorgelezen..
Mijn doel is een miner rig aan te schaffen om in eerste instantie Ethereum/Monero te minen.
Wat ik begrepen heb is AMD goedkoper maar kost meer qua stroomverbruik. Mijn budget is 2 tot 3.000 euro. In eerste instantie wil ik mijn coins terug verkopen om mijn aanschaf terug te verdienen, daarna wil ik voornamelijk holden, heb al een wallet en trade op dit moment wat in andere coins.
Hebben jullie tips om te op weg te helpen?
Voor dat geld kun je een prima rig in elkaar zetten, hoeveel kaarten wil je er in hangen?
Ligt eraan hoeveel stroom ze trekken natuurlijk, een setup met 1060's kun je er prima meerdere van op een groep hangen, hang je een serverkast vol met ti's wordt het een ander verhaal... Je zou kunnen overwegen om in de winter in huis te minen, scheelt in je stookkosten.BabyRattle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:53:
Ik heb 5 guardian nodes bemachtigd bij Waltonchain voor de 10e.
Is er iemand hier die mining rigs bouwt en mij de juiste internetwebsites door kan geven waar hoge kwaliteit spullen aan te schaffen zijn zoals pcie powered risers op molex 1x - 16x. Ik hoor namelijk dat er heel veel slechte kwaliteitspullen verkocht worden.
Mijn missie deze komende maand om 5 nodes klaar te hebben voor het begin van de mining van het aangepaste X11 algorithme. Heb al een gamepc omgebouwd tot node dus nu nog 4 bouwen.
Worden er nog H81 pro asrock boards gebruikt door mensen of is iedereen van dat merk afgestapt? mijn 2013 mining verleden brandden er altijd unpowered risers door... wel enkele van die motherboards weggedaan toen ik problemen onderzocht.
Heb geen internet in de garage dus dat zal bij mij allemaal via wifi moeten gebeuren. 2 meter van de router 2 muren ertussen.
Heeft elke mining rig zijn eigen stroomgroep nodig? of kunnen er wel 2 per groep?
Mijn plan is om 4 dure efficiente gpu's per mining rig te gebruiken. Budget 10k euro.
Totaal 5 rigs wil ik draaiende 3 a 4 gpu kaarten per rig lijkt mij voldoende
[ Voor 30% gewijzigd door BabyRattle op 08-12-2017 12:55 ]
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Heb je ook een idee wat ik voor lijst aan onderdelen kan bestellen? wil ook via wifi connecten dus usb 3 wifi erbij
4-6 gpu's , 8gb ddr4 ram, cpu g4400 is prima en moederboard is?? zowiezo met 6 slots voor de powered risers
Heb al 1 gamepc omgebouwd die alleen nog nieuwe gpus moet hebben erbij.
Dus complete set 4 computers en 1 pc hoeft alleen nog maar gpu's en dat voor 10k euro tops
[ Voor 57% gewijzigd door BabyRattle op 08-12-2017 13:07 ]
Ik ben van plan 6 kaarten erin te hangen, ik lees veel over de Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition, echter is deze best schaars.. Nu kwam ik door wat te zoeken bij de SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 570 8GD5, is dit een goeie keus? Is er ergens een overzicht welke videokaarten aan te raden zijn? Verder is er ergens wat meer informatie te vinden over het opzetten van z'n rig? Ben redelijk technisch maar heb nog nooit zn kast gebouwdErasmo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:48:
[...]
Even shoppen in de pricewatch en je bent al aardig op weg, team groen/rood is een persoonlijke keuze, net zoals bij gamen.
Voor dat geld kun je een prima rig in elkaar zetten, hoeveel kaarten wil je er in hangen?
Met welk mine programma minen jullie. En wat staat er in jullie bat file. Ik heb vandaag CCminer geïnstalleerd om te proberen. Heb nVidia kaarten. Maar bleef vaak crashen. Nu weer terug naar Pirl en Vertcoin.cyclone schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:02:
Weet niet of het "done" is maar mocht dat niet zo zijn delete deze post s.v.p. maar.
Maar ik ben zelf ook net begonnen met een Rig en heb ook een pool opgezet voor Electroneum.
Maar met een paar miners kom ik niet zover dus mocht iemand nog een nederlandse ETN pool zoeken :
www.etnpool.nl
Ik ben benieuwd wat de markt van ETN gaat doen als de ICO munten er bij komen. Een prijsdip? Ze hadden een tijdje geleden last van hackers en zijn nu de problemen aan het oplossen (nog steeds...).
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ah oke 5 aparte, ja duidelijk. Ik heb een ASrock ProBTC moederboard. Daar heb je 6 PCI-E slots. Kost nog geen €100. De risers kun je op verschillende mine websites bestellen. Google maar op ethereum miners, dan krijg je verschillende NL webshops die dat spul verkopen. Ik heb zelf risers bij ethereumminers.nl gekocht. Er gaat wel direct een SATA naar de riser ipv SATA --> Molex. Scheelt je weer een los kabeltje dat in je rig hangt.BabyRattle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:04:
Haha dat is het nou juist met guardian masternodes 5 computers heb ik daarvoor nodig . Denk dat alles gebalanceerd moet zijn dan ipv 1 computer 6 gpu en 1 computer 1 gpu
Heb je ook een idee wat ik voor lijst aan onderdelen kan bestellen? wil ook via wifi connecten dus usb 3 wifi erbij
4-6 gpu's , 8gb ddr4 ram, cpu g4400 is prima en moederboard is?? zowiezo met 6 slots voor de powered risers
Heb al 1 gamepc omgebouwd die alleen nog nieuwe gpus moet hebben erbij.
Dus complete set 4 computers en 1 pc hoeft alleen nog maar gpu's en dat voor 10k euro tops
Maar kijk in de pricewatch voor je onderdelen.
ETN heeft geen zin met CPU te minen, het is cryptonight algoritme, gewoon met GPU'sMathadon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:07:
[...]
Heb ik ook gedaan, ik zie dat ETN voornamelijk CPU mining is, dus minder geschikt voor mijn AMD (GPU) mining rigs, lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door poNgz0r op 08-12-2017 14:44 ]
Videokaarten zijn sowieso schaars, qua AMD is alles boven een 470 wel te doen afhankelijk van wat je wilt minen. Deze site kijkt vaak dieper naar een kaart: http://cryptomining-blog.com/silvi0 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:34:
[...]
Ik ben van plan 6 kaarten erin te hangen, ik lees veel over de Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition, echter is deze best schaars.. Nu kwam ik door wat te zoeken bij de SAPPHIRE Nitro+ Radeon RX 570 8GD5, is dit een goeie keus? Is er ergens een overzicht welke videokaarten aan te raden zijn? Verder is er ergens wat meer informatie te vinden over het opzetten van z'n rig? Ben redelijk technisch maar heb nog nooit zn kast gebouwdBijv. hoe sluit ik 6 kaarten aan op een moederbord? Nog advies over de keuze moederbord?
Qua bouwen is het een normale computer behalve een hoop risers, op youtube zijn vele tutorials te vinden.
Je hoeft ze dan ook niet in de woonkamer te zetten natuurlijk, maar in een hobbykamer oid heb je er geen last van.BabyRattle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:50:
Zal niet in de woonkamer kunnen lijkt mij. Lawaai?? ja ik denk zelf 3-4 kaarten per rig.
Je kan ze ook met CPU minen. Wordt ook via de officiele site van ETN uitgelegd hoe dat moet. Zal uiteraard minder opleveren dan GPU.pongthamong schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:14:
[...]
ETN is geen CPU mining het is cryptonight algoritme, gewoon met GPU's
Zucht ik ga deze discussie niet eens aan. CPU mining heeft gewoon NOOIT zin. Echt nooit.PM_Petrol schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:43:
[...]
Je kan ze ook met CPU minen. Wordt ook via de officiele site van ETN uitgelegd hoe dat moet. Zal uiteraard minder opleveren dan GPU.
Dat is een ander verhaalpongthamong schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:44:
[...]
Zucht ik ga deze discussie niet eens aan. CPU mining heeft gewoon NOOIT zin. Echt nooit.
Naar welke bat file refereer je precies ?PM_Petrol schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:59:
[...]
Met welk mine programma minen jullie. En wat staat er in jullie bat file. Ik heb vandaag CCminer geïnstalleerd om te proberen. Heb nVidia kaarten. Maar bleef vaak crashen. Nu weer terug naar Pirl en Vertcoin.
Ik ben benieuwd wat de markt van ETN gaat doen als de ICO munten er bij komen. Een prijsdip? Ze hadden een tijdje geleden last van hackers en zijn nu de problemen aan het oplossen (nog steeds...).
Op mijn PC (1 AMD gpu) gebruik ik XMR-AEON-STAK
Die kun je gewoon starten als je de config.txt hebt aangepast.
Daarin zet je je wallet en het pool adres :
"pool_address" : "etnpool.nl:5555",
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ja dit bedoelde ik.cyclone schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:23:
[...]
Naar welke bat file refereer je precies ?
Op mijn PC (1 AMD gpu) gebruik ik XMR-AEON-STAK
Die kun je gewoon starten als je de config.txt hebt aangepast.
Daarin zet je je wallet en het pool adres :
"pool_address" : "etnpool.nl:5555",
Ik wil de volgende setup kopen om te bouwen als Rig voor het minen van diverse munten (net wat op het moment het beste te minen valt) Kunnen jullie hierin advies geven? Of mis ik nog wat in mijn bestelling?
Behuizing
The SimpleXX Stacker open frame behuizing
Processor
https://www.ethereumminer...Celeron-G3260---1150.html
Moederbord
ASROCK 1150 H81 PRO BTC R2 0
Videokaarten 6x
SAPPHIRE NITRO+ RADEON RX 580 8GD5 SPECIAL EDITION
Geheugen
ADATA ADDS1600W4G11-R 4GB DDR3 1600MHZ GEHEUGENMODULE
SSD 120 GB
Voeding CORSAIR HX1000 V2 VOEDING
Dit heb je nodig :
4x55cm aluminium hoek profiel (ik heb 15x15x1 mm genomen)
4x35cm aluminium hoek profiel
4x30cm aluminium hoek profiel
1x55cm wood
4x35cm wood
Koop wel goeie schroeven (zelftappers) daar ben ik de mist mee ingegaan en moest alles voorboren wat een hoop extra tijd koste.
[ Voor 102% gewijzigd door cyclone op 09-12-2017 11:16 ]
ik mine op de Mining Pool Hub met MultiPoolMiner, nu krijg ik constant het volgende wanneer hij op zpool gaat:
Stratum Connection Failed: Failed to connect to <zpool> port: xxxx: timed out, wat kan hiervan de rede van zijn?
Ik heb het op meerdere computers, en verschillende connections geprobeerd.
Of ga naar de praxis, haal 3 meter hout, laat het voor zagen en schroef het thuis in elkaar. Nog makkelijkercyclone schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:11:
En je behuizing lekker zelf maken even langs de hornbach, beetje zagen en schroeven bespaart je zeker 70 euro.
Dit heb je nodig :
4x55cm aluminium hoek profiel (ik heb 15x15x1 mm genomen)
4x35cm aluminium hoek profiel
4x30cm aluminium hoek profiel
1x55cm wood
4x35cm wood
Koop wel goeie schroeven (zelftappers) daar ben ik de mist mee ingegaan en moest alles voorboren wat een hoop extra tijd koste.
[video]
Ik heb een toren (Zie picture's op vorige pagina's) in m'n living draaien. Verwarmt heel m'n huis. Lawaai is zoals een ventilator die in de zomer aanstaat voor wat koeling. Iets minder zelf. Met de TV aan hoor ik hem niet "blazen". Is een aangename warmte. Spaart me 100 Euro uit per maand aan gas kosten. Het is een pleister op de wonde wat elektriciteit betreft maar hey, 100 Euro is 100 Euro.BabyRattle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:50:
Zal niet in de woonkamer kunnen lijkt mij. Lawaai?? ja ik denk zelf 3-4 kaarten per rig.
Ik heb een hoop miners op locatie staan. Ik heb nu 4 miners (24 kaarten) per stroomgroep. Persoonlijke keuze, niet getest of er meer op kunnen of niet. Ik denk het wel maar is niet nodig. Elektriciteit is nu ook niet onmiddellijk m'n specialiteit.
Als je wat geduld hebt kan je jouw risers wel in China bestellen. Ikzelf koop ze via iemand aan omdat ik het geduld niet heb om te wachten. De laatste nieuwe versies netjes geleverd via track & trace. Prijs valt goed mee, en ja, ik weet het, ze zelf bestellen is en blijft een stuk goedkoper.
Al m'n miners maken gebruik van het H81 Pro BTC 2.0 Moederbord. Vrij goedkoop en nooit geen problemen mee. Plof daar de goedkoopste CPU, RAM & SDD in (Of USB stick als je bijvoorbeeld Ethos gebruikt) en voila.
De kaarten die je gebruikt hangen een beetje af van welke coin je precies wil gaan minen. Ikzelf hou het bij 1 munt dus al m'n rigs zijn daar op afgesteld.
USB 3 is niet nodig voor je netwerkverbinding, zoveel bandbreedte gebruikt je miner nou ook weer nietBabyRattle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:04:
Ja kan ook alleen vind ik hout minder mooi, minder prettig om mee te werken omdat je alles moet voorboren (anders splijt het) en de bouwmarkt die jij noemt levert gewoon waaibomen kwaliteit voor een premium prijs.pongthamong schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:07:
[...]
Of ga naar de praxis, haal 3 meter hout, laat het voor zagen en schroef het thuis in elkaar. Nog makkelijker
Maar idd ongeacht waar je heen gaat je kunt hem ook van hout maken, ik heb de voorkeur voor aluminium omdat het voor mij sneller werkt (zaag je net zo makkelijk zo niet makkelijker door dan hout) en met goeie schroeven staat hij zo in elkaar (zoals je ziet op het filmpje).
Punt is uiteindelijk dat je makkelijk een behuizing inelkaar kunt schroeven voor nog geen kwart van de prijs van de behuizing die genoemd werd.
[ Voor 9% gewijzigd door cyclone op 09-12-2017 14:33 ]
Je hoeft niks voor te boren hoor, splijt helemaal niet. Gewoon ff een spijker met de zijkant van de kop erop slaan en klaar. Tja minder mooi, misschien wel, boeit mij vrij weinig ding staat toch op zolder. Ik weet niet of jij er met een stoel de hele dag naar zit te kijken, maar ik zie mn miner nooit haha.cyclone schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:32:
[...]
Ja kan ook alleen vind ik hout minder mooi, minder prettig om mee te werken omdat je alles moet voorboren (anders splijt het) en de bouwmarkt die jij noemt levert gewoon waaibomen kwaliteit voor een premium prijs.
Maar idd ongeacht waar je heen gaat je kunt hem ook van hout maken, ik heb de voorkeur voor aluminium omdat het voor mij sneller werkt (zaag je net zo makkelijk zo niet makkelijker door dan hout) en met goeie schroeven staat hij zo in elkaar (zoals je ziet op het filmpje).
Punt is uiteindelijk dat je makkelijk een behuizing inelkaar kunt schroeven voor nog geen kwart van de prijs van de behuizing die genoemd werd.
Hier niet, ben overgestapt naar een ander.poen17 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:56:
Lukt het iemand nog met zpool te minen..?
0,58 cent stroomkosten per dag. €3,59 bruto opbrengst = 3,01 euro netto per dag. Dat was eerder via claymore of nicehash meer richting de 1,30 wat ik overhield.
(* doel is niet om mijn kaart terug te verdienen)
@poen17 Wat is je probleem dan. Hij doet het niet is te kort door de bocht.
Ik zie het al. ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad met die miner. Ik had geen zin om uit te zoeken wat het probleem was. (Firewall stond open, maar bleef fouten krijgen). Ik ben overgestapt naar nemosminer en sindsdien geen problemen meer gehad. En ook Zpool loopt primapoen17 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:17:
hey hoi,
ik mine op de Mining Pool Hub met MultiPoolMiner, nu krijg ik constant het volgende wanneer hij op zpool gaat:
Stratum Connection Failed: Failed to connect to <zpool> port: xxxx: timed out, wat kan hiervan de rede van zijn?
Ik heb het op meerdere computers, en verschillende connections geprobeerd.
[ Voor 43% gewijzigd door NLMaca op 09-12-2017 15:49 . Reden: edit: zpool quote ]
na het lezen van dit boek de afgelopen dagen zit ik nog steeds met ballonnen vol met vraagtekens die boven mijn hoofd zweven
Ik heb 2 radeon rx570 gigabyte gekocht en in mijn moederbord Asrock Fatal1ty gezet
nu de vragen:
welke mining software is geschikt voor deze
moet ik nog aanpassingen doen om beide kaarten te laten werken (in het programma computta werkt er namelijk maar 1 hash rate 525 h/s)
dan komen uiteraard de vragen nog van welke pool/coin en instellingen
maar first things first denk ik dan maar en eerst de setup goed krijgen
alvast thnx voor hints tips en uitleg
@Flipside22 , hoe kun je zien hoeveel je precies binnen krijgt per dag?
Normaal had ik gezegd NiceHash maar daar was wat meethepeppi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:50:
geachte tweak wizzards
na het lezen van dit boek de afgelopen dagen zit ik nog steeds met ballonnen vol met vraagtekens die boven mijn hoofd zweven![]()
Ik heb 2 radeon rx570 gigabyte gekocht en in mijn moederbord Asrock Fatal1ty gezet
nu de vragen:
welke mining software is geschikt voor deze
moet ik nog aanpassingen doen om beide kaarten te laten werken (in het programma computta werkt er namelijk maar 1 hash rate 525 h/s)
dan komen uiteraard de vragen nog van welke pool/coin en instellingen
maar first things first denk ik dan maar en eerst de setup goed krijgen
alvast thnx voor hints tips en uitleg
thnx daar ga ik maar eens naar kijken.Erasmo schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:10:
[...]
Normaal had ik gezegd NiceHash maar daar was wat meeAwesome miner is vrij n00b-proof, deposit adres invullen, benchmark draaien en op start drukken.
CGMiner ben ik ook al mee aan het stoeien lukt wel maar snap er dus nx van
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb 4 mining rigs op een externe locatie waar ik niet makkelijk bij kan. Ik beheer deze met teamviewer.
Echter heb ik vanaf het begin al dat 2 van de 4 mining rigs regelmatig uitvallen, en er dan iemand naar de locatie toe moet om ze uit/aan te zetten.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is, op het moment dat ze uitvallen kan ik wel een teamviewer verbinding maken maar krijg dan zwart beeld te zien. Dus weet niet of er een error gegeven wordt.
Iemand een idee hoe ik erachter kom wat de oorzaak is?
Win10 updates al uitgezet overigens dus dat is het niet. En alle 4 rigs hebben exact dezelfde software en hardware.
Geef ook wat meer specs van je rigs, windows- teamviewer versies, etcbones schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:44:
Heren,
Ik zit met een vreemd probleem. Ik heb 4 mining rigs op een externe locatie waar ik niet makkelijk bij kan. Ik beheer deze met teamviewer.
Echter heb ik vanaf het begin al dat 2 van de 4 mining rigs regelmatig uitvallen, en er dan iemand naar de locatie toe moet om ze uit/aan te zetten.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is, op het moment dat ze uitvallen kan ik wel een teamviewer verbinding maken maar krijg dan zwart beeld te zien. Dus weet niet of er een error gegeven wordt.
Win10 updates al uitgezet overigens dus dat is het niet. En alle 4 rigs hebben exact dezelfde software en hardware.
- https://community.teamvie...e-black-screen/td-p/11434
Zonder foutmeldingen wordt het lastig zoeken inderdaad. Zoals Erasmo al zegt. Eventviewer van het moment dat je die problemen hebt. Zwart beeld lijkt op je GPU driivers die gecrashed zijn.
- Draaien je rigs optimaal of tegen het maximale aan. Als je dan een teamviewer sessie zou openen vraagt dit extra GPU power wat er dan simpelweg niet is.
- Indien je teamviewer en RDP sessies gebruikt tegelijkertijd wil dit ook nog wel eens een bottleneck zijn.
- Is je teamviewer en client up to date en zijn het beide de nieuwste versies? Dit gooit ook nog wel eens roet in het eten.
- Teamviewer service kan gecrashed zijn.
* Bij een rig is het sowieso aan te raden je updates uit te zetten. Zeker met windows. Updaten is prima, maar niet automatisch
- is er een mogelijkheid om gewoon RDP te gebruiken ipv teamviewer (gebruik dan niet de default porten, maar zet port 3389 om naar een andere port per rig) en kijk of je dan nog het probleem hebt.
- Cololocatie is leuk en aardig, maar met dit soort dingen lastig
[ Voor 4% gewijzigd door NLMaca op 10-12-2017 12:22 ]
Al vorderingen gemaakt met awesome mining c.q. is het inderdaad ‘noob proof’ en makkelijk in gebruik?thepeppi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:28:
[...]
thnx daar ga ik maar eens naar kijken.
CGMiner ben ik ook al mee aan het stoeien lukt wel maar snap er dus nx van
Ik overweeg ook te gaan minen, een rig bouwen gaat wel lukken, maar ik heb dus nog geen ervaring met de mining kant van cryptovaluta
Het is prima te doen, heb je al een game computer? Dan kun je daar eventueel mee proefdraaien.RaZaa schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:36:
[...]
Al vorderingen gemaakt met awesome mining c.q. is het inderdaad ‘noob proof’ en makkelijk in gebruik?
Ik overweeg ook te gaan minen, een rig bouwen gaat wel lukken, maar ik heb dus nog geen ervaring met de mining kant van cryptovaluta
Ik heb nog een rig staan met een gtx 690Erasmo schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:03:
[...]
Het is prima te doen, heb je al een game computer? Dan kun je daar eventueel mee proefdraaien.
Van de week maar eens een poging doen.
Ik ben idd aardig op weg.
helemaal noobproof is het nu ook weer niet dat was bv nicehacks wel en computta.
ik moet zeggen een beetje klooien met de settings en de miners dan gaat het in ieder geval werken.
de finetuning daar zit het hem in natuurlijk zoals welke pools en welke munt
maar ik heb nog 2 weken voor mijn rigs komen met de 6 gpu's p stuk
dus elke dag een beetje rommellen en uiteraard tweakers hulp dan zou het allemaal wel moeten gaan lukken
Minder zwaar overklokken, dit heb ik namelijk ook gehad.bones schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:44:
Heren,
Iemand ervaring met dit op Linux?
Alsook, ben nu eens aan het kijken voor een 12 GPU frame te bouwen.

Alu zou steviger/brandveiliger zijn als hout, maar kan je natuurlijk niet zomaar ineenschroeven.
~ beware of misinformation.
Klopt, maar brand niet bij een graadje of 60 hoor. Laat ik het zo zeggen mijn rig draait al maanden op 64 graden max en ik heb geen verbanding gezien op het gedeelte waar de kaarten bevestigd zijn.Nindustries schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:58:
Ik ben me eens aan het inlezen over Monero mining, en in dit reddit topic lijkt men een trucje toe te passen in verband met de AMD HBCC.
Iemand ervaring met dit op Linux?
Alsook, ben nu eens aan het kijken voor een 12 GPU frame te bouwen.![]()
Alu zou steviger/brandveiliger zijn als hout, maar kan je natuurlijk niet zomaar ineenschroeven.
Verwacht niet daar al te veel mee te kunnen minenRaZaa schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:37:
[...]
Ik heb nog een rig staan met een gtx 690![]()
Van de week maar eens een poging doen.
https://anders.com/blockchain/
GrazendeKoe in "[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5"
Haha nee dat doe ik zeker niet, maar puur voor het uitproberen van de software, settings etc moet wel lukken denk ik zo...Erasmo schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:27:
[...]
Verwacht niet daar al te veel mee te kunnen minen
Goed totdat ik weer een leuke ICO tegenkom en aangezien NiceHash dood is ben ik gaan experimenteren met MiningRigRentals. Ik heb daar mijn rig beschikbaar gesteld en dan krijg je een link zoals deze: http://rig.rent/rigs/56243. Ik post de link hier omdat ik er vanuit ga dat jullie mijn rig toch niet gaan huren aangezien jullie er zelf 1 bouw of nog aan het verdiepen zijn erin. Ik moet zeggen ik heb positieve ervaringen ermee. Mijn rig was (waarschijnlijk toeval) na plaatsen binnen 2 uur al verhuurd aan iemand voor 16 uur. Ik krijg voor 16 uur 0,07 LTC dat is zo'n 15 euro.
Het nadeel ten opzichte van NiceHash is dat degene die verhuurd na betaling maar moet hopen dat ik mijn RIG niet offline haal, dat ie kapot gaat of wat dan ook. Je huurt letterlijk een rig en niet per definitief een aantal hashing power. Tenminste tot zover heb ik het nog niet uitgezocht. Mochten jullie het interessant lijken en ook even niet weten wat voor coin je wilt gaan minen kan je nu NiceHash weg gevallen is dit eens proberen.
Het geinige hiervan is: je minet in principe gewoon naar een coin die je wilt, ik heb hiervoor Zcash gekozen en als pool flypool. Wordt je rig ingehuurd voor een x aantal uur dan switch hij automatisch voor naar wat diegene wilt. In je bat bestand mine je wel naar miningrigrentals en op de site geef je dan aan in welke pool je rig zou moeten minen als je niet verhuurd bent
[ Voor 10% gewijzigd door poNgz0r op 12-12-2017 11:33 ]
m.b.t Nemosminer en meldingen zoals connection refused lijkt dit alleen aan de betreffende pools te liggen. Ik kan sinds gisteren niet op Neoscrypt en Nist5 minen. Beide geven de zelfde fout. (stratum.... connection refused). Als ik deze uit de bat file haal werkt de miner weer
Het nadeel is dan gelijk ook, dat de miner blijft proberen om connectie te maken, wat dus inhoudt dat je geld verliest.
Het mooie zou zijn dat er een aantal pogingen ingesteld kan worden en dat er dan overgeschakeld wordt naar een algoritme wat wel bereikbaar is.
@pongthamong
Leuk alternatief, alleen ben ik wel benieuwd als de 16 uur voorbij zijn en je rig dus eigenlijk al weer verhuurd moet zijn om je geld te kunnen verdienen. Niet verhuurd is namelijk geld verlies.
Dan heb je niet goed gelezen (of te snel gelezen, want ik had nog een EDIT). Als je rig niet verhuurd wordt dan schakelt ie over naar de main pool die jij ingesteld hebt. In mijn geval is dat zcash op flypoolNLMaca schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:36:
NLMaca in "Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2"
m.b.t Nemosminer en meldingen zoals connection refused lijkt dit alleen aan de betreffende pools te liggen. Ik kan sinds gisteren niet op Neoscrypt en Nist5 minen. Beide geven de zelfde fout. (stratum.... connection refused). Als ik deze uit de bat file haal werkt de miner weer
Het nadeel is dan gelijk ook, dat de miner blijft proberen om connectie te maken, wat dus inhoudt dat je geld verliest.
Het mooie zou zijn dat er een aantal pogingen ingesteld kan worden en dat er dan overgeschakeld wordt naar een algoritme wat wel bereikbaar is.
@pongthamong
Leuk alternatief, alleen ben ik wel benieuwd als de 16 uur voorbij zijn en je rig dus eigenlijk al weer verhuurd moet zijn om je geld te kunnen verdienen. Niet verhuurd is namelijk geld verlies.
Misschien overbodig ik wil MiningRigRentals niet promoten maar mocht je nieuwsgierig zijn naar hoe het eruit ziet en wat je kan verwachten en je hebt geen zin om een account te maken, zo ziet het er voor mij uit:NLMaca schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:38:
^^ De edit had ik niet gezien, ik was bezig met mijn eigen post en zag tussendoor een nieuwe reactie binnen komen. Duidelijk nu

Vroeger had ik dat ook gedaan bij een andere "verhuursite".pongthamong schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:40:
[...]
Misschien overbodig ik wil MiningRigRentals niet promoten maar mocht je nieuwsgierig zijn naar hoe het eruit ziet en wat je kan verwachten en je hebt geen zin om een account te maken, zo ziet het er voor mij uit:
[afbeelding]
Je moet gewoon zorgen dat je rig stabiel is en als ie uitvalt je snel kunt handelen anders heb je een boze klant.
Ik kon vroeger zelf bepalen hoeveel je je rig verhuurt per uur/dag. Bij nieuwe coins kun je makkelijk je rig veel duurder 'verhuren', dus je moet up do date blijven.
|2600k|Asus 290|
Ja dat kan hier ook. Je kan zelf kiezen voor minimaal en maximaal aan te huren uren. Minimaal is 3, maximaal weet ik niet. Ik heb zelf dan soort van aanbiedingen. Als je minimaal 12 uur huurt krijg je 30 minuten extra, 24 uur een uur extra etc. Dat kan je daar allemaal instellen. Qua tarieven gebruik ik nu gewoon wat de site mij voorschoteld omdat ik eigenlijk ook niet verwacht had binnen een uur al verhuurd te zijn. Ik heb me er nog niet eens in kunnen verdiepen hehe.Bullus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:53:
[...]
Vroeger had ik dat ook gedaan bij een andere "verhuursite".
Je moet gewoon zorgen dat je rig stabiel is en als ie uitvalt je snel kunt handelen anders heb je een boze klant.
Ik kon vroeger zelf bepalen hoeveel je je rig verhuurt per uur/dag. Bij nieuwe coins kun je makkelijk je rig veel duurder 'verhuren', dus je moet up do date blijven.
is voor mijn knc titan miner 2.0
http://i63.tinypic.com/2ahv52b.jpg
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Ja, ik heb overal zitten zoeken. Maar niks.untflanked schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:33:
Echt vrijwel op iedere electronica shop via Tweakers... heb je uberhaupt zelf al gezocht? 6 pin to 2x 6 pin cable
Ik word hier een beetje simpel van. Overal gezocht?? Yeah right.ElkeGaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:59:
[...]
Ja, ik heb overal zitten zoeken. Maar niks.
waar heb je op gezocht dan? De wereld aan resultaten.
google: 6 pin to 2x 6 pin
https://nl.hardware.info/...-e-6-pin-splitter.288119/
https://www.alternate.nl/...tH9QLT7FjeERoClOgQAvD_BwE
op je image lijkt het er wel op dat je voeding de power niet aan kan en hierdoor je kabels doorfikken. Teveel power over 1 rail. Splitsen van stroom is niet altijd aan te raden op deze manier
Heb even zitten zoeken waar het uberhaupt voor is. Misschien zinvol om dat eerst te vertellen.ElkeGaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:04:
Dat zijn ze niet. het moet anders om zijn.
Lijkt erop om je cube te kunnen linken aan je PSU
KNC Y Adapters /
Ik zie ook veel info voorbij komen dat ze smelten op je PSU.
info;
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1283859.340
(naar beneden scrollen)
https://www.worthpoint.co...dapter-pin-pci-1790414211
https://www.worthpoint.co...ables-quantity-1695200993
-- probeer contact met ze te zoeken of ze die dingen nog hebben. Nevermind is een ebay link die niet meer bestaat. wordt zelf maken of iemand zoeken die dat voor je kan doen
Ik denk dat het dan neerkomt op zelf maken. Moet toch wel te doen zijn?
[ Voor 17% gewijzigd door NLMaca op 12-12-2017 19:15 . Reden: edit. ebay ]
Ik ken er niks van. En ik heb ook niks om het zelf te maken.NLMaca schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:12:
[...]
Heb even zitten zoeken waar het uberhaupt voor is. Misschien zinvol om dat eerst te vertellen.
Lijkt erop om je cube te kunnen linken aan je PSU
KNC Y Adapters /
Ik zie ook veel info voorbij komen dat ze smelten op je PSU.
info;
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1283859.340
(naar beneden scrollen)
https://www.worthpoint.co...dapter-pin-pci-1790414211
https://www.worthpoint.co...ables-quantity-1695200993
-- probeer contact met ze te zoeken of ze die dingen nog hebben. Nevermind is een ebay link die niet meer bestaat. wordt zelf maken of iemand zoeken die dat voor je kan doen
Ik denk dat het dan neerkomt op zelf maken. Moet toch wel te doen zijn?
Nou succes dan maar he, als je ons niet verteld hoeveel naar hoeveel pins het moet zijn, waar je het voor nodig hebt, zou ik niet weten waarom wij zouden helpen. Ik heb wel 6 pin die naar 2x 8 kan een hele zooi zelfs. Gebruikte in voornamelijk om 6 pin pci naar 8 te doen voor mn videokaartenElkeGaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:29:
[...]
Ik ken er niks van. En ik heb ook niks om het zelf te maken.
ik heb enkel 2x 6 pin nodig om hier aan te sluiten. is niet voor een videokaart.pongthamong schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:35:
[...]
Nou succes dan maar he, als je ons niet verteld hoeveel naar hoeveel pins het moet zijn, waar je het voor nodig hebt, zou ik niet weten waarom wij zouden helpen. Ik heb wel 6 pin die naar 2x 8 kan een hele zooi zelfs. Gebruikte in voornamelijk om 6 pin pci naar 8 te doen voor mn videokaarten
het is een y aansluiting

Waar is het dan wel voor? Want waarschijnlijk ga je weer zo eindigen als nu, aangezien dat ding gewoon doorgebrand isElkeGaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:39:
[...]
ik heb enkel 2x 6 pin nodig om hier aan te sluiten. is niet voor een videokaart.
het is een y aansluiting
[afbeelding]
Ik wil niet bot overkomen, maar het is hier geen winkel. Eigen inbreng is een vereiste, ik heb voor je zitten zoeken en je een leidraad gegeven, zodat je verder kan. Je geeft niet aan waar je zelf op gezocht hebt en dus moeten wij het werk maar voor je doen?ElkeGaming schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:29:
[...]
Ik ken er niks van. En ik heb ook niks om het zelf te maken.
Blijkbaar doe je dus niet eens iets met de informatie die je gegeven is.
Ik vind het niet erg om dingen te zoeken (daar vergroot ik alleen mijn kennis maar mee), maar verwacht hier geen kant en klaar antwoord.
Met een antwoord van ik ken er niks van heeft niemand wat aan en komt bij mij over, dat je er ook niet eens de moeite voor wil doen.
Ga naar een computerzaak/electronicazaak en vraag of ze er één voor je kunnen maken.
Gooi in V&A een advertentie met de vraag of iemand die kabel voor je kan maken, etc
Zoek naar oplossingen, niet naar problemen
edit:
ik zie op de foto ook een gele kabel vanuit de cube die doorgeknipt is??
Als dit ding al doorgefikt is heb je grote kans dat het weer gebeurd. Dat scheen ook een groot probleem bij dingen te zijn. Of hij fikt door bij je cube of hij smelt in je PSU
[ Voor 11% gewijzigd door NLMaca op 12-12-2017 20:16 . Reden: gele kabel doorgeknipt? ]
Als de difficulty stijgt, dan zou je zeggen dat je moeilijker munten kan minen.
Maar dat is dus niet het geval.
Pirl bijvoorbeeld. Gisteren had het nog een difficulty van 11,144,948,521,462.000.
Vandaag: 9,839,463,804,384.000
Maar vandaag mine ik er minder dan gisteren.
Ethereum is dan weer gestegen in difficulty en daar zou ik er meer van minen.
Hoe zit dat?
Ik ben naar 6 winkels geweest vandaag of ze dat konden maken + online gezochtNLMaca schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:59:
[...]
Ik wil niet bot overkomen, maar het is hier geen winkel. Eigen inbreng is een vereiste, ik heb voor je zitten zoeken en je een leidraad gegeven, zodat je verder kan. Je geeft niet aan waar je zelf op gezocht hebt en dus moeten wij het werk maar voor je doen?
Blijkbaar doe je dus niet eens iets met de informatie die je gegeven is.
Ik vind het niet erg om dingen te zoeken (daar vergroot ik alleen mijn kennis maar mee), maar verwacht hier geen kant en klaar antwoord.
Met een antwoord van ik ken er niks van heeft niemand wat aan en komt bij mij over, dat je er ook niet eens de moeite voor wil doen.
Ga naar een computerzaak/electronicazaak en vraag of ze er één voor je kunnen maken.
Gooi in V&A een advertentie met de vraag of iemand die kabel voor je kan maken, etc
Zoek naar oplossingen, niet naar problemen
edit:
ik zie op de foto ook een gele kabel vanuit de cube die doorgeknipt is??
Als dit ding al doorgefikt is heb je grote kans dat het weer gebeurd. Dat scheen ook een groot probleem bij dingen te zijn. Of hij fikt door bij je cube of hij smelt in je PSU
Voor ik hier hulp zocht
gooi een advertentie in V&A zou ik zeggen
het is dat ik het nooit gedaan heb, maar zo moeilijk kan dat toch niet zijn. youtube tutorials zat. tang, draad, paar pluggen, krimptang en een fohn
Wat wordt je volgende move?
Geloof dat het totale difficulty betreft; jij kan zelfs net het geluk hebben dat je en nieuwe vind/maakt na 1 minuut met je kleine rigPM_Petrol schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:18:
Ik snap niet zo goed hoe de difficulty van de munten werken.
Als de difficulty stijgt, dan zou je zeggen dat je moeilijker munten kan minen.
Maar dat is dus niet het geval.
Pirl bijvoorbeeld. Gisteren had het nog een difficulty van 11,144,948,521,462.000.
Vandaag: 9,839,463,804,384.000
Maar vandaag mine ik er minder dan gisteren.
Ethereum is dan weer gestegen in difficulty en daar zou ik er meer van minen.
Hoe zit dat?
Ja de totale difficulty, dat bedoel ik.ToFast schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:33:
[...]
Geloof dat het totale difficulty betreft; jij kan zelfs net het geluk hebben dat je en nieuwe vind/maakt na 1 minuut met je kleine rig
Maar is toch vreemd dat je met een hogere difficulty meer mined?
Kabels kopen en het zelf doen. ZekerNLMaca schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:30:
En niemand kan je helpen?
gooi een advertentie in V&A zou ik zeggen
het is dat ik het nooit gedaan heb, maar zo moeilijk kan dat toch niet zijn. youtube tutorials zat. tang, draad, paar pluggen, krimptang en een fohn
Wat wordt je volgende move?
ik zou wel uitkijken met dat ding en niet zomaar onbeheerd laten draaien, zeker omdat hij al is doorgebrand.
Doordat NH nu down is komen er veel nieuwe users oa bij Zpool terecht. de pool kan de stroom niet aan, waardoor regelmatig de pools onderuit gaan.
Tevens zijn er veel Zpool gebruikers die klagen over dat de expected payout niet klopt, hun D3 miners niet de snelheid halen die ze eerst haalden.
oa Neoscrypt, Blake2 en Nist5 liggen er regelmatig uit. Ik heb ze al niet eens meer in mijn bat file staan
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1751272.3000
Ik ben benieuwd of andere pools ook deze problemen hebben nu NH plat ligt.
Chain# ASIC# Frequency Temp ASIC status
1 16 200 37 --xxx--- xxxxoxxx
2 16 200 36 xxxxxxxx xxxxxxxx
Ik heb de asics heel even op 00000000 0000000 gehad maar na ~1,5 uur gingen ze allemaal weer op x.
Elapsed GH/S(5s) GH/S(avg) FoundBlocks LocalWork Utility WU BestShare
10h 49m 2s 125.16 125.27 0 2,730,428 0 1,750 724,202
Normaal horen ze rond de 500GH/s te zitten.
Al volledige reset gedaan/firmware flash, gedemonteerd, schoongemaakt, koelpasta vervangen.
Misschien dat er nog 2 zijn die ik kan krijgen en zo proberen 1 werkende te maken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
heb gisteren op mijn game pc even voor de gein awesome mining geinstaleerd en een pool van minningpoolhub er in gezet. stelt inderdaad niet erg veel voor om in te stellen (zijn ook genoeg YouTube filmpjes te vinden)echter opmoment geeft hij aan dat ik 1.15 per dag verdien dit haalt niet echt aan misschien dat ik wat anders moet minen maar geen ideeRaZaa schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:36:
[...]
Al vorderingen gemaakt met awesome mining c.q. is het inderdaad ‘noob proof’ en makkelijk in gebruik?
gebruik nu https://miningpoolhub.com/ de AMD -Ethash,Equihash,Groestl, lyra2re2 lijst en krijg hier dus verschillende coins uit.
wat ik nog niet snap is hoe dat nu precies met wallets werkt volgens mij kunnen de meeste paper wallets maar 1 soort coin aan. en is het dan ook niet echt makelijk om te zien hoeveel waarde ze hebben tot nu toe staan me coins nog bij miningpoolhub op de site.
edit: voor de duidelijkheid ik gebruik op dit moment met 1 ati r9 280x
[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 13-12-2017 14:16 ]
ik ben niet bekend met awesome miner, maar hoe is de payout geregeld? Wordt je in BTC uitbetaald of in andere coins?
verwacht geen gouden bergen met 1 kaart. Ik haal met 1 kaart (GTX1070) max tegen de 3,50 euro per dag (bij zpool) binnen. Zit nu op 3,00 bij hash refinery. Uitbetaling gaat bij beide in BTC. Dus prijs in euros is ook afhankelijk van de koers
Stroomkosten gaan daar nog van af (ongeveer 0,58 per dag). Met 1 kaart haal je dus echt niet veel binnen
De AMD kaarten zijn mogelijk nog te flashen. Ik weet niet of dat voor jouw kaart ook geldt.
Wat wil je weten?theduke1989 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:49:
Klinkt raar maar vanuit de TS kan ik niet uitmaken als ik etherium wil minen wat het beste is.
Voor GPU's werken hier de AMD kaarten het beste op
miningpoolhub betaald uit in de currencie die je mind maar je kunt ze ook laten omzetten door hun in een coin naar keuze heb op dit moment dit:
word niet direct naar een wallet toe gestuurd (word meer op je account gezet van miningpoolhub maar is volgens mij geen echte wallet) maar dat is ook wel in te stellen ben alleen nog aan het zoeken welke wallet nou redelijk is waar dus meerdere coin soorten op kunnen en dat ik het ook nog beetje simpel kan zien wat de waarde is. en toch redelijk veiligBitcoin-Gold 0 (0.00033090)
Dash 0.00028712
Ethereum 0.00018739
Siacoin 0 (0.69405514)
Zclassic 0.00060857
Zencash 0 (0.00035830)
wat betreft de videokaart ja dat weet ik. dit is ook meer een test op het moment wil straks 2x 280x gebruiken en weet bijna zeker dat er een andere bios in kan maar zo lang mijn nieuwe videokaart voor me game pc niet binnen is wacht ik daar mee
Naar welke coin opslag ben je op zoek? BTC/LTC/ETH/ETC zijn de coins die op veel wallets ondersteund worden. Daarna ga je meer richting de andere coins.
Ik denk dat Exodus wel in de richting zit wat je zoekt: http://www.exodus.io/releases/
is een windows/linux applicatie
coinomi zou ik wel even uitzoeken waar je de private keys kan terug vinden. is een android/ios app
https://coinomi.com/
Bij elke wallet heb je private keys en een soort van restore functie welke gebaseerd is op een 12 of 24 woorden reeks. Mocht je dus alles kwijt raken dan kun je daarmee je wallet restoren. Maar loop hiervoor wel dat proces door bij de wallet.
je bent verantwoordelijk voor je eigen wallet/rekening!
Dash
Ethereum
denk ik voorlopig te houden en die misschien in de toekomst of andere sub coins om traden voor bitcoins
zal er morgen ofzo eens beter kijken maar www.exodus.io ziet er inderdaad interessant uit
Nu zit ik toevallig op de exodus site te kijken naar de fees bij transacties.
Komt dit er op neer dat als je mined en vaak payouts krijgt en je gaat dan later vanaf die wallet coins versturen naar bijv een exchange dat dan ook je fees hoger worden, omdat de blockchain history groter is dan als je 1x naar een adres overboekt?
http://support.exodus.io/...e-fees-to-send-or-receive
Eigenlijk doe je dit met minen net zo. Je laat je payouts vaak naar hetzelfde adres gaan. Dus de history groeit ook in de blockchainAlice receives 0.01 bitcoins every day for 100 days. Bob receives a payment of 1 bitcoin once. Both Alice and Bob now have a 1 bitcoin balance.
Is het dus verstandiger om wel nieuwe adressen te gebruiken? Als ik een payout doe gaat het rechtstreeks naar een exchange, maar als je dit naar een wallet zou laten doen, zou het betekenen dat je best hoge fees/transactie kosten gaat krijgen als je je coins uit wil laten betalen.If Alice and Bob now try to send 1 bitcoin, Alice will have a much larger fee than Bob. This is because the bitcoin network has to do a lot more work for Alice to bundle all of her small “change inputs” together vs. Bob who just has 1 input.
This is similar to a person who tries to spend 100 pennies vs. a one dollar bill. Both have the same value, but the 100 pennies are much harder to count, and it takes a lot longer to count them and make the transaction
Ik ben nog steeds benieuwd hoe ik vantevoren kan bepalen wat mijn fee zou moeten zijn (wat is mijn transactie size?), met bitcionfees kun je een schatting maken, maar niet elke wallet ondersteund de grootte van je transactie (kb size). Indien er veel transacties op hetzelfde adres zijn geweest zou dus aan de hand van bovenstaande de transactie fee meer kostenI receive BTC mining payouts. Why are my fees so high?
If you receive small payments over time from a mining contract, you are like Alice in the above example section: collecting pennies, essentially. When you send these dozens of small inputs, the Bitcoin network requires these inputs be smushed together and batched into one payment, which takes up data on the blockchain. The fees on these transactions are far higher than those for sending a more reasonable, 1-3 input transaction.
We have seen fees as high as $50 - $200 for mining contract payouts that have gone on for months/years. In a few cases, the fee required to send your Bitcoin is even higher than your Bitcoin balance. Because of this, we advise users to either receive larger payouts less frequently or receive their payouts in an asset like Dash or Ethereum, which do not use the same UTXO based system as Bitcoin or Litecoin, and thus will not have exorbitant mining fees because of it.
Dus payout in BTC is leuk, maar payout in een andere coin zou een betere optie zijn. Of het ook verschil maakt als je telkens een ander BTC adres zou gebruiken kan ik ook nog niet achterhalen. mm. iets om uit te zoeken
of zie ik dit verkeerd?
ETH wil niet want DAG is te groot (heb maar 1GB VRAM) volgens Clayminer.
Ben tijd weggeweest van crypto minen (helaas 2 jaar terug alles verkocht, anders had ik nu een nieuwe auto) dus weet niet welke altcoins verstandig zijn..
Ik zit nu een tijdje mee te lezen in dit topic omdat ik mij verder wil verdiepen in het minen.
Mijn rig bestaat alleen nog maar uit een gaming pc met een 7700k en 1070 GPU en die wil ik wanneer ik hem niet gebruik om te gamen inzetten om het fenomeen minen onder de knie te krijgen.
Nu heb ik al om niet zonder inzet hier binnen te vallen mijn systeem al aan het werk gezet door deze tutorial te volgen: LINK
Zouden jullie mij nog willen voorzien van adviezen over hoe ik het beste dit systeem kan inzetten om er toch enigszins iets aan te verdienen of iig niet teveel verlies te draaien en om mij verder wegwijs te maken in het minen
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Ik ben net bezig om awesome miner te leren kennen is dat ook een goede optie? En voor de wallet ben ik bij myetherwallet terecht gekomen.
Ik begrijp iig al wel dat er heel veel opties zijn wat betreft hoe je gaat minen en wat je gaat minen, dat heeft er overigens ook voor gezorgd dat het een paar weken duurde voor ik er überhaupt mee begon.
Ik zal iig ook even kijken naar zpool en nemosminer, thanks.
Met jouw setup (zelfde als die van mij) zou je als je je pc continue laat minen iets van 3,50 - 4,00 euro binnen kunnen harken. per dag. Stroomkosten zijn 0,60 per dag. Dus hou je 2,90 euro over. (geen garanties voor de toekomst uiteraard) Eigenlijk kun je dus je normale pc verbruik terugverdienen, maar meer zal het ook niet zijn. Maar om het begrip onder de knie te krijgen. Prima.Scavy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:21:
Hoi Tweakers,
Zouden jullie mij nog willen voorzien van adviezen over hoe ik het beste dit systeem kan inzetten om er toch enigszins iets aan te verdienen of iig niet teveel verlies te draaien en om mij verder wegwijs te maken in het minen
Vraag:
- wil je de coins houden of uit laten betalen, dat kan de keuze van je wallet bepalen namelijk.
Nodig:
BTC Wallet (Exodus, of anders naar een exchange sturen en laten uitbetalen (Kraken, coinbase(GDAX))
GPU Software:
- MSI Afterburner: https://www.msi.com/page/afterburner
Hardware:
- Wattmeter (om je stroomkosten uit te rekenen)
Miner software: (multipool, software kiest zelf het algoritme wat meest rendabel is)
- Nemosminer: prima software, maar ZPool heeft momenteel veel problemen om hun pools overeind te houden. (er zijn 15k+ miners bijgekomen). Zijn ook veel klachten over. Dus ik heb deze tijdelijk niet in gebruik
Alternatief: Sniffdogminer. Maak een account aan op miningpool.com en maak vervolgens een worker aan. Deze zet je je in bat file. je past het BTC adres aan naar die van je eigen wallet en gaan met die banaan.
- https://github.com/Sniffdog/Sniffdogminer
Zpool
Heeft meerder algortimes, maar de fees zijn ook hoger
http://zpool.ca/ 2% fee
Sniffdogminer / Hashrefinery
http://pool.hashrefinery.com/ / 1,25% fee
Minder algoritmes, maar lagere fees en ik merk dat ik hier met mijn ene GTX1070 meer rendement haal
voorbeeld: http://pool.hashrefinery....Q76FtYDkDkmAshfgKATAorta2
Tot dusver loopt dat lekker stabiel.
Ik kan als ik aan het minen ben prima mijn pc gebruiken ernaast. Al zijn films kijken/youtube en gamen wel wat lastiger, dan kun je beter de miner uitzetten en als je klaar bent weer starten.
Maak in MSI afterburner een mine profiel en game profiel aan. (gewoon je profiel opslaan onder 1,2,3 of 4).
dan kun je ook makkelijk switchen als je wil gaan minen of gamen.
Sniffdogminer: In het command zit een donate 5 regel. Dit zorgt ervoor dat je per dag 5minuten mined als een donate voor de software maker. ik laat dit sort dingen altijd staan.
mijn bat file welke als voorbeeld voor je kan dienen:
startsniffin.bat
1
| powershell -version 5.0 -noexit -executionpolicy bypass -windowstyle maximized -command "&.\SniffDog.ps1 -Username pietje -Workername puk -Currency USD -Passwordcurrency BTC -interval 120 -Delay 1 -Wallet 19Mz75MKYQ76FtYDkDkmAshfgKATAorta2 -Location US -PoolName hash -Type nvidia -Algorithm phi,xevan,tribus,skein,bitcore,Nist5,MyriadGroestl,Lyra2RE2,neoscrypt,skunk,x17 -Donate 5 |
Uitleg:
Hoe ziet mijn batfile eruit:
19Mz75MKYQ76FtYDkDkmAshfgKATAorta2 > is mijn BTC adres. Die moet je aanpassen naar die van je eigen wallet
pietje > is de username die je gebruikt op miningpool.com
puk > is de worker die je aangemaakt hebt op miningpool.com
120 > heb ik op 120 staan. Elke 2 minuten wordt dan gechecked wat rendabel is. En start de miner de juiste software hiervoor
nvidia > het merk GPU
let even op de algoritmes. De default bat file heeft ook algoritmes ertussen zitten die niet op hashrefinery worden ondersteund, maar wel op Zpool. Dus ga je op hashrefinery, dan alleen deze gebruiken:
Algorithm phi,xevan,tribus,skein,bitcore,Nist5,MyriadGroestl,Lyra2RE2,neoscrypt,skunk,x17
Hiern start je de batfile en zal de software gedownloade worden, benchmark gedaan worden en daarna wordt er begonnen met minen. Voor je stats kun je dan het BTC adres vervangen door die van jezelf
http://pool.hashrefinery....Q76FtYDkDkmAshfgKATAorta2
kijk eens wat je aan de gang kan krijgen. Loop je ergens tegenaan laat dan weten wat precies.
Have fun

Ik geef je weinig kans met 1GB ram. Maar om welke GPU gaat het?MuFFIN 007 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:13:
Kort vraagje; heb toevallig een oudere AMD GPU op een plek staan met 'gratis' stroom, wat kan ik er het best mee minen?
ETH wil niet want DAG is te groot (heb maar 1GB VRAM) volgens Clayminer.
Ben tijd weggeweest van crypto minen (helaas 2 jaar terug alles verkocht, anders had ik nu een nieuwe auto) dus weet niet welke altcoins verstandig zijn..
HD7850 (Pitcairn). Sinds wanneer zijn al die coins VRAM bound dan? Was eerst niet!NLMaca schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:57:
[...]
Ik geef je weinig kans met 1GB ram. Maar om welke GPU gaat het?
Geen flauw idee sinds wanneer, zolang ben ik er nog niet mee bezig. Er zullen vast nog wel coins zijn die je kan minen.MuFFIN 007 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:09:
[...]
HD7850 (Pitcairn). Sinds wanneer zijn al die coins VRAM bound dan? Was eerst niet!
EWBF Cuda miner for Nvidia, the minimum requirement is 1 Gb
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1707546.0
probeer het eens. Ik ben benieuwd wat je haalt
gaat idd niet met een AMD werken, zoek even op AMD software hiervoor.
thx @Bullus
[ Voor 8% gewijzigd door NLMaca op 15-12-2017 10:38 . Reden: software is voor nvidia, niet amd ]
Volgens mij werkt dat niet met een AMD kaartNLMaca schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:14:
[...]
Geen flauw idee sinds wanneer, zolang ben ik er nog niet mee bezig. Er zullen vast nog wel coins zijn die je kan minen.
EWBF Cuda miner for Nvidia, the minimum requirement is 1 Gb
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1707546.0
probeer het eens. Ik ben benieuwd wat je haalt
|2600k|Asus 290|
idd. foutje. thx voor het opletten.Bullus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:36:
[...]
Volgens mij werkt dat niet met een AMD kaart
ik doe op dit moment ETH en siacoin samen (siacoin leverd nog geen cent per coin op) maar coins zijn er vrij makkelijk te minen echter geen idee als het verstandig is. maar miningpoolhub geeft deze combi het grootste gedeelte van de dag als meest waardevol om te farmenMuFFIN 007 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:59:
Minen jullie allemaal wel gewoon ETH dan? Of ook andere die ik kan proberen
kleine toevoeging. ik gebruik een ati kaart
[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 15-12-2017 13:16 ]
https://www.ethereumminer...Ethereum-Miner-450MH.html
450MH/s
~8900 euro
wel wat prijzig, dus ik wilde graag jullie mening vragen. Ik denk dat ethereum een goede keuze is aangezien het zijn best doet ASICs tegen te houden, waardoor een enorme fluctuatie op difficulty moet worden voorkomen (toch?) Het zou zichzelf volgens de huidige cijfers in een jaar terug moeten betalen:
https://www.cryptocompare...ption=2150&CostPerkWh=0.2
Een goeie investering, of weggegooid geld? Daarnaast vraag ik me af of ik thuis zomaar 2150watt extra kan gaan verbruiken zonder issues, misschien kunnen mijn groepen dat helemaal niet aan

Mycryptobuddy helpt je beter bij het berekenen van je profit:
http://www.mycryptobuddy....ncy=EUR&hardwareCost=8900
Volgens dat ga je je geld niet terugverdienen met de huidige prijs. Ik zou persoonlijk gewoon een deel ervan in coins steken, ik denk dat je daar meer mee verdient.