[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

robertwebbe

Robert Webbe

Degenen die ik ken die Red Plus hebben, hadden voorheen rekeningen van een paar honderd euro per maand. Het zijn voornamelijk vrachtwagenchauffeurs en mensen in de vaart.

Mijn buurman en neefje bijvoorbeeld hebben allebei zo'n abonnement, ze kunnen nu voor € 115 (incl. BTW) per maand onbeperkt bellen en en SMS'en en 5 GB data op 4G snelheid in de Voordeellanden (€95 voor Red Plus en €20 voor 3GB extra). Maar goed, voor dit topic een beetje off topic... Laten we weer verder gaan over Tele2 4G.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 26-05-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pimsaint schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Ik zit momenteel bij Choozze, waar ik voor 35 euro onbeperkt sms en bel in/naar heel europa en van mijn internetbundel (5GB) 500MB mag roamen binnen europa. En dat op het T-mobile netwerk, maandelijks aanpasbaar/opzegbaar. Tot dusver ideaal! Maar

Helaas geen 4G dus ben ik van plan om over te stappen naar Tele2. Ook maandelijks opzegbaar en ik vind de buitenlandbundels best wel netjes. De bovengenoemde prijzen gelden namelijk ook in sommige niet-eu landen zoals USA, Hong Kong, Zuid-Korea, etc. Ik reis nogal veel, ook buiten Europa. In perioden die ik langere tijd in hetzelfde land doorbreng zet ik de bundel gewoon op minimaal.

Dat ze 4G maar snel open zetten voor nieuwe klanten :)
Ah, ik zat juist nu naar Choozze te kijken. Voor 0 euro per maand 100/100/100 en voor 15 euro er bij heb je dan 2GB erbij. Maar ook 3G en aansluitkosten 25 euro. Nogal fors. Dus ik wacht even tot juni en kies dan voor Tele 2.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:08
robertwebbe schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:42:
Mijn buurman en neefje bijvoorbeeld hebben allebei zo'n abonnement, ze kunnen nu voor € 115 (incl. BTW) per maand onbeperkt bellen en en SMS'en in de Voordeellanden en hebben 5 GB data op 4G snelheid (€95 voor Red Plus en €20 voor 3GB extra). Maar goed, voor dit topic een beetje off topic... Laten we weer verder gaan over Tele2 4G.
Nog even off-topic, maar 115 euro per maand is echt schandalig veel geld voor 5gb, ook al is het in het buitenland. Dan is een Vodafone italie sim nog goedkoper, 500mb per dag voor 3 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

robertwebbe

Robert Webbe

We hadden het hier over gebruik in het buitenland.

[ Voor 74% gewijzigd door robertwebbe op 26-05-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

Dat is 500 MB in het buitenland (alle passport landen minus Italië zelf).

Maar laten we de buitenland discussie hier voeren: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

En hier weer gezellig over Tele2 4G babbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 14:44
In het oosten waar niks gepland stond en niks op de dekkingskaart te zien is er aan de grens in Gronau (DE) toch een Tele2-signaal op te pikken, en nog redelijk sterk ook. Lijkt erop dat ze toch verder bouwen dan je op de kaart kunt zien :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:01
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:29:
In het oosten waar niks gepland stond en niks op de dekkingskaart te zien is er aan de grens in Gronau (DE) toch een Tele2-signaal op te pikken, en nog redelijk sterk ook. Lijkt erop dat ze toch verder bouwen dan je op de kaart kunt zien :)
Met welke app kan je zien hoe sterk dat signaal is?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 22:11
MichielFRL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:33:
[...]

Met welke app kan je zien hoe sterk dat signaal is?
Opensignal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Die app kan laten zien hoe sterk het signaal is van het netwerk waarmee het toestel verbonden is.
Bestaat er niet een app die een netwerken scan doet met alle info van alle gevonden netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59

XanderDrake

Build the future!

Vraagje: zijn er mensen die de afgelopen twee maanden abonnee zijn geworden bij Tele2 en al zijn over gezet op 4G?
Ik sta op het punt van overstappen, ik was benieuwd hoe lang het duurt voor ik het 4G icoontje op mijn scherm ga zien...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
'k Ben eind april klant geworden. Tot op heden nog niets gezien, gehoord of gemerkt van 4G. Ik heb mezelf al ingesteld dat het zeker nog tot juli duurt voordat ik op 4G wordt gezet.
Als het zover is, zal ik het zeker laten weten.

'k Heb btw een 4G-ready toestel en zou ook 4G dekking moeten hebben in m'n woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mja. Ze zeiden 3 maanden. Dus juli kan kloppen maar dan ben je een van de laatste.

Zucht. Toch weer twijfels: T-mobile biedt dus 3gb per maand voor dezelfde prijs dat Tele2 2gb per maand levert. En daarnaast krijg je gratis SMSen en meer belminuten, ook in de EU. En je hoeft niet te wachten op aangesloten te worden.

[ Voor 59% gewijzigd door XanderDrake op 27-05-2015 10:19 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
MichielFRL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:41:
[...]

Die app kan laten zien hoe sterk het signaal is van het netwerk waarmee het toestel verbonden is.
Bestaat er niet een app die een netwerken scan doet met alle info van alle gevonden netwerken?
Nee. Tenzij je van iedere provider een simkaart aanschaft. Ik kan me nu ook niet verbinden met een andere provider.. (tenminste als je dat bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Gijsj16 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Nee. Tenzij je van iedere provider een simkaart aanschaft. Ik kan me nu ook niet verbinden met een andere provider.. (tenminste als je dat bedoel)
Nee ik bedoel net zoiets als een WiFi scan.
Dan krijg je ook een lijst met alle WiFi netwerken, welke beveiliging, signaal sterkte etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
XanderDrake schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:50:
Mja. Ze zeiden 3 maanden. Dus juli kan kloppen maar dan ben je een van de laatste.

Zucht. Toch weer twijfels: T-mobile biedt dus 3gb per maand voor dezelfde prijs dat Tele2 2gb per maand levert. En daarnaast krijg je gratis SMSen en meer belminuten, ook in de EU. En je hoeft niet te wachten op aangesloten te worden.
Wat houdt je tegen? De mogelijkheid om maandelijks op te kunnen zeggen?
'k Zou in jouw geval voor TM gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:48
Ik zie het even niet. Ik en mijn vriendin zijn nog niet over op 4G. Wanneer zou dit als laatste kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
maurits82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:25:
Ik zie het even niet. Ik en mijn vriendin zijn nog niet over op 4G. Wanneer zou dit als laatste kunnen zijn??
Ik ook niet.
Er is geen keiharde einddatum gesteld, maar volgens de Tele2 site moet dat eind juli ongeveer wel allemaar gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Ik ook niet.
Er is geen keiharde einddatum gesteld, maar volgens de Tele2 site moet dat eind juli ongeveer wel allemaar gebeurd zijn.
Zoiets verwacht ik, maar het zou makkelijk kunnen dat het langer duurt: er zijn alleen al net voor de 4G launch 22.000 nieuwe gebruikers bijgekomen. Die moeten ook over, terwijl die niet direct in berekeningen van April waren mee genomen. Mensen zoals Cranberry zijn er daarna nog bijgekomen, hij zou ook voor mij zijn.

Augustus lijkt me niet onmogelijk. 2 maanden wachten vind ik te gortig. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08 09:43

Bart_Smith

Network/System Admin

Super leuke thread, Ik krijg de 29ste mijn S6 met Tele2 dus volg ik deze thread om te zien wat de ervaringen zijn.
Wel is de OP zeer verouderd, gaat deze nog een opfris beurt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
maurits82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:25:
Ik ook niet.

Wel heb ik het Tele2 NL netwerk en moet ik zeggen dat ik vaker geen bereik heb. Met het T-Mobile netwerk had ik vrijwel overal bereik, nu is het vaak zat dat als ik in de auto zit dat m'n bereik even wegvalt (en overigens ook wel weer snel terugkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik verkoop o.a. Tele2 en heb gebeld. Er zijn nu zo'n 70.000 klanten over en er moeten er nog 700.000 zij iemand van de dealerhelpdesk. Eind juli zou iedereen over moeten zijn. Het gaat in willekeurige volgorde, dus een nieuwe klant kan zomaar voor een bestaande klant aan de beurt zijn.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Lennardnl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:11:
[...]

Ik ook niet.

Wel heb ik het Tele2 NL netwerk en moet ik zeggen dat ik vaker geen bereik heb. Met het T-Mobile netwerk had ik vrijwel overal bereik, nu is het vaak zat dat als ik in de auto zit dat m'n bereik even wegvalt (en overigens ook wel weer snel terugkomt).
Je wilt dus zeggen dat het netwerk van Tele2 minder is dan van T-Mobile? Iets wat ik met Ziggo Mobiel en Vodafone niet zo ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:29
Een tijdje geleden werden hier verderop (Meelstraat, Tilburg) werkzaamheden uitgevoerd met een hoogwerker aan een antenneblok op een appartementencomplex. Toen ik vandaag een blokje om liep, kwam ik de volgende stickers tegen op de kasten naast het appartementencomplex:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/3ya1c8fq1/IMG_20150527_125025.jpg

Door de resize misschien niet meer zo goed leesbaar maar op de linkerkast een sticker met calamiteiten-nummer van Tele2, op de rechterkast het nummer van het "Network Monitoring Centre" van T-Mobile. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat beide kasten in verbinding staan de mast op het dak.

Wanneer ik Tilburg eens goed bekijk op deze kaart van 4gmasten.nl dan vallen me een paar dingen op.

1. Op de Meelstraat wordt alleen een 1800Mhz antenne van T-mobile vermeld. Is Tele2 nog niet actief, moet de kaart nog worden bijgewerkt of is er misschien een verkeerde sticker geplakt?

2. Als ik een beetje uitzoom zie ik IN het centrum voornamelijk 800Mhz masten, daaromheen 2600Mhz. Wat is daar de reden van? Ik dacht juist dat 2600Mhz nuttig was bij dichte bevolking (Capaciteit hoog, afstand kort) en 800Mhz bij landelijker gebied omdat het verder draagt en daar niet zo snel volslibt. Of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Er is nog geen Tele2/T-Mobile kaart update, die van T-Mobile waarschijnlijk vanavond of anders morgen. Van Tele2 is niks bekend, die update niet regelmatig.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

pimsaint schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:34:
Een tijdje geleden werden hier verderop (Meelstraat, Tilburg) werkzaamheden uitgevoerd met een hoogwerker aan een antenneblok op een appartementencomplex. Toen ik vandaag een blokje om liep, kwam ik de volgende stickers tegen op de kasten naast het appartementencomplex:

[afbeelding]
....
Dat lijken me de electriceitskasten voor de masten die op het dak staan.
.......
2. Als ik een beetje uitzoom zie ik IN het centrum voornamelijk 800Mhz masten, daaromheen 2600Mhz. Wat is daar de reden van? Ik dacht juist dat 2600Mhz nuttig was bij dichte bevolking (Capaciteit hoog, afstand kort) en 800Mhz bij landelijker gebied omdat het verder draagt en daar niet zo snel volslibt. Of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen?
De kaarten van 4gmasten.nl tonen de 800 en 2600 labels over elkaar heen. Je ziet dus of een 800 label of een 2600 label want op veel locaties wordt zowel 800 als 2600 geïnstalleerd. Soms lukt het om et andere label zichtbaar te maken door lagen uit en weer aan te zetten.

Ik vind eigenlijk dat ze per operator een laag per frequentie moeten maken zodat je die apart kan selecteren. Dat zou het een stuk overzichtelijker maken.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 27-05-2015 21:07 ]

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
THE_BASE schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:30:
Ik verkoop o.a. Tele2 en heb gebeld. Er zijn nu zo'n 70.000 klanten over en er moeten er nog 700.000 zij iemand van de dealerhelpdesk. Eind juli zou iedereen over moeten zijn. Het gaat in willekeurige volgorde, dus een nieuwe klant kan zomaar voor een bestaande klant aan de beurt zijn.
De dealerdesk loopt wat achter, Tele2 is alweer een stuk verder (sorry, maar kan geen exacte aantallen noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:05:

Ik vind eigenlijk dat ze per operator een laag per frequentie moeten maken zodat je die apart kan selecteren. Dat zou het een stuk overzichtelijker maken.
Bij de andere providers is dat het geval, die hebben hun eigen Maps met per frequentie een eigen laag. Tele2 krijgt dat ook nog bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SkyFlyer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:27:
[...]

De dealerdesk loopt wat achter, Tele2 is alweer een stuk verder (sorry, maar kan geen exacte aantallen noemen).
Punt blijft dat er treurig weinig mensen over zijn gegaan (ik dus ook niet) en een getal is mijns inziens ook niet geheel relevant c.q. noodzakelijk, alleen al het feit dat 9/10 gebruikers in dit topic geen 4G heeft van Tele2 zegt mij al meer dan genoeg.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Als je die kasten ziet staan (verkeerde sticker heb ik nog niet meegemaakt, maar eens moet de eerste zijn) dan kun je er blindelings vanuit staan dat daar T-Mobile en Tele2 sites staan cq gebouwd worden. Dit zijn zegmaar de voedingskasten, het koppelvlak tussen energiebedrijf en klant (wat in een woning de meterkast is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
kuusj98 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:32:
[...]

Punt blijft dat er treurig weinig mensen over zijn gegaan (ik dus ook niet) en een getal is mijns inziens ook niet geheel relevant c.q. noodzakelijk, alleen al het feit dat 9/10 gebruikers in dit topic geen 4G heeft van Tele2 zegt mij al meer dan genoeg.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

'k Denk dat een stuk transparantie en concrete, heldere communicatie een hoop onvrede op dit punt zou wegnemen c.q. zou voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:48
THE_BASE schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:30:
Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
kuusj98 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:32:
[...]

Hier ben ik het ook wel mee eens. Volgens mij vlak voordat ik mijn abonnement afsloot eind 2013 was er vanuit tele2 al gecommuniceerd dat 4g eraan zou komen, maar heel duidelijk zijn ze hierin niet geweest. Nu 1,5 jaar later is het er eindelijk en blijken ze niet zo heel rap te zijn met het overzetten van de bestaande klanten.

Ik vind het helemaal niet erg om te wachten, maar als je wat meer duidelijkheid/transparantie is wel gewenst, als ik weet waar ik aan toe ben ben ik al tevreden :P Eerst was het april, nu april t/m juli en blijkt dat oudere klanten niet per se voorrang krijgen.. wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

[...]

Ik dacht juist dat 2600Mhz nuttig was bij dichte bevolking (Capaciteit hoog, afstand kort) en 800Mhz bij landelijker gebied omdat het verder draagt en daar niet zo snel volslibt. Of heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen?
Even los van dat idd 2600 MHz op die locaties wel aan staat: Tele2 heeft nagenoeg overal 2600 erbij gebouwd. Zelfs in dunbevolkte gebieden.

Plekken waar alleen 800 is:
- weilanden
- zeer dunbevolkte gebieden (<2500 inwoners in omgeving van de zendmast)
- plekken zonder industrieterreinen binnen bereik van de zendmast
- omgeving van snelwegen (of N-wegen) met minder dan 3 banen per rijrichting indien daar geen bebouwing in de buurt is

Dit lijstje lijkt wel redelijk te kloppen met wat ik zie op de kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, die conclusie trek ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ndrenth schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:17:
[...]

Ik vind het helemaal niet erg om te wachten, maar als je wat meer duidelijkheid/transparantie is wel gewenst, als ik weet waar ik aan toe ben ben ik al tevreden :P Eerst was het april, nu april t/m juli en blijkt dat oudere klanten niet per se voorrang krijgen.. wel jammer.
Inderdaad. Zo sprak ik gisteren nog iemand van de klantenservice, die expliciet aangaf dat klanten van voor feb 2015 eerst worden omgezet en dat ze verwachten dat half juli alle klanten, ook diegenen die in de afgelopen weken/maanden klant zijn geworden, overgezet zijn naar 4G.

't Zal me benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The Wizard schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:12:
Klopt, die conclusie trek ik ook :P
Mooie is dat ze daarmee dus wel dorpen met 5000 inwoners van LTE2600 voorzien. Da's best netjes en toekomstgericht. T-Mobile is de enige die ze dat nadoet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
KPN doet het nu ook, > 500 is nu de grens voor 4G connectiviteit waar het eerst > 1500 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
  • Laatst online: 25-06-2023
The Wizard schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:38:
KPN doet het nu ook, > 500 is nu de grens voor 4G connectiviteit waar het eerst > 1500 was.
bedoel je 4G in het algemeen of de toevoeging van LTE1800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
markiebiboy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:36:
[...]

bedoel je 4G in het algemeen of de toevoeging van LTE1800?
LTE800. Volgens mij was het ook de grens voor 2G überhaupt, of niet?

Bijzonder aan de KPN-dekkingskaart vind ik dat 4G beter dekkend zou zijn dan 2G, maar volgens mij is dat bij KPN niet zo; 2G is wel degelijk sterker. Maargoed.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Cranberry schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:00:
[...]

Inderdaad. Zo sprak ik gisteren nog iemand van de klantenservice, die expliciet aangaf dat klanten van voor feb 2015 eerst worden omgezet en dat ze verwachten dat half juli alle klanten, ook diegenen die in de afgelopen weken/maanden klant zijn geworden, overgezet zijn naar 4G.

't Zal me benieuwen...
Het zou imo schandalig zijn als 'oude' klanten later overgingen. Die oude klanten worden al bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden. Die nieuwe weten dat het nog even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zat aan 2GB + 150 minuten te denken. Kost bij Tele 2 20 euro per maand. Voordeel: maandelijks opzegbaar. Nadeel: minder dan KPN.

Ik kan via KPN 5GB + 200 minuten krijgen voor 25 euro. Met KPN Compleet 5 euro er af is 20 euro. Voordeel: beter dan Tele 2. Nadeel: 2-jarig contract.

Iemand een idee wat specifiek een betere deal is? Ik gebruik iets meer dan 700MB, wat met 4G ongetwijfeld meer kan worden. Hoe goed is dat KPN netwerk eigenlijk of hoe minder is dat Tele 2 netwerk nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zolang 4G niet geactiveerd is voor je abonnement maak je gebruik van het 3G netwerk van T-Mobile, en dat werkt gewoon goed. Met het 4G netwerk heb ik nog geen ervaring, ook voor mijn abonnement staat dit nog niet aan. Maar als je naar de dekkingskaart kijkt dan zie je momenteel nog gaten. In gebieden zonder voldoende dekking zal je overschakelen naar 3G van T-Mobile, en wanneer dat gebeurt zit je een paar seconden zonder verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Zr40 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:40:
Zolang 4G niet geactiveerd is voor je abonnement maak je gebruik van het 3G netwerk van T-Mobile, en dat werkt gewoon goed. Met het 4G netwerk heb ik nog geen ervaring, ook voor mijn abonnement staat dit nog niet aan. Maar als je naar de dekkingskaart kijkt dan zie je momenteel nog gaten. In gebieden zonder voldoende dekking zal je overschakelen naar 3G van T-Mobile, en wanneer dat gebeurt zit je een paar seconden zonder verbinding.
Sorry, maar dit is bij mij niet het geval, switchen naar tele2 of terug naar t-mobile gaat hier naadloos zonder vertraging.
Toestel is een Galaxy s3 i9305 met daarop Cyanogenmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

GeertH schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:24:
[...]
Sorry, maar dit is bij mij niet het geval, switchen naar tele2 of terug naar t-mobile gaat hier naadloos zonder vertraging.
Hoe heb je dit getest? Blijft VoIP of streaming zonder hapering werken wanneer je van netwerk switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Zr40 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Hoe heb je dit getest? Blijft VoIP of streaming zonder hapering werken wanneer je van netwerk switcht?
Inderdaad met streaming (youtube), video speelt naadloos door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik bedoelde eigenlijk live streaming. Youtube kan bufferen waardoor je een korte onderbreking niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
H+ = 4G?
mijn email adres werd gespamd dat ik nu 4g heb en er moest dus een 4g icoon staan maar h8j blijft nog op h+ staan.
heb het op meerdere locaties gekeken.
Niet dat het belangrijk is voor mij maar als ze mij meerdere keren emaillen er over dan wil je het wel testen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

raro007 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:54:
H+ = 4G?
mijn email adres werd gespamd dat ik nu 4g heb en er moest dus een 4g icoon staan maar h8j blijft nog op h+ staan.
Niet dat het belangrijk is voor mij maar als ze mij meerdere keren emaillen er over dan wil je het wel testen. ..
H+ = 3.75G
4G (LTE) = 4G ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

raro007 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:54:
H+ = 4G?
Heb je na ontvangst email al gecheckt of je de maximum verbindingssnelheid van je toestel al op LTE danwel 4G staat? Zo ja dan moet je misschien je toestel nog een keer opnieuw opstarten en misschien wel handmatig naar Tele2 NL 4G zoeken en indien gevonden deze slecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
The_Wireless_Guy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:24:
[...]

Heb je na ontvangst email al gecheckt of je de maximum verbindingssnelheid van je toestel al op LTE danwel 4G staat? Zo ja dan moet je misschien je toestel nog een keer opnieuw opstarten en misschien wel handmatig naar Tele2 NL 4G zoeken en indien gevonden deze slecteren.
yap al gedaan en opnieuw opstarten gaat al tegen mijn eigen wil, krijg vaak een melding dat die de simkaart niet kon vinden en dus opnieuw moet starten.(moet een nieuw simkaart denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
GeertH schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:24:
[...]

Toestel is een Galaxy s3 i9305 met daarop Cyanogenmod
Deze is live
https://youtu.be/gnQ-OL-vkqw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

raro007 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:43:
[...]

yap al gedaan en opnieuw opstarten gaat al tegen mijn eigen wil, krijg vaak een melding dat die de simkaart niet kon vinden en dus opnieuw moet starten.(moet een nieuw simkaart denk ik)
Wat voor toestel heb je, waar woon je ongeveer?
Heb je wel een 4G ready sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
The_Wireless_Guy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:16:
[...]

Wat voor toestel heb je, waar woon je ongeveer?
Heb je wel een 4G ready sim?
samsung s4 4g versie maar 4g sim? waar kan ik dat zien of die 4g is?

Edit: Laat maar dekking is niet goed want ik zeg voor 3 seconden 4g staan...

[ Voor 12% gewijzigd door raro007 op 01-06-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Aan de kleur van de simkaart. Ik heb een blauwe en heb 4G dus die is in ieder geval goed. Las ook ergens dat een groene ook 4G aan kan maar dat kan ik niet uit eigen ervaring bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Ik zit op de PHN firmware (NL unlocked) op mijn Galaxy S5. Toevallig kreeg ik vandaag de VoLTE update binnen. Een vriend van me heeft TNL (T-Mobile NL) en heeft ook een update gehad maar die kan de VoLTE optie niet zien. Ook zo leuk dat ik niet eens op 4G ben overgezet :|

http://i.imgur.com/hSlY4DX.png
http://i.imgur.com/T51AotV.png

[ Voor 8% gewijzigd door osmanov op 03-06-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Top, ben benieuwd of het al mogelijk is. Al iemand dezelfde update gehad en getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03
Ik heb sinds kort de Samsung S6 met 5.02 maar ik zie dat ik het VoLTE gedeelte nog niet heb in het menu

Tevens ook al klant sinds 2011 , maar nog steeds geen 4G ook al zit ik in het Actieve 4G Gedeelte vertelde Tele2 Klantenservice mij gisteren en kwam met het verhaal dat ze me nu handmatig gingen overzetten maar dit ook wel even kon duren maar het eerder zou doen dan de robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Ze zouden in Juni toch met de nieuwe bundels komen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Royalty schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:01:
Is juni al voorbij dan? Wat een geduldige mensen in dit topic zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
pfff. Meestal is dit begin van de maand al bekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Royalty schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:01:
Oh ja!?!?
Dit heb ik gelezen in een interview:
Abonnementen onveranderd
De uitrol van het 4G-netwerk is voor Tele2 geen aanleiding de abonnementen te wijzigen. Dit in tegenstelling tot de andere providers, die de databundels hebben vergroot omdat hun klanten door het snellere internet veel meer MB’s verbruiken. Te Gussinklo: “Wij hebben met de modulaire opbouw van onze abonnementen al van tevoren ingespeeld op de introductie van 4G. Ook wij verwachten dat onze klanten meer data gaan verbruiken, maar ze kunnen bij ons dan gemakkelijk een losse extra databundel bijkopen als dat nodig is.”
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocirina
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 13:44
Ik vind het steeds erger worden met Tele2. Ik heb het gevoel dat we aan het lijntje worden gehouden.

Ook heb ik wat problemen met mijn bereikbaarheid. Ik moest drie locaties, datum en tijden doorgeven. Inmiddels al drie keer gedaan. Steeds krijg ik de melding van Tele2 dat het geen geldige datum of plaats is.

Tele2 heeft mij ook een aantal keer proberen te bellen. Mijn telefoon gaat niet over, geen voicemail, helemaal niets. Ik krijg een SMS met daarin de tekst dat ze mij probeerde te bereiken, wat niet gelukt is. Eenmaal terug gebeld geef ik aan dat dit mijn probleem aantoont. Komen zei weer met de reactie, 'u moet 3 locaties en tijden doorgeven'.. Inmiddels is de moed in mijn schoenen gezakt. Wat een slechte provider in service en communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik vind het allemaal ook te lang duren en ben overgestapt naar T-mobile. Gezien de actieperiode die er nu is heb ik nu voor €24,50 120min en 6GB wél met 4G in plaats van 150min en 1GB via 3G voor €15... Het is alleen niet maandelijks opzegbaar, maar met 6GB voel ik mij redelijk toekomstbestendig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Mag hopen dat het Tele2 4G netwerk snel uitgebreid wordt in Friesland.
Het T-Mobile 3G netwerk is echt een ramp kom ik achter nu ik elke dag in de bus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb inmiddels besloten te kiezen voor KPN. De voorkeur was een maandelijks opzegbaar abonnement. Maar als ik 2GB en 150 minuten voor 20 euro (maandelijks opzegbaar, T-Mobile/Tele2 4G-netwerk) afzet tegen 5GB en 200 minuten voor 20 euro (met familievoordeel, 2-jarig contract, KPN 4G-netwerk) dan wint het laatste.

Ik koop mijn iPhones altijd los en snel meer dan 5GB en 200 minuten voor 20 euro ga je volgens mij niet vinden. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

THE_BASE schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:39:
Ik heb inmiddels besloten te kiezen voor KPN. De voorkeur was een maandelijks opzegbaar abonnement. Maar als ik 2GB en 150 minuten voor 20 euro (maandelijks opzegbaar, T-Mobile/Tele2 4G-netwerk) afzet tegen 5GB en 200 minuten voor 20 euro (met familievoordeel, 2-jarig contract, KPN 4G-netwerk) dan wint het laatste.

Ik koop mijn iPhones altijd los en snel meer dan 5GB en 200 minuten voor 20 euro ga je volgens mij niet vinden. Of heb ik het mis?
Denk dat dat echt het goedkoopste is.

Dit gevoel deel ik trouwens. Het gaat precies andersom dan ik had verwacht: Tele2 dat nu zijn eigen semi-functionele 4G netwerk heeft met VoLTE én tevens een prijs-stunter is, stunt niet met databundel prijzen, terwijl de gevestigde orde (T-mobile, KPN) met meer overhead kosten nu mega databundels op een prijs waar Tele2 niet tegen concurreert.
Natuurlijk heeft Tele2 voordelen, zoals die maandelijkse opzeg termijn, maar ik ga toch niet vaak veranderen van provider. Daarnaast missen ze andere voordelen: volledig dekkend 4G netwerk, onbeperkt sms, goedkope Deezer abbos, gratis sms en gebeld worden binnen de EU, flat-fee maar langzaam basis internet, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
THE_BASE schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:39:

Graag niet crossposten, hou het bij 1 reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:08
XanderDrake schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:53:
[...]

Denk dat dat echt het goedkoopste is.

Dit gevoel deel ik trouwens. Het gaat precies andersom dan ik had verwacht: Tele2 dat nu zijn eigen semi-functionele 4G netwerk heeft met VoLTE én tevens een prijs-stunter is, stunt niet met databundel prijzen, terwijl de gevestigde orde (T-mobile, KPN) met meer overhead kosten nu mega databundels op een prijs waar Tele2 niet tegen concurreert.
Natuurlijk heeft Tele2 voordelen, zoals die maandelijkse opzeg termijn, maar ik ga toch niet vaak veranderen van provider. Daarnaast missen ze andere voordelen: volledig dekkend 4G netwerk, onbeperkt sms, goedkope Deezer abbos, gratis sms en gebeld worden binnen de EU, flat-fee maar langzaam basis internet, enz. enz.
Ik denk dat het nog even afwachten is wat Tele2 gaat doen. Ze houden zich nog relatief stil de laatste tijd. Misschien de stilte voor de storm?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Devian schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:08:
[...]

Ik denk dat het nog even afwachten is wat Tele2 gaat doen. Ze houden zich nog relatief stil de laatste tijd. Misschien de stilte voor de storm?
Dat zou dan pas eind dit jaar worden. En alle voordelen met bundels voor o.a. buitenland en service van KPN zijn sowieso beter. Op ervaringen Tele2 wil je niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het aanbieden van extra grote databundels is wellicht pas aantrekkelijk als T-Mobile er niet meer tussen zit. Kan in de tussentijd misschien een dure grap worden, afhankelijk van hun inkooptarieven.

Zou gaaf zijn als ze bijv. dezelfde tarieven (of iets meer) dan T-Mobile hanteren, maar dan 2x zo grote bundels bieden. Hun netwerk heeft enorm veel capaciteit (op papier) dus dat zou makkelijk moeten kunnen lijkt me. Maar dan wel als nieuwe klanten ook direct op 4G kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraagje over de voorwaarde van een Tele2 sim-only:

Op https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/ staat dat je per seconde afrekent:
Met Sim Only per seconde betaal je altijd per seconde, dus ook als je korter dan een minuut belt. Kies hierbij een databundel zodat je altijd controle houdt over je eigen kosten.
Echt op deze pagina staat dat de minuten wel worden afgerond https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/:
Gesprekskosten worden naar boven afgerond op hele minuten. Je belminuten vervallen na 1 maand.
Wat is nu waar? En weet iemand of de kb's bij een sessie ook worden afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Bellen wordt per minuut afgerekend. Hoe men datasessies afrondt, weet ik niet. Wel weet ik dat het verbruik dat Tele2 vaststelt, vrij nauwkeurig overeenkomt met wat m'n Android-foon zelf vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Sinds vandaag eindelijk over naar het 4G netwerk van Tele2! *O*
Duurde eventjes voor ik overgezet werd.. Had het iets eerder verwacht; aangezien ik in het centrum van Amsterdam woon en vanaf dat ik klant ben bij Tele2 (sinds september) een 4G toestel (LG G2) heb. Maar beter laat dan nooit natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Qua snelheid en of ik er qua batterijduur op vooruit zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

LLEEDD schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:37:
Sinds vandaag eindelijk over naar het 4G netwerk van Tele2! *O*
Duurde eventjes voor ik overgezet werd.. Had het iets eerder verwacht; aangezien ik in het centrum van Amsterdam woon en vanaf dat ik klant ben bij Tele2 (sinds september) een 4G toestel (LG G2) heb. Maar beter laat dan nooit natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Qua snelheid en of ik er qua batterijduur op vooruit zal gaan.
Centrum Amsterdam is denk ik wel goed, redelijk aantal sites en veel 2600 MHz volgens 4gmasten.nl. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Had je een email van Tele2 gehad, of zag je op je toestel opeens 4G verschijnen?

4G is gewoon prettig om de snelheid en stabiliteit. Ik verwacht dat Tele2-4G je niet direct voordeel zal opleveren voor je accuduur. Thuis op 1 locatie bij je in Amsterdam met goede 4G dekking zal het nog wel meevallen, maar onderweg het land in kan het haast niet anders dan dat de Tele2 netwerksettigs voorschrijven dat je toestel vaker locatieupdates moet geven, waardoor je accu even snel leeg gaat.

Pas als de 4G dekking flink is uitgebreid zal je toestel met softere settings in het netwerk hangen. Bijvoorbeeld bij KPN, Vodafone of T-Mobile verwacht ik echt dat je accu langer mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ronwiel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:14:
Vraagje over de voorwaarde van een Tele2 sim-only:

Op https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/ staat dat je per seconde afrekent:
Nee, je rekent per minuut af. "Sim Only Per seconde" is een aparte abonnementsvorm waarbij je per seconde afrekent. Daarbij is 'Lees meer' overigens een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Ik overweeg om een simonly te nemen bij Tele2. Ik weet echter niet of dit bekend is of niet.
Misschien kunnen mensen die al toegang to het 4g netwerk helpen. Ik ben benieuwd of Tele2 een maximumsnelheid hanteert afhankelijk van je databundel, zoals bij T-mobile 500mb krijgt 50Mb/s en 1gb 100Mb/s. Of krijg je bij Tele2 gewoon de maximumsnelheid, indien gunstige omstandigheden ongeacht de grootte van de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:40:
Het aanbieden van extra grote databundels is wellicht pas aantrekkelijk als T-Mobile er niet meer tussen zit. Kan in de tussentijd misschien een dure grap worden, afhankelijk van hun inkooptarieven.
Ze kunnen natuurlijk wel het volgende aanbieden wat Free in Frankrijk doet: 20 GB op 4G (hun eigen netwerk), 3 GB op 3G Orange).

http://mobile.free.fr/

Maar ik denk dat die constructie pas komt als alle klanten op 4G zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

knakworst schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Ze kunnen natuurlijk wel het volgende aanbieden wat Free in Frankrijk doet: 20 GB op 4G (hun eigen netwerk), 3 GB op 3G Orange).

http://mobile.free.fr/

Maar ik denk dat die constructie pas komt als alle klanten op 4G zitten.
Dit klinkt inderdaad iets wat Tele2 zou kunnen doen. En hun netwerk is volgens mij goed genoeg om iedereen ze veel mogelijk op 4g te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
XanderDrake schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:23:
[...]

Dit klinkt inderdaad iets wat Tele2 zou kunnen doen. En hun netwerk is volgens mij goed genoeg om iedereen ze veel mogelijk op 4g te bereiken.
Zo geweldig is de dekking in het Tele2 netwerk nou ook weer niet.
Het is een grote gatenkaas en de meeste tijd zal je op het T-Mobile netwerk zitten als je aan het reizen bent.
Enige 4G netwerk wat redelijke dekking heeft is van KPN. Ook Vodafone is een grote gatenkaas. Waarschijnlijk is T-Mobile de volgende in het rijtje welke als eerste een goede 4G dekking heeft met het enorme aantal masten wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
MichielFRL schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Zo geweldig is de dekking in het Tele2 netwerk nou ook weer niet.
Het is een grote gatenkaas en de meeste tijd zal je op het T-Mobile netwerk zitten als je aan het reizen bent.
Enige 4G netwerk wat redelijke dekking heeft is van KPN. Ook Vodafone is een grote gatenkaas. Waarschijnlijk is T-Mobile de volgende in het rijtje welke als eerste een goede 4G dekking heeft met het enorme aantal masten wat ze hebben.
Mijn ervaring zo tussen Amsterdam en Utrecht is dat KPN intussen ongeveer even vaak wegvalt naar 3G/E als Vodafone. Bij het reizen tussen de twee steden heb ik ook al regelmatig gezien dat Vodafone de hele reis 4G biedt en KPN terugvalt naar 3G zo nu en dan. Zelfde geldt op verschillende indoor locaties in Utrecht; Vodafone blijft op 4G, KPN valt naar 3G of EDGE.

Hoewel Vodafone inderdaad nog allerlei gaten in het netwerk heeft, zitten die volgens mij vooral op dunbevolkte plekken / langs snelwegen en N-wegen op plekken waar je wel gewoon 3G hebt. Ik kom regelmatig op allerlei plekken door heel NL en het is vrij zelden dat ik geen 4G op m'n telefoon heb... Een paar maanden geleden klopte het nog wat je zei, maar inmiddels is er veel veranderd.

Verder wat betreft dat enorme aantal masten van T-Mobile: ik heb op 4gmasten.nl al gereageerd op dat artikeltje. Het aantal masten zegt niet per se iets over de dekking en capaciteit. Dat hangt van een groot aantal factoren af. Het artikel geeft m.i. een verkeerd beeld van alle providers; het ligt allemaal dichterbij elkaar dan je denkt vermoed ik uiteindelijk.

En wat betreft Tele2: ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen en bijhouden wie hoeveel data op welk netwerk doet. Je wilt dat ook niet bij je klanten neerleggen...

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-06-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:25:
Hoewel Vodafone inderdaad nog allerlei gaten in het netwerk heeft, zitten die volgens mij vooral op dunbevolkte plekken / langs snelwegen en N-wegen op plekken waar je wel gewoon 3G hebt. Ik kom regelmatig op allerlei plekken door heel NL en het is vrij zelden dat ik geen 4G op m'n telefoon heb... Een paar maanden geleden klopte het nog wat je zei, maar inmiddels is er veel veranderd.
Juist langs snelwegen en N-wegen moet een goede 4G dekking zijn als je met het openbaarvervoer reist. Helaas zijn er hier in het noorden veel plekken waar zeer slechte dekking is langs de N-wegen en A-wegen.
Vodafone heeft in Friesland maar een paar 4G masten staan als je het vergelijkt met KPN. Onderweg is er dan ook bijna nooit 4G beschikbaar.
Het T-Mobile netwerk is zo slecht dat er geregeld over kilometers alleen maar GPRS beschikbaar is en dan is een smartphone onbruikbaar.

De april update van Tele2 heeft helaas geen aanvullende masten in het noorden van het land opgeleverd. Het zou me niks verbazen als 4G dekking in het noorden nog een jaar op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Laatst online: 21-08 09:49
ucsdcom schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:55:
Had je een email van Tele2 gehad, of zag je op je toestel opeens 4G verschijnen?
Kreeg een mail en ging toen kijken of ik op 4g kon. Zat bijna de hele dag op wifi dus kon niet direct zien dat hij oversprong.
Het lijkt allemaal wel wat sneller te gaan op 4g al switched hij in de trein wel vaak terug naar 3g..
Heb nog geen speedtest gedaan (vind ik een beetje zonde van mijn mbs), misschien dat ik aan het einde van de maand er eentje doe als ik nog voldoende mbs over heb.
Een speedtest kost toch iets van 200 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiebiboy
LLEEDD schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Kreeg een mail en ging toen kijken of ik op 4g kon. Zat bijna de hele dag op wifi dus kon niet direct zien dat hij oversprong.
Het lijkt allemaal wel wat sneller te gaan op 4g al switched hij in de trein wel vaak terug naar 3g..
Heb nog geen speedtest gedaan (vind ik een beetje zonde van mijn mbs), misschien dat ik aan het einde van de maand er eentje doe als ik nog voldoende mbs over heb.
Een speedtest kost toch iets van 200 mb?
80mb op mijn iPhone 5s met kpn 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 03-10 18:39
Hier kom ik amper boven de 7Mb uit op 4G. In en rondom Landgraaf is dit dan gemeten.
Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e35/kevin2296/tweakers/2015-06-05%2022.20.04_zpsoztfvatc.png
Weet iemand hoe het hiermee zit? Kan ik hogere snelheden verwachten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
k---evi-n schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:04:
Hier kom ik amper boven de 7Mb uit op 4G. In en rondom Landgraaf is dit dan gemeten.
[afbeelding]

Al een andere server geprobeerd? (Instellingen) of het netwerk wordt al fiks gebruikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:29
[afbeelding]

Daar zal ongetwijfeld aan gewerkt worden maar gezien de indicator van het mobiele bereik mag je ook geen wonderen verwachten...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Edit:
Sorry, verkeerde topic.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 07-10 15:19

netblade

Sunrise

pimsaint schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:12:
[...]

Daar zal ongetwijfeld aan gewerkt worden maar gezien de indicator van het mobiele bereik mag je ook geen wonderen verwachten...
Bereik streepjez zeggen erg weinig hoor bij 4G, met 2 strepen op het T-Mobile netwerk haal ik nog tegen de 50Mbit aan als het niet hoger is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 13:35
[afbeelding]

Hier in Gouda heb ik 22 down & 20 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:51
Helaas werkt mijn Iphone 5 niet op het 4G netwerk..
Gaat Tele2 hier wat aan doen of heb ik voorlopig gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 06-10 16:25
Tele2 heeft geen frequenties in de 1800MHz band in gebruik, dus nee, je zal het moeten doen met 3G van T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
rensmaljers schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:07:
Helaas werkt mijn Iphone 5 niet op het 4G netwerk..
Gaat Tele2 hier wat aan doen of heb ik voorlopig gewoon pech?
Ga jij hier wat aan doen, is de vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:51
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Ga jij hier wat aan doen, is de vraag :+
Haha, die vraag is natuurlijk heel makkelijk. Zodra mijn abbo is afgelopen komt er een nieuw telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Laatst online: 03-10 18:39
L0we schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Hier in Gouda heb ik 22 down & 20 up
Top om te horen, die snelheden had ik ook in de raii :9
Gijsj16 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 00:48:
[...]
Al een andere server geprobeerd? (Instellingen) of het netwerk wordt al fiks gebruikt!!
Jaa heb 2 verschillende geprobeert ;)
pimsaint schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 01:12:
[...]

Ik zal afwachten. Als er beter snelheden komen dan zal ik het zeker melden :)
Overigens was het wel binnenshuis en buitenshuis gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Recent bij andere provider nummerbehoud vanuit Tele2 aangevraagd. Nu kan ik ineens niet meer inloggen bij MijnTele2, ik word meteen weer uitgelogd. Ook de app werkt niet meer. Ik hoop dat dit een storing is, want ik zou het slecht vinden als dit door nummerbehoud komt. Facturen zijn toch best belangrijk...

Het werkt weer, was dus waarschijnlijk een storing of onderhoud.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 10-06-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag van de Tele2 klantenservice gehoord dat ze voor het eind van het jaar iedereen overgezet willen hebben. Ik dacht dat het sneller zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Helaas blijft het hetzelfde liedje. Verre van eenduidige en eensluidende communicatie en uitloop op afgegeven planningen/beloften.
Van een medewerker heb ik twee weken geleden te horen gekregen dat zo rond eind juli iedereen zou zijn overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
https://www.4gmasten.nl/d...tennes-tele2-11-juni-2015

Weer een aantal nieuwe masten bij gekomen. Jammer genoeg woon ik nog niet in het dekkingsgebied.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Maartenford en natuurlijk 4g masten.nl: Dank voor de update. Het is een interessante update. Tele2 gaf aan met name in te gaan zetten op 4G binnenhuis dekking in de grote steden in de randstad. Ze pakken inderdaad veel aan in de randstad, maar gelukkig bouwen ze ook daar buiten door. De noordelijke grote steden kunnen best wat dekking krijgen evenals het a2 traject van Utrecht tot Maastricht.

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 12-06-2015 12:19 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7