Ik heb hier zelfs schriftelijk mijn bevestigingsbrief voor 100 min / unlimited data, maar mooi dat Tele2 zonder énige vorm van kennisgeving, denk aan mail, telefoontje, brief, sms.., mijn aanmelding heeft geannuleerd. Dus ik zou me er niet over verbazen dat ze dat ook flikken bij mensen die al klant zijn maar door fouten dit pakket wel konden kiezen.alwaysleft schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:53:
[...]
Screenshot gemaakt, heb je altijd zwart op wit?
Lijkt mij wel apart, ik heb zojuist vandaag met de klantenservice gebeld en heb ook mijn abbo (10 GB + 100 sms) overgezet naar unlimited data en 100 sms voor dezelfde prijs. Ze kwamen daar bij de klantenservice zelf met het idee aanzetten, volgens mij gaat er soms dan wel eens wat mis want het lijkt mij niet dat ze het anders aanbieden?Lord_Dain schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:08:
[...]
Ik heb hier zelfs schriftelijk mijn bevestigingsbrief voor 100 min / unlimited data, maar mooi dat Tele2 zonder énige vorm van kennisgeving, denk aan mail, telefoontje, brief, sms.., mijn aanmelding heeft geannuleerd. Dus ik zou me er niet over verbazen dat ze dat ook flikken bij mensen die al klant zijn maar door fouten dit pakket wel konden kiezen.
Wellicht gaan ze dan toch met bestaande klanten anders om dan met nieuwe klanten. Heb je een 2 jarig contract afgesloten? Wellicht dat ze de 1 maand contractanten allemaal hebben geannuleerd maar de mensen die voor 2 jaar zijn gegaan of al klant zijn belonen en het doorlaten gaan.
Ja of alleen bestaande klanten en geen nieuweLord_Dain schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:17:
Wellicht gaan ze dan toch met bestaande klanten anders om dan met nieuwe klanten. Heb je een 2 jarig contract afgesloten? Wellicht dat ze de 1 maand contractanten allemaal hebben geannuleerd maar de mensen die voor 2 jaar zijn gegaan of al klant zijn belonen en het doorlaten gaan.
Is er al een tweak bedacht om niet gecertificeerde toestellen te laten werken met VOlte.
Lijkt mij onmogelijkDarkz0rs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:50:
Is er al een tweak bedacht om niet gecertificeerde toestellen te laten werken met VOlte.
Mwaahh onmogelijk.... Er was een stuk op xda waar men het voor elkaar kreeg voor TMobile. Waarom zou dat dan niet kunnen voor Tele2.
Oke, onmogelijk is niets tot weinig.
Was niet op de hoogte dat het al ergens gelukt was. Maar lijkt me vrij lastig want volgens mij moet zowel de software aangepast worden als wel bij Tele2 geactiveerd moet worden.
Dus dan moet je je telefoon zo aanpassen (oa imei denk ik?) dat Tele2 denkt dat jij een andere telefoon hebt? En dan zorgen dat die juiste 'software' ook op jou telefoon staat.
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Was niet op de hoogte dat het al ergens gelukt was. Maar lijkt me vrij lastig want volgens mij moet zowel de software aangepast worden als wel bij Tele2 geactiveerd moet worden.
Dus dan moet je je telefoon zo aanpassen (oa imei denk ik?) dat Tele2 denkt dat jij een andere telefoon hebt? En dan zorgen dat die juiste 'software' ook op jou telefoon staat.
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Heb je hier een link van? Volgens mij is dit namelijk inderdaad onmogelijk. De aanpassing die gedaan moet worden zit een de 'server' kant, wij hebben enkel invloed op de cliënt kant.Darkz0rs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:57:
Mwaahh onmogelijk.... Er was een stuk op xda waar men het voor elkaar kreeg voor TMobile. Waarom zou dat dan niet kunnen voor Tele2.
Edit: inderdaad wat @Kid_Stevie zegt.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-05-2017 20:22 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Sterke bewering, T-Mobile biedt alleen nog maar VolTE voor eigen medewerkers. Of daar moet een tweaker tussen zittenDarkz0rs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:57:
Is er al iets bekend over een maand gratis data voor alle klanten? Gingen geruchten vorige week maar heb niets meer gehoord eigenlijk.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Je moet inderdaad een aantal aanpassingen doen in de rom van je telefoon. Ik heb een S7 edge met note 7 rom erop. Nu kom ik in eerste instantie geen VOLTE gebruiken maar nadat ik CSC heb geflashed was het wel geactiveerdDarkz0rs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:50:
Dus denk dat je inderdaad het model en CSC moet aanpassen en dan lekker bellen
Zou nog komen las ik ergens.evleerdam schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:16:
Is er al iets bekend over een maand gratis data voor alle klanten? Gingen geruchten vorige week maar heb niets meer gehoord eigenlijk.
Ik verwacht eigenlijk dat Tele2 alle toestellen die redelijkerwijs 4Gbellen ondersteunen dat ook poogt te laten doen met carriersettings enzo.
Ze hebben er alle belang bij, want 4g is t eigen net en bij bellen via 2g/3G moeten ze afreken bij T-Mobile.
Het lijkt me ook bepaald geen toeval dat juist hele nieuwe telefoons (met VoLTE) voor opvallend relatief veel scherpere maandpijzen zijn weggezet bij Tele2.
Ze hebben er alle belang bij, want 4g is t eigen net en bij bellen via 2g/3G moeten ze afreken bij T-Mobile.
Het lijkt me ook bepaald geen toeval dat juist hele nieuwe telefoons (met VoLTE) voor opvallend relatief veel scherpere maandpijzen zijn weggezet bij Tele2.
Ik vraag me af of Tele2 daarin niet enorm afhankelijk is van de software/firmware-leveranciers van de toestellen. Ik vraag me daarom af wat Tele2 met carriersettings kan bereiken. Maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe e.e.a. exact werkt..
Daar zit een zekere afhankelijkheid. Maar die is wederzijds. Tele2 koopt voor abbonementen natuurlijk aardige hoeveelheden telefoons in.
Ze kunnen met de prijsstelling mensen naar types telefoons lokken en je ziet dat ook gebeuren.
Ze kunnen met de prijsstelling mensen naar types telefoons lokken en je ziet dat ook gebeuren.
S7 Edge word toch gewoon ondersteund door Tele2?k---evi-n schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:19:
[...]
Je moet inderdaad een aantal aanpassingen doen in de rom van je telefoon. Ik heb een S7 edge met note 7 rom erop. Nu kom ik in eerste instantie geen VOLTE gebruiken maar nadat ik CSC heb geflashed was het wel geactiveerd![]()
Dus denk dat je inderdaad het model en CSC moet aanpassen en dan lekker bellen
"Komt nog", "zijn ze nog mee bezig", "is nog niets over bekend" zijn een beetje de antwoorden van de klantenserviceevleerdam schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:16:
Verwijderd
Komt er niet en de website is inmiddels ook aangepast (www.tele2.nl/unlimitedluv) . Eerder stond er op de website dat je 'unlimited' naar 1280 kon sms-en maar de website is inmiddels aangepast. Het was dus alleen bedoeld voor mensen die een 24GB abonnement hadden om ze zodoende al over te zetten naar hun nieuwe abonnementsvorm. Ook zijn de veelgestelde vragen aangepast zo lijkt het.evleerdam schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:16:
Het is zeer onduidelijk wat die pagina je wilt laten geloven. Schijnbaar weet Tele2 ook niet waar ze mee bezig is want het is totaal niet duidelijk voor WIE het aanbod geldt.
Vandaag wel mijn beide sim only's om laten zetten naar 5GB data en onbeperkt bellen. Dat was ook zo geregeld en ging direct in.
In de iOS Tele2 app kan je na de update vandaag nu wel je dataverbruik zien. Echter nog niet je abo aanpassen.
Met beperkte apps vraag ik me waarom bedrijven die moeite nemen. Waarom niet gewoon een goede website ontwikkelen die op smartphones goed werkt? Kijk naar bijv Tweakers?
OK, het klinkt stoer in reclames: "Download de Tele2 app"! (Ook al is die halfbakken.)
Met beperkte apps vraag ik me waarom bedrijven die moeite nemen. Waarom niet gewoon een goede website ontwikkelen die op smartphones goed werkt? Kijk naar bijv Tweakers?
OK, het klinkt stoer in reclames: "Download de Tele2 app"! (Ook al is die halfbakken.)
Op hun site staan de volgende toestellen genoemd bij VoLTE:Schrudde schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:24:
Ik verwacht eigenlijk dat Tele2 alle toestellen die redelijkerwijs 4Gbellen ondersteunen dat ook poogt te laten doen met carriersettings enzo.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Apple iPhone SE
Apple iPhone 6
Apple iPhone 6 Plus
Apple iPhone 6S
Apple iPhone 6S Plus
Apple iPhone 7
Apple iPhone 7 Plus
General Mobile Android One GM5Plus DS
Huawei P9
Huawei P9 Lite
Huawei Mate 9
Huawei P10
Huawei P10 Lite
Huawei P10 Plus
Microsoft Lumia 550 (Type RM-1127)
Microsoft Lumia 650 (Type RM-1152)
Microsoft Lumia 950 (Type RM-1104)
Microsoft Lumia 950 XL (Type RM-1085)
Samsung Galaxy S4 (GT-I9505)
Samsung Galaxy S5 (SM-G900F)
Samsung Galaxy S5+ (SM-G901F)
Samsung Galaxy S5 Neo (SM-G903)
Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)
Samsung Galaxy S6 Edge (SM-G925F)
Samsung Galaxy S6 Edge+ (SM-G928F)
Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)
Samsung Galaxy S7 Edge (SM-G935F)
Samsung Galaxy S8 (SM-G950F)
Samsung Galaxy S8+ (SM-G955F)
Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
Samsung Galaxy Note 7
Samsung Galaxy J5 (SM-J500F)
Samsung Galaxy J5 2016 (SM-J510F)
Samsung Galaxy A3 2016 (SM-A310F)
Samsung Galaxy A3 2017 (SM-A320F)
Samsung Galaxy A5 2016 (SM-A510F)
Samsung Galaxy A5 2017 (SM-A520F)
Samsung Xcover 4
Sony Xperia Z5 (E6653)
Sony Xperia Z5 Compact (E5823)
Sony Xperia Z5 Premium (E6853)
Sony Xperia X
Sony Xperia X Performance
Sony Xperia XZ
Sony Xperia XZs
Sony Xperia XZ Premium
Sony Xperia X Compact
Ik twijfel nog steeds erg om over te stappen, ik zit nu bij simyo als ik dan de reviews vergelijk op deze sites.
Ben echt bang over de bereikbaarheid van tele2.
Tele2
https://www.bellen.com/mo...ers/tele2/klantervaringen
Simyo
Tele2
Simyo
Ik heb nooit last van weinig bereikbaarheid, in de randstad is alles dik in orde eigenlijk.
Waarom pak je geen maandelijks pakket en met CashbackXL krijg je ook nog eens 40 euro cashbackDirk0s schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:15:
Ik twijfel nog steeds erg om over te stappen, ik zit nu bij simyo als ik dan de reviews vergelijk op deze sites.
Tele2
Simyo
Zit je financieel altijd goed mocht het tegen vallen.
Mijn pa heeft Tele2 en is er erg tevreden over, overal bereik. Zelfs in dorpjes
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 23-05-2017 10:21 ]
Ik ben zelf echt wel tevreden over Tele2, maar vraag vooral naar mensen in je omgeving met Tele2 en check de mastenlijst naar plekken waar je woont/werkt/leeft.Dirk0s schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:15:
Tele2
Simyo
Zit wat in, al heb ik door mijn vele jaren bij simyo nu een prijs voor mijn abo wat me 7 euro korting op levert voor nieuwe klanten die het zelfde willen. En met simyo in 5-6 jaar nooit geen problemen gehad.alwaysleft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:21:
[...]
Waarom pak je geen maandelijks pakket en met CashbackXL krijg je ook nog eens 40 euro cashback?
Zit je financieel altijd goed mocht het tegen vallen.
Mijn pa heeft Tele2 en is er erg tevreden over, overal bereik. Zelfs in dorpjes
Altijd maandelijks abo bestellen, is 1 euro per maand meer maar dat verdien je zo terug door de diverse cashback actiesDirk0s schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:25:
[...]
Zit wat in, al heb ik door mijn vele jaren bij simyo nu een prijs voor mijn abo wat me 7 euro korting op levert voor nieuwe klanten die het zelfde willen. En met simyo in 5-6 jaar nooit geen problemen gehad.
Op welk netwerk roam je met Tele2 als je in Frankrijk en Spanje bent? In Spanje heb je als grote telecom boeren bv. Movistar, Orange en Vodafone. VF lijkt me dan af te vallen..Orange of Movistar netwerk?
In frankrijk had ik vorig jaar contact via Orange, Bouygues Telecom en Free Mobile.
Bij de grens met Spanje had ik ook een testje gedaan en kon aanloggen op Telefonica en Orange.
Weet natuurlijk niet of er nog wat bij is gekomen dit jaar.
Bij de grens met Spanje had ik ook een testje gedaan en kon aanloggen op Telefonica en Orange.
Dank je, dan lijkt het inderdaad sowieso Orange te zijn en blijkbaar ook Movistar(Telefonica).bartvries schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:09:
In frankrijk had ik vorig jaar contact via Orange, Bouygues Telecom en Free Mobile.
als je kijkt op cashbackxl krijg je 40 euro als nieuwe klant bij tele2, ook bij afsluiten van een maand abonnement... Je kunt dus 15 euro overhouden en een gratis maand onbeperkt?
15 euro aansluitkosten plus 26 euro abokosten is 1 euro verlies. Dus voor 1 euro heb je eerste maand unlimited jayannickie111 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:44:
als je kijkt op cashbackxl krijg je 40 euro als nieuwe klant bij tele2, ook bij afsluiten van een maand abonnement... Je kunt dus 15 euro overhouden en een gratis maand onbeperkt?
Ja. Alle abonnementen met data van nieuwe klanten.Dirk0s schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:07:
Geldt 40 euro cashback ook voor 10gb + 100 min, maand abo?
Ik ben na de eerste maand weggegaan bij Tele2 en heb de cashback gewoon gekregen.alwaysleft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:51:
[...]
15 euro aansluitkosten plus 26 euro abokosten is 1 euro verlies. Dus voor 1 euro heb je eerste maand unlimited jaMaar lijkt me dat ze kunnen controleren op als je heel snel abo opzegt.
Dat is heel gunstigNickname27 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:17:
[...]
Ik ben na de eerste maand weggegaan bij Tele2 en heb de cashback gewoon gekregen.
Leuk idee om elke maand van sim only te switchen
Jammer alleen dat je 1 keer mag recht hebben op een cashbackThe Inquisitor schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:26:
Leuk idee om elke maand van sim only te switchen
En niet alle providers maandelijks opzegbaar hebben
In dat geval is het de moeite niet waardalwaysleft schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:27:
[...]
Jammer alleen dat je 1 keer mag recht hebben op een cashback![]()
En niet alle providers maandelijks opzegbaar hebben
Formeel kun je pas een 2e abonnement op dezelfde naam aanvragen als er 2 facturen betaald zijn. Dus dan moet je je eigen naam en dan van vrouw en nog een persoon in roulatie deze abonnementen aanvragen en op tijd weer opzeggen.
Maar niet met een Note 7 rom eropKid_Stevie schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:23:
[...]
S7 Edge word toch gewoon ondersteund door Tele2?

Helemaal geen LG? Naar mijn weten ondersteund de LG G2 met Snapdragon 800 VoLTE...bartvries schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:08:
[...]
Op hun site staan de volgende toestellen genoemd bij VoLTE:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Apple iPhone SE
Huawei P10 Plus
Microsoft Lumia 950 XL (Type RM-1085)
Samsung Galaxy S4 (GT-I9505)
Sony Xperia XZ Premium
Sony Xperia X Compact
De nieuwere al helemaal lijkt me..
Lekker incompleet lijstje..
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dat een toestel VoLTE ondersteund zegt niets, VoLTE is helaas geen vastomlijnd protocol dat zo maar op elk netwerk werkt. Elk toestel moet voor elk netwerk aangepaste firmware krijgen. Daarvoor is medewerking van de toestelfabrikant bij nodig. Blijkbaar heeft LG die nog niet willen of kunnen geven. Lijstje is dus wel compleet want dit zijn de toestellen die werken op het 4G netwerk van Tele2 op dit moment.Ewivis schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:17:
[...]
Helemaal geen LG? Naar mijn weten ondersteund de LG G2 met Snapdragon 800 VoLTE...
De nieuwere al helemaal lijkt me..
Lekker incompleet lijstje..
Antenne en masten malloot
Dus ik heb een LG G2, maar eigenlijk mag ik dat niet gebruiken, want je moet toch een toestel hebben die 4G data kan doen en VoLTE heeft?The_Wireless_Guy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:22:
[...]
Dat een toestel VoLTE ondersteund zegt niets, VoLTE is helaas geen vastomlijnd protocol dat zo maar op elk netwerk werkt. Elk toestel moet voor elk netwerk aangepaste firmware krijgen. Daarvoor is medewerking van de toestelfabrikant bij nodig. Blijkbaar heeft LG die nog niet willen of kunnen geven. Lijstje is dus wel compleet want dit zijn de toestellen die werken op het 4G netwerk van Tele2 op dit moment.
Ok, dan had ik dat mis. Top.hcQd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:50:
VoLTE is niet verplicht, alleen 4G voor data.
Ik las hier over de cashback van 40 euro voor een nieuwe sim only. Ik wou die nieuwe onbeperkte maandelijks opzegbare abo proberen. Maar ik zie dat dit ook zakelijk kan en dan is de cashback tijdelijk 80 euro zelfs zie ik. Iemand die toevallig weet of dit ook geld voor maandelijks opzegbare abos?
Eerder in deze topic zegt men van ja. Ik heb dat niet gedaan. Had vorige week nog net met de gratis maand en geen inscrhijfgeld nog een 1 maand sim only afgesloten. Ben benieuwd of ik een 2e maand abo mag afsluiten via cashbackxl.xileS schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:52:
Ik las hier over de cashback van 40 euro voor een nieuwe sim only. Ik wou die nieuwe onbeperkte maandelijks opzegbare abo proberen. Maar ik zie dat dit ook zakelijk kan en dan is de cashback tijdelijk 80 euro zelfs zie ik. Iemand die toevallig weet of dit ook geld voor maandelijks opzegbare abos?
Hou ons op de hoogteandroids schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Eerder in deze topic zegt men van ja. Ik heb dat niet gedaan. Had vorige week nog net met de gratis maand en geen inscrhijfgeld nog een 1 maand sim only afgesloten. Ben benieuwd of ik een 2e maand abo mag afsluiten via cashbackxl.
Verwijderd
Het grote verschil zit hem vooral dat je in het buitenland geen 4G toegang hebt terwijl dat met de andere providers wel zo is.Lord_Dain schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:02:
Op welk netwerk roam je met Tele2 als je in Frankrijk en Spanje bent? In Spanje heb je als grote telecom boeren bv. Movistar, Orange en Vodafone. VF lijkt me dan af te vallen..Orange of Movistar netwerk?
Mwa, 4G wordt overhyped imo. Het is leuk dat je 150Mbps binnen kan trekken, maar dat is bij lange na niet nodig om een acceptabele stream binnen te halen die enigszins acceptabel is voor op je smartphone of tablet (hangt natuurlijk van de bitrate en gebruikte technologie af). Ik heb liever een stabiel 3G signaal dan continu gelazer met 4G. Zeker op campings in het buitenland valt de 4G dekking zwaar tegen.
Overigens, zelfs met 6GB voor EU roaming zie ik mezelf geen video streamen. Dan vliegt de bundel er echt doorheen ben ik bang. Ik heb de ervaring dat ca. een uur X4All TV streamen al 1 GB kost aan data.
Overigens, zelfs met 6GB voor EU roaming zie ik mezelf geen video streamen. Dan vliegt de bundel er echt doorheen ben ik bang. Ik heb de ervaring dat ca. een uur X4All TV streamen al 1 GB kost aan data.
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 25-05-2017 10:45 ]
Op de frontpage kom ik het ook vaak tegen dat mensen alleen kijken naar de snelheid (en 'dan ben je in 20 seconden door je bundel heen'-postsLord_Dain schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:44:
Mwa, 4G wordt overhyped imo. Het is leuk dat je 150Mbps binnen kan trekken, maar dat is bij lange na niet nodig om een acceptabele stream binnen te halen die enigszins acceptabel is voor op je smartphone of tablet (hangt natuurlijk van de bitrate en gebruikte technologie af). Ik heb liever een stabiel 3G signaal dan continu gelazer met 4G. Zeker op campings in het buitenland valt de 4G dekking zwaar tegen.

Verwijderd
Weet niet zeker of dit klopt maar 4G schijnt ook nog stabieler te zijn en minder batterij te trekken.
Stabieler in de zin van dat je bij 'slecht bereik' ook nog acceptabele snelheden kan halen, terwijl 3g dan haast onbruikbaar wordt. En doordat 4g hogere doorvoersnelheden biedt, ben je sneller klaar met je datasessie, waardoor er weer ruimte is op de mast voor een andere client. Bijkomend voordeel is dat de 4g chip in jouw smartphone korter hoeft te presteren = theoretisch minder energieverbruik. Ga je echter tetheren en voor de lol 10GB binnentrekken, dan gaan de %-tjes nog steeds hard hoor. Ongeacht of het 3g of 4g isVerwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:04:
Weet niet zeker of dit klopt maar 4G schijnt ook nog stabieler te zijn en minder batterij te trekken.
[ Voor 12% gewijzigd door swv op 25-05-2017 11:12 ]
Volgens mij beweer ik ook nergens dat 4G niet sneller is dan 3G. De context van mijn antwoord is de opmerking dat je in het buitenland roamed op 3G. Dus daar gaat het hier over. Je hebt *niets* aan 4G als je op betreffende vakantie locatie geen 4G signaal ontvangt. Dus heeft het daar ook geen toegevoegde waarde. Dat heeft het alleen als je ergens in een stedelijke omgeving zit en de mazzel hebt dat providers daar ook hun dekking op orde hebben. Wat ik al aangaf; spreek zelf uit ervaring. Vorig jaar met een richtantenne zitten spelen op de camping.. voor mijn persoonlijke situatie heeft 3G op vakantie voor mij dus geen nadelen t.o.v. 4G en zou ik daarom met Tele2 kunnen leven.sww89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Op de frontpage kom ik het ook vaak tegen dat mensen alleen kijken naar de snelheid (en 'dan ben je in 20 seconden door je bundel heen'-posts), maar het draait allemaal om capaciteit. En daar is op 3g een groot gebrek aan. 4g is ontwikkeld met datagebruik in het achterhoofd, 3g niet. Simpel. Ik heb liever een stabiel 4g signaal, dan een stabiel 3g signaal. En dat kan prima. Kijk maar naar Nederland, waar we ook nog eens met z'n allen op een kluitje wonen. In het buitenland hangt het er vanaf welke frequenties providers inzetten. Daar heb ik geen overzicht van en houd ik mij ook absoluut niet mee bezig wanneer ik op vakantie ben. Dat je het dan slecht ontvangt heeft niks met 4g te maken, maar met de laksheid van de provider aldaar, externe invloeden niet meegerekend. Of anders gezegd: Wij zijn in Nederland gewend landelijke dekking te hebben. Ongeacht of het 2g, 3g of 4g is. Dat is best uniek hoor.
Dat is niet 1-2-3 zo. Hangt zoals sww schrijft van wat factoren af.Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:04:
Denk hierbij aan;
- hoe lager de frequentie van de gebruikte band, hoe lager het accu verbruik
- dekking ; heb je slechte 4G dekking maar goede 3G dekking, zal 4G meer verbruiken dan 3G
- zit je precies op de rand van 2 gsm masten krijg je handover- battery drain
- ga je meer gebruik maken van je data mogelijkheden, gebruik je het meer, dus gebruik je meer accu.. maar dat is niet zozeer te wijten aan 4G..zal met 5G nog erger zijn
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 25-05-2017 11:51 ]
Hmm, kan die opmerking zo snel niet vinden. Ik heb het iig net nagevraagd bij CasbackXL. Ben benieuwd! Wel erg voordelig om €80,- cashback te krijgen voor een maandelijks opzegbare sim-only xD.androids schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Eerder in deze topic zegt men van ja. Ik heb dat niet gedaan. Had vorige week nog net met de gratis maand en geen inscrhijfgeld nog een 1 maand sim only afgesloten. Ben benieuwd of ik een 2e maand abo mag afsluiten via cashbackxl.
En zakelijk abo kan iedereen nemen zie ik net.xileS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:47:
[...]
Hmm, kan die opmerking zo snel niet vinden. Ik heb het iig net nagevraagd bij CasbackXL. Ben benieuwd! Wel erg voordelig om €80,- cashback te krijgen voor een maandelijks opzegbare sim-only xD.
Helemaal prima dat je met 3g kunt leven. En je kan er ook zeker voldoende aan hebben, maar ik viel vooral over de stellingen '4G wordt overhyped imo' en 'Ik heb liever een stabiel 3G signaal dan continu gelazer met 4G'Lord_Dain schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:45:
[...]
Volgens mij beweer ik ook nergens dat 4G niet sneller is dan 3G. De context van mijn antwoord is de opmerking dat je in het buitenland roamed op 3G. Dus daar gaat het hier over. Je hebt *niets* aan 4G als je op betreffende vakantie locatie geen 4G signaal ontvangt. Dus heeft het daar ook geen toegevoegde waarde. Dat heeft het alleen als je ergens in een stedelijke omgeving zit en de mazzel hebt dat providers daar ook hun dekking op orde hebben. Wat ik al aangaf; spreek zelf uit ervaring. Vorig jaar met een richtantenne zitten spelen op de camping.. voor mijn persoonlijke situatie heeft 3G op vakantie voor mij dus geen nadelen t.o.v. 4G en zou ik daarom met Tele2 kunnen leven.
Nu gaat het om campings in het buitenland, maar dichter bij huis, het Nederlandse OV, is misschien nog wel een beter voorbeeld van 3g vs 4g. Ik was echt zoooo blij toen ik eindelijk 4g had. Sindsdien nooit meer problemen in de trein
Hoe doet Tele2 het eigenlijk in het OV? Ik wacht nog even op nummerbehoud, maar ben wel nieuwsgierig
Ping verschil is ook aanzienlijk en dat vind ikzelf ook erg handig en tof.Lord_Dain schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:44:
Gisteren in de trein van Leeuwarden naar Heerenveen gezeten, een korte rit, maar dat was een erg stabiele verbinding. Waar ik met Simyo wel had dat de server op het station overbelast was, had ik een zeer goede verbinding met Tele2.sww89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:13:
[...]
Hoe doet Tele2 het eigenlijk in het OV? Ik wacht nog even op nummerbehoud, maar ben wel nieuwsgierigSommige treinen zijn namelijk echt bunkers, waardoor een fijnmazig netwerk van 4g masten echt nodig is.
[ Voor 25% gewijzigd door Luca op 25-05-2017 13:12 ]
Met de trein heb ik altijd goed bereik. Hetzij dat ik soms wel op 3G word gezet.sww89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:13
Hoe doet Tele2 het eigenlijk in het OV? Ik wacht nog even op nummerbehoud, maar ben wel nieuwsgierigSommige treinen zijn namelijk echt bunkers, waardoor een fijnmazig netwerk van 4g masten echt nodig is.
In de Rotterdamse metro kan je op lijnen ABC buiten de spits ook op 3G in de tunnel internet gebruiken. In Amsterdam hetzelfde. Bij de trein in Rotterdam blaak (want tunnel) weer helemaal niet. Dus geen bereik.
Het probleem met 3G is dat het straks gewoon niet meer houdbaar is door het toenemende dataverbruik: steeds meer mensen gebruiken steeds meer data, en daar is een techniek met hogere capaciteit voor nodig: 4G.
Je ziet nu ook vaak dat 3G sterk wordt afgebouwd (bijv. in de VS): het is dan ook duidelijk een stuk trager dan 4G aan het worden omdat 3G-spectrum nu ook voor 4G wordt ingezet. Da's ook waarom VoLTE-roaming straks belangrijk wordt.
Je ziet nu ook vaak dat 3G sterk wordt afgebouwd (bijv. in de VS): het is dan ook duidelijk een stuk trager dan 4G aan het worden omdat 3G-spectrum nu ook voor 4G wordt ingezet. Da's ook waarom VoLTE-roaming straks belangrijk wordt.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
In de tunnel roam je met je Tele2 sim op T-Mobile. Bedoel je dat 3G in de spits volledig overbelast is en dan niet meer werkt? Dan ben ik wel benieuwd of dat alleen bij T-Mobile het geval is. Ik kan mij niet meer herinneren of het daar een gedeeld netwerk is in de tunnel.polopolo150 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:04:
[...]
Met de trein heb ik altijd goed bereik. Hetzij dat ik soms wel op 3G word gezet.
In de Rotterdamse metro kan je op lijnen ABC buiten de spits ook op 3G in de tunnel internet gebruiken. In Amsterdam hetzelfde. Bij de trein in Rotterdam blaak (want tunnel) weer helemaal niet. Dus geen bereik.
Ik ken de situatie daar onvoldoende. Als het netwerk gedeeld wordt kunnen er nu misschien toch 4 netwerken gelegd worden ondergronds met ieder zijn eigen capaciteit. Of als snelle oplossing: Misschien op de ondergrondse stations alvast wat Tele2-4G smallcells op gaan hangen? (Idem voor T-Mobile)
En dan toch een geluk dat het grootste gedeelte van het metronet bovengronds is. Ze mogen daar best wel eens een keer de metro uitbreiden na zoveel jaar stilstand. (Het weghalen van een drukke spoorlijn en daar dan metrospoor op leggen vind ik geen uitbreiding, waarmee ik Randstadrail en de lijn naar Hoek van Holland dus bedoel.)
[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 25-05-2017 17:56 ]
Rotterdamse metro is voor T-Mobile klanten gewoon soepel 4G bereik met alle repeaters op 20 Mhz 4G. Doordat Tele2 daar geen eigen netwerk heeft val je terug op 3G. Geldt ook voor vele andere plekken zoals Schipholtunnel (eigen 4G T-Mobile) en Amsterdamse metro.polopolo150 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:04:
[...]
Met de trein heb ik altijd goed bereik. Hetzij dat ik soms wel op 3G word gezet.
Ja eigenlijk wel. Zelfde geld voor de WiFi in de metro, of retetraag.ucsdcom schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:51:
[...]
Bedoel je dat 3G in de spits volledig overbelast is en dan niet meer werkt?
T-Mobile is de enige provider die je kan bereiken in de tunnels.
Tele2 is ook bezig met allerlei projecten in tunnels voor weg, trein en metro dus de metro in Rotterdam zal ook wel opgenomen zijn om van 4G te voorzien.polopolo150 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:09:
[...]
Ja eigenlijk wel. Zelfde geld voor de WiFi in de metro, of retetraag.
Antenne en masten malloot
Heb bericht van cashbackxl gekregen dat cashback idd ook voor de maandelijks opzegbare zakelijke abo geldig is.alwaysleft schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:11:
[...]
En zakelijk abo kan iedereen nemen zie ik net.Net zoals bij Ziggo. Dan is het wel erg aantrekkelijk om een maandelijkse opzegbare sim only te bestellen voor erbij
![]()
Mooi zo, de vraag is of je die ook als particulier kan nemen. Ga ik nog eens navragen bij Tele2.xileS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 06:19:
[...]
Heb bericht van cashbackxl gekregen dat cashback idd ook voor de maandelijks opzegbare zakelijke abo geldig is.
Dat kan zolang je een KvK nummer hebt; het is geen enkel bedrijf toegestaan om producten of diensten ex-BTW te leveren zonder KvK nummer. Dat de eigenaar van dat KvK nummer vervolgens de boel oplicht en goederen/diensten voor privé doeleinden gebruikt is geen zaak/zorg van Tele2 maar de Belastingdienst.alwaysleft schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:09:
[...]
Mooi zo, de vraag is of je die ook als particulier kan nemen. Ga ik nog eens navragen bij Tele2.
Bij Ziggo kan je gewoon zakelijke abo's bestellen hoor als particulierPWA777 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:52:
[...]
Dat kan zolang je een KvK nummer hebt; het is geen enkel bedrijf toegestaan om producten of diensten ex-BTW te leveren zonder KvK nummer. Dat de eigenaar van dat KvK nummer vervolgens de boel oplicht en goederen/diensten voor privé doeleinden gebruikt is geen zaak/zorg van Tele2 maar de Belastingdienst.
Maar niet zonder btwalwaysleft schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:19:
[...]
Bij Ziggo kan je gewoon zakelijke abo's bestellen hoor als particulier
Voor zakelijke aansluitingen dien je als zakelijke klant ook gewoon btw af te dragen aan Tele2. Dit kan de klant later verrekenen met de belastingdienst maar daar staat Tele2 helemaal buiten.PWA777 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:52:
[...]
Dat kan zolang je een KvK nummer hebt; het is geen enkel bedrijf toegestaan om producten of diensten ex-BTW te leveren zonder KvK nummer. Dat de eigenaar van dat KvK nummer vervolgens de boel oplicht en goederen/diensten voor privé doeleinden gebruikt is geen zaak/zorg van Tele2 maar de Belastingdienst.
Het verschil is dat zakelijke aansluitingen vaak andere voorwaarden hebebn, denk aan een andere SLA, langere abo periodes of andere (vaak hogere) prijzen.
Ik begrijp dat het 25 euro pakket zowel zakelijk als particulier dezelfde voorwaarden heeft bij Tele2?
Yes. En zelfs geen aansluitkostenWolly schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:45:
[...]
Voor zakelijke aansluitingen dien je als zakelijke klant ook gewoon btw af te dragen aan Tele2. Dit kan de klant later verrekenen met de belastingdienst maar daar staat Tele2 helemaal buiten.
Het verschil is dat zakelijke aansluitingen vaak andere voorwaarden hebebn, denk aan een andere SLA, langere abo periodes of andere (vaak hogere) prijzen.
Ik begrijp dat het 25 euro pakket zowel zakelijk als particulier dezelfde voorwaarden heeft bij Tele2?
Op dit moment kan iedereen die 10gb data bij tele2 heeft het abonnement gratis opkrikken naar onbeperkt data zonder extra kosten.
Een foutje van tele2. Log in bij mijn tele2 en kies onbeperkt data om hier gebruik van te maken.
Thank me later
.
Een foutje van tele2. Log in bij mijn tele2 en kies onbeperkt data om hier gebruik van te maken.
Thank me later
Ligt aan je type abonnement lijkt metottianovic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:09:
Op dit moment kan iedereen die 10gb data bij tele2 heeft het abonnement gratis opkrikken naar onbeperkt data zonder extra kosten.
Thank me later.
Is dat niet logisch als het tarief van de oude 10GB gelijk is aan de nieuwe Onbeperkt bundel?tottianovic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:09:
Lijkt me ook.Titusvh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:26:
[...]
Is dat niet logisch als het tarief van de oude 10GB gelijk is aan de nieuwe Onbeperkt bundel?
Ik had ergens anders ook al hierop gereageerd. Het is geen fout, dit is de vooraf aangekondigde beslissing.tottianovic schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:09:
Thank me later.
Waar is het aangekondigd dan?Richh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:45:
[...]
Ik had ergens anders ook al hierop gereageerd. Het is geen fout, dit is de vooraf aangekondigde beslissing.
Op de actiepagina van Unlimited staat dat bestaande abonnementen mogen aanpassen naar dit nieuwe abonnement. De mensen met 24gb waren altijd duurder, dus die worden automatisch overgezet. Mensen met 10gb zijn even duur of iets goedkoper (100min) en moeten dus zelf actie ondernemen. Maar duidelijk is dat iedereen mag aanpassen en de prijzen staan vast.
Helemaal juist.Richh schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:52:
[...]
Op de actiepagina van Unlimited staat dat bestaande abonnementen mogen aanpassen naar dit nieuwe abonnement. De mensen met 24gb waren altijd duurder, dus die worden automatisch overgezet. Mensen met 10gb zijn even duur of iets goedkoper (100min) en moeten dus zelf actie ondernemen. Maar duidelijk is dat iedereen mag aanpassen en de prijzen staan vast.
Trouwens je kunt als particulier gewoon zakelijk abo bestellen, net voor de grap geprobeerd.
Niet doorgezet natuurlijk.
Toch weer 80 euro cashback als je wilt overstappen!
Ik heb een abo voor 24 maanden onbeperkt bellen+1.5 gb voor €16 per maand. Kan ik dan ook upgraden naar 5gb voor €18,- per maand? Als ik in mij. Tele2 kijk zie ik de optie er niet bij staan.
Had vorige week met Tele2 gebeld om mijn zakelijke abo (1gb data en onbeperkt bellen) om te zetten naar unlimited voor de consumentenprijs. Moest nog even uitgezocht worden, dus was op een lijst gezet.
Kreeg net deze mail:
Kreeg net deze mail:
Zin in!Beste klant,
U heeft Tele2 gevraagd om uw abonnement te upgraden naar Unlimited. Dat gaan we doen!
Hoe maakt u de upgrade definitief?
Simpel. Beantwoord deze mail met uw akkoord, dan wordt uw upgrade tussen 9 en 12 juni doorgevoerd. U ontvangt natuurlijk nog een bevestiging van de upgrade zodra deze afgerond is.
Wat verandert er voor u na de upgrade?
Alles. Na de upgrade heeft u alles; unlimited data, bellen & sms! Dus u kunt zich dwars doormidden app-en, mailen, bellen, skypen en nog veel meer! En dat voor maar € 20,66 per maand (excl. BTW). Wat niet verandert is de einddatum van uw contract. Die blijft staan!
Heeft u vragen over Unlimited?
Neemt u contact op met uw accountmanager via 0800-1242. Wij helpen u graag verder!
We houden contact.
Met vriendelijke groet,
Tele2 Zakelijk
Heb zojuist dezelfde mail ontvangen.
Terloop had ik ook nog gevraagd of het mogelijk is over te zetten naar een 5GB bundel (meer dan voldoende voor mij). Medewerker gaf aan dat ik dan 'n euro of 3 per maand meer zou moeten gaan betalen. Toen ik dit later wilde regelen, bleek dat niet te gaan voor deze prijs. Blijkbaar had de eerste medewerker de korting die ik nu bij m'n onbeperkt bellen + 1GB bundel heb, meegenomen (betaal nu €12 incl BTW). Volgens een medewerker die ik de volgende dag sprak, is dat (helaas!) niet mogelijk.
Terloop had ik ook nog gevraagd of het mogelijk is over te zetten naar een 5GB bundel (meer dan voldoende voor mij). Medewerker gaf aan dat ik dan 'n euro of 3 per maand meer zou moeten gaan betalen. Toen ik dit later wilde regelen, bleek dat niet te gaan voor deze prijs. Blijkbaar had de eerste medewerker de korting die ik nu bij m'n onbeperkt bellen + 1GB bundel heb, meegenomen (betaal nu €12 incl BTW). Volgens een medewerker die ik de volgende dag sprak, is dat (helaas!) niet mogelijk.
Klopt, we zitten in principe nog in het oude prijsplan en uit coulance zetten ze ons over naar het nieuwe tarief van onbeperkt.Cranberry schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:41:
Heb zojuist dezelfde mail ontvangen.
Zonet een zakelijke abo besteld en zie gelijk 80 euro cashback bevestigd! Ik heb uiteraard wel echte zakelijke gegevens opgegeven. Ik weet niet of het als particulier dat wel zo eenvoudig gaat, want je moet je bedrijfsnaam opgeven en dan haalt hij je KvK nr en adresgegevens op...alwaysleft schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:27:
[...]
Helemaal juist.
Trouwens je kunt als particulier gewoon zakelijk abo bestellen, net voor de grap geprobeerd.
Niet doorgezet natuurlijk.
Toch weer 80 euro cashback als je wilt overstappen!
/edit
En heb zonet deze mail ontvangen:
Geachte heer,
Welkom bij Tele2 en bedankt voor uw bestelling! Een overzicht hiervan, treft u in de bijlage.
Om uw bestelling in behandeling te nemen, hebben we onderstaande gegevens nodig. Wij verzoeken u daarom vriendelijk deze toe te sturen naar VSE_DirectSales@tele2.com.
Het door u ondertekende contract, zie bijlage
Kopie van uw KVK uitreksel
Kopie Identiteitsbewijs (paspoort, ID of rijbewijs)
We zien de gegevens graag binnen 24 uur per mail tegemoet, zodat we uw bestelling zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen.
We houden contact!
Tele2 Zakelijk
0800-1242
[ Voor 35% gewijzigd door xileS op 26-05-2017 22:58 ]
Dan gaat het toch niet zo makkelijk ala Ziggo.xileS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:55:
[...]
Zonet een zakelijke abo besteld en zie gelijk 80 euro cashback bevestigd! Ik heb uiteraard wel echte zakelijke gegevens opgegeven. Ik weet niet of het als particulier dat wel zo eenvoudig gaat, want je moet je bedrijfsnaam opgeven en dan haalt hij je KvK nr en adresgegevens op...
/edit
En heb zonet deze mail ontvangen:
Geachte heer,
Welkom bij Tele2 en bedankt voor uw bestelling! Een overzicht hiervan, treft u in de bijlage.
Om uw bestelling in behandeling te nemen, hebben we onderstaande gegevens nodig. Wij verzoeken u daarom vriendelijk deze toe te sturen naar VSE_DirectSales@tele2.com.
Het door u ondertekende contract, zie bijlage
Kopie van uw KVK uitreksel
Kopie Identiteitsbewijs (paspoort, ID of rijbewijs)
We zien de gegevens graag binnen 24 uur per mail tegemoet, zodat we uw bestelling zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen.
We houden contact!
Tele2 Zakelijk
0800-1242
Over cashbacks gesproken, geeft cashbacktotaal nou 63 euro cashback bij een maandelijks opzegbare unlimited?
https://www.cashbacktotaal.nl/shop/Tele2
Als het toch niet zo is, dan neem ik liever die van CashbackXL
Yes het staat erecjanga schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:04:
Over cashbacks gesproken, geeft cashbacktotaal nou 63 euro cashback bij een maandelijks opzegbare unlimited?

Ga me toch eens minimaal maandje onbeperkt unlimited data proberen denk ik, met die cashbacktotaal is het wel erg aantrekkelijk.
Lees wel weer mindere verhalen over Cashbacktotaal
[ Voor 17% gewijzigd door alwaysleft op 27-05-2017 09:10 ]
Je verkoopt je ziel voor wat euro's ;-)alwaysleft schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:02:
Ga me toch eens minimaal maandje onbeperkt unlimited data proberen denk ik, met die cashbacktotaal is het wel erg aantrekkelijk.
BronAls u de CASHBACKTOTAAL.NL WEBSITE gebruikt, stelt u uw persoonlijke gegevens beschikbaar aan andere bedrijven die met ons samenwerken, zoals onze RETAIL PARTNERS, (zoals auto, zorg- of levensverzekering, hypotheek en andere financiële organisaties.). Hoewel deze organisaties door CASHBACKTOTAAL.NL zijn geselecteerd en wij hen vertrouwen, kunnen wij geen garanties geven over hun geheimhouding en hoe zij omgaan met uw persoonlijke gegevens. Het is uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u tevreden bent om uw gegevens met hen te delen (zoals is toegelicht in de Persoonlijke gegevens alinea’s hierboven).
Yes, lees ook geen goede reviews over Cashbacktotaal.Tdem schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:27:
[...]
Je verkoopt je ziel voor wat euro's ;-)
[...]
Bron
Die cash backdeals word ik altijd behoorlijk nerveus van
Die gasten verdienen aan de verkoopvan jouw gegevens.
Dat is me die paar 10tjes echt niet waard.
Die gasten verdienen aan de verkoopvan jouw gegevens.
Dat is me die paar 10tjes echt niet waard.
er zijn toch zat alternatieven? heb zelf goede ervaringen met cashbackxl.alwaysleft schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:42:
[...]
Yes, lees ook geen goede reviews over Cashbacktotaal.
Ik ook. En betere voorwaardenCarfanatic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:58:
[...]
er zijn toch zat alternatieven? heb zelf goede ervaringen met cashbackxl.
Volgens mij is dat al geldig zodra je je aanmeldt op hun website. Aan de verkoop zelf zit verder niets gekoppeld qua nog een keer extra je data verkopen/delen oid.Tdem schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:27:
[...]
Je verkoopt je ziel voor wat euro's ;-)
[...]
Bron
Maar ik zou het ook niet doen nee
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Op de A/B/C lijnen heb je met Vodafone ook 4G. In de tunnel vanaf Melanchtonweg op de D/E lijn had je tot voort kort tot en met Blijdorp alleen HSPDA en daarna tot en met Beurs alleen GPRS. Sinds begin maart heb ik op het stukje van Rotterdam Centraal tot en met Beurs wel 4G (verderop weet ik niet, ik stap over op Beurspolopolo150 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:09:
[...]
Ja eigenlijk wel. Zelfde geld voor de WiFi in de metro, of retetraag.
Vanaf beurs verder naar het zuiden is het de hele tunnel GPRS/geen bereik (er komt in ieder geval geen data doorheen.Sirhc_95 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Op de A/B/C lijnen heb je met Vodafone ook 4G. In de tunnel vanaf Melanchtonweg op de D/E lijn had je tot voort kort tot en met Blijdorp alleen HSPDA en daarna tot en met Beurs alleen GPRS. Sinds begin maart heb ik op het stukje van Rotterdam Centraal tot en met Beurs wel 4G (verderop weet ik niet, ik stap over op Beurs).
Hoi.
We reden laatst door Brummen heen en ik merkte op dat daar bijna geen bereik was. Geen 4G maar ook geen 3G. Had zelfs even helemaal geen bereik meer. Niet dat ik daar vaak kom, maar het was wel opmerkelijk aangezien ik voor de rest overal prima bereik heb.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7