[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.123 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:32
vinden jullie van:

Beste xxxxxxxxx

Er is iets misgegaan met onze dienstverlening in het buitenland afgelopen vrijdag en zaterdag. Hierdoor hebben onze klanten die toen in het buitenland waren, niet of nauwelijks kunnen bellen of data kunnen gebruiken. Wij balen natuurlijk ook dat dit niet goed is gegaan en dat sommige van onze klanten hier last van hebben gehad.

Wat nu
We willen het graag goed maken. Daarom ontvang je van ons voor het telefoonnummer 06xxxxxxxx ter compensatie van het ongemak een korting van € 5 op de factuur die je in september ontvangt. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.

We wensen je nog een fijne zomer!

We houden contact.
Tele2

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor personen die echt last van de storing hebben gehad en bv vastzaten in het verkeer zonder online navigatie is het gruwelijk irritant geweest, dan lijkt €5 korting niets. Maar ik vind dit best netjes van Tele2, ik twijfel of ze (wettelijk) verplicht waren deze compensatie te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Chris.nl schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

Voor personen die echt last van de storing hebben gehad en bv vastzaten in het verkeer zonder online navigatie is het gruwelijk irritant geweest, dan lijkt €5 korting niets. Maar ik vind dit best netjes van Tele2, ik twijfel of ze (wettelijk) verplicht waren deze compensatie te geven.
Er is een wettelijke plicht om een vergoeding te geven bij landelijke of regionale storingen. Geregeld in de telecommunicatiewet (Art 7.1a).

Afaik geld dit niet voor de buitenlandse diensten, daar je niet officieel woonachtig, of gevestigd bent in het buitenland met je tele2 abonnement. (Of nou ja, je kan het abonnement prima een paar maanden in het buitenland gebruiken als je daar op stage bent oid, maar het abonnement moet geregistreerd staan op een Nederlands adres). Al weet ik dat niet zeker, I am not a lawyer zeggen ze wel eens op de interwebs.

Desalniettemin of het nu wel of niet verplicht is hoeft deze compensatie niet proactief maar mag bijvoorbeeld met een formulier die je zelf moet invullen, op verzoek van een klant, en 5 euro lijkt weinig maar is hoger dan een eventuele wettelijk geregelde vergoeding. Hiermee is het alsnog netjes dus dat het proactief geregeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 07-08-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:52
Ewivis schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:27:
vinden jullie van:

Beste xxxxxxxxx

Er is iets misgegaan met onze dienstverlening in het buitenland afgelopen vrijdag en zaterdag. Hierdoor hebben onze klanten die toen in het buitenland waren, niet of nauwelijks kunnen bellen of data kunnen gebruiken. Wij balen natuurlijk ook dat dit niet goed is gegaan en dat sommige van onze klanten hier last van hebben gehad.

Wat nu
We willen het graag goed maken. Daarom ontvang je van ons voor het telefoonnummer 06xxxxxxxx ter compensatie van het ongemak een korting van € 5 op de factuur die je in september ontvangt. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.

We wensen je nog een fijne zomer!

We houden contact.
Tele2
Ik kreeg gisteren een sms en vandaag een mail met het bericht dat ik 2gb extra data krijg, geldig van 8 augustus tot eind september.
Dus ze hebben verschillende tegemoetkomingen.
Waarschijnlijk afhankelijk van abbo of je locatie (ik zelf zat in zuid Frankrijk maar had gelukkig mijn mobiel van mijn werk bij mij indien er echt nood zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Togi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Ik kreeg gisteren een sms en vandaag een mail met het bericht dat ik 2gb extra data krijg, geldig van 8 augustus tot eind september.
Waarschijnlijk afhankelijk van abbo of je locatie (ik zelf zat in zuid Frankrijk maar had gelukkig mijn mobiel van mijn werk bij mij indien er echt nood zou zijn).
Wow 2gb, not, ik heb unlimited data,en 2GB verstook ik een dag. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Data als compensatie geven aan Unlimited gebruikers is zinloos, dat doen ze dan ook niet.

Unlimited gebruikers krijgen 5 euro korting. Ca 5x hoger dan waartoe ze verplicht zijn (ik dacht nl. dat de eerste 24u niet vergoed hoeft te worden oid). Ook hoef je er niet zelf om te vragen.

Ik had wel liever dat ze de dag zelf al een email hadden gestuurd. Mensen zonder enige verbinding zoeken eerder hun toevlucht tot wifi, en dan wist ik waar ik aan toe was. Nu heb ik steeds lopen klooien om te kijken of ik verbinding kreeg (daarmee het roaming systeem juist extra belastend en probleemverergerend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:52
Tijdens mijn vakantie heeft mijn mobiel ook vakantie (hooguit 1x per dag mail, whatsapp en nieuws checken) dus mijn normale bundel voldoet wel (mijn mobiel data verbruik ligt normaal op 800mb per maand aangezien ik op mijn werk gebruik kan maken van het wifi netwerk).

Op de camping waar ik zat hadden ze wel een wifi netwerk maar met SMS verificatie, dus toen ik zonder bereik zat kon ik ook niet over op het wifi netwerk.

Een email was dan ook niet bij mij binnengekomen maar ook ik was al bang dat mijn telefoon mijn natte zwembroek niet had overleeft en heb toch wat tijd besteed aan het rebooten, herstellen van netwerk instellingen etc.

Via mijn zakelijk mobiel en deze site erachter gekomen dat ze een storing hadden (stond niet op de frontpage van Tele2 zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Togi schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:59:
Via mijn zakelijk mobiel en deze site erachter gekomen dat ze een storing hadden (stond niet op de frontpage van Tele2 zelf)
Dat dezen ze bij Tele2 Zweden beter, daar stond het (op een gegeven moment) wél in een grote rode banner op de frontpage. Dat vind ik bij een storing van dit kaliber ook wel wenselijk. Hier heeft Tele2 m.i. echt wel steken laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Titusvh schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

Sorry wat een onzin.
De "problemen" zijn eigenlijk alleen te voorkomen met online navigatie. Of in elk geval online informatie. Het gaat mij erom dat de alternatieven (offline navigatie of papier) in deze gevallen in de praktijk geen oplossing bieden. Op mijn papieren kaart zie ik al helemaal geen afsluitingen, omleidingen, verkeersdrukte enz.

edit: sorry, vergeten het in één bericht te zetten 8)7
Om even een een Cruijfiaanse uitspraak te doen, problemen zijn pas problemen als het echt problemen zijn. Hoe groot is het probleem als je niet exact weet waar een file staat of hoe lang die duurt? Kwam daardoor je leven in gevaar? Liep je economische schade op? Of kom je alleen een uurtje of 2 later op je vakantiebestemming?

Je kan hoog en laag springen, maar voor particulieren gaat dit gewoon niet op. Geen file-info of informatie ontvangen over afsluitingen ontvangen is vervelend, maar tegenwoordig kan je bij vrijwel iedere benzinepomp in de EU langs de snelweg wel gratis op internet en kan je dan even updaten.
sdk1985 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Ik kwam prive van tele2 en betaal tegenwoordig maar 10 euro per maand voor 5 GB en onbeperkt bellen. Dat kost je bij tele2 17 euro per maand. Dat is 70% meer voor hetzelfde (en dan heb je ook nog die belachelijk trage 3g fallback).
Ik neem aan dat je het nu over Hollandse Nieuwe hebt? Mijn vriendin zit daarbij en ik kan je zeggen dat die provider de slechtste storingsmelding heeft die ik ooit ben tegengekomen. Een jaar terug was er in het westen een storing, via allestoringen.nl ook duidelijk te zien, maar de helpdesk, wat een betaalnummer is en waar ze lange tijd in de wacht moest staan (wat dus geld kost) zei doodleuk dat er niks aan de hand was. Let wel, toen was de bewuste storing al meer dan een uur aan de gang.
Informatievoorziening van Tele2 had zeker beter gekund (het zou bijv. fijn zijn als in de Tele2-app een menu-item actuele storingen opgenomen zou worden), maar toen ik via facebook de helpdesk benaderde was het eerste bericht wel dat er sprake was van een storing.
[...]
Dat is niet reëel nee, dat heb ik ook niet ontkend. Dat is gewoon de frustratie die er bij de mensen op dat moment uit komt.
Mwah, als je de reacties doorleest, was het bij velen echt niet de frustratie van het moment.
[...]
Je kan toch al jaren de route pre-loaden met google maps? Alleen de realtime data valt wel mee, dat ging nog wel binnen je 100MB vakantie bundel.
Volgens mij kan je daarmee niet genoeg pre-loaden om bijv. je hele route door Frankrijk te cachen.
[...]
De grote 3 waar normaal over wordt gesproken zijn de drie met een eigen netwerk. Tele2 is ondertussen alweer niet langer zelfstandig; nieuws: T-Mobile Nederland neemt Tele2 over .
Dat is nog steeds niet rond, Tele2 en Deutsche Telekom hebben een akkoord, maar zolang Brussel geen toestemming geeft, gaat het feest niet door. Overigens niet geheel verrassend, voor 3G gebruikt Tele2 het T-Mobile netwerk en het 4G-netwerk van Tele2 was in ieder geval tot vorig jaar beter dan dat van T-Mobile (zakelijk had ik T-Mobile en daarvan was de dekking op 4G duidelijk slechter).
Togi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Ik heb op mijn 5GB-bundel ook 2GB extra gekregen, wat ik persoonlijk een hele nette compensatie vind en zeker meer is dat je zou mogen verwachten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:15
deepbass909 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:28:

[...]

Ik neem aan dat je het nu over Hollandse Nieuwe hebt? Mijn vriendin zit daarbij en ik kan je zeggen dat die provider de slechtste storingsmelding heeft die ik ooit ben tegengekomen. Een jaar terug was er in het westen een storing, via allestoringen.nl ook duidelijk te zien, maar de helpdesk, wat een betaalnummer is en waar ze lange tijd in de wacht moest staan (wat dus geld kost) zei doodleuk dat er niks aan de hand was. Let wel, toen was de bewuste storing al meer dan een uur aan de gang.
Informatievoorziening van Tele2 had zeker beter gekund (het zou bijv. fijn zijn als in de Tele2-app een menu-item actuele storingen opgenomen zou worden), maar toen ik via facebook de helpdesk benaderde was het eerste bericht wel dat er sprake was van een storing.
Nee en hollandsnieuwe is gewoon een MVNO van Vodafone zelf (net als Ben van T-Mobile is en KPN vroeger een hele sloot aan eigen merknamen had). Ik heb het over simpel. Die zijn sinds 2014 zelfstandig (management buyout) en gebruiken het netwerk van T-Mobile. Tegelijk met de 10 euro deal die ik had kon je daar ook terecht voor 2,50 inclusief internet. Kan er tot heden niks negatief over kwijt. Bij Tele2 ben ik weggegaan door de snelheidsbeperking die ze op 3g hebben gezet (had niet overal 4g met mijn toenmalige oneplus one). Dat het 70% goedkoper is, is mooi meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 10-08-2018 00:14 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
deepbass909 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:28:
[...]

Om even een een Cruijfiaanse uitspraak te doen, problemen zijn pas problemen als het echt problemen zijn. Hoe groot is het probleem als je niet exact weet waar een file staat of hoe lang die duurt? Kwam daardoor je leven in gevaar? Liep je economische schade op? Of kom je alleen een uurtje of 2 later op je vakantiebestemming?

Je kan hoog en laag springen, maar voor particulieren gaat dit gewoon niet op. Geen file-info of informatie ontvangen over afsluitingen ontvangen is vervelend, maar tegenwoordig kan je bij vrijwel iedere benzinepomp in de EU langs de snelweg wel gratis op internet en kan je dan even updaten.
Als je goed leest zie je dat "problemen" tussen aanhalingstekens staan.

Verder vind ik dit één van de meest arrogante uitspraken die ik op GOT ben tegengekomen. Wie ben jij wel niet om te bepalen hoe groot een probleem voor iemand is.
De probleemhouder bepaalt dat zelf. Dat jij er een ander referentiekader op nahoudt zegt niks over de beleving voor een ander.

Er zijn mensen die hun brandende maagzuur echt zwaar klote vinden. Mensen die net schoon zijn van kanker zullen daarom glimlachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Titusvh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Als je goed leest zie je dat "problemen" tussen aanhalingstekens staan.

Verder vind ik dit één van de meest arrogante uitspraken die ik op GOT ben tegengekomen. Wie ben jij wel niet om te bepalen hoe groot een probleem voor iemand is.
De probleemhouder bepaalt dat zelf. Dat jij er een ander referentiekader op nahoudt zegt niks over de beleving voor een ander.

Er zijn mensen die hun brandende maagzuur echt zwaar klote vinden. Mensen die net schoon zijn van kanker zullen daarom glimlachen.
Ik zag vandaag ergens de quote "The privilege to have annoyances is a real thing" en wmb gaat dit hier ook wel op.

Jammer joh dat iemand een poosje niet op z'n navigatie kan kijken. En er een drama over maken vind ik persoonlijk ook absurd. Ik zal op dat moment er vast ook van balen, maar als het je dagen later nog steeds dwars zit... Improvise, Adapt, Overcome.

Wmb heeft deepbass909 gewoon hardop gezegd wat een hoop dachten, en hoeft hij al helemaal zijn excuses niet aan te bieden voor een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
Teckna schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:25:
[...]

Ik zag vandaag ergens de quote "The privilege to have annoyances is a real thing" en wmb gaat dit hier ook wel op.

Jammer joh dat iemand een poosje niet op z'n navigatie kan kijken. En er een drama over maken vind ik persoonlijk ook absurd. Ik zal op dat moment er vast ook van balen, maar als het je dagen later nog steeds dwars zit... Improvise, Adapt, Overcome.

Wmb heeft deepbass909 gewoon hardop gezegd wat een hoop dachten, en hoeft hij al helemaal zijn excuses niet aan te bieden voor een mening.
Je kunt mensen ook gewoon laten klagen en er het jouwe van denken, of beter nog, er helemaal niets van denken omdat het jouw zaken niet zijn en jij er verder geen last van hebt en bovendien ook niet weet wat voor impact het heeft op mensen die uit totale onwetendheid gewoon niet meer zonder moderne tech kunnen...

Als je er wel last van hebt dan is dat een punt waarmee je aan jezelf kunt werken. Hetzelfde geldt trouwens voor reacties waarin meningen staan dat mensen niet geïrriteerd moeten zijn. Zelfde geldt daarvoor. Die persoon heeft waarschijnlijk een reden om zo te reageren.

Net zoals ik blijkbaar (:?) een reden heb om deze reactie te plaatsen en een Zen-knuppel in het hoenderhok te gooien :p

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teckna
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Net zoals ik blijkbaar (:?) een reden heb om deze reactie te plaatsen en een Zen-knuppel in het hoenderhok te gooien :p
Het begint inderdaad aardig meta te worden zo. Ik vind het gezeur op het gezeur van het gezeur ook vermoeiend, daar kwam mijn reactie vandaan. Nu zeur jij op mijn gezeur op het gezeur op het gezeur van het gezeur. Inmiddels zijn we 5 trapjes verder. Zeuren zijn wij Nederlanders kennelijk goed in.

Tele2 heeft iedereen die getroffen is proactief een vergoeding gegeven die hoger is dan de staffel die de overheid hanteert (1/30e per dag dat de storing duurt). Terwijl dit waarschijnlijk volgens de letter der wet niet eens hoeft, daar deze storing niet heeft plaatsgevonden op het woonadres van de betrokkene. (Al is het absoluut in de geest van de wet).

Dat sommigen dit onvoldoende vinden omdat ze niet naar de dichtstbijzijnde McDonald's zijn gereden die door heel Europa langs ongeveer iedere snelweg aanwezig is om even via Whatsapp te melden dat hun telefoon een storing heeft aan familie in het thuisland, en een routekaart te downloaden. Met mijn basisschool topografie kan ik ook wel ongeveer de weg vinden naar in ieder geval de grote plaatsen. Tja... Iedereen mag daar een mening over hebben.

Overigens ben ik het ook pertinent oneens dat dit een van de meest arrogante uitspraken op GoT is geweest, maar dat zal ook wel mijn referentiekader zijn. Ik zit hier al flink wat jaar en heb een hoop voorbij zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De maandelijkse update op 4gmasten.nl van Tele2 is weer gereed.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 09:33

SebasFM

BOFH

The_Wireless_Guy schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:18:
De maandelijkse update op 4gmasten.nl van Tele2 is weer gereed.
Ik heb het probleem met Firefox, Chrome en Internet Exploder dat de kaart niet meer te openen is binnen Google Maps om in te kunnen zoomen. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Teckna schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:25:
[...]

Het ging hier niet meer over de navigatie... Dus waar je vandaal haalt dat dit dagen dwarszit. Overigens blijf ik bij mijn mening als je in Parijs vast staat ook nog met dat milieuzonegedoe dat papieren navigatie geen oplossing biedt. (evenals de Mac).

Niemand die zegt dat hij excuses moet maken, waar haal je dat vandaan?
Ik vind dat de probleemhouder voor zichzelf de ernst mag bepalen. ieder heeft zijn eigen referentiekader daarin. Dáár ging het inmiddels over.

Verder vind ik het prima zo. Je mag nog een keer reageren zodat je het laatste woord hebt. Geen probleem.

Edit: ik ben overigens zeer tevreden over Tele2, En vind de compensatie die ze aanbieden zonder dat je er om hoeft te vragen buitengewoon netjes. Alleen wat eerder een mailtje voor de mensen die wel bij de Mac komen en een banner op de website zoals de Zweedse Tele2 zou een verbeterkans zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Titusvh op 13-08-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
@The_Wireless_Guy
Ik ga binnenkort naar Decibel, komt daar een extra mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:05:
@The_Wireless_Guy
Ik ga binnenkort naar Decibel, komt daar een extra mast?
Decibel, wat georganiseerd wordt op evenmententerrein bij Hilvarenbeek. komt geen extra mast maar daar is recent een mast naast het terrein in gebruik genomen specifiek met het festival terrein in gedachten. Tijdens festivals wordt de configuatie van de site aangepast zodat er meer aansluitingen tegelijkertijd gebruik van kunnen maken. Dat maakt de gemiddelde snelheid wel wat lager natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SebasFM schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb het probleem met Firefox, Chrome en Internet Exploder dat de kaart niet meer te openen is binnen Google Maps om in te kunnen zoomen. Kan dit kloppen?
De linken waren gebroken na aanpassen afbeeldingen. Ik heb het zojuist hersteld.

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Hoera! Van 14 augustus tot en met 19 september is het weer tijd voor de DIT WIL IK WEKEN van Tele2. In deze periode heeft Tele2 tijdelijk messcherpe aanbiedingen. Klant worden bij het allernieuwste 4G-netwerk van Nederland wordt zo natuurlijk helemaal een feestje.

Tijdens de DIT WIL IK WEKEN krijg je €2,- korting per maand op een 10GB data-abonnement. In plaats van €21,- betaal je €19,- per maand voor 10GB data en onbeperkt bellen en sms’en. En in plaats van €17,- betaal je €15,- per maand voor 10GB data en 100 Bel/SMS.

==========

Net 2 jaar verlengd met unlimited data en bellen met 3 euro verhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Naar aanleiding van de berichten rond het uitstel van de beslissing van de fusie/overname t-mobile/tele2 door de autoriteiten, ben ik erg benieuwd naar wat de uitspraak zal worden. Het is puur speculatie, maar een scenario waarin de tele2-klanten verhuizen naar de nieuwe combinatie op het netwerk van t-mobile icm gedwongen verkoop van het tele2-netwerk lijkt mij een waarschijnlijke uitkomst. Zou t-mobile akkoord gaan met zo'n scenario, of zouden ze zich dan terugtrekken? Wat is naar jullie mening een waarschijnlijk oordeel van de autoriteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MIchiel_C schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:21:
Naar aanleiding van de berichten rond het uitstel van de beslissing van de fusie/overname t-mobile/tele2 door de autoriteiten, ben ik erg benieuwd naar wat de uitspraak zal worden. Het is puur speculatie, maar een scenario waarin de tele2-klanten verhuizen naar de nieuwe combinatie op het netwerk van t-mobile icm gedwongen verkoop van het tele2-netwerk lijkt mij een waarschijnlijke uitkomst. Zou t-mobile akkoord gaan met zo'n scenario, of zouden ze zich dan terugtrekken? Wat is naar jullie mening een waarschijnlijk oordeel van de autoriteiten?
Verkoop aan wie? Ziggo was bezig aan een 4g proefopstelling maar die zijn afgehaakt en aan de haal gegaan met Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
@The_Wireless_Guy Ik was vandaag bij Decibel en het bereik was echt super slecht, Ik heb screenshots gemaakt van gnettrack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

shadowman12 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:43:
@The_Wireless_Guy Ik was vandaag bij Decibel en het bereik was echt super slecht, Ik heb screenshots gemaakt van gnettrack
Stuur maar in dm. Geef ik ze door aan de radio afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De nokia 1 is populair:

Je staat natuurlijk te popelen om volop te genieten van je nieuwe Tele2-abonnement met de Nokia 1 Blue 8GB. En gelijk heb je! Helaas is het toestel waar je voor gekozen hebt erg populair en hebben wij een beperkte hoeveelheid toestellen gekregen van de fabrikant. Hierdoor moet je langer op je toestel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38

kraats

Ik rol

op Lowlands dit weekend is het bereik super, helaas is de bandbreedte prut. Zelfs fotootjes via Whatsapp komen bijna niet door. Maar ja, dan maar zonder phone genieten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 16:29
Uiteindelijk sta je daar ook om van de muziek en activiteiten te genieten ;)

Al komt de nerd in mij ook naar boven bij grote festivals om de dekking/snelheid te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:01
Ik was er ook. Er stond een COW vlak achter Pussy Lounge (weet niet van wie, ik dacht Tmobile en kpn maar het was al donker). Er staan meerdere masten om het terrein.

Vodafone: vrijwel geen data mogelijk.
Tele2: vrijwel geen data mogelijk.
KPN: goed bereik, data mogelijk.
T-mobile: goed bereik, data mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

kraats schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:40:
[...]
op Lowlands dit weekend is het bereik super, helaas is de bandbreedte prut. Zelfs fotootjes via Whatsapp komen bijna niet door. Maar ja, dan maar zonder phone genieten.
Daar is niet tegen op te bouwen. Daar staan 60000 mensen die alles willen delen via de social media of aan elkaar willen appen. Op Lowlands hebben alle opertaors COWs staan maar de vraag naar bandbreedte is daar zo groot dat er per aangemelde aansluiting weinig bandbreedte overblijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
sdk1985 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:53:
[...]

Verkoop aan wie? Ziggo was bezig aan een 4g proefopstelling maar die zijn afgehaakt en aan de haal gegaan met Vodafone.
Tja, wie zal het zeggen.. Aan een investeerder (O2/Telfort-style), een andere grote telco die het in NL wil proberen, een ambitieuze virtual provider (Simpel?).

[ Voor 18% gewijzigd door MIchiel_C op 19-08-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
makreel schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:35:
De nokia 1 is populair:

Je staat natuurlijk te popelen om volop te genieten van je nieuwe Tele2-abonnement met de Nokia 1 Blue 8GB. En gelijk heb je! Helaas is het toestel waar je voor gekozen hebt erg populair en hebben wij een beperkte hoeveelheid toestellen gekregen van de fabrikant. Hierdoor moet je langer op je toestel wachten.
Als je heel stil bent, kun je in de verte mensen horen vloeken op het volle geheugen van hun Nokia 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
MIchiel_C schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:35:
[...]

Als je heel stil bent, kun je in de verte mensen horen vloeken op het volle geheugen van hun Nokia 1.
Offtopic: Schijnt mee te vallen. Dankzij Android go 5 vd 8 bruikbaar. Daarnaast kun je in Android8 meestal alles naar sd verplaatsen. Blijft alsnog een toestel gemaakt voor de bric landen.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 21-08-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Nokia 1 hier zakelijk. Prima ding voor wat ie moet doen.
Wat betreft antwoord op deepbass 4g vond ik Tele2 een stuk minder dan t-mobile. Thuis is/was de verbinding met Tele2 gewoon slecht. Terwijl T-Mobile strakke 4g heeft, voor zover ik merk overal.

Verder, groepsveiling:
20gb +100min = 15eur
20gb + onbeperkt =18eur

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-09 10:05
Hallo iedereen! Een vraagje:

Naast mijn studie ben ik ben commercieel medewerker bij ZiggoVodafone. Ik beschik dus ook over de mogelijkheid om mijzelf te salen en korting te geven. Nu wil ik alvast een sim only-abonnement nemen voor de nieuwe iPhone die ik ga kopen, maar ik twijfel tussen Vodafone en Tele2. Ik ben sowieso van plan om een 12 maanden abonnement te nemen.

Mijn vraag is of jullie ooit korting hebben gekregen toen jullie in gesprek waren met de afdeling sales van Tele2. Anders wordt een sim only unlimited mij namelijk iets te duur en kan ik een sim only abonnement bij Vodafone (niet unlimited data) goedkoper krijgen.

Ik hoor het graag!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:19
mr.JamesBond schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:27:

Naast mijn studie ben ik ben commercieel medewerker bij ZiggoVodafone. Ik beschik dus ook over de mogelijkheid om mijzelf te salen en korting te geven. Nu wil ik alvast een sim only-abonnement nemen voor de nieuwe iPhone die ik ga kopen, maar ik twijfel tussen Vodafone en Tele2. Ik ben sowieso van plan om een 12 maanden abonnement te nemen.

Mijn vraag is of jullie ooit korting hebben gekregen toen jullie in gesprek waren met de afdeling sales van Tele2. Anders wordt een sim only unlimited mij namelijk iets te duur en kan ik een sim only abonnement bij Vodafone (niet unlimited data) goedkoper krijgen.

Ik hoor het graag!
Ook bijzonder: werken bij Vodafone maar een andere provider kiezen :P kan je serieuze korting uitkeren aan jezelf of is het gewoon Directsales-korting? Want dan is het nog veul te duur daar :+

Voor zover ik weet geeft Tele2 geen kortingen. Misschien als je groot afneemt :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
mr.JamesBond schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:27:

Ik hoor het graag!
De snelste korting is om mee te doen aan “vriendenvoordeel”. De aanbrenger van een nieuwe klant ontvangt 40,- van Tele2 als jij een 24 maanden contract aan gaat, of 20,- als jij een maandelijks opzegbaar contract aan gaat. Als je afspreekt deze bonus te delen heb je 10,- tot 20,- in de pocket en de aanbrenger ook. Samen met de “dat wil ik weken”. Scheelt ook in aansluitkosten. Daar moet je bij Vodafone ook mee rekenen.

Heb je nog vast internet van Ziggo? Dat scheelt namelijk veel.

• de Foarsitter
Bedankt voor de reacties iedereen!
Richh schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Ook bijzonder: werken bij Vodafone maar een andere provider kiezen :P kan je serieuze korting uitkeren aan jezelf of is het gewoon Directsales-korting? Want dan is het nog veul te duur daar :+
Hangt over het algemeen af van het abonnement. Bij sommige abonnementen tot wel 5 euro per maand.
Voor zover ik weet geeft Tele2 geen kortingen. Misschien als je groot afneemt :)
Groot? Bedoel je een groot abonnement? Ik heb het namelijk over unlimited data (dat in de praktijk niet unlimited is, maar 6GB per dag).
ucsdcom schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

De snelste korting is om mee te doen aan “vriendenvoordeel”. De aanbrenger van een nieuwe klant ontvangt 40,- van Tele2 als jij een 24 maanden contract aan gaat, of 20,- als jij een maandelijks opzegbaar contract aan gaat. Als je afspreekt deze bonus te delen heb je 10,- tot 20,- in de pocket en de aanbrenger ook. Samen met de “dat wil ik weken”. Scheelt ook in aansluitkosten. Daar moet je bij Vodafone ook mee rekenen.
Aansluitkosten mag ik bij vodafone 'weghalen' in de vorm van korting, dus dat scheelt.
Heb je nog vast internet van Ziggo? Dat scheelt namelijk veel.
We hebben thuis inderdaad vast internet van Ziggo, dus dan zou ik in ieder geval 5 euro korting op het abonnement hebben en nog de korting die ik mijzelf mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 29-09 16:48
mr.JamesBond schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:18:

[...]

Hangt over het algemeen af van het abonnement. Bij sommige abonnementen tot wel 5 euro per maand.

[...]

Groot? Bedoel je een groot abonnement? Ik heb het namelijk over unlimited data (dat in de praktijk niet unlimited is, maar 6GB per dag).

[...]

Aansluitkosten mag ik bij vodafone 'weghalen' in de vorm van korting, dus dat scheelt.

[...]

We hebben thuis inderdaad vast internet van Ziggo, dus dan zou ik in ieder geval 5 euro korting op het abonnement hebben en nog de korting die ik mijzelf mag geven.
Met al die gecombineerde kortingen opgestapeld, is Vodafone voor jou vermoedelijk de betere deal. NB. maar als je daar werkt, had je dan niet beter de acties die tot het afgelopen weekend liepen er ook nog bij kunnen pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 24-08-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh

[...]

Directsales dus :P
Imho zitten daar maar weinig interessante abo's bij. Je stijgt al snel boven de prijzen van Tele2 unlimited en als je weinig gebruikt heb je Simpel.
Nee, ik bedoel meerdere abonnementen, zowel vast als mobiel. Misschien willen ze dan wat doen.
Unlimited = unlimited. Je moet na 5GB echter sms'jes sturen voor elke extra GB die je wil. Je kan prima 20GB op een dag er doorheen rossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 06:59
Wat vinden jullie van dit artikel: nieuws: T-Mobile belooft Tele2's onbeperkt internet-abo te laten bestaan na o...

T-Mobile wil alles op alles zetten om de overnamen te laten doorgaan, ik begin zelf toch wel te twijfelen.
Maarja wat als de deal wordt afgeketst, Tele2 Zweden (moederbedrijf) ziet het volgens mij niet echt zitten om Tele2 NL nog te behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 14:59
dutchnltweaker schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:44:
Wat vinden jullie van dit artikel: nieuws: T-Mobile belooft Tele2's onbeperkt internet-abo te laten bestaan na o...

T-Mobile wil alles op alles zetten om de overnamen te laten doorgaan, ik begin zelf toch wel te twijfelen.
Maarja wat als de deal wordt afgeketst, Tele2 Zweden (moederbedrijf) ziet het volgens mij niet echt zitten om Tele2 NL nog te behouden..
Waarover twijfel je? Of het een goed idee is dat T-Mobile en Tele2 samengaan? Of over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
rclahsen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Waarover twijfel je? Of het een goed idee is dat T-Mobile en Tele2 samengaan? Of over iets anders?
Dat het door gaat ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r8quver
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-09 14:06
Zoals ik het heb begrepen is de overname al in kannen en kruiken.

7-10 wordt dit rapport officieel overhandigd. Dan mogen media en de rest hun plasje er overdoen, waarna de acm, <ironie>met wassen neus, 17 okt besluit dat het akkoord is.</ironie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De beloftes zijn gebaseerd op de goede naam van de huidige directeur NL. Juridisch niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Richh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Directsales dus :P
Imho zitten daar maar weinig interessante abo's bij. Je stijgt al snel boven de prijzen van Tele2 unlimited en als je weinig gebruikt heb je Simpel.
Ik heb nu ook Simpel, maar ik vind dat ik inmiddels wel toe ben aan iets meer. Lekker goedkoop, 1GB en onbeperkt sms'en voor 5 euro per maand, maar ik vind het wel vervelend dat ik alleen noodzakelijke dingen via 4G doe om te voorkomen dat ik meer verbruik.
Nee, ik bedoel meerdere abonnementen, zowel vast als mobiel. Misschien willen ze dan wat doen.
Thuis hebben we Ziggo voor de vaste diensten (DTV, internet en vaste tel).
Unlimited = unlimited. Je moet na 5GB echter sms'jes sturen voor elke extra GB die je wil. Je kan prima 20GB op een dag er doorheen rossen.
Goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 14:59
GAIAjohan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:29:
[...]
Verder, groepsveiling:
20gb +100min = 15eur
20gb + onbeperkt =18eur
Dank voor de tip trouwens. Net de variant met onbeperkt bellen en 20 GB aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

[...]

[...]

[...]

[...]

Die 6GB per dag is geen harde limiet, want met een SMS verhoog je hem met 1GB, en je kunt ook meerdere SMS-en tegelijk sturen dan krijg je 3GB (trucje :)) er bijvoorbeeld als je 3 SMSjes stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
shadowman12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Die 6GB per dag is geen harde limiet, want met een SMS verhoog je hem met 1GB, en je kunt ook meerdere SMS-en tegelijk sturen dan krijg je 3GB (trucje :)) er bijvoorbeeld als je 3 SMSjes stuurt.
5gb is de limiet ;) , daarna elke keer 1gb. Maar je kan gewoon 50 keer een smsje sturen en heb je 50gb. Het is mogelijk maar wanneer gebruik je dat nou echt op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
dutchnltweaker schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:31:
[...]

5gb is de limiet ;) , daarna elke keer 1gb. Maar je kan gewoon 50 keer een smsje sturen en heb je 50gb. Het is mogelijk maar wanneer gebruik je dat nou echt op 1 dag.
Ben ik niet met je eens, het is gewoon een fikse bundel die je kan verhogen als ie op is. Het is geen harde limiet dat je geen data meer kan doen als je de 5GB bereikt want je krijg ook een smsje als je nog 500MB over hebt (dus bij 4.5GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
shadowman12 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:19:
[...]

Ben ik niet met je eens, het is gewoon een fikse bundel die je kan verhogen als ie op is. Het is geen harde limiet dat je geen data meer kan doen als je de 5GB bereikt want je krijg ook een smsje als je nog 500MB over hebt (dus bij 4.5GB).
uhm.. waarmee ben je het niet met mij eens :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
shadowman12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Ow, handig. Dat wist ik niet. Moet je ze snel achter elkaar sturen of maakt dat niet uit?

Sowieso ben ik enorm tevreden met Tele2 unlimited. Ik heb al 2,5 jaar dit abonnement, van 8gb overgegaan naar unlimited zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
darkdesign schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Ow, handig. Dat wist ik niet. Moet je ze snel achter elkaar sturen of maakt dat niet uit?

Sowieso ben ik enorm tevreden met Tele2 unlimited. Ik heb al 2,5 jaar dit abonnement, van 8gb overgegaan naar unlimited zonder extra kosten.
Geen idee, ik heb het pas een keer gedaan (meerdere SMS achter elkaar sturen voor extra data). Heb het unlimited abonnement nu pas 4/5 maanden ofzo, verstook wel zo'n 30GB aan data per maand hahaha :)

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 28-08-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag even op het Tele2 hoofdkantoor geweest. UItstekend geholpen door een jongedame die met mij mijn case gaat bekijken. Bos Incasso out of the picture.

LinkedIn WoT Cash Converter

• darkdesign
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

Geen idee, ik heb het pas een keer gedaan (meerdere SMS achter elkaar sturen voor extra data). Heb het unlimited abonnement nu pas 4/5 maanden ofzo, verstook wel zo'n 30GB aan data per maand hahaha :)
Het werkt inderdaad goed. Ook als je nog niet met de laatste gb bezig bent.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:56
PcDealer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:13:
Vandaag even op het Tele2 hoofdkantoor geweest. UItstekend geholpen door een jongedame die met mij mijn case gaat bekijken. Bos Incasso out of the picture.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Ik heb al heel m'n leven te maken met incassobureau's maar nog nooit dat ik op het hoofdkantoor ben geweest van een schuldeiser en al helemaal niet dat een incassobureau "out of the picture" is, tenzij ze het dossier zelf teruggeven aan de schuldeiser.

Maar misschien beter DM verder, anders gaat het teveel offtopic.

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:05
Wat denken jullie over de fusie mbt tot hoelang t gaat duren?

Las vanochtend de krant en daar waren ze al groot aan t adverteren. En ik zit nu net juist te kijken naar een goeie Sim onlu unlimited. Waar me keuze op t mobile was gevallen. Maar als dit snel in werking gaat, misschien dan toch maar een tele 2 abbo afsluiten. Dat scheelt zo weet een 10tje per maand

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

shadowman12 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

welke sms moet je sturen, ik doe dit het altijd via de app of via de website.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
DancePlaza schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

welke sms moet je sturen, ik doe dit het altijd via de app of via de website.
NOG 1GB naar 1280.

Mooie is dat je deze GB altijd toegewezen krijgt. In bv de app kan je pas ene nieuwe GB aanvragen als je 80% (ofzo) verbruikt hebt.

Tijdens een regenachtige vakantie ivm Netflix liet ik elke nacht al automatisch 5 SMS-jes sturen en had ik gewoon elke dag 10GB.

Deze optie is wel mooi, en volgens mij bv niet beschikbaar bij T-Mobile.

[ Voor 0% gewijzigd door Titusvh op 06-09-2018 12:08 . Reden: Spatie verwijderd uit sms tekst, werkte daardoor niet ]

• Sorcerer8472
Rokz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:27:
Wat denken jullie over de fusie mbt tot hoelang t gaat duren?

Las vanochtend de krant en daar waren ze al groot aan t adverteren. En ik zit nu net juist te kijken naar een goeie Sim onlu unlimited. Waar me keuze op t mobile was gevallen. Maar als dit snel in werking gaat, misschien dan toch maar een tele 2 abbo afsluiten. Dat scheelt zo weet een 10tje per maand
De netwerken worden denk ik op z'n vroegst Q2 2019 samengevoegd omdat het nogal complex is om je hele klantenbestand en netwerk te migreren. Kijk bijvoorbeeld ook hoe lang het duurde voordat de migratie van T-Mobile MVNO naar Tele2 eigen netwerk afgerond was. Maar da's puur speculatie en wellicht zal het ook sneller gaan.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Sorcerer8472 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

De netwerken worden denk ik op z'n vroegst Q2 2019 samengevoegd omdat het nogal complex is om je hele klantenbestand en netwerk te migreren. Kijk bijvoorbeeld ook hoe lang het duurde voordat de migratie van T-Mobile MVNO naar Tele2 eigen netwerk afgerond was. Maar da's puur speculatie en wellicht zal het ook sneller gaan.
Of zoals 02 en e plus in Duitsland dat ze toestaan dat je op beide netwerken kan. ( in het begin )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sdk1985
PcDealer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:23:
Schijt Tele2. Hebben ze alsnog na drie (!) maanden heraansluitkosten in rekening gebracht. KS medewerker heeft het zonder gezeur afgeboekt. Maarrr, ik moet wel de rekening betalen om het daarna weer terug te krijgen. Mooi niet dus. Ik heb EUR 28,00 direct verrekend en nu hebben ze me afgesloten terwijl alle rekeningen zijn betaald.
PcDealer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:13:
Jeetje je hebt het zo te lezen onwijs moeilijk voor jezelf gemaakt. Ik zie namelijk dat je in 2017 zelf besloten hebt 25,55 in plaats van 53,55 te betalen op een factuur om zo de 28 euro waarvan jij hebt besloten dat die onterecht was niet te betalen. Even los van hoe zinnig die redenatie is zal je ondertussen onderhand zelf hopelijk begrijpen dat de achterliggende IT systemen niet zijn ingericht op jouw opvattingen en principes. Die kijken gewoon of X binnen is gekomen ja of nee. Zo nee dan gaan er actie YZ lopen tot aan incasso's. Komt geen mens aan te pas. Dus op het moment dat je zo'n geintje gaat uithalen moet er achteraf per definitie een menselijke medewerker aan te pas komen om dat recht te trekken.

Die medewerker zal dan alsnog handmatig moeten instellen dat die factuur van 53,55 is betaald, dat geld moet dan ook ergens vandaan komen. Dat zal dan mogelijk aan een credit factuur gekoppeld moeten worden waarop -28 staat. Dat is al snel een heel gehannes en dat zal dan per definitie een tweede lijns medewerker moeten worden. Natuurlijk zou het handig zijn als tele2 even na gaat waarom er een deelbetaling binnen komt. Maar ze zijn het niet verplicht en het is ook maar de vraag of dat een redelijke verwachting is gezien de grootte van het klanten bestand. Jij zal echt niet de enige zijn die een keer niet (geheel) betaald.

Hoeveel moeite had het je gescheeld als je in eerste instantie de factuur zoals ontvangen had betaald? Je hebt nu tijd besteed aan de klantenserivce, incasso bureau's, bezoekjes naar het hoofdkantoor. In die tijd had je met een willekeurige baan een veelvoud verdiend. We praten over 3 uurtjes vakken vullen (23+). Nu ben je 10 maanden verder. Wat een bak ellende voor alle betrokkenen...

Wat betreft de redenatie. Als je een factuur krijgt moet je die betalen. Ben je het er niet mee eens dan moet je binnen de betalingstermijn contact opnemen en zorgen dat die factuur wordt geannuleerd en er een nieuwe factuur komt. Dat is echt de enige methode waarop jij niet fout zit. Zelfde eigenlijk ook voor momenten waarop je van te voren weet dat je een factuur niet kunt betalen. Meldt het tijdig zodat je via coulance uitstel van betaling krijgt en niet afgesloten wordt (en dus aansluitkosten voorkomt). Wat je nu hebt gedaan zal bij geen enkel groot bedrijf goed gaan. Had je coulance gevraagd dan had je het wellicht gekregen.

Even ter vergelijking; ik heb bij Ziggo vorig jaar iets vergelijkbaars meegemaakt. Er kwam een monteur, vervolgens kreeg ik een factuur van rond de 50 euro. Probleem zat in de aansluiting dus dat was niet voor mijn rekening. Ik werd erop gewezen dat ik gelijk had, maar het toch afgeschreven zou worden. De maand erna zou ik het terug krijgen. Zo is het ook gegaan. Automatische incasso is wat dat betref uberhaupt wel een aanrader bij maanddiensten... Heeft me totaal 10 minuten gekost.

Tot zo ver het goed bedoelt advies, hoop dat je er wat aan hebt bij toekomstige aanvaringen met debiteuren administraties. Als je dit herhaalt bij KPN, Vodafona, enz zal het precies hetzelfde verlopen...

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2018 15:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nog even wachten op de update van Tele2 in het Antenneregister maar hier alvast overzicht van bijgeplaatste masten van augustus. Het was een beetje rustige maand:
  • Ballum
  • Bergen Op Zoom - Warande
  • Breda - Westerpark Zuid
  • Grashoek
  • Hoogerheide
  • Hoogwoud
  • Houten - Centrum
  • Huijbergen
  • Kerkrade - Centrum
  • Maasdam
  • Utrecht - Universteitsterrein
  • Utrecht - vervangende mast Laan van Nieuw Guinea, Spinozaplantsoen en omgeving
  • Velsen- Tunnel A22
  • Waalwijk - vervangende mast
  • Wierden
  • Zundert
  • Tijdelijke masten:
  • Almere - Zand festival
  • Biddinghuizen - Lowlands
  • Hoofddorp - Misteryland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
sdk1985 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

[...]

Jeetje je hebt het zo te lezen onwijs moeilijk voor jezelf gemaakt. Ik zie namelijk dat je in 2017 zelf besloten hebt 25,55 in plaats van 53,55 te betalen op een factuur om zo de 28 euro waarvan jij hebt besloten dat die onterecht was niet te betalen. Even los van hoe zinnig die redenatie is zal je ondertussen onderhand zelf hopelijk begrijpen dat de achterliggende IT systemen niet zijn ingericht op jouw opvattingen en principes. Die kijken gewoon of X binnen is gekomen ja of nee. Zo nee dan gaan er actie YZ lopen tot aan incasso's. Komt geen mens aan te pas. Dus op het moment dat je zo'n geintje gaat uithalen moet er achteraf per definitie een menselijke medewerker aan te pas komen om dat recht te trekken.

Die medewerker zal dan alsnog handmatig moeten instellen dat die factuur van 53,55 is betaald, dat geld moet dan ook ergens vandaan komen. Dat zal dan mogelijk aan een credit factuur gekoppeld moeten worden waarop -28 staat. Dat is al snel een heel gehannes en dat zal dan per definitie een tweede lijns medewerker moeten worden. Natuurlijk zou het handig zijn als tele2 even na gaat waarom er een deelbetaling binnen komt. Maar ze zijn het niet verplicht en het is ook maar de vraag of dat een redelijke verwachting is gezien de grootte van het klanten bestand. Jij zal echt niet de enige zijn die een keer niet (geheel) betaald.

Hoeveel moeite had het je gescheeld als je in eerste instantie de factuur zoals ontvangen had betaald? Je hebt nu tijd besteed aan de klantenserivce, incasso bureau's, bezoekjes naar het hoofdkantoor. In die tijd had je met een willekeurige baan een veelvoud verdiend. We praten over 3 uurtjes vakken vullen (23+). Nu ben je 10 maanden verder. Wat een bak ellende voor alle betrokkenen...

Wat betreft de redenatie. Als je een factuur krijgt moet je die betalen. Ben je het er niet mee eens dan moet je binnen de betalingstermijn contact opnemen en zorgen dat die factuur wordt geannuleerd en er een nieuwe factuur komt. Dat is echt de enige methode waarop jij niet fout zit. Zelfde eigenlijk ook voor momenten waarop je van te voren weet dat je een factuur niet kunt betalen. Meldt het tijdig zodat je via coulance uitstel van betaling krijgt en niet afgesloten wordt (en dus aansluitkosten voorkomt). Wat je nu hebt gedaan zal bij geen enkel groot bedrijf goed gaan. Had je coulance gevraagd dan had je het wellicht gekregen.

Even ter vergelijking; ik heb bij Ziggo vorig jaar iets vergelijkbaars meegemaakt. Er kwam een monteur, vervolgens kreeg ik een factuur van rond de 50 euro. Probleem zat in de aansluiting dus dat was niet voor mijn rekening. Ik werd erop gewezen dat ik gelijk had, maar het toch afgeschreven zou worden. De maand erna zou ik het terug krijgen. Zo is het ook gegaan. Automatische incasso is wat dat betref uberhaupt wel een aanrader bij maanddiensten... Heeft me totaal 10 minuten gekost.

Tot zo ver het goed bedoelt advies, hoop dat je er wat aan hebt bij toekomstige aanvaringen met debiteuren administraties. Als je dit herhaalt bij KPN, Vodafona, enz zal het precies hetzelfde verlopen...
Het kan natuurlijk zo zijn dat hun systemen zo zijn ingericht, maar daar heb je als klant in principe geen boodschap aan. Uiteindelijk maak je het jezelf niet makkelijk, blijkt ook nu, maar ik kan je zeggen dat ik persoonlijk ook moeite heb met ‘maar alvast gewoon betalen’ als je van mening bent dat het niet klopt. Je geld ergens terugkrijgen is altijd heel wat lastiger, dan op voorhand die centen gewoon in je zak te houden. Prioriteit nummer 1 bij bedrijven is namelijk zorgen dat de centen binnenkomen. Het terughalen van je geld is van ondergeschikt belang van het bedrijf en heeft dan ook vaak geen prioriteit.

Nogmaals, ik snap je punt en je hebt gelijk, maar zomaar alles maar betalen omdat zij hun systeem op een bepaalde manier inrichten, klopt eigenlijk niet en is verre van klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Steven.w schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:06:
[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat hun systemen zo zijn ingericht, maar daar heb je als klant in principe geen boodschap aan. Uiteindelijk maak je het jezelf niet makkelijk, blijkt ook nu, maar ik kan je zeggen dat ik persoonlijk ook moeite heb met ‘maar alvast gewoon betalen’ als je van mening bent dat het niet klopt. Je geld ergens terugkrijgen is altijd heel wat lastiger, dan op voorhand die centen gewoon in je zak te houden. Prioriteit nummer 1 bij bedrijven is namelijk zorgen dat de centen binnenkomen. Het terughalen van je geld is van ondergeschikt belang van het bedrijf en heeft dan ook vaak geen prioriteit.

Nogmaals, ik snap je punt en je hebt gelijk, maar zomaar alles maar betalen omdat zij hun systeem op een bepaalde manier inrichten, klopt eigenlijk niet en is verre van klantvriendelijk.
Ja leuk is het niet. Ik was er zelf ook niet blij mee toen Ziggo bij mij die 50 euro ging verhalen voor onterechte kosten.

Maar goed aan eind van de dag zit jij fout als je er niet in mee werkt. De eventuele vervolg koste van het opzettelijk frustreren van het betalingsproces zoals hierboven zijn zonder coulance echt voor jouw rekening. Uberhaupt wordt het al snel david vs goliath wanneer je aan de andere kant ook iemand met principes treft. Ik zou dus nog steeds iedereen aanraden er niet aan te beginnen. Niet omdat het leuk is maar omdat het alternatief gewoon zoveel tijd en energie kost, daar wordt je echt niet vrolijk van.

Dat geld halen zal overigens ook niet zo'n prioriteit zijn bij grote bedrijven. Die gebruiken gewoon die mail reminders en gaan daarna over tot constructies als herinneringskosten en incasso bureau's. Hadden ze immers dat geld graag snel gehad dan hadden ze de user gebeld met de vraag waarom er een deelbetaling was. Die debiteuren besteden ze het liefste ook lekker uit.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 03-09-2018 17:58 ]

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Titusvh schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

NOG 1 GB naar 1280.

Mooie is dat je deze GB altijd toegewezen krijgt. In bv de app kan je pas ene nieuwe GB aanvragen als je 80% (ofzo) verbruikt hebt.

Tijdens een regenachtige vakantie ivm Netflix liet ik elke nacht al automatisch 5 SMS-jes sturen en had ik gewoon elke dag 10GB.

Deze optie is wel mooi, en volgens mij bv niet beschikbaar bij T-Mobile.
het is nog 1gb (zonder de spatie), nu kan ik mooi mijn router elke periode een x aantal smsjes uitsturen..

Van het kastje naar de muur lopen...

• Sorcerer8472
sdk1985 schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:56:
[...]

Maar goed aan eind van de dag zit jij fout als je er niet in mee werkt. De eventuele vervolg koste van het opzettelijk frustreren van het betalingsproces zoals hierboven zijn zonder coulance echt voor jouw rekening.
Technisch gezien klopt het niet wat je zegt. Tenzij er in de overeenkomst staat dat een klant verplicht onterechte kosten moet betalen waarna ze later gecrediteerd worden tenminste. Recht hebben en recht krijgen... :/

Dat je beter wel kunt betalen en daarna een credit krijgen om jezelf heel veel tijd en frustratie te besparen is wel zeker een feit, zeker voor die bedragen! Het is niet zo dat het gaat om 500 euro buitenlandkosten ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-09-2018 09:47 ]

• Titusvh
DancePlaza schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:45:
[...]
het is nog 1gb (zonder de spatie), nu kan ik mooi mijn router elke periode een x aantal smsjes uitsturen..
Inderdaad, met die spatie werkt het ook echt niet. Had wat robuuster gekund.

Maar 06 nummer in een router kunnen ze volgens mij wel moeilijk over gaan doen. Niet onterecht.

• sdk1985
Sorcerer8472 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:47:
[...]

Technisch gezien klopt het niet wat je zegt. Tenzij er in de overeenkomst staat dat een klant verplicht onterechte kosten moet betalen waarna ze later gecrediteerd worden tenminste. Recht hebben en recht krijgen... :/

Dat je beter wel kunt betalen en daarna een credit krijgen om jezelf heel veel tijd en frustratie te besparen is wel zeker een feit, zeker voor die bedragen! Het is niet zo dat het gaat om 500 euro buitenlandkosten ofzo.
Laten we wel wezen, ik ben hier niet om het beleid van Tele2 te verdedigen. Maar ik probeer wel duidelijk te maken dan die principes los van of je gelijk hebt niet altijd handig zijn. Daar ben ik vroeger al achter gekomen :P .

Maar goed inhoudelijk; Voor zo ver ik het heb gelezen heeft de user eerst een betalingsachterstand opgelopen en is vervolgens door middel van standaard beleid afgesloten. Over dat beleid staat het volgende op de website:
Betaal vandaag nog via iDEAL!
Elke factuur wordt eenmalig via automatische incasso van je rekening afgeschreven. Indien de eenmalige incasso niet is gelukt, ontvang je een herinnering van Tele2. Ook bestaat er de mogelijkheid om via iDEAL in MijnTele2 en via de iDEAL-link in de sms de openstaande factuur te betalen. Indien je bent afgesloten, word je na de iDEAL-betaling via MijnTele2 weer automatisch aangesloten.
Wat is belangrijk om te weten
iDEAL is alleen beschikbaar nadat de automatische incassodatum is verstreken en de betaling is mislukt
Zodra je achterstand van betaling naar het incassobureau is gegaan, kun je niet meer via iDEAL je openstaande factuur betalen
Handmatig overmaken
Ook kun je handmatig het factuurbedrag naar Tele2 overmaken.
Let op: Schrijf bij het betalingskenmerk duidelijk je factuurnummer. Dit kun je terugvinden in de MijnTele2 omgeving. Hier vind je onze rekeningnummers.
Vergeet je laatste factuur niet!
Heb je de laatste factuur, van deze maand, betaald? Als je wél de achterstand, maar niet je laatste factuur betaalt, worden onze diensten namelijk nog steeds afgesloten. Let hier dus goed op.
Incassobureau
Wacht niet te lang met betalen. Wanneer de rekening na 28 dagen niet voldaan is, wordt het dossier overgedragen aan het incassobureau. Helaas zul je dit dan verder af moeten handelen met het incassobureau. We raden je aan om met hun contact op te nemen.

Zo zorg je ervoor dat je weer wordt aangesloten
Zorg ervoor dat alle openstaande facturen zijn voldaan, zodat je weer aangesloten kan worden. Zodra je betaling verwerkt is, word je binnen 5 werkdagen aangesloten. Er worden aansluitkosten à €28,- in rekening gebracht op je volgende factuur. Het is belangrijk dat je je factuurnummer vermeldt zodat je betaling gekoppeld kan worden aan jouw account. Indien we je betaling niet herkennen, zal deze na twee weken worden teruggestort op je bankrekening.
Incassodossier
Betaal de openstaande facturen dan bij het incassobureau. Alle daaropvolgende niet betaalde facturen worden doorgestuurd naar het incasso bureau indien de automatische incasso mislukt.
Let er op dat je bij de betaling de juiste informatie meegeeft zoals je factuurnummer. Ontbreken deze gegevens dan kunnen wij de betaling niet aan jouw account koppelen en zal het bedrag binnen twee weken automatisch worden teruggestort op je rekening. Je dient je openstaande factuur dan nog wel te voldoen.
De verbazing over het afsluiten, dan wel de kosten van 28 euro, dan wel dat alle openstaande facturen eerst voldaan moeten worden zijn daarmee opgehelderd. Leuk is het niet, maar dat is blijkbaar het beleid.

Pcdealer kreeg te maken met dit beleid door een mislukte incasso. Toen kwamen ongetwijfeld de mails met ideal link, daarna de afsluiting en dus uiteindelijk de kosten van 28 euro. Vervolgens gebeurde er dit:
Schijt Tele2. Hebben ze alsnog na drie (!) maanden heraansluitkosten in rekening gebracht. KS medewerker heeft het zonder gezeur afgeboekt. Maarrr, ik moet wel de rekening betalen om het daarna weer terug te krijgen. Mooi niet dus. Ik heb EUR 28,00 direct verrekend en nu hebben ze me afgesloten terwijl alle rekeningen zijn betaald.
Volgens het officiële beleid hadden ze de 28 euro kunnen laten staan. De klantenservice is bereid het bedrag te laten vallen uit coulance. Echter die 28 euro coulance verandert de factuur die pcdealer heeft uitgekozen niet. Dat had alleen mogelijk geweest wanneer Tele2 de factuur had teruggetrokken (je mag een factuur niet aanpassen) en een nieuwe had uitgegeven. Daarvan had Tele2 blijkbaar al aangegeven dat ze dat niet gingen doen, aldus de quote. Door daar een deelbetaling op te doen is hij in verzuim op die originele factuur.

Over het beleid van Tele2: persoonlijk vind ik het niet handig om gebruikers met een betaalachterstand te gaan verplichten daarna ook nog even direct alle facturen te voldoen én 28 euro boete te betalen. Dan weet je zeker dat iemand het niet kan betalen...

Zelf zit ik na een jaar of 7 tegenwoordig bij Simpel voor 10,00 per maand onbeperkt bellen / 5 GB. Maar als ik daar niet zou betalen verwacht ik dezelfde ellende ;).

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zijn er meer mensen die 2FA SMS berichten van PayPal ineens niet meer binnen krijgen? Had het zondag voor het laatst geprobeerd en net ook nog, maar nog steeds 0. Ik zag wel een topic over T-Mobile en 2FA langskomen, maar ik weet niet of het gelinked is aan elkaar?

Edit: Alsof de duvel er mee speelt :') Nu krijg ik er 6 binnen van de afgelopen dagen :')

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 06-09-2018 14:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Notna schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:46:
Zijn er meer mensen die 2FA SMS berichten van PayPal ineens niet meer binnen krijgen? Had het zondag voor het laatst geprobeerd en net ook nog, maar nog steeds 0. Ik zag wel een topic over T-Mobile en 2FA langskomen, maar ik weet niet of het gelinked is aan elkaar?

Edit: Alsof de duvel er mee speelt :') Nu krijg ik er 6 binnen van de afgelopen dagen :')
Ik heb dat al tijden en krijg ze ook niet later binnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:56
Titusvh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:10:
[...]

Inderdaad, met die spatie werkt het ook echt niet. Had wat robuuster gekund.

Maar 06 nummer in een router kunnen ze volgens mij wel moeilijk over gaan doen. Niet onterecht.
En dat doen ze ook. Router mag niet. Was begin dit jaar ook een nieuws bericht. Volgens mij werd je abonnement dan stopgezet.

Update: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router...

Niet geheel onlogisch want 06 nummers mogen niet gebruikt worden voor iets anders dan handsets. 097 mag dan wel weer maar dat heeft Tele2 niet in zijn consumer portfolio.

Zie ook: https://www.acm.nl/nl/ond...mmers-voor-spraak-en-data

[ Voor 17% gewijzigd door Hugo op 06-09-2018 22:45 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:37
Iets vreemds, krijg sinds 1,5 dagen geen 4G+ meer. Telefoon wilt alleen of 800 of 2600 connecten bij Tele2. Locatie maakt niet uit (reis gemiddeld 300 km op een dag).

Heel soms zie je 1 seconden 4G+ staan, maar wordt direct weer door het netwerk 'terug gezet' naar een single band... meer mensen ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 17:45
MrTGT schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:27:
Iets vreemds, krijg sinds 1,5 dagen geen 4G+ meer. Telefoon wilt alleen of 800 of 2600 connecten bij Tele2. Locatie maakt niet uit (reis gemiddeld 300 km op een dag).

Heel soms zie je 1 seconden 4G+ staan, maar wordt direct weer door het netwerk 'terug gezet' naar een single band... meer mensen ervaren?
Ik heb precies hetzelfde. Ongeveer sinds 4 dagen

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/BrjO4/95cdf3436a.jpg

Dit is de snelheid in m'n woonkamer...vaak genoeg speedtest gedraaid waarbij ik minimaal 50 haal. Om te janken dit

[ Voor 15% gewijzigd door Jay_Snake op 07-09-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetogh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 15:13
Ik heb precies hetzelfde! Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik net terug ben van vakantie, maar ik haal ook max 12 mbps ipv 45 bijvoorbeeld op precies dezelfde plekken waar ik die snelheden wel haalde.

Iemand enig idee wat we eraan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik deel die ervaring hierboven overigens niet, haal gewoon 60/30 op mn OP6. Het is dus geen netwerkwijziging voor alle klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:37
Snelheid zegt natuurlijk niet zoveel. Ik haal nu ook 73/18, maar geen carrier aggregation/4G+ (Telefoon blijft netjes op Band 7 zitten).

Zojuist meerdere toestelen getest, same issue. Lijkt toch echt iets in het netwerk te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 10:39
Hebben meerdere mensen problemen ermee met het uitbellen dat hun eigen nummer niet klopt op het scherm van de tegenpartij komt te staan , een willekeurig 06 tele2 nummer alleen niet je eigen nummer.

Probleem is trouwens bekend bij tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
In Bennekom:
- wel juiste caller ID
- geen carrier aggregation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Edit:
Foutje.

[ Voor 95% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-09-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:38:
@The_Wireless_Guy Vraagje, deze locatie: https://www.google.com/ma...%2C4.783668564644813&z=18 Waar een Tele2 mast heeft hangen is 2 weken geleden naar beneden gehaald en weg gehaald :

[afbeelding]
Kom hiervoor een nieuwe locatie of?
Je locatie van de foto wijkt af van de locatie van de foto. Foto lijkt me mast van een KPN locatie aan de Keizerstraat. Daar heeft Tele2 nooit antennes in gehad. De locatie op de kaart is gebouw naast Chassétheater waar Tele2 locatie shared met T-Mobile, die voor zover ik kan zien nog gewoon in bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:38:
@The_Wireless_Guy Vraagje, deze locatie: https://www.google.com/ma...%2C4.783668564644813&z=18 Waar een Tele2 mast heeft hangen is 2 weken geleden naar beneden gehaald en weg gehaald :

[afbeelding]
Kom hiervoor een nieuwe locatie of?
Dat was een radio toren AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:52:
[...]

Je locatie van de foto wijkt af van de locatie van de foto. Foto lijkt me mast van een KPN locatie aan de Keizerstraat. Daar heeft Tele2 nooit antennes in gehad. De locatie op de kaart is gebouw naast Chassétheater waar Tele2 locatie shared met T-Mobile, die voor zover ik kan zien nog gewoon in bedrijf is.
Tja.. merk wel dat het weekend is 8)7 . Zat fout excuses je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

sdk1985 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:59:
[...]

Dat was een radio toren AFAIK.
Die radiotoren heeft wel degelijk antennes voor mobiele telecommunicatie! Ze zijn echter van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 16:29
The_Wireless_Guy schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:24:
[...]

Die radiotoren heeft wel degelijk antennes voor mobiele telecommunicatie! Ze zijn echter van KPN.
Waarschijnlijk staat daar ook nog een oude telefooncentrale (tegenwoordig DSL). Bij zulke masten zie ik wel eens een telefooncentrale staan.

Kan ik niet zien op m'n mobiele telefoon, ik krijg dan de 4G kaart van van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Kan iemand met unlimited proberen om meer dan 1 gb in korte tijd te verkrijgen via SMS. Dit werkt mij niet meer. Dan word er gezegd dat de code niet word herkend. Eerste sms ging wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
polopolo150 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:32:
Kan iemand met unlimited proberen om meer dan 1 gb in korte tijd te verkrijgen via SMS. Dit werkt mij niet meer. Dan word er gezegd dat de code niet word herkend. Eerste sms ging wel door.
Werkt prima.

Je hebt 1gb toch wel zonder spatie tussen-1-en-gb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Ondertussen al ruim een week met de webcare van Tele2 ingesprek om VoLte te activeren op mijn Nokia 6. Helaas nog steeds geen vooruitgang. Ik denk dat ze op de VoLte pagina de Nokia 6 en 6.1 door elkaar hebben gehaald. Ondertussen al een nieuwe configuratie bericht gehad. En hebben meerdere medewerkers mij de handleiding om 4g in te stellen gestuurd (wat al reeds goed staat ingesteld). Dus mijn vermoeden is dat het niet gaat lukken, tenzij ze zelf constateren dat mijn telefoon nog niet computable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Titusvh schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:46:
[...]

Werkt prima.

Je hebt 1gb toch wel zonder spatie tussen-1-en-gb ?
Ik heb het deze keer met spatie gedaan.

Ah ja. :P thanks voor het checken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:00

franssie

Save the albatross

Commission says no.
De Europese Commissie is bang dat de overname uiteindelijk tot hogere prijzen voor consumenten leidt. Op dit moment hebben Tele2 en T-Mobile gezamenlijk een kwart van de Nederlandse markt voor telefonie in handen.
T-Mobile en Tele2 zijn het niet eens met de analyse van de Europese Commissie. T-Mobile en Tele2 beargumenteren dat de fusie belangrijk is om de dure investeringen in een 5G-netwerk te kunnen dragen.
en meer in het artikel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Turdie
franssie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:31:
Commission says no.

[...]

[...]

en meer in het artikel.
Hmm ok,had ik niet verwacht, aangezien ze een soortgelijke fusie (Vodafone en Ziggo) wel hebben goedgekeurd.Grappig dat er nog niks op de frontpage staat van tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
shadowman12 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:35:
Grappig dat er nog niks op de frontpage staat van tweakers.
Heb je toch wat gemist denk ik: nieuws: Europese Commissie vreest voor prijsstijgingen na overname Tele2 door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Ik was aardig tevreden over de Tele2 klantenservice. Alleen afspraken nakomen ging niet altijd even goed. Maar vriendelijk en gemotiveerd.

Maar nu...
EXTRAVOORDEEL bij mijn zoontje wordt niet geactiveerd, krijg ook geen bevestigigns sms.
Via facebook ingediend. Was druk, kon wel twee dagen duren. Prima. Maar na twee weken maar een reminder gedaan. Bericht kwam wel binnen maar niet verwerkt. Of ik het nogmaals wil proberen.
Bij poging twee de op zich zinvolle vraag, of ik SMS filter niet aan heb staan. Antwoord: nee.

Na een maand komt de vraag naar welk nummer ik SMS...

Dat gaf ik in eerste bericht al aan, en collega bevestigde binnenkomst al.Krijgen medewerkers straf als ze iets doorzetten of niet weten en wordt ik nu afgepoeierd in d e hoop dat ik de volgende keer bij een andere collega terechtkom?

En elke keer als ik reageer gaat er weer tijd overheen. En echt vertrouwen in 1e lijn heb ik dus niet meer.

Iemand een tip waarom EXTRAVOORDEEL (aan elkaar en in hoofdletters conform instructie) aan 1250 niet werkt?
Dienstenfilter staat geheel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Titusvh schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:16:
Ik was aardig tevreden over de Tele2 klantenservice. Alleen afspraken nakomen ging niet altijd even goed. Maar vriendelijk en gemotiveerd.

Maar nu...
EXTRAVOORDEEL bij mijn zoontje wordt niet geactiveerd, krijg ook geen bevestigigns sms.
Via facebook ingediend. Was druk, kon wel twee dagen duren. Prima. Maar na twee weken maar een reminder gedaan. Bericht kwam wel binnen maar niet verwerkt. Of ik het nogmaals wil proberen.
Bij poging twee de op zich zinvolle vraag, of ik SMS filter niet aan heb staan. Antwoord: nee.

Na een maand komt de vraag naar welk nummer ik SMS...

Dat gaf ik in eerste bericht al aan, en collega bevestigde binnenkomst al.Krijgen medewerkers straf als ze iets doorzetten of niet weten en wordt ik nu afgepoeierd in d e hoop dat ik de volgende keer bij een andere collega terechtkom?

En elke keer als ik reageer gaat er weer tijd overheen. En echt vertrouwen in 1e lijn heb ik dus niet meer.

Iemand een tip waarom EXTRAVOORDEEL (aan elkaar en in hoofdletters conform instructie) aan 1250 niet werkt?
Dienstenfilter staat geheel uit.
Ik weet niet wat he wilt activeren maar als ik google op EXTRAVOORDEEL, Tele2 en 1250 kom ik op het Tele 2 forum dit tegen: https://forum.tele2.nl/pr...-1250-extravoordeel-63287

En daar lees ik dat deze actie niet meer bestaat en dan lijkt mij dat het daarom niet (meer) werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
The_Wireless_Guy schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet wat he wilt activeren maar als ik google op EXTRAVOORDEEL, Tele2 en 1250 kom ik op het Tele 2 forum dit tegen: https://forum.tele2.nl/pr...-1250-extravoordeel-63287

En daar lees ik dat deze actie niet meer bestaat en dan lijkt mij dat het daarom niet (meer) werkt...
Bedankt voor het meekijken. Da's vreemd. Een thread waarin staat dat het anderhalf jaar geleden is afgeschaft.

Maar op de website staat het NU nog gewoon: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/prepaid/

En de klantenservice had mij neem ik aan dan ook wel meteen gezegd dat dit niet meer bestaat ipv mij een maand aan het lijntje te houden?

Samengevat: nu weet ik nog steeds niet wat waar is... Een melding op het forum. Of de actuele website en het feit dat nog geen klantenservicemedewerker hiermee is gekomen terwijl het al anderhalf jaar niet meer zou bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Titusvh schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor het meekijken. Da's vreemd. Een thread waarin staat dat het anderhalf jaar geleden is afgeschaft.

Maar op de website staat het NU nog gewoon: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/prepaid/

En de klantenservice had mij neem ik aan dan ook wel meteen gezegd dat dit niet meer bestaat ipv mij een maand aan het lijntje te houden?

Samengevat: nu weet ik nog steeds niet wat waar is... Een melding op het forum. Of de actuele website en het feit dat nog geen klantenservicemedewerker hiermee is gekomen terwijl het al anderhalf jaar niet meer zou bestaan...
Das inderdaad vreemd, lijkt me dat dat al heel lang niet is bijgewerkt. Lijkt me dat ze je een antwoord schuldig zijn. Heb je het al via het Forum geprobeerd, daar kijken Tele2 medewerkers mee dus meer kans op een antwoord dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
The_Wireless_Guy schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:24:
[...]

Das inderdaad vreemd, lijkt me dat dat al heel lang niet is bijgewerkt. Lijkt me dat ze je een antwoord schuldig zijn. Heb je het al via het Forum geprobeerd, daar kijken Tele2 medewerkers mee dus meer kans op een antwoord dan hier.
Nog niet geprobeerd. Maar ik ging er vanuit dat ik tot dusver ook via FB antwoord krijg van echte Tele2 medewerkers ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ik merk dat het echt toestel afhankelijk hoe goed je bereik is met Tele2. Ik heb een tijdje mezelf met een galaxy s4 moeten behelpen (eerste 4G toestel in de s line up), merkte op een traject van breda naar Rotterdam (trein) dat ik vaker op 3G zat dan 4G. Nu ik een een nieuw s8 heb merk ik dat ik veel vaker op 4G blijf hangen en de switch van 3G en 4G veel beter is.

Moraal van het verhaal, het ligt dus niet altijd aan een provider dat je soms mindere dekking ervaart, maar wel vaak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@The_Wireless_Guy Op centraal station Breda merk ik echt sinds de plaatsing (juli) van de 4G mast dat het een hele verademing is, geen terugval meer op 4G.
Heb wel 1 vraag, Zoals je hier op de screenshot ziet moet hier een 4G+ mast staan. Helaas kan ik maar nagenoeg max 4G ontvangen:
4G Tele2 Breda CS

Wat is hier de reden van?

Trouwens, je vroeg me een tijdje geleden om iets op die plek een waarde te meten. Wat wou je precies weten?

Update: traject tussen Dordrecht en Roosendaal is het signaal constant 3G max. Zelfs op station van Roosendaal is 4G bijna niet te bereiken komt hier nog verandering in @The_Wireless_Guy ? O-)

[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-09-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
dutchnltweaker schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:55:
Ik merk dat het echt toestel afhankelijk hoe goed je bereik is met Tele2. Ik heb een tijdje mezelf met een galaxy s4 moeten behelpen (eerste 4G toestel in de s line up), merkte op een traject van breda naar Rotterdam (trein) dat ik vaker op 3G zat dan 4G. Nu ik een een nieuw s8 heb merk ik dat ik veel vaker op 4G blijf hangen en de switch van 3G en 4G veel beter is.

Moraal van het verhaal, het ligt dus niet altijd aan een provider dat je soms mindere dekking ervaart, maar wel vaak :p
Dit is zéker waar!
Bij mij is het vice versa. Mijn vorige Galaxy S8 wist veel beter 4G vast te houden dan mijn huidige OnePlus 6.

Overigens heb ik eenzelfde soort verschillen gemerkt toen ik op het KPN-netwerk van een Nexus 5 naar een Galaxy S6 ging.
Samsung werkt gewoon echt goed met providers samen om beter te werken op mobiele netwerken, volgens mij.

Pagina: 1 ... 55 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7