Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik ben benieuwd naar de reactie van de concurrentie; aangezien het vergroten van data-bundels niet echt leidt tot meer kosten (je verhoogt gewoon de bundel in de duurste abonnementen dan houd je de inkomsten constant en target je alleen de intensieve gebruikers), dan zou KPN bijvoorbeeld naar 20GB kunnen gaan ipv 10GB voor 37,50 (bestaande SIM-only), Vodafone van 7GB naar 21GB (zij moeten wel x3 met de bestaande bundel gaan dan) voor 36,- (bestaande SIM-only) en T-Mobile van 12GB naar 24GB voor 36,50 (bestaande SIM-only).Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:04:
Zoiets kost wel nogal wat ontwikkeling/planning. En risico dat klanten er toch niet helemaal lekker mee omgaan of het niet snappen.
Over een paar maanden zijn ze een stuk verder met hun netwerk, kijken hoe het er dan bij ligt. Op zich logische zet van ze nu, in de toekomst zal het wellicht anders zijn
Zo'n move zal veel wind uit de zeilen van Tele2 halen, en hun opstart fase aanmerkelijk bemoeilijken. Tijd zal het leren.
[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 11-11-2015 23:52 ]
Verwijderd
Sommige delen tekst zijn nu latijn volgens google vertalen.
En kan ook niet kiezen uit meerder soorten. Alleen wat ook Avocent heeft. Max 250 bel.
Edit:
Zie al wat er aan de hand is. Dit had ik echt niet verwacht van hun. Volgens mijn wordt heel de mobiele gedeelte van de site van tele2 live bewerkt. Krijg nu schermen te zien om de form aanpassingen door te voeren. Wat een prutsers.

Edit 2 :
Zie nu dat alles werkt. Ben wel benieuwd of ik de rechten zou hebben gehad om teksten aan te passen op site. Heb het niet gedaan. Dat zou helemaal erg zijn.
Maar lijk er op dat het nu niet meer mogelijk is bij sim only om onbeperkt bellen en sms te nemen. Dit is wel erg vervelend als dat zo is. Gelukkig heb ik al een onbeperkt bij hun. Ga morgen kijken of ik nog wel mijn bundel kan aanpassen.
[ Voor 78% gewijzigd door Calamor op 12-11-2015 01:12 ]
Een S6 Edge 64GB met Tele2 kost EUR47,- per maand... Onbeperkt sms+bellen en 8gb data.
Bij Vodafone kost een vergelijkbare bundel met 7gb data verkeer EUR57,-
Over de looptijd van 2 jr heb je het dan al snel over EUR240,- dat Tele2 goedkoper is... Met meer data + meer belminuten.
https://wren.co/join/Devian
Wel is het netwerk kwalitatief veel minder.Devian schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:52:
Nu de website van Tele2 aangepast is met de nieuwe abonnementen is ook beter een vergelijk te maken..
Een S6 Edge 64GB met Tele2 kost EUR47,- per maand... Onbeperkt sms+bellen en 8gb data.
Bij Vodafone kost een vergelijkbare bundel met 7gb data verkeer EUR57,-
Over de looptijd van 2 jr heb je het dan al snel over EUR240,- dat Tele2 goedkoper is... Met meer data + meer belminuten.
Zolang ze nog aan het bouwen zijn en het netwerk op hoog tempo beter word, en ze de ambitie hebben om het beste netwerk te houden met daarnaast de fallback naar 3G van T-Mobile, ben ik daar nog niet zo bang voor.MarcoC schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:55:
[...]
Wel is het netwerk kwalitatief veel minder.
Tijdens de webcast van het persevent gisteren werd ook vermeld dat het netwerk gedesigned is met een cell-edge performance van 1Mbit upload(niet download)... Volgens mij ligt dat hoger dan bij de andere providers....
Dat is waar, maar daarom vind ik die prijs niet zo bijzonder laag. Minder netwerk, lagere prijs, lijkt me fair.Devian schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:59:
[...]
Zolang ze nog aan het bouwen zijn en het netwerk op hoog tempo beter word, en ze de ambitie hebben om het beste netwerk te houden met daarnaast de fallback naar 3G van T-Mobile, ben ik daar nog niet zo bang voor.
Je zal niet meer zo snel buiten je bundel gaan......alleen als je te zuinige bundel neemt. Ja kan wel altijd een extra bundel kopen. Dat werkt bij Telfort ook goed.TexMex schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:12:
Ik zie dat er bij de nieuwe abonnementen ook geen traag internet buiten de bundel meer mogelijk is. Dat is toch wel een nadeel...
Antenne en masten malloot
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/sim-only/
Dus je komt inderdaad financieel niet voor verrassingen te staan, maar als je bundel op is, kun je dus ook niet meer mailen/whatsappen enz.
Ik vraag me dan wel af wat ze met 'fair use' bedoelen. Gaan ze je aanspreken als je altijd je bundel volledige verbruikt?
[ Voor 15% gewijzigd door Cranberry op 12-11-2015 10:52 ]
Met het nieuwe 4G-netwerk van Tele2 trek je zonder zorgen het hele internet leeg. En lukt het je toch die enorme databundels op te maken, dan wordt je mobiele internet afgesloten tot je nieuwe maand weer begint. Of bestel gemakkelijk een Extra Internetbundel. Zo heb je nooit meer onverwachte buiten-de-bundelkosten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
What else is new?chris-drielsma schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:42:
Hieruit blijkt dat de nieuwe abonnementen alleen afneembaar zijn voor nieuwe klanten of mensen die kunnen verlengen
Klanten die net hebben verlengt of nog in contractsduur zitten kunnen ook niet wijzigen na de nieuwe (4G Abonnementen) situatie en vissen dus naast het net
Hierop heb ik gelijk dus het klachten formulier ingezonden aangezien ik zelf tot sept 2017 zou moeten wachten om over te stappen na het 4G Abonnementen situatie aangezien ik net verlengt heb en mij anders vertelt nog is verleden week door Tele2 Klantenservice.
Niet alleen bij Tele2 hoor, maar bij vrijwel alle grote bedrijven.
Ik ben een half jaar geleden overgestapt van Tele2 naar Tmobile, met als belangrijkste reden dat Tele2 al maanden beloofde dat het 4G netwerk geactiveerd was/zou worden, maar er niets van terecht kwam.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 11:08 ]
https://www.tele2.nl/wp-c...iele_telefoondiensten.pdf
Er staan toch wel een aantal bijzondere dingen in. Zo wordt er geen prijs gesteld op tethering en moet het verbruik van de nieuwe 4G-abonnementen voor minimaal 50% in een 4G-toestel plaatsvinden.
[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 12-11-2015 11:13 ]
Dat snap ik nog wel - 3G gaat via t-Mobile en dat kost ze gewoon te veel geld. Thetering is wel vaker uitgesloten al zal incidenteel gebruik niet gelijk een probleem zijn schat ik.TexMex schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
Hier de fair use policy:
https://www.tele2.nl/wp-c...iele_telefoondiensten.pdf
Er staan toch wel een aantal bijzondere dingen in. Zo wordt er geen prijs gesteld op tethering en moet het verbruik van de nieuwe 4G-abonnementen voor minimaal 50% in een 4G-toestel plaatsvinden.
Welke ik echter niet snap is deze:
Hoe zou je anders 24GB op kunnen maken in een maand? 24GB aan YT of sterker nog spotify lijkt mij redelijk excessiefExcessief gebruik te maken van streaming audio- en videodiensten,

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gratis 4G compatibel mobieltje
-edit, lees net hierboven:
Minimaal 50% moet via 4G plaatsvinden? Nou, dat wordt lastig...
En geen "traag" internet meer buiten de bundel..
Doei Tele2

[ Voor 31% gewijzigd door Jeroenneman op 12-11-2015 13:25 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Twee posts boven je kun je al een spoiler vinden.Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:24:
Nou, wat een geheimzinnigheid van Tele2. Mailtje ontvangen met een kleurrijk plaatje en het advies om de brievenbus in de gaten te houden..
Gratis 4G compatibel mobieltje?
Iemand uit betrouwbare bron al vernomen of abonnement met een looptijd van een maand ook gaan profiteren van een verdubbeling? De Mijntele2-pagina en Tele2 app werken geen van beide.Kid_Stevie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:03:
.... omdat ik als een van de eerste 4G heb van hun word mijn databundel verdubbelt totdat mijn abo afloopt.
Ik heb gisteren een sim only afgesloten (nog volgens de oude tarieven) met een looptijd van een maand. Zojuist contact gehad met de klantenservice en de verdubbeling geldt ook voor mij.Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:
[...]
Iemand uit betrouwbare bron al vernomen of abonnement met een looptijd van een maand ook gaan profiteren van een verdubbeling? De Mijntele2-pagina en Tele2 app werken geen van beide.
Echter loopt je abonnement maar voor één maand. Geldt de verdubbeling dan ook maar voor één maand?TexMex schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:32:
[...]
Ik heb gisteren een sim only afgesloten (nog volgens de oude tarieven) met een looptijd van een maand. Zojuist contact gehad met de klantenservice en de verdubbeling geldt ook voor mij.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Was dit bij een bestaand of een nieuw abonnement?Kid_Stevie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:03:
Zojuist een grote enveloppe van Tele2, omdat ik als een van de eerste 4G heb van hun word mijn databundel verdubbelt totdat mijn abo afloopt. Mega grote poster erbij met daarop 'jij bent te gek'.
Alleen de stinkende poster viel mij op. Het staat op de wikkel.Kid_Stevie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:03:
Zojuist een grote enveloppe van Tele2, omdat ik als een van de eerste 4G heb van hun word mijn databundel verdubbelt totdat mijn abo afloopt. Mega grote poster erbij met daarop 'jij bent te gek'.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 12-11-2015 13:58 ]
Ik heb een sim only wat elke maand opzegbaar is, neem aan dat je dat bedoelt?Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:
[...]
Iemand uit betrouwbare bron al vernomen of abonnement met een looptijd van een maand ook gaan profiteren van een verdubbeling? De Mijntele2-pagina en Tele2 app werken geen van beide.
Heb 4G 'gekregen' (soort van geregeld, zie ergens in de dit topic) met oud abo, daarna naar sim only gegaanNXTT schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:56:
[...]
Was dit bij een bestaand of een nieuw abonnement?
[ Voor 27% gewijzigd door Kid_Stevie op 12-11-2015 15:02 ]
Verwijderd
Mijn schoonvader betaald nu, na verlopen standaard abonnement €11,- voor 100min / 500mb. Wanneer hij verlengd krijgt hij volgens de site 100min / 1GB. Dus mijn inziens profiteren de maand abbonementen ook, daar het dezelfde prijs is.Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 13:29:
[...]
Tele2 chat medewerker bevestigde dat een sim only een abo is wat voor onbepaalde tijd doorloopt en dat de verdubbeling loopt zolang je abo looptCranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:04:
Inderdaad, ja!

Hier ook van 200MB naar 400MB na een refresh (oud abbonement)joosthaarman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:04:
Ik heb een sim-only abonnement(elke maand opzegbaar) en vandaag inderdaad een dataverdubbeling gekregen! Ik had 2Gb en nu 4!
[afbeelding]
Als je een Android hebt staat er een update klaar van de app. Even update en misschien uit en inloggen en je zou je nieuwe bundel moeten kunnen zien. (Mits je in aanmerking komt uiteraard)Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:13:
Mooi! Bij mij kan de Tele2-app nog geen gegevens ophalen. De shop is wel bereikbaar en daar staan bij nog oude bundels in. Maar dat zal wel veranderen als de juiste gegevens kunnen worden opgehaald.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Dat loste het bij mij inderdaad op. Heb ook gelijk de bundel van 4 gigHugo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:32:
[...]
Als je een Android hebt staat er een update klaar van de app. Even update en misschien uit en inloggen en je zou je nieuwe bundel moeten kunnen zien. (Mits je in aanmerking komt uiteraard)
Verwijderd
Bij internetbundel staat nu “xxxMB + gratis 4G Verdubbelaar xxxMB”, misschien krijg je die extra data alleen als je ook echt gebruik maakt van 4G.
Vorig jaar tele 2 150 min +500mb (3g) gekozen vanwege de lage maandlasten, maandelijkse opzegbaarheid en ontbreken van aansluitkosten.
Onlangs gratis upgrade naar 4g (boeit me vrij weinig) en vandaag gratis de databundel vergroot van 500 naar 1500MB (al spreekt de poster van verdubbeling). Ik ben nog geen addertjes tegengekomen en dit had ik echt nodig (was anders overgestapt naar een 1GB bundel)
Omdat ik me altijd laat horen als ik negatieve ervaringen heb met bedrijven, vind ik het ook wel zo netjes om die spaarzame keren dat ik als klant in het zonnetje wordt gezet ook van me te laten horen. Dus nogmaals.
Dank je wel Tele2 (jullie hebben me nog een jaar als klant)
[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 12-11-2015 19:00 ]
'k Heb inderdaad Android en had de Tele2-app al geüpdate. Uit- en weer inloggen heeft ook niet geholpen.Hugo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:32:
[...]
Als je een Android hebt staat er een update klaar van de app. Even update en misschien uit en inloggen en je zou je nieuwe bundel moeten kunnen zien. (Mits je in aanmerking komt uiteraard)
Kwestie van geduld denk ik....
maar structureel gebruik daarvan staat Tele2 niet toe. Daarvan is
in ieder geval sprake als over een periode van 3 maanden of
langer, meer dan 50% van het gebruik plaatsvindt via een toestel
dat geen 4G (van Tele2) ondersteunt. In dat geval behoudt Tele2
zich het recht voor om passende maatregelen te nemen.
Dus als bezitter van een 3G telefoon, mag ik of een nieuwe telefoon kopen, of een nieuwe provider gaan zoeken?
Triest.
Als bezitter van een 3G toestel veranderd er niets. Je data word verdubbelt, echter omdat je alleen 3G doet word het weer gehalveerd eigenlijk.Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:41:
In incidentele gevallen mag je gebruik maken van een ander toestel dat geen 4G van Tele2 ondersteunt,
Dus als bezitter van een 3G telefoon, mag ik of een nieuwe telefoon kopen, of een nieuwe provider gaan zoeken?
Triest.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Maar als je nu heel veel in gebieden verblijft, waar geen 4G-dekking is, heb je dus botte pech. De prikkel voor Tele2 om dan z.s.m. te zorgen voor een goede denking is kleiner met een dergelijke clausule.
En ja, als je nog een goede 3G-foon hebt, dan heb je ook pech.
Lastige punten iig....
[ Voor 12% gewijzigd door Cranberry op 12-11-2015 19:01 ]
Volgens mij gaat het om een 4G-toestel, ze kijken niet naar het dekkingsgebied omdat je daar inderdaad nog even pech mee kunt hebben. Vind ik een goede middenweg trouwens.Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:59:
Ik snap het inderaad ook wel vanuit Tele2 bezien.
Maar als je nu heel veel in gebieden verblijft, waar geen 4G-dekking is, heb je pech. De prikkel voor Tele2 om dan z.s.m. te zorgen voor een goede denking is kleiner met een dergelijke clausule.
Lastig punt iig....
Dat staat er niet. Er staat dat er een 4G toestel gebruikt moet worden (en dat halen ze uit de IMEI denk ik).Cranberry schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:59:
Ik snap het inderaad ook wel vanuit Tele2 bezien.
Maar als je nu heel veel in gebieden verblijft, waar geen 4G-dekking is, heb je pech. De prikkel voor Tele2 om dan z.s.m. te zorgen voor een goede denking is kleiner met een dergelijke clausule.
Lastig punt iig....
Dat jij in een 3G gebied woont maakt dan niet uit lijkt me.
Au, en wat noemen ze dan een 4G toestelIn incidentele gevallen mag je gebruik maken van een ander toestel dat geen 4G van Tele2 ondersteunt,
Mijn One Plus One ondersteund slechts één van beide 4G banden welke Tele2 gebruikt, daardoor heb ik toch regelmatig geen beschikking over 3G. Hier in de buurt bijvoorbeeld heb ik daardoor geen 4G terwijl mijn broer zijn toestel welke beide banden ondersteund wel 4G pakt.
Ik betwijfel of ik daardoor meer dan 50% van de data via 4G verbruik. Maar aan de andere kant...er staat 4G toestel...en niet het verbruik van data
Ik denk en hoop dat de verdubbelaar voor bestaande klanten gewoon altijd geldig is, anders is het een bar en bar trieste actie van tele 2
Ik weet niet of klanten zonder 4G toestel de verdubbeling hebben gekregen. ALs dat zo is lijkt me die gewoon geldig. Als je de voorwaarden leest zijn die onderverdeeld naar de startdatum van je abonnement als ik het goed onthouden heb. Ik denk dus dat het meevalt en anders heb je gelijk.Zingo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:07:
Dus, als je nu die envelop hebt gehad dat je dubbele data hebt moet dat op een 4G toestel anders wordt het weer terug geschroeft? Als dat zo is mogen ze dat wel een wat beter benadrukken, anders is het een enkeltje reclame code commisie en nog wat andere gekke plekken om deze campagne aan te pakken.
Ik denk en hoop dat de verdubbelaar voor bestaande klanten gewoon altijd geldig is, anders is het een bar en bar trieste actie van tele 2
Ik ben eind april klant geworden en startte met een 150min/100MB maandelijks opzegbaar abonnement. Toen ik begrepen had dat ik begin september overgezet zou worden naar 4G heb ik eind augustus m'n abonnement laten upgraden naar 150min/500MB. Nu is dat dus 150min/1000MB geworden.
Wel laat de app nog steeds de oude bundel van 100MB zien. Volgens de app had ik dus 600MB en nu 1100MB, maar die 100MB werkte in de praktijk niet. Na 500MB ging ik echt terug naar 64kbps.
Overigens vond ik vandaag ook de poster van Tele2 in de brievenbus.
Juist, dit is al een jaar bekend. En ik moet het vinden via een topic op Tweakers.XanderDrake schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:53:
Lastig. 3G is niet te betalen voor Tele2 als je veel data verbruikt. Ik snap hun motivatie, en dit plan is echt al ruim een jaar bekend en besproken in dit topic
Maar ach, Tele2 denkt ook vrolijk dat mijn toestel 4G ready is... Het zal wel.
Gebruik van een toestel zonder 4G functie met een Tele2 Mobiel 4G toestelabonnement
Het nieuwe Tele2 4G toestelabonnement is uitsluitend bedoeld voor gebruik van de telecommunicatiediensten van Tele2 via het 4G netwerk van Tele2. Een nieuw Tele2 4G toestelabonnement dient daarom alleen gebruikt te worden met een toestel met een 4G functie dat bij het abonnement is geleverd door Tele2 of een van haar resellers. Gebruik van een ander toestel dat 4G van Tele2 ondersteunt, is toegestaan in combinatie met het Tele2 Mobiel 4G abonnement. In incidentele gevallen mag je gebruik maken van een ander toestel dat geen 4G van Tele2 ondersteunt, maar structureel gebruik daarvan staat Tele2 niet toe. Daarvan is in ieder geval sprake als over een periode van 3 maanden of langer, meer dan 50% van het gebruik plaatsvindt via een toestel dat geen 4G (van Tele2) ondersteunt. In dat geval behoudt Tele2 zich het recht voor om passende maatregelen te nemen.
Had ik ook nog aan gedacht, maar dan kwam ik wel weer dichtbij het tarief van 4GB maar dan met telefoon, wel 24 maand vast maar een goede deal ook (die heeft mijn vriendin vandaag afgesloten) dus ik hou het nog even bij mijn verdubbeling naar 2 GB.DirkZzZ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:00:
Gister nog even snel mijn abonnement een upgrade gegeven naar van 1GB naar 2GB. Staat nu netjes op 4GB, leuke actie
Maar dit breekt de markt wel open - goed bezig, hopen dat de toeloop van nieuwe klanten niet erg veel sneller gaat dan de netwerk groei (ik zit altijd bij nieuwe providers omdat ik concurrentie graag steun en daar ongemakken als mindere dekking voor lief neem). Meestal valt dat mee en gaat het goed, soms in de randstad op drukke plekken minder, maar ach dat had je ook met de iPhone en t-Mobile.
Nee is het antwoord. Prepaid is nog onbekend of het naar 4g zal gaan.J.vh schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:58:
Excuses als dit al eerder gevraagd is, maar ik kon het niet zo snel vinden. Hebben mensen met Tele2 Prepaid al 4G kunnen gebruiken?
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
"De internetbundels zijn geldig tot je volgende factuurperiode. Omdat we niet houden van nare verrassingen krijg je op 80% verbruik van je internetbundel van ons een sms. Je krijgt er ook één als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Wil je nog wel internetten? Bestel dan via sms of de MijnTele2 app eenmalig een Extra Internetbundel. Je kunt je verbruik van je internetbundel zien in de Tele2 app. De maximale down- & upload snelheden zijn: 14.4Mbit/s voor downloaden en 2Mb/s voor uploaden. Bij de internetbundels van Tele2 geldt een Fair Use Policy. Wij rekenen géén buiten-de-bundel tarieven voor internet. Als je reguliere internetbundel leeg is, brengen we de snelheid naar beneden. Of kun je een extra internetbundel kopen."
In de voorwaarden staat het wel duidelijk zie ik nu. (https://www.tele2.nl/wp-c...iele_telefoondiensten.pdf)
[ Voor 7% gewijzigd door Frenkel88 op 12-11-2015 23:02 ]
Zijn er nog voorwaarden waar je als klant aan moet voldoen?
Ook Tele2 heeft er belang bij dat je z.s.m. van het eigen 4G-netwerk gebruik gaat maken.
Sinds wanneer heb je welk abonnement?
Als ik een nieuw 4G aanvraag, dan heb ik sneller internet, maar niks meer buiten de bundel.
Als ik niks verander, blijf ik op 3G, betaal ik exact hetzelfde, maar kan ik onbeperkt "traag" internetten.
Ik hoor daar ook nog bij , Ik ben ook nog niet overgezet op 4GBytePhantomX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:10:
Blijkbaar ben in een uitzondering bij Tele2. Ik heb nog geen 4G en ik zie ook nog geen verdubbeling van de data bundel.
Zijn er nog voorwaarden waar je als klant aan moet voldoen?
en ik merk dat ik ook geen verdubbeling heb gekregen van Tele2
en dan zetten ze even vrolijk neer dat alle klanten een verrassing krijgen

Waarschijnlijk hebben ze hier ook weer die fameuze robot ingezet die klanten overzet en duurt het nog een half jaar. Ik zou al vanaf juli 4G moeten hebben.
Ik ga zeker overstappen, ben ondertussen een beetje klaar met Tele2. Veel beloven, veel pers berichten, veel marketing, maar leveren dat lukt ze niet.
[ Voor 0% gewijzigd door BytePhantomX op 13-11-2015 12:12 . Reden: typo ]
Nu ik ben omgezet ben ik verder wel tevreden over Tele2. De snelheid, de prijs en de dekking vind ik goed.
Als men scherp op de prijs blijft zitten, zie ik vooralsnog geen aanleiding om over te stappen.
Het kadootje is dus in de Maand December 1 Malig 1GB Extra internet (niet meeneembaar na volgende maand)BytePhantomX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:11:
Net een twitter berichtje gestuurd. Ik ben zeker niet vergeten en ik krijg ook de 'verassing'.
Waarschijnlijk hebben ze hier ook weer die fameuze robot ingezet die klanten overzet en duurt het nog een half jaar. Ik zou al vanaf juli 4G moeten hebben.
Ik ga zeker overstappen, ben ondertussen een beetje klaar met Tele2. Veel beloven, veel pers berichten, veel marketing, maar leveren dat lukt ze niet.
Ik zit dus ook in het zelfde schuitje alleen ik heb net in Sept me contact met 2 jaar verlengt waar ik giga veel spijt van heb nu
Ik ben nu ook de ene na de andere klacht aan het doorgeven en heb ze nu gezegt dat ze met een oplossing moeten komen het liefste natuurlijk een kosteloze ontbinding van mijn contract aangezien ik al 5 jaar klant ben aan 1 stuk door
Ze vinden blijkbaar nieuwe klanten intressanter dan huidige klanten.
Als je bent overzet naar 4g krijg je alsnog de dataverdubbelaar als ik het goed heb begrepenchris-drielsma schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:35:
[...]
Het kadootje is dus in de Maand December 1 Malig 1GB Extra internet (niet meeneembaar na volgende maand)
Ik zit dus ook in het zelfde schuitje alleen ik heb net in Sept me contact met 2 jaar verlengt waar ik giga veel spijt van heb nu
Ik ben nu ook de ene na de andere klacht aan het doorgeven en heb ze nu gezegt dat ze met een oplossing moeten komen het liefste natuurlijk een kosteloze ontbinding van mijn contract aangezien ik al 5 jaar klant ben aan 1 stuk door
Is dat door tele2 dan bevestigd dat je als nog daarna een verdubbelaar krijgt:?Ammaniti schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:51:
[...]
Als je bent overzet naar 4g krijg je alsnog de dataverdubbelaar als ik het goed heb begrepen
Ik heb n.l. net aangegeven bij tele2 dat ik er niet mee akkoord ga van 1GB eenmalig als verrassing en dat ik dat wel mag eisen als 5 jaar klant.
Alle bestaande klanten krijgen m.i. die verdubbeling, kan je volgens mij ook wel zien in mijn tele2.chris-drielsma schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:35:
[...]
Het kadootje is dus in de Maand December 1 Malig 1GB Extra internet (niet meeneembaar na volgende maand)
Daarnaast heb je een contract afgesloten, waar je op dat moment blij mee was. Tuurlijk is het jammer dat het verandert, maar dan had je maar geen contract moeten afsluiten...
Ze hebben wel vaak genoeg belooft: binnenkort / morgen / vandaag ziet iedereen op 4G. En dat is in juli al begonnen. Er zijn genoeg mensen die met die belofte bij tele2 een contract hebben afgesloten. En nu blijkt dat het vooral marketing is, sommige mensen al wel over zijn, maar veel nog niet. En waarom de één wel en de ander niet. Niemand die het weet, behalve de robot die willekeurig mensen over zet.
Wat ik van Tele2 heb vernomen is dat alle klanten die voor 12 november (dus voor de nieuwe abonnementsvormen) een abonnement hadden lopen bij Tele2 in aanmerking komen voor die verdubbeling, ongeacht of je gebruik maakt van 4G of niet. Wel zullen alle klanten in principe in het nieuwe 4G systeem worden gezet en kunnen daar met een 4G-toestel gebruik van maken.
Klanten die na 12 november een abonnement hebben afgesloten, krijgen deze verdubbeling niet. Zij vallen momenteel ook als enige onder de nieuwe voorwaarden (lees: fair use policy, 50% van de tijd met 4g toestel etc.) Klanten die de verdubbeling hebben gekregen hoeven zich over die nieuwe voorwaarden dus niets aan te trekken.
Jup, heb het even gecontroleerd en op twitter webcare wordt dit ook gezegdchris-drielsma schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:25:
[...]
Is dat door tele2 dan bevestigd dat je als nog daarna een verdubbelaar krijgt:?
Ik heb n.l. net aangegeven bij tele2 dat ik er niet mee akkoord ga van 1GB eenmalig als verrassing en dat ik dat wel mag eisen als 5 jaar klant.
Wat mij betreft erg jammer. Ik snap niet waarom sommige providers prepaid aansluitingen altijd buitensluiten van dit soort dingen. En het lijkt me toch dat er altijd wel een markt is voor prepaid. Tele2 denkt daar dus anders over.

Voor providers is het aantrekkelijker een klant te hebben die maandelijks betalen, ook al is het maar een paar euro.
Ik heb nog geen 4G en heb 2GB internet, zou ik denken jullie naar 4GB gaan?
Het gaat specifiek over 4G abbonementen. MIsshchien wel wanneer je 4g aanvraagt.maurits82 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:11:
Hmm, m'n vriendin is al enige tijd over naar 4G en gaat nu gratis van 1gb naar 2gb internet.
Ik heb nog geen 4G en heb 2GB internet, zou ik denken jullie naar 4GB gaan?
Ik vind het wel prettig hoewel ik vaak buiten een 4g gebied zit.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
We hebben hetzelfde abonnement, heb al paar keer gebeld of er iets fout is gegaan om naar 4G te gaan, maar ben door de robot nog niet geselecteerd.Kevinp schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:46:
[...]
Het gaat specifiek over 4G abbonementen. MIsshchien wel wanneer je 4g aanvraagt.
Ik vind het wel prettig hoewel ik vaak buiten een 4g gebied zit.
Zou toch niet zo zijn dat omdat ik niet geselecteerd ben buiten de boot val?
*edit
Ik heb ook een berichtje ontvangen dat ik binnen 2 weken iets per post krijg. Zal hetzelfde wel zijn (met een beetje geluk ben ik dan ook geselecteerd voor 4G ... beetje de reden waarom ik in december voor Tele2 ben gegaan en een 4G telefoon met de juiste frequenties heb gekocht) ... naja, geduld is een schone zaak.
[ Voor 24% gewijzigd door Whiskey48 op 14-11-2015 13:07 ]
Iemand enig idee op welke termijn dit verwacht kan worden??
Ben benieuwd wat dat voor de *bliep klanten betekent. Die zijn op 1 april allemaal van T-mobile overgezet naar Tele2. En *bliep is prepaid, 3G.J.vh schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:25:
Om nog even terug te komen op 4G met Tele2 Prepaid, ik heb een chat gehad met een medewerker van de Tele2 klantenservice. De medewerker wist mij het volgende te vertellen: Tele2 Prepaid klanten zullen geen toegang krijgen tot 4G, omdat Tele2 op termijn gaat stoppen met het aanbieden van prepaid-aansluitingen.
Wat mij betreft erg jammer. Ik snap niet waarom sommige providers prepaid aansluitingen altijd buitensluiten van dit soort dingen. En het lijkt me toch dat er altijd wel een markt is voor prepaid. Tele2 denkt daar dus anders over.
Stopt *bliep er nu mee?
Verwijderd
Bliep gaat er niet mee stoppen die gaat juiste flinke bundels aanbieden net als Tele2 op het 4G netwerk , ook is het mogelijk dat ze weer onbeperkt gaan aanbieden op een lagere snelheid .pa2ra schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:11:
[...]
Ben benieuwd wat dat voor de *bliep klanten betekent. Die zijn op 1 april allemaal van T-mobile overgezet naar Tele2. En *bliep is prepaid, 3G.
Stopt *bliep er nu mee?
Zuig je dit uit je duim of heb je echte aanleiding dit te schrijven?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:00:
[...]
Bliep gaat er niet mee stoppen die gaat juiste flinke bundels aanbieden net als Tele2 op het 4G netwerk , ook is het mogelijk dat ze weer onbeperkt gaan aanbieden op een lagere snelheid .
Ik heb altijd begrepen dat 4G niet langzamer dan 14,4 Mbit/s kan. Dus als ze 'onbeperkt' zouden aanbieden op het Tele2 netwerk (4G) dan lijkt me dat heel prettig...
En 14,4 Mbit/s is niet echt langzaam...
Ik had begrepen dat *Bliep juist ging overstappen naar Tele2 om in de toekomst wellicht 4G aan te kunnen bieden. En natuurlijk omdat het vroegere "onbeperkt"-beleid van *Bliep bij T-Mobile niet meer houdbaar was.pa2ra schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:11:
[...]
Ben benieuwd wat dat voor de *bliep klanten betekent. Die zijn op 1 april allemaal van T-mobile overgezet naar Tele2. En *bliep is prepaid, 3G.
Stopt *bliep er nu mee?
Als je het afknijpt dan is het langzamer. Daarom hebben de providers ook bundels die na gebruik extreem traag worden.pa2ra schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:55:
[...]
Zuig je dit uit je duim of heb je echte aanleiding dit te schrijven?
Ik heb altijd begrepen dat 4G niet langzamer dan 14,4 Mbit/s kan. Dus als ze 'onbeperkt' zouden aanbieden op het Tele2 netwerk (4G) dan lijkt me dat heel prettig...
En 14,4 Mbit/s is niet echt langzaam...
Afknijpen wil je altijd doen op netwerkniveau en niet op radioniveau omdat je anders enorm veel overhead toevoegt.
Op uitzondering van een handjevol klanten, die om technische reden momenteel niet veranderd kunnen worden (denk aan een lopende wijziging b.v.) zijn alle klanten die de melding hebben gekregen dat hun data wordt verdubbeld, in 1 dag verdubbeld (Op donderdag 12 november). Dat handjevol klanten wordt de aankomende weken gecorrigeerd.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:10:
Ik vraag me trouwens af of het een robot/script is of dat iemand het gewoon handmatig inklopt aangezien het zo lang duurt en ze gebaat zijn bij een snelle overgang (elke 4G-gebruiker sparen ze kosten mee uit).
En met betrekking tot de mededeling dat Tele2 stopt met prepaid, op het hoofdkantoor is daar i.i.g. nog niets van bekend...
Op een klein aantal klanten na (rond de 30K) zijn alle klanten met een 4G handset inmiddels ook overgezet.
[ Voor 31% gewijzigd door SkyFlyer op 15-11-2015 22:34 ]
Klopt, dat doe je op netwerkniveau. Maar ik meen dat KPN altijd aangaf prepaid niet op 4G te kunnen zetten omdat er een soort 'minimale afknijpsnelheid' op LTE bestaat...Sorcerer8472 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:56:
[...]
Als je het afknijpt dan is het langzamer. Daarom hebben de providers ook bundels die na gebruik extreem traag worden.
Afknijpen wil je altijd doen op netwerkniveau en niet op radioniveau omdat je anders enorm veel overhead toevoegt.
Waarom zijn mensen het afgelopen half jaar nog niet overgezet, terwijl het nu wel lijkt te kunnen in 1 dag voor een grote groep.SkyFlyer schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:34:
Ik kan je verzekeren dat het een robot is. (Combinatie PL/SQL scripts met test automatisering software en custom GUIs)
Op een klein aantal klanten na (rond de 30K) zijn alle klanten met een 4G handset inmiddels ook overgezet.
Ik zal trouwens wel niet meer overgezet worden. Was het zo zat dat ik mijn abo ga afkopen en een contract bij een andere partij heb afgesloten.
Klanten moesten worden gemigreerd naar een nieuw systeem. Dat moet je stapsgewijs laten doen zodat je problemen snel kunt opvangen. Stel je doet 800.000 mensen tegelijk overzetten en er gaat bij 20.000 wat fout dan heeft de klantenservice het drukBytePhantomX schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:25:
[...]
Waarom zijn mensen het afgelopen half jaar nog niet overgezet, terwijl het nu wel lijkt te kunnen in 1 dag voor een grote groep.
Ik zal trouwens wel niet meer overgezet worden. Was het zo zat dat ik mijn abo ga afkopen en een contract bij een andere partij heb afgesloten.
De migratie van Hi klanten naar KPN ging ook niet van een op andere dag. Daar zette ze op het hoofdkantoor van KPN de eerste ~20.000 klanten ook over met een laptop en een druk op enter, waarna de champagne werd ontkurkt, om dat vervolgens stapsgewijs voor de rest van de oud Hi klanten te doen.
Zitten klanten eenmaal in het nieuwe systeem, dan kan je natuurlijk heel simpel (bij wijze van) de abonnementen aanpassen. En dus ook dubbele data etc.
Volgens de klantenservice wordt iedereen voor 26 maart overgezet...SkyFlyer schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:34:
Ik kan je verzekeren dat het een robot is. (Combinatie PL/SQL scripts met test automatisering software en custom GUIs)
met andere woorden dat kan nog wel even duren!
[ Voor 64% gewijzigd door Arjant2 op 16-11-2015 11:36 ]
Nee hoor, je kunt LTE afknijpen op elke gewenste snelheid, zolang je dat maar achter de schermen doet en niet direct in het netwerk zelf. Er kan prima een netwerkrestrictie van bijvoorbeeld 64 kbps ingezet worden op 4G.pa2ra schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:38:
[...]
Klopt, dat doe je op netwerkniveau. Maar ik meen dat KPN altijd aangaf prepaid niet op 4G te kunnen zetten omdat er een soort 'minimale afknijpsnelheid' op LTE bestaat...

Facebook Pagina Tele2

Hele filmpje was te zien bij de Analyst & Journalist Meeting afgelopen woensdag.
Daar hadden ze het erover dat je die deze week zou gaan zien.
@43:55 http://edge.media-server.com/m/p/o4vg3px3
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7