[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste
Acties:
  • 542.914 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:31
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:16:
hier gewoon altijd VoLTE eigenlijk.. of het 4G signaal moet zodanig "slecht" zijn dat het fijner via 2G / 3G gaat
al is straks na de Tele2 ombouw het aan 2G om te vertrekken gok ik zo :-)
Hier dus ook als ik op het tele2 netwerk zit. Roam ik op T-mobile ivm uitgeschakelde tele2 masten en wil ik bellen, stuurt hij mij naar het 3G netwerk om te bellen en heb ik geen Volte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:48
dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:16:
[...]

Hier dus ook als ik op het tele2 netwerk zit. Roam ik op T-mobile ivm uitgeschakelde tele2 masten en wil ik bellen, stuurt hij mij naar het 3G netwerk om te bellen en heb ik geen Volte.
Als alle masten uitgezet zijn, dan zal dat vast wel snel komen. Na de zomerperiode worden klanten vast wel overgezet naar T-Mobile inclusief VoLTE ondersteuning bij T-Mobile.

T-Mobile had trouwens op deze manier wel wat ervaring op kunnen doen met VoLTE roaming, maar ze wilden de transitie naar 1 netwerk vast niet teveel vertragen met de komst van 5g. Daarbij ga ik er vanuit dat ze nagenoeg alle Tele2 masten wel uit (willen) hebben als 5g on air gaat na afronding van de frequentieveiling die nu loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 18-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Als alle masten uitgezet zijn, dan zal dat vast wel snel komen. Na de zomerperiode worden klanten vast wel overgezet naar T-Mobile inclusief VoLTE ondersteuning bij T-Mobile.

T-Mobile had trouwens op deze manier wel wat ervaring op kunnen doen met VoLTE roaming, maar ze wilden de transitie naar 1 netwerk vast niet teveel vertragen met de komst van 5g. Daarbij ga ik er vanuit dat ze nagenoeg alle Tele2 masten wel uit (willen) hebben als 5g on air gaat na afronding van de frequentieveiling die nu loopt.
Tele2 VoLTE werkt gewoon op T-Mobile. Dus als je terugvalt naar 3G heb je op dat moment geen IMS registratie.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Tele2 VoLTE werkt gewoon op T-Mobile. Dus als je terugvalt naar 3G heb je op dat moment geen IMS registratie.
Sim registratie of IMSI?
Bedoel je dat je als tele2 klant nog niet in het T-mobile systeem staat en je alleen op tele2 over 4g kan bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Sim registratie of IMSI?
Bedoel je dat je als tele2 klant nog niet in het T-mobile systeem staat en je alleen op tele2 over 4g kan bellen?
IMS registratie. VoLTE draait op een IMS(Wikipedia: IP Multimedia Subsystem) En aangezien VoLTE SIP is moet je toestel zich registreren op de IMS.

Een origiele Tele2 gebruiker kan gewoon gebruik maken van VoLTE van Tele2 zowel op het 4G netwerk van Tele2 als op het 4G netwerk van T-Mobile.ER is dus sprake van VoLTE National Roaming tussen Tele2 en T-Mobile netwerk(in een richting natuurlijk).

Als een Tele2 gebruiker is overgezet naar de T-Mobile systemen of gestart is op T-mobile systemen(na 6 mei klant geworden)dan maakt ie gebruik van het IMS van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Een origiele Tele2 gebruiker kan gewoon gebruik maken van VoLTE van Tele2 zowel op het 4G netwerk van Tele2 als op het 4G netwerk van T-Mobile.ER is dus sprake van VoLTE National Roaming tussen Tele2 en T-Mobile netwerk(in een richting natuurlijk).
Nou hier dus niet, als ik op het 4G netwerk van T-mobile zit kan ik niet 4G bellen maar wordt ik op het 3G netwerk gegooid.
Of bedoelde je dat het alleen geldt voor klanten die in het T-mobile systeem zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik kan het hier als Tele2 klant (sinds 1-3-2019) gewoon VoLTE als ik op Tmobile roam?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-05 15:00
Er gaat vanmorgen weer een flink gebied uit. De rest van Rotterdam en omgeving, stuk zeeland, stuk brabant.

https://mim.tele2.com/MIM...iewType=1&initalMapSize=1

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jk-5 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:42:
Er gaat vanmorgen weer een flink gebied uit. De rest van Rotterdam en omgeving, stuk zeeland, stuk brabant.

Gaat wel erg snel nu zo, over 2 weken zou het zo al klaar kunnen zijn. Dan blijven alleen de masten nog online waarbij T-mobile in gehangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 21:57
SMSfreakie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:48:
ik kan het hier als Tele2 klant (sinds 1-3-2019) gewoon VoLTE als ik op Tmobile roam?
Ja, dat werkt ook met NATIONAAL roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
bartvries schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Ja, dat werkt ook met NATIONAAL roaming.
Bijzonder, ik belde altijd via VoLTE op mijn toestellen. Nu na de omzetting in de regio waar ik nu zit heb ik geen VoLTE bij gebruik van T-Mobile als netwerk meer. Ik schakel meteen naar 3G terug als ik wil bellen of gebeld worden (nu Onplus 8) Maar ook de Volte/bellen over Wifi instellingen zijn uit het menu verdwenen.

Gisteren kreeg ik wel een SMS om carrier settings in mijn toestel te zetten, maar de link waar de SMS naar verwijst loopt op de Tele2 website dood.

Oneplus werkt ook bij T-Mobile via VoLTE, maar blijkbaar nog niet met een Tele2 simkaart.

[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 21-07-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fou642W2catpxLMA0CwoWaKuXyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLEW9eooG2eOqSJku7ZJeFJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Met Tele2 hier op het T-mobile netwerk, kan alleen 3G bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Dat ligt aan de instellingen van je Oneplus. De telefoon zet geen VOLTE aan als deze een Tele2 IMSI detecteert. Je kunt zelf een software aanpassing doen. Zie het forum van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:21:
Dat ligt aan de instellingen van je Oneplus. De telefoon zet geen VOLTE aan als deze een Tele2 IMSI detecteert. Je kunt zelf een software aanpassing doen. Zie het forum van Tele2
Uhm.. Ik heb geen oneplus maar een huawei p30 pro. Dat zou toch gewoon moeten werken? Bij Tele2 werkt dit gewoon zonder aanpassingen, dit gaat over een oneplus waarbij die niet gecertificeerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-07-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
jk-5 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:42:

Ik vraag me af waarom dat gebied boven Drachten (Surhuisterveen) nog aanstaat. Daar hangt echt al een dikke twee maand een nieuwe T-Mobile antenne op de plek van Tele2. Draaien die nog op het Tele2 gedeelte?

Heb trouwens via m’n werk een Sim van Tele2 zakelijk gekregen voor een iPad, maar ben nou niet echt enthousiast over de snelheid. Het ligt gemiddeld rond de 25Mbits, uitschieter naar 60Mbit gehad. En dat in een gebied waar Tele2 geen signaal meer heeft en we op T-Mobiles netwerk roamen. Banden 1, 1 en 3 kreeg ik te zien in m’n telefoon met die Sim. Met een T-Mobile kaartje tikte je makkelijk 200Mb/s aan. Ook andere Tele2 unlimited kaarten gingen niet harder dan 60Mb/s, waar we ook in T-Mobile gebied zaten. Is dit omdat het verkeer gerouteerd wordt naar Tele2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Ik vraag me af waarom dat gebied boven Drachten (Surhuisterveen) nog aanstaat. Daar hangt echt al een dikke twee maand een nieuwe T-Mobile antenne op de plek van Tele2. Draaien die nog op het Tele2 gedeelte?
Ik heb het even laten fixen voor je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand trouwens enig idee wat er met 5G gaat gebeuren voor Tele2 klanten?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dinsdag rolt T-Mobile het 5g netwerk uit/zet het aan.

Gaat dit ook al gelden voor de Tele2 klanten die een 5g geschikt toestel hebben en binnen de T-Mobile only dekking zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
ucsdcom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:56:
Dinsdag rolt T-Mobile het 5g netwerk uit/zet het aan.

Gaat dit ook al gelden voor de Tele2 klanten die een 5g geschikt toestel hebben en binnen de T-Mobile only dekking zitten?
Lijkt me niet. Bij T-Mobile is het alleen nog maar toegankelijk voor Unlimited klanten.

Het is speculatie - maar kan me voorstellen dat 5G voorlopig nog niet naar Tele2 gaat komen, om mensen naar het (duurdere) T-Mobile merk te pushen, net zoals dat lang het geval was met 4G op Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
PWA777 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Lijkt me niet. Bij T-Mobile is het alleen nog maar toegankelijk voor Unlimited klanten.

Het is speculatie - maar kan me voorstellen dat 5G voorlopig nog niet naar Tele2 gaat komen, om mensen naar het (duurdere) T-Mobile merk te pushen, net zoals dat lang het geval was met 4G op Ben.
Ondanks hun 5G-belofte?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
PWA777 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Ja maar Ben is een heel ander verhaal en is een dochter van T-mobile, waarbij de opzet een budget provider is. Tele2 zit toch in een andere positie dan Ben. Volgens de beloftes:

https://cdn.tele2.nl/wp-c.../belofte-1-aanpassing.jpg
Staat toch duidelijk wij en niet T-mobile, dus dan mag je er vanuit gaan dat Tele2 ook 5G dient te krijgen dit jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-07-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
WIJ is het nieuwe fusie bedrijf. Tele2 is geen eigen identiteit meer, Het is een mark van T-Mobile. het nieuwe fusiebedrijf T-Mobile houdt zich aan de belofte om 5G landelijk dit jaar te lanceren. Dat hoeft dus niet op elk merk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:06:
WIJ is het nieuwe fusie bedrijf. Tele2 is geen eigen identiteit meer, Het is een mark van T-Mobile. het nieuwe fusiebedrijf T-Mobile houdt zich aan de belofte om 5G landelijk dit jaar te lanceren. Dat hoeft dus niet op elk merk te zijn.
Klopt, maar deze belofte staat op de Tele2 website. De logo van allebei de providers staat er op dus theoretisch gezien zeggen ze dat 5g gaan aanbieden. Wat zou je er anders van moeten opmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
dutchnltweaker schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:44:
[...]

Klopt, maar deze belofte staat op de Tele2 website. De logo van allebei de providers staat er op dus theoretisch gezien zeggen ze dat 5g gaan aanbieden. Wat zou je er anders van moeten opmaken?
Ik denk dat "wij" hier neergezet word als het nieuwe fusiebedrijf, Tele2 en TMNL.

Dit nieuwe fusiebedrijf, waarin Tele2 een 25% aandeel heeft, gaat inderdaad 5G aanbieden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

bartvries schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:06:
Het bericht staat op de Tele2 site, dus 'wij' is tele2 + elke willekeurige andere partij.
Anders had er gestaan 'zij', als het naar het fusiebedrijf verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat de beloftes al los zijn gelaten.
[Twitter: twitter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 328026 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:27:
Het lijkt erop dat de beloftes al los zijn gelaten.
[Embed: twitter]
Tja, eerlijk gezegd geen hoge pet op van de multimedia kanalen van Tele2. Elk persoon daar zegt wat anders, maar dat is helaas bij veel bedrijven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 328026 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Het bericht staat op de Tele2 site, dus 'wij' is tele2 + elke willekeurige andere partij.
Anders had er gestaan 'zij', als het naar het fusiebedrijf verwijst.
Er staat echter nergens in de belofte dat ze het gratis gaan aanbieden. Het is dus best mogelijk dat er extra betaald moet worden voor 5G bij Tele2 en Ben.
in 2020
betekent dat ze nog vijf maand hebben om het rond te krijgen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 12:09
Vandaag gaat het Tele2 netwerk zo goed als uit.

Er blijft -volgens de laatste update op de dekkingskaart- na vanochtend nog slechts een handjevol masten actief. Die zullen de komende tijd nog omgebouwd worden naar T-Mobile en dan is het klaar met het Tele2 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnovos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Er staat echter nergens in de belofte dat ze het gratis gaan aanbieden. Het is dus best mogelijk dat er extra betaald moet worden voor 5G bij Tele2 en Ben.

[...]
betekent dat ze nog vijf maand hebben om het rond te krijgen.
Er staat dat ze de eerste zullen zijn. Dus in dat geval hebben ze minder dan een week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlCjm1fp5hLmGufIahrNjKPIu-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BIaUYYqLiA87Qjf0t4iZXnzx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP9DT5vfSsBMOJ0Crpr87MjWblU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v2yugpXCUrahDTaun6FHBqXI.png?f=user_large

Even een mooie weergave @PWA777 van jouw verhaal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-07-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
Can confirm, had als een van de laatste plaatsen in nederland nog tele2, nu is het weg. Nu op naar 5g :)

Nog steeds geen band 20 helaas. Maar dat zal wel snel komen denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXhP5I8ADkglJ2I13GyJNHqgNsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPZvLFoVzw8KeBP29yUdq6uA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AMD and INTEL op 28-07-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:54
@PWA777 Haarlem zou nog een Tele2 site hebben?
Mogelijk niet in register meer 'on air' ?

https://antennekaart.nl/k...5&zoom=10&providers=tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Er staat nog meer aan dan zichtbaar op de dekkingskaart. daar zie je alleen de sites die nog 800 MHz doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Er staat nog meer aan dan zichtbaar op de dekkingskaart. daar zie je alleen de sites die nog 800 MHz doen.
Ahzo, maar dat is denk ik ook niet superveel of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-05 15:00
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Ahzo, maar dat is denk ik ook niet superveel of wel?
Ze staan wel op de antennekaart, maar dan alsnog wel als 7-20, terwijl deze in de praktijk b7-only zijn

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jk-5 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Ze staan wel op de antennekaart, maar dan alsnog wel als 7-20, terwijl deze in de praktijk b7-only zijn
Dat is een gevolg van hoe ze administratief zijn verwerkt. In de administratie zijn ze nog steeds 20+7 alleen 20 staat technisch geblokkeerd. Dus die worden vanuit de administratie nog steeds als 20+7 doorgegeven aan het AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik heb aan @ucsdcom voorgelegd om een vervolg topic te openen omdat Tele2 nu een nieuwe weg heeft ingeslagen als mvno van T-Mobile Nederland/Tele2. @ucsdcom heeft de nieuw topic geopend en ik heb de OP net bijgewerkt.

Bij deze wordt dit topic gesloten en vanaf nu dus hier verder [Tele2 mobiel MVNO] ervaringen & discussie deel 2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bij deze.
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7