[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.163 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
BlazeMuis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:37:
We reden laatst door Brummen heen en ik merkte op dat daar bijna geen bereik was. Geen 4G maar ook geen 3G. Had zelfs even helemaal geen bereik meer. Niet dat ik daar vaak kom, maar het was wel opmerkelijk aangezien ik voor de rest overal prima bereik heb.
Dan heeft Tmobile daar ook geen 3G bereik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
alwaysleft schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:23:
[...]

Dan heeft Tmobile daar ook geen 3G bereik ;)
Dat weet ik haha. Grappige is, mijn vriendin heeft Vodafone (jaja.. is ze niet meer blij mee, 2GB voor 22 euro per maand sim-only) en die had daar ook geen bereik.

Vraag mij dan af of er überhaupt wel bereik is daar met een provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
BlazeMuis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Dat weet ik haha. Grappige is, mijn vriendin heeft Vodafone (jaja.. is ze niet meer blij mee, 2GB voor 22 euro per maand sim-only) en die had daar ook geen bereik.

Erg dure sim only ;) Hoop voor haar dat die snel afloopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 10:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

BlazeMuis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Brummen heeft 1 site ten noorden van Brummen en 1 site aan de zuidkant van Brummen waar KPN, Vodafone en T-Mobile gezamelijk inhangen Ten noorden is het resp 34.7m, 30,7m en 39m. en in het zuiden resp 31m, 26,7m en 20,1m.
Tele2 heeft 1 site bij sporrtvelden waar ze op 33,5m hangen. Daar is in het Streetview nog iets onder te hangen maar dat is niet zichtbaar in het AR.

Zou dus wel bereik moeten zijn maar Brummen heeft ook wel straten met erg hoge bomen die veel signaal kunnen verstoren.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Net gehoord dat zakelijk overstappen naar onbeperkt echt pas van 8 juni kan. Jammer! Kan de bundel eerder al goed gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:27
Tdem schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:46:
Lees zojuist op Twitter dat de maand unlimited data actie er wel aan komt? _/-\o_

[Excuses Jelrik. Je hebt gelijk. Op dit moment werkt de actie nog niet. We zijn ermee bezig, maar je dit gaat er wel aankomen. ^MK]

Bron: Twitter Tele2
Heeft iemand hier inmiddels toevallig al iets meer over de gratis maand onbeperkt internet voor bestaande abonnees gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02:34
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe Tele2 presteert, dus heb zojuist een maand abonnement Unlimited genomen via Cashback XL. Kreeg na de bestelling in ieder geval wel gelijk de mededeling dat mijn cashback is bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
displaciamento schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Heeft iemand hier inmiddels toevallig al iets meer over de gratis maand onbeperkt internet voor bestaande abonnees gehoord?
Zal wel niet meer komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:00:
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe Tele2 presteert, dus heb zojuist een maand abonnement Unlimited genomen via Cashback XL. Kreeg na de bestelling in ieder geval wel gelijk de mededeling dat mijn cashback is bevestigd.
Benieuwd hoe het je bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Denk het eigenlijk wel, maar pas nadat alles weer een beetje op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
http://www.nu.nl/mobiel/4...mobiele-abonnementen.html

Zojuist dat gelezen. Ze kunnen en mogen hier toch niet op controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlazeMuis schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:08:
http://www.nu.nl/mobiel/4...mobiele-abonnementen.html

Zojuist dat gelezen. Ze kunnen en mogen hier toch niet op controleren?
Ook al zouden ze het wel doen ze hebben geen poot om op te staan als je het wel doet. Zo simpel is. De wet gaat boven voorwaarden lijkt me.

Hier kwam het ook ter sprake omdat de TS een unlimited abonnemnt wel ziet zitten maar dan zijn telecom abonnement wil gebruiken voor internet i.p.v. een xdsl of kabel provider.

Snelheid koper lijn (8Mbps) te laag overstappen op 4G+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02
Een paar dingen zijn volgens mij wel toegestaan:
- aantal devices waar je online mee mag beperken (obv IMEI-nummerreeksen)
- obv carrier settings tethering uitschakelen op telefoons (werkt alleen als je carrier updates accepteert)

Die zaken staan namelijk los van hoe je als provider het internetverkeer behandelt. Voor de rest kunnen ze controleren met shallow packet inspection en zou je zaken kunnen bepalen zoals dat je maar met één apparaat per sim/verbinding tegelijkertijd online mag.

In hoeverre tethering nou écht te verbieden is is de wet in ieder geval zeker niet zwart/wit en duidelijk!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
Grote nadeel van Tele2 is bellen naar belgie vanuit NL:

€0,90 per minuut met een starttarief van€0,62

Terwijl bellen vanuit Belgie naar ieder ander EU land uit je bundel komt. Voor 15 juni is dat zelfs €0,06.

Ze proberen toch een melkkoe te vinden. Onbeperkt data is wel een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Schrikbarend veel kleine lettertjes in die FUP van tele2.
Behalve absurde absolute verboden (zoals tethering) ook héél veel vage termen.
Zo mag je de verbinding niet langurig belasten... maar wat dat is blijft totaal onduidelijk.

Lijkt erop dat ze op elk moment van je afstand kunnen doen van jou als klant.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:30:
Een paar dingen zijn volgens mij wel toegestaan:
- aantal devices waar je online mee mag beperken (obv IMEI-nummerreeksen)
- obv carrier settings tethering uitschakelen op telefoons (werkt alleen als je carrier updates accepteert)

Die zaken staan namelijk los van hoe je als provider het internetverkeer behandelt. Voor de rest kunnen ze controleren met shallow packet inspection en zou je zaken kunnen bepalen zoals dat je maar met één apparaat per sim/verbinding tegelijkertijd online mag.

In hoeverre tethering nou écht te verbieden is is de wet in ieder geval zeker niet zwart/wit en duidelijk!
In de fup staan zoveel andere 'naaistreken' dat als je tethert ze je ook op basis van andere voorwaarden alsnog zouden kunnen afsluiten.

[ Voor 57% gewijzigd door 3x3 op 31-05-2017 00:38 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Hoe rechtsgeldig is een tweet? :P

https://twitter.com/Tele2Nederland/status/865174525406728192

Deze voorwaarden zijn trouwens al jaren hetzelfde, ik vermoed dat Tele2 er niet over na heeft gedacht toen het dit doorzette. Laten we hopen dat het artikel van nu.nl als opfriscursus gaat dienen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Richh op 31-05-2017 01:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Richh schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 01:04:
Hoe rechtsgeldig is een tweet? :P <>
Heel formeel - als ie gedaan is door iemand die procuratie heeft in de KvK is ie wel bindend denk ik ;) Maar dat kan je van consumenten niet verwachten dus als dit het antwoord was op je persoonlijke vraag aan Tele2 zie ik ze er lastig onderuit komen dus bewaar die screenprint en trek het internet leeg zoals ze je aangemoedigd hebben! #omdathetkan immers.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Krijg je nou bij de 10GB bundel voor internet, max. 6GB roaming (binnen deze 10GB)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

3x3 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:36:
Schrikbarend veel kleine lettertjes in die FUP van tele2.
Behalve absurde absolute verboden (zoals tethering) ook héél veel vage termen.
Zo mag je de verbinding niet langurig belasten... maar wat dat is blijft totaal onduidelijk.

Lijkt erop dat ze op elk moment van je afstand kunnen doen van jou als klant.

[...]

In de fup staan zoveel andere 'naaistreken' dat als je tethert ze je ook op basis van andere voorwaarden alsnog zouden kunnen afsluiten.
Is dat niet terecht? Waarschijnlijk wordt het nooit gehandhaafd totdat je écht vreselijk veel gebruikt, en dan is het gewoon terecht dat je er op aangepakt wordt. Als ze geen voorwaarden maken, dan zouden ze geen poot hebben om op te staan.

Ik ga binnenkort denk ik ook over op unlimited omdat ik net niet goed uitkom met 4GB, dus dan zou ik een paar GB per maand gebruiken. natuurlijk is het 'unlimited', maar als andere gebruikers 100GB per dag gaan streamen omdat ze hun wifi nooit aan doen en een paar laptops aansluiten op 4G, en daarmee de verbinding belasten zodat andere hier hinder aan ondervinden? Dan mogen die mensen best afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Lord_Dain schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:34:
Krijg je nou bij de 10GB bundel voor internet, max. 6GB roaming (binnen deze 10GB)?
Correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Zoals mijn post hier is 50GB per dag toegestaan bij Tele2.

alwaysleft in 'nieuws: Tele2 presenteert abo met onbeperkt data voor 25 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De 10GB/100min combo is dan erg interessant, per maand opzegbaar voor 18€.
Zet ik dit af tegen T-Mobile dan bieden zij 10GB, gratis muziek streamen voor 22€ (jaar abo dan wel).

Eens kijken welk netwerk de betere dekking heeft in mijn regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Lord_Dain schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:47:
Zet ik dit af tegen T-Mobile dan bieden zij 10GB, gratis muziek streamen voor 22€ (jaar abo dan wel).

Probeer het met cashbackxl bv en je kunt het gratis een maandje testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lord_Dain schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:47:

Let wel op T-Mobile heeft de prijs met korting die vervalt na 2 jaar, Tele 2 heeft de netto prijs...

Even dit forum doorgespit maar ik kom er niet uit.

Tele2 heeft sinds kort ook onbeperkt alles voor 25 euro nette prijs! Zou er dan zelf voor 10 pm spotify bij moeten kopen

dekking zit denk ik wel snor nieuwe 4G masten + de rest T-mobile. Of heeft men slechte ervaring met dekking?

Echter waar ik mee zit is, de service van Tele2 ze komen niet hoger dan een score van 2 op de schaal 10. Factuur klopt niet, Geen bereik, klantenservice is bagger en ga zo maar door. Wat ervaren jullie bij Tele2?

[ Voor 35% gewijzigd door RobbyTown op 31-05-2017 18:05 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
In NL heeft Tele2 prima bereik. Check ook de dekkingskaart. Tmobile heeft meer masten maar ook veel meer klanten. Let wel : bij tele 2 zit je in het buitenland op 3G en bij tmobile 4g.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
RobbyTown schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:01:
[...]

Let wel op T-Mobile heeft de prijs met korting die vervalt na 2 jaar, Tele 2 heeft de netto prijs...

Tele2 heeft sinds kort ook onbeperkt alles voor 25 euro nette prijs! Zou er dan zelf voor 10 pm spotify bij moeten kopen

dekking zit denk ik wel snor nieuwe 4G masten + de rest T-mobile. Of heeft men slechte ervaring met dekking?

Echter waar ik mee zit is, de service van Tele2 ze komen niet hoger dan een score van 2 op de schaal 10. Factuur klopt niet, Geen bereik, klantenservice is bagger en ga zo maar door. Wat ervaren jullie bij Tele2?
Mijn pa heeft nu een jaar Tele2, nog nooit een foute factuur gehad en klantenservice was voor zijn doen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:34

franssie

Save the albatross

Ik heb 2 jaar Tele2 en ook nog nooit een foute factuur gehad. Ik kan dus ook niet inschatten hoe de klantenservice werkt (of van welke kwaliteit de administratieve processen zijn), dat merk je meestal pas als er een fout hersteld moet worden helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
De klantenservice vind ik telefonisch lastig bereikbaar. Bij KPN had je direct iemand aan de lijn, maar daar betaalde je dan ook voor. E-mail duurt echt wel een aantal dagen tot je een reactie krijgt (soms weken). Bereik prima en facturen kloppen tot nu toe!

[ Voor 21% gewijzigd door Tdem op 31-05-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Willy84 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:48:
In NL heeft Tele2 prima bereik. Check ook de dekkingskaart. Tmobile heeft meer masten maar ook veel meer klanten. Let wel : bij tele 2 zit je in het buitenland op 3G en bij tmobile 4g.
Naar die kaarten kijk ik niet meer. VF zou een prima netwerk hebben (hierook hierook) keer op had ik tijdens internetten spontaan timeouts. Met KPN waar ik nu al weer even bij zit nooit last van gehad. Mijn history

Hi naar VF (beste prijs met tel erbij toen in die tijd)
VF naar (weg ivm ruk internet) Simyo
Simyo naar Hi (betere prijs)
Hi werd KPN en zit er nu nog bij
Nu dus twijfel om naar Tele2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 10:03

RobertowNL

For your gear!

Tdem schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:08:

[...]
De normale klantenservice kan helemaal 0, noppes, nada. Alles wat lastiger is dan bundeltje wijzigen / fouten moeten via een formulier doorgezet worden naar het hoofdkantoor waar ze er rustig even over mogen doen (48 uur) om dingen op te pakken.

Zou graag zien dat ze bij de klantenservice in de toekomst wel een direct lijntje krijgen met het HQ want dit slaat nergens op :+.

Overigens werkt het klachten/vergoedingenformulier wel goed, ze belden bij de zelfde avond nog op omdat ze het vergoedingenformulier niet ''snapte''. Schijnt overigens policy te zijn geworden dat ze snel telefonisch contact opnemen met klanten die zo'n formulier invullen.

Al met al heeft het wel 6 dagen geduurd voordat ze mijn data hebben aangesloten; pluspunt is dan wel weer dat de belminuten (naar de klantenservice) niet van de bundels afgingen (want die bundels had ik nog niet).
De klantenservice vind ik telefonisch lastig bereikbaar. Bij KPN had je direct iemand aan de lijn, maar daar betaalde je dan ook voor. E-mail duurt echt wel een aantal dagen tot je een reactie krijgt (soms weken). Bereik prima en facturen kloppen tot nu toe!
Of de facturen kloppen ga ik binnenkort even testen:
- 70 euro tegoed van ''afgesloten door buiten de bundel data''
- Vergoedingen vanwege het niet hebben van data/afgesloten zijn

Dus ik hoop dat dat allemaal automatisch netjes via een verrekening van het tegoed gaat.
RobbyTown schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Naar die kaarten kijk ik niet meer. VF zou een prima netwerk hebben (hierook hierook) keer op had ik tijdens internetten spontaan timeouts. Met KPN waar ik nu al weer even bij zit nooit last van gehad. Mijn history

Bereik is natuurlijk geheel afhankelijk van het gebied waar je zit.
Je zou even op 4gmasten.nl kunnen kijken of je bij je in de buurt wel wat masten hebt zitten.

Ik ben zelf veel met sensorly aan het rondrijden hier in het noorden van het land, maar helaas zijn de dekkingskaarten nog steeds niet ververst. Iemand een idee hoe lang dat normaal duurt voordat ze daar het bereik plaatsen op de dekkingskaarten?

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 31-05-2017 22:19 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
[...]

Vodafone werkt voor het ontsluiten van de masten heel veel met straalverbindingen omdat ze weinig eigen netwerk hadden (daarom is de deal met Ziggo voor hun ook zo belangrijk). Er zijn dus veel masten die ge-daisy-chained via straal aangesloten zijn, dat zou de goede dekking en minder goede werking kunnen verklaren. Bedrijf waar ik werk heeft ex-Vodafone techneuten in dienst.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Naar die kaarten kijk ik niet meer.
Maar aan de ervaringen van tweakers die waarschijnlijk heel ergens anders wonen in het land hecht je wel waarde aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

The Inquisitor schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Maar aan de ervaringen van tweakers die waarschijnlijk heel ergens anders wonen in het land hecht je wel waarde aan? :+
Nee, de rest. Helpdesk, Administratie, .... Als dat ook al een zooi is dan begin ik er niet aan. Zit nu bij KPN en daar is de helpdesk en administratie prima en bedrag is ook prima maar als ik eenmaal weg ben krijg ik het nooit meer voor die prijs. 100 bel, onbeperkt sms, 3,5 GB en spotify voor 26 euro.

Als ik google ''Tele2 ervaring'' dan vind ik persoonlijk vrij knap dat bedrijf nog klanten heeft. Klacht op klacht kom ik tegen echter hier op tweakers kwijt ik er weinig over gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 01-06-2017 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

RobbyTown schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Nee, de rest. Helpdesk, Administratie, .... Als dat ook al een zooi is dan begin ik er niet aan. Zit nu bij KPN en daar is de helpdesk en administratie prima en bedrag is ook prima maar als ik eenmaal weg ben krijg ik het nooit meer voor die prijs. 100 bel, onbeperkt sms, 3,5 GB en spotify voor 26 euro.

Als ik google ''Tele2 ervaring'' dan vind ik persoonlijk vrij knap dat bedrijf nog klanten heeft. Klacht op klacht kom ik tegen echter hier op tweakers kwijt ik er weinig over gevonden.
Maar dat is toch heel subjectief? Als we het in een KPN topic gaan vragen dan zullen er ongetwijfeld ook nare ervaringen zijn. Waar niet? Overal gaat wat fout, bij tele2 misschien wat meer dan bij anderen.

Edit: maar heb zelf weinig te klagen, ben 4 jaar klant omdat ze de goedkoopste zijn en alles is tot nu toe goedgegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 01-06-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Sensorly kwam paar maanden geleden meestal binnen enkele uren op kaart. Op het moment gaat het heeel traag. Ik heb op 5/6 mei stukken rond Wageningen en de Hoge Veluwe gemeten met Sensorly met T-Mob 4G en met Vodafone en KPN op oude telefoons met enkel 2g/3g.
T-mobile is net ingekleurd, en ook t openluchtmuseum van een week later is ingekleurd.
VF en KPn is nog niet verschenen.
Zou mooi zijn als Rootmetrics Tele 2 eens ging doen, die verschijnt wel binnen paar uur als je hem parallel Backrgound/RF laat meelopen naast sensorly.

[ Voor 36% gewijzigd door Schrudde op 01-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
The Inquisitor schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Maar dat is toch heel subjectief? Als we het in een KPN topic gaan vragen dan zullen er ongetwijfeld ook nare ervaringen zijn. Waar niet? Overal gaat wat fout, bij tele2 misschien wat meer dan bij anderen.

Edit: maar heb zelf weinig te klagen, ben 4 jaar klant omdat ze de goedkoopste zijn en alles is tot nu toe goedgegaan.
Ik heb het nu ook een jaar, overgestapt van T-Mobile. Werkt prima en kost een stuk minder!
T-Mobile en KPN hebben wel een wat sneller netwerk en misschien ook wel meer dekkend.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Schrudde schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:
Sensorly kwam paar maanden geleden meestal binnen enkele uren op kaart. Op het moment gaat het heeel traag. Ik heb op 5/6 mei stukken rond Wageningen en de Hoge Veluwe gemeten met Sensorly met T-Mob 4G en met Vodafone en KPN op oude telefoons met enkel 2g/3g.
T-mobile is net ingekleurd, en ook t openluchtmuseum van een week later is ingekleurd.
VF en KPn is nog niet verschenen.
Zou mooi zijn als Rootmetrics Tele 2 eens ging doen, die verschijnt wel binnen paar uur als je hem parallel Backrgound/RF laat meelopen naast sensorly.
Wellicht nog even geduld dus, bij mij gaat het om metingen van na half mei.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:08
[...]

Prima toko :) Heb het unlimited abonnement. Bereik en snelheden zijn op alle plekken goed : >40MBit/s in vergelijking tot KPN (vorige provider). Over de helpdesk kan ik niets zeggen, heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:05
Zag een tweet van Tele2 helpdesk betreffende een klant die 3G heeft in het buitenland. Voor het eerst dat ik het lees:

In het buitenland hebben we nog geen 4G overeenkomsten en maak je dus gebruik van 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Ik zat hiervoor bij Vodafone en heb daar meerdere malen 30 tot 45 minuten in de wacht gehangen. Bij Tele2 nog nooit langer dan 2 minuten hoeven te wachten voordat ik iemand te spreken kreeg.

Wat ik wel een minpuntje vind is dat bellen naar de klantenservice gewoon wordt verrekend met je belminuten. Kan dat nou niet gewoon gratis en zonder belminuten te rekenen?

[ Voor 13% gewijzigd door Tigerblood op 01-06-2017 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Je weet dat je een Spotify Family-abonnement kan afsluiten? Dan betaal je voor 6 accounts 15 euro per maand. Je kan de maandlasten van Spotify zo flink drukken als je meer mensen met Spotify kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BramV schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:22:
Zag een tweet van Tele2 helpdesk betreffende een klant die 3G heeft in het buitenland. Voor het eerst dat ik het lees:

In het buitenland hebben we nog geen 4G overeenkomsten en maak je dus gebruik van 3G
Al vaker gelezen/gehoord. In sommige landen hebben ze het wel, maar over het algemeen zal je op 3G zitten. Staat min of meer ook gewoon op hun website:
Als de buitenlandse provider ook een 4G-netwerk heeft en als wij met die provider afspraken hebben over 4G-roaming, dan kun je hier ook gebruik van maken. Als er geen 4G-netwerk is, maak je in het buitenland voor internet en bellen gebruik van 2G en 3G.
tele2.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Kid_Stevie op 01-06-2017 15:03 . Reden: linkje website toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:05
Ok, in de tweet staat dat ze helemaal geen overeenkomsten hebben...
Kid_Stevie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:03:
[...]

Al vaker gelezen/gehoord. In sommige landen hebben ze het wel, maar over het algemeen zal je op 3G zitten. Staat min of meer ook gewoon op hun website:

[...]

tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Richh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:37:
[...]

Je weet dat je een Spotify Family-abonnement kan afsluiten? Dan betaal je voor 6 accounts 15 euro per maand. Je kan de maandlasten van Spotify zo flink drukken als je meer mensen met Spotify kent ;)
Ken die deal alleen ken geen mede mens die het wil die pakken de gratis versie wel. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 19:25
Zojuist een sim-only met unlimited data besteld. De maandelijkse opzegbaarheid gaf de doorslag voor mij. Valt me tegen dat de big 3 hier niet aan doen. Mensen die maar tijdelijk in NL zitten zijn zo veroordeeld tot prepaid bij hun...

Dankzij de cashback actie is het in feite 1 maand uitproberen voor maar 1 euro ook nog :D

Het enige is dat ze niet gelijk kunnen vertellen wanneer mijn abbonement ingaat. Ik heb nummerbehoud aangevraagd voor me prepaid NL nummer, dat kon op zijn vroegst per 16 juni. De vraag is nu: gaat mijn abbo al in op een tijdelijk nummer voor die tijd of wachten ze tot het nummer is overgedragen door t-mobile? Naja, in dat weekje van 10 juni tot 16 juni dat ik in NL zit maar even mijn prepaid tegoed er nog snel doorheen branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
svenk91 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:52:
Zojuist een sim-only met unlimited data besteld. De maandelijkse opzegbaarheid gaf de doorslag voor mij. Valt me tegen dat de big 3 hier niet aan doen. Mensen die maar tijdelijk in NL zitten zijn zo veroordeeld tot prepaid bij hun...

Dankzij de cashback actie is het in feite 1 maand uitproberen voor maar 1 euro ook nog :D

Het enige is dat ze niet gelijk kunnen vertellen wanneer mijn abbonement ingaat. Ik heb nummerbehoud aangevraagd voor me prepaid NL nummer, dat kon op zijn vroegst per 16 juni. De vraag is nu: gaat mijn abbo al in op een tijdelijk nummer voor die tijd of wachten ze tot het nummer is overgedragen door t-mobile? Naja, in dat weekje van 10 juni tot 16 juni dat ik in NL zit maar even mijn prepaid tegoed er nog snel doorheen branden.
Die gaat pas in per 16 juni. Dan gaat je nummer over naar hun. Zo zit je nooit met dubbele kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 19:25
alwaysleft schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Die gaat pas in per 16 juni. Dan gaat je nummer over naar hun. Zo zit je nooit met dubbele kosten.
Bedankt voor de response! Was voor mij persoonlijker handiger als die iets eerder inging op een tijdelijk nummer, maar dat is maar een klein minpuntje gelukkig. De laatste keer dat ik in Nederland van provider wisselde (Vodafone -> T-mobile in ~2009) was dat nog het standaard gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Dat kan vaak nog, weet niet hoe t bij Tele 2 zit, maar meestal krijg je de SIM.eerder met een tijdelijk nummer . bij Telfort kan je eerder gebruiken tegen prepaidtarief meen ik, Bij T-Mobile en Hollands Nieuwe kan je kiezen of je het.meteen gebruikt met tijdelijk nummer of wacht op portering waarbij het abb dan pas gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hier ging de simkaart pas een middag voor porteren van het nummer naar actief, maar ook toen kon je er niets/weinig mee. Pas op de dag van porteren werkte de boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

kan je bij tele2 ook een datasim extra krijgen zoals bij vodafone red?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DancePlaza schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:18:
Helaas niet, als het goed is wel zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
DancePlaza schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:18:
Helaas niet. Je kan zakelijk wel een extra data-only SIM afsluiten, maar dat is dus gewoon een extra abonnement. Helaas geen multisim waar jij op doelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Chris.nl schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:23:
[...]

Helaas niet, als het goed is wel zakelijk.
Zakelijk kan je een duosim krijgen, wat iets anders is dan een multisim.

Een duosim zijn 2 identieke simkaarten, waar je er slechts 1 "aan" mag hebben. Dat is in het verleden ontstaan toen autotelefoons een eigen grote creditcard formaat simkaart hadden. Nu wordt dat opnieuw actueel, omdat steeds meer auto's connected diensten via 3G en 4G aanbieden door een simkaart achter je dashboard er in te klikken. Daarbij moet dan telkens een van beide simkaarten uit staan. Alle providers behalve Tele2 verkopen deze simkaarten voor consumenten. Bij KPN zijn/waren die de afgelopen maanden zelfs gratis. Ik denk omdat er nieuwe NFC sims in opkomst zijn. Bij Tele2 zijn dualsims alleen voorbehouden aan zakelijke klanten.

Je kan als de sim in de auto of in een MiFi zit niet gebeld worden. Heb je een werktelefoon en wil je wel surfen, maar niet door je baas gebeld worden op vakantie: activeer de duo sim in de auto, een mobiele router of Mifi en het is geregeld. ;)

Wat beter daarvoor is, is de multisim: dat is een 2e simkaart met een eigen mobiel nummer, naast de simkaart voor je smartphone. Eigenlijk een tweede data abonnement, waarmee je de bundel van je smartphone abonnement deelt in een tablet, auto, mifi of ander connected toestel. Die simkaarten zijn dus ook tegelijk te gebruiken, zonder invloed op elkaar. Vandaar dat dit de betere oplossing is.

Vodafone rekent daarvoor 5,- per maand voor Red abonnees met gratis 1GB extra er bij. Of die bundel in de Ziggo deal ook verdubbeld wordt weet ik niet. Ook niet of die bundel in de EU bruikbaar is.

Bij Red super is het aanvragen gratis.

KPN heeft ze helemaal niet en T-Mobile biedt ze alleen voor oude abonnees, en denkt nog na wat te doen tegen welke prijs of voorwaarden bij nieuwe GO abonnementen.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 03-06-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Bij Vodafone kunnen er meerdere sims tegelijkertijd actief zijn trouwens. De extra sims zijn alleen voor data en gebruiken dezelfde bundel als de hoofdsim (die ook voice+sms kan).

[ Voor 23% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-06-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

RobertowNL schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:17:
Ik ben zelf veel met sensorly aan het rondrijden hier in het noorden van het land, maar helaas zijn de dekkingskaarten nog steeds niet ververst. Iemand een idee hoe lang dat normaal duurt voordat ze daar het bereik plaatsen op de dekkingskaarten?
Sensorly is natuurlijk geen echte dekkingskaart, je ziet alleen signaalsterkte daar waar een Sensorly gebruiker heeft gemeten maar het geeft wel een aardig beeld.
Bij Tele2 wordt de dekkingskaart elke dag bijgewerkt. Wordt er vandaag een mast geactiveerd dan zal je dat de volgende dag zien. Het is wel steeds lastiger te zien als je het niet weet waar het is geweest. Er wordt niet over gecommuniceerd, Je kan het elke maand volgen op 4gmasten.nl

[ Voor 11% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 02-06-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Sensorly is natuurlijk geen echte dekkingskaart, je ziet alleen signaalsterkte daar waar een Sensorly gebruiker heeft gemeten maar het geeft wel een aardig beeld.
Ja, Sensory is leuk in de vorm dat het een redelijke indicatie kan geven van het bereik. Waar de andere providers wel redelijk gemapt zijn is hier in de buurt Tele2 nog bijna niet op de Sensorly kaart te zien. De laatste tijd was ik hier dus een beetje aan het meten met sensorly, viel op dat er na 12-14 dagen nog niets op de kaart van Sensorly staat (helaas).

De dekkingskaart van Tele2 lijkt verder ook wel aardig te kloppen, meeste plaatsen waar 4G alleen buiten staat heb ik vaak ook binnen nog bereik op 4G. Weinig te klagen dus wanneer je eenmaal aangesloten bent :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze maken nu wel veel reclame! Vraag me af hoeveel extra nieuwe klanten ze hiermee zullen krijgen? Hebben jullie een maand of jaarabonnement?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tdem schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:02:
Nee, je krijgt dagelijks 5GB. En als dat op is kun je telkens met 1GB aanvullen.
In Zweden heeft Tele2 sinds kort ook een Unlimited abonnement gelanceerd, een paar weken eerder dan Nederland. Daar begon het ook met standaard 5GB per dag en 1GB per sms. Dat hebben ze verhoogd naar 20GB/5GB. Het is het zelfs tijdelijk 300GB/100GB geweest, misschien nog steeds wel. Is in Nederland vast niet haalbaar vanwege de bevolkingsdichtheid die een factor 19 hoger ligt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:41
RobertowNL schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Ja, Sensory is leuk in de vorm dat het een redelijke indicatie kan geven van het bereik. Waar de andere providers wel redelijk gemapt zijn is hier in de buurt Tele2 nog bijna niet op de Sensorly kaart te zien. De laatste tijd was ik hier dus een beetje aan het meten met sensorly, viel op dat er na 12-14 dagen nog niets op de kaart van Sensorly staat (helaas).

De dekkingskaart van Tele2 lijkt verder ook wel aardig te kloppen, meeste plaatsen waar 4G alleen buiten staat heb ik vaak ook binnen nog bereik op 4G. Weinig te klagen dus wanneer je eenmaal aangesloten bent :+ .
Sensorly is op sterven na dood. Maps worden niet bijgewerkt, klachten worden niet behandeld en vaak lijkt het alsof je mapt, maar is nooit te zien. Kun je beter een alternatief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Incognitum schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Sensorly is op sterven na dood. Maps worden niet bijgewerkt, klachten worden niet behandeld en vaak lijkt het alsof je mapt, maar is nooit te zien. Kun je beter een alternatief nemen.
Sensorly is zeker niet dood. Plaatsen waar ik flink gemapt had (via "map a trip") zijn inmiddels wel verschenen, maar wel met meer dan een maand vertraging. Wat je ook nog kan doen is via de settings in de app het cache legen/verversen. Bij opnieuw openen wordt de weergave van wat gemapt is opnieuw opgehaald.

En rootmetrics als alternatief mapt geen Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:41
ucsdcom schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:34:
[...]

Sensorly is zeker niet dood. Plaatsen waar ik flink gemapt had (via "map a trip") zijn inmiddels wel verschenen, maar wel met meer dan een maand vertraging. Wat je ook nog kan doen is via de settings in de app het cache legen/verversen. Bij opnieuw openen wordt de weergave van wat gemapt is opnieuw opgehaald.

En rootmetrics als alternatief mapt geen Tele2.
Die ervaring deel ik niet. Heb meerdere malen al stukken in Maastricht gemapt, maar worden gewoon niet toegevoegd. Zowel mobiel als op de desktop niet. Ook meerdere toestellen gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Iemand al geprobeerd om de 100 min/unlimited abo af te sluiten via mobiel.nl ?
Via deze pagina: https://www.mobiel.nl/sim...only-1-mnd/7208-0-815-0-0

Geeft je gewoon de mogelijkheid om 100 min te selecteren bij unlimited. Bij abo met toestel kan het dan weer niet.

Ben benieuwd wie dit al geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CR9 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:29:

Geeft je gewoon de mogelijkheid om 100 min te selecteren bij unlimited. Bij abo met toestel kan het dan weer niet.

Goede tip, net gebeld naar mobiel.nl en daar kan je dit gewoon afsluiten.

Let wel op, geen cashback mogelijk via Mobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

alwaysleft schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Goed maar afsluiten is één ding. Hebben ze ook gezegd dat zij uiteindelijk de beslissing nemen of dat toch bij Tele2 ligt. Want dan kunnen ze het wel annuleren net zoals bij de truc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CR9 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:59:
[...]

Goed maar afsluiten is één ding. Hebben ze ook gezegd dat zij uiteindelijk de beslissing nemen of dat toch bij Tele2 ligt. Want dan kunnen ze het wel annuleren net zoals bij de truc
Tele2 zou het gewoon doorvoeren volgens de medewerker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Update van Tele2 geplaatst op 4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
alwaysleft schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:08:
[...]

8)7 :o _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

alwaysleft schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:47:
[...]

Vriendenvoordeel.mobiel.nl
Wel degelijk mogelijk als een ander je even uitnodigt dus ;)

3 juni 2017 @ 19:20[/message]:

Update van Tele2 geplaatst op 4gmasten.nl.
Top, De nieuwe mast in Nijeholtpade is wel echt een verbetering. Heb diverse 4G/3G sims van alle providers in dat gebied getest en Tele2 heeft nu in dat hoekje de beste 4G dekking. 3G van T-mobile als fallback werkt ook redelijk maar KPN en Vodafone zijn er hoogstens matig te noemen.

[ Voor 43% gewijzigd door RobertowNL op 04-06-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RobertowNL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:24:
[...]

[...]
En die 30 euro krijg je ook bij een maandelijks opzegbare Tele2 sim only bundel?
Zo ja, goed gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

alwaysleft schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:54:
[...]

En die 30 euro krijg je ook bij een maandelijks opzegbare Tele2 sim only bundel?
Zo ja, goed gevonden!
Zover ik weet is het voor ieder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RobertowNL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Zover ik weet is het voor ieder abonnement.
Dat is heel netjes :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

RobertowNL schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:24:
[...]

[...]

Nieuwe mast in Nijholtphade is wel echt een verbetering. Heb diverse 4G/3G sims van alle providers in dat gebied getest en Tele2 nu in dat hoekje de bestee 4G dekking 3G van T-mobile als fallback werkt ook redelijk maar KPN en Vodafone zijn er hoogstens matig te noemen.
Tele2 en T-Mobile zijn de enige gebruikers van deze mast. Zo te zien is het een T-Mobile locatie waar Tele2 ook in hangt. Gezien de verschillende hoogtes word er daar geen antenne geshared. Tussen Olderberkoop en Wolvega is dit de enige mastlocatie. KPN en Vodafone hebben daar inderdaad minder bereik zoals op hun kaarten in te zien. Grappig detail is dat het gat van KPN een stuk kleiner is dan het gat van Vodafone, terwijl ze vrijwel dezelfde locaties gebruiken. Lijkt erop dat de KPN map commercieel is ingekleurd door een hogere grenswaarde voor de indoor signaalsterkte te gebruiken. Jammer dat dat niet is voorgeschreven in de vergunning zodat er een heldere vergelijking ogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
CR9 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:29:

Dit is al een tijdje zo, maar in de 'waarschuwing' bovenin stond altijd dat unlimited data alleen mocht icm onbeperkt bellen. Die waarschuwing is er nu niet, dus ik zou het gewoon lekker proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Richh schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Dit is al een tijdje zo, maar in de 'waarschuwing' bovenin stond altijd dat unlimited data alleen mocht icm onbeperkt bellen. Die waarschuwing is er nu niet, dus ik zou het gewoon lekker proberen :P
Ja, via Mobiel.nl kan het dus gewoon. Handig om te weten :) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:22

swv

Richh schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Wel hoor. Sterker nog sinds vandaag is deze regel dikgedrukt: Let op! Unlimited data alleen i.c.m. met onbeperkt minuten en een sim only van Tele2 werkt alleen met een 4G-smartphone.

Ik denk dus dat je botvangt en Tele2 de aanvraag nog steeds niet zal accepteren. Ongeacht wat medewerkers van mobiel.nl beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@sww89 ah, zit ik daar gewoon volledig overheen te lezen :P
Mobiel.nl en Tele2 hebben dan inderdaad alle reden om de boel te annuleren. Je kan het proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn 1e factuur van Tele2 al binnen. Volgens mij is het vaak normaal dat de 1e factuur het bedrag afwijkt, bij mij staat er namelijk:
Zakelijk Mobiel Onbep. Bel/Sms-Unlimited Internet(30-05-2017/30-06-2017) € 22,88 ex btw. 27,68 incl btw.

Hoe ze dat precies berekend hebben, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
The_Wireless_Guy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:56:
Grappig detail is dat het gat van KPN een stuk kleiner is dan het gat van Vodafone, terwijl ze vrijwel dezelfde locaties gebruiken.
Dezelfde locatie hoeft niet per definitie "hetzelfde bereik" te betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
xileS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:46:
Mijn 1e factuur van Tele2 al binnen. Volgens mij is het vaak normaal dat de 1e factuur het bedrag afwijkt, bij mij staat er namelijk:
Zakelijk Mobiel Onbep. Bel/Sms-Unlimited Internet(30-05-2017/30-06-2017) € 22,88 ex btw. 27,68 incl btw.

Hoe ze dat precies berekend hebben, weet ik niet.
Je betaalt een stukje mei en de gehele volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@Tdem ja dat dacht ik ook, maar er is nu dus 2,68 incl btw gerekend voor 2 dagen. Wat mij een beetje veel lijkt in verhouding met 25 euro pm. Ach ja, als de volgende maanden kloppen, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
xileS schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:40:
@Tdem ja dat dacht ik ook, maar er is nu dus 2,68 incl btw gerekend voor 2 dagen. Wat mij een beetje veel lijkt in verhouding met 25 euro pm. Ach ja, als de volgende maanden kloppen, is er niks aan de hand.
Maandelijks opzegbaar? Dan komt er een euro extra bij per maand.

2,68 - 1= 1,68
1,68 / 2 = 0,84 per dag = 25,2 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_h
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 14:25

r_h

Ik heb sinds 1 juni zakelijk onbeperkt-alles. Dat werkt op zich prima (4G is erg snel; ik zie soms 100+ mbits/s langskomen). Echter, vandaag de 5GB bereikt (voornamelijk om eens te zien wat er dan gebeurt). Ik heb netjes 2 waarschuwings SMS-jes ontvangen. Echter, als ik 'NOG 1GB' naar 1280 SMS, krijg ik de melding dat het niet gelukt is om mijn bundel te activeren. Weet er iemand of ik iets verkeerd doe, of moet ik dinsdag maar eens met de klantenservice gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
r_h schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:47:
Ik heb sinds 1 juni zakelijk onbeperkt-alles. Dat werkt op zich prima (4G is erg snel; ik zie soms 100+ mbits/s langskomen). Echter, vandaag de 5GB bereikt (voornamelijk om eens te zien wat er dan gebeurt). Ik heb netjes 2 waarschuwings SMS-jes ontvangen. Echter, als ik 'NOG 1GB' naar 1280 SMS, krijg ik de melding dat het niet gelukt is om mijn bundel te activeren. Weet er iemand of ik iets verkeerd doe, of moet ik dinsdag maar eens met de klantenservice gaan bellen?
Met particuliere bundel heeft mijn pa dat nog nooit gehad. Misschien storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hier afgelopen week ook toen ik de limiet bereikte. Hij gaf aan dat dit niet kon.

Ondertussen werkt het wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Raider095 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Dezelfde locatie hoeft niet per definitie "hetzelfde bereik" te betekenen...
Nee dat is waar maar deze verschillen zijn wel heel erg groot. Ik vind de KPN kaart sowieso erg groen gekleurd, als je het vergelijkt met de andere operators.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

r_h schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:47:
Je moet als zakelijke gebruiker niet NOG 1GB naar 1280 sturen maar 1GB EXTRA.
Op de website is 1 op 1 de consumenten uitleg gekopieerd. Zal binnenkort worden aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 04-06-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
The_Wireless_Guy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Op de website is 1 op 1 de consumenten uitleg gekopieerd. Zal binnenkort worden aangepast.
Kijk, dit zijn de tips _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_h
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 14:25

r_h

The_Wireless_Guy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Thanks, gouden tip, nu werkte het wel.
Wat gaat er trouwens worden aangepast? De uitleg of het bericht dat je moet sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

r_h schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:44:
[...]

Thanks, gouden tip, nu werkte het wel.
Wat gaat er trouwens worden aangepast? De uitleg of het bericht dat je moet sturen?
De uitleg, unlimited consumer en unlimited zakelijk hebben dezelfde voorwaarden maar zijn 2 verschillende producten dus de extra 1 GB is ook een ander product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Tdem schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:09:
[...]

Maandelijks opzegbaar? Dan komt er een euro extra bij per maand.

2,68 - 1= 1,68
1,68 / 2 = 0,84 per dag = 25,2 per maand
Lol je hebt helemaal gelijk, idd maandelijks opzegbaar. Precies die euro maakt het verschil.

Ben helemaal in de war waarschijnlijk, omdat ik nogal veel tele2 reclame overal zie van 25 euro onbeperkt. Maandelijks opzegbaar is idd 1 euro duurder.

Het is dus 26e/31*33=27,68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

alwaysleft schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Kregen mail van Mobiel.nl:
"Wij kunnen je aanvraag helaas niet verwerken vanwege het ontbreken van enkele gegevens. We vragen je contact op te nemen met onze klantenservice."

Als dan belt krijg je te horen dat het niet mogelijk is dit abo af te sluiten met 100min, alleen met Unlimited bel/sms. En dan dus gewone prijs.

Hoe is jouw bestelling gelopen? Nog reactie gehad van Mobiel.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Laten we wel wezen, die 100min/unlimited zit dr gewoon niet in.
Dus wordt het 26€ aftikken als je p/m opzegbaar wil.
Dan is T-mobile misschien net zo interessant. 30€ als je samen korting hebt, met ipv 6GB 10GB EU roaming.
Zit je er wel minimaal een jaar aan vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Is het meer mensen opgevallen dat er tussen 12 uur in de nacht en ongeveer 7 uur in de ochtend geen 4G+ mogelijk is maar alleen normaal 4G. Heb sinds kort een Unlimited abo en was de laatste dagen een aantal speedtesten aan het doen gedurende de dag en nacht, nou viel het mij op dat op mijn Samsung S8 na het vernieuwen van mijn dagelijkse "bundel" om klokslag 12 het 4G+ tekentje weg gaat en alleen het 4G tekentje overblijft. Rond 7 a 8 in de ochtend krijg ik weer 4G+.

Dat "nog 1gb" werkt heel vaak niet, mijn 5gb is op en en krijg geen confirmatie dat mijn bundel met 1gb is verhoogd, ook via de app en de website lukt het mij niet, dit is mij al een aantal keer voorgevallen. Heel vervelend als je onderweg bent en wel je mobile data verbinding nodig hebt, morgen maar eens naar Tele2 bellen hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat klinkt spannend. Zou hun netwerk worden afgeschaald in de nacht om elektriciteit te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Lord_Dain schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:32:
Laten we wel wezen, die 100min/unlimited zit dr gewoon niet in.
Dus wordt het 26€ aftikken als je p/m opzegbaar wil.
Dan is T-mobile misschien net zo interessant. 30€ als je samen korting hebt, met ipv 6GB 10GB EU roaming.
Zit je er wel minimaal een jaar aan vast..
En 4g in het buitenland bij tmobile niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Willy84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Als je 2 jaar geen probleem vindt, is het met samen korting bij United Consumers slechts 26,50 per maand bij T-Mobile https://www.unitedconsumers.com/gsm/kies-abonnement.asp het Unlimited abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Willy84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Met 4G ben je waarschijnlijk sneller door je 10GB heen dan met 3G door 6GB. Veel applicaties schalen bijv resolutie op als de verbinding goed is. En dat is het met 4G zeker. Mijn kids hebben 2 jaar geleden in een middag ruim 6GB over 4G erdoorheen gejaagd, dat was gelukkig op een prepaid sim van WIND.

4G schijnt wel mogelijk te zijn op hun eigen netwerken in Zweden, de Baltische staten, Kroatie en Kazachstan maar dat zijn niet echt de vakantielanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Afgelopen weekend op een festival mogen ervaren dat Tele2 wellicht niet altijd optimaal is ;) Daar waar KPN en Vodafone users de hele vooruit konden op 4G en T-Mobile steeds wisselde tussen 4G en 3G in mijn vriendengroep had ik alleen 3G waarover wel gebeld maar niet gesmst of internet worden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Tomba schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:50:
Afgelopen weekend op een festival mogen ervaren dat Tele2 wellicht niet altijd optimaal is ;) Daar waar KPN en Vodafone users de hele vooruit konden op 4G en T-Mobile steeds wisselde tussen 4G en 3G in mijn vriendengroep had ik alleen 3G waarover wel gebeld maar niet gesmst of internet worden.
KPN, VF en T-Mobile werken met tijdelijke masten op evenementen. Vanwege het geringe aantal klanten doet Tele2 dit (nog?) niet. Je zult dus op hele drukke evenementen mogelijk geen optimale verbinding hebben met Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tomba schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:50:
Pinkpop ;) ?
Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7