Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:49
RobertowNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Sinds half november kreeg ik de paypal 2fa berichten weer netjes binnen. Maar nu is het alweer raak, blijft wel een zeer hardnekkig probleem.

Hoe kan het nu dat zoiets zo willekeurig de kop blijft opsteken. Bij de support van beide partijen kom je helaas niet erg ver voor dit soort issues en verzand je in standaard antwoorden (en alles staat bij ons juist).
Ik heb hier ook weer last van. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu werkt het weer is niet.

@The_Wireless_Guy Jij kon toch in de SMSc kijken?

SkullboyNL wijzigde deze reactie 08-02-2019 12:06 (4%)

iRacing Profiel

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-02 23:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SkullboyNL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb hier ook weer last van. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu werkt het weer is niet.

@The_Wireless_Guy Jij kon toch in de SMSc kijken?
ja kan ik, kan kijken hoe de vork nu in de steel zit als je je nummer in DM stuurt.

Redacteur 4Gmasten.nl

• Frostbite
  • Laatst online: 16:42
Vanmorgen weer een paar heen en weer bellen zonder geluid of connectie...

Kwam er zondag achter dat ik twee keer een bestand had aangeklikt en die op de achtergrond lekker verder is gaan downloaden. Bleek het 1Gb groot te zijn dus na een paar dagen in de nieuwe maand al 2Gb van de 3Gb kwijt... Weer een les geleerd ...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• chrisdrielsma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-02 13:24
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:09:
[...]

ja kan ik, kan kijken hoe de vork nu in de steel zit als je je nummer in DM stuurt.
Dit probleem heb ik dus ook weer met 2FA van PayPal :) kan je ook iets betekenen voor mij @The_Wireless_Guy

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Waar ik mij aan stoor bij tele2 is dat je zakelijk wel onbeperkt naar de EU landen kan bellen maar privé niet. Nu ben ik helaas zo stom geweest om een abonnement (privé) af te sluiten en ik heb gebeld met de zakelijk helpdesk en die zeggen dat ze niets kunnen doen, het is zelfs zo erg dat ze zeggen dat om om te schakelen naar zakelijk, je naar een derde provider moet portteren en weer terug om je nummer te behouden ... bizar dat ze hun interne processen zo slecht op orde lijken te hebben.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:31
@The_Wireless_Guy kunnen wij als Tweakers nog ergens meer helpen om weer 4gmasten.nl updates te zien?

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:22:
@The_Wireless_Guy kunnen wij als Tweakers nog ergens meer helpen om weer 4gmasten.nl updates te zien?
Geld......

Redacteur 4Gmasten.nl

• bartvries
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12-02 15:13
Of misschien een oude laptop? Wat heb je minimaal nodig?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
zo vandaag mn simkaart ook ontvangen ;) blitze kaartjes tegenwoordig :D ipv boring zwart

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:10
SMSfreakie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:17:
zo vandaag mn simkaart ook ontvangen ;) blitze kaartjes tegenwoordig :D ipv boring zwart
Je bedoelt Tele2 simkaart? Wanneer waren ze zwart dan? Sinds 2017 zijn die kaarten met een smiley er.

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:30
Luinwethion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Heb paar gevallen gezien bij consument waar waar aanzetten van volte het probleem verhelpt, blijkbaar gaat overschakelen van 4g naar 3g niet werkt.... Of als volte niet ingeschakeld kan worden, vragen als Tele2 de volte provisioning helemaal uitzet voor de gebruikers met probleem.
Ik heb bij mij het idee dat ik dit probleem juist heb gekregen sinds VoLTE standaard aanstaat.
bartvries schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Het is zelfs 2 Mbps op 3G. Kun je gewoon muziek over streamen.
Daar waar ik sinds de knijpactie ook 2Mbps haalde, hal ik alweer enige tijd structureel 3,5 Mbps als ik op 3G van T-Mobile terecht kom.

Andere verassing was dat ik nu blijkbaar 12GB in de EU mag verstoken, een jaar geleden was dit nog de helft.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Ik heb een Samsung Galaxy S7 en heb de laaste update maar ik kan nergens vinden hoe je de SMS centrale instelt staat geen optie meer in de messages app. Kan geen SMS verzenden. Iemand een idee?

Assumption is the mother of all fuck ups

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:05:
Ik heb een Samsung Galaxy S7 en heb de laaste update maar ik kan nergens vinden hoe je de SMS centrale instelt staat geen optie meer in de messages app. Kan geen SMS verzenden. Iemand een idee?
Is toch in de meeste Samsungs hetzefde. Op mijn S8 is het wel goed verstopt:
In de Berichten app -->menu(drie puntjes rechts boven in) --> Instellingen --> meer instellingen --> Sms-berichten --> Sms-centrale

Redacteur 4Gmasten.nl

• shadowman12
  • Nu online
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Is toch in de meeste Samsungs hetzefde. Op mijn S8 is het wel goed verstopt:
In de Berichten app -->menu(drie puntjes rechts boven in) --> Instellingen --> meer instellingen --> Sms-berichten --> Sms-centrale
Inmiddels opgelost, de default app stond verkeerd, er namelijk twee messages app, en eentje daarvan heeft alleen de instellingen voor de sms centrale

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:26:
[...]

Inmiddels opgelost, de default app stond verkeerd, er namelijk twee messages app, en eentje daarvan heeft alleen de instellingen voor de sms centrale
AHA dat kan natuurljk ook. Irritant trouwens al die andere apps die ook ineens sms app willen zijn.

Redacteur 4Gmasten.nl

• shadowman12
  • Nu online
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28:
[...]

AHA dat kan natuurljk ook. Irritant trouwens al die andere apps die ook ineens sms app willen zijn.
Ook apart dat er twee apps voor messages zijn. Misschien eentje van Google en eentje van Samsung?

• moca007
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11:35
Voor de Tele2 kenners, ik heb sindskort een auto waar een simkaart in kan. Tele2 kent het geen duo sim heb ik begrepen. Weet iemand een andere oplossing ik heb een onbeperkt bellen / data abbo lopen bij Tele2.

• SMSfreakie
  • Niet online
Weetje wat ik nou nog wel een lichtelijke tegenvaller vind? is dat je zakelijk dus wel een unlimited data only kan afsluiten.. maar particulier dus niet :o

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:57
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:23:
Weetje wat ik nou nog wel een lichtelijke tegenvaller vind? is dat je zakelijk dus wel een unlimited data only kan afsluiten.. maar particulier dus niet :o
Kom je met 20GB data only niet ook een heel eind? 16,- per maand voor een 20GB maandelijks opzegbaar abonnement of 14,- bij een 24 maanden abonnement.

Mogelijk kan je starten met de maandelijks opzegbare 20GB variant en na een maand je internet bundel aanpassen naar unlimited. Tot nu toe werkte dat als je via mijn Tele2 online je unlimited internet en bellen naar 150 belminuten + unlimited internet aanpaste. De 0minuten optie was er toen nog niet.

• SMSfreakie
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Kom je met 20GB data only niet ook een heel eind? 16,- per maand voor een 20GB maandelijks opzegbaar abonnement of 14,- bij een 24 maanden abonnement.

Mogelijk kan je starten met de maandelijks opzegbare 20GB variant en na een maand je internet bundel aanpassen naar unlimited. Tot nu toe werkte dat als je via mijn Tele2 online je unlimited internet en bellen naar 150 belminuten + unlimited internet aanpaste. De 0minuten optie was er toen nog niet.
tijdens de vakantie heb ik altijd een enorm hoog verbruik ;) alleen tja dat is in een tijdsvak van 3.5 week

• ucsdcom
SMSfreakie schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:17:
[...]

tijdens de vakantie heb ik altijd een enorm hoog verbruik ;) alleen tja dat is in een tijdsvak van 3.5 week
Dan is juist de maandelijks opzegbare unlimited een optie. Dat je dan ook unlimited kan bellen en sms-en boeit dan niet. Let wel op eventuele aansluitkosten. Soms zijn die er in een actie even niet, maar anders betaal je ca. 25,- euro aansluitkosten volgens mij.

Let wel op dat je na 5GB verbruik op dezelfde dag een sms moet gaan sturen om telkens bij iedere sms weer 1GB er bij te ontvangen.

Verder is unlimited alleen in Nederland bruikbaar, buiten Nederland 12GB en alleen via 3g, bij Tele2 geen 4g in het buitenland.

Let ook op dat de tele2 sim alleen in een smartphone gebruikt mag worden. Na een paar dagen gebruik als internet hotspot via je telefoon krijg je niet meteen problemen, maar in principe wil Tele2 niet dat je je smartphone weken lang als modem voor alle apparaten van je gehele gezin of zelfs de hele camping inzet. Dan kunnen ze je afsluiten.

ucsdcom wijzigde deze reactie 17-02-2019 22:30 (6%)

• SMSfreakie
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Dan is juist de maandelijks opzegbare unlimited een optie. Dat je dan ook unlimited kan bellen en sms-en boeit dan niet. Let wel op eventuele aansluitkosten. Soms zijn die er in een actie even niet, maar anders betaal je ca. 25,- euro aansluitkosten volgens mij.

Let wel op dat je na 5GB verbruik op dezelfde dag een sms moet gaan sturen om telkens bij iedere sms weer 1GB er bij te ontvangen.

Verder is unlimited alleen in Nederland bruikbaar, buiten Nederland 12GB en alleen via 3g, bij Tele2 geen 4g in het buitenland.

Let ook op dat de tele2 sim alleen in een smartphone gebruikt mag worden. Na een paar dagen gebruik als internet hotspot via je telefoon krijg je niet meteen problemen, maar in principe wil Tele2 niet dat je je smartphone weken lang als modem voor alle apparaten van je gehele gezin of zelfs de hele camping inzet. Dan kunnen ze je afsluiten.
daarom vind ik t een beetje jammer dat je zakelijk dus wel een data only kan welke dus gewoon in een router mag.... (met de 5GB + inf 1GB aanvullers) terwijl je als particulier dat helaas niet mag :p

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:00
Ik zie wat ik denk dat de eerste signalen van de fusie is, je kunt nu bij Belsimpel toestellen icm een Tele2 abonnement kopen die geen volte ondersteunen, o.a. de OnePlus 6T.

• kevin12
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 23:00
Weet iemand wanneer er meer info bekend wordt over de fusie met betrekking tot internet in het buitenland.

Zit bij tele2 ivm de relatief lage kosten voor hoog verbruik, maar het 3g in het buitenland maakt het voor mij toch onhoudbaar. Hierdoor wil ik overstappen naar tmobimile, want daar heb je wel in de meeste EU landen 4g.

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:47
Ja dat vind ik het enige nadeel... Maar ja.. die paar keer dat ik in het buitenland ben vind ik het niet zo spannend allemaal (hooguit beetje irritant). Ik ben er echter dan met vakantie, dus erg veel haast moet je ook niet hebben. Kom je vaker in het buitenland (voor werk ook misschien) dan lijkt het me handig om inderdaad 4g oid te kunnen hebben.

Geen idee wanneer ze dit gaan toepassen, denk dat het nog wel even duurt en/of ze het nooit gaan aanpassen en tele2 het budgetmerk blijft van t mobile.

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte RX580 4GB

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:30
Moet wel worden aangepast hoor, providers gaan 3G uitschakelen en dan moet je wel op 4G kunnen voor data.

Ik zou ook voor vakantie lekker zorgen dat je 4G hebt, je bent immers op vakantie en dan heb je geen zin om heel lang op je telefoon te wachten voor allerlei informatie, je bent immers op vakantie ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ucsdcom
Luinwethion schreef op maandag 18 februari 2019 @ 00:00:
Ik zie wat ik denk dat de eerste signalen van de fusie is, je kunt nu bij Belsimpel toestellen icm een Tele2 abonnement kopen die geen volte ondersteunen, o.a. de OnePlus 6T.
Dit kon altijd al. Tele2 schrijft 4g ondersteuning voor als eis, VoLTE ondersteuning maakten ze wel zeer breed bij veel toestellen beschikbaar. Tegelijkertijd is dit door het beperkte aantal toestellen met VoLTE ondersteuning nooit verplicht geweest.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:00
ucsdcom schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Dit kon altijd al. Tele2 schrijft 4g ondersteuning voor als eis, VoLTE ondersteuning maakten ze wel zeer breed bij veel toestellen beschikbaar. Tegelijkertijd is dit door het beperkte aantal toestellen met VoLTE ondersteuning nooit verplicht geweest.
Niet waar, resellers hadden geen toestemming om toestellen zonder volte te verkopen icm een Tele2 abonnement, daarom kun je nooit een abonnement afsluiten met een OnePlus of een Xiaomi toestel, volte was een eis voor het verkopen van een toestel icm een Tele2 abonnement.

Daarom had je ook aparte voorraad informatie en kon je soms bepaalde toestel niet kopen bij Belsimpel of andere webshop icm een Tele2 abonnement, dat was het geval met de S7 recentelijk, er is nu alleen maar grijze import beschikbaar en vorige maand nog stond de voorraad bij Belsimpel voor Tele2 op nooit meer leverbaar.

Luinwethion wijzigde deze reactie 20-02-2019 06:36 (26%)

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:09
Die VoLTE eis is wel een wassen neus. Ik heb een abonnement met telefoon van Tele2 en de telefoon is VoLTE geschikt, maart VoLTE is simpelweg niet softwarematig geactiveerd. Zodra ik bel, schakelt de telefoon terug naar 3G. Ook al is het toestel dus door Tele2 zelf geselecteerd voor de VoLTE mogelijkheden. Koekoek! 8)7

• SMSfreakie
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:17:
Die VoLTE eis is wel een wassen neus. Ik heb een abonnement met telefoon van Tele2 en de telefoon is VoLTE geschikt, maart VoLTE is simpelweg niet softwarematig geactiveerd. Zodra ik bel, schakelt de telefoon terug naar 3G. Ook al is het toestel dus door Tele2 zelf geselecteerd voor de VoLTE mogelijkheden. Koekoek! 8)7
staat de optie in je telefoon niet aan? of is de optie niet eens beschikbaar?
dat laatste zou kunnen door een foutieve rom...

maar bij mijn S7 (met originele PHN Samsung firmware) is 4G bellen gewoon als optie beschikbaar (en staat ook gewoon aan.. en gezien ik nu (nog) bij Tmobile in de VoLTE pilot zit werkt dat ook gewoon)

• Tigerblood
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:09
SMSfreakie schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:19:
[...]

staat de optie in je telefoon niet aan? of is de optie niet eens beschikbaar?
dat laatste zou kunnen door een foutieve rom...

maar bij mijn S7 (met originele PHN Samsung firmware) is 4G bellen gewoon als optie beschikbaar (en staat ook gewoon aan.. en gezien ik nu (nog) bij Tmobile in de VoLTE pilot zit werkt dat ook gewoon)
Geen idee. Ik heb dat ding gekocht bij Belsimpel. Zij hebben een aparte voorraad toestellen voor Tele2 (Toestel was in de winkel op voorraad, behalve i.c.m. Tele2 abonnement). Dus ik ga er dan als klant vanuit dat die dingen de juiste ROM en instellingen hebben om out-of-the-box te compatible zijn met VoLTE via Tele2.

Edit:Net gecheckt. In de instellingen staat VoLTE-oproepen gewoon aan.

Tigerblood wijzigde deze reactie 20-02-2019 17:28 (4%)

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan is het wel raar dat die naar 3G terug stuitert voor het bellen :?

• ferrantufan
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:46
Tigerblood schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:26:
[...]

Geen idee. Ik heb dat ding gekocht bij Belsimpel. Zij hebben een aparte voorraad toestellen voor Tele2 (Toestel was in de winkel op voorraad, behalve i.c.m. Tele2 abonnement). Dus ik ga er dan als klant vanuit dat die dingen de juiste ROM en instellingen hebben om out-of-the-box te compatible zijn met VoLTE via Tele2.

Edit:Net gecheckt. In de instellingen staat VoLTE-oproepen gewoon aan.
Om wat voor telefoon gaat dit? Mocht het een Samsung zijn dan ben ik ook benieuwd naar de output van een oproep naar "*#1234#".
Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True