Oorlog in Oekraïne Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste
Acties:
  • 255.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 22:59
Net dit stuk zitten kijken: http://www.dumpert.nl/med...rossem_over_oekra_ne.html

Is toch wel even verdomd interessant om te horen hoe het nou precies in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van Rossem was laatst ook bij RTL Late Night om eea uiteen te zetten, deed-ie ook aardig.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ICBM's waren gepland en bekend bij Washington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:09:
En het zijn ook geen Russen, zo is verklaard. Wat zijn het dan wel?
Journalisten hebben gewoon de dienstdoend officier aangeklampt: http://news.liga.net/vide...y_rossiyskie_soldaty.htm/ (Chrome wil die pagina vast wel voor je vertalen)
"Wat is er met je uniform aan de hand"
"We hadden nieuwe gekregen"
"Wat voor uniform hadden jullie dan?"
"Russische" 8)7

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rusland bereidt ook sancties voor: een wet om eigendommen van Europese en Amerikaanse bedrijven in beslag te kunnen nemen.bron

Vraag me af of ze zichzelf daarmee niet in de voet schieten. Onder dergelijke dreiging zal geen bedrijf zich meer willen vestigen daar en bestaande bedrijven zouden wel eens kunnen vluchten. Maar waarschijnlijk is het gewoon spierballen tonen, gezien het feit dat de EU/VS sancties voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Alle bedrijven zitten toch al in Nederland? :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RoD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:42:
Rusland bereidt ook sancties voor: een wet om eigendommen van Europese en Amerikaanse bedrijven in beslag te kunnen nemen.bron
Dat is gewoon een escalatie. US: we kopen je spullen niet meer -> RU: we pakken je spullen af.

Ondertussen lijken de ontwikkelingen in het veld stil te staan (of komt er iig weinig nieuws binnen). Ben benieuwd hoe Rusland nu buiten het zicht de greep op de Krim aan het verstevigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07
Onderschepte communicatie Putin: teleurgesteld dat Oekrainse soldaten zich niet laten provoceren

http://translate.google.c..._viyskovymy_v_krymu___zmi

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Edmin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:47:
[...]
Ondertussen lijken de ontwikkelingen in het veld stil te staan (of komt er iig weinig nieuws binnen). Ben benieuwd hoe Rusland nu buiten het zicht de greep op de Krim aan het verstevigen is.
De situatie lijkt te stabiliseren: in Donetsk is de Russische vlag weer vervangen door de Oekraïense. De Tataaren zelf lijken de voorkeur te hebben voor de Oekraïners en het voorstel dat nu op tafel ligt voor de bescherming van de Russische bevolking is het zelfde voorstel dat Europa al een week geleden had voorgesteld. M.a.w Rusland staat terug bij af, behalve dat ze nu nog Krim bezet houden, de vraag is voor hoelang nog...

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:49:
Onderschepte communicatie Putin: teleurgesteld dat Oekrainse soldaten zich niet laten provoceren

http://translate.google.c..._viyskovymy_v_krymu___zmi
Ik moet zeggen dat ik daar de laatste dagen juist ontzettend veel respect voor heb, dat de Oekraïners zich totaal niet laten verleiden tot het gebruik van geweld. Was van het begin af aan wel duidelijk dat Poetin leek te hopen op enige vorm van geweld die het excuus zou vormen om het "echte" Russische leger De Krim op te laten komen. ;)

Zeker met die -nog- onbekende en onvoorspelbare interimregering voor mijn gevoel. De zelfbeheersing is fantastisch, ik had denk ik allang zo'n MI-24 uit de lucht geknald. :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is gewoon een escalatie. US: we kopen je spullen niet meer -> RU: we pakken je spullen af.
Een klassiek voorbeeld van een Russisch spelletje tu quoque. Hier werkt Rusland zich allen maar meer in de problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Ik denk dus dat het Westen Rusland zwaarder kunnen schaden op deze manier dan andersom. Al die dik gespekte bankrekeningen van de Elite staan niet in Rusland, laat staan al het bedrijfskapitaal.

OK, Rusland kan de gaskraan dicht draaien, maar de $100 miljoen die ze daar dagelijks mee mislopen + beurskrach + verlepte roebel + alle spullen die het Westen van ze in beslag nemen + sancties + enz... Ik denk niet dat Rusland daar beter uit komt dan de EU en VS.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Prosac2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:59:
Ik moet zeggen dat ik daar de laatste dagen juist ontzettend veel respect voor heb, dat de Oekraïners zich totaal niet laten verleiden tot het gebruik van geweld.
Beste commentaar op de beelden van de Oekraiense luchtmacht die gisteren ongewapend naar die Russen toeliepen:
Het is lang geleden dat soldaten zoveel respect hebben verdiend.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

IStealYourGun schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:58:
[...]

De situatie lijkt te stabiliseren: in Donetsk is de Russische vlag weer vervangen door de Oekraïense. De Tataaren zelf lijken de voorkeur te hebben voor de Oekraïners en het voorstel dat nu op tafel ligt voor de bescherming van de Russische bevolking is het zelfde voorstel dat Europa al een week geleden had voorgesteld. M.a.w Rusland staat terug bij af, behalve dat ze nu nog Krim bezet houden, de vraag is voor hoelang nog...
Je ziet nu ook een tegenbeweging op gang komen. Zoals ik al eerder zei, heel veel mensen willen geen opsplitsing, of ze nu meer met Rusland optrekken of juist meer met Oekraïne. Je ziet dat inderdaad in Donetsk, maar hetzelfde geldt voor Kharkov. The Guardian heeft een stukje over de situatie in Donetsk. klik Daar is ook iets meer vrije informatievoorziening dan op de Krim.

Zolang het rustig blijft werkt dat in het voordeel van Oekraïne.
Dido schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:01:
[...]

Beste commentaar op de beelden van de Oekraiense luchtmacht die gisteren ongewapend naar die Russen toeliepen:

[...]
Inderdaad _O_
XanderDrake schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:01:
[...]

Ik denk dus dat het Westen Rusland zwaarder kunnen schaden op deze manier dan andersom. Al die dik gespekte bankrekeningen van de Elite staan niet in Rusland, laat staan al het bedrijfskapitaal.
Die van de oligarchen waarschijnlijk wel, maar ik hoorde (heb er geen bron van overigens) dat Poetin het voor overheidsmedewerkers verboden heeft om bankrekeningen in het westen te hebben. Waarschijnlijk precies om deze reden.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 05-03-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat de situatie inderdaad steeds slechter uit ziet voor de Russen in de Krim. Geweld blijft uit vanuit de Oekrainse kant. Dus de powerplay ligt nu op het speelveld van de internationale machten. Als de Oekrainse bevolking zegt dat ze niet zoveel geven om Rusland dat ze het land willen opsplitsen heeft Poetin internationaal al vrij snel geen andere optie dan terugtrekken.

If anything heeft dit grapje vooral Poetin en Rusland heel veel geld en politiek aanzien gekost.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Het is inderdaad ook apart om de reacties van die Oekraïense soldaten te horen.

Wat is jullie afkomst?
Wij zijn Russisch.
Maar je zou wel vechten tegen Rusland?
Jazeker, wij hebben een eed afgelegd voor Oekraïne en zullen dit verdedigen.

Weet je waar dit over gaat?
Nee, en kan me niet schelen. Ik vecht voor Oekraïne en verdedig het.

En ook echt resoluut, zonder aarzeling, geeft ook goed weer hoe je als militair bent/doet/denkt.
Mensen zeggen wel (en ik ook af en toe) befehl ist befehl is onzin... maar voor een militair ligt dat toch net even iets anders.

En ook stukje op die vliegbasis dat ze tegen over elkaar stonden.
Die Oekraiense officier? zegt ook 'We zijn allemaal militairen en burgers en we zijn zusterlanden? van elkaar. We kunnen dit toch niet doen om 1 politiek figuur te behagen. Dit is verkeerd."
Waar die Russische officier dan weg en naar beneden kijkt, volgens mij, omdat hij ook voelt dat het verkeerd is.
(terwijl die minions ernaast maar al te graag willen schieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Auredium schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:12:
If anything heeft dit grapje vooral Poetin en Rusland heel veel geld en politiek aanzien gekost.
Nu maar hopen dat ie niet als een stampvoetende, verwende kleuter die z'n zin niet krijgt toch om zich heen gaat slaan om z'n gezicht tegenover z'n 'kameradski's' te redden, want er zullen vast wel wat politieke tegenstanders zijn die dit willen gebruiken om Poetin onderuit te schoppen....

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Als Rusland zich nu gaat terugtrekken, wat gebeurt er dan met de Oekrainse soldaten/officieren die overgelopen zijn?

In Civilization zouden die bij Rusland blijven ;-), maar ik twijfel er heel erg aan dat dit in de realiteit ook zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

crazyx schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:36:
Als Rusland zich nu gaat terugtrekken, wat gebeurt er dan met de Oekrainse soldaten/officieren die overgelopen zijn?
Hoeveel zijn er daadwerkelijk overgelopen? Er zijn berichten verschenen dat een aantal zijn overgelopen (oa die hoge marine-baas en wat Berkut), maar volgens mij zijn de meeste soldaten trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

NeutraleTeun schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:27:

En ook echt resoluut, zonder aarzeling, geeft ook goed weer hoe je als militair bent/doet/denkt.
Mensen zeggen wel (en ik ook af en toe) befehl ist befehl is onzin... maar voor een militair ligt dat toch net even iets anders.
Dan haal je precies de verkeerde interpretatie uit die reactive. De instelling is niet 'befehl ist befehl', maar juist die van loyaliteit; 'ik heb trouw gezworen aan dit land en daaar sta ik voor.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

crazyx schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:36:
Tja, als ze in Oekraïne blijven dan zullen ze vervolgd worden voor landveraad, dus ik vermoed dat ze wel naar Rusland zullen vluchten.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Waarbij het bij die admiraal nog maar de vraag lijkt te zijn of hij niet uit propaganda doeleinden gedwongen is tot het openbare trouw zweren aan Rusland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

China heeft inmiddels een verhoging van het defensiebudget aangekondigd (bron)

Niet dat het direct wat met deze situatie te maken heeft, maar toch wel zorgelijk met het oog op eventuele escalatie. Of dat ze gaan denken 'wat Poetin kan, kunnen wij ook' met het oog op Taiwan en die eilandgroepjes die bij Japan horen.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Voor china is het altijd al zo geweest dat die op een dag wel moeten, hun land is immens hun bevolking is immens hun productie is immens.

Uitbreiden van hun land is bijna onontkoombaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel een nieuwe Koude Oorlog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
McBoom schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:37:
China heeft inmiddels een verhoging van het defensiebudget aangekondigd (bron)

Niet dat het direct wat met deze situatie te maken heeft, maar toch wel zorgelijk met het oog op eventuele escalatie. Of dat ze gaan denken 'wat Poetin kan, kunnen wij ook' met het oog op Taiwan en die eilandgroepjes die bij Japan horen.
Ze verhogen elk jaar hun defensie budget. En naar mijn weten is er in die regio al een mini wapenwedloop bezig.
En in tegenstelling tot Oekraine heeft de VS wel belangen in dat Japan, Taiwan en Z. Korea met rust gelaten wordt. China zal echt niet zomaar binnenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:50:
Ik voel een nieuwe Koude Oorlog komen...
Met zo'n vaart zal het niet lopen.

Als je kijkt naar de huidige situatie zijn echt grote militaire conflicten enkel mogelijk in beperkte gebieden. het MO omdat het daar politiek een puinhoop is en er wat te halen valt. Afrika omdat eht er politiek een puinhoop is en delen van Azie om dezelfde redenen.

De EU, China, Rusland, Noord-Amerika en India zijn allemaal machten die wel elkaars rivalen zijn maar nooit openlijk oorlog met elkaar zullen voeren. Ook in dit conflict is er geen openlijke oorlogsdreiging tussen Noord-Amrika/EU en Rusland/China mogelijk. De winaar van een dergelijke conflict is namelijk die grootmacht welke niet deel neemt aan het conflict. Deelnemers van het conflict zijn internationaal verliezers zelfs als ze het conflict 'winnen'.

We zullen ook uiteindelijk terecht komen in een wereld die zo in elkaar is verwezen dat echte oorlog niet meer mogelijk is. Echte oorlog is duur en zelfvernietigend. Een onwenselijkheid. Conflicten zullen politiek en economisch worden uitgevoerd misschien door special forces.

We zijn nog niet in die fase omdat er verschillende landen simpelweg hun eigen politieke 'shit' niet in orde hebben.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
China en India gaan ook niet zo lekker, laat staan Japan/Taiwan/Korea.

@hierboven.
Is dat niet in bijna elke era zo geweest? Macht gaat altijd een kant op. Wie had verwacht dat het Engelse Imperium zo in zou storten? Als ze de kaart 200 jaar later zouden zien, dan zouden Engelse heren bijkans zelfmoord plegen. Idem voor Rome, Napoleon, etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 05-03-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:57:
China en India gaan ook niet zo lekker, laat staan Japan/Taiwan/Korea.

@hierboven.
Is dat niet in bijna elke era zo geweest? Macht gaat altijd een kant op. Wie had verwacht dat het Engelse Imperium zo in zou storten? Als ze de kaart 200 jaar later zouden zien, dan zouden Engelse heren bijkans zelfmoord plegen. Idem voor Rome, Napoleon, etc.
In principe wel. Waar wij nu in zitten is eigenlijk iets wat al heel lang bezig is.

Je moet nagaan dat de 'droom' van een verenigd Europa heel oud is. In de vroege middeleeuwen bestond dit ideaal al en ze probeerden dit met inhuwelijking te verwezelijken. Karel de Grote was het resultaat hiervan maar dit systeem werkte niet helemaal goed wat dan ook de oorzaak is voor hetr niet slagen van het plan.
Toch stopte dit plan niet wat de imperiele tijd veroorzaakte en uiteindelijk de colonisatie. Toen Europa de wereld veroverde voerden ze dit plan overal in waardoor dit nu overal plaats vind. De Natie-staat is dan ook een Europese vinding.

Inherent aan dit systeem is dat alles samensmelt. Dat doet dit systeem momenteel ook nog steeds, constant groeien. Ook in Zuid-Amerika is dit aan de hand en de vorming van een Unie in Zuid-Afrika is ook geen echt toeval. Ik verwacht dat Azie ook gaat samensmelten zodra hun economieen het toelaten.
Alleen het MO en centraal Afrika is een puinhoop omdat ze het spel op de 'oude' manier spelen en door buitenlandse machten worden beinvloed voor toegang te krijgen tot de natuurlijke rijkdommen van die landen.

We krijgen dus een 'soort van' verenigde mensheid met een 'soort van' wereldvrede' maar niet de utopische wereldvrede en eenheid zoals Star Trek ze doet schetsen maar een menselijke eenheid en vrede, want we zijn mensen en geen Hollywood fictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Waarom zou de huidige dominante wereldmacht het toestaan dat er een samengesmolten Z. Amerika en een samengesmolten Azie ontstaat? Waarom een sterkere natie naast je dulden als je ze ook kleiner en zwakker kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Ik zag het meer als een reactie op de actie van EU/Nederland om van 18 Oekraïners de tegoeden te bevriezen, en de oproep om dat ook te doen voor de weggesluisde miljarden van (de zoon van) Janoekovich.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interessante video die de mogelijke bron van dit gehele conflict probeert te duiden:
YouTube: Hidden Motives Behind the Ukraine-Russia Conflict

Ontdekte gasvelden in het westen van Oekraïne en hoe deze geëxploiteerd door wie zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poetin is genomineerd voor de nobelprijs v/d vrede, aldus Reuters 8)7

Zou het een stuk aas zijn om Poetin te bewegen om zich terug te trekken? Anders kan ik me dit toch niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, Obama heeft die al toen hij tot president werd gekozen. :X Dan kan er één voor Poetin ook nog wel af. En misschien Assad, omdat 10 mensen in Syrië nog leven en niet iedereen is vermoord, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:43:
Een interessante video die de mogelijke bron van dit gehele conflict probeert te duiden:
YouTube: Hidden Motives Behind the Ukraine-Russia Conflict

Ontdekte gasvelden in het westen van Oekraïne en hoe deze geëxploiteerd door wie zouden moeten worden.
Zijn die gasvelden dan zo enorm groot en is het zo bijzonder dat er zulke gasvelden zijn ontdekt? Er worden namelijk om de haveklap nieuwe gas en olievelden ontdekt. En toch over het algemeen worden daar geen landen over binnengevallen. Ook helpt het niet erg om de Krim binnen te vallen als ze in West-Oekraïne zitten.
Russel88 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:38:
Waarom zou de huidige dominante wereldmacht het toestaan dat er een samengesmolten Z. Amerika en een samengesmolten Azie ontstaat? Waarom een sterkere natie naast je dulden als je ze ook kleiner en zwakker kan houden?
Jij denkt echt dat Amerika India en China zou kunnen verbieden in een unie meer samen te gaan werken? Dan overschat je nogal de macht van Amerika. Denk dat het meer beperkt wordt door politieke verschillen.
Mektheb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:38:
Voor china is het altijd al zo geweest dat die op een dag wel moeten, hun land is immens hun bevolking is immens hun productie is immens.

Uitbreiden van hun land is bijna onontkoombaar
Enige bron dat ze ook maar in de buurt zijn van een tekort aan land? Volgens mij zijn daar gigantische hoeveelheden nog gewoon niet gebruikt. Logischer om die te gaan gebruiken, dan Taiwan binnen te vallen omdat het zo druk is in China, wat denk je dat het in Taiwan is? Daar wonen ook een hele hoop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook opmerkelijk. Nederland die actief meehielp aan het ondersteunen van vluchtkapitaal in o.a. Oekraïne.
http://www.groene.nl/artikel/smakeloos
Alleen is de vraag of het Nederlandse volk hier ook van meeprofiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:39:
Ook opmerkelijk. Nederland die actief meehielp aan het ondersteunen van vluchtkapitaal in o.a. Oekraïne.
http://www.groene.nl/artikel/smakeloos
Alleen is de vraag of het Nederlandse volk hier ook van meeprofiteerd.
Uiteraard niet. Nederland houdt echt heel weinig over aan al die belastingparadijzen die we open houden. De kind van de rekening zijn de landen waaruit het geld komt, niet alleen uit Oekraine, maar bv ook uit Afrika. We zouden per direct kunnen stoppen met ontwikkelingshulp als we die vluchten stoppen wereldwijd. Dat laatste bedrag is namelijk een stuk hoger..

Wat dat betreft betaalt de belastingbetaler in Europa het huldgeld aan Oekraine wat niet nodig geweest zou zijn als het in de eerste plaats niet gejat werd.

Goed artikel trouwens om elke 'bodemloze put' zeurkous mee om te oren te slaan :X

[ Voor 14% gewijzigd door Basszje op 05-03-2014 13:47 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:13:

Jij denkt echt dat Amerika India en China zou kunnen verbieden in een unie meer samen te gaan werken?
In een bepaalde mate. Niet direct verbieden, maar wel het een en ander manipuleren.
Er is een reden dat Z.Korea en N. Korea nog steeds gescheiden zijn. De Kims vinden het wel best zo en de buitenlandse machten (VS en China) vinden het ook wel best zo.
Bij een verenigde Korea bestaat de kans dat de VS op mag hoepelen uit het land of de VS staat aan de grens met China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Russel88 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:44:
[...]

In een bepaalde mate. Niet direct verbieden, maar wel het een en ander manipuleren.
Er is een reden dat Z.Korea en N. Korea nog steeds gescheiden zijn.
Dat is idd zo. Zonder de VS waren die al lang één. Oké wel doordat Noord-Korea dat Zuid-Korea had ingenomen en Zuid-Korea nu ook één grote hongersnood was, maar goed, alles blijft uiteindelijk de schuld van de VS.

Hoe had jij die twee precies verenigd zien worden? Kleine detail vergeten dat in Noord-Korea een compleet geschifte dictator aan de macht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Dat is idd zo. Zonder de VS waren die al lang één. Oké wel doordat Noord-Korea dat Zuid-Korea had ingenomen en Zuid-Korea nu ook één grote hongersnood was, maar goed, alles blijft uiteindelijk de schuld van de VS.

Hoe had jij die twee precies verenigd zien worden? Kleine detail vergeten dat in Noord-Korea een compleet geschifte dictator aan de macht is?
Sorry, heb geen zin om zo'n manier te discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als Zuid Korea het wil zijn de Amerikaanse troepen zo vertrokken, De VS heeft in de jaren 70 al aangekondigd hun troepen uit Zuid Korea te willen terug trekken en toen zei Zuid Korea doodleuk 'OK, dan gaan we atoomwapens maken'. Uiteindelijk dwingt ZK de VS hun troepen daar te houden, niet andersom.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Op nujij.nl een gestage stroom van pro-Putin berichten, commentaren en overeenkomstige up/down votes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:34:
Op nujij.nl een gestage stroom van pro-Putin berichten, commentaren en overeenkomstige up/down votes.
Volgens mij komt dat simpelweg doordat het 'alternatief' als de EU wordt gezien, mensen daar mogen de EU niet, en dus is Putin hun held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Volgens mij komt dat simpelweg doordat het 'alternatief' als de EU wordt gezien, mensen daar mogen de EU niet, en dus is Putin hun held.
Inderdaad, ik zie het ook heel erg terug komen op de BBC. Vrij veel pro-Poetin.
OK, de VS en UK (het Westen?) hebben met Irak en Afghanistan geen goede punten gescoord. Maar om daarom Rusland maar vrij spel te geven om hun buurlandjes te pushen? Ik weet niet waarom iedereen dat ineens prima vind.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Dan is het wel opvallend dat zoveel mensen van "daar" de weg naar nujij weten te vinden en Nederlands lezen en schrijven. Aan de andere past zoiets wel in de Russische pr campagne om de wereld er van te overtuigen dat de Russische bemoeienis in Oekraine toch echt wel een humanitaire missie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Veel mensen kiezen instinctief de kant die niet de VS is, ongeacht wie ze daarmee steunen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Ik lees op nujij.nl vooral commentaren die vinden dat de EU niks met Oekraine te maken hebben en vinden dat ze het zelf maar moeten oplossen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:44:
Dan is het wel opvallend dat zoveel mensen van "daar" de weg naar nujij weten te vinden en Nederlands lezen en schrijven.
Ik las zijn daar eigenlijk als "mensen daar, op die site, daaro", en niet zozeer als "daaro in Oekraine" :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:55:
[...]

Ik las zijn daar eigenlijk als "mensen daar, op die site, daaro", en niet zozeer als "daaro in Oekraine" :)
Idd, ik bedoelde daar op nujij.nl (wat overigens sowieso het afvoerputje van het Nederlandse internet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Basszje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Uiteraard niet. Nederland houdt echt heel weinig over aan al die belastingparadijzen die we open houden. De kind van de rekening zijn de landen waaruit het geld komt, niet alleen uit Oekraine, maar bv ook uit Afrika. We zouden per direct kunnen stoppen met ontwikkelingshulp als we die vluchten stoppen wereldwijd. Dat laatste bedrag is namelijk een stuk hoger..

Wat dat betreft betaalt de belastingbetaler in Europa het huldgeld aan Oekraine wat niet nodig geweest zou zijn als het in de eerste plaats niet gejat werd.

Goed artikel trouwens om elke 'bodemloze put' zeurkous mee om te oren te slaan :X
Het geld zou toch wel zijn gejat. Als het niet via Nederland kan, dan hadden ze wel een andere manier gevonden. Nu vind ik niet dat we Nederland als belastingparadijs in stand moeten houden, maar ik denk niet dat het Oekraïne had geholpen als we dat niet waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Sissors schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:57:
[...]

Idd, ik bedoelde daar op nujij.nl
Dan had ik het verkeerd begrepen.
(wat overigens sowieso het afvoerputje van het Nederlandse internet is).
(Meer dan zoiets als geenstijl.nl? Zo is iedere grote crowdsourced nieuws site een afvoerputje van internet, inclusief reddit. Het is waar dat veel vd bezoekers van die sites troep achter laten, en dat maakt het wel wat vermoeiend, maar als alternatief is er weinig behalve de websites van de gevestigde media.
Met wat moeite zijn in die afvoerputjes tussen de troep ook wel juweeltjes te vinden die je elders niet vindt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
XanderDrake schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:42:
[...]

OK, de VS en UK (het Westen?) hebben met Irak en Afghanistan geen goede punten gescoord. Maar om daarom Rusland maar vrij spel te geven om hun buurlandjes te pushen? Ik weet niet waarom iedereen dat ineens prima vind.
Libië? Frankrijk heeft zijn oliecontracten binnen en ze mogen het nu allemaal uitzoeken daar. Arafat was *opeens* een probleem. Russische bedrijven zijn praktisch buitengesloten, iets waar Poetin 'not amused' over is. In Syrië waren ze op eenzelfde manier bezig. Ben benieuwd wat daar nu gebeurd, ik denk dat de VS deze afleiding in de Krim wel kon gebruiken.

Zo zijn er wel meer dingen naar buiten gekomen de laatste jaren die de VS niet in een heel net daglicht stellen, terwijl ze het juist van hun moral high ground willen hebben als verdelgers van Het Kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

RoD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Het geld zou toch wel zijn gejat. Als het niet via Nederland kan, dan hadden ze wel een andere manier gevonden. Nu vind ik niet dat we Nederland als belastingparadijs in stand moeten houden, maar ik denk niet dat het Oekraïne had geholpen als we dat niet waren geweest.
Dat is te makkelijk imo. Als ik het niet stem, doet iemand het anders het wel. Als ik haar niet verkracht doet iemand anders het mogelijk wel. Als ik geen vlees eet, schiet iemand anders dat beest wel. (etc :P) . Dan verandert er nooit wat.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:41:
Libië? Frankrijk heeft zijn oliecontracten binnen en ze mogen het nu allemaal uitzoeken daar. Arafat was *opeens* een probleem. Russische bedrijven zijn praktisch buitengesloten, iets waar Poetin 'not amused' over is. In Syrië waren ze op eenzelfde manier bezig. Ben benieuwd wat daar nu gebeurd, ik denk dat de VS deze afleiding in de Krim wel kon gebruiken.
Allemaal prima. Dus Poetin, ga je gang, iedereen is toch hypocriet. Veel plezier met de onderdrukking van volkeren binnen je landsgrenzen en bullying van je kleine buren :Y

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Basszje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:43:
[...]

Dat is te makkelijk imo. Als ik het niet stem, doet iemand het anders het wel. Als ik haar niet verkracht doet iemand anders het mogelijk wel. Als ik geen vlees eet, schiet iemand anders dat beest wel. (etc :P) . Dan verandert er nooit wat.
Zoals ik al zei, ik vind ook dat we dit moeten veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
XanderDrake schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:26:
[...]

Allemaal prima. Dus Poetin, ga je gang, iedereen is toch hypocriet. Veel plezier met de onderdrukking van volkeren binnen je landsgrenzen en bullying van je kleine buren :Y

8)7
Beetje overdreven reactie vindt je zelf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:42:
[...]

omdat we toch weten dat het westen redelijk hypocriet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:26:
[...]

8)7
:O Amerika en saud-arabie..
oh nee wacht die betalen de olie in dollars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Putin aanhanger rukt spandoek uit handen van een demonstrant

YouTube: Сутичка під час мітингу "Жінки за мир" у Сімферополі

spandoek tekst:

"путин руки прочь от украины"

"Putin hands off Ukraine"

Interessant dat deze fascisme-bestrijders zelf fascistische methoden gebruiken.
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:37:
We denken toch niet dat Rusland/Putin minder hypocriet is?

[ Voor 13% gewijzigd door BadRespawn op 05-03-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
[...]

Ach ja.
Elk land denkt eerst aan zichzelf, heeft niks met hypocricy te maken. Eigenbelang eerst. Of het nou de USA, Rusland, China, Frankrijk of Nederland is. Wat er in Oekraïne gebeurt is ook niet helemaal zuiver. Democratisch gekozen president is verjaagd, maar ja de verjagers zijn wel pro EU he. Dus dat negeren we lekker en concentreren we op het feit dat de president een klootzak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

RoD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:29:
[...]

Zoals ik al zei, ik vind ook dat we dit moeten veranderen :)
Dan zijn we het eens.

Overigens aardig artikel over de 10 mythes van het Kremlin over Oekraine, en een weerwoord erop : http://www.kyivpost.com/c...raines-crimea-338420.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Oekraïne lekker bij de EU. Schuld afkopen (oh wacht "lening" die je nooit terug ziet)
Meer invloed in de politiek daar, goed voor de USA en EU om meer macht in die regio te krijgen.

Putin is not amused en klapt hard terug. That's what going on right now.
Oh en hier en daar wat corruptie. Menselijke dingen enzo.

Toekomstig scenario mochten de EU en USA door blijven kloten:
- Rusland erkent Oekraïne niet meer.
- Nemen de hele boel per direct over.

[ Voor 18% gewijzigd door RemyWD op 05-03-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:07:
En als EU en USA stopen met kloten, dan laat Rusland Oekraine met rust?

[ Voor 33% gewijzigd door BadRespawn op 05-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:07:
Oekraïne lekker bij de EU. Schuld afkopen (oh wacht "lening" die je nooit terug ziet)
Meer invloed in de politiek daar, goed voor de USA en EU om meer macht in die regio te krijgen.

Putin is not amused en klapt hard terug. That's what going on right now.
Oh en hier en daar wat corruptie. Menselijke dingen enzo.

Welke tijdlijn kijk jij nu naar? Rusland was degene die in Oekraïne de president lekker aan het maken was met goedkope leningen die ze nooit meer terug zouden zien, niet de EU, en ook niet de VS. Wel bij de les blijven he.

Toen zat de bevolking daar niet op te wachten (de innigere band met Rusland die erbij hoorde), en toen begon het hele gedoe.
Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:41:
[...]

Tuurlijk is het Westen niet perfect, en gebeurd er genoeg was niet zo hoort. Echter:

Dat het buitenland beleid van het Westen primair zich richt op voordelen voor de eigen bevolking lijkt me niet meer dan logisch (binnen redelijkheid natuurlijk).

En ik word er wel moe van dat het Westen het nooit goed kan doen: We grijpen niet in in Libië, dan is het omdat er olie zit. We grijpen wel in, dan is het omdat er olie zit. Want in Tsjaad (was het geloof ik) grepen we niet in, want daar zat geen olie. We grepen wel in in Tsjaad, en iemand zoekt op Wikipedia op dat er blijkbaar ook nog wat grondstoffen daarzitten, dus grepen we in voor die grondstoffen.

Wat we ook doen, het is altijd fout.

[ Voor 39% gewijzigd door Sissors op 05-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:10:
[...]

En als EU en USA stopen met kloten, dan laat Rusland Oekraine met rust?
Als er geen rellen waren geweest had Putin minder 'recht' gehad om de Krim in te nemen. Putin kan op elk moment tot ~ 2040 er troepen neerzetten, zo is dat namelijk ondertekend in een contract ergens van ~ 2003/2004 or so.
Nu heeft die een beter excuus ervoor vanwege de onveilige situaties door rellen en de huidige politieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:54:
[...]

Ach ja.
Elk land denkt eerst aan zichzelf, heeft niks met hypocricy te maken. Eigenbelang eerst. Of het nou de USA, Rusland, China, Frankrijk of Nederland is. Wat er in Oekraïne gebeurt is ook niet helemaal zuiver. Democratisch gekozen president is verjaagd, maar ja de verjagers zijn wel pro EU he. Dus dat negeren we lekker en concentreren we op het feit dat de president een klootzak was.
Eigenbelang eerst? je bedoeld Afghanistan, Iraq,libie en syrie
Wat hebben ze daar nou echt opgelost in plaats het steunen van extremisten en een cowboy zone..

Met het gevolg dat er ook fransen troepen gestuurd moesten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:14:
[...]
Als er geen rellen waren geweest had Putin minder 'recht' gehad om de Krim in te nemen.
Ik neem aan dat je daarmee probeert te zeggen dat Rusland Oekraine niet met rust zal laten als EU en USA stoppen met kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:20:
[...]

Ik neem aan dat je daarmee probeert te zeggen dat Rusland Oekraine niet met rust zal laten als EU en USA stoppen met kloten.
Beschouw de Krim maar als verloren. Die krijgt niemand meer, behalve Putin.
Dat is nu al te ver heen.

Nu is het meer een 'strijd' van USA + EU die vinden dat 'dat niet mag en Putin die dat wel vind.
Nu ga je heen en weer dreigen krijgen, mogelijke sancties voor 1 jaar of wat dan ook wat amper effect zal hebben.

Nee, de Krim is allang van Putin nu.

[ Voor 26% gewijzigd door RemyWD op 05-03-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Senor Sjon schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:36:
Beetje overdreven reactie vindt je zelf niet?
OK. Laten we alle pretenties vallen, geen ideologie: alles op Realpolitik.

In dat geval moet de EU als een malle Oekraine tot zich nemen, NAVO moet ze een member maken en kijken wat Poetin doet.
Oorlog? Ik denk niet dat ie het gaat winnen als ik kijk naar defensie uitgaven wereldwijd.
Hoeveel doden? Zeer veel, zeker bij de staten die aan Rusland grenzen (dus Baltische staten, Polen, Oekraine, Roemenie, Turkije) maar ook bij Rusland zelf, die is immers omsingeld.
Nukes? Denk dat we wel een kernwinter tegemoet gaan, maar gezien de nuke-count van het westen en het semi-werkende raketschild zal Rusland wéér slechter af zijn.

Zoiets dan?

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 05-03-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als er echt sancties zijn zal dat wel effect hebben hoor. Sancties op een Iran, Noord-Korea, etc, doen weinig omdat toch geen Westers bedrijf er zal investeren. Maar in Rusland is dat wel anders, en die zijn daar dan ook veel meer van afhankelijk.

Het zou mij niet verbazen als Putin de Krim net zo hard weer kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Putin is er gewoon op uitnodiging van de democratisch gekozen President van de autonome provincie van de Krim, dus ik zie niet hoe dat illegaal kan zijn.

Sterker nog, de regering in Kiev juist wel illegaal. Die hebben immers een democratisch gekozen regering omver geworpen. En met als reden dat die gekozen regering corrupt zou zijn. Nou is dat ook zo, maar de nieuwe regering is dat nog veel erger. We hebben de bewezen corrupte dame Tymoschenko, en de fascistische partij Svoboda in de regering zitten. Dus men kan het argument van corrupt niet gebruiken, in tegendeel.

Zo ongeveer het allereerste dat die (ongekozen) "overgangsregering" in Oekraine heeft gedaan, is het afschaffen van Russisch als tweede officiele taal. Terwijl 30% van de bevolking Russisch spreekt als voertaal.

Dan lijkt het me nogal duidelijk, dat die regering de bedoeling heeft om het die minderheid eens even goed lastig te maken, terwijl ze er officieel alleen maar zitten om het land te besturen tot de eerstvolgende verkiezingen. Wat bezielt die idioten, om gelijk dit soort discriminerende maatregelen door te voeren?

Ja dan krijg je gezeik. Zo ook Putin, die slaat terug met deze EU coup. Die ziet ze haven verdwijnen. Gaat never nooit niet gebeuren.

En dan heb je messias Obama en John *knip* Kerry, die beweren dat Rusland een vijandige invasie pleegt.
De VS voert natuurlijk nooit oorlog. De VS pleegt geen invasies op landen op basis van keiharde leugens. De VS trekt natuurlijk niet rovend en stelend de halve wereld rond. Ongelooflijk hypocriet. Hoe durven de gasten nog hun bek open te trekken. De VS heeft meer bloed aan zijn handen dan ieder ander land.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 05-03-2014 17:42 . Reden: Doe eens niet zo kinderachtig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Scherpschutters Kiev zouden aanhang van Maidan zijn.

Ja, ik besef dat dit van RT komt, maar zomaar even woorden in de mond leggen van een minister van een andere staat, kom je niet zomaar ongestraft mee weg, neem ik aan? Langs de andere kant, hard to believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:21:
Nee, de Krim is allang van Putin nu.
En daarom is Putin eigenlijk wel eerlijk als hij zegt dat er geen Russische soldaten in Oekraine zijn; dat stuk Oekraine is deel van Rusland, alleen vind hij het tot dusver niet nodig om dat de rest van de wereld te vertellen.

Brutalen hebben de halve wereld. Probleem is dat er maar twee helften zijn, vandaar dat fascisten ook net zo makkelijk met elkaar over hoop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:34:
Putin is er gewoon op uitnodiging van de democratisch gekozen President van de autonome provincie van de Krim, dus ik zie niet hoe dat illegaal kan zijn.
Putin is toch gewoon in Moskou? En er zijn toch geen Russische soldaten daar? Dat moet je toch al wel vertellen dat de legale gronden uiterst twijfelachtig zijn als er nog steeds net wordt gedaan alsof het geen Russische soldaten zijn...
Sterker nog, de regering in Kiev juist wel illegaal. Die hebben immers een democratisch gekozen regering omver geworpen.
Neersniperen van ongewapende demonstranten wordt meestal niet als legaal gezien.
De VS voert natuurlijk nooit oorlog. De VS pleegt geen invasies op landen op basis van keiharde leugens. De VS trekt natuurlijk niet rovend en stelend de halve wereld rond. Ongelooflijk hypocriet. Hoe durven de gasten nog hun bek open te trekken. De VS heeft meer bloed aan zijn handen dan ieder ander land.
Behalve dat dit geen Irak/VS topic is, is dat ook geen situatie die je kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heeft de Sovjetunie niet de Krim cadeau gekregen van Oekraïne na de WWII? Of was dat omgedraaid?

En oorlog? Denken jullie nu echt dat het zo ver gaat komen? Lijkt me leuk (niet letterlijk) als we weer een Koude "oorlog" situatie gaan krijgen, ik kan je wel zeggen dat als er 1 bom valt er 10 terugkomen, ongeacht welk land hiermee begint, ik kies namelijk geen kant, ik vind het van de ene kant niet netjes van Poetin hoe hij zijn krediet na Sochi weer wegvaagt en hoe hij meteen het leger inzet, maar van de andere kant moet de VS weer meteen laten zien hoe "geweldig we wel niet zijn" terwijl ze niet meer kunnen dan e.g. NL, en waarschijnlijk bluffen ze ook nog met 9/10 dingen die ze zeggen te hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ik ga dit topic ook maar eens verlaten want kennelijk:

- leest men niet wat anderen zeggen
- praat men van horen zeggen alles na zonder zelf te verifieren (notabene via diverse links in dit topic)
- hebben de meeste mensen meer zin in een zinloze hij-jij bak discussie over geopolitiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
En dan heb je messias Obama en John [mbr]*knip*[/] Kerry, die beweren dat Rusland een vijandige invasie pleegt.
De VS voert natuurlijk nooit oorlog. De VS pleegt geen invasies op landen op basis van keiharde leugens.
Wat is het nou?

"Rusland doet niet een invasie"
of
"VS doet ook altijd invasies"
of
"de Russische invasie is legitiem"

Alle drie worden genoemd, maar sluiten elkaar onderling uit.

Zo deed ik dat toen ik 5 jaar oud was: "ik heb geen koekje gestolen"... "mijn zusje heeft ook een koekje gestolen".

Er is wel een erg grote kronkel voor nodig om uit het feit dat tegenstrijdige excuses worden genoemd niet af te leiden dat er door Rusland wordt gelogen dat het gedrukt staat.

Is Putin zelf zo dom, denkt hij dat de rest van de wereld zo dom is, of is het een verholen belediging aan de rest van de wereld door te impliceren (door die tegenstrijdige excuses uberhaubt te noemen) dat we niet slim genoeg zijn om te doorzien dat er wordt gelogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Basszje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:50:
Ik ga dit topic ook maar eens verlaten want kennelijk:

- leest men niet wat anderen zeggen
- praat men van horen zeggen alles na zonder zelf te verifieren (notabene via diverse links in dit topic)
- hebben de meeste mensen meer zin in een zinloze hij-jij bak discussie over geopolitiek
Ik weet niet waar jij op reageert, als het mijn reactie betreft hebben alle 3 punten van jou er geen betrekking op. ;)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sterker nog, de regering in Kiev juist wel illegaal. Die hebben immers een democratisch gekozen regering omver geworpen. En met als reden dat die gekozen regering corrupt zou zijn. Nou is dat ook zo, maar de nieuwe regering is dat nog veel erger. We hebben de bewezen corrupte dame Tymoschenko, en de fascistische partij Svoboda in de regering zitten. Dus men kan het argument van corrupt niet gebruiken, in tegendeel.

Zo ongeveer het allereerste dat die (ongekozen) "overgangsregering" in Oekraine heeft gedaan, is het afschaffen van Russisch als tweede officiele taal. Terwijl 30% van de bevolking Russisch spreekt als voertaal.

Dan lijkt het me nogal duidelijk, dat die regering de bedoeling heeft om het die minderheid eens even goed lastig te maken, terwijl ze er officieel alleen maar zitten om het land te besturen tot de eerstvolgende verkiezingen. Wat bezielt die idioten, om gelijk dit soort discriminerende maatregelen door te voeren?

Ja dan krijg je gezeik. Zo ook Putin, die slaat terug met deze EU coup. Die ziet ze haven verdwijnen. Gaat never nooit niet gebeuren.

En dan heb je messias Obama en John [mbr]*knip*[/] Kerry, die beweren dat Rusland een vijandige invasie pleegt.
Typ gewoon niks als je niks nuttigs te melden hebt, en als je tegen de VS bent meld dat gewoon bij elke post want dat druipt er gewoon elke keer weer van af.
Lezen is nogsteeds een vak, ze hebben niet het Russisch als tweede taal afgeschaft, ze hebben een wet die aangenomen was door hun voorloper weer ingetrokken waarbij deelstaten onafhankelijk konden bepalen of ze Russisch als tweede taal wilden. Dat is toch heel iets anders.

Wat er in Oekraïne gebeurt heeft verder niks te maken met het buitenland beleid van de VS, dus ik zie geen reden om steeds de VS erbij te halen. Rusland en China zijn de reden waarom N-Korea nooit echt aangepakt zal worden, terwijl daar nazi praktijken spelen en de rest van de wereld het ziet maar niks doet. ETC etc

Rusland heeft niks te zoeken in de Oekraïne net zo min als de VS in Irak. Waarom bemoeid de VS zich ermee: omdat ze gewoon meer macht hebben en het kunnen.
RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:14:
[...]
Als er geen rellen waren geweest had Putin minder 'recht' gehad om de Krim in te nemen. Putin kan op elk moment tot ~ 2040 er troepen neerzetten, zo is dat namelijk ondertekend in een contract ergens van ~ 2003/2004 or so.
Nu heeft die een beter excuus ervoor vanwege de onveilige situaties door rellen en de huidige politieke situatie.
Ja contract is contract toch.... Net zoals het gas wat opeens dicht gedraaid wordt omdat Rusland iets niet leuk vind.
Elk contract heeft een ontsnappings- clausule zo ook deze en je kan je afvragen of een vazal van Rusland (Yanukovich) wel bevoegd was om dit contract te tekenen en of dit wel in de beste interesse waren van de Oekraïners.
In de VS kan je president worden als je veel geld hebt, in Oekraïne als je buren veel geld hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door D0gtag op 05-03-2014 18:14 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Coltrui schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:39:

Ja, ik besef dat dit van RT komt, maar zomaar even woorden in de mond leggen van een minister van een andere staat, kom je niet zomaar ongestraft mee weg, neem ik aan? Langs de andere kant, hard to believe.
http://www.theguardian.co...is-russia-nato-talks-live

En dan 4.06PM GMT.
Krim heeft geen president. En alleen de Oekrainse parlement mag buitenlandse leger binnenlaten. Niet een president of premier van een autonome provincie.
Bewezen corrupt? Voor zo ver ik weet is ongeveer iedereen er over eens dat het een puur politiek proces was waar zelfs Poetin niks van snapte.
24%. En die wet was er pas sinds 2012. Waren de russisch sprekende voorheen toen niet aanwezig?. En die wet is er alleen gekomen omdat de partij van de afgezette president toen erg slecht ervoor stond in verkiezing polls.
Minderheid lastig maken? Die wet was er pas 1.5 jaar. En discrimineren? Er was al tich jaar een wet dat Oekraiens de officiele taal was. Het invoeren was puur voor stemmen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Of die regering nou wel of niet volgens de regeltjes zit, een president die zijn eigen mensen vermoord (en in de jaren daarvoor stelselmatig de bevolking misbruikt voor zijn eigen gewin) heeft simpelweg geen plaats meer.

Degenen die roepen dat het afzetten van Janoekovitsj illegaal is vinden blijkbaaar dat hij moest blijven zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Basszje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:50:
Ik ga dit topic ook maar eens verlaten
-O- Misdadig! Zo maak je het mij wel erg moeilijk om informatie te vergaren en te verwerken tot conclusies! Gewoon blijven joh. Er zitten zeker een aantal Tweakers tussen waarmee het goed toeven is hier.
Ben vanmiddag op stap geweest om te kijken hoe het nu zit met de radicalen op Maidan en welke facties daar nu zitten. Erg interessant, maar ook erg lastig. Opvallend is de plotselinge toename van nazistische en fascistische uitingen. Van vele uitingen is echter geen eigenaar te vinden, terwijl dat hiervoor wel mogelijk was. Sterker nog, de organisaties zoals Pravi Sektor zeggen zelf de racistische graffiti (C14, WP) niet geplaatst te hebben. Nu kan dat natuurlijk gelogen zijn of het kunnen individuen geweest zijn, maar het blijft opvallend. Zeker als je weet dat de verschillende rechtse partijen geïnfiltreerd waren door de oude regering om informatie te winnen, sabotage te plegen en om ze extra zichtbaar te maken voor propaganda doeleinden. De namen van de infiltranten zijn nu bekend.
Op Maidan en Khreshchatyk zijn de stickers en aanplakbiljetten van bedenkelijk niveau trouwens nu opgeruimd.

Ik ga er hier geen conclusies aan verbinden, maar deze kleine/grote veranderingen zijn zeker interessant. Weer terug tellen in het weekeinde en next week.

Hoe is het in de buitenwijken? Zijn daar 'rare' veranderingen? Nog steeds buurtwacht?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RoD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:19:
Of die regering nou wel of niet volgens de regeltjes zit, een president die zijn eigen mensen vermoord (en in de jaren daarvoor stelselmatig de bevolking misbruikt voor zijn eigen gewin) heeft simpelweg geen plaats meer.

Degenen die roepen dat het afzetten van Janoekovitsj illegaal is vinden blijkbaaar dat hij moest blijven zitten? :?
Ik denk dat elke regering zijn legitimiteit verliest op het moment dat ze op hun eigen bevolking met scherp gaan schieten. Mensen gebruiken dit topic meer voor anti westen/VS dan inzien wat er echt afspeelt.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:08:
Wat er in Oekraïne gebeurt heeft verder niks te maken met het buitenland beleid van de VS, dus ik zie geen reden om steeds de VS erbij te halen.
De VS heeft 5 Miljard steun die kant op gestuurd en daarvan is heel veel bij degenen beland die de revolutie zijn begonnen. En in het beroemde 'F. the EU' telefoongesprek werd ook doorgenomen hoe de nieuwe regering eruit zou moeten gaan zien. Maw de VS is wel degelijk betrokken.
Rusland heeft niks te zoeken in de Oekraïne net zo min als de VS in Irak. Waarom bemoeid de VS zich ermee: omdat ze gewoon meer macht hebben en het kunnen.
Beiden hebben een soeverein land geschonden. En als Rusland geboycot zou moeten worden dan zou de VS dat ook. Maar de VS is de grootste economie ter wereld en heeft verreweg het grootste legerbudget van de wereld dus die idd 'f you' zeggen.

Overigens waarom zou de Oekraine moeten kiezen? Het kan toch een speciaal verdrag met de EU sluiten en ook nog de verdragen met Rusland handhaven. Dan wordt het geen schuldenslaaf van de EU/IMF en ook proxy staat voor Rusland en kan het van twee walletjes eten zodat de economie kan groeien en de corruptie flink worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

17:00:A senior Ukrainian border guard official in Crimea, Col Gen Mikhail Koval, has been kidnapped near Yalta, Ukraine's Border Service confirms to the BBC Ukraine.

17:03:Some 40 assailants "dressed like bikers" seized Col Gen Mikhail Koval at about 16:00 local time near the gates of the Coast Guard naval base. They pushed away the officers surrounding the general and shoved him into a jeep, the border guard's press service said. They believe Col Gen Koval was taken to Sevastopol, and was trying to negotiate with the kidnappers, the BBC understands.

17:10: Elsewhere - following earlier reports that UN representative in Ukraine Robert Serry had been seized - Deputy Secretary General Jan Eliasson tells Reuters: "He was not kidnapped but he was seriously threatened," adding that "this action should be seriously condemned".

17:19: Robert Serry had been sent to the Black Sea peninsula - which has come under de facto Russian control - to "take stock of the situation", UN Deputy Secretary General Jan Eliasson tells journalists in Kiev.

5.14PM GMT
Blij dat de russen het daar velig houden _O- _O-

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 05-03-2014 18:33 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:27:
[...]

De VS heeft 5 Miljard steun die kant op gestuurd en daarvan is heel veel bij degenen beland die de revolutie zijn begonnen. En in het beroemde 'F. the EU' telefoongesprek werd ook doorgenomen hoe de nieuwe regering eruit zou moeten gaan zien. Maw de VS is wel degelijk betrokken.

[...]

Beiden hebben een soeverein land geschonden. En als Rusland geboycot zou moeten worden dan zou de VS dat ook. Maar de VS is de grootste economie ter wereld en heeft verreweg het grootste legerbudget van de wereld dus die idd 'f you' zeggen.

Overigens waarom zou de Oekraine moeten kiezen? Het kan toch een speciaal verdrag met de EU sluiten en ook nog de verdragen met Rusland handhaven. Dan wordt het geen schuldenslaaf van de EU/IMF en ook proxy staat voor Rusland en kan het van twee walletjes eten zodat de economie kan groeien en de corruptie flink worden aangepakt.
Klopt, het is helemaal geen kwestie van óf de EU, óf Rusland. Echter door de propaganda van Rusland over de 'facisten in Kiev' wordt het nu door een deel van de bevolking als het één of het ander gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Doe even normaal.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 05-03-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Voor de geïnteresseerden. Een emailnieuwsbrief!! vanuit Maidan. Met de volgende onderwerpen:

- Why Maidan is still on
- What is Maidan Self Defence into now
- Maidan Self Defence activity now
*Maidan Self Defence" calls to keep calm and to help one to another.
*The Ukrainian police force has returned to its regular duties.

http://us3.campaign-archi...d=31ff2f1197&e=a2e8df793c

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:27:
[...]

[...]

Zou ook gewoon moeten kunnen maar als iedereen nou gewoon lief tegen elkaar deed :) Rusland wil voorkomen dat ze bij de NAVO komen en Oekraïne wil voorkomen dat ze weer vastzitten aan een land want alles dicteert. Ik snap wel waarom ze bij het westen willen, wij hebben macdonalds, ooh wacht de muur is al gevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Maar RemyWD, je hebt toch zelf toegegeven dat je vooral de Russische propaganda hier herhaalt? Als je dat doet zonder enige poging om daar een nuance in aan te brengen kan ik me voorstellen dat men in jou gewoon een pure troll zien.
Die propaganda is interessant als je er een uitleg aan geeft. Probeer dat eens?
D0gtag schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:45:
Ik snap wel waarom ze bij het westen willen, wij hebben macdonalds, ooh wacht de muur is al gevallen :+
Hehe, hier in Kyiv staat tegen de MacDonalds een enorme barricade. Ze hebben dus beide *O* :? -O-

Intussen is er blijkbaar een groot gevecht in Donetsk uitgebroken. Verwacht wordt dat er slachtoffers zijn gevallen.

[ Voor 41% gewijzigd door EektheMan op 05-03-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
EektheMan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:47:
Maar RemyWD, je hebt toch zelf toegegeven dat je vooral de Russische propaganda hier herhaalt? Als je dat doet zonder enige poging om daar een nuance in aan te brengen kan ik me voorstellen dat men in jou gewoon een pure troll zien.
Die propaganda is interessant als je er een uitleg aan geeft. Probeer dat eens?
Alles wat niet pro USA is word of wel ge-edit, verwijderd of aangevallen met 'Hou je bek post hier niet want het is niet pro USA' en jij denkt dat ik nog iets ga uitleggen hier? Ha.

Moet ik mijn mening (of 'visie') nuanceren omdat anderen het niet pro USA is vinden?
Alles wat de USA doet, of het nou random landen binnenvalt, rebellen en zelfmoord terroristen steunt met wapens en geld is d:)b want 'MURICA.

Alles wat Putin doet is 'OMG JIJ VIEZE KGB-ER! NUKE 'M!'.

Yeah, met zo'n instelling hier kun je daadwerkelijk het dialoog aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Dit zou wel heftig zijn lijkt me. RT is natuurlijk geen heel neutrale bron.. Maar ik begreep dat het gelekte gesprek wel werd bevestigd door Estonia:

http://www.vm.ee/?q=node/19352

Vertaling van zerohedge
No. 84-E Foreign Minister Urmas Paet and EU foreign policy chief Catherine Ashton uploaded to the Internet today, a phone call is authentic.

Paet and Ashton conversation took place on 26 February, following Estonia's Foreign Minister's visit to Ukraine, and immediately after the end of the street violence.

Foreign Minister Paet communicate what he had said about the meetings held in Kiev last day and expressed concern about the situation.

"It is extremely regrettable that such an interception is occurring at all""said Paet., Including its call for today's photos are not random," he added.
Het gesprek, van the Guardian:
1h 47m ago

On the basis of a leaked conversation between the EU foreign affairs chief Catherine Ashton and Estonia’s Foreign Minister Urmas Paet, state-funded Russia Today is reporting that: “The snipers who shot at protesters and police in Kiev were allegedly hired by Maidan leaders.”

In, the leaked call, Paet repeats some allegations made to him by a woman called Olga and bemoans the fact that they are not being investigated. The Estonian foreign ministry says he was not making any allegations himself about who was responsible for the shots that were fired during the protests against Viktor Yanukovych.

In the conversation, the authenticity of which has been confirmed by the foreign ministry, and which took place on 26 February after Paet had returned from a visit to Ukraine, he says:

What was quite disturbing, the same Olga told [me] as well, all the evidence shows that people who were killed by snipers from both sides, among policeman and people from the streets [is] they were the same snipers killing people from both sides …she also showed me some photos, she said as medical doctor she can say it’s the same handwriting, they’re the same type of bullets and it’s really disturbing that now, the new coalition, they don’t want to investigate exactly what happened so that there is now stronger and stronger understanding that behind snipers it was not Yanukovych but it was somebody from the new coalition.

Ashton replies:

I think they do want to investigate. I mean I didn’t pick that up, that’s interesting. Gosh.

The Estonian foreign ministry said in a statement:

Foreign minister Paet was giving an overview of what he had heard the previous day in Kiev and expressed concern over the situation on the ground. We reject the claim that Paet was giving an assessment of the opposition’s involvement in the violence.

A spokeswoman for Ashton’s office said:

We can’t comment on leaks but our position on violence is very clear - that it should be investigated.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:53:
[...]

Alles wat niet pro USA is word of wel ge-edit, verwijderd of aangevallen met 'Hou je bek post hier niet want het is niet pro USA' en jij denkt dat ik nog iets ga uitleggen hier? Ha.

Moet ik mijn mening (of 'visie') nuanceren omdat anderen het niet pro USA is vinden?
Alles wat de USA doet, of het nou random landen binnenvalt, rebellen en zelfmoord terroristen steunt met wapens en geld is d:)b want 'MURICA.

sure sure

Het helpt ook dat je zegt dat mensen even stoepranden moeten koppen. Is dat Pro Rusland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
wontcachme schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:29:
[...]
Blij dat de russen het daar velig houden _O- _O-
"dressed like bikers"?
Putin's 'biker brothers' to roar across Ukraine
(AFP)
http://www.google.com/hos...34-411b-96f6-a5f4aacf94de

Moscow — A group of Russian bikers called the Night Wolves that regularly rides with President Vladimir Putin is heading to Ukraine to back pro-Russian protests, its leader said Friday.

Putin has ridden a Harley-Davidson with the bikers and called them his "brothers". He is said to be close to its long-haired leader, Alexander Zaldostanov, nicknamed "the Surgeon".

The patriotic group opposes Ukraine's European integration and the protest movement that has taken power in Kiev. Its website says its members are "ready to die like warriors".

BadRespawn in "Opstand in Oekraïne"
(RT) Ukraine: Russian Night Wolves biker gang rolls into Simferopol
YouTube: Ukraine: Russian Night Wolves biker gang rolls into Simferopol

zo gek kunnen conspiracy theoretici het niet bedenken

[ Voor 10% gewijzigd door BadRespawn op 05-03-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RemyWD schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:53:
[...]

Wie is hier pro USA...
Jij blijft steeds dit zeggen: Rusland mag het omdat VS het ook doet.
Aan die boodschap heeft niemand wat, jij etaleert alleen je frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:57:
[...]

"dressed like bikers"?

[...]
Je zou wellicht kunnen concluderen dat de EU en de VN hebben voorgesteld om permanent waarnemers te sturen naar de Krim. Deze Search & Destroy actie is het antwoord hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Modbreak:Kun je je toon nu eens aanpassen? Nu ben je alleen aan het trollen. Kap daar mee.

En de rest: svp niet happen op dergelijke posts. Plaats een TR maar negeer het verder.

[ Voor 122% gewijzigd door gambieter op 05-03-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Donetsk: 3000 "unity protesters" vs 1000 pro-Rusland (die gooien met eieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

BadRespawn schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:16:
Donetsk: 3000 "unity protesters" vs 1000 pro-Rusland (die gooien met eieren)
He lijkt intussen wat geëscaleerd te zijn: http://translate.google.c...014%2F03%2F5%2F7017754%2F

Betekend dat de strijd om Oost-Oekraine nog niet gestreden is voor Putin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke recente revolutie waren ook sluipschutters betrokken waarbij de herkomst ook niet geheel duidelijk was?
Syrie

Oh noes!
Pagina: 1 ... 12 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de vliegramp is dit topic: Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne

Probeer de discussie hier te beperken tot Oekraïne.