[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
"Op 17 juni tussen 00:00 en 05:00 vindt er onderhoud plaats aan mobiel internet. Dit betekent dat je een korte onderbreking kunt ervaren wanneer je van mobiel internet gebruik maakt."

Damn... hierdoor werkt 3G niet meer.

Chat agent Jan-Willem zegt:Er zijn momenteel meerdere klanten die melden dat 3G niet werkt, het gaat waarschijnlijk om een storing. Dit zal hopelijk zo spoedig mogelijk worden opgelost. Excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 15:49

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Royalty schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:30:
"Op 17 juni tussen 00:00 en 05:00 vindt er onderhoud plaats aan mobiel internet. Dit betekent dat je een korte onderbreking kunt ervaren wanneer je van mobiel internet gebruik maakt."

Damn... hierdoor werkt 3G niet meer.

Chat agent Jan-Willem zegt:Er zijn momenteel meerdere klanten die melden dat 3G niet werkt, het gaat waarschijnlijk om een storing. Dit zal hopelijk zo spoedig mogelijk worden opgelost. Excuses voor het ongemak.
Yep heb er ook last van, geen data verbinding op 3G :/

regio 2288 EC

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

4G werkt als een zonnetje. Toch fijn dat ik al over ben!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

XanderDrake

Build the future!

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:38:
4G werkt als een zonnetje. Toch fijn dat ik al over ben!
Ik vind het sowieso wel een goed systeem wanneer je volledig op 4G kan leunen voor alles. Werkt SMS ook via 4G eigenlijk?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nee, SMS gaat over plain old 2G dat is nog gewoon SS7 signalering die nog door 2G wordt afgehandeld.
SMS kan trouwens wel over data maar dan moeten de providers hun SMS-centrale aan hun datanetwerk koppelen maar ik geloof niet dat Nederlandse operators dat ooit hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:00:
Nee, SMS gaat over plain old 2G dat is nog gewoon SS7 signalering die nog door 2G wordt afgehandeld.
SMS kan trouwens wel over data maar dan moeten de providers hun SMS-centrale aan hun datanetwerk koppelen maar ik geloof niet dat Nederlandse operators dat ooit hebben gedaan.
SMS gaat wel over 4G bij de Nederlandse netwerken hoor. Daar is een standaardoplossing voor. Als je echter bijv. doorschakelingen wilt ophalen in je telefoon dan val je wel terug naar 2G/3G om die info bij het netwerk op te halen cq in te stellen als er geen VoLTE beschikbaar is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik leg het niet goed uit maar het kan idd over de 4G radio interface maar het word niet over het data netwerk afgehandeld. Het gaat gewoon via een koppeling naar het oude 2G core netwerk naar de SMS centrale. Je kan nl ook vanuit het core datanetwerk koppelen op de SMScentrale en dat gebeurt voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Tele2 heeft geen eigen 2G/3G netwerk, hiervoor maakt men gebruik van het netwerk van T-Mobile. Tele2 heeft wel een eigen 4G netwerk van Nokia dat momenteel uitgerold wordt. Zij hebben ook een eigen core netwerk van Huawei en ik verwacht dat daar momenteel problemen mee zijn.
Smsjes worden via 2G/3G netwerk verwerkt, niet via 4G zover ik weet.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

XanderDrake

Build the future!

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
Ik leg het niet goed uit maar het kan idd over de 4G radio interface maar het word niet over het data netwerk afgehandeld. Het gaat gewoon via een koppeling naar het oude 2G core netwerk naar de SMS centrale. Je kan nl ook vanuit het core datanetwerk koppelen op de SMScentrale en dat gebeurt voor zover ik weet niet.
Ik vind dat Tele2 als de gesmeerde bliksem zijn 4G netwerk compleet moet maken en dan alleen als 4G provider moet functioneren, zonder de overhead en bagage van een 2G/3G netwerk. Het klinkt alsof dat ruim efficiënter is, terwijl alle functionaliteit gewoon kan geleverd worden.
Volgens mij is dat een dé manier hoe Tele2 zich in de markt kan zetten: efficient, data-focused, nieuwere toestellen zijn vereist maar bij elkaar wel goedkoper!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
Ik heb ook 4G van Tele2 via mijn Huawei P7.

Voor het Centraal Station in Amsterdam had ik deze snelheden:

Afbeeldingslocatie: https://mail.syds.eu/cloud/index.php/apps/files_sharing/ajax/publicpreview.php?x=1296&y=790&a=true&file=speedtest%252025%2520may.JPG&t=r8LNa4rFfzdyTA6&scalingup=0 _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door hsb85 op 17-06-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Internet werkt weer (Eindhoven).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

yeshin schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:37:

[afbeelding] _/-\o_
Mooi resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

yeshin schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:37:

[afbeelding] _/-\o_
Als ik vragen mag, wat is de grootte van jouw databundel. Ik ben namelijk benieuwd of de grootte invloed heeft op de maximumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:03
CR9 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:51:
[...]

Als ik vragen mag, wat is de grootte van jouw databundel. Ik ben namelijk benieuwd of de grootte invloed heeft op de maximumsnelheid.
Nee heeft geen invloed, iedereen heeft max snelheid, alleen databundels zijn anders.

Maar je moet het inderdaad niet te vaak doen, dan ben je met deze snelheid zo door je bundel heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
T-Mobile klanten in Zeeland kunnen beter naar Tele2 over lijkt het . Ook met de nieuwe 3 maanden dekking van T-Mobile is er daar geen verbetering in 3G en zeker nul 4G. Dit terwijl Tele 2 aantoont dat je met slechts enkele masten al veel kan bereiken in Zeeland. Grappig om te zien hoe deze providers hun prioriteiten anders leggen.

Op T-Mobile locaties zie je dat eerst de T-Mobile ombouw gereed moet zijn, voor Tele2 daar aan kan haken. De Tele2 masten in Zeeland zijn dan vast hun eigen nieuw gebouwde masten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 06-10 22:11
ucsdcom schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:17:
T-Mobile klanten in Zeeland kunnen beter naar Tele2 over lijkt het . Ook met de nieuwe 3 maanden dekking van T-Mobile is er daar geen verbetering in 3G en zeker nul 4G. Dit terwijl Tele 2 aantoont dat je met slechts enkele masten al veel kan bereiken in Zeeland. Grappig om te zien hoe deze providers hun prioriteiten anders leggen.

Op T-Mobile locaties zie je dat eerst de T-Mobile ombouw gereed moet zijn, voor Tele2 daar aan kan haken. De Tele2 masten in Zeeland zijn dan vast hun eigen nieuw gebouwde masten of niet?
Nou alleen op het middelste eiland heb je al op diverse 4G binnen en de rest op heel veel plekken alleen buiten. Van al dat switchen naar Tele2 is ook geen pretje ohr..

Hier in de Betuwe hebben we ook nog geen 4G maar wel een vernieuwd netwerk (2G/3G) Blijkbaar duurt het nog wel enkele maanden voordat het geregeld is.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 22:49
ucsdcom schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:17:

In de omgeving (Zeeland / Walcheren) waar ik woon heeft Tele2 zijn 4G antennes op een bestaande KPN mast geplaatst, wat betreft 3G dekking is T-Mobile behoorlijk dramatisch in Zeeland. Volgens de planning van T-Mobile zouden ze medio oktober wel 4G moeten gaan aanbieden in Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 06-10 22:11
Prolution schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:15:
[...]

In de omgeving (Zeeland / Walcheren) waar ik woon heeft Tele2 zijn 4G antennes op een bestaande KPN mast geplaatst, wat betreft 3G dekking is T-Mobile behoorlijk dramatisch in Zeeland. Volgens de planning van T-Mobile zouden ze medio oktober wel 4G moeten gaan aanbieden in Zeeland.
3G is daar zeker een drama.. Als het goed is de 2G dekking nu hetzelfde als 3G straks. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gisteren en vanochtend in Lelystad 2 nieuwe live sites ontdekt. Ik zat gisteren in De Kubus(Centrum voor Kunstzinnige Vorming) bij de repetitie van mijn zoons orkest en had ineens 4 streepjes(van de 5)4G van Tele2. G-NetTrack gaf eNodeB-ID 429931 op -95 dBm aan. Gezien de locatie van de Kubus verwacht ik dat dit de site op het hotel is die op zo'n 300 meter van de Kubus staat.

De Kubus is een aardige bunker(veel beton en behoorlijk dik ook) en de zaal waarin ik zat is in het midden van het gebouw. Het was me al eerder opgevallen dat 4G van KPN daar ook goed binnenkwam in tegenstelling tot 3G maar dat komt waarschijnlijk door de gebruikte lage 4G frequenties t.o.v. de hoge 3G frequenties.

Vanochtend in de trein richting Almere t.h.v. Lelystad Zuid zag ik ook eNodeB-ID 407271 op wisselende sterkte tussen -80 en -105dBm. Later eens uitzoeken waar dit vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:28
Zojuist een tele2 simmetje aangevraagd, helaas vanaf vandaag nog wel een maand opzegtermijn bij m'n huidige provider.

Zijn er nog steeds klanten die niet zijn overgezet naar 4G?

Ik ben erg benieuwd maar geloof dat ik mijn tele2 sim beter niet kan gebruiken totdat de portering heeft plaatsgevonden (buitenbundelkosten). Aangezien tele2 op haar site nog steeds aangeeft dat nieuwe klanten in juli van 4G mogen genieten ga ik er vanuit dat het tegen die tijd wel goed zit ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
pimsaint schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:35:
Zojuist een tele2 simmetje aangevraagd, helaas vanaf vandaag nog wel een maand opzegtermijn bij m'n huidige provider.

Zijn er nog steeds klanten die niet zijn overgezet naar 4G?

Ik ben erg benieuwd maar geloof dat ik mijn tele2 sim beter niet kan gebruiken totdat de portering heeft plaatsgevonden (buitenbundelkosten). Aangezien tele2 op haar site nog steeds aangeeft dat nieuwe klanten in juli van 4G mogen genieten ga ik er vanuit dat het tegen die tijd wel goed zit ;)
Ja.
Ik heb nog altijd geen 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als je nummer niet is overgezet kun je de sim niet eens gebruiken volgens mij. Ik heb wel 4G en sinds een maand in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:02:
[...]

Ja.
Ik heb nog altijd geen 4G.
Ik ook niet. Morgen maar eens even bellen, ben al ruim een jaar klant, en krijg al die tijd al te horen dat het binnenkort gaat gebeuren. Ben er wel klaar mee eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Orian schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:47:
[...]

Ik ook niet. Morgen maar eens even bellen, ben al ruim een jaar klant, en krijg al die tijd al te horen dat het binnenkort gaat gebeuren. Ben er wel klaar mee eigenlijk...
Heb net de chat gesproken, maar daar raak je alleen maar geïrriteerd van. Standaard riedeltjes, zonder dat je een haar verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ik ben ook nog altijd niet overgezet. Ik ben er al een tijdje klaar mee, dinsdag ben ik eindelijk van Tele 2 af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Jullie telefoons ondersteunen het wel, en ook in de gewenste frequentieband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mijn telefoon ondersteunt de 2600 band. Niet de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Check je dekking: http://www.4gdekking.nl/tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Ja mijn telefoon ondersteunt alles en woon en werk in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier hetzelfde. Telefoon ondersteunt alles en ben altijd in dekkingsgebied. 4G netwerk is thuis en op het werk zichtbaar, maar kan er geen verbinding mee maken en ben ook niet overgezet.

[ Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 25-06-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde hier, pas hoorde ik van de klantenservice dat het ook deels regiogebonden is. Dus op sommige plekken in de randstad ben je alsnog niet overgezet, terwijl dat wel zo zou horen lijkt me... Zelf zie ik een 4g-mast van tele2 dagelijks maar schijnbaar is het het niet waard om eerst mensen in het dekkingsgebied over te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja leuk, maar ik ben gewoon nog niet overgezet. Daar krijg je namelijk netjes bericht van als het goed is.
Woon middenin het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Volgens mij zijn hele volksstammen van bestaande klanten van Tele2 nog niet omgezet. Ik ook nog niet. Ik heb al maanden 4G dekking, waar ik niet op kan. Bij mij op de hoek staat sinds enkele weken een omgebouwde mast. De jlantenservice verwees mij vorige week weer alleen naar de al niet meer actuele dekkingskaart en het infoblokje waarin stast dat ze in april al gaan beginnen. Echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:32
Sinds april 2013 klant van Tele2 en ook nog steeds niet omgezet naar 4G.
Tele2 moet wel omschieten, want de 12 weken vanaf april 2015 hebben we bijna gehad.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:45:
Mijn telefoon ondersteunt de 2600 band. Niet de 800.
Dan ga je bar weinig dekking krijgen tenzij je in een grote stad woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:30:
[...]

Amsterdam is 5 kilometer verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Das dus 5 km naast een grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:30:
[...]

Tele2 heeft bij alle woonplaatsen met meer dan 10.000 inwoners, alle bedrijventerreinen LTE2600 actief. Alleen in het buitengebied op plekken waar bijna niemand woont of langs snelwegen waar ook bijna niemand woont hebben ze alleen LTE800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Precies. Er staat hier vlakbij een 2600 antenne, dat heb ik natuurlijk allang bekeken, dus ik snap niet zo goed wat de toevoeging van die posts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Momus schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:09:
Precies. Er staat hier vlakbij een 2600 antenne, dat heb ik natuurlijk allang bekeken, dus ik snap niet zo goed wat de toevoeging van die posts is.
Omdat "vlakbij" in radiotermen een bijzonder ruim begrip is. Afstand is namelijk niet de enige factor die bepalend is voor dekking. Frequentie in combinatie met obstakels kunnen erg veel demping veroorzaken. Simpel gezegd (in een ideale situatie, met veel masten in de buurt) hoef je niet per definitie verbonden te zijn met de dichtstbijzijnde mast, dat kan 1, 2 of zelfs 3 masten verderop zijn. En in een minder ideale situatie kunnen diezelfde factoren ervoor zorgen dat die ene mast bij jou "in de buurt" toch relatief slecht presteert. Dat heeft dan niet zo zeer met de mast te maken, maar temeer met de omgevingsfactoren. Iets waar 2600 doorgaans significant meer last heeft dan 800MHz. En als je dan al net tussen twee sectoren in zit dan zal het signaal ook net iets minder sterk zijn dan een sector die recht in jouw richting staat. Tel daar de frequentie en obstakels bij op en "vlakbij" kan dan ineens "ver weg" zijn.

Dus, "vlakbij" is een leuk gegeven, maar hoe groot schat je die afstand en wat bevindt zich tussen jou en de mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Raider095 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Omdat "vlakbij" in radiotermen een bijzonder ruim begrip is. Afstand is namelijk niet de enige factor die bepalend is voor dekking. Frequentie in combinatie met obstakels kunnen erg veel demping veroorzaken. Simpel gezegd (in een ideale situatie, met veel masten in de buurt) hoef je niet per definitie verbonden te zijn met de dichtstbijzijnde mast, dat kan 1, 2 of zelfs 3 masten verderop zijn. En in een minder ideale situatie kunnen diezelfde factoren ervoor zorgen dat die ene mast bij jou "in de buurt" toch relatief slecht presteert. Dat heeft dan niet zo zeer met de mast te maken, maar temeer met de omgevingsfactoren. Iets waar 2600 doorgaans significant meer last heeft dan 800MHz. En als je dan al net tussen twee sectoren in zit dan zal het signaal ook net iets minder sterk zijn dan een sector die recht in jouw richting staat. Tel daar de frequentie en obstakels bij op en "vlakbij" kan dan ineens "ver weg" zijn.

Dus, "vlakbij" is een leuk gegeven, maar hoe groot schat je die afstand en wat bevindt zich tussen jou en de mast?
Geen idee, ik ga merken hoe de ontvangst is als die uilskuikens van Tele2 mij eindelijk een keer overgezet hebben.
Verwachtingen scheppen die je vervolgens niet kunt nakomen is overigens een doodsteek voor je bedrijf. Je kan beter zeggen dat iedereen in 2016 over is, dan kweek je een hoop goodwill als het vervolgens eerder blijkt te kunnen, dan zeggen dat in juli 2015 iedereen over is, om vervolgens het gros pas later over te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03
Eind juli zou iedereen zo'n beetje over zijn toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Whiskey48 op 26-06-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
maurits82 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:51:
Eind juli zou iedereen zo'n beetje over zijn toch?
Dat is wat de site aangeeft, maar als je de vraag neerlegt of dat nog altijd de planning is, ontwijken ze die vraag en zeggen ze dat je vanzelf bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Ik ben al voor die tijd over.....

(naar een ander netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ik heb de startpost maar weer eens een update gegeven voor wie hier voor het eerst op terecht komt. Ik vond het wel grappig om de eerste dekkingskaart nog even te laten staan, maar wel een link naar de recentere dekkingskaart toe te voegen. Toch hoop ik dat er snel nieuws komt om te laten weten wanneer alle klanten omgezet zijn naar 4G.

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 26-06-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvoet
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-07 15:13
Ik ben al sinds het begin overgezet, terwijl ik in Zeeuws Vlaanderen woon en werk, waar geen 4G netwerk is van Tele2. Had me destijds opgegeven als pionier, terwijl ze toch ook wel geweten moeten hebben dat er hier weinig te pionieren valt. Maar kan het toch maar fijn gebruiken als ik eens elders in het land ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Net maar eens gebeld. Nu is het plan (schijnbaar) om iedereen voor eind juli over te zetten... Ik ben benieuwd, geloof het niet echt, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Het lijkt erop dat ze bij Tele2 zelf ook niet weten wat er in de organisatie gebeurd.
Uitbreiding van het 4G netwerk ligt al tijden stil zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Ik denk dat het ze vies tegen is gevallen. De netwerken van de andere drie is ook het resultaat van jaaaren plannen, onderhandelen, contracten tekenen en bouwen.

Vooraf meerdere malen verkondigen dat ze wel even de markt gaan opschudden en zijn er al meerdere data genoemd waarop ze van start zouden gaan, klanten worden overgezet, nieuwe abonnementen en het jaar waarin alles klaar moet zijn.

Tot nu toe is daar weinig van gekomen en voelt alles maar amateuristisch aan. Op deze manier zullen ze dat B merk blijven. Goedkoop maar duurkoop. Je zou denken met de juiste mensen aan het roer dat het wel wat zou kunnen worden. In plaats van marketingpraatjes en beloftes op basis van onrealistische planningen hadden ze zich beter in kunnen houden en een draaiboek (die werkt!) met communicatieplan kunnen maken zodat intern en naar klanten toe altijd duidelijkheid bestaat over de voortgang. Tegenslagen kunnen voorkomen maar daar kan wel op worden ingespeeld. Klanten en de klantenservice tasten in het duister over wanneer ze eindelijk worden overgezet. Had in april/mei al gebeurd moeten zijn toch? Er hadden nu toch al nieuwe abonnementen moeten zijn? VoLTE? In Q1-Q2 2016 een landelijk dekkend netwerk zie ik niet meer gebeuren hoor. Helemaal niet met fatsoenlijke binnendekking. Hoe kun je nou claimen dat je 70% van de Nederlanders bediend met je 4G netwerk in de huidige staat met maar 905 masten tegenover 2700 van Vodafone en 3500 van KPN!?

EDIT 5/7: Dit bedoel ik nou, zo schiet het niet op he https://www.4gmasten.nl/d...ntennes-tele2-5-juli-2015

De andere drie zullen nog wel even de baas blijven. KPN liep bijvoorbeeld met 4G bijbouwen voor op schema. Mede volgens mij door zachte winters. Er werd duidelijk gecommuniceerd waar aan 4G werd gewerkt en sites als 4gmasten.nl hielden dat keurig bij. T-Mobile had daarintegen ook een optimistische planning maar opzich is wel helder gemaakt waar in een periode van 3 maanden aan het netwerk wordt gebouwd en ze lijken nu wel hun nieuwe doelstelling te halen voor landelijke dekking. Vodafone is net als Tele2 niet zo sterk in communiceren en dat zorgde ervoor dat ik als klant bij Vodafone wegging omdat ik bij KPN wel wist waar ik aan toe was.

Nee bij mij moet Tele2 zich nog bewijzen. Hoewel over elke provider wel wat te klagen valt, trekt KPN bij mij voorlopig nog aan het langste eind. Natuurlijk speculeer ik er ook op los en heb ik makkelijk praten maar dit is hoe het voor mij voelt. Het voelt een beetje als elke andere start-up die met mooie praatjes zieltjes proberen te winnen maar ondertussen niks presteren. Ik heb dan zoiets van: zeg dan niks en ga rustig bouwen totdat je klanten echt wat aan je netwerk hebben. Dan verlies je maar klanten in de tussentijd.

Ik zeg stem met je portemonnee! Tenzij je geen groot gebruiker bent, maar als je voor 4G gaat wil je ook wat data:
Sim Only 4GB 150 min/sms bij Tele2 €30 :o
vs
Bij KPN 5GB incl 200 min/sms €25!
Bij T-Mobile 6GB incl 120 min/sms €26,50!

Vestig in de tussentijd niet je hoop op de beloftes van de klantenservice en de 4G dekking. Dat zien we over 1,5 jaar wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
Ik heb een topic aan gemaakt zo dat deze on topic blijft, Tele 2 Ervaringen Utrecht op de Tour de France kunt delen

[Ervaringen] prestatievergelijking providers tijdens drukte

[ Voor 71% gewijzigd door Blids op 05-07-2015 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
[b][message=44526578,noline]
Ik zeg stem met je portemonnee! Tenzij je geen groot gebruiker bent, maar als je voor 4G gaat wil je ook wat data:
vs

Vestig in de tussentijd niet je hoop op de beloftes van de klantenservice en de 4G dekking. Dat zien we over 1,5 jaar wel weer ;)
Tja, ik wil graag onbeperkt bellen en heb maar een klein data-abbo (500mb) nodig. En als ik daaroverheen ga wil ik nog wel kunnen appen. Dan is tele2 (helaas) één van de weinige opties. Nog maar even uitzingen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Orian schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:51:
[...]

Tja, ik wil graag onbeperkt bellen en heb maar een klein data-abbo (500mb) nodig. En als ik daaroverheen ga wil ik nog wel kunnen appen. Dan is tele2 (helaas) één van de weinige opties. Nog maar even uitzingen dus...
??

Alle andere providers hebben op dit moment onbeperkt internet. Als je bundel op is, dan wordt je snelheid verlaagd. Dit is voldoende om zonder meerkosten door te blijven appen. Wil je toch topsnelheid, dan kan je een volgende bundel tegen betaling activeren. Mocht je dit iedere maand moeten doen, dan heb je gewoon een te kleine bundel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

ucsdcom schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:25:
[...]

??

Alle andere providers hebben op dit moment onbeperkt internet. Als je bundel op is, dan wordt je snelheid verlaagd. Dit is voldoende om zonder meerkosten door te blijven appen. Wil je toch topsnelheid, dan kan je een volgende bundel tegen betaling activeren. Mocht je dit iedere maand moeten doen, dan heb je gewoon een te kleine bundel ;)
Hij doelt op de prijs denk ik i.c.m. buiten de bundel door kunnen internetten. Want inderdaad, ze bieden zo goed als allemaal wel 'onbeperkt' internet inmiddels.
Orian schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:51:
[...]

Als je geen grootgebruiker bent, wat ik erbij vermeldde, dan is Tele2 wel aantrekkelijk ja. Maar zodra het om data gaat dan is er al vrij snel en omslagpunt waardoor de duurdere providers opeens niet meer zo duur zijn ;) Bij veel data en onbeperkt bellen/smsen wordt de kloof nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dan hoop ik wel dat hij beschikt over een nieuwe Tele2 internetbundel. Anders kost het 15 cent per extra MB. Die bundels werden tot aan februari 2014 verkocht, dus ik ga uit van een nieuwe bundel. Ik kan niet zo snel vinden wat de snelheid bij Tele2 wordt als je bundel op is, maar dus ook een snelheidscap. Bij Tele2 waren de simonly's met kleine databundels in de acties erg goedkoop. Ook Vodafone, T-Mobile en KPN hebben acties gehad.

Voor wat betreft het netwerk: ik denk dat Tele2 weldegelijk een hele prestatie heeft neergezet met het 4G netwerk zoals dat nu staat. Uitbreiding in stedelijke gebieden is een kwestie van tijd. De irritatie bij mij bestaat er vooral uit dat ik als bestaande klant nog steeds niet op 4G kan en er ook geen zicht op is wanneer dat wel kan. Ook irriteer ik mij aan de achterhaalde info op de website. Wat gebruik betreft hebben Tele2 klanten niet zoveel te klagen. T-Mobile 3G als fallback dekt nu beter en ook is het netwerk op 3G sneller en stabieler geworden. Ik zou echter mijn sim graag gebruiken om de Tele2 4G dekking te mappen. Dat zit er helaas nu niet in. Ook staan er Tele2 masten op plaatsen waar T-Mobile misschien minder dekt. Het is fijn als je dan kan kiezen!

Wat zal je balen als Tele2 webcare medewerker. Telkens deze vragen en dan weer vriendelijk antwoorden dat je helaas niets weet....en dat dan zonder te mogen vermelden dat je ook geen h*l snapt van wat je werkgever uitvoert. " we hebben ons overgeleverd aan een computersysteem dat voor ons bepaalt wie wanneer wordt overgezet naar 4G", het ding is volledig op hol dus wij weten het ook niet meer ;). Het management vindt het zo'n succes dat ze voortaan ook gaan factureren met zo'n computer. Dan vangen we veel inkomsten zonder dat wij erop aangesproken kunnen worden. "De computer bepaalt zelf aan wie en wat in rekening wordt gebracht" LOL!

Een update van de dekkingskaart zou ook helpen. Dat zou voorkomen dat we hier gaan denken dat Tele2 slaapt. Of wachten ze op overname door Orange en staan de investeringen echt stop? Is een postcodecheck ook te modern? Of wil de computer dat niet? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ucsdcom op 05-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Als je hier kijkt op http://4gmasten.nl/dekkin...ntennes-tele2-5-juli-2015 dan zie je dat in de laatste update (laatste maand) maar 3 locaties bij zijn gekomen. Laten we hopen dat het stilte voor de storm is...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
sww89 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:40:
vs

Ik geef het ook op ja, het duurt mij allemaal te lang, dat wachten op 4G. Ik zit over een maandje bij KPN en ben dan meteen van m'n datalimiet af, bij Tele2 kon dat pas gewijzigd worden als ik een nieuw abonnement af zou sluiten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38

PeaceNlove

Deugleuter

Mevr. PeaceNlove is overigens vandaag overgezet naar 4G, dus er worden nog steeds klanten overgezet lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 07-10 22:54
Sinds wanneer ben je ongeveer klant, PeaceNlove?

't Gaat iig langzaam en in mijn beleving amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 06:02
Ik heb een iPhone 5 bij een Tele2 abonnement, wordt ik dan ook overgezet of hoe zit dat dan precies?

Heb hier namelijk in mijn postcode gebied waar ik woon en werk namelijk niet eens voldoende 3G (overal GPRS) wat echt dramatisch is. Laten ze dat maar eerst eens voldoende oplossen voordat dat aan iets nieuws beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 18:38

PeaceNlove

Deugleuter

Volgens mij heeft ze ongeveer sinds november vorig jaar Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jordyz schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:32:
Heb hier namelijk in mijn postcode gebied waar ik woon en werk namelijk niet eens voldoende 3G (overal GPRS) wat echt dramatisch is. Laten ze dat maar eerst eens voldoende oplossen voordat dat aan iets nieuws beginnen.
3G en GPRS gaan via het T-Mobile netwerk, daar kan Tele2 niets aan veranderen. Maar zodra je 4G dekking hebt (en je mag er gebruik van maken), dan heb je sowieso geen last meer van GPRS of trage 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Jordyz schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:32:
Ik heb een iPhone 5 bij een Tele2 abonnement, wordt ik dan ook overgezet of hoe zit dat dan precies?

Zr40 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:39:
[...]

3G en GPRS gaan via het T-Mobile netwerk, daar kan Tele2 niets aan veranderen. Maar zodra je 4G dekking hebt (en je mag er gebruik van maken en je hebt je iPhone 5 vervangen voor een 6(s) ), dan heb je sowieso geen last meer van GPRS of trage 3G.
;)

Plus dat 4G echt beter is dan 3G wanneer het aankomt op efficientie, snelheid en capaciteit. 4G is ontwikkeld voor data en 3G is maar een halfbakken technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Zr40 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:39:
[...]

3G en GPRS gaan via het T-Mobile netwerk, daar kan Tele2 niets aan veranderen. Maar zodra je 4G dekking hebt (en je mag er gebruik van maken), dan heb je sowieso geen last meer van GPRS of trage 3G.
Dus ook met een iPhone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb de knoop doorgehakt.
Vanaf augustus geen Tele 2 meer voor mij. Na een jaar van loze beloftes ben ik het zat en ga over naar een andere provider die wel 4G heeft en dekking in het hele land.
Heb de afgelopen maand meerdere malen last gehad van het wegvallen van het gehele netwerk.

Ik kan niet wachten tot ik over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Jordyz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:33:
[...]

Dus ook met een iPhone 5?
Mijn reactie was blijkbaar niet zo duidelijk dus excuus, maar dat kan dus niet. Voor de iPhone 5 is in Nederland alleen 4G op de 1800 MHz band mogelijk en dan ben je bij Tele2 aan het verkeerde adres. Dus dan zul je over moeten stappen naar KPN, Vodafone of T-Mobile (T-Mobile heeft en krijgt voorlopig de beste landelijke 1800MHz dekking) OF naar de iPhone 5s, 6 of wellicht de 6s die wel overweg kunnen met Tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
sww89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Mijn reactie was blijkbaar niet zo duidelijk dus excuus, maar dat kan dus niet. Voor de iPhone 5 is in Nederland alleen 4G op de 1800 MHz band mogelijk en dan ben je bij Tele2 aan het verkeerde adres. Dus dan zul je over moeten stappen naar KPN, Vodafone of T-Mobile (T-Mobile heeft en krijgt voorlopig de beste landelijke 1800MHz dekking) OF naar de iPhone 5s, 6 of wellicht de 6s die wel overweg kunnen met Tele2 ;)
Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van het contract af bij Tele2, zit er nog 1,5 jaar aan vast maar ik koop dat gewoon af. Overal slecht bereik, speedtests gedaan kom ik uit op 0,02mbits? Daar kun je helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van het contract af bij Tele2, zit er nog 1,5 jaar aan vast maar ik koop dat gewoon af. Overal slecht bereik, speedtests gedaan kom ik uit op 0,02mbits? Daar kun je helemaal niks mee.
Bij Tele2 kun je je contract niet afkopen. Je zal gewoon iedere maand het bedrag moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Dan ben je bij T-Mobile op dit moment ook niet beter af als je zou willen overstappen. T-Mobile is nog druk aan het ombouwen en schiet al aardig op. Waar 4G van T-Mobile al is geactiveerd is ook het 2G en 3G netwerk op de schop gegaan. 3G is in de omgebouwde gebieden beter te ontvangen door gebruik van lagere frequenties (900MHz) en tevens werkt 3G veel sneller dan je voorheen gewend was. Tele2 gaat hier ook van profiteren.

Je weet zelf het beste waar je woont en vaak komt. Kijk dus even op https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart. Als je op Mobiel internet (4G/LTE), verwacht binnen 3 maanden klikt, dan zie je dat echt een groot deel van Nederland voorzien zal zijn van én 4G én voor jou bij Tele2 belangrijk een betere 3G dekking.

Op deze kaart zie je waar momenteel al de verbeterde 3G masten van T-Mobile staan. Dan moet je wel even de 3 vakjes 2100MHz uitvinken in het linker menu.
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.k_yAH_2_8qqI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
sww89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:34:
Dan ben je bij T-Mobile op dit moment ook niet beter af als je zou willen overstappen. T-Mobile is nog druk aan het ombouwen en schiet al aardig op. Waar 4G van T-Mobile al is geactiveerd is ook het 2G en 3G netwerk op de schop gegaan. 3G is in de omgebouwde gebieden beter te ontvangen door gebruik van lagere frequenties (900MHz) en tevens werkt 3G veel sneller dan je voorheen gewend was. Tele2 gaat hier ook van profiteren.

Je weet zelf het beste waar je woont en vaak komt. Kijk dus even op https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart. Als je op Mobiel internet (4G/LTE), verwacht binnen 3 maanden klikt, dan zie je dat echt een groot deel van Nederland voorzien zal zijn van én 4G én voor jou bij Tele2 belangrijk een betere 3G dekking.

Op deze kaart zie je waar momenteel al de verbeterde 3G masten van T-Mobile staan. Dan moet je wel even de 3 vakjes 2100MHz uitvinken in het linker menu.
Bedankt, ik ga dit even controleren.
Nja ik heb altijd alleen GPRS en aangezien het voor mij toch wel een noodzaak is om fatsoenlijk internet te hebben ga ik hoogst waarschijnlijk naar KPN. Plannen zijn al gemaakt. Tele2 is niet heel netjes geweest tegenover mij, dus dan maar de rechtsbijstand erachter gezet.

Qua 1e lijns medewerkers moet ik zeggen dat ze wel vriendelijk zijn maar zodra je met problemen komt dan zeggen ze van we lossen het op maar uiteindelijk komt er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 22:03
Via het forum van Tele 2 zelf, kwam ik een (vernieuwde) dekkingskaart tegen.

https://www.tele2.nl/mobi...37805.72658732.1433415474

Lijkt mij dat deze kaart een stuk nauwkeuriger is.(en mogelijk ook vaker geüpdatet word?)

[ Voor 3% gewijzigd door maartenford op 09-07-2015 14:54 ]

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier een directe link (en grotere kaart): https://mim.tele2.com/mim...iewType=1&initalMapSize=2

Let op met het aanvinken van '2G dekking binnen' en '3G dekking binnen', deze hebben in de kaart voorrang op '4G dekking buiten'!

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 09-07-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Zr40 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:29:
Hier een directe link (en grotere kaart): https://mim.tele2.com/mim...iewType=1&initalMapSize=2

Let op met het aanvinken van '2G dekking binnen' en '3G dekking binnen', deze hebben in de kaart voorrang op '4G dekking buiten'!
Lijkt me logische instelling. Ook niet echt handig om 4G "buiten deking" over de andere layers te projecteren.
Leuke tool trouwens. Moet nog wel beetje aangekleed worden. Had de tool ook al eens gezien op sites van andere Tele2 landen, al lijken ze 'm niet overal te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Super zeg! Dit is precies waar we op wachten: een interactieve dekkingskaart die bijgewerkt is + de mogelijkheid om op adres te zoeken naar dekking. Dat is een mooie stap vooruit! Nu weet ik tenminste zeker dat ik binnen het dekkingsgebied woon. Ik verwacht dat de buiten dekking ook wel in de auto bruikbaar zal zijn. En die is dan best al aardig op orde, zelfs op plaatsen waar T-Mobile nog geen spoor van 4G heeft, zoals in Noord holland, Zeeland, Friesland. In Groningen trekt T-Mobile het 4G netwerk behoorlijk bij sinds de bouwactiviteiten daarheen zijn verplaatst. Geef de klanten die graag willen svp. toch eens snel toegang!

[ Voor 33% gewijzigd door ucsdcom op 09-07-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
sww89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:34:Op deze kaart zie je waar momenteel al de verbeterde 3G masten van T-Mobile staan. Dan moet je wel even de 3 vakjes 2100MHz uitvinken in het linker menu.
Die 2 masten in Friesland op 900mHz zet geen zoden aan de dijk.
En na de ombouw lijkt het 2G/3G eerder slechter dan beter te zijn geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
In Friesland moet T-Mobile nog veel ombouwen. Het gaat in Friesland, Noord Holland en Zeeland nog beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
ucsdcom schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:10:
In Friesland moet T-Mobile nog veel ombouwen. Het gaat in Friesland, Noord Holland en Zeeland nog beter worden.
Zuid-oost Fryslan is reeds omgebouwd, maar geen 3G op 900mHz helaas.
En sinds de ombouw is 2G een stuk slechter geworden in huis (bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net die nieuwe dekkingskaart aan het bekijken, maar ik snap het even niet meer. Of 4gmasten klopt niet (ga ik niet van uit), óf de dekkingskaart is uit de duim gezogen óf ikzelf snap er geen ballen van.

Bv buitendekking Snowworld (Landgraaf) en GaiaZoo (Kerkrade), volgens de kaart gewoon bereik. Maar kijk ik naar 4gmasten, staat er geeneens een mast in de buurt. Kan me niet voorstellen dat de masten uit Eygelshoven en/of Bocholtz zover reiken.
Hetzelfde in Puth, gemeente Schinnen. Plekken met binnendekking. Sorry. maar dat is toch niet geloofwaardig. Dichtstbijzijnde mast op enkele km's in een dorp met +/- 150, hoogteverschil. No way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:42:
Ik ben net die nieuwe dekkingskaart aan het bekijken, maar ik snap het even niet meer. Of 4gmasten klopt niet (ga ik niet van uit), óf de dekkingskaart is uit de duim gezogen óf ikzelf snap er geen ballen van.
4Gmasten klopt niet.....er staan hier in Lelystad masten aan die op 4Gmasten nog niet staan gemeld. Ik vermoed dat de laatste update van Tele2 niet goed is gegaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat er alleen maar 3 locaties met alleen 2600 mHz zijn toegevoegd in juni. De masten die hier in Lelystad al enkele weken aan staan staan ook niet op 4Gmasten dus die lopen zeer waarschijnlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:42:
Bv buitendekking Snowworld (Landgraaf) [..], volgens de kaart gewoon bereik. Maar kijk ik naar 4gmasten, staat er geeneens een mast in de buurt.
Waar zie jij gewoon bereik? Als ik Snowworld op zoek dan zie ik dit, net wel/net niet rond dit gebied:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z57l5gf.png
En dat is op 3.5 km afstand van de dichtstbijzijnde mast (met 800 en 2600) volgens 4gmasten.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 09-07-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowWorld ligt rechtsonder de groene pijl. Precies in het bereik dus. En een mast op 3.5km kan dit bereiken? Met alle obstakels ertussen? Ik geloof er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik weet niet hoe hard obstakels het signaal dempen, maar volgens dit onderzoek (pagina 36) zou de cell radius van een 800 MHz antenne 28.9 km zijn (en 12.3 km voor 1800 MHz, maar dat is voor Tele2 niet relevant). En op pagina 45 hebben ze het signaal van de test cell op 17.3 km afstand nog waargenomen. 3.5 km met obstakels lijkt mij dus best mogelijk!

edit: Dit is misschien een betere bron voor dit topic: Onderzoek in opdracht van MinEZ. Zie pagina 21, bij 'suburban' gebieden (waar Landgraaf volgens mij wel onder valt :)) haalt een 800 MHz mast een geschat bereik van 4.15 km.

[ Voor 36% gewijzigd door Zr40 op 10-07-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
En het is ook de rand van de dekking daarmee, dus erg dunne ontvangst. Ik verwacht dat je toestel daar in de praktijk dus al snel weer op T-Mobile over zal schakelen....of misschien zelfs wel op een buitenlands roaming netwerk. Ik weet niet of T-Mobile voorrang heeft als roaming netwerk op andere roaming partners op de grens. (Ik ga er vanuit van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
De data op 4gmasten is 1 op 1 overgenomen vanuit het Antenne register. Het kan idd zo zijn dat Tele2 foutieve informatie heeft doorgegeven. Ik heb vernomen dat het nogal een bewerkelijk programma is waarmee de wijzigingen doorgegeven moeten worden.

Misschien dat het met een volgende update alles rechtgetrokken wordt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
De hooggelegen gebieden rond Snowworld hebben betere dekking op die kaart, zoals rechtsonder de pijl de grote heuvel waar Snowworld tegenaan ligt. Dekking hier komt van verder afgelegen antennes.

Kilometers zeggen maar een klein deel van het verhaal, direct zicht en minder obstakels ertussen is minstens even belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar blijft mijn vraag. Is de kaart reëel? Mijn inziens absoluut niet, maar zal het in de praktijk eens gaan testen wanneer mn schoonvader omgezet is. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00

Jumpiefox

Hoi ?

Zit zelf in amsterdam en al bijna 2 jaar Tele2, nooit problemen gehad behalve dat ik altijd dik over me 4gig bundel kom. Dat onbeperkt internet is echt niks..64kbps, heb het geduld niet om een minuut of twee te staan wachten om een pagina te laden dus koop telkens 1-2gig extra data. Binnenkort me abbo opzeggen en ik denk toch maar naar T-Mobile. Die bieden een bundel van 6 of 12 gig aan, of misschien toch maar naar Robin mobile, die knijpt de snelheid tenminste niet naar een belachelijke 64kbps.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:01:
Maar blijft mijn vraag. Is de kaart reëel? Mijn inziens absoluut niet, maar zal het in de praktijk eens gaan testen wanneer mn schoonvader omgezet is. Ben erg benieuwd.
Zover ik de locaties ken denk ik dat het redelijk reëel is nu. Overigens lijkt het erop dat die locatie vlak bij de Duitse grens in Rimburg ook aan staat, echter die is al maandenlang niet in het antenneregister terug te vinden (alleen Vodafone UMTS daar in Antenneregister). Gaat niet helemaal soepel daar bij Tele2 qua registerdingen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

The Wizard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:24:
De data op 4gmasten is 1 op 1 overgenomen vanuit het Antenne register. Het kan idd zo zijn dat Tele2 foutieve informatie heeft doorgegeven. Ik heb vernomen dat het nogal een bewerkelijk programma is waarmee de wijzigingen doorgegeven moeten worden.

Misschien dat het met een volgende update alles rechtgetrokken wordt.
Ik denk dat ze gewoon een verkeerde update hebben gedaan.....zoals ik al eerder aangaf zie ik met mijn G-Netrack Pro app sites die niet op de kaart staan van 4Gmasten maar die ik ook niet terug zie op de nieuwe dekkingstool van Tele2. Als ik dat in Lelystad zie zal elders ook mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Maar wacht, ik heb dus in mijn dorp een 2600Mhz mast staan van Tele2, maar krijg geen 4G door op mijn Nexus 5. Ben ik dan gewoon nog niet over of is de zendmast dan gewoon niet aan?

Hier dus: http://prntscr.com/7r35gu
Mocht er héél toevallig iemand wonen hoor ik graag of je wel al 4G ontvangst hebt...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Als je nog geen email hebt gehad, dan ben je nog niet over en staat het 4G netwerk voor jou nog op slot. Je bent dan lang niet de enige die nog geen 4G toegang heeft, maar wel in het dekkingsgebied woont. Helaas dus een kwestie van veel geduld hebben tot ze je simkaart wel vrijschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 10-07-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

kuusj98 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:35:
Maar wacht, ik heb dus in mijn dorp een 2600Mhz mast staan van Tele2, maar krijg geen 4G door op mijn Nexus 5. Ben ik dan gewoon nog niet over of is de zendmast dan gewoon niet aan?

Hier dus: http://prntscr.com/7r35gu
Mocht er héél toevallig iemand wonen hoor ik graag of je wel al 4G ontvangst hebt...
Wat zichtbaar is in het antenneregister(en dus ook op 4gmasten.nl) staat aan. Het is trouwens een mast met zowel 800MHz als 2600MHz. Als je 2600 aan de linkerkant uitvinkt zie je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:14
Het viel mij op dat ik vanochtend opeens geen verbinding meer had met het netwerk van Tele2. Waarschijnlijk kwam dit doordat er opeens een nieuw Tele2-netwerk verscheen in het netwerkenlijst van mijn telefoon (HTC One M8).

Ik heb geprobeerd om verbinding te maken met het nieuwe netwerk, maar dat ging niet helaas. Het andere 'Tele2 NL'-netwerk pakt mijn telefoon meteen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/uNlXYhX2KLws9R9VvpH5kSgq/medium.png

Waarschijnlijk is dat nieuwe netwerk dus het 4G-netwerk en is mijn simkaart nog niet geactiveerd voor dat netwerk; ik heb dan ook nog geen mailtje ontvangen. Echter, mijn gevoel zegt dat hét e-mailbericht niet lang meer op zich zal laten wachten (omgeving: Tilburg). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat heb ik ook in Tilburg. Ik heb het zelf voor het eerst in mei gezien. Het Tele2 4G netwerk is ook zichtbaar als je nog geen toegang hebt. Mijn iPhone 6 doet hetzelfde als jouw HTC; periodiek wordt er geprobeerd met het 4G netwerk te verbinden maar krijgt geen toegang, daarna wordt het T-Mobile netwerk weer gebruikt. En terwijl dat bezig is heb je een paar seconden geen verbinding.

(De tweede Tele2 in de lijst is het T-Mobile netwerk.)

[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 11-07-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:08:
Het viel mij op dat ik vanochtend opeens geen verbinding meer had met het netwerk van Tele2. Waarschijnlijk kwam dit doordat er opeens een nieuw Tele2-netwerk verscheen in het netwerkenlijst van mijn telefoon (HTC One M8).

Ik heb geprobeerd om verbinding te maken met het nieuwe netwerk, maar dat ging niet helaas. Het andere 'Tele2 NL'-netwerk pakt mijn telefoon meteen.

[afbeelding]

Waarschijnlijk is dat nieuwe netwerk dus het 4G-netwerk en is mijn simkaart nog niet geactiveerd voor dat netwerk; ik heb dan ook nog geen mailtje ontvangen. Echter, mijn gevoel zegt dat hét e-mailbericht niet lang meer op zich zal laten wachten (omgeving: Tilburg). :)
Helaas moet ik je melden dat dit niet echt invloed heeft op het overzetten. Zelf woon ik in de randstad en zie ik al sinds maart 2 netwerken. Ik ben echter nog steeds niet overgezet. Maar wees niet getreurd! Volgens Tele2 moet nog ongeveer 20% van de klanten met een 4g-toestel overgezet worden en dit zal dus waarschijnlijk deze maand nog gebeuren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 07-10 22:54
Eerst zien, dan geloven. Er is zo ontzettend veel onduidelijkheid en onjuistheid in de communicatie m.b.t. Tele2-4G, dat ik het pas geloof als ik het zelf zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
20% nog niet omgezette klanten lijkt mij een wel hele positieve inschatting door Tele2. Als ik om mij heen vraag, dan krijg ik eerder de indruk dat 20% al is overgezet en juist 80% nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:14:
SnowWorld ligt rechtsonder de groene pijl. Precies in het bereik dus. En een mast op 3.5km kan dit bereiken? Met alle obstakels ertussen? Ik geloof er niks van.
Oh ja hoor, makkelijk. Hangt wel van de omstandigheden af (vlak of heuvelachtig, bos/bomen/gebouwen) maar 3,5km is echt niet bijzonder veel hoor.
Zr40 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 00:25:
Ik weet niet hoe hard obstakels het signaal dempen, maar volgens dit onderzoek (pagina 36) zou de cell radius van een 800 MHz antenne 28.9 km zijn (en 12.3 km voor 1800 MHz, maar dat is voor Tele2 niet relevant). En op pagina 45 hebben ze het signaal van de test cell op 17.3 km afstand nog waargenomen. 3.5 km met obstakels lijkt mij dus best mogelijk!
Dat zijn misschien maximaal haalbare afstanden, maar in de praktijk zal het wel wat minder zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inderdaad, zie ook het tweede onderzoek dat ik in de edit van die post gelinkt heb :) Op het platteland zou het geschatte bereik van 800 MHz ongeveer 13.8 km zijn, in dorpen 4.15 km, en in grote steden 950 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online
Wat is "bereik"? Ik kan je in Utrecht plekken aanwijzen waar het 800 MHz-signaal de 500 meter nog niet haalt als je indoor zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik vermoed dat ze outdoor bedoelen, indoor zal het natuurlijk een stuk minder zijn :P
Pagina: 1 ... 11 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7