[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

Driek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Glance doet het wel, maar niet de foto die ik met glance background heb ingesteld.
Juist 1 van de mooiere gimmicks van Windows Phone.
Ik heb ook een foto in m'n glance scherm en die doet het nog wel.
hansie_k schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Wat ik op andere sites lees, krijgen zo'n beetje alle Lumia deze update.
Ben benieuwd, tot nu toe is m'n 830 de meest stabiele telefoon die ik heb gehad...
Inderdaad, mijn 920 heeft ook deze update gehad. Ik had op 8.0 nog wel eens crashes (kwam ik 's morgens beneden, kon ik m'n sim pin invullen), maar volgens mij nooit meer in 8.1 (als het al gebeurt, is het blijkbaar zo zeldzaam dat ik het gelijk weer vergeet...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Driek schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Glance doet het wel, maar niet de foto die ik met glance background heb ingesteld.
Juist 1 van de mooiere gimmicks van Windows Phone.
Het is nu een instelling in het menu geworden zie ik. Dus echt onderdeel van glance geworden en niet via een losse app

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb de update ook op m'n Ativ S gekregen. Eindelijk. 't Zou tijd worden.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Kritieke update gehad. Nu is mijn berichten tile weg en kan hem ook niet meer terugpinnen ivm uigegrijsde optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
2 Vraagjes ivm de standaard Agenda app:

- Momenteel zie ik op m'n livetile (2 kotjes breed) maar 1 agendapunt staan terwijl ik er morgen 2 heb. Mogelijkheid om de agendapunten op de livetile uit te breiden naar 2 agendapunten?

- FB account gekoppeld aan mijn toestel, ik krijg een evenement uitnodiging via FB maar zelfs al klik op niet aanwezig/afwijzen, staat dat evenement wél in mijn agenda (en dan natuurlijk ook op m'n live tile) terwijl ik dus écht niet ga naar dat evenement. Mogelijk om dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Stancke schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:48:

- Momenteel zie ik op m'n livetile (2 kotjes breed) maar 1 agendapunt staan terwijl ik er morgen 2 heb. Mogelijkheid om de agendapunten op de livetile uit te breiden naar 2 agendapunten?

- FB account gekoppeld aan mijn toestel, ik krijg een evenement uitnodiging via FB maar zelfs al klik op niet aanwezig/afwijzen, staat dat evenement wél in mijn agenda (en dan natuurlijk ook op m'n live tile) terwijl ik dus écht niet ga naar dat evenement. Mogelijk om dat aan te passen?

Eerste antwoord: Nee, standaard agenda in WP8.1 is kudt. Je kan wel een alternatieve agenda installeren, die laten meer afspraken zien op de tegels.

Tweede, geen idee. :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51

2: ergens kun je instellen dat je alleen agendapunten ziet van evenementen waar je aan deelneemt.. Ik denk ik de facebook app maar die gebruik ik al heel lang niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
badluckboy schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:03:
Kritieke update gehad. Nu is mijn berichten tile weg en kan hem ook niet meer terugpinnen ivm uigegrijsde optie
Hier had ik ook last van, inclusief de uitgegrijsde optie. Bij mij bleek de tile naar beneden verplaatst te zijn (ff naar beneden scrollen door startscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49

Tweede ding heb ik dus ook. Je moet naar de event gaan en zeggen dat je niet gaat en hem ook verwijderen. Dat kan je alleen op Facebook doen. Als iemand weet hoe je kan uitschakelen dat mensen je niet meer kunnen uitnodigen voor een of ander k*t feest, dan hoor ik dit graag. Ik vind het super irritant en snap überhaupt niet waarom mensen andere uitnodigen.

Ik heb nu maar alles uit gevinkt (bij de settings van de agenda) van Facebook en zo zie ik ze sowieso niet op mijn live tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:31

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hansie_k schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:21:

Wat ik op andere sites lees, krijgen zo'n beetje alle Lumia deze update.
Ben benieuwd, tot nu toe is m'n 830 de meest stabiele telefoon die ik heb gehad...
Zeer vreemd, ik krijg deze update dus niet op mijn L830. Terwijl mijn vrouw met haar L640 deze wel kreeg.
Heb wel recent de GDR2 Update gehad.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:10
Hier op de 830 ook (nog...) niks, misschien zat ie al in de GDR2 van afgelopen weekend...?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
voor de 620 is de update iig wel beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hansie_k schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:41:
Hier op de 830 ook (nog...) niks, misschien zat ie al in de GDR2 van afgelopen weekend...?
Dat is mijn vermoeden dus ook.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
Telkens als ik mijn mobiel aansluit op mijn pc met windows 8.1 krijg ik USB device not recognised.

Ik wil graag mijn fotos backuppen.

Ik heb een tijdje geleden de functie aangezet dat de gemaakte fotos automatisch worden ge-upload naar onedrive. Is er een manier om ook mijn foto's die ervoor gemaakt zijn te uploaden (in max grootte) naar Onedrive?

Of weet iemand waarom mijn nokia lumia 1020 niet herkent wordt? Hij laadt namelijk wel op, dus de kabel en alles is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Unlocken/omhoog sliden eerst?

In je album, instellingen en dan upload status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Uploaden van oudere foto's lukt niet meer op deze manier.
Eerder kon je handmatig nog wel foto's uploaden, maar dat is voltooid verleden tijd.
Wat je kan doen is de foto's via je pc uit de desbetreffende folder halen en dan via de zelfde pc uploaden naar je onedrive.

Nu stuit ik op een klein probleem.
Ik miste plots Extra's & Info in mijn instellingen lijst.
Dus geprobeerd om deze via de store te instaleren.
Normaliter moet dit gewoon kunnen maar nu krijg ik de mededeling dat deze app niet beschikbaar is voor mijn toestel??????????????? ( Lumia 1320 )
Met handmatig downloaden/sideloaden krijg ik de zelfde melding.
Heb inmiddels al een softreset gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35
Jup, de extra apps van Nokia/Microsoft voor de Lumia kan je niet meer uit de store installeren. Ik zag een hele shitload in mijn applijst staan (waar ze eerst onder instellingen te vinden waren). Vond het lelijk dus verwijderd en kwam er pas later achter dat je dan dus ook echt netwerk+ en audio+ e.d. kwijt bent ^^ Ach ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
PatrickPR schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:13:
[...]

Hier had ik ook last van, inclusief de uitgegrijsde optie. Bij mij bleek de tile naar beneden verplaatst te zijn (ff naar beneden scrollen door startscherm).
Thx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn 920 gereset naar factory settings. Daarna was de auto upload naar OneDrive uit bleek. Nou heb ik dat weer aangezet, maar nu upload hij alleen de foto's die gemaakt zijn nadat ik de optie weer heb aangezet.
Ik zit op supersnel wifi, mobile data is uit. Ik heb ook al de telefoon opnieuw opgestart, wifi uit en aan, auto upload uit en aan, maar nog steeds zet hij alleen nieuwe foto's in de cloud..iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
3 posts boven je staat het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Caelorum schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:19:
Jup, de extra apps van Nokia/Microsoft voor de Lumia kan je niet meer uit de store installeren.........
Thx
Dus een harde reset is dus eigenlijk de enige manier om het eea te corrigeren, daar installatie vanuit de store niet meer mogelijk is.
Dan hebben de apps lumiaupdater, systemupdater e.d. hun tijd ook al wel gehad.
Jammer, maar het zij zo en zonder kan ik het ook wel redden.
Misschien dat het eea na de update naar 10 er wel weer tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, ik denk niet dat dit permanent is, maar het lijkt er op dat je sommige weer kan installeren. Ze hebben iig een aantal 'ingetrokken' voor de laatste build van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik meende ergens ooit eens gelezen te hebben dat MS dergelijke zaken juist via de store wilde laten lopen omdat updates of installaties dmv losse apps gemakkelijker zou zijn voor zowel hun als de gebruiker ipv van telkens een complete o.s. update te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Afgelopen week kreeg ik op vakantie een update notificatie en heb deze gedownload, eigenlijk in de veronderstelling dat het GDR2 zou zijn.
Na installatie bleek de telefoon (nog steeds) op 'windows 8.1 update' te staan. Denim dus, maar deze had ik voor vertrek ook al.
Heb ik een onnodige denim update doorgestuurd gekregen of is er nog een tussenstap tussen denim en GDR2 of ben ik wellicht in de fuik van een griekse hacker gelopen? :X

[ Voor 33% gewijzigd door Marcel1891 op 23-06-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Marcel1891 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:58:
Afgelopen week kreeg ik op vakantie een update notificatie en heb deze gedownload, eigenlijk in de veronderstelling dat het GDR2 zou zijn.
Na installatie bleek de telefoon (nog steeds) op 'windows 8.1 update' te staan. Denim dus, maar deze had ik voor vertrek ook al.
Heb ik een onnodige denim update doorgestuurd gekregen of is er nog een tussenstap tussen denim en GDR2 of ben ik wellicht in de fuik van een griekse hacker gelopen? :X
Paar posten hoger lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daffie82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:19:
[...]
Teruglezen binnen een topic? Het moet niet gekker worden :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:28:

Teruglezen binnen een topic? Het moet niet gekker worden :+
Tja, als die 1891 zijn geboortejaar is, wil ik het hem nog wel vergeven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
daffie82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Dat had ik gelezen, maar blijkbaar te vluchtig want ik dacht dat dit telefoons betrof die allemaal wel al de GDR2 hadden ontvangen.
Solved dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik zoek een afspraak in mijn agenda van enkele maanden terug. Nu valt het me ten eerste op dat alle afspraken eerder dan een paar weken geleden verdwenen zijn. Maar mijn vraag is eigenlijk of het klopt dat er (nog steeds) geen zoekfunctie in de agenda zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BounceMeister schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:56:
Ik zoek een afspraak in mijn agenda van enkele maanden terug. Nu valt het me ten eerste op dat alle afspraken eerder dan een paar weken geleden verdwenen zijn. Maar mijn vraag is eigenlijk of het klopt dat er (nog steeds) geen zoekfunctie in de agenda zit?!
Dat eerste klopt sowieso. Heb ik ook al eens aangehaald. Heb ik geen oplossing voor. Behalve dan (in mijn geval) in google calendar zelf te kijken en daar eventueel te zoeken met zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op mijn L830 heb ik glance op : "altijd aan".
Als ik batterijbesparing aanzet blijft glance ook aan. Had zeker gedacht dat hij glance zou uitzetten als batterijbesparing actief is.
Is dit ergens een instelling misschien?

Na een tijdje gaat glance netjes uit :)

Andere vraag ivm batterijbesparing :
Indien batterijbesparing actief, laat hij dan wel nog een herinnering die bij een agendapunt hoort, horen?

[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 25-06-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

daffie82 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:18:
Op mijn L830 heb ik glance op : "altijd aan".
Als ik batterijbesparing aanzet blijft glance ook aan. Had zeker gedacht dat hij glance zou uitzetten als batterijbesparing actief is.
Is dit ergens een instelling misschien?

Na een tijdje gaat glance netjes uit :)

Andere vraag ivm batterijbesparing :
Indien batterijbesparing actief, laat hij dan wel nog een herinnering die bij een agendapunt hoort, horen?
Ik zou zeggen probeer het uit...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Swerfer schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:01:

Ik zou zeggen probeer het uit...
Ik kreeg wel de melding, maar volgens mij niet het geluid. Of ik heb het geluid gewoon niet gehoord in mijn slaap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
Ik weet niet of deze opmerking hier het meest op z'n plaats is of juist in het modelspecifieke topic (Lumia 735 in dat geval), maar: als ik met de standaardbrowser naar google navigeer en dan op afbeeldingen zoek zijn de resultaten niet vergrootbaar zoals google dat op de desktop doet.
Je hebt dus die rijen met thumbnails en als als ik daar op klik krijg ik een zwart beeld ipv een vergroting.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dit voor de GDR2 update - die ik trouwens gisteravond kreeg aangeboden- niet het geval.
Zijn er mensen die dit herkennen?

[ Voor 9% gewijzigd door Marcel1891 op 27-06-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, was me niet eerder opgevallen ( gebruik het amper op die manier). Maar idd zwart en geen afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
BounceMeister schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:56:
Maar mijn vraag is eigenlijk of het klopt dat er (nog steeds) geen zoekfunctie in de agenda zit?!
Dat kan gewoon met de zoekknop. Daar zoeken en dan naar tabblad 'telefoon', daar zitten ook je agenda-afspraken tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Marcel1891 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:41:
als ik met de standaardbrowser naar google navigeer en dan op afbeeldingen zoek zijn de resultaten niet vergrootbaar zoals google dat op de desktop doet.
Je hebt dus die rijen met thumbnails en als als ik daar op klik krijg ik een zwart beeld ipv een vergroting.
Volgens mij moet je dan eerst in de instellingen van de standaardbrowser de "Websitevoorkeur" veranderen van "mobiele versie" naar "desktopversie".

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jorizzz schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:49:

Dat kan gewoon met de zoekknop. Daar zoeken en dan naar tabblad 'telefoon', daar zitten ook je agenda-afspraken tussen.
klopt, maar hij zoekt enkel naar afspraken in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Marcel1891 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:41:
als ik met de standaardbrowser naar google navigeer en dan op afbeeldingen zoek zijn de resultaten niet vergrootbaar zoals google dat op de desktop doet.
Op de googlepagina zelf kan je onderaan kiezen uit "View Google in: Mobile | Classic". Je wilt dan Classic hebben.

Ik vind het zelf ook vervelend dat de Mobile versie niet uitvergroot. Classic doet dat uiteraard wel, maar je bent continue aan het inzoomen om de juiste link te kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:11:

Het werkt nu ook met Wifi sense uit. Toen ik thuis kwam stond mijn Wi-Fi weer aan.
Zeer vreemd maar sinds update GDR2 op mijn L830 blijkt dit nu toch eindelijk (af en toe) te werken.
Thuis springt mijn WIFI nu dus wel aan als ik de keer ervoor WIFI heb uitgezet met de optie ''turn back on near favorite places''.

Jij had misschien al reeds GDR2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
daffie82 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Zeer vreemd maar sinds update GDR2 op mijn L830 blijkt dit nu toch eindelijk (af en toe) te werken.
Thuis springt mijn WIFI nu dus wel aan als ik de keer ervoor WIFI heb uitgezet met de optie ''turn back on near favorite places''.

Jij had misschien al reeds GDR2 ?
Nee ik heb geen GDR2 met WP8,1. Heb het tot nu toe getest met wp8.0 (GDR1 t/m3), wp8.1 en wp8.1 met update 1. Werkte op elke versie.

Vreemd dat het bij jou nu pas werkt :?

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 29-06-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:59:

Nee ik heb geen GDR2 met WP8,1. Heb het tot nu toe getest met met wp8.0 (GDR1 t/m3), wp8.1 en wp8.1 met update 1. Werkte op elke versie.

Ja, en ik heb niets veranderd, behalve dus die GDR2 update.
Dus kan het ook niet anders verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Heb ik nou alle reacties gemist, of heeft niemand het opgemerkt?

Sinds vandaag heeft Tweakers een logo op mijn startscherm (website gepind op startscherm)
Alleen erg jammer van de kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40544182/Pictures/tweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
Rips10 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:09:
Heb ik nou alle reacties gemist, of heeft niemand het opgemerkt?

Sinds vandaag heeft Tweakers een logo op mijn startscherm (website gepind op startscherm)
Alleen erg jammer van de kwaliteit:
[afbeelding]
Dit heb ik niet, ook na opnieuw aanmaken van de Tile niet.
Gelukkig niet, want die kwaliteit is wel heel erg ruk.
Heb BTW een kleine tile.

[ Voor 8% gewijzigd door St00mwals op 29-06-2015 20:18 . Reden: aanvulling tile formaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Misschien hebben ze het heel even live gehad, maar daarna weer weggehaald?
Weet niet hoe vaak de tile geupdate wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik heb die tile al lang.. Weet niet sinds wanneer, maar niet lang nadat het nieuwe logo uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik gebruik gewoon een app om sites aan mn startscherm te pinnen waarbij ik dan kan instellen welke afbeelding het wordt. Vind ik veel mooier staan zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Welke app gebruik je daarvoor ?
Ik pin ze gewoon aan mijn startscherm ( in een folder ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik ben al drie weken door m'n databundel heen omdat Wifi vaak geen verbinding maakt als ik thuis ben. (ik laat Wifi aan staan als ik weg ga).
Nu las ik iets over de instelling ''turn back on near favorite places''. Dus Wifi uitzetten als ik wegga, en automatisch weer aan als ik thuis kom. Ik hoop dat hij dan wel verbinding maakt omdat het dan net aan gaat.
Nu heb ik de taal op NL staan, maar die optie staat er vertaald ook niet bij. ;) Alleen handmatig, of na zoveel uur. Ik las dat je Cortana hier voor moet hebben, maar die hebben we niet in NL. EDIT, of toch wel? Ik ga ff zoeken.
EDIT2, bij het zoeken naar cortana een spontane reboot?! Die update heeft mij niet geholpen dus. Dit gaat steeds meer op Android lijken zo... Ik leg m'n foon ff weg, straks ga ik er nog mee gooien..

[ Voor 26% gewijzigd door BounceMeister op 30-06-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Misschien een defect in/aan je antenne oid?
Wifi hoort die gewoon te vinden/pakken.
Wat wel is (volgens mij) is dat ie dat pas doet na het ontgrendelen. Weet niet of apps hebt die data slurpen in lock-mode?

Cortana inderdaad alleen op US/UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
BounceMeister schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:06:
Ik ben al drie weken door m'n databundel heen omdat Wifi vaak geen verbinding maakt als ik thuis ben. (ik laat Wifi aan staan als ik weg ga)
Ik ben bang dat de cortana-instelling "wifi verbinding maken op bekende plaatsen" dan ook geen verbinding zal maken met je thuisnetwerk.
Hoe maak je nu dan wel thuis verbinding met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ben al drie weken door m'n databundel heen omdat Wifi vaak geen verbinding maakt als ik thuis ben. (ik laat Wifi aan staan als ik weg ga).
Nu las ik iets over de instelling ''turn back on near favorite places''. Dus Wifi uitzetten als ik wegga, en automatisch weer aan als ik thuis kom. Ik hoop dat hij dan wel verbinding maakt omdat het dan net aan gaat.
Nu heb ik de taal op NL staan, maar die optie staat er vertaald ook niet bij. ;) Alleen handmatig, of na zoveel uur. Ik las dat je Cortana hier voor moet hebben, maar die hebben we niet in NL. EDIT, of toch wel? Ik ga ff zoeken.
EDIT2, bij het zoeken naar cortana een spontane reboot?! Die update heeft mij niet geholpen dus. Dit gaat steeds meer op Android lijken zo... Ik leg m'n foon ff weg, straks ga ik er nog mee gooien..
Die optie ''turn back on near favorite places'' werkt enkel met Cortana. En neen Cortana werkt niet met NL settings. Dat is al 10x keer vermeld.
Trouwens, ik heb Cortana en die optie. Maar bij werkt die optie vaker niet dan wel, dus stel je er ook niet te veel van voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:59:

Nee ik heb geen GDR2 met WP8,1. Heb het tot nu toe getest met wp8.0 (GDR1 t/m3), wp8.1 en wp8.1 met update 1. Werkte op elke versie.

Gisteren werkte het weer niet.
Heb jij altijd mobiele data opstaan als dit bij jou werkt ? Want de paar keer dat het wel werkte stond mijn mobiele data aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Instellingen, mobiel netwerk en sim kaart, bij beperkt wifi verbinding, geen data verbinding gebruiken.
Behoudens je wifi probleem kan je deze instelling kiezen.

Edit, wat waarschijnlijk niet werkt als je al geen Wifi verbinding hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door René H op 30-06-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02
Ik heb precies het zelfde issue sinds de denim update. Met enige regelmaat kan de wifi geen verbinding maken met bekende netwerken. De enige oplossing die tot nu toe werkt is netwerk verwijderen uit de lijst met bekende netwerken, telefoon opnieuw opstarten ende verbinding weer instellen. Dan gaat het weer een paar weken/maanden goed. Ik kwam er gelukkig naar een paar uur al achter zodat mijn data bundel niet al te erg heen was. Er is ook ergens een topic over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zo, ik heb m'n telefoon (Lumia 930) er weer bijgepakt. Een Wifi verbinding maken door zelf een netwerk aan te tikken gaat (meestal) wel goed. Het zou fijn zijn als hij dat zelf doet wanneer ik thuis ben.
Het lijkt alsof hij zelf niet af en toe zoekt naar bekende netwerken.
Misschien komt het doordat ik thuis twee netwerken heb, een van zolder en een van beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Minneyar schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:22:
[...]

Ik heb precies het zelfde issue sinds de denim update. Met enige regelmaat kan de wifi geen verbinding maken met bekende netwerken. De enige oplossing die tot nu toe werkt is netwerk verwijderen uit de lijst met bekende netwerken, telefoon opnieuw opstarten ende verbinding weer instellen. Dan gaat het weer een paar weken/maanden goed. Ik kwam er gelukkig naar een paar uur al achter zodat mijn data bundel niet al te erg heen was. Er is ook ergens een topic over dit probleem.
Volgens mij is het issue wat jij aankaart een ander probleem. Met ook een andere oplossing. Maar goed, zonder specifieke info (welk toestel, wat zo'n verder de symptomen als Wifi weigert) kan het verder zoveel zijn wat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Gisteren werkte het weer niet.
Heb jij altijd mobiele data opstaan als dit bij jou werkt ? Want de paar keer dat het wel werkte stond mijn mobiele data aan.
Bij mij staat inderdaad altijd mobiele data aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

BounceMeister schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:46:
Zo, ik heb m'n telefoon (Lumia 930) er weer bijgepakt. Een Wifi verbinding maken door zelf een netwerk aan te tikken gaat (meestal) wel goed. Het zou fijn zijn als hij dat zelf doet wanneer ik thuis ben.
Het lijkt alsof hij zelf niet af en toe zoekt naar bekende netwerken.
Misschien komt het doordat ik thuis twee netwerken heb, een van zolder en een van beneden.
Staat die ingesteld op : connect automatically?
Die optie zie je als je op het WIFI netwerk in kwestie tikt.
xxxneoxxx schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09:

Volgens mij is het issue wat jij aankaart een ander probleem. Met ook een andere oplossing. Maar goed, zonder specifieke info (welk toestel, wat zo'n verder de symptomen als Wifi weigert) kan het verder zoveel zijn wat mis gaat.
Dat is inderdaad een ander probleem.
Een reboot lost dit meestal op.
vali schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:45:

Bij mij staat inderdaad altijd mobiele data aan.
Aha !
Misschien de reden gevonden... :)

[ Voor 34% gewijzigd door daffie82 op 30-06-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Vgrwijder je wifi even uit de lijst met bekende netwerken. Herstart je wifi-router/access point thuis (stroom eraf en na 10s weer erop) en maak opnieuw verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
xxxneoxxx schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Ah sorry, te snel conclusies getrokken :P.
Als er een andere, meer definitieve oplossing is hoor ik het graag, al is het niet een heel groot issue. Het komt maar een keer in de paar weken voor, en dan steeds maar een netwerk tegelijk. Gaat om een Lumia 930 met WP8.1 Denim. Symptomen zijn:
Niet automatisch verbinden met een bekend netwerk, dan ook niet handmatig. Alleen opnieuw opstarten of alleen netwerk verwijderen en opnieuw instellen werkt niet. Enige oplossing tot nu toe is de combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
En volgt er nog en melding als je handmatig opnieuw probeert te verbinden?
Mijn vriendin heeft nml waarschijnlijk hetzelfde met haar Lumia 735. Reden is volgens mij.. Slechte Wifi drivers op de Lumia. Probleem doet zich voor als ze verbinding heeft gemaakt met een ander Wifi netwerk als die van ons zelf. Komt ze vervolgens thuis dan weigert de telefoon verbinding te maken met de Wifi hier. Foutmelding : "Kan niet verbinden met.." Indien je hetzelfde issue hebt, even de Wifi settings op je router nalopen, en instellen op alleen 802.11 g en b. Als je het de moeite waard vind dan. ;)

Kwam op windowscentral een post tegen waar men aangaf dat dit probleem zich exclusief voor lijkt te doen bij Wifi hoppen waarbij gebruik gemaakt wordt van een netwerk dat Wifi n support. Hier in huis toch bijna geen apparatuur welke Wifi n support dus maar uitgezet - en dit lijkt vooralsnog de oplossing. Alleen jammer dat MS schijnbaar slechte drivers niet wil updaten. (betreft meerdere Lumia modellen dus zal toch wel ergens 1 rotte chipset driver zijn of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik thuis weg ga en daarna terug kom krijg ik geen verbinding met wifi op mijn 930. Pas na een reboot van het toestel werkt het weer. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
xxxneoxxx schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:54:
En volgt er nog en melding als je handmatig opnieuw probeert te verbinden?
Mijn vriendin heeft nml waarschijnlijk hetzelfde met haar Lumia 735. Reden is volgens mij.. Slechte Wifi drivers op de Lumia. Probleem doet zich voor als ze verbinding heeft gemaakt met een ander Wifi netwerk als die van ons zelf. Komt ze vervolgens thuis dan weigert de telefoon verbinding te maken met de Wifi hier. Foutmelding : "Kan niet verbinden met.." Indien je hetzelfde issue hebt, even de Wifi settings op je router nalopen, en instellen op alleen 802.11 g en b. Als je het de moeite waard vind dan. ;)

Kwam op windowscentral een post tegen waar men aangaf dat dit probleem zich exclusief voor lijkt te doen bij Wifi hoppen waarbij gebruik gemaakt wordt van een netwerk dat Wifi n support. Hier in huis toch bijna geen apparatuur welke Wifi n support dus maar uitgezet - en dit lijkt vooralsnog de oplossing. Alleen jammer dat MS schijnbaar slechte drivers niet wil updaten. (betreft meerdere Lumia modellen dus zal toch wel ergens 1 rotte chipset driver zijn of zo)
Thanks, maar zoals ik al zei komt het maar 1 keer in de paar weken/maanden voorbij, dus dan laat ik liever mijn Wifi n aanstaan voor mijn laptop e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik heb sinds kort een Lumia 630 en er staat nergens een optie om google te gebruiken als zoekmachine ipv bing.. Is er een manier om dit toch te unlocken? Want bij sommige toestellen is de optie er wel? Vind het trouwens maar malafide praktijken van MS, maar daar staan ze al langer bekend om. Hopelijk is het opgelost in WP 10.

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 01-07-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Voor de zoekknop of in de browser? Zoekknop kan dacht ik als je de regio op bijv. Rusland zet, maar of je dat wilt..
Browser zou gewoon in de instellingen van IE moeten zitten onder geavanceerd.

In Edge (de browser van Windows 10) zit het momenteel nog niet op de telefoon, maar op de desktop is er nu in de laatste build wel een optie gekomen. Niet dat die nu bruikbaar is, maar het is iig allemaal klaar om een andere zoekmachine te kunnen instellen.

Andere optie is overigens om gewoon google.nl/com te pinnen op je startscherm ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ik bedoel idd voor de zoekknop en de browser.. Deze optie was er blijkbaar eerst maar is bewust weggehaald door google: nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone

Regio naar Rusland werkt ook niet bij de 630, heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 17-09 14:24
Je kan natuurlijk ook gewoon Bing gebruiken ;)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Hm MS en malafide praktijken??? oké
Denk dat MS minder duister is dan G.

Maar om een andere zoekmachine te kunnen gebruiken kan je deze zoals al eerder is aangegeven gewoon pinnen op je startmenu ( eventueel een folder aanmaken met daarin je favorieten e.d.) werkt sneller dan de zoekfunctie zelf.
Ik zou zeggen google het even ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update hebben we een prachtige feature genaamd app-machtigingen. Alleen mis ik enorm de functie om toestemming te vragen wanneer een app er gebruik van wilt maken (a la iOS). Nu krijgen alle apps standaard toegang totdat je via de instellingen dit deactiveert. Of mis ik ergens weer een vink?

Is er ook ergens binnen het OS een mogelijk om nieuws/weer/gezondheid e.d. MS apps standaard te ontkoppelen van je outlook account? Nu doen we het per app via de instellingen van de betreffende applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Rips10 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:28:

Ik heb onder manage beide vakjes aangevinkt, geen idee of dat zal helpen.
zetje01 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:09:
Hier lijkt het te werken. Wat heb ik net gedaan:
In Maps een aantal favorite places toegevoegd, waaronder mijn huis. Wifi uitgezet, en aangegeven dat hij weer aan moet bij favorite places. Wifi bleef uit. Toen gereboot (mocht ook wel na een maand of twee) en wifi was nog steeds uit. Maar een minuut of twee later is wifi toch 'vanzelf' aan gegaan. Lijkt dus een beetje te werken. Morgen even goed testen buitenshuis.
Cortana en wifi-sense staan wel aan hier.
edit: En locatie ook altijd aan.
Even hier op terugkomend @ Rips10 en @ zetje01
turn wifi back on near favo places werkte ook bij jullie.
Hebben jullie mobiel internet aanstaan als jullie geen WIFI hebben?
Dit was in ieder geval bij vali het geval en bij mij is dat ook de enige manier om het werkend te krijgen.
Dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Ja ik heb mijn mobiele data altijd aanstaan. Fijn dat het werkt, maar raar dat het schijnbaar niet zonder mobiele data werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:39
daffie82 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:20:
[...]

[...]

Even hier op terugkomend @ Rips10 en @ zetje01
turn wifi back on near favo places werkte ook bij jullie.
Hebben jullie mobiel internet aanstaan als jullie geen WIFI hebben?
Dit was in ieder geval bij vali het geval en bij mij is dat ook de enige manier om het werkend te krijgen.
Dank voor de feedback!
Yep, data staat hier bijna altijd aan (omdat het onder WP niet met één tik op het scherm te togglen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks beide! Dat is dus blijkbaar wel nodig om die feature te laten werken.
Zetje01, je kan het toch togglen in je notificatie scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heel raar WiFi probleem op mn Lumia 620 sinds een paar dagen - hij verbindt wel naar mijn normale thuisnetwerk, maar krijgt ipv een IP in de range 192.168.1.x range, eentje in de 169.254.x.x range. Daardoor is niets op het lokale netwerk, en ook internet niet beschikbaar. Het bizarre is dat ik op mijn WiFi router wel gewoon de telefoon zie, met zijn 169.254.x.x IP adres. Het lijkt op een DHCP probleem, maar wat doe ik eraan? Alle andere WiFi devices krijgen wel gewoon een correct IP adres, dus het lijkt echt aan WP te liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 11-07-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

169.254.x.x is een self assigned IP-adres. M.a.w. je device krijgt dus geen IP-adres van je DHCP-server en wijst daarom zichzelf een adres toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:25:
Hm MS en malafide praktijken??? oké
Denk dat MS minder duister is dan G.

Maar om een andere zoekmachine te kunnen gebruiken kan je deze zoals al eerder is aangegeven gewoon pinnen op je startmenu ( eventueel een folder aanmaken met daarin je favorieten e.d.) werkt sneller dan de zoekfunctie zelf.
Ik zou zeggen google het even ;-)
Typisch om dit te lezen. Men mag gewoon NIET kritisch zijn over WP als OS. Dat is illegaal hier zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:38:
[...]

Typisch om dit te lezen. Men mag gewoon NIET kritisch zijn over WP als OS. Dat is illegaal hier zeker?
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
[...]

Op zich niet hoor.. Maar als je de opmerkingen van de post bekijkt waar op gereageerd wordt..
Cooler_King schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:52:
Vind het trouwens maar malafide praktijken van MS, maar daar staan ze al langer bekend om. Hopelijk is het opgelost in WP 10.
..dan getuigt dit ook maar van weinig.. Subtiliteit. Nee, het is van Microsoft niet netjes. Dat klopt. Maar wat men hier aangeeft, de concurrentie is ook niet netjes. Kan je vallen over Microsoft, maar Google en zelfs Apple zijn net zo erg. Al dan niet erger. Apple is nogal van het proprietary gebeuren. Mensen met 3rd party kabeltjes lastig vallen met meldingen binnen het OS.. Externe apparatuur die over specifieke chips moet beschikken voordat dit officieel mag communiceren met Apple apparatuur. Uiteraard pas na een OK vanuit Apple. Waar dito licenties voor "gekocht" mogen worden.. Etc etc..

Google met hun Android.. Tsjah, dat is helemaal een verhaal apart:
http://arstechnica.com/ga...e-by-any-means-necessary/
http://www.infoworld.com/...-while-you-still-can.html
Mensen die hard roepen dat ze graag een "Open Source OS" draaien en daarom Android draaien kan ik iig persoonlijk niet serieus meer nemen. Sure, het OS waar het op gebaseerd is, is inderdaad open source. Maar het merendeel van de gebruikers die het draait, draait een versie met de Google services. De Google "ik hark al je data bij elkaar"-services van een bedrijf welke ook niet zo heel veel doet om het echte "open source" gedeelte van het OS goed te maintainen.

[ Voor 18% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-07-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:23
[...]

Bovendien lijkt je met deze opmerking iedereen hier te kwalificeren als WP-fanboy. Kritisch zijn mag en gebeurt ook. Ik heb een Android tablet, een Macbook Air, een Windows 8 laptop, een iPad en een aantal Windows Phones. Ik zie van al die systemen voor- én nadelen en durf daar kritisch over te zijn. Ben op zich over Microsoft en Apple wel wat positiever dan over Google aangezien je bij Google zelf het product bent.

[ Voor 10% gewijzigd door coenox op 13-07-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Texamicz
Motiveer jou stelling eens tav Microsoft zijn malafide praktijken.

Ik ben vrij open minded dus spuug maar uit.
Daarnaast wil ik er wel even bij zeggen dat ik geen specifieke " fanboyisme" heb ten aanzien van ecosystemen.
Vind alles even prachtig en mooi.
De reden voor mij om dit ecosysteem te verkiezen boven het andere heeft niets met privacy te maken of andere malafide praktijken.

Als malafide praktijken mij zouden weerhouden om een product af te nemen dan zou ik nu als een alternatieveling moeten rondlopen.
Kijk alleen maar naar de olie raffinaderijen en de brandstof.
Of naar de verzekeringswereld.
Ieder bedrijf of bedrijfstak heeft wel iets.

Daarnaast privacy en Smartphones in één zin stuit al tegen het ongeloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Klopt het trouwens dat je bij de Outlook app geen alias kunt kiezen?
Op de pc lukt wel (natuurlijk) en bij android ook.

Verschrikkelijk beknopte app eigenlijk ook.
Niet eens bijlages kunnen versturen 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik kan wel bijlages versturen.

Ik heb een bijlage knopje in mijn app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja. Dat knopje heb ik ook wel.
Heb je er ook weleens op gedrukt? 😉

Je komt dan in je album terecht.
Maw: Kunt dus alleen foto's sturen. Geen andere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:15:

Klopt. Je kunt wel andere soorten bestanden emailen (of anderszins delen) vanuit de office app of vanuit onedrive of vanuit de bestanden app en dat verzenden verloopt dan dus wel gewoon via de standaard email app (ik noem het geen outlook app want de standaard email app draait bij mij een gmail account)
Ofwel je kunt alle bestanden die je wilt emailen als je dat zou willen.
Ik mail ook meestal bestanden vanuit de plek waar ik de bestanden heb gemaakt of bewerkt dus ik merk zelf niet zo die beperking van het het bijlage knopje in de standaard email app maar het is waar dat die daar direct naar de fotoalbums gaat en niet het bestandssysteem.
Het zal wel een bewuste keuze geweest zijn omdat mensen op een telefoon meer dan iets anders foto's delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mjah, er zitten wat dat betreft wel meer vreemde ontwerpkeuzes in het OS.. Waarsch. Stammen die nog uit de tijd dat MS nog geen file picker had binnen WP. Wel jammer dat de eigen achterban vervolgens met app/os updates "in de steek" gelaten wordt (het werkt wel, maar omslachtig) terwijl users van concurrerende mobiele OS'en wel regelmatig updates krijgen van hun office apps..
Maar goed, misschien komt dit wel vanwege het feit dat deze functionaliteit in het OS verweven zit, en dus niet gemakkelijk, itt een losse app, te updaten valt.

[ Voor 18% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-07-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hmm. Dat moet dan via "Files".
Staat echter niet standaard erop.

Office oké, maar enkel dus Word, Excel etc.

Mijn bijlages zijn voornamelijk pdf. En die kan ik niet sharen via Adobe (betalen), wel via pdf viewer, maar dat gaat ook weer via via Onedrive. Lekker omslachtig.

Een mail beantwoorden, met nieuwe (pdf)bijlage is dan weer een uitdaging.
Beetje jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

NeutraleTeun schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:55:
Hmm. Dat moet dan via "Files".
Staat echter niet standaard erop.

Office oké, maar enkel dus Word, Excel etc.

Mijn bijlages zijn voornamelijk pdf. En die kan ik niet sharen via Adobe (betalen), wel via pdf viewer, maar dat gaat ook weer via via Onedrive. Lekker omslachtig.

Een mail beantwoorden, met nieuwe (pdf)bijlage is dan weer een uitdaging.
Beetje jammer wel.
Pocket File manager.
Kan je eender welke file op je telefoon mailen. En foto's worden dan NIET gecomprimeerd zoals in de standaard mail app.
Wel geen gratis app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:43:
Laadsymbool is zichtbaar geweest, is eigenlijk het eerste waar ik op let, het langzaam leeglopen tijdens navigatie komt ook elke keer voor, niet af en toe. Ik ga het eens met een andere kabel en 4A plug proberen ;)
Bovenstaande gaat over het opladen van een Lumia 820 tijdens autonavigatie (maakt niet uit welke app), waarbij de accu toch langzaam leger werd. Inmiddels heb ik een 4A plug en wat dikkere USB kabel aangeschaft en nu laad ie zelfs bij tijdens Navigatie en telefoon gebruik in de auto. Gisteren eindelijk kunnen testen bij een wat langere autorit, daar was ik nog niet aan toegekomen. Of de oorzaak nu in de kabel of laadplug (voorheen 2.1A), of mogelijk zelfs beiden zat, is mij nog niet duidelijk, maar ik heb ook niet meer de behoefte om het nog uit te zoeken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
👍

Ik ben er gisteren nog achter gekomen dat mijn 1020 leeg getrokken wordt als ik een (wellicht zwaar) spelletje speel terwijl die aan de lader van mijn Nexus 7 tablet zit.

Gebruik ik mijn Nokia lader, dan blijft die lekker 100%.
Terwijl ik toch altijd dacht dat de lader van mijn tablet een stuk sterker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Mijn 930 geeft aan dat ik de Nokia lader niet gebruik.
Ik gebruik thuis wel de stekker maar niet het kabeltje (overigens een dikkere kabel maar dat zegt schijnbaar weinig) en de telefoon maakt hier melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
NeutraleTeun schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:15:

Ah op zo'n manier.

Ik heb nog nooit geprobeerd bestanden te mailen via de tel.

Ik kan op het intranet van mijn werk komen en prive nooit nodig gehad nog.

Net gekeken en het klopt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Mit-46 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:21:
(overigens een dikkere kabel maar dat zegt schijnbaar weinig)
Blijkbaar wel ...
Cables Can Significantly Impact the Charging Speed of Your USB Devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Aan de dikte van de kabel kan je niet zo 1,2,3, aflezen of dit positieve of negatieve invloed heeft bedoelde ik daar mee. :)

Mijn telefoon zegt namelijk dat ik de Nokia kabel moet gebruiken en die is dunner dan de kabel die er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, het gaat ook niet om de hoeveelheid plastic dat er omheen zit maar de hoeveelheid koper dat er in zit ^^
Mijn vriendin had het overigens ook, maar dan met de officiële kabel+adapter en een L640. Na drie keer rebooten kwam het ding eindelijk tot de juiste conclusie.

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 14-07-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:33:
169.254.x.x is een self assigned IP-adres. M.a.w. je device krijgt dus geen IP-adres van je DHCP-server en wijst daarom zichzelf een adres toe.
Idd een wazig DHCP probleem, maar een complete factory reset van de WP-telefoon en een reboot van de router lijken het voorlopig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:10
Ik wil al m'n foto's uploaden naar OneDrive, als backup.
Nu heb ik verschillende albums, hoe kan ik alles in 1 keer uploaden?
Ik kan niet 'alles selecteren' in het Camera Album, laat staan in de andere albums...moet ik alles handmatig gaan selecteren...?

Of is t misschien handiger om de Lumia aan de pc te hangen (win7)?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:03
hansie_k schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:20:
Ik wil al m'n foto's uploaden naar OneDrive, als backup.
Nu heb ik verschillende albums, hoe kan ik alles in 1 keer uploaden?
Ik kan niet 'alles selecteren' in het Camera Album, laat staan in de andere albums...moet ik alles handmatig gaan selecteren...?

Of is t misschien handiger om de Lumia aan de pc te hangen (win7)?
Bedoel je automatisch uploaden naar Onedrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Uploaden naar onedrive doet ie alleen met recent gemaakte foto's ( als je ingesteld hebt dat je ze wilt uploaden ).
Oudere foto's of albums kan je verder niet meer uploaden,
wil je dat wel dan moet je dit idd even via je pc/laptop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kom er ineens achter dat er wellicht een oplossing is voor mijn probleem. Ik vind WP fantastisch, maar de high end Lumia's vind ik verschrikkelijk slecht in de hand liggen. Dit is voor mij de reden om mijn 930 te verkopen. Nu kwam ik er toevallig achter dat er een HTC One M8 bestaat met Windows Phone. Deze ligt wel erg fijn in de hand en is daarom een goede oplossing voor mijn probleem.

Op Ebay vind ik [url="vhttp://www.ebay.com/itm/HTC-One-M8-32GB-Grey-Verizon-Unlocked-Smartphone-Cell-Phone-Page-Plus-Windows-/161756954906?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a977411a"]deze aanbieding[/url]. Moet nog wel uitzoeken of 4G/LTE ook onze bands ondersteunt, dat zie ik niet bij de advertentie staan maar GSMArena zegt zowel band 8 als 20.

Wat is jullie beeld rondom de updates? Is dat minder omdat het niet vanuit Microsoft direct komt? Ik weet dat de WP10 Preview wel beschikbaar is voor de HTC One dus WP10 zal er denk ik wel beschikbaar op komen.
Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste