[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:35

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

lol krijg ik dus die enorme poster in de post, leuk en aardig, maar mijn abbo loopt over krap een maand af :+
Ach ja, ik ga toch naar 2GB per maand, kan ik er nu alvast even aan wennen.

Laatste tijd wel erg belabberde 4G ontvangst trouwens, op plaatsen waar ik eerst wel-niet 4G had krijg ik nu weer met moeite HSPDA en niet eens +. Beetje jammer, maar het zal wel een reden hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
Bedankt voor de info ben de hele presentatie aan het bekijken, interessant :)
Zag ook langskomen dat Tele2 ook Shops gaat openen om langs te komen. Zeker een hele goede stap als het aan mij ligt.
Valt me wel een beetje tegen dat ze dat nieuws zo groot brengen... Wauw wat zit ik te wachten op een irritante reclame van Tele2 elke dag te zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:25

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

kuusj98 schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:58:
lol krijg ik dus die enorme poster in de post, leuk en aardig, maar mijn abbo loopt over krap een maand af :+
Ach ja, ik ga toch naar 2GB per maand, kan ik er nu alvast even aan wennen.

Laatste tijd wel erg belabberde 4G ontvangst trouwens, op plaatsen waar ik eerst wel-niet 4G had krijg ik nu weer met moeite HSPDA en niet eens +. Beetje jammer, maar het zal wel een reden hebben.
Ook zendmasten hebben wel eens last van een storing of moeten vanwege werkzaamheden uitgezet worden. In welk postcodegebied ervaar je dat?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 21:12
Heeft een van jullie een idee welke specs een toestel nodig heeft om VoLTE geschikt te zijn voor het nieuwe Tele2 netwerk? De webshops bieden momenteel alleen de S6-serie, iPhones en Xperia Z5's en LG G4 aan. Het lijkt mij dat er toch wel meer toestellen geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

JTH4 schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:02:
Heeft een van jullie een idee welke specs een toestel nodig heeft om VoLTE geschikt te zijn voor het nieuwe Tele2 netwerk? De webshops bieden momenteel alleen de S6-serie, iPhones en Xperia Z5's en LG G4 aan. Het lijkt mij dat er toch wel meer toestellen geschikt zijn?
Die zullen er ongetwijfeld zijn maar niet op de Nederlandse markt te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 18:39
JTH4 schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:02:
Het zullen waarschijnlijk de nieuwere toestellen zijn vanaf de S5 ongeveer. iPhone's vanaf 5 serie? Windows phone toestellen en zoals je al zei de nieuwere telefoon's van 2015 met 4g+ ondersteuning.

Maar in de loop van de tijd zal tele2 en andere providers hier wel meer nieuws over geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat een LG G3 met een update wel volte geschikt gemaakt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 21:12
Het punt is namelijk dat ik best zou willen overstappen naar een nieuw 4G abonnement bij Tele2, maar niet met de toestellen die er nu bijgeleverd worden. Lijkt me toch dat ze zoveel mogelijk toestellen met de abonnementen aanbieden die ondersteuning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
k---evi-n schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:09:
[...]

Het zullen waarschijnlijk de nieuwere toestellen zijn vanaf de S5 ongeveer. iPhone's vanaf 5 serie?

Maar in de loop van de tijd zal tele2 en andere providers hier wel meer nieuws over geven :)
De iPhone 6 en 6+ hebben VoLTE, de iPhone 6S en 6S+ hebben VoLTE en CA (4G+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
PWA777 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, je kunt LTE afknijpen op elke gewenste snelheid, zolang je dat maar achter de schermen doet en niet direct in het netwerk zelf. Er kan prima een netwerkrestrictie van bijvoorbeeld 64 kbps ingezet worden op 4G.
aha, goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 15:55
JTH4 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:20:
Het punt is namelijk dat ik best zou willen overstappen naar een nieuw 4G abonnement bij Tele2, maar niet met de toestellen die er nu bijgeleverd worden. Lijkt me toch dat ze zoveel mogelijk toestellen met de abonnementen aanbieden die ondersteuning hebben.
Je kunt ook bestellen via een reseller zoals Typhone.nl. Die hebben meer keus, zoals een LG G4S. Uiteraard is er nog veel meer te vinden, ook bij andere resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Toen ik in het filmpje hoorde dat het einddoel van hun uitrol eind 2016 is om 90% dekking aan de bevolking te geven was ik teleurgesteld. Totdat ik besefte dat hij zei 90% deep indoor penetration oftewel 90% van de bevolking heeft prima 4G binnenhuis dekking. Dan is het een stevige mijlpaal die ze willen beteiken, en ook mooi dat je dan daar ook meteen kan bellen over 4G. Met een beetje geluk bereiken ze daarmee ook enkele plaatsen met slecht of geen vast internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Dat zie je inderdaad al beetje, je ziet in Flevoland op afgelegen plekken Tele2 sites waar niemand of bijna niemand een mast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met Tele2 4G is best goed, in de randstad heb ik bijna altijd 4G (in de trein valt het wel eens kort weg, maar dat had ik met andere providers ook) en dat ik nu gratis een verdubbeling in data heb is helemaal leuk. Toen ik laatst een speedtest deed thuis (wel bij het raam voor het beste bereik) had ik 90 Mbit down en 20 Mbit up met een ping vna 25 ms. Niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 23:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Een nieuwe commercial?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan... :P

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-08 23:44
Krijg vandaag mijn Nexus 6P binnen :P Iemand toevallig ervaring mee op het Tele2 netwerk? Ontvangst, snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Intr3pid schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:18:
Krijg vandaag mijn Nexus 6P binnen :P Iemand toevallig ervaring mee op het Tele2 netwerk? Ontvangst, snelheden?
En hoe bevalt het? Ben wel heel benieuwd aangezien Tele2 zelf (of via webshops) de Nexus 6P of bijvoorbeeld een Moto X Style niet aanbied.

Maar ze zwijgen dus over de reden, al gok ik dus dat het om VoLTE gaat.Tele2 heeft het natuurlijk het liefst dat je over over hun eigen 4G netwerk belt en die telefoons ondersteunen dit (nog) niet? Of levert dit zelfs problemen op? Wel 4G data bereik, maar vervolgens niet kunnen bellen omdat dit niet dezelfde standaard is als Tele2 gebruikt?

Weet verder vrij weinig van dergelijke technieken af, dus misschien is het allemaal onzin wat ik zeg :P
Heb nog contact opgenomen met de klantenservice van Tele2 maar die hadden überhaupt weinig zin om iemand te helpen denk ik ('nee daar weet ik niets van, heb ik zo u vraag voldoende beantwoord?' ehh wat denk je zelf 8)7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
via phonehouse/mediamarkt iPhone 6s 16gb voor 45 euro per maand met onbeperkt bellen en smsen en 4GB data.. met 0 euro bijbetalen voor het toestel maakt het toch wel interessant om naar Tele2 te gaan kijken.
Zelfde soort abonnement is bij een KPN al duurder, in ieder geval met bijbetaling..

Ik lees zo veel verschillende verhalen in dit onderwerp dat ik heel benieuwd ben wat ik nou moet doen.. wel of geen tele2 4gb abonnement met de iPhone 6s..wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
Waar woon je/ben je veel? Heb je de dekkingskaart bekeken?https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Volgens de dekkingskaart is er in Wormer 4G...als ik echter op mijn straat en huisnummer zoek..precies in mijn huis geen 4g dekking binnen en buiten mijn huis een beetje haha..

ik ben veel rond Wormer/Zaanstad -> Leerdam/Utrecht/Naarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Nexus 6P vandaag op Tele2 netwerk getest een werkt prima. De reden dat Tele2 de Nexus 6P niet aanbiedt (zelf of via wederverkopers) is inderdaad dat er geen VoLTE ondersteuning is voor het Tele2 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
Ik begrijp niet helemaal wat dat betekend:p als ik de iphone 6s neem heb ik niet de snelheid van kpn?

Heb nu een galaxy s4 met een 4g kpn bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:49
Queros schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:52:
Ik begrijp niet helemaal wat dat betekend:p als ik de iphone 6s neem heb ik niet de snelheid van kpn?
Zowel de iPhone 6s als Tele2 ondersteunen LTE Advanced. Theoretisch gezien kan je dus dezelfde snelheden halen als bij KPN.

Misschien zelfs nog wat meer ivm de bandbreedte op 2600Mhz, maar daar staat dan wel weer tegenover dat die band zwakker is naarmate je jezelf verder van de zendmast bevindt.
SkyFlyer schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:31:
Nexus 6P vandaag op Tele2 netwerk getest een werkt prima. De reden dat Tele2 de Nexus 6P niet aanbiedt (zelf of via wederverkopers) is inderdaad dat er geen VoLTE ondersteuning is voor het Tele2 netwerk.
Waar zit het hem dan precies in? Ligt dat aan Google of aan Tele2? Ik heb weinig verstand van die techniek maar als dit -volgens tele2- dé manier van bellen is in de toekomst, is het dan niet vreemd dat Google's laatste flagships dit niet ondersteunen?

[ Voor 35% gewijzigd door pimsaint op 21-11-2015 05:41 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Alle providers hebben 30 MHz tot hun beschikking voor LTE-CA (wat ze op dit moment inzetten).

De 6P heeft gewoon ondersteuning voor VoLTE, maar de provider en fabrikant moeten de telefoons wel vrijgeven/valideren voor deze ondersteuning en een update pushen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Omdat er nog geen algemene/generieke standaard is voor VoLTE moet er in de firmware provider specifieke aanpassingen/instellingen gedaan worden. Voor Tele2 is dit heel belangrijk, omdat zij 4G only zijn, voor de meeste providers (ook Tele2 SE) is dit een Add-on. Dit betekend voor de meeste fabrikanten dat ondersteuning niet bovenaan hun prioriteiten lijstje staat (/stond). Specifiek voor Nexus geeft Google nog geen prioriteit aan een kleine provider als Tele2 NL.

Erg jammer, want er zijn veel fans van Nexus binnen Tele2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 07:04:
Alle providers hebben 30 MHz tot hun beschikking voor LTE-CA (wat ze op dit moment inzetten).

De 6P heeft gewoon ondersteuning voor VoLTE, maar de provider en fabrikant moeten de telefoons wel vrijgeven/valideren voor deze ondersteuning en een update pushen.
SkyFlyer schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:35:
Omdat er nog geen algemene/generieke standaard is voor VoLTE moet er in de firmware provider specifieke aanpassingen/instellingen gedaan worden. Voor Tele2 is dit heel belangrijk, omdat zij 4G only zijn, voor de meeste providers (ook Tele2 SE) is dit een Add-on. Dit betekend voor de meeste fabrikanten dat ondersteuning niet bovenaan hun prioriteiten lijstje staat (/stond). Specifiek voor Nexus geeft Google nog geen prioriteit aan een kleine provider als Tele2 NL.

Erg jammer, want er zijn veel fans van Nexus binnen Tele2 zelf.
Dankjewel voor jullie uitleg! Maakt het weer een stuk duidelijker :) Erg jammer inderdaad, ben toch wel toe aan een nieuwe telefoon, maar hoef nu juist ook weer niet nodig over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik zou de ondersteuning voor VoLTE als consument niet mee laten wegen, het biedt kleine voordelen b.v. het opbouwen van een verbinding is ongeveer 2 seconden, maar voor de rest merk je er weinig van. Het is met vervelend voor Tele2 zelf, die bel minuten moet blijven betalen aan T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is bij jullie de accuduur in vergelijking met andere 4G aanbieders/ met 3G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 17:07:
Hoe is bij jullie de accuduur in vergelijking met andere 4G aanbieders/ met 3G?
'k Heb met betrekking daartoe nooit metingen gedaan. Ik heb geen merkbaar verschil waargenomen tussen 4G via KPN of Tele2. Omdat accuduur zo afhankelijk is van wat je met je telefoon doet, kan ik niets zinvols zeggen over een evt. verschil tussen 3G en 4G.

Wel doe ik nu langer met een acculading doe, omdat ik thuis net op 't randje zat tussen net wel en net geen 4G. Hierdoor liep de accu veel sneller leeg. Het overkwam me regelmatig dat er 's avonds toen ik naar bed ging, nog voldoende lading was en dat de accu gewoon echt leeg was en de telefoon dus uit was gegaan.
Sinds ik ook binnenshuis fantastische 4G-ontvangst heb, is dat probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Frenkel88 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:57:
Ik vind onderstaande wel wat dubbel in de voorwaarden. Gaat de internetsnelheid bij een verbruikte internetbundel omlaag of stopt het internet? Het staat er allebei. ;)

"De internetbundels zijn geldig tot je volgende factuurperiode. Omdat we niet houden van nare verrassingen krijg je op 80% verbruik van je internetbundel van ons een sms. Je krijgt er ook één als je helemaal door je bundel bent. Je kunt dan niet meer internetten, ook niet op lage snelheid. Wil je nog wel internetten? Bestel dan via sms of de MijnTele2 app eenmalig een Extra Internetbundel. Je kunt je verbruik van je internetbundel zien in de Tele2 app. De maximale down- & upload snelheden zijn: 14.4Mbit/s voor downloaden en 2Mb/s voor uploaden. Bij de internetbundels van Tele2 geldt een Fair Use Policy. Wij rekenen géén buiten-de-bundel tarieven voor internet. Als je reguliere internetbundel leeg is, brengen we de snelheid naar beneden. Of kun je een extra internetbundel kopen."

In de voorwaarden staat het wel duidelijk zie ik nu. (https://www.tele2.nl/wp-c...iele_telefoondiensten.pdf)
Toch de voorwaarden van Tele2 kunnen vinden via jouw post.

Maar goed ook want ik wilde een 24Gb abonnement nemen om te kunnen tetheren naar mijn laptop maar dat is dus niet toegestaan volgens de voorwaarden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 gedoogt tethering
Tele2 voert een ander beleid. In de Fair Use Policy van Tele2 staat: "internet op je Mobiel-bundels zijn niet bedoeld voor het gebruik van een mobiele telefoon of PDA in combinatie met een laptop – al dan niet via bluetooth. De simkaart die hoort bij je 'internet op je mobiel' abonnement mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.
http://kassa.vara.nl/file...ement_Tele2_Tethering.pdf
Tele2 heeft tethering niet standaard uitgeschakeld, het is dus mogelijk. Echter raden wij onze klanten af op hun mobiel te gebruiken als modem voor een laptop aangezien dit groot dataverbruik toch gevolg kan hebben en onze klanten onaangenaam kan verrassen met hogere verbruikskosten."
Er staat niet dat het niet mag ;)

Daarnaast worden op het Tele2 forum diverse malen tips gegeven over het opzetten van een Hotspot. Ik zie ook in de AV niks terug dat het niet mag. Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dit bedoelt;
Gebruik van de Dienst dat niet als redelijk gebruik wordt
aangemerkt is in ieder geval, maar niet uitsluitend:
a. Gebruik in combinatie met aan ander apparaat dat niet door
Tele2 als geschikt is bevonden.
b. Gebruik met meerdere apparaten tegelijk via hetzelfde
mobiele netwerk. Door het gebruik van meerdere (rand)
apparaten kunnen netwerkproblemen ontstaan, waardoor de
kwaliteit voor andere gebruikers niet kan worden
gewaarborgd;
c. Continue of bijna continue gebruik, door langdurige openstaande
verbindingen, zoals gebruik als een babyfoon-router
of als telefooncentrale.
d. Gebruik van een mobiele telefoon of “personal digital assistant”
(pda) in combinatie met een laptop of computertablet,
al dan niet via bluetooth (“tethering”);
Ook hier staat niet dat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online

Het staat er letterlijk, dat het niet mag, tethering naar een laptop of tablet.

Er zullen misschien manieren zijn dat het heus wel werkt maar er is een kans dat ze er achter kunnen komen en dan heb ik dus niks meer aan dat abonnement.

Ze hebben wel een statement gedaan naar Kassa waarin het wel gedoogd wordt.
Er staat ook dat ze het niet kunnen controleren.

Als ik gezeik krijg met Tele2, hoeveel is dat statement naar Kassa dan waard?

[ Voor 61% gewijzigd door Ernemmer op 22-11-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:28:

Het staat er letterlijk, dat het niet mag, tethering naar een laptop of tablet.

Er zullen misschien manieren zijn dat het heus wel werkt maar er is een kans dat ze er achter kunnen komen en dan heb ik dus niks meer aan dat abonnement.

Ze hebben wel een statement gedaan naar Kassa waarin het wel gedoogd wordt.
Er staat ook dat ze het niet kunnen controleren.

Als ik gezeik krijg met Tele2, hoeveel is dat statement naar Kassa dan waard?
Lees de eerste twee regels nogmaals.Het staat er niet letterlijk.
Gebruik van de Dienst dat niet als redelijk gebruik wordt
aangemerkt is in ieder geval, maar niet uitsluitend:
Als je echt zeker wilt weten, bel ze dan, of vraag het op het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Elders gaf Tele2 aan dat ze willen voorkomen dat klanten hun hele bundel op het T-Mobile netwerk gaan verstoken. Dat kost eenvoudigweg teveel aan roamingkosten voor Tele2. Daarom verwacht ik niet dat Tele2 bij je komt klagen als je via thethering je bundel gebruikt. En al helemaal niet als je je bundel opmaakt en een nieuwe bundel bij koopt of als je slechts een klein deel van de bundel gebruikt.

Maar wees wijs en zorg dat je hierover een statement krijgt van Tele2. Ik zou beginnen met vragen of het een probleem is als je de data op het eigen 4G netwerk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovitsch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Ernemmer schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:12:
[...]

Toch de voorwaarden van Tele2 kunnen vinden via jouw post.

Maar goed ook want ik wilde een 24Gb abonnement nemen om te kunnen tetheren naar mijn laptop maar dat is dus niet toegestaan volgens de voorwaarden. :(
Toch nog maar even met Tele2 contact opgenomen. Blijkt dat de fairuse policy die je noemt de policy van de oude abonnementen betreft. Er moet dus volgens de medewerker een nieuwe policy komen.

Het antwoord wat ze mij nu gaven: tetheren naar laptop wordt gedoogd. Dus 24 gig opmaken oa. d.m.v. thetering is toegestaan.

Ik denk dat dit wel klopt. Fairusepolicy is namelijk normaal gesproken alleen van toepassing als iets 'onbeperkt' wordt aangeboden zoals onbeperkt sms of onbeperkt bellen. Dit betreft dus geen aanbieding van onbeperkt internet o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat klinkt eigenlijk ook wel logisch, misschien toch maar een abonnementje nemen, erg duur is het niet.
Nu wil ik alleen nog even kunnen testen wat voor snelheid ik op deze locatie ga kunnen halen. Weet iemand een manier om 4G te testen van Tele2? Een pre-paid kaartje zal wel geen 4g hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 11:23
Iedereen al post gehad van Tele2?
Ik zit er nog steeds op te wachten. Ze hebben het mij wel aangekondigd.
"Houd je brievenbus in de gaten voor wat extra liefde van Tele2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:14
Als je de poster bedoelt, ja, die heb ik gehad. Aan de andere kant, e-mails van hun is een ander verhaal: geen bericht over 4G, geen bericht over "houd je brievenbus in de gaten" en de facturen krijg ik vaker niet dan wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Morgen is het twee weken geleden, dus houd morgen je brievenbus in de gaten (met eventuele uitloop ivm postnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik loop wel eens het forum van Tele2 door, gewoon voor wat informatie of de lol. Soms moet ik toch wel enorm lachen om de vragen. Zo kwam ik net dit tegen:
Ik heb een iphone 6 Plus maar als ik naar instellingen ga en bij datanetwerk dan kan ik kiezen voor 2G/3G en LTE maar ik wil gewoon 4G, hoe krijg ik dat op me iphone?.
:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:10
Voor de personen die hier nog geen 4G gekregen hebben, ik hoop dat jullie niet een iPhone 5 hebben, want die gaat niet werken op 4G van Tele2.

Kwam vorige week iemand tegen die ook opmerkte dat hij nog steeds geen 4G had, terwijl hij met een iPhone 5 rondliep.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalty
Ik ben een klein gebruiker en in het goedkoopste segment is Tele2 niet meer goedkoop.
En aan zo veel data heb ik niets aan. Dus dat word overstappen.
Afbeeldingslocatie: https://shop.tele2.nl/email-images/mijntele2/liefde.png
Maar wilde hun liefde afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Tele 2 ook nog iets met Prepaid gaat doen? Jammer dat Tele 2 daar achter lijkt te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Verwacht geen spannende ontwikkelingen op prepaid op de korte termijn.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:41:
Weet iemand of Tele 2 ook nog iets met Prepaid gaat doen? Jammer dat Tele 2 daar achter lijkt te blijven...
Ik verwacht eigenlijk van niet..
Helaas eigenlijk want 4G Prepaid kan nogal handig zijn :D

• Royalty
Post vandaag ontvangen. Leuk zo'n poster, voor een afstudeerfeestje ofzo.
Nu afwachten wanneer de 1GB cadeau ingaat. Je krijgt een sms daarvoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:26:
[...]

Er staat niet dat het niet mag ;)

Daarnaast worden op het Tele2 forum diverse malen tips gegeven over het opzetten van een Hotspot. Ik zie ook in de AV niks terug dat het niet mag. Linkje?
Ja wat ik echter vreemd vind is het volgende:
In het ene bericht geeft Tele2 aan de lijn te knijpen indien je door je bundel bent, in een andere melding dat je internet stopt, en in de melding van jouw ga je dus extra betalen indien je door je data bundel bent.

Wel enige verwarring moet ik zeggen. Want ik vind 24GB ook wel aantrekkelijk voor de tablet die regelmatig mee gaat onderweg. Maar dankzij deze onduidelijkheid blijf ik er nog even vanaf.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Jordyz schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:49:
[...]

Ik verwacht eigenlijk van niet..
Helaas eigenlijk want 4G Prepaid kan nogal handig zijn :D
Bij TMobile is er wel 4G prepaid en bij Vodafone tegen extra betaling dacht ik. Mits er natuurlijk 4g dekking is van de betreffende provider.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:56:
In het ene bericht geeft Tele2 aan de lijn te knijpen indien je door je bundel bent, in een andere melding dat je internet stopt, en in de melding van jouw ga je dus extra betalen indien je door je data bundel bent.
Dat hangt af van welk abonnement je precies hebt. Van voor september 2014: dokken, van voor november 2015: knijpen, en recentelijk: kappen.

• SkyFlyer
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:56:
[...]

Wel enige verwarring moet ik zeggen. Want ik vind 24GB ook wel aantrekkelijk voor de tablet die regelmatig mee gaat onderweg. Maar dankzij deze onduidelijkheid blijf ik er nog even vanaf.
Voor het nieuwe abonnement type (waaronder 24GB) wordt het internet geblokkeerd als de bundel leeg is. Je kunt dan losse eenmalige bundels bijkopen.

Verwijderd

SkyFlyer schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:16:
[...]

Voor het nieuwe abonnement type (waaronder 24GB) wordt het internet geblokkeerd als de bundel leeg is. Je kunt dan losse eenmalige bundels bijkopen.
Oké dat is duidelijk, van de ene kant moeten we ver komen met 24GB, van de andere kant is een blokkade minder prettig, vooral indien je op dat moment geen rekening houd met een extra bundel die je ''verplicht'' erbij moet nemen om verder te kunnen gaan, al is het voor de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Kan in me iets van voorstellen, aan de andere kant is het wel zeer duidelijk voor de klant waar hij aan toe is, en is data bijkopen (zeker alleen voor email) maar een paar euro eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36
Nog meer mensen nog aan het wachten om overgezet te worden naar 4g? (tele2 abonnement klant sinds 11maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
JTH4 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:11:
Omdat ik merk dat er onder een aantal nog wat verwarring leeft betreffende de verdubbeling.
Wat ik van Tele2 heb vernomen is dat alle klanten die voor 12 november (dus voor de nieuwe abonnementsvormen) een abonnement hadden lopen bij Tele2 in aanmerking komen voor die verdubbeling, ongeacht of je gebruik maakt van 4G of niet. Wel zullen alle klanten in principe in het nieuwe 4G systeem worden gezet en kunnen daar met een 4G-toestel gebruik van maken.

Klanten die na 12 november een abonnement hebben afgesloten, krijgen deze verdubbeling niet. Zij vallen momenteel ook als enige onder de nieuwe voorwaarden (lees: fair use policy, 50% van de tijd met 4g toestel etc.) Klanten die de verdubbeling hebben gekregen hoeven zich over die nieuwe voorwaarden dus niets aan te trekken.
Nee, ik hoorde dat alleen 4g klanten verdubbeling krijgen. Ik moet nog worden overgezet, dus krijg nu eenmaal 1gb extra (omdat ik geen 4g heb).
Als ik om gezet wordt zou ik de verdubbeling krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

franssie

Save the albatross

maurits82 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:32:
[...]

Nee, ik hoorde dat alleen 4g klanten verdubbeling krijgen. Ik moet nog worden overgezet, dus krijg nu eenmaal 1gb extra (omdat ik geen 4g heb).
Als ik om gezet wordt zou ik de verdubbeling krijgen.
Dus je zou eigenlijk even een maandje een 4G toestel moeten lenen van iemand ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
franssie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:47:
[...]

Dus je zou eigenlijk even een maandje een 4G toestel moeten lenen van iemand ;)
Ik heb een 4G toestel met alle juiste frequenties. Ook vind hij het 4G netwerk al. Ik ben volgens Tele2 door de robot nog niet geselecteerd.
Wel ben ik 1,5 week geleden op de lijst gezet om als eerste te worden overgezet, maar is blijkbaar nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:04
maurits82 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:28:
Nog meer mensen nog aan het wachten om overgezet te worden naar 4g? (tele2 abonnement klant sinds 11maanden)
Hier hetzelfde

Al klant sinds Dec 2011 , en net verlengt ook weer met 2 jaar maar nog steeds niet omgezet na het 4G Netwerk van Tele2 zelf

Ook ik ben al een paar keer op de lijst gezet maar , zelf heb ik het idee dat de lijst een fabel is aangezien ze me al vanaf oktober elke maand opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 01:05
Hoe kan dat omzetten toch in godsnaam zo lang duren bij Tele2?
Je zorgt toch dat eerst je vaste, trouwe, klanten allemaal over zijn naar 4G, en gaat dan pas nieuwe klanten aannemen op hetzelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:04
yannickie111 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:24:
Hoe kan dat omzetten toch in godsnaam zo lang duren bij Tele2?
Je zorgt toch dat eerst je vaste, trouwe, klanten allemaal over zijn naar 4G, en gaat dan pas nieuwe klanten aannemen op hetzelfde netwerk?
Men heeft het als maar over een Robot die het werk doet voor ze :S

Ik heb al vaak aangegeven het een vreemd verhaal te vinden , vooral omdat ze blijven zeggen niks te kunnen doen eraan :S

een robot is een PC Systeem en lijkt mij gewoon op elk moment stop , pauze te zetten om zo handmatig klanten te kunnen inzetten :S zoals al eerder is gedaan toen met migraties Orange/T-Mobile om maar even een voorbeeld zo snel te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 01:05
chris-drielsma schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ik heb al vaak aangegeven het een vreemd verhaal te vinden , vooral omdat ze blijven zeggen niks te kunnen doen eraan :S

een robot is een PC Systeem en lijkt mij gewoon op elk moment stop , pauze te zetten om zo handmatig klanten te kunnen inzetten :S zoals al eerder is gedaan toen met migraties Orange/T-Mobile om maar even een voorbeeld zo snel te noemen
Ja precies, maar sowieso.... Een migratie duurt toch geen jaar en langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

chris-drielsma schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:49:
[...]

Ik meen ergens in het Tele2 forum gelezen te hebben dat ze vrijwel alle klanten die 4G ready(dus met 4G toestel en 4G sim) zijn hebben overgezet en dat alleen nog probleemgevallen zijn overgebleven waarbij de robot er niet in slaagt ze over te zetten. Dat vergt dan waarschijnlijk handmatig ingrijpen en dan gaat het niet meer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:42:
[...]

Ik meen ergens in het Tele2 forum gelezen te hebben dat ze vrijwel alle klanten die 4G ready(dus met 4G toestel en 4G sim) zijn hebben overgezet en dat alleen nog probleemgevallen zijn overgebleven waarbij de robot er niet in slaagt ze over te zetten. Dat vergt dan waarschijnlijk handmatig ingrijpen en dan gaat het niet meer zo snel.
Nop, sim en toestel zijn 4g ready, maar is volgens tele2 nog niet geprobeerd. Bem volgens hun "one of the unlucky few".
Zit overdag op wifi, denk dat dit het verschil is.
Zal wifi eens uit zetten. Heb nu wel 1x 1gb extra ontvangen, dus even kijken of ik met mn spotify nu niet wel heel snel aan mn plafond zit.

Wel denk ik dat de nieuwe abonnementen meer opleveren, dus oude abonnement houders pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=45368689,noline]

Wel denk ik dat de nieuwe abonnementen meer opleveren, dus oude abonnement houders pech hebben.
Mwah, dat denk ik niet. Mijn schoonvader heeft ook oud abonnement, verbruikt max 200mb per maand (vaak zelfs stukken minder). Hij heeft al geruime tijd 4G. Het is echt random volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik mis nu al de maandelijkse antenne update van www.4gmasten.nl :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja waarom is 4gmasten er eigenlijk mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 20:33
De vraag is meer... wie gaat het nu overnemen? Het antenneregister is zo onoverzichtelijk vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
net Tele2 gebeld.
Ik stond op de lijst om handmatig versneld op 4G overgezet te worden, echter is dit niet uitgevoerd.
Nu zou ik eind januari sowieso op 4G moeten zitten.

(krijg dit nu al een jaar elke keer te horen, binnen 2mnd sowieso, maarja het zal wel).
(ik blijf nu maar van m'n wifi af om m'n 4G telefoon zichtbaar te houden voor hun netwerk, wie weet dat dit werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:43
maurits82 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:07:

(krijg dit nu al een jaar elke keer te horen, binnen 2mnd sowieso, maarja het zal wel).
(ik blijf nu maar van m'n wifi af om m'n 4G telefoon zichtbaar te houden voor hun netwerk, wie weet dat dit werkt).
Ik zit echt al tijden op 4G en ik gebruik echt 99,9% van de tijd wifi...lijkt me sterk dat dat er invloed op heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Zolang je maar 1kb data gebruikt, is je toestel zichbaar voor de Robot, maakt niet uit hoeveel data je verder gebruikt (momenteel).

• Whiskey48
Gevonden. Las op fora dat m'n mobiele fabrikant in de specs naar de telecom providers vergeten is om 4G bij te zetten, dus telefoonfabrikanten gaan er van uit dat deze geen 4G heeft ... handig zo'n chineese telefoon! :) (Jiayu S3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Hetzelfde gold voor mijn telefoon (Vodafon 985N). Deze stond ook niet op de lijst met (Tele2)4G-compatible telefoontjes.
Heb je een wat minder voorkomend model smartphone én nog steeds geen 4G, dan is het zeker aan te raden in conclaaf te gaan met Tele2.

[ Voor 36% gewijzigd door Cranberry op 12-12-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoi Tele2 4G-geïnteresseerden! Ik wil jullie graag even behoeden voor een simkaart-limbo:
[Tele2] Storing simkaartactivatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Zoals daar intussen staat nu dus opgelost voor nieuwe en bestaande klanten als ik het goed begrijp.

• Pathogen
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
Hebben meer mensen er last van dat wanneer de internetbundel op is, de internetsnelheid verlaagd wordt (Tele2 abonnement van voor 12 november 2015) en dat deze internetsnelheid na het krijgen van de nieuwe bundel niet meer omhoog gezet wordt? Mijn MB's waren op rond 30 december 2015, mijn internetsnelheid ging omlaag. Per 1 januari 2016 ging mijn nieuwe internetbundel in, ik heb nu nog steeds traag internet. De klantenservice weet niet wat ze er aan kunnen doen, ik zag in ieder geval meer mensen met hetzelfde probleem op Facebook. Geldt overigens voor 4G, 3,5G en 3G (de rest is sowieso al traag). ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Frenkel88 op 05-01-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Nee, dit herken ik totaal niet. Doorgaans houd ik ook altijd nog een stukje maand aan het einde van de bundel over, maar met een nieuwe maand is het altijd weer 'normale' snelheid.

Waarschijnlijk heb je al een keer geprobeerd je telefoon te herstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
Op het forum van Tele2 wordt er door meer mensen over gesproken. Inmiddels is het opgelost.

@Cranberry dat heb ik inderdaad geprobeerd. Ook met andere netwerken proberen te verbinden om zo te kijken of mijn telefoon opnieuw met Tele2 zou verbinden en het dan wel zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 22:11
Weet iemand of Tele2 smalcels gebruikt? Ik zag een kleine antenne in een lantarenpaal hangen, met een kast met Tele2 aan de overkant van de straat. In het antenneregister staat niks vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52
Gijsj16 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:31:
Weet iemand of Tele2 smalcels gebruikt? Ik zag een kleine antenne in een lantarenpaal hangen, met een kast met Tele2 aan de overkant van de straat. In het antenneregister staat niks vandaar.
Op welke locatie? Heb je een postcode of gps-coördinaten?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:34:
[...]

Hier ongeveer: Laan van Westroijen 5, 4003 AX Tiel. Ik zal volgende week een foto maken. Op streetvieuw staat een oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Hier ongeveer: Laan van Westroijen 5, 4003 AX Tiel. Ik zal volgende week een foto maken. Op streetvieuw staat een oude versie.
Lijkt me sterk dat ze daar smallcells ophangen. Op nog geen 250 meter staat er een vakwerkmast langs het spoor waar Tele2 op 35 hoogte inhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Hoe is het gesteld met het netwerk van tele2 tegenwoordig?
heb tot juni vorig jaar bij tele2 gezeten met nog 3g maar dat was echt ondermaat, vaak op 2g of 0 bereik rond dorpen terhoogte van breda en etten-leur.
kon vaak niet eens fatsoenlijk een whatsapp versturen.

[ Voor 31% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-01-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:49:
Hoe is het gesteld met het netwerk van tele2 tegenwoordig?
heb tot juni vorig jaar bij tele2 gezeten met nog 3g maar dat was echt ondermaat, vaak op 2g of 0 bereik rond dorpen terhoogte van breda en etten-leur.
kon vaak niet eens fatsoenlijk een whatsapp versturen.
Tele2 heeft geen 2G of 3G dus als je bedoelt eigenlijk hoe het met het T-Mobile netwerk daar is?
Maar kijk eens op de dekkingskaart van T-Mobile of Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Tele2 heeft geen 2G of 3G dus als je bedoelt eigenlijk hoe het met het T-Mobile netwerk daar is?
Maar kijk eens op de dekkingskaart van T-Mobile of Tele2.
Ja sorry dat bedoelde ik :) , volgens T-mobile was er toen ook goed bereik toen ik toendertijd keek, maar in praktijk was het compleet het tegenovergestelde.
maar is volgens mij tele2 ook niet verantwoordelijk dan?
die hebben een overeenkomst afgesloten met T-mobile.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-01-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Ja sorry dat bedoelde ik :) , volgens T-mobile was er toen ook goed bereik toen ik toendertijd keek, maar in praktijk was het compleet het tegenovergestelde.
maar is volgens mij tele2 ook niet verantwoordelijk dan?
die hebben een overeenkomst afgesloten met T-mobile.
Ik weet niet precies welke dorpen je bedoeld maar op de kaart ziet het er redelijk uit. Zijn natuurlijk modellen dus de werkelijkheid wil nog wel eens anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet precies welke dorpen je bedoeld maar op de kaart ziet het er redelijk uit. Zijn natuurlijk modellen dus de werkelijkheid wil nog wel eens anders zijn.
bedoel: bavel, ulvenhout, baarle nassau/hertogh, rijsbergen enz

En dat kan over de werklijkheid zo zijn maar met kpn heb ik wel goed bereik die hetzelfde als tmobile beweert.

Maar hoe is het 4g bereik eigenlijk van tele2?
ken wel iemand en die zegt dat het erg wisselend is.

[ Voor 22% gewijzigd door dutchnltweaker op 15-01-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsj16
dutchnltweaker schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:14:
[...]

bedoel: bavel, ulvenhout, baarle nassau/hertogh, rijsbergen enz

En dat kan over de werklijkheid zo zijn maar met kpn heb ik wel goed bereik die hetzelfde als tmobile beweert.

Maar hoe is het 4g bereik eigenlijk van tele2?
ken wel iemand en die zegt dat het erg wisselend is.
De dekking is prima! Binnen waarschijnlijk iets minder.. Met een budget telefoon is het bereik nog minder sterk.

Het bereik van Tele2 is goed. Het probleem is als er een tmobile 3G in de buurt zit, en die is sterker, dan ben je je 4G signaal weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:18
Mijn abonnement bij hollandsnieuwe loopt binnenkort af en gezien ik daar eigenlijk weg wil (voornamelijk door slechte service en verandering van abonnementsstructuur) ben ik op zoek naar een nieuwe provider. M'n Nexus 5 loopt nog erg soepel dus wil een SIM-only aanschaffen. Nu zie ik dat je bij Tele2 voor een tientje per maand 1GB 4G internet krijgt + nog wat belminuten.

Kortom: zouden jullie mij Tele2 aanraden als provider? Lees dat er in sommige delen van het land nog wat dekkingsproblemen zijn, maar volgens de dekkingskaart zou ik daar thuis geen last van hoeven hebben. Heb verder alleen niet zo veel ervaring met Tele2 dus vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Het eigen Tele2 netwerk is 100% 4G.nop de belangrijkste plaatsen en langs alle belangrijke wegen heb je prima dekking.bde dekking op 4G is nog wel wat minder dan bij de concurrentie, maar in de praktijk vind ik Tele2's eigen 4G netwerk al behoorlijk goed.

En dan: als je geen dekking hebt op het eigen Tele2-4G netwerk, dan schakelt je toestel over naar 2G of 3G van T-Mobile als backup. Het T-Mobile netwerk is de laatste anderhalf jaar fors verbeterd. Dus als je het mij vraagt: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tele2 4G bevalt mij en mijn vriendin erg goed, waren op Vlieland rond de jaarwisseling en daar geen 4G - maar dan heb je T-Mobile en ben je toch bereikbaar.
Tot nu toe geen enkele reden om het niet te doen en wel een reden om wel over te stappen: Tele2 heeft dacht ik wel buitenland bundels (van die kleintkes dat wel) maar dat kan als je reist of buiten NL op vakantie haat wel net even schelen, de meeste NL sim only aanbieders hebben het niet op t-mobile na dacht ik.
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/

edit://

en dan gooi ik er meestal nog een no-root firewaal overheen waabij je alle apps geen toegang tot inet geeft behalve via wifi, en dan stap voor stap (telegram en zo) rustig toegang verlenen, kan je met die beperkte bundel best even vooruit (op de videos van je kleine nichtjes na, maar ach daar betaal ik dan wel graag voor)

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 17-01-2016 21:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
Oké, thanks voor de info! Dan denk ik dat ik het maar ga doen. Wil sowieso maar een SIM-only voor 1 jaar dus dan is de gok ook niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor sim only is momenteel simpel.nl wel een stuk goedkoper gezien het onbeperkt bellen en sms-n.

Wil je veel GB en een leuk toestel voor weinig (de samsung L5 is echt een prima ding) dan is tele2 weer erg aantrekkelijk maar zit je er wel twee jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
franssie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:41:
Voor sim only is momenteel simpel.nl wel een stuk goedkoper gezien het onbeperkt bellen en sms-n.

Wil je veel GB en een leuk toestel voor weinig (de samsung L5 is echt een prima ding) dan is tele2 weer erg aantrekkelijk maar zit je er wel twee jaar aan vast.
Maar bij Simpel zit je er wel voor 2 jaar aan vast, en dat wil ik juist niet. Plus dat ik over het algemeen toch vrij weinig bel dus dat gratis bellen interesseert me niet zo. 4G vind ik dan wel weer belangrijk en dat heeft Simpel dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Bereik van Tele2 hier in Brabant is erg goed, zit alleen voor bellen nog op 3g of 2g. En dat is dan ook het enige minpunt, heb je slecht 2/3g bereik en wil je bellen, moet je haast wel iets met VoIP doen. Het duurt nog wel even voordat 4G bellen komt, en sowieso moet je toestel ondersteund worden door tele2(een telefoon die ze zelf verkopen). Overigens hebben de nieuwe abo's een hard cap, bundel op = geen internet meer. Misschien is tmobile basis sim of tmobile stel samen een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:10
Kassa heeft aan de hand van wat steekproeven de snelheid van de 4G providers getest.

http://kassa.vara.nl/gemi...im-only-abonnement-met-4g

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Devian schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:25:
Kassa heeft aan de hand van wat steekproeven de snelheid van de 4G providers getest.

http://kassa.vara.nl/gemi...im-only-abonnement-met-4g
Kwamen ze best wel goed uit! Is natuurlijk een héél beperkte test maar op zich niet slecht. Altijd leuke opsteker als je in Kassa positief genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/mcxOVFl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/byc0uSJ.jpg

Zo ziet deze locatie er uit. Ik dag dat het Vodafone was.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52
Gijsj16 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:02:
[...]

Zo ziet deze locatie er uit. Ik dag dat het Vodafone was.. :)
Dag? Zag? :p

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1 ... 16 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7