[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste
Acties:
  • 542.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 15:17
RobertowNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:09:
[...]

Sinds half november kreeg ik de paypal 2fa berichten weer netjes binnen. Maar nu is het alweer raak, blijft wel een zeer hardnekkig probleem.

Hoe kan het nu dat zoiets zo willekeurig de kop blijft opsteken. Bij de support van beide partijen kom je helaas niet erg ver voor dit soort issues en verzand je in standaard antwoorden (en alles staat bij ons juist).
Ik heb hier ook weer last van. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu werkt het weer is niet.

@The_Wireless_Guy Jij kon toch in de SMSc kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door SkullboyNL op 08-02-2019 12:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 12:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SkullboyNL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb hier ook weer last van. Heeft een tijdje goed gewerkt maar nu werkt het weer is niet.

@The_Wireless_Guy Jij kon toch in de SMSc kijken?
ja kan ik, kan kijken hoe de vork nu in de steel zit als je je nummer in DM stuurt.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 03-05 15:20

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vanmorgen weer een paar heen en weer bellen zonder geluid of connectie...

Kwam er zondag achter dat ik twee keer een bestand had aangeklikt en die op de achtergrond lekker verder is gaan downloaden. Bleek het 1Gb groot te zijn dus na een paar dagen in de nieuwe maand al 2Gb van de 3Gb kwijt... Weer een les geleerd ...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:09:
[...]

ja kan ik, kan kijken hoe de vork nu in de steel zit als je je nummer in DM stuurt.
Dit probleem heb ik dus ook weer met 2FA van PayPal :) kan je ook iets betekenen voor mij @The_Wireless_Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:13

franssie

Save the albatross

Waar ik mij aan stoor bij tele2 is dat je zakelijk wel onbeperkt naar de EU landen kan bellen maar privé niet. Nu ben ik helaas zo stom geweest om een abonnement (privé) af te sluiten en ik heb gebeld met de zakelijk helpdesk en die zeggen dat ze niets kunnen doen, het is zelfs zo erg dat ze zeggen dat om om te schakelen naar zakelijk, je naar een derde provider moet portteren en weer terug om je nummer te behouden ... bizar dat ze hun interne processen zo slecht op orde lijken te hebben.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:20
@The_Wireless_Guy kunnen wij als Tweakers nog ergens meer helpen om weer 4gmasten.nl updates te zien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:22:
@The_Wireless_Guy kunnen wij als Tweakers nog ergens meer helpen om weer 4gmasten.nl updates te zien?
Geld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-05 23:05
Of misschien een oude laptop? Wat heb je minimaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo vandaag mn simkaart ook ontvangen ;) blitze kaartjes tegenwoordig :D ipv boring zwart

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:48
SMSfreakie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:17:
zo vandaag mn simkaart ook ontvangen ;) blitze kaartjes tegenwoordig :D ipv boring zwart
Je bedoelt Tele2 simkaart? Wanneer waren ze zwart dan? Sinds 2017 zijn die kaarten met een smiley er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 14:29
Luinwethion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Heb paar gevallen gezien bij consument waar waar aanzetten van volte het probleem verhelpt, blijkbaar gaat overschakelen van 4g naar 3g niet werkt.... Of als volte niet ingeschakeld kan worden, vragen als Tele2 de volte provisioning helemaal uitzet voor de gebruikers met probleem.
Ik heb bij mij het idee dat ik dit probleem juist heb gekregen sinds VoLTE standaard aanstaat.
bartvries schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:34:
[...]

Het is zelfs 2 Mbps op 3G. Kun je gewoon muziek over streamen.
Daar waar ik sinds de knijpactie ook 2Mbps haalde, hal ik alweer enige tijd structureel 3,5 Mbps als ik op 3G van T-Mobile terecht kom.

Andere verassing was dat ik nu blijkbaar 12GB in de EU mag verstoken, een jaar geleden was dit nog de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Samsung Galaxy S7 en heb de laaste update maar ik kan nergens vinden hoe je de SMS centrale instelt staat geen optie meer in de messages app. Kan geen SMS verzenden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:05:
Ik heb een Samsung Galaxy S7 en heb de laaste update maar ik kan nergens vinden hoe je de SMS centrale instelt staat geen optie meer in de messages app. Kan geen SMS verzenden. Iemand een idee?
Is toch in de meeste Samsungs hetzefde. Op mijn S8 is het wel goed verstopt:
In de Berichten app -->menu(drie puntjes rechts boven in) --> Instellingen --> meer instellingen --> Sms-berichten --> Sms-centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Is toch in de meeste Samsungs hetzefde. Op mijn S8 is het wel goed verstopt:
In de Berichten app -->menu(drie puntjes rechts boven in) --> Instellingen --> meer instellingen --> Sms-berichten --> Sms-centrale
Inmiddels opgelost, de default app stond verkeerd, er namelijk twee messages app, en eentje daarvan heeft alleen de instellingen voor de sms centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:26:
[...]

Inmiddels opgelost, de default app stond verkeerd, er namelijk twee messages app, en eentje daarvan heeft alleen de instellingen voor de sms centrale
AHA dat kan natuurljk ook. Irritant trouwens al die andere apps die ook ineens sms app willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:28:
[...]

AHA dat kan natuurljk ook. Irritant trouwens al die andere apps die ook ineens sms app willen zijn.
Ook apart dat er twee apps voor messages zijn. Misschien eentje van Google en eentje van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Voor de Tele2 kenners, ik heb sindskort een auto waar een simkaart in kan. Tele2 kent het geen duo sim heb ik begrepen. Weet iemand een andere oplossing ik heb een onbeperkt bellen / data abbo lopen bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Weetje wat ik nou nog wel een lichtelijke tegenvaller vind? is dat je zakelijk dus wel een unlimited data only kan afsluiten.. maar particulier dus niet :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:23:
Weetje wat ik nou nog wel een lichtelijke tegenvaller vind? is dat je zakelijk dus wel een unlimited data only kan afsluiten.. maar particulier dus niet :o
Kom je met 20GB data only niet ook een heel eind? 16,- per maand voor een 20GB maandelijks opzegbaar abonnement of 14,- bij een 24 maanden abonnement.

Mogelijk kan je starten met de maandelijks opzegbare 20GB variant en na een maand je internet bundel aanpassen naar unlimited. Tot nu toe werkte dat als je via mijn Tele2 online je unlimited internet en bellen naar 150 belminuten + unlimited internet aanpaste. De 0minuten optie was er toen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Kom je met 20GB data only niet ook een heel eind? 16,- per maand voor een 20GB maandelijks opzegbaar abonnement of 14,- bij een 24 maanden abonnement.

Mogelijk kan je starten met de maandelijks opzegbare 20GB variant en na een maand je internet bundel aanpassen naar unlimited. Tot nu toe werkte dat als je via mijn Tele2 online je unlimited internet en bellen naar 150 belminuten + unlimited internet aanpaste. De 0minuten optie was er toen nog niet.
tijdens de vakantie heb ik altijd een enorm hoog verbruik ;) alleen tja dat is in een tijdsvak van 3.5 week

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:17:
[...]

tijdens de vakantie heb ik altijd een enorm hoog verbruik ;) alleen tja dat is in een tijdsvak van 3.5 week
Dan is juist de maandelijks opzegbare unlimited een optie. Dat je dan ook unlimited kan bellen en sms-en boeit dan niet. Let wel op eventuele aansluitkosten. Soms zijn die er in een actie even niet, maar anders betaal je ca. 25,- euro aansluitkosten volgens mij.

Let wel op dat je na 5GB verbruik op dezelfde dag een sms moet gaan sturen om telkens bij iedere sms weer 1GB er bij te ontvangen.

Verder is unlimited alleen in Nederland bruikbaar, buiten Nederland 12GB en alleen via 3g, bij Tele2 geen 4g in het buitenland.

Let ook op dat de tele2 sim alleen in een smartphone gebruikt mag worden. Na een paar dagen gebruik als internet hotspot via je telefoon krijg je niet meteen problemen, maar in principe wil Tele2 niet dat je je smartphone weken lang als modem voor alle apparaten van je gehele gezin of zelfs de hele camping inzet. Dan kunnen ze je afsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 17-02-2019 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Dan is juist de maandelijks opzegbare unlimited een optie. Dat je dan ook unlimited kan bellen en sms-en boeit dan niet. Let wel op eventuele aansluitkosten. Soms zijn die er in een actie even niet, maar anders betaal je ca. 25,- euro aansluitkosten volgens mij.

Let wel op dat je na 5GB verbruik op dezelfde dag een sms moet gaan sturen om telkens bij iedere sms weer 1GB er bij te ontvangen.

Verder is unlimited alleen in Nederland bruikbaar, buiten Nederland 12GB en alleen via 3g, bij Tele2 geen 4g in het buitenland.

Let ook op dat de tele2 sim alleen in een smartphone gebruikt mag worden. Na een paar dagen gebruik als internet hotspot via je telefoon krijg je niet meteen problemen, maar in principe wil Tele2 niet dat je je smartphone weken lang als modem voor alle apparaten van je gehele gezin of zelfs de hele camping inzet. Dan kunnen ze je afsluiten.
daarom vind ik t een beetje jammer dat je zakelijk dus wel een data only kan welke dus gewoon in een router mag.... (met de 5GB + inf 1GB aanvullers) terwijl je als particulier dat helaas niet mag :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Ik zie wat ik denk dat de eerste signalen van de fusie is, je kunt nu bij Belsimpel toestellen icm een Tele2 abonnement kopen die geen volte ondersteunen, o.a. de OnePlus 6T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:26
Weet iemand wanneer er meer info bekend wordt over de fusie met betrekking tot internet in het buitenland.

Zit bij tele2 ivm de relatief lage kosten voor hoog verbruik, maar het 3g in het buitenland maakt het voor mij toch onhoudbaar. Hierdoor wil ik overstappen naar tmobimile, want daar heb je wel in de meeste EU landen 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-04 12:25
Ja dat vind ik het enige nadeel... Maar ja.. die paar keer dat ik in het buitenland ben vind ik het niet zo spannend allemaal (hooguit beetje irritant). Ik ben er echter dan met vakantie, dus erg veel haast moet je ook niet hebben. Kom je vaker in het buitenland (voor werk ook misschien) dan lijkt het me handig om inderdaad 4g oid te kunnen hebben.

Geen idee wanneer ze dit gaan toepassen, denk dat het nog wel even duurt en/of ze het nooit gaan aanpassen en tele2 het budgetmerk blijft van t mobile.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35
Moet wel worden aangepast hoor, providers gaan 3G uitschakelen en dan moet je wel op 4G kunnen voor data.

Ik zou ook voor vakantie lekker zorgen dat je 4G hebt, je bent immers op vakantie en dan heb je geen zin om heel lang op je telefoon te wachten voor allerlei informatie, je bent immers op vakantie ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luinwethion schreef op maandag 18 februari 2019 @ 00:00:
Ik zie wat ik denk dat de eerste signalen van de fusie is, je kunt nu bij Belsimpel toestellen icm een Tele2 abonnement kopen die geen volte ondersteunen, o.a. de OnePlus 6T.
Dit kon altijd al. Tele2 schrijft 4g ondersteuning voor als eis, VoLTE ondersteuning maakten ze wel zeer breed bij veel toestellen beschikbaar. Tegelijkertijd is dit door het beperkte aantal toestellen met VoLTE ondersteuning nooit verplicht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
ucsdcom schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Dit kon altijd al. Tele2 schrijft 4g ondersteuning voor als eis, VoLTE ondersteuning maakten ze wel zeer breed bij veel toestellen beschikbaar. Tegelijkertijd is dit door het beperkte aantal toestellen met VoLTE ondersteuning nooit verplicht geweest.
Niet waar, resellers hadden geen toestemming om toestellen zonder volte te verkopen icm een Tele2 abonnement, daarom kun je nooit een abonnement afsluiten met een OnePlus of een Xiaomi toestel, volte was een eis voor het verkopen van een toestel icm een Tele2 abonnement.

Daarom had je ook aparte voorraad informatie en kon je soms bepaalde toestel niet kopen bij Belsimpel of andere webshop icm een Tele2 abonnement, dat was het geval met de S7 recentelijk, er is nu alleen maar grijze import beschikbaar en vorige maand nog stond de voorraad bij Belsimpel voor Tele2 op nooit meer leverbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Luinwethion op 20-02-2019 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Die VoLTE eis is wel een wassen neus. Ik heb een abonnement met telefoon van Tele2 en de telefoon is VoLTE geschikt, maart VoLTE is simpelweg niet softwarematig geactiveerd. Zodra ik bel, schakelt de telefoon terug naar 3G. Ook al is het toestel dus door Tele2 zelf geselecteerd voor de VoLTE mogelijkheden. Koekoek! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tigerblood schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:17:
Die VoLTE eis is wel een wassen neus. Ik heb een abonnement met telefoon van Tele2 en de telefoon is VoLTE geschikt, maart VoLTE is simpelweg niet softwarematig geactiveerd. Zodra ik bel, schakelt de telefoon terug naar 3G. Ook al is het toestel dus door Tele2 zelf geselecteerd voor de VoLTE mogelijkheden. Koekoek! 8)7
staat de optie in je telefoon niet aan? of is de optie niet eens beschikbaar?
dat laatste zou kunnen door een foutieve rom...

maar bij mijn S7 (met originele PHN Samsung firmware) is 4G bellen gewoon als optie beschikbaar (en staat ook gewoon aan.. en gezien ik nu (nog) bij Tmobile in de VoLTE pilot zit werkt dat ook gewoon)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
SMSfreakie schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:19:
[...]

staat de optie in je telefoon niet aan? of is de optie niet eens beschikbaar?
dat laatste zou kunnen door een foutieve rom...

maar bij mijn S7 (met originele PHN Samsung firmware) is 4G bellen gewoon als optie beschikbaar (en staat ook gewoon aan.. en gezien ik nu (nog) bij Tmobile in de VoLTE pilot zit werkt dat ook gewoon)
Geen idee. Ik heb dat ding gekocht bij Belsimpel. Zij hebben een aparte voorraad toestellen voor Tele2 (Toestel was in de winkel op voorraad, behalve i.c.m. Tele2 abonnement). Dus ik ga er dan als klant vanuit dat die dingen de juiste ROM en instellingen hebben om out-of-the-box te compatible zijn met VoLTE via Tele2.

Edit:Net gecheckt. In de instellingen staat VoLTE-oproepen gewoon aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 20-02-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan is het wel raar dat die naar 3G terug stuitert voor het bellen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 21:07
Tigerblood schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:26:
[...]

Geen idee. Ik heb dat ding gekocht bij Belsimpel. Zij hebben een aparte voorraad toestellen voor Tele2 (Toestel was in de winkel op voorraad, behalve i.c.m. Tele2 abonnement). Dus ik ga er dan als klant vanuit dat die dingen de juiste ROM en instellingen hebben om out-of-the-box te compatible zijn met VoLTE via Tele2.

Om wat voor telefoon gaat dit? Mocht het een Samsung zijn dan ben ik ook benieuwd naar de output van een oproep naar "*#1234#".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
Tigerblood schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:26:
[...]

Dit is wel vreemd. Tele 2 VoLTE werkt op de unbranded roms.

Mijn S7 had een scandinavische rom waardoor het niet werkte. Maar naar een flash naar de NL firmware werkte het gewoon.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kevinp schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:48:
[...]

Dit is wel vreemd. Tele 2 VoLTE werkt op de unbranded roms.

Mijn S7 had een scandinavische rom waardoor het niet werkte. Maar naar een flash naar de NL firmware werkte het gewoon.
Hahaha klint bekend, toevallig via belsimpel besteld? Ik had een poolse rom op mijn S7. Toen via een tip van @The_Wireless_Guy geflasht naar nederlandse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kreeg net een mail van Tele2 dat ze gefuseerd zijn met T-Mobile. Dit was toch al zo? Of is alles nu intern gefuseerd? @The_Wireless_Guy weet jij toevallig wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:24:
Kreeg net een mail van Tele2 dat ze gefuseerd zijn met T-Mobile. Dit was toch al zo? Of is alles nu intern gefuseerd? @The_Wireless_Guy weet jij toevallig wat meer?
Wat staat er dan in de mail?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Wat staat er dan in de mail?
Dit:
Hieperdepiep, we zijn gefuseerd met T-Mobile! Dat is goed nieuws voor jou, want daar ga jij van profiteren. De komende maanden gaan we er hard aan werken om het netwerk nog stabieler te maken en een nog betere dekking te krijgen. Verder blijft alles hetzelfde. Wil je meer lezen over onze fusiebeloftes? Check ’t hier.

1 + 1 = 3
De optelsom van Tele2 + T-Mobile is positief voor jou. 1+1=3 dus! Om dat te vieren en omdat we blij zijn dat je klant bij ons bent, mag jij 3 tompoucen ophalen bij de HEMA. Je kunt je voucher claimen tot 31 maart 2019*. Klinkt goed toch?

We houden contact.
Tele2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Weinig spannends dus... of je moet tompouce verslaafde zijn ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:24:
Das marketingpraat, in 6 weken van scratch twee netwerken integreren, ik dacht het niet. Dat gaat nog wel een tijd duren. En dan moet je eerder in jaren denken dan korter voor dat alles volledig geïntegreerd is.

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 16:34
Ik twijfel er ook over om over te stappen naar Tele2.
Wel is de dekking even een issue.. We gaan binnenkort verhuizen, en volgens de dekkingskaart van Tele2 ligt onze nieuwe woning nog nét in het '4G binnenshuis' gebied. Ik heb er niet héél veel vertrouwen in..

Iemand hier ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pmc2s489.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1kmvahsr4.jpeg

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• dutchnltweaker
PvT.Arj schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:11:
Ik twijfel er ook over om over te stappen naar Tele2.
Wel is de dekking even een issue.. We gaan binnenkort verhuizen, en volgens de dekkingskaart van Tele2 ligt onze nieuwe woning nog nét in het '4G binnenshuis' gebied. Ik heb er niet héél veel vertrouwen in..

Iemand hier ervaringen mee?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens die afbeelding zou je gewoon dekking moeten hebben.
Maar het ligt er ook aan hoe nieuw je woning is, als het echt nieuwbouw is zou het kunnen dat door isolatie je net geen signaal ontvangt.

Anders neem je toch een maandelijks opzegbaar abonnement, mocht je dan toch geen dekking hebben zeg je gewoon op en stap je over. Of je zegt ik behoud het en doormiddel van vowifi (bellen over Wi-Fi) ben ik toch bereikbaar binnenshuis.

[ Voor 26% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-02-2019 14:04 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo en toen waren we tele2 klant...

Alleen wel lastig dat de automatische netwerk selectie hem op 3G gooit van tmo... Handmatig krijg ik dan ook 2x Tele2 in de lijst...
(en kpn en voda) maar je ziet dus niet welke je moet hebben

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:10:

Alleen wel lastig dat de automatische netwerk selectie hem op 3G gooit van tmo... Handmatig krijg ik dan ook 2x Tele2 in de lijst...
Heb je dan net geen bereik met tele2 4G?, je kan altijd een al downloaden waarbij je 4g only kan selecteren.

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
SMSfreakie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:10:

Is je telefoon wel 4G compatible, want ik heb een Samsung Galaxy s7 en heb gewoon 4G. Je kunt ook een SMS sturen dat je de internetinstellingen opnieuw toegestuurd krijgt (internet naar 401):
https://www.tele2.nl/klan...obiel-internet-instellen/

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 01-03-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
er staat nu nog steeds gewoon 2x Tele2 in de lijst bij netwerken...

1tje is gewoon Tmobile (3G) en de andere is gewoon 4G van Tele2...

handmatig op de goede geregistreerd, en het werkt prima...
ook als er even geen Tele2 4G mogelijk is valt die keurig terug naar 3G...
niks te klagen tot zover.. VoWiFi werkt ook goed.. *O*

ook wel fijn dat je gewoon een paar 1GB aanvullers achter elkaar kan doen :D
nou nog even automatiseren dat er automatisch een aanvuller aangevraagd wordt :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-05 14:24
Ik dacht heel even dat Tele2 bezig was met 4G in 't buitenland (in mijn geval UK momenteel), maar helaas. Stond voor een minuutje 4G via vodafone UK met vol bereik, maar geen internet en na die minuut weer terug op H+, jammer ;(

Was altijd wel tevreden met Tele2 en het onbeperkte internet voor 21 euro p/m, maar reis de laatste tijd meer naar het buitenland en irriteer me dan toch aan het ontbreken van 4G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iBugged schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:14:
Ik dacht heel even dat Tele2 bezig was met 4G in 't buitenland (in mijn geval UK momenteel), maar helaas. Stond voor een minuutje 4G via vodafone UK met vol bereik, maar geen internet en na die minuut weer terug op H+, jammer ;(

Was altijd wel tevreden met Tele2 en het onbeperkte internet voor 21 euro p/m, maar reis de laatste tijd meer naar het buitenland en irriteer me dan toch aan het ontbreken van 4G..
Nouja als ik in het buitenland kom is het duitsland of belgie.. En bij de eerste is de 4g dekking toch flut

Hopelijk brengt de fusie wel 4g in het buitenland

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmee023
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik wil overstappen naar Tele2 voor een Sim Only abonnement met unlimited databundel + unlimited bel/sms. Ik ga om te beginnen voor de maandelijks opzegbare variant en als die bevalt stap ik over op een 1-jarig abbo.

Nu ben ik net begonnen als ZZP-er en wordt het "kleinzakelijk" abbo voor mij een optie (inschrijven kan op basis van KvK uittreksel). Het valt me op dat die én goedkoper is én betere voorwaarden qua buitenland bellen heeft:

Particulier
Data Unlimited: 22 euro
Bel/SMS Unlimited: 5 euro
Contractduur maandelijks opzegbaar: 2 euro
27 euro per maand

Bellen vanuit Nederland naar de EU + USA buiten bundel (internationaal tarief)

ZZP/Kleinzakelijk
Data Unlimited: 20,66 euro
Bel/SMS Unlimited: 1,65 euro
Contractduur maandelijks opzegbaar: 1,65 euro
22,31 euro per maand

Bellen vanuit Nederland naar de EU + USA vanuit bundel

Aansluitkosten zijn nagenoeg hetzelfde.

Het lijkt me dat ik hiervoor moet gaan!

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Ja, je mist wat. Die 22,31 is exclusief BTW. Inclusief kom je dus ook uit op 27 euro.

Verder heb je alsnog voordeel wb. bellen dus ik zou lekker voor de zakelijke variant gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
iBugged schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:14:

Ik had dit in het verleden ook in Duitsland, maar kon niks met dat 4g vreemd genoeg.

@SMSfreakie niet helemaal waar, met Telekom of Vodafone heb je al best veel plaatsten in Duitsland 4G (kan je ook niet vergelijken met Nederland).
In iedergeval beter dan altijd op max 3G zitten waar je de meeste tijd geen netwerk of op 2g zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Tele2 in Duitsland is kut met peren. Ik heb daar toen ook Vodafone gehad, een andere aanbieder ook nog, maar bereik ho maar. Ik was al blij als ik iets van 3g had. Ik zat in de regio Oldenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 235591 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:14:
Tele2 in Duitsland is kut met peren. Ik heb daar toen ook Vodafone gehad, een andere aanbieder ook nog, maar bereik ho maar. Ik was al blij als ik iets van 3g had. Ik zat in de regio Oldenburg.
Wanneer was dit? Want volgens mij zou je nu moeten kunnen bellen over het Duitse TMobile netwerk?
Kan alleen het bericht niet terugvinden op tweakers

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 235591 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:14:
Ik had hetzelfde elburg, daar had ik ook heel slecht bereik met Tele2, stond maar een mast voor de hele stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591

MeNTaL_TO schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Wanneer was dit? Want volgens mij zou je nu moeten kunnen bellen over het Duitse TMobile netwerk?
Kan alleen het bericht niet terugvinden op tweakers
2016/2017. T-mobile is daar ook kut. Been there done that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 00:22

SebasFM

BOFH

Om aan mijn eigen informatiebehoefte te voorzien, heb ik afgelopen weekend zelf een script in elkaar gedraaid die een kaart met antennes genereert. Het is niet perfect, poging één en ook zeker niet de bedoeling om The_Wireless_Guy's harde werk te vervangen. Zie het plaatsen van de kaart als iets eenmaligs. Maar het zou for the time being even een noodoplossing kunnen zijn. De gebruikte LTE banden zijn in de labels aangegeven naast/onder de icoontjes. Werkt niet perfect. Anders kan je de antenne aanklikken en staat het links van de kaart opgesomd.

Kaart voor Tele2 kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SebasFM schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:52:
Om aan mijn eigen informatiebehoefte te voorzien, heb ik afgelopen weekend zelf een script in elkaar gedraaid die een kaart met antennes genereert. Het is niet perfect, poging één en ook zeker niet de bedoeling om The_Wireless_Guy's harde werk te vervangen. Zie het plaatsen van de kaart als iets eenmaligs. Maar het zou for the time being even een noodoplossing kunnen zijn. De gebruikte LTE banden zijn in de labels aangegeven naast/onder de icoontjes. Werkt niet perfect. Anders kan je de antenne aanklikken en staat het links van de kaart opgesomd.

Kaart voor Tele2 kan je hier vinden.
Erg netjes en bedankt dat je er tijd in hebt gestoken, alleen jammer dat het niet 123 zichtbaar is waar de nieuwe masten zijn komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
trekt het instant houden van een verbinding met het netwerk nou werkelijk zoveel energie :?

bij Tmo vloog mn accu leeg eigenlijk.. ongeacht of ik nou 4G actief gebruikte of ik wifi aan had..

nou heb ik gewoon thuis op WiFi.. op het werk op 4G... gebruik hem wel net zo actief..
maar nou is mn accu net onder de 75% ipv rond de 25% wat ik eerder haalde :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

dutchnltweaker schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:28:
[...]

Erg netjes en bedankt dat je er tijd in hebt gestoken, alleen jammer dat het niet 123 zichtbaar is waar de nieuwe masten zijn komen te staan.
Graag gedaan. Ik had een matig weekje achter de rug, dus ik was toe aan iets uitdagends waar ik mijn zinnen op kon zetten. :) Gisteravond de eerste export en conversie gedraaid om te kijken hoe het liep en wonder boven wonder ging dat best goed. Daarna was het weekend al weer om, dus ik ga vanavond lekker verder puzzelen.

Nieuwe masten zou ik kunnen zoeken en apart aan de kaart kunnen toevoegen.
Oude masten met nieuwe frequentiebanden niet, daar ik de historische data niet heb. Als ik dat zou willen bijhouden moet mijn datamodel weer op de schop.

Edit: @dutchnltweaker Kaarten, ook van de overige providers, zijn aangepast. Gewijzigde masten zijn te herkennen aan een plusje. Niet gewijzigde masten kan je als het goed is uitvinken.

[ Voor 10% gewijzigd door SebasFM op 04-03-2019 22:38 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de Tele2 buitenland pagina staat dat bellen/sms/internet vanuit Vaticaanstad buiten de bundel is. Daar heb je toch gewoon de Italiaanse netwerken of bestaat het vaticaan netwerk ook nog daarnaast?
In deze landen zijn je Bel/SMS-bundel én internetbundel/Data niet geldig:

Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.
https://www.tele2.nl/mobi...onder-de-europese-unie-eu

Aan 4g in het buitenland lijkt voorlopig niets te veranderen, al zou ik als buitenlandse operator misschien roaming klanten wel graag op 4g willen hebben in plaats van op mijn krimpende 3g netwerk. Maar kunnen zij dit op termijn afdwingen bij Tele2?

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 05-03-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:48:

Aan 4g in het buitenland lijkt voorlopig niets te veranderen, al zou ik als buitenlandse operator misschien roaming klanten wel graag op 4g willen hebben in plaats van op mijn krimpende 3g netwerk. Maar kunnen zij dit op termijn afdwingen bij Tele2?
Afdwingen is moeilijk maar er is maar één ding waar de roaming operator mee kan werken en dat is prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05 23:06
Heb al een tijdje last van traag internet (1544 nh).. alleen Tele2 wilt er niks tegen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Yunghui schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:46:
Heb al een tijdje last van traag internet (1544 nh).. alleen Tele2 wilt er niks tegen doen....
Ik denk dat ze er vrij weinig aan kunnen doen. Als er veel gebruikers op de masten die locatie bedienen zitten gaat snelheid naar beneden. Ze kunnen moeilijk andere gebruikers van de masten gooien om jou meer snelheid te geven. Bijgebouwd gaat er niet meer worden nu Tele 2 onderdeel van T-Mobile is geworden en het T-Mobile netwerk opengooien zal niet 1,2,3 kunnen maar t.z.t kan ook jij gebruik maken van 4G op de T-Mobile mast om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:07:
[...]

Afdwingen is moeilijk maar er is maar één ding waar de roaming operator mee kan werken en dat is prijs!
Tele 2 heeft waarschijnlijk wel een contract over bereik. Als ze dat niet meer (kunnen) leveren zetten ze misschien zelf wel over naar 4g.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* nog even een stukje lof voor tele2..

Lokatie waar tmobile Vodafone en kpn noet verder komen dan 3G door een trechter en onwerkbaar 2G halen we gewoon 80/30..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
SMSfreakie schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:32:
*O* nog even een stukje lof voor tele2..

Lokatie waar tmobile Vodafone en kpn noet verder komen dan 3G door een trechter en onwerkbaar 2G halen we gewoon 80/30..
Maar waar is dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat ze er vrij weinig aan kunnen doen. Als er veel gebruikers op de masten die locatie bedienen zitten gaat snelheid naar beneden. Ze kunnen moeilijk andere gebruikers van de masten gooien om jou meer snelheid te geven. Bijgebouwd gaat er niet meer worden nu Tele 2 onderdeel van T-Mobile is geworden en het T-Mobile netwerk opengooien zal niet 1,2,3 kunnen maar t.z.t kan ook jij gebruik maken van 4G op de T-Mobile mast om de hoek.
Dus het is nu officieel? Tele2 gaat geen masten meer bij bouwen? Dus wij gaan t.z.t gebruik kunnen maken van de T-mobile masten? Ik verwacht dat je geen harde datum hebt maar is dit nog in 2019 of pas 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
dutchnltweaker schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Dus het is nu officieel? Tele2 gaat geen masten meer bij bouwen? Dus wij gaan t.z.t gebruik kunnen maken van de T-mobile masten? Ik verwacht dat je geen harde datum hebt maar is dit nog in 2019 of pas 2020?
En als de netwerken samengevoegd zijn, zal de snelheid ban Tele2 gebruikers afgeknepen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Waarom zouden ze stoppen? de 800mhz kan nog op genoeg masten er bij.. idem voor de 2600mhz

lekker zoveel mogelijk 800/900/1800/2100/2600mhz sites maken :9 immers tmobile heeft 0,0 op 800mhz.. en op 2600mhz slechts een 5mhz waar Tele2 er 20 heeft! en tele2 het actief heeft en Tmobile niet

en dan hebben we het alleen nog over de FDD frequenties... niet dat de TDD er nog iets nuttigs aan toe gaat voegen denk ik :+

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 10-03-2019 11:25 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:50
Nooit meer Tele2 voor mij, kan het iedereen ook afraden die zitten te twijfelen. Afgelopen vrijdag 11:30 is mijn abbo overgezet van KPN naar Tele2. Abbo zou goedkoper zijn met meer GB's data. Echter mijn data werkt nog niet. "Could not activate mobile data network" en de Tele2 app geeft aan "Geen actief 06-nummer". Fijne meldingen...

Ik heb inmiddels al 8x gebeld met de Tele2 supportdesk, begint ook altijd met "Oh, dit 06 nummer herkennen wij niet" WTF?!. En "ja, er ligt nu een call bij de backoffice om dit uit te zoeken, kan 7 werkdagen duren".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Denk dat de het nummer porteren ergens niet goed gegaan is...

En als bijvoorbeeld het bij KPN ergens fout gegaan is met het vrij geven.... Kan tele2 daar weinig mee natuurlijk.... Behalve kpn de spreekwoordelijke schop geven..

Bij mij ging het prima.. Zou om 14:00 over... 20 min eerder de sim al gewisseld* en om 14:02 was die gewoon keurig online.. Wel nog even het juiste netwerk moeten selecteren.. Maar dat was het dan ook...

*bewust te vroeg gewisseld.. Omdat dat in de bus niet zo handig is :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

sbmuc schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:52:
Nooit meer Tele2 voor mij, kan het iedereen ook afraden die zitten te twijfelen. Afgelopen vrijdag 11:30 is mijn abbo overgezet van KPN naar Tele2. Abbo zou goedkoper zijn met meer GB's data. Echter mijn data werkt nog niet. "Could not activate mobile data network" en de Tele2 app geeft aan "Geen actief 06-nummer". Fijne meldingen...

Ik heb inmiddels al 8x gebeld met de Tele2 supportdesk, begint ook altijd met "Oh, dit 06 nummer herkennen wij niet" WTF?!. En "ja, er ligt nu een call bij de backoffice om dit uit te zoeken, kan 7 werkdagen duren".
Dat zijn de meest klote ervaringen die je kan hebben en dat het dan ook noh 7 werkdagen kan duren is ook helemaal ***. Maar je tijdelijke nummer is dus niet meer in gebruik en daardoor heb je dus geen mobiel internet. Kunnen ze je in de tussentijd niet gewoon weer op het tijdelijke nummer zetten? Om het te overbruggen?

Bij mij ging de wissel super soepel. Zat op 4g te surfen, totdat de pagina niet meer werd geladen, sim eruit, nieuwe erin en kon direct doorgaan. En zoals eerder aangehaald, op dit moment is het niet zeker wie de fout heeft gemaakt, kpn of tele2. Tele2 heeft niks te winnen door jou deze ervaring te geven, kpn des te meer. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat kpn gemoed willig dit zou doen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:50
Dxue schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Dat zijn de meest klote ervaringen die je kan hebben en dat het dan ook noh 7 werkdagen kan duren is ook helemaal ***. Maar je tijdelijke nummer is dus niet meer in gebruik en daardoor heb je dus geen mobiel internet. Kunnen ze je in de tussentijd niet gewoon weer op het tijdelijke nummer zetten? Om het te overbruggen?

Bij mij ging de wissel super soepel. Zat op 4g te surfen, totdat de pagina niet meer werd geladen, sim eruit, nieuwe erin en kon direct doorgaan. En zoals eerder aangehaald, op dit moment is het niet zeker wie de fout heeft gemaakt, kpn of tele2. Tele2 heeft niks te winnen door jou deze ervaring te geven, kpn des te meer. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat kpn gemoed willig dit zou doen.
Nope, Tele2 geeft aan je hebt maar te wachten... ik heb het ook via twitter geprobeerd en daar faalt het net zo hard. Erg triest, ik heb dit nog nooit meegemaakt.. ik heb 100den porteringen gedaan, prive en zakelijk(ook voor anderen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Dit is gewoon 1 +1 = 2! Er is aangegeven dat de 2 netwerken samengevoegd gaan worden dus dan kan je concluderen dat ook de mobiele netwerken samengevoegd gaan worden en dan is het vrij nutteloos om nog te investeren in locaties die er slechts beperkte tijd zullen staan.Dat dat tot de fusie nog wel is gedaan is gevolg van de regels die er zijn bij een fusie, tot moment van de fusie ben je nog gewoon elkaars concurrent en dien je als zodanig te handelen. En er is geen ETA bekend, je zal de officiële berichtgeving via de officiële kanalen moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Dit is gewoon 1 +1 = 2! Er is aangegeven dat de 2 netwerken samengevoegd gaan worden dus dan kan je concluderen dat ook de mobiele netwerken samengevoegd gaan worden en dan is het vrij nutteloos om nog te investeren in locaties die er slechts beperkte tijd zullen staan.Dat dat tot de fusie nog wel is gedaan is gevolg van de regels die er zijn bij een fusie, tot moment van de fusie ben je nog gewoon elkaars concurrent en dien je als zodanig te handelen. En er is geen ETA bekend, je zal de officiële berichtgeving via de officiële kanalen moeten afwachten.
Nee dat snap ik, maar tot de fusie bouwde Tele2 nog steeds 4G masten. Ben wel benieuwd of op plekken waar T-Mobile niet actief is de plaats van Tele2 overneemt op die locaties.

Dus we wachten maar af voor de ETA, maar ik verwacht wel dat dit of in 2019 of 2020 gebeurd, omdat in 2020 T-Mobile 2G stop zet en ze "gezamenlijk" 5G gaan lanceren in dat jaar.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:08
Ik heb Tele2 en kreeg net verbinding met t-mobile. Verbinding was alleen niet bruikbaar. Heb hem handmatig terug gezet op Tele2 . Regio bergen oo zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jeroenvervuren schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:03:
Ik heb Tele2 en kreeg net verbinding met t-mobile. Verbinding was alleen niet bruikbaar. Heb hem handmatig terug gezet op Tele2 . Regio bergen oo zoom
Vreemd, kan dit wel? zou je hier geen nieuwe simkaart voor moeten hebben of kan je toegelaten worden met je IMSI (simkaartnummer) van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:35:

Nee dat snap ik, maar tot de fusie bouwde Tele2 nog steeds 4G masten. Ben wel benieuwd of op plekken waar T-Mobile niet actief is de plaats van Tele2 overneemt op die locaties.
Dat waren ze gewoon verplicht, als de fusie niet was goedgekeurd dan hadden ze ook gewoon door moeten gaan. Je kan niet ff stoppen met plannen en bouwen. Welke locaties van beide netwerken onderdeel worden van het nieuwe netwerk word nu uitgezocht dat is met het grote aantal locaties een aardige klus. Dat is ook pas echt na de daadwerkelijke fusie op 2 januari ingezet, eerder mocht niet. Nog even geduld dus.
dutchnltweaker schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:35:
Dus we wachten maar af voor de ETA, maar ik verwacht wel dat dit of in 2019 of 2020 gebeurd, omdat in 2020 T-Mobile 2G stop zet en ze "gezamenlijk" 5G gaan lanceren in dat jaar.

Ben benieuwd.
Houd de websites van T-Mobile en Tele2 in de gaten en als je klant bent zal je ook per e-mail worden ingelicht.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 11-03-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:46
Zijn de eerste locaties van tele 2 al gedeactiveerd? De locaties Dodewaard en Andelst staan niet meer in het antenneregister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gijsj16 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:04:
Zijn de eerste locaties van tele 2 al gedeactiveerd? De locaties Dodewaard en Andelst staan niet meer in het antenneregister
of het AR heeft er weer eens een fout in zitten :?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

SMSfreakie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:38:
[...]

of het AR heeft er weer eens een fout in zitten :?
Dat lijkt er inderdaad op. Mijn script die de data van het antenneregister ophaalt, zag op 3 maart een totaal van 17515 4G-zendmasten. Vanavond waren het (tot twee keer toe gecontroleerd) slechts 16880. Dus er lijkt inderdaad iets niet te kloppen met de data van het antenneregister.

[ Voor 9% gewijzigd door SebasFM op 14-03-2019 00:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
Beste mensen,

Ik woon momenteel in een huis zonder internetaansluiting, alleen ben ik bij Simyo gelimiteerd tot bundels van 8GB (ik heb zelf momenteel 5GB). Wat echter niet toereikend is, over de betrouwbaarheid en stabiliteit van het Simyo abonnement ben ik zeer tevreden… Alleen zou ik graag een abonnement hebben met een grotere (dan wel onbeperkt) databundel hebben.

Eenmaal begonnen googlen op het netwerk van Tele2 lees ik veel klachten, weinig mensen die het aanraden… Terwijl men veel klanten heeft. Het gaat om de regio Arnhem en regio Breda, zijn er mensen die hier ervaring hebben met Tele2 en dat met mij kunnen delen? In regio Arnhem ga ik wonen (woon momenteel omgeving Utrecht, maar wederom geen internetaansluiting)

Alvast bedankt! Ik hoor het graag, 25 per maand voor onbeperkt internet en onbeperkt bellen spreekt me erg aan in ieder geval! ;)

Groet,
Bart

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
barta123 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:22:
Beste mensen,

Ik woon momenteel in een huis zonder internetaansluiting, alleen ben ik bij Simyo gelimiteerd tot bundels van 8GB (ik heb zelf momenteel 5GB). Wat echter niet toereikend is, over de betrouwbaarheid en stabiliteit van het Simyo abonnement ben ik zeer tevreden… Alleen zou ik graag een abonnement hebben met een grotere (dan wel onbeperkt) databundel hebben.

Eenmaal begonnen googlen op het netwerk van Tele2 lees ik veel klachten, weinig mensen die het aanraden… Terwijl men veel klanten heeft. Het gaat om de regio Arnhem en regio Breda, zijn er mensen die hier ervaring hebben met Tele2 en dat met mij kunnen delen? In regio Arnhem ga ik wonen (woon momenteel omgeving Utrecht, maar wederom geen internetaansluiting)

Alvast bedankt! Ik hoor het graag, 25 per maand voor onbeperkt internet en onbeperkt bellen spreekt me erg aan in ieder geval! ;)

Groet,
Bart
Je zou ook de dekkingskaart van Tele2 kunnen bekijken. Ook zou je op 4gmasten.nl kunnen kijken waar en hoe hoog de zendmasten staan in jouw omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
Yunghui schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:50:
[...]

Je zou ook de dekkingskaart van Tele2 kunnen bekijken. Ook zou je op 4gmasten.nl kunnen kijken waar en hoe hoog de zendmasten staan in jouw omgeving.
Beste mensen,

Groet,
Bart
Ik woon in Utrecht en ben af en toe wel is in Arnhem en met tele2 eigenlijk altijd goed bereik. 4gmasten.nl laat inderdaad goed zien waarbij de masten zijn.

Alleen op sommige plekken op Utrecht Centraal is het bereik erg slecht met tele2, maar daar probeer ik altijd zo snel mogelijk weer weg te zijn ;)

Er zijn trouwens weinig plekken tegenwoordig waar ik met Tele2 geen bereik heb/slecht bereik heb, dus ik snap die klachten niet echt.

Dat onbeperkt bellen en data is echt heel erg fijn trouwens, ik zou niet meer anders willen. want ik verstrook ongeveer 30GB per maand nu.Zou er niet aan moet denken om weer databundels te hebben,brrrrrr :(

En owhja, dit is een forum, we schrijven hier geen brieven aan elkaar, dus aanhef en groet kun je weg laten ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Turdie op 16-03-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

Beste mensen,

Groet,
Bart
je kan ook een maandelijks opzegbaar abonnement kunnen afsluiten om te kijken of het voor jou goed werkt. combinatie van telefoon, huis (en de isolatie ervan) en evt hoogte van de woning hebben allemaal invloed op ontvangst.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
klopt het dat je maar telkens 1000GB kan aanvragen nadat je daglimitet van 5000GB op is? (unlimited)

want ik kan maar max 1GB aanvragen in mijn Tele2 app.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 22-03-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hamazaki schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:43:
klopt het dat je maar telkens 1000GB kan aanvragen nadat je daglimitet van 5000GB op is? (unlimited)

want ik kan maar max 1GB aanvragen in mijn Tele2 app.
Je kan ook gewoon een paar smsen sturen, met de tekst: Nog 1GB
Dit stuur je naar het nummer 1280 en kan je gewoon een paar keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:32:
[...]

Je kan ook gewoon een paar smsen sturen, met de tekst: Nog 1GB
Dit stuur je naar het nummer 1280 en kan je gewoon een paar keer doen.
Ah soo, dat werkt dus? Oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hamazaki schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Ah soo, dat werkt dus? Oke.
Sinds Tele2 unlimited aanbied werkt dit al ;) .

Werkt soms makkelijker als je even wat meer GB wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
macrodroid draait hier.. zodra Tele2 een SMS stuurt van dat er nog 500 MB over is of 100% is verbruikt (heb ze alle 2 inmiddels gehad) stuurt die automatisch een SMS terug naar Tele2 (1280) met de tekst nog 1gb

geen omkijken naar :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

SMSfreakie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:00:
macrodroid draait hier.. zodra Tele2 een SMS stuurt van dat er nog 500 MB over is of 100% is verbruikt (heb ze alle 2 inmiddels gehad) stuurt die automatisch een SMS terug naar Tele2 (1280) met de tekst nog 1gb

geen omkijken naar :P
Is er ook een dergelijke oplossing voor iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 333920 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:49:
[., .]

Dr is vast wel een ios app die macro's kan maken...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:56
Anoniem: 333920 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Met de Siri Shortcuts / Opdrachten app kun je het versturen van zo'n SMS wel onder een knop op het Widget-scherm zetten.
Helaas kan hij niet automatisch reageren op het SMS'je van Tele2: in iOS hebben apps geen toegang tot SMS-berichten/iMessages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:54
Beste mensen,

Groet,
Bart
Ik woon zelf in de regio Breda / Oosterhout en heb altijd goede dekking. Enige waar het wat minder is, is rondom het Mastbos en Gelderse meer. Daar schakelt hij nog wel eens tussen 4G en 3G.

Ik heb zelf een Xperia XZ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
soskes schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:20:
[...]

Ik woon zelf in de regio Breda / Oosterhout en heb altijd goede dekking. Enige waar het wat minder is, is rondom het Mastbos en Gelderse meer. Daar schakelt hij nog wel eens tussen 4G en 3G.

Ik heb zelf een Xperia XZ3.
Galderse meer bedoel je ;) maar even serieus nu, ik heb in het mastbos altijd 4G bereik met Tele2 en gebruik een S8. 2 jaar geleden viel het nog wel eens terug op 3G.
@barta123 In Regio Breda kan ik beamen dat het 4G netwerk van Tele2 goed werkt, alleen als je in de stad centrum bent in bepaalde winkelcentrum/winkel kan het zijn dat je terugvalt op 3G, maar hier heeft elke provider wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:54
dutchnltweaker schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Galderse meer bedoel je ;) maar even serieus nu, ik heb in het mastbos altijd 4G bereik met Tele2 en gebruik een S8. 2 jaar geleden viel het nog wel eens terug op 3G.
@barta123 In Regio Breda kan ik beamen dat het 4G netwerk van Tele2 goed werkt, alleen als je in de stad centrum bent in bepaalde winkelcentrum/winkel kan het zijn dat je terugvalt op 3G, maar hier heeft elke provider wel last van.
Haha, fijne autocorrect. Maar je hebt gelijk.

Vreemd dat hij bij mij dan nog wel eens terug wil vallen. Overigens is het stukken beter dan Vodafone. Daarmee heb ik (dual sim) soms gewoon geen bereik. Wel lekker rustig aangezien het mijn werknummer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:26
Toevallig iemand die weet of er al iets is gebeurt met 4g roaming. Op Tele2 forum staat niet nieuws dus het lijkt mij dat er (nog) niks is gebeurt.

Ik sta op het punt om over te stappen naar T-M puur vanwege de 4g roaming die ik met tele2 niet heb. Echter is tele2 toch wel een stuk goedkoper als grootgebruiker met onbeperkt.

Edit: een toevoeging aan mijn vraag. Ik zou (bijna zeker) een p30 pro willen aanschaffen. Daarbij is het bij tele2 voordeliger dan bij T-M maar dan zou ik het maandelijks opzegbaar moeten afsluiten, en vervolgens het direct opzeggen waardoor ik alleen betaal voor de telefoon en de eerste maand. Is dit nog mogelijk? Zie dit vaker op Pepper voorbij komen maar dacht dat het tegenwoordig niet meer kon.

[ Voor 38% gewijzigd door kevin12 op 26-03-2019 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kevin12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:00:
Toevallig iemand die weet of er al iets is gebeurt met 4g roaming. Op Tele2 forum staat niet nieuws dus het lijkt mij dat er (nog) niks is gebeurt.

Ik sta op het punt om over te stappen naar T-M puur vanwege de 4g roaming die ik met tele2 niet heb. Echter is tele2 toch wel een stuk goedkoper als grootgebruiker met onbeperkt.

Edit: een toevoeging aan mijn vraag. Ik zou (bijna zeker) een p30 pro willen aanschaffen. Daarbij is het bij tele2 voordeliger dan bij T-M maar dan zou ik het maandelijks opzegbaar moeten afsluiten, en vervolgens het direct opzeggen waardoor ik alleen betaal voor de telefoon en de eerste maand. Is dit nog mogelijk? Zie dit vaker op Pepper voorbij komen maar dacht dat het tegenwoordig niet meer kon.
denkt dat Tele2 er weinig effort in gaat stoppen... immers vallen we straks toch weer onder Tmob

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
kevin12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:00:

Het is nu 1 bedrijf, verwacht niks van Tele2 dat ze 4G roaming contracten aangaan.
Waarschijnlijk kunnen mensen van Tele2 straks gebruik maken van 1 netwerk (Tele2 wordt geïntegreerd in T-Mobile) en dan kan je ook 4g roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Laat maar.

[ Voor 89% gewijzigd door Turdie op 29-03-2019 23:21 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7