Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:42:
[...]

Een 1e gesprek die vrijwel meteen naar Voicemail gaat en een 2e er vlak na wel en een iPhone, dat klinkt enorm naar een per ongeluk geactiveerde Do Not Disturb functie. Die activeer je nl heel eenvoudig(te eenvoudig naar mijn mening)door het snelmenu naar boven te vegen en daar waar je duim of vinger eindigt zit de activatiebutton voor Do Not Disturb. Ik zie dit zo vaak ......

Kijk het eens na zou ik zeggen, hoef je echt voor naar Tele2 ;-)
Ik snap niet wat je bedoelt eerlijk gezegd

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:47

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:47:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt eerlijk gezegd
Hier staat de uitleg van Apple:''Niet storen' gebruiken op uw iPhone, iPad of iPod touch'

Redacteur 4Gmasten.nl

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-02 15:13

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ken niet storen (gaat er bij mij automatisch op na 22:00u), maar kende de optie '2x bellen binnen 3 minuten gaat wel over' helemaal niet. Ga het eens bij haar checken, dank je wel.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-02 20:54
Kid_Stevie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:17:
[...]

De combinatie van T-Mobile en Tele2 netwerk zou wel een bizar netwerk opleveren lijkt me. Als dit ook zo gaat werken straks. Hopelijk betekent de samenwerking ook vooruitgang qua volte en vowifi en ondersteuning voor meer devices zoals OnePlus.

Maar met de mogelijke voordelen ben ik toch vooral ook wel beetje bang voor de achteruitgang qua concurrentie en alles wat daarbij komt kijken.
T-Mobile wil begin volgend jaar bellen over WiFi inschakelen.. tenminste, zoals ik het van de afdeling telecom hoorde op m'n werk. Snelheid bij T-Mobile is prima, maar de gesprekskwaliteit is om te huilen hier.

Op de meeste locaties hangt Tele2 al bij T-Mobile in de mast. Denk eerlijk gezegd dat ze daar niet zoveel mee gaan doen, op de frequenties na. Het is gissen.

Overigens ben ik niet zo te spreken over de kwaliteit van T-Mobile's netwerk, en dat zal een fusie waarschijnlijk niet direct verbeteren.

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 20:27
Tomba schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:10:
[...]

Ik ken niet storen (gaat er bij mij automatisch op na 22:00u), maar kende de optie '2x bellen binnen 3 minuten gaat wel over' helemaal niet. Ga het eens bij haar checken, dank je wel.
Als je “favorieten”/iedereen (afhankelijk van je instellingen) een SMS met “urgent” naar je sturen/stuurt als 2e bericht, dan wordt dat bericht ook doorgelaten.

Verder klinkt het probleem waat het hierboven over ging wel als een toestel of netwerk probleem. Misschien zelfs wel Iphone gerelateerd. Dit verschijnsel is er al jaren op alle providers. Je lijkt goed bereik te hebben, maar je netwerk kan jouw toestel bij een oproep naar jou toe niet snel genoeg vinden.

Omgekeerd ken ik het sinds ik via 4g over VoLTE bel. Bij Tele2 gaat het toestel niet over voor jou en hoor je niets. Bij de gebelde ging het toestel wel gewoon over, maar een verbinding krijg je niet. Bij nogmaals bellen gaat het dan goed. Bij bijvoorbeeld KPN hoor ik geen toon dat het toestel aan de andere kant over gaat. Je hebt opeens iemand aan de lijn, waarvan de eerste lettergreep ook kan haperen.

Is dit herkenbaar en gebruikt jouw Sony 4g voor het bellen? Je zou VoLTE voor 4g bellen als test eens uit kunnen zetten bij de bel instellingen. (4g voor data ipv. 4g voor data en bellen, of VoLTE uit/ bellen over 4g uit).

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:58
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:23:
[...]

ben benieuwd hoe snel er veranderingen mogen komen..
Bericht op hun forum (https://community.t-mobil...-tele2-307427#post1475653):
Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. Ook na de fusie verandert er niets en blijven de prijsplannen en contracten ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen dan zullen klanten hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst omdat klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile voor 4G.
Ik denk dat ik maar verleng als ik dit voorbij zie komen:
Wordt de prijs voor Unlimited nu €25,-?

Bij T-Mobile krijg je onbeperkt internet, bellen en sms’en op het snelste mobiele netwerk in Nederland vanaf €22,50 tot €35,- per maand afhankelijk van het aantal Unlimited abonnementen dat je afsluit per huishouden, met Klantvoordeel.
Dat betekend dus dat ze 0,0 qua prijs willen veranderen en dat je een combo moet afnemen wil je voordelig uit zijn.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 27-11-2018 18:34 (22%)

• ucsdcom
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:30:
[...]

Bericht op hun forum (https://community.t-mobil...-tele2-307427#post1475653):

[...]

Ik denk dat ik maar verleng als ik dit voorbij zie komen:

[...]

Dat betekend dus dat ze 0,0 qua prijs willen veranderen en dat je een combo moet afnemen wil je voordelig uit zijn.
Ze hebben voor 3 jaar beloften gedaan. Er zijn eerder providers met een eigen netwerk samen gegaan en overgenomen: Libertel ingelijfd door Vodafone, Dutchtone overgenomen door Orange, Ben overgenomen door T-Mobile, Orange dan weer overgenomen door T-Mobile, Telfort ingelijfd door KPN, Ziggo samen met Vodafone inclusief het nog niet commercieel draaiende in omvang zeer beperkte Ziggo 4g netwerk.

In alle gevallen dat er letterlijk eerder gebouwde netwerken samen gingen ging er nogal wat tijd overheen voor er echt iets veranderde. Bij Ziggo zien we sinds kort pas dat de mobiele 4g frequenties door Vodafone in gebruik worden genomen. Bij Orange werden de Orange klanten en hun simkaarten geschikt gemaakt voor gebruik op het T-Mobile netwerk. Toegang tot Orange ging op dat moment voor jouw simkaart uit en de toegang tot T-Mobile ging aan. Tenslotte ging het Orange netwerk pas na 1 of 2 jaar uit toen T-Mobile het inlijfde. T-Mobile nam toen volgens mij geen tot bijna geen locaties over. Wel werden de Orange e-GSM 90p frequenties ingezet om T-Mobile betere dekking te geven . De lege beugels zag je kort geleden nog steeds op de daken staan. Waardevolle zaken er af en lege statieven etc. laten staan. Nu T-Mobile en Tele2 locaties delen, zal dit een uitzondering zijn. T-Mobile kan wel een aantal van de nieuwe Tele2 masten in gaan zetten in haar netwerk. Tele2 heeft een paar interessante “greenfield sites” opgericht.

Bij Telfort kwam er eerst roaming op KPN, waarna het Telfort netwerk stuk voor stuk uit ging. Daar nam KPN enkele locaties over. Bij MVNO’s kreeg je gewoon een andere simkaart toegestuurd die je met je oude simkaart moest activeren.

Reken er maar op dat ze 2 tot aan de genoemde 3 jaar wel nodig gaan hebben om alles te regelen. Alle 2 jarige contracten die nu en het komende jaar zijn afgesloten kunnen prima worden uitgediend. De merken gaan voorlopig als 2 aparte merken door. De winkels gaan op termijn samenvoegen, eerst op de minst winstgevende plaatsen. Dan worden de klanten en netwerken samengevoegd. Op een gegeven moment mag T-Mobile de Tele2 naam niet meer gebruiken in Nederland. Dan moet allesrond zijn.

Als je nu een Tele2 abonnement aansluit, dan zal je dit contract kunnen uitdienen. Je hoeft er daarbij echt niet op te rekenen dat je op korte termijn voor een Tele2 prijs op het T-Mobile netwerk kan bellen en internetten. Je krijgt Tele2 en houdt Tele2 en krijgt T-Mobile en houdt T-Mobile. Pas over een jaar of 2 à e kan dat anders worden, maar dan heb je ook een ander product. Mogelijk met 5g.

• dutchnltweaker
ucsdcom schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:50:
[...]

Ze hebben voor 3 jaar beloften gedaan. Er zijn eerder providers met een eigen netwerk samen gegaan en overgenomen: Libertel ingelijfd door Vodafone, Dutchtone overgenomen door Orange, Ben overgenomen door T-Mobile, Orange dan weer overgenomen door T-Mobile, Telfort ingelijfd door KPN, Ziggo samen met Vodafone inclusief het nog niet commercieel draaiende in omvang zeer beperkte Ziggo 4g netwerk.

In alle gevallen dat er letterlijk eerder gebouwde netwerken samen gingen ging er nogal wat tijd overheen voor er echt iets veranderde. Bij Ziggo zien we sinds kort pas dat de mobiele 4g frequenties door Vodafone in gebruik worden genomen. Bij Orange werden de Orange klanten en hun simkaarten geschikt gemaakt voor gebruik op het T-Mobile netwerk. Toegang tot Orange ging op dat moment voor jouw simkaart uit en de toegang tot T-Mobile ging aan. Tenslotte ging het Orange netwerk pas na 1 of 2 jaar uit toen T-Mobile het inlijfde. T-Mobile nam toen volgens mij geen tot bijna geen locaties over. Wel werden de Orange e-GSM 90p frequenties ingezet om T-Mobile betere dekking te geven . De lege beugels zag je kort geleden nog steeds op de daken staan. Waardevolle zaken er af en lege statieven etc. laten staan. Nu T-Mobile en Tele2 locaties delen, zal dit een uitzondering zijn. T-Mobile kan wel een aantal van de nieuwe Tele2 masten in gaan zetten in haar netwerk. Tele2 heeft een paar interessante “greenfield sites” opgericht.

Bij Telfort kwam er eerst roaming op KPN, waarna het Telfort netwerk stuk voor stuk uit ging. Daar nam KPN enkele locaties over. Bij MVNO’s kreeg je gewoon een andere simkaart toegestuurd die je met je oude simkaart moest activeren.

Reken er maar op dat ze 2 tot aan de genoemde 3 jaar wel nodig gaan hebben om alles te regelen. Alle 2 jarige contracten die nu en het komende jaar zijn afgesloten kunnen prima worden uitgediend. De merken gaan voorlopig als 2 aparte merken door. De winkels gaan op termijn samenvoegen, eerst op de minst winstgevende plaatsen. Dan worden de klanten en netwerken samengevoegd. Op een gegeven moment mag T-Mobile de Tele2 naam niet meer gebruiken in Nederland. Dan moet allesrond zijn.

Als je nu een Tele2 abonnement aansluit, dan zal je dit contract kunnen uitdienen. Je hoeft er daarbij echt niet op te rekenen dat je op korte termijn voor een Tele2 prijs op het T-Mobile netwerk kan bellen en internetten. Je krijgt Tele2 en houdt Tele2 en krijgt T-Mobile en houdt T-Mobile. Pas over een jaar of 2 à e kan dat anders worden, maar dan heb je ook een ander product. Mogelijk met 5g.
Ik lees juist bij T-Mobile dat het al in 2019 wil samenvoegen, dus ik denk dat het zelfs al sneller is.

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:13:
[...]

Ik lees juist bij T-Mobile dat het al in 2019 wil samenvoegen, dus ik denk dat het zelfs al sneller is.
Na de fusie zullen wij verschillende producten en diensten aanbieden onder de merken T-Mobile, Tele2 en Ben waarbij we in verschillende behoeftes voorzien van verschillende klantengroepen. Daar zitten verschillen tussen en in de toekomst zal het management een besluit over gaan nemen of dat zo blijft of dat dat verandert. Daar zijn nu geen uitspraken over te doen.
Oftewel voorlopig blijft het gewoon naast elkaar functioneren.

• dutchnltweaker
Kid_Stevie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:26:
[...]

[...]

Oftewel voorlopig blijft het gewoon naast elkaar functioneren.
Tot dat ze samengevoegd zijn, T-Mobile geeft al aan dat dit in januari 2019 al is.. dus zolang blijven ze niet echt meer concurreren.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:25
Die statieven op daken staan er nog steeds trouwens hoor. Maar niet alleen van Orange, ook van de netwerkvernieuwing van T-Mobile. Dus hopelijk deze keer niet. Bij Telfort deed KPN dat wel netjes.

Ben heel benieuwd hoe de samenwerking vorm gaat krijgen. 4G-roaming op T-Mobile daar waar geen of weinig signaal is? (en bellen dan ook via 4G?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Kid_Stevie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:04:
[...]

Tot dat ze samengevoegd zijn, T-Mobile geeft al aan dat dit in januari 2019 al is.. dus zolang blijven ze niet echt meer concurreren.
Totdat de fusie definitief is, verandert er niets. T-Mobile en Tele2 blijven tot die tijd op zichzelf bestaande concurrerende merken. Ook na de fusie verandert er niets ten aanzien van de merken waarmee T-Mobile en Tele2 nu ook actief zijn op de markt.
Bron

Dit doet mij toch echt anders vermoeden. Ze zullen elkaar niet kapot concurreren idd, maar betwijfel of er snel veel veranderd aan prijzen/abonnementen etc.

Edit: Ik heb nog verder proberen te zoeken, maar is vrij onduidelijk aangezien alle nieuws berichten wel spreken over echt samenvoegen en zij zelf dit niet zo nadrukkelijk uitspreken. Of ik moet daar overheen lezen. Dat dat op den duur sowieso gebeurt geloof ik natuurlijk ook wel.

Kid_Stevie wijzigde deze reactie 28-11-2018 07:29 (14%)

• makreel
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
In die bron lees ik:

We hebben de belofte gedaan om het komende jaar Tele2 Unlimited data voor maximaal 25 euro aan te blijven bieden

De 3 jaar 25€ is dus 1 jaar.
Kid_Stevie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:09:
[...]

[...]

Bron

Dit doet mij toch echt anders vermoeden. Ze zullen elkaar niet kapot concurreren idd, maar betwijfel of er snel veel veranderd aan prijzen/abonnementen etc.

Edit: Ik heb nog verder proberen te zoeken, maar is vrij onduidelijk aangezien alle nieuws berichten wel spreken over echt samenvoegen en zij zelf dit niet zo nadrukkelijk uitspreken. Of ik moet daar overheen lezen. Dat dat op den duur sowieso gebeurt geloof ik natuurlijk ook wel.

• dutchnltweaker
Mail van Tele2:
Beste meneer...

We hebben nieuws en dat willen we met je delen. Tele2 en T‑Mobile gaan vanaf januari 2019 samen verder als één bedrijf. Deze fusie is door de Europese Commissie goedgekeurd.

Wat betekent dit voor jou?
No worries, voor jou verandert er nu niets. Na de fusie werken Tele2 en T‑Mobile samen aan onze beloftes:

#1 Als eerste landelijk 5G
#2 Uitrol van glasvezel met scherpe prijzen voor Internet, Bellen en/of TV
#3 Unlimited Data voor een genadeloos lage prijs
#4 Ook maandelijks opzegbare abonnementen
#5 Snel vast internet in heel Nederland

Wil je nog meer weten over onze beloftes? Check tele2.nl/fusie. Hier vind je ook antwoorden op je vragen.

We houden contact.
Tele2
Dus vanaf januari concurreren ze niet meer.

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:04
ucsdcom schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:50:
[...]

Afaik is het leeuwendeel van de T-Mobile zendmasten geschikt om ook uit te zenden op de frequentie van Tele2 en is het vooral softwarematig een aanpassing doen in de centrales en kan dat vrij snel, ik weet niet of er vervolgens ook fysiek nieuwe simkaarten gestuurd moeten worden of niet, maar volgens mij kan je dat met roaming afdekken, misschien kan iemand anders dat beter beantwoorden.

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat T-Mobile juist de Tele2 naam wilt blijven gebruiken in de toekomst.

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:52
Krijgen we nu dan ook gewoon 4g in het buitenland waar er geen masten zijn van tele2, omdat we zo dan bij t-mobile horen?

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• ucsdcom
Ewivis schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:14:
Krijgen we nu dan ook gewoon 4g in het buitenland waar er geen masten zijn van tele2, omdat we zo dan bij t-mobile horen?
Reken er maar niet op dat je als Tele2 klant voorlopig 4g roaming in het buitenland krijgt. De gratis EU roaming is een kostenpost/verlies van winst. Een verbindingssoort voor de providers die ze tegenwoordig het liefst zoveel mogelijk willen beperken. Met alleen 3g heb je minder dekking en een lagere datadoorvoer snelheid per minuut, dus kan je ook minder data verstoken.

Daarnaast heeft T-Mobile laten weten dat T-Mobile en Tele2 voorlopig naast elkaar zullen blijven bestaan. Met de gezamelijke klant base poetst T-Mobile Nederland zijn marktaandeel behoorlijk op. Die klanten willen ze niet meteen weg jagen door een overhaaste netwerkintegratie.

Eerst zullen alle andere diensten, zoals de facturatie, online social media activiteiten en klantenservice samengevoegd worden. Dat zonder dat je het als klant door hebt. Je praat nog gewoon met je eigen provider lijkt het. Daarna wordt het 1 merk en worden de klanten over gezet en vervalt 1 netwerk.

• SMSfreakie
  • Niet online
op korte termijn kan er natuurlijk wel 4G aangeboden worden op de plekken waar Tele2 nu nog wat gaten heeft.. immers kan je Tele2 klanten nu zonder probleem laten roamen op Tmobile en omgekeerd :)

of de data nu via A of B verbruikt wordt... het is toch straks 1 :-)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• AMD and INTEL
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09:06
SMSfreakie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:38:
op korte termijn kan er natuurlijk wel 4G aangeboden worden op de plekken waar Tele2 nu nog wat gaten heeft.. immers kan je Tele2 klanten nu zonder probleem laten roamen op Tmobile en omgekeerd :)

of de data nu via A of B verbruikt wordt... het is toch straks 1 :-)
Hoop het andersom ook! Gaat dan echt een top netwerk worden 👍

• ucsdcom
De startpost is aangevuld met het fusienieuws.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:10
Teckna schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:35:
[...]

Afaik is het leeuwendeel van de T-Mobile zendmasten geschikt om ook uit te zenden op de frequentie van Tele2 en is het vooral softwarematig een aanpassing doen in de centrales en kan dat vrij snel, ik weet niet of er vervolgens ook fysiek nieuwe simkaarten gestuurd moeten worden of niet, maar volgens mij kan je dat met roaming afdekken, misschien kan iemand anders dat beter beantwoorden.

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat T-Mobile juist de Tele2 naam wilt blijven gebruiken in de toekomst.
Hier vergis je je in. Tele2 en T-Mobile gebruiken beiden andere RAN's. Daarnaast moeten de T-Mobile locaties ook voldoende RHH's hebben om de frequenties aan te kunnen bieden. Allemaal dus nog onduidelijk. Zie ook 4gmasten.nl

• Teckna
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:04
RayenM schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:29:
[...]

Hier vergis je je in. Tele2 en T-Mobile gebruiken beiden andere RAN's. Daarnaast moeten de T-Mobile locaties ook voldoende RHH's hebben om de frequenties aan te kunnen bieden. Allemaal dus nog onduidelijk. Zie ook 4gmasten.nl
Dan heb ik mij inderdaad vergist, ik meende dat apparatuur gekozen was dat ook de Tele2 frequenties aan zou kunnen. Anyhow, ben benieuwd hoe het netwerktechnisch gaat worden. Hoor ook grote verhalen dat het netwerk dan ongeëvenaard zou worden ivm de combinatie van frequenties, maar dat moet dan ook met een korreltje zout genomen worden?

• bartvries
Als de Tele2 frequenties aan de Huawei apparatuur wordt toegevoegd dan is er inderdaad sprake van een ongeevenaard radio netwerk. Theoretische download snelheid wordt >500 mbit door de lucht.

• dutchnltweaker
@The_Wireless_Guy , gaan er vanaf volgend jaar nog wel Tele2 masten bij komen? Omdat Tele2 en T-Mobile al samen verder gaan vanaf januari 2019.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:07:
@The_Wireless_Guy , gaan er vanaf volgend jaar nog wel Tele2 masten bij komen? Omdat Tele2 en T-Mobile al samen verder gaan vanaf januari 2019.
Dat is nog niet duidelijk. Gaat allemaal na 1 januari duidelijk worden. Er lopen nu nog wel genoeg kandidaten maar dat kan na 1 januari zo maar ineens anders worden. Even geduld dus.

Redacteur 4Gmasten.nl

• krakendmodem
Als T-Mobile de Tele2 locatie hier in het dorp zou kunnen gebruiken, dan heeft T-Mobile hier in het dorp in 1 klap goed bereik. Het bereik van T-Mobile is hier namelijk veruit het slechtste. Binnenshuis amper 4G te krijgen, en dan woon ik er nog in de buurt van de mast. De mastlocatie van Tele2 hangt namelijk op het oog veel hoger dan die van T-Mobile.

En als T-Mobile 4G bellen eindelijk kan inschakelen en HD Voice naar de andere netwerken heeft, dan ga ik mogelijk de overstap wagen.

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:33:
[...]

Dat is nog niet duidelijk. Gaat allemaal na 1 januari duidelijk worden. Er lopen nu nog wel genoeg kandidaten maar dat kan na 1 januari zo maar ineens anders worden. Even geduld dus.
Duidelijk, ben benieuwd.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

In afwachting van Antenneregister alvast tekstuele update van november:
  • Amsterdam: Singel/Spuil
  • Beverwijk: A9 Wijkertunnel
  • Doorn: Maarnse Berg
  • Goor: De Whee
  • Haarlem: Centrum Oost
  • Makkinga
  • Oosterhout(NB): Warande
  • Pernis: Noord
  • Stokkum: Grens
  • Utrecht: vervangende locatie Nevadadreef

Redacteur 4Gmasten.nl

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:42
Als je kijkt naar de nieuwe kaart op http://4gmasten.nl krijgt T-Mobile echt een mega netwerk als ze Tele2 lokaties zullen gaan gebruiken.

Ik ben nieuwsgierig wat het plan is op gebied van 'dubbele' lokaties.
Daarmee bedoel ik 2 lokaties heel dicht op elkaar, 1 van T-Mobile en 1 van Tele2.
De huur van een lokatie opzeggen kan riskant zijn, omdat bij de volgende keer dan de huur mega omhoog kan gaan.

Op enkele panden die ik ken is de huur al 2 - 10x zo hoog geworden, omdat providers steeds meer profiteren van een lokatie.

Voor 2G kon je kiezen uit tientallen gebouwen, voor 5G gaat mogelijk elke 250-500-750-1000 meter meetellen.

Mooiste voorbeeld wat ik me kan bedenken is in Zaandam:
1506VC is verdwenen, hier zat T-Mobile en Tele2.

T-Mobile heeft het rabobank kantoor (1506CK) en winkel centrum (1507KL) verder op en Verkade (1506GS).

Tele2 heeft hier voor een (zeer goede) nieuwe lokatie gekozen: 1507EB
Deze is nu dus ook van T-Mobile.

Als je deze kaart vergelijkt met die van KPN en Vodafone, dan schrik je echt hoe groot het verschil in masten is. Wat dan weer wel opvalt, blijkbaar kun je nu nog prima af zonder zoveel lokaties nodig te hebben. Bij station Zaandam heeft KPN wel een Band 3/20/1/7 site staan en Vodafone heeft een smallcell in het station hangen. Toch zijn de 800 en 800/1800 MHz sites blijkbaar nog ruim genoeg.

Ik ben echt benieuwd naar de dagelijkste data flow van de providers.
Zeker omdat T-Mobile steeds groter wordt.

Ik snap ook niet waarom T-Mobile niet gewoon direct een 25 euro, onbeperkt data/bellen abonnement uitbrengt nu/vanaf januari. Per maand opzegbaar = volledige meerprijs telefoon, 1-2 jaar abonnement = korting op een telefoon indien gewenst.

Grappig feit blijft wel:
Een groeiende provider moet investeren in lokaties.
Een provider die klanten verliest hoest niets te investeren omdat er zo vanzelf bandbreedte bij komt.
Tot het moment dat 5G komt dan.

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18:08
T-Mobile gaat natuurlijk nu never nooit een Unlimited abbonement aanbieden voor 25 euro per maand en al helemaal niet maandelijks opzegbaar.

Kans lijkt me zelf groot dat de unlimited abbonement van nu, binnenkort alleen nog maar verkrijgbaar is voor mensen die ook vaste diensten nemen bij t-mobile.

• Fox
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Iemand een idee of na de overname het bereik ook direct samen wordt gevoegd? Dat zou op zich wel een heel interessante optie zijn. Vraag mij alleen inderdaad net zoals hier boven af of unlimited wel zal blijven. Ik vermoed dat ze na je contractperiode je gaan forceren om te veranderen na een tijd. Hiervoor hetzelfde gehad met een andere provider een hele tijd terug.

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-02 16:55
Hallo allen,

Ik heb 2 jaar geleden een tele2 abonnement afgesloten en tussentijds aangepast naar onbeperkt + 100 bel / sms voor 21 euro per maand. Ik ben zeer tevreden over dit abonnement, maar als ik het nu verleng gaat de prijs omhoog. In maart loopt het af, dus ik heb nog even om een goede deal af te wachten, maar ik overweeg het abonnement gewoon door te laten lopen. Ik wil graag onbeperkt internet behouden voor zo weinig mogelijk geld per maand, maar ook rekening houden met de aanstaande overname. Ik heb op internet oude berichtgeving kunnen vinden waarin staat dat dit inderdaad kan, maar kan iemand bevestigen of dit nog steeds kan? Of zouden jullie me iets anders aanraden waarbij ik niet meer zal gaan betalen?

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
thedutchdragon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:15:
Hallo allen,

Ik heb 2 jaar geleden een tele2 abonnement afgesloten en tussentijds aangepast naar onbeperkt + 100 bel / sms voor 21 euro per maand. Ik ben zeer tevreden over dit abonnement, maar als ik het nu verleng gaat de prijs omhoog. In maart loopt het af, dus ik heb nog even om een goede deal af te wachten, maar ik overweeg het abonnement gewoon door te laten lopen. Ik wil graag onbeperkt internet behouden voor zo weinig mogelijk geld per maand, maar ook rekening houden met de aanstaande overname. Ik heb op internet oude berichtgeving kunnen vinden waarin staat dat dit inderdaad kan, maar kan iemand bevestigen of dit nog steeds kan? Of zouden jullie me iets anders aanraden waarbij ik niet meer zal gaan betalen?
Je hoeft niet perse te verlengen. Als je nu je abo laat doorlopen wordt het gewoon een maandelijks opzegbaar SIM-only. Als dit voordeliger is lekker door laten lopen dus! :*)

Edit; dacht trouwens dat Onbeperkt data altijd samen ging met Onbeperkt Bel/SMS? Of was dit twee jaar geleden nog niet het geval?

wardjj wijzigde deze reactie 04-12-2018 10:22 (6%)

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:42
Mag je met Tele2 een device als deze gebruiken?
https://mikrotik.com/product/wap_lte_kit

Zo ja, ook met automatisch sms script?
Kijk tegen de mast aan, 200-300 meter en wil alleen Band 7 gebruiken hiervoor.

Ik wil een backup lijn maken voor een radio station op deze manier.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:37:
Mag je met Tele2 een device als deze gebruiken?
https://mikrotik.com/product/wap_lte_kit

Zo ja, ook met automatisch sms script?
Kijk tegen de mast aan, 200-300 meter en wil alleen Band 7 gebruiken hiervoor.

Ik wil een backup lijn maken voor een radio station op deze manier.
Alleen met een zakelijk data only abonnement denk ik!

Een consumenten aansluiting mag je alleen met een "normaal" mobiele telefoon gebruiken. Genoeg voorbeelden in dit forum langsgekomen van gebruikers die een waarschuwing hebben gehad wegens het gebruik in een ander apparaat.

Redacteur 4Gmasten.nl

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-02 16:55
wardjj schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:19:
[...]

Je hoeft niet perse te verlengen. Als je nu je abo laat doorlopen wordt het gewoon een maandelijks opzegbaar SIM-only. Als dit voordeliger is lekker door laten lopen dus! :*)

Edit; dacht trouwens dat Onbeperkt data altijd samen ging met Onbeperkt Bel/SMS? Of was dit twee jaar geleden nog niet het geval?
Dank voor je reactie. Ik kon toen m’n abbo aanpassen van 1 gb met 100 min naar onbeperkt en nog steeds 100 min of sms.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• bartvries
Nee, een simkaart met een 06nummer mag alleen in een telefoon worden gebruikt. Dat handhaafd Tele2 ook.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 17:50

-SaveMe-

-klik-

Ff een vraagje van mijn kant:

ik ben jaren lang bij T-mobile geweest, maar was het slechte bereik zo zat, dat ik een paar jaar geleden ben overgestapt op KPN. Over de kwaliteit niets dan tevreden. Nu sta ik op het punt mijn abonnement weer eens te verlengen (met toestel) en ben ik eens aan het rondkijken. Bij KPN kun je geen abo nemen zonder onbeperkt bellen/smsen. Daardoor is een vergelijkbaar abo met toestel bij KPN veel duurder dan bij andere aanbieders. Ik wil eigenlijk een abo met alleen data. Die sporadische belminuut/sms betaal ik los wel.

Dan kom ik terecht bij Tele2. Echter heb ik dan een aantal vragen:

1) Hoe is de kwaliteit van het netwerk van Tele2? Wat zijn de ervaringen met Tele2?
2) En straks icm T-mobile? Hoe is dat netwerk ?
2) nog zinnig om nu een Tele2 abo te nemen ? (enige aanbieder zonder minuten/sms)

Alle input welkom :)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:30
-SaveMe- schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:49:

ik ben jaren lang bij T-mobile geweest, maar was het slechte bereik zo zat, dat ik een paar jaar geleden ben overgestapt op KPN. Over de kwaliteit niets dan tevreden. Nu sta ik op het punt mijn abonnement weer eens te verlengen (met toestel) en ben ik eens aan het rondkijken. Bij KPN kun je geen abo nemen zonder onbeperkt bellen/smsen. Daardoor is een vergelijkbaar abo met toestel bij KPN veel duurder dan bij andere aanbieders. Ik wil eigenlijk een abo met alleen data. Die sporadische belminuut/sms betaal ik los wel.

1) Hoe is de kwaliteit van het netwerk van Tele2? Wat zijn de ervaringen met Tele2?
2) nog zinnig om nu een Tele2 abo te nemen ? (enige aanbieder zonder minuten/sms)

Als het goed is behoud je bij KPN gewoon je kortingen als je 1 of 2-jarige abonnement is afgelopen. Als verlengen voor jou niet aantrekkelijk is, kun je ook besluiten niets te doen. Je abonnement loopt gewoon door en is maandelijks opzegbaar.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Steven.w schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:05:
[...]

Als het goed is behoud je bij KPN gewoon je kortingen als je 1 of 2-jarige abonnement is afgelopen. Als verlengen voor jou niet aantrekkelijk is, kun je ook besluiten niets te doen. Je abonnement loopt gewoon door en is maandelijks opzegbaar.
Maar ik wil dus graag van sim only naar een abo met toestel. En bij KPN betaal je gewoon voor unlimited bellen en smsen wat ik helemaal niet nodig heb... Daarom denk ik er over naar Tele 2 over te stappen en hoor ik graag ervaringen van mensen die Tele 2 hebben ....

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:28
Ik ben van Vodafone naar Tele2 overgestapt. Qua internet is het echt een dikke prima, maar belkwaliteit vind ik wel een stuk minder. Maar misschien komt dat omdat ik een OnePlus 3T telefoon heb en die is misschien niet helemaal ondersteund.

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:48
@tiguan ik heb een oneplus 3 en die doet het prima. Wat zou er niet helemaal ondersteund zijn in jouw optiek.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:28
Geen idee, maar bij Vodafone was het geluid altijd een stuk helderder. HD Voice ofzo?

• krakendmodem
tiguan schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:37:
Ik ben van Vodafone naar Tele2 overgestapt. Qua internet is het echt een dikke prima, maar belkwaliteit vind ik wel een stuk minder. Maar misschien komt dat omdat ik een OnePlus 3T telefoon heb en die is misschien niet helemaal ondersteund.
Bel je naar een nummer binnen het Tele2 netwerk? Of naar een ander netwerk? Binnen het tele2 netwerk is het HD Voice, naar de andere netwerken vaak niet.

• makreel
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:30:
[...]

Bel je naar een nummer binnen het Tele2 netwerk? Of naar een ander netwerk? Binnen het tele2 netwerk is het HD Voice, naar de andere netwerken vaak niet.
Of de ene telefoon ondersteunt VoLTE en de andere niet.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:57
-SaveMe- schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:49:

Ik ben nu een half jaartje klant bij tele2 en heb een onbeperkt abbonement.
1.over het algemeen is het bereik goed denk ik, alleen soms in de trein op sommige plekken (traject Utrecht - - > Amsterdam Bijlmer Arena). En op Utrecht Centraal sinds komt op sommige plekken op het station. Andere delen van het land heb ik ook prima bereik
2.Huidige status T-mobile netwerk geen idee, ga het zien over een tijdje 😉
3 ja als je onbeperkt data en bellen wil is de tele2 nu de beste keus denk ik.

Assumption is the mother of all fuck ups

• bartvries
Wie wil er nog gratis data?
Nieuwe functie in de Tele2 app.
https://zeghetmetdata.tele2.nl/

• dutchnltweaker
bartvries schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:04:
Wie wil er nog gratis data?
Nieuwe functie in de Tele2 app.
https://zeghetmetdata.tele2.nl/
Wel jammer eerlijk gezegd, iedereen die ik ken met Tele2 heeft unlimited.. :+

Jammer dat ze geen andere actie hebben.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De update van Tele2 op 4gmasten.nl is weer geplaatst.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 18:25
Thanks voor de update!

Opvallend dat Tele2 al maandenlang minder nieuwe masten plaatst dan KPN/Vodafone nog steeds 800 MHz-locaties bijbouwen :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• dutchnltweaker
Sorcerer8472 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:12:
Thanks voor de update!

Opvallend dat Tele2 al maandenlang minder nieuwe masten plaatst dan KPN/Vodafone nog steeds 800 MHz-locaties bijbouwen :o
Ik had al eens eerder gemeld dat het misschien wel met de overname te maken heeft, zeker weet ik het niet. Maar het valt inderdaad wel op, laatste keer was in Mei met 50 masten.

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:34

carnager

AmsterdamVideo

Of de centen zijn gewoon op.. Overname of niet.

Oftewel: Speculaties mensen, je weet het gewoon niet.
Feit dat er minder masten bijgebouwd worden: prima, maar om daar nou redenen bij te gaan verzinnen...
Er wordt niet één mast meer om gebouwd als je het bij het juiste (of bij het verkeerde) eind hebt.
Dus voegen de speculaties, die makkelijk kunnen omslaan in geruchten, iets toe? Nee.
Conclusie: Blijf objectief. :)

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• MrTGT
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16-02 15:58
T-Mobile en Tele2 hebben elkaar ook internationaal gevonden. Er is een deal gesloten over het afhandelen van roaming verkeer voor alle Tele2 netwerken:

https://www.tele2.com/med...he-telekom-global-carrier

• dutchnltweaker
MrTGT schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:32:
T-Mobile en Tele2 hebben elkaar ook internationaal gevonden. Er is een deal gesloten over het afhandelen van roaming verkeer voor alle Tele2 netwerken:

Als het klopt dat dit vanaf midden December mogelijk wordt gemaakt dan zou dat super zijn, ben alleen benieuwd hoe dit in zijn werk gaat.

https://www.telecompaper....-support-roaming--1272505

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 09-12-2018 11:03 (10%)

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Laatste tijd best vaak last dat de andere partij me niet/slecht hoort. Gisteravond toen m'n vriendin die bij T-Mobile is me belde was het ook aan de hand. Ik woon in een flat met dikke muren.

• bartvries
MrTGT schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:32:

Dit gaat alleen over signalering. Afgelopen zomer was er een grote outage met hun huidige signalering provider. Als klant heb je dus alleen meer zekerheid dat je op buitenlandse netwerken KUNT aanmelden. Dit voegt echter niks toe qua 4G roaming of meer buitenlandse roaming contracten of snellere verbindingen.

• Dxue
  • Laatst online: 10:36

Dxue

PSN:EvilDrunk

als er geen 4g buitenland dekking is, wat houdt ons dan tegen om voor lebara als alternatief te gaan? is zelf minimaal 5 euro goedkoper?
https://simonly.lebara.com/nl/nl?planType=international

ook alleen maar 3g dekking in buitenland en je mag 75 gb verbruiken voordat je sms moet sturen voor 1 gb extra. ok, voor de echte grootverbruikers is tele2 makkelijker omdat je minder sms hoeft te versturen, dan kan voor sommigen die 5euro per maand extra waard zijn. ik ben er nog niet achter wat de snelheid van die unlimited verbinding is, heb ik nog niet kunnen terugvinden in de faq of de pagina

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• WiseDise
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:48
Dxue schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:03:
als er geen 4g buitenland dekking is, wat houdt ons dan tegen om voor lebara als alternatief te gaan? is zelf minimaal 5 euro goedkoper?

ook alleen maar 3g dekking in buitenland en je mag 75 gb verbruiken voordat je sms moet sturen voor 1 gb extra. ok, voor de echte grootverbruikers is tele2 makkelijker omdat je minder sms hoeft te versturen, dan kan voor sommigen die 5euro per maand extra waard zijn. ik ben er nog niet achter wat de snelheid van die unlimited verbinding is, heb ik nog niet kunnen terugvinden in de faq of de pagina
Daar kan ik je aan helpen. Ik heb eerder al contact gehad met de klantenservice daarover.

Download: 25 Mbps
Upload: 10 Mbps

Maar je hebt gelijk: het is nergens eigenlijk echt goed te vinden.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 12:40
Dxue schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:03:

Hoe goed is Lebara nu? Toen ik een jaar of 5 geleden gebruikte (vooral om naar het buitenland te bellen) was het dramatisch, ook internet... Ja de "radio"-netwerk is die van KPN, maar ze gebruikten een andere provider voor de data/gesprek afhandeling en had altijd last van trage internet of soms helemaal geen internet, gesprek kwaliteit was ook niet beste.

Mijn zus had vergelijkbaar iets me Lyca... Ik weet niet welke partij verantwoordelijk is voor het afhandeling van data en bel verkeer bij die MVNOs, maar soms is die 5€ extra toch waard.

• Dxue

Dxue

Luinwethion schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:25:
[...]

Hoe goed is Lebara nu? Toen ik een jaar of 5 geleden gebruikte (vooral om naar het buitenland te bellen) was het dramatisch, ook internet... Ja de "radio"-netwerk is die van KPN, maar ze gebruikten een andere provider voor de data/gesprek afhandeling en had altijd last van trage internet of soms helemaal geen internet, gesprek kwaliteit was ook niet beste.

Mijn zus had vergelijkbaar iets me Lyca... Ik weet niet welke partij verantwoordelijk is voor het afhandeling van data en bel verkeer bij die MVNOs, maar soms is die 5€ extra toch waard.
Dat is inderdaad een erg goed punt om bij tele2 te blijven. Gespreks kwaliteit is voor mij wel belangrijk, aangezien dat de reden is voor een telefoon voor mij (alle andere dingen zijn een leuke bijkomstig punt).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 12:40
Dxue schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:43:
[...]

Dat is inderdaad een erg goed punt om bij tele2 te blijven. Gespreks kwaliteit is voor mij wel belangrijk, aangezien dat de reden is voor een telefoon voor mij (alle andere dingen zijn een leuke bijkomstig punt).
Ja, dat is dan mijn ervaring uit het verleden, maar komt ongeveer overeen met wat ik hoor van mensen die problemen hebben met MVNOs... Vooral gesprekken die niet gealiseerd konden worden was een issue, dat je telefoon op dialing bleef hangen.

Kan zijn dat het nu beter gaat, data is voor mij wel het belangrijkste, en destijds de ghost data stop, waar je vol bereik had maar je niet eens 9292ov kon laden, dat vond ik zwaar irritant. Met Tele2 heb ik gehad dat op sommige plekken het lekker druk is, dus minder snelheid, maar nooit ervaart dat ik wel bereik had maar geen verbinding kon maken.

• jaspersvensk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Ik ben enkele maanden juist van Tele2 naar Lebara gegaan vanwege de gesprekskwaliteit.

Ik was erg tevreden over het netwerk van Tele2, echter vond ik het bellen erg slecht. Er zat in mijn gesprekken altijd een vertraging die net groot genoeg was om door elkaar heen te gaan spreken. Ik heb het geprobeerd met VoLTE, VoWIFI en 3g, allemaal geen verschil. Ook met een andere telefoon deed dit probleem zich voor (iPhone & Android).
Als ik dan mijn werk-sim in mijn telefoon deed (KPN) was de vertraging weg.

Nu ik bij Lebara zit ben ik ook van het probleem af. Wel zonde, want ik was graag bij Tele2 gebleven.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Maar hoe zijn de ervaringen met het Tele2 Netwerk? (bereik, dataverbinding)

-SaveMe- wijzigde deze reactie 10-12-2018 13:10 (20%)

• Dxue

Dxue

Ik heb hier eigenlijk weinig problemen met de bel kwaliteit, geen vertragingen gemerkt. Alleen dat de 1e keer bellen soms niet werkt, maar de 2e keer gaat het zoals het moet. Internetten gaat goed op de plekken waar ik ben, alleen je wilt niet over de grens bij Enschede, bereik wordt dan belabberd (ook met vodafone, net aan met geluk edge bij een familielid, of er staat 3g of 4g, maar internetten is onmogelijk).

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:44
-SaveMe- schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:09:
Maar hoe zijn de ervaringen met het Tele2 Netwerk? (bereik, dataverbinding)
Moet je even dit topic doorlezen. Dan weet je het.

8)7

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Tigerblood schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:02:
[...]

Moet je even dit topic doorlezen. Dan weet je het.

8)7
Daarom vraag ik het toch ook hier :|

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:44
-SaveMe- schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:14:
[...]

Daarom vraag ik het toch ook hier :|
Er zijn al 231 pagina's geschreven over de ervaringen met Tele2 en haar netwerk dus als je wat eigen inzet zou tonen had je al een uitgebreid antwoord op je vraag gehad.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben gewoon benieuwd naar recente ervaringen met het Tele2 netwerk. Ik ben bijzonder in Tele2 geinteresseerd vanwege de mogelijkheid om een abo te hebben zonder onbeperkt bellen/smsen. Belangrijkste vind ik het bereik en hoe goed de dataverbinding is...

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

-SaveMe- schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:22:
Ik ben gewoon benieuwd naar recente ervaringen met het Tele2 netwerk. Ik ben bijzonder in Tele2 geinteresseerd vanwege de mogelijkheid om een abo te hebben zonder onbeperkt bellen/smsen. Belangrijkste vind ik het bereik en hoe goed de dataverbinding is...
Bereik en kwaliteit van netwerk is locatie gebonden zoals bij elk netwerk. Als je verteld wat je er mee wil en vooral waar dan kunnen anderen wellicht hun ervaringen delen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb jaren lang T-mobile gehad en daar had ik gewoon op plekken in Nederland helemaal GEEN bereik. Niet echt handig dus. Uiteindelijk overgestapt naar KPN en daar over het netwerk/bereik altijd zeer tevreden geweest. Maar helaas wel erg duur en geen mogelijkheid tot een abo zonder bellen/smsen (wat ik nog amper doe).

Ik wil daarom overstappen op Tele2 en belangrijkste is dat ik in heel Nederland wel een (goede) dataverbinding heb en niet allerlei gebieden waar er gewoon geen bereik is. En daarnaast is het ook wel handig als je dan ook een beetje snelheid hebt .... Kortom, kent het netwerk van Tele2 nog veel black spots waar geen of slecht bereik is ? Of hoe verhoudt het netwerk zich in kwaliteit tot de andere aanbieders ?

• makreel
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:46:
Ik heb jaren lang T-mobile gehad en daar had ik gewoon op plekken in Nederland helemaal GEEN bereik. Niet echt handig dus. Uiteindelijk overgestapt naar KPN en daar over het netwerk/bereik altijd zeer tevreden geweest. Maar helaas wel erg duur en geen mogelijkheid tot een abo zonder bellen/smsen (wat ik nog amper doe).

Ik wil daarom overstappen op Tele2 en belangrijkste is dat ik in heel Nederland wel een (goede) dataverbinding heb en niet allerlei gebieden waar er gewoon geen bereik is. En daarnaast is het ook wel handig als je dan ook een beetje snelheid hebt .... Kortom, kent het netwerk van Tele2 nog veel black spots waar geen of slecht bereik is ? Of hoe verhoudt het netwerk zich in kwaliteit tot de andere aanbieders ?
Waarom probeer je het niet 1 maand?

• Jeroentjuh82
  • Nu online
Mijn buurman van verderop achterop de galerij zit ook bij Tele2 en heeft zegt ie geen klachten met bereik, waar ik dat wel heb. Hij heeft een A7 Samsung, ik een S8....bij klantenservice is me alleen gezegd van dat het aan de structuur vd flat ligt, maar zover was ik ook al.

Heb vroeger ook in dezelfde flat gewoond(nu 6 toen 5 alleen nu zijn ze gerenoveerd) en toen klant bij T-mobile en volgensmij wat ik nog kan heugen nergens last van)

• Trommelrem
  • Laatst online: 16-02 21:27

Het hangt af van je toestel. Zo haalt mijn Surface Pro op T-Mobile altijd 50+ MBit/s, soms met uitschieters tot boven 200 MBit/s. Bereik is ook zeer goed. Maar je merkt wel dat CAT6 LTE ook gewoon veel beter werkt bij slecht bereik dan CAT4. Het type toestel maakt voor het bereik dus heel veel uit.

Waar ik woon heeft alleen T-Mobile bereik. Libertel en PTT zijn hier nonexistent, maar Tele2 helaas ook. Gelukkig ondersteunt Tele2 VoWiFi, waardoor Tele2 bij mij thuis weer het beste bereik heeft van de vier, mits je je QoS goed instelt en je accesspoints goed zijn.

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:52
ik mag weer verlengen.... wil eigenlijk weer unlimited alles.. 25 euro voor 2 jaar lang en dan krijg ik een 40 euro tegoedbon van coolblue erbij...

Goede deal of niet?
Ik heb gezocht bij andere providers, maar die kunnen het niet goedkoper leveren. 3G in buitenland is prima, ik heb geen haast als ik daar ben :) En anders heb ik maar geen internet/bereik.. ook niet erg voor een keertje :)

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• wardjj
  • Nu online
Ewivis schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:48:
ik mag weer verlengen.... wil eigenlijk weer unlimited alles.. 25 euro voor 2 jaar lang en dan krijg ik een 40 euro tegoedbon van coolblue erbij...

Goede deal of niet?
Vergeet de 36 euro cashback (bijv. via Cashbackxl) bij verlenging niet. ;) Weet niet of je dat kan combineren met de 40 euro tegoedbon.

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:16

Just_I

What did you just say?

Ik mag ook verlengen en heb een mailtje gehad met een aanbieding van Tele2, €4 korting (van €15 voor €11) op abo voor twee jaar met enkel 10GB internet. Nu kan ik voor hetzelfde geld een abo nemen met 2GB + 100 minuten.
Nu gebruik ik nog wel eens mijn belminuten dus zou het abo met 10GB duurder worden door extra kosten.
Nu dacht ik dat VoLTE hiervoor en oplossing zou zijn maar volgens mij gaat die data van de belminuten af zoals ik begrepen heb, dus ook weer duurder. Een tegenoplossing zou kunnen zijn om te bellen via een VoIP app (Whatsapp oid) maar hier kan ik volgens mij alleen mee naar vrienden bellen en niet bijvoorbeeld naar een klantenservice of iets dergelijks.

Iemand anders hier een goed idee voor?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-02 18:11
Fox schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:12:
Iemand een idee of na de overname het bereik ook direct samen wordt gevoegd? Dat zou op zich wel een heel interessante optie zijn. Vraag mij alleen inderdaad net zoals hier boven af of unlimited wel zal blijven. Ik vermoed dat ze na je contractperiode je gaan forceren om te veranderen na een tijd. Hiervoor hetzelfde gehad met een andere provider een hele tijd terug.
Dat zal niet gebeuren. Hooguit nemen ze een aantal interessante locaties over, maar die zullen dan wel omgebouwd moeten worden naar T-Mobile apparatuur, even heel zwart/wit gezegd.

• Raider095
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-02 18:11
neeecht schreef op maandag 3 december 2018 @ 03:55:
Als je kijkt naar de nieuwe kaart op http://4gmasten.nl krijgt T-Mobile echt een mega netwerk als ze Tele2 lokaties zullen gaan gebruiken.
Ook hier weer; het is relatief eenvoudig om de frequenties over te nemen, de locaties hebben wat meer voeten in de aarde. Verwacht er geen wonderen van, over het algemeen worden veel locaties gedeeld. De meeste winst zal behaald worden uit het extra frequentiespectrum.

• Kid_Stevie
  • Niet online
Just_I schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:16:
Ik mag ook verlengen en heb een mailtje gehad met een aanbieding van Tele2, €4 korting (van €15 voor €11) op abo voor twee jaar met enkel 10GB internet. Nu kan ik voor hetzelfde geld een abo nemen met 2GB + 100 minuten.
Nu gebruik ik nog wel eens mijn belminuten dus zou het abo met 10GB duurder worden door extra kosten.
Nu dacht ik dat VoLTE hiervoor en oplossing zou zijn maar volgens mij gaat die data van de belminuten af zoals ik begrepen heb, dus ook weer duurder. Een tegenoplossing zou kunnen zijn om te bellen via een VoIP app (Whatsapp oid) maar hier kan ik volgens mij alleen mee naar vrienden bellen en niet bijvoorbeeld naar een klantenservice of iets dergelijks.

Kan je niet ook met skype, tegen betaling, naar gewone nummers bellen? Geen idee hoe dat werkt.
Heb je niet ook een vaste lijn voor bijvoorbeeld klantenservices? Ziggo/UPC had vroeger een app om met je mobiel over de vaste lijn te bellen, maar ik heb geen idee of dat nog bestaat.

Ik zie mijzelf nog niet echt zonder 'gewoon' bellen. Vrienden/familie met geen of kleine data bundel zullen niet altijd opnemen als ik via Whatsapp bel etc.

• prepaidsmurf
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 16-02 11:07
Kid_Stevie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:42:
[...]

Kan je niet ook met skype, tegen betaling, naar gewone nummers bellen? Geen idee hoe dat werkt.
Heb je niet ook een vaste lijn voor bijvoorbeeld klantenservices? Ziggo/UPC had vroeger een app om met je mobiel over de vaste lijn te bellen, maar ik heb geen idee of dat nog bestaat.

Ik zie mijzelf nog niet echt zonder 'gewoon' bellen. Vrienden/familie met geen of kleine data bundel zullen niet altijd opnemen als ik via Whatsapp bel etc.
Je kunt via voipbuster en varianten (Dellmont) bellen naar vaste nummers (0,5 cent per minuut) en 06 nummers (1 cent). Dat kan via een softphone (op een laptop of smartphone). Of je kunt twee willekeurige partijen met elkaar laten bellen, dat kost dan natuurlijk het dubbele (1 tot 2 cent). Of je belt met je antieke 2G phone naar een speciaal nummer, gevolgd door het gewenste telefoonnummer.

Google, Amazon, Facebook, Netflix, Apple: today's IG Farben

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:25

In onze omgeving eigenlijk nog nooit problemen gehad in de 1,5 jaar dat ik bij Telen2 zit. Bereik en snelheid is goed.l zoals bij elke provider die ik ooit gehad heb.

PSN: raysmook

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:16

Just_I

What did you just say?

prepaidsmurf schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:25:
[...]

Je kunt via voipbuster en varianten (Dellmont) bellen naar vaste nummers (0,5 cent per minuut) en 06 nummers (1 cent). Dat kan via een softphone (op een laptop of smartphone). Of je kunt twee willekeurige partijen met elkaar laten bellen, dat kost dan natuurlijk het dubbele (1 tot 2 cent). Of je belt met je antieke 2G phone naar een speciaal nummer, gevolgd door het gewenste telefoonnummer.
Kortom, het kost hoe dan ook extra geld als ik alleen een 4G abo neem.

Een betaalde app heb ik niet zo’n behoefte aan, dan heb ik liever een alles-in-één oplossing. Plus dat het je alsnog data kost, heb geen idee hoeveel trouwens.

Vaste telefoon lijn heb ik, maar ook daar betaal je per minuut en ben je minder flexibel mee als een mobiele telefoon. Telefoon op het werk gebruik ik niet voor privé telefoontjes.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SmooK schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:58:
[...]

In onze omgeving eigenlijk nog nooit problemen gehad in de 1,5 jaar dat ik bij Telen2 zit. Bereik en snelheid is goed.l zoals bij elke provider die ik ooit gehad heb.
Mja, ben toch maar voor KPN gegaan :>

• prepaidsmurf
Just_I schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:22:
[...]

Kortom, het kost hoe dan ook extra geld als ik alleen een 4G abo neem.

Een betaalde app heb ik niet zo’n behoefte aan, dan heb ik liever een alles-in-één oplossing. Plus dat het je alsnog data kost, heb geen idee hoeveel trouwens.

Vaste telefoon lijn heb ik, maar ook daar betaal je per minuut en ben je minder flexibel mee als een mobiele telefoon. Telefoon op het werk gebruik ik niet voor privé telefoontjes.
Natuurlijk kost het POTS geld. Verwaarloosbaar weinig als je (gemiddeld) weinig belt. Je VoIP tegoed gaat dan jarenlang mee, i.t.t. belminuten binnen een maand bundel.

Ook hoeft het geen (gespreks-) data te kosten als je je laat bellen op een telefoontoestel in de buurt (niet noodzakelijk hetzelfde apparaat waarmee je de phone2phone verbinding tussen twee kanten hebt opgezet).

Erg veel data kost het sowieso niet.

• ucsdcom
Just_I schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:16:

Zoek online naar betere aanbiedingen en bel vervolgens de opzeglijn van Tele2. Bij de vraag waarom je weg wilt kan je dan de betere aanbieding van de concurrent inbregen. Ik had bij mijn verlenging op Black Friday deals van een virtuele provider genoemd. Toen kwam met eerst met een 5GB abo met flinke korting bij vragen wat ze met unlimited konden, kwamen ze uiteindelijk met unlimited data en bellen voor 22,- euro.

Als je data only neemt dan kan je ook niet gebeld worden en krijg je een datanummer ipv. gewoon mobiel nummer. Kunnen bellen + gebeld kunnen worden via je 06 nummer lijkt mij toch wel handig. Probeer voor het minimum aantal minuten + data gewoon een goede deal te krijgen via opzeggingen.

• prepaidsmurf
ucsdcom schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:41:
Als je data only neemt dan kan je ook niet gebeld worden en krijg je een datanummer ipv. gewoon mobiel nummer.
Zien de heilige boontjes van Tele2 er dan ook op toe dat klanten regelmatig en normaal bellen als zij een bundel met zowel data als belminuten hebben?

Zo niet, dan is Tele2 zwaar in overtreding omdat het klanten faciliteert die kostbare 06 nummers "misbruiken" omdat zij een data only abonnement wensen te ontlopen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

prepaidsmurf schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:37:
[...]

Zien de heilige boontjes van Tele2 er dan ook op toe dat klanten regelmatig en normaal bellen als zij een bundel met zowel data als belminuten hebben?

Zo niet, dan is Tele2 zwaar in overtreding omdat het klanten faciliteert die kostbare 06 nummers "misbruiken" omdat zij een data only abonnement wensen te ontlopen.
Dat doen ze zeker en dat is hier in het topic vaak genoeg gemeld.

Redacteur 4Gmasten.nl

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:23
Er staat toch op de site dat je gewoon kunt bellen en gebeld worden met een data bundel + 0 euro sms/bel bundel ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

driel24 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:49:
Er staat toch op de site dat je gewoon kunt bellen en gebeld worden met een data bundel + 0 euro sms/bel bundel?
OPTA schrijft voor dat als je een aansluiting alleen voor data gebruikt er geen 06 nummer mag worden verstrekt maar dat het dan op een 097 nummer dient te worden uitgegeven. Het hebben van een 0 euro bel/sms bundel neemt niet weg dat je er niet mee hoeft te bellen.

Als je er dus helemaal niet mee belt dan voldoe je niet aan dit OPTA voorschrift en moet Tele2 je erop wijzen dat ze je gaan afsluiten als er niet mee blijft bellen/sms'en.

Apart is dan wel dat Tele2 geen 097 nummers uitgeeft op consumenten aansluitingen maar deze alleen bij Tele2 zakelijk beschikbaar zijn.

Redacteur 4Gmasten.nl

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:23
The_Wireless_Guy schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:14:
[...]

OPTA schrijft voor dat als je een aansluiting alleen voor data gebruikt er geen 06 nummer mag worden verstrekt maar dat het dan op een 097 nummer dient te worden uitgegeven. Het hebben van een 0 euro bel/sms bundel neemt niet weg dat je er niet mee hoeft te bellen.

Als je er dus helemaal niet mee belt dan voldoe je niet aan dit OPTA voorschrift en moet Tele2 je erop wijzen dat ze je gaan afsluiten als er niet mee blijft bellen/sms'en.

Apart is dan wel dat Tele2 geen 097 nummers uitgeeft op consumenten aansluitingen maar deze alleen bij Tele2 zakelijk beschikbaar zijn.
Bedankt voor de info !!!
Voor de zekerheid dus 1x per maand bellen of gebeld worden. ;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Captain Obvious
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-02 14:53
Ik weet data Tele2 officieel nog geen 4g in het buitenland ondersteund. Maar is iemand toevallig in Tsjechie geweest en weet of daar al 4G is? Of desnoods what de 3G snelheid is. Ik zat namelijk veel in Praag voor werk.

• dutchnltweaker
Captain Obvious schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:50:
Ik weet data Tele2 officieel nog geen 4g in het buitenland ondersteund. Maar is iemand toevallig in Tsjechie geweest en weet of daar al 4G is? Of desnoods what de 3G snelheid is. Ik zat namelijk veel in Praag voor werk.
Zie OP: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie
Zweden (thuisland van Tele2), op het Tele2 netwerk .

De Baltische staten Litouwen, Letland, Estland waar je op het Tele2 netwerk zit van deze 3 landen.

Kroatië,op het Tele2 netwerk.

Denemarken, op het TDC netwerk (ook wel bekent als het YouSee merk in Denemarken maar als je gaat roamen is dit nog steeds TDC).

Finland, op het DNA netwerk.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 21-12-2018 13:31 (6%)

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb een unlimited abonnement bij Tele2, die loopt al 2,5 jaar. Het was eerst een 8gb abonnement die toen gratis naar 10gb en vervolgens onbeperkt data gezet kon worden met behoud van looptijd. Dat abonnement is dus al een half jaar contractvrij.

Het abonnement kost me zo'n 26 euro per maand. Is het verstandig om het te verlengen met het oog op de overname door T-mobile? Ik gebruik behoorlijk wat data voor tethering en daarom is dit abonnement echt ideaal voor mij. Ik ben bang dat dat straks door T-mobile minder vrij kan, of zal dat meevallen?

Het betreft een sim only.

• krakendmodem
T-Mobile heeft de "belofte" gedaan dat er de komende 3 jaar geen aanpassingen zijn aan het unlimited abonnement van Tele2. En aangezien alles zo goed als rond is..

Mocht je een andere telefoon erbij willen doen, dan zou ik wel verlengen. Anders lekker laten doorlopen.

• darkdesign
  • Niet online
krakendmodem schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:30:
T-Mobile heeft de "belofte" gedaan dat er de komende 3 jaar geen aanpassingen zijn aan het unlimited abonnement van Tele2. En aangezien alles zo goed als rond is..

Mocht je een andere telefoon erbij willen doen, dan zou ik wel verlengen. Anders lekker laten doorlopen.
Drie jaar is best een tijdje, dat is mooi! Is het nog interessant om een toestel in combinatie met een abonnement af te sluiten en dan zonder afbetaling op het toestel? Dus het toestel in 1 keer betalen? Ik weet dat toen ik m'n huidige toestel kocht in combinatie met abonnement zonder toestelbundel er toch 200 euro van de prijs van het toestel af ging. Op de site staat wel reclame over extra toestelkorting, maar dat zie ik niet terug als ik een toestel selecteer.

Zijn er mensen die een melding hebben gehad bij een hoog data gebruik?

darkdesign wijzigde deze reactie 26-12-2018 19:36 (6%)

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:45
driel24 schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor de info !!!
Voor de zekerheid dus 1x per maand bellen of gebeld worden. ;)
Ze kunnen aan (volgens mij) de IMEI zien of het verbonden apparaat een telefoon, laptop of tablet is, dus als jij je simkaart volgens de voorwaarden in een telefoon stopt is er niks aan de hand. Ga daar vooral geen extra geld aan uitgeven door een onzinbelletje te doen. ;)

• dutchnltweaker
Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True