It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ja maar dat is een externe partij, ik ben naar de winkel van Tele2 zelf gegaan, dan zou ik aannemen dat ze het daar wel zouden weten. 2 abo's op 1 naam snap ik nog dat je daar bij uitkijkt maar op 2 verschillende namen....evleerdam schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:22:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, sloot 2 contracten af via gsmweb.nl Daar kreeg ik dat te horen, ze zeiden dat deze procedure bij tele2 lag. Toen ik vervolgens 1 contract afsloot via belsimpel kon het wél.
Lijkt me ook wel leuk als je in een studentenhuis woont, dat je potentieel maanden moet wachten als je huisgeno(o)t(en) ook bij Tele2 een aansluiting hebben of nemen.
Als ik dadelijk bij winkel ben geweest meld ik me wel weer
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 23-03-2016 09:30 ]
11 euro per maand is natuurlijk een mooie prijs, maar ik heb er weinig zin in dat het daarna met een paar euro verhoogd wordt (ik kan er in de kleine lettertjes op de website zo snel niets over vinden).

Nou bij me HTC one hoefde dit niet en op me lg g3 moest ik dat toen wel inschakelijken terwijl die nieuwer was.SkyFlyer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:20:
Nee, bij oude telefoons was het wel nodig, net als bij Telfort b.v. het ook nodig is/was (En elke andere MVNO). De meeste telefoons van de afgelopen jaren herkennen echter Nationaal Roaming, waardoor het niet meer nodig is. Tele2 heeft dit alleen nog niet in haar klantenservice veranderd.
Is ook merk afhankelijk! Dus bij een nieuwe toestel van merk X moet het wellicht nog wel en bij een oude van merk Y al niet meer.dutchnltweaker schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:15:
[...]
Nou bij me HTC one hoefde dit niet en op me lg g3 moest ik dat toen wel inschakelijken terwijl die nieuwer was.
Antenne en masten malloot
Ik heb nu bijna een jaar dit abonnement. Prijs is gelijkgebleven, maar ik heb wel '4G-verdubbelaar' er bij gekregen. De bundel van 500MB is ergens in november vorig jaar verdubbeld naar 1000MB.Bigf00t schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
Heeft er iemand enig idee hoe het met de tarieven bij een 4G Sim Only abonnement gaat, wanneer er voor een periode van een maand gekozen is?
11 euro per maand is natuurlijk een mooie prijs, maar ik heb er weinig zin in dat het daarna met een paar euro verhoogd wordt (ik kan er in de kleine lettertjes op de website zo snel niets over vinden).
[afbeelding]
Gezien de concurrentie en de lagere kostprijs voor Tele2 van het 4G-netwerk, verwacht ik geen prijsverhogingen.
En anders kun je snel weer weg bij hen...
Klinkt goed en de 4G dekking ziet er tegenwoordig ook prima uitCranberry schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:33:
Ik heb nu bijna een jaar dit abonnement. Prijs is gelijkgebleven, maar ik heb wel '4G-verdubbelaar' er bij gekregen. De bundel van 500MB is ergens in november vorig jaar verdubbeld naar 1000MB.
Gezien de concurrentie en de lagere kostprijs voor Tele2 van het 4G-netwerk, verwacht ik geen prijsverhogingen.
En anders kun je snel weer weg bij hen...
Het abonnement is inderdaad weer snel op te zeggen, maar dan zit je wel weer met aansluitkosten bij een andere provider. Vandaar mijn vraag. Als het maandbedrag stabiel blijft was het toch wel mijn bedoeling om een tijdje te blijven hangen (tot de concurrent met een nog betere aanbieding komt)
Het is dat T-Mobile beter op mijn behoefte aansluit met haar abonnementen (datasims), prijzen en netwerkdekking. Daarom vind ik het jammer dat ik weer een tweejarig contract ben aangegaan (kom van KPN) alleen maar voor de centjes. Ik had graag het maandelijkse Tele2 8GB abo van €26 genomen, nu ga ik voor het tweejarig 12GB abo voor €28,50 bij T-Mobile zodat ik én mijn iPads van 4G kan voorzien én van de EU/buitenland voordelen profiteer. Zou mooi zijn als Tele2 op dat gebied ook nog even goed maar de concurrentie kijkt.
Net terug van de winkel, er is vermoedelijk echt wat fout gegaan. Mogelijk omdat de orders handmatig uit het systeem worden gepikt omdat de winkels dit niet mee mogen tellen in hun sales targets.Tomba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:26:
[...]
Ja maar dat is een externe partij, ik ben naar de winkel van Tele2 zelf gegaan, dan zou ik aannemen dat ze het daar wel zouden weten. 2 abo's op 1 naam snap ik nog dat je daar bij uitkijkt maar op 2 verschillende namen....![]()
Lijkt me ook wel leuk als je in een studentenhuis woont, dat je potentieel maanden moet wachten als je huisgeno(o)t(en) ook bij Tele2 een aansluiting hebben of nemen.
Als ik dadelijk bij winkel ben geweest meld ik me wel weer
Ook de expliciete bevestiging dat meerdere abo's op 1 adres geen enkel probleem is mits niet op dezelfde naam/persoon. Men gaat het uitzoeken en wordt vandaag of morgen teruggebeld
Overigens wederom onder de indruk van de hulpvaardigheid van de Tele2 winkel medewerkers, mijn complimenten hoor
Echter heb ik wel meteen 300mb internet verbruikt en wordt er 0,10 euro in rekening gebracht voor sms naar het buitenland. Dit vind ik wel vrij bijzonder, geen smsje verstuurd en alleen op het wifi netwerk gezeten.
Ben benieuwd hoe dit in de toekomst verloopt en of ik niet elke keer tegen bijzondere kosten aanloopt.
Verder is het 4g ontvangst tot nu toe perfect (amsterdam), uiteraard nog te snel om hier een conclussie over te trekken.
De 300 MB kan ik niet verklaren, maar is de 0,10 euro niet het verificatie-smsje dat Whatsapp verstuurt op het moment dat jouw nummer geverifieerd wordt? Whatsapp stuurt hiervoor een sms naar een buitenlands nummer. Dit was bij mij wel het geval.Bandeleros schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:47:
Sinds vandaag is mijn Tele2 abonnement ingegaan. Alles ging vlekkeloos, gister netjes een sms gehad en vanochtend meteen om 9 uur weer back online.
Echter heb ik wel meteen 300mb internet verbruikt en wordt er 0,10 euro in rekening gebracht voor sms naar het buitenland. Dit vind ik wel vrij bijzonder, geen smsje verstuurd en alleen op het wifi netwerk gezeten.
Ben benieuwd hoe dit in de toekomst verloopt en of ik niet elke keer tegen bijzondere kosten aanloopt.
Verder is het 4g ontvangst tot nu toe perfect (amsterdam), uiteraard nog te snel om hier een conclussie over te trekken.
Frenkel, daar sla je de spijker op z'n kop! Dit klopt inderdaad:) daarmee is deze vraag meteen gedekt. Verder heb ik 8000mb in mijn pakket zitten, lig dus niet erg wakker van die 300mb, maar was wel erg benieuwd.Frenkel88 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:34:
[...]
De 300 MB kan ik niet verklaren, maar is de 0,10 euro niet het verificatie-smsje dat Whatsapp verstuurt op het moment dat jouw nummer geverifieerd wordt? Whatsapp stuurt hiervoor een sms naar een buitenlands nummer. Dit was bij mij wel het geval.
Verwijderd
Omdat de maand al grotendeels voorbij is krijg je de eerste maand je bundels naar rato. Vandaar dat je dus al mb's 'verbruikt' hebt. Je zult zien dat vanaf volgende maand alles gewoon klopt. Is bij elke provider zo, zowel verlenging als nieuw abonnement.Bandeleros schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:06:
[...]
Frenkel, daar sla je de spijker op z'n kop! Dit klopt inderdaad:) daarmee is deze vraag meteen gedekt. Verder heb ik 8000mb in mijn pakket zitten, lig dus niet erg wakker van die 300mb, maar was wel erg benieuwd.
Ik vermoed dat de 300 MB een combinatie is van:
1) Downloaden van b.v. updates terwijl er geen WiFi was, of het WiFi signaal wat minder was (toestellen switchen op de achtergrond dan naar de dataverbinding), met 4G zit je dan heel snel op 300MB.
2) Tele2 maakt gebruik van realtime rating. Dit betekend dat er telkens een bundel token (/slize) wordt gegeven aan het netwerk, waarvan je data gebruikt. De bundelinformatie die je ziet is de bundelgrote waarvan deze reservering al af is, dus dit loopt meestal iets "voor". (Niet gebruikte deel van de token/slize wordt "teruggestort" na time-out van de token/slize.)
Ja, dat is inderdaad met de ingang van 4G. Wanneer je je toestel uitzet, of naar vliegtuigmodus brengt, wordt de verrekening direct gedaan (het niet gebruikte deel van de token/slice, komt direct terug in je bundel weergave). De grote van de token/slice is afhankelijk van de grote van de bundel op het moment dat de slice werd uitgegeven. Daardoor is het eigenlijk alleen zichtbaar wanneer je er heel strak op let en in het begin van een (ongebruikte) bundel.
En....ik ben dus niet terug gebeldTomba schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:22:
[...]
Net terug van de winkel, er is vermoedelijk echt wat fout gegaan. Mogelijk omdat de orders handmatig uit het systeem worden gepikt omdat de winkels dit niet mee mogen tellen in hun sales targets.
Ook de expliciete bevestiging dat meerdere abo's op 1 adres geen enkel probleem is mits niet op dezelfde naam/persoon. Men gaat het uitzoeken en wordt vandaag of morgen teruggebeld
Overigens wederom onder de indruk van de hulpvaardigheid van de Tele2 winkel medewerkers, mijn complimenten hoor
Zojuist Tele2 helpdesk gebeld, er is nog altijd geen abo bekend op mijn naam op geen van de systemen en ook nummerportatie is op mijn nummer niet aangevraagd. Ik ga morgen nogmaals naar de winkel, schiet lekker op zo.... Eerste indruk was uitstekend, tweede indruk prima maar derde indruk begint toch al minder te worden

Zijn er al tweakers met een iPhone die een VoLTE gesprek hebben kunnen voeren?
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 30-03-2016 10:51 ]
[ Voor 7% gewijzigd door osmanov op 30-03-2016 13:10 ]
Voor €500,-; Wat is platteland?SvMp schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:45:
Is Tele2 op het platteland goed te doen?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Platteland moet je in Nederland tussen aanhalingstekens lezen, maar het gaat om bereik buiten de steden. Dekkingskaartjes zijn leuk en aardig, en kan ik zelf ook wel vinden. Op het kaartje is goede dekking te zien en toch lees ik overal klachten.
T-Mobile heb ik zelf gehad. In huis geen bereik, toch dekking volgens de kaart.
Tot nu toe klopt de kaart wel voor mijzelf. Op het werk binnen geen 4g, buiten meestal wel en thuis overal 4g (binnen en buiten).
Werk = Eersel. Thuis = Nuenen. Misschien dat je dat wat helpt, maar weet niet waar je zelf zit. Dit is mijn ervaring sinds 29-3.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Gisteren terug gebeld, het abo is kwijt dus ik moet opnieuw naar de winkel om e.e.a. te regelen. Hopelijk na vandaag alles dan toch rondTomba schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:27:
[...]
En....ik ben dus niet terug gebeld
Zojuist Tele2 helpdesk gebeld, er is nog altijd geen abo bekend op mijn naam op geen van de systemen en ook nummerportatie is op mijn nummer niet aangevraagd. Ik ga morgen nogmaals naar de winkel, schiet lekker op zo.... Eerste indruk was uitstekend, tweede indruk prima maar derde indruk begint toch al minder te worden
Ben overigens benieuwd naar VoLTE, betekent als het goed is dat je ook over WiFi kan bellen!
Nee, dat is VoWiFi, VoLTE is dat je niet terugschakelt naar 3G tijdens het bellen maar netjes op 4G blijftTomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:17:
[...]
Gisteren terug gebeld, het abo is kwijt dus ik moet opnieuw naar de winkel om e.e.a. te regelen. Hopelijk na vandaag alles dan toch rond
Ben overigens benieuwd naar VoLTE, betekent als het goed is dat je ook over WiFi kan bellen!
Ow, ik ging er vanuit dat dat gelinkt was, is immers beiden VoIP techniek. Jammer dan...xtr3me schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:09:
[...]
Nee, dat is VoWiFi, VoLTE is dat je niet terugschakelt naar 3G tijdens het bellen maar netjes op 4G blijft
De 1GB bundel is de voordeligste van de grote NL operators.
100MB voor € 2,-
500MB voor € 6,-
1GB voor € 10,-
Zijn inderdaad allebei VoIP technieken maar waar je voor VoLTE alles over je 4G netwerk kan afhandelen moet je voor VoWiFi ergens een toegang(danwel een een ePDG of een TWAG) hebben om de gesprekken die via het publieke internet aangeleverd worden binnen je Evolved Packet Core te krijgen en dan te kunnen verwerken.Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:18:
[...]
Ow, ik ging er vanuit dat dat gelinkt was, is immers beiden VoIP techniek. Jammer dan...
Ik denk dat ze eerst willen dat VoLTE goed werkt voordat ze aan VoWiFi gaan denken.
Net weer langs geweest en nu is het wel gelukt. 15-4 zou ik over moeten zijn op Tele2 4G!Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:17:
[...]
Gisteren terug gebeld, het abo is kwijt dus ik moet opnieuw naar de winkel om e.e.a. te regelen. Hopelijk na vandaag alles dan toch rond
[...]
Wauw nette prijzen (al heb ik Orange España Sim waar je 1€ voor 100MB in Europa betaald). Waar gelden deze bundels? Ook in USA bv? En wat is de geldigheid? (24u, 1 week,...)PWA777 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:34:
Tele2 introduceert nieuwe data-roaming bundels.
De 1GB bundel is de voordeligste van de grote NL operators.
100MB voor € 2,-
500MB voor € 6,-
1GB voor € 10,-
Helder en ergens ook wel logisch wat je zegt. Hoop dat t snel komt in ieder gevalThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:37:
[...]
Zijn inderdaad allebei VoIP technieken maar waar je voor VoLTE alles over je 4G netwerk kan afhandelen moet je voor VoWiFi ergens een toegang(danwel een een ePDG of een TWAG) hebben om de gesprekken die via het publieke internet aangeleverd worden binnen je Evolved Packet Core te krijgen en dan te kunnen verwerken.
Ik denk dat ze eerst willen dat VoLTE goed werkt voordat ze aan VoWiFi gaan denken.
Alleen in de EU. De bundels zijn een maand geldig.Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:26:
Wauw nette prijzen (al heb ik Orange España Sim waar je 1€ voor 100MB in Europa betaald). Waar gelden deze bundels? Ook in USA bv? En wat is de geldigheid? (24u, 1 week,...)
Inclusief 4G dekking?PWA777 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:37:
[...]
Alleen in de EU. De bundels zijn een maand geldig.
http://tweakers.net/nieuw...ndbundels-voor-in-eu.html
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Grappig, nog niet bij stil gestaan. Dat zou kunnen betekenen dat je met een tele2 prepaid kaart dus goedkoper belt en kunt internetten (met behulp van een bundel) buiten Nederland dan erbinnen?SkyFlyer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:35:
En de bundels zijn alleen in het buitenland geldig, niet in NL.
edit:// ja dus en veel voordeliger https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/prepaid/
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 31-03-2016 16:56 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 4% gewijzigd door Cranberry op 31-03-2016 17:39 ]
Huidig Telfort abonnement: 150 belminuten, 100 SMS + 500 MB internet (3G) voor €13,09
Nieuw Tele2 abonnement: 100 Bel/SMS + 1 GB internet (4G) voor €11,00
Bellen en SMS'en doe ik zelden dus qua internet meer voor minder geld
Hier het bron artikel:Cranberry schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:30:
Eerste 1 aprilgrap die ik dit jaar tegenkwam: http://4gmasten.nl/nieuws...rtphone-gebruik-op-straat
Tele2 lanceert app voor veilig Smartphone gebruik op straat
En de intro video:
[YouTube: http://youtu.be/j3yaI3WVwTM]
(...) Het LTE-Advanced 4G-netwerk van Tele2 maakt het mogelijk om probleemloos op elk moment en elke plaats (video-)content te bekijken. De ouderwetse barrières van stotterend en haperend beeld bestaan niet meer, de combinatie met grote databundels zorgt ervoor dat steeds meer mensen letterlijk de hele dag aan hun telefoon gekluisterd zijn. (...)
En, last but not least:“SmartSense™ is te vergelijken met de parkeersensor van je auto. Als je ergens te dichtbij komt, word je gewaarschuwd met licht- en geluidssignalen. Dus als je op straat loopt en de nieuwste Netflix-aflevering van Pretty Little Liars streamt, laat SmartSense™ je weten als je ergens tegenaan dreigt te lopen. Zo kijk je op tijd op van je scherm en kun je een stap opzij zetten”.
Door de toevoeging van Buddyview™ technologie, is het mogelijk om SmartSense™ te koppelen aan de personen uit de contactenlijst. Hierdoor wordt de gebruiker gewaarschuwd wanneer er zich iemand uit de contactenlijst in de buurt bevindt. Hetzelfde principe geldt voor de toevoeging van DeliciousDude™ en Chickmagnet™. Deze technologieën maken het voor SmartSense™ mogelijk een koppeling te maken met populaire dating-apps, zoals Tinder waardoor de gebruiker gewaarschuwd wordt wanneer een connectie dichtbij is.
Zelfde abonnement afgesloten vandaag, nog maandelijks opzegbaar ookBigf00t schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:12:
Zojuist de knoop doorgehakt en een 4G Sim Only abonnement besteld.
Huidig Telfort abonnement: 150 belminuten, 100 SMS + 500 MB internet (3G) voor €13,09
Nieuw Tele2 abonnement: 100 Bel/SMS + 1 GB internet (4G) voor €11,00
Bellen en SMS'en doe ik zelden dus qua internet meer voor minder geld
Is het echt zo dat die goedkope EU-bundels ook voor prepaid gelden?ASW1 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:48:
Ik heb meteen maar een prepaidkaartje besteld, als het goed is kun je daar dus 1GB EU-wijd mee verstoken voor slechts 10 euro.
Heeft prepaid exact hetzelfde bereik als abo?
Ik denk over Tele2 abo maar ik heb geen idee of het bereik wel goed is.
Nee, dat is niet zo. Het staat fout op hun site.SvMp schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:11:
[...]
Is het echt zo dat die goedkope EU-bundels ook voor prepaid gelden?
Ik weet niet waar je woont/reist/bereik verwacht maar ik heb de meeste gebieden in omgeving Noord/Zuid-Holland/Utrecht/Gelderland/Overijssel/Drenthe/Groningen/Friesland wel bezocht de laatste tijd en nergens noemenswaardige problemen.SvMp schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:11:
[...]
Ik denk over Tele2 abo maar ik heb geen idee of het bereik wel goed is.
Voor zover ik weet maakt Tele2 voor het buitenland geen onderscheid in de bundels. Dus ik neem aan dat dat nu ook zo is. Op hun website staat expliciet dat het voor al hun mobiele klanten geldt:ASW1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 07:12:
[...]
Nee, dat is niet zo. Het staat fout op hun site.
Pak je voordeel met de Internet Buitenland Bundels van Tele2! Deze bundels zijn heel eenvoudig te bestellen en beschikbaar voor al onze mobiele klanten.
Verwijderd
Wat ik lees op internet is dat er alleen gebruik gemaakt kan worden van de 2600 MHz band (band 7). Maar als ik kijk naar de specs wordt ook de 800 MHz band ondersteund (band 20). Kan iemand bevestigen of er volledige 4G dekking is?
Ja maandelijks opzegbaar is wel zo fijn, al hoop ik dat het netwerk gewoon een goede dekking heeft zodat ik een tijdje dit abonnement kan houden. Mocht er in de toekomst een beter aanbod komen is het wel zo fijn dat je niet nog maanden aan een abonnement vast zitBinscow schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 19:51:
Zelfde abonnement afgesloten vandaag, nog maandelijks opzegbaar ook
Ik zit al een hele tijd bij Tele2 (bijna 3 jaar, gok ik) en ik ben erg tevreden over het bereik, zeker nu met het 4G netwerk. Vandaar dat ik weer verlengd heb, maar nu wel met de vrijheid van maandelijks opzeggen.Bigf00t schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:10:
[...]
Ja maandelijks opzegbaar is wel zo fijn, al hoop ik dat het netwerk gewoon een goede dekking heeft zodat ik een tijdje dit abonnement kan houden. Mocht er in de toekomst een beter aanbod komen is het wel zo fijn dat je niet nog maanden aan een abonnement vast zit
Ik ben tevreden.
[ Voor 10% gewijzigd door Untouchablezz20 op 01-04-2016 23:42 ]
Het gebruiken van prepaid van Tele2 om de dekking van hun netwerk te controleren heeft geen enkele nut. Tele2 prepaid heeft geen toegang tot hun eigen 4G netwerk.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:41:
Welke winkel verkoopt prepaid kaartjes van tele2? Wil de dekking testen. Heb nu van t-mobile, maar lees steeds meer positieve verhalen over tele2 en hun dekking. Tevens zijn de buitenlandbundels erg aantrekkelijk.
Enige manier om te testen is een per maand opzegbaar sim-only abonnement te nemen.
Waarschijnlijk gaat T-Mobile de komende 2 weken ook met iets dergelijks komen. Ik zou dus nu nog even afwachten.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:41:
Welke winkel verkoopt prepaid kaartjes van tele2? Wil de dekking testen. Heb nu van t-mobile, maar lees steeds meer positieve verhalen over tele2 en hun dekking. Tevens zijn de buitenlandbundels erg aantrekkelijk.
Op 4gmasten.nl zie je ook een kaartje met opstelpunten van Tele2 in jouw regio. Dit zijn er minder als die van T-Mobile.
Had nog met hen gechat om te vragen of 4G werkt via prepaid, en het antwoord was ja. Vreemd dan dat het niet zo is.The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:25:
[...]
Het gebruiken van prepaid van Tele2 om de dekking van hun netwerk te controleren heeft geen enkele nut. Tele2 prepaid heeft geen toegang tot hun eigen 4G netwerk.
Enige manier om te testen is een per maand opzegbaar sim-only abonnement te nemen.
Ja, daar was ik ook al achter gekomen.Dave1988 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:39:
[...]
Waarschijnlijk gaat T-Mobile de komende 2 weken ook met iets dergelijks komen. Ik zou dus nu nog even afwachten.
Op 4gmasten.nl zie je ook een kaartje met opstelpunten van Tele2 in jouw regio. Dit zijn er minder als die van T-Mobile.
[ Voor 29% gewijzigd door Untouchablezz20 op 02-04-2016 11:19 ]
kan nergens vinden. (belsimpel/coolblue/...)
Is het van Tele2 verboden?
Bedankt !
Verwijderd
Via google:drwoo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:06:
iemand hier enige idee waar kan ik de sony xperia c5 ultra bestellen in combinatie met een tele2 abo?
kan nergens vinden. (belsimpel/coolblue/...)
Is het van Tele2 verboden?
Bedankt !
http://www.phoneshop.nl/sony-xperia-c5-ultra-dual-sim-e5533/
https://www.foon4u.nl/son...al-Sim-E5533/abonnementen
Verwijderd
Voordat je besteld, kijk wel even van te voren naar recensies. Ik heb me verder niet verdiept in de betrouwbaarheiddrwoo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:38:
[...]
Perfect. Had geen idee van deze websites.
Ik dank u zeer.
Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:26:
[...]
Net weer langs geweest en nu is het wel gelukt. 15-4 zou ik over moeten zijn op Tele2 4G!
[...]
Tip, bestel NIET via de eigen winkels van Tele2
Ik begin er naar te neigen om het helemaal te annuleren want dit is wel f .ck up op f.ck up... Dacht dat Vodafone 't slecht voor elkaar had maar dit slaat allesPeaceNlove schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:50:
Je pech stapelt zich wel op zeg, hopelijk werkt het straks wel allemaal goed voor je
Helaas een waarheid als een koerobertwebbe schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:56:
Als het eenmaal mis gaat blijft het vaak misgaan....

Gelukkkig heb ik zojuist bevestiging ontvangen dat mijn nummer per 19-4 geporteerd wordtTomba schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:02:
[...]
Ik begin er naar te neigen om het helemaal te annuleren want dit is wel f .ck up op f.ck up... Dacht dat Vodafone 't slecht voor elkaar had maar dit slaat alles![]()
[...]
Helaas een waarheid als een koe
Ik heb nu een paar dagen abo van tele2 (icm Nexus 5X) en ben tot nu toe tevreden.
Volgens mij een gevalletje 'was'. Heb namelijk ook ergens gelezen (kan het niet meer zo snel vinden) dat het niet meer nodig was.edwin_nl020 schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:47:
In de instructies van Tele2 voor het instellen van mobiel internet staat dat je roaming aan moet hebben staan. Heeft iemand enig idee waar dit voor nodig is? Of was, want ik merk dat internet (op 2g en 3g) ook gewoon werkt als je roaming niet aan hebt staan.
Ik heb nu een paar dagen abo van tele2 (icm Nexus 5X) en ben tot nu toe tevreden.
Ik heb het in ieder geval uitstaan, want wil niet het risico lopen om nat te gaan als ik per ongeluk 'over de grens' ga.
* Duurt 2 weken voordat nummer over is! (dacht voor prepaid gaat binnen 5 werkdagen)
* Geen roaming (bellen/internet) tot 2 maanden.!!! Werk in het buitenland (EU) elke week zo dit is echt een deal breaker. Iets met 'nieuwe klant blokkade' Iemand aub iets tip om dit te oplossen. Heb em gebeld maar geen manier om dit uit doen.
Bedankt.
De boel annuleren.drwoo schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:14:
Iemand aub iets tip om dit te oplossen.
ja en dan krijgen ze allemaal geen verbinding in het buitenland tot twee factuuren, dan zullen ze allemaal klaagen, op fora. hoog irritant dit.ASW1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:20:
Dat doen er de komende maanden ongetwijfeld nog velen i.v.m de aankomende zomervakantie.
Heb net abo annuleerd. Ik dacht, nummerbehoud cancelen, abo gewoon laten lopen en twee maanden daarna nummerbehoud aanvragen.
Maar nee. Wij moeten een nieuwe sim kaart toesturen. En dat kan alleen als jij nogmaals nieuwe abo vraag.
I always get the short end of the stick
https://forum.tele2.nl/pr...a-bundels-per-1-mei-53606ASW1 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:20:
Tevens kun je met prepaid geen buitenlandbundels aanschaffen aldus de klantenservice.
"Toevallig hadden we het hier net over, dus ik kan deze voor je beantwoorden
De nieuwe bundels gelden ook voor prepaid klanten. Let wel op de eventuele starttarieven en andere richtlijnen die gelden voor prepaid. Die zijn hetzelfde als wanneer je in Nederland prepaid zou bellen."
Ik geloof er niets van, wie is die Jolien dan?drwoo schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:03:
[...]
https://forum.tele2.nl/pr...a-bundels-per-1-mei-53606
"Toevallig hadden we het hier net over, dus ik kan deze voor je beantwoorden
De nieuwe bundels gelden ook voor prepaid klanten. Let wel op de eventuele starttarieven en andere richtlijnen die gelden voor prepaid. Die zijn hetzelfde als wanneer je in Nederland prepaid zou bellen."
Heb al een reactie achtergelaten daar. Zie ook https://twitter.com/Tele2Nederland/status/715860326437224449
Heel goed gedaan. Poor JolienASW1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:22:
[...]
Ik geloof er niets van, wie is die Jolien dan?
Heb al een reactie achtergelaten daar. Zie ook https://twitter.com/Tele2Nederland/status/715860326437224449
En voor de nieuwe klant blokkade:
https://forum.tele2.nl/mo...lients-for-2-months-53581
Vind ik heel pre-historische dit!
[ Voor 9% gewijzigd door drwoo op 05-04-2016 07:23 ]
Bij prepaid zou dat niet uit moeten maken lijkt me aangezien je dan vooraf al hebt betaald.
Irony is, in het bestel process, is the laatste stap, an iDeal betaling van 1 cent, om de bank rekening en betaling te testen. Ten minste bij mobiel.nl zo had ik besteld.
Onderbouw dat dan eens want nu is het alleen maar een loze kreet van je.SkyFlyer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:41:
Jolien is de Community manager van Tele2, en heeft hierin volledig gelijk. Overigens is het prepaid product niet het beste product van Tele2...
De klantenservice bevestigt keer op keer dat je met prepaid GEEN buitenlandbundels kunt gebruiken, dus leg dan eens uit waarom de klantenservice het volgens jou verkeerd heeft?
Ik zal morgen even een prepaid kaartje uit mijn lade uitproberen, maar het is i.i.g. de bedoeling dat de bundels ook voor prepaid gelden. Zal screenshots plaatsen van het resultaat als dat je helpt. Zal eens uitzoeken waarom klantenservice iets anders meedeelt, maar zoals ik al stelde, prepaid is niet het beste product van Tele2.ASW1 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:47:
[...]
Onderbouw dat dan eens want nu is het alleen maar een loze kreet van je.
De klantenservice bevestigt keer op keer dat je met prepaid GEEN buitenlandbundels kunt gebruiken, dus leg dan eens uit waarom de klantenservice het volgens jou verkeerd heeft?
Ik ben benieuwd. Met de EU bundels die nu zijn aangekondigd wordt tele2 prepaid een hele aantrekkelijke optie voor tijdelijk verblijf in EU landen. Tenminste, als die bundels zouden werken i.c.m. prepaid.SkyFlyer schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:46:
[...]
Ik zal morgen even een prepaid kaartje uit mijn lade uitproberen, maar het is i.i.g. de bedoeling dat de bundels ook voor prepaid gelden. Zal screenshots plaatsen van het resultaat als dat je helpt. Zal eens uitzoeken waarom klantenservice iets anders meedeelt, maar zoals ik al stelde, prepaid is niet het beste product van Tele2.
Wat bedoel je met dat "niet het beste product", ik denk dat velen geïnteresseerd zijn in de EU bundels maar verder niet in hun prepaid zelf.
En welke regio heb je? Zuiden? Mensen met Tele2 in het zuiden van het land met 4G?Coenen schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:34:
Ik ben vandaag overgezet naar Tele2, ging allemaal goed, 4G goed, bellen goed.
Ik ben tevreden.
Vodafone heeft een vergelijkbare prepaid EU bundel, zie topic voor mobiel internetten in het buitenland.
Verwijderd
Ik denk dat hij doelt op de prijzen die Tele2 Prepaid heeft voor data.... Bv voor een binnenlandse data maand bundel betaalt je 10 e voor 350 MB - De Buitenland internet bundel zelfde prijs maar 1GB, dat is best scheef natuurlijk en ook raar voor een Provider als Tele2 die het moet hebben van data. En ook kan je niet op hun eigen 4G netwerk....ASW1 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:26:
[...]
Ik ben benieuwd. Met de EU bundels die nu zijn aangekondigd wordt tele2 prepaid een hele aantrekkelijke optie voor tijdelijk verblijf in EU landen. Tenminste, als die bundels zouden werken i.c.m. prepaid.
Wat bedoel je met dat "niet het beste product", ik denk dat velen geïnteresseerd zijn in de EU bundels maar verder niet in hun prepaid zelf.
Maar goed voor jou maakt dat eigenlijk niks uit.
Weet iemand of Tele2 nog iets met Prepaid gaat doen, of gaan ze daar mee stoppen? want daar lijkt het anders wel op.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 15:34 ]
Dat is goed om te horen, aangezien ik vooral in regio Oss, Den Bosch, Eindhoven aanwezig benCoenen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:03:
Omgeving Veghel, Uden, Den Bosch, Eindhoven
De startdatum van het abonnement is echter een beetje vaag.
Via SMS: 'We hebben je nummerovername gepland op 04-05-2016 tussen 09:00 en 11:00 uur'.
Via MijnTele2: 'Je abonnement gaat in op 31 maart 2016, vanaf dat moment verschijnen hier je bundels zodat je altijd inzicht hebt in je verbruik' en daarnaast staat weer 'Je eerste factuur is beschikbaar op 12 april 2016'.
Moet ik hierover contact opnemen of ga ik gewoon pas betalen wanneer ik mijn simkaart activeer op 4 mei? Eerder heb ik er namelijk nog niets aan.
Dat zou een slechte start zijn, aangezien ik een andere datum heb opgegeven.Cranberry schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:46:
Je gaat betalen vanaf het moment dat je abonnement in gaat, in jouw geval dus per 31/03. Het maakt niet uit of en wanneer je je SIM-kaart activeert.
De virtuele assistent op de website geeft ook niet bepaald duidelijkheid: 'Als je van Tele2 een nieuw nummer krijgt, kun je meteen beginnen met bellen zodra de simkaart geleverd en geactiveerd is. Als je een bestaand nummer meeneemt naar Tele2 (nummerbehoud) dan gaat je abonnement in op de datum dat je oude simkaart niet meer actief is. De allereerste bundel die je ontvangt wordt in verhouding verdeeld. Wil je weten wanneer deze ingaat, kijk dan in MijnTele2.'
In mijn geval gaat het dus om nummerbehoud. Maar de datum in MijnTele2 spreekt bovenstaande tekst weer tegen.
Ik vond het ook niet zo'n faire benadering. Omdat ik pas aan het einde van de middag had besteld, had ik de SIM sowieso pas 2 dagen later in huis.
In mijn geval was er geen sprake van nummerportering en/of overstap vanaf een ander abonnement.
Ik had inderdaad nog even teruggezocht, maar in de haast kon ik het niet meer vinden. Ik twijfelde toen of het in dit topic was of op een ander forum. Inmiddels toch weer kunnen vinden.Tigerblood schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:10:
Dit is al eerder besproken in dit topic en toen wist iemand te vertellen dat de abonnementskosten pas in rekening worden gebracht vanaf het moment dat de SIM kaart wordt geactiveerd, cq voor de eerste keer wordt geplaatst en gebruikt.
Ondertussen via de chat nog iemand kunnen bereiken en ik heb nu de bevestiging gekregen dat alles pas ingaat om het moment dat nummerbehoud omgezet kan worden:

Op deze pagina staat het ook beschreven: https://www.tele2.nl/klan...l/abonnement/nummerbehoud. Ik heb Tele2 de tip gegeven om dit ook in de bevestigingsmail en MijnTele2 te vermelden. Dat scheelt ze een hoop vragen denk ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Bigf00t op 07-04-2016 18:50 ]
Was benieuwd of hier iemand het gebruikt en zoja, hoe dit in te stellen?
https://www.4gmasten.nl/d...s-tele2-update-maart-2016
Herstel:
https://www.4gmasten.nl/n...s-tele2-update-april-2016
[ Voor 31% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 11-04-2016 23:10 ]
Das oud volgends mij, 5 maart laatst geüpdate.
Ooops, verkeerde link gebruikt, was ook vergeten te publiceren. Nu hersteld!dutchnltweaker schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:28:
[...]
Das oud volgends mij, 5 maart laatst geüpdate.
Ja zag ook dat er niks nieuws stond haha, mooi dat dit hersteld is.The_Wireless_Guy schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:11:
[...]
Ooops, verkeerde link gebruikt, was ook vergeten te publiceren. Nu hersteld!
Want bij T-Mobile kan dit blijkbaar wel?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7