[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste
Acties:
  • 544.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24

mjl

Ugh

StWesleyT schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

De "FUP-limiet" is van 5 naar 10GB gegaan.
Tijdens de eerste week van mijn Onbeperkt Data-abonnement was deze daglimiet nog maar 5GB. Na een aantal keer daarover heen te zijn gegaan heb ik nu 10GB. (dat scheelt weer aanvul sms-jes) .

Don't get me wrong, k ben er blij mee. Maar vroeg me af of er (1) er geen addertjes onder het gras zitten en (2) hoe dit is ontstaan O-)
Hoe krijg je meer dan 5gb door je telefoon gejaagd, ik heb al moeite 1 gb per maand op te maken ;)

Ik heb overigens naar het onbeperkt abonnement gekeken. Ik zie nergens in de voorwaarden dat je een telefoon moet gebruiken (ze hebben het alleen over een toestel).

Mag je ook een 4g modem/router gebruiken om jezelf van 4G internet thuis te voorzien, als dat zo is kan ik eindelijk fatsoenlijk internet nemen in het buitengebied zonder achterlijk veel geld uit te hoeven geven...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
The_Wireless_Guy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Met die Zweedese IMSI willen sommige toestellen met een niet NL Firmware wel eens ineens de Zweedse APN gaan gebruiken. Ben je nog in Berlijn? Zo ja dan moet je je APN eens controleren? Is die nog steeds internet.tele2 nl? Staat je dataroaming wel aan?
Roaming is lekker in elkaar gehackt bij Tele2 dus? :+

De Zweedse IMSI kan gewoon overal op maar de Nederlandse niet dus? M.a.w. oude Tele2-klanten gaan er qua roaming op achteruit? Klinkt alsof Tele2 toch wel een beetje last heeft van de wet van remmende voorsprong zo nu en dan.

En wordt de Zweedse in sommige andere landen wel nog gebruikt dan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Telekom.de ook al geprobeerd in Berlijn, helaas dezelfde issues. :'( Zal morgen via jouw manier eens de andere netwerken proberen om te kijken of dat beter gaat. :)
Ik wil niet negatief doen, maar reken er maar op totdat tele2 geen 4g roaming contract afsluit het bereik bagger blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:10
mjl schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:44:
[...]

Hoe krijg je meer dan 5gb door je telefoon gejaagd, ik heb al moeite 1 gb per maand op te maken ;)

Ik heb overigens naar het onbeperkt abonnement gekeken. Ik zie nergens in de voorwaarden dat je een telefoon moet gebruiken (ze hebben het alleen over een toestel).

Mag je ook een 4g modem/router gebruiken om jezelf van 4G internet thuis te voorzien, als dat zo is kan ik eindelijk fatsoenlijk internet nemen in het buitengebied zonder achterlijk veel geld uit te hoeven geven...
Je mag je simkaart sowieso in een Router stoppen, daar heeft Tele2 niet zo veel over te zeggen. Alleen hebben ze wel een FUP, dus als je heel veel data verbruikt kan het zijn dat ze daar wat van zeggen.

Alleen misschien is KPN een betere optie voor je, daar kan je als je in het buitengebied woont volledig onbeperkt 4G krijgen voor 39 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 19:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Ik wil niet negatief doen, maar reken er maar op totdat tele2 geen 4g roaming contract afsluit het bereik bagger blijft...
Hij heeft het niet over bereik maar over geen data. In Berlijn zal het 3G bereik best wel OK zijn, maar als je geen data hebt kan dat aan heel iets anders liggen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Hij heeft het niet over bereik maar over geen data. In Berlijn zal het 3G bereik best wel OK zijn, maar als je geen data hebt kan dat aan heel iets anders liggen.
Per ongeluk mjl gequote, was eigenlijk op Lars gericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
mjl schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:44:
[...]

Gewoon, het een en ander snel downloaden.

En in weze kan je toch ook gewoon een hotspot aanzetten op je telefoon.
Wat ik mij wel afvraag is hoe ik dat later ga doen als ik ga verhuizen, mogelijk moet ik het dan 2maanden zonder een echte internetaansluiting doen /glasvezel.
En ik wil toch even een filmpje kunnen streamen naar mn chromecast.
Iemand hier ervaringen mee? De chromecast heeft sowieso internet nodig, maar hoe werkt dat met een (mogelijk simpele) hotspot van mn telefoon?

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Per volgend jaar worden de spraak en data tarieven die Europese providers onderling berekenen weer flink verder verlaagd. Mijn verwachting is dat Tele2 Nederland tegen die tijd om te kunnen blijven concurreren ook wel in een aantal landen 4G roaming zal zijn gaan aanbieden. De meeste klanten wisten nu niet dat Tele2 geen 4G roaming aanbiedt, dus denken ze dat de buitenlandse roaming netwerken zo slecht zijn........maar dit wordt (misschien geholpen door de reclame van de andere providers) snel genoeg wel bekend en dan kan dat ze nog jaren achtervolgen.....

Nu hebben ze er als ik heel slecht denk er vast bewust geen haast mee gemaakt voor het vakantieseizoen in ging, dat had ze alleen maar heel veel geld gekost. Die buit is inmiddels binnen en dan staat ze niets meer in de weg om per volgend jaar alsnog 4G roaming overeenkomsten te sluiten en dit aan te gaan bieden. Anderzijds zijn roaming overeenkomsten doorgaans 2 richtingsverkeer. Voor Nederland zijn zij al goed voorzien in de overeenkomsten. Zo hebben buitenlandse providers al roaming overeenkomsten met KPN, T-Mobile of Vodafone Nederland voor 4G. Een nieuwe extra 4G provider contracteren in Nederland voegt niet heel veel toe en ook de buitenlandse providers zullen met de nieuwe EU regels op komst absoluut geen haast hebben gemaakt met de uitbreiding van 4G roaming overeenkomsten.

Ik kan niet inschatten hoeveel het ze bespaard heeft, maar 4G datastromen en een unlimited abonnement van 25,- per maand is geen hele economische combi, als krijg je in het buitenland geen unlimited verkeer.

[ Voor 19% gewijzigd door ucsdcom op 22-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Roaming met Tele2 NL heeft voor buitenlandse providers niet veel zin aangezien VoLTE-roaming bijna nergens actief is en voice toch nog steeds als hoofdprioriteit wordt gezien.

Het T-Mobile-trucje met voice via T-Mobile is in theorie ook mogelijk voor mensen die in NL roamen, maar zo complex dat ik gok dat het niet zomaar wordt opgezet. Heel misschien draait het ook voor andere Tele2-netwerken zoals in de Nordics, maar zou me niets verbazen als ook die netwerken andere roamingpartners hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 16:25
Storing op netwerk van tele 2 in Den Haag, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lazaroj32 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:01:
Storing op netwerk van tele 2 in Den Haag, meer mensen last van?
Rotterdam komt geen data meer door :-(

Edit: Bevestiging op Tele2 site
Op dit moment zijn er problemen met ons 4G netwerk. Je kan problemen (geen of trage dataverbinding) ondervinden met onze diensten.
Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Zodra wij een update hebben zullen wij dat in dit topic plaatsen.
https://forum.tele2.nl/ac...emen-met-4g-netwerk-66719

[ Voor 47% gewijzigd door Wolly op 22-08-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 06:42

RobertowNL

For your gear!

Er lijken inderdaad wat problemen te zijn, ook hier komt data zeer beperkt door.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:43
Hier gaat het nu weer normaal, lijkt dus opgelost.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gaat het toch een stuk beter in Berlijn, zit nog altijd op het O2 DE netwerk. :) Mogelijk toch een fluke gisteren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
Volgens mij is de kern van het probleem het brakke 3G netwerk in Duitsland. De dekking is slecht en de capaciteit is te beperkt. Tele2 moet gewoon 4G aanbieden in Duitsland, wil je daar een fatsoenlijke verbinding.

Eerder deze maand in Movie Park Germany geweest, daar was het met Tele2 ook huilen en was Pokémon Go en navigeren gewoon veel wachten. Toestel op 4G locken = geen bereik :P
Ook ben ik deze maand in België geweest en ook hier is het 3G only. Dat is jammer, maar het 3G-netwerk is tenminste werkbaar daarzo. Prima gebruik kunnen maken van internet, spotify en youtube waren geen probleem.

Hier merk je gewoon het verschil; KPN doet in beide landen natuurlijk 4G en ook T-Mobile deed het beter dan mijn Tele2 sim. Tja, het is een van de downsides aan Tele2 waar (onder andere) de lage prijs vandaan komt. Het is jammer, maar ik kan er mee leven.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:52:
Volgens mij is de kern van het probleem het brakke 3G netwerk in Duitsland. De dekking is slecht en de capaciteit is te beperkt. Tele2 moet gewoon 4G aanbieden in Duitsland, wil je daar een fatsoenlijke verbinding.

Eerder deze maand in Movie Park Germany geweest, daar was het met Tele2 ook huilen en was Pokémon Go en navigeren gewoon veel wachten. Toestel op 4G locken = geen bereik :P
Ook ben ik deze maand in België geweest en ook hier is het 3G only. Dat is jammer, maar het 3G-netwerk is tenminste werkbaar daarzo. Prima gebruik kunnen maken van internet, spotify en youtube waren geen probleem.

Hier merk je gewoon het verschil; KPN doet in beide landen natuurlijk 4G en ook T-Mobile deed het beter dan mijn Tele2 sim. Tja, het is een van de downsides aan Tele2 waar (onder andere) de lage prijs vandaan komt. Het is jammer, maar ik kan er mee leven.
Lage prijs..? En simpel, youfone en ben dan?

Allemaal budget providers met de mogelijkheid om 4g te roamen... dus als tele2 het op hun lage prijs wil afschuiven... sorry maar dat ga ik in ieder geval niet geloven :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Lage prijs..? En simpel, youfone en ben dan?
Die nemen wholesale een tarief af bij T-Mobile of KPN. Voor hun zit 4G roaming gewoon 'in the package' dat ze afnemen.

De reden dat Tele2 geen 4G in het buitenland doet heeft @ucsdcom prima uitgelegd: ucsdcom in "[Tele2] Ervaringen & Discussie" tldr: Tele2 is een nieuwe provider. Roaming zijn vaak afspraken 'jij mag op mijn netwerk, dan mag ik op jouw netwerk' en Tele2 is als nieuw netwerk te laat om zich in zo'n onderhandeling te mengen.

Tele2 schuift niks op z'n lage prijs af. Tele2 laat zich hier so far helemaal niet over uit :)

Mijn persoonlijke mening is dat Tele2 dit gebrek wel goed maakt met z'n lagere prijzen.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

De reden dat Tele2 geen 4G in het buitenland doet heeft @ucsdcom prima uitgelegd: ucsdcom in "[Tele2] Ervaringen & Discussie" tldr: Tele2 is een nieuwe provider. Roaming zijn vaak afspraken 'jij mag op mijn netwerk, dan mag ik op jouw netwerk' en Tele2 is als nieuw netwerk te laat om zich in zo'n onderhandeling te mengen.
[/quote]
Dat is correct, toch bestaat Tele2 inmiddels al wel een tijdje en het duurt niet heel erg lang om een roaming contract met tenminste 1 partij af te tikken in bv België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Pak je met 4 contractjes wel even in 1x zo'n 80% van je roaming volume. Veel blije klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

Die nemen wholesale een tarief af bij T-Mobile of KPN. Voor hun zit 4G roaming gewoon 'in the package' dat ze afnemen.

Tele2 schuift niks op z'n lage prijs af. Tele2 laat zich hier so far helemaal niet over uit :)

Mijn persoonlijke mening is dat Tele2 dit gebrek wel goed maakt met z'n lagere prijzen.
[/quote]
Nee dat klopt ben het ook met je eens, heb voor de rest ook geen problemen met tele2 in eigen land. (Dat is gewoon goed).

Alleen ja België heeft gewoon een oke 3g netwerk, Duitsland niet en ja dan mis je wel 4g daar zit het hem in.. maar we zullen zien wat de toekomst brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
PWA777 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Dat is correct, toch bestaat Tele2 inmiddels al wel een tijdje en het duurt niet heel erg lang om een roaming contract met tenminste 1 partij af te tikken in bv België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Pak je met 4 contractjes wel even in 1x zo'n 80% van je roaming volume. Veel blije klanten.
En wat kost zo'n contractje? Die ene partij heeft helemaal geen behoefte aan een 4e provider in Nederland, dus Tele2 betaalt de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 17:08
[...]

[/quote]
Waarom te laat? En het hoeft absoluut niet bilateraal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
SafariFlow schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

Waarom te laat? En het hoeft absoluut niet bilateraal te zijn.
Stel je wil een deal sluiten met O2 in Duitsland. Enkele jaren geleden was dat voor KPN: jullie mogen op ons netwerk, wij op die van jullie, plus een beetje bonus/malus verrekend met de capaciteit.

Als Tele2 nu eenzelfde deal wil, dan heeft O2 helemaal geen behoefte meer aan een partnership met Tele2. Het heeft immers al een afspraak met KPN, waarom zou het capaciteit afstaan aan Tele2 zonder daar wat voor terug te krijgen?
Voor Tele2 is het dus duurder om hier nog op aan te sluiten.

Als je maar genoeg geld neerlegt is het inderdaad geen probleem. Maar dan moet je dat geld wel hebben. Het moederbedrijf van Tele2 Nederland heeft dat misschien wel, maar dat wil ook graag dat Tele2 Nederland winst maakt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24

mjl

Ugh

fl2001 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Je mag je simkaart sowieso in een Router stoppen, daar heeft Tele2 niet zo veel over te zeggen. Alleen hebben ze wel een FUP, dus als je heel veel data verbruikt kan het zijn dat ze daar wat van zeggen.

Alleen misschien is KPN een betere optie voor je, daar kan je als je in het buitengebied woont volledig onbeperkt 4G krijgen voor 39 euro per maand.
Ik zal kpn nog eens bekijken maar ik meen me te herinneren dat ze vonden dat 4 tot 11 Mbit adsl mijn verbinding als binnen gebied bestempelden.

Zou mooi zijn als ik op mijn asus router met een 4g dongel automatisch de bijvuller zou kunnen activeren, elk uur geautomatiseerd 1 GB bijtanken per sms...., of een 4g Android telefoon aanschaffen... eens zien wat goedkoper is.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Stel je wil een deal sluiten met O2 in Duitsland. Enkele jaren geleden was dat voor KPN: jullie mogen op ons netwerk, wij op die van jullie, plus een beetje bonus/malus verrekend met de capaciteit.

Als Tele2 nu eenzelfde deal wil, dan heeft O2 helemaal geen behoefte meer aan een partnership met Tele2. Het heeft immers al een afspraak met KPN, waarom zou het capaciteit afstaan aan Tele2 zonder daar wat voor terug te krijgen?
Voor Tele2 is het dus duurder om hier nog op aan te sluiten.

Als je maar genoeg geld neerlegt is het inderdaad geen probleem. Maar dan moet je dat geld wel hebben. Het moederbedrijf van Tele2 Nederland heeft dat misschien wel, maar dat wil ook graag dat Tele2 Nederland winst maakt... :P
Zoals ik aangaf hoeft het niet allemaal bilateraal. O2 heeft misschien geen behoefte aan een extra roaming partner in NL, maar ze hebben wel (altijd) de behoefte meer omzet te draaien (extra inbound roamers = extra euries). Dat krijgen ze er voor terug :P

Heeft Tele2 NL überhaupt 4G roaming met de NL IMSI? Wellicht hebben ze de LTE roaming infra nog niet op orde; Internationale interconnect voor hun DEA/DRA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
SafariFlow schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:05:
[...]

Zoals ik aangaf hoeft het niet allemaal bilateraal. O2 heeft misschien geen behoefte aan een extra roaming partner in NL, maar ze hebben wel (altijd) de behoefte meer omzet te draaien (extra inbound roamers = extra euries). Dat krijgen ze er voor terug :P
Like I said: dat is duur en Tele2 heeft niet veel marge. Alles kan natuurlijk :) maar tele2 zie ik hierop besparen.
Heeft Tele2 NL überhaupt 4G roaming met de NL IMSI? Wellicht hebben ze de LTE roaming infra nog niet op orde; Internationale interconnect voor hun DEA/DRA?
Het zou mij niks verbazen als Tele2 hier ook nog werk te verrichten heeft inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-08-2017 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

En wat kost zo'n contractje? Die ene partij heeft helemaal geen behoefte aan een 4e provider in Nederland, dus Tele2 betaalt de hoofdprijs.
Scenario A: Tele2 heeft al roaming contracten - alleen op 3G - die moeten idd aangepast worden maar niet helemaal vanaf 0 uitonderhandeld (zeker niet omdat wholesale rates vastliggen)
Scenario B: Tele2 heeft geen roaming contracten en gebruikt Zweedse IMSI - in Zweden is Tele2 wel relevant voor buitenlandse netwerken en kan dus 4G roaming bedingen. Technisch moeten ze dan wel 4G roaming gaan ondersteunen - ik vermoed dat daar bottle neck zit.

Tot slot: Tele2 verkoopt niet alleen aan particulieren maar ook aan zakelijke klanten. Die roamen ook. Ook buiten hun bundel (als die op is) en buiten de EU. Op 4G roaming valt serieus geld te verdienen. Daarnaast wil je toch geen brakke 3G roaming aanbieden als je zakelijke klanten het internet even helemaal leeg willen trekken - omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Like I said: dat is duur en Tele2 heeft niet veel marge. Alles kan natuurlijk :) maar tele2 zie ik hierop besparen.
De laatste keer dat ik een dergelijk contract zag viel dat reuze mee ;)

Als ze hierop willen besparen en niet voor de beste klant ervaring willen gaan, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Maar als je op het Zweedse imsi je telefoon hebt ingesteld, zou je toch 4g moeten kunnen roamen lijkt me.. of heeft het Zweedse tele2 ook geen 4g roaming aanbieden? Lijkt me toch stug.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:09:
Maar als je op het Zweedse imsi je telefoon hebt ingesteld, zou je toch 4g moeten kunnen roamen lijkt me.. of heeft het Zweedse tele2 ook geen 4g roaming aanbieden? Lijkt me toch stug.?
De Zweedse IMSI is uit een speciale reeks en die reeks staat niet opengesteld voor 4G roaming. 4G roaming kan vooralsnog alleen in de eigen Tele2 netwerken met 4G te weten Zweden, Letland, Litouwen, Estland en Kroatië met het NL IMSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

De Zweedse IMSI is uit een speciale reeks en die reeks staat niet opengesteld voor 4G roaming. 4G roaming kan vooralsnog alleen in de eigen Tele2 netwerken met 4G te weten Zweden, Letland, Litouwen, Estland en Kroatië met het NL IMSI.
Ahzo duidelijk, jammer :+

Trouwens Rusland is er ook tele2, alleen daar kan je niet op 4g roamen.. niet dat ik het van plan was met die prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

Ahzo duidelijk, jammer :+

Trouwens Rusland is er ook tele2, alleen daar kan je niet op 4g roamen.. niet dat ik het van plan was met die prijzen :P
Tele2 Rusland is geen Tele2 land meer, t.z.t. zal de naam daar verdwijnen. Zo zijn er wel meer landen waar Tele2 is vertrokken maar de naam nog wel gevoerd word. Recentelijk hebben ze hun activiteiten in Oostenrijk verkocht aan Hutchinson(Drei) maar daar hadden ze geen eigen mobiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:45
Is er een overzicht met welke providers in welk land Tele2 contracten heeft?
Zoiets als T-Mobile https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Tele2 Rusland is geen Tele2 land meer, t.z.t. zal de naam daar verdwijnen. Zo zijn er wel meer landen waar Tele2 is vertrokken maar de naam nog wel gevoerd word. Recentelijk hebben ze hun activiteiten in Oostenrijk verkocht aan Hutchinson(Drei) maar daar hadden ze geen eigen mobiel netwerk.
Ohja nu je het zegt, klopt dat zijn rostelecom en vbk bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 22:16
MichielFRL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:41:
Is er een overzicht met welke providers in welk land Tele2 contracten heeft?
Zoiets als T-Mobile https://www.t-mobile.nl/m...enland/dekking-buitenland
Dat kan via http://maps.mobileworldlive.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:45
Dat is niet wat ik bedoel.
T-Mobile geeft een keurig overzicht in welk land ze welke roaming contracten hebben. Bij sommige providers dus alleen 3G, bij andere ook 4G etc.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08
Ontzettend jammer dat Tele2 totaal niks biedt voor bellen naar het buitenland, behalve een hoog tarief per minuut. Ik zal voor werk steeds vaker naar buitenland moeten bellen. Dan is Tele2 helaas misschien wel de slechtste keuze (als je alleen kijkt naar Tele2, KPN, T-Mobile en Vodafone).

Ik ben fan van hun superduidelijke abonnementen, lage prijzen en perfecte netwerk in NL. Maar zit nu al telkens over mijn €19 abo (onbeperkt bellen + 5GB) door bellen naar buitenland.

T-Mobile biedt het "Go" abonnement, voor €22 krijg ik exact wat Tele2 mijn bied PLUS 120 minuten bellen naar EU. Voor €5 euro extra bel je zelfs onbeperkt naar de EU en krijg je 10GB in totaal. Het is wel een 12 maanden abonnement maar je kan maandelijks aanpassen.

Dan wordt de keuze ineens heel makkelijk.. voor die €3 euro meer bespaar ik geld want bij Tele2 zit ik telkens minimaal op €26 en dat zal alleen maar meer worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jazco2nd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:20:

T-Mobile biedt het "Go" abonnement, voor €22 krijg ik exact wat Tele2 mijn bied PLUS 120 minuten bellen naar EU. Voor €5 euro extra bel je zelfs onbeperkt naar de EU en krijg je 10GB in totaal. Het is wel een 12 maanden abonnement maar je kan maandelijks aanpassen.

Dan wordt de keuze ineens heel makkelijk.. voor die €3 euro meer bespaar ik geld want bij Tele2 zit ik telkens minimaal op €26 en dat zal alleen maar meer worden..
Vergeet niet dat je met T-Mobile Samen nog tot 5 euro korting kunt krijgen per maand (je kunt Samen groepjes vinden op het forum in de juiste thread).
De Tele2 NL->EU tarieven zijn idd de hoogste van de 4 grote providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ik hoop dat die lijst daar alleen voor de NL IMSI is en dat je in andere landen de SE IMSI gebruikt. Staan niet veel landen/operators in namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Als ik zo goed lees, is het dan wel verstandig om over te stappen op tele2?
Ik ga vaak naar duitsland/oostenrijk op vakantie, is 3g betrouwbaar genoeg?

moet eerlijk zeggen dat ik nu met mijn kpn abbo ook vaak alleen maar 3g krijg in duitslang (traaaaaag)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
MichielFRL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:13:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel.
T-Mobile geeft een keurig overzicht in welk land ze welke roaming contracten hebben. Bij sommige providers dus alleen 3G, bij andere ook 4G etc.
Zo'n overzicht geeft Tele2 niet, gaat denk ik ook niet zo snel gebeuren -het is geen show-off voor ze.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Ik hoop dat die lijst daar alleen voor de NL IMSI is en dat je in andere landen de SE IMSI gebruikt. Staan niet veel landen/operators in namelijk!
Deze site heb ik tot nog toe alleen gebruikt om een paar EU-landen in op te zoeken: Belgie en Frankrijk voor de vakantie en Duitsland en Griekenland vanwege gemelde slechte roaming aldaar. Wat ik nu zie blijft Spanje bijvoorbeeld leeg, verre van volledige lijst dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ja, ok, mobileworldlive ligt wel altijd eeuwen achter, dat sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:58
Ik was gisteren in Antwerpen en de batterij van m'n smartphone ging echt als een gek erdoorheen, ik verdenk door het roamen.

De ene keer zat ik op het Mobistar netwerk, daarna weer op BASE. Ik ben een vrij lichte gebruiker, maar na 6-7 uurtjes over de grens was de batterij helemaal leeg. Ik haal normaal makkelijk het einde van de dag, nu was ik genoodzaakt een charger te kopen en een restaurant met stopcontact op te zoeken :+

Ligt dit aan de roaming-instellingen vanuit Tele2? Kan ik zelf het roamen op één netwerk 'locken' zodat die niet hele tijd zit te switchen en mogelijk de batterij dus niet zo hard leegloopt? Lijkt me toch dat het niet de bedoeling is dat de battery life van je smartphone met zo'n 50% afneemt alleen omdat je je over de grens bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Sure, heel even naar je network operators en hier niet kiezen voor automatisch, maar handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-09 16:28
Iemand met een OnePlus One + 4g abbo? Ben benieuwd naar de ervaringen aangezien OnePlus voor de One alleen 2600 mhz ondersteund van de frequenties die Tele2 aanbied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
tomas123 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:14:
Iemand met een OnePlus One + 4g abbo? Ben benieuwd naar de ervaringen aangezien OnePlus voor de One alleen 2600 mhz ondersteund van de frequenties die Tele2 aanbied
De 4g+ dekking van Tele2 is redelijk, in eigenlijk alle steden is het sowieso en vrijwel alle Tele2 masten doen zowel 800 als 2600. De 800mhz masten komen alleen verder.

Toch zou ik het je afraden. T-mobile is ongeveer net zo duur en doet wel meer Oneplus frequenties met een betere dekking. Ik weet ook niet voor welke termijn je iets wil afsluiten, maar hoe lang ga je die Oneplus One nog gebruiken? Wellicht wil je je toestel dan iets eerder vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-09 16:28
Richh schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:04:
[...]

De 4g+ dekking van Tele2 is redelijk, in eigenlijk alle steden is het sowieso en vrijwel alle Tele2 masten doen zowel 800 als 2600. De 800mhz masten komen alleen verder.

Toch zou ik het je afraden. T-mobile is ongeveer net zo duur en doet wel meer Oneplus frequenties met een betere dekking. Ik weet ook niet voor welke termijn je iets wil afsluiten, maar hoe lang ga je die Oneplus One nog gebruiken? Wellicht wil je je toestel dan iets eerder vervangen :)
Ik zou graag de 10gb / 100 min willen voor 16€, actie tot half september. Alleen T mobile is niet maandelijks opzegbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:55:
[...]

Roaming is lekker in elkaar gehackt bij Tele2 dus? :+

De Zweedse IMSI kan gewoon overal op maar de Nederlandse niet dus? M.a.w. oude Tele2-klanten gaan er qua roaming op achteruit? Klinkt alsof Tele2 toch wel een beetje last heeft van de wet van remmende voorsprong zo nu en dan.

En wordt de Zweedse in sommige andere landen wel nog gebruikt dan?
De Tele2 simkaart heeft de dubbele IMSI al sinds de start dus er is geen enkele klant die iets meer kan dan anderen. Een heel oude Tele2 sim kan precies hetzelfde als de nieuwste qua roaming. Dual of multi imsi is een heel normale techniek, andere MVNO's gebruiken het soms ook, een eigen IMSI voor national roaming in Nederland en een andere IMSI(bijv een KPN) voor international roaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:11

swv

tomas123 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:14:
Je hebt kans dat Tele2 jou als nieuwe klant na het in gebruik nemen van het abonnement een ultimatum gaat stellen met de mededeling dat je een ander toestel dient te gebruiken die wel volledig 4G van Tele2 ondersteunt (het liefst nog met reeds geactiveerde VoLTE ondersteuning zoals inmiddels het geval is bij de meeste iPhone's en Samsungs), zo niet dan wordt jouw abonnement weer geblokkeerd en afgesloten, en kan je als je er niet snel bij bent en/of pech hebt, door de administratieve chaos bij Tele2 voor een aantal dagen onbereikbaar zijn indien jouw nummer niet tijdig wordt vrijgegeven (N.B.: Het gebruik van een geschikt toestel kan overigens de blokkade weer opheffen).

Klinkt allemaal desastreus, maar ik kan het ook niet helpen dat de afgelopen tijd dit soort ervaringen onder andere in dit topic verschijnen doordat Tele2 steeds strenger let op welke toestellen klanten gebruiken ;)

Ik moet wel toegeven dat het lastig is (ook voor mijzelf) om correcte informatie van de website van Tele2 te halen en te delen, omdat ze diverse elkaar tegensprekende lijstjes hanteren van toestellen die volgens hun geschikt zijn voor het 4G netwerk. Zo valt op deze pagina te lezen dat de OnePlus One wel 4G van Tele2 ondersteunt door inderdaad de 2600MHz frequentie. Maar dan is de kanttekening dat je nog best vaak kan terugvallen op T-Mobile 3G omdat je 4g800 niet kunt ontvangen. Bellen gaat dan voor jou tevens over het 3G netwerk van T-Mobile omdat je geen geen toestel met Tele2 VoLTE-ondersteuning hebt. En dat is iets waar Tele2 nu steeds meer op gaat letten, en dus meer reden om jou op de lange of korte termijn af te sluiten.

Doe jezelf een plezier en kies een toestel uit de lijst zoals te zien in de Q&A op deze pagina, of kies een andere provider. Je wilt namelijk echt niet - of zo min mogelijk met de klantenservice van Tele2 in aanraking komen.

Ervaringen van andere tweakers zeggen niet altijd even veel, omdat er tweakers tussen kunnen zitten die een abonnement onder oudere voorwaarden hebben afgesloten waarin het gebruik van een volledig compatibel toestel voor het 4G netwerk van Tele2 nog niet als verplichting werd gesteld. En daar heb jij als nieuwe klant juist wel weer mee te maken.

Edit: Misschien nog wat nuttig leesvoer op het forum van Tele2 zelf:

Voorbeeld van een onterechte waarschuwing/blokkade van een door Tele2 goed bevonden toestel, maar waar slecht bereik de boosdoener is https://forum.tele2.nl/mo...llen-en-internetten-66712

Voorbeeld van een terechte waarschuwing/blokkade met een toestel vergelijkbaar aan de OnePlus One
https://forum.tele2.nl/mo...aar-toch-afgesloten-64211
We zijn tot de conclusie gekomen dat het mobieltje van Iowspark niet de 800Mhz frequentie ondersteunt hetgeen voor een slechte 4G ervaring zorgt. Omdat niemand hier echt blij van wordt hebben we besloten als goede vrienden uit elkaar te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 28-08-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
swv schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Je hebt kans dat Tele2 jou als nieuwe klant na het in gebruik nemen van het abonnement een ultimatum gaat stellen met de mededeling dat je een ander toestel dient te gebruiken die wel volledig 4G van Tele2 ondersteunt

Edit: Misschien nog wat nuttig leesvoer op het forum van Tele2 zelf:

Voorbeeld van een onterechte waarschuwing/blokkade van een door Tele2 goed bevonden toestel, maar waar slecht bereik de boosdoener is https://forum.tele2.nl/mo...llen-en-internetten-66712

Voorbeeld van een terechte waarschuwing/blokkade met een toestel vergelijkbaar aan de OnePlus One
https://forum.tele2.nl/mo...aar-toch-afgesloten-64211

[...]
Interessant draadje die eerste om op het Tele2 forum in de gaten te houden. Blijkbaar sturen ze de blokkade sms al naar klanten die niet binnen het Tele2-4G netwerk zitten. Hun netwerk is best goed, maar dat zij nergens klanten in dekkingsgaten zouden hebben wonen, daarmee onderschatten ze zichzelf toch wel ;)

Mijn voorspelling: over 2 dagen wordt deze klant gewoon gedeeltelijk afgesloten door Tele2. Komt het toch weer op hun haperende administratie terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
Op het Tele2 forum is een topic gestart met de vraag of het verplicht is een volte-geschikt toestel te kopen:

"De vorige week werd ik door een medewerker van Tele2 gebeld, die mij adviseerde om een ander toestel te kopen, want anders zou ik binnenkort niet meer fatsoenlijk kunnen bellen omdat Tele2 overgaat naar Volte bellen. Ik heb nu een Samsung S4mini. (..)"
https://forum.tele2.nl/mo...chikt-toestel-kopen-66844

Let wel, de S4 mini staat in de lijst van Tele2 met 4G-ready telefoons. Ik vraag me af of dit een verkoop-praatje is om een nieuw toestel te verkopen, of dat het beleid is om klanten richting Volte-ready te krijgen. Als dat laatste het geval is, gaat dat wringen omdat de lijst 4G-ready veel langer is dan die van Volte-ready. Omdat fabrikanten hun software moeten aanpassen is maar de vraag hoeveel meer telefoons op de Volte-ready lijst komen. Het aandeel Volte-bellers verhogen door verkoop van abonnementen met toestel wordt 'm ook niet in de huidige markt. Tele2 is dus kwetsbaar op het punt van de overstap naar Volte, wat denk ik de concreetheid van hun informatie hierover niet gaat bevorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
antidote schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:57:
Op het Tele2 forum is een topic gestart met de vraag of het verplicht is een volte-geschikt toestel te kopen:

"De vorige week werd ik door een medewerker van Tele2 gebeld, die mij adviseerde om een ander toestel te kopen, want anders zou ik binnenkort niet meer fatsoenlijk kunnen bellen omdat Tele2 overgaat naar Volte bellen. Ik heb nu een Samsung S4mini. (..)"

Let wel, de S4 mini staat in de lijst van Tele2 met 4G-ready telefoons. Ik vraag me af of dit een verkoop-praatje is om een nieuw toestel te verkopen, of dat het beleid is om klanten richting Volte-ready te krijgen. Als dat laatste het geval is, gaat dat wringen omdat de lijst 4G-ready veel langer is dan die van Volte-ready. Omdat fabrikanten hun software moeten aanpassen is maar de vraag hoeveel meer telefoons op de Volte-ready lijst komen. Het aandeel Volte-bellers verhogen door verkoop van abonnementen met toestel wordt 'm ook niet in de huidige markt. Tele2 is dus kwetsbaar op het punt van de overstap naar Volte, wat denk ik de concreetheid van hun informatie hierover niet gaat bevorderen.
Wellicht dat ze de grootverbruikers van voice pro-actief aan het benaderen zijn, om zo de kosten op T-Mobile te drukken. Je ziet dat ze dit met data ook pro-actief doen, en daar ook tot afsluiten van de klant overgaan.

Het contract met T-Mobile gaat op een goede dag op z'n eind lopen, het zal nog een flinke (PR) klus worden om alle klanten tijdig op VoLTE te krijgen, en binnen het dekkingsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 18:11

swv

antidote schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:57:

Als je een Tele2 abonnement met toestel koopt, dan ondersteunt het aanbod van toestellen waaruit je kunt kiezen al VoLTE van Tele2. Zowel in de shop van Tele2 zelf als bij andere retailers. Ga zelf maar na. Koop jij een sim only, dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat het toestel goed werkt met het 4G netwerk van Tele2. Aangezien bijna geen enkele klant de voorwaarden goed leest, is voorlichting erg belangrijk, zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan zoals een blokkade. Daar moet nog goed aan gewerkt worden vind ik. Een 'flinke PR klus' ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 07:20
Ben wel heel benieuwd hoe men bredere ondersteuning voor VoLTE gaat realiseren. Ik vermoed dat een deel van de klanten zelf voor een telefoon zorgt (Chinese import, ouder toestel). 4G is tegenwoordig breed ondersteund, maar voor VoLTE ligt dat anders. Omdat VoLTE naast samenwerking tussen telecomprovider en fabrikant, ook een softwareupdate vraagt, zie ik dat wel als een uitdaging. Er zijn nog veel toestellen die na aankoop nauwelijk nog updates krijgen. Verder is samenwerking met een vage telecomprovider ook niet eenvoudig lijkt me.
't Zou mooi zijn als het concept van Android 8, waarbij vendor implementation en Android OS Framework uit elkaar zijn getrokken, ertoe leidt dat VoLTE ook sneller verspreid wordt.

Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als ik met een weliswaar VoLTE-compatble, maar nog niet Tele2-VoLTE geschikt toestel geweerd zou worden. Uiteindelijk biedt Tele2 mij veruit de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik ben iig erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Voor nu zal het vooral om kostenbesparing draaien om zoveel mogelijk klanten naar hun eigen 4G-VoLTE netwerk te halen. Als dat met 1 telefoontje en het doornemen van wat settings bij een flink aandeel van de klanten lukt, dan is dat meteen winst voor ze. Voor het verlaten van de T-Mobile roaming hebben ze als ik de invoering van de 4G verplichting zie, zichzelf nog anderhalf jaar vanaf nu gegund.

Waarop ze actief sturen is het hebben van een geschikt 4G toestel, dus niet op het verplicht moeten hebben van een VoLTE geschikte telefoon.

Wat voor het verplichten van VoLTE geschikte telefoons een probleem is, dat je zoveel verschillende uitvoeringen en landen versies van toestellen hebt. Hoe kan je dan van een gemiddelde klant nog verwachten dat beseffen dat ze een variant van een geschikt toestel hebben, wat door die variatie toch niet gaat werken.

Bijvoorbeeld: ik had bij Vodafone een Samsung S7 gekocht met een abonnement. Simlockvrij en logovrij. Toch zat er een afwijkende Samsung software versie op die specifiek was aangepast om al heel vroeg o.a. WiFi bellen en 4G op het Vodafone netwerk te ondersteunen. Echter.....die settings blokkeerden echter ook de mogelijkheid om via VoLTE van Tele2 te bellen, terwijl een unbranded losse Samsung S7 van Samsung.nl dat wel ondersteunde.

Ik reken er echt niet op dat een gemiddelde klant weet dat Vodafone toestellen levert, die VoLTE ondersteuning van andere netwerken onmogelijk maakt of de geschiktheid vertraagt.

Dat weet Tele2 ook.

Bellen ze nu klanten met een niet geschikt toestel, dan doen ze er goed aan om misschien eens na te denken of het zin heeft om deze klanten een (nieuw) toestel aanbod te doen. En wat ik al eerder aangaf: een online shop voorbehouden aan Tele2 klanten waar voordelig een 4G/VoLTE geschikt toestel gekocht kan worden is ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Of Tele2 moet gewoon stoppen met het aanbieden van SIM only abonnementen totdat de marktpenetratie van VoLTE smartphones die ook op het Tele2 netwerk werken op een hoog genoeg niveau ligt.

Ze pushen hun SIM only abonnementen vrij hard op het moment. Vooral het Unlimited abonnement wordt breed geadverteerd. Als klanten vervolgens lastig gevallen worden dat hun telefoon niet geschikt is of beter vervangen kan worden, dan lijkt me dat niet echt bevorderlijk voor de klanttevredenheid en de mate waarop bestaande klanten geneigd zijn om Tele2 aan te raden via mond-tot-mond reclame.

Ik heb zelf ook een SIM only abonnement en m'n telefoon (Honor 8 ) is nog geen jaar oud. Hij is in principe geschikt voor VoLTE, maar als Tele2 er bij hun partner Huawei (Honor is een sub brand van Huawei) niet op aandringt dat de instellingen voor VoLTE via Tele2 netwerk worden opgenomen in toekomstige software updates dan blijf ik doodleuk via 3G bellen. Ligt niet aan mij of het toestel, maar aan de samenwerking tussen Tele2 en Huawei.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere telefoons die in het rijtje 4G-ready staan op hun website. Als Tele2 zelf niet actief aandringt op het opnemen van hun settings door manufacturers, dan blijven een hoop smartphones die qua hardware VoLTE ready zijn, softwarematig gewoon ongeschikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Tigerblood op 30-08-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredd69
  • Laatst online: 23-08 23:06
Wellicht dat iemand het hier weet.
Ik ben in het bezit van de Leeco le max 2. Deze heeft ook de band 20 die gebruikt wordt door Tele2. Ik weet dat dat hij ook gechikt is voor VoLTE, misschien niet op het netwerk van Tele2? Deze telefoon staat echter niet in het rijtje van Tele2. Nu is mijn vraag of iemand weet of dit toestel gewoon zal werken bij Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Op trein van tilburg naar breda val je nog wel terug naar 3g heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
mredd69 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:05:
Wellicht dat iemand het hier weet.
Ik ben in het bezit van de Leeco le max 2. Deze heeft ook de band 20 die gebruikt wordt door Tele2. Ik weet dat dat hij ook gechikt is voor VoLTE, misschien niet op het netwerk van Tele2? Deze telefoon staat echter niet in het rijtje van Tele2. Nu is mijn vraag of iemand weet of dit toestel gewoon zal werken bij Tele2?
Chinaphones worden NIET supported door Tele2. VoLTE wordt pas echt ondersteund als je provider ervoor een netwerkupdate uitrolt. Tele2 doet dit niet voor de minder gebruikte smartphones zoals jouw toestel. 4G bellen zal niet werken.

Voor bellen ben je dan toegewezen op het T-Mobile netwerk. Mocht Tele2 ooit beslissen om de 3G fallback af te stoten ivm kosten, dan zal je niet meer kunnen bellen :P in de nabije toekomst zie ik dat nog niet gebeuren, maar iets om rekening mee te houden mocht je voor 2 jaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredd69
Richh schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

Chinaphones worden NIET supported door Tele2. VoLTE wordt pas echt ondersteund als je provider ervoor een netwerkupdate uitrolt. Tele2 doet dit niet voor de minder gebruikte smartphones zoals jouw toestel. 4G bellen zal niet werken.

Voor bellen ben je dan toegewezen op het T-Mobile netwerk. Mocht Tele2 ooit beslissen om de 3G fallback af te stoten ivm kosten, dan zal je niet meer kunnen bellen :P in de nabije toekomst zie ik dat nog niet gebeuren, maar iets om rekening mee te houden mocht je voor 2 jaar gaan.
Hmm het is dan misschien nog het overwegen waard. Bellen doe ik bijna nooit. Ze bellen mij altijd. Het gaat mij meer om de data die erbij zit. Hiermee is tele2 volgens mij goedkoper dan de overige aanbieders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
mredd69 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Hmm het is dan misschien nog het overwegen waard. Bellen doe ik bijna nooit. Ze bellen mij altijd. Het gaat mij meer om de data die erbij zit. Hiermee is tele2 volgens mij goedkoper dan de overige aanbieders...
Voor wat betreft dat ze alleen jou bellen: Daar geldt het ook voor.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dutchnltweaker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:56:
Op trein van tilburg naar breda val je nog wel terug naar 3g heb ik gemerkt.
Heeft dat niet te maken met vliegbasis Gilze-Rijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Laatst online: 07:20
Richh schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

In het Redmi Note 4 forum geeft iemand aan dat hij/zij met een China-phone weldegelijke VoLTE heeft. Blijkbaar kan het dus wel, al had ik dat om de door jou aangegeven redenen ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Tigerblood schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Heeft dat niet te maken met vliegbasis Gilze-Rijen?
Hmmm dat is een goeie.. niet over nagedacht.

Update: op 4g masten site staan er in de buurt van de vliegbasis 2 800mhz masten... En opzich lijkt de dekking op dat traject oke?

[ Voor 23% gewijzigd door dutchnltweaker op 30-08-2017 22:54 ]

• Tigerblood
dutchnltweaker schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:46:
[...]

Hmmm dat is een goeie.. niet over nagedacht.

Update: op 4g masten site staan er in de buurt van de vliegbasis 2 800mhz masten... En opzich lijkt de dekking op dat traject oke?
OK. Het was alleen maar een mogelijke oorzaak waar ik zo snel aan kon denken. Ik heb het volgens mij ook wel eens meegemaakt dat de verbinding terugviel naar 3G tussen Tilburg en Breda, maar weet niet precies meer op welke hoogte dat was.

Tussen Den Bosch en Utrecht was/is er ook nog ergens een stukje dat 4G wegvalt in de trein.

• dutchnltweaker
Tigerblood schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

OK. Het was alleen maar een mogelijke oorzaak waar ik zo snel aan kon denken. Ik heb het volgens mij ook wel eens meegemaakt dat de verbinding terugviel naar 3G tussen Tilburg en Breda, maar weet niet precies meer op welke hoogte dat was.

Tussen Den Bosch en Utrecht was/is er ook nog ergens een stukje dat 4G wegvalt in de trein.
Vandaag weer gemerkt, was bij station tilburg universiteit dat hij terug viel, weet het nu zeker.

Update: zie dat daar een 800mhz 2600mhz combi maar staat.. raar dat ik met de s7 edge toch terug val op 3G.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 31-08-2017 17:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Cranberry schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:42:
[...]

In het Redmi Note 4 forum geeft iemand aan dat hij/zij met een China-phone weldegelijke VoLTE heeft. Blijkbaar kan het dus wel, al had ik dat om de door jou aangegeven redenen ook niet verwacht.
Ik denk dat ik dit kan bevestigen.
Mijn Zuk z2 pro schakelt niet meer terug van 4G bij het bellen en er staat HD naast het icoontje, waar dit er eerder niet stond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q3Joq43.jpg
Ook contact maken duurt een stuk minder lang, heb nu direct een beltoon, eerder duurde het schakkelen een seconde of 5-8.

Edit: HD tekentje verdwijnt bij het uitzetten van volte, blijkbaar heeft Tele2 iets veranderd in het systeem waardoor meer toestellen werken?

Zal zo eens testen met een aantal andere (mediatek) Chinese toestellen.

[ Voor 26% gewijzigd door RobertowNL op 31-08-2017 20:02 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Op Tele2 zie ik dat je nu grotere databundels kunt nemen zonder direct onbeperkt bellen te nemen. 10GB en 100 belminuten kan nu dus ook. Voor mij veel aantrekkelijker omdat ik nooit veel bel maar 1Gb wat weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_h
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 14:25

r_h

Sinds een week of zo verloopt de '1GB EXTRA' hier niet lekker meer (unlimited zakelijk). Voorheen kreeg ik een bevestigings-SMS en had ik direct weer verbinding met het internet. Die SMS krijg ik nog steeds direct, maar het duurt soms wel 15 minuten voor er weer data stroomt. De telefoon uit en aan zetten kan ook, dan is er wel weer direct verbinding, maar dat is erg onhandig. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 10:39
r_h schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:45:
Sinds een week of zo verloopt de '1GB EXTRA' hier niet lekker meer (unlimited zakelijk). Voorheen kreeg ik een bevestigings-SMS en had ik direct weer verbinding met het internet. Die SMS krijg ik nog steeds direct, maar het duurt soms wel 15 minuten voor er weer data stroomt. De telefoon uit en aan zetten kan ook, dan is er wel weer direct verbinding, maar dat is erg onhandig. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of doe ik iets fout?
Je kunt beter op tijd zijn met het sturen van het sms-je, als je een Android telefoon hebt kun je dit redelijk eenvouding instellen via Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Hoelang duurt het gemiddeld voor je er 1 gb bij krijgt?
En hoe verloopt het verder bij tele2 met aanvullers :)

En hoe goed is het netwerk ondertussen?

[ Voor 70% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-09-2017 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:17
AMD and INTEL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:24:
Hoelang duurt het gemiddeld voor je er 1 gb bij krijgt?
En hoe verloopt het verder bij tele2 met aanvullers :)

En hoe goed is het netwerk ondertussen?
Na het SMS'en krijg ik binnen 10 seconden een SMS dat de 1GB bundel geactiveerd is. Je kunt overigens meerdere keren achter elkaar SMS'en zodat je meer extra GB's in een keer krijgt. Je kan dit vanaf 80% ook in de app doen. Als je nog 500MB over hebt uit je 5GB bundel krijg je een SMS.

Qua netwerk kan ik alleen vergelijken met Vodafone, maar mijn ervaringen zijn een stuk beter (zie meer 4G en vooral ook sneller) op Tele2 dan op Vodafone. Ik heb nu Tele2 en kom van Vodafone, en mijn vriendin zit nog op Vodafone. Op veel plekken waar Vodafone traag 4G heeft (max 15Mbit?) haal ik met Tele2 gewoon min. 50Mbit. Ook valt Vodafone (bij mijn vriendin) vaker terug op 3G waar ik gewoon vol 4G heb.

Nu nog 4G in het buitenland en het zou helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mredd69
RobertowNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat ik dit kan bevestigen.
Mijn Zuk z2 pro schakelt niet meer terug van 4G bij het bellen en er staat HD naast het icoontje, waar dit er eerder niet stond.

[afbeelding]
Ook contact maken duurt een stuk minder lang, heb nu direct een beltoon, eerder duurde het schakkelen een seconde of 5-8.

Edit: HD tekentje verdwijnt bij het uitzetten van volte, blijkbaar heeft Tele2 iets veranderd in het systeem waardoor meer toestellen werken?

Zal zo eens testen met een aantal andere (mediatek) Chinese toestellen.
Heb je het nog kunnen proberen met andere toestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

mredd69 schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:01:
[...]

Heb je het nog kunnen proberen met andere toestellen?
Ja, maar op MTK toestellen lijkt het vooralsnog niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een indicatie geven hoe de 4g verbinding in de straal Nijmegen - Venlo momenteel is? Als ex-klant van 3-4 jaar geleden was dit in mijn ervaring soms redelijk slecht, vooral bij Cuijk en omgeving. Maar in zo'n periode kan er veel veranderen natuurlijk.

Nu mijn 2 jaar durende Vodafone trip beëindigd wil ik nu liever overtappen omdat ik in die periode 2 maanden geen verbinding had en super asociaal geholpen ben. Tele2 is een van de kandidaten waar ik momenteel naar kijk.

edit: Hmm, ik lees al redelijk veel negatieve ervaringen over de internet verbinding in Duitsland. Dat is voor mij wel een must aangezien ik in het grensgebied woon..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
3-4 jaar geleden hadden ze nog geen 4G netwerk. Dat is wel even anders nu. Je moet wel een toestel hebben dat VoLTE ondersteund (Samsung/Apple), anders ben je nog steeds afhankelijk van het 3G T-Mobile netwerk.
In Duitsland hebben ze nu nog alleen roaming afspraken voor 2G/3G netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:41:
Kan iemand mij een indicatie geven hoe de 4g verbinding in de straal Nijmegen - Venlo momenteel is? Als ex-klant van 3-4 jaar geleden was dit in mijn ervaring soms redelijk slecht, vooral bij Cuijk en omgeving. Maar in zo'n periode kan er veel veranderen natuurlijk.

Nu mijn 2 jaar durende Vodafone trip beëindigd wil ik nu liever overtappen omdat ik in die periode 2 maanden geen verbinding had en super asociaal geholpen ben. Tele2 is een van de kandidaten waar ik momenteel naar kijk.

edit: Hmm, ik lees al redelijk veel negatieve ervaringen over de internet verbinding in Duitsland. Dat is voor mij wel een must aangezien ik in het grensgebied woon..
Tele2 heeft een kleine whitespot bij cuijk.

T-Mobile kan ik je dan best aanbevelen ( 4g buitenland en werkt uitstekend tussen Venlo en Nijmegen .)

Als je die kleine whitespot niet uitmaakt, en 3g in buitenland geen probleem is neem tele2 gerust! Prima netwerk nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:09
Waarom moet ik dan persee een 4 g toestel hebben als dat nog lang niet helemaal dekkend is?
Ik heb nl 3g toestel maar wil wel tele2 abbo kan dus niet kut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD and INTEL
stronger schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:51:
Waarom moet ik dan persee een 4 g toestel hebben als dat nog lang niet helemaal dekkend is?
Tele2 is een 4g only netwerk.

Ze hebben 2g en 3g roaming in nl van T-Mobile
Zie het maar zo, het is alleen een backup netwerk. niet bedoeld om altijd op te zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ucsdcom
stronger schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:51:
Voorheen had Tele2 geen eigen netwerk, maar roamde je continu op het T-Mobile netwerk. Inmiddels heeft Tele2 een eigen 4G only netwerk gebouwd. Dus hebben ze zelf alleen ondersteuning voor 4G toestellen.

Omdat je een eigen netwerk niet in 1 dag bouwt bieden ze klanten nu nog de mogelijkheid om in de 4G gaten van hun eigen netwerk binnenlands te roamen op het T-Mobile netwerk. Dat roamen op het netwerk van de concurrent is voor jou gratis. Maar Tele2 moet wel voor iedere belminuut en internet-MB die niet op hun eigen netwerk gebruikt wordt Euro's aan T-Mobile overboeken.

Ze willen je tijdens de netwerkopbouw deze roaming nog bieden, maar niet je hele maandbedrag naar T-Mobile hoeven storten. Dus daarom eisen ze een 4G toestel. Gebruik je enkele dagen een niet geschikt toestel, dan sluiten ze je af voor de 2G/3G roaming op T-Mobile. Reken er ook op dat hun eigen 4G netwerk intussen zo goed is dat de T-Mobile roaming over een jaar tot anderhalf jaar uit kan en ook uit gaat.

Sowieso doe je jezelf tekort als je geen 4G toestel hebt. Bij alle providers, geeft 4G je een betere snelheid en bij Vodafone ook een met stip betere dekking.

En bij Tele2 is de dekking intussen behoorlijk goed. Ze bouwen nog wel bij, maar ondanks enkele kleinere dekkingsgaten zal je in de praktijk inmiddels landelijk nauwelijks nog plaatsen zonder 4G van Tele2 tegen komen. Zelf zeggen ze inmiddels 97% dekking van hun 4G netwerk in Nederland te hebben.

Onderstaand de dekking van hun eigen 4G netwerk, zoals de status vandaag is. Tele2 heeft een aardig werkelijkheidsgetrouwe dekkingskaart. Dat betekent voor de praktijk: Je hebt zowel in de licht paarse als donker paarse gebieden gewoon dekking voor bellen en internet via 4G.

De grootste probleem gebieden, waar je de T-Mobile roaming nodig hebt, zijn nog snelweg A50 boven Arnhem, het gebied rond Appelscha een snelweg stukje bij Ede en het gebied bij Hellendoorn. De slechte dekking op de Veluwe hebben alle providers in meer of mindere mate.

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Tele2 dekking 4G only netwerk 4-9-2017

[ Voor 24% gewijzigd door ucsdcom op 04-09-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Merk nu steeds vaker (sinds ik moet reizen voor me studie) bijvoorbeeld in sommigen gebouwen dat de 2600mhz niet goed doordringt (ene keer 4g en paar minuten weer 4g+ en daarna weer hetzelfde...).

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 04-09-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:37:
Merk nu steeds vaker (sinds ik moet reizen voor me studie) bijvoorbeeld in sommigen gebouwen dat de 2600mhz niet goed doordringt (ene keer 4g en paar minuten weer 4g+ en daarna weer hetzelfde...).
Dat hoeft niet perse te maken te hebben met de penetratie van 2600 Mhz. Het netwerk bepaalt of je al dan niet 4G+ krijgt toegewezen. Kan dus zo zijn dat je toestel op 2600 zit en af en toe 800 erbij krijgt en dan 4G+ toont.
Of kan je zien dat je op 800 Mhz zit als je alleen 4G in beeld hebt?

2600 heeft natuurlijk wel een lagere penentratie vanwege de hoge frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
ucsdcom schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:47:
[...]
Gebruik je enkele dagen een niet geschikt toestel, dan sluiten ze je af voor de 2G/3G roaming op T-Mobile. Reken er ook op dat hun eigen 4G netwerk intussen zo goed is dat de T-Mobile roaming over een jaar tot anderhalf jaar uit kan en ook uit gaat.
Kijken ze echt naar het toesteltype? Ik meen ergens gelezen te hebben dat mensen die enige dagen op 3G zitten ook dreig-sms krijgen.

Verder hoop ik dat de filosofie is: "als wij goed 4G bieden roamen mensen vanzelf minder op 3G", en niet "ons 4G is goed genoeg we zeggen de roaming met T-Mobile op". Ik heb de fallback toch regelmatig (maar niet langdurig) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:44:
[...]

Dat hoeft niet perse te maken te hebben met de penetratie van 2600 Mhz. Het netwerk bepaalt of je al dan niet 4G+ krijgt toegewezen. Kan dus zo zijn dat je toestel op 2600 zit en af en toe 800 erbij krijgt en dan 4G+ toont.
Of kan je zien dat je op 800 Mhz zit als je alleen 4G in beeld hebt?

2600 heeft natuurlijk wel een lagere penentratie vanwege de hoge frequentie.
Ahh oke, wel raar dat het om de paar minuten elke keer verandert..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:40:
[...]

Ahh oke, wel raar dat het om de paar minuten elke keer verandert..
Maar netwerk gebruik is ook heel grillig, alle aangesloten gebruikers moeten op elk moment een zo optimaal mogelijke ervaring hebben. Als jouw toestel ff niets doet maar een ander toestel wel dan krijgt de laatste de meeste capaciteit toegewezen en jouw toestel niet, dat kan 30 seconden later weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:09
Ok zeer goed verhaal maar aangezien ik nog 3g telefoon heb die nog goed is word ik nu dus verplicht om een nieuw toestel aan te schaffen als ik een abbo wil van tele 2.
Met andere woorden ik moet maar naar een andere provider kijken.
ucsdcom schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:47:
[...]

Voorheen had Tele2 geen eigen netwerk, maar roamde je continu op het T-Mobile netwerk. Inmiddels heeft Tele2 een eigen 4G only netwerk gebouwd. Dus hebben ze zelf alleen ondersteuning voor 4G toestellen.

Omdat je een eigen netwerk niet in 1 dag bouwt bieden ze klanten nu nog de mogelijkheid om in de 4G gaten van hun eigen netwerk binnenlands te roamen op het T-Mobile netwerk. Dat roamen op het netwerk van de concurrent is voor jou gratis. Maar Tele2 moet wel voor iedere belminuut en internet-MB die niet op hun eigen netwerk gebruikt wordt Euro's aan T-Mobile overboeken.

Ze willen je tijdens de netwerkopbouw deze roaming nog bieden, maar niet je hele maandbedrag naar T-Mobile hoeven storten. Dus daarom eisen ze een 4G toestel. Gebruik je enkele dagen een niet geschikt toestel, dan sluiten ze je af voor de 2G/3G roaming op T-Mobile. Reken er ook op dat hun eigen 4G netwerk intussen zo goed is dat de T-Mobile roaming over een jaar tot anderhalf jaar uit kan en ook uit gaat.

Sowieso doe je jezelf tekort als je geen 4G toestel hebt. Bij alle providers, geeft 4G je een betere snelheid en bij Vodafone ook een met stip betere dekking.

En bij Tele2 is de dekking intussen behoorlijk goed. Ze bouwen nog wel bij, maar ondanks enkele kleinere dekkingsgaten zal je in de praktijk inmiddels landelijk nauwelijks nog plaatsen zonder 4G van Tele2 tegen komen. Zelf zeggen ze inmiddels 97% dekking van hun 4G netwerk in Nederland te hebben.

Onderstaand de dekking van hun eigen 4G netwerk, zoals de status vandaag is. Tele2 heeft een aardig werkelijkheidsgetrouwe dekkingskaart. Dat betekent voor de praktijk: Je hebt zowel in de licht paarse als donker paarse gebieden gewoon dekking voor bellen en internet via 4G.

De grootste probleem gebieden, waar je de T-Mobile roaming nodig hebt, zijn nog snelweg A50 boven Arnhem, het gebied rond Appelscha een snelweg stukje bij Ede en het gebied bij Hellendoorn. De slechte dekking op de Veluwe hebben alle providers in meer of mindere mate.

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:00
stronger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:26:
Ja zo gaan die dingen.
Op langere termijn zul je toch naar een nieuw toestelletje uit moeten gaan kijken, 3G is een aflopende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:46:
[...]

Maar netwerk gebruik is ook heel grillig, alle aangesloten gebruikers moeten op elk moment een zo optimaal mogelijke ervaring hebben. Als jouw toestel ff niets doet maar een ander toestel wel dan krijgt de laatste de meeste capaciteit toegewezen en jouw toestel niet, dat kan 30 seconden later weer anders zijn.
Nee oke dat klopt, Dat is ook meestal zo als je niks doet (Dus idle) maar als ik hem gebruik en hij laat alleen 4g zien en weer uit en aan doen kan het zo zijn dat hij opeens weer 4g+ pakt (heel even) en dan weer gewoon 4g. Snap jou verhaal maar dat is bij mijn geval niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
stronger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:26:
Ok zeer goed verhaal maar aangezien ik nog 3g telefoon heb die nog goed is word ik nu dus verplicht om een nieuw toestel aan te schaffen als ik een abbo wil van tele 2.

[...]
Dat klopt. Tele2 profileert zichzelf heel duidelijk als 4G provider, het nieuwste netwerk etc.
Dat is vanzelfsprekend niet geschikt voor tech van 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooi balen dat ik op een beneden verdieping werk en hier geen tele2 bereik is. Alleen KPN en Vodafone kan ik vinden via mijn phone. Geen Tele2 of TM dus, jammer jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:19:
[...]

Nee oke dat klopt, Dat is ook meestal zo als je niks doet (Dus idle) maar als ik hem gebruik en hij laat alleen 4g zien en weer uit en aan doen kan het zo zijn dat hij opeens weer 4g+ pakt (heel even) en dan weer gewoon 4g. Snap jou verhaal maar dat is bij mijn geval niet van toepassing.
Als je echt idle bent dan bepaalt het toestel welke mast ie pakt maar de gemiddelde smartphone is zelden echt idle er is altijd wel wat achtergrond verkeer van apps en dus is er vrijwel altijd een actieve datasessie die door het netwerk gestuurd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Laatst online: 18-07 23:38
Ik vraag mij echt af hoe kan Tele2 de huidige capaciteit probleem van hun netwerk oplossen.

Ik ben sinds vorig jaar klant, en had de 24GB abonnement, prima vond ik, had altijd goede verbinding in Den Haag en omgeving, niet altijd de hoogste snelheid, maar daar kijk ik niet na, zolang ik geen problemen met laden van content heb.

Na de prijsdaling en de unlimited aanbod, gaat het steeds slechter, overdag in delen van Den Haag is mijn upload snelheid < 2Mbps en de uplink is zo instabiel dat soms het versturen van een 100KB foto via Whatsapp niet gaat, of het meten zelf gaat niet, met ping tegen de 400ms. s nachts werkt het veel beter.

En op hun forum zie ik steeds meer klachten die vanuit andere steden komen.

Ik moet continu mijn telefoon handmatig op 3G zetten voor een goede netwerk, zelfs VoLTE bellen gaat niet goed, krijg ik een network busy error.

Ik ben zeer ontevreden, ik wacht om te zien als de V30 bij T-mobile komt, misschien hebben ze dan een goede korting icm een abonnement, anders kijk ik ook naar KPN, heb KPN thuis zo dat zou zeggen dat ik 50GB data zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Luinwethion schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:42:
Ik vraag mij echt af hoe kan Tele2 de huidige capaciteit probleem van hun netwerk oplossen.

Ik ben sinds vorig jaar klant, en had de 24GB abonnement, prima vond ik, had altijd goede verbinding in Den Haag en omgeving, niet altijd de hoogste snelheid, maar daar kijk ik niet na, zolang ik geen problemen met laden van content heb.

Na de prijsdaling en de unlimited aanbod, gaat het steeds slechter, overdag in delen van Den Haag is mijn upload snelheid < 2Mbps en de uplink is zo instabiel dat soms het versturen van een 100KB foto via Whatsapp niet gaat, of het meten zelf gaat niet, met ping tegen de 400ms. s nachts werkt het veel beter.

Ik moet continu mijn telefoon handmatig op 3G zetten voor een goede netwerk, zelfs VoLTE bellen gaat niet goed, krijg ik een network busy error.

Ik ben zeer ontevreden, ik wacht om te zien als de V30 bij T-mobile komt, misschien hebben ze dan een goede korting icm een abonnement, anders kijk ik ook naar KPN, heb KPN thuis zo dat zou zeggen dat ik 50GB data zou hebben.
Ai, ik zou een klacht indienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Luinwethion schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:42:

Tele2 kan het oplossen door TDD stukje te activeren ( weet niet of dit rendabel is )

en miss 256 QAM en 4X4 MIMO?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dat klinkt niet goed! Even op het forum gekeken en er zijn toch wel wat mensen met deze meldingen op allerlei locaties...

Niet voor niets ook denk ik dat T-Mobile echt heel serieus aan alle kanten spectrum toe aan het voegen is nu en zowat dubbele capaciteit heeft t.o.v. Tele2 :o (per locatie, landelijk misschien wel 3x zo veel of zelfs meer!)

Nieuwe locaties toevoegen in het netwerk zal een belangrijke stap zijn voor ze nu gok ik. 256QAM en 4x4 MIMO zullen ook helpen inderdaad maar de vraag is of dat genoeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-09-2017 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 15:23
Tja, al die tweakers met hun geautomatiseerde sms bots. Om 00:01 honderd x nog 1GB versturen en downloaden maar :).
Iemand al een waarschuwing gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
bartvries schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:13:
Tja, al die tweakers met hun geautomatiseerde sms bots. Om 00:01 honderd x nog 1GB versturen en downloaden maar :).
Iemand al een waarschuwing gehad?
Miss moeten ze dat sms syteem eruit halen...
Dat systeem van T-Mobile werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik dacht dat T-Mobile ook een SMS systeem gebruikte voor hun unlimited abbo. Hoe zit dat tegenwoordig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Laatst online: 18-07 23:38
alwaysleft schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:10:
[...]

Ai, ik zou een klacht indienen ;)
Ik heb het hier wel gedaan, ze hebben een dekkingsonderzoek gestart.

Resultaat:

"Ons onderzoek heeft uitgewezen dat de dekking op het aangegeven adres helaas nog niet goed genoeg is. We werken aan de uitbreiding van ons netwerk, zodat je straks in heel Nederland gebruik kunt maken van onze diensten."

Ik weet ook niet als dat 100% juist is, dekking was nooit het probleem, zelfs binnen heb ik prima ontvangst op de 2600Mhz

Sinds paar weken is mijn upload snelheid nog verder gezaakt, iets tussen de 0,10Mbps en 0,44MBps overdag... Dat zijn zeker schandalig snelheiden voor 4G ja 🤔

Ze krijgen nu ook veel klanten er bij, dus het wordt nog voller, tijd om met T-mobile weer in gesprek te gaan over delen van meer antenne locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
polopolo150 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:26:
Ik dacht dat T-Mobile ook een SMS systeem gebruikte voor hun unlimited abbo. Hoe zit dat tegenwoordig dan?
Via een link op toevoegen klikken en je hebt er een gb bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:10
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:12:
Dat klinkt niet goed! Even op het forum gekeken en er zijn toch wel wat mensen met deze meldingen op allerlei locaties...

Niet voor niets ook denk ik dat T-Mobile echt heel serieus aan alle kanten spectrum toe aan het voegen is nu en zowat dubbele capaciteit heeft t.o.v. Tele2 :o (per locatie, landelijk misschien wel 3x zo veel of zelfs meer!)

Nieuwe locaties toevoegen in het netwerk zal een belangrijke stap zijn voor ze nu gok ik. 256QAM en 4x4 MIMO zullen ook helpen inderdaad maar de vraag is of dat genoeg is.
Is het niet zorgwekkend voor Tele2 dat ze nu al met capaciteit issues zitten? Hoe moet het dan als ze zo doorblijven groeien dan gaat het helemaal problemen opleveren.... Op ze kappen dan gewoon met het Unlimited >:)
Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 mobiele diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Vast: [Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7