[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Zr40 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:04:
Inderdaad, zie ook het tweede onderzoek dat ik in de edit van die post gelinkt heb :) Op het platteland zou het geschatte bereik van 800 MHz ongeveer 13.8 km zijn, in dorpen 4.15 km, en in grote steden 950 m.
Bereik kun je niet statisch uitdrukken in meters, daarvoor spelen er teveel factoren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Natuurlijk niet, ik probeer alleen aan te geven dat die dekking op 3.5 km afstand in het voorbeeld van Snowworld zeker niet onwaarschijnlijk is. Je kan ook op de kaart duidelijk zien dat er net-wel/net-niet dekking is in die regio.

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 13-07-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:38

PeaceNlove

Deugleuter

En nadat mvr. PeaceNlove eerder deze maand overgezet werd naar 4G kom ik er vanochtend achter dat ik nu zelf ook over ben. Ze gaan langzaam maar zeker door lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Zr40 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:19:
Natuurlijk niet, ik probeer alleen aan te geven dat die dekking op 3.5 km afstand in het voorbeeld van Snowworld zeker niet onwaarschijnlijk is. Je kan ook op de kaart duidelijk zien dat er net-wel/net-niet dekking is in die regio.
Vanuit het vliegtuig kon ik van boven de kustlijn ten hoogte van Schiphol (onderweg naar Engeland) E-Plus uit Duitsland ontvangen. Dus als je zichtlijn hebt met de antenne dan is uiteindelijk erg veel mogelijk ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:27:
Vanuit het vliegtuig kon ik van boven de kustlijn ten hoogte van Schiphol (onderweg naar Engeland) E-Plus uit Duitsland ontvangen. Dus als je zichtlijn hebt met de antenne dan is uiteindelijk erg veel mogelijk ;)
Flauwekul natuurlijk, dekking is tweerichtingsverkeer en niet het feit dat jij 'iets' op je telefoon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Raider095 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Flauwekul natuurlijk, dekking is tweerichtingsverkeer en niet het feit dat jij 'iets' op je telefoon ziet.
Kun je ook een keer normaal reageren in plaats van telkens zo ontzettend gepikeerd?

Je begrijpt best wat de strekking van de post is; een signaal kan erg ver reiken als er geen obstakels in de weg zitten en in de praktijk heb ik met GSM in bergachtig gebied in Frankrijk calls gedaan met zendmasten 25 km verderop, uitgerekend met time advance, en dat is lang geleden met een Alcatel Swing 200...

Als je niks toe te voegen hebt, post dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Raider095 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Minder obstakels in het pad tussen de mast en de telefoon zorgt voor minder demping van het signaal (in beide richtingen). Daarom is het bereik op het platteland ook zo groot, en blijkbaar in de lucht nog groter :)

Een telefoon zal ook alleen een netwerk weergeven als de signal-to-noise ratio hoog genoeg is.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 18-07-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar ook het Engelse netwerk aan de Franse kust (zie VF topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:36:
Vandaar ook het Engelse netwerk aan de Franse kust (zie VF topic).
Engelse netwerken heb ik ook aan de Nederlandse kust gezien. Orange FR trouwens ook. Als je maar achter de duinen bent zodat de Nederlandse netwerken niet te hard binnenkomen dan lukt dat wel. In dit geval omgeving Scheveningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Zr40 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:48:
[...]
Minder obstakels in het pad tussen de mast en de telefoon zorgt voor minder demping van het signaal (in beide richtingen). Daarom is het bereik op het platteland ook zo groot, en blijkbaar in de lucht nog groter :)
Een telefoon zal ook alleen een netwerk weergeven als de signal-to-noise ratio hoog genoeg is.
Duidelijk, het is dan ook mijn dagelijkse werk :). Het feit dat de 1 de ander ontvangt betekent natuurlijk niet dat dat andersom ook zo is. En al zou dat zo zijn dan zijn er nog andere factoren (zoals afstand en timing) waardoor het -ondanks goede ontvangst- nog steeds niet kan werken.

Maar inderdaad, misschien reageer ik wel teveel op de technische details. Feit is echter dat als er dingen worden gezegd die technisch onjuist zijn, het een soort fantasieverhalen gaan worden. Die nemen anderen weer over en voordat je weet is er weer een nieuw sprookje geschreven. Het blijven gewoon radiosignalen en die laten zich echt niet zo transparant voorspellen als hier soms wordt geschetst. Zelfs een regenbui of een renovatie van een bestaand gebouw (ander soort verf, andere ramen) in de lijn van ontvangst kan een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
In de lente wordt 3g 2100 vaak minder door de opkomende bladeren;)
Zal op 2600 ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
Tele2 heeft in Friesland een nieuwe mast geactiveerd volgens de dekkingskaart.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2im5a39.png

Enige locatie die ik kan vinden in die buurt staat in Opeinde.
Volgens het antenneregister zit alleen KPN erin.
Van KPN staat er een grote kast onderaan de mast en er staat nog een kast zonder operator informatie.
Zou dit de nieuwe Tele2 site zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2q3yjc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2gxpn9s.jpg

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:36
MichielFRL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:29:
Tele2 heeft in Friesland een nieuwe mast geactiveerd volgens de dekkingskaart.
[afbeelding]

Enige locatie die ik kan vinden in die buurt staat in Opeinde.
Volgens het antenneregister zit alleen KPN erin.
Van KPN staat er een grote kast onderaan de mast en er staat nog een kast zonder operator informatie.
Zou dit de nieuwe Tele2 site zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is overduidelijk Tele2. Dat herken je aan het gebruik van 1 of 2 RRH's. Bij één RRH wordt er alleen LTE 800 uitgezonden. Als het een KPN mast was geweest dan zie je zoals het voorbeeld daarboven sectorstreepjes. Dat is ook een typische BTS van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Laatst online: 23:47
Wat ik mij afvraag is of op die 800-only locaties de antennepanelen technisch gezien ook geschikt zijn voor 2600 MHz in de toekomst.
Natuurlijk zullen er dan wel extra RRH's bijgeplaatst moeten worden, maar op de foto's van Michiel hierboven is het wel duidelijk te zien dat de panelen van Tele2 aan de rechteronderkant een beschermkapje hebben voor een extra tiltmotor. :)

Tele2 is in dat geval dus vooral aan het besparen op het aantal RRH's dat ze bestellen bij de leveranciers, behalve natuurlijk de extra energiekosten die er bijkomen als er op een extra frequentie wordt uitgezonden.
En voor zover ik heb begrepen zijn die nogal aanzienlijk.

Trouwens, doordat Tele2 de RRH's achter de panelen plaatst is het verlies van de coaxkabels en hierdoor dus het energieverbruik een enorm stuk minder dan die van sommige Vodafone sites (niet-AIR) en alle van KPN.

Heeft Tele2 dan nu niet een soort Ericsson AIR achtige opstelling? Behalve dan dat het waarschijnlijk goedkoper is en makkelijker te vervangen/repareren, zonder dat de hele Unit offline moet zoals bij Vodafone in sommige gevallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Minder goed nieuws op het Tele2 forum: https://forum.tele2.nl/4g...20/index1.html#post275808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 19:42
Poe, zeg dat wel joh.. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
AlesT schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:32:
Trouwens, doordat Tele2 de RRH's achter de panelen plaatst is het verlies van de coaxkabels en hierdoor dus het energieverbruik een enorm stuk minder dan die van sommige Vodafone sites (niet-AIR) en alle van KPN.
Nouja dat vind ik nogal suggestief, of kun je getallen noemen? Het zal ongetwijfeld "iets" schelen, maar als dit het ei van Columbus was geweest dan hadden de andere operators dat ook wel gedaan hoor ;)

Op de lange termijn gaat het ook meer geld kosten. De vervanging van zo'n ding in de mast is significant duurder dan als hij op de grond (of op een dak) zou staan. Immers, in de mast moet je sowieso met 2 man zijn (2x manuren) en ik ga zo'n ding van 20-30 kilo niet meeslepen de mast in, dus laat maar een kraan aanrukken. Tel uit je winst :) Staat hij op de grond, dan is het vrij eenvoudig door 1 man te doen.

Het is simpelweg een kosten/baten analyse, voor zover dat soort dingen daadwerkelijk geanalyseerd worden. De uitval/vervanging wordt vooraf vermoedelijk vele malen rooskleuriger voorgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Raider095 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:07:
[...]

Nouja dat vind ik nogal suggestief, of kun je getallen noemen? Het zal ongetwijfeld "iets" schelen, maar als dit het ei van Columbus was geweest dan hadden de andere operators dat ook wel gedaan hoor ;)

Op de lange termijn gaat het ook meer geld kosten. De vervanging van zo'n ding in de mast is significant duurder dan als hij op de grond (of op een dak) zou staan. Immers, in de mast moet je sowieso met 2 man zijn (2x manuren) en ik ga zo'n ding van 20-30 kilo niet meeslepen de mast in, dus laat maar een kraan aanrukken. Tel uit je winst :) Staat hij op de grond, dan is het vrij eenvoudig door 1 man te doen.

Het is simpelweg een kosten/baten analyse, voor zover dat soort dingen daadwerkelijk geanalyseerd worden. De uitval/vervanging wordt vooraf vermoedelijk vele malen rooskleuriger voorgesteld ;)
Tele2 moet alle masten volledig nieuw opbouwen en bespaart enorm veel kosten bij de aanleg. Het scheelt nogal of je 3 of 6(al naar gelang de opstelling met of zonder 2600 RRH) dunne glasvezelkabels naar boven moet brengen en monteren of dat je 3 of 6 vuistdikke coaxkabels moet installeren.

Zouden ze de RRH niet gewoon naar boven te sjorren zijn met een takel? Kraan huren lijkt me ook wel wel te doen.. Bedrijven die geregeld een kraan nodig hebben zullen wel een contact hebben voor inzet en dus minder betalen dan zij die slechts incidenteel een kraan huren. Het zal niet tot op 2 cijfers achter de komma zijn uitgerekend maar ik neem aan dat Tele2 genoeg ervaring heeft opgedaan in andere landen om te weten wat de statistieken zijn van storingen zijn.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
De dekking wordt ook beter omdat het mobieltje beter gehoord kan worden (minder signaalverlies). Dat is misschien wel de grootste winst. Want hoe zit het met je kosten/baten als je meer sites moet opbouwen vanwege signaalverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:43:
De dekking wordt ook beter omdat het mobieltje beter gehoord kan worden (minder signaalverlies). Dat is misschien wel de grootste winst. Want hoe zit het met je kosten/baten als je meer sites moet opbouwen vanwege signaalverlies?
En hoeveel verlies is er dan *exact* als er wel (lange) coaxkabels gebruikt moeten worden? Ook dit klinkt nogal suggestief, aangezien met de huidige stand der techniek bepaalde verliezen prima te compenseren zijn en ik me afvraag of de mensen die dit soort dingen schrijven wel echt weten waar ze over schrijven of zich teveel laten leiden door persoonlijke aannames?

Wat er nu wordt gezegd is "een lange coax kabel geeft (per definitie) veel verlies". Dat is nogal een suggestieve opmerking die onderbouwing vereist. Verlies hangt van meer factoren af dan alleen lengte en daarnaast is "veel" nogal een rekbaar begrip.

Ander voorbeeld van RR in de mast welke negatief kan uitpakken is (externe) storing. Er is helaas nog steeds illegale apparatuur op de markt zoals draadloze camerasystemen (uit China of die omgeving) die zendt/stoort op mobiele telefonie. Als een mast storing oppikt dan moet er lokaal (bij de mast) op de apparatuur gemeten worden om te zien wat hij exact ontvangt, op welke frequenties, hoe breed, uit welke richting, etc. Die meting moet bij RR dus *in* de mast gedaan worden, aangezien daar de ontvangende unit hangt. Vanaf daar gaat er glas naar beneden en op glas kun je geen RF meten. Ook niet iets wat dagelijks gebeurt, maar er zijn echt wel meer voorbeelden waarbij er vaker de mast in geklommen moet worden dan als de RR units beneden zouden hangen en daar hangt een veel groter kostenplaatje aan, zowel de verdubbeling in monteurs als de (globaal) verdubbeling qua tijd, je bent immers significant meer tijd kwijt met een storing in de mast dan op de grond. Per saldo kost het circa 4x zoveel manuren. Het klinkt alsof ik er een tegenstander van ben (een voorstander ben ik er zeker niet van), maar ik blijf ervan overtuigd dat dit op de langere termijn meer kost dan vooraf berekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Raider095 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:23:
[...]

En hoeveel verlies is er dan *exact* als er wel (lange) coaxkabels gebruikt moeten worden? Ook dit klinkt nogal suggestief, aangezien met de huidige stand der techniek bepaalde verliezen prima te compenseren zijn en ik me afvraag of de mensen die dit soort dingen schrijven wel echt weten waar ze over schrijven of zich teveel laten leiden door persoonlijke aannames?

Wat er nu wordt gezegd is "een lange coax kabel geeft (per definitie) veel verlies". Dat is nogal een suggestieve opmerking die onderbouwing vereist. Verlies hangt van meer factoren af dan alleen lengte en daarnaast is "veel" nogal een rekbaar begrip.

Ander voorbeeld van RR in de mast welke negatief kan uitpakken is (externe) storing. Er is helaas nog steeds illegale apparatuur op de markt zoals draadloze camerasystemen (uit China of die omgeving) die zendt/stoort op mobiele telefonie. Als een mast storing oppikt dan moet er lokaal (bij de mast) op de apparatuur gemeten worden om te zien wat hij exact ontvangt, op welke frequenties, hoe breed, uit welke richting, etc. Die meting moet bij RR dus *in* de mast gedaan worden, aangezien daar de ontvangende unit hangt. Vanaf daar gaat er glas naar beneden en op glas kun je geen RF meten. Ook niet iets wat dagelijks gebeurt, maar er zijn echt wel meer voorbeelden waarbij er vaker de mast in geklommen moet worden dan als de RR units beneden zouden hangen en daar hangt een veel groter kostenplaatje aan, zowel de verdubbeling in monteurs als de (globaal) verdubbeling qua tijd, je bent immers significant meer tijd kwijt met een storing in de mast dan op de grond. Per saldo kost het circa 4x zoveel manuren. Het klinkt alsof ik er een tegenstander van ben (een voorstander ben ik er zeker niet van), maar ik blijf ervan overtuigd dat dit op de langere termijn meer kost dan vooraf berekend :)
Ik ben absoluut geen radiotechneut dus ik kan het zelf niet met theorie onderbouwen maar het is algemeen bekend dat verlies toeneemt bij lengte, daar kun je genoeg van vinden als je even googelt. (Of is er hier een radiotechneut die het ons in Jip- en Janneketaal kan uitleggen?)
Op het totaal aantal masten zullen de kosten van storingen aan de RRH's minimaal zijn. Het is net als bij bijv supermarktketen die voor zijn winkels geen brandverzekering heeft aangezien de premie voor de verzekering van alle filialen hoger is dan de totale kosten van brand per jaar. Schaal geeft dus voordeel. Zo zal het met de zendinstallaties ook zo zijn. Telecombedrijven doen al zo'n 25 jaar aan mobiele telefonie en zullen ondertussen wel weten wat de risico's zijn van het beheren van een park zendmasten en dus goed kunnen inschatten wat er allemaal en hoe vaak het stuk kan gaan.

Je lijkt erop of je er vanuit gaat dat alle zendinstallaties in masten hangen en dat is niet zo. Het merendeel staat op daken of andere plaatsen waar een monteur alleen mag werken Ook daar worden door Tele2 RRH's ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Raider095 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Persoonlijke ervaring met amateurradio-apparatuur? Coaxkabels waren overigens niet zo dik als die van telco-operators ;)

Kun jij nog een andere reden noemen waarom ze die dingen bovenin de mast zouden hangen behalve het verminderen van verlies? Zelfs 1 of 2 dB verlies kan al een flink verschil maken in uiteindelijk dekkingsgebied en totale performance van een cel. Je kunt verder gewoon opzoeken hoeveel verlies een coaxkabel heeft per 100 meter en het uitrekenen om aan te geven dat het niet klopt wat ik zeg. Wat jij doet is het tegenovergestelde van wat ik doe; jij zegt ook zaken zonder ze te onderbouwen (verliezen prima te compenseren met huidige stand der techniek).

Compenseren van uitgangsvermogen door suboptimale kabel kan bij de zender, maar compenseren van ontvangst kan alleen door de ontvanger bij de antenne te hangen. Dit is qua vervanging vast een stuk duurder, maar het zorgt ook voor extra dekking (misschien maar 1 dB, maar dat kan net het verschil maken), wat de dure vervanging weer goed kan maken.

Mag ik dan ook vragen waar jouw ervaring vandaan komt? Als ik het goed begrijp dan monteer je antennes/apparatuur op daken maar ik lees niet dat je ook aan radioplanning doet of bepaalt welke apparatuur er gebruikt wordt en welke business decisions daaraan vast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Er is wel degelijk een paar DB verlies die normaal in de coax naar boven zit. Tele2 heeft dat verlies inderdaad niet op sites waar de RRH boven in de mast geplaatst worden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:36
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Ik ben absoluut geen radiotechneut dus ik kan het zelf niet met theorie onderbouwen maar het is algemeen bekend dat verlies toeneemt bij lengte, daar kun je genoeg van vinden als je even googelt. (Of is er hier een radiotechneut die het ons in Jip- en Janneketaal kan uitleggen?)
Hier wordt de reden voor het gebruik van een RRH goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:42:
[...]

......

Mag ik dan ook vragen waar jouw ervaring vandaan komt? Als ik het goed begrijp dan monteer je antennes/apparatuur op daken maar ik lees niet dat je ook aan radioplanning doet of bepaalt welke apparatuur er gebruikt wordt en welke business decisions daaraan vast zitten?
Ik weet waar jij leest dat ik suggereer antennes/apparatuur op daken te monteren. Ik heb alleen geconstateerd dat Tele2 overal waar ik hun sites zie RRH's gebruikt. Ook op daken en andere plaatsen dan de vakwerkmasten. Blijkbaar is dat hun standaard oplossing, als ze op zoveel mogelijk plaatsen een standaard oplossing gebruiken levert ze dat schaalvoordelen op.
Ik werk al bijna 20 jaar bij bedrijven die zich direct of indirect bezighouden met mobiele telecom.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 24-07-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:16:
[...]

Ik weet waar jij leest dat ik suggereer antennes/apparatuur op daken te monteren. Ik heb alleen geconstateerd dat Tele2 overal waar ik hun sites zie RRH's gebruikt. Ook op daken en andere plaatsen dan de vakwerkmasten. Blijkbaar is dat hun standaard oplossing, als ze op zoveel mogelijk plaatsen een standaard oplossing gebruiken levert ze dat schaalvoordelen op.
I
Nee, Raider095 bedoel ik! Niet jij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Ik heb sterk de indruk dat Tele2 nu liever eerst zo goedkoop mogelijk een redelijk presterend netwerk uit de grond wil stampen en daarbij zeker binnen budget wil opleveren. De extrakosten die later ontstaan komen dan pas als het netwerk op volle toeren draait en inkomsten genereert. Onderbouwing heb ik niet, in een situatie waarin je de afgelopen jaren nauwelijks aan winst maken toe bent gekomen door de hevige concurrentie verwacht ik niet dat het moederconcern de schuif naar geld volledig open gezet heeft voor Tele2 Nederland. Ondanks dat ik de nu al bereikte uitrol voor een nieuwe aanbieder indrukwekkend vind laten ze toch al doorschemeren dat ze best met tegenvallers te kampen hebben. De belofte om bij lancering een goed landelijk netwerk zouden presenteren konden ze hierdoor niet nakomen. Toch ben ik blij dat ze wat er staat in ieder geval wel open gezet hebben.

Stiekem had ik er rekening mee gehouden dat een overname ook had gekund, waarbij kapers zoals Orange of Movistar/Telefonica de operatie zouden overkopen om dan eindelijk weer in NL vertegenwoordigd te kunnen zijn. Maar Tele2 gaat rustig op eigen kracht verder.

[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 24-07-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
Was sinds 2013 klant geweest maar had het wel gezien doordat de 3g gewoon best vaak of niet echt snel was of gewoon echt bagger slecht was wat ik best jammer vond.
Ik weet niet of het aan het netwerk van T-Mobile ligt maar wou gewoon niet meer wachten op 4g dat Mischien sneller zou worden.
Nu is het voor de rest geen slecht provider en vind ik de prijzen best goed plus 4g inbegrepen.
Mischien dat Als mijn jaar contract afgelopen is dat ik weer naar tele2 ga maar dat is dus nog afwachten.

Iemand ervaring met 4g tele2 in omgeving Breda toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:09:
Ik heb sterk de indruk dat Tele2 nu liever eerst zo goedkoop mogelijk een redelijk presterend netwerk uit de grond wil stampen en daarbij zeker binnen budget wil opleveren.
Dat wilden ze sowieso, en dat kunnen ze ook doordat ze alleen 4G aanbieden, wat de netwerkinfrastructuur veel eenvoudiger maakt. Tegenvallers zitten puur bij de uitrol; geen vergunning of toestemming van gebouweigenaren krijgen etc., tenminste dat begreep ik uit wat iemand hier zei.

Verder denk ik dat ze ondanks tegenvallers en langzamer-dan-geplande uitrol toch 4G willen aanbieden aan klanten, en het werkt blijkbaar prima samen met T-Mobile 2G/3G nu, dus prima toch?

Wat betreft het overzetten van klanten: ze migreren nu oude klanten vanaf een oud klantsysteem naar een nieuw systeem. Het is op zich wel logisch dat ze nieuwe klanten niet meer op het oude systeem aansluiten. Da's gekkenwerk. Dus logisch dat nieuwe klanten gelijk 4G krijgen en dat het bij oude klanten nog even kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Geen idee waar jullie de informatie vandaan halen dat nieuwe klanten direct in het nieuwe 4G netwerk worden gebracht. Maar ik heb afgelopen maand een sim-only abo besteld en ben vanochtend geporteerd en geactiveerd.

Wilde maar niet connecten met Tele2 NL (volgens de sim het voorkeursnetwerk). Belletje naar de helpdesk leerde mij dat ik gewoon een "3G klant" ben en derhalve moet verbinden met T-Mobile NL. En dat werkt inderdaad.. :(

Erg irritant want ik kan dit op mijn oneplus niet instellen als standaardnetwerk. Na iedere herstart moet ik er dus aan denken weer handmatig T-mobile in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door pimsaint op 27-07-2015 10:56 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 02:11
pimsaint schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:06:
Geen idee waar jullie de informatie vandaan halen dat nieuwe klanten direct in het nieuwe 4G netwerk worden gebracht. Maar ik heb afgelopen maand een sim-only abo besteld en ben vanochtend geporteerd en geactiveerd.

Wilde maar niet connecten met Tele2 NL (volgens de sim het voorkeursnetwerk). Belletje naar de helpdesk leerde mij dat ik gewoon een "3G klant" ben en derhalve moet verbinden met T-Mobile NL. En dat werkt inderdaad.. :(

Erg irritant want ik kan dit op mijn oneplus niet instellen als standaardnetwerk. Na iedere herstart moet ik er dus aan denken weer handmatig T-mobile in te stellen.
Ik had juist hierover gebeld. Mijn zwager werd binnen een week al overgezet als nieuwe klant terwijl ie niet eens een 4g-toestel heeft, terwijl ik al sinds oktober wacht. Klantenservice wist mij te bevestigen dat nieuwe klanten dus ook eerst in het oude systeem terecht komen en later pas worden overgezet. Het viel me alleen gewoon op dat hij zo snel werd overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
pimsaint schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:06:

Sowieso heeft de Oneplus toch geen ondersteuning voor het Tele2 4G netwerk? Op mijn Oneplus gaat het prima samen met Tele2, staat gewoon op automatisch selecteren volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
OnePlus ondersteunt dacht ik wel 2600 maar niet 800. Tele 2 zit op allebei. Je hebt dan wel 4G maar met veel slechtere indoordekking en meer gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
De Oneplus heeft wel 4G-2600 ondersteuning. Dus vlak onder de mast zou je wat 4G moeten kunnen ontvangen. Inderdaad geen 4G-800 dus het grootste deel van de dekking van Tele2 is niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:08:
De Oneplus heeft wel 4G-2600 ondersteuning. Dus vlak onder de mast zou je wat 4G moeten kunnen ontvangen. Inderdaad geen 4G-800 dus het grootste deel van de dekking van Tele2 is niet bruikbaar.
Vlak onder? Zo erg is het nou ook weer niet :P Het is een stukje erger dan 3G vroegah, en dat was ook niet altijd kommer en kwel. En valt het nog weg, dan heb je 3G2100 en 3G900 van T-Mobile (tenminste, ik weet niet of de OnePlus wel 3G900 kan..?)

Verder nieuws over het overzetten van klanten:
nieuws: Tele2 loopt vertraging op bij overzetten huidige klanten naar 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Sinds gisterenavond heb ik ook ineens toegang tot het 4G-netwerk. Ik heb geen mailtje o.i.d. ontvangen van Tele2, maar ben gisteren dus schijnbaar zonder melding overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik krijg sinds gisteren vaak een driehoekje met uitroepteken op mijn tel. linksboven (nexus 5). Als ik dan check wat het is bljkt dat hij 'geen verbinding met tele 2' kan maken, maar ik heb nog wel vol bereik. Zou dat een teken zijn dat ik soms al probeer te verbinden met 4g ofzo? Ik heb verder niks aangepast in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 03:38

PeaceNlove

Deugleuter

LukeS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:52:
Sinds gisterenavond heb ik ook ineens toegang tot het 4G-netwerk. Ik heb geen mailtje o.i.d. ontvangen van Tele2, maar ben gisteren dus schijnbaar zonder melding overgezet.
Die mail krijg je dan waarschijnlijk vandaag of morgen nog. Bij mij zat er namelijk ook een dag vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
Sinds gisteren opeens 4G op mijn Oneplus One. Vanochtend thuis (Rotterdam Noord) en in het centrum van Rotterdam vrijwel overal nog 4G bereik, 's middags ineens nergens meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Platypussy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:28:
Sinds gisteren opeens 4G op mijn Oneplus One. Vanochtend thuis (Rotterdam Noord) en in het centrum van Rotterdam vrijwel overal nog 4G bereik, 's middags ineens nergens meer. :?
Ik herstartte voor de zekerheid maar weer eens mijn toestel en heb opeens onverwacht, maar wel gehoopt Tele2-4G in beeld. Geen aankondiging of email gehad. maar zeker tevreden mee. De eerste speedtests binnenshuis zo'n 40 Mbp/s. Dat is een prettige vooruitgang!

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 02-08-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Sorcerer8472 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:40:
Verder denk ik dat ze ondanks tegenvallers en langzamer-dan-geplande uitrol toch 4G willen aanbieden aan klanten, en het werkt blijkbaar prima samen met T-Mobile 2G/3G nu, dus prima toch?
Niet als ze
  • Zelfde prijs of duurder zijn dan T-mobile
  • Minder ontwikkeld 4G netwerk heeft (T-mobile is namelijk bezig met een 4G900 toevoeging aan hun bestaande en 90% dekkend 4G1800 netwerk, dus nog beter bereik)
  • Minder voordelen heeft tov T-mobile (bundel ook in EU, unlimited SMS, korting of vanalles)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Ik wou net zeggen, door die afhankelijkheid kunnen ze nu nog steeds niet stunten met de prijzen (als ze daar nog de ballen voor hebben) wanneer ze nog zoveel moeten inkopen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sorcerer;

Ik denk dat ik eruit ben betreft de mast in Rimburg. Het lijken me toch echt TELE2 panelen. Kwam er vandaag langs en ben maar eens gaan kijken. Er staan twee kasten bij. Eentje is van Vodafone (dat was bekend). De tweede kleinere kast is 'merkloos'.Staat niks op, ligt wel een RRH op. Ik ben toen gaan kijken in Eygelshoven bij de TELE2 locatie. Daar staat een zo'n zelfde merkloze kast. Ik ga ervan uit dat dit dan ook van TELE2 is. Kun je dit eventueel verifiëren?

Rimburg:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/n7agssouj/DSC_0398.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/jb967p931/DSC_0399.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/93qhwhb05/DSC_0397.jpg

Eygelshoven:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/vv7kga933/DSC_0401.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, dat zijn Tele2 BTS'en.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Hij lijkt wel op de dekkingskaart te staan bij Tele2 maar niet in het Antenneregister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tele2 heeft al een tijdje geen updates meer doorgegeven, dus misschien volgt die bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nu ook opvalt is dat de VF panelen alleen richting Duitsland staan. Er wijst geen richting NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Het is augustus. Is er al iemand overgezet waarvan het contract binnen 6 maanden afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Heb vanaf jan een maandelijks abonnement, zelfde dag als mn vriendin afgesloten. Zij heeft wel 4G en is er merkbaar erg tevreden over, ik zit nog op 3G :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:37:
Wat mij nu ook opvalt is dat de VF panelen alleen richting Duitsland staan. Er wijst geen richting NL.
Jawel, eentje wijst richting de straat die gewoon naar Landgraaf gaat (Vodafone is ook de enige partij met fatsoenlijke indoor dekking daar), de andere wijst naar Geilenkirchen. Ze wijzen een beetje in het verlengde van de spoorlijn die er vlak langs loopt. Maar inderdaad, 1 van de 2 panelen wijst recht Duitsland in terwijl de mast maar tientallen meters van de grens af staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ucsdcom schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:08:
Maarrr Tele2 is wel hét 4G netwerk in NL voor de OnePlus One, toch?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
XanderDrake schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:00:
[...]

Maarrr Tele2 is wel hét 4G netwerk in NL voor de OnePlus One, toch?
Nee, dat is T-mobile (1800mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

pimsaint schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Nee, dat is T-mobile (1800mhz)
:?
De OnePlus One kan toch alleen 2600mhz?

Die freq de backbone van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 06:11
Vandaag in Rottevalle, Friesland en het valt mij op dat ik, zo nu en dan, beschik over een verbinding met het 4G-netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kyB0z3IDc3wITvGh5nrIlEW4/medium.png

Echter, de verbinding valt om de haverklap weer weg (van 4G naar H), dus ik heb er of niet echt gebruik van kunnen maken. :P

Misschien toch een signaal dat het overzetten naar het nieuwe netwerk niet lang meer zal duren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
XanderDrake schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

:?
De OnePlus One kan toch alleen 2600mhz?

Die freq de backbone van Tele2.
Nee, ook 1800 MHz, maar niet de 800 MHz, dus in de meeste gevallen heb je niet veel 4G ontvangst. Geen idee wat je met de backbone bedoeld...
Yonix schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:36:
Vandaag in Rottevalle, Friesland en het valt mij op dat ik, zo nu en dan, beschik over een verbinding met het 4G-netwerk.

[afbeelding]

Echter, de verbinding valt om de haverklap weer weg (van 4G naar H), dus ik heb er of niet echt gebruik van kunnen maken. :P

Misschien toch een signaal dat het overzetten naar het nieuwe netwerk niet lang meer zal duren? :)
Dan ben je al overgezet, anders kon je nl. ook niet verbinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

The Wizard schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:01:
[...]

Nee, ook 1800 MHz, maar niet de 800 MHz, dus in de meeste gevallen heb je niet veel 4G ontvangst. Geen idee wat je met de backbone bedoeld...
I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Yonix schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:36:

[afbeelding]

Je bent al overgezet en als je richting Opeinde (Smallingerland) of het Fennepark in Drachten gaat zal je vol 4G hebben.

Rare mast staat er trouwens in Rottevalle.
Van 1 van de 2 antennes (onderste) zijn de kabels doorgeknipt tussen de antennes en de kast die beneden staat. De onderste antenne staat ook niet in het antenne register.

[ Voor 13% gewijzigd door MichielFRL op 04-08-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MichielFRL schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Je bent al overgezet en als je richting Opeinde (Smallingerland) of het Fennepark in Drachten gaat zal je vol 4G hebben.

Rare mast staat er trouwens in Rottevalle.
Van 1 van de 2 antennes (onderste) zijn de kabels doorgeknipt tussen de antennes en de kast die beneden staat. De onderste antenne staat ook niet in het antenne register.
Gebeurt vaker met oude (bijv. Orange) locaties. Zag het laatst ook bij een KPN mast waar de 2G900 antennes van KPN niet meer actief waren, kabels doorgeknipt onderaan de mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
The Wizard schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Gebeurt vaker met oude (bijv. Orange) locaties. Zag het laatst ook bij een KPN mast waar de 2G900 antennes van KPN niet meer actief waren, kabels doorgeknipt onderaan de mast.
De BTS en antennes lijken echter veel op die van Tele2.
Locatie: https://www.google.nl/map...vOeOSQ!2e0!7i13312!8i6656

[ Voor 16% gewijzigd door MichielFRL op 04-08-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zijn ze doorgeknipt of zijn ze nog niet aangesloten? Tele2 hangt soms al ruim van te voren de antennes op maar sluit ze lang niet altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
The Wizard schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:26:
Zijn ze doorgeknipt of zijn ze nog niet aangesloten? Tele2 hangt soms al ruim van te voren de antennes op maar sluit ze lang niet altijd aan.
Doorgeknipt.
Lijkt wel vandalisme zo slordig als het doorgeknipt is.
Als ik in de buurt ben maak ik een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Doorgeknipt.
Lijkt wel vandalisme zo slordig als het doorgeknipt is.
Als ik in de buurt ben maak ik een foto.
Lijkt me geen Tele2, die gebruiken geen coax van de eNodeB naar de antennes.Daar gaat glas en voeding naar boven. Wellicht zijn het inderdaad oude coaxkabels van een ontmantelde Orange site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Zaterdag overgezet naar 4G en maandag inderdaad een sms en email ontvangen. Meteen aan het testen gegaan. Daar gaat de bundel...die gaat wel vlot bij Tele2.

Trouwens wel ergerlijk dat zowel Rootmetrix als Sensorly Tele2 als provider niet kennen. Op de Sensorly website staat dan nog de tip om wel gewoon te mappen, waarna nieuwe providers toegevoegd worden op basis van de binnengekomen data. Op een email met een tip hiervoor heb ik helaas nooit antwoord ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:42:
Op een email met een tip hiervoor heb ik helaas nooit antwoord ontvangen.
Hoef je ook niet te verwachten. Heb al diverse malen gemaild naar ze, maar het lijkt daar in Frankrijk niet aan te komen ofzo.

Hoe kun je dan scannen via een 'onbekende' provider. Ik kan alleen kiezen voor (in mijn geval) T-Mobile. Wanneer je mapt met TELE2, hoe zie je de kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
De kaart zie je niet. Volgens de Faq van Sensorly worden ze daar vanzelf wakker als er veel Sensorly gebruikers mappen met een onbekende provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, zit volgens mij een drempelwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Voor de geleerden, hierbij de foto's van de mast in Rottevalle.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/106hu0l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/hu3a6u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/euk7co.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z815pd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2aiedmh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/352m1b7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1z4xqbn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2jaays7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/dxy36e.jpg

Mijn conclusies:
- Verbinding tussen BTS en RRU = glasvezel
- Gebruikt materiaal lijkt erg op dat van Tele2
- Zwaar beveiligde site met schrikdraad

=> Er heeft vandalisme plaatsgevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ziet eruit alsof zowel KPN als Tele2 daar doorgeknipte kabels heeft, en Tele2 mogelijk meer schade. Ik heb nog nooit schrikdraad gezien bij een mobiele antenne dus het zal wel al eerder gebeurd zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zo, dat is zeker vandalisme. Lijkt dat de KPN coax kabels niet beschadigd zijn, maar alleen die van Tele2.

Boze omwoners lijken me het ook niet, staat nou niet echt in de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Op de Streetview beelden is nog geen schrikdraad te zien (augustus 2014) en staat de BTS er al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The Wizard schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:15:
Zo, dat is zeker vandalisme. Lijkt dat de KPN coax kabels niet beschadigd zijn, maar alleen die van Tele2.

Boze omwoners lijken me het ook niet, staat nou niet echt in de bebouwde kom.
Waarom neemt iemand dan de moeite? Ik vind het maar raar...

Hoe dan ook, zie nu pas dat die KPN-kabels goed ingesnoerd rechts zitten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Koperdieven. Die stelen ook langs spoorlijnen. Dit is vaak hoge kwaliteit koper op stille plekken.
Glasvezel zullen ze wel niet als glas herkend hebben, het zijn niet altijd genieen die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Zo zie je maar wat het nut is om altijd een hoogspanningskabel mee naar boven te leggen >:)

Ik vind dit echt schokkend. Wel raar dat de kast gemold is, maar niet alle bekabeling weg is. Is dan wel sprake van koperdieven of is het toch een stralingshater, waarbij KPN al hersteld heeft? (En schrikdraad heeft aangebracht voor het herstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zelf nog steeds niets gehoord over 4g, maar zag vorige week een linkje op twitter voorbij komen die mensen via sms hebben ontvangen om een nieuwe simkaart aan te vragen als je nog een oude, niet 4g ready, simkaart hebt. Zelf deze sms niet gehad, maar wel via die link ingeschreven en kreeg zojuist een mail dat mijn simkaart op de post is gedaan.
Ben nu dus heel benieuwd of ik dan gelijk over ga op 4g of dat dit hierna pas gaat gebeuren, even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:59:
Zelf nog steeds niets gehoord over 4g, maar zag vorige week een linkje op twitter voorbij komen die mensen via sms hebben ontvangen om een nieuwe simkaart aan te vragen als je nog een oude, niet 4g ready, simkaart hebt. Zelf deze sms niet gehad, maar wel via die link ingeschreven en kreeg zojuist een mail dat mijn simkaart op de post is gedaan.
Ben nu dus heel benieuwd of ik dan gelijk over ga op 4g of dat dit hierna pas gaat gebeuren, even afwachten.
Kan je het linkje delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Natuurlijk, vergat ik helemaal toe te voegen, moest even zoeken maar het kan via: https://www.tele2.nl/nieuwe-simkaart/

Je maakt ook gelijk nog kans op een reischeque van € 1.000,- dus als iemand via de link hier wint houd ik mij aanbevolen 8) :P :+

De simkaart moet er binnen 5 werkdagen zijn zegt de mail, en ik heb trouwens zo'n 2 weken geleden mijn nummer via die link ingevoerd. Zal hier ook wel laten weten wat er gebeurd als ik de simkaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Sinds vanochtend over op 4g. Zag het in de trein. Loop nu in Leiden, winkels in en uit, bereik is wisselend, val vaak terug naar 3g. In trein (utrecht-leiden) zelfs naar edge.

Nig geen mail overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Natuurlijk, vergat ik helemaal toe te voegen, moest even zoeken maar het kan via: https://www.tele2.nl/nieuwe-simkaart/
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Kleine update, ik ben net toevallig gebeld door Tele2 naar aanleiding van een klacht die ik had ingediend en volgens deze meneer ben ik sinds 4 augustus over op 4G en zou ik dus 4g hebben zodra ik de simkaart heb.

Ik heb dus nooit een mail gehad dat ik over ben en heb nooit het smsje gehad, dit zou dus kunnen betekenen dat je via die link na een paar weken automatisch aangemeld word bij het 4g netwerk 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Update Rottervalle:
Volgens webcare van Tele2 is het geen mast van hun.
Van wie zou deze locatie dan zijn?
Volgens het antenneregister zit alleen KPN in de mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het is 100% een Tele2 locatie. Kan zijn dat ie nog niet actief is, de bedrading voor de microwave hangt er ook nog gewoon. Je kan altijd nog dat nummer bellen dat op het hek hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 03:53
Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
Ik heb dus nooit een mail gehad dat ik over ben en heb nooit het smsje gehad, dit zou dus kunnen betekenen dat je via die link na een paar weken automatisch aangemeld word bij het 4g netwerk 8) :9
Heb je in MijnTele2 wel een extra knop 'Doe de 4G test' o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je via Tele2 prepaid ook op 4G mag? Ik vind het niet in de FAQ en op hun forum wordt er alleen (5 maanden geleden) gezegd; In de toekomst, wanneer je een geschikt toestel hebt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
MichielFRL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:59:
Update Rottervalle:
Volgens webcare van Tele2 is het geen mast van hun.
Van wie zou deze locatie dan zijn?
Volgens het antenneregister zit alleen KPN in de mast.
Het lijkt me overigens niet dat de klantenservice op de hoogte is van elke site die nog gebouwd word op dit moment? Misschien dat deze site nog niet live was? Zal misschien ook verklaren waarom het antenneregister alleen nog KPN meld.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 03:26:
Weet iemand of je via Tele2 prepaid ook op 4G mag? Ik vind het niet in de FAQ en op hun forum wordt er alleen (5 maanden geleden) gezegd; In de toekomst, wanneer je een geschikt toestel hebt.

Iemand een idee?
Voor zover ik weet is het nog niet mogelijk met prepaid om op 4G te gaan,

[ Voor 7% gewijzigd door Hugo op 07-08-2015 10:32 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Cranberry schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:26:
[...]

Heb je in MijnTele2 wel een extra knop 'Doe de 4G test' o.i.d.?
Ja, die zie ik hier wel staan idd, met daarna een knop om een nieuwe simkaart aan te vragen, maar die heb ik nu al in m'n handen :P

edit: en toen had ik 4G, aanmelden via die link lijkt dus te werken, heb iig nooit een mail of sms gehad dat ik 4G zou krijgen / nieuwe simkaart kan aanvragen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kid_Stevie op 08-08-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 03:26:

Iemand een idee?
Ik gok dat ze in ieder geval geen haast maken met prepaid klanten. Ze willen vooral abonnees met databundels te vriend houden en zoveel mogelijk via hun eigen netwerk afhandelen lijkt het. Je kan in ieder geval je nummer eens invullen voor het aanvragen van een 4G simkaart. Dan geef je in ieder geval aan dat je best 4G wilt hebben. Wie weet stinken ze er in en sturen ze je een 4G geschikte simkaart op. Nee heb je, ja kan je krijgen...

Op termijn zal Tele2 zeker ook alle prepaidklanten omzetten. Dat scheelt kostenafdracht aan T-Mobile. Nu ik op mijn abo op 4G zit gaat bijna mijn hele dataverbruik op het eigen Tele2 4G netwerk. T-Mobile moet dus wel merken met de vele anderen die mij voor gingen dat Tele2 significant minder datatraffic afneemt dan 3 maanden geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 09-08-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Roel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 11:51
Vandaag spontaan 4G gekregen, zonder SMS of enig ander bericht. Heb ook geen nieuwe simkaart ontvangen.

Wel jammer voor ze, zit nu bijna aan het einde van mijn 2 jarig contract en ben net overgestapt naar Vodafone omdat ik 4G zo lang vondt duren....

Nog even een Speedtest gedaan. Haal in Utrecht 45Mbps down en 19 Mbps up. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Darth_Roel op 10-08-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vraagje, posten er mensen ergens gemiddelde snelheden van Tele2s 4G? Ik vraag me af wat de algemene snelheid doet nu er steeds meer mensen gebruik van maken. Als ik gemiddeld kijk doet mijn T mobile verbinding zo'n 50 MBps down en 25mbps up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
XanderDrake schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:01:
Vraagje, posten er mensen ergens gemiddelde snelheden van Tele2s 4G? Ik vraag me af wat de algemene snelheid doet nu er steeds meer mensen gebruik van maken. Als ik gemiddeld kijk doet mijn T mobile verbinding zo'n 50 MBps down en 25mbps up.
Ik heb nog niet uitgebreid getest, maar om je een indicatie te geven. Locatie Rotterdam Noord, binnenshuis gemeten met een Oneplus One (dus alleen de 2600 MHz frequentie bruikbaar) haal ik rond de 65 Mbps down, 13 Mbps up met een ping rond de 25 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
De SIMkaart die je in je telefoon hebt, heeft geen invloed op het feit of je door de robots van Tele2 wordt opgepakt voor het overzetten op de 4G systemen. Dus een 4G simkaart aanvragen, terwijl je nog niet overgezet bent, is prima, maar zal niet helpen om eerder overgezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
SkyFlyer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:03:
De SIMkaart die je in je telefoon hebt, heeft geen invloed op het feit of je door de robots van Tele2 wordt opgepakt voor het overzetten op de 4G systemen. Dus een 4G simkaart aanvragen, terwijl je nog niet overgezet bent, is prima, maar zal niet helpen om eerder overgezet te worden.
Zou het niet kunnen zijn dat het 2 systemen zijn, 1 robot die 4G aanzet en 1 die mensen uit kiest die nog een simkaart moeten. Als je de uitnodiging krijgt voor een simkaart krijg je een algemene link en bij het invoeren word je aangemeld voor 4G en passeer je de robot. Of de robot kiest je uit en je krijgt een link, maar om 4G te activeren moet je nog een simkaart aanvragen, maar dit gaat via een algemene link en kan je dus elk telefoonnummer invoeren.

Ik weet niet hoe het werkt en durf ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat het werkt, maar het is wel heel toevallig dat ik niets van Tele2 hoor, maar door mijn 06 in te voeren via die link wel opeens 4G heb en een simkaart opgestuurd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Je maakt ook gelijk nog kans op een reischeque van € 1.000,- dus als iemand via de link hier wint houd ik mij aanbevolen 8) :P :+

De simkaart moet er binnen 5 werkdagen zijn zegt de mail, en ik heb trouwens zo'n 2 weken geleden mijn nummer via die link ingevoerd. Zal hier ook wel laten weten wat er gebeurd als ik de simkaart heb.
Heb dit ook maar even gedaan, alleen mn nummer invoeren is wel erg weinig moeite, dus nooit geschoten is altijd mis...

Abbo loopt over 5 maanden af, als ik dan nog geen 4g heb dan is het jammer voor Tele2 en ga ik maar naar KPN oid, maar ik vind al die Sim-only's sowieso al varkensduur. In Oostenrijk zijn er constant reclames voor All in 1 met abbo onbeperkt voor 20 euro per maand, hier betaal ik bij wijze van 20 euro voor 2GB en 200 minuten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Platypussy schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Ik heb nog niet uitgebreid getest, maar om je een indicatie te geven. Locatie Rotterdam Noord, binnenshuis gemeten met een Oneplus One (dus alleen de 2600 MHz frequentie bruikbaar) haal ik rond de 65 Mbps down, 13 Mbps up met een ping rond de 25 ms.
Goed om te horen dat het met de OnePlus werkt op die 2600Mhz. Heb je enig idee hoever je van de mast af zit? Zegt natuurlijk niets over mijn situatie straks maar ik ben wel benieuwd.

En hoe doen andere OnePlus gebruikers die nog niet over zijn het hier? Ik heb een vrij nieuwe sim (eind juli) en zit nog steeds met een probleem omdat ik (volgens mij) niet op de 4G netwerk van Tele2 zit. Na een reboot krijg ik simpelweg geen verbinding, mijn telefoon blijft denk ik maar proberen te verbinden met het Tele2 NL netwerk (volgens de sim het voorkeursnetwerk) en trekt daarmee de batterij in no-time leeg. Het houdt pas op als ik zelf naar netwerken zoek en T-mobile selecteer... dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:56
kuusj98 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:36:
[...]

Heb dit ook maar even gedaan, alleen mn nummer invoeren is wel erg weinig moeite, dus nooit geschoten is altijd mis...

Abbo loopt over 5 maanden af, als ik dan nog geen 4g heb dan is het jammer voor Tele2 en ga ik maar naar KPN oid, maar ik vind al die Sim-only's sowieso al varkensduur. In Oostenrijk zijn er constant reclames voor All in 1 met abbo onbeperkt voor 20 euro per maand, hier betaal ik bij wijze van 20 euro voor 2GB en 200 minuten.
Hoop dat die abbo's ooit hier naar toe komen.
Vind Nederland in het algemeen erg duur qua bellen en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
pimsaint schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 00:21:
[...]

Goed om te horen dat het met de OnePlus werkt op die 2600Mhz. Heb je enig idee hoever je van de mast af zit? Zegt natuurlijk niets over mijn situatie straks maar ik ben wel benieuwd.

En hoe doen andere OnePlus gebruikers die nog niet over zijn het hier? Ik heb een vrij nieuwe sim (eind juli) en zit nog steeds met een probleem omdat ik (volgens mij) niet op de 4G netwerk van Tele2 zit. Na een reboot krijg ik simpelweg geen verbinding, mijn telefoon blijft denk ik maar proberen te verbinden met het Tele2 NL netwerk (volgens de sim het voorkeursnetwerk) en trekt daarmee de batterij in no-time leeg. Het houdt pas op als ik zelf naar netwerken zoek en T-mobile selecteer... dat kan toch niet?
Hemelsbreed zit mijn huis 450-500 meter van die mast af volgens Google Maps.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Kid_Stevie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:23:
[...]

Zou het niet kunnen zijn dat het 2 systemen zijn, 1 robot die 4G aanzet en 1 die mensen uit kiest die nog een simkaart moeten. Als je de uitnodiging krijgt voor een simkaart krijg je een algemene link en bij het invoeren word je aangemeld voor 4G en passeer je de robot. Of de robot kiest je uit en je krijgt een link, maar om 4G te activeren moet je nog een simkaart aanvragen, maar dit gaat via een algemene link en kan je dus elk telefoonnummer invoeren.

Ik weet niet hoe het werkt en durf ook niet met 100% zekerheid te zeggen dat het werkt, maar het is wel heel toevallig dat ik niets van Tele2 hoor, maar door mijn 06 in te voeren via die link wel opeens 4G heb en een simkaart opgestuurd krijg.
Nee, de robot die je overzet op de 4G kijkt totaal niet naar het type SIMkaart dat je in je telefoon hebt zitten. En ik kan wel met 100% zekerheid zeggen hoe het werkt... :+

Er zijn, als ik je goed begrijp, 2 scenario's mogelijk:
  1. Of je was al overgezet, maar je had nog geen 4G SIM, nu je de SIM gewisseld hebt, heb je direct 4G (in dit geval heb je geen nieuwe email gehad waarop staat dat je bent overgezet.)
  2. Het is toeval dat de robot je heeft opgepakt. (Er wordt hard gewerkt om de gecommuniceerde vertraging in te lopen) (in dit geval heb je wel een email gehad waarop staat dat je bent overgezet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Ik heb sinds vandaag ook eindelijk 4G op mijn LG G2. Heb geen mail of sms of iets dergelijks gehad. Afgelopen woensdag heb ik ingelogd op MijnTele2 via de site op me laptop, en daar stond na het inloggen een knopje "Doe de 4G check" Na die check stond er dat mijn telefoon 4G ready was, maar dat mijn simkaart dat nog niet was. Kon meteen daar een nieuwe simkaart bestellen, vandaag binnengekomen, geactiveerd en voilá, 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Okay, ik zie geen knop met 4G check, dus ik ben nog niet over?
Wel misleidend dat mijn pagina zich na het inloggen bevindt op https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html

Overigens kan ik ineens helemaal geen internetverbinding meer maken. Bellen en smsen lukt wel. Iemand anders toevallig ook last van deze storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Partner is omgezet naar 4G, maar de speedtest is nog niet zo positief 😂
Ping 46ms
Download 17,71Mbps
Upload 1,45Mbps
Signaal sterkte: 2 blokjes op een S4

Pagina: 1 ... 12 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7