[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 23:48

Zenix

BOE!

Velga schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:33:
zou t mobile beter zijn als keuze tov tele2?
Ja meer dekking zie 4gmasten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10-2021
ik lees veel over slechte ervaringen met tele2 dus vandaar mn vraag over t mobile omdat tele2 ook gedeeltelik dat netwerk gebruik(te)
Klantvriendelijkheid en bereikbaarheid bij tele2 schijnt ook niet echt goed te zijn dus hoe zit dat bij t mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:15
Misschien in het t-mobile topic vragen?

Na deze slechte geluiden toch even mijn ervaring dan. Mijn vrouw en ik zijn beide recentelijk overgestapt naar tele2. Goed op de hoogte gehouden qua overstapdatum. Geen problemen.

4g lekker snel. Woon in de randstad en heb zelden dat ik terug val op 3g. Op mijn werk bij Amsterdam sloterdijk had ik nauwelijks bereik met hollandsnieuwe (Vodafone) en 4g is echt een verademing in vergelijking daarmee.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
hm dat klinkt al weer anders dan wat je op allerlei andere ervaringssites leest
het is lastig om een 2 jarig abo af te sluiten als je veel negatieve ervaringen leest terwijl je ook kan nagaan dat positieve ervaringen meestal niet verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:05

PeaceNlove

Deugleuter

Dan pak je toch eerst even een maandje op proef? Als het niet bevalt kan je zo opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
nou ik wil eigenlijk de s7 edge met de vr erbij dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zou je na dat maandje (of 2) kunnen overstappen naar een 2 jarig abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 11:52
Lijkt me geen probleem. Als je huidige abonnement per maand opzegbaar is, kun je prima verder gaan met een 2-jaarsabonnement.
Hooguit dat de abonnementen licht gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 21:59
Vanmiddag het 4GB unlimited bel/sms Simonly abo telefonisch besteld. De bevestiging die ik vervolgens via email kreeg was niet compleet, dus gebeld met de klantenservice. Netjes te woord gestaan en voor nu opgelost. Eens kijken hoe het de komende maand gaat. Planning is dat 29 31 maart m'n nummer van Vodafone wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Coenen schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:40:
Zou je na dat maandje (of 2) kunnen overstappen naar een 2 jarig abbo?
Ja dat kan gewoon. Ik ben zo van de S1 naar de S4 gegaan met 2 jaar abbo, een paar maanden sim only daarna abbo met S4. Daarna 10 maanden sim only. En nu weer abbo met S6.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krokeledokus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 10:21
Ben sinds afgelopen Januari overgestapt op Tele2, 4 gig abonnement met iphone 6S. Met narekenen bleek dat dit goedkoper was dan bij Simyo te blijven en toestel los te kopen. Bovendien ben ik wel voor wat concurrentie op de markt.

Voorafgaand aan het bestellen was ik wel wat huiverig voor het netwerk, maar ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Ik spreek met name over de regio Leiden. Snelheid is constant, rond de 30 mbps (zowel binnen als buiten). Heb een stuk of 20 speedtests gedaan. Maximale snelheid behaald was 116 mbps gehaald met 42 up in hartje Amsterdam. Verder in de hele randstad prima bereik, met uitzondering als je de tunnel bij Schiphol inrijdt met de trein. Daar valt de verbinding (hoofddorp > schiphol) het signaal compleet weg. Wel teruggeschakeld op T-Mobile daar.

Morgen ga ik op pad, richting het noorden. Ben benieuwd wat me dat gaat brengen.

Afgelopen vrijdag kreeg ik overigens nieuwe versie van netwerk instellingen gepushed. Nu geen LTE meer boven in het scherm maar 4G. En las net op 4gmasten.nl dat het netwerk nu ook gecertificeerd is door Apple.
Is nog niet op de website van apple te zien overigens. Maar ik hoop dat dat de uitrol van VoLTE wat dichter in de buurt brengt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 04:49
krokeledokus schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:54:
Nu geen LTE meer boven in het scherm maar 4G.
Misschien niet helemaal on-topic, maar weet iemand waardoor dit komt (of wat het betekent?). Ik heb het vaker gelezen maar begrijp niet zo goed waarom dit nu verandert.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Dit verandert omdat Apple alleen 4G laat zien, wanneer zij een commerciële afspraak heeft met de provider. Bij Tele2 verandert alleen LTE in 4G, en wordt 4G door het toestel zelf gekozen, I.p.v. dat handmatig LTE gekozen moet worden.

Bij een bepaalde US netwerken, wordt echter ook een 42mbps HDSPA verbinding als 4G getoond. Dit alles zit in de commerciële afspraken die Apple maakt met de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister de overstap gemaakt van T-Mobile sim only naar Tele2 sim only. Eindelijk wat lagere maandkosten, van 24~27 euro per maand voor 0 bel minuten en 500 MB naar 11 euro voor 100/1000. Meer voor minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24
SkyFlyer schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 06:35:
Dit verandert omdat Apple alleen 4G laat zien, wanneer zij een commerciële afspraak heeft met de provider. Bij Tele2 verandert alleen LTE in 4G, en wordt 4G door het toestel zelf gekozen, I.p.v. dat handmatig LTE gekozen moet worden.

Bij een bepaalde US netwerken, wordt echter ook een 42mbps HDSPA verbinding als 4G getoond. Dit alles zit in de commerciële afspraken die Apple maakt met de provider.
Bij mijn OnePlus One veranderde "LTE" ineens in "4G" na de laatste update van CyanogenMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:02
Wat zijn jullie ervaringen met Tele2 in het oosten/zuidoosten van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:58:
Kun je iets specifieker zijn? Nogal een groot gebied dat je vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Kun je iets specifieker zijn? Nogal een groot gebied dat je vraagt?
Omgeving veluwe/Nijmege/Groesbeek en omgeving zuid-Limburg

[ Voor 4% gewijzigd door Mister_GJ op 02-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:53
gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:58:
Er word op hoog tempo masten bijgebouwd, elke ervaring die iemand nu heeft kan over 2 maanden al achterhaald zijn. Vooral in het oosten-zuidoosten word het netwerk nog steeds verder uitgebreid.

Of het nu al goed genoeg is, neem een simonly die maandelijks opzegbaar is, probeer het een maand, en als het al voldoet dan neem je een abonnement.

Je valt altijd terug op T/Mobile mocht Tele2 nog geen dekking hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Devian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:37:

Je valt altijd terug op T/Mobile mocht Tele2 nog geen dekking hebben.
Waarom lees ik dan zoveel negatief commentaar als ik een beetje ga googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet welke google resultaten je gevonden hebt, maar ik kan me voorstellen dat dat vooral nog gaat over de tijd dat Tele2 alleen nog maar gebruik maakte van het T-Mobile netwerk, en KPN en Vodafone hebben gewoon een betere dekking dan T-Mobile.

Echter, nu Tele2 ook haar eigen netwerk heeft, en hier en daar nog aangevuld word door het T-Mobile netwerk, moet de dekkingsgraad veel hoger liggen, en zijn eerdere ervaringen eigenlijk niet meer te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Daarnaast: de meeste mensen die een goede ervaring hebben delen vaak online een stuk minder. Ik zie het het mezelf ook doen. Pas bij een probleem zie je mij op een forum te zoeken naar een oplossing. :+

[ Voor 50% gewijzigd door Cardo op 02-03-2016 10:47 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Devian schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet welke google resultaten je gevonden hebt, maar ik kan me voorstellen dat dat vooral nog gaat over de tijd dat Tele2 alleen nog maar gebruik maakte van het T-Mobile netwerk, en KPN en Vodafone hebben gewoon een betere dekking dan T-Mobile.

Echter, nu Tele2 ook haar eigen netwerk heeft, en hier en daar nog aangevuld word door het T-Mobile netwerk, moet de dekkingsgraad veel hoger liggen, en zijn eerdere ervaringen eigenlijk niet meer te vergelijken.
Oke ik snap wat je bedoeld.
Ik wil het weten van de dekking daar omdat ik er regelmatig kom met de MTB. Ik heb nu t-mobile en meestal ging dat goed dus eigenlijk moet het goed blijven gaan dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Ik wil het weten van de dekking daar omdat ik er regelmatig kom met de MTB. Ik heb nu t-mobile en meestal ging dat goed dus eigenlijk moet het goed blijven gaan dan toch?
Klopt, als je nu al T-Mobile hebt en je tevreden bent met de dekking dan komt het goed. Dat is namelijk zeg maar het "worst-case" scenario. Het kan alleen maar beter worden dan dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 11:15

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Kijk eens op de website van Tele2 over hun 4G bereik: https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Vul de locaties in waar je geregeld met je MTB komt en bekijk of er 4G bereik is van Tele2, op dezelfde kaart kan je ook 2G en 3G bereik van T-Mobile bekijken. Is iets minder gedetailleerd dan de kaarten van T-Mobile maar geeft aardige indruk.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 22:44
4G Masten heeft de kaart weer geüpdatet: http://4gmasten.nl/nieuws...s-tele2-update-maart-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, daarom heb ik al een maand beter bereik in Heerenveen: er staat een nieuwe mast!

Gelukkig maar, want bijna compleet Heerenveen was een dode zone voor mij, zeker in een gebouw had ik vaak helemaal geen ontvangst.

Helaas zit ik nog wel qua 4G in een ietwat dood stuk thuis, al wisselt het vreemd genoeg ook behoorlijk. Nu heb ik gewoon 4G, maar het wilt ook nog wel terugvallen naar een stuk trager. Maar, thuis heb ik toch wifi, dus eigenlijk boeit het mij ook niet zo heel veel.

Ik ben er iig happy mee, Tele2 en Hollandsnieuwe waren in principe even duur voor mij, abbo met niet al teveel data + een Lumia 950, maar de 4G van Tele2 gaf de doorslag. En de support van HN is brak, daar ben ik al bekend mee.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertjanw1993 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:36:
[...]

Omgeving veluwe/Nijmege/Groesbeek en omgeving zuid-Limburg
Omgeving Zuid-Limburg is de dekking (op het Heuvelland na) echt goed. Natuurlijk zijn er hier ook gebieden waar de dekking iets minder is, maar dat heeft elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:18
Ben gisteren overgezet van hollandsnieuwe naar tele2. Kreeg op donderdag een smsje dat m'n telefoonnummer op vrijdagochtend 9.00 uur zou worden overgezet. Gisterochtend rond uurtje of 10 de nieuwe simkaart in m'n telefoon gedaan en alles werkte meteen. Ging dus erg soepel!

Bereik hier (in Noord-Limburg) is vrij goed, ben gisteren bij wat familie en vrienden geweest in de regio en had overal 4G-dekking, alhoewel het niet overal vol bereik was. Thuis gelukkig wel. Ben tot nu toe dus erg tevreden over de overgang en de keuze voor tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
zijn er ook gebruikers van het tele 2 netwerk in alkmaar (de mare) die wat kunnen vertellen over hun ervaring, er is nml van de mare een gebied richting bergen dat op de kaart aangeeft dat er binnen geen 4g is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:28

swv

pawarana schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:33:
zijn er ook gebruikers van het tele 2 netwerk in alkmaar (de mare) die wat kunnen vertellen over hun ervaring, er is nml van de mare een gebied richting bergen dat op de kaart aangeeft dat er binnen geen 4g is.
Ik woon vlakbij de Mare. Ik heb geen ervaring met Tele2 maar ik heb het idee dat de dekkingskaart best wel een goede indicatie geeft van de te verwachten dekking. De gemeente Alkmaar heeft een tijd lang de bouw van nieuwe masten geblokkeerd. Enkele jaren terug heeft de gemeenteraad volgens mij besloten weer nieuwe masten toe te staan op gemeentegrond/vastgoed. De pech van Alkmaar Noord is dat er zo goed als geen hoogbouw is, waardoor masten die op daken staan een relatief lage dekkingsgraad hebben. Laten nou net de antennelokaties van Tele2 ver van de Mare en omgeving verwijderd zijn. Laatst zag ik toevallig een hijskraan en meneertjes bezig boven de Rekerheem dus wellicht was dat om Tele2 toe te voegen aangezien er op die plek T-Mobile antenne's staan (samenwerkingspartner) op het dak. Maar dat durf ik het niet met zekerheid te zeggen omdat ook Vodafone op dat dak zit. Hoe dan ook zal er tzt uitstekende Tele2 dekking zijn in de Mare en omgeving :) Voor nu moet je het hebben van buitendekking schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
Is het mogelijk om via tele2 een test simkaart te krijgen om hun netwerk te testen?

Ben benieuwd hoe hun 4g netwerk is, prepaid kaart kan alleen om 3g dus daar heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Je kunt een per maand opzegbaar SIM only nemen, kosten €11 + €10 administratie kosten. Als het bevalt "verleng" je naar je uiteindelijke abonnement, en daar betaal je dan geen Administratie kosten meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SkyFlyer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:04:
Je kunt een per maand opzegbaar SIM only nemen, kosten €11 + €10 administratie kosten. Als het bevalt "verleng" je naar je uiteindelijke abonnement, en daar betaal je dan geen Administratie kosten meer voor.
Nee oké dat snap ik maar zit nog vast aan mijn abonnement kan pas vanaf volgende maand overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:51
Je kunt nu die sim-only al nemen met een nieuw nummer en uitproberen.
Als het bevalt dan laat je volgende maand je nummer porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ASW1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:13:
Je kunt nu die sim-only al nemen met een nieuw nummer en uitproberen.
Als het bevalt dan laat je volgende maand je nummer porteren.
....

[ Voor 32% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het is geen serieuze vraag hoop ik?
Ik ga het niet voor je opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ASW1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:51:
Het is geen serieuze vraag hoop ik?
Ik ga het niet voor je opzoeken.
Sorry als gevonden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Kan iemand vertellen of voLTE al werkt? M'n vriendinnetje twijfelt of tele2 een optie is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zullen we dit soort opmerkingen over laten (indien nodig) aan een Moderator?

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 21:35
davidoffm schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:35:
Kan iemand vertellen of voLTE al werkt? M'n vriendinnetje twijfelt of tele2 een optie is......
Nee het werkt nog niet, maar geen enkele Nederlandse provider heeft het in gebruik. Het zou voor mij ook geen reden zijn om Tele2 links te laten liggen. Bellen over 3g is ook weinig verkeerd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit hoeft niet in het topic, je mag de volgende keer een Topic Report aanmaken.

[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 16-03-2016 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
voLTE is nog niet werkend voor consumenten.
Zelf kijk ik hier naar uit (geldt voor al de netwerken), gewoon bellen is de afgelopen tijd een steeds mindere ervaring.
Ik bel hoofdzakelijk onderweg maar verbroken gesprekken (bij gewoon vol / goed bereik) zijn meer de norm, dan uitzondering tegenwoordig, dit ging jaren geleden toch veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Goedemorgen, en dank voor de reacties, duidelijke antwoorden :) bellen over 3G is inderdaad prima (en waarschijnlijk nu T-Mobile 3G900 heeft is de dekking ook een stuk beter) maar ik zat gewoon te denken: eigenlijk is het gewoon cool als het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Laatst online: 22-09 14:48
ReBr schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 01:24:
voLTE is nog niet werkend voor consumenten.
Zelf kijk ik hier naar uit (geldt voor al de netwerken), gewoon bellen is de afgelopen tijd een steeds mindere ervaring.
Ik bel hoofdzakelijk onderweg maar verbroken gesprekken (bij gewoon vol / goed bereik) zijn meer de norm, dan uitzondering tegenwoordig, dit ging jaren geleden toch veel beter.
De lancering van volte zal ook het einde gaan betekenen van de national-roaming met T-Mobile. Het Tele2 netwerk zal dan op z'n eigen benen staan, ik denk dat je ook dan pas echt de ware kwaliteit van het netwerk kunt beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
PWA777 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 07:42:
[...]

De lancering van volte zal ook het einde gaan betekenen van de national-roaming met T-Mobile. Het Tele2 netwerk zal dan op z'n eigen benen staan, ik denk dat je ook dan pas echt de ware kwaliteit van het netwerk kunt beoordelen.
Dat hoeft natuurlijk niet, er zijn genoeg telefoons die geen volte ondersteunen, dus dat roaming overeenkomst zal nog wel even standhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Devian schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet, er zijn genoeg telefoons die geen volte ondersteunen, dus dat roaming overeenkomst zal nog wel even standhouden.
En ze hebben laatst hun contract met tmobile verlengt met 2 of 3 jaar als ik me niet vergis en ze wouden in 2016 VoLTE introduceren, dus van opeens dit jaar naar alleen tele2 netwerk zou geen spraken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
[...]

Het is denk ik niet mogelijk om tijdens een gesprek van VoLTE op Tele2 over te schakelen naar 3G van T-Mobile; dat is een aanname van mijn kant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Het is denk ik niet mogelijk om tijdens een gesprek van VoLTE op Tele2 over te schakelen naar 3G van T-Mobile; dat is een aanname van mijn kant natuurlijk.
Dat is wel mogelijk, Daar gebruiken ze de techniek voor die SRVCC heet. Hierbij kan het VoLTE gesprek dat op 4G is begonnen overgenomen worden op 3G als gewoon gesprek zodra 4G bereik wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:46:
[...]
(offtopic)
Ik snap deze niks toevoegende reacties nooit hier. Geef gewoon een antwoord op de vraag, of anders geen commentaar. Altijd maar dat popiejopie gedrag.

Gelukkig antwoord de volgende poster wel op een normale manier.
offtopic:
Er is een tag voor offtopic ;) Tweakers is een community die alleen maar kan bestaan in hun huidige vorm als de gebruikers ook een bijdrage leveren, gezien de posthistory van deze gebruiker valt hij hier niet onder. Ik help mensen graag, maar niet mensen die hun vraag neerzetten zonder enige onderbouwing, waarom of achtergrond horen hier niet bij. Daarvoor heb je helpmij.nl .
[...]

Denk ik ook zeker met hun uitgebreide sim only aanbod dat ook veel gebruikt zal worden op telefoons zonder volte, zal het nog wel even duren voordat T-Mobile wegvalt.

[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 10-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Dat is wel mogelijk, Daar gebruiken ze de techniek voor die SRVCC heet. Hierbij kan het VoLTE gesprek dat op 4G is begonnen overgenomen worden op 3G als gewoon gesprek zodra 4G bereik wegvalt.
En die techniek werkt bijzonder goed :), je hoort alleen de spraakkwaliteit iets minder worden, wanneer je met VoLTE naar een andere VoLTE handset belt, en 1 stapt terug op 3G. 8) (D.w.z. je hebt dan weer standaard spraakkwaliteit, zoals je nu ook gewend bent)

[ Voor 6% gewijzigd door SkyFlyer op 11-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SkyFlyer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:45:
[...]

En die techniek werkt bijzonder goed :), je hoort alleen de spraakkwaliteit iets minder worden, wanneer je met VoLTE naar een andere VoLTE handset belt, en 1 stapt terug op 3G. 8) (D.w.z. je hebt dan weer standaard spraakkwaliteit, zoals je nu ook gewend bent)
Ik ben erg benieuwd hoe dit werkt; als je belt via 4G van Tele2 en de hand-over moet naar het 3G netwerk van T-Mobile dan moet er wel eea achter de schermen gebeuren om dat seamless tot stand te brengen. Ik wil niet beweren dat dit technisch niet kan, maar het zal ongetwijfeld wel investeringen vergen van beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe dit werkt; als je belt via 4G van Tele2 en de hand-over moet naar het 3G netwerk van T-Mobile dan moet er wel eea achter de schermen gebeuren om dat seamless tot stand te brengen. Ik wil niet beweren dat dit technisch niet kan, maar het zal ongetwijfeld wel investeringen vergen van beide partijen.
SRVCC is een standaard feature in de 3GPP specificatie voor LTE. Enige lastige hierin is dat het switchen tussen 2 netwerken gaat terwijl dat normaal gesproken binnen 1 netwerk gebeurd. Maar daar is altijd wel een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
PWA777 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:00:
[...]

In een notendop:

De handset overlegt continue met het netwerk over de ontvangst van 4G en de 3G masten. Het netwerk kent zowel de locaties van de 4G masten, als die van de 3G masten. Wanneer gedetecteerd wordt dat het 4G signaal te laag wordt, en de juiste 3G mast wel wordt ontvangen, zal het netwerk het toestel op 3G "bellen" op de achtergrond. Nadat het toestel de 3G verbinding heeft opgezet, wordt de 3G telefooncentrale (MSC) de VoLTE (VoIP) client met het VoLTE (/IMS) platform. Tussen de handset en de MSC zal een "ouderwetse" circuit verbinding zijn, vanaf de MSC is het weer VoIP / VoLTE naar het VoLTE(/IMS) platform. De overdracht is niet merkbaar voor de eindgebruiker, behalve dat de kwaliteit van de codec veranderd op het 3G deel. (Dit is alleen merkbaar als beide gebruikers op 4G VoLTE zaten, en 1 gebruiker terugvalt op 3G).

In het geval van Tele2, wordt weliswaar gebruikt gemaakt van het radio netwerk van T-Mobile en onderdelen van hun netwerk, gebruikt Tele2 haar eigen (gateway) MSC voor het afhandelen van de spraakdiensten van haar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 17:33
Zijn er nog Tweakers die het netwerk in kaart brengen via de Sensorly app? Ik heb navraag gedaan waarom deze nog niet beschikbaar was, een van de reden was dat er nog niet genoeg meetpunten waren.

Wel staat de Tele2 dekkingskaart nu op de roadmap bij Sensorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Voor diegene die het nog niet wisten http://4gmasten.nl/nieuws...tart-eind-maart-met-volte volte komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10 16:54
Dat is zeer mooi nieuws, eind deze maart maak ik een overstap op Tele2 en ben erg benieuwd!
Wanneer je wilt bellen over 4G, moet de andere gebruiken (naar wie ik bel) dit ook ondersteunen? Anders is het nog niet een enorme toegrvoegde waarde als de rest van NL dit nog niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bandeleros schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:16:
Dat is zeer mooi nieuws, eind deze maart maak ik een overstap op Tele2 en ben erg benieuwd!
Wanneer je wilt bellen over 4G, moet de andere gebruiken (naar wie ik bel) dit ook ondersteunen? Anders is het nog niet een enorme toegrvoegde waarde als de rest van NL dit nog niet ondersteund
Reken er niet op dat je meteen aan VoLTE krijgt aangeboden. Je moet een geschikt toestel hebben dat bovendien getest en goed bevonden is voor het Tele2 netwerk.Dat zal waarschijnlijk een beperkte groep klanten zijn die eerst mogen testen en dan zullen ze langzaam gaan uitbreiden naar een grotere groep klanten.

Je kan met VoLTE elk nummer bellen ongeacht of de gebelde ook VoLTE heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-10 16:54
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:46:
[...]

Reken er niet op dat je meteen aan VoLTE krijgt aangeboden. Je moet een geschikt toestel hebben dat bovendien getest en goed bevonden is voor het Tele2 netwerk.Dat zal waarschijnlijk een beperkte groep klanten zijn die eerst mogen testen en dan zullen ze langzaam gaan uitbreiden naar een grotere groep klanten.

Je kan met VoLTE elk nummer bellen ongeacht of de gebelde ook VoLTE heeft.
Dat je toestel dit moet toestaan/ondersteunen begrijp ik. Heb op dit moment een iphone 6s plus, dat moet wel goed zitten. Of deze door apple ook goedgekeurd is aan tele2 weet ik niet, wel weet ik dat tele2 recent goedkeuring hebben gekregen op het 4g netwerk (nu staat er ook geen lte meer maar gewoon 4g).

Hoe zit het me de kwaliteit van het bellen wanneer je een telefoon/provider belt die niet voldoet/ondersteund aan VoLTE? Heb ik dan alleen goede geluids kwaliteit? Of hoord de andere partij ook een aanzienlijke verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Bandeleros schreef op zondag 13 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Dat je toestel dit moet toestaan/ondersteunen begrijp ik. Heb op dit moment een iphone 6s plus, dat moet wel goed zitten. Of deze door apple ook goedgekeurd is aan tele2 weet ik niet, wel weet ik dat tele2 recent goedkeuring hebben gekregen op het 4g netwerk (nu staat er ook geen lte meer maar gewoon 4g).

Hoe zit het me de kwaliteit van het bellen wanneer je een telefoon/provider belt die niet voldoet/ondersteund aan VoLTE? Heb ik dan alleen goede geluids kwaliteit? Of hoord de andere partij ook een aanzienlijke verbetering?
Of een Apple 6S ook al is gecertificeerd voor VoLTE van Tele2 weet ik niet.

VoLTE is in principe SIP en met SIP kan je hele wereld bellen. Alleen als de andere kant de zelfde kwaliteit aan kan dan zal het merkbaar zijn. Heeft de gebelde geen HD dan zal je er niets van merken, jouw deel zal wel helderder zijn en wat je hoort waarschijnlijk ook maar niet zo goed als beide partijen hoge kwaliteit hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 13-03-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recentelijk heeft Apple Tele2 gecertificeerd voor het gebruik van oa VoLTE.

Zie ook:
https://www.tele2.nl/news...hone-toe-aan-assortiment/

Edit:
Het schijnt dat de iPhone toch (nog) niet ondersteund wordt voor VoLTE bij Tele2. Excuses!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 14:13 . Reden: Typfout hersteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Kan je ergens zien welke toestellen of fabrikanten tele2 heeft gecertificeerd?

Of is het zo dat als ze het toestel verkopen dat het dan gecertificeerd is?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:50
Apple heeft Tele2 inderdaad onlangs toegevoegd aan de lijst met 4G gecertificeerde netwerken. Tele2 staat weliswaar alleen (nog) niet in de lijst met landen. http://www.apple.com/iphone/LTE/.
Over het algemeen update Apple dat lijstje namelijk niet voor maar één provider, maar alleen als het er meerdere zijn, of als er een keynote is geweest.

Of Tele2 VoLTE gaat ondersteunen op de iPhone vanaf de iPhone 6 hangt meer af van Tele2 dan van Apple, al houdt Apple wél een lijstje bij met providers die VoLTE aanbieden. https://support.apple.com/nl-nl/HT203078.

Ik snap alleen niet zo goed je bericht over dat Tele2 toch niet VoLTE gaat ondersteunen voor de iPhone(s), aangezien het wel staat in het persbericht wat jijzelf met ons deelt. :)

Beide lijstjes, maar in ieder geval het VoLTE lijstje, worden trouwens pas weer geüpdatet ná de keynote van Apple op 21 maart, aangezien Apple waarschijnlijk aan het begin van de keynote gaat vertellen dat er weer meer providers zijn die ondersteuning bieden voor Voice over LTE.

Wellicht dat daarom dit samenhangt met het feit dat Tele2 eind deze maand VoLTE aan (mag) bied(en).
We zullen het snel genoeg weten!

[ Voor 17% gewijzigd door AlesT op 13-03-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlesT schreef op zondag 13 maart 2016 @ 16:34:

Ik snap alleen niet zo goed je bericht over dat Tele2 toch niet VoLTE gaat ondersteunen voor de iPhone(s), aangezien het wel staat in het persbericht wat jijzelf met ons deelt. :)
Na het delen van het persbericht, werd ik aangesproken dat dit bericht niet in zijn geheel klopt. Met name dus het certificeren van het VoLTE gedeelte bij de iPhones. Tele2 is momenteel aan het testen met diverse toestellen, echter nog niet met de iPhone(s).

We zullen dus inderdaad moeten afwachten tot eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Eind 2015 heeft Tele2 al aangekondigd dat het voor Q2 VoLTE zal introduceren, dus op zichzelf niets nieuws. Het feit dat François zo vlak voor die deadline, dit herhaalt zegt natuurlijk wel iets. Verwacht daarom deze week meer informatie.

Overigens merk je niet zo heel veel van VoLTE als gebruiker, ikzelf alleen als ik er aan denk, anders ontgaat het me zelfs.

De veranderingen (hogere kwaliteit, lage Call setup tijd) zullen alleen merkbaar zijn, wanneer je een andere Tele2 klant belt, die ook via VoLTE belt. In alle andere gevallen zul je wel via VoLTE bellen, maar er zelf niets van merken (behalve dat je op 4G blijft natuurlijk).

Alle toestellen moeten individueel software aanpassingen hebben, per provider om VoLTE te kunnen ondersteunen. Het is voor Tele2 natuurlijk van groot belang om dat op zo veel mogelijk toestellen te hebben, alleen ze is daarvan afhankelijk van fabrikanten. Tele2 verkoopt zelf alleen toestellen waarvan in principe afspraken zijn, dat deze ondersteuning er komt, maar dat betekend niet dat die er nu al is.

Aangezien de iPhone er nog maar net in het eigen assortiment zit, is het niet waarschijnlijk dat Apple al snel de noodzakelijke aanpassingen zal doorvoeren. Maar dat zal uiteindelijk wel gebeuren. Gezien de vele acties met Samsung, lijkt daar de band wat langer nauw te zijn, dus ik zou in die hoek de meeste ondersteuning verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
SkyFlyer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 07:38:
Eind 2015 heeft Tele2 al aangekondigd dat het voor Q2 VoLTE zal introduceren, dus op zichzelf niets nieuws. Het feit dat François zo vlak voor die deadline, dit herhaalt zegt natuurlijk wel iets. Verwacht daarom deze week meer informatie.

Overigens merk je niet zo heel veel van VoLTE als gebruiker, ikzelf alleen als ik er aan denk, anders ontgaat het me zelfs.

De veranderingen (hogere kwaliteit, lage Call setup tijd) zullen alleen merkbaar zijn, wanneer je een andere Tele2 klant belt, die ook via VoLTE belt. In alle andere gevallen zul je wel via VoLTE bellen, maar er zelf niets van merken (behalve dat je op 4G blijft natuurlijk).

Alle toestellen moeten individueel software aanpassingen hebben, per provider om VoLTE te kunnen ondersteunen. Het is voor Tele2 natuurlijk van groot belang om dat op zo veel mogelijk toestellen te hebben, alleen ze is daarvan afhankelijk van fabrikanten. Tele2 verkoopt zelf alleen toestellen waarvan in principe afspraken zijn, dat deze ondersteuning er komt, maar dat betekend niet dat die er nu al is.

Aangezien de iPhone er nog maar net in het eigen assortiment zit, is het niet waarschijnlijk dat Apple al snel de noodzakelijke aanpassingen zal doorvoeren. Maar dat zal uiteindelijk wel gebeuren. Gezien de vele acties met Samsung, lijkt daar de band wat langer nauw te zijn, dus ik zou in die hoek de meeste ondersteuning verwachten.
Misschien een domme vraag, maar zal je ook niets van VoLTE merken op het moment dat je een klant van een andere provider met VoLTE belt (op het moment dat die provider het uitgerold heeft)? Dus stel je belt met Tele2 VoLTE een KPN VoLTE klant, zal het dan verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Frenkel88 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:48:
[...]

Misschien een domme vraag, maar zal je ook niets van VoLTE merken op het moment dat je een klant van een andere provider met VoLTE belt (op het moment dat die provider het uitgerold heeft)? Dus stel je belt met Tele2 VoLTE een KPN VoLTE klant, zal het dan verschil maken?
Helemaal geen domme vraag, maar nee, daar zul je ook niets van VoLTE merken. De interconnects tussen providers zijn nog gewoon "klassieke" interconnects, er zijn nog geen IMS interconnects. Deze zullen er in de toekomst waarschijnlijk wel komen, omdat uiteindelijk ook het vaste netwerk gebruik kan gaan maken van IMS. Daarmee zou het oude signaling en voice transport netwerk met de IMS laag vervangen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03:26
SkyFlyer schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Helemaal geen domme vraag, maar nee, daar zul je ook niets van VoLTE merken. De interconnects tussen providers zijn nog gewoon "klassieke" interconnects, er zijn nog geen IMS interconnects. Deze zullen er in de toekomst waarschijnlijk wel komen, omdat uiteindelijk ook het vaste netwerk gebruik kan gaan maken van IMS. Daarmee zou het oude signaling en voice transport netwerk met de IMS laag vervangen kunnen worden.
Met klassiek bedoel je waarschijnlijk de TDM interconnects?

Mocht je met "IMS interconnect" bedoelen dat de SBC van "provider A" SIP praat met de SBC van "Provider B" dan kan ik je vertellen dat die er tussen KPN, Vodafone en T-Mobile al een tijdje bestaat en in gebruik is. AMR-WB wordt alleen nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 22:49
Ik weet niet of dit de goede draad is om dit te posten, dus mijn excuses als dit ergens anders hoort, maar ik heb een merkwaardig probleem sinds dat ik bij Tele 2 ben gegaan.

Ik heb op heel veel plekken dat mijn telefoon terugschakelt naar 3G. Met name in de trein gebeurt dit. Echter als ik mijn telefoon op 4G forceer, heb ik gewoon 4G signaal, vaak zelfs gewoon 4G+, wat moet aanduiden dat mijn telefoon onnodig op 3G schakelt en ik dus onnodig veel batterij gebruik omdat 3G stroom slurpt in vergelijking met 4G. Dit gebeurde niet op mijn T-mobile prepaid nummer, waar ik zelfs met een zwak 4G signaal gewoon op 4G bleef behalve op plekkken waar dit echt niet aanwezig was, ook in een snel rijdende trein, en op de plekken waar dit was ging mijn telefoon meteen terug naar 4G als dit weer beschikbaar was. Ook vind ik het merkwaardig dat mijn telefoon vrijwel overal 3-4 strepen 4G signaalsterkte aangeeft, terwijl ik bij T-mobile bijna nooit meer dan 1-2 strepen had.

Hebben hier meer mensen last van, of kan het potentieel iets verkeerds met mijn telefoon (Galaxy S6 normale versie op Android 5.1) zijn?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkyFlyer
Tele2 gaat nu echt los met VoLTE:

https://forum.tele2.nl/ti...g-volte-uitproberen-52995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Denizz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:51:
Ik weet niet of dit de goede draad is om dit te posten, dus mijn excuses als dit ergens anders hoort, maar ik heb een merkwaardig probleem sinds dat ik bij Tele 2 ben gegaan.

Ik heb op heel veel plekken dat mijn telefoon terugschakelt naar 3G. Met name in de trein gebeurt dit. Echter als ik mijn telefoon op 4G forceer, heb ik gewoon 4G signaal, vaak zelfs gewoon 4G+, wat moet aanduiden dat mijn telefoon onnodig op 3G schakelt en ik dus onnodig veel batterij gebruik omdat 3G stroom slurpt in vergelijking met 4G. Dit gebeurde niet op mijn T-mobile prepaid nummer, waar ik zelfs met een zwak 4G signaal gewoon op 4G bleef behalve op plekkken waar dit echt niet aanwezig was, ook in een snel rijdende trein, en op de plekken waar dit was ging mijn telefoon meteen terug naar 4G als dit weer beschikbaar was. Ook vind ik het merkwaardig dat mijn telefoon vrijwel overal 3-4 strepen 4G signaalsterkte aangeeft, terwijl ik bij T-mobile bijna nooit meer dan 1-2 strepen had.

Hebben hier meer mensen last van, of kan het potentieel iets verkeerds met mijn telefoon (Galaxy S6 normale versie op Android 5.1) zijn?
Ik doe maar een wilde gok. Zit je nog op T-Mobile firmware? Je kunt via sammobile app je csc controleren. Misschien komt dit door de modem van T-Mobile die nog steeds op je telefoon staat. Je kunt je telefoon gelijk flashen naar Marshmallow en naar de Nederland simlock vrij firmware. Dit kost je geen garantie of oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Tweakers,

ik heb even jullie hulp nodig, al weet ik niet 100% zeker of mijn vraag in dit topic thuis hoort.

Het zit zo:
Ik heb vanavond rond 18:00 uur een mooie deal gemaakt bij Tele2, een Samsung Galaxy S7 voor 39 eu per maand. Nu ben ik er net achter gekomen dat het abonnement per vandaag ingaat. Omdat ik bij mijn bestelling heb aangegeven gebruik te maken van nummerbehoud, waarbij ik een maand opzegtermijn bij mijn huidige provider (Kpn) in acht heb genomen (dus nummer over laten zetten per 15 april), was ik in de veronderstelling dat mijn abonnement bij Tele2 dan ook per die datum in zou gaan. Is nu dus niet het geval.

Ik nam net contact op met hun telefonische klantenservice, maar de dame die mij hielp had het IQ van een gepofte aardappel. Sorry, maar de klantvriendelijkheid was ver te zoeken, ze begreep mijn vragen niet en was super kortaf. Terwijl mijn vraag simpel was: kunnen jullie de ingangsdatum van mijn contract s.v.p. aanpassen naar 15-4, zodat ik niet met dubbele abonnementskosten zit. Kortaf: Nee. De uitleg die ik erbij kreeg: omdat de abonnementen altijd direct in gaan. Sigh...

Nu mijn vraag aan jullie: weten jullie of dit daadwerkelijk echt niet mogelijk is (zonder het eerst annuleren van m'n huidige bestelling)? Iemand hier met een zelfde soort ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Hoi Nashh,

Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd gaat bij Tele2 het abonnement pas in op het moment van nummerbehoud, dus volgens mij zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
Hey SkyFlyer,

bedankt voor de snelle reply, alleen staat er op 'mijn tele2' dit: "Je abonnement gaat in op 15 maart 2016, vanaf dat moment verschijnen hier je bundels zodat je altijd inzicht hebt in je verbruik."

Dus hoe graag ik je ook wil geloven, ik vermoed dat het toch anders zit.. Of denk je dat deze melding niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je abbo gaat inderdaad direct in, echter, je SIM is pas actief op de dag van het nummerbehoud, en ook de kosten gaan pas lopen zodra de sim geactiveerd is.

Mijn Tele2 kaartje heeft een maand in zijn wrapper gezeten voordat ik 'm ging gebruiken, maar voor die maand hoefde ik niet te betalen.

Vraag mij dan wel af wanneer mijn 2 jaar zijn afgelopen, eind november of eind december, maarja, dat merk ik wel in 2017 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Nashh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:25:
Hey SkyFlyer,

bedankt voor de snelle reply, alleen staat er op 'mijn tele2' dit: "Je abonnement gaat in op 15 maart 2016, vanaf dat moment verschijnen hier je bundels zodat je altijd inzicht hebt in je verbruik."

Dus hoe graag ik je ook wil geloven, ik vermoed dat het toch anders zit.. Of denk je dat deze melding niet klopt?
Deze melding klopt waarschijnlijk niet, tenzij er geen nummerbehoud is aangevraagd. Maar je kunt in MijnTele2 ook je order volgen op je productenpagina. Anders moet je even naar webcare Tele2 toestappen (hun klantenforum, twitter, of facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
Oke, dat zou mooi zijn.

De dame van de klantenservice wist mij echter te vertellen dat ik gewoon een tijdelijk nummer kreeg voordat mijn nummer wordt overgezet. Dus, als ik dan met dit tijdelijke nummer NIKS doe, betaal ik dan ook niks?

Ter info: dit zegt 'mijn tele2': Je eerste factuur is beschikbaar op 11 april 2016. De maandelijkse kosten voor deze maand zijn lager dan normaal. Je betaalt minder, omdat je maar 16 van 30 dagen klant bent. Dit is zonder eventuele buiten de bundel kosten. - er staat dan een bedrag van 21 euro onder.

Als dit daadwerkelijk in rekening wordt gebracht, dan kan ik er net zo goed gebruik van maken.

Edit:
De bestelling & Levering pagina in mijn tele2 zegt:
Startdatum nieuw contract:
15 maart 2016

Datum nummerbehoud:
We zullen je nummer op 15 april 2016 overnemen.

Hier word ik nog niet heel veel wijzer van. Maar RobinHood en SkyFlyer, jullie reacties hebben me wel geholpen. Laat ik maar uit gaan van het positieve, dat m'n abonnement ingaat per de datum waarop mijn nummer wordt overgezet. Ik ga het allemaal goed in de gaten houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Nashh op 15-03-2016 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mij werd het verteld dat mijn sim pas "uit zichzelf" actief zou worden op 30 december, maar dat als ik hem op zeg 1 december al in mijn telefoon stopte, hij ook actief werd, ik een tijdelijk nummer kreeg, en inderdaad de rekening zou gaan lopen.

Volgens mij stond er ook zoiets op Mijn Tele2, maar de uiteindelijke factuur over december was 2 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nashh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:38:
Als dit daadwerkelijk in rekening wordt gebracht, dan kan ik er net zo goed gebruik van maken.
Dan heb je mogelijk wel het buiten-bundel tarief dus data is dan erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 04:49
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:25:
[...]
Dan heb je mogelijk wel het buiten-bundel tarief dus data is dan erg duur.
Daar moet je inderdaad mee uitkijken! Zelf zou ik de sim dan ook pas gaan gebruiken vanaf het moment dat je nummer geporteerd is naar Tele2.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 13:18
Nashh schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:38:
Oke, dat zou mooi zijn.

De dame van de klantenservice wist mij echter te vertellen dat ik gewoon een tijdelijk nummer kreeg voordat mijn nummer wordt overgezet. Dus, als ik dan met dit tijdelijke nummer NIKS doe, betaal ik dan ook niks?

Ter info: dit zegt 'mijn tele2': Je eerste factuur is beschikbaar op 11 april 2016. De maandelijkse kosten voor deze maand zijn lager dan normaal. Je betaalt minder, omdat je maar 16 van 30 dagen klant bent. Dit is zonder eventuele buiten de bundel kosten. - er staat dan een bedrag van 21 euro onder.

Edit:
De bestelling & Levering pagina in mijn tele2 zegt:
Startdatum nieuw contract:
15 maart 2016

Datum nummerbehoud:
We zullen je nummer op 15 april 2016 overnemen.

Hier word ik nog niet heel veel wijzer van. Maar RobinHood en SkyFlyer, jullie reacties hebben me wel geholpen. Laat ik maar uit gaan van het positieve, dat m'n abonnement ingaat per de datum waarop mijn nummer wordt overgezet. Ik ga het allemaal goed in de gaten houden.
Ik had precies hetzelfde als jij en heb toen ook maar even gebeld. Mij werd verteld dat dat gewoon een fout is van het systeem op de website en dat je abbo pas echt ingaat op de datum van de nummerportering. In mijn geval klopte dit en was de website dus gewoon fout. Ik neem dus aan dat dit bij jou hetzelfde is, dus ik zou je niet te druk maken om wat er op die pagina staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Nashh @Giel1

Het was bij mij de datum die ik had gekozen in de datumkiezer toen ik de sim bestelde bij Tele2. Gewoon letterlijk copy pasta. In de brief waar ik de sim kaart bij kreeg stond vrolijk 11-3...

Online zag ik al dat het 29-3 zou worden via mijntele2. Volgens mijntele2 zou mijn factuur ook op 12-3 klaarstaan maar tot op heden niets. Ik ben nog gewoon bereikbaar en krijg vermoedelijk een sms op 29-3 dat het omzetten kan plaatsvinden.

Ik heb dan ook de sim kaart gewoon niet uitgepakt en gebruikt. Ik vertrouwde het al niet helemaal met die 11-3 die ik had aangegeven en die zij vrolijk in de brief plaatsten.

Ook klantenservice via chat was niet geheel duidelijk hierin maar tot nu toe lijkt bovenstaand te kloppen (actief op datum in mijnTele2 account).

[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 16-03-2016 13:03 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nashh
Top boys, al deze reacties. Ik ga er dan vanuit dat m'n abo pas in april in gaat :)

Nu nog ff wachten op m'n nieuwe toestel! Helaas was de voorraad S7-ens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
LightLuke schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:49:
Zijn er nog Tweakers die het netwerk in kaart brengen via de Sensorly app? Ik heb navraag gedaan waarom deze nog niet beschikbaar was, een van de reden was dat er nog niet genoeg meetpunten waren.

Wel staat de Tele2 dekkingskaart nu op de roadmap bij Sensorly.
Fijn dat jij ook contact gezocht hebt. Ik ben nog steeds actief Tele2 aan het mappen voor hun eigen 4G netwerk. Ik had het Sensorly team al eerder 2 keer een bericht gestuurd via hun website. Helaas beide keren geen enkele reactie ontvangen. Ik ben blij te horen dat ze er wel serieus mee bezig zijn. Voor mijn gevoel heb ik met jou en enkele anderen ongeveer heel Nederland in kaart gebracht. In principe meet ik nu alleen routes waar ik van weet dat ik daar nog niet eerder 4G gemapt had. Anderzijds: het is een kip en ei verhaal. Omdat je geen kaart ziet ga je nu ook minder snel Tele2 mappen.

Dus Sensorly: kom maar ip met die kaart, dan mappen wij hem wel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:44:
[...]

Fijn dat jij ook contact gezocht hebt. Ik ben nog steeds actief Tele2 aan het mappen voor hun eigen 4G netwerk. Ik had het Sensorly team al eerder 2 keer een bericht gestuurd via hun website. Helaas beide keren geen enkele reactie ontvangen. Ik ben blij te horen dat ze er wel serieus mee bezig zijn. Voor mijn gevoel heb ik met jou en enkele anderen ongeveer heel Nederland in kaart gebracht. In principe meet ik nu alleen routes waar ik van weet dat ik daar nog niet eerder 4G gemapt had. Anderzijds: het is een kip en ei verhaal. Omdat je geen kaart ziet ga je nu ook minder snel Tele2 mappen.

Yess, me too. Meerdere malen gemailt zonder enige respons. Ik map regelmatig in Zuid Limburg, niet zo vaak, daar de telefoon niet van mij is. Ik wacht al zeker 1.5 jaar op d de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Voor mij geldt hetzelfde: meerdere malen bij Sensorly aangekaart, maar nooit reactie ontvangen.
Hoop idd ook snel op een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 21:37
Cranberry schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:37:
Voor mij geldt hetzelfde: meerdere malen bij Sensorly aangekaart, maar nooit reactie ontvangen.
Hoop idd ook snel op een kaart.
Wat is het voordeel van een Sensorly kaart ten opzichte van bijvoorbeeld Opensignal? Ik gebruik Tele2 4G dus ik kan wel helpen als dat handig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Opensignal pakt het niet echt lekker vind ik. Sensorly zie je binnen een paar uur de straat ingekleurd worden waar je was als je Map Trip aan had. Soms zie je zelfs verschil welke weghelft.
Bekijk maar, de gemaakte kaarten staan online: http://www.sensorly.com/map#|coverage

Open signal zoomt minder in en het lijkt beetje willekeur welke netten in je menu staan. Ook werkt het vooral met periodieke momentopnamens dus ingekleurd raken gaat traag, je ziet vooral bij drukke kruispunten kleur.

[ Voor 15% gewijzigd door Schrudde op 21-03-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn vriendin en ik hebben op dezelfde dag een abo afgesloten bij Tele2 (in de winkel). Omdat 2 contracten op 1 adres 'fraude check problemen' zou opleveren hebben ze ons ook via 2 verschillende systemen ingevoerd. Ik moest tekenen op een geprinte A4 en zij via zo'n Wacom digitaal geval.
Nu heeft zij via email een uitnodiging gekregen voor MijnTele2 en een andere mail met haar gescande contract +bon. Ook inmiddels een SMS aangaande nummer portatie die ze aangevraagd heeft. Ik heb maar 1 email met daarin alleen de bon (met daarop de gekozen telefoon, het abo etc) ontvangen en dus geen contract en geen uitnodiging voor Mijn Tele2. Daarnaast dus ook nog geen SMS met bevestiging van nummer portatie.

De medewerkers van de Tele2 helplijn (heb 2x gebeld) konden mijn aanvraag noch contract vinden in het systeem en zeiden dat ze dachten dat dit ivm de fraudecheck bij mij langer zou duren maar zeker weten deden ze het niet. Ik heb een nummerportatie aangevraagd en zou graag zsm overgaan (mijn oude abo is een stukkie duurder dan Tele2) Iemand hier ervaring mee? De helpdesk vroeg me vrijdag terug te bellen als ik dan nog geen mail had gekregen, vind ik wat lang en zou graag wat gerust gesteld worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 21-03-2016 16:02 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Je kunt momenteel bij Tele2 pas een tweede abonnement afsluiten, wanneer je 2 facturen hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 17:33
ucsdcom schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:44:
[...]

Heb nog even een follow up vraag gesteld maar ze kunnen me helaas geen datum geven. Wel hebben ze nu ook van hogere hand gehoord dat de kaart op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SkyFlyer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:50:
Je kunt momenteel bij Tele2 pas een tweede abonnement afsluiten, wanneer je 2 facturen hebt betaald.
Das mooi, maar ik heb maar 1 abonnement :) (en mijn vriendin op haar naam de andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 18:17
Inmiddels een mailtje gekregen over de VoLTE trial. Het begint op 29 maart en duurt een paar maanden. Testers krijgen een Samsung VoLTE capable toestel. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Hier idem.
Citaat uit de brief bij de betreffende mail: "Onze verwachting is dat al onze klanten met het juiste toestel in de loop van de zomer toegang krijgen tot VoLTE"

Ben ook heel benieuwd. 'k Hoop dat mijn toestel (Wileyfox Swift) snel gecertificeerd wordt voor VoLTE@Tele2 en de benodigde software-updates dan ook beschikbaar zijn.

@SkyFlyer, nog bedankt voor het melden hier van de mogelijkheid je op te werpen als VoLTE-tester :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cranberry op 22-03-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Tomba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:05:
[...]

Das mooi, maar ik heb maar 1 abonnement :) (en mijn vriendin op haar naam de andere)
Dit gaat per adres. Niet per naam.

Als iemand op jouw adres een contract heeft afgesloten, moet die 2 facturen betalen voor de volgende op dat adres een contract kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Misschien hele stomme vraag, maar waarom moet je eigenlijk roaming aanzetten bij tele2?
Provider als simpel die oo tmobile gebruikt toch ook geen roaming aan te zetten?
En youfone bij kpn bijvoorbeeld toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zodat ze lekker aan je kunnen verdienen wanneer je in het buitenland zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hoeft ook helemaal niet aan, met roaming uit werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Nee, bij oude telefoons was het wel nodig, net als bij Telfort b.v. het ook nodig is/was (En elke andere MVNO). De meeste telefoons van de afgelopen jaren herkennen echter Nationaal Roaming, waardoor het niet meer nodig is. Tele2 heeft dit alleen nog niet in haar klantenservice veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

evleerdam schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:08:
[...]

Dit gaat per adres. Niet per naam.

Als iemand op jouw adres een contract heeft afgesloten, moet die 2 facturen betalen voor de volgende op dat adres een contract kan afsluiten.
Wauw, je zou verwachten dat de medewerkers van de Tele2 winkel me dat hadden kunnen vertellen ;) Ik ga vandaag even langs in de winkel zelf. kijken of ze me kunnen helpen.

Pagina: 1 ... 18 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7