Die 12.24 is blijkbaar exclusief btw. Met btw komt het uit op 14.81. Zonder de korting zou het dan kloppen, maar de korting moet er ook nog af.
Ikzelf kreeg een factuur van 12EUR nog wat terwijl ik het abonnement heb van 26EUR. Blijkbaar vinden ze me lief..
bartvries schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:51:
Voor alle klanten die alleen unlimited eens willen ervaren, hou je mailbox in de gaten:
https://www.tele2.nl/1maandunlimited/
Zijn er al mensen die deze e-mail hebben ontvangen?RoRoNLopTwitter schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:42:
Je kunt de SMS sturen tot een week na ontvangst van de e-mail.
Ik ben vanaf 5 juli weer een maandje in Nederland, 't zou echt perfect uitkomen als ze mij die mail ergens in de komende twee weken sturen. Wat een warm onthaal, onbeperkt internet op m'n 8-euro-per-maand abonnementje bij Tele2
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Je kan de actie al gebruiken zonder dat je deze email binnen hebt.
Ik wil/kan 'm pas 5 juli activeren. Vandaar dat ik benieuwd ben of ze al zijn begonnen met het versturen van die e-mail.polopolo150 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:57:
Je kan de actie al gebruiken zonder dat je deze email binnen hebt.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Volgens mij is deze actie maar te activeren tot 23 juni, maar heb op dit moment even geen bron... Onbeperkt internet werkt hier wel perfect
Oost west 127.0.0.1 best
Huhh, ik was net lekker Youtube aan het kijken en ineens flikkert de dataverbinding weg.. S6 zegt vol bereik, maar geen data en een SMS wordt instant geweigerd met "Bekijk het bericht, probeer daarna opnieuw" 
Iemand anders ook problemen?

Iemand anders ook problemen?
Zojuist geprobeerd om de gratis 30dgn unlimited bundel te activeren op m'n zakelijk abonnement. Ik krijg na het sturen van het bericht 'Unlimited' naar 1280 een sms terug met de melding dat het helaas niet is gelukt om de bundel activeren.
Vermoedelijk werkt het niet op een zakelijk abonnement.
Werkt het ook niet bij een abonnement, als je alleen bel minuten hebt?Cranberry schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:43:
Zojuist geprobeerd om de gratis 30dgn unlimited bundel te activeren op m'n zakelijk abonnement. Ik krijg na het sturen van het bericht 'Unlimited' naar 1280 een sms terug met de melding dat het helaas niet is gelukt om de bundel activeren.
Lijkt me dat je wel een databundel moet hebben, de maand Unlimited in Nederland is een zg add-on bovenop een bestaande databundel. Als je geen databundel hebt kan je er ook niets bovenop zetten.Pvesh schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:05:
[...]
Werkt het ook niet bij een abonnement, als je alleen bel minuten hebt?
Antenne en masten malloot
Yup. Nu denk ik er toch over om 4 euro meer te betalen en nooit meer zorgen te maken over 4G.draak42 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:49:
Volgens mij is deze actie maar te activeren tot 23 juni, maar heb op dit moment even geen bron... Onbeperkt internet werkt hier wel perfect
Plus het was ideaal om afgelopen week Netflix te streamen via wifi hotspot naar mijn iPad aangezien Ziggo 8 uur lang een storing had.
Werkt ook niet als je al een unlimited alles abonnement hebt. "Helaas".Cranberry schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:43:
Nou, sinds vandaag hoor ik ook bij de Tele2 family hoor
een uurtje geleden heb ik m'n sim gewisseld nadat nummerbehoud z'n werk had gedaan. Daarna gelijk met de helpdesk contact op genomen, want ik zag in MijnTele2 staan dat er allerlei blokkades actief waren op mijn nummer (0900 nummers, bellen naar het buitenland). Via de chat begrepen dat dit voor nieuwe klanten is zolang ze de eerste 2 maanden nog niet hebben betaald. Oke, prima 
Maar dan... Eerst even mijn situatie uitleggen:
- Ik heb "tussen" de bekendmaking van Unlimited (maandag) en de verkrijgbaarheid van Unlimited (woensdag) een 10GB+onbeperkt bellen abo voor €25/maand aangeschaft icm een Galaxy S8 Plus bij GSMWeb (op woensdag 03:00). Duidelijk was immers dat bestaande klanten gratis konden upgraden naar het Unlimited abonnement. Wel kreeg ik met het oude abo €250 meer toestelkorting...
Ik wou graag via de site gewoon mijn abonnement aanpassen (en natuurlijk de 100 minuten + unlimited data proberen... dat zal wel niet meer kunnen
) maar het aanpassen van mijn abonnement was online tijdelijk niet mogelijk, ik moest contact opnemen met de helpdesk. So I did:
"Als jij naar unlimited wil dan ga je 4 euro per maand meer betalen en kom je op 26 euro ipv 22"
- Waarom op 26 euro? Ik heb begrepen dat anderen wel op 25 euro blijven. Wat is nu mijn prijs voor unlimited bellen en wat zou de prijs zijn voor unlimited data?
"6 euro voor onbeperkt bel/sms en 16 euro voor 10GB"
- Waarom is dat 1 euro hoger voor bestaande klanten, dan voor nieuwe klanten?
"De reden dat unlimited 26 euro wordt komt omdat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen"
- Euhm... volgens mij zit ik 24 maanden vast. Dit staat ook op MijnTele2, de einddatum van mijn contract is juni 2019. Maar als je mijn abonnement maandelijks opzegbaar kan maken voor 26 euro per maand is dat prima
"Dat klopt maar je hebt wel de optie gekozen bij je abonnement om het maandelijks te kunnen opzeggen met de afkoop van een telefoon. Daarom kost unlimited 26 euro. Als je wilt kan ik het voor je instellen"
- Dat toestel is in 1x afbetaald dus dat maakt niet uit. Dus ik kan mijn abonnement volgende maand opzeggen als ik dat zou willen? Dat de site zegt "contractduur: 24 maanden klopt dus eigenlijk niet? Stel maar in, voor 1 euro wil ik wel maandelijks opzegbaar!
"Ik heb het voor je veranderd de nieuwe bundel gaat vandaag nog in. Binnen 24 uur zijn de wijzigingen zichtbaar in mijntele2"
WTF? Ik heb nu dus eigenlijk al meer toestelkorting ontvangen dan dat de bedoeling zou zijn bij unlimited (maargoed, dit was ook voor bestaande klanten zo) maar tegelijkertijd heb ik die korting gekregen op een maandelijks opzegbaar abonnement?
Ik vind het prima
Maar dan... Eerst even mijn situatie uitleggen:
- Ik heb "tussen" de bekendmaking van Unlimited (maandag) en de verkrijgbaarheid van Unlimited (woensdag) een 10GB+onbeperkt bellen abo voor €25/maand aangeschaft icm een Galaxy S8 Plus bij GSMWeb (op woensdag 03:00). Duidelijk was immers dat bestaande klanten gratis konden upgraden naar het Unlimited abonnement. Wel kreeg ik met het oude abo €250 meer toestelkorting...
Ik wou graag via de site gewoon mijn abonnement aanpassen (en natuurlijk de 100 minuten + unlimited data proberen... dat zal wel niet meer kunnen
"Als jij naar unlimited wil dan ga je 4 euro per maand meer betalen en kom je op 26 euro ipv 22"
- Waarom op 26 euro? Ik heb begrepen dat anderen wel op 25 euro blijven. Wat is nu mijn prijs voor unlimited bellen en wat zou de prijs zijn voor unlimited data?
"6 euro voor onbeperkt bel/sms en 16 euro voor 10GB"
- Waarom is dat 1 euro hoger voor bestaande klanten, dan voor nieuwe klanten?
"De reden dat unlimited 26 euro wordt komt omdat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt gekozen"
- Euhm... volgens mij zit ik 24 maanden vast. Dit staat ook op MijnTele2, de einddatum van mijn contract is juni 2019. Maar als je mijn abonnement maandelijks opzegbaar kan maken voor 26 euro per maand is dat prima
"Dat klopt maar je hebt wel de optie gekozen bij je abonnement om het maandelijks te kunnen opzeggen met de afkoop van een telefoon. Daarom kost unlimited 26 euro. Als je wilt kan ik het voor je instellen"
- Dat toestel is in 1x afbetaald dus dat maakt niet uit. Dus ik kan mijn abonnement volgende maand opzeggen als ik dat zou willen? Dat de site zegt "contractduur: 24 maanden klopt dus eigenlijk niet? Stel maar in, voor 1 euro wil ik wel maandelijks opzegbaar!
"Ik heb het voor je veranderd de nieuwe bundel gaat vandaag nog in. Binnen 24 uur zijn de wijzigingen zichtbaar in mijntele2"
WTF? Ik heb nu dus eigenlijk al meer toestelkorting ontvangen dan dat de bedoeling zou zijn bij unlimited (maargoed, dit was ook voor bestaande klanten zo) maar tegelijkertijd heb ik die korting gekregen op een maandelijks opzegbaar abonnement?
Ik vind het prima

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als ik jou was, dan zou ik nog niet te vroeg juichen. Wat administratie betreft is Tele2 echt flink ondermaats. De klantenservice is al niet veel beter geschoold/op de hoogte, dus vaak zeggen ze maar wat. Kijk nog eens naar het contract wat je toegestuurd gekregen hebt en houd de facturen de komende tijd maar even in de gaten. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk klopt. Dan heb je een onwaarschijnlijk goede deal!
Ik vrees inderdaad wel voor dit. Op mijn contract staat inderdaad 24 maanden en in Mijn Tele2 dus ook (al is er op dit moment dus een aanpassing gaande waardoor ik het niet kan zien).ucsdcom schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:06:
Als ik jou was, dan zou ik nog niet te vroeg juichen. Wat administratie betreft is Tele2 echt flink ondermaats. De klantenservice is al niet veel beter geschoold/op de hoogte, dus vaak zeggen ze maar wat. Kijk nog eens naar het contract wat je toegestuurd gekregen hebt en houd de facturen de komende tijd maar even in de gaten. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk klopt. Dan heb je een onwaarschijnlijk goede deal!
Maargoed, op dit moment kan ik er sowieso weinig aan doen. Als een Tele2 medewerker mij per se op een maandelijks opzegbaar abonnement wil zetten

Ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden, morgen maar even kijken...
@Devian ik heb in principe wel 'getekend' (oftewel €0,01 overgemaakt) voor 24 maanden. Maar even afwachten dus
Edit: inderdaad te vroeg gejuicht. Mijn Tele2 geeft nu aan dat de wijziging is doorgevoerd, maar ik sta nog steeds op 10GB ipv unlimited
Net eventjes gebeld (net te laat eigenlijk) en de helpdeskmedewerkert snapt er ook geen reet van. Hij moest het doorspelen naar een hoger niveau maar dat kan niet na 20:00 dus morgen maar weer proberen.
Of het nou €25 voor 2 jaar vast of €26 voor maandelijks opzegbaar word, dat maakt me niks uit - ik wil gewoon unlimited data, en de voorwaarden die bij het bedrag horen
[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 19-06-2017 20:07 ]
Heeft iemand die creditfactuur al in zijn Mijn Tele2 ivm te hoge maandlast? Bij mij staat nog steeds alleen de 39,81 factuur (met een oranje icoontje?)
Zelfde verhaal, maar het duurt nog een dagje of 6 voordat ze het afschrijven dus wie weet komt het goed voor die tijdTomba schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:21:
Heeft iemand die creditfactuur al in zijn Mijn Tele2 ivm te hoge maandlast? Bij mij staat nog steeds alleen de 39,81 factuur (met een oranje icoontje?)
Hoi.
Even een heads-up:
Vond deze tweet:
Dus voor iedereen die zo lang mogelijk wilde wachten ivm vakantie o.i.d., je hebt nog maar een paar dagen om te activeren!
Edit: En tegelijk ook dit bericht:
Vond deze tweet:
Ik heb zelf nog geen mail ontvangen, maar blijkbaar kan het activeren maar t/m de 22e.Hoi Tim, je kan de unlimited bundel tot en met 22 juni 2017 activeren. Groet Jan
Dus voor iedereen die zo lang mogelijk wilde wachten ivm vakantie o.i.d., je hebt nog maar een paar dagen om te activeren!
Edit: En tegelijk ook dit bericht:
https://forum.tele2.nl/ac...bundels-65517/index1.htmlUpdate 16 juni 2017 18:44:
In de meeste gevallen is het weer mogelijk een bundel aan te vragen via 1280. Lukt het jou nog niet: er volgt dinsdag een update.
Bundels bestellen
Voor een aantal klanten zien we op dit moment een verstoring bij het aanvragen van 1000mb bij je Unlimited abonnement, bij het aanvragen van de maand gratis Unlimited en bij het aanvragen van extra internetbundels via 1280.
Omdat we graag zien dat je het internet leeg trekt doen we ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Bedankt voor je geduld.
[ Voor 47% gewijzigd door Kid_Stevie op 20-06-2017 09:15 ]
Het is gelukt, unlimited data staat aan 
Twee medewerkers hebben inmiddels persoonlijk bevestigd dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb. In Mijn Tele2 staat echter nog altijd dat ik een contract heb van 24 maanden.
Dan toch maar de eerste factuur afwachten? Staat op een Tele2-factuur tot wanneer je contract loopt, en/of je het maandelijks opzegbare of vaste contract hebt?
Twee medewerkers hebben inmiddels persoonlijk bevestigd dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb. In Mijn Tele2 staat echter nog altijd dat ik een contract heb van 24 maanden.
Dan toch maar de eerste factuur afwachten? Staat op een Tele2-factuur tot wanneer je contract loopt, en/of je het maandelijks opzegbare of vaste contract hebt?
Ben je van plan na 1 maand op te zeggen of ga je gewoon je contract uitzitten?Richh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:05:
Het is gelukt, unlimited data staat aan
(Ik heb sterk het idee dat het een puinhoop qua administratie is bij Tele2 en gezien hun race to the bottom is er voorlopig ook geen geld om dit te fixen. Toen ik in april 2016 klant werd was het niet anders, zoek maar eens op mijn username in dit topic
@Tomba ik heb in principe voor 2 jaar getekend, maar dat was vooral omdat ik er een dikke toestelkorting bij kreeg. Als die actie er niet was, had ik voor maandelijks opzegbaar gekozen voor €1 meer (oftewel €24 over 2 jaar).
Dus voorlopig ben ik hier dik tevreden mee
Met die race to the bottom zitten ze nu in hun eigen voet te schieten
in plaats van mij 2 jaar als klant vast te houden, bieden ze me nu de ruimte om eerder te vertrekken.
Daarnaast heeft de 3rd party retailer het bijbehorende toestel al een maand geleden geleverd, maar nog altijd niet in rekening gebracht.
Tele2 weet dat ik er een toestel bij heb, maar volgens de medewerkers en de site heb ik die al volledig afbetaald. Volgens mij is dit sowieso het probleem van de 3rd party retailer... maar ook dat doet me vermoeden dat het inderdaad een puinhoop is.
Nouja, zolang het administratief falen in mijn voordeel is ga ik er niet over klagen
Met die race to the bottom zitten ze nu in hun eigen voet te schieten
Daarnaast heeft de 3rd party retailer het bijbehorende toestel al een maand geleden geleverd, maar nog altijd niet in rekening gebracht.
Tele2 weet dat ik er een toestel bij heb, maar volgens de medewerkers en de site heb ik die al volledig afbetaald. Volgens mij is dit sowieso het probleem van de 3rd party retailer... maar ook dat doet me vermoeden dat het inderdaad een puinhoop is.
Nouja, zolang het administratief falen in mijn voordeel is ga ik er niet over klagen
Het is pas in je voordeel als je opzegtRichh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:54:
@Tomba ik heb in principe voor 2 jaar getekend, maar dat was vooral omdat ik er een dikke toestelkorting bij kreeg. Als die actie er niet was, had ik voor maandelijks opzegbaar gekozen voor €1 meer (oftewel €24 over 2 jaar).
Met die race to the bottom zitten ze nu in hun eigen voet te schietenin plaats van mij 2 jaar als klant vast te houden, bieden ze me nu de ruimte om eerder te vertrekken.
Hier kunnen ze verder niet meer omheen, toch?

Tele2 verwacht dus ook de afbetaling voor het toestel niet meer en de retailer bij wie ik de boel heb aangeschaft weet ook van niks.
Een gratis S8 Plus dus bij een maandelijks opzegbaar abonnement?

Tele2 verwacht dus ook de afbetaling voor het toestel niet meer en de retailer bij wie ik de boel heb aangeschaft weet ook van niks.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 20-06-2017 16:50 ]
Je zou het zeggen, maar persoonlijk geloof ik niets wat de Tele2 helpdesk me verteltRichh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:50:
Hier kunnen ze verder niet meer omheen, toch?
[afbeelding]
De enige manier om er achter te komen is opzeggen! Hou je ons op de hoogte?
Tja, maar dan ben ik mn nummer kwijt of zit ik een maand zonder Unlimited... Ik ben tevreden met mn deal. Stel dat ik toch vast zit, dan heb ik in ieder geval recht op 1 euro per maand terugTomba schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:52:
[...]
Je zou het zeggen, maar persoonlijk geloof ik niets wat de Tele2 helpdesk me vertelt
Ik houd jullie zeker op de hoogte. Ben benieuwd hoe lang het duurt tot ofwel de retailer ofwel Tele2 een toestelaanbetaling mist
....en bij opzeggen waarschuwt Tele2 je nergens voor en dan ligt er opeens een afkoopnota voor 22 maanden abonnement op de mat. Bij klagen wordt slechts verwezen naar het contract, wat dan natuurlijk net binnen en verwerkt is.Tomba schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:52:
[...]
Je zou het zeggen, maar persoonlijk geloof ik niets wat de Tele2 helpdesk me vertelt
Maar ik hoop echt voor je dat ik te cynisch ben voor wat betreft de administratieve capaciteiten van Tele2. Ik gun je deze enorme mazzel deal, dus met een beetje geluk kunnen we hier toch ontsteken in applaus als Tele2 en de shop dit zo blijven geloven.
[ Voor 20% gewijzigd door ucsdcom op 20-06-2017 18:29 ]
Over de 1 maand gratis unlimited actie, heb zojuist de mail ontvangen en daarin staat dat t aanmelden kan t/m 29 juni. En dus niet de 23e zoals de klantenservice in een tweet zei. Het enige is dat het per klant/nummer verschilt, maar dat lijkt mij sterk.
Zou mooi zijn mijn 10GB abo gaat de 25e in. :-)Kid_Stevie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:35:
Over de 1 maand gratis unlimited actie, heb zojuist de mail ontvangen en daarin staat dat t aanmelden kan t/m 29 juni. En dus niet de 23e zoals de klantenservice in een tweet zei. Het enige is dat het per klant/nummer verschilt, maar dat lijkt mij sterk.
Is er momenteel storing (in de regio Rotterdam?) Heb geen 4g momenteel.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Niet bekend. Heb je wel 3G? Als je toestel om wat voor reden naar 3G is gegaan kan ie daarop blijven hangen zolang je eendatasessie open hebt staan. Zet je data even uit, selecteer netwerk opnieuw(ik moet het soms 2 keer doen) en zet dan je data weer aan.Denizz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:31:
Is er momenteel storing (in de regio Rotterdam?) Heb geen 4g momenteel.
Excuses, bleek de factuur van mei niet te hebben betaaldThe_Wireless_Guy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:20:
[...]
Niet bekend. Heb je wel 3G? Als je toestel om wat voor reden naar 3G is gegaan kan ie daarop blijven hangen zolang je eendatasessie open hebt staan. Zet je data even uit, selecteer netwerk opnieuw(ik moet het soms 2 keer doen) en zet dan je data weer aan.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Tele2 heeft een automatsche incasso klaar gezet van 25 euro (en dus niet 39,81) bij mij. Geen 3 euro korting dus, nog even achteraan.
En de retailer (GSMWeb trouwens) had het toch fout. De incasso van m'n S8 Plus vind morgen plaats 
Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, zo weet ik in ieder geval dat het goed zit. Het maandelijks opzegbare blijft een leuke bonus so far
Ik heb trouwens zo'n verlengchecker ingevuld die me laat weten wanneer ik op mag zeggen. Om nog maar eens de uitspraak van de helpdesk te testen
Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, zo weet ik in ieder geval dat het goed zit. Het maandelijks opzegbare blijft een leuke bonus so far
Ik heb trouwens zo'n verlengchecker ingevuld die me laat weten wanneer ik op mag zeggen. Om nog maar eens de uitspraak van de helpdesk te testen
[ Voor 29% gewijzigd door Richh op 22-06-2017 13:36 ]
Heeft iemand al een Tele2 unlimited simkaart in een 4G router zitten voor thuis gebruik? Zo wat is je ervaring?
Jamesbond007uk
Je hebt een dynamisch IP adres en door het toepassen van een extra NAT laag in hun netwerk zijn die IP adressen ook niet inkomend te gebruiken. Daarnaast moet je rekening houden met 5GB per dag of gaan klooien met smsjes vanuit je router.
Maar, voor plat internet en email zou het prima moeten werken. Of zou die whitelist voor toestellen nog roet in het eten kunnen gooien? https://www.tele2.nl/shop...ice=onbeperkt&binding=24# bij "Check of je mobiel gebruikt kan worden op ons schandalig snelle 4G-netwerk."
Ik lees berichten dat als je een toestel gebruikt waarvan de IMEI mist in dit lijstje ze je blokkeren omdat ze dan T-Mobile afdrachten hebben?
Maar, voor plat internet en email zou het prima moeten werken. Of zou die whitelist voor toestellen nog roet in het eten kunnen gooien? https://www.tele2.nl/shop...ice=onbeperkt&binding=24# bij "Check of je mobiel gebruikt kan worden op ons schandalig snelle 4G-netwerk."
Ik lees berichten dat als je een toestel gebruikt waarvan de IMEI mist in dit lijstje ze je blokkeren omdat ze dan T-Mobile afdrachten hebben?
[ Voor 19% gewijzigd door bartvries op 24-06-2017 21:59 ]
Ik gebruik Chinese toestellen en geen enkel probleem. Denk niet dat ze bij Tele2 van Oukitel gehoord hebbenbartvries schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:58:
Je hebt een dynamisch IP adres en door het toepassen van een extra NAT laag in hun netwerk zijn die IP adressen ook niet inkomend te gebruiken. Daarnaast moet je rekening houden met 5GB per dag of gaan klooien met smsjes vanuit je router.
[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 25-06-2017 18:22 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Is bij jullie de snelheid ook lager met de unlimited actie of abonnement? Waar ik voorheen 90mbot haalde, haal ik nu niet meer dan 20, vaak zelf maar 5 mbit..
Bedankt voor de info. 5GB is in vele gevallen al genoegbartvries schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:58:
Jamesbond007uk
Mijn max met unlimited ligt rond de 57Mbit, stukken beter dan Vodafone waar ik met 4G maar max 20Mbit behaalde.TereZz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:06:
Is bij jullie de snelheid ook lager met de unlimited actie of abonnement? Waar ik voorheen 90mbot haalde, haal ik nu niet meer dan 20, vaak zelf maar 5 mbit..
Zojuist mijn tele2 geactiveerd met mijn nummer. Tot nu toe voelt het sneller aan dan simyo. Alleen gelijk de unlimited sms verstuurd maar helaas gelijk een sms terug dat het niet verwerkt kon worden.
Ik heb altijd al een vrij wisselende snelheid gehad, tussen de 90 en 125 mbit/s down, en tussen de 10 en 30 mbit/s upload. De laatste keer dat ik getest had was op 24 mei en toen haalde ik echter maar 60 mbit/s. Dit was volgens mij nog voor de overgang naar unlimited? Allemaal getest in Rotterdam.TereZz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:06:
Ik zit nu op mijn werk in Werkendam en haal 98 mbit/s down en 11 mbit/s omhoog, met 3/5 strepen signaal. Alles met een Galaxy S8+.
Misschien is je mast overbelast?
Hebben andere ook helemaal niets gehoord over die maand gratis Unlimited actie? Ik heb geen email of sms of wat dan ook gekregen vanuit Tele2.
nope, ik heb het hier gelezen.Tigerblood schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:38:
Hebben andere ook helemaal niets gehoord over die maand gratis Unlimited actie? Ik heb geen email of sms of wat dan ook gekregen vanuit Tele2.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Kunnen jullie online je abonnement aanpassen?
Ik krijg nu al weken in beeld dat ik moet bellen voor aanpassingen. Ligt die pagina er uit, of ligt dat aan mijn vage abonnement?
Ik krijg nu al weken in beeld dat ik moet bellen voor aanpassingen. Ligt die pagina er uit, of ligt dat aan mijn vage abonnement?
Ik haak ook even aan op deze vraag... Zelfde hierRichh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:14:
Kunnen jullie online je abonnement aanpassen?
Paar dagen een tweet gestuurd naar Tele2 kreeg dit als antwoord:Tigerblood schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:38:
Als je de email nog niet ontvangen hebt, dan krijg je deze nog. Meer informatie staat op https://t.co/PQq0ALf0MA. ^Lies
PSN: Wahyu2304_
Ik heb sinds een paar dagen het Tele2 Unlimited abonnement.
Zelf vind ik de snelheid een beetje tegenvallen, zijn hier meer mensen die hier last van hebben?
Oneplus X LTE speedtest 5,53Mbps 0.37Mbps
Zelf vind ik de snelheid een beetje tegenvallen, zijn hier meer mensen die hier last van hebben?
Ik vind het wel meevallen

Dit is wel met de actie, geen idee of ik Unlimited als abonnement neem want echt nodig heb ik het niet.

Dit is wel met de actie, geen idee of ik Unlimited als abonnement neem want echt nodig heb ik het niet.
Ligt eraan waar. Als ik thuis ben (Almelo) haal ik tussen de 80 en de 110Mbps (ligt aan het tijdstip), maar zodra ik in Apeldoorn ben haal ik tussen de 20 en 40Mbps (ook hier, ligt aan het tijdstip).valkema_wind schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:13:
Het ligt er allemaal net aan hoe druk het is, welke afstand tot de mast je hebt, of er muren/objecten tussen zitten etc.
Bij mij staat het factuur op betaald, maar er is nieteens een incasso klaargezet. Is het een goed idee om Tele2 te bellen zodat ik niet word afgesloten?

Dit behaalde ik in een rijdende auto, met het het unlimited abbo.
[ Voor 132% gewijzigd door jordi1345 op 27-06-2017 23:48 ]
Bij mij thuis in the middle of nowhere haal ik vergelijkbare snelheden, wellicht iets hoger. Toch kan ik prima een HD video streamenvalkema_wind schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:13:
In de steden haal ik vaak probleemloos 80+ mbit, regelmatig tikt hij 140+ aan

Persoonlijk vind ik het niet echt een probleem. Zolang er maar dekking is en ik kán internetten ben ik meer dan tevreden.
Ja, sowieso contact zoeken.jugger naut schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:31:
Bij mij staat het factuur op betaald, maar er is nieteens een incasso klaargezet. Is het een goed idee om Tele2 te bellen zodat ik niet word afgesloten?
Ah top!
Dan ligt het er gewoon aan dat ik vooral in buitengebieden ben (Groningen en Rotsterhaule)
Vandaag onderweg regelmatig een speedtest gedaan en daar kwam 55/12 top uit
Dan ligt het er gewoon aan dat ik vooral in buitengebieden ben (Groningen en Rotsterhaule)
Vandaag onderweg regelmatig een speedtest gedaan en daar kwam 55/12 top uit
Met betrekking tot VoLTE vraag ik me af of deze functionaliteit echt alleen maar werkt met de geschikte devices die Tele2 op de website vermeld.
Iemand die VoLTE gebruikt, waarvan de telefoon niet op deze lijst staat?
Nee dat gaat niet werken, de fabrikant moet een kleine update doen aan de firmware om VoLTE specifieke configuratie op te voeren. Zonder zo'n update heeft het toestel die configuratie niet en kan het dus geen contact opzetten met de VoLTE specifieke netwerkelementen(IMS) om VoLTE te gebruikenCranberry schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:33:
Met betrekking tot VoLTE vraag ik me af of deze functionaliteit echt alleen maar werkt met de geschikte devices die Tele2 op de website vermeld.
Mensen ervaring met Tele2 in het oosten van het land? Ik woon in omgeving Cuijk, werk in omgeving Doetinchem. Heb momenteel een KPN abonnement dat in 2015 verlopen is, maar zit de laatste maanden steeds over m'n bundellimiet van 1,5 GB. Ben een beetje huiverig om van het KPN netwerk weg te gaan, aangezien ik momenteel altijd goed bereik en internetsnelheid heb, maar de prijzen van KPN zijn behoorlijk hoger dan bij concurrenten. Is Tele2 altijd stabiel in deze omgeving?
Niet perse in die omgeving, wel ervaring in het gebied rond Zwolle. Ben nu sinds een week overgestapt op Tele2 maar ben nog niet echt te spreken over de snelheid. Bij gewoon normaal telefoongebruik merk ik het niet echt, maar met streamen bijvoorbeeld wel. Ik kom bij een speedtest niet meer boven de 30Mbps uit waar ik voorheen met KPN vaak rond of boven de 100 uitkwam. Getest in het centrum van Zwolle, maar ook in het buitengebied. Woon zelf in Groningen en heb daar eigenlijk dezelfde ervaring, Tele2 is toch een stukje langzamer, maar daar staat ook de lagere prijs tegenover natuurlijk. Het scheelt me 7,50 in de maand ten opzichte van een sim-only met 20gb aan data bij KPN maar of ik het de besparing waard vind ben ik nog niet over uit..rinuspw schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:43:
Mensen ervaring met Tele2 in het oosten van het land? Ik woon in omgeving Cuijk, werk in omgeving Doetinchem. Heb momenteel een KPN abonnement dat in 2015 verlopen is, maar zit de laatste maanden steeds over m'n bundellimiet van 1,5 GB. Ben een beetje huiverig om van het KPN netwerk weg te gaan, aangezien ik momenteel altijd goed bereik en internetsnelheid heb, maar de prijzen van KPN zijn behoorlijk hoger dan bij concurrenten. Is Tele2 altijd stabiel in deze omgeving?
Cities aren't loud, cars are loud
Thx, zoiets dacht ik al wel. Ben wel benieuwd bij wie het initiatief ligt om dit te implementeren. Tele2 heeft hier baat bij lijkt me, aangezien ik verwacht dat belminuten via het eigen netwerk worden afgehandeld, een lagere kostprijs hebben dan de minuten die men met TM moet verrekenen.The_Wireless_Guy schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:41:
[...]
Nee dat gaat niet werken, de fabrikant moet een kleine update doen aan de firmware om VoLTE specifieke configuratie op te voeren. Zonder zo'n update heeft het toestel die configuratie niet en kan het dus geen contact opzetten met de VoLTE specifieke netwerkelementen(IMS) om VoLTE te gebruiken
Als ik het bij Tele2 navraag, dan verwijst men naar de leverancier en de fabrikant (in mijn geval Wileyfox) komt niet verder dan de opmerking dat er nog geen plannen zijn om dit in de software te gaan inbouwen.
Tele2 zal kijken hoeveel toestellen er van een bepaalde fabrikant zijn en dan beslissen of men zelf actie onderneemt richting leverancier.
Toestelleveranciers zullen kijken naar kosten en evt. vragen vanuit de gebruikers.
Tele2 zal bij zoveel mogelijk fabrikanten hiervoor aanvraag doen maar het is natuurlijk wel een kostenoverweging, De fabrikant moet een beetje ontwikkeling doen en dat kost geld. Tele2 zal dat moeten betalen en dan zal er uit kosten overweging alleen gekozen worden voor toestel waar er genoeg van actief zijn in het netwerk en dat het dus genoeg oplevert.Cranberry schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:04:
[...]
Thx, zoiets dacht ik al wel. Ben wel benieuwd bij wie het initiatief ligt om dit te implementeren. Tele2 heeft hier baat bij lijkt me, aangezien ik verwacht dat belminuten via het eigen netwerk worden afgehandeld, een lagere kostprijs hebben dan de minuten die men met TM moet verrekenen.
Als ik het bij Tele2 navraag, dan verwijst men naar de leverancier en de fabrikant (in mijn geval Wileyfox) komt niet verder dan de opmerking dat er nog geen plannen zijn om dit in de software te gaan inbouwen.
Tele2 zal kijken hoeveel toestellen er van een bepaalde fabrikant zijn en dan beslissen of men zelf actie onderneemt richting leverancier.
Toestelleveranciers zullen kijken naar kosten en evt. vragen vanuit de gebruikers.
Oke, bedankt voor je antwoord, daar was ik een beetje bang voor. T-mobile wellicht dan. Daar maar eens hetzelfde vragen.FunkyBro schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:51:
[...]
Niet perse in die omgeving, wel ervaring in het gebied rond Zwolle. Ben nu sinds een week overgestapt op Tele2 maar ben nog niet echt te spreken over de snelheid. Bij gewoon normaal telefoongebruik merk ik het niet echt, maar met streamen bijvoorbeeld wel. Ik kom bij een speedtest niet meer boven de 30Mbps uit waar ik voorheen met KPN vaak rond of boven de 100 uitkwam. Getest in het centrum van Zwolle, maar ook in het buitengebied. Woon zelf in Groningen en heb daar eigenlijk dezelfde ervaring, Tele2 is toch een stukje langzamer, maar daar staat ook de lagere prijs tegenover natuurlijk. Het scheelt me 7,50 in de maand ten opzichte van een sim-only met 20gb aan data bij KPN maar of ik het de besparing waard vind ben ik nog niet over uit..
T-Mobile heeft nog van geen enkele fabrikant een VolTE telefoon life gezet. Ze geven al sinds eind vorig jaar aan dat ze ermee bezig zijn. Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig.
Een collega met een Xiaomi toestel heeft wel VoLTE op z'n TM-SIM geactiveerd. Wellicht is dat recent live gegaan.
Elders hier op GoT meldt iemand dat Tele2 VoLTE met een Xiaomi Redmi Note 4 ook werkt.
Blijkbaar zijn er dus meer VoLTE-geschikte devices voor het Tele2-netwerk dan deze provider op z'n site vermeldt.
Elders hier op GoT meldt iemand dat Tele2 VoLTE met een Xiaomi Redmi Note 4 ook werkt.
Blijkbaar zijn er dus meer VoLTE-geschikte devices voor het Tele2-netwerk dan deze provider op z'n site vermeldt.
[ Voor 56% gewijzigd door Cranberry op 28-06-2017 19:07 ]
Hier sinds vandaag ook Tele2. Tot nu toe gaat bellen prima. Internet is niet heel best thuis net aan 3mb met 4g en met 3g ruim 20 mb. Omgeving Beverwijk.
Omgeving Alkmaar was het 40mb. Allemaal niet heel dik.
Het voelt ook lang niet zo snel als bv Vodafone was.
Ik zal morgen verder testen als dit de komende maand algemeen gevoel blijft ben ik wel gauw fietsen.... Ondanks de prijs.
Omgeving Alkmaar was het 40mb. Allemaal niet heel dik.
Het voelt ook lang niet zo snel als bv Vodafone was.
Ik zal morgen verder testen als dit de komende maand algemeen gevoel blijft ben ik wel gauw fietsen.... Ondanks de prijs.
Ik heb sinds gisteren 4G Unlimited
heb een download van 5mb buiten de deur en 2.5 mb binnen.
Upload is 0.3 binnen en 8Mb buiten
Dit is regio Nieuwerker aan den IJssel
als er mensen uit deze regio komen houd hier alsjeblieft rekening mee.
Achh, als dit zo bij mij blijft dan is het 1 maand en dan ben ik klaar.....Prysm Software schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:48:
Ik heb sinds gisteren 4G Unlimited
Vanmiddag in amsterdam haalde ik ruim 75. dat leek er meer op. Nu hoef ik geen 100 mb maar voor een beetje gebruik is 20 minimaal wel noodzakelijk
Ik weet niet waar ik moet beginnen bij mijn zoektocht naar de oplossing voor mijn probleem, maar ik begin hier maar denk ik..
Ik sms eigenlijk nooit, maar een vriendin van me zit momenteel op een locatie zonder wifi en heeft geen abonnement met mb's, maar nog wel smsjes dus die smste mij een aantal keren. Iedere keer als ik een sms terug wil sturen, krijg ik 'bericht versturen mislukt' minimaal 1 keer (soms vaker) en als ik dan het bericht opnieuw verstuur, is ie binnen een seconde verstuurd..
Iemand anders ook wel eens problemen met smsen? Factuur is betaald, heb nog voldoende bel/smsjes en bereik is prima.. Ik heb jammer genoeg geen andere telefoon om het in te proberen, de telefoons in de familie hebben nog een micro-sim terwijl mijn S6 edge een nano-sim heeft..
Ik sms eigenlijk nooit, maar een vriendin van me zit momenteel op een locatie zonder wifi en heeft geen abonnement met mb's, maar nog wel smsjes dus die smste mij een aantal keren. Iedere keer als ik een sms terug wil sturen, krijg ik 'bericht versturen mislukt' minimaal 1 keer (soms vaker) en als ik dan het bericht opnieuw verstuur, is ie binnen een seconde verstuurd..
Iemand anders ook wel eens problemen met smsen? Factuur is betaald, heb nog voldoende bel/smsjes en bereik is prima.. Ik heb jammer genoeg geen andere telefoon om het in te proberen, de telefoons in de familie hebben nog een micro-sim terwijl mijn S6 edge een nano-sim heeft..
Verwijderd
Heb je de stappen al doorlopen die hier vermeld staan? https://www.tele2.nl/klan...obiel-internet-instellen/
Gebruik al anderhalve maand zonder problemen 4G en bellen, maar kennelijk door 'internet' te smsen naar 401 en die configuratie te installeren, werkt het ineens weer snel.. No idea why..
ApartiBugged schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:26:
Gebruik al anderhalve maand zonder problemen 4G en bellen, maar kennelijk door 'internet' te smsen naar 401 en die configuratie te installeren, werkt het ineens weer snel.. No idea why..
Mijn abonnement loopt nog tot april 2018. Ik heb nu onbeperkt bellen en smsen + 8gb.
Als ik inlog op Tele2 zie ik dat ik mijn bundel kan wijzigen naar alles onbeperkt voor hetzelfde bedrag in de maand. Zitten daar nog haken en ogen aan? Bijvoorbeeld, andere voorwaarden, langer eraan vast?
Als ik inlog op Tele2 zie ik dat ik mijn bundel kan wijzigen naar alles onbeperkt voor hetzelfde bedrag in de maand. Zitten daar nog haken en ogen aan? Bijvoorbeeld, andere voorwaarden, langer eraan vast?
Nee, dit kan je al een tijdje doen. Alles onbeperkt kost €25/maand.darkdesign schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:18:
Mijn abonnement loopt nog tot april 2018. Ik heb nu onbeperkt bellen en smsen + 8gb.
Jij kan dud online he abonnement aanpassen?
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 30-06-2017 00:12 ]
Heb dat zelfde met mijn 10gb abbo gedaan (maand geleden), geen haken en of ogen aan!darkdesign schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:18:
Ja online, heb het abonnement van mijn vrouw aangepast en die van mij ook. Beide van 8gb naar onbeperkt. Fijn dat ze dat aanbieden.Richh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:11:
[...]
Nee, dit kan je al een tijdje doen. Alles onbeperkt kost €25/maand.
Jij kan dud online he abonnement aanpassen?
Hoe belangrijk is 4G voor je?rinuspw schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:43:
Woon en werk zelf in de regio Doetinchem. 4G ontvangst van Tele2 is wisselend, in bebouwde gebieden zoals de meeste dorpen en in Doetinchem heeft Tele2 redelijk goed 4G bereik. In het buitengebied is het wisselvallig en schakel je regelmatig over op het 3G netwerk van T-Mobile, welke overigens prima dekking geeft. Helemaal zonder bereik heb ik hier nog niet gezeten.
Heb pas mijn (maandelijks opzegbare) abbo nog weer verlengd. Van 2GB naar 5GB voor nog steeds €15 per maand, heb niet veel te klagen
In Twente prima 4G-bereik in de grote steden. Ook in de meeste dorpen prima bereik.rinuspw schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:43:
In de Achterhoek ook prima bereik in de grotere plaatsen met snel internet (Lichtenvoorde, Winterswijk).
Daar ben ik weer hoor 

Inmiddels dus maar weer met de Tele2 helpdesk gebeld. Mijn 'binding period' is 24 terwijl er wel een vinkje staat bij 'maandelijks opzegbaar'
Sta in de wacht, ze gaan het uitzoeken... jullie horen nog van me.
Dit duurde even (toeval?) maar inmiddels heb ik antwoord: ik ben pas verlengbaar in 2019. Oftewel, ik betaal dus toch €1 teveel per maandRichh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:30:
Inmiddels dus maar weer met de Tele2 helpdesk gebeld. Mijn 'binding period' is 24 terwijl er wel een vinkje staat bij 'maandelijks opzegbaar'

Meer mensen die er last van hebben dat wanneer je op een 3g netwerk belandt, het niet automatisch terug wisselt naar 4g wanneer dat (weer) beschikbaar is?
Dat is normaal gedrag. Zolang je actief bent op 3G met bijv een data sessie kan je toestel niet terug naar 4G. Pas als je datasessie is afgesloten kan het toestel terug naar 4G. Je kan dat forceren door even je mobiele gegevens uit en daarna weer aan te zetten. Ik doe dat zelf ook als ik tijdens treinreis tussen Lelystad en Almere even terug ben gevallen op 3G. En dat is merkbaar trager op die plek.kahraman11 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:53:
Meer mensen die er last van hebben dat wanneer je op een 3g netwerk belandt, het niet automatisch terug wisselt naar 4g wanneer dat (weer) beschikbaar is?
Als je echter door een gesprek op 3G komt ga je vrijwel altijd meteen terug naar 4G na beëindigen gesprek.
In Lochem zeer sterk 4g+ signaal. Ook in de omgeving werkt het prima. Zit voor mijn werk bij Vodafone. Vodafone heeft hier bijna geen 4g dekking. 4g+ bieden ze al helemaal niet. De andere providers doen het hier ook verder prima. Allemaal 4g+.
Vraagje aan de mensen die Tasker gebruiken om automatisch extra GB bij te kopen: Heb je hierdoor in feite 0,0 downtime? Zou je nadat je alles ingesteld hebt, bijvoorbeeld, gewoon urenlang video's kunnen bekijken via de Netflix app zonder dat je onderbroken wordt?
Ik probeer te begrijpen wat de pitfalls zijn van dit hele SMS-voor-een-extra-GB-gebeuren van Tele2.
Ik probeer te begrijpen wat de pitfalls zijn van dit hele SMS-voor-een-extra-GB-gebeuren van Tele2.
Je hebt geen downtime want je stuurt een sms wanneer je de "je hebt nog 500mb over" sms ontvangt.Kroepoekoe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 00:28:
Vraagje aan de mensen die Tasker gebruiken om automatisch extra GB bij te kopen: Heb je hierdoor in feite 0,0 downtime? Zou je nadat je alles ingesteld hebt, bijvoorbeeld, gewoon urenlang video's kunnen bekijken via de Netflix app zonder dat je onderbroken wordt?
Ik heb nu Tele2 Unlimited met een maandelijkse opzegtermijn. Bevalt goed, al komt de snelheid hier in Zoetermeer niet boven de 50. Enige bron van zorgen is dat het in het buitenland wat minder werkt omdat er geen overeenkomsten zijn afgesloten voor 4G gebruik. Op het Tele2 forum staat dat vakantiegangers in Griekenland zelfs helemaal geen verbinding kunnen krijgen.
Verwijderd
Ga je in het buitenland, net als in NL buiten 4G bereik, niet over op de internationale contracten die T-Mobile heeft lopen?Ynnoz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:10:
Ik heb nu Tele2 Unlimited met een maandelijkse opzegtermijn. Bevalt goed, al komt de snelheid hier in Zoetermeer niet boven de 50. Enige bron van zorgen is dat het in het buitenland wat minder werkt omdat er geen overeenkomsten zijn afgesloten voor 4G gebruik. Op het Tele2 forum staat dat vakantiegangers in Griekenland zelfs helemaal geen verbinding kunnen krijgen.

Mijn dochter heeft T-Mobile, mijn zoon Tele2. Vorige week in Duitsland (zeg maar tussen Hengelo en Berlijn) hoorde ik veel gevloek van mijn zoontje en erg weinig van mijn dochter. En dat had iets met internetsnelheid te maken
Kortom, in het buitenland is Tele2 niet ideaal.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Nee, Tele2 Nederland heeft of eigen contracten of maakt gebruik van roamingcontracten die de moedermaatschappij in Zweden heeft. Internet werkt normaal maar alleen op 3G, je kan wel in de andere landen waar Tele2 aanwezig is wel gebruik maken van 4G op de lokale Tele2 netwerken. Dat zijn Zweden, de 3 Baltische staten Estland, Letland en Litouwen en in KroatiëVerwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:01:
[...]
Ga je in het buitenland, net als in NL buiten 4G bereik, niet over op de internationale contracten die T-Mobile heeft lopen?Ik ging er vanuit dat het zo zou werken namelijk..... Moet deze maand een nieuw contract afsluiten en zat heel erg te neigen naar het Tele 2 unlimited abbo, maar als internet in het buitenland niet/slecht werkt...... 3G kan ik prima mee leven, maar helemaal niets word ik niet heel erg blij van.
Verwijderd
PinokkioTV schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:24:
Mijn dochter heeft T-Mobile, mijn zoon Tele2. Vorige week in Duitsland (zeg maar tussen Hengelo en Berlijn) hoorde ik veel gevloek van mijn zoontje en erg weinig van mijn dochter. En dat had iets met internetsnelheid te makenKortom, in het buitenland is Tele2 niet ideaal.
3G is voldoende.The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:26:
[...]
Nee, Tele2 Nederland heeft of eigen contracten of maakt gebruik van roamingcontracten die de moedermaatschappij in Zweden heeft. Internet werkt normaal maar alleen op 3G, je kan wel in de andere landen waar Tele2 aanwezig is wel gebruik maken van 4G op de lokale Tele2 netwerken. Dat zijn Zweden, de 3 Baltische staten Estland, Letland en Litouwen en in Kroatië
Gewoon een maand uitproberen Lars. Kost je een €1 meer.Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:30:
[...]
[...]
3G is voldoende.Heb nog maar net, enkele dagen terug, geupgrade van een OPO naar een One M9, en zit nu bij KPN, dus ben gewend aan 3G.
Bedankt mannen.
Verwijderd
Ik kom echter niet elke maand in het buitenland.Ynnoz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:38:
[...]
Gewoon een maand uitproberen Lars. Kost je een €1 meer.

Iemand met een unlimited abo in den haag en of delft? Ervaringen?
[ Voor 14% gewijzigd door angelico66 op 04-07-2017 22:19 ]
Den Haag en Delft zijn zeer stedelijke gebieden met veel masten en dus dekking. Kijk maar op 4gmasten.nl
http://4gmasten.nl/dekkin...e2-update-per-1-juni-2017
http://4gmasten.nl/dekkin...e2-update-per-1-juni-2017
Verder in het "ik betaal 26 euro voor 24 maanden vast Unlimited"-verhaal dan
Nadat 3 helpdeskmedewerkers mij hebben toegezegd dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb, zei de verlengingschecker van Mobiel.nl toch dat ik er 24 maanden aan vast zit. Dus, maar weer gebeld en ja, er klopt iets niet. Ze zouden het uitzoeken en ik kon uiterlijk woensdag (aka vandaag) een reactie verwachten.
Krijg ik zonet een SMS van Tele2: "voor het beantwoorden van je vraag hebben we nog wat meer gegevens nodig, bel je ons even?". Nou prima, ik bellen... 3x doorverbonden naar andere medewerkers om vervolgens te concluderen "sorry, ik heb geen idee waarom je die SMS hebt ontvangen, we hebben namelijk geen verdere vragen en we zijn er mee bezig".
Juist
tot dusver zijn alle vooroordelen die er over de Tele2 helpdesk bestaan bevestigd
Anyhow, ze hebben de afhandeling van mijn probleem uitgesteld tot uiterlijk vrijdag. Hopelijk hebben ze het dan opgelost, anders bedraagt mijn eerste factuur straks 26 euro en moet ik het hele geld-teruggaveproces doorlopen voor €1...
Nadat 3 helpdeskmedewerkers mij hebben toegezegd dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb, zei de verlengingschecker van Mobiel.nl toch dat ik er 24 maanden aan vast zit. Dus, maar weer gebeld en ja, er klopt iets niet. Ze zouden het uitzoeken en ik kon uiterlijk woensdag (aka vandaag) een reactie verwachten.
Krijg ik zonet een SMS van Tele2: "voor het beantwoorden van je vraag hebben we nog wat meer gegevens nodig, bel je ons even?". Nou prima, ik bellen... 3x doorverbonden naar andere medewerkers om vervolgens te concluderen "sorry, ik heb geen idee waarom je die SMS hebt ontvangen, we hebben namelijk geen verdere vragen en we zijn er mee bezig".
Juist

Anyhow, ze hebben de afhandeling van mijn probleem uitgesteld tot uiterlijk vrijdag. Hopelijk hebben ze het dan opgelost, anders bedraagt mijn eerste factuur straks 26 euro en moet ik het hele geld-teruggaveproces doorlopen voor €1...
Je kan altijd nog opzeggen binnen een bepaalde tijd. En dan opnieuw afsluiten als ze je niet verder kunnen helpen?Richh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:32:
Verder in het "ik betaal 26 euro voor 24 maanden vast Unlimited"-verhaal dan![]()
Juisttot dusver zijn alle vooroordelen die er over de Tele2 helpdesk bestaan bevestigd
![]()
@dutchnltweaker die periode ben ik inmiddels net voorbij 
Daarnaast gaat het om een abonnement met toestel, waarbij ik ~€250 extra korting op het toestel heb gekregen tov wat je op dit moment voor een S8+ moet bijleggen (heb een 10GB abo afgesloten op de laatste dag dat dat kon, daar zaten namelijk nog grote toestelsubsidies op. Dat abo is zoals bij alle bestaande klanten gratis naar Unlimited omgezet).
Opzeggen betekent neem ik aan dan ook: toestel inleveren of toestelsubsidie betalen. En daar heb ik geen trek in...
Voorlopig gaat het om een eurootje, daar kan ik niet echt wakker om liggen. Het weegt sowieso niet op tegen de korting die ik op m'n toestel heb gehad. Het gaat me meer om het principe dat Tele2 dit gewoon voor me oplost. Ik kom bij KPN weg, met hun prima helpdesk, dus het is wel interessant om het verschil nu te merken.
Stiekem hoop ik dat het administratief falen van Tele2 als gevolg heeft dat ik straks maandelijks mag opzeggen in plaats van 2 jaar vast zit. Drie helpdeskmedewerkers hebben dat zelfs al tegen mij gezegd
Het zou grappig zijn als dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar eerlijk gezegd maakt het mij weinig uit wat de uitkomst gaat worden.
Daarnaast gaat het om een abonnement met toestel, waarbij ik ~€250 extra korting op het toestel heb gekregen tov wat je op dit moment voor een S8+ moet bijleggen (heb een 10GB abo afgesloten op de laatste dag dat dat kon, daar zaten namelijk nog grote toestelsubsidies op. Dat abo is zoals bij alle bestaande klanten gratis naar Unlimited omgezet).
Opzeggen betekent neem ik aan dan ook: toestel inleveren of toestelsubsidie betalen. En daar heb ik geen trek in...
Voorlopig gaat het om een eurootje, daar kan ik niet echt wakker om liggen. Het weegt sowieso niet op tegen de korting die ik op m'n toestel heb gehad. Het gaat me meer om het principe dat Tele2 dit gewoon voor me oplost. Ik kom bij KPN weg, met hun prima helpdesk, dus het is wel interessant om het verschil nu te merken.
Stiekem hoop ik dat het administratief falen van Tele2 als gevolg heeft dat ik straks maandelijks mag opzeggen in plaats van 2 jaar vast zit. Drie helpdeskmedewerkers hebben dat zelfs al tegen mij gezegd
Omgeving Den Haag, 50/50 ongeveer gemiddeld binnen.angelico66 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:09:
Iemand met een unlimited abo in den haag en of delft? Ervaringen?
Verwijderd
Volgens de Tele 2 kun je altijd in combinatie met een toestel een maandelijks opzegbaar abonnement kiezen? Dan moet je alleen wel de resterende toestelkosten in 1 keer afrekenen. Dus een maandelijks opzegbaar abbo in combinatie met een toestel kan heel goed het gevolg zijn van deze rare situatie.Richh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:49:
@dutchnltweaker die periode ben ik inmiddels net voorbij
Stiekem hoop ik dat het administratief falen van Tele2 als gevolg heeft dat ik straks maandelijks mag opzeggen in plaats van 2 jaar vast zit. Drie helpdeskmedewerkers hebben dat zelfs al tegen mij gezegdHet zou grappig zijn als dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar eerlijk gezegd maakt het mij weinig uit wat de uitkomst gaat worden.
/me gaat vanavond maar even twee abonnementen voor hemzelf en zijn zusje afsluiten. Per 30 juli / 1 augustus hopelijk over.
Edit: een Tele 2 medewerker vertelde mij zojuist, ik belde omdat ik geen contract hoefde te tekenen maar dat bleek te kloppen, dat je ook nog €1 per maand extra familie korting krijgt bij meerdere abonnementen op een adres. Leuke bijkomstigheid.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 20:32 ]
Oh? Ik kan dat op de website van Tele2 anders nergens terugvinden, maar heb hier ook twee abonnementen op hetzelfde adres en geen extra korting.Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:50:
[...]
Edit: een Tele 2 medewerker vertelde mij zojuist, ik belde omdat ik geen contract hoefde te tekenen maar dat bleek te kloppen, dat je ook nog €1 per maand extra familie korting krijgt bij meerdere abonnementen op een adres. Leuke bijkomstigheid.
Verwijderd
Kon het inderdaad ook nergens terug vinden, gozer van de klantenservice vertelde het. Bel anders de klantenservice even.VHware schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:01:
[...]
Oh? Ik kan dat op de website van Tele2 anders nergens terugvinden, maar heb hier ook twee abonnementen op hetzelfde adres en geen extra korting.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2017 15:29 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7