[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.125 views

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:07:
@The_Wireless_Guy Op centraal station Breda merk ik echt sinds de plaatsing (juli) van de 4G mast dat het een hele verademing is, geen terugval meer op 4G.
Heb wel 1 vraag, Zoals je hier op de screenshot ziet moet hier een 4G+ mast staan. Helaas kan ik maar nagenoeg max 4G ontvangen:
[Afbeelding: 4G Tele2 Breda CS]

Wat is hier de reden van?

Trouwens, je vroeg me een tijdje geleden om iets op die plek een waarde te meten. Wat wou je precies weten?

Update: traject tussen Dordrecht en Roosendaal is het signaal constant 3G max. Zelfs op station van Roosendaal is 4G bijna niet te bereiken komt hier nog verandering in @The_Wireless_Guy ? O-)
Er zijn diverse antennes in het station opgehangen, sommige zijn 4G800 andere weer 4G2600, denk niet dat er daar CA op zit aangezien er geen enkele antenne beide heeft. Op de kaart is dat niet anders te registeren.

Op traject Dordrecht-Roosendaal is gewoon 4G te ontvangen, ik kan dat zien in een speciale dekkingskaart die we intern gebruiken. Als die dekking laat zien zijn daar klanten op 4G geweest. Alleen bij Oudenbosch is er nog een gat waar je waarschijnlijk terugvalt op 3G en dan blijf je op 3G totdat je toestel de datasessie afsluit. Ook al is er 4G zolang je datasessie loopt zal je op 3G blijven hangen.
Er staat een site voor Oudenbosch geplanned maar ik kan nu niet zien hoever die is.

Antenne en masten malloot

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:05
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:46:
[...]

Er zijn diverse antennes in het station opgehangen, sommige zijn 4G800 andere weer 4G2600, denk niet dat er daar CA op zit aangezien er geen enkele antenne beide heeft. Op de kaart is dat niet anders te registeren.

Op traject Dordrecht-Roosendaal is gewoon 4G te ontvangen, ik kan dat zien in een speciale dekkingskaart die we intern gebruiken. Als die dekking laat zien zijn daar klanten op 4G geweest. Alleen bij Oudenbosch is er nog een gat waar je waarschijnlijk terugvalt op 3G en dan blijf je op 3G totdat je toestel de datasessie afsluit. Ook al is er 4G zolang je datasessie loopt zal je op 3G blijven hangen.
Er staat een site voor Oudenbosch geplanned maar ik kan nu niet zien hoever die is.
Ja dat zal het wel zijn, Oudenbosch heeft inderdaad geen mast.

Vreemd, op de kaart staat wel vermeld (4gmasten) dat het om 1 mast gaat met 1 800 en 1 2600mhz frequentie.

Komt hier nog wel CA?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 22:26
Ik zit te denken om van T-Mobile naar Tele2 over te stappen, is dit een goed idee denken jullie? Of ga ik toch tegen problemen aanlopen met het 4G only netwerk? Heb overigens geen problemen met T-Mobile maar wil gewoon iets goedkopers en heb nu een leuke deal op het oog

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 19-09-2018 13:41 ]

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 22:33
GrooV schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:41:
Ik zit te denken om van T-Mobile naar Tele2 over te stappen, is dit een goed idee denken jullie? Of ga ik toch tegen problemen aanlopen met het 4G only netwerk? Heb overigens geen problemen met T-Mobile maar wil gewoon iets goedkopers en heb nu een leuke deal op het oog
Ik heb geen problemen met het 4G-only. Met iPhone 6 en later en nieuwere Samsung's heb je tevens VoWIFI bij Tele2, waarmee je over wifi kan bellen mocht het bereik binnen wat minder zijn.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@GrooV Mocht je geen 4G hebben dan wordt je verbinding teruggezet naar 3G van T-Mobile. Zo 4G-Only is het netwerk niet. Alleen wel is het vereist om een 4G toestel te hebben. Zelfs een Oneplus One met brakke 4G ondersteuning is toegelaten op het netwerk.

Tele2 heeft ook maandelijks opzegbaar abbonementen. :) probeer het eens uit zou ik zeggen. Ik ben er, voor de prijs, wel tevreden ermee :)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:13:
[...]

Ja dat zal het wel zijn, Oudenbosch heeft inderdaad geen mast.

Vreemd, op de kaart staat wel vermeld (4gmasten) dat het om 1 mast gaat met 1 800 en 1 2600mhz frequentie.

Komt hier nog wel CA?
Geen idee, zou ik moeten navragen.

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:16:
[...]

Geen idee, zou ik moeten navragen.
Als je dat zou kunnen doen graag! :)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:19:
[...]

Als je dat zou kunnen doen graag! :)
Nagevraagd en CA zal hier inderdaad zoals ik al vermoedde niet werken wegens het design van de totale installatie. Op de perrons zal je 4G2600 op 20 MHz hebben dus dan haal je nog best aardige snelheden.

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Gister mijn maandelijkse rekening binnen gehad met €0.24 extra.
Gebeld en gevraagd waarom.
De medewerker vertelde dat ik een foto met mms verstuurd had?
Ik wist van niks, en ze wilden dit absoluut niet vergoeden.
Ik vroeg toen maar naar de afdelingen opzeggingen, wat zonder "tegenstribbelen" meteen werd uitgevoerd.
Daar gesproken te hebben met de medewerker, werd er een nieuwe aanbieding gedaan.
Ik had een abbo van 2gb en onbeperkt bellen voor €15 en maandelijks opzegbaar, krijg het nu voor €10 1 jaar contract.
Zo maak je in 5 minuten €59.75 winst, van een kwartje naar €60!
T2, Niet omdat het moet.. Maar omdat het kan!

ps. ik koop zelf wel mijn telefoon, los van mij abbo, dit is uit mijn ervaring goedkoper en heb dan een breder aanbod.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

mongkut schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:18:
Ik wist van niks, en ze wilden dit absoluut niet vergoeden.
Ik vroeg toen maar naar de afdelingen opzeggingen, wat zonder "tegenstribbelen" meteen werd uitgevoerd.
Daar gesproken te hebben met de medewerker, werd er een nieuwe aanbieding gedaan.
Ik had een abbo van 2gb en onbeperkt bellen voor €15 en maandelijks opzegbaar, krijg het nu voor €10 1 jaar contract.
Zo maak je in 5 minuten €59.75 winst, van een kwartje naar €60!
T2, Niet omdat het moet.. Maar omdat het kan!

ps. ik koop zelf wel mijn telefoon, los van mij abbo, dit is uit mijn ervaring goedkoper en heb dan een breder aanbod.
Ik zie voor Tele2 alleen verlies van 5 euro per maand?
Ik wist overigens niet dat Tele2 nog MMS ondersteunde, maar je wilde daar daadwerkelijk om op gaan zeggen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Titusvh schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:12:
[...]

Samengevat: nu weet ik nog steeds niet wat waar is... Een melding op het forum. Of de actuele website en het feit dat nog geen klantenservicemedewerker hiermee is gekomen terwijl het al anderhalf jaar niet meer zou bestaan...
Ze gaan een interne melding maken.

Op de vraag hoef ik dan op de hoogte wordt gehouden: NIET! Het is volgens hen alleen een melding van het voorval. Maar mijn probleem gaan ze dus niet uitzoeken en oplossen.
Het beltegoed van 80+ euro teruggeven zodat mijn zoontje iets wat wél werkt kan zoeken zal ook wel op onmogelijkheden stuiten...

Echt heel bijzonder dit.

• mongkut
MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:58:
[...]
maar je wilde daar daadwerkelijk om op gaan zeggen?
Het gaat er om, een kwartje niet terug betalen voor een klant die lang bij T2 zit, en niet zeggen dat hun systeem ook een (on)bedoelde fout kan maken, dat zijn hun principes...
Dan ben ik er klaar mee.. (tot op zekere hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Titusvh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:39:
[...]

Ze gaan een interne melding maken.

Op de vraag hoef ik dan op de hoogte wordt gehouden: NIET! Het is volgens hen alleen een melding van het voorval. Maar mijn probleem gaan ze dus niet uitzoeken en oplossen.
Het beltegoed van 80+ euro teruggeven zodat mijn zoontje iets wat wél werkt kan zoeken zal ook wel op onmogelijkheden stuiten...

Echt heel bijzonder dit.
Laatste reactie:
Je kunt het op een later moment opnieuw proberen aan te vragen. We kunnen beltegoed niet naar je terugstorten. Hopelijk werkt het zo snel mogelijk weer!

Ergo, zoek het maar uit we doen er niks aan.

Het lijkt wel of FB een hele andere afdeling is, die geen (individuele) klantbeoordelingen krijgen ofzo.
Voorheen was de bereidwilligheid via andere kanalen altijd wel goed.

Op advies van de Wireless Guy ook het forum geprobeerd, en daar lijk ik wel een gemotiveerde medewerker te treffen. Dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Mag eind deze maand weer verlengen.
Oo het moment heb ik:

Alles unlimited
Galaxy s7

36euro per maand.

Niet heel slecht dus.
Krijg elke keer wel weer een mooie deal, ben ook al 11 jaar klant. Meestal werkt het wel om op een leuke manier te vragen of ik met die jaren een leuke korting krijg. Laatste keer binnen 2minuten 6euro p maand korting geregeld. Super.

Toch benieuwd of er iemand recent een galaxy s9 genomen heeft, wat voor een deal kreeg je erbij?

[ Voor 21% gewijzigd door Marsjee op 23-09-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:07
mongkut schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:18:
Heb je toevallig een iPhone?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:56
GrooV schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:41:
Als het je om de prijs te doen is en het netwerk bevalt je goed, stap dan over naar Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Nee Samzuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 10:05
Voor de mensen in Groningen, hoe is jullie bereik?

Ik ben onderweg naar de Ikea ( :') ) en ik kan geen gebruik maken van 4G, ik zit opeens op 3G. Ligt dit aan mij (ik heb een iPhone Xs Max, dus daar ga ik niet van uit) of hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Ik mag mijn abbo verlengen, raden jullie tele2 aan of kan ik beter een andere provider kiezen, ze zijn wel goedkoopste met de iphone x die ik graag wil

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04:58
mr.JamesBond schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:18:
Voor de mensen in Groningen, hoe is jullie bereik?

Ik ben onderweg naar de Ikea ( :') ) en ik kan geen gebruik maken van 4G, ik zit opeens op 3G. Ligt dit aan mij (ik heb een iPhone Xs Max, dus daar ga ik niet van uit) of hebben jullie hier ook last van?
Hier bijna hetzelfde probleem, alhoewel ik geen Iphone heb. 4G valt weg en gaat over naar 3G.

Edit: volgens mij is het probleem inmiddels weg, zit weer op 4g.

[ Voor 6% gewijzigd door Allard Pruim op 26-09-2018 21:19 ]

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 19:19

wootah

They see me trollin'

Ik heb nu een Tele2 Mobiel 4G SIM Only 3.0 abbo
Zover ik kan zien heeft het contract geen eind datum (ik betaal voor maandelijks opzeggen)
Nu werd ik zojuist gebeld door iemand van Tele2 met een aanbod voor een nieuw contract zodat het wat goedkoper kan worden.
Los van het goedkoper, zitten er nog contractuele verschillen tussen het oude en het nieuwe? Dat werd mij niet helemaal duidelijk namelijk.

Sowieso een aandachtspuntje is, dat ik nu mijn abbo zo kan aanpassen dat ik voor €22,31 onbeperkt data heb en 100 minuten bellen. In het nieuwe contract kun je alleen onbeperkt bellen aanschaffen met onbeperkt data zo lijkt het en kom je uit op €25 euro.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
wootah schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:15:
Sowieso een aandachtspuntje is, dat ik nu mijn abbo zo kan aanpassen dat ik voor €22,31 onbeperkt data heb en 100 minuten bellen. In het nieuwe contract kun je alleen onbeperkt bellen aanschaffen met onbeperkt data zo lijkt het en kom je uit op €25 euro.
25 euro als je voor 2 jaar tekent, wil je het maandelijks opzegbaar houden dan kom je zelfs op 27 euro uit.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:40
@The_Wireless_Guy
Is 1507KL (T-Mobile) nu ook Tele2 geworden?
Er werd flink aangeknutseld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:23:
@The_Wireless_Guy
Is 1507KL (T-Mobile) nu ook Tele2 geworden?
Er werd flink aangeknutseld. :D
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:40
Okay, zal binnenkort eens loeren wat er veranderd is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvilD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-08 20:03
Hebben andere ook sinds een paar weken problemen met de internetsnelheden van Tele2?

In de vakantie zat ik nog lekker de tour de france te streamen op mijn iPhone SE en nu kan ik niet eens een webpagina openen of kijken hoe laat de trein gaat, dit is vooral het geval op Utrecht Centraal, maar de reis naar Nijmegen (en andersom) kent ook veel plekken waar het niet al te snel gaat (of gewoon helemaal geen netwerk meer heb).

Volgens mij ging het in juli/augustus nog gewoon goed op Utrecht Centraal, in de trein waren wel wat problemen her en der maar niets onverwachts.
Nu kan ik echt niks meer met internet op Utrecht Centraal, terwijl mijn telefoon wel 2 van de 4 streepjes aangeeft en 4G.
Onderweg is verlies ik nu regelmatig verbinding met het netwerk tussen Utrecht en Arnhem, of heb ik hetzelfde probleem waarbij ik wel verbinding heb maar niks binnenkrijg.

Is het gewoon te druk nu de zomervakantie voorbij is?
Wat denken jullie?

Ik heb nog geen contact opgenomen met Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DrEvilD schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:11:
Hebben andere ook sinds een paar weken problemen met de internetsnelheden van Tele2?

In de vakantie zat ik nog lekker de tour de france te streamen op mijn iPhone SE en nu kan ik niet eens een webpagina openen of kijken hoe laat de trein gaat, dit is vooral het geval op Utrecht Centraal, maar de reis naar Nijmegen (en andersom) kent ook veel plekken waar het niet al te snel gaat (of gewoon helemaal geen netwerk meer heb).

Volgens mij ging het in juli/augustus nog gewoon goed op Utrecht Centraal, in de trein waren wel wat problemen her en der maar niets onverwachts.
Nu kan ik echt niks meer met internet op Utrecht Centraal, terwijl mijn telefoon wel 2 van de 4 streepjes aangeeft en 4G.
Onderweg is verlies ik nu regelmatig verbinding met het netwerk tussen Utrecht en Arnhem, of heb ik hetzelfde probleem waarbij ik wel verbinding heb maar niks binnenkrijg.

Is het gewoon te druk nu de zomervakantie voorbij is?
Wat denken jullie?

Ik heb nog geen contact opgenomen met Tele2.
Ik kom ook vijf dagen per week op Utrecht en heb Tele2 Onbeperkt, en nergens last van op Utrecht Centraal. Wel een Galaxy S7. Behalve die betonnen kelder en de fietsenstalling onder de grond (die nieuwe voor 20.000 fietsen), maar daar zit zoveel beton dat kan ik me nog wel voorstellen dat daar geen ekel signaal kan komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mijn speedtest resultaat: https://www.speedtest.net/my-result/a/4312459785

Dit is de eerste keer ooit dat ik een 60.24 mbps upload ooit haalde bij Tele2, stond er zelf van te kijken.

Trouwens dit smsje kreeg ik toen ik in België was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GPHSpQWF8fW2IgeJUsIxbu0L/full.jpg
Is wel eens iets anders dan die standaard berichten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-10-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Die sms'jes zijn vaak wel onbetrouwbaar, trouwens. Ik krijg ze vaak veel te laat, meerdere keren, of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ontving vorige week een email van mobiel.nl dat mijn 2-jarige abonnement binnenkort afloopt en dat ik moet kiezen voor een verlenging met sim only of een abonnement met telefoon. Is er een zinnige reden om dat te gaan doen, ipv gewoon stilzwijgend te verlengen? Ik heb nu alles onbeperkt voor € 25.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
dutchnltweaker schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:15:
Mijn speedtest resultaat: https://www.speedtest.net/my-result/a/4312459785

Dit is de eerste keer ooit dat ik een 60.24 mbps upload ooit haalde bij Tele2, stond er zelf van te kijken.

Trouwens dit smsje kreeg ik toen ik in België was:
[Afbeelding]
Is wel eens iets anders dan die standaard berichten. :)
Tof berichtje. Ze hebben wel humor bij Tele2.

Nette snelheid ook. Al haal ik bij KPN soms net tegen de 62Mbit aan. Hoogste was 67Mb up.

Bekijk mijn resultaat van de Speedtest! Hoe snel is jouw internetverbinding? https://www.speedtest.net/my-result/a/4134104171

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28
Willkommen! Fahren Sie auf der Autobahn ein bisschen normal? ;) Je bent in Duitsland (en dus binnen Europa) en dat betekent dat je kunt internetten, bellen en sms’en vanuit je gebruikelijke bundel. Bij databundels vanaf 10GB geldt een datalimiet van 9GB. Je betaalt daarna € 0.01 per MB en € 0.25 per minuut/sms. Het noodnummer 112 is gratis. Check voor meer informatie www.tele2.nl/buitenland Wir bleiben in Kontakt, Tele2

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Devian
Die kreeg ik vorige week ook toen ik grens overging. Het toeval wil dat ik op dat moment ver boven de 200 reed en kon een glimlach niet onderdrukken. Het bereik/ontvangst in Duitsland is niet optimaal overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:46:
@Devian
Die kreeg ik vorige week ook toen ik grens overging. Het toeval wil dat ik op dat moment ver boven de 200 reed en kon een glimlach niet onderdrukken. Het bereik/ontvangst in Duitsland is niet optimaal overigens.
Nee klopt, elke keer dat ik Duitsland inrij weet ik weer de dichtheid van de Nederlandse netwerken te waarderen. Wat een lappendeken is dat (ook voor andere providers dan Tele2) je zou bijna weer een externe antenne op je auto zetten maar helaas is er geen telefoon meer die dat ondersteund.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik woonde/werkte in Duitsland had ik een Moto G4 met een dual simkaart. Had er maar een Duitse sim ingedrukt want dat was wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
franssie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

Nee klopt, elke keer dat ik Duitsland inrij weet ik weer de dichtheid van de Nederlandse netwerken te waarderen. Wat een lappendeken is dat (ook voor andere providers dan Tele2) je zou bijna weer een externe antenne op je auto zetten maar helaas is er geen telefoon meer die dat ondersteund.
Dat ligt er dus aan, ik heb een T-Mobile prepaid kaartje hier liggen en een gewoon Tele2 abonnement. Tele2 zet ik standaard in Duitsland op Telekom.de en forceer hem op 3G (werkt het best), als ik de T-Mobile kaartje in me telefoon steek en ga roamen in Duitsland op 4G (natuurlijk van Telekom) dan is er weinig over van dat je slecht bereik hem (wereld van verschil), dit komt puur dat je geen 4G roaming met tele2 hebt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15

franssie

Save the albatross

dutchnltweaker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:02:
[...]

<>dit komt puur dat je geen 4G roaming met tele2 hebt helaas.
Vaak rij ik samen met anderen die bij KPN en Voda zitten en die ervaren hetzelfde. Kan zijn dat het forceren op 3G een verschil maakt maar in het algemeen merken we allen dat we regelmatog op de snelweg in ruraal gebied geen netwerk hebben. Nu weet ik niet of Voda en KPN wel 4G roaming hebben, en The-Mob misschien ook wel maar die heb ik nog niet aan boord gehad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
franssie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:16:
[...]

Vaak rij ik samen met anderen die bij KPN en Voda zitten en die ervaren hetzelfde. Kan zijn dat het forceren op 3G een verschil maakt maar in het algemeen merken we allen dat we regelmatog op de snelweg in ruraal gebied geen netwerk hebben. Nu weet ik niet of Voda en KPN wel 4G roaming hebben, en The-Mob misschien ook wel maar die heb ik nog niet aan boord gehad.
KPN en Vodafone hebben wel degelijk 4G roaming veel mvno ook (Youfone, Ben, simpel simyo, robin mobile).
KPN roamed standaard op O2 en die is minder, maar die kan je op Telekom.de forceren en dat is een hele stuk beter.

Ik heb tot nu toe met Vodafone en T-Mobile getest in Duitsland en mort zeggen dat Vodafone in het ruraal gebied best vaak 4g signaal weg was, met T-Mobile (Telekom.de) constant 4G zelfs op plekken waar ik het niet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De nieuwe update van Tele2 is nu op 4gmasten.nl te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:11:
Ik ontving vorige week een email van mobiel.nl dat mijn 2-jarige abonnement binnenkort afloopt en dat ik moet kiezen voor een verlenging met sim only of een abonnement met telefoon. Is er een zinnige reden om dat te gaan doen, ipv gewoon stilzwijgend te verlengen? Ik heb nu alles onbeperkt voor € 25.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Als je niet verlengt, verleng je niet. Lijkt mij geen probleem.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@PinokkioTV Ik wil gewoon bij Tele2 blijven. Prima service, prima bereik en een heel goede deal voor wat je ervoor krijgt. Ik vroeg me daarom af of er nadelen of voordelen zitten aan het verlengen via mobiel.nl, of het gewoon stilzwijgend door laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jorgen schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:19:
@PinokkioTV Ik wil gewoon bij Tele2 blijven. Prima service, prima bereik en een heel goede deal voor wat je ervoor krijgt. Ik vroeg me daarom af of er nadelen of voordelen zitten aan het verlengen via mobiel.nl, of het gewoon stilzwijgend door laten lopen.
Als jij verlengt via mobiel.nl strijken zij weer een bonus op. Ik zou gewoon lekker stilzwijgend doorgaan als je happy bent met de geleverde dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Als jij verlengt via mobiel.nl strijken zij weer een bonus op. Ik zou gewoon lekker stilzwijgend doorgaan als je happy bent met de geleverde dienst.
Dat leek mij ook zo ja. Zolang er geen voor- of nadelen aan het één of ander zitten (bijv. door T-Mobile overname), laat ik het dan gewoon lekker stilzwijgend doorgaan. Dank (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.telegraaf.nl/...imistisch-over-tele2-deal
https://www.telecompaper....obiletele2-fusie--1264200

Tja open deuren trappen is het op dit moment.. echt nieuws is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Hmm, het is nu de 16e en zit op 76 GB verbruik deze maand.. (Unlimited bundel) nog niks gehoord over veel verbruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:49:
Hmm, het is nu de 16e en zit op 76 GB verbruik deze maand.. (Unlimited bundel) nog niks gehoord over veel verbruik :D
Kan ik begrijpen sinds je 50 gb per dag mag gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
polopolo150 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Kan ik begrijpen sinds je 50 gb per dag mag gebruiken. :)
Ah nee daar kom ik niet aan O-)

Ik meende eens gelezen te hebben dat mensen die over de 100 GB heen zaten in een maand een berichtje kregen dat ze een beetje op moesten passen i.v.m. de FUP.
Maar kan zijn dat ik er naast zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
ooh dat zou opzich kunnen. Zelf nooit echt een waarschuwing gehad ondanks dat ik veel download en stream op mijn mobiel. Helaas kan ik niet makkelijk zien wat ik in het verleden heb gedaan maar deze maand heb ik ongeveer 50 gb gebruikt.

Ik denk dat als je regelmatig een x264/mkv film download dat het allemaal niet zo erg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Als er een berichtje komt vanuit Tele2 laat ik het wel horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 23:45
Intussen krijg ik nu al maanden (sinds een maand zonder vast internet gezeten te hebben en ~200 GB gebruikt te hebben) emails over 'erg hoog dataverbruik' zelfs in maanden dat ik maar 20-30 GB gebruikt heb (of minder)...

... dus toch klopt er iets niet aan deze mails. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

DancePlaza

ninja

234FaTaLiTy schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:57:
Als er een berichtje komt vanuit Tele2 laat ik het wel horen :D
3 maanden in gebruik en al van 2maanden een mailtje gehad.

https://www.evernote.com/...FIMqqKvrZxVWQiBRSqfn-Mmg0

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:15
Hoeveel gb moet je er wel niet doorheen jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@DancePlaza @Yunghui daar ben ik ook benieuwd naar!
Gelukkig kan ik over ongeveer een maand m'n nieuwe huisje betreden waar ik weer gewoon Wi-Fi heb en niet voor 3 apparaten hoef te hotspotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Nieuwe update van de Tele2 app brengt een nieuwe login scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Titusvh schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:07:
[...]

Laatste reactie:
Je kunt het op een later moment opnieuw proberen aan te vragen. We kunnen beltegoed niet naar je terugstorten. Hopelijk werkt het zo snel mogelijk weer!

Ergo, zoek het maar uit we doen er niks aan.

Het lijkt wel of FB een hele andere afdeling is, die geen (individuele) klantbeoordelingen krijgen ofzo.
Voorheen was de bereidwilligheid via andere kanalen altijd wel goed.

Op advies van de Wireless Guy ook het forum geprobeerd, en daar lijk ik wel een gemotiveerde medewerker te treffen. Dus wie weet...
Inmiddels zijn we weer een maand verder zonder resultaat. Ik had even goede hoop door de welwillende forummedewerker. Maar het blijft stil.

Er staat teveel geld op, 85 euro, om mijn zoontje het verlies te laten nemen en over te stappen. Moet binnenkort wel weer bijstorten om de sim in de lucht te houden.

Ik vind het echt best bizar hoe Tele2 al twee maanden hiermee omgaat. Of eigenlijk, NIET mee omgaat.
Als het al niet lukt, geef dan mijn centen terug en laat me gaan...

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@The_Wireless_Guy vraagje omtrent 4G roaming. Gaat 4g roaming in onze buurlanden er überhaupt nog komen? Bijna 1 jaar verder en nog geen 4G roaming (waarbij je dit in Duitsland echt wilt op Telekom.de).

Tele2 beweerd van niet dat de overname deal er niks mee te maken heeft, maar krijg het gevoel dat het wel degelijk is gestopt (4G onderhandelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:11:
@The_Wireless_Guy vraagje omtrent 4G roaming. Gaat 4g roaming in onze buurlanden er überhaupt nog komen? Bijna 1 jaar verder en nog geen 4G roaming (waarbij je dit in Duitsland echt wilt op Telekom.de).

Tele2 beweerd van niet dat de overname deal er niks mee te maken heeft, maar krijg het gevoel dat het wel degelijk is gestopt (4G onderhandelingen).
Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Ik kan hier helaas niets over mededelen.
Maar denk eens na hoe roaming werkt dan niet alleen hoe het technisch werkt. Er zitten meer aspecten aan roaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 28-09 22:00
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Maar denk eens na hoe roaming werkt dan niet alleen hoe het technisch werkt. Er zitten meer aspecten aan roaming.
Ik snap niet hoe MVNOs zoals Simpel en YouFone wel 4G roaming kunnen aanbieden terwijl zij geen netwerk beschikbaar te stellen hebben als tegenprestatie. Hoe kunnen zij net zo'n scherpe abonnementen bieden als Tele2 terwijl zij T-Mobile of KPN moeten betalen voor én het gebruik van een binnenlands netwerk én toegang tot roamingafspraken met T-Mobile/KPN partners in het buitenland?

Ik ben over het algemeen tevreden over Tele2 maar het gebrek aan 4G roaming in ten minste buurlanden zoals Belgïe en Duitsland is me een doorn in het oog als ik dan kijk wat andere providers kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Dat klopt, alleen kon Tele2 wel goedkope bundels introduceren voor buiten de EU maar geen betere roaming voorwaarde voor de EU (qua 4G).

Dat vind ik dus wel jammer, (het kan dus soortvan wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Laatst online: 23-09 17:15
Ik snap niet hoe MVNOs zoals Simpel en YouFone wel 4G roaming kunnen aanbieden terwijl zij geen netwerk beschikbaar te stellen hebben als tegenprestatie. Hoe kunnen zij net zo'n scherpe abonnementen bieden als Tele2 terwijl zij T-Mobile of KPN moeten betalen voor én het gebruik van een binnenlands netwerk én toegang tot roamingafspraken met T-Mobile/KPN partners in het buitenland?
Een MVNO gebruikt een dual IMSI simkaart. Dus in NL hebben ze hun eigen IMSI en in het buitenland gebruiken ze de IMSI van de host provider, b.v. KPN. Zo gebruiken ze dezelfde roaming contracten als de host provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Laatst online: 28-09 22:00
bartvries schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:22:
[...]

Een MVNO gebruikt een dual IMSI simkaart. Dus in NL hebben ze hun eigen IMSI en in het buitenland gebruiken ze de IMSI van de host provider, b.v. KPN. Zo gebruiken ze dezelfde roaming contracten als de host provider.
Het ging me niet om hoe het technisch mogelijk is, maar hoe het prijstechnisch mogelijk is dat een provider zonder eigen netwerk betere roaming kan aanbieden dan een provider mét een eigen netwerk. Tele2 kan haar eigen netwerk beschikbaar stellen aan potentiële roamingpartners. Dat kan een MVNO niet. Des te vreemder is het dat je bij Tele2 slechtere roaming (3G, geen 4G) in het buitenland krijgt dan bij MVNOs als Simpel en YouFone, naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvries
Tele2 kan haar netwerk niet voor roaming beschikbaar stellen, ze heeft alleen een 4G netwerk. Dat is onvoldoende omdat bij roaming nog geen VoLTE gebruikt kan worden. De telefoons die gaan bellen gaan dus op zoek naar een 2G of 3G netwerk, dat vinden ze wel (kpn/voda/t-mob) maar zo'n buitenlandse simkaart wordt dan nooit meer door die partijen naar het Tele2 netwerk "teruggestuurd". Dat is ook de reden waarom Tele2 geen diepte investering doet op de DAS in schiphol. Alleen de andere 3 partijen vangen graag de roamers op, en houden die dan graag voor de duur van hun verblijf in NL vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gister een mailtje ontvangen dat er vanaf morgen geen 3G meer mogelijk is met Tele2?
Zou erg k*t voor mij zijn, want 4G wilt niet werken op mijn telefoon op een of andere manier.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
NoFearCreations schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:42:
Gister een mailtje ontvangen dat er vanaf morgen geen 3G meer mogelijk is met Tele2?
Zou erg k*t voor mij zijn, want 4G wilt niet werken op mijn telefoon op een of andere manier.
Als het de waarschuwing is dat je geen correct toestel gebruikt voor hun 4G netwerk zal je inderdaad een ander toestel moeten gebruiken. De werkende toestellen staan hier: https://www.tele2.nl/mobileapp/4g-ready-check/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Dat klopt, alleen kon Tele2 wel goedkope bundels introduceren voor buiten de EU maar geen betere roaming voorwaarde voor de EU (qua 4G).

Dat vind ik dus wel jammer, (het kan dus soortvan wel).
Dat is nog steeds de verkeerde denkrichting......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tigerblood schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Het ging me niet om hoe het technisch mogelijk is, maar hoe het prijstechnisch mogelijk is dat een provider zonder eigen netwerk betere roaming kan aanbieden dan een provider mét een eigen netwerk. Tele2 kan haar eigen netwerk beschikbaar stellen aan potentiële roamingpartners. Dat kan een MVNO niet. Des te vreemder is het dat je bij Tele2 slechtere roaming (3G, geen 4G) in het buitenland krijgt dan bij MVNOs als Simpel en YouFone, naar mijn mening.
Deze MVNO hebben helemaal geen roamingovereenkomsten, die varen gewoon mee op de roamingovereenkomsten van het netwrk waarop ze hun diensten aanbieden.
e
bartvries schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:40:
Tele2 kan haar netwerk niet voor roaming beschikbaar stellen, ze heeft alleen een 4G netwerk. Dat is onvoldoende omdat bij roaming nog geen VoLTE gebruikt kan worden. De telefoons die gaan bellen gaan dus op zoek naar een 2G of 3G netwerk, dat vinden ze wel (kpn/voda/t-mob) maar zo'n buitenlandse simkaart wordt dan nooit meer door die partijen naar het Tele2 netwerk "teruggestuurd". Dat is ook de reden waarom Tele2 geen diepte investering doet op de DAS in schiphol. Alleen de andere 3 partijen vangen graag de roamers op, en houden die dan graag voor de duur van hun verblijf in NL vast.
Jij snapt 'm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@The_Wireless_Guy ik snap wat @bartvries bedoelt en met het ook deels met hem eens. Tele2 heeft in Finland en Denemarken wel roaming partners op 4G (DNA Finland, TDC Denemarken), waarom kan het in dit geval dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Gisteren behoorlijk internet gebruikt (voor mijn doen), en dik te vrede. In Nederland online rocket League gespeeld achterin in een auto. Met een ping van 55-65ms, enkele spikes naar 80ms. Dus redelijk. Later nadat we de Belgische grens over gingen terug naar 3G(H+ van BASE), Minecraft opgestart, en dat gaan spelen op eigen server (ping commando geven aan Windows en die 20 minuten laten draaien) gemiddelde 150ms, 1% ping los. Later op de avond in de trein wat YouTube gekeken, en in de bus een uur lang ZiggoGo tv gekeken, en dat op de korte onderbreking van de tunnel van station Uitgeest na, helemaal spat zuiver.

Wat ik wel opmerkte van de Nederlandse 3G van Tele2(T-Mobile) enkel nog 1mbit door laat, dit is wel weinig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat ze je op 1mbit knijpen is denk ik ook kosten technisch.... Nu kan je oo 3G geen bak data verstoken die ze bij tmobile moeten gaan afrekenen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Het vervelende is dat soms me telefoon lang op 3G blijft hangen, en je dan een slechte internet ervaring hebt. Moet toe geven de laatste tijd gaat het al een stuk beter. Soms even vliegtuig stand aan, om geforceerd terug naar 4G te gaan. Jammer dat ik me telefoon niet kan vertellen om ongeacht wat dan ook terug te gaan naar 4G, maar ach het werkt. Het fijne aan Tele2 is de lage prijs voor data in het buitenland en lage prijs voor 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
The_Wireless_Guy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:45:
Deze MVNO hebben helemaal geen roamingovereenkomsten, die varen gewoon mee op de roamingovereenkomsten van het netwrk waarop ze hun diensten aanbieden.
Ik dacht dat Tele2 in het buitenland een Zweedse IMSI gebruikt en zo ook 'meevaart' op de roamingovereenkomsten van Tele2 Zweden.

En in Zweden heeft Tele2 wel een 2G/3G/4G netwerk dat ze aan roamingpartners beschikbaar kan stellen, dus dan blijf ik het toch raar vinden dat Tele2 (Zweden) niet in de hele wereld 4G roamingovereenkomsten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:42
Ik merk bij Tele2 best wel dat zij veel minder capaciteit beschikbaar hebben vergeleken met de andere 3 providers.

Zo heb ik het ene moment 100+ Mbps, en het andere moment 'slechts' 15 Mbps beschikbaar op dezelfde (buiten)locatie. Ook de latency fluctueert enorm: ene moment 15-20 ms, andere moment 50-60 ms.

Voor de rest eigenlijk geen issues met de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Lrrr schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Ik dacht dat Tele2 in het buitenland een Zweedse IMSI gebruikt en zo ook 'meevaart' op de roamingovereenkomsten van Tele2 Zweden.

En in Zweden heeft Tele2 wel een 2G/3G/4G netwerk dat ze aan roamingpartners beschikbaar kan stellen, dus dan blijf ik het toch raar vinden dat Tele2 (Zweden) niet in de hele wereld 4G roamingovereenkomsten heeft.
Tegenwoordig niet meer, die Zweedse IMSI dien je zelf in te schakelen (via de tele2 toolkit). Tegenwoordig heeft Tele2 Nederland haar eigen roaming partners (dit was voorheen nog niet).

Vreemd genoeg als je op de Zweedse IMSI roamed heb je soms meer partners qua roaming maar geen 4G. Blijkbaar is dit toch een soort van uitgeschakeld voor Tele2 Nederland.

Grappige is wel dat Zwitserland niet inbegrepen zit qua roaming in Tele2 Zweden en hier wel

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-10-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 21:59
dutchnltweaker schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:05:
@The_Wireless_Guy ik snap wat @bartvries bedoelt en met het ook deels met hem eens. Tele2 heeft in Finland en Denemarken wel roaming partners op 4G (DNA Finland, TDC Denemarken), waarom kan het in dit geval dan wel?
Letland ook (Tele2 LV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Deze ook:
Zweden (thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.
Dat komt omdat dat Tele2 haar eigen merk is en ze onderling kunnen roamen, Finland en Denemarken is Tele2 niet actief en heeft dus met een andere partij wel een 4G roaming overeenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:46:
Zijn er meer mensen die 2FA SMS berichten van PayPal ineens niet meer binnen krijgen? Had het zondag voor het laatst geprobeerd en net ook nog, maar nog steeds 0. Ik zag wel een topic over T-Mobile en 2FA langskomen, maar ik weet niet of het gelinked is aan elkaar?

Edit: Alsof de duvel er mee speelt :') Nu krijg ik er 6 binnen van de afgelopen dagen :')
Ik probeer Tele2 hierom al enige tijd in beweging te krijgen op hun supportforum.

Misschien tof om de moeite te nemen even te reageren in dat topic, misschien dat Tele2 dan een beetje wakker wordt en wat gaat ondernemen.
Ik ben al weken tussen PayPal en Tele2 aan het pingelen, rete irritant.
Paypal roept dat er bij hun niets aan de hand is en Tele2 (of in ieder geval die gasten die in mijn topic reageren) roepen dat dit een routeringsissue is en dat Tele2 hier niets aan kan doen en dat ik bij PayPal moet zijn.

Vooral dat laatste ben ik het niet zo mee eens, Tele2 kan prima als provider even naar Paypal bellen want het lijkt me evident dat er totdat dat gebeurd er helemaal niets opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Lrrr schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:21:
[...]

Deels waar, maar op de Zweedse contracten kan geen verbinding gemaakt worden met het 4G core netwerk in Nederland. De paar 4G roamingcontracten die actief zijn lopen allemaal op het Nederlandse IMSI die connect met het Nederlandse 4G core netwerk.
dutchnltweaker schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:05:
Ik ken de details niet maar ik kan me voorstellen dat die op wholesaleniveau zo spotgoedkoop zijn per GB dat het daar wel uit kan. Uiteindelijk draait het allemaal om de marges.

[ Voor 26% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 23-10-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jeffrey87 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:23:
Ik merk bij Tele2 best wel dat zij veel minder capaciteit beschikbaar hebben vergeleken met de andere 3 providers.

Zo heb ik het ene moment 100+ Mbps, en het andere moment 'slechts' 15 Mbps beschikbaar op dezelfde (buiten)locatie. Ook de latency fluctueert enorm: ene moment 15-20 ms, andere moment 50-60 ms.

Voor de rest eigenlijk geen issues met de dekking.
Je bent niet alleen op de wereld, bij die 100+ zal je een van de weinigen zijn in de cell op andere momenten zal je de capaciteit moeten delen met anderen. Ik heb dat ook wel eens maar ik zie eigenlijk nooit een hogere latency dan 30ms maar vaker rond de 20!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 17:37
Het bereik in het buitenland laat toch nog wel wat grote gaten vallen hoor. Sinds enkele dagen overgestapt van T-mobile, maar ik kan mij niet aanmelden op het Telekom netwerk als ik in DE ben. Ik zit noodgedwongen op het Plus netwerk.. via 3G. Met als gevolg: gigantische bereik 'gaten' op de snelweg...

Is dit een bekend probleem? Ik lees hier uiterst uiteenlopende ervaringen :P Over het NL 4G-netwerk daarentegen ben ik zeer te spreken tot nu toe. Ja. Er zijn iets meer gaten dan T-Mobile in mijn omgeving. Maar bellen over WiFi en VolLTE maken veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
snaggyheadshot schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:
Het bereik in het buitenland laat toch nog wel wat grote gaten vallen hoor. Sinds enkele dagen overgestapt van T-mobile, maar ik kan mij niet aanmelden op het Telekom netwerk als ik in DE ben. Ik zit noodgedwongen op het Plus netwerk.. via 3G. Met als gevolg: gigantische bereik 'gaten' op de snelweg...

Is dit een bekend probleem? Ik lees hier uiterst uiteenlopende ervaringen :P Over het NL 4G-netwerk daarentegen ben ik zeer te spreken tot nu toe. Ja. Er zijn iets meer gaten dan T-Mobile in mijn omgeving. Maar bellen over WiFi en VolLTE maken veel goed.
Ik vind de prijs en de kwaliteit verhouding van Tele2 uitstekend in Nederland, daar valt gewoon niet mee te discussiëren.
In Belgie of Luxemburg geen problemen qua dekking, het 3G netwerk is ook gewoon redelijk goed te noemen.
In Duitsland is het probleem bekent omtrent 3G, daar zijn ze met de aanvang van 4G ook redelijk snel mee gestopt met de investering in 3G en ja.. daar ondervinden wij als Tele2 klanten in Duitsland hinder van.
In een hele grote stad is het zeker te doen, maar ga je er buiten kom je als snel op 2G 90% van de tijd en mag je geluk hebben als je verbinding met 3G hebt.
Daarom vind ik zeker dat er een roaming contract met Vodafone.de of Telekom moet komen omtrent 4G roaming, niet met O2 want dat netwerk is echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:36
Even een vraagje.

momenteel ben ik mij aan het oriënteren om een nieuw abonnement af te sluiten, inc een iPhone Xs (met volle bijbetalen, dus geen toestelkosten p/m).

Wat mij opvalt is hoe aanzienlijk goedkoper Tele2 is t.o.v. KPN en Vodafone.
Voor 10gb data en onbeperkt bellen betaal je bij Tele2 €17,- p/m.
Bij KPN en Vodafone is dit bijna het dubbele.

Iets zegt mij dat er een catch is.
Wat is de reden dat Tele2 zoveel goedkoper kan zijn?
Wat zijn de ervaringen met het netwerk? en vergeleken met KPN/Vodafone?

Heb ondertussen wat gegoogled, maar dan zie je vooral allemaal boe verhalen, 1 ster reviews.
Nou hecht ik daar niet heel veel waarde aan gezien mensen voornamelijk gaan schreeuwen wanneer iets niet werkt, niet wanneer iets het naar verwachting voldoet.

[ Voor 19% gewijzigd door Flix20 op 24-10-2018 15:28 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix20 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:27:
Even een vraagje.

momenteel ben ik mij aan het oriënteren om een nieuw abonnement af te sluiten, inc een iPhone Xs (met volle bijbetalen, dus geen toestelkosten p/m).

Wat mij opvalt is hoe aanzienlijk goedkoper Tele2 is t.o.v. KPN en Vodafone.
Voor 10gb data en onbeperkt bellen betaal je bij Tele2 €17,- p/m.
Bij KPN en Vodafone is dit bijna het dubbele.

Iets zegt mij dat er een catch is.
Wat is de reden dat Tele2 zoveel goedkoper kan zijn?
Wat zijn de ervaringen met het netwerk? en vergeleken met KPN/Vodafone?

Heb ondertussen wat gegoogled, maar dan zie je vooral allemaal boe verhalen, 1 ster reviews.
Nou hecht ik daar niet heel veel waarde aan gezien mensen voornamelijk gaan schreeuwen wanneer iets niet werkt, niet wanneer iets het naar verwachting voldoet.
Ik verstook redelijk structureel 50 gig per maand binnen mijn Onbeperkt abonnement en ik heb eigenlijk overal waar ik kom wel een deftige 4G dekking.
De dekking in het buitenland echter ervaar ik momenteel als behoorlijk hit or miss en dat is het grootste nadeel wat ik tot dusver aan Tele2 heb ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Flix20 Bij welke provider zit je nu?
Ben je veel in het buitenland? zo ja reken er nu op dat je bijna geen 4G roaming hebt, in principe is dit niet heel erg qua snelheid maar in Duitsland heb je hierdoor wel erg slecht bereik in de zin van dat je veel 2G ziet.

Voor de rest in Nederland geen problemen tot nu toe gehad, je hebt af en toe een blind spot maar die heeft elke provider wel in Nederland.

Hier eventueel een kaart (4gmasten.nl) waarbij je de locaties van de Tele2 masten kunt zien: https://www.google.com/ma...6%2C5.357829055523894&z=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
dutchnltweaker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:10:
Ben je veel in het buitenland? zo ja reken er nu op dat je bijna geen 4G roaming hebt, in principe is dit niet heel erg qua snelheid maar in Duitsland heb je hierdoor wel erg slecht bereik in de zin van dat je veel 2G ziet.

Voor de rest in Nederland geen problemen tot nu toe gehad, je hebt af en toe een blind spot maar die heeft elke provider wel in Nederland.

Hier eventueel een kaart (4gmasten.nl) waarbij je de locaties van de Tele2 masten kunt zien: https://www.google.com/ma...6%2C5.357829055523894&z=8
Privé wel 3/4 keer per jaar en voor werk maandelijks, soms vaker, in Duitsland wel.

Zit zelf al jaren bij KPN, Nam voorheen ieder jaar een nieuwe sim-only deal.
Maar met de huidige telefoon prijzen toch maar weer eens met een toestel erbij.
Sinds kort Ziggo TV en internet in huis, vandaar ook bij Vodafone aan het kijken.
Maar die prijzen van Tele2 kan je bijna niet om heen.
En juist door die prijzen denk ik hoe krijgen ze het zo onder de prijzen.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:36:
[...]

Ik verstook redelijk structureel 50 gig per maand binnen mijn Onbeperkt abonnement en ik heb eigenlijk overal waar ik kom wel een deftige 4G dekking.
De dekking in het buitenland echter ervaar ik momenteel als behoorlijk hit or miss en dat is het grootste nadeel wat ik tot dusver aan Tele2 heb ervaren.
50GB?!
Mag ik vragen hoe je dat op komt? Veel video streamen?
Ik verbruik zo'n 6-8gb met veel Spotify, navigatie (waze), mail verkeer en sporadisch sociaal media.
En dan heb ik het wifi op m'n werk uitstaan gezien de belabberde dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:27:
Deels waar, maar op de Zweedse contracten kan geen verbinding gemaakt worden met het 4G core netwerk in Nederland. De paar 4G roamingcontracten die actief zijn lopen allemaal op het Nederlandse IMSI die connect met het Nederlandse 4G core netwerk.
Hmm, raar dan dat ze dit niet technisch kunnen regelen. Dat zou me toch efficiënter lijken dan dat alle Tele2 dochters allemaal hun eigen 4G roamingcontracten moeten gaan regelen, en Tele2 Zweden heeft natuurlijk een veel betere onderhandelingspositie hierin omdat zij wel een netwerk heeft om beschikbaar te stellen aan roamingpartners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Flix20 Als je 4G en goed bereik belangrijk vind in Duitsland zou ik verder kijken dan Tele2 of je moet net in een grote stad komen dan is het nog te doen daar buiten helaas niet echt, maar wat je kunt doen is een maandelijks opzegbaar abonnement nemen. Bevalt het niet? stap je gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Lrrr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:26:
[...]

Hmm, raar dan dat ze dit niet technisch kunnen regelen. Dat zou me toch efficiënter lijken dan dat alle Tele2 dochters allemaal hun eigen 4G roamingcontracten moeten gaan regelen, en Tele2 Zweden heeft natuurlijk een veel betere onderhandelingspositie hierin omdat zij wel een netwerk heeft om beschikbaar te stellen aan roamingpartners.
Het regelen gebeurt al centraal dus dat is het probleem niet. Maar ze moeten wel per netwerk geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:12:
[...]
Paypal roept dat er bij hun niets aan de hand is en Tele2 (of in ieder geval die gasten die in mijn topic reageren) roepen dat dit een routeringsissue is en dat Tele2 hier niets aan kan doen en dat ik bij PayPal moet zijn.
Het lijkt erop dat dit niet alleen bij Tele2 speelt? Je leest bij andere operators ook zo'n verhaal over sms routes die door paypall worden gekozen en dan niet meer werken? Je schrijft zelf ook zoiets op dat forum.

https://community.t-mobil...ficatie-sms-paypal-304761

Paypal 2 factor (SMS) werkt niet met Tmobile en Tele2

Oplossing lijkt te zijn om andere verificatie methodes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
dutchnltweaker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:56:
@Flix20 Als je 4G en goed bereik belangrijk vind in Duitsland zou ik verder kijken dan Tele2 of je moet net in een grote stad komen dan is het nog te doen daar buiten helaas niet echt, maar wat je kunt doen is een maandelijks opzegbaar abonnement nemen. Bevalt het niet? stap je gewoon over.
Bedankt voor de eerlijke feedback.
Verfrissend om een reactie te krijgen welke niet 100% pro het onderwerp van het betreffende topic is.

Bereik in Duitsland is wel een dingetje, kom geregeld in een niet al te grote plek bij een immens industrie terrein dus daar zal de dekking niet optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Flix20 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:28:
[...]

Bedankt voor de eerlijke feedback.
Verfrissend om een reactie te krijgen welke niet 100% pro het onderwerp van het betreffende topic is.

Bereik in Duitsland is wel een dingetje, kom geregeld in een niet al te grote plek bij een immens industrie terrein dus daar zal de dekking niet optimaal zijn.
Nou dank je wel, maar daar zijn we hier ook voor op het forum. Ik heb liever dat ik iemand eerlijke feedback kan geven dan reclame maken voor een provider.

Waarschijnlijk als je handmatig op Telekom.de roamed zou je wel 3G kunnen krijgen, maar zoals ik al zei wat je kunt doen is een maandelijks opzegbaar nemen dan kan je het altijd testen maar ik denk dat als je nu 4G roaming gewend bent in Duitsland dat het zal tegenvallen (roamen op 2G en 3G).

Dat is een 1 van de redenen dat Tele2 waarschijnlijk haar abonnementen goedkoper in de markt kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvries schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 05:14:
[...]

Het lijkt erop dat dit niet alleen bij Tele2 speelt? Je leest bij andere operators ook zo'n verhaal over sms routes die door paypall worden gekozen en dan niet meer werken? Je schrijft zelf ook zoiets op dat forum.

https://community.t-mobil...ficatie-sms-paypal-304761

Paypal 2 factor (SMS) werkt niet met Tmobile en Tele2

Oplossing lijkt te zijn om andere verificatie methodes te gebruiken.
Officieel ondersteund Paypal nogsteeds alleen maar sms verificatie en één of andere hardwaretoken. (ja echt...)
Dus feitelijk is het OF sms verificatie OF geen 2FA.

Je kan er wel omheen met een of andere tool die een virtuele hardware token genereerd die je vervolgens gewoon kan gebruiken met Authy enzo (zie mijn topic op tele2), maar dat is op zijn best een erg lelijke workaround voor de beter technisch onderlegden en als je dat echt veilig moet doen moet je die tool zelf hosten op een Linux bak in plaats van de link volgen naar de website van die gozer die dat even host.
Flix20 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:58:
[...]

50GB?!
Mag ik vragen hoe je dat op komt? Veel video streamen?
Ik verbruik zo'n 6-8gb met veel Spotify, navigatie (waze), mail verkeer en sporadisch sociaal media.
En dan heb ik het wifi op m'n werk uitstaan gezien de belabberde dekking
Ik stream de hele dag door Spotify , Google Play Music , Bandcamp , Digitally Imported en af en toe muziek via Youtube. Daar komt het overgrote leeuwendeel weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
dutchnltweaker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:10:

Dit is voor mij de reden na een week Tele2 om het weer op te zeggen. Ik ben tot nu toe erg te spreken over het netwerk in NL, maar voor iemand die wekelijks meermaals in Duitsland komt is het gewoon niet te doen. Ik had gisteren gewoon moeite met het openen van mijn bank-app om saldo bij te schrijven van mijn spaarrekening om een betaling te doen met pin.. niet echt handig.

Wellicht dat als de T-mobile overname doorgaat er het een en ander positief verandert :9 Helaas voor nu een alternatief zoeken. Ook al is T-mobile het enige alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Dit is voor mij de reden na een week Tele2 om het weer op te zeggen. Ik ben tot nu toe erg te spreken over het netwerk in NL, maar voor iemand die wekelijks meermaals in Duitsland komt is het gewoon niet te doen. Ik had gisteren gewoon moeite met het openen van mijn bank-app om saldo bij te schrijven van mijn spaarrekening om een betaling te doen met pin.. niet echt handig.

Wellicht dat als de T-mobile overname doorgaat er het een en ander positief verandert :9 Helaas voor nu een alternatief zoeken. Ook al is T-mobile het enige alternatief.
Ik zag je reactie ook al op het Tele2 forum snaghead ;) .

Waarom T-Mobile? Vodafone kan ook he.

Als je afhankelijk bent in Duitsland van bepaalde zaken zoals je aangeeft kan je beter verder kijken, of je moet afwachten tot eind november wat er gaat gebeuren qua overnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
dutchnltweaker schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Als je afhankelijk bent in Duitsland van bepaalde zaken zoals je aangeeft kan je beter verder kijken, of je moet afwachten tot eind november wat er gaat gebeuren qua overnamen.
Ik ga dat ook denk ik doen. Die maand is nog wel te overbruggen :P

Vodafone is inderdaad ook een optie i.c.m. Ziggo met 40gb voor 31 euro. Ik verbruik namelijk zo'n 30/35GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
snaggyheadshot schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Ik ga dat ook denk ik doen. Die maand is nog wel te overbruggen :P

Vodafone is inderdaad ook een optie i.c.m. Ziggo met 40gb voor 31 euro. Ik verbruik namelijk zo'n 30/35GB.
Dat zou ook nog kunnen, let op je kunt van die 40gb alleen maar 20gb in de EU verbuiken.

Voor de rest is mijn ervaring in Duitsland (roaming via Robin Mobile) op het Vodafone.de netwerk niet slecht te noemen. In veel is Telekom.de wel de beste maar doet Vodafone bijna niks onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 28-09 18:22
Hoe kan dit? Ik heb gewoon unlimited, maar ik kan nu niet meer mobiel internetten?!?!

Afbeeldingslocatie: https://www.jordanliesdek.nl/misc/tele2.png

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
nadroJ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:15:
Hoe kan dit? Ik heb gewoon unlimited, maar ik kan nu niet meer mobiel internetten?!?!

[Afbeelding]
Even kijken wat er staat ... “Bundelbooster”, wat zou dat betekenen?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 28-09 18:22
PinokkioTV schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Even kijken wat er staat ... “Bundelbooster”, wat zou dat betekenen?
Dat is een extra 1 GB, maar ik behoor gewoon unlimited te hebben zoals elke maand.
Ik heb die 1 GB bundelbooster nu wel aangezet, maar dit is echt heel raar.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:10
nadroJ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Dat is een extra 1 GB, maar ik behoor gewoon unlimited te hebben zoals elke maand.
Ik heb die 1 GB bundelbooster nu wel aangezet, maar dit is echt heel raar.
Unlimited is unlimited. Echter is het zo dat je elke dag met 5GB begint, en mocht je dat verbruiken - zoals jij nu in dit geval - dan kun je dat elke keer gratis aanvullen met 1GB.
Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7