DitLord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:14:
Tja, 3G/4G speedtest zijn niets anders dan een moment opname. De snelheid die je uiteindelijk hebt op een moment is afhankelijk van een aantal factoren die de provider niet in de hand heeft, denk aan weersomstandigheden, aantal connecties op de GSM mast, reflecties.
Ben ik dan toch te vroeg overgestapt?alwaysleft schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:44:
T-Mobile gaat vanaf 22 mei Tele2 counteren met hele goede deals.
Ik gok veel toestelkorting. Of toch hete sim-only deals? https://www.t-mobile.nl/22mei2017
Ik kan me niet voorstellen dat ze onder de 25 euro gaan. Toestelkorting lijkt me logischer, maar daarvoor was ik nog op tijd bij Tele2
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zie mijn post in het T-Mobile topic, dat ze gaan stunten met Sim Only die kans is heel kleinRichh schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:43:
[...]
Ben ik dan toch te vroeg overgestapt?sowieso, dit is wel een hele snelle reactie!
Ik kan me niet voorstellen dat ze onder de 25 euro gaan. Toestelkorting lijkt me logischer, maar daarvoor was ik nog op tijd bij Tele2
Toestelkorting, die kans is heel groot
Ik was getriggerd door de opmerkingen hier in het forum over de gehaalde snelheid voor en na de omzetting, dus daarom juist dit getest.dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 06:29:
[...]
Ligt ook aan de locatie misschien? En wat voor toestel heb je. Heb je 4g+?
Update: ik ervaar dat mijn snelheid hoger is geworden, op thuis locatie haalde ik altijd rond de 75mb/s nu dus hoger.
Bewust gekozen om er iets minder natte vingerwerk van te maken, door variabelen zoveel als (makkelijk) lukt uit te sluiten. Dus: zelfde locatie, beide metingen achtereenvolgens met dezelfde sim eerst in een HTC M9 en daarna een Samsung S7. Na de omzetting hetzelfde testriedeltje. En 2 verschillende speedtest apps (Sensorly en speedtest.net) Bij speedtest.net eerst devmetingen op de Vodafone server in Utrecht laten doen, daarna via Qweb in Alblasserdam. Die is regelmatig veel vlotter dan Vodafone server Utrecht), met ongeveer 45 minuten tussen de beide series metingen: de eerste serie metingen met gewone Tele2 databundel via dezelfde 4G+ mast als bij de 2e meting.
Vervolgens de omzetting naar unlimited gedaan en de testriedel herhaald. Daarbij dus in de metingen nog maar iets minder dan de helft van de snelheid. Toestel opnieuw opstarten leverde geen ander beeld op. Nog opvallender: vanaf dezelfde mast, maar dan met een T-Mobile simkaart in een Samsung S8 haalde ik 170 mbp/s. Klinkt alsof het niet aan de mast of de Eurofiber glasvezel gelegen kan hebben. Tele2 doet hier namelijk aan sitesharing met T-Mobile.
Vanochtend staat mijn toestel vol met bevestigings smsjes. Nu is de snelheid weer zoals ik voorheen had, gewoon hoog en rond de 100 mbp/s.
Het enige wat ik kan bedenken is een piek op de mast bijvoorbeeld door een ongebruikelijke late avond file stond of iets degelijks. Of een flinke belasting voor de servers waar de speedtests via lopen? Het bleef een opvallend verschil in de metingen. Maar onverklaarbaar. Zodoende moet ik er vanuit gaan dat er geen snelheids verschillen zijn als je naar unlimited overstapt vanaf de gewone bundels.
[ Voor 13% gewijzigd door ucsdcom op 20-05-2017 15:17 ]
Ik heb zelf ook vele speedtests gedaan in het verleden. De ene keer 20Mb/s de andere keer weer 110Mb/s leuk voor de statistiek/weet. Maar in beide gevallen kon ik prima internetten en streamen met m'n mobiel zonder in het praktisch gebruik ervan echt verschillen te merken. Kortom: het is wat het is, en in het praktisch gebruik is het ook wat het is: "Eigenlijk prima".
Als de prijzen zo blijven komende jaar ga ik ook maar eens de overstap wagen naar Tele2.
Alhoewel mijn 10GB voor 19 euro ook wel netjes is bij VF.
Alhoewel mijn 10GB voor 19 euro ook wel netjes is bij VF.
Kennis van me wil ook overgaan naar Tele2, net even met Cashbackxl contact opgenomen.
Die geven inderdaad 40 euro cashback op een nieuw maandelijks of 2 jarig contract.
Dus gewoon 25 (!) euro contant voordeel als je de activatiekosten eraf doet. Was al gepost dacht ik, maar blijkbaar overheen gelezen.
Die geven inderdaad 40 euro cashback op een nieuw maandelijks of 2 jarig contract.
Dus gewoon 25 (!) euro contant voordeel als je de activatiekosten eraf doet. Was al gepost dacht ik, maar blijkbaar overheen gelezen.
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 20-05-2017 16:36 ]
Edit
[ Voor 98% gewijzigd door alwaysleft op 20-05-2017 16:35 ]
Ik heb mijn welkomstpakketje en sim kaart binnen. Dit terwijl mijn aanvraag gisteren al geannuleerd was..
uh what.. 40 euro cashback op een maand contract?alwaysleft schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:32:
Kennis van me wil ook overgaan naar Tele2, net even met Cashbackxl contact opgenomen.
404 Signature not found
Nog mooier, ik had destijds gebruik gemaakt van de eerste maand gratis sim only actie, en nog steeds kreeg ik 38 euro cashback. Geld toe op één maand 24GB dusSMSfreakie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:52:
[...]
uh what.. 40 euro cashback op een maand contract?
Yes!SMSfreakie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:52:
[...]
uh what.. 40 euro cashback op een maand contract?
Zou even klantenservice bellenLord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:28:
Ik heb mijn welkomstpakketje en sim kaart binnen. Dit terwijl mijn aanvraag gisteren al geannuleerd was..
Administratief is Tele2 een kleine puinhoop. Ik had opgezegd en bleef doorbetalen. Als je dan 3x belt krijg je 3 verschillende verhalen "komt wel goed krijgt u vanzelf terug" / "u moet een formulier invullen en insturen" / "u moet de incasso storneren". Uiteindelijk alles terug gekregen hoor, maar ben je wel 2 maanden zoet mee.Lord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:28:
Herinner je ook die klanten die ze vergeten/kwijt waren met het omzetten naar 4G (nieuwe simkaarten).
Komt omdat het pakketje is verstuurd (ging heel snel na bestelopdracht) en de order later is geannuleerd. Ik heb namelijk ook een brief en een sim in de bus gekregen vandaag. Ik ben nog even aan het bedenken wat te doen. Het is zonde om het pakketje weg te gooien wanneer ik een nieuwe bestelling wil doen (ivm cashback). En ik neem aan dat er verder niks meer in gang wordt gezet nu de order/abonnement geannuleerd is.
Nee dat denk ik ook niet. Maar 't blijft natuurlijk bizar dat ze de boel opsturen, vervolgens annuleren, op geen enkele manier uitleg verschaffen hoe en waarom terwijl in de brief vrolijk vermeldt staat dat je een 100min/unlimited data hebt aangeschaft. Zou bijna denken dat als je dit laat voorkomen je als consument gewoon in je recht staat om dit product ook te krijgen, of het nou een fout was aan de kant van Tele2 of niet.sww89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:41:
Komt omdat het pakketje is verstuurd (ging heel snel na bestelopdracht) en de order later is geannuleerd. Ik heb namelijk ook een brief en een sim in de bus gekregen vandaag. Ik ben nog even aan het bedenken wat te doen. Het is zonde om het pakketje weg te gooien wanneer ik een nieuwe bestelling wil doen (ivm cashback). En ik neem aan dat er verder niks meer in gang wordt gezet nu de order/abonnement geannuleerd is.
Het is gewoon raar dat je altijd 100min kan kiezen behalve bij het unlimited data. Dan kan het opeens niet. Waardoor je i.p.v. slechts 4 euro opeens 8 euro meer betaalt. Waarom zouden klanten die maar tot 10GB afnemen wel genoeg hebben aan 100min maar klanten die unlimited bestellen niet? Gewoon marketing trucje waardoor het 4 euro ipv 8 euro duurder lijkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 20-05-2017 19:33 ]
Wanneer ik via CashbackXL naar de Tele2 site ga, dan kom ik bij abonnementen mét toestel.
Dit is een lange url met ''affiliate'' erin.
Als ik dan op sim only klik, dan krijg ik gewoon een ''kale'' url.
Werkt mijn Cashback dan nog wel?
Nou ja in je recht staan... We hebben er op een creatieve manier voor gezorgd dat het alsnog mogelijk was. Blijkbaar gaat alles geautomatiseerd en worden foutieve bestellingen er niet uitgefilterd. Tenslotte is er een template van een brief die automatisch 100 min unlimited internet invult en de brief kan met de sim op de bus. Maargoed aangezien de klantenservice beperkt bereikbaar is morgen even het webcare team aanschieten en anders komende week even bellen. Ik heb bijvoorbeeld ook een account aangemaakt welke nu blanco is. Aangezien Tele2 administratief chaotisch kan zijn, vraag ik mij af of er nog wat te maken valt van een nieuwe bestelling op een bestaand account en geleverde simkaart.Lord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:31:
[...]
Nee dat denk ik ook niet. Maar 't blijft natuurlijk bizar dat ze de boel opsturen, vervolgens annuleren, op geen enkele manier uitleg verschaffen hoe en waarom terwijl in de brief vrolijk vermeldt staat dat je een 100min/unlimited data hebt aangeschaft. Zou bijna denken dat als je dit laat voorkomen je als consument gewoon in je recht staat om dit product ook te krijgen, of het nou een fout was aan de kant van Tele2 of niet.
Het is gewoon raar dat je altijd 100min kan kiezen behalve bij het unlimited data. Dan kan het opeens niet. Waardoor je i.p.v. slechts 4 euro opeens 8 euro meer betaalt. Waarom zouden klanten die maar tot 10GB afnemen wel genoeg hebben aan 100min maar klanten die unlimited bestellen niet? Gewoon marketing trucje waardoor het 4 euro ipv 8 euro duurder lijkt.
Verder willen ze gewoon aan ons verdienen en klanten het maximale (van het minimale
Kan gewoon. Is bij mij ook goed gegaanZanzarismo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:43:
Wanneer ik via CashbackXL naar de Tele2 site ga, dan kom ik bij abonnementen mét toestel.
Werkt gewoon nog, doe wel altijd zonder adblocker werkenZanzarismo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:43:
Cool, ik zou het proberen als ik niet idd net als sww89 nu een kaal account heb.. wil niet dat t fout gaat.
Wat zou je proberen?Lord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:15:
Cool, ik zou het proberen als ik niet idd net als sww89 nu een kaal account heb.. wil niet dat t fout gaat.
Via cashbackXL alsnog een 10GB+100min afsluiten
Je kan ook een sim only bij mobiel.nl afsluiten, dan krijg je 50 euro aan accessoires
Via andere resellers zoals GSMweb kan je ook cashback krijgen
Nee, 50 euro korting op een toestel als je die binnen 12 maanden bij hun aanschaftRichh schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:11:
Je kan ook een sim only bij mobiel.nl afsluiten, dan krijg je 50 euro aan accessoires![]()
Whoops... Klopt. Excuusalwaysleft schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:18:
[...]
Nee, 50 euro korting op een toestel als je die binnen 12 maanden bij hun aanschafthttps://www.mobiel.nl/so-cashback
Hebben mensen ook gisteren last gehad dat de "Nog 500MB" Smsjes de volgende dag waren aangekomen?
Ik was om 23:15 over mijn bundel heen, want ik kreeg een melding te zien op mijn browser (overigens wel goed geregeld). Vervolgens maar handmatig een "nog 1GB" sms gestuurd waardoor ik gewoon weer 1GB erbij kreeg (nou eigenlijk 3GB erbij want had er 3 achter elkaar gestuurd
)
Vervolgens kreeg ik de volgende ochtend opeens alle smsjes binnen, de "nog 500mb" sms en de "bundel is op" sms..
Neem aan dat dit gewoon aan de startup ligt dat het niet allemaal soepel loopt
Overigens over de snelheid die ik gisteren bereikte (bij een vriend thuis) was 115MB/s dus weer de oude vertrouwde 4g+ snelheid
Ik was om 23:15 over mijn bundel heen, want ik kreeg een melding te zien op mijn browser (overigens wel goed geregeld). Vervolgens maar handmatig een "nog 1GB" sms gestuurd waardoor ik gewoon weer 1GB erbij kreeg (nou eigenlijk 3GB erbij want had er 3 achter elkaar gestuurd
Vervolgens kreeg ik de volgende ochtend opeens alle smsjes binnen, de "nog 500mb" sms en de "bundel is op" sms..
Neem aan dat dit gewoon aan de startup ligt dat het niet allemaal soepel loopt

Overigens over de snelheid die ik gisteren bereikte (bij een vriend thuis) was 115MB/s dus weer de oude vertrouwde 4g+ snelheid
Kreeg net ook sms'jes dat ik 500MB had verbruikt en dat ik 100% door mn 5GB bundel heen ben gegaan. Dit terwijl ik vandaag geen data heb gebruikt.

Is al de 2e keer dat ik die sms'jes krijg ook al heb ik nog data over.

Is al de 2e keer dat ik die sms'jes krijg ook al heb ik nog data over.
Je moet ook niet op WiFi gaan zitten hè #unlimitedBlazeMuis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 08:30:
Kreeg net ook sms'jes dat ik 500MB bad verbruikt en dat ik 100% door mn 5GB bundel heen ben gegaan. Dit terwijl ik vandaag geen data heb gebruikt.
Hahaha. Denk niet dat Tele2 het zo leuk gaat vinden als ik 10-15GB per dag aan data ga verstoken. Gebruik per dag gemiddeld 10 tot 15GB op WiFi op m'n telefoon (Veel Twitch en YouTube)PWA777 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:14:
[...]
Je moet ook niet op WiFi gaan zitten hè #unlimited
Ik denk dat dat verbruik nog wel binnen de marge valt hoor. Vooral omdat dit gebruik puur tot stand komt door jouw telefoon, en niet door tethering. Al kunnen/mogen ze dat zelf niet nagaan natuurlijk. Het lijkt mij dat je het juist zelf niet leuk gaat vinden om na die 5GB nog 10x een smsje te moeten sturenBlazeMuis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:33:
[...]
Hahaha. Denk niet dat Tele2 het zo leuk gaat vinden als ik 10-15GB per dag aan data ga verstoken. Gebruik per dag gemiddeld 10 tot 15GB op WiFi op m'n telefoon (Veel Twitch en YouTube).
Stel we gaan ff uit van een maand met 30 dagen, 30x 15 = 450GB aan data. Dat is behoorlijk veel data voor €25 per maand aangezien Tele2 eerst €35 voor 24GB rekende. Telkens een sms'je sturen is zo gedaan dus dat is nog niet zo erg, althans, nu nog nietsww89 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Ik denk dat dat verbruik nog wel binnen de marge valt hoor. Vooral omdat dit gebruik puur tot stand komt door jouw telefoon, en niet door tethering. Al kunnen/mogen ze dat zelf niet nagaan natuurlijk. Het lijkt mij dat je het juist zelf niet leuk gaat vinden om na die 5GB nog 10x een smsje te moeten sturenDan zet je veel liever WiFi aan. Zelf kan ik eigenlijk niet om WiFi heen omdat ik in een goed netwerk heb geïnvesteerd, en omdat ik zo nu en dan bij de op mijn netwerk aangesloten apparaten moet kunnen. Hetzij inloggen op de router of de NAS, hetzij verlichting aan en uit doen in Hue.
Vraag mij wel af of ze uiteindelijk de grootgebruikers die meer dan de 5GB standaard aan data per dag verbruiken een email o.i.d. gaan sturen.
Zullen ze niet doen lijkt me, aangezien T-Mobile met hun unlimited bundel dit ook niet doetBlazeMuis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Stel we gaan ff uit van een maand met 30 dagen, 30x 15 = 450GB aan data. Dat is behoorlijk veel data voor €25 per maand aangezien Tele2 eerst €35 voor 24GB rekende. Telkens een sms'je sturen is zo gedaan dus dat is nog niet zo erg, althans, nu nog niet
Vraag mij wel af of ze uiteindelijk de grootgebruikers die meer dan de 5GB standaard aan data per dag verbruiken een email o.i.d. gaan sturen.
Ik vind 5gb echt veel per dag. Normaal verstookt ik dat niet per maand. Maar dan let ik er echt wel op.
Ik heb Tele2 aangevraagd eigenlijk als ervaring. Ik ben erg benieuwd of het gewoon OK is.
Nu zag ik in mijn phone een VOlte activatie. Maar bij Tele2 staat mijn toestel (OPO3) er niet tussen.
Gaat dat betekenen dat het ook niet gaat werken of dat er geen garantie /service geleverd word?
Ik heb Tele2 aangevraagd eigenlijk als ervaring. Ik ben erg benieuwd of het gewoon OK is.
Nu zag ik in mijn phone een VOlte activatie. Maar bij Tele2 staat mijn toestel (OPO3) er niet tussen.
Gaat dat betekenen dat het ook niet gaat werken of dat er geen garantie /service geleverd word?
Tijdens browsen niet nee. Maar als telkens de stream die je aan het kijken bent onderbroken wordt zou ik er in ieder geval geïrriteerd aan raken.BlazeMuis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Telkens een sms'je sturen is zo gedaan dus dat is nog niet zo erg, althans, nu nog niet
Heb jij eigenlijk nog contact opgenomen met Tele2?Lord_Dain schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:31:
[...]
Nee dat denk ik ook niet. Maar 't blijft natuurlijk bizar dat ze de boel opsturen, vervolgens annuleren, op geen enkele manier uitleg verschaffen hoe en waarom terwijl in de brief vrolijk vermeldt staat dat je een 100min/unlimited data hebt aangeschaft. Zou bijna denken dat als je dit laat voorkomen je als consument gewoon in je recht staat om dit product ook te krijgen, of het nou een fout was aan de kant van Tele2 of niet.
Enig idee hoeveel sommige mensen per maand verbruiken? Ben hier wel benieuwd naar dan.alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:05:
[...]
Zullen ze niet doen lijkt me, aangezien T-Mobile met hun unlimited bundel dit ook niet doet
Mwah, 5GB per maand valt nog mee. Ik had hiervoor 10GB en daar zat ik al strak aan en ik moest ook echt goed opletten of ik daar niet overheen ging. Maar dat is meer omdat ik veel in behandeling ben en ik ook enorm veel tijd daar zit zonder ook maar iets te doen.. En dan pak je toch snel je telefoon om een paar YouTube filmpjes te kijken of een streampje te gaan bekijken (bagger wifi daar).Darkz0rs schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:07:
Ik vind 5gb echt veel per dag. Normaal verstookt ik dat niet per maand. Maar dan let ik er echt wel op.
Daar heb je wel weer een punt, al erger ik mij daar niet zo heel erg aan om eerlijk te zijn aangezien ik 5 sms'jes kan sturen en er weer 5GB data bij hebsww89 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:12:
[...]
Tijdens browsen niet nee. Maar als telkens de stream die je aan het kijken bent onderbroken wordt zou ik er in ieder geval geïrriteerd aan raken.
Owja dat is waar ookBlazeMuis schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:18:
Daar heb je wel weer een punt, al erger ik mij daar niet zo heel erg aan om eerlijk te zijn aangezien ik 5 sms'jes kan sturen en er weer 5GB data bij heb

Apart dat het nog werkt dat je kan activeren voordat je bundel op is. Leek me een bug, maar als het een bug was, zou het al zijn opgelostsww89 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:26:
[...]
Owja dat is waar ookIk heb T-Mobile Unlimited snappie en bij hun moet je echt 1GB opmaken voordat je via de browser of de app weer een nieuwe kunt activeren.
Ik kan me voorstellen dat als je je wifi gewoon uitlaat dat je makkelijk de 10Gb of meer per dag zou kunnen aantikken ( streamen Youtube, Netflix).
Het was toch zo dat je weer 5 gb kreeg als je de SMS stuurt? Dus dit is nu weer 1gb geworden?
Jammer als dit het geval is
Nee, je krijgt dagelijks 5GB. En als dat op is kun je telkens met 1GB aanvullen.polopolo150 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:59:
Het was toch zo dat je weer 5 gb kreeg als je de SMS stuurt? Dus dit is nu weer 1gb geworden?
Iemand toevallig hier ervaring mee?
Wil je voortaan je vraag niet tweemaal dezelfde vraag posten binnen 24 uur?
Wil je voortaan je vraag niet tweemaal dezelfde vraag posten binnen 24 uur?
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 21-05-2017 21:52 ]
Tele2 heeft de OnePlus 3 niet in z'n lijst staan, dus ik denk niet dat het werkt. Probeer het eens in het OnePlus 3 ervaringen topic?Darkz0rs schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:18:
Waarom probeer je het niet een keer? Als er 4G blijft staan op je scherm tijdens het bellen dan heb je voice over LTE. Anders niet
Ik heb het nog niet, vandaar dat ik dacht wellicht hebben jullie hier ervaring mee. Het verder ook geen deal breaker ofzo.
Nee, maar een mede tweaker wist me in DM te vertellen dat hij wel contact heeft opgenomen maar helaas, het enige wat Tele2 te bieden had was de aansluitingskosten kwijtschelden mits akkoord werd gegaan met het standaard abbo 26€ maandcontract.sww89 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:12:
[...]
Heb jij eigenlijk nog contact opgenomen met Tele2?
Edit: Werkzaamheden aan de site van Vodafone Sim Only. Zouden ze wellicht ook nieuwe aanbiedingen introduceren om de concurrentie te volgen?
[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2017 12:16 ]
Is voor als nieuwe klant voor een abo nou het beste en voordeligste om het via cashback te doen?
Wil graag een Unlimited + 100 bel/sms , twijfel om het via de manier van een forumlid hier achter de website aan te passen, maar ben bang dat dat geannuleerd gaat worden.
Dus dan misschien toch maar voor 10GB + 100 min gaan
Wil graag een Unlimited + 100 bel/sms , twijfel om het via de manier van een forumlid hier achter de website aan te passen, maar ben bang dat dat geannuleerd gaat worden.
Alleen toestellen die gecertificeerd zijn voor een bepaald netwerk zullen VoLTE actief gebruiken. Je ziet dat bij Vodafone en KPN alleen een aantal modellen van Samsung en Apple dit hebben. Bij Tele2 is de lijst groter, maar het zijn nog steeds alleen de bekende merken en geen chineese copy cats.Darkz0rs schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:18:
Men zal naar marktaandeel kijken en met name of een fabrikant die moeite wil nemen. Wat me opvalt namelijk is dat er bij Tele2 een toestel van General Mobile tussenstaat, de Android One GM5Plus DS. General Mobile is een Turkse fabrikant.
Juist, met een fabrikant die wel hardware levert die VoLTE ondersteunt maar bijvoorbeeld de licenties liever niet betaald en doorberekend naar de klant (joepie kijk eens wat een hardware ik heb voor een spotprijsje) zal je bedrogen uitkomen. Daarnaast is het voor veel fabrikanten nog niet interessant genoeg om VoLTE / VoWiFi te ondersteunen want dit kost moeite = geld.bartvries schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:59:
[...]
Alleen toestellen die gecertificeerd zijn voor een bepaald netwerk zullen VoLTE actief gebruiken. Je ziet dat bij Vodafone en KPN alleen een aantal modellen van Samsung en Apple dit hebben. Bij Tele2 is de lijst groter, maar het zijn nog steeds alleen de bekende merken en geen chineese copy cats.
Men zal naar marktaandeel kijken en met name of een fabrikant die moeite wil nemen. Wat me opvalt namelijk is dat er bij Tele2 een toestel van General Mobile tussenstaat, de Android One GM5Plus DS. General Mobile is een Turkse fabrikant.
Terwijl je met die technieken betere belontvangst hebt binnenshuis moet imo de consument nog even wakker worden. Pas als de vraag veranderd, verandert het aanbod.
Inderdaad, met 800 Mhz heb je betere indoor penetratie en als ik mijn vrouw bel, juist met de carkit klinkt het gesprek veel beter dan een standaard 3G gesprek. Dat A en B een VoLTE bij dezelfde provider moeten hebben is dan weer jammer. Maar als er SIP interconnects worden gebouwd tussen de operators zou dit ook vanzelf goed moeten komen en kunnen we HD gesprekken tussen operators gebruiken.
Werkt helaas niet.. ik zou sowieso wachten waar T-mobile en VF morgen mee komen.Dirk0s schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:09:
Is voor als nieuwe klant voor een abo nou het beste en voordeligste om het via cashback te doen?
Huh, VF ook nieuwe abo's dan?Lord_Dain schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:14:
[...]
Werkt helaas niet.. ik zou sowieso wachten waar T-mobile en VF morgen mee komen.
Nee die site krijgt alleen technisch onderhoud.
Want die hebben idd. alleen technisch onderhoud, want hebben paar weken geleden nog abo's vernieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 21-05-2017 20:45 ]
Vreemd genoeg kan ik geen extra GB bundel aanvragen via de Tele2 app. Dat kan alleen als je via de webbrowser inlogt. Wat is de meerwaarde van de app? Ik zie niet eens het data verbruik daarin.
Misschien is het een tijdelijke bug? Heb pas vandaag m'n nr geactiveerd en natuurlijk al over de 5GB verbruikt uit nieuwsgierigheid.
Misschien is het een tijdelijke bug? Heb pas vandaag m'n nr geactiveerd en natuurlijk al over de 5GB verbruikt uit nieuwsgierigheid.
Daar wordt nog aan gewerkt, geloof ik.androids schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:20:
Vreemd genoeg kan ik geen extra GB bundel aanvragen via de Tele2 app. Dat kan alleen als je via de webbrowser inlogt. Wat is de meerwaarde van de app? Ik zie niet eens het data verbruik daarin.
Je kan toch gewoon: " Nog 1GB" smsen naar 1280androids schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:20:
Nee, sterker nog, de OnePlus One doet helemaal geen 4G op Tele2. Volgens mij doet de OPO enkel 4G op 1800mhz en dat is nou precies de band die Tele2 niet doet (Tele2 heeft 800 en 2600mhz. KPN/Voda/T-mob doen zowel 800 als 1800 als 2600). Alle vier de netwerken hebben een zo goed als dekkend 800mhz netwerk, de 1800mhz dekking is bij geen van allen landelijk dekkend zie hieronderMichiel1231 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:16:
Werkt de oneplus one goed op het 4g netwerk tele2?
Tele2 heeft geen 3G, dus je zal constant op het netwerk van T-Mobile geplaatst worden. Tele2 staat enkel 4G-toestellen toe op z'n netwerk, ik kan zo snel de regels niet vinden maar ze gaan je volgens mij uiteindelijk afsluiten als je daar niet op zit
Wil je 4G? Dan zou ik je een ander toestel aanraden
[ Voor 22% gewijzigd door Richh op 21-05-2017 23:51 ]
Voor de volledigheid: T-Mobile heeft als enige provider WEL een landelijk 4G-1800 netwerk. T-Mobile is namelijk eerst begonnen met 4G uitrol op de 4G-1800 band. Toen deze landelijk dekkend was zijn ze capaciteit gaan toevoegen door GSM900 kanalen over te zetten naar 3G-900 en daarna 4G-900 Die laatste band heeft ook een grotere 4G dekking. Nu wordt daar weer 4G op de 2100 band (waarop eerder 3G zat) toegevoegd voor nog meer capaciteit en snelheid.Richh schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:29:
[...]
Nee, sterker nog, de OnePlus One doet helemaal geen 4G op Tele2. Volgens mij doet de OPO enkel 4G op 1800mhz en dat is nou precies de band die Tele2 niet doet (Tele2 heeft 800 en 2600mhz. KPN/Voda/T-mob doen zowel 800 als 1800 als 2600). Alle drie de netwerken hebben een zo goed als dekkend 800mhz netwerk, de 1800mhz dekking is bij geen van allen landelijk dekkend.
De Oneplus One ondersteunt naast de 4G-800 ook 4G op de 2600 Mhz band. Die 2600 band is alleen vlak bij de mast bruikbaar, dus ook daar zal je helaas dus op Tele2 te weinig aan hebben.
Vodafone shop weer online, geen wijzigingen in de prijzen.alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:45:
[...]
Want die hebben idd. alleen technisch onderhoud, want hebben paar weken geleden nog abo's vernieuwd.
T-Mobile komt om 10h online, maar verwachting is niet dat Unlimited abo in prijs aangepast wordt.
Edit: T-Mobile schijnt wel de lagere bundels te gaan matchen, zo wordt de SIm Only 5Gb + unlimited bellen/sms nu 15€ per maand (was 19€) na Samenkorting. Bij Tele2 krijg je daarvoor 5Gb + 100 min of sms. Verschil zit 'm in Samenkorting en T-Mobile contract minimaal 12 maanden.
[ Voor 26% gewijzigd door PWA777 op 22-05-2017 07:04 ]
Ja, via de app kan je niet zien dat je over je onbeperkte "bundel" bent en ook niet verlengen.alwaysleft schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:58:
[...]
Je kan toch gewoon: " Nog 1GB" smsen naar 1280

Wel via de website of sma zoals je noemt.
Ik kan via de App gewoon mijn verbruik zien.. Ook kan ik de 1GB bundel in de App aanvragen. Was laatst een update van op Android (Galaxy S7 hier).androids schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:42:
[...]
Ja, via de app kan je niet zien dat je over je onbeperkte "bundel" bent en ook niet verlengen.![]()
Wel via de website of sma zoals je noemt.
Kan het zijn dat het alleen op de Android app werkt en niet op de iOS app (die laatste heeft volgens mij nog geen update gehad).BlazeMuis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:45:
[...]
Ik kan via de App gewoon mijn verbruik zien.. Ook kan ik de 1GB bundel in de App aanvragen. Was laatst een update van op Android (Galaxy S7 hier).
Goed punt. Ik heb de Tele2 sim nog niet geprobeerd op de S7. Alleen op iOS. Misschien werken ze hier nog aan. Of is het alleen omdat ik een nieuwe abo heb afgesloten. Belminuten en sms verbruik kan ik wel zien.PWA777 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:01:
[...]
Kan het zijn dat het alleen op de Android app werkt en niet op de iOS app (die laatste heeft volgens mij nog geen update gehad).
IOS app is 'gewoon' nog niet bijgewerkt helaas... Bij volgende update zou het allemaal goed moeten werken!androids schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:57:
[...]
Goed punt. Ik heb de Tele2 sim nog niet geprobeerd op de S7. Alleen op iOS. Misschien werken ze hier nog aan. Of is het alleen omdat ik een nieuwe abo heb afgesloten. Belminuten en sms verbruik kan ik wel zien.
Android app heb je vrijwel meteen geplubliceerd als je een update indient bij Google. Côntrole vindt hier geautomatiseerd plaats.Is kracht van Android maar ook een zwakte natuurlijk.Tomba schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:07:
[...]
IOS app is 'gewoon' nog niet bijgewerkt helaas... Bij volgende update zou het allemaal goed moeten werken!
Bij Apple gaat elke update door de contrôlemolen en duurt het enkele dagen voor de update beschikbaar is.
Antenne en masten malloot
Bij mij is 8GB bundel nog steeds even duur als de unlimited bundel. Blijft dit zo? Ik zie dat het bij anderen wel verschillende prijzen heeft.
Voor bestaande klanten is de 8 GB vaak hetzelfde als de unlimited. Dus sla je slag 
8 GB bestaat niet meer voor nieuwe klanten, die kunnen 10 Gb krijgen en die is wat goedkoper dan unlimited.
8 GB bestaat niet meer voor nieuwe klanten, die kunnen 10 Gb krijgen en die is wat goedkoper dan unlimited.
Mjah, valt weinig slag te slaan als het hoe dan ook 4 euro meer per maand gaat kostenbartvries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:12:
Voor bestaande klanten is de 8 GB vaak hetzelfde als de unlimited. Dus sla je slag
Tja... Je kunt voor hetzelfde geld meer krijgen, maar als je minder wilt betalen zul je eerst je contract moeten afmaken. Daar zijn in geval van sim-only die maand contracten weer handig voor, maar die bieden nog niet veel providers.
De prijzen van de klanten onderling komen echter niet overeen. Kijk maar;
The Inquisitor in "Tele2 4G ervaringen"
Deze tweaker heeft leukere prijzen, iets wat voor mij dus lagere maandlasten zou betekenen.
The Inquisitor in "Tele2 4G ervaringen"
Deze tweaker heeft leukere prijzen, iets wat voor mij dus lagere maandlasten zou betekenen.
Dat waren foutjes die ze inmiddels hebben rechtgezet. Niemand zou meer dan 25 euro voor onbeperkt bellen/sms/data moeten betalen is hun stelling.
... Het gaat juist om de prijzen van zijn 8GB en 4GB bundels.
En ja ik weet dat mensen verschillende contracten hebben enz enz.
Mijn vraag is echter; heeft iemand meegemaakt dat zijn/haar prijs van 4/8GB verlaagd werden.
Mijn vraag is echter; heeft iemand meegemaakt dat zijn/haar prijs van 4/8GB verlaagd werden.
Je kan alleen terug in grootte van de bundel tot het instap niveau waarop je het abonnement hebt afgesloten. Dus als je (tijdelijk) van 4 naar 8 bent gegaan kun je weer terug naar 4. Maar de prijzen zijn dan nog steeds welke horen bij het abonnement wat je toen hebt afgesloten, behalve bij unlimited..
Dit was dus mijn vraag.bartvries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:38:
Maar de prijzen zijn dan nog steeds welke horen bij het abonnement wat je toen hebt afgesloten, behalve bij unlimited..
Is dit een feit? Volgens mij staat dit nergens zwart op wit.
Het werkt wel maar je gebruikt maar 1 bepaalde band. Als je daar geen bereik meer mee hebt dan word je teruggezet naar 3G. Hij maakt niet opnieuw contact met 4G vanuit zichzelf hierna.Michiel1231 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 23:16:
Werkt de oneplus one goed op het 4g netwerk tele2?
Ik vond dit zo irritant dat ik mijn oneplus one nu lekker zit stof te happen en ik een iPhone SE heb gekocht.
Omdat je bereik af en toe zal maken met een 4G mast kan je OPO gebruiken met Tele2. Maar of je dat zou willen is iets anders. Wil je het netwerk testen dan kan je dit uiteraard doen, maar verwacht niet dat je je OPO wilt houden met een tele2 abbo.
[ Voor 4% gewijzigd door polopolo150 op 22-05-2017 11:13 ]
De prijzen voor 4 en 8 GB zijn niet veranderd maar omdat de prijs voor Unlimited gelijk is aan de oude prijs van 8GB (25€) mag je overstappen (erg nette actie van Tele2 imho)The Inquisitor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:35:
... Het gaat juist om de prijzen van zijn 8GB en 4GB bundels.
Dank. Duidelijk.Tomba schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:28:
[...]
De prijzen voor 4 en 8 GB zijn niet veranderd maar omdat de prijs voor Unlimited gelijk is aan de oude prijs van 8GB (25€) mag je overstappen (erg nette actie van Tele2 imho)
Ik had een maand geleden een abonnement afgesloten bij Tele2 met 10GB internet en 100 minuten inclusief Iphone 7 Plus. Vandaag kon ik mijn 10GB bundel voor hetzelfde maandbedrag (19 euro + 2 euro voor 100 min/sms) omzetten naar Unlimited, zonder verplicht onbeperkt bellen/sms'en af te sluiten. Dit deed ik via de abonnementspagina van Tele2 zelf.
Foutje van Tele2?
Foutje van Tele2?
Ben blijSkyField schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:49:
Ik had een maand geleden een abonnement afgesloten bij Tele2 met 10GB internet en 100 minuten inclusief Iphone 7 Plus. Vandaag kon ik mijn 10GB bundel voor hetzelfde maandbedrag (19 euro + 2 euro voor 100 min/sms) omzetten naar Unlimited, zonder verplicht onbeperkt bellen/sms'en af te sluiten. Dit deed ik via de abonnementspagina van Tele2 zelf.
Foutje van Tele2?
Haha ben ik ook, maar ben bang dat ik achteraf genaaid ga worden.
Screenshot gemaakt, heb je altijd zwart op wit?SkyField schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:51:
Haha ben ik ook, maar ben bang dat ik achteraf genaaid ga worden.
Heb inderdaad 2 foto's gemaakt van de prijzen en de optie om het abonnement te kiezen. Toch bedankt voor de tip!
Ik zit al 15 jaar bij KPN (zakelijk) maar wil mijn 2 nummers volgende maand porteren naar Tele2 omdat KPN naar verhouding nu echt te duur is.
Iemand enig idee hoe die portering in zijn werk gaat en of dat een beetje naadloos is?
Iemand enig idee hoe die portering in zijn werk gaat en of dat een beetje naadloos is?
Porteringen zijn standaard processen tussen operators, elke dag zijn er duizenden...
Als ik hun site bekijk https://www.tele2.nl/zakelijk/ dan ziet het aanbod er hetzelfde uit als bij consumenten.
Als ik hun site bekijk https://www.tele2.nl/zakelijk/ dan ziet het aanbod er hetzelfde uit als bij consumenten.
Bij het zakelijke sim-only unlimited abo is er wel een andere faq.bartvries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:01:
Porteringen zijn standaard processen tussen operators, elke dag zijn er duizenden...
https://zakelijkshop.tele...erkt/databundel/onbeperkt
Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Wanneer de internetbundel voor 80% is verbruikt ontvangt u van ons een sms. Bij 100% verbruik ontvangt u ook een sms. Het internet wordt dan vertraagd naar de minimum snelheid, het is dan niet mogelijk om onverwachte internetkosten maken. Als u toch nog internet wil verbruiken kunt u per sms een extra databundel van 1GB aanschaffen, de prijs hiervan is 8,26 euro.
Denk dat de faq nog achterloopt op de werkelijkheid. Hiervoor zou je het beste even kunnen bellen met Tele2.Wolly schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:55:
[...]
Bij het zakelijke sim-only unlimited abo is er wel een andere faq.
https://zakelijkshop.tele...erkt/databundel/onbeperkt
[...]
-- Heb ze intern geinformeerd en het is meteen aangepast
[ Voor 7% gewijzigd door Hugo op 22-05-2017 13:29 . Reden: extra info ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Moet je geen wildcards gebruiken bij de content van de receiving sms? Dus *nog 500mb over*
Stom ja.. klopt inderdaad, de * zijn meestal om ongeveer deze tekst te zoeken en zonder is om exact deze tekst te zoekenThe Inquisitor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:45:
Moet je geen wildcards gebruiken bij de content van de receiving sms? Dus *nog 500mb over*

Thanks, dat begrijp ik.bartvries schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:01:
Echter, kan de portering al plaats vinden voor het einde van het KPN contract (half juli) of al eerder?
Ik neem aan dat op een zeker moment KPN stopt (als het nummer geporteerd is) en dat voor mij het teken is dat de Tele2 SIM erin moet?
Portering is nooit eerder dan de einddatum van je eerste contract.Timmert schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:09:
[...]
Thanks, dat begrijp ik.
Echter, kan de portering al plaats vinden voor het einde van het KPN contract (half juli) of al eerder?
Ik neem aan dat op een zeker moment KPN stopt (als het nummer geporteerd is) en dat voor mij het teken is dat de Tele2 SIM erin moet?
Op dezelfde dag kun je echter wel geporteerd worden, dan krijg je een SMS. Je merkt het ook op je telefoon als je sim niet meer actief is (bereik weg).
Inmiddels nav. vragen hier en in het Vodafone 4G topic een 4e update aan de startpost toegevoegd met verwijzing naar de nieuwe tarieven, unlimited en het nieuwe EU buitenland tarief.
Mochten er nog belangrijke toevoegingen gedaan moeten worden, laat het mij even weten, dan zet ik die (bij voorkeur met bron bij tweakers of de provider zelf) er ook in.
Mochten er nog belangrijke toevoegingen gedaan moeten worden, laat het mij even weten, dan zet ik die (bij voorkeur met bron bij tweakers of de provider zelf) er ook in.
[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 14:40 ]
Net een mail gehad:
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos mobiel internetten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je internet gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.
Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle abonnementen van Tele2.
Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.
Kijk hier voor meer informatie, de actuele tarieven en de fair use policy.
We houden contact.
Tele2
Oftwel nu oneindig internet altijd en overal? Handig!!
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos mobiel internetten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je internet gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.
Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle abonnementen van Tele2.
Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.
We houden contact.
Tele2
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Nee, want de EU bundel is 6GB voor unlimited abo's
Bij een overstap op de laatste dag van je contract is het oppassen geblazen bij KPN. Bij mij was, omdat ik op de laatste dag van mijn contract overstapte naar TELE2, een afkoopsom van één maand abonnementsgeld in rekening gebracht. Werd automatisch afgeschreven... Na contact heeft KPN dit een maand later wel hersteld.The Inquisitor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Portering is nooit eerder dan de einddatum van je eerste contract.
Op dezelfde dag kun je echter wel geporteerd worden, dan krijg je een SMS. Je merkt het ook op je telefoon als je sim niet meer actief is (bereik weg).
Na het aanvragen van nummerportering zegt Tele2 in principe je oude contract op bij KPN. In de aanvraag kan je invullen "per einde contract". Na verwerking van je aanvraag krijg je een datum, waarop je KPN abonnement vervalt en je Tele2 simkaart actief gaat worden. Bij lopende abonnementen wordt altijd uit gegaan van een opzegtermijn van 1 maand bij je huidige provider. Je kan 2 tot 3 maanden voor je oude contract afloopt een nummerbehoud aanvraag indienen via je nieuwe provider.Timmert schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:09:
[...]
Thanks, dat begrijp ik.
NB.: eerst KPN bellen via de opzeglijn kan je trouwens ook een goede verleng aanbieding van KPN opleveren.
Stap je uiteindelijk toch over: controleer dan altijd even of je de laatste maandtermijn van je oude provider wel teruggestort krijgt. Bij T-Mobile, KPN en Vodafone betaal je namelijk altijd 1 maand vooruit. Dat gaat goed zolang je klant blijft, maar gaat mis als je opzegt. Je hebt dan dus altijd 1 maand meer betaald dan je hebt afgenomen. Bij KPN kreeg ik die vooruitbetaling in 50% van de gevallen terug, zonder er om te hoeven vragen. In de 50% dat het geld niet terug kwam volgde wel de slotnota, maar bleef dit als tegoed op je account staan tot je belde om het terug te laten storten. Bij T-Mobile volgde een verrekening doordat de laatste maand niet betaald hoefde te worden, maar soms ook niet en moest gebeld worden. Bij Vodafone moest ik er altijd over bellen om een slotnota met creditfactuur te ontvangen. Vervolgens moest je dan nogmaals bellen om de slotnota ook gestort te krijgen.
[ Voor 36% gewijzigd door ucsdcom op 22-05-2017 15:42 ]
Zelfde mail gehad. Onderaan kan je klikken op een blije en een boze smiley, dus maar op de boze geklikt en uitgelegd dat dit niet duidelijk is.Ewivis schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:51:
Net een mail gehad:
We houden contact.
Tele2
"Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle abonnementen van Tele2."
staat namelijk lijnrecht tegenover
"Als je een bundel van 8GB of groter hebt, kun je per maand 6GB aan data in het buitenland gebruiken. Heb je deze limiet bereikt, dan ga je bijbetalen (€ 0,009 per MB)."
Dat laatste staat op de webpagina waar ze naar linken in hetzelfde mailtje.
Persoonlijk vind ik het onduidelijk met bellen en sms'en in het buitenland. Want hoe zit het hier mee?Richh schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:42:
[...]
Zelfde mail gehad. Onderaan kan je klikken op een blije en een boze smiley, dus maar op de boze geklikt en uitgelegd dat dit niet duidelijk is.
"Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle abonnementen van Tele2."
staat namelijk lijnrecht tegenover
"Als je een bundel van 8GB of groter hebt, kun je per maand 6GB aan data in het buitenland gebruiken. Heb je deze limiet bereikt, dan ga je bijbetalen (€ 0,009 per MB)."
Dat laatste staat op de webpagina waar ze naar linken in hetzelfde mailtje.
Ik heb via een tele2 medewerker te horen gekregen dat van mobiel naar mobiel bellen in het buitenland naar welk land in de EU dan ook gratis is maar hoe zit het met niet mobiele buitenlandse nummers bijvoorbeeld?

Landlijnen zijn dus ook gratis, net zoals binnenland, maar niet servicenummers, evenals hetzelfde als binnenland.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7