[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste
Acties:
  • 97.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Niet alleen leunt eff gigantisch op cap en decap (wn7 leunt ook veel op decap namelijk), maar het grote verschil is dat er in eff geen max-cap is.

wn7 heeft een maximaal aantal decap punten van 2.2. Alles daarboven wordt genegeerd. Eff maakt dat niks uit. Hierdoor kun je nog wel eens absurde waardes halen met eff. (moet je eens kijken wat een potje van 90 decap punten voor eff rating met zich mee brengt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Heb een tijd alleen gegrind naar de IS4 (toen die van 9 naar 10 ging). Ik schiet niet veel HE, eigenlijk alleen AP, en nu ik credits met de e-25 aan het grinden ben wanneer ik tegen alleen heavy's sta af en toe premiums (als ik al een paar keer bounce met AP).

Meeste potjes (totaal maar 1.8K) zijn in IS/IS3 geweest.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Roeligan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:31:
Heb een tijd alleen gegrind naar de IS4 (toen die van 9 naar 10 ging). Ik schiet niet veel HE, eigenlijk alleen AP, en nu ik credits met de e-25 aan het grinden ben wanneer ik tegen alleen heavy's sta af en toe premiums (als ik al een paar keer bounce met AP).

Meeste potjes (totaal maar 1.8K) zijn in IS/IS3 geweest.
Kom een keer op de GoT teamspeak. Dan kun je vast een platoontje vinden en wat tips krijgen in game. Dat zal redelijk wat schelen. (adres is te vinden op gatheringoftanks.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik zat in DR (en DR-EC) mijn collega en zijn broer waar ik wel eens mee speel zitten nu in RANG (dutch rangers) die helpen me af en toe, platoonen etc.

Maar zal wel eens langskomen op TS :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Al die stupide ratings... Volgens mij is de enige echte rating je winrate met drie tweaks:

1) Alleen over solo random battles, niet als onderdeel van een platoon.

Anders erg makkelijk te pimpen.

2) Correctie voor OP/UP tanks.

Logisch toch?

3) Over de laatste 3 maanden.

Het is ongelovelijk hoe lang de eerste paar honderd battles, waar je nog zoekende bent doortellen als je verder komt.
Ik had eerst de relatie aimcircle - cursor niet door bijvoorbeeld, dus alle non-autoaim was erg vaak mis de eerste 100 games of zo. En je gepruts in het begin is gewoon totaal irrelevant voor je huidige speelsterkte.

Je zou ook kunnen zeggen: over de laatste 1000 games. Ook iemand die 21k games heeft gespeelt zou wel eens na 18k games extra inzicht hebben gekregen. Moeten die eerste 18k dan nog meetellen? Totaal niet relevant voor hoe zo iemand nu speelt.

[ Voor 0% gewijzigd door Istrilyin op 18-02-2014 13:37 . Reden: stopwoord eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Heb je dan wel de top guns? Want je gemideldle dmg is de gemiddelde dmg van één IS3 schot.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

IS, IS3 zijn elite. IS4 ook (logisch :+) IS8 ben ik nog aan het grinden naar de IS7. Nu bezig van de BDR G1 B naar de ARL (is al onderzocht), van de T49 naar de Hellcat en mijn SU-8 naar de SU-14-1.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Istrilyin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:35:
Al die stupide ratings... Volgens mij is de enige echte rating je winrate met drie tweaks:

1) Alleen over solo random battles, niet als onderdeel van een platoon.

Anders erg makkelijk te pimpen.

2) Correctie voor OP/UP tanks.

Logisch toch?

3) Over de laatste 3 maanden of zo.

Het is ongelovelijk hoe lang de eerste paar honderd battles, waar je nog zoekende bent doortellen als je verder komt.
Ik had eerst de relatie aimcircle - cursor niet door bijvoorbeeld, dus alle non-autoaim was erg vaak mis de eerste 100 games of zo. En je gepruts in het begin is gewoon totaal irrelevant voor je huidige speelsterkte.

Je zou ook kunnen zeggen: over de laatste 1000 games of zo. Ook iemand die 21k games heeft gespeelt zou wel eens na 18k games extra inzicht hebben gekregen. Moeten die eerste 18k dan nog meetellen? Totaal niet relevant voor hoe zo iemand nu speelt.
1) wie heeft die data?

2) die correctie.. hoe zie je dat voor je? iets kan up/op zijn op een hoop verschillende punten. waaraan bepaal je dat? (volgens mij doet wn8 hier een goede gooi na namelijk en is deze rating dus niet zo stupide)

3) enige wat je hier mee bereikt is het uitsluiten van re-rollers, maar voor de rest heeft gewoon iedereen die leercurve gehad. Word je nu unicum dan heb je laten zien dat je je leercurve hebt weten te overwinnen. Mooie van de huidige opzet is dat je ook vooruitgang bij kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Tuurlijk, dat is het hele punt. Ik heb hele clips leeggeschoten op tanks - frontal armor IS7, E75, maar ook IS3 turret op range bijv. De RHM 150mm is gewoon niet best met wat is het, 219mm pen geloof ik? Als iemand dat gaat zitten hull-anglen of hulldownen dan switch ik meteen, klapsa hop 700 damage.

Het lijkt me ook zo dom het niet te doen, waarom zo ik een kans op bounce van meer dan 50% accepteren als ik speel om te winnen ?
Moet hier heel erg om grinniken. RHM met 150mm gun :+
Zinloze gun, stock gun is 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:39:
[...]

1) wie heeft die data?

2) die correctie.. hoe zie je dat voor je? iets kan up/op zijn op een hoop verschillende punten. waaraan bepaal je dat? (volgens mij doet wn8 hier een goede gooi na namelijk en is deze rating dus niet zo stupide)

3) enige wat je hier mee bereikt is het uitsluiten van re-rollers, maar voor de rest heeft gewoon iedereen die leercurve gehad. Word je nu unicum dan heb je laten zien dat je je leercurve hebt weten te overwinnen. Mooie van de huidige opzet is dat je ook vooruitgang bij kunt houden.
1) WG heeft het, en Noobmeter lijkt het binnen te krijgen dus het zit schat ik in WG's API... Je ziet (b.v. Kaap):
59.17% (company: 79%)

2) Zelfde manier als WN8.

3) De curve kun je bijhouden met de gecorrigeerde winrate per week/maand toch? Meest relevant is: "hoe sterk is pietje puk *nu*?", vervolgens "welke kant gaat het op met onze piet", en pas als laatste: "hoe sterk was pietje gemiddeld over z'n WoT carriere?".

Bij aandelenkoersen heb je ook huidige koers (meest relevant), en allerlei lopende en andere gemiddelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Harmen schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:01:
Thanks voor de tips, soms ben ik wel iets te afwachtend. Met de Tiger 1 ga ik er altijd vol in, had laatst 4500 damage.

Garage zit na genoeg vol, sommige tanks houd ik maar bijvoorbeeld de VK 36.01H is net een kleine Tiger kwa prestaties, die heb dus verkocht. Momenteel heb ik het volgende in de garage staan:
Pz1c, DW2 (kan bijna de opvolger kopen), Tiger 1, Nashorn, M4 Scherman, M18 Hellcat, M12, T-34-85, T-44, IS-3, SU-152
Su152 zou ik houden voor je stats, icm de derp is die heerlijk :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

wontcachme schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:26:

De k/d ratio is ook best laag. Ik vermoed dat je of heel erg rond je base hangt of dat je hyper aggressief speelt en suicide rushed.
Hyper aggro klopte (vroeger) wel. Daar maak ik nu stappen om beter te kijken wat de veld verdeling is, welke strategische punten er zijn, en of er arti is en zo ja of ik arti safe sta (was nog wel eens een probleem).

[ Voor 37% gewijzigd door Roeligan op 18-02-2014 13:55 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Istrilyin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:52:
[...]

1) WG heeft het, en Noobmeter lijkt het binnen te krijgen dus het zit schat ik in WG's API... Je ziet (b.v. Kaap):
59.17% (company: 79%)

2) Zelfde manier als WN8.

3) De curve kun je bijhouden met de gecorrigeerde winrate per week/maand toch? Meest relevant is: "hoe sterk is pietje puk *nu*?", vervolgens "welke kant gaat het op met onze piet", en pas als laatste: "hoe sterk was pietje gemiddeld over z'n WoT carriere?".

Bij aandelenkoersen heb je ook huidige koers (meest relevant), en allerlei lopende en andere gemiddelden.
1) Je krijgt in de api terug hoeveel gewone battles iemand heeft gedaan en hoeveel random battles iemand heeft gedaan. ook de globale statistieken (zoals winrate). deze data is dus niet uit je random battles te filteren. avg. damage etc. wordt gewoon op 1 grote hoop gegooit. en dan nog dat zijn alleen company battles. of je je randoms in platoon of solo daar is geen data van.

2) wn8 houdt ook rekening met je winrate. Dit lijkt me toch steeds meer een valide rating worden met jou punten.

3) Je wil weten hoe goed iemand op dat moment is? wat als hij dan net zijn dag niet heeft? of net in die ene tank rijd met extra prem ammo/consumables waar hij 2x zo goed in is als in andere tanks? Het heeft geen/niet veel zin om alleen de recente stats te gebruiken. Want het zegt niet heel veel meer en de sample size wordt kleiner. Waar ratings juist werken met grotere sample sizes. Verder zouden dan ook alle schalen omhoog verschuiven.

[ Voor 8% gewijzigd door perpixel op 18-02-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
1) Heel erg jammer!

2) Winrate is, lijkt me, wat telt. Als het in WN8 zit... heel mooi. Nu nog de rest eruit! Als je dezelfde winrate haalt als iemand anders maar je doet het met minder damage/cap/decap/spotting, dan is er kennelijk iets anders wat je wel goed doet. Coaching misschien, op het juiste moment een track misschien, damage spons zijn, wie weet. :-)

3) Ja, helaas geeft alleen de laatste partij niet zo'n complete indruk. Dus je zult moeten middelen, en er is een balans in het aantal games wat je mee moet nemen. Hoe meer, hoe nauwkeuriger. Maar hoe verder terug, hoe minder relevante data je mee gaat nemen... Vandaar "3 maanden".

Anyway... back to work, ik ga geloof ik niet zelf een nieuwe rating uitprogrammeren en promoten.

[ Voor 34% gewijzigd door Istrilyin op 18-02-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
Istrilyin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:34:
[...]
2) Winrate is, lijkt me, wat telt. Als het in WN8 zit... heel mooi. Nu nog de rest eruit! Als je dezelfde winrate haalt als iemand anders maar je doet het met minder damage/cap/decap/spotting, dan is er kennelijk iets anders wat je wel goed doet.
Wat je dan doet, is gecarried worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
User schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:37:
[...]
Wat je dan doet, is gecarried worden.
Okay dus steeds een strategie kiezen van "gecarried worden" verhoogt de winrate van het team, zonder dat je eigen damage/spotting/cap/decap omhoog gaat...

Maar wat doe je dan precies? We praten over non-platoon battles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Istrilyin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Okay dus steeds een strategie kiezen van "gecarried worden" verhoogt de winrate van het team, zonder dat je eigen damage/spotting/cap/decap omhoog gaat...

Maar wat doe je dan precies? We praten over non-platoon battles...
Door je team, wat anders? Want ja, zelfd damage doen oid heeft volgens jou geen effect, dus zal iemand anders dat moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik zal kort de gedachte/opbouw van wn8 uitleggen.

Elke tank heeft een specifieke rol binnen het team. om deze rol te vervullen doe je bepaalde dingen. Wat jou rol is en hoe jij daar aan moet voldoen wordt bepaald door de verwachte statistieken per tank. (scouts moeten meer spotten/td's meer damage)

Hoe belangrijk deze waardes zijn is bepaald door een algoritme. Dit algoritme heeft vergeleken hoeveel een bepaalde waarde invloed heeft op je win kans. Dus winrate staat bijna gelijk aan hoe goed je aan deze waardes voldoet. (in 99% van de gevallen betekent dit dus dat hoe beter je aan de waardes voldoet hoe hoger de winrate.)

Nu is er nog die 1% dit zijn de onmeetbare waardes waar je het over hebt. Deze waardes uiten zichzelf in een hogere winrate, maar zijn niet te meten of worden niet meegenomen in de api. Om hier voor te compenseren is er gekozen om winrate ook mee te nemen. Zo word je dus gecompenseerd voor deze onmeetbare waardes.

Op deze manier wordt jou individuele bijdrage aan een battle gemeten, wordt er rekening gehouden met de capaciteiten van je tank/tank-klasse en wordt er ook nog rekening gehouden met het feit of je nog op andere manieren een positieve bijdrage hebt op het gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Istrilyin schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:42:
En dat bestaat dus niet, daarvoor is een te sterke correlatie aan te tonen tussen de factoren die je noemt en winrate. Daarom ook de opmerking van User dat als je niet scoort op die punten maar wel een hoge winrate hebt dat je gecarried wordt (door een platoon of team, team carries in randoms zullen verdwijnen bij voldoende sample en zijn short term variance).

Het is overigens wel een veel gehoorde argumentatie dus blijkbaar ben je niet de enige met die misvatting. Uiteraard zullen er potjes te vinden zijn waar je bijdrage groter zal zijn dan wat deze ratings zullen berekenen en dekken deze ratings niet alles. Andersom komt echter ook voor en deze potjes zijn zo zeldzaam dat ze verloren gaan in het geheel en statistisch weinig doen voor je winrate.

Als je meer wilt winnen zul je hoger moeten scoren op de factoren die deze ratings wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:58:

Elke tank heeft een specifieke rol binnen het team. om deze rol te vervullen doe je bepaalde dingen. Wat jou rol is en hoe jij daar aan moet voldoen wordt bepaald door de verwachte statistieken per tank. (scouts moeten meer spotten/td's meer damage)

Hoe belangrijk deze waardes zijn is bepaald door een algoritme. Dit algoritme heeft vergeleken hoeveel een bepaalde waarde invloed heeft op je win kans. Dus winrate staat bijna gelijk aan hoe goed je aan deze waardes voldoet. (in 99% van de gevallen betekent dit dus dat hoe beter je aan de waardes voldoet hoe hoger de winrate.)

Nu is er nog die 1% dit zijn de onmeetbare waardes waar je het over hebt. Deze waardes uiten zichzelf in een hogere winrate, maar zijn niet te meten of worden niet meegenomen in de api. Om hier voor te compenseren is er gekozen om winrate ook mee te nemen. Zo word je dus gecompenseerd voor deze onmeetbare waardes.

Op deze manier wordt jou individuele bijdrage aan een battle gemeten, wordt er rekening gehouden met de capaciteiten van je tank/tank-klasse en wordt er ook nog rekening gehouden met het feit of je nog op andere manieren een positieve bijdrage hebt op het gevecht.
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
User schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:46:
[...]
Door je team, wat anders? Want ja, zelfd damage doen oid heeft volgens jou geen effect, dus zal iemand anders dat moeten doen.
Zelf damage doen heeft natuurlijk effect op de winrate. Dus hoef je dat niet nog een keer in de formule mee te nemen, anders tel je die component dubbel. Dat is meer wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:58:

Hmmm... okay als het echt zo goed is dan geef ik toe. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

maarrr hoe wordt damage upon spotting gecompenseerd door de API gezien deze niet meegestuurd wordt?

aardig belangrijk in scouts als je t mij vraagt voor de WN8.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Als je hier meer over wil weten: http://wiki.wnefficiency.net/pages/WN8 Daar staat waar alle data vandaan komt en waarom keuzes zijn gemaakt (Kijk ook even onderaan bij de credits ;) )

Er zijn wel zwakheden in de formule, maar die liggen op andere gebieden.

Zo is het theoretisch mogelijk om tanks te misbruiken. (veel damage in lights gaan doen bijv.) Hier wordt je dan wel weer voor afgestraft door een lagere win rate.

Ook heeft elke tank per statistiek maar 1 value. Hierdoor kun je geen rekening houden met skill-floors/ceilings en kan er dus geen rekening gehouden worden met dat tanks geen lineare curve hebben op het gebied van prestaties. (sommige tanks zijn makkelijker om iets in te doen, maar niet veel uit te halen. Andere zijn heel moeilijk, maar als het lukt gaat het ook echt heel goed)

Fordox: heb je het verhaal wel gelezen? onmeetbare waardes worden door hogere winrate gecompenseerd. Verder zal in 99% van de gevallen waar je veel damage upon detecting hebt je ook meerdere spots hebben. Deze worden wel meegenomen. Er zal uiteindelijk altijd wel een battle tussen zitten waar je veel damage upon detecting hebt maar geen spots je hoeft geen voorbeelden te geven. Dit is dus waarom een rating een grote sample-size nodig heeft. Het gaat om gemiddelde en niet om extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45

TTLCrazy

Listen to Frankie

User schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:37:
[...]
Wat je dan doet, is gecarried gedragen worden.
Kon het niet laten om dat even te corrigeren.

Ontopic: ik speel zelf niet naar WN7 of WN8 of EFF etc. Ik ben een middelmatige speler en zal dat ws altijd blijven. Ik speel mijn spelletjes voor plezier en voor mij is dat relaxed mijn best doen zonder (teveel) op de cijfers te letten. De willekeur in potjes kan je toch niets aan doen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

TTLCrazy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:17:
Ontopic: ik speel zelf niet naar WN7 of WN8 of EFF etc. Ik ben een middelmatige speler en zal dat ws altijd blijven. Ik speel mijn spelletjes voor plezier en voor mij is dat relaxed mijn best doen zonder (teveel) op de cijfers te letten. De willekeur in potjes kan je toch niets aan doen.
Hier exact hetzelfde, ik doe het voor mijn plezier. Dus zonder mods en gold ammo :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

MetaFrame schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:31:
[...]

Hier exact hetzelfde, ik doe het voor mijn plezier. Dus zonder mods en gold ammo :)
Oh, ik speel wel met mods en premium ammo (waar nodig), soms is dat best wel handig. Maar nodig is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:15:

Zo is het theoretisch mogelijk om tanks te misbruiken. (veel damage in lights gaan doen bijv.) Hier wordt je dan wel weer voor afgestraft door een lagere win rate.

Ook heeft elke tank per statistiek maar 1 value. Hierdoor kun je geen rekening houden met skill-floors/ceilings en kan er dus geen rekening gehouden worden met dat tanks geen lineare curve hebben op het gebied van prestaties. (sommige tanks zijn makkelijker om iets in te doen, maar niet veel uit te halen. Andere zijn heel moeilijk, maar als het lukt gaat het ook echt heel goed)
SU101/SU100M1 anyone? de ik doe 4k damage of ik doe 0k damage tank? beide zijn echt alles of niets tanks ^^

Maar met lights veel damage schieten ( 1390 prem ) kan je nog heel wat bepalen voor een game wat leidt tot een hogere winrate, dus die conclusie gaat dan ook niet helemaal op.

Net zo goed als een pershing een ultieme tank is om WN8 in te boosten ( geen idee waarom eig )

Maar theoretisch gezien leveren moeilijk speelbare tanks dus een gelijke WN8 op als een easy speelbare tank als je op hetzelfde niveau de tanks speelt? Of zie ik het dan verkeerd? beetje raar lijkt me krijgen die dan niet een hogere value mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
nee je moet het anders zien. De expected value's zijn nu bepaald door de aller beste spelers per tank te gebruiken en de statistieken van deze spelers te normaliseren naar gemiddelde waardes.

maar stel je hebt tank A en B. Gespeeld door een normale speler wordt in allebei deze tanks 1500 damage per battle gedaan. Echter tank A heeft een geheim wapen dat alleen de aller beste weet te gebruiken. Hierdoor doen de beste spelers in tank A 3200 damage per battle, maar in tank B maar 3000 damage per battle.

De verwachte statistieken zullen voor tank A nu hoger liggen(bijv. 1600) dan voor tank B(bijv. 1500). Hierdoor zullen gemiddelde spelers die alleen tank A spelen een lagere rating halen dan gemiddelde spelers op tank B. Door meerdere meetpunten te nemen is dit probleem te verkleinen.

(de oorsprong van dit probleem ligt echter bij wargaming. die hadden namelijk moeten balanceren op de top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
(jarig!)
djengizz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:01:
[...]
En dat bestaat dus niet, daarvoor is een te sterke correlatie aan te tonen tussen de factoren die je noemt en winrate.
En waarom ga je dan niet uit van alleen de winrate ? Als die correlatie zo duidelijk is gaan ze beiden gelijk op en hebben al die factoren geen zin om mee te nemen. Ten slotte is het enige waar dit spel om draait potjes winnen.
Daarom ook de opmerking van User dat als je niet scoort op die punten maar wel een hoge winrate hebt dat je gecarried wordt (door een platoon of team, team carries in randoms zullen verdwijnen bij voldoende sample en zijn short term variance).

Het is overigens wel een veel gehoorde argumentatie dus blijkbaar ben je niet de enige met die misvatting.
Tja, vooral omdat het geen misvatting is, je winstrate geeft ten slotte (na genoeg battles) precies aan hoe goed je hebt gespeeld en neemt daarmee ook echt alles mee wat van invloed op je potjes is. Je kunt moeilijk zeggen dat iemand met 10k battles, 55% winstrate en een WN8 van 500 een slechte speler is :+

Naar mijn idee is de enige reden waarom je WN8 getallen wilt hebben omdat die per battle/dag/week/maand goed aangeven hoe goed je speelt. Je winstrate zegt echter pas iets na duizenden battles en ook verbeteringen in je eigen spel zie je pas heel erg langzaam terug.
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:45:
(de oorsprong van dit probleem ligt echter bij wargaming. die hadden namelijk moeten balanceren op de top)
Gezien de insteek van WG is dit voor hun helemaal geen probleem. Die willen een leuk spel maken voor de gemiddelde speler (die spelen er ten slotte ook veel meer dan unicums). Oftewel balanceren voor de gemiddelde speler is voor hun veel logischer.

[ Voor 14% gewijzigd door redwing op 18-02-2014 16:27 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Frunz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:22:
Maar je moet je ook realiseren dat je met het hebben van de E-75, je er nog lang niet bent. Je bent een rijdende schietschijf met een turret van papier en een hull met goede pantser. Dus tel er gerust 200 battles bij op voordat je iets voorstelt.
Hier wou ik nog ff op reageren. Hoezo stel je pas iets voor na 200 battles? Dat is echt pure onzin. Zo slecht is die stock turret nou ook weer niet en de Tiger II gun is ook nog goed te doen. Dus stock kan de E-75 al behoorlijk meekomen. Het wordt natuurlijk allemaal wel een stuk lekkerder als hij full ops is. Maar dat is hij echt al veeeeeeeeeeeeel eerder dan 200 battles. Ik heb in totaal 160 battles met deze tank gespeeld, waarvan circa de laatste 100 full ops.
De E75 is een van de beste T9 heavies en is altijd een tank om voor op te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
redwing schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:23:
[...]

En waarom ga je dan niet uit van alleen de winrate ? Als die correlatie zo duidelijk is gaan ze beiden gelijk op en hebben al die factoren geen zin om mee te nemen. Ten slotte is het enige waar dit spel om draait potjes winnen.

[...]

Tja, vooral omdat het geen misvatting is, je winstrate geeft ten slotte (na genoeg battles) precies aan hoe goed je hebt gespeeld en neemt daarmee ook echt alles mee wat van invloed op je potjes is. Je kunt moeilijk zeggen dat iemand met 10k battles, 55% winstrate en een WN8 van 500 een slechte speler is :+

Naar mijn idee is de enige reden waarom je WN8 getallen wilt hebben omdat die per battle/dag/week/maand goed aangeven hoe goed je speelt. Je winstrate zegt echter pas iets na duizenden battles en ook verbeteringen in je eigen spel zie je pas heel erg langzaam terug.

[...]

Gezien de insteek van WG is dit voor hun helemaal geen probleem. Die willen een leuk spel maken voor de gemiddelde speler (die spelen er ten slotte ook veel meer dan unicums). Oftewel balanceren voor de gemiddelde speler is voor hun veel logischer.
Omdat je wr te makkelijk te padden is. Zoals ik zei de gegevens van tank companies worden ook mee genomen. Altijd maar companies doen geeft je een hoge winrate, maar verteld niks over je persoonlijke bijdrage. Ook zou je theoretisch elke battle kunnen platonen met 2 unicums in op tanks. Je hoeft dan niks meer te doen en nogsteeds een winrate van 70%+ halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Mr_Size schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:25:
[...]

Hier wou ik nog ff op reageren. Hoezo stel je pas iets voor na 200 battles? Dat is echt pure onzin. Zo slecht is die stock turret nou ook weer niet en de Tiger II gun is ook nog goed te doen. Dus stock kan de E-75 al behoorlijk meekomen. Het wordt natuurlijk allemaal wel een stuk lekkerder als hij full ops is. Maar dat is hij echt al veeeeeeeeeeeeel eerder dan 200 battles. Ik heb in totaal 160 battles met deze tank gespeeld, waarvan circa de laatste 100 full ops.
De E75 is een van de beste T9 heavies en is altijd een tank om voor op te passen.
Je hebt gelijk dat de gun op zich wel mee kan komen, maar de turret is wel een makkelijke weakspot voor mensen om te raken. En omdat je in eerste instantie ook nog traag bent door je stock motor, is het heel fijn als je wel bouncht.

En misschien overdrijf ik ook wel iets met 200 battles, maar na 40 battles heb ik alleen nog maar de tracks unlocked.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:23:
Afbeeldingslocatie: http://wotlabs.net/sig/eu/Hami/signature.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Zozo... dat heeft nog best lang geduurd voordat die discussie (WR zegt wel/ niet wat) weer naar boven kwam.
Wat wordt het volgende onderwerp?
Teveel td's? Arty die weer OP word/is?
>:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
#Removeartyfromgameplzzzzzzzzz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ik vind dat Mods een vorm van cheaten is en dat gold ammo uit de game zou moeten worden gehaald :)

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Hoezo? Negatief effect op je winrate? :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ja man, al die google maps tomaatjes vergallen mijn rating, jeweetzelluf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:45:
nee je moet het anders zien. De expected value's zijn nu bepaald door de aller beste spelers per tank te gebruiken en de statistieken van deze spelers te normaliseren naar gemiddelde waardes.

maar stel je hebt tank A en B. Gespeeld door een normale speler wordt in allebei deze tanks 1500 damage per battle gedaan. Echter tank A heeft een geheim wapen dat alleen de aller beste weet te gebruiken. Hierdoor doen de beste spelers in tank A 3200 damage per battle, maar in tank B maar 3000 damage per battle.

De verwachte statistieken zullen voor tank A nu hoger liggen(bijv. 1600) dan voor tank B(bijv. 1500). Hierdoor zullen gemiddelde spelers die alleen tank A spelen een lagere rating halen dan gemiddelde spelers op tank B. Door meerdere meetpunten te nemen is dit probleem te verkleinen.

Mmmmm heel dat WN8 gebeuren gaat toch wat dieper dan ik dacht. Maar als ik dus bijvoorbeeld op zowel tank A als tank B 2800 damage haal ( niet de aller-allerbeste, maar wel in de top 1-5% van de beste spelers ) dan heeft het voor mij weinig invloed wss?

Is dat dan ook de rede dat ik met elke tank ongeveer dezelfde WN8 haal? (op pershing na )

EDIT : een Winrate discussie blijft altijd leuk, maar zoals altijd is het antwoord. Je kan niet een stat los zien je dient deze in effect te zien met de andere stats zoals K/D, Damage, spots etc. om te bepalen hoe goed iemand is,

[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 18-02-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

ChojinZ schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:55:
[...]
Vooral negatief effect op je gezondheid. Ik kan me echt helemaal de pleuris ergeren als ik ge-oneshot word door een Tier X arty :9... Jaja, ik weet best dat ik dan niet goed in cover stond, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd :9

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:46
p0st schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:10:
[...]

Vooral negatief effect op je gezondheid. Ik kan me echt helemaal de pleuris ergeren als ik ge-oneshot word door een Tier X arty :9... Jaja, ik weet best dat ik dan niet goed in cover stond, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd :9
Ik schrik me ook wel is de pleures als er een tier 10 arty me one-shot, of een paar achter elkaar op me schieten terwijl ik dood ben dat ze tegelijk allemaal neerkomen. Maar kan misschien ook door gnomefathers soundpacks komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Heb volgens mij per ongeluk een wn8 statspad tankje gevonden :P Ben begonnen met de Amerikaanse light line en nu ben ik begonnen met de stuart M5. Dat ding heeft een derp gun en daarmee een pen van 90 met gold. Credits boeie me niet echt.. dusjaa 50% gold ammo erin en gaan met die banaan. Eerste pot meteen 5300 wn8 zonder dat het heel bijzonder was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
oosterhofjf schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:17:
Heb volgens mij per ongeluk een wn8 statspad tankje gevonden :P Ben begonnen met de Amerikaanse light line en nu ben ik begonnen met de stuart M5. Dat ding heeft een derp gun en daarmee een pen van 90 met gold. Credits boeie me niet echt.. dusjaa 50% gold ammo erin en gaan met die banaan. Eerste pot meteen 5300 wn8 zonder dat het heel bijzonder was :P
Hoe zie je de WN8 per battle? Want session statistics die ik heb laat alleen WN7 en efficiency zien, en wot statistics is nog niet geupdate?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

oosterhofjf schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:17:
Wacht maar tot je in Tier VIII matches komt en alleen kunt scouten, da's namelijk meestal het geval met de M5 Stuart :P
Overigens is het een prima tankje, en op Tier IV/V kun je er idd flink mee ownen!
Ik heb er trouwens gisteren toevallig nog een T25/2 en Hummel in 1 match mee gekilled, grappig om HE te schieten op papieren tanks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
De M5 zat ik van de week nog over na te denken om terug te kopen om eens naar de Chaffee te gaan.
De tijd dat ik hem speelde wist ik niet goed hoe met lights om te gaan...dat is nu wel anders... :Y

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
wsLy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:28:
[...]

Hoe zie je de WN8 per battle? Want session statistics die ik heb laat alleen WN7 en efficiency zien, en wot statistics is nog niet geupdate?
Kan deze niet per battle zien. Gisteren had ik een dubbel gespeeld voordat ik ging slapen. Geen zin om dat ding te grinden dus wilde ik nog even snel een dubbel doen. Toen ik vandaag mijn stats van gisteren keek, stond alleen de M5 erop.

http://wot-dossier.appspot.com/

Daarmee kan je wel alle tanks individueel bekijken. Leuk om te vergelijken.

Hoop inderdaad niet dat ik al te vaak bij tier 8 in de games kom. Al lijkt het me wel leuk om tier 8 papertanks te ownen :D

De Chaffee wil ik uiteindelijk ook meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 19:55
wie kan ik contacten om in GoT2 te komen :P heb BonZie en Got2leader staan maar die zijn offline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ChojinZ schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:55:
[...]

Nee negatief voor je damage output. De krengen hebben te weinig HP. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

R0bb3rt schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:57:
wie kan ik contacten om in GoT2 te komen :P heb BonZie en Got2leader staan maar die zijn offline :)
Dan kun je het beste even contact opnemen met robertjuh! Ik zie alleen dat je net 1 Tier 6 tankje hebt, dus misschien kun je beter eerst wat op TS komen om met een aantal mensen te platoonen! Ik dacht dat er namelijk ook een wachtrij is voor GOT en GOT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Zo.. vandaag de Semi-final battle ingehaald voor de Monthly Finals van KingOfWoT Benelux. Gewonnen en door naar de finale :) Nu nog even afspreken met het team van Delert en kyozu wanneer het hun uitkomt, had eigenlijk allang gespeeld moeten zijn (op 1 avond zelfs) maar allemaal oponthoud door 2 teams....

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Op het moment kan je ook 1 van de leaders van GOT contacten. Maar inderdaad volgens mij is er een wachtlijst/behoorlijk druk.
Dus even langskomen op TS is zeker een aanrader, ook het ingame kanaal 'gathering of tanks' joinen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Bonzie = Bonsie
Dus gewoon even hem contacten ;)

Of even de GOT ts joinen.

[ Voor 5% gewijzigd door wsLy op 18-02-2014 22:34 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LXS8j4x.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door dr34m3dd op 19-02-2014 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 13:40
wsLy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:28:
[...]

Active dossier uploader van vbaddict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:51:
[...]

Moet hier heel erg om grinniken. RHM met 150mm gun :+
Zinloze gun, stock gun is 10x beter.
Daar moet ik dus weer om grinniken :) Dat dacht ik ook altijd, tot ik er mee leerde spelen (lees : regelmatig heat roundje in verschieten). M'n victory ratio op die tank is niet omlaag gegaan sinds ik van gun gewisseld ben, m'n fun factor is verdubbeld echter. Sta vrijwel altijd nog op #1 qua damage, en de gemiddelde damage is vergelijkbaar met de 128mm.

De 128mm is natuurlijk goedkoper en praktischer (lees : je kunt meer fouten maken ivm hoge reload). Echter de 150 geeft een enorme ka-boom wat gewoon té cool is. Maar je moet er dus van houden, zoals ik eerder aangaf ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
majic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 01:09:
[...]

Daar moet ik dus weer om grinniken :) Dat dacht ik ook altijd, tot ik er mee leerde spelen (lees : regelmatig heat roundje in verschieten). M'n victory ratio op die tank is niet omlaag gegaan sinds ik van gun gewisseld ben, m'n fun factor is verdubbeld echter. Sta vrijwel altijd nog op #1 qua damage, en de gemiddelde damage is vergelijkbaar met de 128mm.

De 128mm is natuurlijk goedkoper en praktischer (lees : je kunt meer fouten maken ivm hoge reload). Echter de 150 geeft een enorme ka-boom wat gewoon té cool is. Maar je moet er dus van houden, zoals ik eerder aangaf ^^
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Heb redelijke ervaring met lange reload (isu-152, Jp E-100) echter hebben die nog wel armor zodat je wat verder voorop kunt spelen. Met de rhm blijf ik vrijwel altijd op de 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 19:55
p0st schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Dan kun je het beste even contact opnemen met robertjuh! Ik zie alleen dat je net 1 Tier 6 tankje hebt, dus misschien kun je beter eerst wat op TS komen om met een aantal mensen te platoonen! Ik dacht dat er namelijk ook een wachtrij is voor GOT en GOT2
Klopt! Heb een VK36.01(H) nog steeds aan het grinden voor de 8.8 maar erg tevreden met de tank opzich.
In Tier VI-VIII loop ik wel eens tegen moeilijkheden aan maar blijf daar net achter de T-VIII heavies om toch wat schade aan te brengen bij de vijand.

Gister dankzij enkele tips _/-\o_ toch een beetje punten kunnen halen met me T-28.
Bij battle's met Tier IV-VI kan je niet veel uitvoeren, hooguit wat vuurkracht proberen af te leiden zodat je eigen HT's een kans hebben om de rest te vernietigen. :9

Ik zal me voortaan ook maar vervoegen op TS. Hopelijk een keer mee doen aan een platoon battle O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren nog wat liggen battlelen thuis. Heb dan uiteindelijk ook nog een paar potjes met mijn nieuwe tank (M3 Lee) gespeeld. Vergeleken met mijn andere tanks kan ik hier een aardige afstand mee overbruggen qua bereik van de gun. En kan daarmee ook nog eens een hele hoop schade aanbrengen.

Is alleen eventjes wennen dat je de turret niet helemaal kan ronddraaien maar dat je de tank moet draaien. Als ik zo met deze tank speel ga ik toch echt verder met mijn german/usa lijn. Oei oei oei, deze game wordt steeds vetter haha. En het verslavingsgehalte trouwens ook.

Ik doe nog 1 potje denk je dan... Na het potje denk je weer, nog 1 potje en ondertussen is het 0.45 als een dag later de wekker weer gaat om 6.30uur

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wacht... je bent POSITIEF te spreken over de M3 lee?

er zijn een paar tanks in deze game die je gelijk moet overslaan. en de M3 lee is er 1 van.
de rest van de lijst wordt verder aangevoerd door o.a. de AMX40 en de VK3001(p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fordox schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:48:

er zijn een paar tanks in deze game die je gelijk moet overslaan. en de M3 lee is er 1 van.
M3 Lee is met de huidige matchmaking op zich een best goeie tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Oxigeon schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:38:
Ik doe nog 1 potje denk je dan... Na het potje denk je weer, nog 1 potje en ondertussen is het 0.45 als een dag later de wekker weer gaat om 6.30uur
Te herkenbaar! En dan vervolgens droom ik vaak ook nog WoT gerelateerd, waardoor ik de volgende ochtend echt compleet verward wakker word :P... 't is misschien maar goed dat we van vrijdag tot vrijdag een weekje weg zijn, zodat ik WoT ff een beetje los kan laten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik heb m geskipt user, ik kon niet tegen het feit dat het een medium tank was met zon kleine gun arc en een tumor op de tank dat ook nog eens slecht ge-armored is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Dit weekend geregeld mensen in de M3 tegen gekomen. Gelijk te merken dat ze net begonnen met de tank want bleef ze afschieten omdat ze de normale medium acties probeerden wat niet gaat werken in de M3.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 16:58

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb hier een andere mening over (de M3 Lee dan). Om de een of andere reden ligt die tank me wel. Enigste in de game waar ik me echt hard over erger is als je met een Tier 3 tank bij Tier 5 tanks wordt gegooit. Het is vrijwel gewoon onmogelijk om damage te maken bij die tanks.

Verder gisteren weer wat nieuwe maps gespeeld. Toch leuk als je verder komt dat je dan ook weer wat meer variatie krijgt. Vond de map in de woestijn, Airfield?? ook wel leuk om te spelen. Maar dat kan ook zijn omdat ik daar redelijk wat tanks kapot heb geschoten.
Dit weekend geregeld mensen in de M3 tegen gekomen. Gelijk te merken dat ze net begonnen met de tank want bleef ze afschieten omdat ze de normale medium acties probeerden wat niet gaat werken in de M3.
Wat ik voornamelijk nu al weer bij die tank is dat je beter ergens in de bosjes kan loeren en dan kan killen. Want als je gaat rijden met dat ding en je wordt geflankt is het sowieso over en uit. Voordat je gedraait bent etc is het over met de pret en mag je op esq drukken om terug te gaan naar de garage... En ja, bij die noobs/newbees hoor ik ook :P

[ Voor 24% gewijzigd door Oxigeon op 19-02-2014 09:57 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
De M3 is niet echt een beginnerstank...hij is inderdaad niet heel erg wendbaar dus echt als medium kun je hem niet gebruiken. Bijkomend probleen is dat de gun ook -in de meeste gevallen- niet goed genoeg is om als td te spelen.

Een groot voordeel is dat de gun aan de zijkant zit ipv het midden wat in city maps betekent dat je 80% van de tank achter een gebouw kunt zetten.

Ik heb er best wel lol mee gehad, maar het is wel een pittige, zeker als je er net mee begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Gefeliciteerd met je verjaardag ZTeeVeR :)F *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
p0st schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:28:
Gefeliciteerd met je verjaardag ZTeeVeR :)F *O*
hahahah, ik zie nu pas dat taartje staan inderdaad.

Mocht je in Amsterdam Z-O zijn, ik heb soesjes gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BVzZeaVD4ltbd7PBy7ximgtR/full.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
T28 Prototype, duh.

[ Voor 35% gewijzigd door User op 19-02-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 01:09:
[...]

Reload boeit me niet echt, aimtime icm accuracy is wat hem wint.

T30 grind pas doorlopen, echt niet mijn tank. Aimen duurt een eeuw en dan nog is snipen kansloos. Brawlen kan ook niet, nul hall armor. Alleen hul down is ie enigzinds te doen.

T69 en pz4 WT nu :)
Meer fun. (T69 stock is wel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jee en na :P
niet de prototype als in de game (dit model slaat trouwens nergens op), en er heeft alleen een schaalmodel bestaan (die WG heeft opgekocht) en daarvan is het niet eens zeker of het wel een officieel schaalmodel van een prototype is :P

jaja ik lees nog s wat als ik me verveel :9

en dannog is die taart al totaal niet accuraat... but who cares, leip ding :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 19-02-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:02:
[...]

Reload boeit me niet echt, aimtime icm accuracy is wat hem wint.

T30 grind pas doorlopen, echt niet mijn tank. Aimen duurt een eeuw en dan nog is snipen kansloos. Brawlen kan ook niet, nul hall armor. Alleen hul down is ie enigzinds te doen.

T69 en pz4 WT nu :)
Meer fun. (T69 stock is wel :( )
De WT Pz4 is echt een baas van een tank.
Duurde bij mij even voordat ik er goed mee kon spelen maar daarna... wat een baas
(3.1k avg dmg 1.1k avg exp)
En nee, ik speel niet met de 15cm. De upgraded 12.8 all the way _/-\o_

De gun-depression is, als je vooruit rijd alleen om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fordox schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:11:
[...]

jee en na :P
niet de prototype als in de game (dit model slaat trouwens nergens op), en er heeft alleen een schaalmodel bestaan (die WG heeft opgekocht) en daarvan is het niet eens zeker of het wel een officieel schaalmodel van een prototype is :P

jaja ik lees nog s wat als ik me verveel :9

en dannog is die taart al totaal niet accuraat... but who cares, leip ding :)
Dat schaalmodel bedoel ik idd ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

voor degene die niet weten waar user en ik het over hebben:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img163/2181/image50b9a3c2990c8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Als ik het goed begrijp hebben ze de T28 Prototype gebaseerd op de plannen om van de T28/T95 een turreted versie te maken, maar dan zonder blueprints of prototypes. Dat schaalmodel ziet er wel interessant uit, alleen totaal niet Amerikaans, zou eerder een Duitse tank kunnen zijn IMO.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Rik027 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:39:
Als ik het goed begrijp hebben ze de T28 Prototype gebaseerd op de plannen om van de T28/T95 een turreted versie te maken, maar dan zonder blueprints of prototypes. Dat schaalmodel ziet er wel interessant uit, alleen totaal niet Amerikaans, zou eerder een Duitse tank kunnen zijn IMO.
De enige Duitse tanks die daar in de verste verte ook maar op lijken, zijn blauwdrukken van Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik vind hem juist wel amerikaans, hij lijkt aardig op een m3lee gekruist met een T95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Ik heb ooit een keer ook een schaalmodel voorbij zien komen van een Duitse tank die ook van die ronde vormen had, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als je het hebt over ronde vormen, kijk ik eerder naar de fransen (hull van de 50B en de AMX 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-_G6hAi4EvLY/UWk_W87cI-I/AAAAAAAAADY/PTTqop8df_0/s640/vk7201_zps00fbef55.jpg

Dat prototype bedoelde ik. Lijkt er minder op dan dat het in m'n hoofd zat. :P Vind het trouwens helemaal niet erg als er tanks in het spel zitten die los gebaseerd zijn op schetsen of modellen zoals die of deze.

Afbeeldingslocatie: http://ww2drawings.jexiste.fr/Images/1-Vehicles(bis)/Japan/03-HeavyTanks/Type100-O-1/p1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met de VK3001(p)? Ik vond het een prima tank, niet super, maar zeker niet slecht.
(Maar ik vond de M3 lee nu ook niet zo slecht zoals iedereen beweert. Het is inderdaad verre van de beste T4 tank, en heeft een zeer aparte playstyle, maar ik vond het niet nodig om deze tank te skippen met free xp. Ik heb de Lee grind afgerond toen ik nog een echte noob was, maar heb toch een 57% WR, waarschijnlijk toen een van mijn best presterende tanks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:58

Rianata

Have you played Atari today?

Dat moet haast de VK7201 zijn lijkt mijn:

http://worldoftanks.com/dcont/fb/image/vk7201.jpg

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
Maar ik vond de M3 lee nu ook niet zo slecht zoals iedereen beweert. Het is inderdaad verre van de beste T4 tank, en heeft een zeer aparte playstyle, maar ik vond het niet nodig om deze tank te skippen met free xp. Ik heb de Lee grind afgerond toen ik nog een echte noob was, maar heb toch een 57% WR, waarschijnlijk toen een van mijn best presterende tanks.
Ik vond de Lee ook wel geinig. Had er 66% WR op ofzo ;) Je moet de tank als TD spelen, niet als medium. De topgun van de Lee is heerlijk, zeker als je toptier bent. Een van de weinige T4 tanks die de Matilda vrij eenvoudig kan pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

User schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:49:
[...]
M3 Lee is met de huidige matchmaking op zich een best goeie tank.
M3 Lee in T6 game. Hello mister KV-1S, please don't kill me. :'(
Me Lee in T5 game. Hello mister KV-1, please don't kill me. :X

Nee, er is niks goed aan die tank. Meteen ook de eerste en tot dusver enige tank die ik gedeeltelijk heb geskipped met free XP. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Laatst online: 14-09 19:23
Als jij als tier 3 tank in een tier 5 battle terecht komt, betekent het ook dat de tegenpartij tier 3 tanks in hun team heeft. Daar moet je het dan vooral ook tegen opnemen. Als je met een M3 Lee richting KV-1(S) rijdt doe je iets verkeerd. De tank is vrij beperkt door het gebrek aan een turret en weinig armor, maar als je je spel er op aanpast valt er best mee te spelen.

Ik merk dat ik met tier 8 T32 of IS-3 regelmatig in tier 9-10 potten terecht kom, tsja dan verwacht ik ook niet dat ik het 1 op 1 ga winnen van E-100s of IS-7s. Ik probeer dan de tier 8 tanks van de tegenstander op te zoeken. En als ik de gelegenheid heb om een tier 10 tank van de zij- of achterkant te raken terwijl hij bezig gehouden wordt door de tier 10s van mijn team dan waag ik het er op. Ligt ook deels aan de map en je team of het lukt of niet.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Het is erg lang geleden dat ik die tank gespeeld heb, maar er is geen naar gevoel blijven hangen, dus ik zal 'm wel oke hebben gevonden. Misschien ben ik 'm wel vergeten omdat de M4 zo'n geweldig leuk tankje is om te spelen.

Misschien koop ik de M3 Lee wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promaxhunter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:19:
[...]

De WT Pz4 is echt een baas van een tank.
Duurde bij mij even voordat ik er goed mee kon spelen maar daarna... wat een baas
(3.1k avg dmg 1.1k avg exp)
En nee, ik speel niet met de 15cm. De upgraded 12.8 all the way _/-\o_

De gun-depression is, als je vooruit rijd alleen om te huilen.
Top gun is idd erg nice. Heb zelf erg moeten wennen aan de T9.
Geen idee wat mijn gemiddelden zijn. Gaat nu pas echt lekker. :)

Mn WN8 gaat omlaag...
Wat meer CW en ik rijd vaak in de bat. Spotten dus ipv dmg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
DanielWW2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:09:
[...]

Nee, er is niks goed aan die tank. Meteen ook de eerste en tot dusver enige tank die ik gedeeltelijk heb geskipped met free XP. :/
Dat jij er in faalt wil nog niet zeggen dat de tank faalt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:09:
[...]

En is dit probleem specifiek voor de M3 Lee, of hebben praktisch alle T4 tanks last van dit probleem?
Volgens deze redenatie zou je bijna alle T4 tanks skippen met free xp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:24:
[...]

En is dit probleem specifiek voor de M3 Lee, of hebben praktisch alle T4 tanks last van dit probleem?
Volgens deze redenatie zou je bijna alle T4 tanks skippen met free xp ;)
yup, alles skippen met free xp en pas bij T9 beginnen met spelen, want 1 tier hoger is nog wel te doen...
of je doet het goed en gaat echt pas spelen bij T10...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promaxhunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2024
skoozie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:35:
[...]

yup, alles skippen met free xp en pas bij T9 beginnen met spelen, want 1 tier hoger is nog wel te doen...
of je doet het goed en gaat echt pas spelen bij T10...
Volgens mij gebeurt dat regelmatig.. Al die idioten die in tier10's rijden.
Niks geen map-awareness, gefocust blijven op 1 tank terwijl ze geflanked worden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
Promaxhunter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:37:
[...]

Volgens mij gebeurt dat regelmatig.. Al die idioten die in tier10's rijden.
Niks geen map-awareness, gefocust blijven op 1 tank terwijl ze geflanked worden.. :/
Die kopen toch gewoon een Löwe of T34 waarvan je er ook genoeg ziet rijden?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Sinds ik met een T9 arty speel is mij dat ook opgevallen. Je vraagt je af hoe je met een T10 heavy een winrate van 43% kan halen. Zowieso met elke tank is dat een kunst, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rn
  • Laatst online: 17-05 19:58
Thierry88 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:42:
[...]

Die kopen toch gewoon een Löwe of T34 waarvan je er ook genoeg ziet rijden?
En gold schieten omdat ze anders nergens doorheen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
J0rn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:45:
[...]

En gold schieten omdat ze anders nergens doorheen komen :+
Ik werd gister nog in mijn Hellcat bekogeld met APCR rounds door Excelsiors en AT 7s. Die kennen het begrip "paper armor" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Thierry88 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Ik werd gister nog in mijn Hellcat bekogeld met APCR rounds door Excelsiors en AT 7s. Die kennen het begrip "paper armor" niet.
Die hebben waarschijnlijk gewoon 100% premium shells geladen. Hellcats en arties zijn een goede reden om altijd een paar HE shells bij je te hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

ThomasG schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:02:
[...]
Die hebben waarschijnlijk gewoon 100% premium shells geladen. Hellcats en arties zijn een goede reden om altijd een paar HE shells bij je te hebben. :+
de HE-llcat? toch bounce ik ook nog wel eens op die dingen...
maar ik heb nog geen enkele gold shell afgeschoten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

held-cat :)

leuke dingetjes als je in je kv2 zit :9

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)