[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.128 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
nadroJ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Dat is een extra 1 GB, maar ik behoor gewoon unlimited te hebben zoals elke maand.
Ik heb die 1 GB bundelbooster nu wel aangezet, maar dit is echt heel raar.
Misschien even op de site van Tele2 kijken, daar staat hoe het werkt :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
WiseDise schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Unlimited is unlimited. Echter is het zo dat je elke dag met 5GB begint, en mocht je dat verbruiken - zoals jij nu in dit geval - dan kun je dat elke keer gratis aanvullen met 1GB.
Oké, that's a first dan... 5GB verstookt dus vandaag. Heb voor m'n gevoel niet meer data dan normaal verbruikt. Ik zal het eens even nagaan. Dank voor de snelle reacties.
PinokkioTV schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Misschien even op de site van Tele2 kijken, daar staat hoe het werkt :)
Gedaan, maar ik kon het niet zo heel snel vinden. Ingelogd op mijn tele2 staat wel de booster uitgelegd, maar niet dat de dagelijkse cap 5GB is.

[ Voor 73% gewijzigd door nadroJ op 27-10-2018 20:52 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
nadroJ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Oké, that's a first dan... 5GB verstookt dus vandaag. Heb voor m'n gevoel niet meer data dan normaal verbruikt. Ik zal het eens even nagaan. Dank voor de snelle reacties.

[...]

Gedaan, maar ik kon het niet zo heel snel vinden. Ingelogd op mijn tele2 staat wel de booster uitgelegd, maar niet dat de dagelijkse cap 5GB is.
Staat er wel op ;)

Unlimited Data
Bij Unlimited Data werkt het net even iets anders. Je krijgt standaard 5GB per dag. Dit wordt elke dag om 12 uur ‘s nachts automatisch opnieuw beschikbaar gesteld. Wanneer je nog 500MB over hebt, krijg je een SMS van ons dat je bundel bijna op is. Via MijnTele2 en de MijnTele2 app vraag je de gratis extra bundel aan. Deze gratis extra bundel kun je onbeperkt aanvragen. Als je dit niet doet als je al je data verbruikt hebt, wordt je data afgesloten en kun je het dus niet meer gebruiken.

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/

Waarschijnlijk heb je de sms gemist of niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 23:58
Ah, op de abonnement pagina staat het dus. Die heb ik niet bekeken. SMS niet gekregen. Maar het is duidelijk :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Tele2 heeft dit weekend mooie actie, €6,- korting op 20GB data. -> https://www.tele2.nl/mobiel/knockoutknaller/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
nadroJ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:15:
Hoe kan dit? Ik heb gewoon unlimited, maar ik kan nu niet meer mobiel internetten?!?!

[Afbeelding]
Er zit een limiet van 5GB per dag op een Unlimited abbonement.
https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/

Je kunt ook een paar keer NOG 1GB smsen naar 1280, als je dat bijvoorbeeld drie keer doet heb je er weer 3GB bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Weet iemand wanneer je tele2 onbeperkt neemt dat je dan kan delen met een tablet die je thuis hebt liggen? En als je een pc op kabel hebt, hier een draadloos ontvanger in doet en daarmee deelt? Dit is toch tethering en mag toch?
En als dit bij tele2 niet mag, mag het bij tmobile wel? Want dan kan je de vaste internet wifi thuis afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:35
Wat is dit nou? Belofte van 5G?
Als Google of Apple besluit mee te bieden op de oude en nieuwe frequenties hebben ze helemaal niets bij Tele2/T-Mobile.

Dit kan je alleen beloven als er een partij kartel is.

En het is helemaal nog niet bekend hoe en wanneer je _precies_ het 5G icoontje mag voeren.
De techniek is namelijk hetzelfde als 4G. Beetje rare beloftes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16
Na de fusie garanderen wij meer concurrentie? saywhat?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
neeecht schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:32:
En het is helemaal nog niet bekend hoe en wanneer je _precies_ het 5G icoontje mag voeren.
De techniek is namelijk hetzelfde als 4G. Beetje rare beloftes.
Dat is wel duidelijk, dat ligt gewoon vast in standaarden. Voor elke generatie ligt vast wat de specificaties zijn. Die specificaties omvatten vooral de snelheid. Op welke wijze die snelheid bereikt wordt is niet relevant. Als men LTE zo snel kan maken dat de specificaties van 5G bereikt worden; dan is het 5G.

Met als kanttekening dat de initiële 4G zoals die destijds in Nederland geïntroduceerd was, feitelijk 3,9G was, de specificaties werden niet gehaald, maar met de introductie van LTE was het natuurlijk een interessante marketing term.

Hoe een 5G indicatie op een telefoon kan verschijnen, tsja dat is dan even een goeie vraag, in principe zou dat kunnen schakelen op basis van de throughput :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Raider095

A.1 Status Icon related to 5G
As 5G network may consist of elements from
evolved 4G networks (e.g., Evolved E-UTRA and
Evolved EPC), the decision on when 5G should be
displayed on the user interface of the terminal is
not as clear as previous generations. Operators
agree that it would be beneficial to have
consistency across device OEMs of the RAT
indicated to the user. Survey and discussion
among operator members of the 5G Introduction
project indicates that different requirements need
to be satisfied for deciding when to present a 5G
status icon depending on the operators. The 5G
Introduction project group sent the results of the
survey and discussion to 3GPP as a reply to the
LS from 3GPP SA2 for information. The liaison
statement can be accessed in the public in 3GPP
document repository (SA2: S2-178933 [17];
RAN2: R2-1713952 [18]).

Lastig.
Maar ik zou minimaal 700 en 1400 MHz als frequentie toewijzen.
En mogelijk 3500 MHz en misschien frequenties boven 6 GHz.
Maar we gaan het meemaken.

Update:
Mee details beloftes hier: https://www.t-mobile.nl/beloftes

[ Voor 3% gewijzigd door neeecht op 04-11-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 10:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tYSheXLNGYanrdkezUBGzfd6/full.png
Mooie actie van Tele2 wel dit weekend!

Zit er over te denken 20GB en 100 min/sms voor €15,- per maand af te sluiten. Wel een abbo voor 2 jaar dan.
Ik zit nu al zo'n 6 jaar bij KPN wat me goed bevalt. (4GB en 200 min/sm voor €15,50)

Ik ben niet veel in het buitenland dus dat ik in Duitsland slechte ontvangst zou hebben vind ik niet heel erg, maar ik vermoed dat dit met een fusie met T-mobile juist gaat verbeteren?
Enkel het missen van Visual Voicemail is wel jammer.

Denken jullie dat ik er goed aan doe voor deze deal van Tele2 te gaan? Met onder andere het zicht op de mogelijke fusie met T-mobile. Ik woon in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:40

basdej

OutSystems Consultant

Mandarijntje schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:55:
[Afbeelding]

Zit er over te denken 20GB en 100 min/sms voor €15,- per maand af te sluiten. Wel een abbo voor 2 jaar dan.
Ik zit nu alleen nu al zo'n 6 jaar bij KPN wat me goed bevalt. (4GB en 200 min/sm voor €15,50)

Ik ben niet veel in het buitenland dus dat ik in Duitsland slechte ontvangst zou hebben vind ik niet heel erg, maar ik vermoed dat dit met een fusie met T-mobile juist gaat verbeteren?

Denken jullie dat ik er goed aan doe voor deze deal van Tele2 te gaan? Met onder andere het zicht op de mogelijke fusie met T-mobile. Ik woon in Amsterdam.
Nice! heb gelijk mijn 20gb/100 min van 20 euro kunnen verlagen naar 16 euro p/m :) Ik ben over het algemeen heel tevreden over tele2. Hun 4g netwerk is (in de randstad) echt super.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
Mandarijntje schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:55:
[Afbeelding]

Ik zit nu al zo'n 6 jaar bij KPN wat me goed bevalt. (4GB en 200 min/sm voor €15,50)

Als de fusie doorgaat gaan in alle waarschijnlijkheid Tele2 klanten over op het T-Mobile netwerk of ze gaan in het begin roamen op het T-Mobile, het is nog afwachten of de fusie überhaupt doorgaat. Sowieso waar T-Mobile geen dekking heeft en Tele2 wel, worden de Tele2 masten omgezet naar T-Mobile.

In Nederland is Tele2 in mijn geval gewoon super (ik heb zelf onbeperkt), als ik het vergelijk met 3 jaar geleden en nu heb ik overal 4g waar ik het nodig heb.
Heb alleen soms nog wel eens last in een tunnel als ik met de trein reis (maar dat heeft volgens mij elke provider wel last van).

Je kunt altijd eerst een maandelijks opzegbaar nemen, bevalt het? kan je hem overzetten naar langer voor een lagere prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-11-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:12:
[...]

Als de fusie doorgaat gaan in alle waarschijnlijkheid Tele2 klanten over op het T-Mobile netwerk of ze gaan in het begin roamen op het T-Mobile, het is nog afwachten of de fusie überhaupt doorgaat. Sowieso waar T-Mobile geen dekking heeft en Tele2 wel, worden de Tele2 masten omgezet naar T-Mobile.

In Nederland is Tele2 in mijn geval gewoon super (ik heb zelf onbeperkt), als ik het vergelijk met 3 jaar geleden en nu heb ik overal 4g waar ik het nodig heb.
Heb alleen soms nog wel eens last in een tunnel als ik met de trein reis (maar dat heeft volgens mij elke provider wel last van).

Je kunt altijd eerst een maandelijks opzegbaar nemen, bevalt het? kan je hem overzetten naar langer voor een lagere prijs.
gewoon wederzijds roamen.. immers waar Tmobile te kort schiet kan Tele2 dat op vangen, en omgekeerd zonder meteen het hele netwerk in elkaar te vlechten...
en dan is het nog afwachten wat er verder gaat gebeuren.. moeten ze nog spectrum terug geven of niet ....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:18:
[...]

gewoon wederzijds roamen.. immers waar Tmobile te kort schiet kan Tele2 dat op vangen, en omgekeerd zonder meteen het hele netwerk in elkaar te vlechten...
en dan is het nog afwachten wat er verder gaat gebeuren.. moeten ze nog spectrum terug geven of niet ....
Dat is dus nog afwachten.. we zullen zien, eind deze maand horen we wat van de autoriteiten en dan zien we hoe het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:29:
[...]

Dat is dus nog afwachten.. we zullen zien, eind deze maand horen we wat van de autoriteiten en dan zien we hoe het gaat worden.
Daar wacht ik ook nog met smart op.. want als dat mag sluit ik mn nieuwe abbo mooi bij Tele2 af voor 25,- ipv bij tmobile voor 35 :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
neeecht schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:32:
Wat is dit nou? Belofte van 5G?
Als Google of Apple besluit mee te bieden op de oude en nieuwe frequenties hebben ze helemaal niets bij Tele2/T-Mobile.

Dit kan je alleen beloven als er een partij kartel is.
Nee hoor. De meeste huidige frequenties zijn in 2012 voor 17 jaar geveild.
Alleen de nieuwe 5g ruimte op 700 moet geveild en dan gaan de 2100 banden ook.
Als ze helemaal niks binnenhalen hebben ze nog best een stapel frequenties om een eerte 5G dienst neer te zetten. Oa 800 900 1800 2600.
Je moet er niet van staan te kijken als na de fusie een deel van de TMob 900/1800/2680 of de Tele2 800/2600 snel uitgaat en er een eerste 5giets gaat verschijnen.
Het verschil tussen 4G en 5G zit hem ook deels in het toepassen van een aantal vernieuwingen die TMobile al(deels of volledig)binnen hun 4G net had
geimplementeerd. Zoals ver doorgedreven carrieraggregatie, hoge modulaties met 256qam, MIMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Schrudde
700/1400/2100 mogelijk 3500 MHz en later boven de 6 GHz.
Dus ja, als Google er zin in heeft, want zoveel geld hebben ze, gewoon zin is is genoeg.
Dan kunnen ze de frequenties kopen en het netwerk van de verliezende partij overkopen,
Kan ook KPN of Vodafone zijn natuurlijk.

En als ze nu al '5G' kunnen doen, waarom niet nu meteen dan?
Zal wel niet mogen nog en/of bepaalde frequenties horen er toch bij om het 5G te noemen.

En na de fusie zal niets uit gaan, dat wordt gewoon samengevoegd.
Dat is al vanaf dag één de bedoeling geweest, niet voor niets doen ze al bijna vanaf dag één aan site sharing.

Kwa concurrentie zal het weinig uitpakken.
Het is wachten tot de eerste echte nieuwe data verslindende service uitkomt voor mobiel en dan pas gaan we zien.

Zoals de wereld nu is, zal 4G genoeg blijven voor de komende 10-20 jaar.
Maar vroeger was het wachten op sneller internet voordat je iets ermee kon doen.
Nu is het andersom om, straks hebben we eerst veel data en daarop worden hopelijk leuke nieuwe dingen ontwikkeld. Maar die zijn er nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Oh zo. Welliswaar worden die banden vaak voor 5G genoemd maar de technologie is waarschijnlijk bandneutraal
De meeste chips kunnen nu ooknde meeste technologien op alle banden aan die ze ondersteunen en de oude banden ondersteunen ze voor 2g/3G/4g.
Van T-Mobile werd met 4G ook gezegd dat het mislopen van de in Europa primaire 800 een enorm ding zou zijn. Maar nu hebben ze het gewoon in 900 aangezet in de oude 1G gsm band. Vrijwel niemand merkt dat

En waarom nu niet? Softwarelicentie duur standaard wat pril. En ze gebruiken de meete ruimte al. Je wil goed beginnen met ook een lage band voor indoordekking. Dan is het handig te wachten tot ze de netten kunnen ontdubbelen.
Ik verwacht het eigenlijk ook wel reedelijk vlot. Al was t maar omdat iemand de eerste wil zijn. Licenties zijn technologieneutraal tegenwoordig.

[ Voor 28% gewijzigd door Schrudde op 04-11-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

En ook voor Tele2 is de laatste maandelijkse update weer te bekijken op 4gmasten.nl

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@The_Wireless_Guy Tele2 lijkt me dit keer de provider met de minsten veranderingen (11). Is hier een reden voor? of was er dit keer minder gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Hebben meer mensen die onbeperkt internet hebben in plaats van 5 GB nu 12 GB per dag (zonder bij te bestellen). Het gebeurt niet dagelijks, maar soms ging ik over die 5gb heen maar de afgelopen maand geen een keer. In de MijnTele2 app ligt mijn dagelijkse limiet nu al een week achter elkaar op 12gb, zonder 1x extra internet te hebben gekocht. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stijnvbml schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:14:
Hebben meer mensen die onbeperkt internet hebben in plaats van 5 GB nu 12 GB per dag (zonder bij te bestellen). Het gebeurt niet dagelijks, maar soms ging ik over die 5gb heen maar de afgelopen maand geen een keer. In de MijnTele2 app ligt mijn dagelijkse limiet nu al een week achter elkaar op 12gb, zonder 1x extra internet te hebben gekocht. Meer mensen?
Hier gewoon 5gb het limiet in de app, ben er nog niet overheen gegaan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pS3GqpYHLFZ8JLU3MdGmQvV8/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58

ikt

:( :( :(

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/91242727-b6f2-4014-a7eb-016ad5f235cf.png

Naja, dan maar PayPal proberen te overtuigen 2FA er vanaf te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ikt schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:56:

[Afbeelding]

Ik heb net hetzelfde riedeltje gehad. Ze 'zouden er voor zorgen dat het eraf gaat' maar niets is minder waar. Wederom PayPal maar bellen om SMs verificatie eraf te halen. Meneer aan de lijn gaf aan dat 'ze er mee bezig zijn maar dat een datum nog onbekend is''

Edit: Werkte dus niet. Wederom PayPal gebeld en 2FA uit laten zetten. Nu heb ik mijn werkmobiel geregistreerd aan mijn account voor 2FA (Vodafone)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 06-11-2018 10:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55
ikt schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:56:

[Afbeelding]

Heb dit probleem zelf ook, en al eens geprobeerd te traceren. De SMS komt inderdaad het Tele2 netwerk niet binnen.

Heb dit ook al gemeld bij PayPal, maar kom er niet echt verder.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 20:48
Zijn er meer mensen die mijn ervaring delen?
reis (bijna) dagelijks tussen Amsterdam Muiderpoort en Utrecht CS. Heb de afgelopen dagen echt bizar slechte verbinding. Bij Abcoude (tunneltje) was dit altijd al het geval, maar zit grote stukken van de route op 3G (zelfs op bijvoorbeeld Amstel).
Ik heb een iPhone 6S (iOS 12.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Bij mij gebeurd het ook dat ik op een gegeven moment in de trein switch van 4G naar 3G. Even je telefoon op vliegtuig modus zetten en daarna zal het, als het goed is, weer naar 4G gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
polopolo150 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:15:
Bij mij gebeurd het ook dat ik op een gegeven moment in de trein switch van 4G naar 3G. Even je telefoon op vliegtuig modus zetten en daarna zal het, als het goed is, weer naar 4G gaan. :)
heb ik 6 keer geprobeerd, maar zonder resultaat deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Best een nette Tele2 deal via Ibood op dit moment voor liefhebbers.

http://www.ibood.com/nl/n...r-tele2-simonly-10gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

monsieurpinot schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:54:
reis (bijna) dagelijks tussen Amsterdam Muiderpoort en Utrecht CS. Heb de afgelopen dagen echt bizar slechte verbinding. Bij Abcoude (tunneltje) was dit altijd al het geval, maar zit grote stukken van de route op 3G (zelfs op bijvoorbeeld Amstel).
Sinds wanneer merk je dat?
polopolo150 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:15:
Op welk treintraject heb je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Op zo'n beetje alle trein trajecten. Op mijn iPhone SE gebeurde het af en toe en op mijn oneplus 6 gebeurd het meerdere keer per reis. Maar uit conclusie van deze topic blijkt dat ook echt aan het toestel te liggen. Oneplus heeft het helaas nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:40

basdej

OutSystems Consultant

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:50:
[...]

Sinds wanneer merk je dat?

[...]

Op welk treintraject heb je dat?
Hier op mijn oneplus 6 ook continue als ik in de trein/metro zit. Gaat over naar 4g en dan is de verbinding super traag. Vliegtuigmodus aan en uit en het werkt weer via 4g

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
heb 't niet helemaal helder voor ogen, maar in ieder geval eind vorige week/begin deze week. Dacht eerst dat 't wellicht met iOS 12.1 icm tele2 te maken zou kunnen hebben, maar die update heb ik volgens mij al iets eerder uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-09 08:42
Precies de reden die ik heb opgegeven tijdens mijn 14 dagen bedenktijd bij Tele2; ze konden zich er niet in vinden en hadden dit niet eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Als je om wat voor reden terugvalt naar 3G tijdens een datasessie dan blijf je op 3G ook als je weer in goede 4G dekking zit. Teruggaan naar Tele2 4G lukt pas als de 3G datasessie is beëindigd. Als je dat merkt wil de truc met vliegtuigstand wel eens helpen om je weer terug te krijgen op 4G.

Er zitten tussen Muiderpoort en Utrecht eigenlijk genoeg masten. Er zou er nog een bij moeten komen bij Baambrugge maar die is nog niet gerealiseerd. Wordt sinds kort deels gecompenseerd door nieuwe mast langs A2 t.h.v. Baambrugge. Gemiddelde signaalsterkte nabij Amstelstation is goed dus als je daar nog op 3G zit komt dat door bovenstaande.

Tijdelijke slechtere ervaring kan natuurlijk ook door een mast in storing komen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:26:
[...]

Als je om wat voor reden terugvalt naar 3G tijdens een datasessie dan blijf je op 3G ook als je weer in goede 4G dekking zit. Teruggaan naar Tele2 4G lukt pas als de 3G datasessie is beëindigd. Als je dat merkt wil de truc met vliegtuigstand wel eens helpen om je weer terug te krijgen op 4G.

Er zitten tussen Muiderpoort en Utrecht eigenlijk genoeg masten. Er zou er nog een bij moeten komen bij Baambrugge maar die is nog niet gerealiseerd. Wordt sinds kort deels gecompenseerd door nieuwe mast langs A2 t.h.v. Baambrugge. Gemiddelde signaalsterkte nabij Amstelstation is goed dus als je daar nog op 3G zit komt dat door bovenstaande.

Tijdelijke slechtere ervaring kan natuurlijk ook door een mast in storing komen oid.
Wanneer eindigt een "datasessie" zonder vliegtuigstand aan en uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

makreel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:59:
[...]

Wanneer eindigt een "datasessie" zonder vliegtuigstand aan en uitzetten?
Kan door allerlei redenen zijn, netwerk kan bijv. datasessie ook na x-tijd afkappen, dat is een heel dynamisch proces waar je niet echt een stramien in kunt vinden. Maar de vliegtuig stand kan het oor forceren maar zet weer niet te snel aan want dan zou je toestel zo maar weer oude sessie weer kunnen oppakken, altijd paar volle seconden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:26:
[...]

reis al 11 jaar op dit traject, waarvan de laatste paar jaar bij tele2, maar dit van de laatste dagen heb ik nog niet meegemaakt, begin bijna te twijfelen of er iets mis is met m'n telefoon (spotify hapert ook op veel momenten))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
monsieurpinot schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:30:
[...]

reis al 11 jaar op dit traject, waarvan de laatste paar jaar bij tele2, maar dit van de laatste dagen heb ik nog niet meegemaakt, begin bijna te twijfelen of er iets mis is met m'n telefoon (spotify hapert ook op veel momenten))
Ik gebruik Spotify in de auto maar heb dat ook wel eens. En ik zit niet bij tele2. Zou best kunnen dat Spotify dan even een dipje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik ga over op Tele2 met nummerbehoud is nu in aanvraag van mijn en mij vrouw met de Galaxy S8+. T-Mobile vind ik duur voor alles onbeperkt. Ik heb zelf voor €25 Alles Onbeperkt voor 2 jaar contract. Mijn vrouw heeft voor €18 10GB met Onbeperkt bellen wij krijgen 9GB per maand in de EU internet.

Ik hoor dat alleen in de trein soms de verbinding weg valt heeft iemand hier last van? Wij gaan toch niet met de trein. Ik hoor dat Tele2 haar eigen 4G lijn gebruikt en alleen 3G is van T-Mobile

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 09-11-2018 20:04 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 22:05
Van der Berg schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:02:
Ik ga over op Tele2 met nummerbehoud is nu in aanvraag van mijn en mij vrouw met de Galaxy S8+. T-Mobile vind ik duur voor alles onbeperkt. Ik heb zelf voor €25 Alles Onbeperkt voor 2 jaar contract. Mijn vrouw heeft voor €18 10GB met Onbeperkt bellen wij krijgen 9GB per maand in de EU internet.

Ik hoor dat alleen in de trein soms de verbinding weg valt heeft iemand hier last van? Wij gaan toch niet met de trein. Ik hoor dat Tele2 haar eigen 4G lijn gebruikt en alleen 3G is van T-Mobile
Wegvallende verbindingen in de trein (en elders) kunnen bij elke provider voorkomen, Tele2 zal geen 100% perfecte 4G+ dekking op alle treintrajecten kunnen bieden en andere providers kunnen dat ook niet. Op een treintraject kan provider A weer beter werken dan Tele2, maar dat kan even verderop weer precies omgekeerd zijn.

De Tele2 3G ervaring (op het T-Mobile netwerk) zal wel slechter zijn dan wanneer je direct bij T-Mobile klant bent, echter zal dit afhankelijk van waar je komt niet meer zo vaak gebeuren. Als huidig T-Mobile klant zou ik me hier dus geen zorgen om maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 17:15
Van der Berg schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:02: Ik hoor dat alleen in de trein soms de verbinding weg valt heeft iemand hier last van? Wij gaan toch niet met de trein. Ik hoor dat Tele2 haar eigen 4G lijn gebruikt en alleen 3G is van T-Mobile.
Correct, tele2 heeft alleen een eigen 4g netwerk. Daar zitten 1,2 miljoen klanten op. Op de netwerken van de andere providers kunnen 4 tot 5 miljoen gebruikers zich aanmelden. Je zal daar als klant de verbindingen met veel meer klanten moeten delen. Daarom heeft Tele2 maar 3500 sites, voda/kpn zo'n 1000 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik reed weer eens Duitsland in.
Willkommen! Pop Quiz: Nennen Sie 5 deutsche klassische Komponisten. Scrollen Sie nach unten für die Antwort. Je bent in Duitsland (en dus binnen Europa) en dat betekent dat je kunt internetten, bellen en sms’en vanuit je gebruikelijke bundel. Bij databundels vanaf 10GB geldt een datalimiet van 9GB. Je betaalt daarna € 0.01 per MB en € 0.25 per minuut/sms. Het noodnummer 112 is gratis. Check voor meer informatie www.tele2.nl/buitenland Wir bleiben in Kontakt, Tele2. PS: Bach, Händel, Beethoven, Schumann, Mendelssohn, Brahms, Wagner, Strauss…

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb nu via T-Mobile overal 4G zelfs tot in dorpen. Met Tele2 heb ik dus overal 4G verbinding. Heeft iemand ervaring met Tele2 onbeperkt internet pakket? Ik hoor per dag 5GB? Hebben jullie over 4G?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 21:41

Dxue

PSN:EvilDrunk

Van der Berg schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:04:
Ik heb nu via T-Mobile overal 4G zelfs tot in dorpen. Met Tele2 heb ik dus overal 4G verbinding. Heeft iemand ervaring met Tele2 onbeperkt internet pakket? Ik hoor per dag 5GB? Hebben jullie over 4G?
er is geen harde limiet, er is een zachte limiet van 5 en daarna moet je een bericht sturen voor 1 erbij, dit kan je onbeperkt doen (en staat als het goed is overal in dit topic)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van der Berg schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:04:
Dat limiet van 5GB is niet écht een limit maar meer een soort misbruikfilter.
Je kan dat limit namelijk onbeperkt ophogen met een GB door een gratis SMS te sturen als je pakketje "op" is.
Gematigd irritant maar ik snap ook wel dat ze niet willen dat iedereen die simkaarten in een 4G modem gaat steken en gewoon als thuis-internet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Eigenlijk zouden ze je na die 5GB gewoon moeten speedcappen op 1 of 2 mbits... tot je weer een aanvuller vraagt voor 1GB op de maximaal haalbare snelheid :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
SMSfreakie schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:06:
Eigenlijk zouden ze je na die 5GB gewoon moeten speedcappen op 1 of 2 mbits... tot je weer een aanvuller vraagt voor 1GB op de maximaal haalbare snelheid :)
Dat doet T-mobile wel geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

SMSfreakie schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:06:
er was toch ook zo een script dat dat automagisch kon doen, dat sturen van het smsje?

edit: guysp in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie"

tasker kan het.

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 12-11-2018 18:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
franssie schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:50:
[...]

er was toch ook zo een script dat dat automagisch kon doen, dat sturen van het smsje?
sms kan je wel automatiseren dacht ik ja...

zolang Tele2 netjes per SMS een melding doet dat het tijd wordt voor een aanvullertje over bv 250MB kan je daar wel een autoresponder op knutselen.. :P

helaas moet ik het nog even tot 1-3 uitzingen bij Tmobile.. waar het niet per SMS aan gevuld kan worden :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50

RobertowNL

For your gear!

Devian schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:
[...]

Heb dit probleem zelf ook, en al eens geprobeerd te traceren. De SMS komt inderdaad het Tele2 netwerk niet binnen.

Heb dit ook al gemeld bij PayPal, maar kom er niet echt verder.
Blijft erg vervelend dit probleem. Waar ik er eerst af en toe last van had is het nu constant.

Hoop dat dit bij beide partijen snel op de agenda komt te staan.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Nu online
@monsieurpinot en @polopolo150
Ik heb er op zitten letten en merk ook dat m'n telefoon moeite heeft met bereik in de trein (voornamelijk traject Utrecht - Amsterdam). Op het perron op Utrecht CS vaak geen bereik, terwijl ik daar eerst toch minimaal 3G had. Rond de Arena in Amsterdam valt het netwerk vaak ook helemaal weg - geen service. En, vanuit Utrecht gezien, vlak voor Abcoude ook vaak geen service. Hier heb ik overigens meer last van op m'n Xiaomi Mi A2 Lite dan op m'n iPhone 5s, maar op beide toestellen is het beduidend slechter dan pakweg 2,5 maand terug.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:31
Gisteren belde m'n collega me. Geen SMS of melding gehad dat ik gebeld ben. Geen oproep gemist. Niks. Ik was gewoon in gebied waar ik bereik had. Ze kreeg meteen voicemail.

Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
driedees schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:39:
Ik heb er op zitten letten en merk ook dat m'n telefoon moeite heeft met bereik in de trein (voornamelijk traject Utrecht - Amsterdam). Op het perron op Utrecht CS vaak geen bereik, terwijl ik daar eerst toch minimaal 3G had. Rond de Arena in Amsterdam valt het netwerk vaak ook helemaal weg - geen service. En, vanuit Utrecht gezien, vlak voor Abcoude ook vaak geen service. Hier heb ik overigens meer last van op m'n Xiaomi Mi A2 Lite dan op m'n iPhone 5s, maar op beide toestellen is het beduidend slechter dan pakweg 2,5 maand terug.
Die Arena merk ik ook (was eerder echt niet zo volgens mij). Gaat de laatste dagen wel iets beter. Utrecht CS sowieso een ramp :O. Krijg morgen m'n bestelde Mi A2 binnen, dus volgende week daar maar eens mee testen i.p.v. huidige iPhone 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

2Swift schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:16:
Gisteren belde m'n collega me. Geen SMS of melding gehad dat ik gebeld ben. Geen oproep gemist. Niks. Ik was gewoon in gebied waar ik bereik had. Ze kreeg meteen voicemail.

Iemand dit eerder gehad?
Bereik hebben en bereikbaar zijn zijn twee verschillende dingen. Je kan vol bereik hebben maar als het netwerk niet weet waar je toestel is dan ben je niet bereikbaar. Als er dan gebeld wordt kan het netwerk jouw toestel niet vinden en zal je telefoon bij inkomend gesprek niet overgaan en meteen naar de voicemail gaan.

Als de beller dan geen bericht inspreekt wordt er ook gen voicemail notificatie uitgestuurd worden, die zou e trouwens niet meteen bereiken want het netwerk weet niet waar je toestel zich bevindt.

Dit zijn omstandigheden zie in elk mobiel netwerk zich kunnen voordoen.

Korte uitleg:
Als je je toestel aanzet zoekt toestel/sim het eigen netwerk, doet een authenticatie en zal opdracht krijgen over x tijd een location update te doen, door zo'n location update weet het netwerk dat toestel nog aan staat en waar het is. Mist het netwerk zo'n location update dan gaat het ervan uit dat het toestel is uitgezet.
andere mogelijkheid is dat je bent verplaatst en je nieuwe locatie niet is doorgegeven aan het netwerk. Netwerk gaat dan bij in verkeerde gebied bij inkomend gesprek je proberen te vinden met het zelfde resultaat, niet gevonden meteen naar voicemail.

Weet je dat je zoiets hebt meegemaakt, zet je toestel dan even uit en weer aan(geen restart en geen vliegtuigmodus gebruiken) om weer een verse aanmelding te forceren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 21:41

Dxue

PSN:EvilDrunk

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:40:
[...]

Bereik hebben en bereikbaar zijn zijn twee verschillende dingen. Je kan vol bereik hebben maar als het netwerk niet weet waar je toestel is dan ben je niet bereikbaar. Als er dan gebeld wordt kan het netwerk jouw toestel niet vinden en zal je telefoon bij inkomend gesprek niet overgaan en meteen naar de voicemail gaan.

Als de beller dan geen bericht inspreekt wordt er ook gen voicemail notificatie uitgestuurd worden, die zou e trouwens niet meteen bereiken want het netwerk weet niet waar je toestel zich bevindt.

Dit zijn omstandigheden zie in elk mobiel netwerk zich kunnen voordoen.

Korte uitleg:
Als je je toestel aanzet zoekt toestel/sim het eigen netwerk, doet een authenticatie en zal opdracht krijgen over x tijd een location update te doen, door zo'n location update weet het netwerk dat toestel nog aan staat en waar het is. Mist het netwerk zo'n location update dan gaat het ervan uit dat het toestel is uitgezet.
andere mogelijkheid is dat je bent verplaatst en je nieuwe locatie niet is doorgegeven aan het netwerk. Netwerk gaat dan bij in verkeerde gebied bij inkomend gesprek je proberen te vinden met het zelfde resultaat, niet gevonden meteen naar voicemail.

Weet je dat je zoiets hebt meegemaakt, zet je toestel dan even uit en weer aan(geen restart en geen vliegtuigmodus gebruiken) om weer een verse aanmelding te forceren......
kijk weer wat geleerd. wat ik dan erg vaak heb in het oosten van het land is dat mijn 1e telefoontje na een lange tijd niet te hebben gebeld, niet overgaat en de lijn als het ware niet verbonden is. poging 2 gaat dan vaak wel super snel. blijkbaar gaat de telefoon aan de andere kant soms wel over, want ik heb weleens dat als poging 1 niet werkt ik niet toe kom aan poging 2 om wat voor reden dan ook en ik ineens word terug gebeld, met de melding dat ik had gebeld. Erg vreemd aangezien mijn telefoon nooit heeft aangegeven dat er verbinding is gemaakt en de verbinding automatisch is verbroken.
Weet je toevallig wat hier de euvel van is? heb ik sinds ik van vodafone naar tele2 ben gegaan en heb ik last van op zowel mijn oude sony z3c en nieuw sony xz2c.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-09 13:53
De negatieve ervaringen in de trein herken ik helaas. Utrecht CS is een drama, maar ook andere plekken zijn minder dan eerder. Getest op een iPhone SE met unlimited abbo. Als ik een hotspot maak via usb valt het erg vaak weg of is de verbinding traag

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dxue schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:53:
[...]

kijk weer wat geleerd. wat ik dan erg vaak heb in het oosten van het land is dat mijn 1e telefoontje na een lange tijd niet te hebben gebeld, niet overgaat en de lijn als het ware niet verbonden is. poging 2 gaat dan vaak wel super snel. blijkbaar gaat de telefoon aan de andere kant soms wel over, want ik heb weleens dat als poging 1 niet werkt ik niet toe kom aan poging 2 om wat voor reden dan ook en ik ineens word terug gebeld, met de melding dat ik had gebeld. Erg vreemd aangezien mijn telefoon nooit heeft aangegeven dat er verbinding is gemaakt en de verbinding automatisch is verbroken.
Weet je toevallig wat hier de euvel van is? heb ik sinds ik van vodafone naar tele2 ben gegaan en heb ik last van op zowel mijn oude sony z3c en nieuw sony xz2c.
Geen idee, niet overgaan kan in een SIP call wel eens liggen aan het niet meesturen van zg early media met de 180;RINGING, sommige toestellen kunnen dan zelf de overgangstoon afspelen anderen doen dat weer niet.
Het gebelde nummer is dan wel overgegaan en heeft je inkomend gesprek wel gezien(de INVITE heeft het gebelde nummer wel bereikt) dus kan je terugbellen.het SIP protocol heeft nog wel eens iets andere invulling per netwerk waardoor dit kan ontstaan. Echte oorzaak kan alleen met een trace van het betreffende gesprek naar boven worden gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:32
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:09:
[...]

Geen idee, niet overgaan kan in een SIP call wel eens liggen aan het niet meesturen van zg early media met de 180;RINGING, sommige toestellen kunnen dan zelf de overgangstoon afspelen anderen doen dat weer niet.
Het gebelde nummer is dan wel overgegaan en heeft je inkomend gesprek wel gezien(de INVITE heeft het gebelde nummer wel bereikt) dus kan je terugbellen.het SIP protocol heeft nog wel eens iets andere invulling per netwerk waardoor dit kan ontstaan. Echte oorzaak kan alleen met een trace van het betreffende gesprek naar boven worden gehaald.
Bij het ontvangen van een 180 zonder SDP (early media) dient er locaal een RBT afgespeeld te worden. Een 180 met SDP zet een media pijp open en dan dient de verzender RBT of wat voor media dan ook af te spelen (als er in dat geval geen media pakketten ontvangen worden, dan zou ook locaal een RBT afgespeeld moeten worden). Maar in de praktijk wordt daar doorgaans een 183 met SDP voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Utrecht CS gaan ze op de perrons nog systemen aanleggen waar alle providers op inprikken, begreep ik.
Treinen wordt steeds meer n issue , de reflecterrnde isolerende coating op t glas blokkeert signaal. Dat is met de nieuwste treinen nog verergerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:24:
[...]
:O. Krijg morgen m'n bestelde Mi A2 binnen, dus volgende week daar maar eens mee testen i.p.v. huidige iPhone 6s.
Dat is dan weer jammer. Met de Iphone6 belde je snel en HD over het 4G netwerk. Met de Mi krijg je een terugval naar 3G van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Nu online
monsieurpinot schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:24:
Krijg morgen m'n bestelde Mi A2 binnen, dus volgende week daar maar eens mee testen i.p.v. huidige iPhone 6s.
Ben benieuwd hoe het bereik dan op je Mi A2 gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
https://www.totaaltv.nl/n...me-tmobile-niet-doorgaat/

https://www.telecompaper....andige-aanbieder--1269598

Was wel te verwachten dat ze met zo iets gingen komen

[ Voor 55% gewijzigd door SMSfreakie op 18-11-2018 13:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 10:28
In aanvulling op hierboven.
Directeur Tele2: Nederlandse tak kan niet zelfstandig overleven
Voor Tele2 is het overgenomen worden of failliet gaan

Ik schrik er wel een klein beetje van aangezien ik 1,5 week geleden een mooie aanbieding voor 2 jaar heb afgesloten bij Tele2. (15 euro, 20GB en 100 min/sms)
Na 6 jaar KPN eindelijk een keer een overstap gemaakt zodat ik wat meer GB heb en dan nu deze berichtgeving.
Wat zal er gebeuren als een provider failliet gaat? Raak je dan je 06 nummer kwijt?

Mijn abbo is nog niet ingegaan en ik zit nog in de bedenktijd. Wat raden jullie aan? Laten ingaan voor 2 jaar of annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
T-Mobile en Tele2 doen er alles aan om de overname door te laten gaan. Dat wordt in je tweede nieuwspost onder het kopje "Wanhoopspoging" ook uitgelegd.

Ik maak me geen zorgen. Als je hiermee (bij wijze van spreken) slapeloze nachten gaat krijgen dan is verder kijken voor je gemoedsrust niet zo erg. Maar ik denk dat een MVNO (de providers zonder eigen netwerk) het nog moeilijker hebben dan een Tele2/T-Mobile. Vergeet niet dat Tele2, als ik het goed heb, rond de miljoen gebruikers heeft. Zulke cijfers hebben andere MVNO's niet eens. En die hebben vaak een nog dunnere marge. Toch bestaan ze ook.

En joh. Anders doe je toch de prijzen omhoog?

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 18-11-2018 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
driedees schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:09:
[...]

Ben benieuwd hoe het bereik dan op je Mi A2 gaat zijn.
<offtopic>
haha, na 1 dag thuis spelen met die A2 was ik Android alweer zo zat dat ik 'm gelijk heb weggeven _/-\o_.
</offtopic>
Mandarijntje schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:04:
In aanvulling op hierboven.
Directeur Tele2: Nederlandse tak kan niet zelfstandig overleven
Voor Tele2 is het overgenomen worden of failliet gaan

Ik schrik er wel een klein beetje van aangezien ik 1,5 week geleden een mooie aanbieding voor 2 jaar heb afgesloten bij Tele2. (15 euro, 20GB en 100 min/sms)
Na 6 jaar KPN eindelijk een keer een overstap gemaakt zodat ik wat meer GB heb en dan nu deze berichtgeving.
Wat zal er gebeuren als een provider failliet gaat? Raak je dan je 06 nummer kwijt?

Mijn abbo is nog niet ingegaan en ik zit nog in de bedenktijd. Wat raden jullie aan? Laten ingaan voor 2 jaar of annuleren?
ik denk dat het meer wat roepen is i.v.m. die overname etc. Worden hoogstens overgenomen, maar failliet gaan.. Je kunt ook switchen naar een maandelijks opzegbaar abo (+ € 2,- p./m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mocht Tele2 nog bestaan in 2019 (dan mag ik pas weg bij tmobile :-) ga ik echt wel naar Tele2 als ik het zo bekijk..

gerust voor 2 jaar.. immers bij een faillissement worden de klanten toch wel overgebracht naar een andere aanbieder....

en anders ben ik mn nummer maar kwijt :P heb hem pas sinds 2002 dus :) who gives :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Dxue schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:09:
[...]

er is geen harde limiet, er is een zachte limiet van 5 en daarna moet je een bericht sturen voor 1 erbij, dit kan je onbeperkt doen (en staat als het goed is overal in dit topic)
De toelichting over het sms-en van “NOG 1GB” naar 1280 heb ik ook maar even aan de OP toegevoegd.

Hopelijk scheelt dat een paar de nu telkens terug kerende vragen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:25:
[...]

De toelichting over het sms-en van “NOG 1GB” naar 1280 heb ik ook maar even aan de OP toegevoegd.

Hopelijk scheelt dat een paar de nu telkens terug kerende vragen. ;)
Vermeld dan dat het voor een zakelijk abonnement anders is nl: 1GB EXTRA zie ook https://www.tele2.nl/zake...d-data-ook-echt-onbeperkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En om dan direct ook maar onnodige speculatie te voorkomen: alle telefoonnummers in Nederland zijn van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Bij een faillissement van Tele2 Nederland (of elke andere aanbieder) is de continuïteit van het gebruik van de nummers gewaarborgd. Dat zal ook iedere curator willen, het bedrijf is altijd meer waard als going concern dan als lege huls zonder abonnees.

Je zou eigenlijk nog eens verder moeten afpellen waarom Tele2 denkt dat het voortbestaan niet gewaarborgd is. Zelf geven ze vooral ook het niet makkelijk kunnen maken van combinatie-aanbiedingen aan, ikzelf merk ik dat vooral roaming de achilleshiel van Tele2 is. Dat zou ze wel eens veel geld kunnen kosten, ook al bieden ze alleen maar 3G aan het EU-buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Eindjeles
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Heeft hier iemand ervaring dat je daadwerkelijk bij moet betalen na langdurig gebruik (4 maanden) in het buitenland (EU) voor de resterende periode in het buitenland?

• Sorcerer8472
Bij een faillissement zal men proberen de dienst te laten draaien omdat anders klanten direct weglopen en de failliete boedel direct veel minder waard wordt, wat niet in het belang van de schuldeisers is.

T-Mobile heeft daarbij overigens wel een positie waarbij ze Tele2 in de houdgreep hebben met 3G-roaming enzo. Zou spannend zijn om te kijken wat er zou gebeuren dan.

Wat betreft roaming in het buitenland: sowieso is het een groot nadeel dat ze geen inbound roaming hebben nu, of nauwelijks iig, waardoor hun kosten in het buitenland hoger zijn dan die van de andere providers (vaak worden inbound+outbound minuten tegen elkaar weggestreept en wordt er dan betaald wat er overblijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Voor wie de Black Friday deals van Tele2 zoekt:

https://www.tele2.nl/mobiel/blackfriday/

Via de homepage kom je er niet en de notificatie email brengt je naar de homepage. Nu zijn het slechts een paar telefoons die tijdelijk iets goedkoper zijn. Verder niets. Dus niet echt spannend.

Wie trouwens wil verlengen kan beter bellen. Afhankelijk van de maand en je vorige contract krijg je dan nog wel eens 1,- tot 3,- extra korting op een simonly.

[ Voor 22% gewijzigd door ucsdcom op 23-11-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Mailtje van Tele2 ontvangen (verbruik 166gb):

Afgelopen maand heb je extreem veel data gebruikt in vergelijking tot een gemiddelde klant met een Unlimited bundel. Waarschijnlijk had je geen idee, maar jouw verbruik is zelfs zo hoog, dat het invloed kan hebben op de gebruikservaring van onze andere klanten. Uiteindelijk heeft dat ook weer invloed op jouw ervaring van ons netwerk. En dat moeten we niet hebben natuurlijk ☹.

Om dat te voorkomen, leggen we je graag uit wat de regels zijn bij dataverbruik. Zo kun je ook in de toekomst snel en zonder zorgen Unlimited bellen en internetten.

Wat zijn de spelregels voor dataverbruik?
Om je de beste 4G-ervaring te kunnen bieden, hebben we een paar spelregels:
• De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een wireless router of dongle.
• Het is bedoeld voor individueel gebruik - dus niet als hotspot voor anderen - en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
• Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.

Dus, als het even kan, let je dan een beetje op je datagebruik de komende tijd? Zo houden we het voor iedereen leuk ☺!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchpulp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 18:59
Ik krijg en negeer die mail elke maand. Gebeurt nauwelijks dat ik boven de 5gb per dag zit en een sms moet sturen dus snap niet dat ik die mail krijg. Dan moeten ze maar niet adverteren met een onbeperkt abonnement.
makreel schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:28:
Mailtje van Tele2 ontvangen (verbruik 166gb):

Afgelopen maand heb je extreem veel data gebruikt in vergelijking tot een gemiddelde klant met een Unlimited bundel. Waarschijnlijk had je geen idee, maar jouw verbruik is zelfs zo hoog, dat het invloed kan hebben op de gebruikservaring van onze andere klanten. Uiteindelijk heeft dat ook weer invloed op jouw ervaring van ons netwerk. En dat moeten we niet hebben natuurlijk ☹.

Om dat te voorkomen, leggen we je graag uit wat de regels zijn bij dataverbruik. Zo kun je ook in de toekomst snel en zonder zorgen Unlimited bellen en internetten.

Wat zijn de spelregels voor dataverbruik?
Om je de beste 4G-ervaring te kunnen bieden, hebben we een paar spelregels:
• De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een wireless router of dongle.
• Het is bedoeld voor individueel gebruik - dus niet als hotspot voor anderen - en alleen voor consumenten – dus niet voor zakelijke klanten.
• Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk. Denk hierbij aan het dag en nacht laten doorlopen van zware downloads of streaming content.

Dus, als het even kan, let je dan een beetje op je datagebruik de komende tijd? Zo houden we het voor iedereen leuk ☺!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Als ik 100 gb verbruik krijg ik die mail niet, kennelijk zit de trigger er tussenin
dutchpulp schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:44:
Ik krijg en negeer die mail elke maand. Gebeurt nauwelijks dat ik boven de 5gb per dag zit en een sms moet sturen dus snap niet dat ik die mail krijg. Dan moeten ze maar niet adverteren met een onbeperkt abonnement.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
driedees schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:39:
Ik ervaar hetzelfde met mijn Galaxy S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Nu online
Vanochtend proef op de som genomen en m'n iPhone 5S weer eens meegenomen tussen Utrecht CS en Amsterdam Zuid. Alleen op het stuk verzonken spoor bij Abcoude even geen bereik, voor de rest de hele tijd bruikbaar 4G signaal. Op het perron van Utrecht CS geen topbereik, maar wel signaal en bij de Cruijff Arena deed 4G het.

Vanmiddag weer even kijken, maar ik vrees toch dat de Mi A2 Lite het gewoon minder goed doet.

[ Voor 35% gewijzigd door driedees op 26-11-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

driedees schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:42:
Vanochtend proef op de som genomen en m'n iPhone 5S weer eens meegenomen tussen Utrecht CS en Amsterdam Zuid. Alleen op het stuk verzonken spoor bij Abcoude even geen bereik, voor de rest de hele tijd bruikbaar 4G signaal. Op het perron van Utrecht CS geen topbereik, maar wel signaal en bij de Cruijff Arena deed 4G het.

Vanmiddag weer even kijken, maar ik vrees toch dat de Mi A2 Lite het gewoon minder goed doet.
Ik ken het traject niet maar je plek in de trein maakt ook nog verschil, zit nog al eens met G-Nettrack te pielen in de trein en dan is de ontvangen signaal sterkte beneden in een VIRM dubbeldekker meetbaar slechter dan bovenin de dubbeldekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Nu online
Interessant @The_Wireless_Guy, dank. Ik zit eigenlijk het vaakst bovenin, vanochtend echter niet. En toen had ik dus beter bereik met de iphone. Concreet: op iphone valt streaming media (audio of video) niet weg, op die A2 Lite wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

driedees schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:35:
Interessant @The_Wireless_Guy, dank. Ik zit eigenlijk het vaakst bovenin, vanochtend echter niet. En toen had ik dus beter bereik met de iphone. Concreet: op iphone valt streaming media (audio of video) niet weg, op die A2 Lite wel.
A2 Lite klinkt als een budget model, bij goedkopere modellen wil wel eens minder geld besteed worden aan antennes dan bij high end modellen mogelijk dat dat een verschil maakt. Of dat hier ook zo is weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driedees
  • Nu online
Het is inderdaad een goedkopere versie, had er helemaal niet bij stil gestaan dat die bezuiniging ergens vandaan moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://www.beurs.nl/nieu...op-tele2-nederland-media/ Ben benieuwd, deze week horen we wat de uitslag zal zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-11-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:48
hmmm wel jammer. Zit je weer met 3 mobiele providers.. en in belgie willen ze juist nu naar 4 omdat met 3 te weinig concurrentie zou zijn...

Dat ze die goedkeuring krijgen, oke dat kan.

Maar dat ze die ook krijgen zonder ook maar een enkele remedie, dat vind ik toch best wel verrassend.

[ Voor 35% gewijzigd door fl2001 op 26-11-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als Tele2 gebruikers hierdoor op de masten van T-Mobile mogen met 4G netwerk vind ik het prima :) Zit nu namelijk te twijfelen of ik wel bij Tele2 wil blijven met hun matige dekking.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The_Wireless_Guy schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:44:
[...]

A2 Lite klinkt als een budget model, bij goedkopere modellen wil wel eens minder geld besteed worden aan antennes dan bij high end modellen mogelijk dat dat een verschil maakt. Of dat hier ook zo is weet ik niet.
Mijn Galaxy s7 heb ik hetzelfde. Heb nog niks met gnetttrack kunnen doen. Ook rondom Utrecht Centraal op de sporen is het bereik een stuk slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en moet de Nederlandse overheid zich er dan ook nog eens over buigen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
SMSfreakie schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:48:
[...]

en moet de Nederlandse overheid zich er dan ook nog eens over buigen :?
Nee, als Brussel vrijdag OK geeft is het een done deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bartvries schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:08:
[...]

Nee, als Brussel vrijdag OK geeft is het een done deal.
hm, dan kan het dus vrij snel gaan al met al? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(jarig!)
Tsurany schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:18:
Als Tele2 gebruikers hierdoor op de masten van T-Mobile mogen met 4G netwerk vind ik het prima :) Zit nu namelijk te twijfelen of ik wel bij Tele2 wil blijven met hun matige dekking.
De combinatie van T-Mobile en Tele2 netwerk zou wel een bizar netwerk opleveren lijkt me. Als dit ook zo gaat werken straks. Hopelijk betekent de samenwerking ook vooruitgang qua volte en vowifi en ondersteuning voor meer devices zoals OnePlus.

Maar met de mogelijke voordelen ben ik toch vooral ook wel beetje bang voor de achteruitgang qua concurrentie en alles wat daarbij komt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
Kid_Stevie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:17:
[...]
Maar met de mogelijke voordelen ben ik toch vooral ook wel beetje bang voor de achteruitgang qua concurrentie en alles wat daarbij komt kijken.
Ja, de beurskoers van KPN is met 5% gestegen op de speculatie dat de deal door de EC wordt goedgekeurd. Betekend gewoon een prijsvechter minder. Dit is echt slecht nieuws voor concurrentie. Snel nog even een unlimited afsluiten voor 25 euro zo lang het nog kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(jarig!)
bartvries schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:04:
[...]

Ja, de beurskoers van KPN is met 5% gestegen op de speculatie dat de deal door de EC wordt goedgekeurd. Betekend gewoon een prijsvechter minder. Dit is echt slecht nieuws voor concurrentie. Snel nog even een unlimited afsluiten voor 25 euro zo lang het nog kan :)
Dat zegt idd al genoeg, ipv een sterke concurretie door de samenvoeging is het idd gewoon een concurrent en prijsvechter minder. Weer terug bij af met de nee-we-maken-echt-geen-prijsafspraken-prijzen. Hopelijk durft een andere vierde speler het aan op de markt, maar zal wel tijd duren voordat het ook weer het huidige niveau van Tele2 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kid_Stevie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:08:
[...]

Dat zegt idd al genoeg, ipv een sterke concurretie door de samenvoeging is het idd gewoon een concurrent en prijsvechter minder. Weer terug bij af met de nee-we-maken-echt-geen-prijsafspraken-prijzen. Hopelijk durft een andere vierde speler het aan op de markt, maar zal wel tijd duren voordat het ook weer het huidige niveau van Tele2 haalt.
Ik zie een vierde speler geen kans maken tenzij ze direct aan 5G gaan beginnen. Je gaat niet meer kunnen concurreren met partijen die al een landelijk 4G netwerk hebben tenzij je deels als virtual operator gaat werken terwijl je een eigen netwerk bouwt. Maar als je nu 4G aanlegt dan loop je eigenlijk al achter, tegen de tijd dat dit afgerond is moet je al op 5G zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Tsurany schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:18:
[...]

Ik zie een vierde speler geen kans maken tenzij ze direct aan 5G gaan beginnen. Je gaat niet meer kunnen concurreren met partijen die al een landelijk 4G netwerk hebben tenzij je deels als virtual operator gaat werken terwijl je een eigen netwerk bouwt. Maar als je nu 4G aanlegt dan loop je eigenlijk al achter, tegen de tijd dat dit afgerond is moet je al op 5G zitten.
Dat zei men ook over Tele2 en 4G. Nieuwe speler die alleen 4G doet...
Alleen is volgens z'n eigen directeur Tele2 geen levensvatbaar bedrijf meer nu. Dus tja :p
bartvries schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:04:
[...]

Beurskoersen op korte termijn zeggen niets over werkelijke kansen of werkelijke waarde, enkel over perceptie.

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-11-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dxue schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:53:
[...]

Exact dit heeft mijn vrouw ook, eerste telefoontje gaat heel vaak eerst naar VM en tweede keer direct erna wel meteen over :( Tele2 met iPhone 8, regio Eindhoven. Zelf zou ik er gek van worden maar zij vindt het zelf niet de moeite om ermee langs te gaan bij Tele2...

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 27-11-2018 13:37 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:36:
[...]

Exact dit heeft mijn vrouw ook, eerste telefoontje gaat heel vaak eerst naar VM en tweede keer direct erna wel meteen over :( Tele2 met iPhone 8, regio Eindhoven. Zelf zou ik er gek van worden maar zij vindt het zelf niet de moeite om ermee langs te gaan bij Tele2...
Een 1e gesprek die vrijwel meteen naar Voicemail gaat en een 2e er vlak na wel en een iPhone, dat klinkt enorm naar een per ongeluk geactiveerde Do Not Disturb functie. Die activeer je nl heel eenvoudig(te eenvoudig naar mijn mening)door het snelmenu naar boven te vegen en daar waar je duim of vinger eindigt zit de activatiebutton voor Do Not Disturb. Ik zie dit zo vaak ......

Kijk het eens na zou ik zeggen, hoef je echt voor naar Tele2 ;-)

Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7