[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.161 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:15:
[...]
4G schijnt wel mogelijk te zijn op hun eigen netwerken in Zweden, de Baltische staten, Kroatie en Kazachstan maar dat zijn niet echt de vakantielanden.
Begrijp ik het goed dat Tele2 in het buitenland dus geen 4G kan aanbieden, afgezien van bovenstaande landen?
Dat is wel een domper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 10:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Timmert schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Begrijp ik het goed dat Tele2 in het buitenland dus geen 4G kan aanbieden, afgezien van bovenstaande landen?
Dat is wel een domper...
Als je dit topic een beetje volgt dan kan je dat al een hele tijd lezen.
ik vind het niet zo'n ramp, 3G is snel genoeg voor wat ik op vakantie wil doen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PWA777 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:57:
[...]

KPN, VF en T-Mobile werken met tijdelijke masten op evenementen. Vanwege het geringe aantal klanten doet Tele2 dit (nog?) niet. Je zult dus op hele drukke evenementen mogelijk geen optimale verbinding hebben met Tele2.
Dat klopt als een zwerende vinger ;)
Was meer een bevestiging hiervan, al vond ik het ergens wel vreemd dat de overflow naar T-Mobile ook voor geen meter werkte.
Nope, een andere ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 07-06-2017 11:23 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Als je dit topic een beetje volgt dan kan je dat al een hele tijd lezen.
ik vind het niet zo'n ramp, 3G is snel genoeg voor wat ik op vakantie wil doen.
Er zijn ook plekken waar je wel 4g hebt maar geen 3G zoals ik afgelopen vakantie in Duitsland heb mogen ervaren. Het is natuurlijk je eigen keuze of je filmpjes etc gaat kijken. Dan weet je dat het hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb nu een idee dat mijn 4g verbinding veel trager is nu ik unlimited heb?
Kan dit kloppen of zit dit gewoon bij mij tussen de oren? :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
hindrikv schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:43:
Ik heb nu een idee dat mijn 4g verbinding veel trager is nu ik unlimited heb?
Kan dit kloppen of zit dit gewoon bij mij tussen de oren? :/
Heb je al een keer opnieuw opgestart? Diverse locaties gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Laatst online: 04-11-2021
Tdem schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Heb je al een keer opnieuw opgestart? Diverse locaties gecheckt?
Check, en check!

Voorbeeld; Snapchat, bij mijn "oude" niet unlimited waren de snaps binnen enkele seconden geladen en nu bij mijn "nieuwe" unlimited internet kan ik wel bijna een bakje koffie zetten voordat de snaps geladen zijn. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
hindrikv schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Check, en check!

Voorbeeld; Snapchat, bij mijn "oude" niet unlimited waren de snaps binnen enkele seconden geladen en nu bij mijn "nieuwe" unlimited internet kan ik wel bijna een bakje koffie zetten voordat de snaps geladen zijn. :?
even snel hier, moet wel zeggen eerste 2 dagen leek het even dat de snelheid minder was... daarna was dit opeens weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn werkgever betaalt nu mijn onbeperkt alles abonnement.. wat een verademing, gewoon Wi-Fi uit en altijd knallen maar ;-)

De 4G ontvangst is super waar ik allemaal ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:11:
Mijn werkgever betaalt nu mijn onbeperkt alles abonnement.. wat een verademing, gewoon Wi-Fi uit en altijd knallen maar ;-)

De 4G ontvangst is super waar ik allemaal ben!
Is inderdaad leuk, maar ik merk een duidelijk verschil in accuduur. Op een iPhone 6S Plus gaat een accu beduidend minder lang mee dan op KPN 4G zonder ook maar iets veranderd te hebben in de situatie.

Bij Wi-Fi speelt dat probleem niet dus probeer ik als het een veilig access point is, daar gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
WiseDise schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:23:
[...]

Is inderdaad leuk, maar ik merk een duidelijk verschil in accuduur. Op een iPhone 6S Plus gaat een accu beduidend minder lang mee dan op KPN 4G zonder ook maar iets veranderd te hebben in de situatie.

Bij Wi-Fi speelt dat probleem niet dus probeer ik als het een veilig access point is, daar gebruik van te maken.
Heb hiervoor simyo gehad (op het kpn netwerk met 4g) maar op 4g is het toestel net zo snel leeg als bij tele2 hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Reminder, vanaf vandaag roamen bij Tele2 mogelijk vanuit eigen bundel.

Bij onbeperkt bundel 6GB en onbeperkt bellen in EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

alwaysleft schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:17:
Reminder, vanaf vandaag roamen bij Tele2 mogelijk vanuit eigen bundel.

Bij onbeperkt bundel 6GB en onbeperkt bellen in EU.
Helaas is de iOS app nog niet bijgewerkt dus je kunt niet zien of je al aan de 6GB zit. Buiten bundel verbruik loopt niet op dus volgens mij werkt het wel goed :) (Zit toevallig in België)

Doublecheck, ook op de Mijn Tele2 website zie ik het buitenland verbruik niet, wel nemen mijn 'gewone' bundel MB's af dus het zit er op dit moment gewoon nog niet in.

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 08-06-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tomba schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Helaas is de iOS app nog niet bijgewerkt dus je kunt niet zien of je al aan de 6GB zit. Buiten bundel verbruik loopt niet op dus volgens mij werkt het wel goed :) (Zit toevallig in België)
Goed om te weten dat het buitenbundel tarief er niet vanaf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tomba schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Doublecheck, ook op de Mijn Tele2 website zie ik het buitenland verbruik niet, wel nemen mijn 'gewone' bundel MB's af dus het zit er op dit moment gewoon nog niet in.
Zou en bug zijn en alleen maar fijn als je gewone gebruik afneemt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:22

swv

Nou dag twee met Tele2 is aangebroken. Eerste indruk:

Dingen waar ik blij van wordt:
*O* De prijs (van data)
:*) Maandelijks opzegbaar
:) Dekking lijkt prima. Thuis beter ontvangst dan T-Mobile, terwijl Tele2 in Alkmaar over het algemeen de antenne's met T-Mobile deelt.

Dingen waar ik mijn twijfels bij heb:
:/ Snelheid op 4g800. Sowieso voelt iets als browsen (soms) trager dan wat ik gewend ben bij T-Mobile.
:') Bereikbaarheid Mijn Tele2 en de app

Ik ga weer even verder met testen. Maar ik zou er tot nu toe niet mijn abonnement bij T-Mobile voor opzeggen, mocht dat zover zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door swv op 08-06-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sww89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:45:
Nou dag twee met Tele2 is aangebroken. Eerste indruk:

Dingen waar ik blij van wordt:
*O* De prijs (van data)
:*) Maandelijks opzegbaar
:) Dekking lijkt prima. Thuis beter ontvangst dan T-Mobile, terwijl Tele2 in Alkmaar over het algemeen de antenne's met T-Mobile deelt.

:/ Snelheid op 4g800. Sowieso voelt iets als browsen trager dan wat ik gewend ben bij T-Mobile.
:') Bereikbaarheid Mijn Tele2 en de app

Ik ga weer even verder met testen. Maar ik zou er tot nu toe niet mijn abonnement bij T-Mobile voor opzeggen, mocht dat zover zijn.
Hoezo niet dan?
Is het zoveel langzamer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Vanaf vandaag worden de zakelijke abonnementen omgezet naar unlimited (indien je dat hebt aangevraagd). Hoop dat ik snel aan de beurt ben, kan ik vanavond Netflixen in de trein! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:45:
(...)

:/ Snelheid op 4g800. Sowieso voelt iets als browsen trager dan wat ik gewend ben bij T-Mobile.
(...)

Vergeet niet dat na je provider ook nog allerlei vertragende factoren kunnen optreden. Drukte op het web kan er ook voor zorgen dat zaken trager laden.

[ Voor 23% gewijzigd door Tdem op 08-06-2017 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

alwaysleft schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Hoezo niet dan?
Is het zoveel langzamer dan?
Nee 'zoveel langzamer' zou ik niet zeggen, 4g werkt gewoon prima. Maar T-Mobile komt in mijn beleving net wat vlotter over. Dan moet ik wel zeggen op momenten en tijdens het browsen, want het openen van bijvoorbeeld Tweakers gaat vaak genoeg ook wel gelijk op. Zal wel samenhangen met eventuele drukte op 4g800. Ik haal thuis ondanks de goede ontvangst op 4g800 maar 10-14 Mbps. Met T-Mobile haal ik 70 Mbps. Op 4g1800 dan natuurlijk waarvan het bereik hier thuis nog niet eens top is.

Gisteren was ik in hartje Leiden bij het station (LUMC) en toen merkte ik meer vertraging tijdens browsen dan nu hier thuis. Ik praat dan over secondenwerk hoor. 4g werkte wel gewoon en ontvangst op 4g was goed indoor, maar ook daar heeft T-Mobile gewoon logischerwijs meer bandbreedte en masten beschikbaar. Ik heb geen speedtest gedaan, omdat Mijn Tele2 twijfels gaf over hoeveel MB's ik beschikbaar had op de momenten dat die pagina bereikbaar was. Gisteren scheen ik 140MB verbruikt te hebben. Vandaag staat de teller op 40 MB verbruik 8)7 En ik krijg een foutmelding als ik mijn abonnement wil wijzigen, dus ik doe nog een beetje zuinig aan met mijn 1 GB :P

Ik ga overigens met een iPhone SE op Tele2 en 7 Plus op T-Mobile op stap, dus kan direct vergelijken. Al doet de SE geen 2CA en 3CA. Maar ik had ook niet de indruk dat ik 4g2600 kon ontvangen. In het LUMC wordt het bereik al heel snel heel slecht bij zowel Tele2 als T-Mobile ;) Om uit te sluiten dat de iPhone's onderling niet tot weinig verschillen met Safari, heb ik uiteraard ook even de responsiveness op mijn eigen WiFi netwerk getest. En om ook uit te sluiten dat het niet aan websites e.d. ligt, ben ik ook meerdere keren mijn favoriete websites langsgelopen @Tdem.

Zie het als een opmerking, en niet als een klacht ofzo. En ik praat ook echt niet over grote verschillen. Ik ben nu alleen minder jaloers op Tele2 Unlimited klanten, en dat zij €5 per maand minder betalen dan ik nu doe, even aanhakende op die discussie hier laatst :) Dat ik nu nog zeker een dik jaar aan T-Mobile Unlimited vastzit, vind ik dan ook absoluut geen probleem (meer). Alleen het vastzitten aan een contract staat mij zo tegen, en dat is een dikke plus voor Tele2 waarbij dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sww89 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:34:
[...]

Nee 'zoveel langzamer' zou ik niet zeggen, 4g werkt gewoon prima. Maar T-Mobile komt in mijn beleving net wat vlotter over. Dan moet ik wel zeggen op momenten en tijdens het browsen, want het openen van bijvoorbeeld Tweakers gaat vaak genoeg ook wel gelijk op. Zal wel samenhangen met eventuele drukte op 4g800. Ik haal thuis ondanks de goede ontvangst op 4g800 maar 10-14 Mbps. Met T-Mobile haal ik 70 Mbps. Op 4g1800 dan natuurlijk waarvan het bereik hier thuis nog niet eens top is.

Gisteren was ik in hartje Leiden bij het station (LUMC) en toen merkte ik meer vertraging tijdens browsen dan nu hier thuis. Ik praat dan over secondenwerk hoor. 4g werkte wel gewoon en ontvangst op 4g was goed indoor, maar ook daar heeft T-Mobile gewoon logischerwijs meer bandbreedte en masten beschikbaar. Ik heb geen speedtest gedaan, omdat Mijn Tele2 twijfels gaf over hoeveel MB's ik beschikbaar had op de momenten dat die pagina bereikbaar was. Gisteren scheen ik 140MB verbruikt te hebben. Vandaag staat de teller op 40 MB verbruik 8)7 En ik krijg een foutmelding als ik mijn abonnement wil wijzigen, dus ik doe nog een beetje zuinig aan met mijn 1 GB :P

Ik ga overigens met een iPhone SE op Tele2 en 7 Plus op T-Mobile op stap, dus kan direct vergelijken. Al doet de SE geen 2CA en 3CA. Maar ik had ook niet de indruk dat ik 4g2600 kon ontvangen. In het LUMC wordt het bereik al heel snel heel slecht bij zowel Tele2 als T-Mobile ;) Om uit te sluiten dat de iPhone's onderling niet tot weinig verschillen met Safari, heb ik uiteraard ook even de responsiveness op mijn eigen WiFi netwerk getest. En om ook uit te sluiten dat het niet aan websites e.d. ligt, ben ik ook meerdere keren mijn favoriete websites langsgelopen @Tdem.

Zie het als een opmerking, en niet als een klacht ofzo. En ik praat ook echt niet over grote verschillen. Ik ben nu alleen minder jaloers op Tele2 Unlimited klanten, en dat zij €5 per maand minder betalen dan ik nu doe, even aanhakende op die discussie hier laatst :) Dat ik nu nog zeker een dik jaar aan T-Mobile Unlimited vastzit, vind ik dan ook absoluut geen probleem (meer). Alleen het vastzitten aan een contract staat mij zo tegen, en dat is een dikke plus voor Tele2 waarbij dat niet hoeft.
Mooie review. Maar heb je dan moeten betalen naast je T-Mobile abo dan? Of wat? Wordt prijzig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Net nieuwe aanbiedersinstellingen op iPhone gekregen. Meer mensen? Wat is daar eigenlijk de reden van? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

alwaysleft schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:02:
[...]
Mooie review. Maar heb je dan moeten betalen naast je T-Mobile abo dan? Of wat? Wordt prijzig :P
Zonder al te veel over uit te weiden: Mijn iPhone's koop ik altijd los. Die SE heb ik vorig jaar aangeschaft om een jaar of vijf als reservetelefoon te dienen, en eventueel voor dingen als vakantie, strand of varen waarbij een grote iPhone wat ongemakkelijk kan zijn. Daarnaast heb ik twee nummers. Eentje om achter te laten bij webshops en andere bedrijven, maar ook voor (2-staps)verificatie enzo. Dat nummer had ik als PrePaid. De ander is mijn prive nummer bij T-Mobile en zit in mijn 7 Plus en heb ik eigenlijk altijd bij me.

Wat betreft mijn overgang naar Tele2: €35 cashback he ;) Dus nu heb ik gewoon Tele2 om een paar maandjes te proberen op mijn oude PrePaid nummer en om eventueel mijn iPad zo nu en dan van eigen internet te voorzien. Ik kan immers gewoon telefoontjes laten doorschakelen :) Ik dacht ik begin met 1 GB en ik ga opschalen indien het mij bevalt. Maar dat kan nu dus niet omdat ik een foutmelding krijg. Qua maandelijks lasten ga ik er nu dus nog niet op achteruit. Ik heb nog even om te beslissen of ik straks weer terug naar PrePaid ga. Dat kan gelukkig ieder moment met dat maandcontract, anders had ik het nooit gedaan.

Ik zag nu een mooie (tijdelijke) oplossing om ook over Tele2 mee te kunnen praten voor de leuk :) Dan kan ik namelijk ook mensen in mijn eigen omgeving adviseren over een eventuele overstap naar Tele2 vanwege de aantrekkelijke prijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Daar moet je heel erg mee oppassen: Tele2 testen voor een maandje...

Dat heb ik ook gedaan en voor ik het wist was ik zo enthousiast geworden dat ik wel klant wilde blijven ;)

Leuk dat je je ervaringen deelt. Wel raar dat de app het bij jou niet goed doet.

NB. Ik maar denken dat je de 20,- euro deal bij Tele2 had van 1GB met de Iphone SE.

Trouwens: check je ervaring ook eens met de Tele2 sim in je Iphone 7 voor de zekerheid. De nieuwere Iphones "hangen" ook snelker in het netwerk ook als er maar 1 band beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

ucsdcom schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:56:
Daar moet je heel erg mee oppassen: Tele2 testen voor een maandje...

Dat heb ik ook gedaan en voor ik het wist was ik zo enthousiast geworden dat ik wel klant wilde blijven ;)

Leuk dat je je ervaringen deelt. Wel raar dat de app het bij jou niet goed doet.

NB. Ik maar denken dat je de 20,- euro deal bij Tele2 had van 1GB met de Iphone SE.

Trouwens: check je ervaring ook eens met de Tele2 sim in je Iphone 7 voor de zekerheid. De nieuwere Iphones "hangen" ook snelker in het netwerk ook als er maar 1 band beschikbaar is.
Mwah zo'n vaart zal het niet lopen hoor. Ten eerste bieden ze hetzelfde product als T-Mobile als het om Unlimited gaat en waar ik al tevreden over ben, en ten tweede ga ik ook niet onnodige kosten maken ;)

Voorbeeldje over de app waar ik nu weer last van heb: Hij staat geïnstalleerd op beide telefoons. Op mijn 7 Plus kan ik wel het hamburgermenu doorlopen, maar is bij verbruikstatus alleen mijn belminuten en smsjes zichtbaar. Op mijn SE krijg ik continu de foutmelding 'O NEE, we hebben even geen contact etc', welke tab ik ook probeer. Zal niet voor niets zijn dat de app maar 1,5 ster heeft in de App Store ;)

Simmetje wisselen ga ik nog wel doen denk ik. Al merk ik nu bij mijn *ahum* samengestelde browsetest weer geen verschil, dus moet ik een ander moment (en plaats) kiezen denk ik. Een speedtest levert momenteel thuis 22 Mbps op. Dat is al stukken beter dan vanmiddag. En het is wel te verwachten dat het in mijn omgeving rustiger wordt (geen uitgaansgebieden, snelwegen en bedrijvigheid aanwezig) rond dit tijdstip. Dus ik zie voorzichtig een verband met gebruikservaring en druk op het netwerk.

Maar ik lees al heel lang mee in dit topic en ik ben niet de eerste die het opvalt dat het hier en daar een beetje hikt op het netwerk. Geen big deal verder, en eigenlijk vertel ik ook weinig nieuws denk ik wat dat betreft, maar omdat ik nu T-Mobile ernaast heb vind ik het wel leuk om die ervaring te delen.

Ik benoemde bij mijn lijstje trouwens bewust 'dingen waar ik blij van word' en 'dingen waar ik mijn twijfels bij heb' ipv plus en minpunten. Dus ik wil er geen negatieve draai aan geven, maar gewoon een bezorgdheid. Ze bieden gewoon een heel mooi product, alleen moeten ze nog wel even de handen uit de mauwen (blijven) steken. Al lukte dat de afgelopen maanden niet helemaal als ik 4gmasten.nl moet geloven.

Ik zit nog maar op dag twee, dus ik kan eigenlijk nog weinig zeggen. En toch heb ik dat gedaan :X :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Heb nu in de tele2 app een kopje datalimiet eu erbij gekregen sinds net, wel raar dat ik vandaag even in België was en geen mb's heb verbruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dutchnltweaker schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:30:
Heb nu in de tele2 app een kopje datalimiet eu erbij gekregen sinds net, wel raar dat ik vandaag even in België was en geen mb's heb verbruikt ?
Ben blij, hebben ze het wat later uitgerold ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 15:53

wouter1981

w00t

Tdem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:17:
Net nieuwe aanbiedersinstellingen op iPhone gekregen. Meer mensen? Wat is daar eigenlijk de reden van? :)
Ik kreeg het ook net.. Vraag me ook al af wat de reden is (of beter; wat er gewijzigd is).

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 12:05
Zojuist ook een Tele2 Unlimited data SO (maandelijks opzegbaar) aangevraagd via CashbackXL. Helaas is de cashback nog maar €20 bij maandelijks opzegbaar. Ook voor zakelijke klanten is de cashback gehalveerd naar €40. Helaas kon ik vanwege het overstappen van KPN het abonnement niet eerder aanvragen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:43
Tdem schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:17:
Welk aanbieder nummer hebben je nu? (Even om te vergelijken). Ik zit op 28.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RJ-NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:47:
Zojuist ook een Tele2 Unlimited data SO (maandelijks opzegbaar) aangevraagd via CashbackXL. Helaas is de cashback nog maar €20 bij maandelijks opzegbaar. Ook voor zakelijke klanten is de cashback gehalveerd naar €40. Helaas kon ik vanwege het overstappen van KPN het abonnement niet eerder aanvragen :(
Niet gekeken naar andere cashback sites voor meer korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 12:05
alwaysleft schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Niet gekeken naar andere cashback sites voor meer korting?
Nee, CashbackXL is mij tot nu toe goed bevallen. Al die andere cashback websites vertrouw ik niet zo. Zoals eerder in dit forum vermeld door iemand zijn hun voorwaarden vaak een stuk minder gunstig dan die van CashbackXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
WiseDise schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Welk aanbieder nummer hebben je nu? (Even om te vergelijken). Ik zit op 28.3.
Ook 28.3 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Precies op vakantie geweest voordat de EU bundels ingingen. 2x kort gebeld in het buitenland naar het buitenland, en een EU100 bundel geactiveerd (=2 euro). Totale kosten 4,80 (dus 2,80 naast de internetbundel). Valt me altijd weer vies tegen hoe snel dat aantikt, terecht dat we nu eens zonder kosten mogen bellen en internetten na al die jaren erbarmelijke bedragen te hebben betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Was het maar zo leuk. Die goedkope EU-bundels (EU100, EU500, EU1000) zijn vanaf vandaag verdwenen, er zijn enkel nog de veel duurdere NL-bundels overgebleven: https://www.tele2.nl/mobiel/prepaid/plus-bundels/

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 09-06-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Omdat je nu van je binnnelandse bundel gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Laatst online: 29-09 20:05
Ben ook aan 't denken om de overstap van KPN naar Tele2 te maken.

Echter heb ik nog een HTC One M7 (buiten mijn S7) die ik sporadisch gebruik, maar de website van Tele2 geeft aan dat de One niet 4G geschikt is. Naar mijn weten is hij dit toch wel? Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Exterminator schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:07:
Ben ook aan 't denken om de overstap van KPN naar Tele2 te maken.

Echter heb ik nog een HTC One M7 (buiten mijn S7) die ik sporadisch gebruik, maar de website van Tele2 geeft aan dat de One niet 4G geschikt is. Naar mijn weten is hij dit toch wel? Iemand enig idee hoe dit komt?
Hij staat gewoon op t lijstje 4G ready telefoons op hun website. Als HTC One, zonder de m7.
Hij ondersteund geen VoLTE, maar 4G werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10
@Exterminator De HTC One M7 ondersteunt, als deze bron de juiste informatie geeft, niet de door Tele2 gebruikte 4G-frequentie van 800MHz. Je kunt dus alleen 4G gebruiken op 2600 MHz. Om die reden vermeldt Tele2 dit toestel niet vermoed ik.
Het bereik van 800MHz is groter van van 2600MHz en daarnaast zijn er ook nog wat 800MHz-only 4G-masten, dus dit toestel is niet zo geschikt voor 4G@Tele2.

[ Voor 14% gewijzigd door Cranberry op 10-06-2017 10:28 . Reden: Blijkbaar foutieve gegevens over specs HTC One M7 bij androidplanet :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Cranberry schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:37:
@Exterminator De HTC One M7 ondersteunt, als deze bron de juiste informatie geeft, niet de door Tele2 gebruikte 4G-frequentie van 800MHz. Je kunt dus alleen 4G gebruiken op 2600 MHz. Om die reden vermeldt Tele2 dit toestel niet vermoed ik.
Het bereik van 800MHz is groter van van 2600MHz en daarnaast zijn er ook nog wat 800MHz-only 4G-masten, dus dit toestel is niet zo geschikt voor 4G@Tele2.
De HTC One M7 heeft wel ondersteuning voor band 20 (800 MHz), zie http://www.gsmarena.com/htc_one-5313.php.

LTE band 3(1800), 7(2600), 20(800) - EMEA

Ook Band 7, dus in principe heb je goed bereik met dit toestel. VoLTE zal idd waarschijnlijk niet werken op dit toestel.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cranberry schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 09:37:
Even hier op in gaande: mijn Oneplus One ondersteund ook de 800 MHz frequentie niet maar staat wel op het 4G ready lijstje van Tele 2. Ik wil eind juli mogelijk over naar het unlimited abbo van Tele 2 maar wil mijn toestel niet vervangen en bij Tele 2 moet je toestel 4G compatible zijn. Zolang het toestel op die 4G ready lijst van Tele 2 staat is het toch goed lijkt mij? Ook al ondersteund die niet daadwerkelijk alle frequenties, als Tele 2 hem op hun lijst zet zal het goed zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 11:51
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Even hier op in gaande: mijn Oneplus One ondersteund ook de 800 MHz frequentie niet maar staat wel op het 4G ready lijstje van Tele 2. Ik wil eind juli mogelijk over naar het unlimited abbo van Tele 2 maar wil mijn toestel niet vervangen en bij Tele 2 moet je toestel 4G compatible zijn. Zolang het toestel op die 4G ready lijst van Tele 2 staat is het toch goed lijkt mij? Ook al ondersteund die niet daadwerkelijk alle frequenties, als Tele 2 hem op hun lijst zet zal het goed zijn toch?
Ik heb zelf een Xiaomi Mi5 die ook de 800MHz band niet ondersteund. Heb het toen via Twitter gevraagd of dit geen probleem was en de klantenservice bevestigde dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
Maar zonder 800 Mhz ondersteuning zul je weinig 4G ervaring hebben. De 2600 Mhz dekt maar delen van Nederland, en vooral buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Met alleen 2600 MHz op tele2 zitten is helaas geen pretje. Constant word je op 3G gezet zodra je buiten 4G bereik bent en je word niet automatisch terug gezet naar 4G. Daarom ben ik ook geswitcht van een oneplus one naar een iPhone SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datzelfde heb ik nu ook met KPN, dus dat zal niet veranderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:40:
Omdat je nu van je binnnelandse bundel gebruik maakt?
Ik neem natuurlijk geen binnenlandse bundel als ik in het buitenland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
alwaysleft schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:58:
[...]

Ben blij, hebben ze het wat later uitgerold ;) :)
Een dag winkelen of werken in België of Duitsland geldt niet als roaming voor wie dezelfde dag weer thuiskomt. Dit geldt als normaal thuisgebruik, de provider kan geen beroep doen op antimisbruikbepalingen.

Dus misschien daarom?
Had deze statement gevonden op ad.

Bron: http://www.ad.nl/economie...-roamingregels~a3d987c76/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Dreamvoid schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 18:14:
Was het maar zo leuk. Die goedkope EU-bundels (EU100, EU500, EU1000) zijn vanaf vandaag verdwenen, er zijn enkel nog de veel duurdere NL-bundels overgebleven: https://www.tele2.nl/mobiel/prepaid/plus-bundels/
Die bundels zijn alleen voor prepaid.

De reguliere extra internetbundels gelden nu ook in de hele EU. Als je in de Mijn Tele2 app naar Shop > Bekijk internet bundels gaat zie je dat de internet bundels van 100/500/2000/4000 MB nu onder tab Nederland/Europa staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:58:
Datzelfde heb ik nu ook met KPN, dus dat zal niet veranderen. :P
Ga dan beter naar T-mobile, die heeft de beste 2600mhz dekking.

Dat je daar anno 2017 mee kan leven, btw :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:16:
[...]

Ga dan beter naar T-mobile, die heeft de beste 2600mhz dekking.

Dat je daar anno 2017 mee kan leven, btw :P
4G is mij echter geen €10 in de maand extra waard. :P (en nee, ook niet de €5 waar het op uit komt met samenkorting) Ik heb de helft van de tijd nu 4G op 2600 MHz bij kpn en mis het totaal niet op momenten dat ik het niet heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:24:
[...]

4G is mij echter geen €10 in de maand extra waard. :P (en nee, ook niet de €5 waar het op uit komt met samenkorting) Ik heb de helft van de tijd nu 4G op 2600 MHz bij kpn en mis het totaal niet op momenten dat ik het niet heb.
Niet persoonlijk maar iedereen die het wilt weten welke provider welke frequentie heeft:

Tele2 heeft 800mhz + 2600mhz, T-mobile heeft 900mhz + 1800mhz + 2100mhz, vodafone 800mhz + 1800 mhz + 2600mhz Kpn 800mhz + 1800 mhz + 2600mhz.

Wilt iemand hier informatie hebben waar er eventueel masten staan, heel simpel ga naar www.4gmasten.nl en daar kan je van elke provider de kaarten met waar en wat voor masten het zijn opvragen (bekijken).

Offtopic: mensen die vragen hebben welke band of welke frequentie deze ondersteund kijk op gsmarena, daar zie je gelijk welke telefoon bepaalde frequenties ondersteund en snap dat het makkelijk is hier te vragen maar eigen initiatief mag ook wel :+

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-06-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Niet persoonlijk maar iedereen die het wilt weten welke provider welke frequentie heeft:

Tele2 heeft 800mhz + 2600mhz, T-mobile heeft 900mhz + 1800mhz + 2100mhz, vodafone 800mhz + 1800 mhz + 2600mhz Kpn 800mhz + 1800 mhz + 2600mhz.

Wilt iemand hier informatie hebben waar er eventueel masten staan, heel simpel ga naar www.4gmasten.nl en daar kan je van elke provider de kaarten met waar en wat voor masten het zijn opvragen (bekijken).

Offtopic: mensen die vragen hebben welke band of welke frequentie deze ondersteund kijk op gsmarena, daar zie je gelijk welke telefoon bepaalde frequenties ondersteund en snap dat het makkelijk is hier te vragen maar eigen initiatief mag ook wel :+
Het ging in dit geval dan ook niet over of het zou werken of niet maar om het beleid van Tele 2 in combinatie met telefoons die niet op al hun frequenties 4G ondersteunen. ;) Dat is niet iets wat duidelijk op de website naar voren komt. Dat blijkt ook duidelijk uit het begin van deze discussie. Heeft niet zoveel te maken met geen eigen initiatief tonen maar meer met verduidelijking vragen op basis van alle informatie die gevonden is (zoals inderdaad wat mijn toestel ondersteund en wat Tele 2 over hun beleid zegt op hun website)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2017 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dreamvoid schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:22:
[...]

Ik neem natuurlijk geen binnenlandse bundel als ik in het buitenland zit.
Je hebt geen buitenlandse bundel meer nodig OMDAT je huidige (binnenlandse) bundel gebruikt. Dat weet je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maar ik kocht nooit een binnenland bundel.

Voor 8 Juni:
- 100 MB NL voor 5 euro
- 500 MB EU voor 6 euro
- 1 GB EU voor 10 euro

Na 8 Juni:
- 100 MB NL+EU voor 5 euro
- 350 MB NL+EU voor 10 euro

Hoe je het wendt of keert, da's geen verbetering voor een veelroamer die meer dan 100 MB nodig heeft.

Ik moet maar bij T-Mobile gaan kijken, al hebben die de prepaid tarieven nog niet aangepast op de nieuwe wetgeving zie ik (ze hebben het nog over aparte NL en EU bundels op de website).

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 11-06-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Volgens mij snap je het niet.

Stel je hebt nu een 4GB bundel. Dan kun je deze in Nederland gebruiken, maar ook in de EU. Er is dus geen reden om een EU bundel aan te bieden want je gebruikt je maandelijkse bundel.

Ervan uitgaand dat je maandelijks goed uitkomt met je abonnement, zul je dus geen extra kosten hebben als je naar het buitenland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Abonnementen zijn sowieso veel duurder dan dat, ik heb het over prepaid.

Tele2 was tot voor kort ook wel uniek dat EU data goedkoper was dan NL data.

[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 11-06-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:21
Tele2 is qua Prepaid sowiezo heel raar. Volgens mij zijn ze zelfs de duurste prepaid provider, voor data, van heel nederland, inclusief mvno providers meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:06
fl2001 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:09:
Tele2 is qua Prepaid sowiezo heel raar. Volgens mij zijn ze zelfs de duurste prepaid provider, voor data, van heel nederland, inclusief mvno providers meegerekend.
. Ik wou hun netwerkdekking thuis eens testen dus voordat ik een abonnement af ging sluiten eerst ff prepaid kaartje proberen.

Resultaat: Hotspot aangemaakt op mn iphone. Nintendo switch ermee verbinden. Op moment dat het naar het netwerk van nintendo verbind beltegoed op :P

Dus helaas online gameing niet kunnen testen :(. En ook heb ik inhuis 3G en geen 4G terwijl ik volgens netwerkkaart in heel groningen 4G dekking hoor te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
@Jboy1991 Prepaid van Tele2 heeft geen toegang tot het 4G-netwerk, het is nutteloos om dit als test te gebruiken. Overigens werkte online karten bij mij niet met een hotspot via Tele2-4G (NAT error).

[ Voor 27% gewijzigd door hcQd op 11-06-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
hcQd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:21:
@Jboy1991 Prepaid van Tele2 heeft geen toegang tot het 4G-netwerk, het is nutteloos om dit als test te gebruiken.
Heb het speciaal gevraagd in de winkel en zij beweerden dat het gewoon op het 4G netwerk zit....
@Jboy1991 Overigens werkte online karten bij mij niet met een hotspot via Tele2-4G (NAT error).
Serieus..... Ik had daar namelijk via simyo totaal geen last van. Daarmee kan ik gewoon online karten. En inderdaad ik wil dit eerst uittesten voordat ik een abonnement afsluit. Maar ik hoor zoveel verschillende verhalen.

[ Voor 40% gewijzigd door Jboy1991 op 11-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Dreamvoid schreef op zondag 11 juni 2017 @ 09:22:
Abonnementen zijn sowieso veel duurder dan dat, ik heb het over prepaid.

Tele2 was tot voor kort ook wel uniek dat EU data goedkoper was dan NL data.
In het verleden vond ik de Tele 2 buitenlandbundels i.c.m. Bliep ook ideaal. Daarnaast heb ik ook een aantal keer de Vodafone databundels gebruikt in het buitenland. Door de EU-regels en de concurrentie tussen Nederlandse providers prijst prepaid zich uit de markt. Ben en Tele 2 hebben een maandelijks opzegbare sim-only met 1 GB voor 10,50 of 11 euro. Als je een maand meer data nodig hebt, kost 4 GB extra bij Tele 2 bijvoorbeeld 4 euro meer. Bij deze abonnementen zitten ook 100 of 200 eenheden bel/sms inbegrepen, waarvoor je bij prepaid meestal de hoofdprijs betaalt. Zo vergeleken is prepaid duurder dan een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Probleem is dat je bij Tele 2 geen hoofdprijs betaalt, maar gewoon de jackpot. Ik vind het bijna crimineel om per MB 2,50 euro te vragen anno 2017!!

De EU regels heeft er weinig mee te maken, providers mogen daar gewoon datalimieten opzitten, afhankelijk van hoeveel je voor je bundel betaalt.

Bij provider Three in ierland heb je bv voor 20 euro per maand, onbeperkt bellen, sms en internetten. Gewoon met een normale prepaid kaartje. En 5GB aan roaming.

Ik begrijp wel dat focus op abonnementen ligt, dat is logisch, maar bij Tele2 zijn ze wel even doorgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Dreamvoid schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:59:
Ik moet maar bij T-Mobile gaan kijken, al hebben die de prepaid tarieven nog niet aangepast op de nieuwe wetgeving zie ik (ze hebben het nog over aparte NL en EU bundels op de website).
T-Mobile start op 13 juni met EU regelgeving. Dus dan zullen ze de tarieven ook bekend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik ga denk ik deze week over naar Simyo, die hebben (itt Tele2/bliep) ook Zwitserland in de bundel zitten, dan kan ik mijn peperdure Zwitserse databundel ook opzeggen en ben ik uiteindelijk beter af. Plus, 4G in het buitenland is ook leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
Dreamvoid schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:00:
Ik ga denk ik deze week over naar Simyo, die hebben (itt Tele2/bliep) ook Zwitserland in de bundel zitten, dan kan ik mijn peperdure Zwitserse databundel ook opzeggen en ben ik uiteindelijk beter af. Plus, 4G in het buitenland is ook leuk.
Tele2 heeft ook Zwitserland in de bundel hoor, net zoals KPN en Vodafone.

[ Voor 20% gewijzigd door Nickname27 op 11-06-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
fl2001 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:12:
Probleem is dat je bij Tele 2 geen hoofdprijs betaalt, maar gewoon de jackpot. Ik vind het bijna crimineel om per MB 2,50 euro te vragen anno 2017!!

De EU regels heeft er weinig mee te maken, providers mogen daar gewoon datalimieten opzitten, afhankelijk van hoeveel je voor je bundel betaalt.
Het ging hier over EU-databundels, en daar heeft de regelgeving vanuit de EU alles mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Willy84 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Er zijn ook plekken waar je wel 4g hebt maar geen 3G zoals ik afgelopen vakantie in Duitsland heb mogen ervaren. Het is natuurlijk je eigen keuze of je filmpjes etc gaat kijken. Dan weet je dat het hard gaat.
Afgelopen weekend ook in Duitsland (Eifel) dit mee gemaakt. Eigenlijk nergens 3G dekking dus alleen (E)GPRS via Tele2 terwijl Vodafone op dezelfde locaties steeds volle bak 4G had. Als ik 3G had (hooguit 2/3 streepjes) via Eplus werkte het internet ook zo goed als nooit.
Met andere woorden zo goed als geen internet kunnen gebruiken via Tele2 :F

Overigens hoop ik wel dat er snel een buitenland teller komt in de (iOS) app want als ik had kunnen internetten had ik niet geweten hoeveel ik nog 'over' had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 10:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tomba schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:11:
[...]

Overigens hoop ik wel dat er snel een buitenland teller komt in de (iOS) app want als ik had kunnen internetten had ik niet geweten hoeveel ik nog 'over' had :+
Die komt er vast aan, de Android app heeft die sinds donderdag al, Apples validatie van aanpassingen in apps duurt altijd langer dus die zal binnen afzienbare tijd ook wel beschikbaar zijn.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

The_Wireless_Guy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:33:
[...]

Die komt er vast aan, de Android app heeft die sinds donderdag al, Apples validatie van aanpassingen in apps duurt altijd langer dus die zal binnen afzienbare tijd ook wel beschikbaar zijn.
Ah goed om te weten! Voorlopig ben ik niet in buitenland maar ben wel benieuwd wat ik in België (1 dag Brussel daar wel goed werkend 3G) en Duitsland heb verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
@Jboy1991 Prepaid van Tele2 heeft geen toegang tot het 4G-netwerk, het is nutteloos om dit als test te gebruiken. Overigens werkte online karten bij mij niet met een hotspot via Tele2-4G (NAT error).
Heb inmiddels contact gehad met tele2 via chat. En volgens hun klopt het dat er Nat problemen kunnen zijn p hun vaste netwerk. Op de 4G netwerk moet dit niet mogelijk zijn aangezien die gene die mij hielp ook gewoon op de camping ermee gamed via hotspot op iphone...

Dus ik heb geen idee wat ik nu kan/moet geloven. Misschien maar een maandje uitproberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
Tomba schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:11:
[...]

Afgelopen weekend ook in Duitsland (Eifel) dit mee gemaakt. Eigenlijk nergens 3G dekking dus alleen (E)GPRS via Tele2 terwijl Vodafone op dezelfde locaties steeds volle bak 4G had. Als ik 3G had (hooguit 2/3 streepjes) via Eplus werkte het internet ook zo goed als nooit.
Met andere woorden zo goed als geen internet kunnen gebruiken via Tele2 :F

Die ervaring klopt. Providers vonden het niet rendabel om 3G uit te rollen op het Duitse platte land. om een 4G licentie te verkrijgen waren de Duitse providers in een aantal regio's verplicht verplicht om juist eerst het platte land met 4G te bedekken. Toen dat af was gingen ze met de steden aan de gang.

Deze regels zorgen er voor dat gebieden zonder goed vast internet nu met 4G thuis modems eindelijk ook fatsoenlijk thuis internet hebben. Dat is ook de reden dat 3G is overgeslagen. Als Tele2 klant heb je daar inderdaad dus last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dit begint nu in Frankrijk ook te spelen, de telco's zijn erachter gekomen dat de buitengebieden verglazen zo duur blijkt te zijn dat het zinniger is om het met extra 4G masten te doen. Het overgrote deel van de masten is nu nog 2/3/4G, maar voor nieuwe locaties hoeven ze eigenlijk 3G niet meer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
The_Wireless_Guy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 06:33:
[...]

Inmiddels staat de app update ook live voor iOS gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 09:18
Zojuist de rekening voor Unlimited ontvangen, ben akkoord gegaan met €22 per maand (3 euro introductiekorting). Is toch niet goed gegaan, morgen maar eens bellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qiUi4jS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-06 15:20
Is bij jullie bestaande abonnementen de prijs automatisch gewijzigd? Heb een abbo van 18 euro per maand 2 maanden geleden afgesloten (maandelijks opzegbaar) nu is dezelfde abbo nog maar 15 euro per maand.
Alleen is dit niet bij mij gewijzigd/verwerkt? Hebben jullie dit ook gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:56

basdej

OutSystems Consultant

Zelfde probleem, altijd een factuur gehad van 22 euro, nu dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Q6iuneZNuPCCeaqYMGZbgAp/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door basdej op 13-06-2017 23:03 ]

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

basdej schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 23:03:

[afbeelding]
Hier exact hetzelfde. Iemand al contact gehad met Tele2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft

[afbeelding]
Gewoon opbellen. Laat even weten wat ze zeggen, mijn pa zal er ook wel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Mijn factuur klopt gewoon :) betaal 10 euro minder dan de voorgaande maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

alwaysleft schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:54:
[...]

Gewoon opbellen. Laat even weten wat ze zeggen, mijn pa zal er ook wel last van hebben.
Even gebeld en was nog geen bekend probleem bij de dame die ik sprak. Ze heeft het doorgestuurd naar de financiële afdeling en het zou 10 werkdagen duren voor ik antwoord krijg.
Tevens is mij verzocht het vergoedingsformulier in te vullen op:
https://www.tele2.nl/klantenservice/vergoeding/

Lijkt dus een issue te zijn voor mensen met 8GB simonly met 3€ korting per maand...

[Update]
Vergoedingsformulier ingevuld:
Heb abo afgesloten in 2016, 24 mnd Simonly 8GB à 22€ (3€ pm intro korting). Vorige maand overgestapt op Unlimited, nu incorrecte factuur.'Introductiekorting voor 24 mnd' staat 5x op mijn factuur als kosten (totaal 14.81€) Tevens geen 3€ korting. Rekening 17.81€ te hoog. 39.81€ ipv 22€
(je mag maar 285 tekens invullen, dus niet 300!)
BEDANKT VOOR JE AANVRAAG.
We zullen telefonisch of via e-mail contact met je opnemen. Dit duurt maximaal 10 werkdagen. Van deze aanvraag ontvang je een bevestiging in je mailbox. (De bevestiging kan onverhoopt ook in je spam-folder terecht komen).
Over 2 weken weten we dus meer :P

NB op dit moment staat de rekening in de app al wel op Groen (als in; betaald), maar nog niets geincasseerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Tomba op 14-06-2017 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bartvries
Voor alle klanten die alleen unlimited eens willen ervaren, hou je mailbox in de gaten:

https://www.tele2.nl/1maandunlimited/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En het werkt nu al!! EEN GRATIS PROEFMAAND UNLIMITED

Ook al zonder mail:
Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is een SMS sturen met de tekst “Unlimited” naar 1280. Je kunt de SMS sturen tot een week na ontvangst van de e-mail. Zodra je bundel geactiveerd is, krijg je van ons een SMS. Vanaf dan kun je zonder zorgen Unlimited losgaan.

"Yesss! Je Unlimited
databundel is
geactiveerd. Je kunt
vanaf nu een maand
lang zonder extra
kosten genieten van
onbeperkt internet op
ons schandalig snelle
4G-netwerk. Dus enjoy
– en trek het internet
helemaal leeg.
Unlimited groeten,
Tele2"

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 14-06-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bartvries schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:51:
Voor alle klanten die alleen unlimited eens willen ervaren, hou je mailbox in de gaten:

https://www.tele2.nl/1maandunlimited/
En wat nou als je unlimited al hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Dan krijg je dus twee keer zo veel data deze maand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RoRoNLopTwitter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Dan krijg je dus twee keer zo veel data deze maand. :P
Haha wel jammer dat ze voor die mensen niks extra's hebben jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ja dan mogen ze mensen die unlimited hebben zeker wel unlimited + 1GB gratis geven ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Ben toch eens blij dat ze dit soort acties doen, ik zeg hulde voor Tele2 :) _/-\o_
Bij T-Mobile krijgen niet unlimited klanten maar 48 uur unlimited, dit gelijk een maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
alwaysleft schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:45:
[...]

Ben toch eens blij dat ze dit soort acties doen, ik zeg hulde voor Tele2 :) _/-\o_
Bij T-Mobile krijgen niet unlimited klanten maar 48 uur unlimited, dit gelijk een maand. :)
Zeg ook niet dat ik niet blij ben haha, maarja als je unlimited hebt heb je er hebt zoveel aan Haha, hadden ze beter de unlimited klanten een maandje gratis unlimited laten gebruiken haha. Maarja dat wordt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18
de 25e gaat mijn 10GB abo ook in, hopelijk gaat de nummertransfer een beetje vlekkeloos :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

[afbeelding]
Inmiddels van tele2 de volgende reactie gehad: :+

Hoi ,
Dit klopt inderdaad niet. We weten bij welke klanten dit speelt en je zult binnen een week een email ontvangen waarin staat uitgelegd wat we doen om de situatie recht te zetten. Excuses voor het ongemak.
Groetjes Petra

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dutchnltweaker schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Zeg ook niet dat ik niet blij ben haha, maarja als je unlimited hebt heb je er hebt zoveel aan Haha, hadden ze beter de unlimited klanten een maandje gratis unlimited laten gebruiken haha. Maarja dat wordt duur.
Jij maakt het helemaal mooi, moeten ze unlimited abo's een maandje gratis maken haha. Ze hebben een groot deel van de klanten al een 10tje minder laten betalen, en daarnaast zijn het nu betalende klanten die een maand unlimited krijgen. Dat is geen 25 euro korting, maar een paar euro (in mijn geval 4, want ik betaal 21), nogal een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

basdej schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:57:
[...]

Inmiddels van tele2 de volgende reactie gehad: :+

Hoi ,
Dit klopt inderdaad niet. We weten bij welke klanten dit speelt en je zult binnen een week een email ontvangen waarin staat uitgelegd wat we doen om de situatie recht te zetten. Excuses voor het ongemak.
Groetjes Petra
Toch de klantenservice maar even gebeld, die geven aan dat ik het beste de factuur voor nu kan betalen en een vergoeding aanvragen op www.tele2.nl/vergoeding

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
" 8GB simonly met 3€ korting per maand" wellicht niet beschikbaar als "unlimited data met 3€ korting per maand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

RoRoNLopTwitter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:42:
En het werkt nu al!! EEN GRATIS PROEFMAAND UNLIMITED

Ook al zonder mail:
Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is een SMS sturen met de tekst “Unlimited” naar 1280. Je kunt de SMS sturen tot een week na ontvangst van de e-mail. Zodra je bundel geactiveerd is, krijg je van ons een SMS. Vanaf dan kun je zonder zorgen Unlimited losgaan.

"Yesss! Je Unlimited
databundel is
geactiveerd. Je kunt
vanaf nu een maand
lang zonder extra
kosten genieten van
onbeperkt internet op
ons schandalig snelle
4G-netwerk. Dus enjoy
– en trek het internet
helemaal leeg.
Unlimited groeten,
Tele2"
Dit is wel echt heel relaxt hoor. Ik ben zo blij dat ik vorige week mijn abo ben gestart op 1 GB en zodoende dus voor nop Unlimited mag proberen. Kom deze periode echt goed van pas! En ook geen aanvullers nodig heb ik het idee. Zo hoort Unlimited te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Er is iets misgegaan met de factuur van je mobiele abonnement. We hebben een fout gemaakt in de berekening van jouw korting, waardoor er een hoger bedrag op je factuur van juni stond dan zou moeten. We vinden het heel vervelend dat dit niet goed is gegaan en gaan ervoor zorgen dat je wel het juiste bedrag betaalt.

Wat nu
Om dit recht te zetten, vind je in MijnTele2 een extra factuur waarop een negatief bedrag van € 12,24 staat. Dit is het bedrag dat in mindering wordt gebracht op je factuur van juni. Zo zorgen we ervoor dat we het juiste bedrag van je rekening halen. Dit zal wel iets later zijn dan je van ons gewend bent. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.

Helaas gaat het alleen niet om 12,24 maar om 17,81 euro 8)7

(4x3) + 2.81 + 3 = 17.81

De laatste 3 is natuurlijk de korting die bij mijn abonnement hoort

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
Mijn factuur is ook sterk. Ik krijg kennelijk 7 euro terug, terwijl ik gebruik heb gemaakt van de één maand gratis actie een tijdje terug en precies na een maand weg ben gegaan.. 8)7

Ben benieuwd of ik het ook daadwerkelijk krijg. Mocht dat zo zijn gaat er werkelijk iets goed mis bij Tele2, want dan heb ik ze die maand in totaal 45 euro gekost als ik de 38 euro cashback meereken. En dan reken ik de kostprijs van 24GB data niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tele 2 en facturen gaat toch wel vaak mis.

Op het tele2 forum zie ik soms mensen die maanden bezig zijn met incassos terwijl ze allang en breed hebben betaalt.

Begrijp echt niet dat zo een groot dat niet in orde heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Check inderdaad even of er volgende maand wel een afboeking volgt, Tele2 vergeet nog wel eens om de incasso's na correcties uit te voeren en dan krijg je opeens berichten dat je wanbetaler bent en ondanks sussende woorden sluiten ze je in die gevallen als het in de Tele2 systemen mis blijft gaan toch af.

[ Voor 17% gewijzigd door ucsdcom op 17-06-2017 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

basdej schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:06:
Er is iets misgegaan met de factuur van je mobiele abonnement. We hebben een fout gemaakt in de berekening van jouw korting, waardoor er een hoger bedrag op je factuur van juni stond dan zou moeten. We vinden het heel vervelend dat dit niet goed is gegaan en gaan ervoor zorgen dat je wel het juiste bedrag betaalt.

Wat nu
Om dit recht te zetten, vind je in MijnTele2 een extra factuur waarop een negatief bedrag van € 12,24 staat. Dit is het bedrag dat in mindering wordt gebracht op je factuur van juni. Zo zorgen we ervoor dat we het juiste bedrag van je rekening halen. Dit zal wel iets later zijn dan je van ons gewend bent. Je hoeft hier zelf niks voor te doen.

Helaas gaat het alleen niet om 12,24 maar om 17,81 euro 8)7

(4x3) + 2.81 + 3 = 17.81

De laatste 3 is natuurlijk de korting die bij mijn abonnement hoort
Hier dezelfde mail. Wat een prutsers zijn t ook eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Tomba schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 08:39:
[...]

Hier dezelfde mail. Wat een prutsers zijn t ook eigenlijk.
Ik heb na de mail de klantenservice gebeld maar daar wisten ze niet eens van het bestaan van de mail af. Bleek ook ineens dat mijn korting helemaal was weggevallen terwijl ik er nog een jaar recht op heb...

Mevrouw adviseerde om nog een keer dat Vergoedingsformulier in tevullen om het verschil tussen 12.24 en 17.81 terug te krijgen :+ dus dat gedaan en nu maar weer afwachten 8)7

Hoi.

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7