Nee 'zoveel langzamer' zou ik niet zeggen, 4g werkt gewoon prima. Maar T-Mobile komt in mijn beleving net wat vlotter over. Dan moet ik wel zeggen op momenten en tijdens het browsen, want het openen van bijvoorbeeld Tweakers gaat vaak genoeg ook wel gelijk op. Zal wel samenhangen met eventuele drukte op 4g800. Ik haal thuis ondanks de goede ontvangst op 4g800 maar 10-14 Mbps. Met T-Mobile haal ik 70 Mbps. Op 4g1800 dan natuurlijk waarvan het bereik hier thuis nog niet eens top is.
Gisteren was ik in hartje Leiden bij het station (LUMC) en toen merkte ik meer vertraging tijdens browsen dan nu hier thuis. Ik praat dan over secondenwerk hoor. 4g werkte wel gewoon en ontvangst op 4g was goed indoor, maar ook daar heeft T-Mobile gewoon logischerwijs meer bandbreedte en masten beschikbaar. Ik heb geen speedtest gedaan, omdat Mijn Tele2 twijfels gaf over hoeveel MB's ik beschikbaar had op de momenten dat die pagina bereikbaar was. Gisteren scheen ik 140MB verbruikt te hebben. Vandaag staat de teller op 40 MB verbruik

En ik krijg een foutmelding als ik mijn abonnement wil wijzigen, dus ik doe nog een beetje zuinig aan met mijn 1 GB
Ik ga overigens met een iPhone SE op Tele2 en 7 Plus op T-Mobile op stap, dus kan direct vergelijken. Al doet de SE geen 2CA en 3CA. Maar ik had ook niet de indruk dat ik 4g2600 kon ontvangen. In het LUMC wordt het bereik al heel snel heel slecht bij zowel Tele2 als T-Mobile

Om uit te sluiten dat de iPhone's onderling niet tot weinig verschillen met Safari, heb ik uiteraard ook even de responsiveness op mijn eigen WiFi netwerk getest. En om ook uit te sluiten dat het niet aan websites e.d. ligt, ben ik ook meerdere keren mijn favoriete websites langsgelopen @
Tdem.
Zie het als een opmerking, en niet als een klacht ofzo. En ik praat ook echt niet over grote verschillen. Ik ben nu alleen minder jaloers op Tele2 Unlimited klanten, en dat zij €5 per maand minder betalen dan ik nu doe, even aanhakende op die discussie hier laatst

Dat ik nu nog zeker een dik jaar aan T-Mobile Unlimited vastzit, vind ik dan ook absoluut geen probleem (meer). Alleen het vastzitten aan een contract staat mij zo tegen, en dat is een dikke plus voor Tele2 waarbij dat niet hoeft.