[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.145 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren wilde ik afrekenen bij een winkel en wilde wat geld overboeken. Ik had geen internet, dus kon niet in de bankapp. Huiswaards gekeerd heb ik met Tele2 gebeld. Afgesloten!

Ik had een factuur van juni openstaan. Naar aanleiding van hun brief heb ik op tijd betaald (binnen 1X dagen). Nu hebben ze mij afgesloten omdat de factuur van juli (2 augustus incasso misukt) nog open staat. Dat is hun "proces".

Ik heb ze gezegd dat het "proces" niet klopt aangezien de openstaande factuur niet is vervallen. De "klantenservicemedewerker" kon daar niets mee, geen bericht sturen naar de financiele afdeling, geen terugbelbericht, geen supervisor, niks. Klacht ingediend via de website, maar ik mag hopen dat ik binnen 30 dagen een reactie krijg.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PcDealer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:59:
Gisteren wilde ik afrekenen bij een winkel en wilde wat geld overboeken. Ik had geen internet, dus kon niet in de bankapp. Huiswaards gekeerd heb ik met Tele2 gebeld. Afgesloten!

Ik had een factuur van juni openstaan. Naar aanleiding van hun brief heb ik op tijd betaald (binnen 1 dagen). Nu hebben ze mij afgesloten omdat de factuur van juli (2 augustus incasso misukt) nog open staat. Dat is hun "proces".

Ik heb ze gezegd dat het "proces" niet klopt aangezien de openstaande factuur niet is vervallen. De "klantenservicemedewerker" kon daar niets mee, geen bericht sturen naar de financiele afdeling, geen terugbelbericht, geen supervisor, niks. Klacht ingediend via de website, maar ik mag hopen dat ik binnen 30 dagen een reactie krijg.
Je kan volgens mij de juli factuur nog niet hebben. Ik heb ook een kalendermaand factuur en die wordt altijd bij mij pas tweede helft van de maand geincasseerd.

Heb je de juni factuur betaald? Waarschijnlijk is die nog niet verwerkt. Bel ze op, stuur het betaalbewijs en dan moeten ze je meteen weer aansluiten.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
-Edwin- schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:35:
Bij Tele2 is er nu €2,- korting per maand op de 10GB sim only bundel (maandelijks opzegbaar). Voor onbeperkt bellen/sms + 10GB internet betaal je dan €20,- per maand waarbij je maandelijks kan opzeggen.

Naar mijn idee is dit een veel betere deal dan vele virtuele providers aanbieden. Over een week mag ik vanaf KPN verlengen naar een andere provider, gezien mijn nog altijd perfect werkende S6 edge wordt het maar eens tijd om de maandelijkse kosten goed omlaag te brengen ;)
Tolga07 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:29:
Abonnement afgesloten voor 10 gb data en 100 belminuten/sms voor 16 euro per maand, dat is echt geen geld!
Voor die ene euro meer per maand toch ook maar even m'n maandelijks opzegbare SIM only 'verlengd' en van 5 naar 10 GB gegaan :9

Thanks voor de tip! d:)b

[ Voor 44% gewijzigd door Tigerblood op 11-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Je kan volgens mij de juli factuur nog niet hebben. Ik heb ook een kalendermaand factuur en die wordt altijd bij mij pas tweede helft van de maand geincasseerd.
Er is een factuur want een incassopoging geweest.
Heb je de juni factuur betaald? Waarschijnlijk is die nog niet verwerkt. Bel ze op, stuur het betaalbewijs en dan moeten ze je meteen weer aansluiten.
Dat schreef ik. Toen ik gisteren belde, konden ze de betaling ook al zien. Dus dat is het probleem ook niet. Ze willen mij gewoon niet aansluiten ondanks dat de laatste factuur (juli) op dat moment nog niet was voldaan, maar ook niet vervallen. Vandaag toch maar betaald omdat ik niet kan wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PcDealer schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:13:
[...]
Er is een factuur want een incassopoging geweest.

[...]

Dat schreef ik. Toen ik gisteren belde, konden ze de betaling ook al zien. Dus dat is het probleem ook niet. Ze willen mij gewoon niet aansluiten ondanks dat de laatste factuur (juli) op dat moment nog niet was voldaan, maar ook niet vervallen. Vandaag toch maar betaald omdat ik niet kan wachten...
Dat is toch echt je juni factuur. Je factuur is altijd achteraf.

Zoek eens uit waarom je incasso mislukt evt samen met Tele2. Mislukken van incasso ontslaat je niet van betalingsverplichting zelf als het de fout van Tele2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Dat is toch echt je juni factuur. Je factuur is altijd achteraf.
Er is we een factuur aangemaakt en te zien in de Tele2-omgeving op het moment dat de incassopoging heeft plaatsgevonden. Nee, ik heb het dan niet opgestuurd gekregen per post. Ik krijg ook netjes een sms dat er een factuur is aangemaakt. Zou trouwens raar zijn als ik moet betalen zonder dat ik weet waarvoor (er zitten namelijk variabele kosten in).

14-06: beste klant uw maandfactuur staat klaar. Bekijk uw factuur in MijnTele2 of via de MijnTele2 app.
17-07: beste klant uw maandfactuur staat klaar. Bekijk uw factuur in MijnTele2 of via de MijnTele2 app.
02-08: incassopoging voor de maand juli
Zoek eens uit waarom je incasso mislukt evt samen met Tele2. Mislukken van incasso ontslaat je niet van betalingsverplichting zelf als het de fout van Tele2 is.
Dat is mijn probleem niet en ook ontken ik niet een betalingsverplichting te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 11-08-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-05-2021
ffk schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:03:
Help, ik kreeg zonet een sms van tele2 met de melding dat ik over 2 werkdagen niet meer kan internetten, bellen en sms'en omdat mijn toestel niet geschikt is voor 4G. Ik heb echter wel gewoon een 4g-toestel, een Jiayu s3, die gewoon via 4g verbindt.
Devian schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Hoi,

Je zou in principe niet geblokkeerd worden. Gebeurt dat wel, neem dan even contact op met de klantenservice, en als je dan uitlegt welke telefoon je hebt dan word de blokkering er (hopelijk) weer afgehaald.

Mocht er een blokkering opgezet worden dan is dit ook alleen maar op 3G, 4G zal altijd blijven werken!

Als hier iets in misgaat stuur dan een PM en dan kijken we even.
Ik heb last van hetzelfde probleem als ffk (toestel Jiayu S3), zojuist contact opgenomen met de klantenservice van Tele2 en via een chat een zeer onvriendelijke medewerker van Tele2 gesproken die wilde niet verdergaan als: "dit chinese toestel ondersteund geen 4G, daarom kunt u binnenkort niet meer gebruik maken van onze diensten".
Op de vraag waarom dit dan zou komen, omdat de bandbreedtes die Tele2 gebruikt voor 4G wel gewoon door het toestel ondersteund worden, werd geantwoord dat:'Tele2 nieuwe techniek gebruikt en dat dit toestel daar niet geschikt voor is'.

De blokkade opheffen zijn ze dus niet van plan. Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen? 4G van Tele2 heeft de afgelopen jaren altijd gewoon gewerkt, dus ik ben hier enigzings verbaasd over.

[ Voor 12% gewijzigd door Jvanleusden op 14-08-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57
@Jvanleusden Je zou nog kunnen proberen op het forum van Tele2 je vraag neer te leggen. Met een beetje mazzel tref je daar wel een medewerker die iets verder kijkt dan zijn/haar neus lang is en begrijpt dat klanten soms gewoon een inhoudelijk gefundeerd antwoord willen hebben.

Ik vind het overigens idd wel een raar verhaal. Als ik het zo bekijk, ondersteunt je toestel zowel 4G op de 800 als op de 2600MHz-band.

'k Ben dan ook wel benieuwd wat die nieuwe techniek is. Ben bang dat je contact hebt gehad met een medewerker die geen benul heeft waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
Dat idee kreeg ik ook al, maar verbind iemand dan door met een medewerker die wel iets van de techniek afweet zou ik zeggen. Hoe dan ook, ik ga zo in mijn pauze maar langs de Tele2 winkel, eens kijken wat die ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
Cranberry schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:10:
@Jvanleusden Je zou nog kunnen proberen op het forum van Tele2 je vraag neer te leggen. Met een beetje mazzel tref je daar wel een medewerker die iets verder kijkt dan zijn/haar neus lang is en begrijpt dat klanten soms gewoon een inhoudelijk gefundeerd antwoord willen hebben.

Ik vind het overigens idd wel een raar verhaal. Als ik het zo bekijk, ondersteunt je toestel zowel 4G op de 800 als op de 2600MHz-band.

'k Ben dan ook wel benieuwd wat die nieuwe techniek is. Ben bang dat je contact hebt gehad met een medewerker die geen benul heeft waar het over gaat.
Daarom zet ik mijn vraag altijd op het forum, de chat weet (sorry voor wat ik nu zeg) 0,0 gewoon triest. Eventueel kan je ook bellen naar hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jvanleusden schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:22:
Dat idee kreeg ik ook al, maar verbind iemand dan door met een medewerker die wel iets van de techniek afweet zou ik zeggen. Hoe dan ook, ik ga zo in mijn pauze maar langs de Tele2 winkel, eens kijken wat die ervan vinden.
Laatst ook eens gedaan, was toevallig in den Haag tele2 winkel, verwacht daar maar niet te veel van, werd gelijk verwezen: ja meneer dan moet U bellen naar tele2 en die kunnen u helpen. Maar u bent toch van tele2? Ja maar ik kan dit niet voor u regelen.

Dus zou er niet te veel van verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:04

swv

Het is natuurlijk wel zo dat de Jiayu S3 geen VoLTE ondersteunt toch? Dat is het enige dat ik kan verzinnen bij 'nieuwe technieken'. Met dat toestel blijf je afhankelijk van T-Mobile voor bellen. Iets dat Tele2 wil voorkomen of beperken natuurlijk. Maar ik neem aan dat Tele2 toch nog niet bezig is om dit soort toestellen te verbannen? Of zijn ze nu met een nieuw offensief bezig?

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 14-08-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 05:31
Tele2 vraagt bij aanvraag bij je abonnement dat je een 4g toestel moet hebben die hun netwerk ondersteunt.
zie https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ voor een lijst van telefoons die ondersteund worden.
Jiayu S3 staat daar niet tussen. Heb je abonnement gestart na de 4g verplichting dan heb je akkoord gegeven bij de aanvraag dat je een 4g telefoon hebt die tele2 ondersteund.

Wat verwacht je nu van Tele2 @dutchnltweaker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
swv schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:27:
Het is natuurlijk wel zo dat de Jiayu S3 geen VoLTE ondersteunt toch? Dat is het enige dat ik kan verzinnen bij 'nieuwe technieken'. Met dat toestel blijf je afhankelijk van T-Mobile voor bellen. Iets dat Tele2 wil voorkomen of beperken natuurlijk. Maar ik neem aan dat Tele2 toch nog niet bezig is om dit soort toestellen te verbannen? Of zijn ze nu met een nieuw offensief bezig?
Tele2 is zeker bezig met een verscherpt beleid sinds een paar maanden. Omdat ze nu Unlimited aanbieden willen ze de roaming kosten verder indammen. Zonder VoLTE blijven ze afhankelijk van T-Mobile, in voorbereiding op het einde van die overeenkomst (2018), hanteren ze de regels steeds strakker. Jou toestel moet in de lijst van goedgekeurde devices van Tele2 staan, dat is de voorwaarde. Of het toestel daadwerkelijk op hun 4G netwerk kan of niet, is niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
brandon schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:32:
Tele2 vraagt bij aanvraag bij je abonnement dat je een 4g toestel moet hebben die hun netwerk ondersteunt.
zie https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/ voor een lijst van telefoons die ondersteund worden.
Jiayu S3 staat daar niet tussen. Heb je abonnement gestart na de 4g verplichting dan heb je akkoord gegeven bij de aanvraag dat je een 4g telefoon hebt die tele2 ondersteund.

Wat verwacht je nu van Tele2 @dutchnltweaker
Hoe bedoel je wat ik verwacht? In welk opzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Tele2 is zeker bezig met een verscherpt beleid sinds een paar maanden. Omdat ze nu Unlimited aanbieden willen ze de roaming kosten verder indammen. Zonder VoLTE blijven ze afhankelijk van T-Mobile, in voorbereiding op het einde van die overeenkomst (2018), hanteren ze de regels steeds strakker. Jou toestel moet in de lijst van goedgekeurde devices van Tele2 staan, dat is de voorwaarde. Of het toestel daadwerkelijk op hun 4G netwerk kan of niet, is niet zo relevant.
Oke verkeerde aanname dus :P Was ook wel te verwachten een half jaar na dit nieuws: Tele2 gaat nieuwe klanten en verlengers zonder 4g-telefoon blokkeren Maar goed met een Nederlands 4g toestel heb je in principe weinig te vrezen. Die staan toch wel zo goed als allemaal vermeld op de diverse lijsten die Tele2 op haar site heeft staan. Een buitenlands toestel importeren is dan je eigen verantwoordelijkheid.
dutchnltweaker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Hoe bedoel je wat ik verwacht? In welk opzicht.
@Jvanleusden had daar moeten staan geloof ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvanleusden
Ik zou verwachten dat ik gewoon gebruik kan blijven maken van hun 4G netwerk. Gelukkig zit ik nog binnen de 14 dagen termijn, dus mogelijk zeg ik het abonnement gewoon op. Ik nam aan dat omdat mijn telefoon in hun vorige abonnement op 4G werkte, dat bij een verlenging ook zo zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Jvanleusden schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:57:
Ik zou verwachten dat ik gewoon gebruik kan blijven maken van hun 4G netwerk. Gelukkig zit ik nog binnen de 14 dagen termijn, dus mogelijk zeg ik het abonnement gewoon op. Ik nam aan dat omdat mijn telefoon in hun vorige abonnement op 4G werkte, dat bij een verlenging ook zo zou zijn.
Ik zou dan maar vlot opzeggen voor je er aan vast zit! De Tele2 klantenservice is niet van het soort dat iets snapt, zodra het niet standaard is en in de online Faq staat. De chat is noob met stip op nummer 1. Het is zinloos technische zaken via de chat te doen. De telefonische klantenservice helpt als je toevallig de juiste medewerker treft, maar lost uiteindelijk niets op, omdat ze niets mogen.

Het forum duurt soms iets langer, maar werkt regelmatig wel mits je voldoende uitlegt wat je wilt. Reken op 2 maanden doorlooptijd als het een bewezen (factuur) fout van Tele2 zelf is.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 14-08-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Op de oude abonnementen zat nog niet zo'n strakke voorwaarde/policy - omdat er toen nog veel meer van het T-Mobile netwerk gebruikt werd gemaakt.
Bij alle nieuwe abonnementen en verlengingen ga je akkoord met de voorwaarde dat je toestel in de lijst van Tele2 staat; is dat niet zo dan hebben ze het recht om je af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ze kunnen beter effort steken in een check welke toestellen succesvol gebruik maken van de beide 4G-frequenties en deze toevoegen aan de lijst. Met een redelijk eenvoudige query moet dat toch uit de systemen te halen zijn.
Zeker met de regels m.b.t. abonnementen met toestel, zijn er meer consumenten die gewoon een bestaande telefoon willen blijven gebruiken. M.i. moet je dan als aanbieder proberen zoveel mogelijk mensen toe te laten op je netwerk als het toestel technisch geschikt is.

VoLTE is een heel ander verhaal. Dat werkt op een beperkt aantal toestellen en handhaving daarop zou tot een aanzienlijk verlies van klanten leiden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
PWA777 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:18:
[...]
Bij alle nieuwe abonnementen en verlengingen ga je akkoord met de voorwaarde dat je toestel in de lijst van Tele2 staat; is dat niet zo dan hebben ze het recht om je af te sluiten.
Blijkbaar werkt het toestel in de praktijk wél op 4G, dus géén T-Mobile "roaming" kosten. Maar wordt er puur geselecteerd of het toesteltype wel op het lijstje staat.
Eigenlijk best raar. En overbodig die klanten weg te jagen.

Want volgens mij werkt volte ook nog helemaal niet op elk toestel van de lijst.

Edit: inmiddels spuit 11, dat krijg je als je tijdens het typen van je reactie even gaat afwateren ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Titusvh op 14-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:49
Zo'n lijst kan natuurlijk nooit uitputtend zijn, en verder wordt er in de algemene voorwaarden niet naar verwezen, alleen dat je toestel over 4G moet beschikken. VoLTE kan het probleem ook niet zijn, op die lijst staat bijvoorbeeld ook de Sony Xperia V, en die heeft geen VoLTE en gaat dat ook nooit meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij met Tele2 (baas betaald onbeperkt) maar ik mis wel 4G in het buitenland, hopelijk is dat er volgend jaar. Zo is het ook ideaal natuurlijk om muziek te luisteren in het buitenland als je kan streamen, nu valt die soms weg door de slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
Bij een nieuw contract horen lagere prijzen en een commitment voor het leveren van het product. Zeker als je een 2 jarig contract afsluit zal dat straks geen 3G spraak meer ondersteunen. Het aantal klanten dat ze een gratis? toestel moeten geven willen ze zeker beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
bartvries schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Bij een nieuw contract horen lagere prijzen en een commitment voor het leveren van het product. Zeker als je een 2 jarig contract afsluit zal dat straks geen 3G spraak meer ondersteunen. Het aantal klanten dat ze een gratis? toestel moeten geven willen ze zeker beperken.
Nou, een gratis toestel geven doen ze inderdaad liever niet. Er zijn dan 3 opties:

1. zoveel mogelijk toestellen 4G en VoLTE geschikt maken voor je netwerk, andere toestellen weren
2. Straks de 3G roaming laten vervallen en voor het uitzonderlijke niet VoLTE geschikte toestel voor spraakverkeer nog slechts 2G roaming op T-Mobile aanbieden. Je moet er niet aan denken dat je daarop nog moet internetten, dus je zal zsm. naar 4G terug willen.
3. Klanten straks tussentijds de optie geven: tussentijds contract verlengen met een VoLTE ondersteund toestel, voortijdig vertrek naar een concurrent toestaan ook als je contract nog niet is afgelopen, of voor een gereduceerde prijs een toestel laten aanschaffen gedurende het contract. Of een toestel gratis geven.

Tot nu toe moest je bij Tele2 alleen verplicht een 4G geschikte telefoon hebben. De verplichting dat je toestel VoLTE voor het 4G bellen moet ondersteunen, zit daar niet bij. Daarbij rekenen ze er vast ook op dat klanten tussentijds zelf nog wel eens nieuwe toestellen kopen.

Een tip voor Tele2 kan zijn om in ieder geval net als wat T-Mobile doet ook een online toestel shop te openen voor klanten die nog niet kunnen verlengen, maar wel met een paar tientjes korting een nieuw los toestel willen kopen. Bij simonly klanten kan je dan ook aanbieden alsnog een toestel op afbetaling toe te voegen.

Intussen verkoopt Tele2 trouwens ook refurbished Iphones. Dat zou straks ook een optie voor Tele2 zijn bij wie nog in zijn contract zit als de 2G/3G roaming met T-Mobile wordt uitgezet.

Bron: https://forum.tele2.nl/mo...enteert-refurbished-65797

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 15-08-2017 10:14 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

bartvries schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:05:
[...]

Even een reactie op basis van gezond verstand zonder de wet nou echt goed te kennen: Het lijkt mij namelijk onzin dat Tele2 straks gratis toestellen zou moeten uitdelen, want er worden alleen Tele2 abonnementen icm voor de Nederlandse markt bedoelde 4g toestellen verkocht. Al die (recente) toestellen en toestellen die in de nabije toekomst op de markt worden gebracht zullen in principe vroeg of laat VoLTE van Tele2 ondersteunen en daarmee kan Tele2 niet in gebreke gesteld worden wanneer in of na 2018 3g komt te vervallen. Ik denk dat ze echt wel voorsorteren op die situatie in de toekomst hoor voor mensen die nu een tweejarig contract aangaan en dat ze retailers ook instructies geven op dit punt.

Heb je een sim only abonnement - want dat is waar de discussie nu eigenlijk over gaat - dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid daar een compatibel toestel bij te zoeken. Een Chinees toestel welke geen Nederlandse firmwareupdates en providerinstellingen ontvangt en niet door Tele2 geschikt wordt bevonden kan daar dus niet aan voldoen.

Mochten er hier en daar nog uitzonderingen zijn, dan is wat @ucsdcom opsomt wel plausibel.

Edit: Om voorbeelden te geven dat ik niet uit mijn nek klets, heb ik even twee bekende webshops gepakt. Als je dan als provider Tele2 selecteert krijg je een selectief aanbod te zien. LG is bekend en heeft mooie toestellen op de markt gebracht. LG toestellen krijg je echter niet te zien wanneer je Tele2 als provider selecteert:
Mobiel.nl https://www.mobiel.nl/abo...ele2-2-jaar?forward=true#
Belsimpel https://www.belsimpel.nl/telefoon-met-abonnement/tele2

Apple, Huawei, HTC, Microsoft, Samsung en Sony zijn echter geen probleem zoals je ook kunt zien op deze pagina https://www.tele2.nl/klan...-toestellen-zijn-geschikt > Welke toestellen zijn geschikt?

Dit is natuurlijk een vluchtige scan, maar consumenten lijken dus beschermt te worden tegen eventuele teleurstellingen (de breuk met T-Mobile) in de toekomst.

[ Voor 21% gewijzigd door swv op 14-08-2017 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
ucsdcom schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:52:
[...]
2. Straks de 3G roaming laten vervallen en voor het uitzonderlijke niet VoLTE geschikte toestel voor spraakverkeer nog slechts 2G roaming op T-Mobile aanbieden. Je moet er niet aan denken dat je daarop nog moet internetten, dus je zal zsm. naar 4G terug willen.
Ondanks dat ik heel tevreden ben over de 4G dekking, zou ik daar waar Tele2 het net niet redt de backup van het T-Mobile 3G nu nog niet graag missen.
Dan liever een ban op toesteltype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Titusvh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Ondanks dat ik heel tevreden ben over de 4G dekking, zou ik daar waar Tele2 het net niet redt de backup van het T-Mobile 3G nu nog niet graag missen.
Dan liever een ban op toesteltype...
Miss only 2g in the future?
Ja weet het is sloom maaar dan kost het tele2 STUKKEN minder :) en kan je nog overal bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Na gebeld te hebben op donderdag, vrijdag (ook factuur van juli betaald, betaalbewijs verzonden), zaterdag en maandag, ben ik maandag einde van de ochtend weer aangesloten. Begin van de middag ook gebeld vanwege mijn lage score die ik gaf aan hun klantenservice.

Uitgebreid mijn verhaal gedaan aan een medewerker die duidelijk wel ervaring had in klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Weet iemand hoe je je verbruik kunt inzien?
Ik zie dit namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n1e0FJ2.png

als ik erop klik krijg ik een compleet nutteloze melding, vorige maand ook al:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q51bePF.png

Je kan dus pas je verbruik zien, nadat de factuur beschikbaar is?
Dat is toch vrij nutteloos?

Plus nadat je erop klikt, kan je niet meer terug naar het vorige scherm. Back knop in de browser brengt me terug naar de Mijn Tele2 selectie pagina (vast/mobiel/internet etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
De gespreks/data en kosten details staan altijd pas op de factuur. Maar je weet nu wel wat je al aan kosten hebt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:55:
Weet iemand hoe je je verbruik kunt inzien?
Ik zie dit namelijk:
[afbeelding]

als ik erop klik krijg ik een compleet nutteloze melding, vorige maand ook al:
[afbeelding]

Je kan dus pas je verbruik zien, nadat de factuur beschikbaar is?
Dat is toch vrij nutteloos?

Plus nadat je erop klikt, kan je niet meer terug naar het vorige scherm. Back knop in de browser brengt me terug naar de Mijn Tele2 selectie pagina (vast/mobiel/internet etc).
Je bundel zal nog niet ingegaan zijn denk ik? Ik zie namelijk dit (en nee, ik bel niet zo veel idd):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FLkLj8VPR24WBtly6v0Y6mMW/full.png

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Kassad schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Je bundel zal nog niet ingegaan zijn denk ik? Ik zie namelijk dit (en nee, ik bel niet zo veel idd):

[afbeelding]
Wat zie jij als je op de rode tekst klikt?
Ik zie mijn melding echt altijd, ongeacht wanneer/welke dag van de maand. De Tele2 bundels gaan zover ik weet altijd 1e van de maand in. Maar die melding is gewoon incorrect. Mijn abonnement is allang ingegaan. Ik heb al 14 maanden een Tele2 abo en heb in juni verlengd en toen mijn abo/bundel gewijzigd naar 5GB/mnd. Dus dat is per juli ingegaan. Inmiddels is het half augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Wat zie jij als je op de rode tekst klikt?
Ik zie mijn melding echt altijd, ongeacht wanneer/welke dag van de maand. De Tele2 bundels gaan zover ik weet altijd 1e van de maand in. Maar die melding is gewoon incorrect. Mijn abonnement is allang ingegaan. Ik heb al 14 maanden een Tele2 abo en heb in juni verlengd en toen mijn abo/bundel gewijzigd naar 5GB/mnd. Dus dat is per juli ingegaan. Inmiddels is het half augustus.
Als ik daarop klik zie ik ook:

Er zijn nog geen verbruik details
Zodra je abonnement ingaat, verschijnen hier je bundels zodat je altijd inzicht hebt in je verbruik.

Maar goed, ik heb ook geen buitenbundel verbruik natuurlijk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
Ik heb sinds een tijdje tele2 (1.5 maand) en sinds ik ben verhuisd (+- halve maand) heb ik praktisch geen bereik meer; ik moet buiten of op zolder staan om verstaanbaar te zijn. Tijdens bezichtigingen van het huis had ik nog telfort dus is het niet eerder opgevallen. In hoeverre is zo'n slecht bereik voldoende reden om een contract te ontbinden? En zo ja hoe zit het dan met de foon die bij het abbo is verstrekt (wordt tenslotte wel korting op gegeven icm abbo) Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat dit vragen zijn die je ook aan de klantenservice van tele2 zou kunnen stellen, maar mijn ervaringen zijn tot dusverre dat een aanzienlijk deel daarvan erg weinig verstand van zaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
Welke telefoon heb je? Indien een VoLTE telefoon, zet dan eens onder instellingen 4G bellen uit. Dan bel je gewoon over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van Tele2 m.b.t bereik in Noord-Holland omgeving Hoorn. Is er een site waar je dit terug kan lezen, of zijn er toevallig een aantal tweakers die ervaringen rondom die omgeving hebben :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Waterkoker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:46:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van Tele2 m.b.t bereik in Noord-Holland omgeving Hoorn. Is er een site waar je dit terug kan lezen, of zijn er toevallig een aantal tweakers die ervaringen rondom die omgeving hebben :)?
http://4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g

Kan je zien of er masten in je buurt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

dan ziet tele2 er wel gunstig uit qua zendmasten met 800 en 2600mhz voor de 'platteland' gebieden :) denk dat de prijs daarnaast ook wel doorslag geeft. KPN of Vodafone heeft qua zendmasten bij eenzelfde dekking maar valt weer veel duurder uit. We gaan het eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Waterkoker schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

dan ziet tele2 er wel gunstig uit qua zendmasten met 800 en 2600mhz voor de 'platteland' gebieden :) denk dat de prijs daarnaast ook wel doorslag geeft. KPN of Vodafone heeft qua zendmasten bij eenzelfde dekking maar valt weer veel duurder uit. We gaan het eens proberen
Aanrader: neem een maandelijks opzegbaar abonnement, kan je altijd nog kiezen of tele2 voor jou de beste of goeie dekking geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
bartvries schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:53:
Welke telefoon heb je? Indien een VoLTE telefoon, zet dan eens onder instellingen 4G bellen uit. Dan bel je gewoon over 3G.
Een sgs7. Maar heb beneden überhaupt geen 4g of 3g bereik;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
OK, dus zowel met Tele2 als T-Mobile heb je geen ontvangst beneden? Dan blijft er weinig anders meer over dan KPN of VF (of aanbieders die van die netwerk gebruikmaken uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:04:
Ik ben erg blij met Tele2 (baas betaald onbeperkt) maar ik mis wel 4G in het buitenland, hopelijk is dat er volgend jaar. Zo is het ook ideaal natuurlijk om muziek te luisteren in het buitenland als je kan streamen, nu valt die soms weg door de slechte verbinding.
mag ik vragen welke verbinding je dan wel krijgt in het buitenland? Inmiddels ben ik er wel gewend aan geraakt dat ik makkelijk kan navigeren bijvoorbeeld. Blijft dit mogelijk?

Is bezig met het uitzoeken van een nieuwe provider

[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 16-08-2017 14:09 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

mag ik vragen welke verbinding je dan wel krijgt in het buitenland? Inmiddels ben ik er wel gewend aan geraakt dat ik makkelijk kan navigeren bijvoorbeeld. Blijft dit mogelijk?

Je hebt gewoon 3G verbinding in het buitenland, navigeren is totaal geen probleem. Ook omdat in het buitenland nog steeds gemeengoed is, merk je er niet heel veel van, behalve als je zoals ik internetradio in je auto zou willen luisteren.

Verder ben ik echt heel blij met Tele2 en zelfs als ik weg zou willen, het maandcontract is zo'n gigantisch grote plus dat ik het iedereen zou aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
SirLenncelot schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:09:
[...]

Ik heb in de UK continue 3G gehad, navigeren met Google Maps was geen probleem, werkte prima. Dat gezegd hebbende, vorig jaar waren we in DE en daar was bijna geen 3G beschikbaar, ik heb die vakantie continue op 2G en Edge gezeten.. (en daar kan je dus niet op navigeren)

Let wel op dat wanneer je een 8GB+ bundel hebt je er 6GB van per maand in het buitenland kunt gebruiken, daarboven geldt een toeslag. Die is niet heel spannend trouwens, maar toch. Iets minder dan een euro per GB:

Datalimiet buitenland
Bij de 8GB, 10GB en Unlimited databundels geldt een datalimiet van 6GB per maand binnen de EU. Daarna kun je nog wel gebruik maken van je resterende data, maar geldt er ook een toeslag van € 0,009 per verbruikte MB.

[ Voor 8% gewijzigd door Kassad op 16-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sinds vandaag weer terug in Nederland, op mijn thuis adres opeens volbereik (vroeger 2 of 3 van de 5 streepjes nu vol bereik snelheden van boven de 100mbps.

Komt dit door de vakantie periode? Of is er wel degelijk nog meer verbeteringen gebracht op het 4g+ netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
dutchnltweaker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:00:
Sinds vandaag weer terug in Nederland, op mijn thuis adres opeens volbereik (vroeger 2 of 3 van de 5 streepjes nu vol bereik snelheden van boven de 100mbps.

Komt dit door de vakantie periode? Of is er wel degelijk nog meer verbeteringen gebracht op het 4g+ netwerk?
Zou best kunnen dat er wijzigingen zijn aangebracht in jouw regio! Check hiervoor even http://4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Fuwor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Zou best kunnen dat er wijzigingen zijn aangebracht in jouw regio! Check hiervoor even http://4gmasten.nl.
Dankje? Ik ken de site maar geen wijzigingen in mijn regio, daarom mijn vraag hier. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Dankje? Ik ken de site maar geen wijzigingen in mijn regio, daarom mijn vraag hier. :o
Welke regio woon je dan? Tele2 update is altijd van kalendermaand dus nu al weer twee weken oud. In die twee weken kan er een site in je omgeving zijn geactiveerd?

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:26:
[...]

Welke regio woon je dan? Tele2 update is altijd van kalendermaand dus nu al weer twee weken oud. In die twee weken kan er een site in je omgeving zijn geactiveerd?
regio west brabant. :X

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Dat is wel heel royaal, heb je niet wat specifiekers, bijvoorbeeld 4 postcodecijfers ? Ik heb even gekeken, ik kan zo snel niets vinden in West Brabant wat in de afgelopen weken is geactiveerd.

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Dat is wel heel royaal, heb je niet wat specifiekers, bijvoorbeeld 4 postcodecijfers ? Ik heb even gekeken, ik kan zo snel niets vinden in West Brabant wat in de afgelopen weken is geactiveerd.
Haha ja he, 4800-4899 regio

• StWesleyT
  • Laatst online: 04-05 18:27
Hoe komt het dat mijn daglimiet ineens is gewijzigd naar 10GB bij Unlimited Data?
Heeft iemand anders dit ook?

Ik heb al het een en ander rondgevraagd en een handjevol pagina's teruggescrolld... Ben niks wijzer.

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb gewoon 5 nog steeds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
StWesleyT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:41:
Hoe komt het dat mijn daglimiet ineens is gewijzigd naar 10GB bij Unlimited Data?

Ik heb al het een en ander rondgevraagd en een handjevol pagina's teruggescrolld... Ben niks wijzer.
Ben blij ;)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nog erg grote regio, kan je niet gewoon een postcode geven?

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:58
Volgens Telecompaper heeft tele2 al meer dan 110.000 Unlimited klanten.

En dat in amper 4 maanden tijd...

[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 17-08-2017 13:22 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
5095 is een site bijgekomen....voor de rest de afgelopen 14 dagen niets in die regio.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

StWesleyT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:41:

Bedoel je dat je dagbundel van 5 naar 10GB is gegaan, of bedoel je dat je nog maar tot 10GB kunt aanvullen/verbruiken per dag?

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Nog erg grote regio, kan je niet gewoon een postcode geven?
Omgeving breda, duidelijker? |:(

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Nee, niet duidelijk, hij vraagt het toch niet voor niks |:( .

Als jij wilt weten of er bij jou dekking bijgekomen is dan is daar je volledige postcode voor nodig.

Alleen al in Breda zijn er 90+ potentionele mastlocaties, waarbij sites misschien minder dan 1km ver stralen (afhankelijk van hoe drukbevolkt).

Maar zoals ik zei, de afgelopen 14 dagen is er in die regio geen site live gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 17-08-2017 13:52 ]

https://wren.co/join/Devian

• StWesleyT
swv schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Bedoel je dat je dagbundel van 5 naar 10GB is gegaan, of bedoel je dat je nog maar tot 10GB kunt aanvullen/verbruiken per dag?
De "FUP-limiet" is van 5 naar 10GB gegaan.
Tijdens de eerste week van mijn Onbeperkt Data-abonnement was deze daglimiet nog maar 5GB. Na een aantal keer daarover heen te zijn gegaan heb ik nu 10GB. (dat scheelt weer aanvul sms-jes) .

Don't get me wrong, k ben er blij mee. Maar vroeg me af of er (1) er geen addertjes onder het gras zitten en (2) hoe dit is ontstaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
De "FUP-limiet" is van 5 naar 10GB gegaan.
Tijdens de eerste week van mijn Onbeperkt Data-abonnement was de daglimiet nog maar 5GB. Na een aantal keer daarover heen te zijn gegaan heb ik nu 10GB. (dat scheelt weer aanvul sms-jes) .

Don't get me wrong, k ben er blij mee. Maar vroeg me af of er (1) er geen addertjes onder het gras zitten en (2) hoe dit is ontstaan O-)
Raar, want in de bijdrage op tweakers.net van zojuist wordt toch echt over 5GB per dag gesproken.
nieuws: Aantal Tele2-klanten met onbeperkt-data-abo groeit naar 110.000
https://www.telecompaper....nlimited-klanten--1208397

[ Voor 7% gewijzigd door bartvries op 17-08-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

StWesleyT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:58:
[...]
Maakt geen hol uit. Het is namelijk wat je zegt: dat scheelt weer aanvul sms-jes :) Mocht er nu sprake zijn van een addertje, dan zou je daar van op de hoogte moeten zijn (gebracht). En naar mijn weten zit er in de voorwaarden geen beperking in gebruik? De enige beperking die ze hadden is dat ze tot voor kort in hun voorwaarden hadden opgenomen dat tethering niet was toegestaan. Gelukkig hebben ze dat rechtgetrokken nieuws: Tethering niet meer verboden in nieuwe abonnementsvoorwaarden Tele2. Een woordvoerder zei letterlijk:
De woordvoerder maakt duidelijk dat het Tele2 alleen te doen is om het tegengaan van misbruik. "Mensen kunnen onze Unlimited-service misbruiken door bijvoorbeeld meerdere pc's aan te sluiten. Daarmee worden andere klanten benadeeld. Wij moedigen onze klanten aan om zich onder te dompelen in data inclusief tethering. We gaan onze voorwaarden aanpassen om dit duidelijk te maken, waarbij we ons het recht voorbehouden om klanten op te schorten die de dienst misbruiken."
Kortom, laat jezelf lekker onderdompelen in data 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StWesleyT
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WgmYQgU.png
^ mijntele2 app
dont get me wrong ben gelukkig, en onderdompelen lukt me zeker. Vroeg het me gewoon af :)

ben al overigens een aantal keer ver boven de 5GB gegaan in 1 dag afgelopen weken en moest nog niet het smsje versturen 8) B-) (sorry voor t grote plaatje)

[ Voor 41% gewijzigd door StWesleyT op 17-08-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

StWesleyT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:52:
[afbeelding]
^ mijntele2 app
dont get me wrong ben gelukkig, en onderdompelen lukt me zeker. Vroeg het me gewoon af :)

ben al overigens een aantal keer ver boven de 5GB gegaan in 1 dag afgelopen weken en moest nog niet het smsje versturen 8) B-) (sorry voor t grote plaatje)
Als bundelbooster bij besteld wordt je bundelgrootte voor die dag gewoon bijgewerkt. Ik heb net 10 bundelboosters besteld en ik heb nu 15000 MB zichtbaar in Mijn Tele2.
Afbeeldingslocatie: https://blokland-aronson.nl/Mijn%2015GB.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46
Je kunt ook gewoon een automatische SMS-app een sms laten sturen. Dus als je er een hebt die elk uur een sms stuurt, heb je tussen 23:00 en 0:00 al 29000MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[b][message=52259237,noline]Kassad schreef op woensdag 16 augustus 2017 @
Let wel op dat wanneer je een 8GB+ bundel hebt je er 6GB van per maand in het buitenland kunt gebruiken, daarboven geldt een toeslag. Die is niet heel spannend trouwens, maar toch. Iets minder dan een euro per GB:

Datalimiet buitenland
Bij de 8GB, 10GB en Unlimited databundels geldt een datalimiet van 6GB per maand binnen de EU. Daarna kun je nog wel gebruik maken van je resterende data, maar geldt er ook een toeslag van € 0,009 per verbruikte MB.
Dat is wel iets meer dan een euro per GB, namelijk 9 euro per GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:50:
[...]

Als bundelbooster bij besteld wordt je bundelgrootte voor die dag gewoon bijgewerkt. Ik heb net 10 bundelboosters besteld en ik heb nu 15000 MB zichtbaar in Mijn Tele2.
[afbeelding]
Ik heb al een maand geen sms meer verstuurd denk ik :) t staat er wel degelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Wolly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:24:
[...]

Dat is wel iets meer dan een euro per GB, namelijk 9 euro per GB.
I stand corrected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:25
Tele2 wilt wel heel graag van T-mobile afkomen ;).

Mijn vriendin is meerdere malen door hen gebeld. Nu ze een keer kon opnemen bleek het erom te gaan of 4g bellen aanstond. Dus die instellingen even nagelopen.

Toen ik zei dat ze er wel alles aan deden om van het T-mobile netwerk af te komen werd er gelachen en bevestigend geantwoord.

Geef ze ook eens ongelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
-Edwin- schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:29:
Tele2 wilt wel heel graag van T-mobile afkomen ;).

Mijn vriendin is meerdere malen door hen gebeld. Nu ze een keer kon opnemen bleek het erom te gaan of 4g bellen aanstond. Dus die instellingen even nagelopen.

Toen ik zei dat ze er wel alles aan deden om van het T-mobile netwerk af te komen werd er gelachen en bevestigend geantwoord.

Geef ze ook eens ongelijk :)
Tuurlijk willen ze dat, geef ze ongelijk dat geld kunnen ze weer in andere dingen investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Inderdaad logisch dat men zoveel mogelijk VoLTE-enabled toestellen in hun netwerk wil hebben.
Ik heb bij Tele2 al gevraagd of ik kan helpen om hen in contact te brengen met WileyFox. WileyFox (ook actief hier op GoT) wil graag functionaliteiten toevoegen op verzoek van de gebruikers, dus als Tele2 hier effort in steekt, moet het redelijk snel geregeld kunnen zijn.

Vanuit Tele2 bezien kan ik me goed voorstellen dat men op een gegeven moment gaat eisen dat je een VoLTE-enabled toestel gaat gebruiken, zeker als je een bundel met onbeperkte belminuten hebt.
Voor gebruikers die een oudere 4G-telefoon hebben of Chinees toestel hebben, zou deze ontwikkeling minder aangenaam zijn (al schijnt bijv. de Xiomi Rednmi Note 4X gewoon VoLTE-enabled te zijn).

Graag maak ik gebruik van en hogere geluidskwaliteit van VoLTE,
Is het trouwens nog steeds zo dat er alleen van deze hogere kwaliteit sprake is als je met iemand belt die ook Tele2 VoLTE gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Cranberry schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:50:
.....
Graag maak ik gebruik van en hogere geluidskwaliteit van VoLTE,
Is het trouwens nog steeds zo dat er alleen van deze hogere kwaliteit sprake is als je met iemand belt die ook Tele2 VoLTE gebruikt?
Nee, als jij met VoLTE belt is jouw deel van het gesprek van je toestel naar het VoLTE systeem(IMS) van hoge kwaliteit en het tweede deel van IMS naar de gebelde kan van lagere kwaliteit zijn. Door transcoding zal het geluid wat je terughoort van een niet Tele2 VoLTE beller waarschijnlijk minder zijn, het geluid zal door de transcoding niet verbeteren dus het geluid wat je hoort zal wat minder zijn dan een gesprek met een andere Tele2 VoLTE beller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Duo sim ontvangen. Het activeren van de simkaarten via het zakelijke online platform moest perse in Internet Explorer. In alle andere browsers kreeg ik een melding dat het in IE moest -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Voor het eerst nu zelf meegemaakt (dat tele2 4G+ uitschakelt na 12 uur).
Hoeveel toestellen dienen er aangesloten te zijn voor dat ze weer overschakelen naar 4G+?

Ps: bereik is nu super goed (komt zeker omdat alleen de 800mhz is ingeschakeld).

[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 20-08-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb Tele2 en een Xperia Z2, maar nu wil ik deze gaan vervangen door een Xiaomi Mi Mix 2 (zal over een maandje of twee wel kunnen). Gaat dit problemen opleveren op het Tele2 netwerk? Ik begrijp dat ze graag willen dat je een toestel van op hun lijst gebruikt, maar dit is ook gewoon een 4G toestel dat VoLTE ondersteunt. Is dat ok?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
i7x schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:22:
Ik heb Tele2 en een Xperia Z2, maar nu wil ik deze gaan vervangen door een Xiaomi Mi Mix 2 (zal over een maandje of twee wel kunnen). Gaat dit problemen opleveren op het Tele2 netwerk? Ik begrijp dat ze graag willen dat je een toestel van op hun lijst gebruikt, maar dit is ook gewoon een 4G toestel dat VoLTE ondersteunt. Is dat ok?
Als ik gsmarena mag geloven heeft 'ie geen LTE band 20, en is dus niet geschikt voor Tele2 NL. Zoals wardjj hieronder zegt heb je dan twijfelachtig 4G bereik. Verder is nog de vraag of je aan de vereisten van Tele2 voldoet en geblokkeerd kan worden.
Zoals ik het begrijp moet je i.i.g. een toestel hebben met zowel band 7 als 20. Nog zekerder ben je als dit in de lijst 4G ready telefoons van Tele2 staat. Helemaal zeker ben je als je toestel in de lijst Volte geschikte toestellen staat, dat is echter een beperkt aantal types Apple, Huawei, Samsung en Sony.
De lijst 4G ready kan neem ik aan redelijk makelijk worden aangevuld o.b.v. LTE banden en of een toestel voor de NL / EU is uitgebracht. De Volte lijst is erg beperkt en vraag is of die leidend wordt -voor mij één van de redenen waarom ik voor maandelijks opzegbaar heb gekozen.

[ Voor 41% gewijzigd door antidote op 20-08-2017 11:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 19:49
Volgens mij ondersteund die Xiaomi alleen 2600MHz en geen 800MHz? Tele2 gebruikt 800MHz (groot bereik) en 2600MHz (kleiner bereik maar hogere snelheid). Pin me er niet op vast maar dan heb je sowieso flink minder bereik en ‘s nachts geen 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Fuwor schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Volgens mij ondersteund die Xiaomi alleen 2600MHz en geen 800MHz? Tele2 gebruikt 800MHz (groot bereik) en 2600MHz (kleiner bereik maar hogere snelheid). Pin me er niet op vast maar dan heb je sowieso flink minder bereik en ‘s nachts geen 4G.
Ja dat klopt maar ik ben toch voornamelijk in de Randstad en hier is toch grotendeels ook wel 2600MHz bereik (woon ook zo ongeveer naast zo'n mast bijvoorbeeld). Daarom vraag ik mij af of Tele2 dan moeilijk gaat doen met mijn toestel. Ik zit weliswaar nooit op band 20 (800MHz), maar wel op 2600MHz.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
VoLTE is (nog) niet een standaard die altijd werkt. Voordat zoiets werkt moet er een provider update uitkomen die de feature activeert. Dat moet Tele2 doen, en gezien de Mi Mix 2 niet een Nederlandse release gaat kennen weet ik vrij zeker dat ze die moeite niet gaan nemen.

Op dit moment doet Tele2 niet heel moeilijk als je toestel maar 4G support maar dit zou in de toekomst kunnen wijzigen, vooral als de afspraken met T-mobile aflopen.
Sowieso mis je al 4G800 support. In de Randstad is indd een zo goed als dekkend 4G2600 netwerk maar dit heeft minder dekking binnenshuis en staat tussen 0:00 en 7:00 uit om stroom te besparen.

Op korte termijn dus: ja, het kan wel. Maar je legt jezelf wel aan beperkingen waar ik zelf niet voor zou kiezen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een maandelijks opzegbaar abonnement naar een 2 jaarlijks abonnement? Ik zou onbeperkt een maand willen proberen en vervolgens eventueel over naar 2 jaarlijks omdat het toch een euro per maand scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Weer in Duitsland... huilen met de pet met het roaming bereik...😅😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Negaiido schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:31:
Heeft iemand ervaring met het omzetten van een maandelijks opzegbaar abonnement naar een 2 jaarlijks abonnement? Ik zou onbeperkt een maand willen proberen en vervolgens eventueel over naar 2 jaarlijks omdat het toch een euro per maand scheelt.
Ik ben van prepaid naar een los abonnement gegaan. Het is geen ingewikkeld verhaal. Wat wil je exact weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
PcDealer schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Ik ben van prepaid naar een los abonnement gegaan. Het is geen ingewikkeld verhaal. Wat wil je exact weten?
Het is meer of je goede ervaring hierbij hebt gehad. Als iets afwijkende gevraagd wordt door klanten dan is de kans groter dat dingen verkeerd gaan.
Moest je 2 keer 'aansluitkosten' betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 10:39
dutchnltweaker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:40:
Weer in Duitsland... huilen met de pet met het roaming bereik...😅😂
Was dit weekend ook in Duitsland. Het is inderdaad verschrikkelijk. Zelfs in Bulgarije perfect bereik gehad in het oosten, maar Duitsland is echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
stane schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Was dit weekend ook in Duitsland. Het is inderdaad verschrikkelijk. Zelfs in Bulgarije perfect bereik gehad in het oosten, maar Duitsland is echt een ramp.
Mensen hier met een Ben abonnement hebben hier overal 4G.. met tele2 edge 2G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit momenteel ook in Duitsland. Onderweg naar Berlijn bijna altijd 2G of zelfs totaal geen ontvangst, niet eens bellen/sms. :'( Hier in Berlijn ook enkel 3G en dat wil ook regelmatig nog even weg vallen. :'( Dat is helaas toch wel een beetje een domper, maar was opzich te verwachten op basis van de prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:14:
Zit momenteel ook in Duitsland. Onderweg naar Berlijn bijna altijd 2G of zelfs totaal geen ontvangst, niet eens bellen/sms. :'( Hier in Berlijn ook enkel 3G en dat wil ook regelmatig nog even weg vallen. :'( Dat is helaas toch wel een beetje een domper, maar was opzich te verwachten op basis van de prijs. :P
Ik heb het met verschillende providers gehad hoor, dat je in Duitsland brak bereik hebt. Ligt niet perse aan Tele2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0we schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Ik heb het met verschillende providers gehad hoor, dat je in Duitsland brak bereik hebt. Ligt niet perse aan Tele2 :)
Ik weet dat er in Duitsland niet de 97/99% dekking zoals in NL is, dus dat verbaasde me opzich niet. Maar vaak genoeg niet eens een werkende internetverbinding hebben in de hoofdstad? Het lijkt me sterk dat dat zo hoort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

Ik weet dat er in Duitsland niet de 97/99% dekking zoals in NL is, dus dat verbaasde me opzich niet. Maar vaak genoeg niet eens een werkende internetverbinding hebben in de hoofdstad? Het lijkt me sterk dat dat zo hoort. :P
Dat is wel een bijzonder verhaal indd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
L0we schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Uhm als tele2 4g roaming had, wa het bereik een heel stuk beter. Hier iemand met simpel en ben overal 4g tot nu toe gehad (geen terugval) ik met mijn tele2 3g en heel vaak 2g of zelfs GPRS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:14:
Prijs? Mensen die een abonnement bij een simpel of youfone (prijsvechters) hebben zelfs 4g in het buitenland (EU), dus heeft niks met prijs te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchnltweaker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

Prijs? Mensen die een abonnement bij een simpel of youfone (prijsvechters) hebben zelfs 4g in het buitenland (EU), dus heeft niks met prijs te maken.
25 euro voor unlimited everything betaal ik, ik houd het toch even op prijs. :P (ja, ja, datalimiet in de EU is 6GB, whatever.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

Dat lijkt me ook sterk.......welk netwerk zat je op en wat voor toestel heb je? Wat wel eens gebeurt is dat je toestel spontaan een andere APN gaat gebruiken en dan ga je geen dataverbinding krijgen kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:56:
[...]

Dat lijkt me ook sterk.......welk netwerk zat je op en wat voor toestel heb je? Wat wel eens gebeurt is dat je toestel spontaan een andere APN gaat gebruiken en dan ga je geen dataverbinding krijgen kan ik je uit ervaring vertellen/
Ik gebruik een HTC One M9. Onderweg wisselde die steeds tussen O2 en telekom.de, sinds ik in Berlijn ben blijft die op O2 zitten. Heb handmatig telekom.de geprobeerd, mocht niet baten, en de andere netwerken lijk ik niet op te kunnen komen, zullen vermoedelijk geen contract hebben met Tele 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Ik gebruik een HTC One M9. Onderweg wisselde die steeds tussen O2 en telekom.de, sinds ik in Berlijn ben blijft die op O2 zitten. Heb handmatig telekom.de geprobeerd, mocht niet baten, en de andere netwerken lijk ik niet op te kunnen komen, zullen vermoedelijk geen contract hebben met Tele 2.
Dan lijkt het me wat anders......Tele2 heeft wel contract met andere 2 netwerken maar daar kom je idd niet zo 1,2,3 op,beetje lastig uit te leggen maar zal toch poging wagen.

Een Tele2 sim heeft twee IMSI's, nl een Nederlandse en een Zweedse. Voordat Tele2 in NL een eigen netwerk had was de opzet simpel. In Nederland gebruikt je altijd de Nederlandse IMSI, in het buitenland altijd Zweedse en maakte je gebruik van de roamingcontracten van het Zweedse Tele2. Sinds ze een eigen netwerk hebben zijn er ook eigen roaming contracten waar je dus met Nederlandse IMSI kan roamen. In Duitsland is dat dus Telekom en O2 en je sim is dusdanig geprogrammeerd dat ie alleen met Nederlandse IMSI wil roamen. Met trucje van de SimToolKIt(Tele2 menu) kan je switchen naar andere IMSI en dan ook roamen op Vodafone en E-Plus.

Met die Zweedese IMSI willen sommige toestellen met een niet NL Firmware wel eens ineens de Zweedse APN gaan gebruiken. Ben je nog in Berlijn? Zo ja dan moet je je APN eens controleren? Is die nog steeds internet.tele2 nl? Staat je dataroaming wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Dan lijkt het me wat anders......Tele2 heeft wel contract met andere 2 netwerken maar daar kom je idd niet zo 1,2,3 op,beetje lastig uit te leggen maar zal toch poging wagen.

Een Tele2 sim heeft twee IMSI's, nl een Nederlandse en een Zweedse. Voordat Tele2 in NL een eigen netwerk had was de opzet simpel. In Nederland gebruikt je altijd de Nederlandse IMSI, in het buitenland altijd Zweedse en maakte je gebruik van de roamingcontracten van het Zweedse Tele2. Sinds ze een eigen netwerk hebben zijn er ook eigen roaming contracten waar je dus met Nederlandse IMSI kan roamen. In Duitsland is dat dus Telekom en O2 en je sim is dusdanig geprogrammeerd dat ie alleen met Nederlandse IMSI wil roamen. Met trucje van de SimToolKIt(Tele2 menu) kan je switchen naar andere IMSI en dan ook roamen op Vodafone en E-Plus.

Met die Zweedese IMSI willen sommige toestellen met een niet NL Firmware wel eens ineens de Zweedse APN gaan gebruiken. Ben je nog in Berlijn? Zo ja dan moet je je APN eens controleren? Is die nog steeds internet.tele2 nl? Staat je dataroaming wel aan?
Vandaag pas aangekomen, dus ben inderdaad nog steeds in Berlijn. :) APN is nog steeds internet.tele2.nl en dataroaming staat uiteraard aan. Heb meestal ook wel 3G ontvangst, maar het is nogal instabiel, soms valt het ineens weg zonder dat ik verplaatst ben op dat moment.

Zal morgen het IMSI gebeuren eens proberen, thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:15:
[...]

Vandaag pas aangekomen, dus ben inderdaad nog steeds in Berlijn. :) APN is nog steeds internet.tele2.nl en dataroaming staat uiteraard aan. Heb meestal ook wel 3G ontvangst, maar het is nogal instabiel, soms valt het ineens weg zonder dat ik verplaatst ben op dat moment.

Zal morgen het IMSI gebeuren eens proberen, thanks. :)
Heel apart.....en heb je al geprobeerd handmatig Telekom.de te kiezen, kijkt me dat die in Berlijn toch wel goed bereik moet bieden.
O2 kan misschien door fusie O2 en E-Plus(beiden Telefonica bedrijven) wat problemen geven maar nu speculeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Heel apart.....en heb je al geprobeerd handmatig Telekom.de te kiezen, kijkt me dat die in Berlijn toch wel goed bereik moet bieden.
O2 kan misschien door fusie O2 en E-Plus(beiden Telefonica bedrijven) wat problemen geven maar nu speculeer ik.
Telekom.de ook al geprobeerd in Berlijn, helaas dezelfde issues. :'( Zal morgen via jouw manier eens de andere netwerken proberen om te kijken of dat beter gaat. :)
Pagina: 1 ... 40 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7