Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] prestatievergelijking providers tijdens drukte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-09 11:16
Dag allen,

Naar aaanleiding van de verschillende ervaringen met de mobiele netwerken tijdens koningsdag, zou het mij interessant lijken om tijdens de bevrijdingsfestivals op 5 mei de prestaties te vergelijken tussen de telecomproviders.

Mijn ervaringen tijdens koningsdag waren érg positief, ik stond met circa 100.000 mensen op de grote markt in Groningen en haalde met gemak 35mbit down / 15mbiy up met 4G.
Het bellen en smsen naar T-mobile en vodafone klanten ging goed, echter KPN was vrijwel onbereikbaar.

Tijdens bevrijdingsfestival vorig jaar zat ik echter op een verouderd 3G netwerk in Zwolle (nu 4G) en alles lag plat aan mijn kant, geen bellen of sms. Laat staan data.

Nou wil ik graag tijdens bevrijdingsfestival dus een stress-test doen om zo een goed beeld te krijgen van de capaciteit van de grote prodivers.

Ikzelf zal speed/bel/sms testen doen in Zwolle tijdens de grootste drukte.

Zouden er mede tweakers zo aardig willen zijn hetzelfde te doen op hun locatie en verslag van willen uitbrengen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-09 16:45
Leuk initiatief! Ik woon zelf omgeving Breda en zal die dag ook daar zijn. Ik zit zelf op het KPN netwerk en zal die dag een aantal metingen verrichten. Ben benieuwd, want de ervaring is de laatste tijd al wat minder.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 21:16
Nou, ik ben benieuwd hoe de netwerken morgen presteren. Misschien goed om nu al een uitgangsmeting te doen als je daar kans toe ziet ter vergelijking. Mijn verwachting is dat het netwerk met koningsdag zwaarder belast wordt dan met de bevrijdingsfestivals. Ik ben benieuwd of deze aanname klopt.

[Voor 32% gewijzigd door ucsdcom op 04-05-2015 21:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:58
Gaat het hier om 4G-only of telt 3G ook mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
Ik zou zeggen: ook 2G en 3G. Het zou best kunnen dat 4G plat ligt terwijl 2G en 3G nog gewoon werken. Daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar. Vooral bij KPN heb ik de indruk dat 4G nu al sterk belast is door data hoogverbruikers. De data hoogverbruikers zitten intussen bijna allemaal wel op 4G. Het zou best kunnen zijn dat daardoor ruimte vrij komt op 2G en 3G wat dan wel blijft werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 28-09 21:40
Gisterenavond heb ik het netwerk gemeten in Rhenen. (Grebbeberg)

Gisteren ging het 3G netwerk va t-mobile van download (19:07) 7.44 Mbps en upload 1.27 Mbps 52ms naar (20:15) download 4.66 Mbps en upload 2.40 Mbps en 60ms.

4G netwerk ging van download (19:08) 35.22 Mbps en upload 6.42 Mbps 42ms naar (20:06) download 22.10 Mbps en upload 3.98 Mbps en 37ms.

Na afloop:

4G netwerk ging van download (20:36) 29.30 Mbps en upload 17.21 Mbps 40ms
3G netwerk ging van download (20:37) 6.39 Mbps en upload 2.38 Mbps 36ms

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardo
De plannen waren bij mij gewijzigd! Ben richting Wageningen gegaan en om 11:30 had ik een download van 6 Mbps, maar wel een upload van 10 Mbps met een Ping van 59. Toen was her nog niet druk en smiddags kwam ik er vaak al niet doorheen.

Heb helaas niet meer testen gedaan, maar kan jullie wel vertellen dat KPN omgeving Wageningen het zwaar had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Vodafone 4G+ deed bij Bevrijdingsfeest Utrecht (Park Transwijk):
gistermiddag 27.75 down en 18.04 up
gisteravond 23.86 down en 6.79 up (veel drukker)

Op die locatie gebruiken ze 15 MHz LTE1800. Alles bleef de hele dag snel aanvoelen, dus goed voor elkaar daar :)

KPN (die daar ook LTE1800 live heeft) haperde wel zo nu en dan op 4G hoorde ik, heb alleen geen speedtests daarvan, kan ook incidenteel geweest zijn.

Ben ook wel benieuwd of er Tele2-gebruikers waren in Utrecht gisteren. Die zouden daar ook 4G-dekking moeten hebben, en aangezien nog lang niet iedereen is overgezet zal dat wel lekker snel zijn geweest :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:19
Op het drukke bevrijdingsfestival op het Malieveld in Den Haag haalde T-Mobile om 15:47u 17.1 Mbit/s down en 3.61 Mbit/s up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kj.web
Dank u allen!
Mijn ervaringen op het bevrijdingsfestival Overijssel waren als volgt:
- Bellen ging gewoon goed met T-Mobile
- 4G was vlot en responsive

Met T-Mobile heb ik gehaald:
op 27 April niet veel mensen op festival terrein, wel 2 tijdelijke masten (KPN stond op de container, maar andere providers zaten er waarschijnlijk ook in)
- 36Mbit down/ 15UP met ping van 33

Op de dag zelf tijdens de laatste acts stond het terrein stampvol, want het weer was erg mooi rond dit late tijdstip. Vorig jaar waren er 130.000 mensen, ik denk dat het rond dit tijdstip minstens 110.000 mensen waren.

De speedtests waren als volgt (verschillende servers)
- 11-18 Mbit down, 10-36Mbit up, met een ping tussen de 32-58
Een kameraad zat bij KPN, die ook keurig bereik had en haalde ongeveer dezelfde resultaten.
Het bellen ging goed met mede T-Mobile gebruikers, echter ging bellen met een andere provider (weet helaas niet welke) fout, en moest ik bellen met WhatsApp Call wat in deze situaties ideaal is met 4G.

Ik moet zeggen dat ik met de iPhone 5 heb getest, met een one+ one haal ik een veel hogere snelheid (138MBps gemeten tijdje terug), dus de resultaten zijn natuurlijk alleen eerlijk als we allemaal dezelfde telefoon met testserver gebruiken, maar dit geeft uiteraard wel een globaal beeld over hoe de providers presteren met extreme drukte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cardo
Misschien is het een idee wat vaker hier wat vergelijkingen te testen? Ik woon zelf in Breda en ben namelijk wat de andere netwerken, naast KPN, hier presteren! Vodafone, T-Mobile klanten die wat testjes willen draaien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 444220
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-11-2016
Iemand een prepaid sim over van Vodafone? Wil met pinkpop wel het een en ander vergelijken op 4G. Tmobile heb ik zelf en heb een 4G toestel over. Kpn heeft helaas geen prepaid 4G. Maar zou eventueel het bellen wel kunnen testen. Dus als iemand iets over heeft dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:33
KMeijers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:08:
Iemand een prepaid sim over van Vodafone? Wil met pinkpop wel het een en ander vergelijken op 4G. Tmobile heb ik zelf en heb een 4G toestel over. Kpn heeft helaas geen prepaid 4G. Maar zou eventueel het bellen wel kunnen testen. Dus als iemand iets over heeft dan houd ik me aanbevolen.
https://www.vodafone.nl/gratis-simkaart/

:p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 444220
:D Dat wist ik niet. Besteld en bedankt!

Edit:
ook een lycamobiel sim besteld. Deze werken via KPN. Dus kan wel kijken of ik kan bellen ermee.

[Voor 20% gewijzigd door 444220 op 08-05-2015 20:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kj.web
Geweldig! Hoe meer van deze testen, hoe duidelijker we in kaart brengen hoe de prividers onderling presteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:58
kj.web schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:36:
Dag allen,

Naar aaanleiding van de verschillende ervaringen met de mobiele netwerken tijdens koningsdag, zou het mij interessant lijken om tijdens de bevrijdingsfestivals op 5 mei de prestaties te vergelijken tussen de telecomproviders.

Mijn ervaringen tijdens koningsdag waren érg positief, ik stond met circa 100.000 mensen op de grote markt in Groningen en haalde met gemak 35mbit down / 15mbiy up met 4G.
Het bellen en smsen naar T-mobile en vodafone klanten ging goed, echter KPN was vrijwel onbereikbaar.

Tijdens bevrijdingsfestival vorig jaar zat ik echter op een verouderd 3G netwerk in Zwolle (nu 4G) en alles lag plat aan mijn kant, geen bellen of sms. Laat staan data.

Nou wil ik graag tijdens bevrijdingsfestival dus een stress-test doen om zo een goed beeld te krijgen van de capaciteit van de grote prodivers.

Ikzelf zal speed/bel/sms testen doen in Zwolle tijdens de grootste drukte.

Zouden er mede tweakers zo aardig willen zijn hetzelfde te doen op hun locatie en verslag van willen uitbrengen?
Eigenlijk hebben we hier toch al een topic voor? Daarmee bedoel ik het [2G/3G/4G Speedtest] Post hier je resultaten!-topic .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kj.web
timmie1 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:59:
[...]

Eigenlijk hebben we hier toch al een topic voor? Daarmee bedoel ik het [2G/3G/4G Speedtest] Post hier je resultaten!-topic .
Eigenlijk is de topicnaam niet helemaal juist, de voornaamste reden voor dit topic is om te vergelijken op erg drukke plekken/momenten om te zien hoe de providers met grote vraag naar capaciteit omgaan, en eventueel ook tijdelijke masten bij plaatsen indien nodig bij bijv. Evenementen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Ik ben eigenlijk teleurgesteld in Tmobile.
Aan de andere kant,
Je betaald minder dus je krijgt minder.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
nul07 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:38:
Ik ben eigenlijk teleurgesteld in Tmobile.
Aan de andere kant,
Je betaald minder dus je krijgt minder.
Prachtig dat je teleurgesteld bent. Wij zijn juist opgetogen over het netwerk |:(

Nee, natuurlijk wil ik niet lullig doen. Wat ik je eigenlijk wil vragen: geef ons svp. Wat meer informatie. Op welke plaatsen heb je problemen? Heb je een 4G toestel? Wat zijn je ervaringen in het netwerkgedeelte wat is omgebouwd en wat zijn je ervaringen in het niet omgebouwde gedeelte van het netwerk? Ervaren andere T-Mobile gebruikers om je heen hetzelfde?

Buiten de omgebouwde gebieden ervaar ik al snel problemen in de prestaties van het netwerk. Binnen de omgebouwde gebieden werkt het netwerk top. Wel zitten er nog best behoorlijke gaten in de 4G dekking. Ook in de wel omgebouwde gebieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 444220
@uscdcom

Waar ervaar je gaten in de 4g dekking? Ik vind juist in de omgebouwde gebieden dat ik weinig merk van terugval op 3g (buiten dan). Als ik hier in omgeving Landgraaf / Heerlen rondrijd val ik zelden terug.

Bij mijn ouders en broer geen 4g maar wel omgebouwd. Daar ervaar ik ook weinig terugval en verbetering in dekking. Maar goed, sorry voor het compleet off-topic gaan.

Binnenkort pinkpop alwaar ik dus Tmobile, VF, kpn (via Lyca) en Tele2 ga testen. Hopelijk 4g van tele2,maar mijn schoonvader is nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-09 07:32

The Wizard

Moderator Mobile
kj.web schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:37:
[...]

Eigenlijk is de topicnaam niet helemaal juist, de voornaamste reden voor dit topic is om te vergelijken op erg drukke plekken/momenten om te zien hoe de providers met grote vraag naar capaciteit omgaan, en eventueel ook tijdelijke masten bij plaatsen indien nodig bij bijv. Evenementen
Topicnaam een beetje aangepast.

Laten we hier niet een discussie maken van de huidige dekking van provider x, daar hebben de eigen topics voor, graag ontopic blijven met ervaringen tijdens evenementen, drukke plaatsen (bijv. Utrecht CS), etc. En wat de providers er aan doen om (extra) dekking te creëren.

6760 kWp, 3 subsystemen (19x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 444220
Op pinkpop zal dit jaar wederom een extra mast geplaatst worden (COW) door T-Mobile. Helaas zal de netwerktest niet geheel objectief zijn toch? Vorig jaar was hetzelfde het geval en toen knalde 4G van T-Mobile ook supergoed overal doorheen. We zullen zien wat de rest doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:04
Het gaat toch om de ervaring die je als klant hebt? Als t mobile een extra mast plaatst waardoor je prima bereik hebt, zal dit uit de test blijken. Andere providers zullen wellicht ook extra capaciteit toevoegen, en wellicht ook niet. Voor de gebruiker is het enige dat telt dat er een goede verbinding is, hoe de provider dat regelt lijkt me ook voor deze tests niet relevant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:32
Bij het pinkpop terrein hebben volgens mij de meeste providers wel extra masten gezet. Het belangrijkste is hoe houden de binnensteden het met zeer grote drukte tijdens bijv. Carnaval, Voetbal huldiging, Koningsdag en dergelijke.

Ben tot nu toe erg tevreden met Tmobile in het 4G gebied. Buiten het 4G gebied probeer ik het niet eens. Merk ook dat het beter is dan KPN. Heb zelf ook nog zakelijk VF maar die neem ik niet mee tijdens evenementen.

[Voor 32% gewijzigd door GrooV op 11-05-2015 22:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier nog mensen met ZUM 4G? :')

(zouden ze de frequenties binnenkort eindelijk terug gaan geven aan de overheid? anders volgt er snel een boete nu geloof ik... Voda / KPN willen vast allebei wel 10 MHz hebben!)

• ucsdcom
Met de geruchten over een fusie met Vodafone kan het zomaar zijn dat de frequenties dan samengevoegd worden zonder ze terug te geven.

Trouwens ook even een kick van dit topic: Pinkpop is gestart en ik ben erg nieuwsgierig naar de netwerk prestaties daar. Zagen jullie nog verschil tijdens de heftige buien die overtrokken?

• ucsdcom
Heeft niemand ervaringen van Pinkpop?

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Vodafone gaf zelf aan glasvezel te hebben gebruikt, ook voor tijdelijke masten die aan de vaste locatie op het terrein daar zijn toegevoegd. Verder zou je Twitter kunnen doorzoeken als je zo nieuwsgierig bent ;)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:17

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:25:
Hier nog mensen met ZUM 4G? :')

(zouden ze de frequenties binnenkort eindelijk terug gaan geven aan de overheid? anders volgt er snel een boete nu geloof ik... Voda / KPN willen vast allebei wel 10 MHz hebben!)
ZUM heeft enkele maanden geleden nog 4 extra masten op grote hoogte gebouwd en aangezet. Dat hebben ze mijn inziens alleen gedaan om genoeg km2 te halen om aan de voorwaarden van de vergunning te voldoen.Ik denk dus niet dat ze die gaan teruggeven(vooralsnog dan).

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:06:
[...]

ZUM heeft enkele maanden geleden nog 4 extra masten op grote hoogte gebouwd en aangezet. Dat hebben ze mijn inziens alleen gedaan om genoeg km2 te halen om aan de voorwaarden van de vergunning te voldoen.Ik denk dus niet dat ze die gaan teruggeven(vooralsnog dan).
Ja, was idd in een ander topic al langsgekomen. Ik kan geen link op hun site meer vinden naar het verplichte abonnement dat ze aan moeten bieden helaas :P

Op zich wel te hopen dat ze wat doen met hun waardevolle 20 MHz-blok ooit... zoals internet in buitengebieden aanbieden. Daar is het blok goed geschikt voor (icm buitenantennes bij de consument). Maar helaas lijken zelfs bestaande providers dat kleine stukje markt niet aan te durven? :/

Afijn, weer ontopic! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
Zum heeft toch alleen 2600 MHz spectrum. De providers zetten dat nu volgens mij alleen voor mobiele tijdelijke masten in bij evenementen. Voor vervanging van vast internet is dit juist niet geschikt door de beperkte dekking. Voor aanvullende dekking op festivals is het juist een uitkomst omdat je veel capaciteit op een klein oppervlak kan bieden zonder storing op andere kanalen te veroorzaken. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kj.web
Zijn er ook Tweakers met ervaringen tijdens de Tour de France?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-09 18:16
kj.web schreef op zondag 05 juli 2015 @ 01:03:
Zijn er ook Tweakers met ervaringen tijdens de Tour de France?
Die is gesloten, deze is beter
rnark schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:54:
Ik heb geen problemen gehad met T-Mobile 4G vanmiddag in Utrecht.
Schrudde schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:09:
Ik reed rond 1445 over knooppunt Rijnsweerd en had met Hollandsnieuwe (2g/3g vodafone) alleen G.
Ervaringen Utrecht - Tour de France hier posten

[Voor 52% gewijzigd door Blids op 05-07-2015 02:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
Gisteren met zo'n 50.000 andere bezoekers naar Mumford and Sons in het Goffertpark in Nijmegen geweest. Voor aanvang ca. 35 Mbp/s doorvoer op 4G van KPN. Tijdens de laatste pauze in het voorprogramma liep dit terug naar 1,9 Mbp/s op het voorterrein. Op het hoofd terrein 6 Mbp/s. Op 3G dezelfde snelheid. Er stond een mast gericht op het terrein ter hoogte van het Goffertstadion met grote enorm brede panelen en enkele straalzenders. Is dit een COW geweest of staat die mast er altijd en kunnen de panelen bijvoorbeeld naar wens gericht worden op het stadion of "de speelwijde". Omdat het er slechts 1 was met onder elkaar meerdere grote panelen kreeg ik de indruk dat de providers deze mast deelden. Kan dat? En doen de providers dit?

Het afgelopen weekend leek het mij voor providers moeilijk om te kiezen waar ze de beperkt beschikbare COW's moesten neerzetten. Er waren zo ontzettend veel evenementen. Van festivals, de tour, concerten tot aan Sensation. In Amsterdam kan het reguliere netwerk misschien voldoende opgeschaald worden. Op de overige plaatsen zal extra capaciteit vast nodig geweest zijn.

[Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 05-07-2015 11:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReneX
  • Laatst online: 11-09 10:33
ucsdcom schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:22:
Er stond een mast gericht op het terrein ter hoogte van het Goffertstadion met grote enorm brede panelen en enkele straalzenders. Is dit een COW geweest of staat die mast er altijd en kunnen de panelen bijvoorbeeld naar wens gericht worden op het stadion of "de speelwijde". Omdat het er slechts 1 was met onder elkaar meerdere grote panelen kreeg ik de indruk dat de providers deze mast deelden. Kan dat? En doen de providers dit?
Masten worden idd gedeeld (dat is zelfs verplicht als ik het goed herinner).
Als de mast ter hoogte van het stadion stond dan is het mogelijk de vaste mast op het hoofdgebouw (ik ben er de afgelopen dagen echter niet langs gekomen). Er staan hierop ook masten voor de andere richtingen, zowel 4G900 als 4G1800MHz.

Vodafone heeft in het stadion trouwens 2 microcellen voor 4G (3G microcellen had men al wat langer). T-Mobile is niet op het stadion te vinden, maar de speelweide bevindt zich ongeveer midden tussen 3 masten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik had gisteravond in Utrecht iig prima bereik. Vodafone 4g. Vorige week op down the rabbit hole was ook helemaal prima met 4g

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
In Nijmegen was het een nieuwe "greenfield" mast die niet op een dak stond. Ik heb niet kunnen zien of hij op een container of andere mobiele oplossing stond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-07 20:02
De arena heeft een permanent hoge capaciteitssysteem, er hangen heel veel panelen waar naar believen units aan kunnen.
https://www.vwtelecom.com...erk-in-de-amsterdam-arena.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Vodafone had het op meerdere plekken in Utrecht zwaar, vooral op de plekken zonder 4G+. Jammer, want als deze plekken ook 4G+ waren dan was er waarschijnlijk geen enkel probleem geweest (3512PN). Vodafone liep soms terug tot enkele honderden kbit/s (volgens mij wel QoS die gericht was op burst traffic voorrang geven, alles bleef wel heel responsive namelijk, alleen traag).

KPN had op een paar plekken (waaronder 3512PN) ook kuren. Volgens Antenneregister was deze ook nog niet omgebouwd voor LTE1800.

T-Mobile heb ik niet getest, maar ik verwacht dat zij wel redelijk probleemloos bereikbaar bleven door de hoge capaciteit en het grote aantal cellen. Daar is dus wel wat voor te zeggen, je netwerk een hoge capaciteit geven zodat zelfs tijdens grote evenementen alles blijft lopen. Niemand ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Vanmiddag in de Biltstraat gekeken naar het voorbij fietsende peloton, terwijl ik middels de NOS app aan het streamen was. Geen enkel probleem gehad.
Edit: moet ik natuurlijk wel mijn provider vermelden: KPN.

[Voor 16% gewijzigd door Arie- op 05-07-2015 15:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurizzz
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-06-2017
Afgelopen twee dagen was ik in Utrecht bij de Tour wezen kijken. Op beide dagen presteerde het T-Mobile netwerk goed, zaterdag was ik ff vergeten om een speedtest te doen maar zondag heb ik wel een speedtest gedaan. Op de Neude was dit het resultaat:

Whatsapp, Facebook en Snapchat gingen op beide dagen prima :) Ook het versturen/uploaden van foto's en filmpjes was geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:32
Zaterdag was het T-Mobile netwerk erg goed inderdaad. Ik heb rond 17:00 nog het laatste stukje op het terras NPO1 zitten streamen :)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:10
ucsdcom schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:22:
Gisteren met zo'n 50.000 andere bezoekers naar Mumford and Sons in het Goffertpark in Nijmegen geweest. Voor aanvang ca. 35 Mbp/s doorvoer op 4G van KPN. Tijdens de laatste pauze in het voorprogramma liep dit terug naar 1,9 Mbp/s op het voorterrein. Op het hoofd terrein 6 Mbp/s. Op 3G dezelfde snelheid. Er stond een mast gericht op het terrein ter hoogte van het Goffertstadion met grote enorm brede panelen en enkele straalzenders. Is dit een COW geweest of staat die mast er altijd en kunnen de panelen bijvoorbeeld naar wens gericht worden op het stadion of "de speelwijde". Omdat het er slechts 1 was met onder elkaar meerdere grote panelen kreeg ik de indruk dat de providers deze mast deelden. Kan dat? En doen de providers dit?

Het afgelopen weekend leek het mij voor providers moeilijk om te kiezen waar ze de beperkt beschikbare COW's moesten neerzetten. Er waren zo ontzettend veel evenementen. Van festivals, de tour, concerten tot aan Sensation. In Amsterdam kan het reguliere netwerk misschien voldoende opgeschaald worden. Op de overige plaatsen zal extra capaciteit vast nodig geweest zijn.
Ik was ook bij dat concert aanwezig. Ik haalde midden op het veld 60Mbit down en 20up op KPN 4G. :D.

Vriendin met Hollandse Nieuwe op 3G had ook de meeste tijd een stabiele verbinding, maar op sommige momenten raakte het netwerk toch overvol en kreeg ze geen byte binnen.

• Schrudde
Afgelopen Vrijdag, eerste dag Tilburgse Kermis. T-Mobile. Overal waar ik keek 4G en snelle vlotte reactie met volle of behoorlijke dekking.
Interessant testgebied, want veel mensen dicht op elkaar maar wel een zo lang gebied dat je wel 3 of 4 COWs nodig zou hebben. Meestal is het dus ook pet, in het verleden zo n 4 jaar geleden met Telfort 3G veel gemiste oproepen, geweigerde SMSen en poeptrage internetverbindingeb waar 9292 minuten duurt. Hollandsnieuwe de jaren erna was wat beter, whatsapp kwam er wel tussendoor, zij het wat traag en her en der even niet. Ook oproepen missen zonder afgaan gebeurde.
Nu met TMobile 4G ging browsen zeer vlot.

• PWA777
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 10:55
Iemand al ervaring in Nijmegen tijdens de 4Daagse?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:01
Gister op de zwarte cross geweest en probleemloos kunnen internetten en bellen met KPN. Er stonden, naast de twee vaste masten op het terrein, nog 3 COW's met antennes voor alle providers. KPN maakte gebruik van LTE1800 op dat moment. De snelheden lagen, voor het slechte weer, rond de 13/13. Toen het slechte weer kwam ging de downloadsnelheid omlaag naar zo'n 7/14. Bellen was ten alle tijden mogelijk.

Ook Vodafone deed het prima, ook met bellen en internetten. Dat was vorig jaar wel anders. 3G en 2G waren toen volledig overbelast.

T-mobile heb ik niet getest.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• henk_dh
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:19
Tijdens de Gay Pride in Amsterdam heeft T-Mobile zich prima gehouden.

Leidseplein:

Amsterdam Centraal:

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben ook wel benieuwd naar Vodafone in Amsterdam. Die hebben een groot aantal small cells door de hele stad heen die veel van het verkeer van macrocellen overnemen waarmee hun capaciteit flink groot is in Amsterdam.

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 28-09 22:10
Vandaag in Assen tijdens Gamma Racing Day lag 3G en 4G van Vodafone er vanaf 10:30 uit, T-mobile presteerde een stuk beter; Down 47,40 Up was wat laag 1,10.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• PWA777
Deze week staan weer een groot aantal festivals op het programma, waaronder Sail Amsterdam en Lowlands. Ik ben benieuwd hoe de netwerken gaan presteren.

• Jassy
Megapaul schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:22:
Vandaag in Assen tijdens Gamma Racing Day lag 3G en 4G van Vodafone er vanaf 10:30 uit, T-mobile presteerde een stuk beter; Down 47,40 Up was wat laag 1,10.
KPN heeft het de hele dag gedaan, zowel 3G als 4G.

• jobvdborn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-09 00:48
PWA777 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:22:
Deze week staan weer een groot aantal festivals op het programma, waaronder Sail Amsterdam en Lowlands. Ik ben benieuwd hoe de netwerken gaan presteren.
Sinds vorige week staat er tbv de Pre Sail al een extra mast van KPN op de Halkade in IJmuiden. Verder heb ik nog geen extra masten zien staan.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
PWA777 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:22:
KPN heeft ook een grootschalig WiFi netwerk opgezet: http://corporate.kpn.com/...-mobiele-netwerk-ooit.htm

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 28-09 20:10
Ik zag nog een vodafone mast voorbij komen varen:

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hahaha, is wel een onstabiele verbinding :P, of hadden ze een glasvezel aan de boot vastzitten? :)

• PWA777
Zat gewoon een KPN of T-Mobile sim-kaart in die truck :-)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
is voorzien van een nog niet eerder toegepaste 360º-draaibare transmissieverbinding waarmee het verkeer dat via de zendmast verloopt, ondanks de bewegingen van de boot, naar het reguliere netwerk overgebracht kan worden.
Interessant. Iemand meer info?

• Jassy
Wellicht een straalverbinding die door middel van GPS stabiel wordt gehouden op een bepaalde locatie? Net als op caravans en campers?

• ASW1
Hij ligt nu naast CS, de mast is omhoog maar ik zie er niets bijzonders aan.
Er was helaas niemand te zien om het aan te vragen.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vermoedelijk is het de bovenste blokje, op je andere foto staat deze anders gericht.

• PWA777
Er gaat wel veel efficientie verloren door error correctie met een bewegende handset en BTS lijkt me zo (ook al beweegt de BTS niet heel rap)

• PWA777
Sail Amsterdam donderdag 20h50 nabij Muziekgebouw aan het IJ T-Mobile 4G1800 geeft 11Mbps down en 7 Mbps up

KPN voice overbelast in IJ-haven, geen opbouw gesprek mogelijk. T-Mobile 10Mbps down en 11 up in drukke deel IJ-haven (21h00)

T-Mobile 3G onbruikbaar op Veemkade (locatie meeste tallships); overbelast

[Voor 51% gewijzigd door PWA777 op 20-08-2015 21:07]

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:12
PWA777 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:54:
Sail Amsterdam donderdag 20h50 nabij Muziekgebouw aan het IJ T-Mobile 4G1800 geeft 11Mbps down en 7 Mbps up

KPN voice overbelast in IJ-haven, geen opbouw gesprek mogelijk. T-Mobile 10Mbps down en 11 up in drukke deel IJ-haven (21h00)
Gesprekken gaan via 3G, nog niet via 4G. Dus: kon je bij KPN wel internetten? En: kon je bij T-mobile wel bellen?

• PWA777
T-Mobile bellen gaat via 2G nog goed, terug opschakelen naar 4G nu vrijwel onmogelijk - piek belasting nu - ik post dit nu via EDGE...

4G aan einde van de haven weer terug, 8Mbps down en 12 up.

Begin Javakade loopt het prima op T-Mobile; 30 Mbps down en 38 up.

KPN heeft oplaadkluisjes staan - wel handig met al dat speedtesten in een druk netwerk (vreet accu)

[Voor 49% gewijzigd door PWA777 op 20-08-2015 21:33]

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:12
PWA777 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:10:
T-Mobile bellen gaat via 2G nog goed, terug opschakelen naar 4G nu vrijwel onmogelijk - piek belasting nu - ik post dit nu via EDGE...

4G aan einde van de haven weer terug, 8Mbps down en 12 up.
Ok dus vergelijkbaar KPN en T-Mobile

• SafariFlow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 10:33
Transmissie is inderdaad de unit boven de antennes

• ASW1
The Wizard schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:22:
Vermoedelijk is het de bovenste blokje, op je andere foto staat deze anders gericht.
Ja maar dat zal gewoon een magnetron zijn om een straalverbinding mee op te zetten?
Op die eerste foto staat die omhoog gericht, denk dat dat de transportstand o.i.d. is.

• PWA777
Op het Sail terrein einde Javakade (een van de drukste punten) ramt T-Mobile er doorheen met 30 Mbps, stukje verderop aan het IJ (Javakade noordzijde) dan weer overbelast 4G (gek genoeg werkt 2G wel).

Ik heb nog geen COW's gespot tot zover, providers vertrouwen wellicht voor een groot deel op bestaande infra.

• PWA777
Ook de KPN gratis wifi even getest, prima verbinding eigenlijk

• PWA777
Komende dagen Lowlands. T-Mobile heeft tijdelijk 4G netwerk opgebouwd met 4 COW's. Ik zal tzt wel weer even wat speedtesten.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
4 COW's? Ook op de camping? Volgens mij hebben KPN en Vodafone al een paar masten standaard daar staan.

• PWA777
Camping pakt nog wat 4G van het terrein mee. Tot op heden alles prima, er staat een COW naast de Alpha, naast de Heineken en naast de Bravo. Deze pagina super soepel geladen @ James Bay 15h47

• ucsdcom
KPN heeft zelfs een controlecenter terplekke op Sail: YouTube: KPN verbindt SAIL Amsterdam 2015

• PWA777
Zoals beloofd nog even speedtest van tijdelijke T-Mobile 4G netwerk op Lowlands (allemaal COW's omdat Biddinghuizen nog in oude netwerk ligt). Op behoorlijk druk punt nu 29Mbps down en 16Mbps up.

• Gaston
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:23
Vandaag bij Sail in Amsterdam geweest en daar het KPN-netwerk getest. 4G was de hele dag zeer goed bruikbaar en voelde eigenlijk net zo snel als "normaal" aan. Een kennis had een 3G-toestel met KPN, maar dat was helaas de hele dag overbelast en op sommige momenten zelfs terugval op EDGE.

Ik heb vandaag een aantal speedtesten uitgevoerd:

Amsterdam Centraal: 29Mbps down, 15Mbps up (4G1800)

Veemkade-West: 11Mbps down, 23Mbps up (4G1800)

Veemkade-Oost: 8,5Mbps down, 6,8Mbps up (4G800)

Sumatrakade: 31Mbps down, 34Mbps up (4G1800)

• PWA777
Ook tijdens extreme drukte op piekmomenten werkt T-Mobile 4G vlekkeloos op Lowlands. Indrukwekkend wat de capaciteit van de COW's is, er word overigens 20 Mhz 4G1800 gebruikt en géén 4G2600 dus men zit nog niet aan de grenzen van wat mogelijk is.

Ter indicatie: met 25000 man in/om de Alpha tijdens Chemical Brothers en het netwerk geeft 50 Mbps down en 20 Mbps up.

[Voor 19% gewijzigd door PWA777 op 22-08-2015 22:14]

• Maurizzz
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-06-2017
Gister op Strafwerk festival in Amsterdam:

[Voor 5% gewijzigd door Maurizzz op 23-08-2015 22:17]

• ucsdcom
Snelle waarden!

Mijn ervaring is dat het gebruik tijdens optredens lager is. Na een optreden gaat iedereen weer kijken waar vrienden zitten,mfilmpjes door appen of posten etc. Heb je misschien ook gemeten tussen 2 optredens door in de Alpha op lowlands?

• PWA777
Yes op een van de absolute piek momenten in mijn ogen, direct na Chemical Brothers in Alpha op zaterdag avond kwam er nog 15 Mbps door de pijp. Terwijl vrienden met Vodafone klaagden over issues op piekmomenten heb ik toen even de proef op de som genomen en Netflix gestart, direct beeld in vol HD. Toch wel indrukwekkend hoe ruim het netwerk bemeten was! (4COW's voor hele Lowlands terrein voorzien van speciale antennes). Vrienden met KPN waren ook tevreden, KPN heeft standaard al 4G800/1800 masten staan op het terrein en hangt die tijdens het evenement extra vol met tijdelijke capaciteit.

[Voor 9% gewijzigd door PWA777 op 23-08-2015 23:28]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lowlands en Vodafone was inderdaad wisselend. Soms heel snel, soms tergend traag. Soms geen verbinding.

Goed genoeg om via WhatsApp in contact te blijven, zonder uren vertraging. Maar niet bloedsnel op alle momenten.

• PWA777
T-Mobile 4G overbelast buiten ArenA, sporadisch 3G. Voor en na de wedstrijd lag het hele T-Mobile 4G netwerk plat, er mag daar snel 4G2600 bijgezet worden (draait nu al de maximale 10 Mhz 900 + 20 Mhz 1800).

Binnen in ArenA gewoon 4G. Werkt met KPN beduidend beter en sneller dan op T-Mobile.

[Voor 86% gewijzigd door PWA777 op 03-09-2015 23:25]

• PWA777
Finish Dam tot Dam loop (Zaandam) met behoorlijk wat mensen op de been goede test voor bestaande infra. T-Mobile 4G 6 Mbps down 5 Mbps up.
KPN 3G ook prima, was 2 jaar geleden nog volledig overbelast, nu natuurlijk veel meer mensen op 4G.

• Schrudde
Koningsdag 2016 Utrecht middag. T-Mobile nergens haperingen. Speedtest gaf 1 keer 58 paar keer rond 15 en 1 keer 9. Up en down min of meer gelijk, vaak up iets hoger. Dat zal wel een teken zijn dat er drukte is.

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11:22
Koningsnacht 2016 in Utrecht-Centrum rond 20:00, kon gewoon bellen via 2G en 3G, maar op zowel 2G, 3G als 4G kon ik niet meer internetten.

Pas toen ik het gebied uitliep werkte alles weer naar behoren.

• Schrudde
Bij welk net?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:23
Gisteren bij de Giro-finish in Arnhem geweest. Dichtbij finish was KPN 4G+ i.c.m. een iPhone 6s overbelast. Het kijken van de 342p NPO-stream was het laatste uur voor de finish bijna niet meer mogelijk, wel nog goed genoeg om websites te laden en te WhatsApp'en. Verschillende speed tests gedaan, dit lag steeds tussen de 0.5-8Mbps down en 2-10Mbps up.

Eigenlijk viel me dit een beetje tegen, volgens mij zijn alle masten in het centrum van Arnhem inmiddels uitgebreid met LTE1800. Het inschakelen van 10Mhz LTE2100 binnenkort lijkt me geen overbodige luxe dus.

[Voor 3% gewijzigd door Gaston op 09-05-2016 16:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Gastje8 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:26:
Gisteren bij de Giro-finish in Arnhem geweest. Dichtbij finish was KPN 4G+ i.c.m. een iPhone 6s overbelast. Het kijken van de 342p NPO-stream was het laatste uur voor de finish bijna niet meer mogelijk, wel nog goed genoeg om websites te laden en te WhatsApp'en. Verschillende speed tests gedaan, dit lag steeds tussen de 0.5-8Mbps down en 2-10Mbps up.

Eigenlijk viel me dit een beetje tegen, volgens mij zijn alle masten in het centrum van Arnhem inmiddels uitgebreid met LTE1800. Het inschakelen van 10Mhz LTE2100 binnenkort lijkt me geen overbodige luxe dus.
Het is de vraag of dat zomaar kan: er zijn ook nog altijd veel 3G-telefoons in omloop en de capaciteit daar moet nu sowieso hoog blijven omdat bellen via 4G nog niet kan en telefonische bereikbaarheid als topprioriteit wordt gezien bij de netwerken nu nog (en niet geheel onterecht). Wachten totdat VoLTE grootschalig live is is dus wel slim.

Juist op drukke plekken moet 3G veel capaciteit blijven hebben. Ik zit even naar Utrecht te kijken en de echt drukke plekken (rondom Neude e.d.) hebben al 20 MHz capaciteit op 2100 MHz in gebruik bij KPN (naast nog 5 MHz voor UMTS900). Dus geen plek voor LTE.

Op plekken buiten het centrum is vaak wel 10 MHz vrij voor LTE2100 (volgens mij zelfs wat meer dan vroeger ook), maar daar is de noodzaak voor die capaciteit ook weer minder.

Ik verwacht dat er in de loop van dit jaar langzaam dingen mee gaan gebeuren. Zowel bij KPN en T-Mobile. bij Vodafone is even de vraag wat ze gaan doen; zij hebben nog SignaalPlus-frequenties om rekening mee te houden, en wellicht krijgen zij nog een riant gedeelte aan Ziggo-frequenties op de 2600 MHz erbij. Wel niet handig dat hun AIR-antennes dat weer niet ondersteunen, die kunnen alleen 1800/2100 aan, dus goede kans dat 2100 ingezet wordt voor macro en 2600 alleen voor small cells, die in de toekomst waarschijnlijk steeds belangrijker gaan worden.

• Gijsj16
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 28-09 21:40
Hier op de vliegbasis in Leeuwarden perfecte 4G 109.91 down en 25.56 Mbps up en een Ping van 26 ms

• Schrudde
Carnaval zondag:
Dongen, Tilburg Noord, Tilburg station: T-Mobile: geen nadelige effecten, snelheden tot 105 mbs, doorgaans enkele tientallen en zelden onder de 10.
Vodafone (alleeen 3 G telefoon): hield zich voor 3g prima staande, meestal rond 3 maar 1 tot 7 overal. Wel geregeld verbinding even weg
Trein naar Den Bosch: zelfde beeld beiden. Vodafone had meer moeite en snelheidstests mislukten geregeld.

's-Hertogenbosch: op het stationsplein T-Mobile 110 Mbs. Rond markt 40 a 50. Richting Sint Jan daalde het heel hard. Paar keer zelfs terugval op 3 g en af en toe snelheden van slechts 4 Mbs met upload 1 Een keer viel de dataverbinding weg bij t testen. Op t plein daar zelf weer ok. Problemen vooral in de nauwe straten.
Vidafone: ging nog.behoorlijk. 3g met 0.5-9 .

KPN heb ik niet getest. Wel een simmetje maar Vodafone had een FantasticFridayactie met 3 gig voor 1 euro dit weekend. Heb ik dus in oude telefoon gedaan. Alles in Rootmetrics laten speedtesten dus t staat nu mooi gemapt.

Ik hoorde in de trein terug naar Utrecht mensen klagen dat ze dachten dat telefoon kapot was omdat hij hele dag t niet deed in Den Bosch, maar gek genoeg net stuk buiten stad in trein weer wel. Klinkt als overbelasting. Vermoedelijk dan KPN mensen want ik heb dus in grote delen van de stad waar t gebeurde met Vodafone en T-Mobile getest. Al kan het in gebouwen weer anders zijn geweest.
KPN had op de markt een COW staan. https://tweakers.net/ext/f/4DzSKaWVOKuJHwqe2xUf1jws/thumb.png
Een niodmastje met straalverbinding. 2 panelen richting stad en 1 heel breed paneel (multisector?) gericht op markt en looproute station en heel veel horeca.

[Voor 6% gewijzigd door Schrudde op 28-02-2017 19:57]

• ucsdcom
Interessant! Ik ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn in de carnavalsdrukte. En dan vooral wat providers hebben gedaan in andere steden om de drukte op te vangen.

[Voor 33% gewijzigd door ucsdcom op 28-02-2017 21:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWA777
Op de Coolsingel in Rotterdam hebben KPN, Vodafone en T-Mobile een gedeelde COW geplaatst. Het gaat om een vakwerk mast naast het stadhuis met daaronder een stroom agregraat en 2 containers; een rode met "VF5", een witte met "KPN" en een "normale" apparatuurskast (zonder container er omheen) met in de roze T-Mobile letters het getal "13" er op. Men verwacht dus nog flinke belasting bovenop het bestaande netwerk (op deze plek hebben deze providers sowieso 4G+ op volle sterkte in een normale situatie).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

PWA777 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:02:
Op de Coolsingel in Rotterdam hebben KPN, Vodafone en T-Mobile een gedeelde COW geplaatst. Het gaat om een vakwerk mast naast het stadhuis met daaronder een stroom agregraat en 2 containers; een rode met "VF5", een witte met "KPN" en een "normale" apparatuurskast (zonder container er omheen) met in de roze T-Mobile letters het getal "13" er op. Men verwacht dus nog flinke belasting bovenop het bestaande netwerk (op deze plek hebben deze providers sowieso 4G+ op volle sterkte in een normale situatie).
Wat is er in Rotterdam dan? (of is dit nog van Bevrijdingsdagfestival?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:50
Sorcerer8472 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Wat is er in Rotterdam dan? (of is dit nog van Bevrijdingsdagfestival?)
Grapje?

Feyenoord wordt straks als het goed is kampioen en dan zal het feest losbarsten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

RayenM schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Grapje?

Feyenoord wordt straks als het goed is kampioen en dan zal het feest losbarsten.
Geen grapje :') :')
Maar goed om te weten :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

Anoniem: 34124

RayenM schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Grapje?

Kom je van een koude kermis thuis 020 gaat er met de schaal en Europa League vandoor 😃

• ucsdcom
Met de jaarwisseling was ik op bezoek in Den Bosch. Wat opviel is dat alleen de snelheden van Vodafone na 0:00 uur enorm terug liepen. Het eerste kwartier was er opeens nog slechts 0,96 Mbp/s te halen via 4G. Echt schokkende daling!

KPN, Tele2 en T-Mobile bleven op 4G best vlot. Zo’n 100 Mbp/s, waar normaal zo’n 150 tot 200 Mbp/s haalbaar is.

Het viel mij sinds de 4G introductie op dat de netwerken daarop vaak stabiel blijven voor data en gesprekken, waar zij in het 2G en 3G tijdperk nog op “onbereikbaar” gingen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True