Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:15
PeaceNlove schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:59:
[...]

Ze kunnen aan (volgens mij) de IMEI zien of het verbonden apparaat een telefoon, laptop of tablet is, dus als jij je simkaart volgens de voorwaarden in een telefoon stopt is er niks aan de hand. Ga daar vooral geen extra geld aan uitgeven door een onzinbelletje te doen. ;)
correct ze kijken naar je imei / mac adres en kunnen dan herkennen dat je met een andere device dan mobiel gebruikt.

Staat ook in je profiel wel toestel je gebruikt.

Van het kastje naar de muur lopen...

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:53
Mensen met 20gb en unlimited kunnen nu max 12gb roamen in de EU i.p.v. 9gb

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:12

franssie

Save the albatross

Klopt, dus als je een maandwisseling in je vakantie hebt is het 24GB. Dat zou voldoende moeten zijn om (bij voldoende dekking) onafhankelijk van die rotte lokale wifi netwerken af te blijven.
Sim only buiten Nederland, in de EU

Een weekendje weg in Europa of een vakantie op de planning. Leuk! Je Tele2 Sim Only bel/sms en databundel zijn ook geldig in de EU. Bij de hogere bundels van 20GB en Unlimited geldt een limiet van 12GB per maand

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:29
GeforceAA in 'nieuws: T-Mobile NL en Tele2 NL ronden fusie af'

Goeie vraag in de frontpage comments. Gaat Tele2 nu nog steeds moeilijk doen met 3g only devices?
Betekent dat Tele2 nu minder moeilijk zal doen over niet-4G toestellen op hun netwerk aangezien ze dan zichzelf nu moeten betalen

polopolo150 wijzigde deze reactie 02-01-2019 17:10 (20%)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Jaaap
  • Niet online
De aanbieding op iBood is wel een goeie, of niet?

Voucher voor 10GB Simonly Tele2
Deze voucher kost 4,95.
Je krijgt dan een link waar je onderstaande kan bestellen.

10GB + onbeperkt bel/sms geen €18 maar €13 per maand.
10GB + 100 bel/sms bundel geen €15 maar €10 per maand.
10GB only data sim-only voor geen €13, maar €8 per maand.

http://www.ibood.com/nl/n...r-tele2-simonly-10gb.html

Vetten zijn gezond. Eet meer vetten en minder koolhydraten.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 09:05
polopolo150 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:09:
GeforceAA in 'nieuws: T-Mobile NL en Tele2 NL ronden fusie af'

Goeie vraag in de frontpage comments. Gaat Tele2 nu nog steeds moeilijk doen met 3g only devices?

[...]
De vraag is, hoe snel zou T-Mobile aan die kleine details werken... Er is nu geen officiële reden om 4g only te verplichten, ook geen reden meer om 3G beperkt te houden tot 2Mbps... Maar ja, dit zou wel een lage prioriteit hebben. Hopelijk horen we in de komende 2 maanden hoe ze de technische fusie gaan uitvoeren.

• franssie

franssie

Save the albatross

Die is wel leuk voor een permanente WIFI dmv tethering op een lokatie waar je dat normaal niet hebt (garagebox oid) om wat camera's van WIFI te voorzien.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:32

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

In afwachting van Antenneregister alvast tekstuele update van Tele2 van december:
  • Bant
  • Boxtel: Ladonk
  • Dronten : Drontermeer spoortunnel
  • Goes: De Poel II
  • Groningen: binnenstad Zuid-oost
  • Hardenberg: Marslanden
  • Hoorn NH: IJsselweg(ijdelijke vervangende mast, oude mast wordt vervangen)
  • Leeuwarden: Schepenbuurt
  • Leidschendam: Stompwijk
  • Maastricht: Centrum
  • Oosterhout: Warande
  • Spijkenisse: Waterland
  • Susteren: Europarcs
  • Tytjerk
  • Wijk en Aalburg
Toch nog aardig wat dekkingsgaten gedicht met deze nieuwe sites.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 03-01-2019 17:21 (5%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
dat ze nog steeds doortimmeren nu de fusie eigenlijk een feit is :o :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:33:
dat ze nog steeds doortimmeren nu de fusie eigenlijk een feit is :o :)
Dit is allemaal van december toen de fusie nog niet geen feit was. Ze mochten toen nog niet samenwerken en sommige van deze locaties waren waarschijnlijk al heel lang in ontwikkeling.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:45:
[...]

Dit is allemaal van december toen de fusie nog niet geen feit was. Ze mochten toen nog niet samenwerken en sommige van deze locaties waren waarschijnlijk al heel lang in ontwikkeling.
true true.. al hadden ze het natuurlijk op een laag pootje kunnen zetten... :)

en verder heeft t misschien nog weer voordelen... :) sowieso levert t direct extra capaciteit zodra tele2/tmo netwerk 1 geheel wordt..niet alleen in spectrum ruimte.. maar ook in eventuele uplinks :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:47:
[...]

true true.. al hadden ze het natuurlijk op een laag pootje kunnen zetten... :)

en verder heeft t misschien nog weer voordelen... :) sowieso levert t direct extra capaciteit zodra tele2/tmo netwerk 1 geheel wordt..niet alleen in spectrum ruimte.. maar ook in eventuele uplinks :)
Maar dat mag dus niet, ze moesten zolang de fusie niet een feit zich gedragen als concurrenten.
Hoe de praktische uitwerking gaat worden gaan we nog zien. D'r valt veel synergy te behalen in het samenvoegen van de twee mobiele netwerken als dat op een doordachte manier gedaan word.

Redacteur 4Gmasten.nl

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:59:
[...]

Maar dat mag dus niet, ze moesten zolang de fusie niet een feit zich gedragen als concurrenten.
Hoe de praktische uitwerking gaat worden gaan we nog zien. D'r valt veel synergy te behalen in het samenvoegen van de twee mobiele netwerken als dat op een doordachte manier gedaan word.
Ben benieuwd, het lijkt me ook voor de kosten beter als het 1 netwerk wordt. Want 2 netwerken in onderhoud als 1 bedrijf zijnde nu lijkt me toch prijzig. Of zit ik hier naast?

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22:35
Ik zit vanaf 8 januari bij Tele 2 (overgestapt vanaf T-Mobile) met 20GB en 100min/sms

Ik heb even een klein vraagje:
Ik weet dat de belkwaliteit best prima is, bel meestal voor werk vanuit huis dus dat komt wel goed.
Ook hoor ik positieve ervaringen over de internetsnelheid en dekking, ookal is het toch nog niet net zo goed als T-Mobile, bijvoorbeeld in een metro station onder de grond. Maar wie weet wordt dat een stuk beter nu de overname rond is, enkel heeft Tele 2 daar nog steeds geen echte uitspraak over.

Hoe snel is nou eigenlijk het 3G in het buitenland? Ga in februari op skireis, moet 14uur in een bus zitten dus het zou wel leuk zijn als ik op mijn 3G verbinding wat Netflix/YouTube/Spotify kan doen.

De snelheid is zo rond deze getallen:??
WiseDise schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:25:
[...]

Daar kan ik je aan helpen. Ik heb eerder al contact gehad met de klantenservice daarover.

Download: 25 Mbps
Upload: 10 Mbps

Maar je hebt gelijk: het is nergens eigenlijk echt goed te vinden.
Dat is voldoende natuurlijk, maar zie hier negatieve reacties over de 3G dekking in EU, vooral in Duitsland!

Anyway, ik ga het ervaren in Februari... Ben nu al meer tevreden over de Tele 2 app dan die van T-Mobile (veel beter gemaakt)

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• franssie

franssie

Save the albatross

ItsWillem schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:45:
<>
Hoe snel is nou eigenlijk het 3G in het buitenland? Ga in februari op skireis, moet 14uur in een bus zitten dus het zou wel leuk zijn als ik op mijn 3G verbinding wat Netflix/YouTube/Spotify kan doen.
<>
Dan maakt het niet veel uit waar bij welke provider je zit. Verwacht in DE en de rest niet de dekking die je hebt in Nederland (al zijn er wel landen die eruit springen) . Dus of het nu Tele2 is of Vodaphone. Je weet dat je bij Spotify en Netflix vooraf kan downloaden tot je geheugen vol zit? Dat is dus gelijk ook mijn ti: Maak je zoveel onafhankelijk van mobiel ook al heb je onbeperkt. Op zich is 3G snel genoeg maar je gaat veel Edge meemaken en daarop is whatsapp max mogelijk.

• ItsWillem
franssie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Dan maakt het niet veel uit waar je zit. Verwacht in DE en de rest niet de dekking die je hebt in Nederland (al zijn er wel landen die eruit springen) . Dus of het nu Tele2 is of Vodaphone. Je weet dat je bij Spotify en Netflix vooraf kan downloaden tot je geheugen vol zit? Dat is dus gelijk ook mijn ti: Maak je zoveel onafhankelijk van mobiel ook al heb je onbeperkt. Op zich is 3G snel genoeg maar je gaat veel Edge meemaken en daarop is whatsapp max mogelijk.
Nee, verwacht ook zeker niet de dekking die ik hier ga krijgen in NL. Downloaden kan natuurlijk maar is altijd leuk als je van gedachte verandert en je toch iets anders wilt kijken ;)
Edge, bedoel je daarmee de de "E" verbinding? Is max 200kbps dus net snel genoeg voor bijvoorbeeld Tweakers?

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• franssie

franssie

Save the albatross

@ItsWillem ja de E - en dat is te traag voor het huidige tweakers, of facebook. Het is een soort snelheid die een geoefende morse sleutelaar ook haalt. Dus leuk voor whatsapp bereichten zonder media. Of wap.tweakers.net moet nog bestaan maar dat denk ik niet.

• dutchnltweaker
ItsWillem schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:45:
Ik zit vanaf 8 januari bij Tele 2 (overgestapt vanaf T-Mobile) met 20GB en 100min/sms

Ik heb even een klein vraagje:
Ik weet dat de belkwaliteit best prima is, bel meestal voor werk vanuit huis dus dat komt wel goed.
Ook hoor ik positieve ervaringen over de internetsnelheid en dekking, ookal is het toch nog niet net zo goed als T-Mobile, bijvoorbeeld in een metro station onder de grond. Maar wie weet wordt dat een stuk beter nu de overname rond is, enkel heeft Tele 2 daar nog steeds geen echte uitspraak over.

De snelheid is zo rond deze getallen:??

[...]

Dat is voldoende natuurlijk, maar zie hier negatieve reacties over de 3G dekking in EU, vooral in Duitsland!

Anyway, ik ga het ervaren in Februari... Ben nu al meer tevreden over de Tele 2 app dan die van T-Mobile (veel beter gemaakt)
Reken maar dat de download als je dicht bij een mast zit en gelukt hebt ongeveer 10mbps download max is op 3G, of je moet in een grote stad zijn.

Reken maar in Duitsland dat dit vaak 2G zal zijn onderweg, met T-Mobile had dit wel 4G in de meeste gevallen geweest. Raad je wel aan om in Duitsland handmatig op Telekom.de te zetten (toch wel een stuk beter dan o2).

@franssie Edge in Duitsland is waardeloos, in Nederland kan je nog Spotify luisteren. In Duitsland heb je moeite om een sms soms zelfs te sturen op 2g (edge) laat staan Whatsapp (dat werkt vaak niet op E).

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-01-2019 21:24 (7%)

• ItsWillem
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:20:
[...]

Reken maar dat de download als je dicht bij een mast zit en gelukt hebt ongeveer 10mbps download max is.

Reken maar in Duitsland dat dit vaak 2G zal zijn onderweg, met T-Mobile had dit wel 4G in de meeste gevallen geweest. Raad je wel aan om in Duitsland handmatig op Telekom.de te zetten (toch wel een stuk beter dan o2).

@franssie Edge in Duitsland is waardeloos, in Nederland kan je nog Spotify luisteren. In Duitsland heb je moeite om een sms soms zelfs te sturen op 2g (edge) laat staan Whatsapp (dat werkt vaak niet op E).
Heb nu T-Mobile maar had ook geen echt geweldige dekking overal in Duitsland (vaak 3g of H+) maar daar betaal je dan ook voor ;) stukje duurder dan tele2

• dutchnltweaker
@ItsWillem , laten we het zo zeggen ik heb Tele2 en heb al een paar keer met T-Mobile getest in Duitsland, waar ik met Tele2 geen spotify kan luisteren bijna en navigatie moeite of niet realtime is is dit met T-Mobile op Telekom geen probleem met 4g/3g combo.

Tele2 met Telekom 3g/2g helaas wel.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-01-2019 21:29 (10%)

• Raider095
  • Registratie: november 2014
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:08:
Ben benieuwd, het lijkt me ook voor de kosten beter als het 1 netwerk wordt. Want 2 netwerken in onderhoud als 1 bedrijf zijnde nu lijkt me toch prijzig. Of zit ik hier naast?
Uiteraard wordt het uiteindelijk 1 netwerk. Dat kan even duren, dat voeg je niet zomaar samen. Zie Telfort en KPN maar ook Orange en T-Mobile in het verleden.

• SMSfreakie
  • Niet online
Telekom.de 4G is ook niet alles tov 4G zo als we het in NL kennen..

2/3G is onwerkbaar traag (of wij zijn hier gewoon verwend)
helaas kent Duitsland nog een alles behalve goede 4G dekking :(

• dutchnltweaker
Raider095 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:52:
[...]

Uiteraard wordt het uiteindelijk 1 netwerk. Dat kan even duren, dat voeg je niet zomaar samen. Zie Telfort en KPN maar ook Orange en T-Mobile in het verleden.
Alleen het verschil was toen dat de netwerken compleet niet samenwerkte in het verleden. T-mobile en Tele2 hebben al ongeveer 10 jaar een verleden. Tele2 roamt al op T-Mobile voor 2 en 3G en ze delen veel opstelpunten van masten al samen, dit was bij KPN/Telfort en Orange/T-mobile niet.

@SMSfreakie nee dat is ook zo, maar beter dan de combo 3G/2G.
We zijn niet verwend, er zijn weinig 3g masten in Duitsland ten opzichte van 4G en 2G. Bijna overal waar je 2G hebt heb je 4G alleen kan je hier met Tele2 niet op roamen.
Helaas merk ik ook dat de dekking steeds minder wordt qua 3G (lijkt dat ze masten afbouwen in Duitsland).

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:12 (23%)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Je kan al dagen het toestelkrediet niet inzien of aflossen. Is misschien morgenochtend opgelost. Nu gaat het bij mij maar om een paar euro, maar erg handig is het niet.

• kevin12
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19:01
Ik kan (bijna) mijn abonnement verlengen bij Tele2. Nu wil ik het volgende afsluiten bij mobiel.nl:
-Samsung S9 382,- (eenmalig)
-5GB internet 12,- (maandelijks)
-0 Belminuten 0,- (maandelijks)

Nu wil ik daarna mijn internet en belminuten verhogen:
-5GB 12,- -> 10GB 13,-
-0 min 0,- -> 100 min 2,-

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of de actie dan nog geldt betreffende het internet (1 euro p/m meer voor 5GB meer), en of dit gedurende de 24 maanden dit bedrag ook blijft staan.

Edit: De motivatie hiervoor is als volgt: als ik begin met 100 min + 10GB is de telefoon in aanschaf een paar euro goedkoper, maar dan zit ik hier ook aan vast. Mocht ik twijfelen en terug willen naar 5GB zou ik dat altijd nog kunnen doen. Of dit echt zinnig is ben ik nog niet over uit eigenlijk.

Bvd ;)

kevin12 wijzigde deze reactie 04-01-2019 15:12 (23%)

• Raider095
  • Registratie: november 2014
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:09:
Alleen het verschil was toen dat de netwerken compleet niet samenwerkte in het verleden. T-mobile en Tele2 hebben al ongeveer 10 jaar een verleden. Tele2 roamt al op T-Mobile voor 2 en 3G en ze delen veel opstelpunten van masten al samen, dit was bij KPN/Telfort en Orange/T-mobile niet.
Eh, hier is al heel veel over geschreven in zowel dit topic als dat van T-Mobile. De netwerken hoeven helemaal niet samen te werken en het delen van opstelpunten heeft juist nadelen. Immers; hoe meer gedeelde opstelpunten, hoe minder unieke opstelpunten T-Mobile dus overneemt. Roaming is kinderspel, als je 112 kunt bellen zonder SIM via elk willekeurig netwerk dan kun je ook net zo makkelijk roamen met SIM. Dat zijn gewoon instellingen in het netwerk, dus theoretisch kan men met 1 druk op de knop alle Tele2 abonnees laten roamen op het T-Mobile netwerk en met een druk op een andere knop het Tele2 netwerk uitschakelen. In de praktijk komt er iets meer bij kijken, maar zo ingewikkeld is het allemaal echt niet hoor :)

• dutchnltweaker
Raider095 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:38:
[...]

Eh, hier is al heel veel over geschreven in zowel dit topic als dat van T-Mobile. De netwerken hoeven helemaal niet samen te werken en het delen van opstelpunten heeft juist nadelen. Immers; hoe meer gedeelde opstelpunten, hoe minder unieke opstelpunten T-Mobile dus overneemt. Roaming is kinderspel, als je 112 kunt bellen zonder SIM via elk willekeurig netwerk dan kun je ook net zo makkelijk roamen met SIM. Dat zijn gewoon instellingen in het netwerk, dus theoretisch kan men met 1 druk op de knop alle Tele2 abonnees laten roamen op het T-Mobile netwerk en met een druk op een andere knop het Tele2 netwerk uitschakelen. In de praktijk komt er iets meer bij kijken, maar zo ingewikkeld is het allemaal echt niet hoor :)
Nee dat snap ik dat het niet zo ingewikkeld is (roaming aspect).
het delen van opstelpunten heeft juist nadelen
Want? in principe is dit gedaan om juist de kosten te drukken, zeker voor Tele2 een win win(kosten). Trouwens hier in Brabant heeft het juist wel voordelen, hier zijn meer opstelpunten waar T-Mobile niet actief is en waar je juist dekking wel wilt hebben. Bijvoorbeeld in een paar dorpen of net buiten dorpen waar je met T-Mobile geen bereik hebt of net 3G, waar je dus wel met Tele2 4G hebt, omdat T-Mobile daar geen masten heeft.

• SMSfreakie
  • Niet online
En omdat ze duidelijk een ander stukje spectrum hebben.. Nou zal 800vs900 noet heel veel doen.. Maar het leverd op deze lagere (groot bereik / weinig capaciteit) frequenties een verdubbeling op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:27
SMSfreakie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:18:
En omdat ze duidelijk een ander stukje spectrum hebben.. Nou zal 800vs900 noet heel veel doen.. Maar het leverd op deze lagere (groot bereik / weinig capaciteit) frequenties een verdubbeling op
Vergeet niet dat er ineens heel veel klanten bij komen. Lage frequenties zijn wel belangrijk maar totale capaciteit is het allerbelangrijkst.

Je kunt in ieder geval niet zomaar de roaming floodgates vol open zetten, want dan is er groot risico op overbelasting van de netwerken. Ook is het niet zo dat het zo makkelijk is als het omzetten van een schakelaar, omdat al dat verkeer ook ergens naartoe moet; ipv het eigen netwerk gaat het ineens via specifieke interfaces naar buiten.

De handelingen voor het inschakelen zijn misschien relatief simpel, maar in de praktijk moet je het echt niet zomaar even doen. Er zijn redenen dat dat bij Orange/T-Mobile en KPN/Telfort in het verleden heel voorzichtig en langzaam gebeurde :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:13
Ik sta nu bij een zendmastje van Tele2 die een beetje heen en weer schommelt en een vreemd geluidje maakt, dat is volgens mij niet de bedoeling :+. Het knettert behoorlijk daarboven in. Lijkt wel kortsluiting.

Heb maar het calamiteitennummer gebeld wat op de kast staat en toch maar doorgegeven, het klinkt niet gezond. :P

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:50:
Ik sta nu bij een zendmastje van Tele2 die een beetje heen en weer schommelt en een vreemd geluidje maakt, dat is volgens mij niet de bedoeling :+. Het knettert behoorlijk daarboven in. Lijkt wel kortsluiting.

Heb maar het calamiteitennummer gebeld wat op de kast staat en toch maar doorgegeven, het klinkt niet gezond. :P
en na het gemeld te hebben. heb je niet even een opname gemaakt? :D

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:51:
[...]

en na het gemeld te hebben. heb je niet even een opname gemaakt? :D
Kan ik nu wel doen. Misschien zie ik het dan ook vonken.

Brb :p

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:13:
[...]

Kan ik nu wel doen. Misschien zie ik het dan ook vonken.

Brb :p
niet dat ik sensatie tourisme wil aan wakkeren.. maar goed ik zou het toch denk ik vastleggen..

Hoogspanningslijnen en mist zijn ook gegarandeerd leuke knetterpret :P (vooral de 380KVs)

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:15:
[...]

niet dat ik sensatie tourisme wil aan wakkeren.. maar goed ik zou het toch denk ik vastleggen..

Hoogspanningslijnen en mist zijn ook gegarandeerd leuke knetterpret :P (vooral de 380KVs)
Nou dat opnemen wil niet. Te veel wind. Maar ik kan nu wel zien waar het geknetter vandaan komt. Zal als ik zo thuis ben even kijken naar de beelden :P

• SMSfreakie
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Nou dat opnemen wil niet. Te veel wind. Maar ik kan nu wel zien waar het geknetter vandaan komt. Zal als ik zo thuis ben even kijken naar de beelden :P
kabel die niet goed vast zit en door de isolatie geschuurd is? O-)

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:32:
[...]

kabel die niet goed vast zit en door de isolatie geschuurd is? O-)
Video is te slecht om te oordelen, teveel windgeruis en regen. De vonken zijn ook niet echt te zien. Daarom een foto uit welk onderdeel het komt. Klikken op de foto geeft een groter plaatje. Als ik onder de mast sta, dan zie ik net wat 'knetteren' waar de kabels vanuit de RRU (?) naar de antennes gaan.

Lijkt mij een vrij belangrijk onderdeeltje. :+

• SMSfreakie
  • Niet online
lijkt me niet de bedoeling nee.. :-)

dekking zal ook wel geniaal zijn met een falende rru / rrh

SMSfreakie wijzigde deze reactie 08-01-2019 19:21 (46%)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:55:
[...]

Video is te slecht om te oordelen, teveel windgeruis en regen. De vonken zijn ook niet echt te zien. Daarom een foto uit welk onderdeel het komt. Klikken op de foto geeft een groter plaatje. Als ik onder de mast sta, dan zie ik net wat 'knetteren' waar de kabels vanuit de RRU (?) naar de antennes gaan.

[Afbeelding]

Lijkt mij een vrij belangrijk onderdeeltje. :+
Dat is geen RRH(Nokia noemt dat RRH) maar een radio module dat zijn kortgezegd 3 RRH's ineen behuizing voor een frequenties.

Is dit Surhuisterveen? Ik denk het wel en dan betreft het de radio module voor 800 MHz en dan is dat zeker te merken met het bereik.

Redacteur 4Gmasten.nl

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Dat is geen RRH(Nokia noemt dat RRH) maar een radio module dat zijn kortbgezegd 3 RRH's ineen behuizing voor een frequenties.

Is dit Surhuisterveen? IK denk het wel en dan betreft het de radio module voor 800 MHz en dan is dat zeker te merken met het bereik.
Is inderdaad Surhuisterveen.

Overigens wiebelt de mast ook een beetje met de harde wind. Het zal ongetwijfeld goed vast zitten, maar of het effect heeft op de straalverbinding erboven durf ik niet te zeggen. Lijkt me wel

krakendmodem wijzigde deze reactie 08-01-2019 22:10 (18%)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:07:
[...]

Is inderdaad Surhuisterveen.

Overigens wiebelt de mast ook een beetje met de harde wind. Het zal ongetwijfeld goed vast zitten, maar of het effect heeft op de straalverbinding erboven durf ik niet te zeggen. Lijkt me wel
Geïnformeerd bij radio collega en site blijkt naar behoren te functioneren.
Zo'n straal verbinding heeft wel wat marge is niet zo'n hele hoge paal dus beweging zal wel meevallen. In sommige vakwerkmasten kan het bovenin soms aardig wiebelen zodat straalverbinding het niet meer trekt.

Redacteur 4Gmasten.nl

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Geïnformeerd bij radio collega en site blijkt naar behoren te functioneren.
Zo'n straal verbinding heeft wel wat marge is niet zo'n hele hoge paal dus beweging zal wel meevallen. In sommige vakwerkmasten kan het bovenin soms aardig wiebelen zodat straalverbinding het niet meer trekt.
Ik ben er vanochtend ook weer langs gereden met de auto. Ik hoorde geen geknetter meer bovenin na de auto stil te hebben gezet. (Op dat moment waaide het ook niet en was het droog). Mogelijk knettert die alleen bij vochtig weer en harde wind.

Het is in ieder geval bekend, dus mochten er toch nog storingen optreden, dan weten jullie ervan.

• Dxue
  • Nu online

Dxue

PSN:EvilDrunk

krakendmodem schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Ik ben er vanochtend ook weer langs gereden met de auto. Ik hoorde geen geknetter meer bovenin na de auto stil te hebben gezet. (Op dat moment waaide het ook niet en was het droog). Mogelijk knettert die alleen bij vochtig weer en harde wind.

Het is in ieder geval bekend, dus mochten er toch nog storingen optreden, dan weten jullie ervan.
Sowieso goed om het te rapporteren, want geknetter is niet iets wat bij de gemiddelde persoon als goed te boek staat en beter om dat zo te houden lijkt me. Liever 1 teveel aan melding dan geen wanneer je wel wilt, toch? Maar goed, ik neem aan dat er ergens wel een lampje gaat branden als er iets is uitgevallen?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Hoolz14
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 11:57
Ik heb een paar dagen geleden mijn abonnement verlengt bij Tele2.
Nu ben ik van een Samsung Galaxy S8 Plus naar een iPhone X gegaan.
Nu merk ik dat op de iPhone X het 4G netwerk dermate traag is, terwijl dit op de Samsung S8 Plus juist super snel is.

Ik heb de metingen ook op dezelfde plek gedaan (thuis) en gekeken op hun site hoe de dekking zowel binnen als buiten is. Volgens de website moet er voor beide voldoende dekking zijn.

Om een idee te geven:
Samsung S8 Plus gemiddeld boven de 50mbps minimaal
Op de iPhone X de afgelopen dagen (sinds in gebruik name) tussen de 2 en de 18 mbps.

Heeft iemand een gouden tip?

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo morgen even regelen (aka iemand aan het werk zetten) om over te gaan naar tele2

• Dxue
  • Nu online

Dxue

Hoolz14 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:54:
Nu merk ik dat op de iPhone X het 4G netwerk dermate traag is, terwijl dit op de Samsung S8 Plus juist super snel is.

Ik heb de metingen ook op dezelfde plek gedaan (thuis) en gekeken op hun site hoe de dekking zowel binnen als buiten is. Volgens de website moet er voor beide voldoende dekking zijn.

Om een idee te geven:
Op de iPhone X de afgelopen dagen (sinds in gebruik name) tussen de 2 en de 18 mbps.

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij mij in de zaak heeft een apple over het algemeen slechtere wifi bereik dan een android toestel op dezelfde plek. Misschien dat hetzelfde euvel ook slechter 4g ontvangst veroorzaakt?
Heb je er een hoesje omheen? zoja, probeer eens zonder en anders toch nog eens de samsung gebruiken en testen of het niet toevallig een netwerk probleem is?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• makreel
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Als het een iPhone X A1901 model is zit er een Intel modem in.

• dutchnltweaker
makreel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:00:
Als het een iPhone X A1901 model is zit er een Intel modem in.
En die heeft volgens mij een kwalitatief mindere modem.

• makreel
  • Niet online
In mijn iPhone se zit een Qualcomm modem. Razendsnel.

• Hoolz14
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 11:57
Het is wel een A1901 model inderdaad... Heb het met de samsung nogmaals getest maar die haalt gewoon een hoge snelheid. De iPhone komt nu niet hoger als 30mbps.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-04 10:04
Dxue schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:44:
[...]

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij mij in de zaak heeft een apple over het algemeen slechtere wifi bereik dan een android toestel op dezelfde plek. Misschien dat hetzelfde euvel ook slechter 4g ontvangst veroorzaakt?
Heb je er een hoesje omheen? zoja, probeer eens zonder en anders toch nog eens de samsung gebruiken en testen of het niet toevallig een netwerk probleem is?
reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...

• Dxue
  • Nu online

Dxue

ik heb die test wel voorbij zien komen en zou het 'later' gaan lezen... uitstel is afstel? :z 8)7

Duidelijk dat er grote verschillen tussen de verschillende smartphones zijn. op Android is er volgens mij zelfs een optie om de signaalsterkte te bekijken (misschien alleen via root)

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Dxue schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:17:
[...]

ik heb die test wel voorbij zien komen en zou het 'later' gaan lezen... uitstel is afstel? :z 8)7

Duidelijk dat er grote verschillen tussen de verschillende smartphones zijn. op Android is er volgens mij zelfs een optie om de signaalsterkte te bekijken (misschien alleen via root)
Daar heb je de GNettrack app voor.

shadowman12 wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:35 (10%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:23
Hoolz14 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:54:

Om een idee te geven:

De Iphone X heeft alleen ondersteuning voor een een tragere LTE standaard en werkt met 2x2 Mimo ontvangst. Een Iphone Xs heeft gigabit LTE met 4x4 Mimo.

De Samsung S8 was naast de Iphone X in vergelijking zijn tijd vooruit. Het is een toestel meteen top ontvangst, terwijl die ontvangst bij een Iphone (X) sowieso minder is. Hoe beter de ontvangst hoe sneller je speedtest kan uitvallen. Zeker als je hierdoor bij Tele2 terug moet van 4g via carrier aggregation van LTE800+LTE2600 naar alleen de bandbreedte van LTE800. Ook heeft de Samsung S8 een veel sneller modem ingebouwd wat het mogelijk maakt veel meer banden samen te voegen in werkende combinaties dan de Iphone X.

Meet eens na 12:00 ‘s nachts. Tele2 zet dan namelijk LTE 2600 uit om energie te sparen. Dan kan het best wel eens zijn dat bij een vergelijkende test de samsung nog maar 5 of 10 Mbps voor ligt.

ucsdcom wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:57 (4%)

• thijm20
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-04 12:15
Hoe is de dekking van Tele2 tegenwoordig? Zit er over na te denken om Tele2 Onberperkt te kopen, ik gebruik een Oneplus 6T.

• polopolo150
thijm20 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:24:
Hoe is de dekking van Tele2 tegenwoordig? Zit er over na te denken om Tele2 Onberperkt te kopen, ik gebruik een Oneplus 6T.
Ik denk dat je het beste kan kijken naar het netwerkaart van Tele2 en dan kijken of op de plekken waar jij vaak komt er bereik is. Want met een Tele2 antenne naast mijn huis heb ik top bereik. Maar dat hoeft voor jou niet te zijn.

Ik ben er voor de prijs wel tevreden mee. :)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• thijm20
polopolo150 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat je het beste kan kijken naar het netwerkaart van Tele2 en dan kijken of op de plekken waar jij vaak komt er bereik is. Want met een Tele2 antenne naast mijn huis heb ik top bereik. Maar dat hoeft voor jou niet te zijn.

Volgens de kaart zou ik binnen en buiten 4G moeten hebben :9

• polopolo150
thijm20 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Top! Je kan een maandelijks opzegbaar abo nemen en dan lekker uitproberen. :D

• thijm20
polopolo150 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Top! Je kan een maandelijks opzegbaar abo nemen en dan lekker uitproberen. :D
Hmmm zou een mast op 500m afstand moeten lukken. Hehehhehhee 8)7

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

thijm20 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:34:
[...]

De dekkingskaart is een verwachting. Kijk eens op de Tele2 van 4gmasten.nl hoever je van een mast zit!

Redacteur 4Gmasten.nl

• thijm20
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:38:
[...]

De dekkingskaart is een verwachting. Kijk eens op de Tele2 van 4gmasten.nl hoever je van een mast zit!
500m hemelsbreed, moet lukken zou ik zeggen.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
polopolo150 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Die dekkingskaart is crap. Vaak genoeg locaties waar ik zelfs binnen 4G zou moeten hebben en in de praktijk echt moeite heb een stabiele 4G verbinding te krijgen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tsurany schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Die dekkingskaart is crap. Vaak genoeg locaties waar ik zelfs binnen 4G zou moeten hebben en in de praktijk echt moeite heb een stabiele 4G verbinding te krijgen.
Die dekkingskaart is best redelijk als je begrijpt hoe zo'n kaart wordt opgebouwd. Binnen op zo'n kaart is niet altijd midden in een huis, binnen kan ook net achter het raam zijn en er zijn factoren die het predictiemodel niet kan meenemen. Het is gebaseerd op gemiddelden. Elke bebouwing krijgt dezelfde demping

Binnen is bij een bepaalde verwachte signaalsterkte op straat. Laten we zeggen dat dat -80 dBm is. Dan kan je er een gemiddelde demping door bebouwing van zo'n 15 dBm afhalen en dan heb je nog steeds binnen bereik over om te kunnen bellen en data te kunnen gebruiken. Maar bij een kantoorgebouw heb je veelal gesproken een hogere demping dan bij een woonhuis. Maar zelf met woonhuizen heb je nog verschillen, zo dempt mijn eigen huis veel meer dan gemiddeld.

Daarom is afstand van mast en eigenlijk ook de zg azimuth(straalrichting) van de antenne ook interessant. 500 meter van een mast maar precies tussen twee antennes zal een slechter signaal opleveren dan midden in de straalrichting van één antenne.

Die stabiele 4G verbinding is niet alleen afhankelijk van de signaal ook de kwaliteit van het signaal is van belang. De straalrichting kan je van de gegevens van het antenneregister halen.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
@The_Wireless_Guy kortom, zo'n dekkingskaart is inaccuraat en je hebt er daarom dus erg weinig aan. Een normale consument zal op basis van zo'n kaart concluderen dat het bereik prima zal zijn terwijl het in de praktijk enorm tegen kan vallen.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tsurany schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:57:
@The_Wireless_Guy kortom, zo'n dekkingskaart is inaccuraat en je hebt er daarom dus erg weinig aan. Een normale consument zal op basis van zo'n kaart concluderen dat het bereik prima zal zijn terwijl het in de praktijk enorm tegen kan vallen.
Zo'n dekkingskaart is niet inaccuraat maar er is geen ander instrument om een indicatie te geven van het te verwachten bereik. Helaas is het niet mogelijk om van elke gebouw en huis de dempende factor te bepalen dus je moet wel met gemiddelden rekenen.
Helaas is het wel zo dat de grenswaarden(voor binnen en buiten) niet worden bepaald door de techneuten maar door de commercie maar als je daar rekening meehoud is het een aardig instrument.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
hier heb ik als ik mn telefoon (nu nog wel T-mo) tegen het glas houd "minder" signaal dan dat ik een meter van het raam verwijderd ga staan..

of hem tegen het hout van de deur aan houd.. ipv het glas van de deur...

isoleert als een malle dat HR+++ glas... maar het houd meer tegen dan alleen kou :-)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:54:

isoleert als een malle dat HR+++ glas... maar het houd meer tegen dan alleen kou :-)
Op dat HR+++ glas zit een heel dun laagje met metaaldeeltjes en radiosignalen en metaal zijn niet bepaald vrienden. Het valt mij in de zomer op als ik deur open heb staan dan is er een duidelijk verschil te zien tussen het direct binnenschijnende zonlicht en het zonlicht dat door het aangrenzende raam komt.

Redacteur 4Gmasten.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:59:
[...]

Op dat HR+++ glas zit een heel dun laagje met metaaldeeltjes en radiosignalen en metaal zijn niet bepaald vrienden. Het valt mij in de zomer op als ik deur open heb staan dan is er een duidelijk verschil te zien tussen het direct binnenschijnende zonlicht en het zonlicht dat door het aangrenzende raam komt.
ow dat is mij nog nooit opgevallen.. maar eens opletten als de zon er gunstig voor staat :)

ben wel benieuwd hoe VoWiFi gaat uitpakken... :)

• Dxue
  • Nu online

Dxue

Ik heb de xz2c en kan de optie vowifi nergens terugvinden. Ik vraag me af, als er genoeg mensen gaan klagen die deze telefoon hebben, zou tele2 het dan officieel gaan ondersteunen? Anders misschien kijken om er een ander land firmware erop te zetten bij volgende nieuwe versie

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:26
Dxue schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:05:
Ik heb de xz2c en kan de optie vowifi nergens terugvinden. Ik vraag me af, als er genoeg mensen gaan klagen die deze telefoon hebben, zou tele2 het dan officieel gaan ondersteunen? Anders misschien kijken om er een ander land firmware erop te zetten bij volgende nieuwe versie
Ik heb de xz2 compact ook en deze toentertijd aangeschaft via Tele2. VoWifi werkte toen al out of the box.

• Dxue
  • Nu online

Dxue

RayenM schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Ik heb de xz2 compact ook en deze toentertijd aangeschaft via Tele2. VoWifi werkte toen al out of the box.
Serieus? Ik heb gisteren nog gezocht waar die optie hoort te staan en kon hem niet terugvinden. Op de website staat die ook niet als toestel die het ondersteunt (vowifi staat daar met een kruis erachter). Ik ga wel even bellen met de support en kijken wat er nu weer mis is met mijn software, waardoor de optie vowifi mist.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:25
Het treintraject tussen Amersfoort en Utrecht daar heb ik geen bereik op veel plekken, kreeg op sommige plekken zelfs No Internet te zien in Chrome op mijn mobiel. Heb wat screenshots van Gnettrack gemaakt @The_Wireless_Guy

Assumption is the mother of all fuck ups

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo abonnement aangevraagd... nu even wachten op nummerbehoud etc..

• thijm20
Nou jongens, heb dan maar besloten om een Tele2 onbeperkt abonnement te nemen ! :D
Nu had ik de vraag, is mijn Oneplus 6T compatible met het Tele2 4G netwerk? Op de Tele2 site staat de Oneplus 6T er niet tussen, maar op de officiele Oneplus site staat dat ie wel compatible is..
Iemand enig idee voordat ik aan een 2-jarig contract vast zit?

• polopolo150
Het gaat Tele2 erom dat het toestel contact kan maken op het 4G netwerk. Of Tele2 het zelf heeft getest boeit in principe niet zo.

Het zou moeten werken. :) Zelfs met de Oneplus One met brakke 4G support deed Tele2 nauwelijks moeilijk.

• thijm20
polopolo150 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:04:
Het gaat Tele2 erom dat het toestel contact kan maken op het 4G netwerk. Of Tele2 het zelf heeft getest boeit in principe niet zo.

Het zou moeten werken. :) Zelfs met de Oneplus One met brakke 4G support deed Tele2 nauwelijks moeilijk.
Haha! Nou dan gaan we het maar eens bestellen :P

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Heb nu sinds het nieuwe Tele2 op een iPhone X. Snelheid in A’dam centrum is vaak lager dan KPN (op de plekken waar ik kom), meestal wel rond 20-45Mbps.

In Engeland en Belgie krijg je wel brakke 3G met 2-5Mbps. Toegegeven, met KPN had ik in Engeland ook niet altijd goede verbindingen. In Belgie we beter dan tele2.

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:48

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

Heeft iemand al ervaring met Tele2 zakelijke data only abonnement (097 nummer)?
Kun je smorgens vroeg al een paar GB's extra activeren? (is vooral nodig in weekends :) )

Mijn Abbo bij Ziggo loopt binnen 3 maanden af en wil eindelijk overstappen op Tele2 zakelijk data only abbo :)
Wat is jullie ervaring?

Jamesbond007uk

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben benieuwd.. op 28-2 rond een uur of 2 gaan we het beleven ;)

• jamesbond007uk
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:48

jamesbond007uk

Smartphone & Gadget specialist

SMSfreakie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:57:
@SMSfreakie, was dit een quote van mijn bericht? :)

jamesbond007uk wijzigde deze reactie 21-01-2019 20:10 (0%)
Reden: typo

Jamesbond007uk

• SMSfreakie
  • Niet online
Nee? :P maar dan gaat mn Abbo bij Tele2 lopen :P

• Kevinp
  • Laatst online: 15:05
SMSfreakie schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:02:
[...]

ow dat is mij nog nooit opgevallen.. maar eens opletten als de zon er gunstig voor staat :)

Staat dat niet al aan, ik krijg als ik op WIFI zit duidelijk een VoWiFi logo te zien.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:25
Kevinp schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Staat dat niet al aan, ik krijg als ik op WIFI zit duidelijk een VoWiFi logo te zien.
Ja, zo is het misschien duidelijker:
SMSfreakie schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:02:
[...]

SMSfreakie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:57:
SMSfreakie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:18:
Nee? :P maar dan gaat mn Abbo bij Tele2 lopen :P

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-04 11:12
Iemand toevallig ervaring met het afsluiten van een maandelijks abonnement en het per direct weer opzeggen hiervan? Met de dit wil ik weken scheelt de Huawei P smart 2019 met eenmalige maand/aansluitkosten onder de streep toch ruim €60,- in vergelijking met andere toko's.

Daarnaast krijg je via Huawei ook nog de Band 3 Pro cadeau (t.w.v. €99,-), wat het geheel nog interessanter maakt.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:12
FooBarz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:17:
Iemand toevallig ervaring met het afsluiten van een maandelijks abonnement en het per direct weer opzeggen hiervan? Met de dit wil ik weken scheelt de Huawei P smart 2019 met eenmalige maand/aansluitkosten onder de streep toch ruim €60,- in vergelijking met andere toko's.

Daarnaast krijg je via Huawei ook nog de Band 3 Pro cadeau (t.w.v. €99,-), wat het geheel nog interessanter maakt.
Recent gedaan omdat ik niet mocht verlegen van Tele2 met toestel. Dan doen we het toch met een nieuw sim-only en zeggen we die meteen weer op 8)7

Werkte prima, bij opzeggen dit ook gewoon zeggen, hoef je niet al die aanbiedingen enz van ze aan te horen :)

• mirod
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-04 10:29
Even een vraag: ik overweeg een Tele2 abo, met name omdat ze vaak een stukje goedkoper zijn icm een telefoon. Echter, heb ik mijn twijfels over hun bereik hier op de Veluwe. Ik heb nu T-mobile en dat is prima, dus ik vroeg me af per wanneer Tele2 klanten ook van het T-mobile netwerk gebruik kunnen maken?

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:12
mirod schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:40:
Even een vraag: ik overweeg een Tele2 abo, met name omdat ze vaak een stukje goedkoper zijn icm een telefoon. Echter, heb ik mijn twijfels over hun bereik hier op de Veluwe. Ik heb nu T-mobile en dat is prima, dus ik vroeg me af per wanneer Tele2 klanten ook van het T-mobile netwerk gebruik kunnen maken?
Daar is niks over bekend. Je kunt sowieso terugvallen op 3G van T-Mobile op een snelheid van 1 2 Mbps.

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-04 10:04
Rub147 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Daar is niks over bekend. Je kunt sowieso terugvallen op 3G van T-Mobile op een snelheid van 1Mbps.
Het is zelfs 2 Mbps op 3G. Kun je gewoon muziek over streamen.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Ik heb tele2 unlimited mobiel. Ik zie dat ik bijna door mijn dagbundel heen ben(5000GB). Hoe vraag ik een nieuwe bundel aan? Hoe werkt dat?.

Dit is mijn 1e maand bij tele2.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
Hamazaki schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:57:
Ik heb tele2 unlimited mobiel. Ik zie dat ik bijna door mijn dagbundel heen ben(5000GB). Hoe vraag ik een nieuwe bundel aan? Hoe werkt dat?.

In de app, in MijnTele2 of via SMS.

https://www.tele2.nl/klan...iel/unlimited-abonnement/

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:25

racoon

mooowwww

Hamazaki schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:57:

Wachten tot je data op is, als je daarna op 4g gaat krijg je een melding hoe je data kan bij kopen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Luinwethion
Op dit moment zijn er problemen met ons netwerk waardoor je mogelijk niet gebeld kan worden. Er zijn geen problemen gemeld met onze internetdiensten en uitbel mogelijkheden. De verstoring is bij ons in onderzoek, door de complexiteit duurt dit langer dan dat we zouden willen. We werken hard aan een oplossing en we zullen je up-to-date houden in dit topic.
https://forum.tele2.nl/ac...n-met-gebeld-worden-75387

Iemand hier probleem? Zit je op volte, Vowifi of 3g bellen?

Hier, iPhone x volte in DH gebeld worden door T-Mobile geen probleem...

• dutchnltweaker
Luinwethion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:11:
[...]

https://forum.tele2.nl/ac...n-met-gebeld-worden-75387

Iemand hier probleem? Zit je op volte, Vowifi of 3g bellen?

Hier, iPhone x volte in DH gebeld worden door T-Mobile geen probleem...
Nope, Hier ook geen problemen.
Stond ook vermeld dat het soms wel werkt en soms niet, dus misschien hebben er maar een x aantal klanten last van.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 28-01-2019 12:35 (12%)

• Frostbite
  • Nu online
We hebben hier zakelijk Tele2. Komt wel vaak voor dat ik iemand bel en dat de andere kant mij niet hoort. Probleem is ook aanwezig bij collega's en is toestelonafhankelijk.

Best vervelend...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:30

kraats

Ik rol

@Frostbite dat zijn wij hier op de zaak nu ook net aan het onderzoeken. Een aantal collega's (ikzelf ook) hebben dat bij elk eerste gesprek en als je dan opnieuw belt gaat het wel goed.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Frostbite
  • Nu online
kraats schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:30:
@Frostbite dat zijn wij hier op de zaak nu ook net aan het onderzoeken. Een aantal collega's (ikzelf ook) hebben dat bij elk eerste gesprek en als je dan opnieuw belt gaat het wel goed.
Klopt. Blijkbaar loopt hier ook al een melding en moeten we aangeven wanneer we het hebben zodat ze zaken kunnen traceren. Aangezien het zo vaak voorkomt is dat dus onbegonnen werk.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• Luinwethion
Frostbite schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:42:
We hebben hier zakelijk Tele2. Komt wel vaak voor dat ik iemand bel en dat de andere kant mij niet hoort. Probleem is ook aanwezig bij collega's en is toestelonafhankelijk.

Best vervelend...
Heb paar gevallen gezien bij consument waar waar aanzetten van volte het probleem verhelpt, blijkbaar gaat overschakelen van 4g naar 3g niet werkt.... Of als volte niet ingeschakeld kan worden, vragen als Tele2 de volte provisioning helemaal uitzet voor de gebruikers met probleem.

• thijm20
Nog 15 dagen tot nummerbehoud is afgerond! :(

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
thijm20 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:43:
Nog 15 dagen tot nummerbehoud is afgerond! :(
bij mij duurde het 3-4 weken. zeer vervelend dat het zo lang duurt inderdaad. gelukkig ben ik tevreden met de provider. (perfecte ontvangst)

Hamazaki wijzigde deze reactie 29-01-2019 08:48 (11%)

• driedees
  • Laatst online: 15:49
Geen idee of er veel gebruikers zijn van Xiaomi Mi Ax toestellen, maar dankzij onderstaande tip uit het Mi A1 topic heb ik nu ook VoLTE ingeschakeld op mijn A2 Lite.
red bull schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:45:
voor VoLTE/ HD Voice schijnt *#*#86583#*#* in je dialer de oplossing te zijn.. bij mij werkt het!

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:05

RobertowNL

For you gear!

RobertowNL schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:58:
[...]

Blijft erg vervelend dit probleem. Waar ik er eerst af en toe last van had is het nu constant.

Hoop dat dit bij beide partijen snel op de agenda komt te staan.
Sinds half november kreeg ik de paypal 2fa berichten weer netjes binnen. Maar nu is het alweer raak, blijft wel een zeer hardnekkig probleem.

Hoe kan het nu dat zoiets zo willekeurig de kop blijft opsteken. Bij de support van beide partijen kom je helaas niet erg ver voor dit soort issues en verzand je in standaard antwoorden (en alles staat bij ons juist).

Recommender MisterTao: RobertNL (-50% op fee)

Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True