"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Zie er een onderwewerp over op Androidworld.nl:Frituurman schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:50:
Heb sinds de release een LG Nexus 5 en ik blijf toch wel fan van dit toestel; het laat me alleen qua opslagruimte een beetje in de steek, voor de rest no worries, behalve...
Ik ben sinds twee weken om naar 4G bij Tele2. Heb nu echter altijd 'vol bereik', maar met een uitroeptekentje. Uitroeptekentje gaat soms weg, vooral als ik ook een goede Wifi-verbinding heb. Komt er wel op neer dat ik de helft van de tijd geen data heb. Iemand ideeën? Alle instellingen zijn een keer automatisch geupdate. Daarna heb ik nog een keer handmatig gecontroleerd. Daarnaast bivakkeer ik vaak in steden als Utrecht, Arnhem, Eindhoven en Zwolle en heb overal hetzelfde probleem.....
http://androidworld.nl/fo...n-bij-signaalsterkte.html
Antenne en masten malloot
Dat zou best kunnen kloppen. Ik weet het niet voor alle gedeelde locaties, maar T-Mobile is goed bezig om de relatie met gebouweigenaren te verzieken. Het gevolg is dat Tele2 niet meer welkom is op deze locaties.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:28:
[...]
Ik heb niet echt het idee dat Tele2 snel achter T-Mobile aanholt. Dus de aansluiting van Tele2 op de shared masten laat daar nog wel even op zich wachten vrees ik.
Zo wil Tele2 bv beginnen met de bouw, maar de eigenaar wacht nog steeds op het nakomen van afspraken met T-Mobile. Zolang dit niet rond is, is Tele2 niet welkom. Of wil men, vanwege de ellende met T-Mobile, een hoger bedrag van Tele2.
Dit helpt in ieder geval de uitrol van Tele2 (op gedeelde locaties) niet.
Verwijderd
Kun je hier voorbeelden van noemen?ReneX schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:26:
[...]
Dat zou best kunnen kloppen. Ik weet het niet voor alle gedeelde locaties, maar T-Mobile is goed bezig om de relatie met gebouweigenaren te verzieken. Het gevolg is dat Tele2 niet meer welkom is op deze locaties.
Zo wil Tele2 bv beginnen met de bouw, maar de eigenaar wacht nog steeds op het nakomen van afspraken met T-Mobile. Zolang dit niet rond is, is Tele2 niet welkom. Of wil men, vanwege de ellende met T-Mobile, een hoger bedrag van Tele2.
Dit helpt in ieder geval de uitrol van Tele2 (op gedeelde locaties) niet.
Die staan erVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:47:
[...]
Kun je hier voorbeelden van noemen?
Er is een locatie bij waar de eigenaar T-Mobile de toegang tot het pand heeft ontzegd omdat men de afspraken niet nakwam. Omdat T-Mobile weigerde te reageren (mails/brieven etc.) wilde men de T-Mobile apparatuur laten verwijderen. Er is daarna toch een gesprek geweest met 2 mensen van T-Mobile in een niet zo vriendelijke sfeer. De technische man die er bij was kwam nog wel met voorstellen, maar de andere persoon (die sinds een dik jaar de contacten met de eigenaren"onderhoud") was meer op een arrogante en dreigende toon bezig.
Uiteindelijk zijn de voorstellen (van de technische persoon) om eea aan de site aan te passen geaccepteerd door de eigenaar, maar tot vandaag is er nog niets gedaan en men heeft het wel gehad met alles wat met T-Mobile te maken heeft. Daar is Tele2 dus niet meer welkom (de 800 en 2600 MHz kabels liggen er al), al volgt er binnenkort wel een gesprek met Tele2.
Met de eigenaar van dit gebouw heb ik goede contacten (en die weer met andere), maar voordat ik meer details noem wil ik dit eerst even kortsluiten aangezien men ook nog juridisch bezig is (postcodes of steden zijn even iets te veel detail helaas).
Zodra ik meer weet/kwijt kan laat ik het weten.
ik heb 3 abonnementen op mijn naam en 2 zijn er zowat tegelijk omgezet.
Wel toevallig, ik kreeg vanmiddag in een mailtje dat ik over was, 4 minuten later kwam de andere.
Beide sims die overgezet zijn zitten in een 4g ready telefoon, de sim die nog niet in een 4g telefoon zit is nog niet over.
Wat mij direct opvalt is dat ik de helft van de pagina's niet kan laden, dan blijft bij op dat beginstukje steken en gebeurd er verder niks. Een Speedtest wilde het wel doen en deze kwam binnenshuis op 24mbit/s down en ook 24mbit/s up bij 43 ping. Ik ga deze echter niet nog eens doen, want dit kost leuk 150 MB aan data...
Als het probleem blijft met pagina's laden ben ik helaas toch genoodzaakt 3G te forcen in mijn toestel.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Verwijderd
En waar in Limburg bevind jij je? Hier in Landgraaf blijf ik me verbazen over de dekking. Mag dan nog niet overal even snel zijn, maar op de Oneplus 2 van mijn schoonvader toch 3/4 balkje ontvangst, ook binnenshuis. Hij heeft helaas maar 500mb internet, dus kan niet zo heel veel testenkuusj98 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:48:
Gisterenavond en nacht (tot ~4:00 uur) nog 3G, en toen de wekker om 8:30 ging had ik opeens 4G, raar maar waar. Antenne staat vrij dichtbij: http://prntscr.com/8ksfng in mijn dorp. Ik heb dus nog geen andere antenne's gehad want ik ben vandaag niet buiten het dorp gekomen.
Wat mij direct opvalt is dat ik de helft van de pagina's niet kan laden, dan blijft bij op dat beginstukje steken en gebeurd er verder niks. Een Speedtest wilde het wel doen en deze kwam binnenshuis op 24mbit/s down en ook 24mbit/s up bij 43 ping. Ik ga deze echter niet nog eens doen, want dit kost leuk 150 MB aan data...
Als het probleem blijft met pagina's laden ben ik helaas toch genoodzaakt 3G te forcen in mijn toestel.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Aan de antennes lijkt niks gewijzigd, wel staat er beneden een nieuwe kast met een Tele2 sticker erop.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hij bedoeld de eNodeB kast, die is nu hufterproof zo te zien.The Wizard schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:14:
Dat is het stroom kastje, elke provider heeft er in principe eentje.
Hier staan de foto's zoals die er eerder uitzag: MichielFRL in "Tele2 4G ervaringen"
De dekking op de dekkingskaart van Tele2 rond Rottevalle is nu ook gevuld en dus zal ie actief zijn gemaakt.

Straks vlak voor terugkomst dus snel die bundels weer omhoog en dan eens kijken in hoeverre de 2600Mhz antenne van mijn OnePlus de 4G signalen van Tele2 oppikt in de reis van AMS naar Eindhoven.
[ Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 04-10-2015 17:54 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Op meerdere plekken geen 4G meer?
Waar dan?L0we schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:33:
Ik had al een tijdje 4g dekking, maar de laatste paar dagen helemaal niet meer. Hebben meer daar last van?
Zou natuurlijk best eens een mast uit kunnen liggen en als je in gebied zit met nog beperkt aantal masten is er geen mast die je dan dekking kan geven.
Overal, onder andere Gouda, Nieuwegein, Barneveld, Ede. Plekken waar ik eerder wel dekking had, maar nu niet meerThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Waar dan?
Zou natuurlijk best eens een mast uit kunnen liggen en als je in gebied zit met nog beperkt aantal masten is er geen mast die je dan dekking kan geven.
Op meerdere plaatsen? Dan heb je een ander probleem.....heb je al crosstest gedaan met je sim in een ander 4G Toestel?L0we schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:16:
[...]
Overal, onder andere Gouda, Nieuwegein, Barneveld, Ede. Plekken waar ik eerder wel dekking had, maar nu niet meer
Leuke verassing is dat ik thuis (niet in de stad) een veel betere dekking heb net 4G dan met wat dan ook van t-mobile, het is dus best wel een vooruitgang dat Tele2 en ga dus nu ook mijn vriendin overzetten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja, in een ander toestel had ik wel 4G, en na het overzetten van mijn sim had ik opeens wel weer 4G op mn telefoon. Vreemd verhaalThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
Op meerdere plaatsen? Dan heb je een ander probleem.....heb je al crosstest gedaan met je sim in een ander 4G Toestel?
Inderdaad apart maar je kan weer voort op 4G. Doet ie het ook weer in je "oude" toestel.L0we schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:28:
[...]
Ja, in een ander toestel had ik wel 4G, en na het overzetten van mijn sim had ik opeens wel weer 4G op mn telefoon. Vreemd verhaal
Precies! Misschien ligt het nog aan het feit dat ik een geknipte micro-sim heb. Mocht ik hier vaker problemen mee hebben zorg ik wel voor een betere oplossing.The_Wireless_Guy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:57:
[...]
Inderdaad apart maar je kan weer voort op 4G. Doet ie het ook weer in je "oude" toestel.
Dat zou zo maak kunnen....ik heb hetzelfde gehad met mijn andere aansluiting die bij Telfort loopt daar moest ik ook knippen naar nano en dat was niet helemaal goed gegaan daarna deed mijn telefoon het ook vaker niet dan wel. Nieuwe 3 in 1 sim aangevraagd en na activatie nooit meer issues gehad.L0we schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:32:
[...]
Precies! Misschien ligt het nog aan het feit dat ik een geknipte micro-sim heb. Mocht ik hier vaker problemen mee hebben zorg ik wel voor een betere oplossing.
Je kan bij Tele2 toch ook eenvoudig een nieuwe sim aanvragen, lijkt me gratis als je van toestel wijzigt die ander sim formaat nodig heeft.
Klopt, heb ik ook gedaan, maar toen kreeg ik een 2 in 1 sim. Voor een micro-sim moet je alsnog gaan knippen...The_Wireless_Guy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:34:
[...]
Je kan bij Tele2 toch ook eenvoudig een nieuwe sim aanvragen, lijkt me gratis als je van toestel wijzigt die ander sim formaat nodig heeft.
Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:59:
Zelf nog steeds niets gehoord over 4g, maar zag vorige week een linkje op twitter voorbij komen die mensen via sms hebben ontvangen om een nieuwe simkaart aan te vragen als je nog een oude, niet 4g ready, simkaart hebt. Zelf deze sms niet gehad, maar wel via die link ingeschreven en kreeg zojuist een mail dat mijn simkaart op de post is gedaan.
(...)
Kid_Stevie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
Kleine update, ik ben net toevallig gebeld door Tele2 naar aanleiding van een klacht die ik had ingediend en volgens deze meneer ben ik sinds 4 augustus over op 4G en zou ik dus 4g hebben zodra ik de simkaart heb.
Ik heb dus nooit een mail gehad dat ik over ben en heb nooit het smsje gehad, dit zou dus kunnen betekenen dat je via die link na een paar weken automatisch aangemeld word bij het 4g netwerk![]()
Ik krijg dus net een mail binnen dat ik bijna klaar ben voor 4g en een nieuwe simkaart kan aanvragenKid_Stevie schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:07:
[...]
(...)
edit: en toen had ik 4G, aanmelden via die link lijkt dus te werken, heb iig nooit een mail of sms gehad dat ik 4G zou krijgen / nieuwe simkaart kan aanvragen.
De actie (voor prijzen) is wel voorbij, maar misschien werkt de link nog wel. Allicht de moeite waard om te proberen
Als Tele2 het abonnement nog even omzet voor 09-11-2015 kan ik nog even testen hoe het 4G netwerk is. Op 09-11-2015 is het byebye Tele2.
Kid_Stevie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:50:
Dus voor iedereen die nog geen 4G heeft, gewoon simkaart aanvragen via deze link:
[...]
De actie (voor prijzen) is wel voorbij, maar misschien werkt de link nog wel. Allicht de moeite waard om te proberen
Bij mij werkt hij nog, eens kijken of ik dan ook zo'n 3 in 1 kaart krijgBedankt voor de aanvraag. Je krijgt van ons vanzelf bericht en ontvangt jouw 4G simkaart binnenkort in je brievenbus.
Het gaat om een Note 4. Ik kan zien dat het toestel op 2600 Mhz zit, met slechts 1 streepje bereik. Ik heb op 4gmasten.nl gezien dat 800 Mhz op de masten hier in de buurt ook beschikbaar is.
Het toestel laat echter alleen 4G zien en geen 4G+. Hetzelfde toestel liet met Vodafone wel 4G+ zien. Heeft dit te maken met een instelling van Tele2 of heeft Tele2 4G+ nog niet op (alle masten) geactiveerd?
Kan me vergissen, maar volgens mij is Tele2 druk bezig met 4G aan het uitrollen, en VOLTE en LTE-A is nog geen prioriteit.ucsdcom schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:58:
Ik heb nog nergens 4G+ gezien bij Tele2. Jullie wel?
Op hun site stond een nieuwsbericht (https://www.tele2.nl/news...euw-lte-advanced-netwerk/ met de quote: "Tele2 biedt direct vanaf maart 2015 een LTE-Advanced netwerk aan voor alle mensen die gebruik willen maken van de allerlaatste techniek. Daarnaast loopt Tele2 voorop als het gaat om de introductie van Voice over LTE (VoLTE) in Nederland, het nieuwe netwerk is nu al geschikt voor VoLTE, zodra de markt er klaar voor is, zal Tele2 deze techniek direct activeren."
Ik heb op dit moment ook alleen maar 4G only op mijn samsung gs6.
Helaas nog steeds niet in mijn huis maar daar is het met alle providers moeilijk. Voor de deur haal ik -100 dBm maar dat ben je natuurlijk zo kwijt zodra je naar binnen loopt.
Oude kast was gesloopt, de nieuwe kast is iets meer hufterproof omdat de BBU er in zit en niet meer bovenop staatMichielFRL schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:03:
Update locatie Rottevalle
Aan de antennes lijkt niks gewijzigd, wel staat er beneden een nieuwe kast met een Tele2 sticker erop.
[afbeelding]
[afbeelding]
Waren een paar tokkies bang voor straling...

Omdat het bedrijf nu niet echt veel meer klanten krijgt, ondanks de 4G upgrade, gaan ze nu ook abbos introduceren gericht op 4G data verbruik. Dit jaar nog. Joepie
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Wel moet ik zeggen dat het 4G-netwerk in mijn waarneming goed werkt.
'k Hoop dat ze eind Q1 2016 ook binnenshuis zo goed als overal een goed 4G-dekking weten te realiseren.
'k Verwacht dat ze zodra de dekking goed is, de aanval gaan inztten tegen de andere spelers.
Ik denk niet zo zeer dat dat de reden is om 4G-only aan te gaan bieden. Dat hadden ze vast al veel eerder beslotenXanderDrake schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:20:
Omdat het bedrijf nu niet echt veel meer klanten krijgt, ondanks de 4G upgrade, gaan ze nu ook abbos introduceren gericht op 4G data verbruik.
Echter denk ik wél dat het de reden is om zo'n persbericht de deur uit te doen. Even laten horen dat ze er nog zijn; het persbericht zelf vermeldt weinig concreets.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
In het de statements behorende bij de kwartaalcijfers valt te lezen dat Tele2 NL te kampen heeft met:pimsaint schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:01:
[...]
Ik denk niet zo zeer dat dat de reden is om 4G-only aan te gaan bieden. Dat hadden ze vast al veel eerder besloten
Echter denk ik wél dat het de reden is om zo'n persbericht de deur uit te doen. Even laten horen dat ze er nog zijn; het persbericht zelf vermeldt weinig concreets.
- Stagnering van het aantal mobiele klanten (0 klanten netto toename in het laatste kwartaal)
- Volgens Tele2 is dit "bewust" omdat ze veel prepaid klanten verliezen en 4G klanten winnen
- De roaming kosten op T-Mobile gieren uit de klauwen doordat deze 4G klanten veel meer verbruiken dan de prepaid aansluitingen (naar eigen zeggen zijn de kosten opgelopen tot 15 miljoen euro per maand (dat is inclusief de investeringen in het eigen netwerk, maar toch forse bedragen)).
- Afname van het aantal klanten dat TV/internet thuis afneemt (daling van bijna 3000 klanten per maand!)
Ik denk dus dat Tele2 niet alleen "voor de sier" even een persbericht uitstuurt maar hard op zoek moet naar nieuwe klanten voor het nieuwe netwerk dat ze nu aan het uitrollen zijn...
Reken maar dat T-Mobile vol de concurrentie aan wil gaan met KPN en Vodafone nu hun netwerk eind dit jaar op peil is gebracht, KPN is steeds meer afhankelijk geworden van de Nederlandse markt door verkoop van vrijwel alle buitenlandse activiteiten en Tele2 heeft ambities om 20% van de markt te veroveren.
Een 2-jarig contract afsluiten onder deze omstandigheden is echt het domste wat je nu kunt doen! De strijd om de klant gaat vol los in 2016!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik denk dat je gelijk hebt, als ik naar de omringende landen kijk kan er nog wel iets vanaf.PWA777 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:31:
[...]
<>
Een 2-jarig contract afsluiten onder deze omstandigheden is echt het domste wat je nu kunt doen! De strijd om de klant gaat vol los in 2016!
Ik zit nu overigens prima bij Tele2, voor EUR 20 onbeperkt bellen (makkelijk voor conference calls) en 1GB data wat voor mij ruim zat is aangezien WIFI ook steeds meer en overal beschikbaar is.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Deze stelling van Tele2 snap ik niet. Je investeert in een nieuw netwerk en biedt tijdens de uitrol van je eigen netwerk nog roaming aan op het netwerk van T-Mobile. Dit zijn 2 verschillende kostenposten: de kosten voor netwerkbouw en de kosten voor het aanbieden van roaming. Gekgenoeg gooit Tele2 deze kosten op 1 hoop. Dat klinkt niet logisch.PWA777 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:31:
[...]
- De roaming kosten op T-Mobile gieren uit de klauwen doordat deze 4G klanten veel meer verbruiken dan de prepaid aansluitingen (naar eigen zeggen zijn de kosten opgelopen tot 15 miljoen euro per maand (dat is inclusief de investeringen in het eigen netwerk, maar toch forse bedragen)).
Voor de netwerkbouw is een vooraf vastgesteld budget beschikbaar. Volgens mij moet de conclusie zijn dat Tele2 een verkeerde budget inschatting heeft gemaakt voor de netwerkbouw. Zij dachten gratis mee te kunnen liften op de daken met T-Mobile, maar gebouweigenaren eisen een eigen overeenkomst met Tele2 en willen daar een marktconform bedrag voor ontvangen.
Daarnaast heeft Tele2 de uitrol van 4G flink moeten versnellen om nog mee te blijven doen in de concurrentie met de andere providers. Daarvoor is het beschikbare budget niet beschikbaar, maar de businesscase die het alsnog mogelijk maakt is helder:
Dat Tele2 klanten op 4G meer data verbruiken maakt voor Tele2 niets uit. De Tele2 klanten hebben geen toegang tot 4G van T-Mobile. Dus elke MB die een Tele2 klant op 4G verstookt is op het eigen netwerk en kost geen roaming tarief, maar genereert inkomsten voor Tele2. De databundels gaan harder op 4G, dus er zullen zeker klanten zijn die van de mogelijkheid gebruik maken om in de loop van de maand een extra databundel bij te kopen via de nieuwe Tele2 app. De businesscase van versnelde 4G uitrol maakt dat iedere nieuwe 4G mast ook meteen het verbruik vanaf T-Mobile roaming verplaatst naar het eigen 4G netwerk van Tele2. Nieuwe klanten en bestaande klanten met 4G toestellen gaan dus met de dag minder roamen op T-Mobile.
Aan de andere kant vrees ik dat Tele2 Nederland een te positieve inschatting heeft gemaakt van de hoeveelheid verbruikte data door klanten zonder 4G toestel. De prijzen van Tele2 voor 4G zijn nu in ieder geval niet zo laag dat 3G toestel bezitters met spoed overstappen naar een 4G abonnement en 4G toestel. Nee je moest als bestaande klant zelfs op de wachtlijst wachten tot je met je zelfgekochte 4G toestel op het Tele2-4G net mocht.
Eigen schuld lijkt het voor mij, toch maar wat nieuwe mensen aantrekken die wat realistischer kunnen rekenen....
En voor 4G: Er waren best al een paar maanden klanten te vinden die voor een zacht prijsje wel een 4G simkaart wilden hebben voor in hun tablet. Bied dat een aan aan bestaande klanten. Bijvoorbeeld 3GB voor 10,- per maand. Nu nog zonder spraak. Alleen 4G op het eigen Tele2-4G netwerk, zonder roaming op T-Mobile. Is er helemaal geen eigen Tele2 dekking dan heb je nog je wel roamende mobiele smartphone aansluiting als backup.
Ik snap echt niet dat ze dat nog niet aanbieden, eventueel icm met een 4G dongle voor je laptop en een MIFI --- heb je zo duizenden extra klanten in je dekkingsgebied .ucsdcom schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:00:
[...]
<>
En voor 4G: Er waren best al een paar maanden klanten te vinden die voor een zacht prijsje wel een 4G simkaart wilden hebben voor in hun tablet. Bied dat een aan aan bestaande klanten. Bijvoorbeeld 3GB voor 10,- per maand. Nu nog zonder spraak. Alleen 4G op het eigen Tele2-4G netwerk, zonder roaming op T-Mobile. Is er helemaal geen eigen Tele2 dekking dan heb je nog je wel roamende mobiele smartphone aansluiting als backup.
'k Hoop dat je er met je analyse naast zit. Heb je wel gelijk, dan verwacht ik niet dat Tele2 op korte termijn flink de strijd aan gaat d.m.v. een agressieve prijsstelling.
Of men dacht gratis mee te kunnen liften betwijfel ik, maar wel voor een beperkter bedrag (bv 5000 euro per jaar voor T-Mobile en 1000 voor Tele-2).ucsdcom schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:00:
[...]Zij dachten gratis mee te kunnen liften op de daken met T-Mobile, maar gebouweigenaren eisen een eigen overeenkomst met Tele2 en willen daar een marktconform bedrag voor ontvangen.
T-Mobile heeft echter de relaties met diverse gebouweigenaren verziekt waardoor Tele-2 daar niet meer welkom is, of men een veel hoger bedrag neer moet tellen. Met dank aan de collega's van T-Mobile.
Ik kan wel 10 redenen bedenken, waarom je Tele2 hetzelfde bedrag vraagt. Ik kan geen redenen bedenken dat je zoveel minder last hebt van een Tele2 kast, bekabeling en gedeeld opstelpunt dat je die goedkoper toegang geeft. Geef je korting, dan devalueer je de waarde van je dak. Ze zien straks T-Mobile al aankomen met: Bij Tele2 krijgt u 100,- bij ons dus het volgende contract ook......
Vraag me af wat ze dan doen wat niet op afstand kan
Maar goed, als Tele2 gratis het dak op had gewild dan had T-Mobile hun werkzaamheden misschien voor ze moeten doen. T-Mobile laat trouwens graag oude troep op het dak staan (soms staan de oude antennes er gewoon nog, of ijzeren palen waaraan de panelen verbonden zaten), Vodafone/KPN ruimen dat wel netjes op. Geeft toch een soort horizonvervuiling..
Och kan zoveel zijn:Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:03:
Ik ken in ieder geval een locatie waarom de haverklap Tele2 weer het dak op moet. Waarom? Geen idee... Zijn nadat de antennes zijn geplaatst (en Tele2-signaal er vanaf kwam) nog een handvol keren het dak op gegaan, misschien nog wel vaker.
- Asbuilt foto's afgekeurd
- Tijdelijke spanning naar vaste spanning
- Fiber aansluiten
- Restpunten oplossen
Welke locatie is het overigens?
Ik moet zeggen, het 4G netwerk doet het lekker op punten waar bereik is.
De data vliegt er wel doorheen
Edit: Geen email of sms ontvangen over het overzetten
[ Voor 12% gewijzigd door MichielFRL op 30-10-2015 18:57 ]
Ik ken idd een aantal opstelpunten van Ex-Orange, waar de antennes nog inhangen en ook de bekabeling, deze zijn dan afgeknipt en de kasten weggehaald.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:03:
T-Mobile laat trouwens graag oude troep op het dak staan (soms staan de oude antennes er gewoon nog, of ijzeren palen waaraan de panelen verbonden zaten), Vodafone/KPN ruimen dat wel netjes op. Geeft toch een soort horizonvervuiling..
Maar zeer zeker ken ik ook verschillende van Ex-Telfort, dit had KPN dan moeten opruimen maar is ook nooit gedaan.
Zou er misschien een andere reden kunnen zijn? Wanneer de locatie weer gereactiveerd kan/moet worden, dat ze dan daarmee aan het werk kunnen? Of het dan sneller kunnen vervangen?
Echt heel irritant inderdaad, waar ik eerst met dagelijks gebruik iedere maand rond de 400-300 MB overhad, zat ik met 4G al op 400 MB na 4 dagen bij exact hetzelfde verbruik. Zit wel 1 speedtest bij, die me ~100MB gekost heeft, maar dan nog...MichielFRL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:04:
En 9 dagen voor het einde van mijn abonnement heeft Tele2 mijn simkaart omgezet naar 4G.
Ik moet zeggen, het 4G netwerk doet het lekker op punten waar bereik is.
De data vliegt er wel doorheen
Nu nog 12 dagen over en de laatste 10 dagen al aangeleerd om 4G alleen aan te zetten als ik iets wil opzoeken. Eens kijken of dat gaat lukken met 50 MB

Zo veel sneller ervaar ik het trouwens niet, maar het is gewoon dat hij graag naar 4G overschakelt als de Wifi niet 100% stabiel is. Dit heb je natuurlijk niet in de gaten en al heb je het snel in de smiezen heeft hij de helft al gebufferd in 1080p voordat het uit staat. Zelfde op Facebook, hij laad al die zooi als filmpjes die ik toch niet wil zien voor.
Zit ook bijna aan het einde van mijn abbo bij Tele2, heb toch niet voor hetzelfde gekozen, het is op dit moment gewoon stukken duurder om voor Tele2 te gaan. Waar je bij Tele2 20 euro betaald voor 2000MB en 150 min/sms krijg je bij bijvoorbeeld de KPN 10.000 (ja

Uiteindelijk voor T-mobile gegaan, 4G 15mbit/s cap en 2000MB plus 150 min plus 100 sms voor 13,50 per maand. Voordelen van 4G, maar toch niet veel te snel en ongemerkt door je bundel heen.
Daarnaast zijn mijn ervaringen wel positief tot nu toe, maar ik heb niet denderend veel locaties waar ik 4G doorkrijg en buiten dat ik nu niet meer 2 minuten hoef te wachten na een reboot tot ik 3G kreeg is het niet echt een vooruitgang waarvan ik zeg: Ja, hier wil ik graag 20 euro voor neerleggen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Bij zowel KPN als bij T-Mobile kan je gewoon door internetten als je bundel op is zonder extra kosten. Wel wordt je snelheid verlaagd of je kan een bundel bijkopen als je weer topsnelheid wilt. Bij Vodafone kan je de manier van omgaan met boven bundel gebruik kiezen. Je betaalt daar bij of je betaalt niet bij en je snelheid gaat omlaag.
[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 01-11-2015 23:50 ]
Dan zet je die optie uit?kuusj98 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:18:
[...]
Zo veel sneller ervaar ik het trouwens niet, maar het is gewoon dat hij graag naar 4G overschakelt als de Wifi niet 100% stabiel is. Dit heb je natuurlijk niet in de gaten en al heb je het snel in de smiezen heeft hij de helft al gebufferd in 1080p voordat het uit staat. Zelfde op Facebook, hij laad al die zooi als filmpjes die ik toch niet wil zien voor.
KPN hergebruikt nu oude Telfort statieven zag ik laatst om 4G basisstations op te monteren.Dave1988 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:03:
[...]
Ik ken idd een aantal opstelpunten van Ex-Orange, waar de antennes nog inhangen en ook de bekabeling, deze zijn dan afgeknipt en de kasten weggehaald.
Maar zeer zeker ken ik ook verschillende van Ex-Telfort, dit had KPN dan moeten opruimen maar is ook nooit gedaan.
Zou er misschien een andere reden kunnen zijn? Wanneer de locatie weer gereactiveerd kan/moet worden, dat ze dan daarmee aan het werk kunnen? Of het dan sneller kunnen vervangen?
Laatst werd hier ook melding gedaan van hergebruik van oude Orange statieven door T-Mobile.
Ik kan mij sowieso voorstellen dat opstelpunten die met Telfort en Orange mee verdwenen nu toch weer interessant blijken om het netwerk fijnmaziger uit te bouwen om meer capaciteit en binnenhuisdekking te genereren. De gebouwen waar nog oude statieven op staan waren toen al interessante locaties vanuit provider perspectief, en nu dus vaak nog steeds. Misschien werd er wel teveel huur gevraagd toendertijd, maar was het eigenlijk een gunstigere locatie. Dan kan ik mij er iets bij voorstellen dat je wel het contract opzegde, maar de statieven liet staan. Je huidige basisstations ga je toen nog niet verhuizen. Nu ging men toch nieuw bouwen en kon men een lagere huurprijs afdwingen om de locatie weer in gebruik te kunnen gaan nemen. Het is maar een aanname, maar soms zijn dingen gewoon simpeler dan wij denken. Zou dat hier ook kunnen?
Tele2 maakt vrij veel gebruik van deze locaties naast de share overeenkomst die ze hebben met T-Mobile om antennes te delen. Dat zijn trouwens vaak daklocaties.
4G dekking van Tele 2 wordt steeds beter op de Veluwe en ook buiten de Veluwe
Van Nunspeet, naar Dronten de hele weg 4G
Nunspeet naar Amersfoort bijna de hele weg 4G
[ Voor 67% gewijzigd door Blids op 03-11-2015 21:57 ]
Dat kan je natuurlijk elke dag op de dekkingskaart van Tele2 bijhouden, daar heb je het antenne register niet bij nodig. Dat is alleen interessant voor de exacte locaties van de sites. Maar dat kunnen we van de week ook op 4gmasten.nl zien.HcBlids schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:49:
Tele 2 is geupdate in het antenneregister
4G dekking van Tele 2 wordt steeds beter op de Veluwe en ook buiten de Veluwe
Van Nunspeet, naar Dronten de hele weg 4G
Nunspeet naar Amersfoort bijna de hele weg 4G
Maar de dekking zie de best wel snel uitbreiden, zie Zeeuws Vlaanderen al aardig bedekt, Groningen ziet er ook al beter uit dan eerder op planningen was aangegeven.
Ik ben benieuwd hoeveel sites ze afgelopen maand hebben geactiveerd.
Heb een test sim waar mee ik aan het testen ben, waar allemaal 4G is, hoe de dekking is, hoe snel het is, en hoe het schakelen tussen Tele 2 en T-Mobile gaatThe_Wireless_Guy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:46:
[...]
Dat kan je natuurlijk elke dag op de dekkingskaart van Tele2 bijhouden, daar heb je het antenne register niet bij nodig. Dat is alleen interessant voor de exacte locaties van de sites. Maar dat kunnen we van de week ook op 4gmasten.nl zien.
Maar de dekking zie de best wel snel uitbreiden, zie Zeeuws Vlaanderen al aardig bedekt, Groningen ziet er ook al beter uit dan eerder op planningen was aangegeven.
Ik ben benieuwd hoeveel sites ze afgelopen maand hebben geactiveerd.
Ben zeer te spreken over Tele 2, het werkt stabiel en snel
Vanmorgen tot mijn verbazing opeens een 4g+ logotje boven in mijn scherm. Wist niet dat ze dat aan het uitrollen waren maar kan iemand mij hier meer over vertellen?
Speedtest verteld me 72mb down en 40mb up.
Iemand enig idee hoe het zit?
Normaliter zou je hierover via mail worden geïnformeerd, maar dat gebeurt lang niet altijd of pas enige tijd later.
Geniet er van zou ik zeggen!
[ Voor 1% gewijzigd door Cranberry op 04-11-2015 12:05 . Reden: sorry, niet goed gelezen ... :( ]
Jawel, vanaf het beginhcQd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:53:
4G, ja. Maar over 4G+ bij Tele2 is volgens mij nog niets aangekondigd.
Verwijderd
Het viel mij ook al op, de dekking was ook ineens vele malen beter:)k---evi-n schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:57:
Goedemorgen,
Vanmorgen tot mijn verbazing opeens een 4g+ logotje boven in mijn scherm. Wist niet dat ze dat aan het uitrollen waren maar kan iemand mij hier meer over vertellen?
Speedtest verteld me 72mb down en 40mb up.
Iemand enig idee hoe het zit?

Wat in de praktijk opvalt bij Tele2 is dat er in gebieden waar de dekkingskaart lichte dekking aangeeft, er ook echt bruikbare dekking is. In die gebieden heb je buiten, maar ook in de auto gewoon dekking en acceptabele 4G snelheid. Daarom is het best jammer dat Sensorly en Rootmetrics nog steeds niet de gemeten Tele2 dekking kunnen weergeven.
Ik blijf gewoon doormappen aangezien ze aangeven vanzelf de dekking weer te gaan geven als er voldoende meetwaarden zijn. Ik ben benieuwd.
Dat heb ik je volgens mij al 1000x zien roepen. Misschien moet je eens vragen of een dagje mee kunt lopen, dat beantwoordt wellicht alle vragen. Veel "oh ja, natuurlijk" momentjes. Een site bouwen is even iets meer dan alleen een kast en antennes neerzetten. En als het tegen zit dan moet je een keer terug, en nog een keer, en nog een keer. Niet alles gaat in 1x goed, het lijkt het echte leven wel...Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:03:
Kan me voorstellen dat het mis kan (blijven) gaan. Maar ik vraag me dus af welke dingen ze dan aanpassen on-site. Misschien kun je wat voorbeelden geven van wat er dan mis kan gaan?Raider095 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:39:
[...]
Dat heb ik je volgens mij al 1000x zien roepen. Misschien moet je eens vragen of een dagje mee kunt lopen, dat beantwoordt wellicht alle vragen. Veel "oh ja, natuurlijk" momentjes. Een site bouwen is even iets meer dan alleen een kast en antennes neerzetten. En als het tegen zit dan moet je een keer terug, en nog een keer, en nog een keer. Niet alles gaat in 1x goed, het lijkt het echte leven wel...
Inderdaad. Daarom zojuist nog maar een keer het contactformulier op de site van Sensorly ingevuld met het vriendelijke verzoek Tele2 toe te voegen.ucsdcom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:39:
.....
Daarom is het best jammer dat Sensorly en Rootmetrics nog steeds niet de gemeten Tele2 dekking kunnen weergeven.
.....
Hopelijk doen ze er eindelijk eens een keer iets aan....
Ik heb hier in de buurt gekeken en zie een raar patroon. In vele kleine plaatsen, waar zelfs KPN niet een LTE in zet, zet Tele 2 nu LTE800 in. Grote plaatsen worden, ondanks dat dit mastlocaties zijn, overgeslagen. Ik ben benieuwd welke strategie Tele 2 nu volgt en of ze nu van alle T-Mobile opstelpunten gebruik gaan maken of een selectie maken.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat lijkt me sterk.... Het zou natuurlijk wel kunnen dat bvb een Novec locatie gebruikt word door Tele2 en Vodafone.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:59:
Tele2 maakt ook regelmatig gebruik van opstelpunten van Vodafone is me opgevallen.
https://wren.co/join/Devian
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:59:
Tele2 maakt ook regelmatig gebruik van opstelpunten van Vodafone is me opgevallen.
Exact. Wanneer is een opstelpunt van Vodafone, louter omdat alleen Vodafone daar stond? Veel masten zijn opgekocht door onafhankelijke partijen zoals Novec, Protelindo en Shere. Soms zijn ze nog steeds volledig eigendom van Vodafone.Devian schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:08:
Dat lijkt me sterk.... Het zou natuurlijk wel kunnen dat bvb een Novec locatie gebruikt word door Tele2 en Vodafone.
Het is me echter niet duidelijk wat dit voor toegevoegde waarde heeft. Tele2 maakt gewoon primair gebruik van T-Mobile sites en daarnaast ook "eigen" locaties. Een eigen locatie is niet per definitie een site waar nooit geen mobiele operator stond, dat kan ook een KPN of Vodafone mast zijn. Ze bouwen alles van A tot Z zelf, dan is het dus een "eigen" locatie. Ongeacht of er al andere operators stonden.
Het kan net zo goed een mast zijn van een kabelmaatschappij, lokale omroep, etc...
Aanpassen is jouw woordkeuze. Soms moeten er dingen afgemaakt, opgelost of afgerond worden. Kabel verkeerd aangesloten wat pas na performanceproblemen naar boven komt. Kabel totaal niet aangesloten (open verbinding). Kan gebeuren en in sommige gevallen (ga ik hier niet nader uiteen zetten) kom je daar pas later achter en kun je een locatie verlaten zonder alarmen. RETs verkeerdom aangesloten, aarding niet in orde, problemen die niet voor 5u opgelost konden worden, maar het bedrijf sluit om 5u, soms *moet* je dan ook echt van het dak af, de gebouweigenaar bepaalt immers.Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:15:
Kan me voorstellen dat het mis kan (blijven) gaan. Maar ik vraag me dus af welke dingen ze dan aanpassen on-site. Misschien kun je wat voorbeelden geven van wat er dan mis kan gaan?
Er is teveel wat mis kan gaan, dat is niet in een lijst op te sommen. Als je geluk hebt; zit alles mee. Geloof me; er zit altijd wel "iets" tegen. Dat kan iets kleins zijn, 100 kleine dingen, 5 grote dingen of een ontelbare combinatie daarvan.
Wat is daar raar aan? Elke operator heeft zijn eigen planning dus ze hoeven elkaar niet te kopiëren Dat ze toch vak in dezelfde masten hangen komt omdat de overheid samenwerking vereist. Tele2 volgt blijkbaar een andere planning. Wat bedoel je dan met grote plaatsen worden overgeslagen? Tele2 zal in plaatsen vaker de daklocaties van T-Mobile gaan delen. Ik vermoed dat ze daar pas welkom zijn als T-Mobile klaar is en ze vrijgeeft. Tele2 zal in de tussentijd de overige locaties waar ze niet afhankelijk van T-Mobile zijn opbouwen. Ik zie trouwens wel dat Tele2 nu vaak gaten opvult die T-Mobile nog heeft in gebieden die al klaar zijn.Jassy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:28:
Op 4Gmasten.nl staat een update mbt nieuwe antennes voor Tele 2.
Ik heb hier in de buurt gekeken en zie een raar patroon. In vele kleine plaatsen, waar zelfs KPN niet een LTE in zet, zet Tele 2 nu LTE800 in. Grote plaatsen worden, ondanks dat dit mastlocaties zijn, overgeslagen. Ik ben benieuwd welke strategie Tele 2 nu volgt en of ze nu van alle T-Mobile opstelpunten gebruik gaan maken of een selectie maken.
Ben benieuwd hoe de dekking van Tele2 er over een jaar uitziet want ze zijn natuurlijk nog niet klaar als ze eind van dit jaar hun landelijke dekking hebben bereikt. Er zal op veel plaatsen verdichting moeten plaatsvinden.
Verwijderd
Tele2 moet idd wachten totdat T-Mobile een site helemaal heeft omgebouwd, maar ook dan is het nog geen vanzelfsprekendheid dat Tele2 op die locatie terecht kan.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:18:
Eigenlijk een logische strategie. Tele2 plaats masten waar T-mobile minder dekking heeft. Op de plekken waar T-mobile wel prima dekking heeft, zal Tele2 tzt toch terecht kunnen. Ben inderdaad benieuwd naar de dekking over een jaar. En naar hun bundels, alhoewel ik daar niet zo heel veel van verwacht.
Gebouweigenaren (dat is dus vooral in de steden) staan nou niet bepaald te springen om Tele2 toe te laten. Ze betalen maar een fractie van wat T-Mobile betaald en daarnaast staat T-Mobile niet bepaald bekend om hun goede omgangsvormen tegenover de gebouweigenaren. Niet echt interessant voor een eigenaar dus.
Zo staan er dus sites met 800/2600MHz antennes te "wachten" op Tele2 apparatuur waarvan het de vraag is of die ooit in gebruik genomen gaan worden (en ik neem aan dat Tele2 naar alternatieve locaties op zoek moet wat de nodig tijd kost).
Tele2 bouwt zo te zien daar waar ze straks goede dekking willen bieden. Ze rollen duidelijk uit waar ze kunnen en blijven nog in de wacht daar waar ze niet bij kunnen. Het uitrollen op de T-Mobile daken gaat duidelijk niet zo voorspoedig.
Toch is het Tele2 gelukt best snel een relatief goed 4G netwerk neer te zetten. Voor een provider dat nog geen eigen Nederlands netwerk had is het zelfs indrukwekkend te noemen.
[ Voor 35% gewijzigd door ucsdcom op 07-11-2015 21:50 ]
We’ve got some exciting news to share with you. And it has everything to do with the
launch of our new LTE-Advanced 4G network in The Netherlands.
On November 11th we will reveal all. The status of our 4G roll-out. The speed and
quality of our 4G network. The full details of our 4G launch products and prices.
And yes. Perhaps most exciting; our launch date.
Dit kon wel eens leuk worden.We are planning a data revolution. We want the people of The Netherlands to drown
themselves in data.
Juist sinds afgelopen vrijdag heb ik thuis (Lunteren) ook vol 4G bereik (max. aantal streepjes) dus ik ben er helemaal klaar voor.
Alhoewel ... misschien moet ik nu toch maar naar een nieuw toestel gaan kijken, dat LTE-A en VoLTE ondersteunt...
En vooral ook wat voor gevolgen dit gaat hebben voor de bestaande klantenFarid_A schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:22:
Hmm interessant. Ben benieuwd of, en met wat voor abonnementen ze komen.
http://www.androidplanet.nl/nieuws/4g-netwerk-tele2-uitrol/
[ Voor 48% gewijzigd door Hugo op 11-11-2015 09:42 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Uit die link: "Voor 16 euro krijgen zij een abonnement met onbeperkte minuten/sms’jes en 1,5GB data." en dat is dan wel exclusief toestelprijs dus dat is nog even afwachten hoe voordelig het dan echt wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 11-11-2015 10:31 ]
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 10:59 ]
Wat had je dan verwacht? Ik vind dit een heel mooi bericht.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:37:
Zoals ik al zei; het valt allemaal toch wat tegen.
Van bestaande klanten worden de bundels verdubbeld, de prijzen worden ontzettend aangescherpt. Ik heb het idee dat de rest van de providers ook niet achter zal blijven, en dat dit best wel eens kan forceren dat data een stuk goedkoper gaat worden.
In geval van een abonnement met toestel zal dat niet van toepassing zijn lijkt me (zonder evt. boetes).
Wel jammer dat sim-only ontmoedigd wordt. Ik kocht vaak een toestel via MP voor een relatief gunstige prijs en dat loont nu minder denk ik. Anderzijds zie je regelmatig aanbiedingen van Tele2 voorbij komen dat je kosteloos bijv. een Lumia 640 krijgt. Weliswaar zit je dan wel vast aan een abonnement voor 1 of 2 jaar.
Al met al ben ik echter blij met deze stap van Tele2.
[ Voor 43% gewijzigd door Cranberry op 11-11-2015 11:04 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Zxui op 11-11-2015 11:47 ]
Staat nu nog niet op de site, vanaf morgen pas.Zxui schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:45:
Nevermind, ik had niet goed gekeken
Ze geven aan dat de kosten op hun eigen netwerk 85% lager liggen dan via het T-Mobile netwerk.
Ze hebben er dus een mega groot belang bij dat zoveel mogelijk klanten van Tele2 de beschikking krijgen over een 4G toestel dat VoLTE ondersteund. Doen ze dat niet dan kunnen ze niet de prijzen hanteren die ze willen hanteren.
Ik denk dat het ook slechts een tijdelijke situatie is, bijna alle nieuwe toestellen ondersteunen nu VoLTE, op een gegeven moment belt zoveel over het netwerk van Tele2 heen dat het ook weer loont het "risico" te nemen om een scherper SIM-only offer neer te zetten.
Hieruit blijkt dat de nieuwe abonnementen alleen afneembaar zijn voor nieuwe klanten of mensen die kunnen verlengen
Klanten die net hebben verlengt of nog in contractsduur zitten kunnen ook niet wijzigen na de nieuwe (4G Abonnementen) situatie en vissen dus naast het net
Hierop heb ik gelijk dus het klachten formulier ingezonden aangezien ik zelf tot sept 2017 zou moeten wachten om over te stappen na het 4G Abonnementen situatie aangezien ik net verlengt heb en mij anders vertelt nog is verleden week door Tele2 Klantenservice.
[ Voor 9% gewijzigd door chris-drielsma op 11-11-2015 13:44 ]
Dit is dan ook precies de reden dat ik niet meer aan contracten doe, al heel lang niet meer. Maar je krijgt wel een verdubbeling van je ddata bundel toch als ik het goed lees als oude klant? Is tenminste iets.chris-drielsma schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
<>
Klanten die net hebben verlengt of nog in contractsduur zitten kunnen ook niet wijzigen na de nieuwe (4G Abonnementen) situatie en vissen dus naast het net
<>
Zoiets heb ik idd ook gelezen over de verdubbeling van data maar eerst zien dan pas gelovenfranssie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:20:
[...]
Dit is dan ook precies de reden dat ik niet meer aan contracten doe, al heel lang niet meer. Maar je krijgt wel een verdubbeling van je ddata bundel toch als ik het goed lees als oude klant? Is tenminste iets.
Tele2 komt iig snel ook met sim-only oplossingen zodra ze meer helderheid hebben over beperken van roaming op T-Mobile.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7