Helemaal top!
@Raider095
Hoe kom je zo dichtbij?
Hoe kom je zo dichtbij?
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Zijn er mensen in dit topic die inmiddels ervaring hebben met de OnePlus One icm Tele2 4G?
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Dat zullen niet veel zijn aangezien dit toestel geen 800 MHz ondersteund
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Vandaar dat ik ook erg benieuwd ben. Vanwege de beloofde 'vrijheid' zit ik nu bij provider Choozze, zonder 4G. Die provider blijkt echter een heel stuk minder vrij dan beloofd dus ik wil graag overstappen. Alleen bij T-mobile zou ik volledig gebruik kunnen maken van 4G, maar daar moet ik voor minimaal een jaar tekeken.The Wizard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:43:
Dat zullen niet veel zijn aangezien dit toestel geen 800 MHz ondersteund
Vrienden van me met een OnePlus ontvangen 'in de grote stad' vaak 4G via de 1800Mhz band van Vodafone of KPN. Omdat tele2 niet al te duur is en wel maandelijkse vrijheid biedt ben ik van plan naar hen over te stappen. Het zou leuk zijn als ik staks ook 4G ontvang in het centrum van bijvoorbeeld Eindhoven en Tilburg. Maar omdat 2600Mhz nóg minder bereik lijkt te hebben dan de 1800Mhz vroeg ik me zo eens af of er hier meer OnePlus gebruikers rondhangen
Let wel dat het nog ff kan duren voordat je via Tele2 4G hebt als je nog moet bestellen. Pas vanaf de zomer krijgen nieuwe gebruikers standaard 4G-toegang.
Heb zelf nu ook net een week Tele2
Heb zelf nu ook net een week Tele2
LTE2600 (band 7) zal het wel wat minder goed doen dan LTE1800 (band 3). Met name in gebouwen zal het relatief snel wegvallen. Ik vermoed dat Tele2 eerst zal concentreren op volledige LTE800-dekking en daarna pas de LTE2600-dekking zal uitbreiden in steden. Als Tele2 daar alle T-Mobile-locaties gaat gebruiken dan kan dat op termijn best een leuk resultaat geven denk ik, maar een toestel dat alle frequenties ondersteunt geeft (ook bij T-Mobile straks) het beste resultaat.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Eerder in dit topic werd aangegeven dat Tele2 op bijna alle 4G masten zowel 4G-800 als 4G-2600 uitrolt. Dus best wat 4G-2600 dan. Voor wat de dekking betreft zal het je weinig brengen denk ik. De huidige Tele2 4G-800 dekking is op zich al indrukwekkend voor een nieuwe provider. Vooral als je ziet dat Tele2 in het hele netwerk direct inzet op 4G+. Vergelijk je met de anderen, dan is het Tele2 4G-800 netwerk zelfs nog een flinke gatenkaas.
Ik heb zelf onder andere een Oneplus die op dit moment in gebruik is om te meten hoe uitgebreid de KPN en Vodafone 4G-1800 dekking is. Ik heb hem juist gekocht omdat hij de 4G-800 band niet ontvangt. Echt leuk om te zien hoe het uitbreidt. Mijn Tele2 sim is helaas nog niet actief op 4G. Ik hoop dat het snel komt.
In juni krijgen nieuwe Tele2 klanten meteen 4G toegang. Je sluit achteraan in de rij. 4G volgt voor nieuwe klanten pas als alle bestaande klanten op 4G zijn overgezet. Als dat tegenzit kan het nog wel eens langer gaan duren. Mijn advies als je een Oneplus als primair toestel hebt: maak het jezelf makkelijk en neem een aanbieding voor een simonly van T-Mobile. Desnoods neem je een simonly van Simyo (ook KPN) en maak je tegen bijbetaling van 5,- euro per maand gebruik van het telkens uitbreidende 4G-1800. Let op: die 1800 dekking valt nu nog tegen, maar rolt wel wekelijks verder uit.
De Tele2 4G-2600 dekking zal je vermoedelijk echt tegenvallen. Overweeg dit wel als je goedkoop het 3G netwerk wilt gebruiken. Tele2 is doorgaans wat beter in de aanbiedingen dan T-Mobile.
Ik heb zelf onder andere een Oneplus die op dit moment in gebruik is om te meten hoe uitgebreid de KPN en Vodafone 4G-1800 dekking is. Ik heb hem juist gekocht omdat hij de 4G-800 band niet ontvangt. Echt leuk om te zien hoe het uitbreidt. Mijn Tele2 sim is helaas nog niet actief op 4G. Ik hoop dat het snel komt.
In juni krijgen nieuwe Tele2 klanten meteen 4G toegang. Je sluit achteraan in de rij. 4G volgt voor nieuwe klanten pas als alle bestaande klanten op 4G zijn overgezet. Als dat tegenzit kan het nog wel eens langer gaan duren. Mijn advies als je een Oneplus als primair toestel hebt: maak het jezelf makkelijk en neem een aanbieding voor een simonly van T-Mobile. Desnoods neem je een simonly van Simyo (ook KPN) en maak je tegen bijbetaling van 5,- euro per maand gebruik van het telkens uitbreidende 4G-1800. Let op: die 1800 dekking valt nu nog tegen, maar rolt wel wekelijks verder uit.
De Tele2 4G-2600 dekking zal je vermoedelijk echt tegenvallen. Overweeg dit wel als je goedkoop het 3G netwerk wilt gebruiken. Tele2 is doorgaans wat beter in de aanbiedingen dan T-Mobile.
Nog een Tele2 antennevariant. Sitesharing met T-Mobile, maar wel eigen antennes :

Mooie plaatjes weer! Klopt het dat je de T-Mobile antennes op de achtergrond ziet? Ik had verwacht dat ze zowel de T-Mobile als de Tele2 antennes op 1 statief zouden monteren. Verder lijkt het wel of de antennes op een bestaand statief zijn gemonteerd wat nog op het dak stond. Klopt dat?
Alle operators staan op dat dak, zo 1,2,3 geen idee wat je op de achtergrond ziet. Verder zie je op veel daken nog restanten van Telfort en Orange, dus het zou best kunnen dat deze soms hergebruikt worden.ucsdcom schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:03:
Mooie plaatjes weer! Klopt het dat je de T-Mobile antennes op de achtergrond ziet? Ik had verwacht dat ze zowel de T-Mobile als de Tele2 antennes op 1 statief zouden monteren. Verder lijkt het wel of de antennes op een bestaand statief zijn gemonteerd wat nog op het dak stond. Klopt dat?
Weet hier iemand of het gebruikelijk is dat retailers al een maand van te voren weten over prijsverhogingen? Mijn Tele2 abonnement loopt over een kleine 3 maanden af, ik werd gebeld door Studentmobiel (waar ik dit abo heb afgesloten) of ik al interesse had in verlengen, want volgende maand gaan de prijzen omhoog. Het leek mij onlogisch omdat ik zelf de technische klantenservice van UPC & Ziggo heb gewerkt (tussenjaartje, leuke tijden meegemaakt met de Horizon introductie
), daar werden dit soort mededelingen pas een krappe week van te voren op intranet geplaatst. Daarnaast leek het mij onlogisch omdat ze nu bij grote bundels (sim-only) duurder zijn dan KPN. Je zou verwachten dat ze juist een beetje moeten gaan stunten met prijzen vanwege hun nieuwe netwerk, welke minder is dan die van hun grote groene concurrent. Ik houd het er voor nu op dat het een verkooptechniek was...
Ik kan je helaas ook geen gefundeerd antwoord geven. Het lijkt mij echter niet waarschijnlijk. Als ik het me goed herinner heb ik vorig jaar een presentatie gezien, waarin men aangaf de komende jaren flink de strijd aan te gaan met de andere providers.
Aangezien Tele2 qua 4G nog zwaar achterloopt op de andere 3 en bovendien de voordelen van Tele2 ten opzichte van bijv. zeer gering zijn, acht ik die kans uiterst klein.
Als dat zo zou zijn, overweeg ik een overstap.
We wachten af ....
Aangezien Tele2 qua 4G nog zwaar achterloopt op de andere 3 en bovendien de voordelen van Tele2 ten opzichte van bijv. zeer gering zijn, acht ik die kans uiterst klein.
Als dat zo zou zijn, overweeg ik een overstap.
We wachten af ....
GSM web adverteert met "laatste kans, T-Mobile verandert haar tarieven, dus sluit nu nog een abonnement af". Is dit paniek zaaien of is het werkelijkheid?
Tele2 heeft nu 4G op veel plekken in Nederland 4G dekking op het eigen netwerk en lift landelijk mee op de netwerkverbeteringen die roaming netwerk T-Mobile uitvoert. Als ik mij herinner hoe andere providers dat in het verleden deden: een prijsverhoging doorvoeren in de abonnementen, waarbij kortingsacties zoveel korting gaven dat je bij de nieuwe abonnementstarieven tijdelijk goedkoper uit was dan bij de oude abonnementen.
Ik hoop dat Tele2 snel weer een tipje van de sluier oplicht om te laten horen hoeveel klanten er nu op 4G kunnen en hoe lang het nog gaat duren voor andere klanten met een 4G toestel voor ze worden overgezet. Ik blijf ongeduldig.
Ook hoop ik dat ze de dekkingskaart regelmatig zullen updaten.
Tele2 heeft nu 4G op veel plekken in Nederland 4G dekking op het eigen netwerk en lift landelijk mee op de netwerkverbeteringen die roaming netwerk T-Mobile uitvoert. Als ik mij herinner hoe andere providers dat in het verleden deden: een prijsverhoging doorvoeren in de abonnementen, waarbij kortingsacties zoveel korting gaven dat je bij de nieuwe abonnementstarieven tijdelijk goedkoper uit was dan bij de oude abonnementen.
Ik hoop dat Tele2 snel weer een tipje van de sluier oplicht om te laten horen hoeveel klanten er nu op 4G kunnen en hoe lang het nog gaat duren voor andere klanten met een 4G toestel voor ze worden overgezet. Ik blijf ongeduldig.
Ook hoop ik dat ze de dekkingskaart regelmatig zullen updaten.
[ Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 10-05-2015 20:49 ]
Normaal gesproken wordt dit niet vooraf kenbaar gemaakt. dit vanwege het feit dat die informatie uit kan lekken naar de concurrent welke daar zijn aanbod weer op kan aanpassen. het lijkt me sterk dat studentmobiel zulke informatie kan geven. als ze al op de hoogte zijn lijkt het me ook sterk dat hun deze informatie mogen prijsgeven.Martijn-HK schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:52:
Weet hier iemand of het gebruikelijk is dat retailers al een maand van te voren weten over prijsverhogingen? Mijn Tele2 abonnement loopt over een kleine 3 maanden af, ik werd gebeld door Studentmobiel (waar ik dit abo heb afgesloten) of ik al interesse had in verlengen, want volgende maand gaan de prijzen omhoog. Het leek mij onlogisch omdat ik zelf de technische klantenservice van UPC & Ziggo heb gewerkt (tussenjaartje, leuke tijden meegemaakt met de Horizon introductie), daar werden dit soort mededelingen pas een krappe week van te voren op intranet geplaatst. Daarnaast leek het mij onlogisch omdat ze nu bij grote bundels (sim-only) duurder zijn dan KPN. Je zou verwachten dat ze juist een beetje moeten gaan stunten met prijzen vanwege hun nieuwe netwerk, welke minder is dan die van hun grote groene concurrent. Ik houd het er voor nu op dat het een verkooptechniek was...
Zelf ben ik werkzaam bij Telfort en wist ik pas 2 weken van te voren van de wijziging van aflopen maandag.
Het is wel heel stil bij Tele2:
Tot maart medewerkers aangesloten en vervolgens een rondje testklanten. In maart werden een enkele honderden echte klanten aangesloten mits ze in het 4G gebied woonden. Vervolgens in april weer een schaalvergroting naar 40.000 bestaande klanten op 4G aangesloten. Inmiddels is het half mei en is er radiostilte lijkt het. In juni worden nieuwe klanten direct aangesloten. Mijn aanname is hierbij dat dus alle overige klanten met een 4G toestel nog in de 2e helft van mei worden overgezet. Iets wat mij in de praktijk haast niet meer mogelijk lijkt.
Zijn er hier Tele2 klanten die de afgelopen 2 weken alsnog 4G hebben gekregen?
Tot maart medewerkers aangesloten en vervolgens een rondje testklanten. In maart werden een enkele honderden echte klanten aangesloten mits ze in het 4G gebied woonden. Vervolgens in april weer een schaalvergroting naar 40.000 bestaande klanten op 4G aangesloten. Inmiddels is het half mei en is er radiostilte lijkt het. In juni worden nieuwe klanten direct aangesloten. Mijn aanname is hierbij dat dus alle overige klanten met een 4G toestel nog in de 2e helft van mei worden overgezet. Iets wat mij in de praktijk haast niet meer mogelijk lijkt.
Zijn er hier Tele2 klanten die de afgelopen 2 weken alsnog 4G hebben gekregen?
Ik in ieder geval niet. 'k Ben pas kort klant (sinds eind april), maar heb nog helemaal niets gehoord over 4G.
Zelf geven ze aan dat het vanaf april 12 - 14 weken duurt, voordat alle klanten met een 4G toestel (!) verhuisd zijn.
'k Zal het in ieder geval hier melden als ik geínformeerd wordt over 4G c.q. 4G connectivity heb.
't Duurt allemaal wel erg lang en ik begrijp niet dat het overzetten zoveel tijd in beslag neemt.
Zelf geven ze aan dat het vanaf april 12 - 14 weken duurt, voordat alle klanten met een 4G toestel (!) verhuisd zijn.
'k Zal het in ieder geval hier melden als ik geínformeerd wordt over 4G c.q. 4G connectivity heb.
't Duurt allemaal wel erg lang en ik begrijp niet dat het overzetten zoveel tijd in beslag neemt.
Het overzetten an sich kan waarschijnlijk met een paar minuten geregeld zijn. Het punt zit em denk ik vooral in het feit dat ze niet in een keer de volledige belasting op het netwerk willen hebben, maar dat rustig uitbouwen.Cranberry schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:07:
Ik in ieder geval niet. 'k Ben pas kort klant (sinds eind april), maar heb nog helemaal niets gehoord over 4G.
Het overzetten van de klant gegevens is vast zo gepiept maar als klant van een telecom bedrijf ben je niet alleen een verzameling NAW gegevens maar ook nog een hele sleep historische gegevens en natuurlijk al je gespreksgegevens van de lopende maand die op de eerste factuur uit het nieuwe systeem moet komen. Dan zal er ook nog wel eens iets misgaan waardoor het proces stilgezet moet worden of vertraagd zal worden. Al met al zal het niet binnen een paar seconden per klant gepiept zijn.L0we schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:27:
[...]
Het overzetten an sich kan waarschijnlijk met een paar minuten geregeld zijn. Het punt zit em denk ik vooral in het feit dat ze niet in een keer de volledige belasting op het netwerk willen hebben, maar dat rustig uitbouwen.
Antenne en masten malloot
De uitleg van L0we vind ik aannemelijker klinken.
Ik neem aan dat men d.m.v. scripts volledige geautomatiseerd klanten incl. historische gegevens kan overzetten in een nieuw systeem.
Maar goed, we wachten het wel af. 't Zou me verbazen als ik voor 1 juli via 4G kan internetten op m'n phone.
Ik neem aan dat men d.m.v. scripts volledige geautomatiseerd klanten incl. historische gegevens kan overzetten in een nieuw systeem.
Maar goed, we wachten het wel af. 't Zou me verbazen als ik voor 1 juli via 4G kan internetten op m'n phone.
En vanaf juni zullen ze dan vermoedelijk pas de systemen en werkwijzen klaar hebben, waardoor nieuwe klanten meteen in het nieuwe systeem worden ingevoerd vanuit de winkels en aangesloten.
Dat zal de verklaring kunnen zijn dat nieuwe klanten die nu nog activeren niet meteen 4G krijgen en achteraan moeten sluiten. Het leek mij eerder erg onlogisch dat je een nieuw systeem in gebruik neemt en nieuwe klanten dan nog in het oude systeem gaat registreren en dan nog gaat overzetten. Als winkelier wil je toch een klant meteen 4G bieden. Nu valt Tele2 voor klanten die de term 4G kennen nog af.
Dat zal de verklaring kunnen zijn dat nieuwe klanten die nu nog activeren niet meteen 4G krijgen en achteraan moeten sluiten. Het leek mij eerder erg onlogisch dat je een nieuw systeem in gebruik neemt en nieuwe klanten dan nog in het oude systeem gaat registreren en dan nog gaat overzetten. Als winkelier wil je toch een klant meteen 4G bieden. Nu valt Tele2 voor klanten die de term 4G kennen nog af.
Natuurlijk gaat dat automatisch maar neem van mij aan dat dat echt niet binnen een paar minuten is geregeld. Ik heb in het verleden bij verschillende telecombedrijven migraties meegemaakt die altijd langer duurde dan vooraf gedacht. Bij Tele2 zal dat niet veel anders zijn.Cranberry schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:33:
De uitleg van L0we vind ik aannemelijker klinken.
Ik denk dat het 4G netwerk van Tele2 hun klanten aantal wel aan kan. Capaciteit zal geen issue zijn , ze hebben een groot eigen glasvezelnetwerk(voorheen Versatel en BBNed) , ze hebben een groot radio-access netwerk. Ze hebben nu ruim 800 zendmastlocaties(volgens 4gmasten.nl) die ze waarschijnlijk allemaal direct(al dan niet via straalverbindingen) op hun eigen netwerk hebben aangesloten.
Een familielid met Tele2 was overgezet naar het 4G netwerk, maar er was nog niet actief 4G te ontvangen op het toestel (Galaxy S4). Terwijl er volgens de dekkingskaarten wel normaal 4G (binnenshuis) dekking zou moeten zijn.
Ik heb vervolgens even de instellingen in het toestel doorgenomen, de netwerkmodus stond op GSM/WCDMA, deze moest natuurlijk naar LTE/GSM/WCDMA.
Maar er was nu nog steeds geen 4G ontvangst, alleen een GPRS verbinding via T-Mobile. Toen maar handmatig het "Tele2 NL" netwerk geselecteerd bij Netwerkoperators en toen pakte die het wel en was er een 4G verbinding.
Ik weet nu niet of dit blijft werken indien je op locaties komt waar Tele2 geen eigen 4G netwerk heeft? Schakelt deze dan nog wel automatisch over naar het T-Mobile netwerk? Heb dit zelf nog niet kunnen testen maar ben wel benieuwd.
Overigens lijkt me dat het voor de minder 'technische' personen ook nogal lastig dat dit soort handelingen nodig zijn om 4G te kunnen activeren, hierdoor blijven er een hoop Tele2 klanten gewoon op het T-Mobile (3G) netwerk hangen. Of zijn dit soort handelingen op het toestel normaal gesproken niet nodig?
Ik heb vervolgens even de instellingen in het toestel doorgenomen, de netwerkmodus stond op GSM/WCDMA, deze moest natuurlijk naar LTE/GSM/WCDMA.
Maar er was nu nog steeds geen 4G ontvangst, alleen een GPRS verbinding via T-Mobile. Toen maar handmatig het "Tele2 NL" netwerk geselecteerd bij Netwerkoperators en toen pakte die het wel en was er een 4G verbinding.
Ik weet nu niet of dit blijft werken indien je op locaties komt waar Tele2 geen eigen 4G netwerk heeft? Schakelt deze dan nog wel automatisch over naar het T-Mobile netwerk? Heb dit zelf nog niet kunnen testen maar ben wel benieuwd.
Overigens lijkt me dat het voor de minder 'technische' personen ook nogal lastig dat dit soort handelingen nodig zijn om 4G te kunnen activeren, hierdoor blijven er een hoop Tele2 klanten gewoon op het T-Mobile (3G) netwerk hangen. Of zijn dit soort handelingen op het toestel normaal gesproken niet nodig?
[ Voor 15% gewijzigd door Prolution op 15-05-2015 09:25 ]
Vraag, ik ben sinds januari lid van Tele2 ... is er een termijn dat ik 4G kan verwachten voor mijn telefoon?
Ik begrijp dat 4G wordt aangeboden als Tele2 ziet dat je een 4G geschikte telefoon hebt. Ik heb een Jiayu S3 (heeft de 800 en 2600 band). Ziet Tele2 dan wel dat ik 4G ondersteun?
(Mijn telefoon heeft 20402 (4G) al op 1 als prioriteit gevonden en staan.
Ik begrijp dat 4G wordt aangeboden als Tele2 ziet dat je een 4G geschikte telefoon hebt. Ik heb een Jiayu S3 (heeft de 800 en 2600 band). Ziet Tele2 dan wel dat ik 4G ondersteun?
(Mijn telefoon heeft 20402 (4G) al op 1 als prioriteit gevonden en staan.
Het terugvallen op T-Mobile waar geen Tele2 bereik is gaat best wel goed. Terug van T-Mobile 3G naar Tele2 4G gaat minder soepel naar mijn ervaring. In gebied waar T-Mobile 4G heeft(en dus nieuwere zendapparatuur) gaat dat redelijk daar buiten duurt het wat langer.
Als je eenmaal op LTE/GSM/WCDMA staat hoef je in principe niets meer te doen. Zelf de eerste keer had je niets hoeven te doen. Toestel zal na enige tijd zelf 4G van Tele2 selecteren als het beschikbaar is. Het omzetten van de max. snelheid zal niet resulteren in een netwerkzoekactie.
Als je eenmaal op LTE/GSM/WCDMA staat hoef je in principe niets meer te doen. Zelf de eerste keer had je niets hoeven te doen. Toestel zal na enige tijd zelf 4G van Tele2 selecteren als het beschikbaar is. Het omzetten van de max. snelheid zal niet resulteren in een netwerkzoekactie.
Op het Tele2-forum zag ik dat een medewerker aan iemand die recent klant was geworden, heeft aangegeven dat 'ie over 2 maanden gebruik zou worden overgezet.
Geen idee hoe betrouwbaar ik dit zou moeten vinden....
Geen idee hoe betrouwbaar ik dit zou moeten vinden....
Ik weet natuurlijk niet hoe ze het precies doen maar meen gelezen te hebben dat ze eerst alle klanten met een 4G toestel die binnen dekkingsgebied wonen zouden omzetten. Aangezien ze de beste dekking in de Randstad hebben kan ik me indenken dat ze die met voorrang omzetten.
Dan kan ik me een volgend schema kunnen voorstellen:
- klanten in de randstad met een 4G toestel
- klanten buiten de randstad met een 4G toestel
- nieuwe klanten na 1-1-2015
- daarna nieuwe klanten meteen aansluiten op 4G
- daarna de rest van de klanten zonder een 4G toestel want die hebben er toch niet meteen profijt van
Hier in Zeeland heeft Tele2 ook al een redelijk 4G dekking, en worden klanten ook al actief overgezet.The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:22:
Ik weet natuurlijk niet hoe ze het precies doen maar meen gelezen te hebben dat ze eerst alle klanten met een 4G toestel die binnen dekkingsgebied wonen zouden omzetten. Aangezien ze de beste dekking in de Randstad hebben kan ik me indenken dat ze die met voorrang omzetten.
- klanten in de randstad met een 4G toestel
- klanten buiten de randstad met een 4G toestel
- nieuwe klanten na 1-1-2015
- daarna nieuwe klanten meteen aansluiten op 4G
- daarna de rest van de klanten zonder een 4G toestel want die hebben er toch niet meteen profijt van
Ben benieuwd vanaf wanneer nieuwe klanten ook direct 4G toegang krijgen, dan maar eens een Tele2 simkaart scoren en vergelijken met m'n huidige Simyo 3G abo.
Het lijkt mij toch dat ze voor nieuwe klanten 4G met enige prioriteit moeten gaan regelen bij aansluiting. Anders gaan ze te ver achterlopen bij wat KPN, Vodafone en T-Mobile te bieden hebben. De praktijk zal echter weerbarstiger zijn.
Voor wat betreft toegang tot 4G: ik kan mij voorstellen dat je toestel na de omzetting nog steeds denkt dat Tele2-4G een verboden netwerk is. Door eenmalig handmatig Tele2's eigen 4G netwerk te kiezen na het netwerkzoeken overrule je dit "verbod" en kijkt je toestel opnieuw of je toegang mag en kan krijgen. Dan ga je meteen naar 4G over mits je simkaart daarvoor door Tele2 al is vrijgegeven/omgezet. Doe je niets dan kan het iets langer duren voor je toestel opnieuw kijkt of toegang mogelijk is. Zet je daarna je toestel weer op automatisch, dan zoekt hij vanaf dan eerst naar Tele2 4G toegang en daarna pas naar T-Mobile roaming.
@prolution: weet je dat je bij Simyo ook 4G kan activeren. Volgens mij nog wel 5,- euro per maand net zoals bij Telfort, maar het kan wel.
Voor wat betreft toegang tot 4G: ik kan mij voorstellen dat je toestel na de omzetting nog steeds denkt dat Tele2-4G een verboden netwerk is. Door eenmalig handmatig Tele2's eigen 4G netwerk te kiezen na het netwerkzoeken overrule je dit "verbod" en kijkt je toestel opnieuw of je toegang mag en kan krijgen. Dan ga je meteen naar 4G over mits je simkaart daarvoor door Tele2 al is vrijgegeven/omgezet. Doe je niets dan kan het iets langer duren voor je toestel opnieuw kijkt of toegang mogelijk is. Zet je daarna je toestel weer op automatisch, dan zoekt hij vanaf dan eerst naar Tele2 4G toegang en daarna pas naar T-Mobile roaming.
@prolution: weet je dat je bij Simyo ook 4G kan activeren. Volgens mij nog wel 5,- euro per maand net zoals bij Telfort, maar het kan wel.
Ik denk dat de keuze òf volkomen willekeurig is òf er wordt rekening gehouden met bijv. dataverbruik of abonnementsvorm.
Iemand met een 4G compliant toestel die maandelijks nogal wat MB's verstookt, is kostentechnisch een interessante klant om over te zetten op 4G. Er hoeft dan minder naar TMobile afgedragen te worden.
Ik zal gewoon nog even geduldig moeten afwachten in ieder geval ('k woon in Gelderland, heb een 4G toestel, heb 4G dekking en ben 'n paar weken klant)
Iemand met een 4G compliant toestel die maandelijks nogal wat MB's verstookt, is kostentechnisch een interessante klant om over te zetten op 4G. Er hoeft dan minder naar TMobile afgedragen te worden.
Ik zal gewoon nog even geduldig moeten afwachten in ieder geval ('k woon in Gelderland, heb een 4G toestel, heb 4G dekking en ben 'n paar weken klant)
Ik ben sinds november 2013 klant bij tele2 en heb een oneplus one, deze zou 4g moeten kunnen ontvangen via de 2600mhz band, maar tot dusver blijf ik altijd hangen rond h of h+ en dat is nog geen lte volgens mij. Is er een manier om de telefoon te forceren een antenne te zoeken/4g antenne te zoeken/connecten?
Aangezien ik al lange tijd lid ben verwacht ik dat ik inmiddels wel ben overgezet (heb ook paar weken terug een 4g info mail ontvangen etc..)
Aangezien ik al lange tijd lid ben verwacht ik dat ik inmiddels wel ben overgezet (heb ook paar weken terug een 4g info mail ontvangen etc..)
Ik ben geen klant van Tele2 en heb dus ook geen inzicht in de processen. Wat ik echter hier in dit topic heb gelezen is dat er meerdere mails zijn verstuurd. De vraag is welke jij dan gehad hebt? Eentje die ook daadwerkelijk meldt dat je bent verhuisd naar het 4G netwerk? Of eentje die algemeen over de 4G voortgang ging (zoals die met 70% activatie)? Hoewel jouw verwachtingen terecht zijn (vind ik), worden bestaande klanten niet zo snel overgezet als dat je zou willen/verwachten. Het is dus goed mogelijk dat je nog helemaal geen 4G in je abonnement hebt. Een ander scenario is dat je nog niet binnen het (kleine) bereik van een 2600MHz-mast bent geweest, hoewel die kans steeds kleiner wordt nu de dekking groeit.Ndrenth schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:35:
Ik ben sinds november 2013 klant bij tele2 en heb een oneplus one, deze zou 4g moeten kunnen ontvangen via de 2600mhz band, maar tot dusver blijf ik altijd hangen rond h of h+ en dat is nog geen lte volgens mij. Is er een manier om de telefoon te forceren een antenne te zoeken/4g antenne te zoeken/connecten?
Een Tweaker die al is overgezet zou je er meer over kunnen vertellen, net als het forceren van je toestel op 4G. Ik kan mij voorstellen dat je in Mijn Tele2 op de website kunt zien of je inmiddels 4G in je abonnememt hebt? Dit is in iedergeval wat ik er van weet
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 16-05-2015 10:13 ]
Ja het was meer een algemene mail, dus je zou gelijk kunnen hebben. Echter heb ik niet het idee dat ze nog andere soorten emails eruit hebben gegooid, een vriend van me die ook bij tele2 zit had ook hetzelfde algemene mailtje ontvangen en zit inmiddels wel op 4g (geen OPO).
Ik heb even gekeken op 4gmasten.nl en zowel in mijn woonplaats (uithoorn) als op m'n werk (hoofddorp) staan 2600mhz masten, dus je zou zeggen dat ik wel 4g moet kunnen krijgen, maar dan heb je nog het probleem dat die hogere frequenties moeilijker in gebouwen enzo komen (correct me if i'm wrong). Als ik buiten ben heb ik ook geen 4g verder, dus dat lijkt nu het probleem (nog) niet te zijn.
Als ik naar netwerken ga zoeken dan vind ik uiteindelijk 2x " tele2 NL", maar ik kan maar op 1 van de 2 daadwerkelijk registreren, de andere is ' niet mogelijk' . Zou kunnen zijn dat ik er inderdaad nog niet op zit.
Ik heb even gekeken op 4gmasten.nl en zowel in mijn woonplaats (uithoorn) als op m'n werk (hoofddorp) staan 2600mhz masten, dus je zou zeggen dat ik wel 4g moet kunnen krijgen, maar dan heb je nog het probleem dat die hogere frequenties moeilijker in gebouwen enzo komen (correct me if i'm wrong). Als ik buiten ben heb ik ook geen 4g verder, dus dat lijkt nu het probleem (nog) niet te zijn.
Als ik naar netwerken ga zoeken dan vind ik uiteindelijk 2x " tele2 NL", maar ik kan maar op 1 van de 2 daadwerkelijk registreren, de andere is ' niet mogelijk' . Zou kunnen zijn dat ik er inderdaad nog niet op zit.
Het zou dan inderdaad kunnen zijn dat je nog niet bent overgezet.
Ik ben zelf begin maart overgezet en kreeg daarover een mail van Tele2 dat ik was overgezet.
Nu weet ik alleen niet of ze die mail nog versturen of dat ze je zo overzetten en je het automatisch werkt.
Ik ben zelf begin maart overgezet en kreeg daarover een mail van Tele2 dat ik was overgezet.
Nu weet ik alleen niet of ze die mail nog versturen of dat ze je zo overzetten en je het automatisch werkt.
-
Gisteren probeerde ik eens 4g en verbond direct. Ik heb hierover geen email gehad dus dit verbaasde mij wel. Ik woon in de buurt van Arnhem en het werkt prima op mijn 5s
Heb je op de OPO "preferred network type" wel op LTE staan? Standaard staat deze instelling op LTE, maar ik merkte op dat mijn OPO de instelling na een tijdje zelf op 3G heeft gezet (ik heb geen 4G abo).Ndrenth schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:18:
Andere optie is natuurlijk om jouw sim-kaart even in een 4G toestel van een ander te testen
Hoe lang ben je al klant?koendel schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:57:
Gisteren probeerde ik eens 4g en verbond direct. Ik heb hierover geen email gehad dus dit verbaasde mij wel. Ik woon in de buurt van Arnhem en het werkt prima op mijn 5s
Tele2 verstuurt nog steeds mailtjes naar klanten die zijn overgezet naar hun 4G netwerk. Onderstaande mail is bijv. dinsdag 12 mei binnengekomen bij een familielid die een Tele2 abo heeft sinds oktober 2013 met een Galaxy S4.
quote: Tele2 MailBeste x,
Tele2 bouwt volop aan het nieuwe LTE-Advanced 4G-netwerk. We vinden het belangrijk dat onze bestaande klanten hier als eerste van kunnen profiteren. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: we hebben jou geselecteerd om vanaf vandaag de voordelen te ervaren van 4G. Daarom hebben we je net verhuisd naar ons nieuwe netwerk.
Waarom jij?
De afgelopen weken hebben we met onze eigen medewerkers en een aantal klanten allerlei tests gedaan en de onvermijdelijke kinderziektes opgespoord. Ons netwerk heeft nu -buitenshuis- dekking in 70% van Nederland! Jij woont ook in dit dekkingsgebied, daarom kun je vanaf nu gebruikmaken van ons nieuwe 4G-netwerk.
Ja staat op LTE modepimsaint schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:20:
[...]
Heb je op de OPO "preferred network type" wel op LTE staan? Standaard staat deze instelling op LTE, maar ik merkte op dat mijn OPO de instelling na een tijdje zelf op 3G heeft gezet (ik heb geen 4G abo).
Andere optie is natuurlijk om jouw sim-kaart even in een 4G toestel van een ander te testen
Dan toch je sim maar even testen in een ander toestel? Echter lijkt Tele2 ook je woonplaats mee te nemen in hun "activatie-ranking" dus misschien ben je nog niet over.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met Tele2 4G icm de OnePlus (of iPhone 5). Heb het toestel ook en denk er over na om binnenkort over te stappen naar Tele2.
[ Voor 19% gewijzigd door pimsaint op 16-05-2015 21:23 ]
Ik ben al anderhalf jaar klant. Vond het wel apart dat ik geen mail heb gehad want was per toeval dat ik op 4g ging zoeken.pimsaint schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:20:
[...]
Heb je op de OPO "preferred network type" wel op LTE staan? Standaard staat deze instelling op LTE, maar ik merkte op dat mijn OPO de instelling na een tijdje zelf op 3G heeft gezet (ik heb geen 4G abo).
[...]
Hoe lang ben je al klant?
De mail wordt nog steeds verstuurd.
Momenteel worden er dagelijks duizenden klanten overgezet, dit gebeurd inderdaad at random, maar waarbij mensen met een 4G handset wel voorrang krijgen. Hierbij wordt gekeken naar je de handset waarmee je op het netwerk zit, niet de handset die je gekocht hebt.
Misschien dat je maandag de mail nog in je inbox krijgt, of dat de mail ergens in een spambox is blijven hangen?
Momenteel worden er dagelijks duizenden klanten overgezet, dit gebeurd inderdaad at random, maar waarbij mensen met een 4G handset wel voorrang krijgen. Hierbij wordt gekeken naar je de handset waarmee je op het netwerk zit, niet de handset die je gekocht hebt.
Misschien dat je maandag de mail nog in je inbox krijgt, of dat de mail ergens in een spambox is blijven hangen?
Ik heb nog geen mail binnen maar zie dat ik op een andere plaats geen service meer heb als ik 4G pak. Misschien dat ik dus niet officieel over ben maar ik heb wel drie dagen gebruik kunnen maken van 4G.
Oh, ik heb destijds een nexus 5 besteld incl. tele2 abbo. Maar als ze kijken naar wat je nu gebruikt (OPO in mijn geval) dan kan het misschien zo zijn dat ze het tricky vinden om een OPO over te zetten op het 4g netwerk aangezien dat toestel alleen via de 2600mhz band kan ontvangen.SkyFlyer schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:15:
De mail wordt nog steeds verstuurd.
Ik wacht het wel gewoon af, in principe kan ik prima uit de voeten met de snelheid die ik nu gemiddeld haal op h+. En tegenwoordig heeft connexxion ook al wifi in de bus
Momenteel heb ik Ziggo Mobiel. Ben tevreden, krijg voor 15 euro 300 minuten of sms'jes en 1GB data via 3G. Op zich tevreden, maar ze sjoemelen met mijn data. Ineens 'floeps' 30% minder, onverklaarbaar.
Ik zag Tele2 Mobiel. Wil graag maandelijks opzegbaar bij een enigszins A-merk. Ziggo zit op Vodafone, ze beloven 14Mbps, maar haal regelmatig 28Mbps. Mijn vraag is wat in de praktijk de snelheid is bij Tele2 op het 3G of 4G netwerk?
Ik zag Tele2 Mobiel. Wil graag maandelijks opzegbaar bij een enigszins A-merk. Ziggo zit op Vodafone, ze beloven 14Mbps, maar haal regelmatig 28Mbps. Mijn vraag is wat in de praktijk de snelheid is bij Tele2 op het 3G of 4G netwerk?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Over "een paar maanden" heeft -als het goed is- iedereen op het tele2 netwerk 4G. Als ze die 2600Mhz net zo hard uitrollen als hun 800Mhz masten lijkt tele2 me juist de meest interessante provider icm de OPO. Na T-Mobile natuurlijk die zitten volledig op 1800Mhz.Ndrenth schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Kan ik beter over een paar maanden overstappen op een andere provider waarvoor de OPO wel meer frequenties ondersteunt.
Voor Amsterdam centraal:THE_BASE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:56:
Momenteel heb ik Ziggo Mobiel. Ben tevreden, krijg voor 15 euro 300 minuten of sms'jes en 1GB data via 3G. Op zich tevreden, maar ze sjoemelen met mijn data. Ineens 'floeps' 30% minder, onverklaarbaar.

En dat met een bijna lege batterij
.
https://wren.co/join/Devian
Dit ping is wel echt geniaal. Kan je zo laag komen door LTE-A of kan LTE non-A dit ook?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Vanmiddag waren de Tele2 antennes aan het ophangen in Ochten.
Vreemd. Tele2 geeft zelf aan dat de snelheid maximaal 14.4 Mbps is. Hoe kan dat zo hoog zijn dan? Of cappen ze de snelheid nog niet?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat is 3GTHE_BASE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:11:
[...]
Vreemd. Tele2 geeft zelf aan dat de snelheid maximaal 14.4 Mbps is. Hoe kan dat zo hoog zijn dan? Of cappen ze de snelheid nog niet?
Deze speedtest is 4G
Verwijderd
Volgensmij is dit de theoretische snelheid van het t-mobile 3g-netwerk.THE_BASE schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:11:
[...]
Ik kan je bevestigen dat dit niet het geval is, momenteel klant bij tele2 en verstook maandelijks 2,5GB (oud abonnement, krijg je niet meer) maar ben nog altijd niet overgezet. Heb gisteren toevallig de klantenservice lastig gevallen en die konden bevestigen dat ik gewoon overgezet wordt voor 1 juli omdat ik een 4G-Ready telefoon heb (Nexus 5). Overigens is mijn abonnement sim-only en heb een los toestel.Cranberry schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:42:
Ik denk dat de keuze òf volkomen willekeurig is òf er wordt rekening gehouden met bijv. dataverbruik of abonnementsvorm.
Lijkt mij dat het gewoon geduldig wachten is, migreren naar een nieuw systeem kost altijd veel tijd.
// TODO: Schrijf een signature
Raar, heb vanmiddag op Amsterdam Centraal ook een speedtest gedaan, maar kwam niet boven de 7/8 mbit uit.
Waar was jij? De speedtest in dit topic was aan coordinaten te zien exact hier:1337aldi schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:19:
[...]
Raar, heb vanmiddag op Amsterdam Centraal ook een speedtest gedaan, maar kwam niet boven de 7/8 mbit uit.
https://www.google.nl/maps/place/52°22'40.8"N+4°53'56.4"E/@52.3775677,4.8971117,17z/
Als je net aan de andere kant was of binnen was kan het zomaar zijn dat je met een andere mast verbinding maakte en bijv. op de 800-band ipv de 2600-band zat (deze snelheden kunnen alleen op de 2600-band waar Tele2 20 MHz heeft).
Ik weet niet precies het fijne van 4g connecties, maar ik lees veel dat tele2 de 2600mhz ter ondersteuning willen invoeren. Dus hoe zou dat dat in z'n werk gaan? Ik als leek denk dan dat ik er niet standaard mee zal worden verbonden, als er staat dat het wordt ingezet en drukke gebieden ter ondersteuning van de 800mhz frequentiepimsaint schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:09:
[...]
Over "een paar maanden" heeft -als het goed is- iedereen op het tele2 netwerk 4G. Als ze die 2600Mhz net zo hard uitrollen als hun 800Mhz masten lijkt tele2 me juist de meest interessante provider icm de OPO. Na T-Mobile natuurlijk die zitten volledig op 1800Mhz.
Jawel, in de andere 4G-topics vind je daar meer info over: juist omdat de 2600 MHz-frequentie binnenshuis snel wegvalt wil je dat mensen zo veel mogelijk daarmee verbinden. Daarnaast biedt deze frequentie ook de hoogste snelheden (Tele2 heeft namelijk een 20 MHz-blok op 2600 en een 10 MHz-blok op 800).Ndrenth schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:33:
[...]
Ik weet niet precies het fijne van 4g connecties, maar ik lees veel dat tele2 de 2600mhz ter ondersteuning willen invoeren. Dus hoe zou dat dat in z'n werk gaan? Ik als leek denk dan dat ik er niet standaard mee zal worden verbonden, als er staat dat het wordt ingezet en drukke gebieden ter ondersteuning van de 800mhz frequentieNiet echt handig uitgedrukt naar mijn mening.
Hoe meer mensen op hoge frequenties verbinden hoe beter dus. De totale capaciteit wordt zo optimaal benut. Zeker in combinatie met LTE-advanced (4G+) waarbij het toestel in totaal 30 MHz voor download kan gebruiken tegelijkertijd, met snelheden tot 225 Mbps.
Gaan ze op de SIM-Only's bij 4G geen maximum aangeven dan? Anders vind ik het nog wel interessant om 150min/sms + 2GB te nemen bij ze. Zijn het voordeligste net niet B-merk in de markt met 4G volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:13:
[...]
Volgensmij is dit de theoretische snelheid van het t-mobile 3g-netwerk.
Ik ben een beetje aan het rondkijken hoe de providers er voor staan met 4G. Ik heb nu KPN 4G wat prima werkt en veruit de beste dekking heeft, alleen biedt tele2 wel leuke snelheden/verbindingen en denk ik naar Tele2 te willen als ze hun netwerk ook af hebben. Maar als ik zo'n dekkingskaartje mag geloven, slaan ze Noord Nederland over?

Ik weet dat er in het Noorden niet veel te beleven is (ik woon er helaas), maar is het niet een beetje extreem van ze om zo'n groot gebied een beetje links te laten liggen? In dat geval is dat wel jammer, aangezien ik daar ook veel ben. Of is dit kaartje outdated en gaan ze wel het Noorden voorzien van 4G?
Ik snap de keuze wel, alleen is het wel jammer. KPN heeft hier veruit de beste dekking.

Ik weet dat er in het Noorden niet veel te beleven is (ik woon er helaas), maar is het niet een beetje extreem van ze om zo'n groot gebied een beetje links te laten liggen? In dat geval is dat wel jammer, aangezien ik daar ook veel ben. Of is dit kaartje outdated en gaan ze wel het Noorden voorzien van 4G?
Ik snap de keuze wel, alleen is het wel jammer. KPN heeft hier veruit de beste dekking.
In die buitengebieden zou er nog wel redelijke T-Mobile-dekking moeten komen tegen einde van dit jaar of begin volgend jaar als de laatste gaten worden gedicht in het buitengebied.
Erg jammer dat Tele2 niet aan site-sharing doet met T-Mobile hier in het noorden.
Sinds enkele dagen heeft T-Mobile de driehoek Groningen-Assen-Drachten voorzien van 4G en dat gebied was een mooie aanvulling geweest op de dekking welke Tele2 in het noorden heeft.
Sinds enkele dagen heeft T-Mobile de driehoek Groningen-Assen-Drachten voorzien van 4G en dat gebied was een mooie aanvulling geweest op de dekking welke Tele2 in het noorden heeft.
Oké duidelijk!Sorcerer8472 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:44:
[...]
Jawel, in de andere 4G-topics vind je daar meer info over: juist omdat de 2600 MHz-frequentie binnenshuis snel wegvalt wil je dat mensen zo veel mogelijk daarmee verbinden. Daarnaast biedt deze frequentie ook de hoogste snelheden (Tele2 heeft namelijk een 20 MHz-blok op 2600 en een 10 MHz-blok op 800).
Hoe meer mensen op hoge frequenties verbinden hoe beter dus. De totale capaciteit wordt zo optimaal benut. Zeker in combinatie met LTE-advanced (4G+) waarbij het toestel in totaal 30 MHz voor download kan gebruiken tegelijkertijd, met snelheden tot 225 Mbps.
Dan hoop ik dat ik binnenkort alsnog word verblijd met 4g verbinding
Ehm, sitesharing staat volledig los van de dekking die T-Mobile biedt he...? In de gebieden waar dit wel wordt toegepast (ik wist niet eens dat er gebieden waren waar dit niet gebeurde) hoeft dit niet per definitie bij elke T-Mobile site te gebeuren. Elk netwerk heeft immers zijn eigen klanten en bijbehorende netwerkplanning.MichielFRL schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:09:
Erg jammer dat Tele2 niet aan site-sharing doet met T-Mobile hier in het noorden.
Dan blijf ik het toch vreemd vinden dat een groot gedeelte van Groningen en Friesland het zonder Tele2 4G moet gaan doen, als dat plaatje leidend is. In die gebieden wonen ook nog aardig wat mensen. Beetje jammer.
Ik denk niet dat de uitrol van het netwerk ineens stopt na Q1 2016, en dat men in Groningen en Friesland ook gewoon 4G gaat krijgen.
Dat is een beetje afhankelijk van waar je je bevindt, maar net als bij KPN en Vodafone heb je bij Tele2 in flinke gebieden 4G op een "OnePlus-LTE-band". Op dit kaartje zie je dat Tele2 echt flink wat masten op band 7/38 heeft geactiveerd. Val je onder het bereik van zo'n mast, dan heb je LTE op je OPO. In theorie nog razendsnel ook aangezien Tele2 een blok van 20Mhz heeft in deze band.Ndrenth schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:33:
[...]
Ik weet niet precies het fijne van 4g connecties, maar ik lees veel dat tele2 de 2600mhz ter ondersteuning willen invoeren. Dus hoe zou dat dat in z'n werk gaan? Ik als leek denk dan dat ik er niet standaard mee zal worden verbonden, als er staat dat het wordt ingezet en drukke gebieden ter ondersteuning van de 800mhz frequentieNiet echt handig uitgedrukt naar mijn mening.
Helaas heeft nog steeds niemand zich gemeld met een OPO (of iPhone 5) om dit te bevestigen.
edit:
Oh ik zie dat Sorcerer8472 deze vraag eigenlijk al beantwoord heeft. Sorry voor de dubbelpost dan
Oh ik zie dat Sorcerer8472 deze vraag eigenlijk al beantwoord heeft. Sorry voor de dubbelpost dan
[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 21-05-2015 16:50 ]
Ja die site had ik al eens bekeken, er zijn 3x2600mhz masten/kasten (whatever) in mijn woonplaats, dus het zou geen issue moeten zijnpimsaint schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:48:
[...]
Dat is een beetje afhankelijk van waar je je bevindt, maar net als bij KPN en Vodafone heb je bij Tele2 in flinke gebieden 4G op een "OnePlus-LTE-band". Op dit kaartje zie je dat Tele2 echt flink wat masten op band 7/38 heeft geactiveerd. Val je onder het bereik van zo'n mast, dan heb je LTE op je OPO. In theorie nog razendsnel ook aangezien Tele2 een blok van 20Mhz heeft in deze band.
Helaas heeft nog steeds niemand zich gemeld met een OPO (of iPhone 5) om dit te bevestigen.
edit:
Bereik van de 2600 sites is erg beperkt. Dus wellicht val je net buiten het bereik van een van die 3 masten. Of ze staan nog niet open voor algemeen gebruik al zijn dat er niet zo veel meer sinds ze in april vrijwel alles hebben opengegooid.
Als ik netwerken zoek dan vindt mijn S4 thuis (buiten) KPN, T-mobile en Vodafone.
Even wat testjes gedaan aan de randen van het dorp en dan wordt ook Tele2 NL gevonden.
Volgens de dekkingskaarten staat de dichtst bijzijnde mast op minimaal 15KM.
Tele2 NL komt wel elke keer bovenaan in de lijst met netwerken (verbinden wil niet).
Zou de S4 een signaal van 15KM verder opvangen?
Even wat testjes gedaan aan de randen van het dorp en dan wordt ook Tele2 NL gevonden.
Volgens de dekkingskaarten staat de dichtst bijzijnde mast op minimaal 15KM.
Tele2 NL komt wel elke keer bovenaan in de lijst met netwerken (verbinden wil niet).
Nope. 800mhz 4G heeft een max outdoor bereik van ~5km om de paal heen. Misschien iets verder in landelijk gebied maar 15km is echt ruim erover.MichielFRL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:47:
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dan moeten er dus nieuwe antennes geplaatst zijn welke nog niet op de kaartjes staanXanderDrake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:57:
[...]
Nope. 800mhz 4G heeft een max outdoor bereik van ~5km om de paal heen. Misschien iets verder in landelijk gebied maar 15km is echt ruim erover.
Gaat de goede kant op met Tele2.
Tele2 geeft zelf het volgende aan over het bereik van de door hun gebruikte 800MHz & 2600MHz frequenties.

Dat is niet zo eenvoudig te stellen. Een 4G mast kan makkelijk 15km ver stralen. E.e.a is afhankelijk natuurlijk van hoe hoog de mast staat, hoe de tilt staat, welk vermogen er uitgestuurd word en of het landelijk of stedelijk gebied is.XanderDrake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:57:
[...]
Nope. 800mhz 4G heeft een max outdoor bereik van ~5km om de paal heen. Misschien iets verder in landelijk gebied maar 15km is echt ruim erover.
Zal hier in Nederland natuurlijk niet vaak voorkomen (dat wil je ook niet, we zijn redelijk dichtbevolkt en dan kom je in de problemen met de capaciteit), maar bvb in Zweden en Noorwegen ken ik situaties waar masten makkelijk 50km kunnen stralen.
Wow.Devian schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:29:
Zal hier in Nederland natuurlijk niet vaak voorkomen (dat wil je ook niet, we zijn redelijk dichtbevolkt en dan kom je in de problemen met de capaciteit), maar bvb in Zweden en Noorwegen ken ik situaties waar masten makkelijk 50km kunnen stralen.
OK, ik baseer mijn gegevens inderdaad op dat plaatje boven, wat Tele2 zelf vermeldt. Dat zal wel voor NL gelden. Maar volgens mij kan je alleen 15km ver komen als je direct line of sight hebt. Lijkt me sterk in NL, terwijl je in Noorwegen zon paal gewoon op een fjord ergens zet
Heb je daar meer (technische) informatie over?XanderDrake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:57:
Toen KPN met uitrol bezig was, was er 1 mast actief in mijn gemeente, voor de rest geen enkele mast in de buurt. Op 10 km afstand (hemelsbreed) met een bos ertussen maar wel antennes op 35 meter hoogte had ik nog ontvangst met -115 dBm. Het is dus mogelijk in NederlandXanderDrake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:38:
[...]
Wow.
OK, ik baseer mijn gegevens inderdaad op dat plaatje boven, wat Tele2 zelf vermeldt. Dat zal wel voor NL gelden. Maar volgens mij kan je alleen 15km ver komen als je direct line of sight hebt. Lijkt me sterk in NL, terwijl je in Noorwegen zon paal gewoon op een fjord ergens zet
Om te voorkomen dat er dingen door elkaar worden gehaald, het GSM protocol heeft een technische beperking van max 35km. Ook al is het signaal nog hard genoeg (aan beide zijden), het protocol kan de vertraging van het signaal over afstanden groter dan 35km niet meer corrigeren om binnen de juiste tijdsloten te laten vallen.
Daarom ben ik nu benieuwd wat de reden bij LTE is. Eerst wordt er "LTE" gezegd (terwijl dat op verschillende frequentiebanden werkt) en vervolgens wordt er over line of sight en signaalsterktes gesproken. Technisch gezien zijn dat volstrekt losstaande factoren. Dus wat is nu de afstandsbeperking in technische bewoordingen? Bij voorkeur ondersteund met wat extern leesvoer. Om een voorbeeld te geven; bij GSM gaat het om de Timing Advance. Daarover is erg veel te lezen en dat is dus niets persoonlijks en/of gevoelsmatigs.
Daarom ben ik nu benieuwd wat de reden bij LTE is. Eerst wordt er "LTE" gezegd (terwijl dat op verschillende frequentiebanden werkt) en vervolgens wordt er over line of sight en signaalsterktes gesproken. Technisch gezien zijn dat volstrekt losstaande factoren. Dus wat is nu de afstandsbeperking in technische bewoordingen? Bij voorkeur ondersteund met wat extern leesvoer. Om een voorbeeld te geven; bij GSM gaat het om de Timing Advance. Daarover is erg veel te lezen en dat is dus niets persoonlijks en/of gevoelsmatigs.
Het is alleen maar een voorbeeld om aan te geven dat het signaal (in Nederland) nog bruikbaar is op langere afstanden.
Ik heb een stuk test gevonden dat er wel een max zit aan LTE, maar dat het afhankelijk is van de instellingen. Ik heb het vluchtig even gescand. http://lteuniversity.com/ask_the_expert/f/59/t/3370.aspx
Ik heb een stuk test gevonden dat er wel een max zit aan LTE, maar dat het afhankelijk is van de instellingen. Ik heb het vluchtig even gescand. http://lteuniversity.com/ask_the_expert/f/59/t/3370.aspx
Noorwegen gebruikt bij de GSM banden GSM-Long range inclusief handig geknoei met tijdsloten. Daardoor halen ze met name op zee enorme afstanden.
Ik er bij LTE een soortgelijke techniek te gebruiken?
Ik er bij LTE een soortgelijke techniek te gebruiken?
Hoe zit dat nou met het Tele2 netwerk?
Voor bellen en data wordt in principe dus T-Mobile nog altijd gebruikt, maar langzaamaan wordt 4G geactiveerd en hebben ze een eigen netwerk? Dus waar geen 4G is heb ik nog altijd T-Mobile?
Twijfel nog steeds om over te stappen van Ziggo Mobiel naar Tele2. Omdat Tele2 meer voordelen biedt (datavertraging, buitenlandbundels, extra datategoed).
Mijn ervaringen met T-Mobile waren voordat ik naar Ziggo Mobiel ging 1,5 jaar geleden niet bepaald denderend. Vodafone blijkt beter te zijn. Ik twijfel nu dus naar Tele2 te gaan vanwege het T-Mobile netwerk.
Voor bellen en data wordt in principe dus T-Mobile nog altijd gebruikt, maar langzaamaan wordt 4G geactiveerd en hebben ze een eigen netwerk? Dus waar geen 4G is heb ik nog altijd T-Mobile?
Twijfel nog steeds om over te stappen van Ziggo Mobiel naar Tele2. Omdat Tele2 meer voordelen biedt (datavertraging, buitenlandbundels, extra datategoed).
Mijn ervaringen met T-Mobile waren voordat ik naar Ziggo Mobiel ging 1,5 jaar geleden niet bepaald denderend. Vodafone blijkt beter te zijn. Ik twijfel nu dus naar Tele2 te gaan vanwege het T-Mobile netwerk.
T-Mobile heeft zijn netwerk het laatste jaar wel iets verbeterd. Waar geen Tele2 4G is zul je T-Mobile 3G hebben. Voor voice zit je voorlopig nog wel vast aan T-mobile. Tele2 heeft volgens mij wel plannen om VoLTE te gaan gebruiken maar is de markt, als in telefoons, en volwassenheid van de technologie nog niet daar waar het wezen moet.THE_BASE schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:17:
Hoe zit dat nou met het Tele2 netwerk?
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
103km geven ze hier aan als max range:
http://lteuniversity.com/ask_the_expert/f/59/t/3370.aspx
http://lteuniversity.com/ask_the_expert/f/59/t/3370.aspx
Ja klopt, door het koppelen van tijdsloten neemt de capaciteit echter af. Simpel gezegd; een verdubbeling van de afstand betekent een halvering van de capaciteit. Daarom zal dit uitsluitend bij bijzondere long-range cellen gebruikt worden (voor zover nog van toepassing anno 2015ucsdcom schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:39:
Noorwegen gebruikt bij de GSM banden GSM-Long range inclusief handig geknoei met tijdsloten. Daardoor halen ze met name op zee enorme afstanden.
Ja, nu je het zegt, daar heb ik inderdaad ook ooit iets over gelezen. Misschien heeft die setting ook weer gevolgen voor de capaciteit cq bandbreedte. Zal er nog eens verder in neuzen.The Wizard schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:33:
Ik heb wat gevonden over LTE-TDD wat in NL alleen op 2600 wordt gebruikt. Hierbij zijn er geen aparte RX en TX frequenties, maar zenden netwerk en mobieltjes om beurten op dezelfde frequentie (Time Division). Tussen dit omschakelen (RX/TX) zit een fractie van een seconde speling om het omschakelen mogelijk te maken. Hoe groter de afstand, hoe groter deze tijd moet zijn. Hoe groter deze tijd, hoe minder data er verzonden kan worden en hierdoor neemt de max te halen snelheid dus af.
In Nederland zal deze afstand tussen de 20-30km liggen. De eerstvolgende stap is gelijk meer dan 50km en dan wordt er significant aan snelheid ingeleverd, hetgeen in verhouding tot het lage aantal mobieltjes wat die afstand nodig zal hebben, niet rendabel zal zijn.
Maar in NL wordt voornamelijk FDD gebruikt (Frequency Division; aparte frequenties) en hoe het daar bij zit kan ik vooralsnog niet 1,2,3 achterhalen
In Nederland zal deze afstand tussen de 20-30km liggen. De eerstvolgende stap is gelijk meer dan 50km en dan wordt er significant aan snelheid ingeleverd, hetgeen in verhouding tot het lage aantal mobieltjes wat die afstand nodig zal hebben, niet rendabel zal zijn.
Maar in NL wordt voornamelijk FDD gebruikt (Frequency Division; aparte frequenties) en hoe het daar bij zit kan ik vooralsnog niet 1,2,3 achterhalen
Top. Maar dan ben ik enorm benieuwd naar de ervaringen hierin. Is het slechter dan Vodafone?Hugo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:30:
[...]
T-Mobile heeft zijn netwerk het laatste jaar wel iets verbeterd. Waar geen Tele2 4G is zul je T-Mobile 3G hebben. Voor voice zit je voorlopig nog wel vast aan T-mobile. Tele2 heeft volgens mij wel plannen om VoLTE te gaan gebruiken maar is de markt, als in telefoons, en volwassenheid van de technologie nog niet daar waar het wezen moet.
Waar zit je?
Kijk op de dekkingskaart van T-Mobile 4G of je 4G dekking hebt op jouw adres. Zo ja, dan zit je in omgebouwd T-Mobile gebied en heb je dus ook indoor 3G900 van T-Mobile. Wat dus echt veel beter is qua dekking dan het oude 3G2100 netwerk en het huidige 3G2100 netwerk van Vodafone.
Wil je landelijk het beste bereik, dan moet je KPN hebben. Zit je in een omgebouwd 4G-gebied van T-Mobile? Dan is dat netwerk echt top en al helemaal qua capaciteit. Zit je in een niet-omgebouwd gebied is Vodafone wellicht nu nog beter, maar dat zal dan veranderen zodra je wel in een omgebouwd gebied zit.
Tele2 heeft 4G800, dus veel dekking per zendmast. Dat aangevuld met 3G900 van T-Mobile maakt dat Tele2 nu voor heel veel mensen echt een meer dan goede keuze is!
Kijk op de dekkingskaart van T-Mobile 4G of je 4G dekking hebt op jouw adres. Zo ja, dan zit je in omgebouwd T-Mobile gebied en heb je dus ook indoor 3G900 van T-Mobile. Wat dus echt veel beter is qua dekking dan het oude 3G2100 netwerk en het huidige 3G2100 netwerk van Vodafone.
Wil je landelijk het beste bereik, dan moet je KPN hebben. Zit je in een omgebouwd 4G-gebied van T-Mobile? Dan is dat netwerk echt top en al helemaal qua capaciteit. Zit je in een niet-omgebouwd gebied is Vodafone wellicht nu nog beter, maar dat zal dan veranderen zodra je wel in een omgebouwd gebied zit.
Tele2 heeft 4G800, dus veel dekking per zendmast. Dat aangevuld met 3G900 van T-Mobile maakt dat Tele2 nu voor heel veel mensen echt een meer dan goede keuze is!
Controleer wel de ondersteundende banden van je telefoon! T-Mobile ondersteund na de ombouw alleen 2G1800, 3G900/3G2100 en 4G900/4G1800/4G2600. Als je op http://www.gsmarena.com je type telefoon invult, kun je meteen zien of het je telefoon geschikt is voor het t-mobile netwerk. Tele2 gebruikt alleen 4G800 en 4G2600 voor hun 4G netwerkRadioAir schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:05:
Waar zit je?
Met de eerste en tweede generatie in Nederland verkochtte 4G toestellen kan je het nog treffen dat je geen 4G-900 ondersteuning hebt. De huidige topmodellen ondersteunen alle banden. Hoe dat zit op de budget toestellen met 4G is wel iets om na te gaan. Vanaf oktober dit jaar biedt ook T-Mobile landelijk 4G dekking aan. Om het laatste stuk vooral in het noorden snel te kunnen bedekken moeten ze daar wel sterk op 4G-900 gaan inzetten om met het beperkte aantal masten in het noorden in iedergeval ook daar 4G naartoe te kunnen brengen. Op die masten wordt dan ook zeker 3G-900 geactiveerd, waar je dan vanaf oktober als Tele2 klant landelijk kunt meeprofiteren.
Ik zie Tele2 nog lang niet zonder de T-Mobile roaming/aanvulling kunnen. Ze hebben dan ook een langdurige overeenkomst. Heb je een 3G toestel dan gebruik je als Tele2 klant alleen maar het T-Mobile netwerk, maar dan tegen het lagere tarief van Tele2. Een aantrekkelijke optie dus en daarmee is Tele2 wat mij betreft door de roamingovereenkomst met T-Mobile juist vooral een hele grote concurrent voor T-Mobile geworden.
Let wel op: je kan als Tele2 klant pas op 4G als je in hun systemen bent overgezet naar het nieuwe systeem. Nieuwe klanten krijgen ook nog geen 4G toegang. Pas voor nieuwe klanten die in de loop van juni aalsluiten zal 4G meteen beschikbaar worden gemaakt. Stap je nu in, dan zit je ook met een 4G toestel dus nog een paar weken zonder.
Ik zie Tele2 nog lang niet zonder de T-Mobile roaming/aanvulling kunnen. Ze hebben dan ook een langdurige overeenkomst. Heb je een 3G toestel dan gebruik je als Tele2 klant alleen maar het T-Mobile netwerk, maar dan tegen het lagere tarief van Tele2. Een aantrekkelijke optie dus en daarmee is Tele2 wat mij betreft door de roamingovereenkomst met T-Mobile juist vooral een hele grote concurrent voor T-Mobile geworden.
Let wel op: je kan als Tele2 klant pas op 4G als je in hun systemen bent overgezet naar het nieuwe systeem. Nieuwe klanten krijgen ook nog geen 4G toegang. Pas voor nieuwe klanten die in de loop van juni aalsluiten zal 4G meteen beschikbaar worden gemaakt. Stap je nu in, dan zit je ook met een 4G toestel dus nog een paar weken zonder.
[ Voor 32% gewijzigd door ucsdcom op 24-05-2015 13:40 ]
Allemaal helder. Aangezien het maandelijks opzegbaar is ga ik het maar proberen. Heel slecht zal het allemaal niet zijn. Tevreden over Ziggo, alleen mis wat aanvullende diensten en mogelijkheden als vertraging internet en buitenland bundels.
Overigens heb ik een iPhone 6. Gaat dat goedkomen met die netwerken?
Overigens heb ik een iPhone 6. Gaat dat goedkomen met die netwerken?
[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 24-05-2015 13:55 ]
Ja prima, die Iphone 6 ondersteunt al deze frequenties. Bedenk wel even of je wacht op het moment dat Tele2 meteen 4G activeert voor nieuwe klanten of dat je nu al wilt overstappen en voorlopig dan nog op 3G gedwongen wordt. Ik weet trouwens niet of Tele2 wel buitenlandbundels aanbiedt.
Voor buitenland bundels bieden KPN en T-Mobile voldoende varianten aan, terwijl Vodafone helaas terug is gegaan naar een verschraald aanbod van dagbundels die als je de dagen optelt toch nog duur kunnen uitpakken. Wel jammer, vooral omdat juist Vodafone voorheen de beste buitenland bundels had. Tele2 heeft vermoedelijk niet al te veel te kiezen, maar dat staat vast wel ergens op de Tele2 website.
Voor buitenland bundels bieden KPN en T-Mobile voldoende varianten aan, terwijl Vodafone helaas terug is gegaan naar een verschraald aanbod van dagbundels die als je de dagen optelt toch nog duur kunnen uitpakken. Wel jammer, vooral omdat juist Vodafone voorheen de beste buitenland bundels had. Tele2 heeft vermoedelijk niet al te veel te kiezen, maar dat staat vast wel ergens op de Tele2 website.
[ Voor 51% gewijzigd door ucsdcom op 24-05-2015 15:35 ]
Binnen de EU zijn het wat weinig MB's maar niet zo heel erg duur voor Whatsapp e.d.
Bundels Prijs Geldigheid Activeren
EU – 10 MB € 1,50 1 dag Sms EU10 naar 1280
EU – 50 MB € 4,00 1 week Sms EU50 naar 1280
EU – 100 MB € 7,50 1 week Sms EU100 naar 1280
* De dagbundels zijn 24 uur geldig vanaf activering. De weekbundel is 7 dagen (168 uur) geldig na activering. Als de bundel bijna is verlopen, ontvang je een waarschuwings-sms. Je kunt altijd een nieuwe bundel activeren.
Bundels Prijs Geldigheid Activeren
EU – 10 MB € 1,50 1 dag Sms EU10 naar 1280
EU – 50 MB € 4,00 1 week Sms EU50 naar 1280
EU – 100 MB € 7,50 1 week Sms EU100 naar 1280
* De dagbundels zijn 24 uur geldig vanaf activering. De weekbundel is 7 dagen (168 uur) geldig na activering. Als de bundel bijna is verlopen, ontvang je een waarschuwings-sms. Je kunt altijd een nieuwe bundel activeren.
T-Mobile biedt sinds een paar maanden een 500 MB roaming EU bundel met 14 dagen geldigheid aan voor 24,99. KPN biedt maximaal 200MB voor een maand voor 10,- die naar wens meermaals geactiveerd kan worden. Op naar een provider die 1GB als voordelige EU maandbundel aanbiedt.
[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 24-05-2015 16:09 ]
Ik zit momenteel bij Choozze, waar ik voor 35 euro onbeperkt sms en bel in/naar heel europa en van mijn internetbundel (5GB) 500MB mag roamen binnen europa. En dat op het T-mobile netwerk, maandelijks aanpasbaar/opzegbaar. Tot dusver ideaal! MaarOp naar een provider die 1GB als voordelige EU maandbundel aanbiedt.
Helaas geen 4G dus ben ik van plan om over te stappen naar Tele2. Ook maandelijks opzegbaar en ik vind de buitenlandbundels best wel netjes. De bovengenoemde prijzen gelden namelijk ook in sommige niet-eu landen zoals USA, Hong Kong, Zuid-Korea, etc. Ik reis nogal veel, ook buiten Europa. In perioden die ik langere tijd in hetzelfde land doorbreng zet ik de bundel gewoon op minimaal.
Dat ze 4G maar snel open zetten voor nieuwe klanten
@pimsaint
Google dan ook even op Red Plus. Dit abonnement is ideaal voor mensen die veel in het buitenland zitten. En je kunt de standaard databundels ook nog eens uitbreiden met extra maandelijkse databundels.
Deze zijn waarschijnlijk voor weinig ingekocht voor toekomstig gebruik.
Google dan ook even op Red Plus. Dit abonnement is ideaal voor mensen die veel in het buitenland zitten. En je kunt de standaard databundels ook nog eens uitbreiden met extra maandelijkse databundels.
Er zijn ook vergunningen afgegeven voor TDD op 1900 MHz in Nederland, zie Robert's blog: iPhone LTE frequenties in Nederland.Raider095 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:11:
Ik heb wat gevonden over LTE-TDD wat in NL alleen op 2600 wordt gebruikt.
Deze zijn waarschijnlijk voor weinig ingekocht voor toekomstig gebruik.
[ Voor 83% gewijzigd door robertwebbe op 25-05-2015 10:38 ]
Ik heb er ook wel eens naar gekeken bij een verlenging. 85,- euro per maand voor Red plus als simonly of 95,- euro per maand met toestel vind ik wel buitensporig veel geld in de maand. Daarbij is de toestelkorting bij Red Plus ook nog eens minimaal. Hoeveel databundels kan je bij de concurrentie verstoken in het buitenland voor dit maandbedrag.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7