Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

AtlAntA schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 16:27:
[...]

www.highflow.nl of www.ethereumminers.nl verkopen ze ook. Op ethereumminers krijg je wel de 'slechtere' dus als ik jou was zou ik die niet gebruiken.
Is dit wel een goeie dan?

https://www.highflow.nl/h...pro-sata-usb3.0-60cm.html

Ook met SATA kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kun je ook een normale 6 pin in doen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Erasmo dankje. Ik begrijp het, bedankt.

Ik vraag me wel af waarom die 6 pin naar SATA risers nog gemaakt en verkocht worden als het daadwerkelijk niet goed is omdat ze te weinig stroom leveren? Dat moet bij het ontwerp toch al duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Klopt maar de Chinezen geven daar geen fuck om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
@Erasmo Oke. En dan nog de splitter. Maakt het uit als ik een 6 pin naar 2 x 8 pin gebruik? zoals deze https://www.ethereumminer...-6pins-naar-2x-8pins.html

moet dit niet een 8 pin naar 2x 8 pins zijn? Want door een 6 pin gaat toch minder stroom dan een 8 pins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
Niet alle voedingen hebben voldoende 8 pins aansluitingen, waarschijnlijk ga je toch de videokaart op de meest efficiente stand gebruiken (dus niet volgas) en dan kan je prima met een splitkabel de kaart voeden. Ga je wel de videokaart volgas gebruiken doe dan twee kabels direct vanaf je voeding naar de videokaart (eventueel met 6 pin PCIe naar 8 pin PICe kabel)

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
Cor-Jan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:27:
Ik loop vast met minen van Equihash met 3 x GTX 1060 Palit kaarten. Maak gebruik van SMOS en heb 3 x GTX 1060 van MSI als referentie. Wat ik ook probeer, de MSI kaarten halen eenvoudig een 4.08 Sols per watt, maar de Palit kaarten komen niet verder dan 3.22 Sols per watt. Da's best een groot verschil. Wanneer ik dezelfde settings (GPU Clock, Memory Clock en Watt) invul bij de Palit kaarten dan heeft dit niet hetzelfde resultaat als bij de MSI kaarten.

Msi kaarten lopen op 215 GPU clock, 25 Memory clock en 64 Watt, komen uit op 4.10 Sols / watt. Wanneer ik dit instel op de Palit kaarten dan komen deze uit op ca 3.22 Sols / Watt

Wat zou dat nu kunnen zijn ? Wie heeft goede settings voor GTX 1060 mining van Equihas ?
Als ik het goed heb is equihash mining nogal afhankelijk van je geheugen net zoals ethereum. Misschien hebben je palit kaarten Micron geheugen en je MSi kaarten Samsung? Ik geloof dat het Samsung geheugen een lagere latency heeft. Of dat jouw grote verschil kan verklaren weet ik niet.
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:33:
@Erasmo Oke. En dan nog de splitter. Maakt het uit als ik een 6 pin naar 2 x 8 pin gebruik? zoals deze https://www.ethereumminer...-6pins-naar-2x-8pins.html

moet dit niet een 8 pin naar 2x 8 pins zijn? Want door een 6 pin gaat toch minder stroom dan een 8 pins?
Let wel dat de site die ik doorgaf www.ethereumminers.nl was en niet www.ethereumminer.nl. De laatste heeft beduidend slechtere reviews.

[ Voor 20% gewijzigd door AtlAntA op 12-01-2018 20:17 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
[quote]AtlAntA schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:14:
[...]Als ik het goed heb is equihash mining nogal afhankelijk van je geheugen net zoals ethereum. Misschien hebben je palit kaarten Micron geheugen en je MSi kaarten Samsung? Ik geloof dat het Samsung geheugen een lagere latency heeft. Of dat jouw grote verschil kan verklaren weet ik niet.[...]

Je geloofd het niet, de MSI kaarten hebben Hynix geheugen en de Palit kaarten hebben Samsung geheugen. Voor ethereum werken de Palit kaarten top (24,1 Mh/s) en de MSI's slecht (20 Mh/s). Voor equihash heb ik het gevoel dat geheugen niet zo veel uit maakt, dan is je GPU volgens mij belangrijker.

Meest vreemde is dat de MSI's zo'n 25% beter zijn de Palits, blijft bijzonder. Maar wellicht gebruik ik helemaal verkeerde SMOS settings, zodoende mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Cor-Jan schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:37:
[quote]AtlAntA schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:14:
[...]Als ik het goed heb is equihash mining nogal afhankelijk van je geheugen net zoals ethereum. Misschien hebben je palit kaarten Micron geheugen en je MSi kaarten Samsung? Ik geloof dat het Samsung geheugen een lagere latency heeft. Of dat jouw grote verschil kan verklaren weet ik niet.[...]

Je geloofd het niet, de MSI kaarten hebben Hynix geheugen en de Palit kaarten hebben Samsung geheugen. Voor ethereum werken de Palit kaarten top (24,1 Mh/s) en de MSI's slecht (20 Mh/s). Voor equihash heb ik het gevoel dat geheugen niet zo veel uit maakt, dan is je GPU volgens mij belangrijker.

Meest vreemde is dat de MSI's zo'n 25% beter zijn de Palits, blijft bijzonder. Maar wellicht gebruik ik helemaal verkeerde SMOS settings, zodoende mijn vraag.
Dan zou de clockspeed het verschil moeten. Kan je ze niet clock voor clock gelijk laten lopen? Dus de palits wat hoger en MSi's wat lager en dan indien mogelijk op hetzelfde wattage? Ik bedoel niet evenveel + zetten op de core's maar dat ze echt op dezelfde frequentie draaien. Dan mag het verschil nooit zo groot zijn lijkt me. Op papier zijn de palit kaarten zelfs sneller. https://versus.com/en/msi...-gtx-1060-super-jetstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebenjamin
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb echt een hele erge Noob vraag.. Ik wil zelf een Mining gebeuren in elkaar bouwen (met iemand die ik ken) Zullen minimaal 4 1070 Nvidia kaarten gaan worden.

Als je alles in elkaar hebt gebouwd hoe start je met minen? Moet je je verplicht aanmelden bij een pool? Kan je zelf gaan minen zonder pool maar met welke software kan dat dan? Ik wil ETH gaan minen en bv zcash ofzo.. Kan ik dan per kaart aangeven welke ik wil minen? :? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
Ik ben ook pas begonnen met minen en de meeste informatie is te halen op het net.
Allereerst moet je je Mining rig bouwen en zorgen dat je een wallet hebt voor de munt die je wilt gaan minen. Hierin vind je het adres dat je nodig hebt om je Mining software/pool naar jou te laten uitbetalen.
Dan zoek je de goede software voor de munt die je wilt minen. Ik vond dat nog best een uitdaging, maar het is mij redelijk gelukt.
Daarna zoek je een goede mining pool voor de betreffende munt. Er zijn pools waar je je moet registreren, maar veel pools werken ook zonder (gewoon met een adres en poort nr).
Uiteindelijk moet je een .bat bestandje maken waarin je de juiste commando's ingeeft om de Mining software te starten en te minen op een pool adres naar het wallet adres dat je hebt ingesteld.

Persoonlijk zou ik met klein systeem niet tegelijkertijd meerdere munten minen, maar je kunt natuurlijk wel bijvoorbeeld om de week iets anders doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pirelly op 12-01-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:44:
[...]Dan zou de clockspeed het verschil moeten. Kan je ze niet clock voor clock gelijk laten lopen? Dus de palits wat hoger en MSi's wat lager en dan indien mogelijk op hetzelfde wattage? Ik bedoel niet evenveel + zetten op de core's maar dat ze echt op dezelfde frequentie draaien. Dan mag het verschil nooit zo groot zijn lijkt me. Op papier zijn de palit kaarten zelfs sneller. https://versus.com/en/msi...-gtx-1060-super-jetstream
Afgelopen uren bezig geweest om zowel GPU clock en memory clock op het zelfde nivo te brengen. Maakt het nog wat slechter voor de Palit kaarten, eff. gaat naar ca 2.60 Sols/w. Nu weer terug gezet op de standaard settings. Ga vandaag eens verder proberen om met veel meer vermogen (is nu 62W, ga nu naar 100w in SMOS) kijken of daar wel een sweetspot is met meer Sol/s. Welke SMOS instellingen gebruiken jullie voor ZenCash minen met Samsung memory en een GTX 1060 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
thebenjamin schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:15:
Zullen minimaal 4 1070 Nvidia kaarten gaan worden.
Kies de 1070ti, die zijn het meest efficient wat ik heb gelezen. Mijn 1070 is net zo efficient als mijn 1060, maar de 1070ti zou net weer iets efficienter moeten zijn.
thebenjamin schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:15:Moet je je verplicht aanmelden bij een pool?
Niet verplicht, maar het gaat ontzettend lang duren voordat je een complete munt gemaakt heb met je miner (als het al lukt). Wanneer je je aansluit bij een pool krijg je een deel van de munt als deze met z'n alle gemaakt is.
thebenjamin schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:15:maar met welke software kan dat dan?
Ik gebruik SMOS, werkt wel goed, je kan ook met Windows minnen en dan moet je per munt even de juiste miner software installeren. Heel veel youtube films hierover te vinden.
thebenjamin schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:15:Ik wil ETH gaan minen en bv zcash ofzo.. Kan ik dan per kaart aangeven welke ik wil minen? :? 8)7
Met SMOS kan je NIET per kaart aangeven wat je gaat minen, alleen per RIG (zover ik weet). Met Windows en de losse miners kan dit volgens mij wel, maar heb hier geen ervaring mee.

Happy mining !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik kan eventueel een 1060 6GB van een vriend overnemen om te minen in m'n htpc. Ik heb wat vragen om te bepalen of dit zin heeft. Ik vind het leuk en interessant om met minen bezig te zijn. Als ik er iets aan kan overhouden is het mooi maar dit is niet het belangrijkste.

M'n htpc heeft zonder videokaart een verbruik van 50 - 60 watt en de volgende specificaties:

Processor: Intel i3 4170.
Moederbord: Gigabyte H81M-HD3
Voeding: be quiet system power 7 300w
Geheugen: Corsair 4GB
Harde schijf: WD 1TB

Is een verbruik van 50 - 60 watt normaal? Ik lees dat een GTX 1060 6GB ongeveer 70 watt verbruikt. Zal ik dan ongeveer uitkomen op 130 watt totaal?

De voeding heeft de volgende aansluitmogelijkheden:

4x sata
2x molex
1x 20+4pin
1x 4+4pin
1x floppy

Ik denk niet dat het mogelijk is hier een 1060 op aan te sluiten?

Verder vroeg ik me af wat de beste pool is om ethereum te minen en hoe je het goedkoopst ethereum om kan zetten in euro's. Ik heb veel gelezen over GDAX, is dit de voordeligste?

[ Voor 16% gewijzigd door Mastasidaz op 13-01-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Pirelly schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:59:zorgen dat je een wallet hebt voor de munt die je wilt gaan minen.
Niet perse nodig, wanneer ik ZClassic mine dan komt dat uiteindelijk automatisch in mijn Litecoin wallet. Je kunt op www.miningpoolhub.com gebruik maken van een autoexchange. De weg gaat dan als volgt :

Miner software ==> Pool ==> coinwallet op miningpoolhub ==> exchange ==> doelcoin wallet op miningpoolhub.

Dan kan je ook een autopayout instellen naar je eigen wallet (die van mij staat op 0.1 litecoin ivm de kosten) en dan komt het dus automatisch in je eigen wallet.

Wanneer je dit voor verschillende munten doet dan kan je snel switchen en hoef je zelf niet op de exchange alles om te zetten en te regelen dat je op het juiste moment de munten heen en weer gaat zenden. Ik heb in mijn SMOS config een setup voor ZCash, ZClassic, SiaCoin, Etherium, Bitcoin-Gold (staat nu hoog) en nog wat munten. Dan hoef ik alleen mijn rig even om te zetten van de ene naar de andere munt en uiteindelijk komt alle opbrengt automatisch als litecoin in mijn wallet. Super handig en kost veel minder tijd dan voorheen.

Kijk maar eens op miningpoolhub, ik vind het een goede service, kost wel dat rendament, maar gemak ik ook veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:50: Is een verbruik van 50 - 60 watt normaal?
Normaal, keurig aan de lage kant, is prima.
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:50:De voeding heeft de volgende aansluitmogelijkheden:

4x sata
2x molex
1x 20+4pin
1x 4+4pin
1x floppy

Ik denk niet dat het mogelijk is hier een 1060 op aan te sluiten?
Dat zou wel eens lastig kunnen worden, maar hoeveel watt is de voeding die in je HTPC zit ? De GTX 1060 met 6GB kan best wat vermogen gebruiken. Ik heb alleen 3 GB 1060's en die gebruiken zo maar 100 watt. Dus je moet wel voldoende capaciteit in je voeding "over hebben" Ik zou even niet starten met mininen in deze PC wanneer je voeding kleiner is dan 230 watt. Er zijn diverse kabels leverbaar van molex naar 6 pin PCIe ==> https://www.ebay.nl/itm/L...3d7841:g:y4cAAOSwjodaHbFo

Let wel even op dat je de molex aansluitingen direct uit de voeding gebruikt en niet op een lintkabel achter elkaar, denk niet dat dat namelijk goed gaat.
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:50:Verder vroeg ik me af wat de beste pool is om ethereum te minen en hoe je het goedkoopst ethereum om kan zetten in euro's. Ik heb veel gelezen over GDAX, is dit de voordeligste?
Ik gebruik miningpoolhub, deze zet het automatisch om naar een munt die jij wil hebben. Hou even goed in de gaten, geld overboeken van de ene naar de andere wallet kost ook gewoon geld. Bij iedere pool / beurs is dat anders. Ik gebruik Litecoin, omdat het overboeken van de ene naar de andere wallet daar ca 4 euro per keer kost. Bij Bitcoin en Etherum is dat een stuk hoger. Goed opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Normaal, keurig aan de lage kant, is prima.

[...]

Dat zou wel eens lastig kunnen worden, maar hoeveel watt is de voeding die in je HTPC zit ? De GTX 1060 met 6GB kan best wat vermogen gebruiken. Ik heb alleen 3 GB 1060's en die gebruiken zo maar 100 watt. Dus je moet wel voldoende capaciteit in je voeding "over hebben" Ik zou even niet starten met mininen in deze PC wanneer je voeding kleiner is dan 230 watt. Er zijn diverse kabels leverbaar van molex naar 6 pin PCIe ==> https://www.ebay.nl/itm/L...3d7841:g:y4cAAOSwjodaHbFo

Let wel even op dat je de molex aansluitingen direct uit de voeding gebruikt en niet op een lintkabel achter elkaar, denk niet dat dat namelijk goed gaat.

[...]

Ik gebruik miningpoolhub, deze zet het automatisch om naar een munt die jij wil hebben. Hou even goed in de gaten, geld overboeken van de ene naar de andere wallet kost ook gewoon geld. Bij iedere pool / beurs is dat anders. Ik gebruik Litecoin, omdat het overboeken van de ene naar de andere wallet daar ca 4 euro per keer kost. Bij Bitcoin en Etherum is dat een stuk hoger. Goed opletten dus.
Bedankt voor je reactie Cor-Jan! De voeding is 300 watt. Is het veilig om een molex direct uit de voeding om te zetten naar een 6-pins aansluiting? Het gaat voorlopig om het aansluiten van 1 1060.

Om de eventuele opbrengsten te berekenen gebruik ik de calculator van Cryptocompare Is de berekening die ik heb gemaakt realistisch voor een 1060? Zijn er nog verborgen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:09:[...]Bedankt voor je reactie Cor-Jan! De voeding is 300 watt. Is het veilig om een molex direct uit de voeding om te zetten naar een 6-pins aansluiting? Het gaat voorlopig om het aansluiten van 1 1060.
Wanneer je één kabel uit je voeding hebt a la ==> https://www.paykobo.com/m...tor-into-5-108794-5c5.jpg Dan vraag ik het mij af. Je gaat dan het volledige vermogen voor de videokaart door één kabel halen. Ik zelf zou het niet doen, denk dat je niet meer dan 50 watt moet vragen. Daarna wordt de kabel warm en wordt het "spannend" Wanneer je dus twee losse kabels uit je voeding hebt dan kan je deze dmv de link die ik je heb gezonden dus "samenvoegen" naar één PCIe aansluiting die je kan gebruiken voor je videokaart.
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:09:Om de eventuele opbrengsten te berekenen gebruik ik de calculator van Cryptocompare Is de berekening die ik heb gemaakt realistisch voor een 1060? Zijn er nog verborgen kosten?
Je moet er vanuit gaan dat alles geld kost, dus ..... wanneer het geld in je wallet zit (bijvoorbeeld Litecoin) dan moet je dit meestal verzenden naar de dienst om er weer euro's (of voor een prepay creditcard) van te maken. Let dus goed op die miner fee's en TX kosten. Ik gebruik miningpoolhub kost het 0.001 LTC (ca 20 cent) om het naar mijn wallet te sturen. Vanaf mijn wallet kost het 0.001 LTC om het naar BTCDirect bijvoorbeeld te zenden.

Hetzelfde geld bij Bitcoin en Etherium, maar dan 0.0005 BTC (= 6 euro) en 0.0022 ETH (= 2,33 euro). Dus soms is het omzetten naar LTC en dan verzenden (zeker bij kleine bedragen) een beter idee dan direct BTC of ETH overboeken.

Veel pools rekenen ook een fee, maar alle waar naar zijn geld, daar moet je gewoon goed naar kijken, Miningpoolhub kost ook wat voor hun site enzo, maar ik heb het er wel voor over. Heb andere pools gebruikt (die minder kosten) en daar wordt je ook minder gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik zit er al enkele maanden over te denken om een mining rig in de schuur neer te zetten. Sinds een paar maanden heb ik mijn nieuwe werkstation binnen met Threadripper 1950x en Geforce 1080, en dat levert best lekker wat op als ik hem laat minen met nicehash.

Ik zit er nu aan te denken om de volgende configuratie te bouwen puur om te minen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 52,90€ 52,90
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 91,90€ 91,90
6MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 775,90€ 4.655,40
1TP-Link TL-WN823N€ 9,87€ 9,87
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 83,49€ 83,49
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,60€ 44,60
2EVGA SuperNOVA 1300 G2€ 279,-€ 558,-
1Transcend SSD340K 32GB€ 29,58€ 29,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.525,74

Omdat de 1080ti's vrij slecht leverbaar zijn op dit moment wil ik eerst met een lichtere setup beginnen, om wat ervaring op te kunnen doen en deze later verder uit te breiden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 52,90€ 52,90
1ASRock H81 Pro BTC R2.0€ 91,90€ 91,90
2MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 775,90€ 1.551,80
1TP-Link TL-WN823N€ 9,87€ 9,87
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 83,49€ 83,49
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,60€ 44,60
1EVGA SuperNOVA 1300 G2€ 279,-€ 279,-
1Transcend SSD340K 32GB€ 29,58€ 29,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.143,14

Naast deze componenten heb ik no 6 risers nodig, ik zat aan deze te denken: https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000080165581/

En als power/reset buttons kan ik makkelijk zoiets in elkaar flansen: https://www.ebay.com/itm/...id=p2047675.c100011.m1850

Verder wil ik zelf een frame bouwen met wat hardware van de gamma. Mis ik verder nog iets in deze setup, of zijn er dingen die nog beter kunnen?

Ik kom overigens ook hele goedkope risers tegen in china: https://nl.aliexpress.com...rrv-EFbkp0ZIaAociEALw_wcB heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door AtlonXP1800 op 13-01-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:41:Omdat de 1080ti's vrij slecht leverbaar zijn op dit moment wil ik eerst met een lichtere setup beginnen, om wat ervaring op te kunnen doen en deze later verder uit te breiden:
Ik zou starten met 1070ti's, die schijnen nog wat efficienter te zijn dan 1080ti's (dus hashes / watt). Je wil denk ik een zo efficient mogelijke rig bouwen.
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:41:Naast deze componenten heb ik no 6 risers nodig, ik zat aan deze te denken: https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000080165581/
Ken ik niet, gebruik zelf : https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.r2Aw8a Werken voor mij goed en je kan nog iets meer kaarten (waarschijnlijk) op je moederboard.

Je kunt wellicht ook gebruik maken van een HP Servervoeding met breakout board. Deze zijn een stuk betaalbaarder dan 279 euro. Zou denk ik zelf een 750 watt PSU uitzoeken met een 24 pins en 4 pins of 8 pins aansluiting en dan een Server voeding PSU met breakoutboard. Ik heb zelf nog een HP voeding (750 watt gold rated) voeding over met breakoutboard (4 x 6 pins aanlsuiting en 4 x 8 pins aansluiting) dus wellicht is dat wat voor je. Dan heb je voor 70 euro 750 watt HP voeding met breakoutboard en een losse 750 watt voeding kost rond de 132 euro. Totaal dus 200 euro en dan 1500watt ipv 1300 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Wanneer je één kabel uit je voeding hebt a la ==> https://www.paykobo.com/m...tor-into-5-108794-5c5.jpg Dan vraag ik het mij af. Je gaat dan het volledige vermogen voor de videokaart door één kabel halen. Ik zelf zou het niet doen, denk dat je niet meer dan 50 watt moet vragen. Daarna wordt de kabel warm en wordt het "spannend" Wanneer je dus twee losse kabels uit je voeding hebt dan kan je deze dmv de link die ik je heb gezonden dus "samenvoegen" naar één PCIe aansluiting die je kan gebruiken voor je videokaart.
Ik heb zojuist even de kast opengemaakt. De twee molexen die de voeding heeft zitten op dezelfde kabel. Er loopt nog een aparte kabel met Sata aansluitingen waar ook de harde schijf op zit. Denk dat het verstandig is voor een andere voeding te gaan.

Moet in principe iedere 1060 22 MH/S kunnen halen? Ik lees op het internet goede verhalen over EVGA en MSI. Die van m'n vriend is een Inno3D.

Verder vroeg ik me hoe snel de mining difficulty stijgt. Kan ik ik bijv. volgend jaar nog redelijk minen met een 1060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:39:
[...]De twee molexen die de voeding heeft zitten op dezelfde kabel. Er loopt nog een aparte kabel met Sata aansluitingen waar ook de harde schijf op zit. Denk dat het verstandig is voor een andere voeding te gaan.
Dat denk ik ook, via de SATA voedingskabel kan je nog minder vermogen gebruiken, dus met deze voeding ga je met een 1060 niet gelukkig worden. Je kunt wel een 1050 (ti) gebuiken, deze hebben over het algemeen geen externe PCIe voeding nodig, dus dan heb je geen andere voeding nodig :)
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:39:Moet in principe iedere 1060 22 MH/S kunnen halen?
Meestel wel, ik heb MSI's met Hynix geheugen, met veel hangen en wurgen haal ik net 22 Mh/s. Ook heb ik Palit's waarmee ik eenvoudig 24 Mh/s haal (beide 3GB kaarten). Wanneer de Inno3D kaart nog in een werkend systeem zit installeer dan even GPU-Z. Hiermee kan je zien wat voor geheugen er in zit. Voor Ethirum is geheugen merk en snelheid belangrijk. Mijn MSI's gebruik ik voor het minen van wat anders, maar de paltis werken super voor Eth hasing (door het samsung geheugen).
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:39:Verder vroeg ik me hoe snel de mining difficulty stijgt. Kan ik ik bijv. volgend jaar nog redelijk minen met een 1060?
Ik ga er vanuit van niet, zelf heb ik het idee om een deel van mijn GTX 1060's over 6 maanden te verkopen, dan is de nieuwe generatie van Nvidia kaarten er en zal de difficulty zeker gestegen zijn. Wanneer je naar de afgelopen jaren kijkt zie je dat de difficulty over het algemeen stijgt, dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
iemand een idee waar je nog grafische kaarten (1070 / 1070ti) kan krijgen? Kan echt niets vinden :')
Zelfs amazon heeft weken levertijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:02:
iemand een idee waar je nog grafische kaarten (1070 / 1070ti) kan krijgen? Kan echt niets vinden :')
Zelfs amazon heeft weken levertijd...
Wellicht hier ?? ==> https://www.vibuonline.de...x16--Retail-_1203607.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Dat denk ik ook, via de SATA voedingskabel kan je nog minder vermogen gebruiken, dus met deze voeding ga je met een 1060 niet gelukkig worden. Je kunt wel een 1050 (ti) gebuiken, deze hebben over het algemeen geen externe PCIe voeding nodig, dus dan heb je geen andere voeding nodig :)

[...]
Nogmaals bedankt voor je reactie Cor-Jan! Met een nieuwe voeding kan ik ook gelijk een 2de kaart aanschaffen. De mini varianten van de 1060 zijn het beste verkrijgbaar. Kunnen deze net zo goed minen als een volledige kaart? Bijv. deze: http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=267

Is er een mogelijkheid om op voorhand te weten welk geheugen een kaart heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Thanks voor de link.
Ik heb zojuist wel een andere site gevonden, in plaatst van de MSI variant heb ik nu 6x een Gigabyte 1070TI op de kop getikt. 515 eur ps, wel iets duurder dan verwacht, maar vind het wel een prima prijs. Als ik zie dat conrad ze voor ~700 aanbied al :')

Zo de rest van het rig maar eens uitzoeken en bestellen, dan maandag lekker knutselen!

(Wel een stuk duurder dan jouw link trouwens bij nader inzien, maar ze hebben er nog maar 3 liggen bij die link, helaas :( )

[ Voor 9% gewijzigd door iaxe393 op 13-01-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:12:
[...]De mini varianten van de 1060 zijn het beste verkrijgbaar. Kunnen deze net zo goed minen als een volledige kaart?
Zover ik weet wel, maar....... de koeling is minder, dus wanneer je de kaart warm laat worden kan hij slechter zijn warmte kwijt. De kaart gaat dan uit zichzelf langzamer werken zodat er minder warmte geproduceerd wordt. Dus je moet de koeling goed in de gaten houden van dit soort "korte" kaarten. Ik heb alleen maar lange (met 2 fans) kaarten en die van mij worden niet echt heet (ca 50 graden). Maar dat is in de winter, hoe het straks in de zomer is ?? Geen idee ?

Bijv. deze: http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=267
Mastasidaz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:12:Is er een mogelijkheid om op voorhand te weten welk geheugen een kaart heeft?
Ja, maar dat meestal de fabrikant het beste, dus stuur even een mail naar de dames en heren van inno3d en vraag welk merk geheugen er op de INNO3D GeForce GTX 1060 6GB Compact kaart zit.

Persoonlijk zou ik voor een kaart gaan met beter cooling, wanneer je deze in je HTPC gaat plaatsen dan zou ik zelfs voor een kaart kiezen die de warme lucht van binnen naar buiten blaast. Bij Inno zie ik die niet, maar de korte kaart die jij aangeeft pompt de wame lucht alleen maar rond in je HTPC. Die wordt dus super warm. Ik zou ==> http://manli.com/upload/P...F299_GN438)/800x400_1.png zo iets kiezen. Deze zorgt er voor dat alle warmte lucht ook uit je HTPC wordt gezogen. Tenzij je de behuizing open laat en voor goede lucht circulatie zorgt.

Koeling is 100% een issu, goed naar kijken dus, mijn rig met 4 GTX kaarten verwarmt eenvoudig een slaapkamer (waar de verwarming uit staat en het rooster boven het raam open, kamer is op het noord oosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:23:
[...]Thanks voor de link.
Ik heb zojuist wel een andere site gevonden, in plaatst van de MSI variant heb ik nu 6x een Gigabyte 1070TI op de kop getikt. 515 eur ps, wel iets duurder dan verwacht, maar vind het wel een prima prijs. Als ik zie dat conrad ze voor ~700 aanbied al :')

Zo de rest van het rig maar eens uitzoeken en bestellen, dan maandag lekker knutselen!

(Wel een stuk duurder dan jouw link trouwens bij nader inzien, maar ze hebben er nog maar 3 liggen bij die link, helaas :( )
Graag gedaan, blijft een zoekplaatje, want er is echt bijna helemaal niets meer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Graag gedaan, blijft een zoekplaatje, want er is echt bijna helemaal niets meer lijkt het.
Het is jammer dat je het ook niet kan mixen van videokaarten (toch?) iets zegt mij dat de shop waar ik net besteld heb, de 6 kaarten niet gaat kunnen leveren morgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:45:
[...]Het is jammer dat je het ook niet kan mixen van videokaarten (toch?)
Bedoel je AMD en Nvidia ? Het schijnt wel te kunnen, met windows heb ik mensen het zien doen. Met SMOS weet ik het niet, volgens mij niet, want er is een SMOS Nvidia en een SMOS voor AMD. Met SMOS kan je niet verschillende coins met één rig minen zover ik weet. Met Windows kan dit volgens mij wel, maar dan weer niet met alle miners. Extra uitzoekwerk dus :)

Verschillende Nvidia kaarten door elkaar kan wel (heb ik, dus dat weet ik zeker) en volgens mij verschillende AMD kaarten ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Zover ik weet wel, maar....... de koeling is minder, dus wanneer je de kaart warm laat worden kan hij slechter zijn warmte kwijt. De kaart gaat dan uit zichzelf langzamer werken zodat er minder warmte geproduceerd wordt. Dus je moet de koeling goed in de gaten houden van dit soort "korte" kaarten. Ik heb alleen maar lange (met 2 fans) kaarten en die van mij worden niet echt heet (ca 50 graden). Maar dat is in de winter, hoe het straks in de zomer is ?? Geen idee ?

Bijv. deze: http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=267

[...]

Ja, maar dat meestal de fabrikant het beste, dus stuur even een mail naar de dames en heren van inno3d en vraag welk merk geheugen er op de INNO3D GeForce GTX 1060 6GB Compact kaart zit.

Persoonlijk zou ik voor een kaart gaan met beter cooling, wanneer je deze in je HTPC gaat plaatsen dan zou ik zelfs voor een kaart kiezen die de warme lucht van binnen naar buiten blaast. Bij Inno zie ik die niet, maar de korte kaart die jij aangeeft pompt de wame lucht alleen maar rond in je HTPC. Die wordt dus super warm. Ik zou ==> http://manli.com/upload/P...F299_GN438)/800x400_1.png zo iets kiezen. Deze zorgt er voor dat alle warmte lucht ook uit je HTPC wordt gezogen. Tenzij je de behuizing open laat en voor goede lucht circulatie zorgt.

Koeling is 100% een issu, goed naar kijken dus, mijn rig met 4 GTX kaarten verwarmt eenvoudig een slaapkamer (waar de verwarming uit staat en het rooster boven het raam open, kamer is op het noord oosten)
Ik heb 2 msi 1070 mini's in mijn rig en die blijven even koel als een evga 1070 icx. Zelfde power draw en zo goed als dezelfde clocks. De kracht van de icx koelers (en alle andere normale lengte koelers) is dat ze koeler blijven in een afgesloten kast. De meeste mining rigs zijn gewoon open en dan is het verschil niet zo groot. Het is alleen even afwachten hoe goed ze verkopen willen later.

Review van de msi 1070 mini https://nl.hardware.info/...x-1070-aero-itx-oc-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:18:
[...]

Bedoel je AMD en Nvidia ? Het schijnt wel te kunnen, met windows heb ik mensen het zien doen. Met SMOS weet ik het niet, volgens mij niet, want er is een SMOS Nvidia en een SMOS voor AMD. Met SMOS kan je niet verschillende coins met één rig minen zover ik weet. Met Windows kan dit volgens mij wel, maar dan weer niet met alle miners. Extra uitzoekwerk dus :)

Verschillende Nvidia kaarten door elkaar kan wel (heb ik, dus dat weet ik zeker) en volgens mij verschillende AMD kaarten ook.
Yes dat laatste bedoelde ik, dat wist ik dus niet.
Ga nu eerst maar eens kijken of de 6 kaarten geleverd worden, kan mij het bijna niet voorstellen dat een Nederlandse webshop nog 6 kaarten heeft liggen die ze binnen 24u kunnen leveren. Zo wel dan zie ik ze maandag wel verschijnen en ga ik de rest van het rig bouwen

Jij toevallig nog enorme do's en dont's voor ik iets grandioos verpest? Zal later ook nog even een buy lijstje posten mocht iemand daar nog op/aanmerkingen op hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:29:
[...]Ik heb 2 msi 1070 mini's in mijn rig en die blijven even koel als een evga 1070 icx.
Ok, dat wist ik niet. Is dat in de zomer ook zo ? Ik ben benieuwd of het ook nog zo goed werkt als de omgeving veel warmer is. Goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:47:
[...]Yes dat laatste bedoelde ik, dat wist ik dus niet.
Je maakt het jezelg wel wat moeilijker met verschillende kaarten qua tuning, dus wel even iets om rekening mee te houden.
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:47:
[...]Jij toevallig nog enorme do's en dont's voor ik iets grandioos verpest? Zal later ook nog even een buy lijstje posten mocht iemand daar nog op/aanmerkingen op hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag :D
Niet iedere keer van coin wissellen wanneer die bovenaan staat in whatstomine. Dan moet je iedere keer ook al je wallets in de gaten houden en de munten met de hand omzetten naar iets waar je wat mee kan (BTC, ETH of LTC). Of maak gebruik van een pool met autoexchange zodat het automatisch gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Je maakt het jezelg wel wat moeilijker met verschillende kaarten qua tuning, dus wel even iets om rekening mee te houden.

[...]

Niet iedere keer van coin wissellen wanneer die bovenaan staat in whatstomine. Dan moet je iedere keer ook al je wallets in de gaten houden en de munten met de hand omzetten naar iets waar je wat mee kan (BTC, ETH of LTC). Of maak gebruik van een pool met autoexchange zodat het automatisch gebeurd.
Welke miningpool zou je aanraden? Om het in t begin lekker simpel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:57:
[...]

Ok, dat wist ik niet. Is dat in de zomer ook zo ? Ik ben benieuwd of het ook nog zo goed werkt als de omgeving veel warmer is. Goed om te weten
Dat durf ik niet te zeggen maar de fan speed ligt ook beduidend lager dan de evga kaarten die ik heb dus het zou me niks verbazen als het wel zo is. Tot nu toe bevallen ze me prima en ze zijn de goedkoopste 1070's die per direct leverbaar zijn (Alternate).

edit: Zie net dat de gigabyte mini ook per direct leverbaar is en die is zelfs een beetje goedkoper maar die koeler is lang niet zo goed. Zie hardware.info review.

[ Voor 13% gewijzigd door AtlAntA op 13-01-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
AtlAntA schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen maar de fan speed ligt ook beduidend lager dan de evga kaarten die ik heb dus het zou me niks verbazen als het wel zo is. Tot nu toe bevallen ze me prima en ze zijn de goedkoopste 1070's die per direct leverbaar zijn (Alternate).

edit: Zie net dat de gigabyte mini ook per direct leverbaar is en die is zelfs een beetje goedkoper maar die koeler is lang niet zo goed. Zie hardware.info review.
Maar is je h/s ook niet minder met de minis dan? Een extra fan is natuurlijk zo aangesloten voor de koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk ook dat de mini's 1 fan hebben. Als de miner afgelegen staat en er gaat een fan stuk ben je gelijk klaar met die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wellicht hier iemand met RIG ervaringen ...

Ik krijg een 300mh/s rig aangeboden, althans ... een frame met moederbord en er hangen 10 MSI RX580 videokaarten in kennelijk.

Het wordt me aangeboden alsof dat ding op dit moment ruim 1,5 ETH per maand mined,
Nou ben ik prima bekend met asic's en hun prestaties, en lang niet altijd komt de berekening helemaal uit, maar er is vast wel iemand hier die uit ervaring een gemiddelde hashrate naar eth of euro kan vertalen.

Op zich heb ik wel zin in zoiets, maar zijn bovengenoemde getallen een beetje realistisch?
(ik ken nicehash inderdaad :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Even twee tellen moeite doen en je hebt het antwoord:

https://whattomine.com/co...set=Main&commit=Calculate

Oftewel als je dat keer 31 dagen doet kom je net uit op ~1.1 :O

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

.SnifraM schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:27:
Even twee tellen moeite doen en je hebt het antwoord:

https://whattomine.com/co...set=Main&commit=Calculate

Oftewel als je dat keer 31 dagen doet kom je net uit op ~1.1 :O
Excuus .. 1 kende ik die niet, 2 minen met videokaarten moet je me niets over vragen... ik heb geen idee wat reëel is en wat niet in die cantorijen.

Dank voor je antwoord in ieder geval, als ook nog iemand kan beamen dat die cijfers een goede weergave zijn van wat hij zelf mined met dezelfde videokaarten dan ben ik helemaal gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:47:
[...]Dat durf ik niet te zeggen maar de fan speed ligt ook beduidend lager dan de evga kaarten die ik heb dus het zou me niks verbazen als het wel zo is. Tot nu toe bevallen ze me prima
Klinkt goed, ik ga voor mijn volgende uitbreiding ook eens kijken naar dit soort kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:24:
[...]

Maar is je h/s ook niet minder met de minis dan? Een extra fan is natuurlijk zo aangesloten voor de koeling
Nee hoor. De gpu is hetzelfde als die van de 'gewone' kaarten. De hashrate is een beetje beter dan mijn Palit kaart. En ongeveer hetzelfde als mijn evga SC. En weer wat lager als mijn evga ftw maar die kaart klokt uit zichzelf best hoog en heeft een 100procent tdp van ik geloof 220 watt dus dat is niet echt vergelijkbaar. De kaarten op stock clocks (tussen 1500nogwat en 1700nogwat) op 80 procent tdp worden net boven de 50 graden met hun fans op 20 procent. Ambient Temp is de buitentemperatuur. Wmb zijn de msi 1070 aero itx een hele goede investering voor je mining rig. Mits je ze weer goed kan verkopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Ik zou starten met 1070ti's, die schijnen nog wat efficienter te zijn dan 1080ti's (dus hashes / watt). Je wil denk ik een zo efficient mogelijke rig bouwen.

[...]

Ken ik niet, gebruik zelf : https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.r2Aw8a Werken voor mij goed en je kan nog iets meer kaarten (waarschijnlijk) op je moederboard.

Je kunt wellicht ook gebruik maken van een HP Servervoeding met breakout board. Deze zijn een stuk betaalbaarder dan 279 euro. Zou denk ik zelf een 750 watt PSU uitzoeken met een 24 pins en 4 pins of 8 pins aansluiting en dan een Server voeding PSU met breakoutboard. Ik heb zelf nog een HP voeding (750 watt gold rated) voeding over met breakoutboard (4 x 6 pins aanlsuiting en 4 x 8 pins aansluiting) dus wellicht is dat wat voor je. Dan heb je voor 70 euro 750 watt HP voeding met breakoutboard en een losse 750 watt voeding kost rond de 132 euro. Totaal dus 200 euro en dan 1500watt ipv 1300 watt
Dank voor de tips, als ik met de nicehash calculator wat berekeningen doe, dan kom ik er op uit dat 1070's (non-ti) het beste rendement zouden kunnen halen. Ik zou den wel 8x een 1070 nodig hebben in plaats van 6x een 1080ti, maar qua aanschafprijs is dat nog altijd zo'n 1200 euro goedkoper, dus zeker de moeite waard. Ik heb dan wel een ander moederbord nodig om 8 kaarten te kunnen draaien, bijvoorbeeld deze: pricewatch: ASRock H110 Pro BTC+

Qua voeding had ik 2x een 1300 watt psu staan ;) , aangezien een 1080ti 250 watt kan trekken ga ik het niet met 1 voeding redden. Ik zie dat servervoedingen inderdaad vrij goedkoop zijn, zoals bijvoorbeeld deze: pricewatch: HP 2250W, IEC-C20 Ik kan er alleen weinig specs van vinden, zijn er kant-en-klare breakout boards beschikbaar waarmee je zo'n voeding kan gebruiken, of moet je dan zelf gaan solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ja die zijn er wel, hou er alleen rekening mee dat servervoedingen echt heel luid zijn.

In Amerika lege schappen trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2081taomnv901.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlonXP1800 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:54:[...]Ik zie dat servervoedingen inderdaad vrij goedkoop zijn, zoals bijvoorbeeld deze: pricewatch: HP 2250W, IEC-C20 Ik kan er alleen weinig specs van vinden, zijn er kant-en-klare breakout boards beschikbaar waarmee je zo'n voeding kan gebruiken, of moet je dan zelf gaan solderen?
Er zijn kant en klare oplossingen voor, die schuif je op je server voeding, prikt de kabels er op en klaar. De voeding die je had lopen uitzoeken is een blade setup voeding, daar heb ik nog geen breakout boards voor gezien. Ik bedoel deze voedingen ==> https://h20195.www2.hpe.c....aspx/c04111541.pdf?ver=1 Maak zelf gebruik van een 750 watt Gold model met breakout board. Werkt goed, maakt ook niet zo veel herrie, komt meer herrie van mijn 6 x GTX 1060 videokaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlonXP1800 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:54:[...]Dank voor de tips, als ik met de nicehash calculator wat berekeningen doe, dan kom ik er op uit dat 1070's (non-ti) het beste rendement zouden kunnen halen.
Kijk ook eens naar https://www.miningrigrentals.com/ Hiermee kan je je rig verhuren voor een periode aan iemand anders. Brengt meestal nog iets meer op dan wat er op whattomine staat, nicehash staat daar meestal niet bovenaan. Check even deze video ==> YouTube: Best Nicehash Alternative - Renting your Mining Rigs W/ Mining Rig R... Als ik aankomende week even tijd heb ga ik het ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:40:
[...]Welke miningpool zou je aanraden? Om het in t begin lekker simpel te houden.
Tja. lastig, ik gebruik miningpoolhub en miningspeed, dit omdat ZClassic, BitcoinGold en Hush afgelopen dagen hoog in de whattomine stonden. Hush via Miningspeed direct naar mijn wallet (later dus met de hand zelf omzetten naar LTC) en ZClassic en BitcoinGold via Miningpoolhub omzetten via autoexchange naar LTC. Wanneer ik 0.5 LTC op miningpoolhub heb (is ca 110 euro nu) dan automatisch naar mijn wallet

Volgende week ga ik MiningRigRentals zie ook ==> YouTube: Best Nicehash Alternative - Renting your Mining Rigs W/ Mining Rig R... proberen. Dat maakt het iets complexer, maar zou beter moeten zijn voor de opbrengsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Erasmo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:03:
Ja die zijn er wel, hou er alleen rekening mee dat servervoedingen echt heel luid zijn.

In Amerika lege schappen trouwens:

[afbeelding]
Ja het is erg moeilijk om nog aan kaarten te komen. Ik zoek trouwens nog 1 1070. Wie heeft er nog 1 te koop?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
AtlAntA schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:33:
[...]Ja het is erg moeilijk om nog aan kaarten te komen. Ik zoek trouwens nog 1 1070. Wie heeft er nog 1 te koop?? 8)7
De 750watt server voeding die ik van HP gebruik maakt minder geluid dan mijn videokaarten, het valt mij erg mee. Ik kan je de server voedingen adviseren, stuk betaalbaarder.

Ik zag dat Alternate nog wat heeft ==> https://www.alternate.nl/...ter_-2=true#listingResult maar veel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Cor-Jan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:28:
[...]

[...]

Heb jij deze onderdelen nog bij een speciale webshop gehaald of gewoon via aliexpress?
En hoeveel 1070 GPU's kun je per server 750W voeding aansluiten?

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Hoe kan ik het beste mijn energietarief berekenen? In het overzicht van Essent (groene stroom) zie ik verschillende bedragen staan de ene per €/kWh de ander €/dag. Betaal je de bedragen per dag altijd onafhankelijk van je verbruik? Onderop zie ik bijv. weer staan: Vermindering energiebelasting -1,02284 €/dag. Wanneer ik de belastingen bij elkaar optel kom ik lager uit dan de vermindering. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 23:16
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Ja de 1000W is geen probleem. Mijn complete systeem draait nu met 4 kaarten op 480W dus die 2 extra kaarten kan die makkelijk aan, dus dat is het probleem niet.

Ik vraag me alleen af of ik de extra kaarten kan aansluiten op de molex kabels. De aansluiting die ik in gedachten had waren een aantal molex to 6/8 pin pci-e adapters, om de kaarten van de stroom te voorzien. Probleem is dat sommige mensen zeggen dat er te veel stroom door deze kabels kan stromen waardoor ze kunnen doorbranden o.i.d.
Wat voor settings gebruik je? En wat mine je.
Ik zit ook rond de 470 W met mijn 4 1070.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Even een andere vraag. Wat kost jullie stroom?
Ik zelf kan vanaf maart een nieuw contract afsluiten.
Nu betaal ik €0,17 kWh in het daltarief en €0,18 kWh in het normaaltarief.
Als ik een beetje ga vergelijken voor een nieuw contract wordt de goedkoopste €0,18 en €0,19.
Ik ga wel meer dan 10.000 kWh per jaar verbruiken dus dan wordt de belasting ook lager.
Heb geen zonnepanelen oid, kan ik ook niet installeren ivm appartement.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
PM_Petrol schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:58:
Ik zelf kan vanaf maart een nieuw contract afsluiten.
Nu betaal ik €0,17 kWh in het daltarief en €0,18 kWh in het normaaltarief.
Als ik een beetje ga vergelijken voor een nieuw contract wordt de goedkoopste €0,18 en €0,19.
Ik ga wel meer dan 10.000 kWh per jaar verbruiken dus dan wordt de belasting ook lager.
Heb geen zonnepanelen oid, kan ik ook niet installeren ivm appartement.
heb hier vd week nog naar gekeken, volgens mij zat ik op 0.22 piek, 0.19 dal... best hoog eigenlijk, maar t word ook heel duur door alle bijkomende kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
.SnifraM schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:19:
[...]Heb jij deze onderdelen nog bij een speciale webshop gehaald of gewoon via aliexpress?
En hoeveel 1070 GPU's kun je per server 750W voeding aansluiten?
Risers, breakoutboard, kabels etc etc allemaal bij Aliexpress. Kaarten via een bevriende dealer. Mainboard, CPU en memory van marktplaats. Dus eigenlijk van alles wat.

Mijn 1070 doet ongeveer 120 watt, dus wanneer je even in de gaten moet houden dat je nooit over de 80% van de PSU capaciteit moet komen (ivm efficientie), doe dus niet meer dan 600 watt. 600 watt / 120 watt per kaart is dus 5 kaarten. Ik zou dus beginnen met 4 kaarten en dan meten en rekenen. Het ene algo. wil wel eens wat meer verbruiken dan het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Risers, breakoutboard, kabels etc etc allemaal bij Aliexpress. Kaarten via een bevriende dealer. Mainboard, CPU en memory van marktplaats. Dus eigenlijk van alles wat.

Mijn 1070 doet ongeveer 120 watt, dus wanneer je even in de gaten moet houden dat je nooit over de 80% van de PSU capaciteit moet komen (ivm efficientie), doe dus niet meer dan 600 watt. 600 watt / 120 watt per kaart is dus 5 kaarten. Ik zou dus beginnen met 4 kaarten en dan meten en rekenen. Het ene algo. wil wel eens wat meer verbruiken dan het andere.
Met alles via aliexpress moet je geen haast hebben iig. Scheelt het zoveel geld, of had je zo iets van 'het komt vanzelf wel binnen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
PM_Petrol schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:58:
Ik zit op 19 cent per KwH, altijd. Dit ivm zonnepanelen en het terugeleveren naar het net. Inmiddels kan het al weer wat beter, dus bij volgende contractovergang (oktober, nog even wachten dus) maar opnieuw weer de beste prijs er uit slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:18:
[...]Met alles via aliexpress moet je geen haast hebben iig. Scheelt het zoveel geld, of had je zo iets van 'het komt vanzelf wel binnen'?
Haast is nooit goed, naarmate je meer leest en je er meer in verdiept veranderd je inzicht. Dus ik heb wat dingen gekocht (hoofdzakelijk kabels) die ik nu niet meer ga gebruiken. En qua geld scheelt het soms wel wat. Uiteindelijk komt het gewoon ook binnen, dus niets aan de hand. Precies toen ik eea aan het uitzoeken was, kwam ik een goedkope rig tegen en die heb ik direct gekocht, dus voor de 2e rig maakte het toen niet meer zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
kwaki schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:29:
[...]Ik vraag me alleen af of ik de extra kaarten kan aansluiten op de molex kabels. De aansluiting die ik in gedachten had waren een aantal molex to 6/8 pin pci-e adapters, om de kaarten van de stroom te voorzien.
Je moet inderdaad niet teveel vragen van de SATA voedingskabels en de 4 pins Molex kabels. Ik heb waarden gezien van 35 watt voor SATA kabels en 50 watt voor 4 pins Molex. Je kan het ook eenvoudig voelen. Ik had vier rizers met SATA plug op één voedingskabel uit mijn voeding. De eerste sata plug werd knap warm en de kabel tussen de voeding en de eerste aftakking (soort lintkabel) was ook knap warm. Toen heb ik snel één kaart uitgezet en afgekoppeld.

Goed in de gaten houden dus, want als je even niet op let dan kan het zelfs smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Heb je met 4 van die kaarten voldoende aan 1x 750W voeding (incl mobo/CPU)? Bij eventuele uitbreiding kan er altijd nog een 2e 750W bijgezet worden.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik hoop dat ik bij jullie wat advies kan inwinnen.
Mijn mining pc bestaat uit:
MSI Z270 A SLI PLus Moederbord
3x 1070
2x 1080 (uit mijn game pc)
1200w PSU
en V6 risers aangesloten op PCIe kabels.

Bios settings zoals ze overaal staan, 4G, gen 1 latency op 96 gezet interne gpu aan/uit

In windows en nvoc heb ik geen problemen om de 3 1070s zichtbaar te krijgen of 2x 1080 en 1x 1070.

Zodra ik een 4e kaart er bij steek kan het zijn dat hij of zeer slecht boot en nieuw het os laad of kaar 4 (welke ik kies maak niet uit) werkt in nvoc zeer traag (halve hash rate en zakt naar 0 af, schakelt uit en hij restart alles weer)

Ik heb al wel proefondervindelijk gevonden dat de 1x PCIe connector de benedenste eerst gebruikt moet worden (hoogste nummer) anders krijg ik niet eens mn bios launch te zien.

Ben echt een beetje radeloos aan het worden en weet niet of het iets met het moederbord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 13:33
Mastasidaz schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:35:
Hoe kan ik het beste mijn energietarief berekenen? In het overzicht van Essent (groene stroom) zie ik verschillende bedragen staan de ene per €/kWh de ander €/dag. Betaal je de bedragen per dag altijd onafhankelijk van je verbruik? Onderop zie ik bijv. weer staan: Vermindering energiebelasting -1,02284 €/dag. Wanneer ik de belastingen bij elkaar optel kom ik lager uit dan de vermindering. |:(
Belastingvermindering moet je niet naar kijken, vaste kosten ook niet (wel als je een nieuw contract afsluit, maar niet om je prijs per kWh te berekenen).

De meeste afrekeningen zijn nogal cryptisch, maar je zoekt het volgende:

tarief per kWh ( vaak 4 cent), energiebelasting + opslag duurzame energie en dan soms nog incl. BTW doen. Totaal zal je tussen de 0.18 en 0.22 cent/kWh betalen.

De enige manier om die variabele prijs te drukken is door een nieuw leveringscontract te sluiten en bijv. bij gaslicht.com goed de tarieven te bekijken, of door meer dan 10.000 kWh/jaar te gebruiken want dan kom je in een andere staffel qua energiebelasting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Wat voor settings gebruik je? En wat mine je.
Ik zit ook rond de 470 W met mijn 4 1070.
Via MSI afterburner powerlimit op 50%. Core op +150 en Memory op +600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
.SnifraM schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:38:
[...]Heb je met 4 van die kaarten voldoende aan 1x 750W voeding (incl mobo/CPU)? Bij eventuele uitbreiding kan er altijd nog een 2e 750W bijgezet worden.
Met mobo er bij dan zal het met vier kaarten denk ik wel werken. Mobo + CPU + Memory + USB stick zal rond de 70 watt zijn (wellicht nog iets te tunen door 1 CPU core uit te zetten en te onderclocken). Een 2e PSU kan er inderdaad zo bij, geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
willy83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:48:
Bios settings zoals ze overaal staan, 4G, gen 1 latency op 96 gezet interne gpu aan/uit
Ik heb overal Gen2 staan in interne GPU aan, dat werkt met mijn Asrock en Biostar mainboard goed. Even domme vraag van mijn kant, je hebt de laatste bios er in zitten ?

Hoe heb je je risers voorzien van stroom ? Wellicht moet je daar ook even naar kijken, had ik het begin ook allemaal problemen hiermee omdat ik teveel rises op één voedingskabel had aangesloten Nu heb ik een kabel uit de voeding (Molex 4 Pins) welke ik opsplits naar 2 x 6 Pins PCIe en dat werkt voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb overal Gen2 staan in interne GPU aan, dat werkt met mijn Asrock en Biostar mainboard goed. Even domme vraag van mijn kant, je hebt de laatste bios er in zitten ?

Hoe heb je je risers voorzien van stroom ? Wellicht moet je daar ook even naar kijken, had ik het begin ook allemaal problemen hiermee omdat ik teveel rises op één voedingskabel had aangesloten Nu heb ik een kabel uit de voeding (Molex 4 Pins) welke ik opsplits naar 2 x 6 Pins PCIe en dat werkt voor mij goed.
gen 2 werkte wel bij mij, tot ik de 4e kaart er bij zetten, toen bleef hij hangen na de post.
de interne gpu staat inderdaad op de msi website ook dat deze aan moet staan, wat de huidige stand is weet ik niet, maar ik heb beide geprobeerd.

Laatste bios zit er in, sorry vergeten te vermelden.

De risers heb ik direct met een PCIe kabel van de voeding aangesloten. Elke kabel voed een kaart en een riser. Bij de 1080 met 2 aansluitingen gebruik ik de laatste PCIe kabel om beide risers te voeden.
Er wordt dus geen gebruik gemaakt van splitters oid.

Edit:
Dit heb ik ook al gevolgd zonder succes: https://www.msi.com/blog/...00_200_Series_Motherboard

[ Voor 5% gewijzigd door willy83 op 14-01-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Raden jullie (nogsteeds?) de H110-D3A van gigabyte aan voor minen, of zijn er inmiddels betere alternatieven te vinden?

Ik heb tenslotte als het mee zit morgen 6x een gigabyte gtx 1070, dus het leek mij verstandig om bij het zelfde merk te blijven, maar vind het prijs verschil tussen azerty en de rest wel weer heel groot, dus als er voor de aztery prijs (zeg 80 eur) een beter alternatief is dan houd ik mij uiteraard aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slooij
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05-2021
welke OS kan ik het best gebruiken? Het is natuurlijk zonde om windows te kopen als linux het net zo goed of beter doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
willy83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:23:
[...]gen 2 werkte wel bij mij, tot ik de 4e kaart er bij zetten, toen bleef hij hangen na de post.
Vreemd, even ter controle, heb je de risers omgewisseld ? Dus degene voor de 4e kaart even omgeplugd (of alleen de USB kabel) naar de 1e en andersom ?
[...]Laatste bios zit er in, sorry vergeten te vermelden.
Ok, dan is dat het waarschijnlijk niet
[...]De risers heb ik direct met een PCIe kabel van de voeding aangesloten. Elke kabel voed een kaart en een riser. Bij de 1080 met 2 aansluitingen gebruik ik de laatste PCIe kabel om beide risers te voeden.
Er wordt dus geen gebruik gemaakt van splitters oid.
Klinkt goed, zo te lezen heeft je voeding wel heel veel aansluitingen (4 x PCIe voor de risers en 8 x PCIe voor de videokaarten), dat is wel een luxe, die van mij heeft alleen maar 4 x PCIe 6+2 pins, dus ben aan het splitsen geslagen.

Wellicht moet je net als ik bij mijn Biostart mainboard juist een oude bios er in flashen, ik heb op advies van de SMOS website een BIOS geladen van ruim 4 maanden oud (3 versies terug). Had geen problemen met de laatste versie, maar je weet het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Slooij schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:05:
welke OS kan ik het best gebruiken? Het is natuurlijk zonde om windows te kopen als linux het net zo goed of beter doet.
Ik gebruik SMOS (www.simplemining.net) omdat ik geen zin had om met Windows aan de slag te gaan. NVOC kreeg ik niet aan de praat. Ik vind van SMOS handig dat je het onderhoud, tuning etc etc niet achter de machine zelf hoeft te doen. Mijn rigs staan op zolder en ik zit gewoon benenden achter mijn notebook de boel te tunen. SMOS kost je ca 2 dollar per maand per rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
iaxe393 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:41:
Raden jullie (nogsteeds?) de H110-D3A van gigabyte aan voor minen, of zijn er inmiddels betere alternatieven te vinden?
Ik heb een ASRock H110 Pro BTC+ 13x PCI-x en dat bevalt prima, kan je extra veel kaarten op kwijt, dus daar zou ik voor gaan. Inmmers, hoe meer kaarten je kwijt kan hoe lager de overhead per videokaart is van het mainboard met de CPU etc. Mijn andere mainboard is een Biostar TB250-BTC. Hier zitten inderdaad veel minder PCI-x sloten op, maar hierbij gebruik ik PCI risers waarbij je er vier op één PCI-x slot kan aansluiten.

Met de H110-D3A heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slooij
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:40:
[...]

Ik gebruik SMOS (www.simplemining.net) omdat ik geen zin had om met Windows aan de slag te gaan. NVOC kreeg ik niet aan de praat. Ik vind van SMOS handig dat je het onderhoud, tuning etc etc niet achter de machine zelf hoeft te doen. Mijn rigs staan op zolder en ik zit gewoon benenden achter mijn notebook de boel te tunen. SMOS kost je ca 2 dollar per maand per rig.
Krijg je ook meer hashes door SMOS te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Slooij schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:48:
[...]Krijg je ook meer hashes door SMOS te draaien?
Bij mij onbekend, maar het werkt goed. Ik ga er vanuit van niet, omdat je gebruikt maakt van een mining programma en daar is de meeste winst te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slooij
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Bij mij onbekend, maar het werkt goed. Ik ga er vanuit van niet, omdat je gebruikt maakt van een mining programma en daar is de meeste winst te halen.
Voor mij is een custom OS voor nu niet nodig, misschien als ik klater echt een rig in elkaar zet dat ik zoiets installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Cor-Jan schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Vreemd, even ter controle, heb je de risers omgewisseld ? Dus degene voor de 4e kaart even omgeplugd (of alleen de USB kabel) naar de 1e en andersom ?
Ik heb elke kaart met riser los en in een groep van 3 werkend kunnen krijgen (in de grote slots) al ging het net ook niet lekker in windows om de 3e 1070 te pakken te krijgen, maar in nvoc ging dat wel en stabiel.
De 4e kaart werkt in nvoc dus wel, maar de hash rate neemt langzaam af tot 0 waarna de kaart opnieuw wordt ingelezen en dan gaat het spelletje weer van voor af aan.
Klinkt goed, zo te lezen heeft je voeding wel heel veel aansluitingen (4 x PCIe voor de risers en 8 x PCIe voor de videokaarten), dat is wel een luxe, die van mij heeft alleen maar 4 x PCIe 6+2 pins, dus ben aan het splitsen geslagen.

Wellicht moet je net als ik bij mijn Biostart mainboard juist een oude bios er in flashen, ik heb op advies van de SMOS website een BIOS geladen van ruim 4 maanden oud (3 versies terug). Had geen problemen met de laatste versie, maar je weet het maar nooit.
Ja heeft 6 PCIe kabels met 2 aansluitingen en dan nog dubbele psu aansluiting en nog een berg sata en molex Maarja draaien met meer als 3 kaarten ho maar.

Ik zal morgen even contact op nemen met de winkel en navragen wat hun oplossing is aangezien ik het nog geen 14 dagen in bezit heb.
Eventueel suggesties voor een goed moederbord wat wel goed werkend te krijgen is? Al zou deze het ook moeten kunnen als je MSI geloof.

`probleem is dat ik hem niet kan terugsturen deze week en niets testen aangezien ik de week weg ben al heb ik vandaag en gisternacht al meer als 12 uur er aan gezeten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
willy83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:16:
[...]

Ik heb elke kaart met riser los en in een groep van 3 werkend kunnen krijgen (in de grote slots) al ging het net ook niet lekker in windows om de 3e 1070 te pakken te krijgen, maar in nvoc ging dat wel en stabiel.
De 4e kaart werkt in nvoc dus wel, maar de hash rate neemt langzaam af tot 0 waarna de kaart opnieuw wordt ingelezen en dan gaat het spelletje weer van voor af aan.

[...]

Ja heeft 6 PCIe kabels met 2 aansluitingen en dan nog dubbele psu aansluiting en nog een berg sata en molex Maarja draaien met meer als 3 kaarten ho maar.

Ik zal morgen even contact op nemen met de winkel en navragen wat hun oplossing is aangezien ik het nog geen 14 dagen in bezit heb.
Eventueel suggesties voor een goed moederbord wat wel goed werkend te krijgen is? Al zou deze het ook moeten kunnen als je MSI geloof.

`probleem is dat ik hem niet kan terugsturen deze week en niets testen aangezien ik de week weg ben al heb ik vandaag en gisternacht al meer als 12 uur er aan gezeten 8)7
Zoek eens in je bios naar de optie 4g encoding oid. Schijnt dat dit op veel borden ondersteuning voor 4 kaarten en meer aan zet. Beetje een long shot maar wie niet waagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
AtlAntA schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Zoek eens in je bios naar de optie 4g encoding oid. Schijnt dat dit op veel borden ondersteuning voor 4 kaarten en meer aan zet. Beetje een long shot maar wie niet waagt..
Bedankt, die heb ik inderdaad aangezet.
CMOS een keertje geleegd maar lijkt niets te helpen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
kwaki schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:02:
[...]

Via MSI afterburner powerlimit op 50%. Core op +150 en Memory op +600
Power op 50% en dan nog 480 W verbruiken? Je hebt 4 1070 toch?
Bij mij staan ze op 69% en verbruiken ze 470 W. Core = 200, Memory = 550. Dat doet 30,4 MH/s per kaart op Ethash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:34
willy83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Bedankt, die heb ik inderdaad aangezet.
CMOS een keertje geleegd maar lijkt niets te helpen allemaal.
Kom je met meerdere kaarten wel gewoon in windows?
Zo ja, verwijder dan eens compleet alle nvidia drivers, dus een schone installatie, en probeer dan eens versie 388.59 te installeren.

Ik had bij mij het probleem dat ie constant maar 1 kaart vond. Na bovenstaande procedure vond ie ze ineens wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Pirelly schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Zo ja, verwijder dan eens compleet alle nvidia drivers, dus een schone installatie, en probeer dan eens versie 388.59 te installeren.

Ik had bij mij het probleem dat ie constant maar 1 kaart vond. Na bovenstaande procedure vond ie ze ineens wel allemaal.
Ja het werkt echt niet zo soepel allemaal als je zou verwachten/hopen. Ik had 5 kaarten geinstalleerd en hij zag er steeds maar 3. Toen ik een beetje radeloos 5x opnieuw heb opgestart zonder wat te doen zag hij ze ineens wel allemaal. Het duurt soms best een tijdje voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Pirelly schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Ja tot 4 stuks bij 5 bleef er een uitroepteken bijstaan naar met tevoorschijn en wachten verbeterde het niets. Na deze kaart er uit te halen, een reboot, daarna opnieuw installeren en toen zag ik de kaart nooit meer.

In nvoc zie ik er max 4 maar kaart nummer 4 werkt erg langzaam. Als het een bepaalde kaart is dan kan je de riser of kaart de schuld geven naar het lijkt nu meer een probleem met welke kaart in een PCIe 1x slot wordt gestopt.

Met 3 kaarten ging het minen goed.

Clean install al eens gedaan en tussendoor ook nog via de Safe mode een uninstaller gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cor-Jan
willy83 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:21:
[...]maar het lijkt nu meer een probleem met welke kaart in een PCIe 1x slot wordt gestopt.
Ik weet zeker dat je verschillende PCIe x1 sloten getest hebt met een riser voor de 4 kaart (toch ?)

Soms willen SATA poorten en of M.2 poorten wel eens PCIe x1 sloten delen. Probeer eens je SATA harddisk op een andere poort (SATA3 bijvoorbeeld, niet 5 en 6 volgens de handleiding). Ik weet niet of dit het probleem gaat oplossen, maar testen kan geen kwaad.

Weet niet of het gaat helpen, maar probeer eens SMOS ? Wellicht werkt die combi goed. Gebruik even een nieuw gmail account voor testen, want je krijgt per mail account 2 a3 dagen om te testen.

Succes

[ Voor 14% gewijzigd door Cor-Jan op 14-01-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Power op 50% en dan nog 480 W verbruiken? Je hebt 4 1070 toch?
Bij mij staan ze op 69% en verbruiken ze 470 W. Core = 200, Memory = 550. Dat doet 30,4 MH/s per kaart op Ethash.
Klopt 1070s heb ik. Mijn hele systeem verbruikt ongeveer 480w incl processor etc., soms iets minder, soms iets meer geeft de Stroommeter aan. Ik zit op equihash met 4.33 sols per watt.

Heb je de normale 1070? Of de TI versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Mensen die problemen hebben met meerdere kaarten aan de praat krijgen raad ik aan windows 10 versie 1703 te downloaden.

De windows creators update versie 1709 bevat blijkbaar een aantal bugs waardoor meerdere kaarten op mining rigs vaak niet herkent worden e.d. ik heb contact gehad met een medewerker van Asrock en hij vertelde mij dat het probleem in de meeste gevallen door Windows 10 1709 komt.

Nadat ik versie 1703 heb geïnstalleerd werkten alle kaarten na de installatie direct! Op forums komt dit probleem heel vaak terug. Dus wie weet is het voor jou ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
kwaki schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:50:
[...]

Klopt 1070s heb ik. Mijn hele systeem verbruikt ongeveer 480w incl processor etc., soms iets minder, soms iets meer geeft de Stroommeter aan. Ik zit op equihash met 4.33 sols per watt.

Heb je de normale 1070? Of de TI versie.
Ja mijn hele systeem verbruikt 470 W volgens de stroommeter in het stopcontact.
Met Equihash haal ik rond de 4 sols/w.
Met elke % die ik de power limit verlaag, verbruik ik 5 W minder stroom in totaal.
Ik heb de normale 1070, van Palit. Ik kan de memory niet verder opkrikken, dan crasht de miner, BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ziet er leuk uit, ook de prijs van 190 dollar. Geen gezeur met risers, Kaarten zitten wel erg dicht op elkaar, dus koeling lijkt mij wel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

aKra

Intentionally left blank.

NLMaca schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:12:
[...]

Ziet er leuk uit, ook de prijs van 190 dollar. Geen gezeur met risers, Kaarten zitten wel erg dicht op elkaar, dus koeling lijkt mij wel een probleem
Worden voornamelijk gebruikt voor in 4 HE/U rack behuizingen. Daar maak je dan gebruik van fans voor en achter de kaarten zodat er een goeie airflow van het koude naar het warme gangpad ontstaat :+

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 20:46
aKra schreef op maandag 15 januari 2018 @ 02:00:
[...]

Worden voornamelijk gebruikt voor in 4 HE/U rack behuizingen. Daar maak je dan gebruik van fans voor en achter de kaarten zodat er een goeie airflow van het koude naar het warme gangpad ontstaat :+
Goed punt. Niet eens aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Ik ben opzoek naar 6pin naar 6pin male cable om de risers direct vanuit de voeding aan te sluiten. Ik zie deze voor 20 euro of meer te koop staan. Weet iemand waar ik deze goedkoper kan krijgen? Vindt dit aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
kwaki schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:01:
Ik ben opzoek naar 6pin naar 6pin male cable om de risers direct vanuit de voeding aan te sluiten. Ik zie deze voor 20 euro of meer te koop staan. Weet iemand waar ik deze goedkoper kan krijgen? Vindt dit aardig prijzig.
Ik heb ze bij cdromland besteld
Freezinghardware heeft ze ook

[ Voor 4% gewijzigd door willy83 op 15-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Zou dit een goede voeding zijn? Zou er cpu/mobo/ssd en 2 GTX1070s mee voeden. De voeding heeft zo te zien veel aansluitingen. Zou er later een 3de videokaart bij prikken. Nog later wil ik dan een 2de PSU met 3 videokaarten bij plaatsen.

Ik wil zo weinig mogelijk met splitters/overgangsadapters werken.

Zoals hierboven heb ik ook 6pin naar 6pin male kabels nodig. Zal die ook maar alvast bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Obscurax schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:27:
Zou dit een goede voeding zijn? Zou er cpu/mobo/ssd en 2 GTX1070s mee voeden. De voeding heeft zo te zien veel aansluitingen. Zou er later een 3de videokaart bij prikken. Nog later wil ik dan een 2de PSU met 3 videokaarten bij plaatsen.

Ik wil zo weinig mogelijk met splitters/overgangsadapters werken.

Zoals hierboven heb ik ook 6pin naar 6pin male kabels nodig. Zal die ook maar alvast bestellen.
Als ik jou was zou ik gelijk een goede voeding nemen die 6 kaarten in de toekomst aankan. Volgens mij is het altijd veiliger/beter om met 1 voeding te werken dan met 2.

De 6pin male kabels dan, ik kan ze niet vinden hoor, jij wel? Wel 6pin male naar 6pin female. Maar dat is niet degene die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

kwaki schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Als ik jou was zou ik gelijk een goede voeding nemen die 6 kaarten in de toekomst aankan. Volgens mij is het altijd veiliger/beter om met 1 voeding te werken dan met 2.

De 6pin male kabels dan, ik kan ze niet vinden hoor, jij wel? Wel 6pin male naar 6pin female. Maar dat is niet degene die ik nodig heb.
Dit zal wellicht de reden zijn dat je ze moeilijk kan vinden:
https://www.reddit.com/r/...o_find_6pin_pcie_to_6pin/

Maar hoe sluit je dan wel de Risers aan? Molex naar 6 pin PCI-E?

[ Voor 4% gewijzigd door Obscurax op 15-01-2018 12:19 . Reden: #dtv ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaki
  • Niet online
Obscurax schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Dit zal wellicht de reden zijn dat je ze moeilijk kan vinden:
https://www.reddit.com/r/...o_find_6pin_pcie_to_6pin/

Maar hoe sluit je dan wel de Risers aan? Molex naar 6 pin PCI-E?
Oke. Ik zal contact opnemen met corsair. Wie weet kunnen zij iets leveren.

Deze riser: https://minerparts.com/wp...-version-7-blue-riser.jpg.
Ik sluit deze aan met de 6pin vanuit de riser naar SATA. Ik hoorde dat het verstandiger is direct vanuit de voeding met een 6 pin de riser aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
kwaki schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:01:
Ik zou ze uit china halen ==> https://nl.aliexpress.com...46fed41&priceBeautifyAB=0

1,11 USD zie ik staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
NLMaca schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:12:
[...]

mobo+risers is uiteindelijk bijna even duur, prima te doen dit zou ik zeggen.

Mooie ventilators erop zetten en de koeling zit ook wel snor denk ik zo.
w.b.t. de koeling, ik dacht altijd te horen dat een gesloten kast een betere koeling heeft dan een open systeem, waarom zijn dan eigenlijk 90% van de mining rigs open? Iemand die dat weet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Heb je toevallig ook nog een link voor veilige 6pins risers? :P
Al gok ik dat ik die toch in NL moet kopen gezien ik weinig zin heb om 4 weken nog te wachten... Zag ze op amazon met 6 voor 35eur, kleine 4 dagen levertijd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ik heb juist deze link gevonden om je rig zonder brandgevaar te bekabelen.
Inclusief voorbeelden en afbeeldingen. Dit maakt me als brandweerman gelukkig :+

En mensen gebruik geen alternatieve 6pin naar 6pin male maar alleen deze die bij de voeding zitten, zie mijn vorige post.

[ Voor 21% gewijzigd door Obscurax op 15-01-2018 14:04 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste