Titusvh schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:50:
[...]
Sorry wat een onzin.
De "problemen" zijn eigenlijk alleen te voorkomen met online navigatie. Of in elk geval online informatie. Het gaat mij erom dat de alternatieven (offline navigatie of papier) in deze gevallen in de praktijk geen oplossing bieden. Op mijn papieren kaart zie ik al helemaal geen afsluitingen, omleidingen, verkeersdrukte enz.
edit: sorry, vergeten het in één bericht te zetten

Om even een een Cruijfiaanse uitspraak te doen, problemen zijn pas problemen als het echt problemen zijn. Hoe groot is het probleem als je niet exact weet waar een file staat of hoe lang die duurt? Kwam daardoor je leven in gevaar? Liep je economische schade op? Of kom je alleen een uurtje of 2 later op je vakantiebestemming?
Je kan hoog en laag springen, maar voor particulieren gaat dit gewoon niet op. Geen file-info of informatie ontvangen over afsluitingen ontvangen is vervelend, maar tegenwoordig kan je bij vrijwel iedere benzinepomp in de EU langs de snelweg wel gratis op internet en kan je dan even updaten.
sdk1985 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:17:
[...]
Ik kwam prive van tele2 en betaal tegenwoordig maar 10 euro per maand voor 5 GB en onbeperkt bellen. Dat kost je bij tele2 17 euro per maand. Dat is 70% meer voor hetzelfde (en dan heb je ook nog die belachelijk trage 3g fallback).
Ik neem aan dat je het nu over Hollandse Nieuwe hebt? Mijn vriendin zit daarbij en ik kan je zeggen dat die provider de slechtste storingsmelding heeft die ik ooit ben tegengekomen. Een jaar terug was er in het westen een storing, via allestoringen.nl ook duidelijk te zien, maar de helpdesk, wat een betaalnummer is en waar ze lange tijd in de wacht moest staan (wat dus geld kost) zei doodleuk dat er niks aan de hand was. Let wel, toen was de bewuste storing al meer dan een uur aan de gang.
Informatievoorziening van Tele2 had zeker beter gekund (het zou bijv. fijn zijn als in de Tele2-app een menu-item actuele storingen opgenomen zou worden), maar toen ik via facebook de helpdesk benaderde was het eerste bericht wel dat er sprake was van een storing.
[...]
Dat is niet reëel nee, dat heb ik ook niet ontkend. Dat is gewoon de frustratie die er bij de mensen op dat moment uit komt.
Mwah, als je de reacties doorleest, was het bij velen echt niet de frustratie van het moment.
[...]
Je kan toch al jaren de route pre-loaden met google maps? Alleen de realtime data valt wel mee, dat ging nog wel binnen je 100MB vakantie bundel.
Volgens mij kan je daarmee niet genoeg pre-loaden om bijv. je hele route door Frankrijk te cachen.
Dat is nog steeds niet rond, Tele2 en Deutsche Telekom hebben een akkoord, maar zolang
Brussel geen toestemming geeft, gaat het feest niet door. Overigens niet geheel verrassend, voor 3G gebruikt Tele2 het T-Mobile netwerk en het 4G-netwerk van Tele2 was in ieder geval tot vorig jaar beter dan dat van T-Mobile (zakelijk had ik T-Mobile en daarvan was de dekking op 4G duidelijk slechter).
Togi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:
[...]
Ik kreeg gisteren een sms en vandaag een mail met het bericht dat ik 2gb extra data krijg, geldig van 8 augustus tot eind september.
Dus ze hebben verschillende tegemoetkomingen.
Waarschijnlijk afhankelijk van abbo of je locatie (ik zelf zat in zuid Frankrijk maar had gelukkig mijn mobiel van mijn werk bij mij indien er echt nood zou zijn).
Ik heb op mijn 5GB-bundel ook 2GB extra gekregen, wat ik persoonlijk een hele nette compensatie vind en zeker meer is dat je zou mogen verwachten.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier