[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik heb net ook weer gebeld met de klantenservice. Ik heb telefonisch en per mail een bevestiging dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb! *O*

Desalniettemin toch maar eventjes weer opnieuw een verlengingschecker ingevuld of andere providers dit ook goed zien, of dat ik daar gezeik mee heb mocht ik weg willen....

De medewerker meldde trouwens hetzelfde als @Verwijderd hierboven zegt. Bij twee abonnementen op 1 adres krijg je €1 extra korting per abonnement. Dat zijn niet de bedragen waar 'de grote drie' mee adverteert, maar hey: toch een leuk bedrag per maand voor de vaste klant.

Hij vroeg daarnaast ook of ik al vast internet afnam van Tele2. Daar had ik verder geen interesse in, maar wellicht dat daar ook extra korting aan verbonden zit? Ben benieuwd waar ze mee komen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:37:
Ik heb net ook weer gebeld met de klantenservice. Ik heb telefonisch en per mail een bevestiging dat ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb! *O*

Desalniettemin toch maar eventjes weer opnieuw een verlengingschecker ingevuld of andere providers dit ook goed zien, of dat ik daar gezeik mee heb mocht ik weg willen....

De medewerker meldde trouwens hetzelfde als @Verwijderd hierboven zegt. Bij twee abonnementen op 1 adres krijg je €1 extra korting per abonnement. Dat zijn niet de bedragen waar 'de grote drie' mee adverteert, maar hey: toch een leuk bedrag per maand voor de vaste klant.

Hij vroeg daarnaast ook of ik al vast internet afnam van Tele2. Daar had ik verder geen interesse in, maar wellicht dat daar ook extra korting aan verbonden zit? Ben benieuwd waar ze mee komen.
Krijg jij die korting ook met maandelijks opzegbaar abonnementen? Ik krijg ze alleen met twee jaar vast. Mijn zusje heeft inmiddels een twee jaar vast abonnement, ze wil er ook gewoon niet meer naar om kijken de komende twee jaar dus prima, ik wil eigenlijk maandelijks opzegbaar. Daar heb ik €1 extra per maand wel voorover, maar €2 extra per maand twijfel ik over, volgens de medewerker die wij hadden was dit enkel geldig bij twee jaar vast abonnementen en niet mogelijk voor maandelijks opzegbaar abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@Verwijderd Goed dat je het zegt, het geld inderdaad enkel voor 2-jarige abonnementen, met of zonder toestel.

Ik krijg helemaal geen korting :P (althans, buiten dan dat ik 250 euro toestelsubsidie heb ontvangen bij een uiteindelijk maandelijks opzegbaar abonnement :*) maar dat staat los hiervan)

Hij sloot het gesprek af met de mededeling dat ze met deze actie bezig zijn. Als ik de boel 2 jaar vast zou zetten (dat mocht ik ook doen van 'm) én dus een familielid bij Tele2 aan zou sluiten, dan is mijn abonnement dus €2 goedkoper dan dat het nu is.
Snap wel dat je daar over twijfelt, over 2 jaar tijd voor 2 abonnementen is dat toch weer bijna 100 euro.

Echter heb ik geen familieleden om over te zetten, en vind ik het niet erg om de eerste maanden nog eventjes maandelijks opzegbaar te behouden voor die ene euro per maand. Voorlopig ben ik prima tevreden met Tele2's netwerk en de prestaties, maar laat ik zeggen dat ik nog even moet wennen aan de klantenservice :P

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 07-07-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:44:
@Verwijderd Goed dat je het zegt, het geld inderdaad enkel voor 2-jarige abonnementen, met of zonder toestel.

Ik krijg helemaal geen korting :P
Hij sloot het gesprek af met de mededeling dat ze met deze actie bezig zijn. Als ik de boel 2 jaar vast zou zetten (dat mocht ik ook doen van 'm) én dus een familielid bij Tele2 aan zou sluiten, dan is mijn abonnement dus €2 goedkoper dan dat het nu is.
Snap wel dat je daar over twijfelt, over 2 jaar tijd voor 2 abonnementen is dat toch weer bijna 100 euro.

Echter heb ik geen familieleden om over te zetten, en vind ik het niet erg om de eerste maanden nog eventjes maandelijks opzegbaar te behouden voor die ene euro per maand. Voorlopig ben ik prima tevreden met Tele2's netwerk en de prestaties, maar laat ik zeggen dat ik nog even moet wennen aan de klantenservice :P
Ah ja, dat kan inderdaad ook nog, later gewoon vast zetten als het bevalt en alsnog die €2 per maand korting krijgen. :) Bedankt voor de tip, daar had ik helemaal niet aan gedacht. :) Zal vanavond even een maandelijks opzegbaar unlimited abbo afsluiten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Ah, 1 abbo is maandelijks opzegbaar en de andere twee jaar vast... hmm maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, abonnement besteld, ga op 07-08-2017 over als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:32
Ik heb elke keer als ik gebeld heb of gebeld ben, dat mijn telefoon moeite heeft om weer een dataverbinding te krijgen. Als ik direct na het gesprek even wil appen dan werkt niks, schakelt het netwerk naar H en vervolgens 'alleen noodnummers', om vervolgens na zo'n 10/20 seconden weer 4G te hebben..

Meer mensen hier last van?

Overigens heb ik hier nooit last van gehad toen ik nog een abo bij KPN had lopen :/

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyBro op 08-07-2017 15:09 ]

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@FunkyBro welk toestel heb je?
Zelf lockte ik mijn S7 en nu S8 op het 4g netwerk, zodat je nooit netwerken hoeft te wisselen. Door VoLTE en landelijke 4g dekking is die terugval naar 3g niet nodig.

Op KPN werkte VoLTE nooit perfect waardoor dat niet kon. Dan zat ik weliswaar wel gewoon op 3g en had ik geen dropout, maar het terugschakelen naar 4g duurde soms een eeuwigheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 08-07-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Richh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:30:
Zelf lockte ik mijn S7 en nu S8 op het 4g netwerk, zodat je nooit netwerken hoeft te wisselen. Door VoLTE en landelijke 4g dekking is die terugval naar 3g niet nodig.

Op KPN werkte VoLTE nooit perfect waardoor dat niet kon. Dan zat ik weliswaar wel gewoon op 3g en had ik geen dropout, maar het terugschakelen naar 4g duurde soms een eeuwigheid...
Huawei P9, waarbij ik helaas niet voor alleen 4G kan kiezen.. Staat nu op 4G/3G/2G. Tijdens het bellen dus op een H'tje en daarna even volledig offline. Tot nu toe is het zelfs een keer tijdens een gesprek voorgekomen: verbinding ineens verbroken en 'alleen noodoproepen' in beeld. 20 seconden later kon ik weer bellen :? Aan het bereik zal het niet liggen; volledig bereik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
@FunkyBro Een Huawei P9 zou geschikt moeten zijn voor VoLTE, zodat je in principe niet terug zou moeten vallen op 2G/3G om te bellen, tenzij je buiten bereik van een 4G-mast bent.

Heb je de mogelijkheid om VoLTE in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@FunkyBro je zal inderdaad VoLTE in moeten schakelen, daarna zal je niet meer terug hoeven te vallen op 3G/Hsdpa :) zoals hier boven ook staat, moet dat inderdaad kunnen.

Met de app '4G Switcher' kan je 4G locken. Samsung kan dat ook niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
Huawei is wel geschikt, maar het lijkt dat men nog geen OTA settings heeft gestuurd of wacht op Android 7 voordat het ook daadwerkelijk gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
@Cranberry @Richh Een mogelijkheid om VoLTE in te schakelen heb ik helaas niet. De app 4G Switcher werkt niet op mijn toestel.. (en de andere apps die ik probeerde ook niet 8)7 )

@bartvries Ik draai al een tijdje Android 7.0 en heb een weekje terug een OTA update gehad van de carrier settings. Of het daar aan ligt weet ik niet omdat ik ongeveer net zo lang gebruik maak van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@FunkyBro Dat is apart... heb je wel een Nederlands toestel? Of heb je 'm gekocht in het buitenland, of bij een shop die aan grijze import doet?
Nederlandse toestellen moeten namelijk een VoLTE switch hebben en dit wordt ondersteund door Tele2 volgens deze pagina: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/

Het is sowieso een toesteldingetje denk ik.

Wat gebeurd er precies als je de app opent? Je zegt dat 'ie niet werkt, maar wat gaat er dan mis? :P
Je zou een soort ontwikkelaarsvenster moeten krijgen waar je talloze netwerkmogelijkheden kan kiezen, waaronder default optie LTE/UMTS (4G / 3G of 2G) en LTE only (4G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
@Richh Voor zover ik weet is het een Nederlands toestel, toentertijd gehaald bij Belsimpel.

Als ik de app open krijg ik dit te zien: https://imgur.com/a/xwv0d
Is dit overigens de juiste app? Ik heb een aantal andere geprobeerd met ongeveer dezelfde naam maar bij allen krijg ik zo'n soort melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@FunkyBro Belsimpel levert ook buitenlandse Samsungs uit :P kan je je firmware eens googlen om te kijken of die wel met onze regio overeenkomt?
Er is geen update beschikbaar? Ik lees ook verhalen van andere providers dat de VoLTE switch er alleen is op Android 7.0 of juist alleen op 6.0.

Alle apps openen een standaard test/debug scherm waarop je dit kan instellen. Het lijkt erop dat Huawei dat eruit heeft gesloopt.
Ik ken geen andere manieren hoe je op 4G kan locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
@Richh Mijn P9 draait een Europese rom (C432), dat lijkt goed te zitten. Ik ga nog eens wat dieper zoeken, wellicht dat er een root-optie bestaat die 4G kan locken?

Op dit moment geen updates overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ondanks dat dit toestel op de geschikte toestellen lijst van Tele2 staat is het nog steeds niet door Huawei van de juiste firmware voorzien waarmee VoLTE mogelijk wordt. Tele2 loopt hier dus enigzins vooruit op de zaken. Er staan volgens mij nog een paar meer toestellen op die nog geen VoLTE doen, alle Huawei's , de HTC U11 en mogelijk één of meerdere Sony's.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@The_Wireless_Guy nuttige toevoeging.
Jammer als je dan ('gewoon omdat het kan') een toestel van die lijst aanschaft omdat je graag VoLTE wil kunnen gebruiken en je komt er daarna achter dat VoLTE toch nog niet beschikbaar is op het betreffende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cranberry schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:43:
@The_Wireless_Guy nuttige toevoeging.
Jammer als je dan ('gewoon omdat het kan') een toestel van die lijst aanschaft omdat je graag VoLTE wil kunnen gebruiken en je komt er daarna achter dat VoLTE toch nog niet beschikbaar is op het betreffende apparaat.
Heb je helemaal gelijk in. Maar hier schuurt waarschijnlijk marketing die de lijst op de website zet en netwerk die de techniek klaar moeten maken(Tele2 en Huawei). Huawei heeft waarschijnlijk een streefdatum afgegeven en marketing hanteert dat als ingangsdatum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

Mensen ervaring met Tele2 in het oosten van het land?
Ik ben bijzonder tevreden met Tele2 eigenlijk. Zelfs rond de dorpen hier (woon in Wierden, werk in Enter) is goed 4G bereik. Nu ben ik geen enorme grootverbruiker maar ontvangst is me nog nergens echt negatief opgevallen. Heel anders dan een jaar of 2 terug toen ik nog best wat gaten kon aanwijzen.

Van het weekend trouwens een lekkere ontvangst (bij bloemendaal aan zee) :9 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eB1IguG5M0KqKskJJIXZiwt1/full.png

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

Zijn er ook mensen die kunnen aangeven hoe het bereik in Friesland, Groningen en Drenthe is?

Zijn er verder ook gebruiks die tetheren met Tele2?

 Karma

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
@GerritGekke in Drenthe, omgeving Hoogeveen is het opzich prima. In het buitengebied moet je het doen met ~10 mbit, maargoed dat hebben andere providers ook hier. In Hoogeveen zelf zou ik gemiddeld zeggen 30-60 mbit, met soms pieken naar 150 mbit.

Ik tether regelmatig in de trein tussen Hoogeveen en Almere, zonder problemen. Er zit een blind spot in de tunnel bij Kampen (maar da's logisch) en tussen Almere en Lelystad is er een punt waar het nét verbinding weet te houden... maar al met al ben ik tevreden. Ik kwam bij KPN vandaan en ik heb eerlijk gezegd nog geen noemenswaardige verschillen op kunnen merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGekke schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:06:
Zijn er ook mensen die kunnen aangeven hoe het bereik in Friesland, Groningen en Drenthe is?

Kan begin augustus wat gaat zeggen over Friesland. :) Ga 07-08 over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 14:34
Kan iemand mijn vertellen hoe het bereik in omg ede , Veenendaal is?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Ik heb middels mijn sim binnen. Maar bij mij is het bedroevend. 5 a 6 mb, upload 0.54? Ik heb een nieuwe S8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:45
GerritGekke schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:06:

Meer dan prima bereik hier in Friesland, ook kleinere dorpjes. Ook Groningen heb ik goede ervaringen. Drenthe heb ik weinig ervaringen mee, ben vooral echt in Emmen geweest recentelijk - wat wel gewoon goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@Nick25, ik kom regelmatig in Ede en iets minder vaak in Veenendaal. 'k Heb nooit problemen gehad met het 4G-bereik in deze plaatsen.
Wel moet ik de kanttekening plaatsen dat ik in genoemde plaatsen vaak in de auto of op de fiets zit of soms door de winkelstraat loop, waarbij ik niet continu met m'n telefoon bezig ben (alhoewel, als ik over de winkelstraat loop..... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Richh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:30:

Ik heb ook een S8, hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
angelico66 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:32:
[...]

Ik heb ook een S8, hoe heb je dat gedaan?
VoLTE in de settings aan zetten en dan met deze app 'LTE Only' pakken
Google Play: 4G LTE Switch

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ik kan die Volte niet vinden in de settings. Ik heb wel bellen onder 4 G, die staat aan. Als ik die app start moet ik dan nog wat doen?

[ Voor 51% gewijzigd door angelico66 op 15-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
angelico66 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:41:
Ik kan die Volte niet vinden in de settings
Instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > bellen via 4G.

Als die optie niet hebt, moet je even je CSC checken of je een Nederlands toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Never mind

[ Voor 86% gewijzigd door angelico66 op 15-07-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@angelico66 wat is precies je doel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 14:34
Cranberry schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:41:
@Nick25, ik kom regelmatig in Ede en iets minder vaak in Veenendaal. 'k Heb nooit problemen gehad met het 4G-bereik in deze plaatsen.
Wel moet ik de kanttekening plaatsen dat ik in genoemde plaatsen vaak in de auto of op de fiets zit of soms door de winkelstraat loop, waarbij ik niet continu met m'n telefoon bezig ben (alhoewel, als ik over de winkelstraat loop..... ;) )
Duidelijk! Ik woon daar vandaar geen slechte verhalen dus ;) ?

Nog meer mensen :p ?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Wel een leuk stukje gelezen in het Tele2 forum. Daar stond te lezen dat Tele2 tussen 0:00 uur en 7:00 uur 's-nachts de 4G+ uitschakeld "om energie te besparen". Dat scheelt een slok op een borrel wat betreft de snelheid van je verbinding.

Leuk leesvoer: https://forum.tele2.nl/mo...ad-snelheidsverlies-66003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03
Dus in de nacht kun je niets met je Chinese smartphone op Tele2 4G? :+

Verder zie ik trouwens geen probleem als de snelheid op zich nog vrij hoog blijft. Op de allerdruktste plekken (stedelijke uitgaansgebieden e.d.) gok ik ook dat ze het wel aan laten staan trouwens toch?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:48:

Verder zie ik trouwens geen probleem als de snelheid op zich nog vrij hoog blijft. Op de allerdruktste plekken (stedelijke uitgaansgebieden e.d.) gok ik ook dat ze het wel aan laten staan trouwens toch?
2600Mhz wordt uitgeschakeld, 800Mhz blijft beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Ynnoz op 17-07-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:51
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:48:

Viel me laatst al dat hij na midden nacht geen 4g meer heeft mijn Xiaomi Mi 5. Ik dacht dus dat het misschien zou liggen aan het reset van de dagelijkste 5GB bundel of iets dergelijks. Blijkt het dus een besparings 'feature' te zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ynnoz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:02:
[...]

2600Mhz wordt uitgeschakeld, 800Mhz blijft beschikbaar.
Die Chinese toestellen hebben dus wel 2600, niet 800, vandaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:32
Het ligt genuanceerder.

De 2600mhz band word inderdaad in energysave stand gezet in de nacht, maar zodra er capaciteit nodig is word deze vanzelf weer ingeschakeld.

1 mobiele telefoon is echter niet voldoende om dit te triggeren.

Klimaat/milieu is inderdaad de voornaamste reden om dit te doen. Het energieverbruik is echt hoog, terwijl dit snachts niet nodig is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:30
Devian schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:06:
Klimaat/milieu is inderdaad de voornaamste reden om dit te doen.
Echt waar? Ik zou eerder denken dat het met de kosten te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
ASW1 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:51:
[...]

Bijna ieder bedrijf in NL is wel bezig met Co2 reductie of richting klimaatneutraal werken.

Dit zijn daar gewoon stappen in. Het gaat om meer dan 2.000.000 kwh/jr aan stroom wat snachts verbruikt word op een netwerk dat, op dat moment, vrijwel idle is. Omdat Tele2 met een dekkingslaag en capaciteitslaag werkt word die laatste in powersaving gezet, tot een bepaalde usage threshold bereikt word waarop er weer bijgeschakeld word snachts. Overdag gebeurt dit verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Danny.G schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Meer dan prima bereik hier in Friesland, ook kleinere dorpjes. Ook Groningen heb ik goede ervaringen. Drenthe heb ik weinig ervaringen mee, ben vooral echt in Emmen geweest recentelijk - wat wel gewoon goed was.
Dat is goed om te horen. Kan je ook iets zeggen over de snelheid in de regio?

 Karma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:45
GerritGekke schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:02:
[...]

Dat is goed om te horen. Kan je ook iets zeggen over de snelheid in de regio?
Daar durf ik je helaas even geen antwoord op te geven.. Mocht ik in de buurt zijn, dan zal ik het je laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

ASW1 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:51:
[...]

Natuurlijk "best of both worlds" :+

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GerritGekke schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Natuurlijk "best of both worlds" :+
Dat is ook het doel van het beprijzen van energie verbruik. Zodat niet iedereen nodeloos hun lampen laat aanstaan overdag of hun zendmasten 's nachts.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Nu betalen consumenten in Nederland de hoofdprijs per kWh en grootverbruikers slechts een fractie daarvan.

Hoewel ik het niet zelf gecontroleerd heb lees ik dat in Amerika het precies andersom is. Daar betalen consumenten minder per kWh dan het bedrijfsleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Devian schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:06:
Het ligt genuanceerder.

De 2600mhz band word inderdaad in energysave stand gezet in de nacht, maar zodra er capaciteit nodig is word deze vanzelf weer ingeschakeld.

1 mobiele telefoon is echter niet voldoende om dit te triggeren.

Klimaat/milieu is inderdaad de voornaamste reden om dit te doen. Het energieverbruik is echt hoog, terwijl dit snachts niet nodig is.
Het zou Tele2 sieren als men dit zou melden op hun webpagina. Dan kan een ieder beslissen of dit belangrijk is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Ynnoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 03:59:
[...]

Het zou Tele2 sieren als men dit zou melden op hun webpagina. Dan kan een ieder beslissen of dit belangrijk is of niet.
Dit dus.

Men adverteert nu met 'trek het internet helemaal leeg' en 'snelheden tot 225 mbit'. Dat eerste impliceert toch echt dat ze je het maximale willen bieden, zonder belemmeringen. En die snelheid kan dus alleen tussen een gegeven tijdstip behaald worden.

Pas dat even aan en ik ben weer een tevreden klant, zolang er genoeg capaciteit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ondanks dat ik opzich tevreden ben met Tele 2 (Als ik 4G heb werkt het als een malle, het unlimited is heerlijk rustgevend en uiteraard de strakke prijs) denk ik dat ik als mijn contract afloopt ik toch weer verder ga kijken;
  • Sinds ze vol inzetten op 4G werkt 3G echt waardeloos, veel trager dan het was en soms helemaal geen data. De fallback T-Mobile is voor mijn gevoel enorm gedowngrade tov een maand eerder
  • Op alles wat maar naar een evenement ruikt (PSV kampioenschap, festivals, concerten, Nijmeegse Vierdaagse, etc) 0,0 data,alleen met een beetje geluk kunnen bellen en SMSen
  • Internet in buitenland alleen 3G, wat er specifiek in buitengebieden in Duitsland voor zorgt dat je gewoon geen internet hebt (want alleen 2G en 4G beschikbaar)
  • De enorme bende qua administratie (weken erover gedaan om me uberhaupt aan te kunnen melden, maar ook het niet kloppen van de rekeningen. Heb nog altijd niets gehoord van de 3 euro die ze me vorige maand teveel gerekend hebben ondanks de belofte dat ze binnen 10 werkdagen zouden reageren)
Hebben mensen hier dezelfde ervaring of heb ik gewoon pech? heb een iPhone 6S overigens.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
Je kan het ook vanuit een groenlinks perspectief zien: Doordat een provider 2CA of 3CA dag en nacht uitzend, terwijl feitelijk de boefte s'nachts minder is dan overdag verspil je absoluut energie. Door een dynamisch proces (geheten Self Organised Networks) toe te passen is de milieubelasting echt minder. Lees bij Tele2 2700 sites met 3 x 2600 Mhz zender (Bron 4gmasten.nl).
Stel dat 90% uitgaat s'nachts = 2430 sites x 3 zender/site = 7300 zenders minder aan x stel 500 Watt? = 3650KW x 7 uur = 25.550 KW per nacht. Of denk ik nu te positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Hoe is het met Tele2? is het snel met 4g+ ? met 3.9 g bij vodafone is het niet uit te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:39
Schakelen andere providers ook bepaalde frequenties uit op bepaalde tijden of doet alleen Tele2 dit?

Dit had Tele2 zelf al eerder zelf moeten openbaar maken, nu is het een gebruiker die uitgebreide testen heeft gedaan en moet Tele2 wel met een officieel bericht naar buiten komen. Beetje sneaky toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:28:
Schakelen andere providers ook bepaalde frequenties uit op bepaalde tijden of doet alleen Tele2 dit?

Dit had Tele2 zelf al eerder zelf moeten openbaar maken, nu is het een gebruiker die uitgebreide testen heeft gedaan en moet Tele2 wel met een officieel bericht naar buiten komen. Beetje sneaky toch wel.
Ja vodafone doet dat volgensmiij ook hoor Maar daar gaat het meer als het niet druk is schakelen we het uit dus niet perse met tijden volgensmij

[ Voor 10% gewijzigd door AMD and INTEL op 18-07-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bartvries schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:08:
Stel dat 90% uitgaat s'nachts = 2430 sites x 3 zender/site = 7300 zenders minder aan x stel 500 Watt? = 3650KW x 7 uur = 25.550 KW per nacht. Of denk ik nu te positief?
Een idle zender zal toch een heel stuk minder verbruiken dan een niet idle zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Devian schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:01:
Overdag gebeurt dit verder niet.
Waarom gebeurd dit overdag niet als het toch automatisch op basis van capaciteitsvraag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Een idle zender zal toch een heel stuk minder verbruiken dan een niet idle zender?
Nee, dat valt best mee...een zender met weinig gebruikers erop, vs een zender met veel gebruikers erop geeft ongeveer een 70% tot 100% verschil in vermogensverbruik.

Met powersaving, zoals dat snachts gebeurt, kan de zender terug tot 5-10% van het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Nee, dat valt best mee...een zender met weinig gebruikers erop, vs een zender met veel gebruikers erop geeft ongeveer een 70% tot 100% verschil in vermogensverbruik.
Waarom is dat verschil zo klein? Is het protocol zo inefficient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Bedenk eens hoeveel servers er aan zullen staan op een site, die kunnen toch niet even hibernaten als ze niet worden gebruikt? ;) Ook wordt er continu een signaal uitgezonden op die frequentie zodat andere apparaten ermee kunnen verbinden.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:12:
Bedenk eens hoeveel servers er aan zullen staan op een site, die kunnen toch niet even hibernaten als ze niet worden gebruikt? ;)
Idle servers verbruiken heel veel minder energie dan servers onder 100% belasting.. foute analogie?
Ook wordt er continu een signaal uitgezonden op die frequentie zodat andere apparaten ermee kunnen verbinden.
Dat is zonde ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:56:
[...]

De zender moet natuurlijk wel altijd "zichtbaar" blijven voor de mobieltjes...als het uitzendvermogen helemaal zou wegvallen dan zien de mobieltjes het netwerk ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuim
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 11:00

Schuim

Sup?

Werkt de autoreply nou nog een beetje lekker met tele2?
Zit er over te denken om het op de camping te gaan gebruiken voor mijn laptop.

AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Devian schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Met powersaving, zoals dat snachts gebeurt, kan de zender terug tot 5-10% van het vermogen.
Is de cel wel nog bereikbaar op 2600 MHz of helemaal niet meer? Lijkt me anders niet superefficiënt, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

En hebben de temperatuurwisselingen geen gevolg voor de levensduur van de apparatuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:28:
Alleen Tele2. Om het verhaal toch positief te houden: zij geven echt om het milieu O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Ynnoz op 18-07-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ynnoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Alleen Tele2. Om het verhaal toch positief te houden: zij geven echt om het milieu O-)
Vodafone ook hoor maar daar werkt het anders..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:00
AMD and INTEL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:10:
Hoe is het met Tele2? is het snel met 4g+ ? met 3.9 g bij vodafone is het niet uit te houden..
Ligt er een beetje aan waar je precies bent. In Veldhoven haal ik regelmatig 150Mbs (volgens fast.com), maar op sommige plekken in Tilburg bijvoorbeeld maar 30.

Naar mijn idee mag Tele2 nog wel even door blijven bouwen.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
pimsaint schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 00:36:
[...]

Ligt er een beetje aan waar je precies bent. In Veldhoven haal ik regelmatig 150Mbs (volgens fast.com), maar op sommige plekken in Tilburg bijvoorbeeld maar 30.

Naar mijn idee mag Tele2 nog wel even door blijven bouwen.
Wow dat is aardig snel!

Vodafone haal ik niet vaak hoger dan 14 mb/S vaak nog lager...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 10:22
Voor de geïnteresseerde, Tele2 heeft in 6 weken tijd bijna 70.000 Unlimited abonnementen verkocht.

Bron:

http://www.tele2.com/Docu...622836.pdf?epslanguage=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MrTGT schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:27:
Voor de geïnteresseerde, Tele2 heeft in 6 weken tijd bijna 70.000 Unlimited abonnementen verkocht.

Bron:

http://www.tele2.com/Docu...622836.pdf?epslanguage=en
45% meer omzet in EUR in NL in 1 kwartaal - niet slecht inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Richh schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:44:
[...]
Men adverteert nu met 'trek het internet helemaal leeg' en 'snelheden tot 225 mbit'.
Daar voldoen ze toch ook nog steeds aan? Ook in de nacht haal je dus een snelheid tot 225 mbit en kun je lekker doorgaan met het internet leegtrekken, alleen iets langzamer.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Sandyman538 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Daar voldoen ze toch ook nog steeds aan? Ook in de nacht haal je dus een snelheid tot 225 mbit en kun je lekker doorgaan met het internet leegtrekken, alleen iets langzamer.
Het is onmogelijk om de 'tot'-snelheid te halen middernacht. Daar is de 2600mhz band voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het is maar waar je je druk om maakt. Bij drukte gaat de frequentie vanzelf weer aan, en overdag haal je ook niet zomaar de 225 Mbps tenzij je de enige op die sector van de mast bent met perfecte condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Richh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Het is onmogelijk om de 'tot'-snelheid te halen middernacht. Daar is de 2600mhz band voor nodig.
Met die 'tot' wordt een maximum aangeduid, niet iets wat ze garanderen wat je als snelheid haalt, daarom klopt de zin gewoon.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Richh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Bij mij in het dorp staat 2600 mhz van tele2 nog aan snachts hoor. Dus Tot klopt wel hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Waarom zit iedereen zo te zeiken over anecdotale gemeten snelheden? Je hebt één speedtest gedaan op één tijdstip op één plek. Lekker representatief. Net alsof je het verschil merkt tussen 20 Mbps of 150 Mbps down als je Whatsapp, email, Twitter of zelfs YouTube gebruikt. Alles gelijk of boven de snelheid van het gemiddelde wi-fi punt is toch prima?

Sowieso zijn pingtijden veel belangrijker. Op 3G kon je ook wel eens rappe snelheden halen maar de respons was fucking dramatisch waardoor het nog zo traag als stront leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Ping is s'nachts ook zonder 2600 Mhz prima. Het aantal gebruikers na 12 uur us toch echt lager dan overdag, en niet iedereen heeft overdag dekking van 2600 Mhz. Dat stopt na een paar KM rondom een mast. Enorm opgeblazen inderdaad. De energiebesapring lijkt me significant. Hoef ik weer minder LED lampen te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tigerblood schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:29:
Waarom zit iedereen zo te zeiken over anecdotale gemeten snelheden? Je hebt één speedtest gedaan op één tijdstip op één plek. Lekker representatief. Net alsof je het verschil merkt tussen 20 Mbps of 150 Mbps down als je Whatsapp, email, Twitter of zelfs YouTube gebruikt. Alles gelijk of boven de snelheid van het gemiddelde wi-fi punt is toch prima?

Sowieso zijn pingtijden veel belangrijker. Op 3G kon je ook wel eens rappe snelheden halen maar de respons was fucking dramatisch waardoor het nog zo traag als stront leek.
Omdat de Telcos zelf ons hebben wijsgemaakt dat sneller beter is.
Ken zat mensen die de snelste ziggo hebben om op de iPad over een traag WiFI een krant te lezen. Een HD stream van Netflix draait prima op een 8 mbit xdsl lijntje maar tjsa, iedereen moet aan het snel internet. Bandbreedte is een begrip waar maar weinig mee kunnen rekenen.
De upload van mijn Tele2 is zelfs 's nachts nog beter dan die van mijn ADSL dus als ik iets groots (video oid) moet uploaden zet ik even de thetering aan ;)

Maar het is hun eigen schuld dus :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
Snap ook niet waar mensen zich druk om maken met betrekking tot de snelheden... zijn wel belangrijkere dingen dan dat.

Als tele2 opeens dagenlang geen goed bereik levert (dus geen dienst) oke snap ik wel dat daar ophef over ontstaat.

Vind het alleen niet netjes met betrekking tot de communicatie over dit onderwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:59
Ik krijg morgen een SIM binnen met een Unlimited abonnement erbij. oOo Eens testen hoe Tele2 mij bevalt, zit op sommige plekken namelijk net op de rand van wel/geen 4G (op de dekkingskaart).

Tot mijn verbazing las ik vandaag in een reactie op de frontpage dat je bij Tele2 in het buitenland dus alleen op 3G of lage kwaliteit netwerken kan roamen? Hoe bevalt dit bij jullie? Heb een tijdje een Three simkaart gehad waarmee je in bepaalde landen kon roamen, dit was ook op 3G maar ook nog eens gethrottled, dus enorm traag.

Vind het bijna misleidend dat dit nergens op de website wordt vermeldt behalve op deze klantenservice pagina. Zeker ook omdat Tele2 op hun buitenland pagina praat over 'Roamen zoals je thuis gewend bent'. Ik vind het op z'n minst niet zo netjes dat ze dit hier ook niet aangeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvries
Dat is dus geen geheim.. Staat zelfs op de frontpage bij Tweakers. Er zijn wel reports dat tweakers 4G konden gebruiken in de andere Tele2 landen met een eigen 4G netwerk. Het blijft schipperen tussen de laagste prijs en de hoogste kwaliteit. Je kunt het niet alle twee hebben. Bij Tmob betaal je per maand 10 euro meer en heb je wel een paar 4G netwerken in de EU, dus pick your battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:36
bartvries schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:45:
Dat is dus geen geheim.. Staat zelfs op de frontpage bij Tweakers. Er zijn wel reports dat tweakers 4G konden gebruiken in de andere Tele2 landen met een eigen 4G netwerk. Het blijft schipperen tussen de laagste prijs en de hoogste kwaliteit. Je kunt het niet alle twee hebben. Bij Tmob betaal je per maand 10 euro meer en heb je wel een paar 4G netwerken in de EU, dus pick your battle.
Hier in Rusland (waar ook tele2 is) 3g het hoogste (dus geen 4g roaming).

Update : zie net dat tele2 Rusland niet meer in handen van tele2 is maar van de Russische vtb bank en rostelecom. Misschien is dat ook de reden.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 19-07-2017 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:48

kraats

Ik rol

Ik zit nu in Zweden en heb daar best goed verbinding. M'n telefoon versprong steeds van SIM en viel daarmee terug naar edge (moest ik handmatig met de Tele2 SIM app weer terug zetten naar binnenland), maar na een herstart heb ik meestal 4G of H. M'n tablet staat bijna constant op 4G. En dat is allemaal in the middle of nowhere op de camping.
In Duitsland en Denemarken op weg hierheen was de snelheid wel belabberd.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Yay! Veel plezier vandaag ermee :).

Op vakantie geweest in de bergen waar geen bereik was. Op de terugweg had ik 3G en dat werkte in Frankrijk en België prima. Alleen in Parijs viel het bereik een aantal keer weg. Maar weet niet of dat specifiek aan Tele2 ligt.

Ik merk in ieder geval dat 3G geen belemmering voor me vormde. Kan er ook mee te maken hebben dat ik op vakantie niet uitgebreid ga zitten streamen ;-). Als je eerst géén bereik hebt, dan ben je al blij met één bolletje 3G :p. Gewoon surfen en mailen/appen ging prima :9~

Opvallender was dat mijn iPhone bij terugkomst in Nederland moeite had met het 4G-netwerk van Tele2 te verbinden. Dat lukte pas na een half uur.
Fuwor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:43:
Ik krijg morgen een SIM binnen met een Unlimited abonnement erbij. oOo Eens testen hoe Tele2 mij bevalt, zit op sommige plekken namelijk net op de rand van wel/geen 4G (op de dekkingskaart).

Tot mijn verbazing las ik vandaag in een reactie op de frontpage dat je bij Tele2 in het buitenland dus alleen op 3G of lage kwaliteit netwerken kan roamen? Hoe bevalt dit bij jullie? Heb een tijdje een Three simkaart gehad waarmee je in bepaalde landen kon roamen, dit was ook op 3G maar ook nog eens gethrottled, dus enorm traag.

Vind het bijna misleidend dat dit nergens op de website wordt vermeldt behalve op deze klantenservice pagina. Zeker ook omdat Tele2 op hun buitenland pagina praat over 'Roamen zoals je thuis gewend bent'. Ik vind het op z'n minst niet zo netjes dat ze dit hier ook niet aangeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Tdem op 20-07-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Tdem schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:13:
Op vakantie geweest in de bergen waar geen bereik was. Op de terugweg had ik 3G en dat werkte in Frankrijk en België prima. Alleen in Parijs viel het bereik een aantal keer weg. Maar weet niet of dat specifiek aan Tele2 ligt.
[...]
Dat merk is dus ook in het buitenland tegenover andere sim-kaarten in het verleden; met Tele2 heb ik in de auto heel vaak geen verbinding. Alsof ie bij het verlaten van iedere zendmast weer opnieuw gaat kijken met welke roamingspartner ie nu weer eens zal gaan verbinden. Dat leidt tot heel veel "zwarte gaten" onderweg, heel irritant.

Zodra ik op één plek blijf is internet in het buitenland overigens gewoon stabiel. En een beetje traag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

pimsaint schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Dat merk is dus ook in het buitenland tegenover andere sim-kaarten in het verleden; met Tele2 heb ik in de auto heel vaak geen verbinding. Alsof ie bij het verlaten van iedere zendmast weer opnieuw gaat kijken met welke roamingspartner ie nu weer eens zal gaan verbinden. Dat leidt tot heel veel "zwarte gaten" onderweg, heel irritant.

Zodra ik op één plek blijf is internet in het buitenland overigens gewoon stabiel. En een beetje traag ;)
Dat heb ik nog nooit gehad.....bij mij blijft ie netjes verbonden. Wat bij Tele2 wel eens kan gebeuren is dat de dual-imsi oplossing raar doet in een toestel met een niet Nederlandse firmware. De officiële NL firmware kan er goed mee omgaan maar als je een toestel hebt dat die niet heeft kan ie raar gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Iemand enig idee als optie 2 sims met tele2?
Net zoals bij vodafone multi sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AMD and INTEL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:38:
Zelf naar gevraagd, was volgens de klantenservice helaas niet mogelijk. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:59
AMD and INTEL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:38:
Nope, kan niet (tenzij je een zakelijke klant bent)!
*Het is niet mogelijk om meerdere simkaarten bij ons te bestellen of gebruik te maken van meerdere simkaarten tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Dat heb ik nog nooit gehad.....bij mij blijft ie netjes verbonden. Wat bij Tele2 wel eens kan gebeuren is dat de dual-imsi oplossing raar doet in een toestel met een niet Nederlandse firmware. De officiële NL firmware kan er goed mee omgaan maar als je een toestel hebt dat die niet heeft kan ie raar gaan reageren.
Geen idee wat dual-imsi inhoudt maar je slaat de spijker op z'n kop; ik heb dit ervaren met mijn 'oude' telefoon (Nexus 6P, gekocht in Korea) en 'nieuwe' telefoon (S8, import vanuit Hongkong volgens mij) die dus blijkbaar geen van beide Nederlandse firmware draaien. Jammer dat dit effect heeft op roaming. Niets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Fuwor schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Nope, kan niet (tenzij je een zakelijke klant bent)!

[...]
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Hmm geen idee hoe ik dan zou moeten doen... miss een abbo 1 prepaid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

pimsaint schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Geen idee wat dual-imsi inhoudt maar je slaat de spijker op z'n kop; ik heb dit ervaren met mijn 'oude' telefoon (Nexus 6P, gekocht in Korea) en 'nieuwe' telefoon (S8, import vanuit Hongkong volgens mij) die dus blijkbaar geen van beide Nederlandse firmware draaien. Jammer dat dit effect heeft op roaming. Niets aan te doen?
Dual imsi betekend dat er 2 IMSI's op de simkaart zitten.De simkaart heeft 2 identiteiten, een Nederlandse en een Zweedse. Spelen met de simtoolkit kan helpen. Je hebt een app Tele2 menu(soms heet ie ook SimToolkit) daarmee kan je de wisselen van identiteit. In EU kan het helpen op de Handmatig In Nederland te zetten(ook als je in het buitenland bent). Werkt dat niet dan zet je 'm op Handmatig In het buitenland. Terug in Nederland altijd weer op automatisch zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:22:
[...]
Je hebt een app Tele2 menu(soms heet ie ook SimToolkit) daarmee kan je de wisselen van identiteit.
Inderdaad, gevonden als SimToolkit op mijn S8. Gaan we binnenkort maar eens proberen als we de grens weer overgaan. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ik heb nu 5 dagen gekeken bij tele2, ze geven mij band 7 na 12 uur snachts.. ik zou er echt graag naartoe willen sinds vodafone echt slecht hier is.. );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AMD and INTEL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:05:
Ik heb nu 5 dagen gekeken bij tele2, ze geven mij band 7 na 12 uur snachts.. ik zou er echt graag naartoe willen sinds vodafone echt slecht hier is.. );
Bereik en snelheid dus in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
alwaysleft schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Bereik en snelheid dus in orde?
Ik kan niks zeggen over de snelheid, maar zal wel snel zijn. ( band 7 is veel beter dan 20 )
( ik verbind gwn met tele2 maar kan niet echt wat doen )

Maar bereik met band 7 is 2 streepjes wat voor mij prima is ( vdf 4 ) van de 5 ( bij 4g is 1 streepje vaak nog snel zat )

[ Voor 27% gewijzigd door AMD and INTEL op 22-07-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AMD and INTEL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik kan niks zeggen over de snelheid, maar zal wel snel zijn. ( band 7 is veel beter dan 20 )
( ik verbind gwn met tele2 maar kan niet echt wat doen )

Maar bereik met band 7 is 2 streepjes wat voor mij prima is ( vdf 4 ) van de 5 ( bij 4g is 1 streepje vaak nog snel zat )
Ok, je test gewoon met je VF kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
alwaysleft schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Ok, je test gewoon met je VF kaart?
Ja idd, kan jij ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ja idd kan jij ook doen om dekking te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Alleen mogelijk voor zakelijke klanten
Pagina: 1 ... 38 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7