[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:10
Ik ben sinds vorige week over, overigens geen e-mail gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/1399841525.png

Best netjes voor een wat ouder beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop morgen ook mijn 4G simkaart te ontvangen tevens heb ik ook helemaal geen e-mail gehad van Tele2. Morgen hier in Leeuwarden centrum eens testen wat de snelheid is op mijn LG G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:29:
Ik hoop morgen ook mijn 4G simkaart te ontvangen tevens heb ik ook helemaal geen e-mail gehad van Tele2. Morgen hier in Leeuwarden centrum eens testen wat de snelheid is op mijn LG G3.
Mag ik vragen hoe je dan weet dat je over bent gezet? Als je geen mail hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de 4G check binnen mijn tele2................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:46:
Ik kreeg de 4G check binnen mijn tele2................
Die puntjes zijn niet nodig hoor. Het was gewoon een vraag. Ik was alleen benieuwd of ik misschien ook al over zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die puntjes bedoelde ik niks gebruik het vaak ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

hcQd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:22:
Ik ben sinds vorige week over, overigens geen e-mail gehad.

[afbeelding]

Best netjes voor een wat ouder beestje.
Wow, dat is wel extreem hoog, 80mbit in een 10MHz LTE live netwerk. Was dat een toevalstreffer of kwam/kom je vaker zo hoog?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
80 Mbit op 4G800 10 MHz is onmogelijk, het theoretisch maximum ligt op 75 Mbit. Waarschijnlijk is dit op 4G2600.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Maestro schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:44:
Was dat een toevalstreffer of kwam/kom je vaker zo hoog?
Geen idee. Eén testje kost al 111MB data, ik vind dat niet echt voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

edit:
oeps, verkeerde topic :X

[ Voor 89% gewijzigd door Zr40 op 15-08-2015 16:28 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

The Wizard schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:54:
80 Mbit op 4G800 10 MHz is onmogelijk, het theoretisch maximum ligt op 75 Mbit. Waarschijnlijk is dit op 4G2600.
Oh ja, Tele2 heeft daar 20MHz inderdaad, was ik even vergeten. Desondanks mooie waarde (die ping ook), maar niet zo 'magisch'.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Klopt het dat de "robot" die klanten over zet wel kijkt naar wie een 4G toestel heeft? Omdat de 4G-800 band op de Oneplus One ontbreekt, zou het kunnen zijn dat Tele2 dit toestel als niet 4G compatible ziet ondanks dat deze wel ondersteuning voor 4G-2600 heeft. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
Aangezien hierboven zich al een aantal mensen gemeld hebben dat ze over zijn op 4G icm een OnePlus lijkt me dat niet het geval.

Al heb ik geen idee hoe Tele2 dan wél bepaalt of een toestel "4G-ready"' is.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Tele2 definieert voor de robots 4G ready momenteel als 800 MHz, 2600MHz, of beide.

Toestellen die alleen 2600 MHz ondersteunen zijn uiteraard in het nadeel t.o.v. dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..........is geen feest met Tele2 hier, in de wijk waar ik woon (Leeuwarden) zou 4G buitendekking moeten zijn, maar mijn LG G3 verbind op 3G, ook na tijdje buitenlopen veranderd er niks.
Bij mijn ouders in een fries dorpje zou binnen en buiten 4G moeten zijn, in de keuken zittend kreeg ik inderdaad een 4G verbinding, maar wat heen en weer lopen viel het toch weer terug op 3G.
Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:25

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:02:
Hmm..........is geen feest met Tele2 hier, in de wijk waar ik woon (Leeuwarden) zou 4G buitendekking moeten zijn, maar mijn LG G3 verbind op 3G, ook na tijdje buitenlopen veranderd er niks.
Bij mijn ouders in een fries dorpje zou binnen en buiten 4G moeten zijn, in de keuken zittend kreeg ik inderdaad een 4G verbinding, maar wat heen en weer lopen viel het toch weer terug op 3G.
Teleurstellend.
Zolang jou toestel bezig is met een data sessie op 3G zal je toestel niet op 4G overgaan. Daar waar er maar enkele sites zijn zoals in Leeuwarden(kijkend naar de dekkingskaart denk ik dat er maar één echt in Leeuwarden staat). Daarnaast zijn het wiskundige modellen en geen echte weergave van de werkelijkheid. Tele2 kan daar pas echt aan de slag als T-Mobile klaar is met ombouwen. Dan kunnen ze de veel van de masten op daken gaan aansluiten. Dat gaat niet zo snel dus het zal nog wel even duren voor je in Friesland ook goed 4G va Tele2 kan ervaren.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:47
Tele2 heeft al lang geen nieuwe locaties doorgegeven aan het antenneregister.
Op de nieuwe dekkingskaart zijn weer diverse nieuwe locaties welke niet in het antenneregister staan.
Politiek spelletje?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:42:
Tele2 heeft al lang geen nieuwe locaties doorgegeven aan het antenneregister.
Op de nieuwe dekkingskaart zijn weer diverse nieuwe locaties welke niet in het antenneregister staan.
Politiek spelletje?
Waarom politiek spelletje? Je kan overal wat achter zoeken. Zou het iets met vakantie te maken kunnen hebben? Niet zo vreemd in juli-augustus.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ze zijn wettelijk verplicht om de actieve masten binnen 30 dagen door te geven aan het Antenneregister, dus het zal wel een dezer dagen zijn.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

The Wizard schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:41:
Ze zijn wettelijk verplicht om de actieve masten binnen 30 dagen door te geven aan het Antenneregister, dus het zal wel een dezer dagen zijn.
Dan zijn ze al te laat denk ik, laatste update was van 4 juli en die was al discutabel omdat er vele in juni geactiveerde sites niet werden gemeld.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien hebben ze problemen met het uploaden, het schijnt nogal een ingewikkeld proces te zijn.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

The Wizard schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:08:
Misschien hebben ze problemen met het uploaden, het schijnt nogal een ingewikkeld proces te zijn.
Haha, echt iets voor een overheidsinstelling. Waarom zou je het makkelijk maken als het ook zeer ingewikkeld kan. Een beetje data in een database injecteren moet toch niet zo moeilijk zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Welke app gebruiken jullie om te controleren of de mobiel verbonden is met het 800Mhz of 2600Mhz netwerk van Tele2 (of een andere provider)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:02:
Teleurstellend.
Als je naar handmatig netwerkzoeken gaat en je hebt Tele2 dekking op het eigen Tele2-4G netwerk, dan zie je in de resultaten van het netwerkzoeken 2 keer Tele2 genoemd staan. De ene vermelding is het roaming net van T-Mobile, kies je de andere vermelding, dan meld je aan op het 4G netwerk van Tele2 zelf. Heb je bijvoorbeeld een Nokia Lumia, daarop zie je bij netwerken zoeken "Tele2-2g,3G,4G" staan. Dit is het Tmobile netwerk. Daaronder zie je dan "Tele2-4G" dat is het echte eigen Tele2 netwerk.

Mijn ervaring bij andere netwerken is dat je toestel pas echt langer op 4G wil blijven hangen als er meerdere masten in je regio zijn omgebouwd. Zal wel met de netwerkinstellingen te maken hebben die je in gebieden met beperkte ombouw erg snel terug willen zetten.

Het grootste deel van Leeuwarden heeft trouwens een dunne buitendekking. Staat er iets teveel aan gebouwen in de weg, dan is je toestel al lang weer naar T-Mobile terug, zonder intentie om ooit nog weer naar 4G terug te keren lijkt het haast. Een redelijke binnendekking is er alleen in het westen van Leeuwareden en omdat ze nog relatief weinig masten hebben zal ook daar in gebouwen met iets meer metaal of met isolatie glas je 4G dekking snel weg kunnen vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 21-08-2015 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 22:03
Eindelijk weer eens een update van Tele 2. Toch weer wat masten bij gekomen;
https://www.4gmasten.nl/d...tele2-25-augustus-2015#!/

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:41:
Welke app gebruiken jullie om te controleren of de mobiel verbonden is met het 800Mhz of 2600Mhz netwerk van Tele2 (of een andere provider)?
Ik gebruik G-NetTrack Pro waar je op de zg drive weergave de CellID kan zien. Die geeft voor Tele2 resp 81,82 en 83 voor 800 MHz cellen aan en 21,22 en 23 voor 2600 MHz cellen aan. Dat werkt niet bij alle operators zo maar bij Tele2 heeft elke site deze CellID's (natuurlijk wel afhankelijk van of een site ook 2600 biedt).

Ik gebruik 'm ook op mijn Telfort aansluiting en die(KPN) gebruiken ook korte CellID's maar ik lees bijv nu cellid 32 uit maar ik zie daarin geen relatie met de gebruikte band. Volgens het antenneregister heeft de dichtsbijzijnde mast aan de andere kant van de straat 800MHz en 1800MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bij een Android telefoon kun je ook LTE Discovery gebruiken, met de betaalde versie kun je LTE Engineering gebruiken waarbij de kanalen aangegeven worden. Deze kan je evt. invoeren in de app zelf en dan zie je de gebruikte frequentie.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/2015-08-26%2007.20.08.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/2015-08-26%2007.21.51.png

Edit: Het lijkt erop dat de plaatjes niet werken, oorzaak onbekend.

[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 26-08-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49

netblade

Sunrise

The Wizard schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:26:
Bij een Android telefoon kun je ook LTE Discovery gebruiken, met de betaalde versie kun je LTE Engineering gebruiken waarbij de kanalen aangegeven worden. Deze kan je evt. invoeren in de app zelf en dan zie je de gebruikte frequentie.

[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij werkt dit niet op alle toestellen, op HTC's heb ik dit nooit aan de praat gekregen, dan blijft deze vrolijk geen band aangeven.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Jammer, heb hier 3 verschillende toestellen waar het wel op werkt, had gedacht dat het overal op werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

The Wizard schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:07:
Jammer, heb hier 3 verschillende toestellen waar het wel op werkt, had gedacht dat het overal op werkte.
Ik denk dat HTC dit gewoonweg niet in radiorom heeft geïmplementeerd, Samsungs doen het ten alle tijden wel, net als nexus toestellen van wat ik weet.

• makaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 06:47
Heb gisteren gebeld met tele2 om te vragen wanneer ik word overgezet naar 4G. Medewerker gaf aan dat ze het al een keer geprobeerd hebben op mijn toestel maar dat lukte (reden onduidelijk) niet, als het goed is word ik deze maand nog overgezet, ben benieuwd.

Nu is mijn vraag, als ik handmatig zoek naar netwerken krijg ik 2 Tele2 opties, beide heten ze Tele2, weet iemand wat het verschil is?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
http://www.gsmhelpdesk.nl...aliteit-mobiele-netwerken

Leuk artikel, laat denk ik ook zien dat ze bij Tele2 goed bezig zijn.

https://wren.co/join/Devian

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

makaa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:24:

Nu is mijn vraag, als ik handmatig zoek naar netwerken krijg ik 2 Tele2 opties, beide heten ze Tele2, weet iemand wat het verschil is?
Het ene is 2G of 3G van T-Mobile andere is 4G van Tele2 zelf, sommige toestellen laten verschil niet zien.

• makaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 06:47
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

Het ene is 2G of 3G van T-Mobile andere is 4G van Tele2 zelf, sommige toestellen laten verschil niet zien.
Volgens mij klopt dit niet wireless guy. Ik heb beide netwerken geprobeerd om in te loggen. De een lukt wel(3G van T-Mobile), op de ander kan ik niet inloggen....

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

makaa schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Volgens mij klopt dit niet wireless guy. Ik heb beide netwerken geprobeerd om in te loggen. De een lukt wel(3G van T-Mobile), op de ander kan ik niet inloggen....
Je kan alleen inloggen op 4G van Tele2 als je ook toegelaten bent op 4G door Tele2. En je geeft in je eerdere bericht aan dat je dat niet bent.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 27-08-2015 14:56 ]

• MichielFRL
Abonnement verlengd met een per maand opzegbare versie en een nieuwe 4G-ready simkaart ontvangen.
Helaas nog geen 4G :(
The Wizard schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:26:
Dank je!
App geïnstalleerd, nu nog 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Ik hou de binnenhuisdekking op de kaart van Tele2 in mijn woonplaats bij en zie dat er om de paar dagen wisselingen zijn. De witte vlekken veranderen steeds. Eerst waren er geen witte vlekken, een paar dagen geleden opeens wel en nu zijn er weer minder witte vlekken.
Is Tele2 de antennes aan het fine tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

MichielFRL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:28:
Ik hou de binnenhuisdekking op de kaart van Tele2 in mijn woonplaats bij en zie dat er om de paar dagen wisselingen zijn. De witte vlekken veranderen steeds. Eerst waren er geen witte vlekken, een paar dagen geleden opeens wel en nu zijn er weer minder witte vlekken.
Is Tele2 de antennes aan het fine tunen?
Dat lijken me eerder foutjes in de gegevens van de kaart die nu weer hersteld zijn. Ik had ze ook al opgemerkt bij een nieuw aangezette mast in mijn woonplaats. Witte vlekken op 20 meter van de mast leken me niet te kloppen. Ze zijn dan nu ook weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Masten kunnen ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, daarnaast is een eNodeB netwerk een dynamisch netwerk, waarbij het netwerk zichzelf continue aanpast. De dekkingskaart wordt als ik mij niet vergis iedere nacht bijgewerkt en geeft de status van dat moment weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SkyFlyer schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:04:
Masten kunnen ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, daarnaast is een eNodeB netwerk een dynamisch netwerk, waarbij het netwerk zichzelf continue aanpast. De dekkingskaart wordt als ik mij niet vergis iedere nacht bijgewerkt en geeft de status van dat moment weer.
Die vlekkerigheid waren geen uitgeschakelde masten. Er zaten om een diverse sites die nog los herkenbaar zijn als dekkingsvlek diverse vreemde gaten die alleen buitendekking weergaven, ook vlak naast de mast. Dat kan geen dynamische aanpassing zijn. Leek me eerder alsof ze hadden zitten tweaken aan het model wat ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
Vrijdag ook overgezet op 4G. Op Hoofdstation Groningen plots 4G bereik. Zodra de trein uit het station rijd alleen 3G bereik. En bij mij thuis in Assen ook 4G bereik (in de buurt van de politietoren aan de A28).

Eerste resultaten met Ookla speedtest in Assen:

(binnen) down 39,24 up 5,74
(buiten) down 50,65 up 17,84

Ik vind het best goede resultaten. Alleen op veel plekken in de stad nog geen 4G bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ProgMAN schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:45:
Vrijdag ook overgezet op 4G. Op Hoofdstation Groningen plots 4G bereik. Zodra de trein uit het station rijd alleen 3G bereik. En bij mij thuis in Assen ook 4G bereik (in de buurt van de politietoren aan de A28).

Eerste resultaten met Ookla speedtest in Assen:

(binnen) down 39,24 up 5,74
(buiten) down 50,65 up 17,84

Ik vind het best goede resultaten. Alleen op veel plekken in de stad nog geen 4G bereik.
Best knap met het geringe aantal masten wat daar staat. 4gmasten geeft 2 masten aan en ik zie op de dekkingskaart van Tele2 3 vlekken dus wellicht is er nog een geactiveerd. Wat is je signaalsterkte binnen bij je thuis?

Niet vreemd dat de in de trein alleen 3G hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20
Bij het raam -88 dBm, verder mijn flat in wordt het -100 dBm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ProgMAN schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:33:
Bij het raam -88 dBm, verder mijn flat in wordt het -100 dBm
Dat zijn voor 4G nog hele goede waardes. Daar kan je nog aardige snelheden mee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hier van het een op het andere moment ineens 4G, geen melding gekregen of wat...wel een paar weken geleden de check op de website gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ik heb ook geen bericht gehad. Ik krijg trouwens ook geen e-mailnotificaties dat er een nieuwe factuur klaar staat, hoewel ik dat wel zo ingesteld heb. Allemaal geen grote ramp, maar slordig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Een beetje offtopic misschien, maar nieuwsgierig als ik ben (en er verder weinig kennis van heb) vroeg ik mij af, moet je roaming nu wel of niet aan hebben staan bij Tele2. Zonder werkt het ook, zowel voordat ik 4G heb als nu ik 4G heb.

En hoe switched Tele2 tussen 3G (niet hun eigen netwerk) en 4G (wel hun eigen netwerk), of moet ik het meer zien als dat ze een eigen netwerk hebben wat gebruikt maakt van 3G (niet hun eigen zendmasten) en 4G (wel hun eigen zendmasten)?

Ik heb er totaal geen verstand van :9 maar probeer een klein beetje te begrijpen hoe zo'n netwerk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Wanneer gaat Tele2 als nieuwkomer een beetje de markt openbreken? In Frankrijk heeft provider Free een paar jaar terug de bestaande netwerken compleet gek gemaakt. Zij bieden nu onbeperkt bellen en sms en 50Gb (vijftig ja) aan 4G data voor 14,95 per maand. In Nederland betalen we nog steeds belachelijk veel, tijd dat er wat serieuzere concurrentie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zij bieden nu onbeperkt bellen en sms en 50Gb (vijftig ja) aan 4G data voor 14,95 per maand.
Damn :9~

Ideaal ook om te gebruiken als mifi op de camping of in een vakantiehuisje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:28:
Wanneer gaat Tele2 als nieuwkomer een beetje de markt openbreken? In Frankrijk heeft provider Free een paar jaar terug de bestaande netwerken compleet gek gemaakt. Zij bieden nu onbeperkt bellen en sms en 50Gb (vijftig ja) aan 4G data voor 14,95 per maand. In Nederland betalen we nog steeds belachelijk veel, tijd dat er wat serieuzere concurrentie komt.
Dat zullen ze pas doen als ze nagenoeg niets meer aan T-Mobile hoeven af te dragen. Elke MB die nog op het T-Mobile netwerk gebruikt word moet aan T-Mobile betaald worden. Stel dat ze bijv € 1,00 voor 100 MB moeten betalen aan T-Mobile dan kan je geen abonnementen gaan verkopen voor € 0,50 voor die zelfde 100 MB.

In Zweden heeft Tele2 een eigen netwerk en daar liggen de prijzen voor databundels wat anders dan hier in Nederland:

0,5 GB kostar 49 kr/månad --> dat is € 5,16
5 GB kostar 99 kr/månad --> dat is € 10,43
20 GB kostar 149 kr/månad --> dat is € 15,70
50 GB kostar 249 kr/månad --> dat is € 26,43
100 GB kostar 399 kr/månad --> dat is € 42,05

Dat mogen ze van mij hier ook gaan invoeren. Zal wellicht niet in deze orde worden maar het kan zeker goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Tele2 zou voor tablets ed nu al een data-only abonnement kunnen lanceren dat alleen werkt op Tele2 4G. Zo hebben ze geen afdracht aan T-Mobile en ook niet het probleem dat er geen voice mogelijk is. Als ik 50 Gb aan data voor mijn iPad kon kopen voor ongeveer 20 euro zou ik dat echt een goede deal vinden, ook al is er dan nog niet overal bereik momenteel. Begrijp de passiviteit van Tele2 niet echt.

De bedoeling van het reserveren van capaciteit in de 800 Mhz band tijdens de veiling was om nieuwkomers een kans te geven en zo de markt te kunnen open breken, momenteel is Tele2 erg volgzaam qua tarieven en zijn ze alles behalve agressief. Als dit zo blijft had het kostbare 800 Mhz spectrum beter verdeeld kunnen worden onder KPN/VF/T-Mobile voor meer snelheid of betere dekking aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 13:56
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:36:
[...]

Dat zullen ze pas doen als ze nagenoeg niets meer aan T-Mobile hoeven af te dragen. Elke MB die nog op het T-Mobile netwerk gebruikt word moet aan T-Mobile betaald worden. Stel dat ze bijv € 1,00 voor 100 MB moeten betalen aan T-Mobile dan kan je geen abonnementen gaan verkopen voor € 0,50 voor die zelfde 100 MB.

In Zweden heeft Tele2 een eigen netwerk en daar liggen de prijzen voor databundels wat anders dan hier in Nederland:

0,5 GB kostar 49 kr/månad --> dat is € 5,16
5 GB kostar 99 kr/månad --> dat is € 10,43
20 GB kostar 149 kr/månad --> dat is € 15,70
50 GB kostar 249 kr/månad --> dat is € 26,43
100 GB kostar 399 kr/månad --> dat is € 42,05

Dat mogen ze van mij hier ook gaan invoeren. Zal wellicht niet in deze orde worden maar het kan zeker goedkoper.
Je moet ook nog even SEK 149 rekenen voor onbeperkt bellen/sms, maar dan is omgerekend €31,50 voor onbeperkt bellen en 20 GB data echt een superdeal :9 Bron

[ Voor 3% gewijzigd door Platypussy op 02-09-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Platypussy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:56:
[...]

Je moet ook nog even SEK 149 rekenen voor onbeperkt bellen/sms, maar dan is omgerekend €31,50 voor onbeperkt bellen en 20 GB data echt een superdeal :9 Bron
Ik zou gewoon alleen de databundel nemen. met die 7 ct per minuut/sms kan ik aardig wat minuten/sms'jes gebruiken. Onbeperkt is echt niet nodig voor mij zeker niet voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Voor de tweakers die hier allemaal theorieën neerzetten over hoe je invloed kunt hebben op de snelheid waarmee je overgezet kan worden: Momenteel kun je als gebruiker maar 1 ding doen, en dat is een 4G toestel gebruiken, op de rest heb je geen invloed.

En Tele2 komt echt z.s.m. met echte concurrentie aan, alleen zoals gesteld moet je daar wel het één en ander voor klaar hebben staan. Eerste zoveel mogelijk van je huidige klanten over zetten, dan zorgen dan alle nieuwe klanten direct in de nieuwe omgeving/systemen komen, en nadat alles stabiel werkt, zorg je dat je grote aantallen klanten gaat werven ;-).

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:01
Nog steeds niet over naar 4G.
Ik denk dat ik echt de aller laatste wel ben onderhand of zou er iets fout zijn?... misschien idee om even te bellen?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

maurits82 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:51:
Ik denk dat ik echt de aller laatste wel ben onderhand of zou er iets fout zijn?... misschien idee om even te bellen?
Je bent echt niet de laatste en als ik de reacties zo hier lees heeft bellen echt geen zin.

Ik zag trouwens dat Tele2 het antenneregister weer heeft bijgewerkt. En de mensen bij 4gmasten hebben dit weer mooi bijgewerkt in hun kaarten: http://4gmasten.nl/dekkin...s-tele2-10-september-2015

Tele2 zit nu op 1344 locaties waarvan 145 800Mhz only dus ze bouwen nog lekker door zo te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 10-09-2015 12:29 . Reden: toevoegen nieuws 4gmasten ]

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:15
maurits82 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:51:
Beste is gewoon geduld hebben. Tele2 is, zoals SkyFlyer zegt, bezig klanten over te zetten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
FYI

Als nieuwe klant heb ik meteen LTE gekregen. (Beter dan 4G van Vodafone?) bij m'n vf sim staat er 4g en Tele2 staat er LTE.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56
Da's exact hetzelfde. De provider kan bij sommige telefoons bepalen hoe het wordt weergegeven, vandaar dat er soms verschil in zit...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Imperium
  • Niet online
Maar is het niet zo dat je bij Tele 2 over 4g belt? Want bij Vodafone heb je op dit moment nog geen voice over 4g

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens mij is dat nog niet geïmplementeerd. Jij hebt blijkbaar een sim, wat staat er bij jou in beeld als je belt?

• Imperium
  • Niet online
Ik zal het vanavond even proberen. Ik heb stand-by dienst vanavond dus ik ik wacht even tot ik veilig de SIM kan wisselen.

ik laat het wel even weten.

Edit: tijdens het bellen schakelt hij inderdaad terug naar 3G. VoLTE is helaas nog niet geïmplementeerd dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Imperium op 10-09-2015 22:26 ]

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:15
Voice over 4G, ook wel VoLTE genoemd, is nog niet geactiveerd bij Tele2. Zodra je gaat bellen of gebeld word schakel je terug op 2G/3G van T-Mobile.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Laatst online: 07-10 13:53
Ik was sinds aprilover gezet naar 4g, maar sinds medio augustus ben ik weer teruggezet naar 3g. Andere tele2 gebruikers dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
Weet niet of er ergens een aanbiedingentopic bestaat, maar als je nu bij Tele2 een nieuw abonnement afsluit kan je voor 30 euro aansluitkosten de Lumia 640 LTE krijgen. Hoeveelheid minuten/MB's maakt niet uit.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Croqy schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:51:
Ik was sinds aprilover gezet naar 4g, maar sinds medio augustus ben ik weer teruggezet naar 3g. Andere tele2 gebruikers dit ook ervaren?
Nee, gelukkig niet. Maar dat lijkt me wel heel vreemd. Om 4G te krijgen, moet je in het nieuwe klantsysteem zijn geplaatst. Het is wel buitengewoon vreemd om klanten weer (terug) te plaatsen in een oud systeem.

Is je MijnTele2-pagina ook weer aagepast (geen mogelijkheid om 4G-check te doen, minder instelmogelijkheden)? Heb je al contact gehad met de support-afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Croqy schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:51:
Waaruit maak je dat dan op? kan je je nog aanmelden op het 4G netwerk? Of lukt dat niet, krijg je dan een foutmelding en zo ja welke? Ben je misschien over je bundel gegaan en teruggezet in snelheid? Heb je het al gemeld aan Tele2 door een storing te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 09:12

PeaceNlove

Deugleuter

The_Wireless_Guy schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:52:
[...]

Waaruit maak je dat dan op? kan je je nog aanmelden op het 4G netwerk? Of lukt dat niet, krijg je dan een foutmelding en zo ja welke? Ben je misschien over je bundel gegaan en teruggezet in snelheid? Heb je het al gemeld aan Tele2 door een storing te melden?
Ook als je teruggezet wordt in snelheid omdat je bundel-MB's op zijn blijf je op het 4G netwerk van Tele2 is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PeaceNlove schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:20:
[...]

Ook als je teruggezet wordt in snelheid omdat je bundel-MB's op zijn blijf je op het 4G netwerk van Tele2 is mijn ervaring
Ja lijkt mij ook, heb het nog niet meegemaakt, heb er steeds bundel bijgekocht. Maar ook op 4G kan je lage snelheid aanbieden Maar terugzetten naar 3G als er 4G beschikbaar is lijkt me zeer onwaarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Laatst online: 07-10 13:53
*edit* en plots heb ik weer 4g, mss lezen de tele2 lui dit forum :P

Mn toestel geeft aan dat het 4g signaal de default is als ik zoek naar netwerken. Maar als ik dat handmatig selecteer duurt dat een seconde of tien voordat ie toch het 3g netwerk selecteert.
Misschien komt het omdat ik in augustus naar Engeland ben geweest en daar van een interntetbundel gebruik heb gemaakt dat was 3g.
Of mss hadden ze me teruggezet dacht ik,aangezien ik zonder melding op 4g was Overgezet destijds. Maar bedankt voor jullie antwoord,ik ga eens contact opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Croqy op 15-09-2015 16:20 ]

• MichielFRL
Tele2 heeft helaas nog steeds niet veel haast met het omzetten naar 4G en het introduceren van nieuwe abonnementen.
Over 2 weken is de nieuwe iPhone beschikbaar in Nederland en dan zou ik toch zo langzamerhand wel over willen op 4G.
Nu zijn er verschillende testen te vinden op internet van de verschillende 4G netwerken in Nederland, maar wat is jullie ervaring? Wat is het beste 4G netwerk in Noord Nederland?

Volgens de dekkingskaartjes is het netwerk van KPN het beste, maar is dit ook het snelste netwerk (laagste ping)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MichielFRL schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:09:
Tele2 heeft helaas nog steeds niet veel haast met het omzetten naar 4G en het introduceren van nieuwe abonnementen.
Over 2 weken is de nieuwe iPhone beschikbaar in Nederland en dan zou ik toch zo langzamerhand wel over willen op 4G.
Nu zijn er verschillende testen te vinden op internet van de verschillende 4G netwerken in Nederland, maar wat is jullie ervaring? Wat is het beste 4G netwerk in Noord Nederland?

Volgens de dekkingskaartjes is het netwerk van KPN het beste, maar is dit ook het snelste netwerk (laagste ping)?
In Noord-Nederland zal dit zeer waarschijnlijk KPN zijn, maar als je een abonnement voor 2 jaar afsluit is het verstandiger om even verder te kijken. Als je op www.4gmasten.nl en dan op dekking --> 2G/3G kijkt, zie de bestaande masten. Bij T-Mobile is het bekend dat ze alle locaties gaan ombouwen.

De laagste ping heeft T-Mobile en waarschijnlijk ook Tele2 (als 4G-only provider). Maar het verschil is niet groot met KPN en Vodafone. Ik zou niet kiezen op latency/snelheid, maar eerder op dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
The Wizard schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 07:32:
In Noord-Nederland zal dit zeer waarschijnlijk KPN zijn, maar als je een abonnement voor 2 jaar afsluit is het verstandiger om even verder te kijken. Als je op www.4gmasten.nl en dan op dekking --> 2G/3G kijkt, zie de bestaande masten. Bij T-Mobile is het bekend dat ze alle locaties gaan ombouwen.
T-Mobile is nu echt waardeloos kwa 3G dekking. Hele stukken G of E en zelf een halve KM geen netwerk elke dag als ik naar het werk reis :(
Kan iemand iets zeggen over het verschil in bereik van 3G en 4G bij T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

MichielFRL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:53:
[...]

T-Mobile is nu echt waardeloos kwa 3G dekking. Hele stukken G of E en zelf een halve KM geen netwerk elke dag als ik naar het werk reis :(
Hier in de randstad waar alles omgebouwd is zie je EDGE nooit meer (tenzij je je toestel op 2G only zet) en is GPRS uit gefaseerd, alles gaat over 3G900 en 4G900 als je even wat dieper binnen in een gebouw zit. Midden in het groene hart waar je overal polders hebt is het ook prima. Ik heb geen idee hoe het in het hoge noorden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
[...]

Vul op de T-Mobile website je postcode eens in in de 4G checker en je ziet wanneer de ombouw gaat volgen. Helaas zijn het hoge Noorden en Zeeland de laatste stuiptrekkingen van de ombouw van het T-Mobile netwerk naar 3G-900 met betere dekking tot gevolg en 4G ombouw.

Tot mijn verbazing had Tele2 bijvoorbeeld boven Leeuwarden prima 4G dekking. Rond Appingedam en de Eemshaven was er 4G dekking van T-Mobile. Blijkbaar kijkt T-Mobile zowel per regio als naar masten met relatief veel verkeer of die makkelijk op glasvezel te zetten zijn om ze als eerste om te bouwen en aan te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door ucsdcom op 18-09-2015 23:52 ]

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
[...]

Lekker subtiel verhaal.

Waar woon/werk jij? Ik heb geen enkel probleem met T-Mobile...

• MichielFRL
netblade schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:34:
[...]

Hier in de randstad waar alles omgebouwd is zie je EDGE nooit meer (tenzij je je toestel op 2G only zet) en is GPRS uit gefaseerd, alles gaat over 3G900 en 4G900 als je even wat dieper binnen in een gebouw zit. Midden in het groene hart waar je overal polders hebt is het ook prima. Ik heb geen idee hoe het in het hoge noorden zit.
Hier in het noorden juist sinds de ombouw heel vaak EDGE. Dat is op zich een verbetering ten opzichte van GPRS, maar bijvoorbeeld Facebook en EDGE gaat niet lekker, zeg maar gerust niet.
pa2ra schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:21:
[...]

Lekker subtiel verhaal.

Waar woon/werk jij? Ik heb geen enkel probleem met T-Mobile...
Het is helaas de werkelijkheid.
Ik woon in Drachten en werk in Leeuwarden (route N31).

Dit is de 3G dekking
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/711rw7.png
Bij het rode kruisje vliegt de verbinding er altijd volledig uit (grappig is dat er op dit punt een past staat waar KPN in zit en T-Mobile deze vlek dus gemakkelijk zou kunnen oplossen)

Dit is de 4G dekking over 3 maanden (T-Mobile netwerk)
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x6hopf.png

Zoals je kan zien is de netwerkdekking van T-Mobile slecht op dit traject.
4G van Tele2 zou voorlopig een kleine verbetering zijn, omdat er op het eerste stuk vanaf Drachten tot aan het rode kruisje wel goed 4G bereik is van Tele2. Helaas heeft Tele2 mijn simkaart nog steeds niet omgezet en kan ik dus nog niet profiteren van 4G op dat stuk van het traject.

De dekkingskaart van Vodafone geeft op een groot gedeelte van het traject ook geen 4G.
Volgens KPN is er op het traject overal 4G dekking, al zie ik weinig 4G masten staan in de buurt van de N31 op www.4gmasten.nl

• netblade

netblade

Sunrise

Als je nu zelfs geen GPRS dekking hebt op dat traject verwacht ik niet dat dit met 3G900/4G900 veel beter gaat worden. Wie weet dat Tele2 nog wel aan site sharing wil doen aldaar mits voldoende klanten, KPN heeft bijna overal masten, of er nu klanten zijn of niet (die komen anders wel vanzelf als de rest van de providers niets heeft staan in die hoek).

• ucsdcom
Noord Friesland en Noord Groningen zijn op dit moment voor de T-Mobile uitrol nog een achtergesteld gebied. Ik ben er echter zeker van dat je begin 2016 ook daar een veel betere dekking zal gaan ervaren. T-Mobile moet in de berichtgeving mee met de andere providers die landelijke dekking claimen en T-Mobile daar nu nog slechts een paar maandjes mee om de oren kunnen slaan. Het is natuurlijk niet voor niets dat Vodafone NU toeslaat met een onderzoek naar netwerk kwaliteit.

Dat onderzoek is nu al niet meer geldig, doordat er bij T-Mobile inmiddels alweer grote uitbreidingen zijn uitgevoerd, terwijl bij Vodafone de verbeteringen stil lijken te staan. Toch moeten ze bij Vodafone nu de kans nog uitbuiten om te scoren in de publieke opinie, anders is het zonde van het betaalde geld.

Gevolg: T-Mobile is door de marketing machine van de collega providers genoodzaakt nu snel met de uitroep van landelijke dekking te kunnen komen. Gevolg: er moet 95% van de bevolking worden bereikt in oktober. Dus snel 4G dekking in Noord holland en Zeeland wordt ook nog even meegepakt.

Straks zal je vermoedelijk in het slechtste geval 1 streepje 4G-900 dekking kunnen pakken. Op 3G werkt 1 blokje ontvangst niet of heel slecht. Op 4G heb ik zelfs nog een prima verbinding als je net ontvangst hebt en je toestel hierop wil blijven hangen. Is er een spoortje 4G, dan zal je dataverbinding straks werken.

Tip: log in op mytmobile en geef nu alvast een dekkingsklacht door. Als meerdere personen in je omgeving dit doen, dan is er later in 2016 misschien kans op verbetering. Ik ga er daarbij vanuit dat je een T-Mobile abonnement hebt naast een Tele2 simkaart en je nu niet T-Mobile beoordeelt met een Tele2 simkaart.

• MichielFRL
ucsdcom schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:02:
Tip: log in op mytmobile en geef nu alvast een dekkingsklacht door. Als meerdere personen in je omgeving dit doen, dan is er later in 2016 misschien kans op verbetering. Ik ga er daarbij vanuit dat je een T-Mobile abonnement hebt naast een Tele2 simkaart en je nu niet T-Mobile beoordeelt met een Tele2 simkaart.
Ik heb een Tele2 simkaart en beoordeel inderdaad het roaming partner netwerk van T-Mobile. Er zou echter geen verschil in dekking mogen zijn of er een T-Mobile of Tele2 simkaart gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou, er is weldegelijk een groot verschil: als Tele2 roamer bij T-Mobile zal je nooit op het T-Mobile 4G netwerk kunnen. Je kan alleen op het eigen 4G netwerk van Tele2 en roamen op het2G en 3G net van T-Mobile. Maar je bent in prioriteit op hetnetwerk daarbij wel ondergeschikt aan T-Mobiles eigen klanten bij drukte etc. ik weet ook niet ofje even snel toegang hebt op nieuw geactiveerde of omgebouwde T-Mobile masten. Het zou wel zo moeten zijn, maar ik kan mij net zo goed voorstellen dat een net geactiveerde mast eerst een tijdje alleen T-Mobile simkaarten accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn schoonvader is inmiddels ook om. Ik ben eerlijk gezegd positief verrast over de dekking. Geen mast in de buurt maar toch vrijwel in huis en rondom redelijke ontvangst. Snelheid zit binnenshuis rond de 10. Buiten rond de 25/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:46:
Mijn schoonvader is inmiddels ook om. Ik ben eerlijk gezegd positief verrast over de dekking. Geen mast in de buurt maar toch vrijwel in huis en rondom redelijke ontvangst. Snelheid zit binnenshuis rond de 10. Buiten rond de 25/30.
Waar zit je schoonvader dan(postcode)? Als je redelijke(wat noem je redelijk?) dekking ervaart moet er toch ergens een mast in de buurt zijn! In landelijke gebieden kan dat wat verder zijn. In stedelijk gebied moet je toch binnen een kilometer(vaak zelfs nog dichterbij) een mast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:32:
[...]

Waar zit je schoonvader dan(postcode)? Als je redelijke(wat noem je redelijk?) dekking ervaart moet er toch ergens een mast in de buurt zijn! In landelijke gebieden kan dat wat verder zijn. In stedelijk gebied moet je toch binnen een kilometer(vaak zelfs nog dichterbij) een mast hebben.
Ja inderdaad handig te vermelden.

Landgraaf - Schaesberg (6372KR). Hier staat in omtrek echt geen mast in de buurt. Dichtstbijzijnde zal sportvelden met postcode 6416 zijn, kan nu niet kijken. Is hier stedelijk gebouwd, dus of de dekkingskaart van 4gmasten.nl klopt niet, of Tele2 heeft niet alle masten doorgegeven. Daarnaast ken ik alle mastlocaties wel in de buurt en weet eigenlijk zeker dat er geen tele2 in de nabije omgeving hangt.

Zal vanmiddag wel eens opzoeken en bekijken wat de dichtstbijzijnde mast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56
Het is mogelijk dat het bijv. op 6372KZ zit (T-Mobile-locatie) en nog niet in Antenneregister is opgenomen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:53:
[...]

Ja inderdaad handig te vermelden.

Landgraaf - Schaesberg (6372KR). Hier staat in omtrek echt geen mast in de buurt. Dichtstbijzijnde zal sportvelden met postcode 6416 zijn, kan nu niet kijken. Is hier stedelijk gebouwd, dus of de dekkingskaart van 4gmasten.nl klopt niet, of Tele2 heeft niet alle masten doorgegeven. Daarnaast ken ik alle mastlocaties wel in de buurt en weet eigenlijk zeker dat er geen tele2 in de nabije omgeving hangt.

Zal vanmiddag wel eens opzoeken en bekijken wat de dichtstbijzijnde mast is.
Volgens 4gmasten.nl staat er inderdaad een mast op de Stadionbaan(6416CS) in Heerlen en dan heb je het wel gehad met de Tele2 masten in je omgeving. De dekkingskaart van Tele2 geeft voor 6372 KR ook niet zo heel denderende dekking aan. Als je zulke vlekken ziet dan is het vaak alleen buiten nog redelijk maar binnen kan je het wel vergeten.

Van T-Mobile zie ik om dat adres 3 sites staan(6372KZ, 6371HW en 6372PP) , je zou kunnen kijken of de sites daar al klaar zijn voor Tele2. Voor daklocaties kan je dat redelijk eenvoudig zien(als er in de hoge antenne 3 x 2 kabels zitten dan is Tele2 meestal al aangesloten(1 x T-Mobile 4G900, 1 x Tmobile 3G900 en 1 x Tele2 4G800). Bij andere locaties worden antennes vaak niet geshared. en dan moet je kijken of je er een Tele2 kast kan zien/vinden. Mocht dat zo zijn dan kan je verwachten dat Tele2 binnenkort de desbetreffende site activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw, ik wist niet dat Tele2 in dezelfde antenne's zat. Dus T-Mobile deelt niet alleen de mastlocaties, maar ook de antenne's zelf? Dus in de behuizing van T-Mobile kunnen ook Tele2 antenne's zitten?

6372KZ zeker geen Tele2 nog, deze moet nog omgebouwd worden met nieuwe panelen (eind 2015).
6372PP kan ik wel eens kijken als ik weer bij de Cranenbroek ben :)
6371HZ kom ik wel geregeld voorbij en zal eens stoppen en proberen te kijken.

Zal woensdag eens gaan rondkijken met de Tele2 sim.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:19:
Ohw, ik wist niet dat Tele2 in dezelfde antenne's zat. Dus T-Mobile deelt niet alleen de mastlocaties, maar ook de antenne's zelf? Dus in de behuizing van T-Mobile kunnen ook Tele2 antenne's zitten?

6372KZ zeker geen Tele2 nog, deze moet nog omgebouwd worden met nieuwe panelen (eind 2015).
6372PP kan ik wel eens kijken als ik weer bij de Cranenbroek ben :)
6371HZ kom ik wel geregeld voorbij en zal eens stoppen en proberen te kijken.
Ja, vaak zijn het alleen de daklocaties waar ze dat doen. Tele2 en T-Mobile gebruiken dan idd dezelfde behuizingen. In elke behuizing zitten meestal 3 antennes(zoals eerder gezegd 1 x 3G900 en 1 x 4G900 voor T-Mobile en 1 x 4G800 van Tele2 voor de hoge antennes en 1 x 3G210 en 1 x 4G1800 voor T-Mobile en 1 x 4G2600 van tele2 voor de lage antennes).

Op 4gmasten.nl kun je er wel wat informatie over vinden o.a. dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.4gmasten.nl/images/Logo_bedrijven/site-sharing-t-mobile-tele2.jpg

Of dit artikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:32:
[...]

Ja, vaak zijn het alleen de daklocaties waar ze dat doen. Tele2 en T-Mobile gebruiken dan idd dezelfde behuizingen. In elke behuizing zitten meestal 3 antennes(zoals eerder gezegd 1 x 3G900 en 1 x 4G900 voor T-Mobile en 1 x 4G800 van Tele2 voor de hoge antennes en 1 x 3G210 en 1 x 4G1800 voor T-Mobile en 1 x 4G2600 van tele2 voor de lage antennes).

Op 4gmasten.nl kun je er wel wat informatie over vinden o.a. dit plaatje:

[afbeelding]

Of dit artikel!
Ah top. Weer wat geleerd. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Gefeliciteerd! We hebben je net verhuisd naar ons nieuwe 4G-netwerk. We vinden het belangrijk dat jij als bestaande klant zo snel mogelijk kunt profiteren van de voordelen van supersnel 4G. Vanaf nu kun je dus overal in ons dekkingsgebied via 4G YouTube-filmpjes kijken, appen, Netflix streamen en je social media in de gaten houden. Zonder lange laadtijden en zonder extra kosten, dat spreekt voor zich. Want 4G is bij Tele2 de standaard.

Hoe zet je 4G aan op je toestel?
Ben je in ons dekkingsgebied dan verschijnt bovenin je scherm Tele2 LTE of Tele2 4G. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je waarschijnlijk je instellingen aanpassen. Kijk voor hulp bij instellingen of bijvoorbeeld een korte instructievideo op tele2.nl/4G. Hier vind je ook onze dekkingskaart en antwoorden op veelgestelde vragen.

MijnTele2, al onze service binnen handbereik
Om jou een nog betere gebruikservaring te bieden hebben we MijnTele2 volledig vernieuwd. Je hebt nu direct up-to-date inzicht in je dataverbruik en bestelt bijvoorbeeld eenvoudig een extra databundel of een voordelige buitenlandbundel. Gebruik je MijnTele2 nog niet? Maak dan een MijnTele2-account aan en log in via de website of installeer de app op je telefoon.

Meer weten
Nieuwsgierig wat we allemaal nog meer doen aan ons eigen 4G-netwerk? Kijk dan op de speciale 4G-pagina op onze website.

We houden contact.

Fedor Hoevenaars
Managing Director Consumentenmarkt

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ook ik kreeg die mail gisteren (Venray 5801). Al ben ik sinds maandag overgestapt naar T-mobile waar al enige tijd 4G bereik was. Een beetje te laat voor Tele 2 in mijn geval :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Veldhoven 5508 hier.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Basvoet
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-07 15:13
Heb sinds kort nu 4G in Hulst (Zeeuws Vlaanderen)! Had niet gedacht dat ze daar dit jaar al aan zouden toekomen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Basvoet schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:27:
Heb sinds kort nu 4G in Hulst (Zeeuws Vlaanderen)! Had niet gedacht dat ze daar dit jaar al aan zouden toekomen.
Ja, die was me vandaag ook opgevallen op de dekkingskaart net zoals Stadskanaal. Die twee gebieden zouden pas later aan de beurt komen.

Dit is het plaatje dat Tele2 steeds gebruikte om aan te geven hoe de dekking in Q1 2016 zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.4gmasten.nl/oud/images/Antenneregister/05-03-2015/Geplande_dekking_Tele2_Q1_2016.jpg

En daar staan Zeeuws Vlaanderen en Oost Groningen niet op.

• PWA777
T-Mobile start volgende maand met de uitrol van 4G in Zeeland, dan zullen ook veel Tele2 masten aangesloten kunnen worden. Rond 21 oktober komt Zeeuws-Vlaanderen aan bod bij T-Mobile.

• MichielFRL
Bovenstaand plaatje klopt al lang niet meer.
Volgens bovenstaand plaatje zou Drachten geen 4G dekking krijgen, maar dat is sinds enkele weken actief.

• Cranberry
  • Laatst online: 07-10 22:54
Jammer dat Tele2 niet beter inzicht geeft in de planning. 'k Zou dat best waarderen.
Sinds een paar weken heb ik ook 4G, waar ik heel blij mee ben. Nadeel is echter dat ik binnenshuis geen bereik heb, maar het 4G-signaal toch dusdanig is (Lunteren, 6741), dat de telefoon iedere keer probeert te connecten op 4G. M'n accu loopt behoorlijk hard leeg.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cranberry schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:24:
Jammer dat Tele2 niet beter inzicht geeft in de planning. 'k Zou dat best waarderen.
Sinds een paar weken heb ik ook 4G, waar ik heel blij mee ben. Nadeel is echter dat ik binnenshuis geen bereik heb, maar het 4G-signaal toch dusdanig is (Lunteren, 6741), dat de telefoon iedere keer probeert te connecten op 4G. M'n accu loopt behoorlijk hard leeg.
Ik denk niet dat er een echte planning bestaat anders dan bouwen als een gek. Wellicht zal de focus liggen op het dichten van gaten in gebieden waar dekking al redelijk is. Daarnaast zal de focus ook liggen op verstedelijkte gebieden waar veel te verdienen is.

Tele2 staat ook voor een iets andere klus dan de overige 3 want er moet een volledig nieuw netwerk gebouwd worden daar waar de andere moeten ombouwen of aanvullen met 4G.

Misschien moet je een 4G Toggle widget gebruiken waarmee je snel 4G uit- en weer aan kan zetten.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:
T-Mobile start volgende maand met de uitrol van 4G in Zeeland, dan zullen ook veel Tele2 masten aangesloten kunnen worden. Rond 21 oktober komt Zeeuws-Vlaanderen aan bod bij T-Mobile.
Ik heb niet echt het idee dat Tele2 snel achter T-Mobile aanholt. Dus de aansluiting van Tele2 op de shared masten laat daar nog wel even op zich wachten vrees ik.

Pagina: 1 ... 13 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7