[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.146 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoeveel kost zo'n multi sim bij Tele2 zakelijk eigenlijk? Kan het zo 123 niet vinden.

Als je op ene sim verbinding maakt dan verbreekt de verbinding van andere sim en andersom neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57
AMD and INTEL schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik kan niks zeggen over de snelheid, maar zal wel snel zijn. ( band 7 is veel beter dan 20 )
( ik verbind gwn met tele2 maar kan niet echt wat doen )

Maar bereik met band 7 is 2 streepjes wat voor mij prima is ( vdf 4 ) van de 5 ( bij 4g is 1 streepje vaak nog snel zat )
Wat bedoel je precies met "echt slecht" bij Vodafone dan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:39:
[...]

Wat bedoel je precies met "echt slecht" bij Vodafone dan?
4g 800mhz only is no go in 2017

Daarnaast te veel storingen en kan ik soms niet bellen met vol bereik!

En 3g is nog sneller...

[ Voor 4% gewijzigd door AMD and INTEL op 24-07-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

xileS schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:30:
Hoeveel kost zo'n multi sim bij Tele2 zakelijk eigenlijk? Kan het zo 123 niet vinden.

Als je op ene sim verbinding maakt dan verbreekt de verbinding van andere sim en andersom neem ik aan.
Het is geen multi sim maar een duo sim. Een oplossing die je nooit tegelijkertijd mag gebruiken, het kan wel maar dat zet je wel je bereikbaarheid op het spel. Het zijn 2 identieke simkaarten en het netwerk onthoudt welke combinatie van SIM en IMEI zich het laatst heeft aangemeld en dat is dan de sim die bereikbaar is. Gesprekken zullen dan niet meer op de andere sim worden aangeboden totdat die zich weer aanmeldt. Als je op een alleen wil bellen/gebeld worden en op andere data in een mobiele router wil gebruiken loop je risico gesprekken te missen omdat de mobiele router meestal continu online is en dus zich het laatste heeft aangemeld en dus de inkomende gesprekken krijgt aangeboden en er niets mee kan doen omdat een mobiele router dat helemaal niet kan.

Een duo sim is bedoeld voor gebruik in bij "vaste" installaties in een auto waarbij je bereikbaar wil zijn op 1 nummer. Stap je in je auto dan moet je je losse toestel uitzetten en dan kan je je "vaste" toestel in de auto aanzetten. je bent dan bereikbaar op de installatie in de auto. Bij verlaten auto gaat die weer uit en zet je je losse toestel weer aan en dan ben je daar bereikbaar.

Tele2 heeft geem Multi-sim. Voorzover ik weet zijn er geen kosten aan een duo-sim verbonden maar ik kan me vergissen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@The_Wireless_Guy Ik heb een Tele2 zakelijk maandelijks opzegbaar abo op het moment puur voor het onbeperkt internet. Tel nr zelf wordt amper gebruikt en is de bereikbaarheid voorlopig dus helemaal niet belangrijk. Als er geen extra kosten voor een 2e sim zijn, dan is het voor nu misschien wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
xileS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:44:
@The_Wireless_Guy Ik heb een Tele2 zakelijk maandelijks opzegbaar abo op het moment puur voor het onbeperkt internet. Tel nr zelf wordt amper gebruikt en is de bereikbaarheid voorlopig dus helemaal niet belangrijk. Als er geen extra kosten voor een 2e sim zijn, dan is het voor nu misschien wel interessant.
Hoe bevalt je de snelheid van het mobiele internet verder bij Tele2 en de dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Mwah. Is afhankelijk van de belasting :P

Ja, de snelheid is wat lager, maar met 1 miljoen Tele2 klanten is het vaak prima werkbaar. Ga je de 4 miljoen van de andere providers op het netwerk plakken, dan gaat het te druk worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Richh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Mwah. Is afhankelijk van de belasting :P

Ja, de snelheid is wat lager, maar met 1 miljoen Tele2 klanten is het vaak prima werkbaar. Ga je de 4 miljoen van de andere providers op het netwerk plakken, dan gaat het te druk worden.
Had het over vodafone :P
Ik zou graag naar tele2 gaan hoor... kan niks met vodafone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
AMD and INTEL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:15:
[...]

Had het over vodafone :P
Ik zou graag naar tele2 gaan hoor... kan niks met vodafone...
Ik ken het probleem. Zelfs KPN heeft op drukke plekken soms moeite om het vol te houden.

Vergeet echter niet dat Tele2 ook geen landelijke 4G2600 dekking heeft. 4G800 is prima omdat er simpelweg minder Tele2 klanten zijn. Mocht Tele2 zo hard blijven doorgroeien (wat het doel is van Tele2) dan is het een kwestie van tijd tot Tele2 ook capaciteitsproblemen krijgt (al moet er dan nog wel heel wat gebeuren hoor, maar hypothetisch).
En als er dan genoeg bij Voda weggaan is het daar weer rustiger :P

T-Mobile heeft als enige een landelijk dekkend netwerk op 1800mhz, en daarmee dus (veruit) de hoogste capaciteit van alle netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
@alwaysleft Ik heb de simkaart zelf (nog) niet dagelijks in gebruik genomen, maar de ene paar keer dat ik de snelheid getest heb was de snelheid (volgens mij ongeveer 10-20 MB down) gewoon prima voor mobiel gebruik. In mijn eigen huis is de bereik met Vodafone altijd nog beter. Heb met alle andere providers amper mobiel bereik binnen.

Heb de simkaart in een oude android telefoon gedaan voor iemand anders, die af en toe aan gaat om te tetheren. Als voor een tijdelijke vervangen voor een vaste internet aansluiting, aangezien die vaak niet maandelijks opzegbaar zijn en dit voor nu makkelijker, sneller en goedkoper geregeld was. En de snelheid voldoet volgens mij prima voor de doeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Richh schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Ik ken het probleem. Zelfs KPN heeft op drukke plekken soms moeite om het vol te houden.

Vergeet echter niet dat Tele2 ook geen landelijke 4G2600 dekking heeft. 4G800 is prima omdat er simpelweg minder Tele2 klanten zijn. Mocht Tele2 zo hard blijven doorgroeien (wat het doel is van Tele2) dan is het een kwestie van tijd tot Tele2 ook capaciteitsproblemen krijgt (al moet er dan nog wel heel wat gebeuren hoor, maar hypothetisch).
En als er dan genoeg bij Voda weggaan is het daar weer rustiger :P

T-Mobile heeft als enige een landelijk dekkend netwerk op 1800mhz, en daarmee dus (veruit) de hoogste capaciteit van alle netwerken.
Druk? Gewoon in een dorp met 10.000 inwoners...
Alleen vodafone heeft geen 4g+ en toch is het duurder dan Kpn.. ):

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:05

netblade

Sunrise

AMD and INTEL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Druk? Gewoon in een dorp met 10.000 inwoners...
Alleen vodafone heeft geen 4g+ en toch is het duurder dan Kpn.. ):
Mijn persoonlijke mening, Vodafone teert gigantisch op hun naamsbekendheid van vroeger. Kwalitatief zijn ze totaal niet bijzonder. De uitrol strategie van 4g is hier een duidelijk voorbeeld van. Het komt op mij echt over alsof ze maar wat doen. LTE-A wordt inconsequent uitgerold, de klantenservice is al lang niet meer van het niveau wat het vroeger was. En boven alles zijn ze gigantisch duur in verhouding met de rest.
Vooral nieuwe locaties nog steeds met enkel LTE800 uitrollen is gewoonweg dom in mijn optiek, zeker als het in stedelijk gebied is. Het is geen zeldzaamheid dat UMTS vaak sneller is dan LTE800 bij Vodafone.

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 25-07-2017 09:39 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Duur en log. Vooral gericht op winstmaximalisatie voor de aandeelhouders. Ziggo en Vodafone passen wat dat betreft uitstekend bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
netblade schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:38:
[...]

Mijn persoonlijke mening, Vodafone teert gigantisch op hun naamsbekendheid van vroeger. Kwalitatief zijn ze totaal niet bijzonder. De uitrol strategie van 4g is hier een duidelijk voorbeeld van. Het komt op mij echt over alsof ze maar wat doen. LTE-A wordt inconsequent uitgerold, de klantenservice is al lang niet meer van het niveau wat het vroeger was. En boven alles zijn ze gigantisch duur in verhouding met de rest.
Vooral nieuwe locaties nog steeds met enkel LTE800 uitrollen is gewoonweg dom in mijn optiek, zeker als het in stedelijk gebied is. Het is geen zeldzaamheid dat UMTS vaak sneller is dan LTE800 bij Vodafone.
Eens, UMTS met meer bandbreedte dan LTE zie je ook bij Vodafone.(3561AH bijv.). Maar toch heb ik nog nooit meegemaakt dat ik op LTE moeite had met het bekijken/downloaden van content daar waar KPN'ers in mijn omgeving dat wel hadden.

Dus inderdaad, de snelheden zijn lager, maar congestie heb ik nooit last van met Vodafone bij gebruik op m'n mobiel. Heb wel het idee dat ze het snel spotten als het de verkeerde kant op gaat en het dan fixen voordat het een probleem is, daar waar dat bij KPN net wat langer duurde. Bij T-Mobile schijnt 3G intussen dan weer tergend traag te worden (vooral voor Tele2'ers), dus alle netwerken hebben wel wat...

Dus je kunt zeggen wat je wilt, maar behalve die paar white spots in 4G-dekking (Maartensdijk!) doen ze dat gewoon wel goed. Als je het netwerk vooral wil gebruiken voor 4Gspot + laptop dan zou ik trouwens wel direct T-Mobile aanraden en niet Vodafone. Voor voice vind ik Vodafone nu superprettig icm VoLTE + HD voice bij KPN+Voda-gesprekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ben ook naar Tele2 overstapt, afkomstig van Vodafone en vanmiddag het sim-kaartje binnen gekregen. Wat een verademing! Bereik is nu tot nu toe overal beter. Puntje is natuurlijk wel dat ik eerst Vodafone 3G (900MHz 2100MHz) had en Tele2 natuurlijk 4G is (800MHz). Dus of Vodafone 4G mij ook een veel beter bereik had kunnen geven weet ik niet, maar ik ga er wel van uit. Als ik Tele2 3G forceer, en dus feitelijk op het T-mobile 3G netwerk zit, dan krijg ik vergelijkbare resultaten als met Vodafone 3G.

Anyway, dat bereik: oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uGmUhCCLh7lZhMEL7xWOcnCW/full.jpg

Heb momenteel bij Tele2 een 100min/sms + 5GB abbo met maandelijks opzeggen voor €15 p/m en ga het eerst even rustig een maandje uittesten. Als het goed bevalt is neem ik denk ik ook lekker Unlimited, alhoewel ik zeer waarschijnlijk meer dan genoeg heb aan 5GB of 10GB is het gewoon heerlijk om je dan niet meer druk te hoeven maken of je over je bundel gaat en dit soort prijsvechters wil ik gewoon 100% steunen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04

swv

Mick1990 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:24:
Ben ook naar Tele2 overstapt, afkomstig van Vodafone en vanmiddag het sim-kaartje binnen gekregen. Wat een verademing! Bereik is nu tot nu toe overal beter. Puntje is natuurlijk wel dat ik eerst Vodafone 3G (900MHz) had en Tele2 natuurlijk 4G is (800MHz). Dus of Vodafone 4G mij ook een veel beter bereik had kunnen geven weet ik niet, maar ik ga er wel van uit. Als ik Tele2 3G forceer, en dus feitelijk op het T-mobile 3G netwerk zit, dan krijg ik vergelijkbare resultaten als met Vodafone 3G.

Anyway, dat bereik: oOo

[afbeelding]

Heb momenteel bij Tele2 een 100min/sms + 5GB abbo met maandelijks opzeggen voor €15 p/m en ga het eerst even rustig een maandje uittesten. Als het goed bevalt is neem ik denk ik ook lekker Unlimited, alhoewel ik zeer waarschijnlijk meer dan genoeg heb aan 5GB of 10GB is het gewoon heerlijk om je dan niet meer druk te hoeven maken of je over je bundel gaat en dit soort prijsvechters wil ik gewoon 100% steunen.
Fijn dat je wat betreft bereik goed zit bij Tele2. Dat is immers het belangrijkste. Mensen kijken vaak naar prijs en toestel, maar verdiepen zich dan niet in bereik en dergelijke. En als ze dat wel doen, dan krijg je in de winkel nooit een eerlijk antwoord. Nou heb je bij Tele2 zowel een goede prijs als (bijna) goede dekking en maandelijks opzegbaar/aanpasbaar abonnement. Laat ik zeggen dat ik het soms jammer vind dat ik nog aan T-Mobile Unlimited vastzit. Anders had ik nu zeker voor een tijdje een Tele2 Unlimited maand sim only genomen. Helaas is de door mijzelf ingelaste proefperiode bij Tele2 voorbij en gaat vanwege kostenoverwegingen mijn Tele2 abo weer over op prepaid. Twee Unlimited abo's is even té :P Toch kijk ik tevreden terug. Ik heb bijvoorbeeld in juni rond de 65GB verbruikt omdat ik mij kon aanmelden voor een maandje gratis unlimited (zonder 1GB aanvullers dus echt onbeperkt). Ging echt goed en hoewel de snelheid van het netwerk soms te wensen overliet (9 Mb/s was bij mij eerder regel dan uitzondering.), was dat bij gewoon gebruik niet te merken. Dus aanhakende op de discussie over energiebesparing: als je als gebruiker geen hinder ondervind en 4g in de beleving (dus niet op basis van getallen in een speedtest) snel aanvoelt, is er wat mij betreft geen probleem. Ik bedenk mij dan wat voor een stroomrekening T-Mobile wel niet moet hebben 8)7 Al vind ik wel dat ik bij T-Mobile waar voor mijn geld krijg. Zichtbare verbeteringen aan het netwerk betaal ik graag een beetje extra voor.

Ik moet jou nog wel even corrigeren. Vodafone gebruikt alleen 3g op 2100MHz. Daarom ervaar je zo'n groot verschil met de dekking op 4g. Had je echter een nieuw Vodafone abo genomen, dan had je ook 4g op 800 MHz gehad, en dus ook een betere dekking ervaren bij Vodafone zoals je zelf al denkt, net als bij Tele2. Sterker nog; Tele2 loopt nog altijd iets achter op de andere providers. Puur kijkende naar het aantal mastlocaties. Maar de vraag is of je daar tegenwoordig nog wat van gaat merken. Je kunt net de pech of geluk hebben ver weg of dichtbij een mast te wonen. Slechtere landelijke dekking is dan ook bijna geen argument meer. En anders heb je inderdaad nog het goede 3g netwerk van T-Mobile achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Deze maand opnieuw geen 3 euro korting. Op mijn vorige 'Vergoedings aanvraag' die binnen 10 werkdagen beantwoord zou worden heb ik nooit meer iets gehoord. Andere mensen hier wel?

Ik heb akkoord gegeven op 22 euro per maand, niet 25...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Tip: klaag op het eigen Tele2 forum (forum.tele2.nl), daar wordt actief meegelezen door klantenservice medewerkers die vervolgens dan een paar pogingen voor je zullen gaan doen om het op te lossen. Over 2 tot 3 maanden zit er dan vast wel vooruitgang in. (sorry, Tele2 is administratief echt een drama)

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 26-07-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
(Er was toch een topic voor het 4G netwerk van Tele2? Excuses als ik toch in de verkeerde topic post)

Net was ik in Rhoon en blijkbaar is dat echt een dead spot voor providers. Zowel T-Mobile (3G), Tele2 als Vodafone had geen bereik. Met KPN wel.

Is voor het eerst in mijn half jaar dat ik helemaal geen bereik had met Tele2. Blijft me verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

polopolo150 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 01:59:
(Er was toch een topic voor het 4G netwerk van Tele2? Excuses als ik toch in de verkeerde topic post)

Net was ik in Rhoon en blijkbaar is dat echt een dead spot voor providers. Zowel T-Mobile (3G), Tele2 als Vodafone had geen bereik. Met KPN wel.

Is voor het eerst in mijn half jaar dat ik helemaal geen bereik had met Tele2. Blijft me verbazen.
Dat lijkt me vreemd, alle operators hebben een mast in Rhoon.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2nvuogk.png
KPN zit op haar locatie op 26,8 m, Vodafone op 19,9m, T-Mobile delen een locatie en zitten op zo'n 18,6m. Waar in Rhoon was je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:01:
[...]

[afbeelding]
KPN zit op haar locatie op 26,8 m, Vodafone op 19,9m, T-Mobile delen een locatie en zitten op zo'n 18,6m. Waar in Rhoon was je dan ?
Wanneer komt er een update ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

AMD and INTEL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:05:
[...]

Wanneer komt er een update ? :)
Ik heb 'm binnengehaald en verwerkt maar ben door drukte nog niet toegekomen aan het produceren van de nieuw kaarten. Misschien vandaag maar ik kan niets beloven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Ik heb 'm binnengehaald en verwerkt maar ben door drukte nog niet toegekomen aan het produceren van de nieuw kaarten. Misschien vandaag maar ik kan niets beloven :-)
Oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 09:46
Ik merk anders toch dat het Tele2 netwerk vol komt te zitten. Veel vertragingen en lage snelheid en op diverse locaties tijdens de spitsuren. Ook blijft de upload ver achter op wat ik voorheen bij KPN had. Waar dat bij KPN vaak synchroon was, heb ik bij tele2 eerst enkele seconden ', waarna ik vaak maar ongeveer 1mbits kan uploaden.
Tele2 voor live streaming is dus niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TereZz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:22:
Ik merk anders toch dat het Tele2 netwerk vol komt te zitten. Veel vertragingen en lage snelheid en op diverse locaties tijdens de spitsuren. Ook blijft de upload ver achter op wat ik voorheen bij KPN had. Waar dat bij KPN vaak synchroon was, heb ik bij tele2 eerst enkele seconden ', waarna ik vaak maar ongeveer 1mbits kan uploaden.
Tele2 voor live streaming is dus niet meer te doen.
Ai, dat klinkt minder ;) Welke omgeving heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 09:46
Veenendaal, Arnhem sowieso. Kom overal in Nederland, en doe soms een testje. Soms zie ik wonderbaarlijke snelheden, soms wel tegen de 100 up en down. Maar dat is denk ik 1 op de 15x zo op een random locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:01:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij zat ik helemaal in het oosten van Rhoon. Dit was trouwens ook in een huis.

Buiten had ik een streepje bereik op mijn iPhone SE met tele2 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

polopolo150 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Volgens mij zat ik helemaal in het oosten van Rhoon. Dit was trouwens ook in een huis.

Buiten had ik een streepje bereik op mijn iPhone SE met tele2 4G.
Dat moet dan beetje in noordoosten zijn geweest daar zie ik een whitespotje. Maar dat zou wel beter dan 1 bolletje bereik zijn. Die locatie wordt vanuit mast in Rhoon en locatie vanaf A15 bereikt met ongeveer zelfde signaalsterkte. Exacte locatie(postcode ) zou mooier zijn. Nu blijft het een gokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
kraats schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:34:
Ik zit nu in Zweden en heb daar best goed verbinding. M'n telefoon versprong steeds van SIM en viel daarmee terug naar edge (moest ik handmatig met de Tele2 SIM app weer terug zetten naar binnenland), maar na een herstart heb ik meestal 4G of H. M'n tablet staat bijna constant op 4G. En dat is allemaal in the middle of nowhere op de camping.
In Duitsland en Denemarken op weg hierheen was de snelheid wel belabberd.
Ik deel dezelfde ervaringen. Tele2 volle bak 4g+ zelfs in de rimboe. Duitsland blijft matig netwerk. Dat land loopt veel achter in mobiel bereik (en wegenonderhoud). Ben benieuwd hoe het verder naar het noorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Willy84 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:24:
[...]

Ik deel dezelfde ervaringen. Tele2 volle bak 4g+ zelfs in de rimboe. Duitsland blijft matig netwerk. Dat land loopt veel achter in mobiel bereik (en wegenonderhoud). Ben benieuwd hoe het verder naar het noorden is.
Volle bak 4g+ in Nederland ben ik met je eens maar in welke landen nog meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
Zweden kan ik uit eigen ervaring melden. Baltische staten en Kroatië ook volgens een mede tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Willy84 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:44:
Zweden kan ik uit eigen ervaring melden. Baltische staten en Kroatië ook volgens een mede tweaker.
Omdat tele2 daar ook op de markt,Dit wist ik eigenlijk al maar dacht dat je een nieuwe locatie gevonden had waar tele2 ook al 4g roaming bied. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Dat moet dan beetje in noordoosten zijn geweest daar zie ik een whitespotje. Maar dat zou wel beter dan 1 bolletje bereik zijn. Die locatie wordt vanuit mast in Rhoon en locatie vanaf A15 bereikt met ongeveer zelfde signaalsterkte. Exacte locatie(postcode ) zou mooier zijn. Nu blijft het een gokje.
3161DD volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Omdat tele2 daar ook op de markt,Dit wist ik eigenlijk al maar dacht dat je een nieuwe locatie gevonden had waar tele2 ook al 4g roaming bied. O-)
Ik zal Noorwegen, Finland en Denemarken nog even voor je bekijken en laat het daarna weten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
In Noorwegen, Finland en Denemarken heeft Tele2 geen eigen netwerken. Geen 4G roaming dus.
Maar al heb je 4G dekking, dan moet je wel een backbone kunnen gebruiken die dit ondersteund.
nieuws: Vakantiegangers klagen over traag mobiel internet T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik heb nu een Unlimited abonnement, maar hoe tether ik die het handigst? Wanneer ik de 4G verbinding via bluetooth (versie 4.0) deel van mijn OnePlus X naar mijn MacBook blijft er maar zo'n 1.6 Mbps over van de verbindingssnelheid, zonde! Wanneer ik tether via USB of als WiFi hotspot heb ik wel gewoon een snelle verbinding, maar vast zitten aan zo'n kabel is niet echt handig en de accu van m'n mobiel is als hotspot binnen no-time leeg. Doe ik iets verkeerd of kan bluetooth echt niet sneller? Het hoeft van mij niet eens 4G-snelheid te zijn, maar ietsjes sneller dan dit zou toch wel fijn zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bllb schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:38:
Ik heb nu een Unlimited abonnement, maar hoe tether ik die het handigst? Wanneer ik de 4G verbinding via bluetooth (versie 4.0) deel van mijn OnePlus X naar mijn MacBook blijft er maar zo'n 1.6 Mbps over van de verbindingssnelheid, zonde! Wanneer ik tether via USB of als WiFi hotspot heb ik wel gewoon een snelle verbinding, maar vast zitten aan zo'n kabel is niet echt handig en de accu van m'n mobiel is als hotspot binnen no-time leeg. Doe ik iets verkeerd of kan bluetooth echt niet sneller? Het hoeft van mij niet eens 4G-snelheid te zijn, maar ietsjes sneller dan dit zou toch wel fijn zijn ;)
Wat ik wel weet dat dit apparaat afhankelijk is met de Bluetooth snelheid, maar reken niet op goede snelheden... zou beter via USB of Wi-Fi hotspot tetheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Merk zelf niet echt iets van dichtslibben van het Tele2-netwerk.
Deze speedtest deed ik vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/GD3Fy5b.png

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Vandaag verrast door internet kosten buiten de bundel, rekening van een uurtje of 4 internetten (Google Maps en wat fotos appen) in Monaco door vrouw en zoonlief EUR115. Voortaan nog beter de kleine letters lezen schijnbaar.

Ik las op het forum van Tele2 dat er nog meer mensen in Monaco zijn geweest :o

Hoewel Tele2 het niet met me eens is blijft dit een mooi stukje EU.

Bye Bye Tele2 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Crawl NL op 28-07-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33

kraats

Ik rol

Huh? Monaco is toch geen EU? Wel Europa, maar geen onderdeel van de EU. Dus daarom ook geen regelgeving over roaming. Kan Tele2 dus niet aangerekend worden, lijkt me.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Daarom, zoals ik al schreef, de volgende keer de kleine letters wat beter lezen.

EU/Europa, ik kan het mijn vrouw en zoon niet kwalijk nemen en kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Tele2 mag die specifieke kleine letters wel wat groter maken in de media.

Volgens mij is Monaco bij Vodafone wel onderdeel van waaruit de eigen bundel wel gebruikt kan worden.

Tele2 moet als prijsvechter toch ergens de centjes vandaan halen, maar niet meer van deze ezel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 28-07-2017 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Als elke abonnee het één keer doet zijn ze heer tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Monaco niet binnen de (EU) bundel valt is niet zo gek, het is sowieso een op zichzelfstaand stukje land van paar km2 en dit is bij andere providers ook buiten bundel (al kunne ze uit coulance wel roaming deal met provider daar maken).
Alle mogelijke roaming kosten zijn trouwens gewoon terug te vinden in de SMS die je bij binnenkomst krijgt (om "verassingen" te voorkomen) en op site terug te vinden: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:50:
Alle mogelijke roaming kosten zijn trouwens gewoon terug te vinden in de SMS die je bij binnenkomst krijgt (om "verassingen" te voorkomen) en op site terug te vinden: https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#kosten
Alleen jammer dat ik tijdens mijn vakantie alleen 'Beste klant, door een storing kunnen we je op dit moment helaas niet voorzien van de geldende tarieven op je huidige locatie' per sms kreeg :P Gelukkig waren het normale landen waar ik doorheen reed.
M'n dochter (met Youfone) heeft het trouwens gehad op de boot naar Engeland. Dat valt ook niet onder EU. (15 euro per MB, 1,75 per sms :X ) Ze kreeg alleen een sms van Youfone dat het wel binnen de bundel zou vallen. Daardoor (en door te 'dreigen' met Consumentenbond) uiteindelijk de kosten wel weer teruggekregen. Dat gaat niet makkelijk, want de Nederlandse providers krijgen de kosten zelf wel gewoon in rekening gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Volgens de site van Vodafone is Monaco wel een plek van waaruit je je eigen databundel mag gebruiken, of kijk ik soms niet goed (ben slecht in kleine letters :) ).

Voelt gewoon moreel niet juist maar dat is persoonlijk, dan maar iets meer betalen bij een andere provider.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik begrijp dat je baalt (had ik met dat boot-akkefietje ook), maar ik snap niet zo goed dat je het Tele2 aanrekent. Zij hebben toch geen fout gemaakt? Ze hebben zelf alleen met Zwitserland extra afspraken gemaakt over roaming en Vodafone heeft dat blijkbaar ook met Monaco gedaan (eigen netwerk?), maar dat zijn alleen maar extraatjes en is niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
kraats schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:18:
Ik begrijp dat je baalt (had ik met dat boot-akkefietje ook), maar ik snap niet zo goed dat je het Tele2 aanrekent. Zij hebben toch geen fout gemaakt? Ze hebben zelf alleen met Zwitserland extra afspraken gemaakt over roaming en Vodafone heeft dat blijkbaar ook met Monaco gedaan (eigen netwerk?), maar dat zijn alleen maar extraatjes en is niet verplicht.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Laten we het erop houden dat ik dit niemand aanreken en ik niet verplicht ben om bij Tele2 te blijven.

Een gewaarschuwd Tele2 gebruiker telt bij bezoek aan Monaco voor 2.

Just for info purpose dan.

[ Voor 33% gewijzigd door Crawl NL op 28-07-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Crawl NL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:38:
Daarom, zoals ik al schreef, de volgende keer de kleine letters wat beter lezen.

EU/Europa, ik kan het mijn vrouw en zoon niet kwalijk nemen en kan me voorstellen dat dit voor verwarring zorgt. Tele2 mag die specifieke kleine letters wel wat groter maken in de media.

Volgens mij is Monaco bij Vodafone wel onderdeel van waaruit de eigen bundel wel gebruikt kan worden.

Tele2 moet als prijsvechter toch ergens de centjes vandaan halen, maar niet meer van deze ezel ;)
Wikipedia: Monaco ze hebben wel de euro als betaal middel maar zijn geen lid van de Europese unie... in dit geval staat tele2 in hun recht.
Wil niet bijdehand overkomen maar is deels ook jou fout en had je kunnen weten. 8)7

Update: 10 euro per mb.. dan gaat het wel snel ja.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-07-2017 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Crawl NL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:07:
Volgens de site van Vodafone is Monaco wel een plek van waaruit je je eigen databundel mag gebruiken, of kijk ik soms niet goed (ben slecht in kleine letters :) ).

Voelt gewoon moreel niet juist maar dat is persoonlijk, dan maar iets meer betalen bij een andere provider.
Klopt, T-Mobile ook kpn durf ik niet te zeggen.

Providers zijn het niet verplicht en elke voordeel heeft zijn nadeel. Tmobile heeft bijvoorbeeld Zwitserland niet in hun bundel, tele2 en alle anderen weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Volgens KPN https://forum.kpn.com/mob...igingen-eu-gebruik-432542

In welke landen kan ik mijn bundels kosteloos in de EU gebruiken?
België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden.

Frankrijk is inclusief Franse Overzeese gebieden: Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Mayotte en Saint Martin
Portugal is inclusief Azoren en Madeira.
Spanje is inclusief de Canarische eilanden
Verenigd Koninkrijk is inclusief Gibraltar

Extra landen toegevoegd door KPN waarmee je vanuit je bundel kunt internetten/bellen/sms'en
Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland, Andorra, Faeröer Eilanden, Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey), Isle of Man, Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

LET OP!
Op Cyprus is een Turks gedeelte en een Grieks gedeelte. Op het Turkse gedeelte vallen GB's, minuten en sms'jes niet binnen je bundel. Op het Griekse gedeelte valt het wel binnen je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tele2:

Welke landen vallen onder "de EU"?
Onder de regulering vallen alle EEA-landen. Binnen de EEA vallen: EU-lidstaten + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Tele2 voegt hier zelf nog Zwitserland aan toe zodat je overal binnen Europa met je bundel terecht kunt.

Hierbij nog even alle landen op een rijtje: Aland (Finland), Azoren (Portugal), België, Bulgarije, Canarische Eilanden (Spanje), Ceuta (Spanje), Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira (Portugal), Malta, Martinique, Mayotte (Frankrijk), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion (Frankrijk), Roemenië, Saint Martin (Franse gedeelte van Sint Maarten), Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

Let op: de volgende landen vallen niet onder de regulering: Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.

[ Voor 52% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maar wat is "op de boot naar Engeland" dan eigenlijk, welke categorie valt dat?
En hoe kun je zien of je daarmee verbonden bent? Als je roaming aan staat dan kan het tijdens het varen dus zo zijn dat je toestel ineens data van €10 per mb begint te slurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

ASW1 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:32:
Maar wat is "op de boot naar Engeland" dan eigenlijk, welke categorie valt dat?
En hoe kun je zien of je daarmee verbonden bent? Als je roaming aan staat dan kan het tijdens het varen dus zo zijn dat je toestel ineens data van €10 per mb begint te slurpen?
Ik kan een heel verhaal gaan typen, maar ik denk dat dit artikel ook al vrij compleet is om jouw vraag te beantwoorden met achtergrondinfo https://www.androidplanet.nl/nieuws/kosten-maritiem-netwerk/ Weliswaar een artikel uit 2015, maar nog steeds actueel.

T-Mobile heeft bijvoorbeeld voor bellen/internetten via de satelliet (waar schepen en vliegtuigen voornamelijk gebruik van maken) de peperdure tariefzone 4 in het leven geroepen https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf

Tele2 heeft wat ik zo snel zie alleen een lijst met landen. Selecteer 'ik wil internetten' en dan 'satelliet cruiseschip' en je ziet het schandalige tarief van €10 per MB op https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/#tarieven

Kortom op de boot naar Engeland valt doorgaans onder de categorie duur. Je kunt dus zoals in het artikel uitgelegd wordt je toestel op handmatig een provider zoeken zetten en het maritieme netwerk negeren. Maar leg dat maar eens uit aan een onwetende hoe en met welk netwerk vervolgens verbinding gemaakt moet worden in het land van bestemming. (Tijdelijk) het toestel uitzetten is het beste advies denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:17:

Tele2 voegt hier zelf nog Zwitserland aan toe zodat je overal binnen Europa met je bundel terecht kunt.
O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 29-07-2017 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:19
swv schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:07:
[...]
Kortom op de boot naar Engeland valt doorgaans onder de categorie duur. Je kunt dus zoals in het artikel uitgelegd wordt je toestel op handmatig een provider zoeken zetten en het maritieme netwerk negeren. Maar leg dat maar eens uit aan een onwetende hoe en met welk netwerk vervolgens verbinding gemaakt moet worden in het land van bestemming. (Tijdelijk) het toestel uitzetten is het beste advies denk ik.
Ik kwam voorheen wekelijks op de boot naar Engeland en heb echt nog nooit een maritiem (satelliet) netwerk automatisch toegewezen gekregen. Mijn telefoon staat altijd op automatisch en een dik half uur uit de kust valt het Franse netwerk weg. Meestal heb je dan een klein half uur geen netwerk waarna je een half uur tot drie kwartier voor de Engelse kust verbinding krijgt met een Engels netwerk.

In jaren nog nooit voor torenhoge kosten komen te staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
Nu vrijwel iedereen in de EU roaming aan zal laten staan is het een leuk nieuw verdienmodel voor de providers. Op de veerboot ongemerkt overgezet worden op een maritiem netwerk, op Kos wordt je aangestraald door Albanese telco's, wat ministaatjes hier en daar die het volkomen realistische bedrag van €10/mb rekenen. Zelfs als je toestel alleen in je broekzak zit en wat achtergronddata gebruikt ga je voor de bijl.
Puur technisch gezien wil je een nieuw soort roaming aan/uit schakelaar hebben die onderscheid maakt tussen netwerken met en zonder meerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Incognitum schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Ik kwam voorheen wekelijks op de boot naar Engeland en heb echt nog nooit een maritiem (satelliet) netwerk automatisch toegewezen gekregen. Mijn telefoon staat altijd op automatisch en een dik half uur uit de kust valt het Franse netwerk weg. Meestal heb je dan een klein half uur geen netwerk waarna je een half uur tot drie kwartier voor de Engelse kust verbinding krijgt met een Engels netwerk.

Misschien heeft die boot geen gsm netwerk dan. Als ik kijk bij bijvoorbeeld Stenaline, de boot van Hoek van Holland - Harwich, dan zit er bij hun wel een gsm netwerk aan boord welke pas wordt ingeschakeld op zee. Zie https://www.stenaline.nl/.../gebruik-mobiele-telefoon

Het gaat mij er niet om wie er (uit ervaring) verder gelijk heeft, maar feit is gewoon dat je op het water uit de kust niets van doen hebt met EU regels en bundels. Zoals T-Mobile het zo mooi verwoord: Aan satelliet en maritiem zijn geen landen verbonden.

KPN heeft trouwens uit de kust bij Hoek van Holland nog een 4g locatie op zee, zodat je nog net wat langer kunt internetten uit je bundel ;) http://4gmasten.nl/nieuws/kpn/215-4g-op-de-noordzee Maarja daar heb je als Tele2 klant geen boodschap aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ASW1 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:05:
Puur technisch gezien wil je een nieuw soort roaming aan/uit schakelaar hebben die onderscheid maakt tussen netwerken met en zonder meerkosten.
Bij Solcon (provider van m'n andere dochter) kan ik in de beheersomgeving apart data binnen EU en data wereldwijd aan- en uitzetten. Zo kun je zorgen dat EU roaming wel mag en roaming die extra veel kost niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
kraats schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:18:
[...]
Bij Solcon (provider van m'n andere dochter) kan ik in de beheersomgeving apart data binnen EU en data wereldwijd aan- en uitzetten. Zo kun je zorgen dat EU roaming wel mag en roaming die extra veel kost niet.
Dat is een mooie optie. KPN heeft ook die landing pagina waarop je eerst akkoord moet gaan voordat je data krijgt.
Prima oplossingen maar staan in de weg van het verdienmodel van de meeste telco's natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
Incognitum schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Ik zit nu in de UK en had op de boot bereik van maritiem netwerk en inderdaad €4,88 aan extra kosten voor achtergrond data. Jammer maar helaas.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Nergens in Europa tot dusver 4g gehad met Tele2. Het staat ook op hun website, dat ze geen afspraken hebben gemaakt met andere providers over 4g. Nu heb ik niks te klagen, de prijs is goed en voorheen betaalde je extra voor data in het buitenland. Echter vind ik het wel vreemd dat de ze 4g kunnen uitsluiten. Dat verkleind wel de dekking. Is er niet gesproken in de wetgeving over het aanbieden van het gehele netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:17:
Tele2:

Welke landen vallen onder "de EU"?
Onder de regulering vallen alle EEA-landen. Binnen de EEA vallen: EU-lidstaten + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland. Tele2 voegt hier zelf nog Zwitserland aan toe zodat je overal binnen Europa met je bundel terecht kunt.

Hierbij nog even alle landen op een rijtje: Aland (Finland), Azoren (Portugal), België, Bulgarije, Canarische Eilanden (Spanje), Ceuta (Spanje), Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Gibraltar (Verenigd Koninkrijk), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira (Portugal), Malta, Martinique, Mayotte (Frankrijk), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion (Frankrijk), Roemenië, Saint Martin (Franse gedeelte van Sint Maarten), Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland), Zweden, Zwitserland.

Let op: de volgende landen vallen niet onder de regulering: Andorra, Guernsey (Verenigd Koninkrijk), Jersey (Verenigd Koninkrijk), Man (Verenigd Koninkrijk), Monaco (Frankrijk), Saint-Bartélémy, San Marino, Vaticaanstad.
Grappig, St. Barth zou volgens mij wel onder de regel moeten vallen net als Martinique en Réunion bijv., maar Vodafone rekent hem er ook niet onder.

Al die andere landen in de onderste alinea vallen er bij de meeste andere providers wel onder geloof ik. Vaticaanstad heeft trouwens niet eens een eigen netwerk toch? Dus weet niet wat die in het lijstje doet...

En inderdaad, netwerken op schepen etc. zijn duur. Enige dat daartegen helpt is je er bewust van zijn en dan je dataverbinding uitzetten of het ding gewoon op vliegtuigmodus zetten. Maar zat mensen die dat niet weten, en dat loopt inderdaad vrij vlot in de papieren dan... (gelukkig zijn die netwerken over het algemeen vrij traag, max. EDGE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Abonnement van mijn dochter is verhoogd van 1.5gb naar 4gb. ze heeft de 4gb nu op.
Ik begrijp er werkelijk niks van. ik heb veel Apps uitgezet in mobiele data en wij kunnen het niet verklaren, Tele2 kan niks inzien zeggen ze.

ik krijg en beetje het gevoel dat de data bij Tele2 gebakken lucht is

Alles klopt qua verbruik,nu kan ze ook weer in de Tele2 App en daar is het verbruik hetzelfde. 489mb vanaf 1 aug.

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 11-08-2017 20:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:46:
Abonnement van mijn dochter is verhoogd van 1.5gb naar 4gb. ze heeft de 4gb nu op.
Ik begrijp er werkelijk niks van. ik heb veel Apps uitgezet in mobiele data en wij kunnen het niet verklaren, Tele2 kan niks inzien zeggen ze.

ik krijg en beetje het gevoel dat de data bij Tele2 gebakken lucht is
Wat geeft de telefoon van je dochter zelf aan bij dataverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

42,2kb huidige periode

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Stap 1: geloof je dochter niet ;) (ik heb er zelf ook twee)
Als de huidige periode zo weinig is, is het dataverbruik gereset. Kun je de vorige periode nog inzien? Normaal is het handig de periode op de eerste van de maand te (laten) resetten. Op de meeste Android toestellen kun je daarna nog de vorige maanden inkijken en ook per applicatie zien hoeveel er verbruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
Welke periode betreft dit? Bij mijn Android-toestel kan ik over de betreffende periode precies zien welke apps hoeveel data hebben verbruikt. Heb jij dat ook?

Mijn ervaring is dat er het verschil in dataverbruik tusen Tele2 en m'n telefoon soms wel wat afwijkt maar altijd ruim onder de 10% (heb een 1GB bundel). Meestal is het verschil over een maand 40 - 70MB.
Ik zou de databundels van Tele2 zeker niet als gebakken lucht willen classificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ze heeft een iPhone 5s. Zal het zelf eens beter in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Helemaal onderaan het mobiele data-overzicht kun je zien wanneer de gegevens gereset zijn, wat staat daar voor datum? Ik neem aan dat Wifi-assistentie en mobiele data voor iCloud Drive ook uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Sinds de meeste providers tegenwoordig afronden per 1 KB, moet ik zeggen dat iOS heel nauwkeurig het dataverbruik bijhoud. Ik heb ooit (in 2011?) eens meegemaakt dat er een bug in Apple's Podcast app zat waardoor er op onverklaarbare wijze continu data werd verbruikt op de achtergrond, niet overeenkomend met het verbruik van de normale stream/podcast. Maar buiten dat is de iPhone vrij betrouwbaar gebleken is mijn ervaring. Dat is echter niet het bewijs dat een provider zal accepteren, dus zal je zelf nog even na moeten gaan of er toch écht niet data is verbruikt. Maar dat zal lastig gaan omdat het erop lijkt dat de gegevens gereset zijn. Terwijl ik dit typ is @Mick1990 ook al met een goede suggestie gekomen om dat even na te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Voor de Samsung S8 heeft Tele2 vandaag een provider update gepushed. Deze toestellen beschikken al over goed werkend 4G bellen. Is iemand bekend wat er nu aangepast zou kunnen zijn? Zou dat bijvoorbeeld ook al WiFi bellen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@Hackus je kan gewoon op de factuur straks zien wanneer alle data is opgegaan. Een videostreampje valt dan vrij snel op ;)

Tele2 zal geen data erbij verzinnen, dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ucsdcom schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:02:
Voor de Samsung S8 heeft Tele2 vandaag een provider update gepushed. Deze toestellen beschikken al over goed werkend 4G bellen. Is iemand bekend wat er nu aangepast zou kunnen zijn? Zou dat bijvoorbeeld ook al WiFi bellen kunnen zijn?
Hoe weet je op een android toestel dat tele2 een provider update pusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend overgezet van Ziggo-mobiel naar Tele2. Wel verbinding met Tele2 netwerk maar geen telefoon of internet. Volgens klantenservice is order 'blijven hangen'. Kan zes werkdagen duren voordat probleem is opgelost. Helemaal niet blij mee dus 😔

Vanochtend (woensdag) aangesloten, twee dagen zonder telefoon gezeten. Schandalig lang moeten wachten maar nu dan maar schandalig veel gaan internetten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:17:
[...]

Hoe weet je op een android toestel dat tele2 een provider update pusht?
En daaraan verbonden de vraag: moet een provider bijv. ook een update pushen om bijv. VoLTE mogelijk te maken?
Kunnen settings die op deze manier worden 'uitgedeeld' ook door een gebruiker handmatig worden gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cranberry schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

En daaraan verbonden de vraag: moet een provider bijv. ook een update pushen om bijv. VoLTE mogelijk te maken?
Kunnen settings die op deze manier worden 'uitgedeeld' ook door een gebruiker handmatig worden gedaan?
De fabrikant van het toestel pusht de update, de inhoud van de update is in samenspraak met de operator gedaan. Een individuele gebruiker kan geen update opvragen of op een andere manier verkrijgen. Updates voor VoLTE worden alleen gepusht naar bepaalde toestellen waar Tele2 in samenspraak met de fabrikant heeft afgesproken dat ze van VoLTE worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
@The_Wireless_Guy Duidelijk, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Misschien een vreemde vraag, maar weet iemand of je met Tele2 ook open poorten hebt die van buitenaf bereikbaar zijn? Van Vodafone weet ik dat ze een aparte APN hebben waar alles open staat, T-Mobile heeft een aantal standaard poorten (80, 443, etc) openstaan die van buitenaf benaderd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
Tralapo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:43:
Misschien een vreemde vraag, maar weet iemand of je met Tele2 ook open poorten hebt die van buitenaf bereikbaar zijn? Van Vodafone weet ik dat ze een aparte APN hebben waar alles open staat, T-Mobile heeft een aantal standaard poorten (80, 443, etc) openstaan die van buitenaf benaderd kunnen worden.
Zo ie zo zijn het dynamische IP adressen die uitgedeeld worden, maar daarnaast zijn UE's met een tele2 sim niet van buitenaf te benaderen op geen enkele poort. Als je via VPN eerst zelf een tunnel opzet kun je ze wel benaderen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bartvries op 01-08-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Dynamisch IP heeft elke telco, dat maakt niet zo heel veel uit. Wat is een UE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Tralapo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:37:
Dynamisch IP heeft elke telco, dat maakt niet zo heel veel uit. Wat is een UE?
Wikipedia: User equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ok, thanks! Jammer, blijven we voorlopig klant van T-Mobile. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een Jesy j 7 gekocht, maar heb heel slecht ontvangst van proximus, in huis totaal niet buiten soms, het lijkt wel dat wanneer hij een wifi singnaal dedecteerd hij geen netwerk meer kan vinden,

Weet iemand hier soms meer over?

Graag een nieuw topic openen in het Android telefoon forum

[ Voor 12% gewijzigd door The Wizard op 03-08-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:16:
Hallo ik heb een Jesy j 7 gekocht, maar heb heel slecht ontvangst van proximus, in huis totaal niet buiten soms, het lijkt wel dat wanneer hij een wifi singnaal dedecteerd hij geen netwerk meer kan vinden,

Weet iemand hier soms meer over?
Dit is een tele2 topic :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
Werkt tele2 al aan vol-lte en beken over wifi?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Tele2 heeft toch al een tijde VoLTE? Bij mij werkt het prima op een iPhone SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ewivis schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:39:
Ligt er aan of jou telefoon softwarematig volte ondersteund, voor de rest heeft tele2 al een hele poos volte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:33:
[...]

Ligt er aan of jou telefoon softwarematig volte ondersteund, voor de rest heeft tele2 al een hele poos volte.
Softwarematig zou het geen probleem moeten zijn: oneplus5. Maar ik zie de opties er niet bij staan?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ewivis schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Softwarematig zou het geen probleem moeten zijn: oneplus5. Maar ik zie de opties er niet bij staan?
Dat bedoel ik dus softwarematig...
Niet vanuit je oneplus toestel maar van tele2, die moet samen met oneplus getest hebben (dus carrier test). Als je op tele2 hun website had gekeken onder: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/

Onder welke toestellen zijn geschikt staat dit letterlijk:

Nog niet alle toestellen zijn geschikt voor VoLTE. De reden hiervoor is dat toestelfabrikanten eerst een speciale software-update moeten uitvoeren. Gelukkig wordt de lijst met VoLTE-toestellen wel steeds langer. Hou dus de website van Tele2 goed in de gaten en zorg dat je altijd de laatste software op je telefoon hebt staan.

Je kan je vraag aan tele2 stellen, of oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Tele2 heeft geem Multi-sim. Voorzover ik weet zijn er geen kosten aan een duo-sim verbonden maar ik kan me vergissen.
wij u kosteloos een Duo simkaart sturen, dan heeft u 2 simkaarten voor hetzelfde nummer. U kunt dan zelf via uw zakelijk portaal de simwissel uitvoeren.

Bij een duo simkaart, kan wel alleen 1 toestel per keer actief zijn.
Bij zakelijk is het idd mogelijk, weet alleen niet wat ze met de sim wissel bedoelen. Waarschijnlijk krijg ik dan 2 nieuwe simkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

xileS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

[...]

Bij zakelijk is het idd mogelijk, weet alleen niet wat ze met de sim wissel bedoelen. Waarschijnlijk krijg ik dan 2 nieuwe simkaarten.
Ja je krijgt twee nieuwe simkaarten die elkaars kopie zijn. Ze kunnen geen kopie van je huidige sim maken Voor het netwerk is dat maar 1 simkaart en die word middels een simwissel in het netwerk aan jou bestaande mobiele nummer gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah thanks helemaal duidelijk (dacht al namelijk dat ik dan 2 nieuwe kreeg), ben wel benieuwd of het vlekkeloos gaat met het internet gebruik als 2 mobieltjes worden gebruikt. Als mobiel A bv in gebruik is, en mobiel B gaat aan. Wordt A er dan gelijk eraf gegooid, zodat mobiel B inet heeft? Of is het nodig om eerst de sim van mobiel A uit te zetten om überhaupt te kunnen verbinden met mobiel B?

Kan het waarschijnlijk binnenkort zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

xileS schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:11:
Ah thanks helemaal duidelijk (dacht al namelijk dat ik dan 2 nieuwe kreeg), ben wel benieuwd of het vlekkeloos gaat met het internet gebruik als 2 mobieltjes worden gebruikt. Als mobiel A bv in gebruik is, en mobiel B gaat aan. Wordt A er dan gelijk eraf gegooid, zodat mobiel B inet heeft? Of is het nodig om eerst de sim van mobiel A uit te zetten om überhaupt te kunnen verbinden met mobiel B?

Kan het waarschijnlijk binnenkort zelf testen.
Houd er rekening mee dat de duo-simkaart daar niet voor bedoeld is. Het kan maar er kan maar 1 kaartje tegelijkertijd in de lucht zijn. Voor datagebruik zal dat niet zo'n probleem zijn maar houd er rekening mee dat je bereikbaarheid er last van kan hebben als je een gewone mobiel hebt voor gesprekken en data en 1 ander device alleen voor data gebruikt .

Het device wat zich het laatst aanmeld is ook het device wat gesprekken kan ontvangen. Is je data-only device aangemeld dan kunnen er geen gesprekken worden ontvangen op de gewone mobiel. Pas als je bijv. weer hebt uitgebeld op je gewone mobiel kunnen daar weer gesprekken op binnenkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
Ewivis schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:39:
De lijst VoLTE ondersteunde toestellen is bij Tele2 het langst en wordt ook steeds langer.

Nieuw zijn de HTC U11, General Mobile, enkele Huawei's, de Samsung J5 en J7 serie en de Sony Experia Xz en XZ premium.

Er zijn merken die ontbreken, net als One Plus die bij alle providers ontbreekt op de lijst van 4G bellen. Blijkbaar gaat de samenwerking met One Plus niet vlot, of hebben deze toestellen geen prioriteit voor de providers. Toestellen die in 2016 (high end modellen) en 2017 (high end en mid range modellen) gelanceerd zijn met recente processoren en communicatie chipsets zie je nu stuk voor stuk verschijnen. De kans is groot, dat daar dus ook voor de OP5 nog wel verandering in gaat komen.

Zo ontbrak tot nu toe ook HTC volledig. Dat is nu verandert. De HTC U11 is naar mijn weten de eerste HTC die nu op een Nederlands netwerk aangepast, getest en geschikt bevondens is voor bellen over 4G via VoLTE. Ik hoop echter dat ze bij Tele2 ook nog de HTC M9 en HTC 10 gaan certificeren. Gezien de lage online prijzen beginnen deze toestellen nu ook opeens alsnog goed te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:01:
[...]

Houd er rekening mee dat de duo-simkaart daar niet voor bedoeld is. Het kan maar er kan maar 1 kaartje tegelijkertijd in de lucht zijn. Voor datagebruik zal dat niet zo'n probleem zijn maar houd er rekening mee dat je bereikbaarheid er last van kan hebben als je een gewone mobiel hebt voor gesprekken en data en 1 ander device alleen voor data gebruikt .

Het device wat zich het laatst aanmeld is ook het device wat gesprekken kan ontvangen. Is je data-only device aangemeld dan kunnen er geen gesprekken worden ontvangen op de gewone mobiel. Pas als je bijv. weer hebt uitgebeld op je gewone mobiel kunnen daar weer gesprekken op binnenkomen.
Gelukkig is de bereikbaarheid van de Tele2 nummer momenteel helemaal niet belangrijk. Ik heb het abo nu nog puur voor de onbeperkte data. Alleen wordt het niet heel veel gebruikt, aangezien het in een andere oude Android mobiel zit, die soms dient als hotspot. Ik heb zelf een tel waar 2 simkaarten in kunnen, dus kan ik mooi het inet via Tele2 laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag overgezet van KPN naar Tele 2 unlimited. So far so good. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
Bij Tele2 is er nu €2,- korting per maand op de 10GB sim only bundel (maandelijks opzegbaar). Voor onbeperkt bellen/sms + 10GB internet betaal je dan €20,- per maand waarbij je maandelijks kan opzeggen.

Naar mijn idee is dit een veel betere deal dan vele virtuele providers aanbieden. Over een week mag ik vanaf KPN verlengen naar een andere provider, gezien mijn nog altijd perfect werkende S6 edge wordt het maar eens tijd om de maandelijkse kosten goed omlaag te brengen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:34
Abonnement afgesloten voor 10 gb data en 100 belminuten/sms voor 16 euro per maand, dat is echt geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tolga07 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:29:
Abonnement afgesloten voor 10 gb data en 100 belminuten/sms voor 16 euro per maand, dat is echt geen geld!
Hete deal inderdaad.
Pagina: 1 ... 39 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7