Als je nu sim only onbeperkt voor 2 jaar neemt bij Tele2 zijn de eerste 3 maanden gratis (dus 3 keer geen 25 euro).
Zo, Tele2 heeft de aansluitkosten vanaf 4 april voor sim-only's stilletjes verhoogd van 15 naar 20 euro.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
ze hebben bij mij niet zo veel haast om een factuur te sturen geloof ik 
wel nog een factuur van T-mo gekregen... van 0,- dus tja

404 Signature not found
Vandaag met een storing te maken op het Tele2 netwerk icm Huawei Mate 20. Na +- 30 seconden bellen vliegt de verbinding eruit. Na gebeld te hebben met de helpdesk vroeg de medewerker direct of ik een Huawei toestel heb. Het blijkt dat alleen de Huawei toestellen sinds vandaag last hebben van dit probleem op het netwerk van Tele2.
Vreemd, met de p30 pro hier geen last met Tele2.Goldme schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:25:
Vandaag met een storing te maken op het Tele2 netwerk icm Huawei Mate 20. Na +- 30 seconden bellen vliegt de verbinding eruit. Na gebeld te hebben met de helpdesk vroeg de medewerker direct of ik een Huawei toestel heb. Het blijkt dat alleen de Huawei toestellen sinds vandaag last hebben van dit probleem op het netwerk van Tele2.
Al weer opgelost. Was trouwens alleen op met 4G bellen.dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:46:
[...]
Vreemd, met de p30 pro hier geen last met Tele2.
Antenne en masten malloot
Ze zijn bezig met een nieuwe factuur dus vandaar duurt het wat langer.SMSfreakie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:50:
ze hebben bij mij niet zo veel haast om een factuur te sturen geloof ik
nog even en ze kunnen ze bij elkaar optellendrpeer_holland schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:57:
[...]
Ze zijn bezig met een nieuwe factuur dus vandaar duurt het wat langer.

404 Signature not found
Er staat een nieuwe update online voor de Tele2 4G antennes. Ondanks dat Tele2 is overgenomen, zijn er toch nog enkele wijzigingen doorgevoerd en enkele antennes bijgeplaatst. De kaart is HIER te vinden.
Is bellen via 4g uit te schakelen op de Samsung Galaxy s9? Ik vraag dit voor een kennis van me want bellen gaat nogal problematisch. Ze valt steeds weg tijdens telefoongesprekken. Ik heb hetzelfde probleem met m'n Nokia 8,1 en ik zit bij Vodafone dus voor je suggereert dat het aan haar toestel ligt dan weet je dus dat dat het niet is.
Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Daar kun je bellen via 4G uitschakelen.Sahri schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:41:
Is bellen via 4g uit te schakelen op de Samsung Galaxy s9? Ik vraag dit voor een kennis van me want bellen gaat nogal problematisch. Ze valt steeds weg tijdens telefoongesprekken. Ik heb hetzelfde probleem met m'n Nokia 8,1 en ik zit bij Vodafone dus voor je suggereert dat het aan haar toestel ligt dan weet je dus dat dat het niet is.
en gelukkig nog steeds geen spijt van dit Tele2 avontuur 
bijna overal waar ik ben gewoon voldoende dekking via 4G(+) wel valt de snelheid nog wel eens wat tegen, (~10mbits down en 2 up, maar op andere plekken weer ~150 down en 45up dus tja)
fallback op 3G van tmobile heb is ook acceptabel genoeg (tegenwoordig schijnbaar op 3~4mbit down gecapped?)
bijna overal waar ik ben gewoon voldoende dekking via 4G(+) wel valt de snelheid nog wel eens wat tegen, (~10mbits down en 2 up, maar op andere plekken weer ~150 down en 45up dus tja)
fallback op 3G van tmobile heb is ook acceptabel genoeg (tegenwoordig schijnbaar op 3~4mbit down gecapped?)
404 Signature not found
Van een zakelijke Tele2 engineer heb ik gehoord dat per 1 september 2019 alle Tele2 mobiele masten uit worden gezet en alleen waar T-mobile slecht bereik heeft en Tele2 goed bereik, dan blijft daar een mast staan. T-Mobile en Tele2 gebruikers gaan dan van dezelfde masten, 3G en 4G gebruik van maken
We wachten het nog even af.
We wachten het nog even af.
Jamesbond007uk
Dat zullen veel masten zijnjamesbond007uk schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:25:
waar T-mobile slecht bereik heeft en Tele2 goed bereik, dan blijft daar een mast staan.
- Masten waarin de Tele2 antennes hoger hangen dan die van T-Mobile; hoogte is altijd mooi meegenomen, zullen ze dan de Tele2 + T-Mobile antennes ontmantelen en de ruimte bovenin gebruiken voor nieuwe antennes? Of gaan ze voor de goedkopere oplossing en worden de T-Mobile antennes gebruikt
- Ervaring heeft geleerd dat er plekken zijn waar Tele2 de antennes met T-Mobile deelt, echter is de signaalkwaliteit/-sterkte van Tele2 beter. Ik heb nog steeds geen idee waardoor dit komt (zendvermogen? interferentie door andere opstelpunten? downtilt? toch een verschil tussen 796 en 950 MHz of juist weer iets totaal anders?), desondanks hoop ik dat we dan het 'voordeel van Tele2' behouden.
Mocht je daadwerkelijk gelijk hebben met september 2019 dan ben ik benieuwd naar het resultaat. Heb zelf geen idee hoe dit tien jaar geleden ging toen de Nederlandse tak van Orange werd overgenomen.jamesbond007uk schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:25:
dat per 1 september 2019 alle Tele2 mobiele masten uit worden gezet
Ik hoop het ook. Hij gaf aan dat het definitief isferrantufan schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:47:
[...]
Dat zullen veel masten zijn(goed, geen 80% oid, maar wel een aanzienlijk deel) dan word ik ook benieuwd naar het volgende (als klant van T-Mobile):
- Masten waarin de Tele2 antennes hoger hangen dan die van T-Mobile; hoogte is altijd mooi meegenomen, zullen ze dan de Tele2 + T-Mobile antennes ontmantelen en de ruimte bovenin gebruiken voor nieuwe antennes? Of gaan ze voor de goedkopere oplossing en worden de T-Mobile antennes gebruikt
- Ervaring heeft geleerd dat er plekken zijn waar Tele2 de antennes met T-Mobile deelt, echter is de signaalkwaliteit/-sterkte van Tele2 beter. Ik heb nog steeds geen idee waardoor dit komt (zendvermogen? interferentie door andere opstelpunten? downtilt? toch een verschil tussen 796 en 950 MHz of juist weer iets totaal anders?), desondanks hoop ik dat we dan het 'voordeel van Tele2' behouden.
[...]
Mocht je daadwerkelijk gelijk hebben met september 2019 dan ben ik benieuwd naar het resultaat. Heb zelf geen idee hoe dit tien jaar geleden ging toen de Nederlandse tak van Orange werd overgenomen.
Jamesbond007uk
We zullen het gaan zien.. Zolang ze maar niet de aanvullers per sms er uit gaan gooien
404 Signature not found
Met de Tele2 lokaties die mogelijk T-Mobile worden zijn er denk ik maar twee uitkomsten:
1) Wat al genoemd is, waar nog wat dekking nodig is, zal de Tele2 site een T-Mobile site worden.
Echter kon/kan dit sowieso al. Ik heb al meerdere sites gezien waar Tele2 zit.
T-Mobile een oude lokatie verlaat en op de nieuwe Tele2 lokatie komt.
T-Mobile verhuisd wel vaker.
1505WJ zit T-Mobile nu op met 4 banden. (oud)
1505HX zit T-Mobile nu ook op met 3 banden. (nieuw) (Samen met KPN.)
1504EL zit T-Mobile niet meer op. Had 4 banden. (oud)
1504BE zit T-Mobile nu op met 3 banden. (nieuw)
Op de laatste genoemde zat Tele2 eerder op. Nu dus samen.
Dit is een minder hoge flat. Op de oude buur flat zit Vodafone nog wel op.
Lijkt dus een bewuste keuze veel betere netwerk dichtheid.
Persoonlijk benieuwd wat er met 1506CK gaat gebeuren. 4 banden op 66 meter hoogte.
Tele2 wilde hier niet op. Kwam niet goed uit in hun dekkingsplan werd hier op tweakers gemeld.
Tele2 zit nu wel 1507EB, een prima stations lokatie. Ga er vanuit dat dit dan ook T-Mobile wordt.
Erg interessant om te zien hoe ze dit gaan samenvoegen. Zeker met 5G opkomst.
Dat brengt me dan op punt twee.
2)
Contracten met gebouw lokaties.
Ik kan me voorstellen ALS je een provider toelaat op je dak, dat je dan minimaal 5 jaar afspreekt in een contract. Dus in hoeverre zal T-Mobile de lokaties gaan gebruiken, omdat het anders zonde van de huur betalen is.
Maar ja, dan weer terugkomend op 5G; Hoe meer sites hoe beter, zeker als ooit 3500 MHz geveild gaat worden.
Dus we krijgen binnenkort Band 20 (10 MHz - 800 MHz) en Band 7 (20 MHz - 2600 MHz) erbij.
(Moet lukken met de Samsung S10
)
En dan krijgen we in 2020 er nog één bandje bij: Band ? (10? MHz - 700 MHz) en dat noemen we dan 5G.
T-Mobile zal het gebruiken van Band 20 + Band 7 lekkerlijk in 1 nacht moeten doen. En Tele2 automatisch toelaten als virtual provider.
Anders moeten alle simkaarten vervangen worden.
Kan natuurlijk ook al eerder, maar daarvoor kunnen ze deze banden niet gebruiken.
1) Wat al genoemd is, waar nog wat dekking nodig is, zal de Tele2 site een T-Mobile site worden.
Echter kon/kan dit sowieso al. Ik heb al meerdere sites gezien waar Tele2 zit.
T-Mobile een oude lokatie verlaat en op de nieuwe Tele2 lokatie komt.
T-Mobile verhuisd wel vaker.
1505WJ zit T-Mobile nu op met 4 banden. (oud)
1505HX zit T-Mobile nu ook op met 3 banden. (nieuw) (Samen met KPN.)
1504EL zit T-Mobile niet meer op. Had 4 banden. (oud)
1504BE zit T-Mobile nu op met 3 banden. (nieuw)
Op de laatste genoemde zat Tele2 eerder op. Nu dus samen.
Dit is een minder hoge flat. Op de oude buur flat zit Vodafone nog wel op.
Lijkt dus een bewuste keuze veel betere netwerk dichtheid.
Persoonlijk benieuwd wat er met 1506CK gaat gebeuren. 4 banden op 66 meter hoogte.
Tele2 wilde hier niet op. Kwam niet goed uit in hun dekkingsplan werd hier op tweakers gemeld.
Tele2 zit nu wel 1507EB, een prima stations lokatie. Ga er vanuit dat dit dan ook T-Mobile wordt.
Erg interessant om te zien hoe ze dit gaan samenvoegen. Zeker met 5G opkomst.
Dat brengt me dan op punt twee.
2)
Contracten met gebouw lokaties.
Ik kan me voorstellen ALS je een provider toelaat op je dak, dat je dan minimaal 5 jaar afspreekt in een contract. Dus in hoeverre zal T-Mobile de lokaties gaan gebruiken, omdat het anders zonde van de huur betalen is.
Maar ja, dan weer terugkomend op 5G; Hoe meer sites hoe beter, zeker als ooit 3500 MHz geveild gaat worden.
Dus we krijgen binnenkort Band 20 (10 MHz - 800 MHz) en Band 7 (20 MHz - 2600 MHz) erbij.
(Moet lukken met de Samsung S10
En dan krijgen we in 2020 er nog één bandje bij: Band ? (10? MHz - 700 MHz) en dat noemen we dan 5G.
T-Mobile zal het gebruiken van Band 20 + Band 7 lekkerlijk in 1 nacht moeten doen. En Tele2 automatisch toelaten als virtual provider.
Anders moeten alle simkaarten vervangen worden.
Kan natuurlijk ook al eerder, maar daarvoor kunnen ze deze banden niet gebruiken.
Denk dat het voor Tmobile een druk op de knop is..
immers heb je al landelijke 2/3G roaming als Tele2 klant op het Tmo netwerk..
gok dat het een kwestie is van een vinkje zetten is om ook te mogen roamen op het 4G netwerk..
en voor Tmobile klanten op Tele2 zal dat een soort gelijke constructie moeten worden..
daarna kan je natuurlijk heel makkelijk sites offline halen, vooral waar de dekking van beide netwerken uitmuntend is... (of juist wel aanlaten voor extra capaciteit, maar dat zijn ook extra kosten)
immers heb je al landelijke 2/3G roaming als Tele2 klant op het Tmo netwerk..
gok dat het een kwestie is van een vinkje zetten is om ook te mogen roamen op het 4G netwerk..
en voor Tmobile klanten op Tele2 zal dat een soort gelijke constructie moeten worden..
daarna kan je natuurlijk heel makkelijk sites offline halen, vooral waar de dekking van beide netwerken uitmuntend is... (of juist wel aanlaten voor extra capaciteit, maar dat zijn ook extra kosten)
404 Signature not found
Je kunt niet zomaar national roaming opzetten op die schaal. Al die capaciteit moet ook tussen de netwerken in stromen tenzij je zeer ongebruikelijke manieren van roaming opzet die weer allerlei bij-effecten kunnen hebben.
Ga er maar vanuit dat de roaming maar één kant op zal gaan. Ik zie wel nog gebeuren dat Tele2-mensen met 4G op T-Mobile kunnen roamen maar andersom eerlijk gezegd niet zomaar.
Ga er maar vanuit dat de roaming maar één kant op zal gaan. Ik zie wel nog gebeuren dat Tele2-mensen met 4G op T-Mobile kunnen roamen maar andersom eerlijk gezegd niet zomaar.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
het Tele2 radionetwerk kan je natuurlijk waar het Tmobile radio netwerk duidelijk beter is tijdelijk uitschakelen..Sorcerer8472 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:53:
Je kunt niet zomaar national roaming opzetten op die schaal. Al die capaciteit moet ook tussen de netwerken in stromen tenzij je zeer ongebruikelijke manieren van roaming opzet die weer allerlei bij-effecten kunnen hebben.
gok dat het slechts een handje vol sites zal zijn waar Tele2 het beter doet dan Tmo.. dus zo veel capaciteit zal dat niet kosten gok ik zo
404 Signature not found
Sinds begin deze maand ook overgestapt op Tele2 Unlimited vanaf KPN ivm hogere prijzen icm de hoeveelheid data.
Het ontvangst in Nederland is superweg top (omgeving Zwolle, ook in de buitengebieden) en met VoLTE kraakheldere gesprekken.
Dit weekend richting Luxemburg gereden via Nederland, België, stukje Duitsland en daarna door naar Luxemburg. Ik wist dat Tele2 maximaal 3G via Roaming heeft in deze landen, maar ik mocht blij zijn als ik 3G-snelheden haalde: het merendeel van het ontvangst kwam niet verder dan Edge
In combinatie met navigatie via Waze zorgde dit voor diverse meldingen dat er geen netwerk aanwezig was (met bijbehorende niet kloppende informatie over files/flitsers/etc) en was het vaak onmogelijk om routes te plannen (Wallendorf-Pont, Echternach, Beaufort, Müllerthal, etc) via zowel Waze als Google Maps.
Gelukkig hadden de meeste plaatsen wel WiFi, maar dit vind ik toch wel een stap terug in de tijd als je nagaat dat Tele2 zich profileert als 4G provider en de beperkingen die ze maken op het gebruik van 3G binnen Nederland... Ik mag hopen dat ze door de overname van T-Mobile hier een verbetering op krijgen.
Het ontvangst in Nederland is superweg top (omgeving Zwolle, ook in de buitengebieden) en met VoLTE kraakheldere gesprekken.
Dit weekend richting Luxemburg gereden via Nederland, België, stukje Duitsland en daarna door naar Luxemburg. Ik wist dat Tele2 maximaal 3G via Roaming heeft in deze landen, maar ik mocht blij zijn als ik 3G-snelheden haalde: het merendeel van het ontvangst kwam niet verder dan Edge
In combinatie met navigatie via Waze zorgde dit voor diverse meldingen dat er geen netwerk aanwezig was (met bijbehorende niet kloppende informatie over files/flitsers/etc) en was het vaak onmogelijk om routes te plannen (Wallendorf-Pont, Echternach, Beaufort, Müllerthal, etc) via zowel Waze als Google Maps.
Gelukkig hadden de meeste plaatsen wel WiFi, maar dit vind ik toch wel een stap terug in de tijd als je nagaat dat Tele2 zich profileert als 4G provider en de beperkingen die ze maken op het gebruik van 3G binnen Nederland... Ik mag hopen dat ze door de overname van T-Mobile hier een verbetering op krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 23-04-2019 10:41 ]
Na de overname van Telfort door KPN werd na enige tijd roaming ingeschakeld op het KPN netwerk. Vervolgens werden telkens meer Telfort masten uit gezet. Kwamen er geen klachten? Dan werd de Telfort mast ontmanteld. Kwamen er relatief veel klachten: dan werd een opstelpunt omgebouwd naar een KPN opstelpunt. Telfort had voor toen relatief snelle mobiele internet verbindingen via haar EDGE netwerk. Dit om nog geen 3g te hoeven bouwen Bij de overgang naar KPN kwam je op traag gprs terecht aangezien KPN toen nog geen EDGE ondersteunde in het netwerk. Geen van de andere providers heeft ooit zo snelle EDGE verbindingen geleverd als Telfort dat deed.SMSfreakie schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:23:
[...]
het Tele2 radionetwerk kan je natuurlijk waar het Tmobile radio netwerk duidelijk beter is tijdelijk uitschakelen..
gok dat het slechts een handje vol sites zal zijn waar Tele2 het beter doet dan Tmo.. dus zo veel capaciteit zal dat niet kosten gok ik zo
Bij de overname van Orange door T-Mobile werden alle Orange simkaarten omgewisseld. Had je daarna een dekk8ngsklacht, dan bekeek T-Mobile of dat iets moest betekenen voor de netwerkplanning van de toekomst.
In alle gevallen mocht je volgens mij ook opzeggen.
Telfort had ook een hogere upload dan het toenmalige 3G. Alleen de latency was wat hoger. En de dekking was ook beter met GSM1800 als basis en GSM900 om de gaten op te vullen. Goeie oude tijd
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dat zou ook kunnen inderdaad..
404 Signature not found
Even een vraag hier ,
Ik heb al rond lopen google erop maar weet even zelf niet meer de goede benaming denk ik van de afdeling van Tele2 , waar je korting kan regelen als trouwe klant.
Wie kan me helpen desnoods aan het telefoonnummer van deze afdeling.
Ik heb al rond lopen google erop maar weet even zelf niet meer de goede benaming denk ik van de afdeling van Tele2 , waar je korting kan regelen als trouwe klant.
Gewoon de klantenservice bellen en in het keuze menu kiezen voor “opzeggingen”. Dan kom je bij de meeste providers op de afdeling retentie. Die kunnen je eventueel een aanbod doen als je vertrekt.chris-drielsma schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:07:
Even een vraag hier ,
NB. zoek eerst een aanbieding van een concurrent waarna je over zou willen stappen. Geef aan dat je Tele2 toch teduur gaat vinden en meld dit aanbod. Vaak proberen ze je dan iets vergelijkbaars te bieden. Soms niet en tikken ze je opzegging zo in het systeem trouwens....Maar meestal krijg je via opzeggingen meer korting dan via de verleng optie. Je kan nu bijvoorbeeld de “Ben” aanbiedingen gebruiken met de tijdelijke extra actie kortingen.
Afgelopen weekend via het online formulier een abonnement opgezegd bij Tele2 maar ik heb hier helemaal niets van gehoord, geen email ter bevestiging of wat dan ook, is dat normaal?
Is het niet handiger om even Tele2 te bellen en te vragen of je opzegging correct is ontvangen?LordLynx schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:27:
Afgelopen weekend via het online formulier een abonnement opgezegd bij Tele2 maar ik heb hier helemaal niets van gehoord, geen email ter bevestiging of wat dan ook, is dat normaal?
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Nou als het goed is eind van deze maand wel een factuur...
404 Signature not found
http://4gmasten.nl/nieuws/584-kaarten-weer-bijgewerkt locaties zijn weer bijgewerkt.
Ik zag net dat ik mijn abonnement kan verlengen via MijnTele2 maar dat kan dan alleen met telefoon, stel dat ik komende tijd, zeg een jaar, niks doe, blijft mijn abonnement dan gewoon doorlopen tegen de huidige voorwaarden?
Ja blijft volgens mij gewoon doorlopen onder de huidige voorwaarden. Wel apart dat je niet voor sim-only kan kiezen.shadowman12 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:04:
Ik zag net dat ik mijn abonnement kan verlengen via MijnTele2 maar dat kan dan alleen met telefoon, stel dat ik komende tijd, zeg een jaar, niks doe, blijft mijn abonnement dan gewoon doorlopen tegen de huidige voorwaarden?
Je kunt uiteraard ook via een andere partij je abonnement verlengen (belsimpel, etc).
En nog vreemder is dat mijn abonnement pas afloopt in mei 2020.croschou schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:34:
[...]
Ja blijft volgens mij gewoon doorlopen onder de huidige voorwaarden. Wel apart dat je niet voor sim-only kan kiezen.
Je kunt uiteraard ook via een andere partij je abonnement verlengen (belsimpel, etc).
Tja, dat zou betekenen dat je vorig jaar een abonnement voor 2 jaar hebt afgesloten? Volgens mij kan je pas op z'n vroegst 4 maanden van tevoren verlengen. Ik zou even goed nakijken of het klopt.
Als je nu een simonly hebt, dan bieden providers je tegenwoordig vaak de keus om vervroegd je abonnement om te zetten naar een abonnement met toestel in de vorm van een verlenging met toestel Voorheen was dit alleen een coulance actie zoals bij T-Mobile “ early renewal” bijvoorbeeld nadat je oude toestel gestolen was. Nu is dat eerder een verdienmodel voor de providers, omdat zij ook verdienen aan de toestel verkoop. Je kan het toestel in dit geval ook alleen via je provider kopen. Je hebt nu niet de keus om naar een andere winkel te gaan hiervoor. Tegelijkertijd bind het jou weer meer aan je provider.shadowman12 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:04:
De meest recente update van Tele2 op 4gmasten.nl is geplaatst.
Meer mensen last dat de tijd niet klopt op je telefoon? Mijn telefoon staat op Netwerktijd, maar loopt (blijkbaar) 3 minuten achter...
Loopt bij mij gelijk met mijn computertijd, dus volgens mij niet.pelt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:57:
Meer mensen last dat de tijd niet klopt op je telefoon? Mijn telefoon staat op Netwerktijd, maar loopt (blijkbaar) 3 minuten achter...
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Even opnieuw aanmelden bij netwerk (vliegtuig modus aan/uit) heeft het probleem opgelost. Wel mijn trein gemist...
Ik heb sinds kort Tele2. In de app zou ik realtime mijn data verbruik moeten kunnen zien, maar het loopt echt uren achte op de werkelijkheid. Is dit een bekend issue?
Anoniem: 1036995
Ja, is maar 2 a 3 keer per dag dat dit wordt geupdate. Gelukkig in iOS of Android kan je het zelf zienGumball schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:00:
Ik heb sinds kort Tele2. In de app zou ik realtime mijn data verbruik moeten kunnen zien, maar het loopt echt uren achte op de werkelijkheid. Is dit een bekend issue?
Zoals bekend heb je bij een 20gb sim 12gb in de EU. Kunnen jullie in de app zien hoeveel je op roaming gebruikt?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Grappig dat tele2 zelf spreekt over realtimeAnoniem: 1036995 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:07:
[...]
Ja, is maar 2 a 3 keer per dag dat dit wordt geupdate. Gelukkig in iOS of Android kan je het zelf zien

Ik heb het even gecontroleerd en het is toch redelijk realtime. Speedtest uitgevoerd en 3 a 4 minuten later was het verwerkt.
Ik heb unlimited en kan vanwege mijn werk in de Tele2 systeem kijken dat telt(OCS, Online Charging System)
Verbruik opgevraagd voor speedtest
App: 4878 resterend dus 122 MB verbruik vandaag
OCS: verbruikt: 121.35 MB dus 4878,65 MB resterend
Speedtest gedaan: verbruik volgens Ookla 31.8 download en 9.6 upload dus samen 41,4
Verbruik opgevraagd (3 minuten)na speedtest:
App: 4814 resterend dus 186 MB verbruik vandaag
OCS: verbruikt: 185,98 MB dus 4814,02 MB resterend
Zit wel verschil in geteld verbruik en verbruik Ookla speedtest 64 t.o.v. 41,4 maar dat is waarschijnlijk verbruik door andere apps die openstaan. Verbruiks record die ik kan inzien geeft 64,63 MB aan, mogelijk telt Ookla ook niet goed.
Kaarten 4gmasten.nl aangepast, lees het artikel!
Hier is de app ook redelijk vlot met bijwerken van de resterende data...
Wel heb ik het gevoel dat het met 1mb verschil het minder snel bijwerkt dan met 10mb.. Maar das een gevoel..
V
Wel heb ik het gevoel dat het met 1mb verschil het minder snel bijwerkt dan met 10mb.. Maar das een gevoel..
V
404 Signature not found
Ziet er top uit Richard!The_Wireless_Guy schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:27:
Kaarten 4gmasten.nl aangepast, lees het artikel!
Klinkt als een prijsfout tho; voor 5GB (zelfs zonder belminuten) is een tientje per maand bij Tele2 'normaal'.janvanduschoten schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:25:
Kwam ik vanmorgen nog een interessante aanbieding tegen van Tele2, ik was op zoek voor m'n vrouw.
Nu kan ik deze aanbieding online nergens meer vinden. Zal morgen eens een bellen, met onbeperkt bellen erbij is dit precies wat ik zoek
[Afbeelding: Tele2]
Het toestel heeft een waarde van zo'n 350 euro.
Dan resteert er 3 euro per maand voor het toestel voor 24 maanden, is in totaal €72 ipv €350.
Die advertentie zal wel niet voor niks verwijderd zijn. Hell; voor 13 euro per maand keer 24 maanden kan je nog niet eens de nieuwwaarde van een A70 financieren, laat staan de MB's en de belminuten
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik heb nu bijna een jaar T-mobile GO unlimited, reden: woon in Amsterdam maar ben in de zomermaanden veel op een camping waar het gewone internet vrij slecht is. Postcode 1645VK , camping de Ursemmerhof. Ik heb daar via T-mobile best een heel goed bereik, alleen nu wil ik vanwege de kosten en aanbiedingen overstappen naar Tele2 unlimited. Alleen vraag ik me af of ik daar via Tele2 een net zo goed bereik heb als via Tmobile, haal nu iets van 60 tot 80 mbit maximaal down.
Als ik kijk via 4Gmasten.nl dan lijkt de dekking via Tele2 daar net zo goed als via T-mobile, alleen weet ik niet zeker of ik zomaar over kan stappen, ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan alleen is Tele2 een stuk goedkoper dan T-mobile, vooral in combinatie met een iphone.
Als ik kijk via 4Gmasten.nl dan lijkt de dekking via Tele2 daar net zo goed als via T-mobile, alleen weet ik niet zeker of ik zomaar over kan stappen, ik wil er eigenlijk niet op achteruit gaan alleen is Tele2 een stuk goedkoper dan T-mobile, vooral in combinatie met een iphone.
Dat is heel moeilijk aan te geven. Ik heb even in de Tele2 tools gekeken en de dekking daar is niet super. Je zal er geen hoge snelheden halen. Beste signaalsterkte kan van verschillende locaties komen, afhankelijk van waar je op de camping zit. Ene keer uit Ursem, andere keer uit De Goorn en soms zelf van Obdam, Spierdijk of Heerhugowaard.hiburg schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:20:
Ik heb nu bijna een jaar T-mobile GO unlimited, reden: woon in Amsterdam maar ben in de zomermaanden veel op een camping waar het gewone internet vrij slecht is. Postcode 1645VK , camping de Ursemmerhof. Ik heb daar via T-mobile best een heel goed bereik, alleen nu wil ik vanwege de kosten en aanbiedingen overstappen naar Tele2 unlimited. Alleen vraag ik me af of ik daar via Tele2 een net zo goed bereik heb als via Tmobile, haal nu iets van 60 tot 80 mbit maximaal down.
Ok, dank voor de info. Wat is dat Tele2Tools , dat ken ik niet ?The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:22:
[...]
Dat is heel moeilijk aan te geven. Ik heb even in de Tele2 tools gekeken en de dekking daar is niet super. Je zal er geen hoge snelheden halen. Beste signaalsterkte kan van verschillende locaties komen, afhankelijk van waar je op de camping zit. Ene keer uit Ursem, andere keer uit De Goorn en soms zelf van Obdam, Spierdijk of Heerhugowaard.
Net nog even getest via tmobile en haal nu in Ursem meer dan 100mbit ! Ik denk dat ik maar gewoon bij tmobile blijf, dan weet ik zeker dat het werkt.
Dat kan je ook niet kennenhiburg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:14:
[...]
Ok, dank voor de info. Wat is dat Tele2Tools , dat ken ik niet ?
Net nog even getest via tmobile en haal nu in Ursem meer dan 100mbit ! Ik denk dat ik maar gewoon bij tmobile blijf, dan weet ik zeker dat het werkt.
Tja, of gewoon de gok wel nemen, immers gaan we als Tele2 klanten er toch op vooruit zodra we ook voor 4G op het Tmo netwerk mogenhiburg schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:14:
[...]
Ok, dank voor de info. Wat is dat Tele2Tools , dat ken ik niet ?
404 Signature not found
Je zou misschien een maandelijks opzegbaar abonnement kunnen nemen om uit te testen. Heb ik ook gedaan; per september stap ik over naar Tele2. Als het niet bevalt qua bereik, kan ik vrij snel weer overstappen. Wel even opletten als je ook een toestel erbij aanschaft, want die extra toestel kosten blijven wel gewoon doorlopen natuurlijk (of afkopen).SMSfreakie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:11:
[...]
Tja, of gewoon de gok wel nemen, immers gaan we als Tele2 klanten er toch op vooruit zodra we ook voor 4G op het Tmo netwerk mogen
Enigszins terughoudend geweest de afgelopen jaren om over te stappen van Vodafone naar Tele2. Gisteren toch de overstap gemaakt van:
V: onbep bel/sms + 4.5gb voor €17.50
T: onbep bel/sms + 10gb voor €13.-
Wel direct looptijd 2 jaar ivm lagere kosten, maar heb er wel vertrouwen in na te hebben geïnformeerd bij collega's die ook Tele2 als provider hebben.
Ik hoop de komende tijd hier niet te hoeven posten, dan heb ik niets te klagen :-). Eerst maar eens afwachten hoe het zal verlopen met nummerbehoud en dergelijken!
Wel direct looptijd 2 jaar ivm lagere kosten, maar heb er wel vertrouwen in na te hebben geïnformeerd bij collega's die ook Tele2 als provider hebben.
Ik hoop de komende tijd hier niet te hoeven posten, dan heb ik niets te klagen :-). Eerst maar eens afwachten hoe het zal verlopen met nummerbehoud en dergelijken!
[ Voor 18% gewijzigd door Saninl op 08-06-2019 14:49 ]
Hier de overstap van tele2 naar Vodafone gemaakt, enige nadeel van Tele2 was voor mij geen 4G in de EU met name Duitsland. Voor de rest geen problemen ondervonden met Tele2 en het netwerk was gewoon goed (bijna overal 4G).Saninl schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:48:
Enigszins terughoudend geweest de afgelopen jaren om over te stappen van Vodafone naar Tele2. Gisteren toch de overstap gemaakt van:
Ja, dat zou ik ook kunnen doen, denk er nog wel even over na. Dank voor alle info tot zover.croschou schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:42:
[...]
Je zou misschien een maandelijks opzegbaar abonnement kunnen nemen om uit te testen. Heb ik ook gedaan; per september stap ik over naar Tele2. Als het niet bevalt qua bereik, kan ik vrij snel weer overstappen. Wel even opletten als je ook een toestel erbij aanschaft, want die extra toestel kosten blijven wel gewoon doorlopen natuurlijk (of afkopen).
Oei, dat wist ik niet.. Mijn nieuwe Tele2 abo gaat over 2 weken in.. Ik neem aan dat ik deze niet meer kan annuleren (zeker omdat het i.c.m. een telefoon was). Wat een onzin dat je niet op de 4G netwerken van buitenlandse providers mag, dat heb ik nog nooit gehoord van een mobiele provider!dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:25:
[...]
Hier de overstap van tele2 naar Vodafone gemaakt, enige nadeel van Tele2 was voor mij geen 4G in de EU met name Duitsland. Voor de rest geen problemen ondervonden met Tele2 en het netwerk was gewoon goed (bijna overal 4G).
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
https://forum.tele2.nl/ti...28/tele2-4g-roaming-69100 zijn wel een paar EU landen waar je 4G hebt maar in de meeste gevallen niet.PvT.Arj schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:41:
[...]
Oei, dat wist ik niet.. Mijn nieuwe Tele2 abo gaat over 2 weken in.. Ik neem aan dat ik deze niet meer kan annuleren (zeker omdat het i.c.m. een telefoon was). Wat een onzin dat je niet op de 4G netwerken van buitenlandse providers mag, dat heb ik nog nooit gehoord van een mobiele provider!
Het kan zijn als de netwerken van T-Mobile en Tele2 samengevoegd worden dit of volgend jaar dat je dan wel 4G roaming hebt.
Als je nog in de bedenk periode zit kan je altijd nog annuleren.PvT.Arj schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:41:
[...]
Oei, dat wist ik niet.. Mijn nieuwe Tele2 abo gaat over 2 weken in.. Ik neem aan dat ik deze niet meer kan annuleren (zeker omdat het i.c.m. een telefoon was). Wat een onzin dat je niet op de 4G netwerken van buitenlandse providers mag, dat heb ik nog nooit gehoord van een mobiele provider!
De snelheid van 3G in het buitenland is niet beperkt zoals in Nederland. Je hebt dan gewoon toegang tot de volle 14,4mbit/s als je dat haalt natuurlijk. Ik reis niet veel buiten Nederland, dus kan je geen vele ervaringen delen dan België en Israël. Beide hadden super bereik en snelheid. En prijs voor data in Israël was goed genoeg om geen losse sim te hoeven halen.
Voor andere ervaringen kan je terug lezen in deze topic.
Weet iemand of, en zo ja wat, het plafond per maand is qua data verbruik? Unltimited zou unlimited moeten zijn, maar vraag me af of ze toch stiekem een plafond hebben van X GB per maand
Iemand toevallig recent nog via Mediamarkt Tele2 abbo afgesloten? Ik heb nu maandelijks opzegbaar en wil daarmee wel verlengen maar dan natuurlijk opzegbaar behouden en ze hebben daar goede deal op gewenste telefoon
Ja ik zei dit al eerder, Belgie wel ja maar daarna houdt het toch best snel op. Duitsland spant de kroon met van de 100% je maar 50 a 40% 3G hebt en de rest van de tijd 2G of GPRS.KingHorse schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:58:
[...]
Als je nog in de bedenk periode zit kan je altijd nog annuleren.![]()
De snelheid van 3G in het buitenland is niet beperkt zoals in Nederland. Je hebt dan gewoon toegang tot de volle 14,4mbit/s als je dat haalt natuurlijk. Ik reis niet veel buiten Nederland, dus kan je geen vele ervaringen delen dan België en Israël. Beide hadden super bereik en snelheid. En prijs voor data in Israël was goed genoeg om geen losse sim te hoeven halen.
Voor andere ervaringen kan je terug lezen in deze topic.
Jouw abonnement loopt al langer dan 4 maanden? Want alleen dan kun je een maandelijks opzegbaar abonnement verlengen.CuttingStorm schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 07:38:
Iemand toevallig recent nog via Mediamarkt Tele2 abbo afgesloten? Ik heb nu maandelijks opzegbaar en wil daarmee wel verlengen maar dan natuurlijk opzegbaar behouden en ze hebben daar goede deal op gewenste telefoon
Bij mm kun je volgens mij geen maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten. Zelfs niet voor 1 jaar. Dat kan alleen bij Tele2 zelf of mobiel.nl, dacht ik
Zie https://telefoonabonnemen...kt.nl/sim-only?provider=6 kan dus blijkbaar welcroschou schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:58:
[...]
Jouw abonnement loopt al langer dan 4 maanden? Want alleen dan kun je een maandelijks opzegbaar abonnement verlengen.
Bij mm kun je volgens mij geen maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten. Zelfs niet voor 1 jaar. Dat kan alleen bij Tele2 zelf of mobiel.nl, dacht ik
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik zie het ja. Betreft wel sim only. En ik lees dat diegene het heeft over 'een goede deal op gewenste telefoon'. Dus ik ging ervan uit dat diegene er een telefoon bij wil
Dit staat in de voorwaarden. Binnen de EU hoeft een provider niet de gehele Nederlandse databundel te geven. Wat gegeven moet worden hangt af van de abonnementsprijs die je betaalt.kippengaas schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:48:
Weet iemand of, en zo ja wat, het plafond per maand is qua data verbruik? Unltimited zou unlimited moeten zijn, maar vraag me af of ze toch stiekem een plafond hebben van X GB per maand
Je mag daardoor bij Tele2 je hele bundel binnen de EU regeling gebruiken, behalve bij unlimited en de 20GB bundel. Daarvoor geldt een fair use policy van 12GB aan data in het EU buitenland.
Via 3g is dit binnen een week best lastig te halen. 4g heb je bij Tele2 in de meeste landen niet. Afgelopen zomer heb ik in Italië via 3g toch nog 8GB gebruikt. Daarvoor heb ik alles aan mijn Tele2 gekoppeld, van online navigatie, tot foto’s en filmpjes opladen, accomodaties zoeken, boeken en streaming muziek + af en toe nieuws of Youtube.De 3g dekking is daar zoals in veel landen prima en snel, behalve in Duitsland.
En let wel op: boven de limiet stopt je verbinding bij de andere providers meestal vanzelf of krijg je een super trage verbinding terug. Bij Tele2 ga je echter per MB bijbetalen!!!
Dit geld voor als je bundel grotere is dan het maximum te gebruiken in de EU. (12GB)ucsdcom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:14:
[...]
En let wel op: boven de limiet stopt je verbinding bij de andere providers meestal vanzelf of krijg je een super trage verbinding terug. Bij Tele2 ga je echter per MB bijbetalen!!!
Je zou nog maximaal € 40,96 betalen om de resterende 8GB van je 20GB bundel te gebruiken.Je betaalt dan € 0,005 per MB.
8GB * 1024MB = 8192MB * € 0.005 = €40,96 voor 8GB data in de EU buiten de bundel.
bron: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#faq-kan-ik-mijn-internetbundel-ook-in-het-buitenland-gebruiken
Het is in ieder geval al zeker geen geheim meer dat de ontwikkeling van het tele2 netwerk volledig stil ligt. Gisteren heeft tele2 weer een antenneregister update gedaan, en de enige aanpassingen daarin waren gerelateerd aan een antenne-swap bij t-mobile.
Zie https://antennekaart.nl/m...99-443e-a406-8d76f941ed5b
Zie https://antennekaart.nl/m...99-443e-a406-8d76f941ed5b
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Jammer wel.. ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de tele2 klanten iets positiefs aan de overname van t mobile gaan merken.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Je krijgt wel netjes een waarschuwings sms dat je door je limiet heen bent.ucsdcom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:14:
[...]
Bij tellen wordt gewoon 1 GB is 1000MB gehanteerd dus 8 GB is 8000 MB.KingHorse schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:16:
[...]
Dit geld voor als je bundel grotere is dan het maximum te gebruiken in de EU. (12GB)
[...]
Je zou nog maximaal € 40,96 betalen om de resterende 8GB van je 20GB bundel te gebruiken.
8GB * 1024MB = 8192MB * € 0.005 = €40,96 voor 8GB data in de EU buiten de bundel.
bron: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#faq-kan-ik-mijn-internetbundel-ook-in-het-buitenland-gebruiken
Als je in 1024 MB gaat tellen dan zijn het GiB's(Wikipedia: Gibibyte)
Nu is dit natuurlijk heel theoretisch als je precies op de 1e van de maand in het buitenland begint aan je bundel. In de praktijk verbruik je vaak eerst een deel van je bundel in Nederland en bij gebruik in buitenland start je met de 12 GB FUP limiet, daarna betaal je inderdaad tot 20GB 0,5 eurocent per MB. In de praktijk zal dat zelden 8GB zijn. De lage prijs van Tele2 komt ergens vandaan. Als ze net zulke ruime limieten als ander operators zouden gebruiken wordt de winstmarge opgesoupeerd door het buitenland verbruik.
Tele2 heeft een aanbieding van 13-15 juni: https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/
Ik heb zojuist gratis mijn abonnement aangepast van 10 GB naar 20 GB.
Je hebt verlengd met deze deal of echt alleen omgezet?Vos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:09:
Tele2 heeft een aanbieding van 13-15 juni: https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/
Het is een hele goede deal. Vooral nu je ook voor 0 belminuten kan kiezen. Overal zie je ook Tele2 reclames hangen tot in het toilet van kroegen aan toe. Ze timmeren nog steeds aan de weg en halen voor moederbedrijf T-Mobile vast best nog flink wat klanten binnen.
Ik heb alleen omgezet.ucsdcom schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:57:
[...]
Je hebt verlengd met deze deal of echt alleen omgezet?
Het is een hele goede deal. Vooral nu je ook voor 0 belminuten kan kiezen. Overal zie je ook Tele2 reclames hangen tot in het toilet van kroegen aan toe. Ze timmeren nog steeds aan de weg en halen voor moederbedrijf T-Mobile vast best nog flink wat klanten binnen.
Het gaat mij eigenlijk om wat hier in Nederland geaccepteerd wordt. In de EU weet ik dat het 12 GB is met je unlimited abonnement, maar ik ben benieuwd hoeveel GB per maand het in NL is. Zit hier een maximum aantal GB/TB op in NL en/of wanneer krijg je een telefoontje/smsje dat je te veel gebruikt (en dan bedoel ik niet het smsje wat je krijgt als je door 5GB per dag bent).ucsdcom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:14:
[...]
Dit staat in de voorwaarden. Binnen de EU hoeft een provider niet de gehele Nederlandse databundel te geven. Wat gegeven moet worden hangt af van de abonnementsprijs die je betaalt.
Is het bij jullie roaming gebruik zichtbaar in de tele2 app?
Wij hebben 2x 20gb sims. Maar je weet nooit wanneer je aan de 12gb zit.
Geen idee.. over een maand weet ik het misschien wel
meende dat het bij mn vorige provider (Tmo) pas in de app stond zodra je inderdaad data had verbruikt in de EU
meende dat het bij mn vorige provider (Tmo) pas in de app stond zodra je inderdaad data had verbruikt in de EU
404 Signature not found
Ik bel al een paar jaar klant bij Tele2 en nog steeds erg tevreden over de prijs/kwaliteit.
Nu ben ik al een jaar contractsvrij en mijn mobiel doet het eigenlijk nog prima.
Is het verstandig om het contract gewoon zo te laten, of beter om een nieuw jaar contract aan te gaan?
Nu ben ik al een jaar contractsvrij en mijn mobiel doet het eigenlijk nog prima.
Is het verstandig om het contract gewoon zo te laten, of beter om een nieuw jaar contract aan te gaan?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja, een apart "metertje" is beschikbaar.driel24 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:42:
Is het bij jullie roaming gebruik zichtbaar in de tele2 app?
hangt er vanaf wat je nu betaald, wat de huidige (sim only) deals zijn etcGreatsword schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:55:
Ik bel al een paar jaar klant bij Tele2 en nog steeds erg tevreden over de prijs/kwaliteit.
* SMSfreakie haalt ook altijd gewoon een sim only en haal mn smartphone indien nodig gewoonhier of via MP indien afhaalbaar..
in 1x afbetaald, en meestal doe ik er toch een jaar of 3 mee.. ( ok mn S5+ is destijds doorgeschoven, idem voor m'n S7)
404 Signature not found
Apple? In android niet.
Ik zie 4 "postzegels" in de tele2-app.
Roaming staat er niet bij.
Apple ja, Data EU, Data NL, dagen tot nieuw tegoed, extra kosten en bellen/sms heb ik in het overzicht staan.driel24 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:18:
[...]
Apple? In android niet.
Ik zie 4 "postzegels" in de tele2-app.
Roaming staat er niet bij.
bij mij (android) als ik op het NL tegoed (unlimited / 5GB p dag) klik en naar beneden swipe staat daar dat er huidig tegoed (12000MB) en waarneer de nieuwe periode in gaat
404 Signature not found
Bij mij staat deze info na swipen niet.Rub147 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:19:
[...]
Apple ja, Data EU, Data NL, dagen tot nieuw tegoed, extra kosten en bellen/sms heb ik in het overzicht staan.
vreemd.

De Mijn Tele2 app voor Android werkt bij mij al ongeveer 2 maanden niet. Als je de reviews bekijkt in de Play Store, schijnt het schering en inslag te zijn. Gaat Tele2 hier nog iets aan doen?
bij mij werkt die gewoon? tenminste.. dag tegoed daalt keurig.. ook als er een 1GB aanvuller gebruikt is telt die er gewoon keurig 1000MB bij..Tigerblood schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:37:
De Mijn Tele2 app voor Android werkt bij mij al ongeveer 2 maanden niet. Als je de reviews bekijkt in de Play Store, schijnt het schering en inslag te zijn. Gaat Tele2 hier nog iets aan doen?
404 Signature not found
bij mij werkt het ook gewoonTigerblood schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:37:
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik kan toch echt niet inloggen. Krijg iedere keer opnieuw de melding: er is een onverwachte fout opgetreden, probeer het later opnieuw a.u.b.
Eerst geprobeerd te verhelpen door de app data en cache te verwijderen zodat je geheel opnieuw moet inloggen. Geen soelaas.
Toen heb ik de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. No dice. Niks werkt.
Eerst geprobeerd te verhelpen door de app data en cache te verwijderen zodat je geheel opnieuw moet inloggen. Geen soelaas.
[ Voor 24% gewijzigd door Tigerblood op 26-06-2019 21:52 ]
Kan je inloggen op de mijn.tele2.nl omgeving in een browser? Dan weet je of je account werkt of niet. Werkt die daar ook niet dan is het niet iets met de app maar met je account. Daarvoor moet je dan contact opnemen met klantenservice want hier gaat dat niet opgelost worden.Tigerblood schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:50:
Ik kan toch echt niet inloggen. Krijg iedere keer opnieuw de melding: er is een onverwachte fout opgetreden, probeer het later opnieuw a.u.b.
Ja, via de website kan ik wel inloggen. Heb vandaag ook contact gezocht via de telefonische klantenservice, situatie uitgelegd. Zeiden dat het bij meer klanten voorkomt, maar niet bij allemaal. Er is een onderzoek uitgezet, maar kon 7 dagen duren voordat ik iets terug hoor.The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:45:
[...]
Kan je inloggen op de mijn.tele2.nl omgeving in een browser? Dan weet je of je account werkt of niet. Werkt die daar ook niet dan is het niet iets met de app maar met je account. Daarvoor moet je dan contact opnemen met klantenservice want hier gaat dat niet opgelost worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Tigerblood op 27-06-2019 14:36 ]
Tele2 heeft haar bundels verandert.
Je hebt nu de 1, 7, 20 gb bundel en unlimited.
De 100 bel/sms is vervangen door 200 bel/sms.
Wat ik zelf niet snap waarom de 10gb bundel is vervangen door de 7gb bundel.. al met al is bang voor buck de 20gb bundel en de unlimited.
Wat ik zelf niet snap waarom de 10gb bundel is vervangen door de 7gb bundel.. al met al is bang voor buck de 20gb bundel en de unlimited.
Je kan alleen niet meer kiezen voor helemaal geen bel/sms bundel. Alleen unlimited of 200... Ik bel nooit, dus voor mij zonde om 2 euro per maand voor Jan L*l te betalen.
Zal men als de fusie voortduurt ook het Tele2 radionetwerk voor T-Mobile klanten open gaan zetten?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Denk dat het tele2 radio netwerk uit gaat waar het tmobile radio netwerk net zo veel of betere dekking bied... En waar tele2 wel ruimte op een lokatie heeft en tmobile nog niet zullen ze hem waarschijnlijk ombouwen...
De frequenties van tele2 zullen daarna wel. In het tmobile netwerk opgenomen worden.. Immers met 800 en 900mhz leg je mooie grote dekkingsgebieden, maar wel minder capaciteit, en dat is door beide banden in te zetten ineens wel grotet
De frequenties van tele2 zullen daarna wel. In het tmobile netwerk opgenomen worden.. Immers met 800 en 900mhz leg je mooie grote dekkingsgebieden, maar wel minder capaciteit, en dat is door beide banden in te zetten ineens wel grotet
404 Signature not found
Ik zat hier aan te denken omdat ik afgelopen weekend op een plek was waar Tele2 wel 4G had en T-Mobile zeer zwak 4G met terugval op 3G had. Er zullen ongetwijfeld meer plekken zijn in NL waar Tele2 afwijkende keuzes heeft gemaakt qua opstellocaties wat resulteert in een betere dekking als je beide combineert.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Njah dat heb ik ook al gezien.. Tele2 gewoon 4g+ met een doorvoer van 25/5mbits en tmobile slechts 3G met en 2/0.3mbits
404 Signature not found
Dat zal waarschijnlijk ook wel nodig zijn gezien er dus veel meer klanten op het netwerk terecht komen + klanten van Tele2 en T-Mobile hebben waarschijnlijk grote(re) databundels (gemiddeld) dus die capaciteit zal hoe dan ook wel noodzakelijk zijn. Zeker op drukke plekken.SMSfreakie schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:23:
Je laat het klinken alsof het een zeldzaamheid is, echter zie ik dit vaak genoegJassy schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:42:
Ik zat hier aan te denken omdat ik afgelopen weekend op een plek was waar Tele2 wel 4G had en T-Mobile zeer zwak 4G met terugval op 3G had. Er zullen ongetwijfeld meer plekken zijn in NL waar Tele2 afwijkende keuzes heeft gemaakt qua opstellocaties wat resulteert in een betere dekking als je beide combineert.
7GB de gulden middenweg tussen 5 en 10? De verdeelde stappen waar juist prima.dutchnltweaker schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:37:
Tele2 heeft haar bundels verandert.
Ook apart is dat ze niet heel lang geen bel/sms hebben gehad. Maar ja, ze willen het in lijn trekken met T-Mobile heb ik het idee.
Ach, zelf nog contract met 10GB + 100 bel/sms voor €15,- in de maand
Zou natuurlijk mooi zijn als het mogelijk wordt om T-Mobile thuis met Tele2 te combineren valt?
€2,- korting + een stapje sneller internet zou natuurlijk mooi zijn
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7