[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-10 22:11
Ik dacht dat het Vodafone was, maar ik snap die Tele2 sticker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:47:
[...]

Ik dacht dat het Vodafone was, maar ik snap die Tele2 sticker niet.
Het lijkt me een voedingskast van Tele2 maar die zal bij een mobiele site altijd nabij de mast staan. Misschien is het tankststation klant van Tele2 en is het kastje daarvoor bedoeld.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Misschien eens een wat duidelijkere foto bij daglicht maken? Ben wel benieuwd eigenlijk :) Het voedingskastje is wel typisch voor wat de mobiele operators gebruiken. Niet dat het zo bijzonder of specifiek is, maar heb dit exacte model nog niet eerder gezien voor andere toepassingen, maar misschien let ik alleen op de mobiele operators ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft Tele2 voor met- en zonder toestel verschillende abo's? Met toestel kun je tot 24GB/maand krijgen en zonder maar tot 2,5GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:47:
Heeft Tele2 voor met- en zonder toestel verschillende abo's? Met toestel kun je tot 24GB/maand krijgen en zonder maar tot 2,5GB..
Ja, ze willen er zeker van zijn dat het 4G abonnement ook voor 4G gebruikt wordt!. Elke MB die je op 3G van T-Mobile verstookt kost ze veel geld t.o.v.1 MB op hun eigen 4G netwerk.

Bij SIM-Only kunnen ze niet de garantie krijgen dat je een 4G toestel hebt. Maar ik denk dat ze wel hogere bundels gaan aanbieden want ik lees erg veel klachten over de lage sim-only bundels. Maar wanneer is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik kan zo snel geen bron terugvinden, maar ik men ergens gelezen te hebben dat Tele2 eerst vol heeft ingezet op de abonnementen icm met een toestel en dat sim-only pas later zou komen.
Ik verwacht dus zeker nog verdere ontwikkelingen omtrent sim-only.

Het valt me trouwens wel op dat er sinds de nieuwe 4G bundels (dus na de verdubbeling van enkele weken geleden), een groter verschil is tussen wat m'n telefoon aan verbruik meet en wat de Tele2-app weergeeft.
Waar er eerst op 500MB max 1 à 2MB verschil zat, geeft m'n telefoon nu aan het einde van de maand (1000MB) vaak 30 - 50 MB minder verbruik dan de app aan. 't Lijkt wel of de paar MB per maand die via TMobile lopen, dubbel worden geteld (al is dat puur gebaseerd op een onderbuikgevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Raider095 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:29:
Misschien eens een wat duidelijkere foto bij daglicht maken? Ben wel benieuwd eigenlijk :) Het voedingskastje is wel typisch voor wat de mobiele operators gebruiken. Niet dat het zo bijzonder of specifiek is, maar heb dit exacte model nog niet eerder gezien voor andere toepassingen, maar misschien let ik alleen op de mobiele operators ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mRR3C0C.jpg?1

Is dit beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nog niet helemaal duidelijk genoeg. Maar ik denk in ieder geval te weten dat dit geen antenne is voor mobiele telefonie.

Zo te zien hangt er een kastje waaronder een sprietantenne uitsteekt. Waarvoor deze dan gebruikt wordt zou ik niet weten.

Ik heb even zitten Googelen en zie vergelijkbare settings op lantaarnpalen met een observatie/bewakingscamera die draadloos is verbonden met elders. Zit er een camera aan deze paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Lijkt me inderdaad zeker geen antenne voor mobiele telefonie. Tenzij Tele2 hele vreemde configuraties gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Raider095 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:02:
Lijkt me inderdaad zeker geen antenne voor mobiele telefonie. Tenzij Tele2 hele vreemde configuraties gebruikt :)
En dan loopt de data wel via Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
Gijsj16 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:40:
En dan loopt de data wel via Tele2?
Welke data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Uhm die van de eventuele camera's. Ik neem aan dat niet zondaar een provider z'n kast ergens in de berm neer zet ;)

Of zou er een hotspot in het pompstation kunnen zitten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48

Zenix

BOE!

Er is weer een update van 4GMasten.nl http://www.4gmasten.nl/de...tele2-update-januari-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

En een verdere prijzenslag valt te verwachten:

http://www.telegraaf.nl/d...as_op_dat_verwacht__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik weet niet wat Tele2 aan het doen is maar elke vorm van flexibiliteit is verdwenen. Iets waar ze niet zo heel lang geleden nog hoog van de toren over bliezen.

Ik had zelf een 300 minuten/500 MB abonnement voor iets van 15 euro. Deze zomer overgestapt naar onbeperkt bellen/500MB voor iets van 16 euro. Met de introductie van 4G is die databundel verdubbeld.

Als je nu op de site kijkt dan zitten de minuten vast aan de bundel. Je hebt maar 3 opties. Dus voor 300 minuten/sms moet je ook 2.5 GB afnemen en dan kost dat meteen 20 euro. In die situatie zou ik zelf ook geen klant worden.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2016 18:00 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 14:04
Hier eindelijk na lang wachten

Sinds gistermiddag 5 uur omgezet na het 4G Netwerk , dit zonder SMS of Mail vanuit Tele2
zoals men zegt dat die eerst volgt wat dus niet het geval is :)

Ik merkte het opeens , omdat ik nieuwe info kreeg in mijn Tele2 app en opeens zag dat me data bundel was verdubbeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens met sdk1985, als er geen flexibiliteit komt bij tele2 is het bij mij ook einde Tele2, als je geen nieuw toestel wilt, de mijne is nog prima, mag je niet eens onbeperkt bellen. En als je nieuw toestel neemt mag het wel, pure waanzin. Niet iedereen zit op een dikke internetbundel te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:52
Da's omdat je straks via hun eigen netwerk met VoLTE belt en ze dan veel minder kosten hebben dan wanneer je met een oude 3G-telefoon via T-Mobile gaat bellen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik ook wel, maar goed je kan wel willen als tele2, maar je kan mensen geen dingen door de strot drukken, zoals in het eerder gedeelde artikel valt de aanwas tegen en dat verbaasd me niks.
Mensen letten op de centen in deze tijd en ze geven ook het goedkope segment de schuld hiervan. En wat heb je als tele2 liever, klanten die weglopen of toch blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:10
providers.nl heeft 4G netwerken getest van de verschilende providers:

http://www.providers.nl/548
Conclusies van het onderzoek

Via het 4G+ netwerk haalt nieuwkomer Tele2 duidelijk de hoogste gemiddelde downloadsnelheid. Het 4G+ netwerk van Tele2 komt daarmee als beste uit de test naar voren. Binnen is de snelheid van Tele2 het hoogst in Rotterdam: 97 Mbps. Buiten haalt de provider de hoogste snelheid in Amsterdam van ruim 81 Mbps. Daarnaast blijkt Tele2 in het algemeen over een prima netwerk te beschikken. Behalve de hoogste downloadsnelheid via 4G+ haalt de provider ook de laagste ping, ofwel de minste vertraging via zowel 4G als 4G+.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Sorcerer8472 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:04:
Da's omdat je straks via hun eigen netwerk met VoLTE belt en ze dan veel minder kosten hebben dan wanneer je met een oude 3G-telefoon via T-Mobile gaat bellen...
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:39:
Dat snap ik ook wel, maar goed je kan wel willen als tele2, maar je kan mensen geen dingen door de strot drukken, zoals in het eerder gedeelde artikel valt de aanwas tegen en dat verbaasd me niks.
Mensen letten op de centen in deze tijd en ze geven ook het goedkope segment de schuld hiervan. En wat heb je als tele2 liever, klanten die weglopen of toch blijven?
Eens! De opstelling van Tele2 is tot op zekere hoogte begrijpbaar. De kosten voor al het verkeer (data/spraak) dat over het eigen netwerk wordt afgehandeld, zijn begrijpelijk vele malen lager dan wat men anders betalen moet aan T Mobile. Toch zou ik het fijn vinden als ze iets doen voor die klanten die graag zelf een toestel kiezen of hebben, dat 4G- en VoLTE-compatible is. Laten ze desnoods een structuur verzinnen waarbij MB's & belminuten over het T Mobile netwerk bijv. dubbel tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Amerikaanse provider heeft bijv voor de LG G3 een update uitgebracht zodat het volte geschikt werd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Weer nieuwe update van Tele2 op 4gmasten; https://www.4gmasten.nl/2...ele2-update-februari-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Tele2 nu goed of een drama? Al de reviews op het internet zijn zo negatief dat je zou denken dat Tele2 de slechte provider ooit is. Mijn vrouw wilt verlengen en Tele2 heeft de goedkoopste en beste deal voor een Samsung S6 Edge. Maar als bereik en service een drama is dan wordt het een moeilijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Qua 4G uitrol hebben ze er naar mijn mening een puinhoop van gemaakt. Veel roepen, maar weinig waar maken. Slechte communicatie en niet nakomen van beloftes.
'k Heb nu sinds bijna een jaar een sim-only abonnement en ben daar tevreden over. Bereik (4G) is op die plekken waar ik leef/woon/werk prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 12:04
Ik ben nog steeds niet overgezet, zucht...

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Gijsj16
SpeedingWilly schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:08:
Ik ben nog steeds niet overgezet, zucht...
Ach.. je mist nog niks ohr.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 12:04
Gijsj16 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:46:
[...]
Ach.. je mist nog niks ohr.. :*)
Veel snellere downloads/uploads? :?

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
3G van T-Mobile in Utrecht is indoor op een aantal plekken niet bijster snel, dus je mist wel degelijk iets zonder 4G bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Veel snellere downloads/uploads? :?
Bellen lijkt me een iets hogere prio. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:48:
[...]

Bellen lijkt me een iets hogere prio. :P
Bellen op 4G gaat sowieso niet lukken(voorlopig althans). Daar ben je bij Tele2 nog afhankelijk van het 2G en 3G van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Iemand enig idee hoe tele2 VoLTE gaat uitrollen? Ze hebben geen eigen firmware varianten of branded toestellen(hebben ze bijvoorbeeld wel in Zweden en Kroatie). Ook is VoLTE niet ingeschakeld op de Nederlandse firmwares van Samsung. Enige serieuze optie lijkt me een app die de instellingen fixt of een dialer app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-10 15:54
osmanov schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:56:
Iemand enig idee hoe tele2 VoLTE gaat uitrollen? Ze hebben geen eigen firmware varianten of branded toestellen(hebben ze bijvoorbeeld wel in Zweden en Kroatie). Ook is VoLTE niet ingeschakeld op de Nederlandse firmwares van Samsung. Enige serieuze optie lijkt me een app die de instellingen fixt of een dialer app?
Volgens mij kan je via de simkaart ook wat updates toevoegen aan Android.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
VoLTE wordt toegevoegd door afspraken met de fabrikanten in hun open market firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 18:48
Ik ben van plan over te stappen van Vodafone naar Tele2, dit omdat Tele2 een goede deal geeft betreft een abbo + Iphone 6s. Echter vroeg ik mij af hoe het netwerk van Tele2 is? Volgens de dekkingskaart zou ik overal waar ik kom ( omstreken Utrecht en Heerlen/Sittard) 4g internet moeten hebben. Wat is jullie ervaring met het netwerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jaja, het is zo ver: 6374LS is nu live op LTE. Deze Tele2-mast werd volgens mij een jaar geleden al gespot maar is nu dan eindelijk live en biedt dekking aan een deel van Rimburg waar eigenlijk alleen betrouwbaar Vodafone 3G is en niets anders. Als je met Tele2 wil bellen hier en je zit binnen dan heb je de kans dat het gewoon helemaal niet werkt :P

Mogelijk is dat ook de reden waarom 4G hier zo laat pas live is: eerst zorgen dat T-Mobile op 900 MHz in de omgeving te ontvangen is voor calls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:34:
Jaja, het is zo ver: 6374LS is nu live op LTE. Deze Tele2-mast werd volgens mij een jaar geleden al gespot maar is nu dan eindelijk live en biedt dekking aan een deel van Rimburg waar eigenlijk alleen betrouwbaar Vodafone 3G is en niets anders. Als je met Tele2 wil bellen hier en je zit binnen dan heb je de kans dat het gewoon helemaal niet werkt :P

Mogelijk is dat ook de reden waarom 4G hier zo laat pas live is: eerst zorgen dat T-Mobile op 900 MHz in de omgeving te ontvangen is voor calls?
Zou heel goed kunnen inderdaad. De mast is inderdaad medio januari aangezet. Buitenshuis is het daar redelijk te doen op 4G/3G. Binnen weet ik het niet, maar kan me voorstellen dat daar geen bereik was op 2100mhz.

offtopic:
Wat me nu wel opvalt, is dat de VF locatie daar uit het antenneregister is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Er is daar een smal stukje weg met bebouwing aan beide kanten (paar honderd meter bij de mast vandaan richting Eygelshoven). Als je daar naartoe rijdt dan heb je tussen de huizen in buitenshuis nog maar heel matigjes ontvangst met KPN (-105 dBm ofzo op 2G?) ... dus binnenhuis zal het vergelijkbaar of slechter zijn. KPN geeft op haar dekkingskaart ook nul dekking aan op dat punt.

Alleen Vodafone 3G doet het daar goed. 2G/4G is er ook nauwelijks te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met T-Mobile zit je daar iets beter qua bereik. Zal nu alleen maar beter geworden zijn met de 3G900 en 4G900. Ik zal binnenkort eens gaan testen met de sim van mijn schoonpa, eens kijken wat het daar geeft in het Rmburgse.

Denk overigens dat het signaal ook nog wel eens vanuit Ubach over Worms kan komen, daar staat de mast vrij hoog ten opzichte van Rimburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Sinds dit weekend heeft Apple Tele2 NL goedgekeurd als provider, dus Apple devices laten 4G zien, i.p.v. LTE en worden per default op 4G/LTE gezet, i.p.v. 3G.

Ook de (overdreven) waarschuwing bij selecteren LTE/4G is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen (24/02/2016) introduceert Tele2 zijn 4G-Sim Only bundels voor de consumenten- en zakelijke markt. De 5 Sim Only bundels zijn qua omvang en prijs gelijk aan de bundels die sinds eind november worden aangeboden in combinatie met een toestel. De nieuwe propositie is gericht op het grote aantal Nederlanders dat nu al een 4G-toestel heeft. Ook zij kunnen nu gebruik maken van Tele2’s 4G-only netwerk. De abonnementen hebben een contractduur van 24 maanden. Tele2 biedt ook de mogelijkheid van een maandelijks opzegbaar abonnement voor €1,- meer per maand. Nieuwe klanten betalen eenmalige aansluitkosten van €10,-

Afbeeldingslocatie: https://www.tele2.nl/newsroom/wp-content/uploads/160223-4G-Sim-Only.jpg

Introductiekorting
Voor de introductie van de nieuwe 4G-Sim Only abonnementen geeft Tele2 nieuwe klanten tot eind maart een extra korting op de bundelprijzen in combinatie met een tweejarig abonnement. De nieuwe abonnementen zijn onder andere verkrijgbaar via de website en de Tele2-winkels.

#omdathetkan
Jeff Dodds, CEO Tele2 Nederland: “Vorig jaar hebben we een lijn uitgestippeld om onze ambitie op de Nederlandse markt waar te maken. Wij willen dat alle Nederlanders mobiel kunnen internetten zonder handrem. Met ons eigen 4G-only netwerk kan dit. Tele2 biedt grote databundels tegen een genadeloos lage prijs, zodat klanten zich zorgeloos kunnen onderdompelen in data. Om hen de beste gebruikservaring te garanderen, zijn wij eerst gestart met het aanbieden van abonnementen in combinatie met een 4G-toestel. Nu is de tijd rijp voor de volgende stap: ons nieuwe Sim Only aanbod met grote bundels voor alle Nederlanders die al een 4G-toestel gebruiken. Vanaf morgen heten wij ook hen van harte welkom bij Tele2, omdat het kan.”

Het 4G-effect
Al in de eerste weken na de lancering van het 4G-netwerk ziet Tele2 een grote stijging in het dataverbruik van zijn klanten. Het gebruik van 4G verandert de manier waarop mensen hun telefoon gebruiken. De hoge snelheid en stabiliteit van het netwerk zorgen er bijvoorbeeld voor dat video ononderbroken kan worden bekeken. Tele2 stimuleert dit datagebruik met de grote databundels, tot 24GB per maand. In Nederland lijkt dit nog enorm veel, maar de ervaring van Tele2 in bijvoorbeeld thuisland Zweden leert dat zonder buitenbundelvrees consumenten en zakelijke gebruikers heel snel gebruik gaan maken van de beschikbare GB’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heb je met Tele 2 ook de maximale 3G snelheid op plekken waar geen 3G is? Via het Tmobile netwerk dan, of wordt dat geknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe eindelijk nieuwe sim only aanbiedingen met onbeperkt bellen..........

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nu nog een leuk 4G Only voor thuis abonnement, zoals KPN inmiddels aanbiedt en waar ook T-Mobile mee test. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
alwaysleft schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:32:
Heb je met Tele 2 ook de maximale 3G snelheid op plekken waar geen 3G is? Via het Tmobile netwerk dan, of wordt dat geknepen?
Ja, in alle huidige abonnementen heeft 3G de maximale (14.4Mbs) snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Heel goed dat Tele2 er blijk van geeft sim-only serieus te nemen!

Voor mij is er echter geen prikkel om over te stappen. 'k Heb nu voor €11 p/m 150 min/sms + 1GB, waarbij de snelheid van mobiel internet na 1GB weliswaar zeer dratisch daalt, maar er nog wel verbinding is. Tevens per maand opzegbaar.

'k Ben wel benieuwd naar de reactie van de andere providers hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dit is een goede dag voor de consument. Ben benieuwd wat de budget merken van KPN en T-Mobile hiermee gaan doen. De bundels bij bijvoorbeeld Telfort kan echt niet. Ben heeft ook redelijke bundels, maar niet vergelijkbaar met Tele2, wel beter dan Telfort.

Tele2 had het een tijdje geleden over een prijzenslag, maar dat is dit nog niet echt. Hopelijk gaat het vuurwerk nog komen als Tele2 klaar is met hun 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Tele2 heeft als strategie data-oorlog, expliciet niet een prijzen oorlog. En dat merk je nu ook al in de markt (vooral Vodafone b.v. is flink gezakt met de prijzen, en de MVNO's ook). De nieuwe SIM only's worden ook nog eens met korting op de markt gezet, dit kun je over een paar uur op de website zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 07:41

XanderDrake

Build the future!

Mooi mooi. Officieel wacht ik al sinds 2014 op deze bundels, en daar zijn ze dan. Ik zit nu nog bij T-mobile sim only, en kan via Tele2 nu een gigabyte meer data krijgen voor hetzelfde geld en veel meer bel minuten. Ik moet nog wachten tot juni, maar daarna voor één euro meer maandelijks opzeggen: briljant!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 16:28
De korting is dus 1, 2 of 3 euro korting voor 24 maanden. Helaas heb ik net een maandje geleden de 1GB/100min/sms afgesloten voor 10 euro voor 2 jaar. Als ik het nu had gedaan had ik toch 24 euro bespaard. Dat keer 2 want voor m'n vrouw hetzelfde gedaan :'(

Dit zijn dus de bedragen, zonder korting. De goedkoopste dus 9 euro per maand en duurste 32 euro per maand. Dit zijn de 2 jaars abo's.

1 GB 100 Bel/SMS € 10
1 euro introductiekorting

1.5 GB Onbeperkt Bel/SMS € 16
2 euro introductiekorting

4 GB Onbeperkt Bel/SMS € 21
3 euro introductiekorting

8 GB Onbeperkt Bel/SMS € 25

24 GB Onbeperkt Bel/SMS € 35

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10 16:54
Zeer scherpe aanbieding van Tele2,
Zeker wanneer ik geen aanspraak kan maken op de "speciale" deals van kpn etc (heb zelf ziggo thuis).

Ik ga het toch maar een poging wagen, wel voor een extra euro in de maand zodat ik snel kan wisselen. Berichten op internet zijn namelijk niet veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:06

swv

Tja, ik vind de prijzen zeer aantrekkelijk, maar een stem in mijn achterhoofd zegt tegen mij 'doe het (nog) niet'. Het netwerk van Tele2 zit nog lang niet op het niveau van KPN waar ik nu bij zit. Kijk maar op deze kaart https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.kLb1dtpRIrcI en trek in gedachte cirkeltjes van 2km om een mast heen in buitengebied, en 1km in stedelijk gebied. Nou is de praktijk waarschijnlijk (outdoor) wel gunstiger dan die vuistregel, maar ik houd dat voor mijzelf aan. Dan is het gewoon een feit dat KPN bij mij in de omgeving (Alkmaar) nog heer en meester is.

Voor mijzelf vind ik de Tele2 24GB bundel zeer aantrekkelijk, maar ik zou die dan graag willen delen met bijvoorbeeld mijn iPad zoals bij Vodafone en T-Mobile kan met multisim en MB-verdeler. Nu heb ik twee abo's bij KPN, en ondanks de 10 euro korting die ik nu in totaal heb, vind ik de maandlasten van 60 euro toch nog iets te hoog voor het mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:28
Ik ga volgende week over naar 4G bij T Mobile. Was liever voor een 24GB bundel gegaan voor hetzelfde geld maar wil eerst zeker weten dat je goed zit bij Tele 2 en heb daarom een jaarabonnement bij T Mobile genomen. Ik kijk dan volgend jaar weer eens alleen hoop ik wel dat Tele 2 dan wél met jaarabonnementen gaat werken want ik heb geen zin meer in abonnementen van twee jaar.
Er verandert nu zoveel dat ik niet nog een jaar aan een abonnement vast moet zitten terwijl een ander bijvoorbeeld meer biedt voor minder. En als het netwerk tegenvalt zit je er twee jaar aan vast in plaats van een jaar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Netwerk is nog niet klaar, maar wel behoorlijk dekkend. Denk dat binnen een half jaar het netwerk een stuk beter is. Ze bouwen over het algemeen consistent door. Gelukkig kan je op 3G netwerk van T-Mobile terugvallen wat het afgelopen jaar een stuk beter is geworden door de 900MHz

[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 24-02-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
evleerdam schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:35:
De korting is dus 1, 2 of 3 euro korting voor 24 maanden. Helaas heb ik net een maandje geleden de 1GB/100min/sms afgesloten voor 10 euro voor 2 jaar. Als ik het nu had gedaan had ik toch 24 euro bespaard. Dat keer 2 want voor m'n vrouw hetzelfde gedaan :'(
De oude simonly's waren toch per maand opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Devian schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:57:
[...]

De oude simonly's waren toch per maand opzegbaar?
Voor een euro extra ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:06

swv

Lekker Ventje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:20:
Ik ga volgende week over naar 4G bij T Mobile. Was liever voor een 24GB bundel gegaan voor hetzelfde geld maar wil eerst zeker weten dat je goed zit bij Tele 2 en heb daarom een jaarabonnement bij T Mobile genomen. Ik kijk dan volgend jaar weer eens alleen hoop ik wel dat Tele 2 dan wél met jaarabonnementen gaat werken want ik heb geen zin meer in abonnementen van twee jaar.
Er verandert nu zoveel dat ik niet nog een jaar aan een abonnement vast moet zitten terwijl een ander bijvoorbeeld meer biedt voor minder. En als het netwerk tegenvalt zit je er twee jaar aan vast in plaats van een jaar.
Ik vind 1 euro meer per maand voor een maandelijks opzegbaar abonnement ipv 24 mnd anders best schappelijk. KPN vraagt 5 euro meer per maand wanneer je een 1 jarig ipv 2 jarig abonnement wilt. Dat tikt pas echt aan!
Zenix schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:28:
Netwerk is nog niet klaar, maar wel behoorlijk dekkend.
Voor mij een reden om nog niet toe te happen en er geld aan te besteden omdat de concurrentie het nu zo goed voor elkaar heeft. Maar als het je echt om het geld te doen is, dan is Tele2 nu wel prima. Moet je alleen oppassen dat je niet alsnog vaak op T-Mobile 3G zit. Er is toch een voorwaarde dat je niet meer dan 50% van je bundel op 3G mag verbruiken? In dat geval zou ik niet eens die 24GB kunnen verstoken aangezien ik geheid geen Tele2 4G ontvang bij mij thuis in Alkmaar en op het treintraject Alkmaar-Zaandam. Daarnaast maak ik mij wel lichtelijk zorgen over de wat langere termijn. De KPN en Vodafone zijn nu al bezig met het bundelen van 3 frequenties en het aanbrengen van small cells in het straatbeeld. Dat Tele2 alleen over 800MHz en 2600MHz beschikt kan beperkend zijn wanneer ze echt gigantisch veel klanten gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Dat zijn de nieuwe, ik dacht dat de oude altijd al per maand opzegbaar waren? Ik kan het mis hebben hoor, maar ik had tot 4 maanden geleden nog een oude simonly, die per maand opzegbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Voor mij een reden om nog niet toe te happen en er geld aan te besteden omdat de concurrentie het nu zo goed voor elkaar heeft. Maar als het je echt om het geld te doen is, dan is Tele2 nu wel prima. Moet je alleen oppassen dat je niet alsnog vaak op T-Mobile 3G zit. Er is toch een voorwaarde dat je niet meer dan 50% van je bundel op 3G mag verbruiken? In dat geval zou ik niet eens die 24GB kunnen verstoken aangezien ik geheid geen Tele2 4G ontvang bij mij thuis in Alkmaar en op het treintraject Alkmaar-Zaandam. Daarnaast maak ik mij wel lichtelijk zorgen over de wat langere termijn. De KPN en Vodafone zijn nu al bezig met het bundelen van 3 frequenties en het aanbrengen van small cells in het straatbeeld. Dat Tele2 alleen over 800MHz en 2600MHz beschikt kan beperkend zijn wanneer ze echt gigantisch veel klanten gaan krijgen.
T-Mobile gaat ook bundelen met 3 frequenties door gebruik te maken van 2100MHz. Die extra frequentie mist Tele2 inderdaad. Ze kunnen max tot 225Mbps op dit moment, terwijl de rest naar de 300Mbps kan. Maar de komende twee jaar is dat nog niet echt een probleem denk ik. Vergeet ook niet dat de budget providers van de grote drie meestal een limiet hebben qua 4G snelheid, terwijl dat bij Tele2 niet is.

Tele2 zal minder snel last hebben van capaciteitsproblemen doordat ze op dit moment ook minder klanten hebben dan de anderen. KPN en T-Mobile hebben daarnaast ook veel ruimte nog in het ongepaard spectrum TDD-LTE en als FDD-LTE en TDD-LTE CA mogelijk dan zal het verschil aanzienlijk worden. Tele2 heeft maar 5MHz in het ongepaard spectrum, ook op de 2600MHz. Daarmee kunnen ze de snelheid iets verhogen in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 24-02-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Laatst online: 09-10 16:54
sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:08:
Tja, ik vind de prijzen zeer aantrekkelijk, maar een stem in mijn achterhoofd zegt tegen mij 'doe het (nog) niet'. Het netwerk van Tele2 zit nog lang niet op het niveau van KPN waar ik nu bij zit. Kijk maar op deze kaart https://www.google.com/ma...z-qKZ66F5RrQ.kLb1dtpRIrcI en trek in gedachte cirkeltjes van 2km om een mast heen in buitengebied, en 1km in stedelijk gebied. Nou is de praktijk waarschijnlijk (outdoor) wel gunstiger dan die vuistregel, maar ik houd dat voor mijzelf aan. Dan is het gewoon een feit dat KPN bij mij in de omgeving (Alkmaar) nog heer en meester is.

Voor mijzelf vind ik de Tele2 24GB bundel zeer aantrekkelijk, maar ik zou die dan graag willen delen met bijvoorbeeld mijn iPad zoals bij Vodafone en T-Mobile kan met multisim en MB-verdeler. Nu heb ik twee abo's bij KPN, en ondanks de 10 euro korting die ik nu in totaal heb, vind ik de maandlasten van 60 euro toch nog iets te hoog voor het mooie.
Ben het helemaal met je eens! Zit nu op een kpn netwerken en dat is prima, echter is het wel aanzienlijk duurder dan bijv de aanbieding van tele2.
Heb hier ergens gelezen dat het bellen nog steeds over de 3g gaat, dit zijn de masten van t-mobile. Wanneer ik deze ook aanvink in de dekkingskaart wordt deze aanzienlijk beter. Dit geldt echter alleen voor 3g netwerk uiteraard (bellen en geen bereik 4g).

In mijn situatie ben ik in 80% van de gevallen wanneer ik binnen ben aangesloten op een wifi netwerk. Wanneer ik kijk naar 4g buitendekking zit het toch wel goed (zeker randstad), denk ik😀

Is het toch niks? Stap ik naar een maand weer over op een provider die gebruik maakt van het kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Laatst online: 21-07 16:20
Die sim-only abbo's zien er erg aantrekkelijk uit! Wil het best eens wagen. Mijn toestel (OnePlus One) ondersteund alleen 1 van de 2 banden van het 4G netwerk van Tele 2. Iemand die ervaring heeft met Tele 2 4G en een OnePlus One? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

melvinjoosten schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:32:
Die sim-only abbo's zien er erg aantrekkelijk uit! Wil het best eens wagen. Mijn toestel (OnePlus One) ondersteund alleen 1 van de 2 banden van het 4G netwerk van Tele 2. Iemand die ervaring heeft met Tele 2 4G en een OnePlus One? Ben benieuwd!
Dat is zeker de 2600MHz. Dan zou ik het niet doen, het bereik van de 2600MHz is niet erg groot. Je kan het beste kiezen voor T-Mobile of Ben met de OnePlus One.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

sww89 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
[...]
<>
Voor mij een reden om nog niet toe te happen en er geld aan te besteden omdat de concurrentie het nu zo goed voor elkaar heeft. <>
Ik heb het altijd andersom gedaan. Heel vroeger was er alleen PTT/KPN en toen er een tweede provider kwam (Libertel) was ik daar gelijk klant. Nooit echt problemen gehad. Toen kwam Ben, gelijk over gestapt en dat netwerk was wat minder maar soit, het was ook wel weer veel goedkoper. Daarna vrij lang bij T-Mobile gezeten omdat anders een smartphone (wat eigenlijk een PDA met internet was) onbetaalbaar was. Daarna was Ben weer de goedkoopste en dat was gewoon het T-Mobile netwerk ondertussen. Daar ook 5 jaar gezeten schat ik (ik ben al even mobiel, sinds NMT-3 zoek maar op) want als je zelf een telefoon kopt is het gewoon vaak goedkoper.

Nu sinds een half jaar of iets langer bij Tele2 - en ik heb eigenlijk altijd bereik op hun netwerk. Prijs / kwaliteit is echt het beste nu.

En ik heb een maandelijks abonnement, twee jaar is in de huidige markt inderdaad te lang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
OnePlus one met Tele2 hier

4G is erg wisselend, vaak buiten in wat grotere steden of soms ook binnen... Minder vaak dan ik zou willen in ieder geval

Ik had tijdelijk een Moto E 4G en daarmee had ik bijna overal een razendsnelle verbinding, dat is met mijn One plus one zeker niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
Tele2 heeft veel zendmastlocaties die enkel 800mhz hebben.
You do the math.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08
ASW1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:18:
Tele2 heeft veel zendmastlocaties die enkel 800mhz hebben.
You do the math.
https://www.4gmasten.nl/d...ele2-update-februari-2016
231 van de 2141 masten hebben enkel de 800mhz, de andere 1910 zijn dubbel uitgevoerd met zowel 800 als 2600.
Vind niet echt dat er veel 800 only zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Terechte, onderbouwde conclusie.
Wel zou ik zelf nooit Tele2 gebruiken i.c.m. met een device dat geen 4G 800MHz ondersteunt. 'k Heb nu regelmatig op bepaalde stukken van de dagelijkse route (over de Veluwe, bosrijk gebied) dat er even heel kort wordt teruggevallen op 3G. Heb je een toestel dat alleen 2600MHz 4G ondersteunt, dat gebeurt dat dus nog veel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

nooberke schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:09:
[...]

OnePlus one met Tele2 hier

4G is erg wisselend, vaak buiten in wat grotere steden of soms ook binnen... Minder vaak dan ik zou willen in ieder geval

Ik had tijdelijk een Moto E 4G en daarmee had ik bijna overal een razendsnelle verbinding, dat is met mijn One plus one zeker niet het geval
De One plus One is natuurlijk ook een bagger toestel qua LTE op alle Nederlandse netwerken:
- op KPN alleen op 4G1800
- op Vodafone alleen op 4G1800
- op T-Mobile alleen op 4G1800, op zich nog het beste netwerk voor dit toestel.
- op Tele2 alleen op 4G2600 met heel beperkt bereik

Voor de rest geweldige specs maar met zo'n belabberd bereik heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:08:
[...]

De One plus One is natuurlijk ook een bagger toestel qua LTE op alle Nederlandse netwerken:
- op KPN alleen op 4G1800
- op Vodafone alleen op 4G1800
- op T-Mobile alleen op 4G1800, op zich nog het beste netwerk voor dit toestel.
- op Tele2 alleen op 4G2600 met heel beperkt bereik

Voor de rest geweldige specs maar met zo'n belabberd bereik heb je er niets aan.
Daar ben ik mij ook volkomen bewust van, ik gaf alleen een reactie omdat er naar ervaringen gevraagd was

Zoals ik al aangaf was het op mijn moto E 4G duidelijk beter

Dichtstbijzijnde paal thuis is toevallig ook alleen 800mhz, binnen heeft 2600 vaak al niet meer voldoende dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

nooberke schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:22:
[...]

Daar ben ik mij ook volkomen bewust van, ik gaf alleen een reactie omdat er naar ervaringen gevraagd was

Zoals ik al aangaf was het op mijn moto E 4G duidelijk beter

Dichtstbijzijnde paal thuis is toevallig ook alleen 800mhz, binnen heeft 2600 vaak al niet meer voldoende dekking
Dan woon je in landelijk gebied. In ieder geval niets in een kleine kern want op de meeste plaatsen komen gewoon 800/2600 masten. Als je nou lekker flink het internet leegtrekt over die ene mast dan gaan ze 'm misschien nog wel eens ombouwen naar 800/2600 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:37:
[...]

Dan woon je in landelijk gebied. In ieder geval niets in een kleine kern want op de meeste plaatsen komen gewoon 800/2600 masten. Als je nou lekker flink het internet leegtrekt over die ene mast dan gaan ze 'm misschien nog wel eens ombouwen naar 800/2600 :) .
Het stadje (Zevenbergen) heeft twee masten, 1 gecombineerde en 1 losse 800

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Zo, ik denk dat ik binnenkort het 4G netwerk van Tele2 rondom Nuenen maar eens ga ervaren. Heb net nog met VF een chat gehad maar kunnen me niets bieden wat in de buurt komt. Ook niet voor een klant die al meer dan 7 jaar bij ze zit.

offtopic:
[rant]Ben van een unlimited abo destijds doordat dat helemaal ging verdwijnen naar een 6gb abo gezet voor €30. Dat is alsnog €4 per maand duurder en 2gb minder dan bij Tele2. En dan heb ik ook nog eens een mooi abonnement wat normaliter nu voor €36 (tijdelijk) wordt aangeboden. En dan aan het eind (na 1 of 2 jaar) betaal je ineens €60,- per maand. [/rant]

Mijn telefoon ondersteund de Tele2 banden prima, en ga het gewoon proberen met maandelijks opzegbaar. Zal proberen mijn ervaringen hier te delen voor de regio Nuenen, en begin Mei ook Ameland.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Devian
Jivebunny schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:01:
Zo, ik denk dat ik binnenkort het 4G netwerk van Tele2 rondom Nuenen maar eens ga ervaren. Heb net nog met VF een chat gehad maar kunnen me niets bieden wat in de buurt komt. Ook niet voor een klant die al meer dan 7 jaar bij ze zit.

offtopic:
[rant]Ben van een unlimited abo destijds doordat dat helemaal ging verdwijnen naar een 6gb abo gezet voor €30. Dat is alsnog €4 per maand duurder en 2gb minder dan bij Tele2. En dan heb ik ook nog eens een mooi abonnement wat normaliter nu voor €36 (tijdelijk) wordt aangeboden. En dan aan het eind (na 1 of 2 jaar) betaal je ineens €60,- per maand. [/rant]

Mijn telefoon ondersteund de Tele2 banden prima, en ga het gewoon proberen met maandelijks opzegbaar. Zal proberen mijn ervaringen hier te delen voor de regio Nuenen, en begin Mei ook Ameland.
Nuenen ziet er vrij goed uit qua dekking.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Tele2 zag er eigenlijk best interessant uit tot ik de voorwaarden door ging bladeren:
Fair Use
Gebruik van de Dienst dat niet als redelijk gebruik wordt
aangemerkt is in ieder geval, maar niet uitsluitend:
[...]
d. Gebruik van een mobiele telefoon of “personal digital assistant”
(pda) in combinatie met een laptop of computertablet,
al dan niet via bluetooth (“tethering”);
Ik gebruik een iPhone 5 (doet het nog prima) maar dat mag ook niet:
In incidentele gevallen mag je gebruik
maken van een ander toestel dat geen 4G van Tele2 ondersteunt,
maar structureel gebruik daarvan staat Tele2 niet toe. Daarvan is
in ieder geval sprake als over een periode van 3 maanden of
langer, meer dan 50% van het gebruik plaatsvindt via een toestel
dat geen 4G (van Tele2) ondersteunt. In dat geval behoudt Tele2
zich het recht voor om passende maatregelen te nemen.
Erg jammer. Overigens lijkt het erop dat het 2 jarige abonnement niet zo vervelend is als het lijkt. Door de toestelkorting die je krijgt krijg je (iig in mijn berekening) een jaar gratis van Tele2. Dus stel dat je over wil stappen dan koop je het laatste jaar af en verhuis je. Dat heeft dan vooral tot gevolg dat je de volle marktprijs voor het toestel betaalt op dat moment.

Daarnaast is het ook mogelijk om meteen een jaarabonnement af te sluiten, daarvoor moet je even bellen. Als je dat doet vervalt de toestelkorting, dus heel interessant is dat niet. Maar dat zal afhangen van het toestel en het abonnement dat je kiest.

Maar goed, met de 'geen tethering' voorwaarde is Tele2 voor mij geen optie.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nou, ik ben Tele2 meteen afgeleerd voordat ik het ben gaan gebruiken eigenlijk. :')

Foutje gemaakt bij bestelling, dus ik bellen om te annuleren; sta je eerst 25 minuten in de wacht, vervolgens krijg je een opgejaagde gehaaste medewerker aan de lijn die behoorlijk onbeleefd is en zodra de bestelling geannuleerd is afsluit met "Ok, doei. *tuut tuut*" :|

I think I dodged a bullet there, wow.
Als dat het service niveau is wacht ik wel even tot het allemaal wat beter geregeld is daar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bartvb
Sales-mevrouw was erg netjes en correct. Had ik ook meteen aan de lijn.
Maar meer bedrijven lijken last te hebben van een grote kloof in serviceniveau en bekwaamheid tussen de telefonische sales en de telefonische support...

Overigens benieuwd wat nu jouw alternatief is, WhatsappHack. Ik begin een beetje vast te lopen in keuzestress hier :)

• WhatsappHack
  • Niet online
bartvb schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:39:
Sales-mevrouw was erg netjes en correct. Had ik ook meteen aan de lijn.
Maar meer bedrijven lijken last te hebben van een grote kloof in serviceniveau en bekwaamheid tussen de telefonische sales en de telefonische support...
Dat is inderdaad wel vaker aan de hand.
Bel je Sales krijg je meteen iemand aan de lijn die super aardig en relaxed is, bel je support krijg je een stuk chagrijn met een grote smoel. :P Al moet ik bekennen dat ik dit bij KPN en Vodafone nog nooit heb meegemaakt. Wel eens een medewerker die er weinig van snapt en onzin zit uit te kramen, maar dat is weer een ander verhaal. :P
Overigens benieuwd wat nu jouw alternatief is, WhatsappHack. Ik begin een beetje vast te lopen in keuzestress hier :)
Ik hou het maar bij KPN denk ik... Misschien een paar euro duurder per maand, maar goede service.
Waar ben je precies naar op zoek? Misschien kan ik eens voor je kijken wat er zoal leuk te krijgen is, PM dan maar ff. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Kevinp
  • Laatst online: 03-10 15:54
WhatsappHack schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:37:
Nou, ik ben Tele2 meteen afgeleerd voordat ik het ben gaan gebruiken eigenlijk. :')

Foutje gemaakt bij bestelling, dus ik bellen om te annuleren; sta je eerst 25 minuten in de wacht, vervolgens krijg je een opgejaagde gehaaste medewerker aan de lijn die behoorlijk onbeleefd is en zodra de bestelling geannuleerd is afsluit met "Ok, doei. *tuut tuut*" :|

I think I dodged a bullet there, wow.
Als dat het service niveau is wacht ik wel even tot het allemaal wat beter geregeld is daar.
Ik heb andere ervaringen. (gelukkig maar voor Tele2 ). Nette mensen die mee denken. Geen te dure abbonementen aansmeren. Op tijd bellen zodat je naar een in mijn geval destijds goedkoper sim only abonnement kon.

Allemaal erg netjes.

Dat tele2 geen 3g toestellen wil is al lang bekend, daarom deden ze vaak ook lastiger met sim only abonnementen. Immers wisten ze niet of je hun eigen ( dus goedkopere ) netwerk gebruikt.

Jammer alleen dat ik net in een 4g gat zit toch maar eens mailen, hoewel het wel lijkt alsof nu dit gat steeds meer opgevuld wordt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:18
Morgen wordt er in Nijmegen een Tele2-winkel geopend. Ze adverteren op een aantal reclame-borden met een Galaxy S6 icm 2-jarig abonnement (weet niet precies hoeveel data en minuten, maar kost gewoonlijk 43 euro per maand) voor 21,50 per maand gehele contractsduur. Volgens mij is dit alleen voor de 1e honderd toestellen, en vanaf 10 uur morgenvroeg tot de voorraad strekt. Is maar een tip voor de toevallige geïnteresseerden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Giel1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:22:
Morgen wordt er in Nijmegen een Tele2-winkel geopend. Ze adverteren op een aantal reclame-borden met een Galaxy S6 icm 2-jarig abonnement (weet niet precies hoeveel data en minuten, maar kost gewoonlijk 43 euro per maand) voor 21,50 per maand gehele contractsduur. Volgens mij is dit alleen voor de 1e honderd toestellen, en vanaf 10 uur morgenvroeg tot de voorraad strekt. Is maar een tip voor de toevallige geïnteresseerden ;)
Hier: https://www.tele2.nl/winkels/nijmegen/ vind je alle informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Nette deal!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:08
Zorg wel dat je er heel vroeg bij bent, bij de vorige winkels stonden ze soms al vanaf 1 uur voor deur,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
Ik ben het niet helemaal eens met alle bovenstaande reacties op je vraag. Ik heb een oneplus one, met tele2 en ben eigenlijk best tevreden. Ik woon wel in de randstad, met redelijk wat 2600mhz palen om me heen. Maar omdat je niet extra betaald voor 4g zoals bij andere providers vaak het geval is (telfort) of geknepen word op een lage 4g snelheid zie ik het gewoon als een bonus als ik 4g heb. Wat in de praktijk eigenlijk bijna altijd is, thuis en op het werk. Maar goed, ik betaal er niets extra`s voor, en voor 9 euro per maand hoor je mij niet klagen. En ach, zolang gaat het natuurlijk niet duren voor je de oneplus gaat vervangen als echte tweaker ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Whatsek op 26-02-2016 23:20 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 04:49
Ik ben inmiddels niet meer in Nederland, maar heb in december en januari gebruik gemaakt van het Tele2 netwerk icm OnePlus One in de omgeving Eindhoven/Veldhoven. Maar omdat mijn OnePlus zoveel bezig was met zoeken en switchen was m'n verbinding vaak onstabiel en merkte ik dat de accu ook een stuk sneller leeg was. Heb daarom de data-voorkeur teruggezet naar 3G en dat loste alles weer op.

Hoewel er hierboven positieve ervaringen staan met de OPO in de randstad, is het in het zuiden weinig genieten van 4G...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Moet nu toch wel ff grinniken...
Die jongen aan de telefoon heeft of, ondanks dat hij zij dat het onzin was wat ik zei, toch geluisterd naar wat ik ze aanraadde; of ik ben niet de enige die geklaagd heeft bij de klantenservice: want mooi dat de afbeeldingen op de Tele2 website nu een dag later dus spontaan veranderd zijn.

Jammer dat die medewerker dan niet gewoon meteen, zoals het hoort, zei "ik geef het even door, bedankt!"; in plaats van "wat een onzin". Afijn... :)
Ik hoop dat de rest van jullie die er nu gaan bestellen een wat betere ervaring krijgen met de service medewerkers. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 03:48:
Moet nu toch wel ff grinniken...
Die jongen aan de telefoon heeft of, ondanks dat hij zij dat het onzin was wat ik zei, toch geluisterd naar wat ik ze aanraadde; of ik ben niet de enige die geklaagd heeft bij de klantenservice: want mooi dat de afbeeldingen op de Tele2 website nu een dag later dus spontaan veranderd zijn.

Jammer dat die medewerker dan niet gewoon meteen, zoals het hoort, zei "ik geef het even door, bedankt!"; in plaats van "wat een onzin". Afijn... :)
Ik hoop dat de rest van jullie die er nu gaan bestellen een wat betere ervaring krijgen met de service medewerkers. Enjoy!
Wat was er dan verkeerd aan de afbeeldingen en wat
is er volgens jou waar veranderd? Kan niet vinden waar je nu aan refereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was ook alweer de website waar je kunt zien welke frequentie de 4g masten van de Tele2 bij je in de buurt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
4gmasten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de hoofd frequentie van Tele 2 de 2600 of 800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Wat was er dan verkeerd aan de afbeeldingen en wat
is er volgens jou waar veranderd? Kan niet vinden waar je nu aan refereert?
Bij de iPhone deal stond een afbeelding van een iPhone 6S (met achterkant "S" nét zichtbaar bij rotatie), terwijl het verderop in het proces om een iPhone 6 bleek te gaan. Dat is verwarrend, en daar had ik bijvoorbeeld overheen gelezen. Kwam ik pas achter in de bevestiging van bestelling.

Nu staat er netjes een afbeelding van een iPhone 6 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:36:
Wat is nu de hoofd frequentie van Tele 2 de 2600 of 800?
Definieer wat je bedoelt met hoofdfrequentie? Je telefoon zit het liefst op 2600 (het snelst, meeste capaciteit), maar als die niet beschikbaar is op 800. Soms als het druk is op 2600 dan ga je juist naar 800. Dus er is niet echt een hoofdfrequentie meer bij LTE tegenwoordig, het verkeer wordt zo efficient mogelijk verdeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Laatst online: 21-07 16:20
Whatsek schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:19:
[...]

Ik ben het niet helemaal eens met alle bovenstaande reacties op je vraag. Ik heb een oneplus one, met tele2 en ben eigenlijk best tevreden. Ik woon wel in de randstad, met redelijk wat 2600mhz palen om me heen. Maar omdat je niet extra betaald voor 4g zoals bij andere providers vaak het geval is (telfort) of geknepen word op een lage 4g snelheid zie ik het gewoon als een bonus als ik 4g heb. Wat in de praktijk eigenlijk bijna altijd is, thuis en op het werk. Maar goed, ik betaal er niets extra`s voor, en voor 9 euro per maand hoor je mij niet klagen. En ach, zolang gaat het natuurlijk niet duren voor je de oneplus gaat vervangen als echte tweaker ;-)
Bedankt voor je reactie! Ik woon in de omgeving van Nijmegen en heb al naar de palen gekeken, het zijn er niet veel ik weet het. Maar ik zie het als mooi meegenomen. Ik zit momenteel bij een provider waar ik alleen 3G heb, minder data, en meer betaal. Overigens ben ik inderdaad deze zomer wel een keer van plan de One te gaan vervangen, misschien wel door de One Plus 3. ;)
pimsaint schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 02:26:
[...]

Ik ben inmiddels niet meer in Nederland, maar heb in december en januari gebruik gemaakt van het Tele2 netwerk icm OnePlus One in de omgeving Eindhoven/Veldhoven. Maar omdat mijn OnePlus zoveel bezig was met zoeken en switchen was m'n verbinding vaak onstabiel en merkte ik dat de accu ook een stuk sneller leeg was. Heb daarom de data-voorkeur teruggezet naar 3G en dat loste alles weer op.

Hoewel er hierboven positieve ervaringen staan met de OPO in de randstad, is het in het zuiden weinig genieten van 4G...
Dit komt denk ik omdat Tele 2 zijn netwerk zo heeft geconfigureerd dat je telefoon automatisch het sterkste signaal oppakt. Jammer om te horen, op de 4Gmasten.nl map zie ik aardig wat 2600mhz masten staan in die omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Gisteren knoop doorgehakt en toch een Tele2 abonnement afgesloten.

Had nog een keer gebeld met Tele2 om te vragen hoe het nou zit met tethering. Erg netjes te woord gestaan en het verhaal is dat het niet mag maar het komt erop neer dat het wordt gedoogd. Ze worden niet blij als je je Ziggo abonnement thuis opzegt en de hele dag door via tethering op internet zit. Als je incidenteel je laptop van internet voorziet omdat je onderweg bent; more power to you.

Nu een maandelijks opzegbaar abonnement. Kijken hoe dat valt wat bereik betreft. Als dat OK is dan misschien kijken naar een abonnement met toestel. Ze hebben op dit moment een aantal best interessante aanbiedingen.

Verder zag ik dat ik op Marktplaats mijn iPhone 5 voor een paar tientjes kan omruilen voor een 5S en die pakt wel gewoon 4G via Tele2. Maar goed, eerst eens kijken hoe het gaat met bellen via Tele2/T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Off-topic:
bartvb schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:54:
Verder zag ik dat ik op Marktplaats mijn iPhone 5 voor een paar tientjes kan omruilen voor een 5S en die pakt wel gewoon 4G via Tele2. Maar goed, eerst eens kijken hoe het gaat met bellen via Tele2/T-Mobile.
Waar? Is er een inruilactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Windstorm schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:21:
Off-topic:

[...]

Waar? Is er een inruilactie?
Op Marktplaats :+ dat staat er toch ...
Nog meer off topic: @Windstorm leuk je hier te zien 8)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
Zit over abo te denken combi van s7 edge met tele2 maar ben nog beetje huiverig na alle negatieve berichten die je leest over tele2. Er is niet uit te komen op internet omdat je waarschijnlijk vooral negatieve ervaringen leest naar mijn idee.
Hoe denken jullie over tele2 momenteel, ik zag op de site van de consumentenbond dat in de laatste test ze duidelijk beter waren dan een half jaar ervoor en t mobile staat nog onder tele2......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Velga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:17:
Zit over abo te denken combi van s7 edge met tele2 maar ben nog beetje huiverig na alle negatieve berichten die je leest over tele2. Er is niet uit te komen op internet omdat je waarschijnlijk vooral negatieve ervaringen leest naar mijn idee.
Hoe denken jullie over tele2 momenteel, ik zag op de site van de consumentenbond dat in de laatste test ze duidelijk beter waren dan een half jaar ervoor en t mobile staat nog onder tele2......
Eerlijk is eerlijk, na mijn slechte ervaringen met Tele2 moet ik wel zeggen dat Tele2 hard aan de weg timmert.

Ik zelf heb zeer negatieve ervaringen gehad met Tele2, een smartphone abonnement afgesloten, toen bleek mijn woonplaats bijna geen 3G verbinding te hebben. Ik vond dat Tele2 onderzoek moet doen voordat ze mij een abonnement verkopen. Heb zelf gekeken en op de dekkingskaart stond dat ik 3G/4G bereik zou moeten hebben. Samen met mijn jurist (rechtsbijstand) gekeken naar de zaak maar het had voor mij geen zin om het door te zetten. Juridisch stond ik helemaal in mijn gelijk maar de energie die het met zich mee zou brengen had ik geen zin in. Tele2 gaf ook gewoon toe dat er in mijn woonplaats/regio geen verbinding mogelijk was. (download. 0,02 en upload 0,00) verschillende tests uitgevoerd op verschillende locaties.

Ondanks de technische slechte ervaringen vond ik de onbeschofte medewerkers die ik toen telkens aan de lijn kreeg ook erg kwalijk. Ik ben altijd vriendelijke gebleven en geweest maar na meerdere keren aangeven dat dit voor mij niet werkt werd er tegen mij gezegd dat ze er niks aan kunnen doen. Door de slechte communicatie van Tele2 is het contact de laatste aantal maanden alleen maar via de rechtsbijstand gegaan.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor Tele2. KPN is een duurdere provider maar qua netwerk erg goed. Ik zelf zit op dit moment bij Vodafone, erg goede provider en al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice.

Het heeft er ook mee te maken met wat voor gebruiker je bent, ik ben een zakelijke gebruiker en als mijn internet verbinding het niet doet dan kost dit mijn geld. (Handel in aandelen waardoor ik continue de koers in de gaten moet houden). Dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
Jordyz schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:52:
[...]

Eerlijk is eerlijk, na mijn slechte ervaringen met Tele2 moet ik wel zeggen dat Tele2 hard aan de weg timmert.

Ik zelf heb zeer negatieve ervaringen gehad met Tele2, een smartphone abonnement afgesloten, toen bleek mijn woonplaats bijna geen 3G verbinding te hebben. Ik vond dat Tele2 onderzoek moet doen voordat ze mij een abonnement verkopen. Heb zelf gekeken en op de dekkingskaart stond dat ik 3G/4G bereik zou moeten hebben. Samen met mijn jurist (rechtsbijstand) gekeken naar de zaak maar het had voor mij geen zin om het door te zetten. Juridisch stond ik helemaal in mijn gelijk maar de energie die het met zich mee zou brengen had ik geen zin in. Tele2 gaf ook gewoon toe dat er in mijn woonplaats/regio geen verbinding mogelijk was. (download. 0,02 en upload 0,00) verschillende tests uitgevoerd op verschillende locaties.

Ondanks de technische slechte ervaringen vond ik de onbeschofte medewerkers die ik toen telkens aan de lijn kreeg ook erg kwalijk. Ik ben altijd vriendelijke gebleven en geweest maar na meerdere keren aangeven dat dit voor mij niet werkt werd er tegen mij gezegd dat ze er niks aan kunnen doen. Door de slechte communicatie van Tele2 is het contact de laatste aantal maanden alleen maar via de rechtsbijstand gegaan.

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor Tele2. KPN is een duurdere provider maar qua netwerk erg goed. Ik zelf zit op dit moment bij Vodafone, erg goede provider en al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice.

Het heeft er ook mee te maken met wat voor gebruiker je bent, ik ben een zakelijke gebruiker en als mijn internet verbinding het niet doet dan kost dit mijn geld. (Handel in aandelen waardoor ik continue de koers in de gaten moet houden). Dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor Vodafone.
Hoe lang was dat geleden en welke regio?
ik zie dat volgens die test bij consumentenbond er in half jaar tijd veel veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 21:57
Velga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:57:
[...]

Hoe lang was dat geleden en welke regio?
ik zie dat volgens die test bij consumentenbond er in half jaar tijd veel veranderd was.
Nog niet zo gek lang geleden..

Ik heb de iPhone 6 bij hun gekocht in een abonnementvorm..

28 september 2014 abonnement inlaten gaan, toen 6 maanden eigenlijk nauwelijks op internet gezeten.
In mei (2015) kwam ik erachter dat mijn internet het niet goed werkte. Bellen ging redelijk maar ook niet altijd vlekkeloos. Toen tot augustus 2015 heeft het gelopen en in september heb ik de boel afgekocht en over gegaan naar een nieuwe provider.

In mei kon ik mijn telefoon niet meer inleveren.. Was 4 dagen te laat, naar 6 maanden wil Tele2 de telefoon niet meer innemen.

Regio: Noord/oost Brabant.

Nogmaals, het is het is ook een beetje afhankelijk van welke gebruiker je bent. Wil je hem zakelijk gebruiken of ben je iemand die niet te veel geld wil uitgeven aan een abonnement. Ik ben iemand die liever een paar euro meer uitgeeft en dat het dan ook werkt..

In die tijd kan er ook veel veranderd zijn. Ik weet dat ik toen nog op T-Mobile 3G zat. Ik zal best geloven dat het nu allemaal wat beter is geregeld maar ondanks de zeer slechte service heb ik ervoor gekozen om niet meer voor Tele2 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
zou t mobile beter zijn als keuze tov tele2?
Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7