Ik denk dat het ze vies tegen is gevallen. De netwerken van de andere drie is ook het resultaat van jaaaren plannen, onderhandelen, contracten tekenen en bouwen.
Vooraf meerdere malen verkondigen dat ze wel even de markt gaan opschudden en zijn er al meerdere data genoemd waarop ze van start zouden gaan, klanten worden overgezet, nieuwe abonnementen en het jaar waarin alles klaar moet zijn.
Tot nu toe is daar weinig van gekomen en voelt alles maar amateuristisch aan. Op deze manier zullen ze dat B merk blijven. Goedkoop maar duurkoop. Je zou denken met de juiste mensen aan het roer dat het wel wat zou kunnen worden. In plaats van marketingpraatjes en beloftes op basis van onrealistische planningen hadden ze zich beter in kunnen houden en een draaiboek (die werkt!) met communicatieplan kunnen maken zodat intern en naar klanten toe altijd duidelijkheid bestaat over de voortgang. Tegenslagen kunnen voorkomen maar daar kan wel op worden ingespeeld. Klanten en de klantenservice tasten in het duister over wanneer ze eindelijk worden overgezet. Had in april/mei al gebeurd moeten zijn toch? Er hadden nu toch al nieuwe abonnementen moeten zijn? VoLTE? In Q1-Q2 2016 een landelijk dekkend netwerk zie ik niet meer gebeuren hoor. Helemaal niet met fatsoenlijke binnendekking. Hoe kun je nou claimen dat je 70% van de Nederlanders bediend met je 4G netwerk in de huidige staat met maar 905 masten tegenover 2700 van Vodafone en 3500 van KPN!?
EDIT 5/7: Dit bedoel ik nou, zo schiet het niet op he
https://www.4gmasten.nl/d...ntennes-tele2-5-juli-2015
De andere drie zullen nog wel even de baas blijven. KPN liep bijvoorbeeld met 4G bijbouwen voor op schema. Mede volgens mij door zachte winters. Er werd duidelijk gecommuniceerd waar aan 4G werd gewerkt en sites als 4gmasten.nl hielden dat keurig bij. T-Mobile had daarintegen ook een optimistische planning maar opzich is wel helder gemaakt waar in een periode van 3 maanden aan het netwerk wordt gebouwd en ze lijken nu wel hun nieuwe doelstelling te halen voor landelijke dekking. Vodafone is net als Tele2 niet zo sterk in communiceren en dat zorgde ervoor dat ik als klant bij Vodafone wegging omdat ik bij KPN wel wist waar ik aan toe was.
Nee bij mij moet Tele2 zich nog bewijzen. Hoewel over elke provider wel wat te klagen valt, trekt KPN bij mij voorlopig nog aan het langste eind. Natuurlijk speculeer ik er ook op los en heb ik makkelijk praten maar dit is hoe het voor mij voelt. Het voelt een beetje als elke andere start-up die met mooie praatjes zieltjes proberen te winnen maar ondertussen niks presteren. Ik heb dan zoiets van: zeg dan niks en ga rustig bouwen totdat je klanten echt wat aan je netwerk hebben. Dan verlies je maar klanten in de tussentijd.
Ik zeg stem met je portemonnee! Tenzij je geen groot gebruiker bent, maar als je voor 4G gaat wil je ook wat data:
Sim Only 4GB 150 min/sms bij Tele2 €30
vs
Bij KPN 5GB incl 200 min/sms €25!
Bij T-Mobile 6GB incl 120 min/sms €26,50!
Vestig in de tussentijd niet je hoop op de beloftes van de klantenservice en de 4G dekking. Dat zien we over 1,5 jaar wel weer