[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste
Acties:
  • 97.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:09:
Hehe ok. Maar, dan stel ik het anders: Waarom zou je met inferieure ammo spelen als het niet hoeft? (want : ik speel voor max XP/victory ratio/plezier).
Nee, altijd superieure ammo schieten is in alle gevallen het beste, no arguments there. Wij verschillen alleen blijkbaar van mening wanneer het superieur is. Verder kan ik die redenatie natuurlijk ook doorzetten naar de gun keuze en zul je volgens diezelfde redenatie ook daar het beste alternatief moeten nemen
Dus ik stel het volgende :
Als je serieus bent met spelen dan is je eerste schot _altijd_ heat/premium. Pas bij het 2de schot beslis je of je de gelegenheid hebt om naar regulier over te schakelen (want : side armor, frontal weakspots, target is op iemand anders aan het schieten enz).
Ik begrijp best wat je zegt hoor maar ik zal een tegenvoorbeeld geven: Ik laad in mijn e-100 tegenwoordig standaard een AP shell als eerste. Vaak zul je namelijk als eerste een scout, medium (low armor) of bewegende doelen zien, allemaal situaties waarbij AP de superieure keuze is in de e-100 en heat zelfs vaak zal zorgen voor no damage pens (spaced armor / tracks) of misses (shell velocity). Iemand die 100% HEAT schiet in zijn e-100 denkt hier waarschijnlijk niet eens over na en zal misschien zelfs wel in de veronderstelling zijn de superieure ammo te gebruiken voor elk schot.

Mijn boodschap is dus vooral dat premium ammo vaak helemaal niet de beste keus is dat als je het mindless gebruikt 'want het is bestest' je de goldnoob bent die je wordt genoemt ;). T69 drivers die denken dat ze weinig AP pen hebben (heel gemiddeld voor tier 8 meds), high tier meds die inferieure heat schieten ipv apcr en goldspammers in de nieuwe duitse TD lijn zijn gewoon tanks waarin het gehalte van dit soort spelers erg hoog ligt en zijn nu eenmaal bekende voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Dat mag allemaal zo zijn (en betwist ik niet, bijv. evenmin als de T71 premium ammo die eigenlijk zinloos is), maar ik had het over een specifiek aantal tanks met specifieke guns vanaf m'n eerste post én de daaropvolgende post.

Premium ammo is dus soms een voordeel, soms niet. Premium ammo met de 150mm is écht een enorm verschil waarbij m'n damage output het dubbele is gemiddeld genomen. Als ik plezier (derpen) kan combineren met hoge winratio dan doe ik dat, dus vandaar m'n specifieke keuze!

Verder : Ik heb nooit last gehad van premium ammo wat tegen mij gebruikt wordt. Ik kan er om huilen of lachen, maar dacht nooit 'noob/lamer' oid (de standaard terminologie die tegen je gebruikt wordt ;).

[ Voor 17% gewijzigd door majic op 17-02-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Tuurlijk, dat is het hele punt. Ik heb hele clips leeggeschoten op tanks - frontal armor IS7, E75, maar ook IS3 turret op range bijv. De RHM 150mm is gewoon niet best met wat is het, 219mm pen geloof ik? Als iemand dat gaat zitten hull-anglen of hulldownen dan switch ik meteen, klapsa hop 700 damage.

Het lijkt me ook zo dom het niet te doen, waarom zo ik een kans op bounce van meer dan 50% accepteren als ik speel om te winnen ?
En dat is precies de reden waarom GOLD-ammo (ook al kan je het voor credits kopen) verbannen moet worden uit WoT. Het straft de goede spelers af, terwijl de minder goede spelers gewoon rond kunnen rijden en knallen. Erg jammer dat skill in die zin niet beloond wordt. Aimen voor weakspots, weten vanaf welke afstand je wel of niet door de tegenstanders' armor heen komt. Je goed positioneren zodat de tegenstander de minste kans heeft om de tank te penetreren. Allemaal (bijna) verwaarloosbaar als iedereen met GOLD-ammo schiet. :| Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Van mij mag al die gold/premium ammo rechtstreeks de prullenbak ik en uit de game worden gehaald. Waarom? Omdat het skill gewoon weghaalt uit de game.
- Oh, hij angled --> load the gold
- Oh, ik kom ervoor terecht en niet in de flank --> load the gold
- Ik moet snipen met een gun die daar niet voor gemaakt is --> Load the gold
- Ik moet nadenken waar ik schieten --> load the skill gold

Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook gold shells gebruik, maar dat is puur omdat het er is en er een grote kans is dat mijn tegenstander dat ook zal doen. Halen ze alle gold shells eruit dan zal ik het compleet niet missen. En zo vaak schiet ik de gold shells ook niet.

Wat voor een nut heeft het kunnen gebruiken van je armor en tank kennis nog als elke klootviool gold gaat spammen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
SOEFuture schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:35:
Het straft de goede spelers af, terwijl de minder goede spelers gewoon rond kunnen rijden en knallen.
Ook een misvatting in mijn ogen: voor een goede speler is het gewoon een extra tool en maakt hem bijv. een stuk gevaarlijker als bottom tier of met een stock gun. De slechte, autoaimende gold spammers gaan nog steeds hun gold shells bouncen, trades verliezen en verkeerde beslissingen nemen.
Het voordeel dat premium ammo geeft zal veel beter 'uitgebuit' worden door een goede speler dan een slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
wontcachme schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:37:
Van mij mag al die gold/premium ammo rechtstreeks de prullenbak ik en uit de game worden gehaald. Waarom? Omdat het skill gewoon weghaalt uit de game.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook gold shells gebruik, maar dat is puur omdat het er is en er een grote kans is dat mijn tegenstander dat ook zal doen. Halen ze alle gold shells eruit dan zal ik het compleet niet missen. En zo vaak schiet ik de gold shells ook niet.

Wat voor een nut heeft het kunnen gebruiken van je armor en tank kennis nog als elke klootviool gold gaat spammen?
+1

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

djengizz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:40:
[...]

Ook een misvatting in mijn ogen: voor een goede speler is het gewoon een extra tool en maakt hem bijv. een stuk gevaarlijker als bottom tier of met een stock gun. De slechte, autoaimende gold spammers gaan nog steeds hun gold shells bouncen, trades verliezen en verkeerde beslissingen nemen.
Het voordeel dat premium ammo geeft zal veel beter 'uitgebuit' worden door een goede speler dan een slechte.
Ze zullen misschien nog steeds verliezen, maar jij komt er wel met een stuk minder health uit omdat de kans veeel groter is dat hij gaat pennen. Ja, ze zullen misschien nog wat gold shells bouncen, maar ook veel meer kans dat er gaan pennen.

En ze zullen misschien de trade verliezen, maar waar jij, als hij ap schiet, met misschien full health weer door kan, zal je nu bv 50% verloren hebben en kan je minder klappen gaan vangen/risico's nemen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Kijk, maar nu komen we in een interessante discussie.

Van mij hoeven gold shells ook niet, maar ze zijn er wél. Dus waarom zou ik ze niet gebruiken en mijzelf een handicap geven?

Het vreemde is dat iets wat voor iedereen beschikbaar is als 'oneerlijk' wordt ervaren, terwijl mods (die slechts door een select elitegezelschapje worden gebruikt in de praktijk) die een enorm groot voordeel in-battle kunnen geven niet dezelfde negatieve reputatie genieten.

Ik vind dat vanuit puur objectief/onderzoekend oogpunt uitermate merkwaardig en interessant. Ik heb zelf kort mods gebruikt, maar voelde me er niet prettig bij. Weten waar je tegenstander laatst gezien is bijv. is een enorm voordeel wat óf in het spel behoort te zitten, of niet mogelijk moet zijn. Zo zijn er wel meer mods die toegestaan zijn maar je een wezenlijk voordeel geven tov mensen die ze niet hebben. Dit wordt uiteraard altijd weggewuift als onzin door de mod-users, maar je ziet pas echt goed hoe bepalend ze zijn als er weer een nieuwe patch uit komt : De eerste dagen merk je dat mensen toch meer aan het prutsen zijn dan normaal. Ik ben gewend om te onthouden waar ik die tank op de map zag, maar een mod user is dat absoluut niet, als concreet voorbeeld.

Als premium rounds er niet zijn speel ik met net zoveel plezier reguliere ammo (zoals ik jarenlang gedaan heb, en m'n winratios waren niet slechter dan nu hoor :D). Premium ammo unlocked voor mij een spelmogelijkheid die ik eerst niet had (derpen), verder niet zoveel.

Toch zie ik ook wel de nadelen van téveel premium rounds in : De armor/dpm/snelheid balans is dan redelijk zoek. Sommige tanks moeten het van hun armor hebben om hun traagheid te compenseren.

Aangezien ik zelf realisme als het #1 doel zie in een tank sim (jaja..call me naive/ouderwets) zou ik voorstander zijn van een beperkt maximum aan premium shells per tank (bijv. 5). Dat zou een hoop oplossen : spaarzaam en nuttig gebruiken kan, maar je voorkomt noob-spammers.

[ Voor 9% gewijzigd door majic op 17-02-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
djengizz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:40:
[...]

Juist, dat is de terminologie waar ik naar zocht : een tool.
Ik speel al jaren multiplayer spellen en gebruik gewoon de beschikbare opties zo efficient mogelijk. Soms wil ik lekker chillen en dan schiet ik wat meer APCR dan nodig is, maar over het algemeen (afgezien van derp guns) zal t' toch gewoon 80% AP zijn wat ik verschiet. Denk ook dat een 80/20 ratio redelijk gezond is, sommige specifieke tanks daargelaten die eigenlijk niet zonder premrounds kunnen of juist er nooit aan moeten beginnen (T69/T71 maar ook SU-100Y bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:47:
Ze zullen misschien nog steeds verliezen, maar jij komt er wel met een stuk minder health uit omdat de kans veeel groter is dat hij gaat pennen. Ja, ze zullen misschien nog wat gold shells bouncen, maar ook veel meer kans dat er gaan pennen.
Ja, klopt maar dat is vooral een probleem van (klassieke) heavies die het van hun health pool / armor moeten hebben. Dit soort tanks zijn nu eenmaal indirect generfed door intro van gold ammo voor credits. Mijn oplossing als dit je zou frustreren: speel tanks die niet afhankelijk zijn van armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ken het. Het is altijd zo leuk als je beschoten word met goldshells in een T8 game met een T6 tank of als je bijvoorbeeld in je Lowe rijd. Voornamelijk T8 premiums maken er zich nog wel eens schuldig aan omdat je het zo kan betalen. :')

Het principe van "gold" shells was eigenlijk om meer vuurkracht uit een kanon te halen. Dit zodat een oudere, meestal medium tank kon blijven presteren tegen modernere tanks. Voorbeelden zijn de Pak 36 die tanks zoals de M4 Sherman of T-34 nog kon penetreren met PzGr 40 op korte afstand en de Pz IV die met PzGr 40 een IS-2 aankon. Ingame is het alleen een dieptreurige I win button. :/
Ja ik heb het ook bij me op de meeste tanks. Ik gebruik het eigenlijk alleen tegen tanks die het echt nodig hebben zoals de ST-1 omdat je daar frontaal gewoon niet doorheen komt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
DanielWW2 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:52:
[...]

Ik ken het. Het is altijd zo leuk als je beschoten word met goldshells in een T8 game met een T6 tank of als je bijvoorbeeld in je Lowe rijd. Voornamelijk T8 premiums maken er zich nog wel eens schuldig aan omdat je het zo kan betalen. :')

Het principe van "gold" shells was eigenlijk om meer vuurkracht uit een kanon te halen. Dit zodat een oudere, meestal medium tank kon blijven presteren tegen modernere tanks. Voorbeelden zijn de Pak 36 die tanks zoals de M4 Sherman of T-34 nog kon penetreren met PzGr 40 op korte afstand en de Pz IV die met PzGr 40 een IS-2 aankon. Ingame is het alleen een dieptreurige I win button. :/
Ja ik heb het ook bij me op de meeste tanks. Ik gebruik het eigenlijk alleen tegen tanks die het echt nodig hebben zoals de ST-1 omdat je daar frontaal gewoon niet doorheen komt.
Dat is toch deels een misconceptie : APCR (tungsten) was zeldzaam bij de duitsers ivm tekort aan tungsten (en lastig te produceren). Als het er was geweest dan had elke tank het 100% van de tijd gebruikt.

Bij de amerikanen was het deels een productieprobleem (afgezien dat enorme hoeveelheden troepen nog normale ammo hadden). Echter ook beleid : Er werd van hogerhand beslist dat het niet nodig was, dús waren de hvap shells dun gezaaid (want : ze hadden grotendeels te maken hadden met stugs, pz III's en IV's die redelijk te penetreren waren met reguliere ammo, niet veel anders dan in-game)

Overigens, en dat is zeer interessant voor deze discussie : De Easy 8's in de koreaanse oorlog konden alleen op gelijke voet staan met de T34-85's door HVAP te gebruiken (En dat deden ze dan dus ook)

HVAP en HEAT zijn na ww2 veel populairder geworden. Legers gebruikten ze wanneer mogelijk, dus ik zie niet in waarom dat in het spelletje anders hoeft te zijn. Uiteindelijk ben ik voorstander om shells duurder te maken of het maximum aantal te limiteren bijv. Mij zal het niet tegenhouden ze te gebruiken, iig - speel voor de lol.

edit : Dat is uiteindelijk ook het probleem met WOT. Het is deels gebaseerd op ww2-achtige manier van tanken, namelijk armor vs penetratie van AP ammo, bouncen, snelheid enz.

Later (en laten we toegeven, 50% van de tanks in het spelletje zijn 'later') na 45' werden tanks, wapens, ammo e.d. heel anders gebruikt. HEAT/APCR zijn dus eigenlijk redelijk 'normaal' bij hogere tiers. We zijn alleen gewend dat dat niet zo is, waarbij met name mensen met grote dikke ge-armorde beesten zich ongelukkig voelen.

[ Voor 10% gewijzigd door majic op 17-02-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05

Volgens mij komt deze discussie steeds terug, maar ik ben het helemaal met je eens. Echter bij WG hebben ze een hele goede reden natuurlijk €€€€€.

Als je kunt mikken hoef je geen gold te gebruiken. Ik heb meestal 5 gold shells mee, maar ik gebruik ze bijna nooit. Eigenlijk alleen aan het einde van de game als het een close call gaat worden..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Need de IS gekocht, had nog wat free xp dus meteen betere koepel en de gun van de kv-1s erop.
Is het aanschaffen van de motor upgrade het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het heeft even geduurd (925 battles om precies te zijn) maar ik heb eindelijk een 4 skill crew ! Mijn fijne scout club voor in de Type 64 en Type 62 8) Alles is ingesteld op passief scouten.

Afbeeldingslocatie: http://acxeller.home.xs4all.nl/files/type64_crew.jpg

Met BIA kan ik de viewrange nog iets opkrikken maar dat kost me te veel op andere punten.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na een weekend in T8 doorgebracht te hebben met mijn T6 tankjes dacht ik, laat ik het vandaag nog eens proberen....Krijg je dit soort teammates :') oh en nog steeds T8 games lol
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ImwczWHvGo8&feature=youtu.be]

[ Voor 5% gewijzigd door Odessa op 17-02-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42
(jarig!)
Schijnbaar klopt er bij mijn spel iets niet. Zelfs als ik gold laad bounce ik op veel tanks nog steeds als ik niet goed mik. Terwijl als ik hier lees ik alles zonder problemen zou moeten kunnen damagen zodra ik gold ammo laad. Welke file moet ik aanpassen zodat gold wel doet wat het moet doen ? :+

Oftewel, ja gold is leuk en haalt wat skill weg alleen de echte noobs zullen er geen potjes mee winnen en de echt goede spelers zullen er geen potjes door verliezen. Gold ammo is voor WG gewoon geld in het laatje (zelfs sinds het voor credits te koop is) en zal dan ook niet snel verdwijnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
redwing schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:10:

Schijnbaar klopt er bij mijn spel iets niet. Zelfs als ik gold laad bounce ik op veel tanks nog steeds als ik niet goed mik. Terwijl als ik hier lees ik alles zonder problemen zou moeten kunnen damagen zodra ik gold ammo laad. Welke file moet ik aanpassen zodat gold wel doet wat het moet doen ? :+

Oftewel, ja gold is leuk en haalt wat skill weg alleen de echte noobs zullen er geen potjes mee winnen en de echt goede spelers zullen er geen potjes door verliezen. Gold ammo is voor WG gewoon geld in het laatje (zelfs sinds het voor credits te koop is) en zal dan ook niet snel verdwijnen.
Ligt eraan welke prammo je laadt, APCR is echt lekker om overal doorheen te komen maar HEAT is vaak een slechte tradeoff omdat je daarmee slecht door spaced armor komt.
Rijdt met mijn Bat in CW ook gewoon met APCR omdat je veel IS-7 andere spaced armor tanks tegenkomt...ja zelfs bounces op Batchats met HEAT..

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:09:
[...]

Dat is toch deels een misconceptie : APCR (tungsten) was zeldzaam bij de duitsers ivm tekort aan tungsten (en lastig te produceren). Als het er was geweest dan had elke tank het 100% van de tijd gebruikt.

Bij de amerikanen was het deels een productieprobleem (afgezien dat enorme hoeveelheden troepen nog normale ammo hadden). Echter ook beleid : Er werd van hogerhand beslist dat het niet nodig was, dús waren de hvap shells dun gezaaid (want : ze hadden grotendeels te maken hadden met stugs, pz III's en IV's die redelijk te penetreren waren met reguliere ammo, niet veel anders dan in-game)

Overigens, en dat is zeer interessant voor deze discussie : De Easy 8's in de koreaanse oorlog konden alleen op gelijke voet staan met de T34-85's door HVAP te gebruiken (En dat deden ze dan dus ook)

HVAP en HEAT zijn na ww2 veel populairder geworden. Legers gebruikten ze wanneer mogelijk, dus ik zie niet in waarom dat in het spelletje anders hoeft te zijn. Uiteindelijk ben ik voorstander om shells duurder te maken of het maximum aantal te limiteren bijv. Mij zal het niet tegenhouden ze te gebruiken, iig - speel voor de lol.

edit : Dat is uiteindelijk ook het probleem met WOT. Het is deels gebaseerd op ww2-achtige manier van tanken, namelijk armor vs penetratie van AP ammo, bouncen, snelheid enz.

Later (en laten we toegeven, 50% van de tanks in het spelletje zijn 'later') na 45' werden tanks, wapens, ammo e.d. heel anders gebruikt. HEAT/APCR zijn dus eigenlijk redelijk 'normaal' bij hogere tiers. We zijn alleen gewend dat dat niet zo is, waarbij met name mensen met grote dikke ge-armorde beesten zich ongelukkig voelen.
Het is iets subtieler. ;)
De grootste producent van Wolfraam in deze tijd in Europa was Portugal. Wat er gebeurde is het volgende. In 1943 hebben de Britten de gehele productiecapaciteit van wolfraam uit Portugal opgekocht en dit gold voor de rest van de oorlog. Duitsland verloor hierdoor zijn toegang tot de grootste producent maar niet alle toegang tot het metaal. Het werd namelijk ook gewonnen in toenmalig Tsjecho-Slowakije en Spanje binnen Europa. Hoe het precies met Spanje zit weet ik niet maar het zou mij niks verbazen als de Britten ook hun gehele productie hebben gekocht. Dit heeft te maken met de economische situatie in Nazi-Duitsland. Door de enorme uitbreiding van de Duitse economie in de jaren 1930 onder Hitler had Duitsland een gigantisch buitenlandse valutagebrek. Verder werd door het economische beleid van Duitsland de RM niet gezien als een stabiele en betrouwbare munt waardoor deze niet werd geaccepteerd in het buitenland. Hierdoor gingen betalingen in Ponden, Franse Franken en zelfs Guldens.
Ja de ironie is dat Duitsland zijn munt tijdens de laatste zeer grote economische crisis niks voorstelde. Dat verklaard ook meteen een hele hoop over de EU nu. ;)

Wat er vervolgens gebeurde was dat elk beetje wolfraam dat er nog was in machines is gestoken, om precies te zijn snijkoppen voor machines. Staal en dan met name het speciale Facehard staal dat de Duitsers gebruikten voor superieure bescherming tegen Sovjet tankgranaten kan je niet goed scheiden met stalen snijkoppen. Hier heb je een uitvinding van een zeker bedrijfje dat nogal wat staal maakte voor nodig. Dit bedrijfje heet Krupp en had een beetje onderzoek gedaan naar hoe je uitzonderlijke staalcomposities snel en efficiënt kan maken zonder dat je veel verschillende metalen nodig had voor legeringen. Ze waren er vrij goed in zolang als de metalen die voor de legering nodig waren beschikbaar bleven. Daarna ging het aardig mis maar dit was onvermijdelijk.

Dan voor de granaten. De Duitsers hebben maarliefst VIER soorten PzGr 40 gemaakt. Wolfraam, hard staal, zacht staal en er is ook een serie gemaakt met uranium wat ze van de Belgen hadden gepikt. ;)
Pz Gr 40 bleef tot aan het einde van de oorlog beschikbaar in enige getallen. Alleen waren de meeste van een zeer harde staalcompositie die grotendeels het probleem van wolfraam tekorten oploste.

Dan als laatste PzGr 39 vs Pz Gr 40. Dit is pure doctrine welke beter is. Er waren twee lijnen binnen antitank granaat ontwerp namelijk de explosieve en de solid shot. Explosieve granaten hadden een kleine lading explosief die de granaat liet ontploffen binnen de tank. Zowel de Amerikanen als de Duitsers gebruikte deze en beiden gebruikten het vrij sterke RDX als explosief. Voor die tijd een zeer krachtig explosief. Uiteindelijk gingen de Amerikanen steeds meer over op solid shot wat de Britten prefereerde als goedkoper en simpeler. Het werkte dus waarom niet? Dan zijn er nog de Sovjets. De Sovjets gebruikte ook explosieve ladingen maar van mindere dan de Duitsers of Amerikanen voor hun tankgranaten. De Sovjets wouden TNT gebruiken voor zo ongeveer alles maar aangezien ze dit simpelweg niet konden produceren in afdoende getallen gebruikten ze vaak een combinatie van 50% TNT en 50% Picric acid of zelfs 100% Picric acid voor hun granaten. Hoewel Picric acid sterker is dan TNT is het ook veel instabieler en gevaarlijker. Zeker als je het voor lange tijd opslaat. :/

Dan de Britten en Amerikanen. De Britten zoals eerder gezegd gebruikten solide granaten en sloegen APCR snel over en gingen APDS gebruiken. Deze werkte voor de 6 pounder/57mm maar voor de 17 pounder waren ze totale bagger. Voor de 77mm weet ik het eigenlijk niet...
De Amerikanen zijn een heel eigen verhaal. De Amerikanen waren officieel, totaal, volledig niet in staat fatsoenlijke munitie te produceren. Gewoon nee. :P
Eerst had je de bagger die ze torpedo's noemde die ook maar niet werden gefixt tot diep in de oorlog omdat ze binnen de VS te druk bezig waren met wijzen naar de ander en hun eigen straatje schoonvegen. Dat de ontwerper van de torpedo nu hoofd van de munitie-inspectie was hielp ook niet mee. :Y)
Dan waren er hun granaten die ook de nodige problemen hadden. Verhalen zoals dat 80% van de 75mm munitie voor de 75mm Pack howitzer M1 die de mariniers op Guadacanal in de zee gegooid kon worden omdat de granaten niet werkte tot het falen een fatsoenlijke granaat te maken voor de 76mm anti tankkanonnen. Deze hadden beter moeten presteren dan de Duitse Kwk 40 maar deden het niet...
Dan ook nog de iconische MKII granaat die niet juist fragmenteerde maar vaak in twee of drie stukken uiteen barstte met als effect dat de stukken wel heel ver konden komen. Verder dan jij een granaat kan gooien...
Binnen de radius alles doden deden deze vaak ook niet omdat er maar twee of drie stukken waren...
Hopeloze vertoning was het eigenlijk. :/

Dan na de tweede wereldoorlog en Korea. Ik weet eigenlijk helemaal niet van heel HVAP gebruik bij de M4A3E8. Ik weet in ieder geval wel dat het excessief was omdat zelfs Amerikaanse standaardgranaten uit de tweede wereldoorlog voldoende waren om een T34-85 te penetreren en te veranderen in een vuurbal...
Dan is als laatste ACPR snel uit de mode geraakt met ADFSDS die in tegenstelling tot APDS wel werkte. HEAT werd pas echt goed na 1948 toen deze met radiografische afstandsmeters uitgerust konden worden. HEAT werk beter als de granaat word afgestoken vlak voor inslag. Dat was echte en doorslag waardoor deze granaten ook voor tanks bruikbaar werden. Zonder deze doorslag heb je een veel te grote diameter nodig voor effectiviteit. ;)
Uiteindelijk heeft APFSDS gewonnen omdat dit ook immuun is voor reactief pantser en beter werkt tegen composiet pantser. Dat HEAT eigenlijk beter is tegen tanks omdat het een veel grotere kans heeft om binnen de tank munitie af te steken is een detail dat tegenwoordig niet zo belangrijk meer is. Kom tegenwoordig eerst maar eens door een moderne tank zijn voorkant. Wens je veel succes met de schattingen die worden gemaakt voor tanks zoals de Leopard 2A6.

Ja moet weer even losgaan. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17

Idd het is gewoon pay to win :'( . Maar WG gaat nooit hun cashkoe slachten. Vandaag en gisteren redelijk vrijwel constant tegen een paars/donkerblauw enemy platoon gestaan en je weet gewoon dat ze met gold ammo schieten en je ziet al na 2 min dat je 9 tanks kwijt bent keer op keer.

Hebben die mannen dat echt nodig? Wrs wel omdat ze een kleine.... hebben of omdat ze anders hun stats niet meer kunnen boosten? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Zo... eindelijk de 60,50% overall winratio aangetikt :)

Vandaag flink wat gespeeld met de Sturer Emil, die grind is nu bijna afgerond, nog maar iets van 18k XP ofzo.

Win / Drw / Btl: 19 / 0 / 22 ( 86.4% )
Van de laatste 4 battles er 3 verloren, waarvan 1 CW battle.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Astratuner schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Idd het is gewoon pay to win :'( . Maar WG gaat nooit hun cashkoe slachten. Vandaag en gisteren redelijk vrijwel constant tegen een paars/donkerblauw enemy platoon gestaan en je weet gewoon dat ze met gold ammo schieten en je ziet al na 2 min dat je 9 tanks kwijt bent keer op keer.
Ik ben ook paars (en de spelers waar ik vaak mee speel ook), maar wij gebruiken amper gold shells. Helemaal niet nodig voor ons :P. Mijn ervaring is dat juist tomaten, bananen en lage appels voornamelijk gold knallen.

En je weet dat alle? tier X mediums standaard apcr schieten? Dus niet dat iedereen gold spammed, maar dat is gewoon de "ap" ammo en Heat is de goldammo daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Astratuner schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Hebben die mannen dat echt nodig? Wrs wel omdat ze een kleine.... hebben of omdat ze anders hun stats niet meer kunnen boosten? |:(
De vraag is : Waarom maak je je er druk om? Het is een onderdeel van het spel, gewoon een factor om rekening mee te houden. Doe ik ook (tenzij ik in m'n papieren tanks speel, daar gaat alles toch dwars doorheen :( ). Dus als ik gepenned wordt door een shell, dan laat ik het wel uit m'n hoofd t' nog een 2de keer op dezelfde manier te proberen, meestal.

Ik snap ook niet goed wat WG er rijker van wordt want ik zal geen euro uitgeven aan premium shells. Als je het zo wil bekijken dan zijn eigenlijk premium gebruikers en mensen met premium tanks de échte schuldigen van het overmatig (als dat zo is) apcr/heat gebruik. Die hebben tenslotte altijd credits teveel en voor hen zijn die paar k' aan shells per match peanuts.

Verder, zoals hier al terecht wordt aangestipt : HEAT heeft zo z'n eigen problemen. Je kan het niet 'zomaar' inzetten tegen alle targets. APCR is ook op lange afstand lang niet zo nuttig als dat het dichtbij is, ervaar ik. Bounces gebeuren met APCR op dingen waar reguliere ammo doorheen gaat door de rare RNG. Het is allemaal niet zo hap-slik-klare koek als dat het nu door sommigen gebracht wordt. Zeker niet met HEAT die geen enkele vorm van sloped-armor-compensatie heeft (reguliere ammo wel, en APCR heeft dat 50% van reguliere ammo). Dit was iig zo in oudere versies van WOT.

Enfin, dan zijn er dus nog tanks die gewoon écht HEAT nodig hebben om een beetje competetief te zijn. Tanks die je aan het grinden bent (bijv: De KV1-s met de korte 122 met heat is een geduchte tegenstander, terwijl zonder heat je gehakt maakt van het ding..tot ie de lange 122 krijgt). KV-2 is er nog zo één. 110 pen is echt heel magertjes op de reguliere AP ammo. Tuurlijk kan je de 107 er op zetten, maar dan leg je het weer vaak af in peekaboo tegen andere heavies zoals de 1s. Buiten dat is de accuracy van de 107 slechter dan de derp..wat natuurlijk suf is, maar wel een feit.

Kortom, niet alle heat/apcr over één kam scheren. Dat gaat gewoon niet. Vandaag zag ik een KV1 en die schiet (als top tank!) met gold ammo op shermans en stugs...ja, da's een beetje dom. En zinloos ^^

Enfin, klagen dat mensen naar premium ammo overschakelen en daardoor opeens wél je armor penetreren is natuurlijk absolute waanzin. Alsof men dan maar express naar een inferieure ammo moet overschakelen zodat iemand met goede armor lekker hoge XP en winst kan behalen... :/

Verder een misconceptie misschien : regelmatig gold gebruiken wil niet zeggen dat je pro-premium ammo bent. Mag van mij ook afgeschaft worden, of beter nog, sterk aan banden gelegd (meer credits kosten, of maximum van 5 stuks oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:48:
[...]

Kortom, niet alle heat/apcr over één kam scheren. Dat gaat gewoon niet. Vandaag zag ik een KV1 en die schiet (als top tank!) met gold ammo op shermans en stugs...ja, da's een beetje dom. En zinloos ^^
Dit is het vooral. Top tier met een sterke tank en nog een goede speler erachter en dan nog gold spammen zitten bottom tiers met papier armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:47:
Ik vind dat vanuit puur objectief/onderzoekend oogpunt uitermate merkwaardig en interessant. Ik heb zelf kort mods gebruikt, maar voelde me er niet prettig bij. Weten waar je tegenstander laatst gezien is bijv. is een enorm voordeel wat óf in het spel behoort te zitten, of niet mogelijk moet zijn. Zo zijn er wel meer mods die toegestaan zijn maar je een wezenlijk voordeel geven tov mensen die ze niet hebben. Dit wordt uiteraard altijd weggewuift als onzin door de mod-users, maar je ziet pas echt goed hoe bepalend ze zijn als er weer een nieuwe patch uit komt : De eerste dagen merk je dat mensen toch meer aan het prutsen zijn dan normaal. Ik ben gewend om te onthouden waar ik die tank op de map zag, maar een mod user is dat absoluut niet, als concreet voorbeeld.
Om even in dat voorbeeld in te haken. Vroegah voordat die mod er was/veel minder gebruikt werd, begonnen spelers deze positie's te onthouden. Oftewel ze ontwikkelde een skill. Door die mod word eigenlijk die skill overbodig. Het is dus eigenlijk gewoon een luxe net zoals vele mods.

Tevens om ook in te haken in de 'gold' discussie. Zo mogen inderdaad een max opstellen voor het aantal premium ammo, bijv. een percentage van de ammo capaciteit.
In sommige situaties heb je gewoon premium ammo nodig bijv, random tier 8 tegen random tier 10. Jij gaat dat echt niet zo makkelijk winnen of gewoon helemaal niet.

Trouwens alle stats op feldzug.net zijn gereset omdat ze een nieuwe 'progress feature' hebben.
Dus je moet weer opnieuw je opzoeken zodat jouw stats weer worden bijgehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door thijsco19 op 17-02-2014 22:10 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Heb een tooltje gevonden om je scores per tank te bekijken. Leuk om de Wn7 en Wn8 van je tanks te vergelijken :)

http://wot-dossier.appspot.com/

Bij mij staat de SU-152 bovenaan. Begrijpelijk want heb die tank met goldderp gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Top Gun, Tank Sniper en High Caliber op m'n Waffenträger auf Pz. IV, was echt een spannend potje, waarbij we van een grote achterstand terug kwamen, 6K damage kunnen doen :)

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36
thijsco19 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:04:
[...]

Om even in dat voorbeeld in te haken. Vroegah voordat die mod er was/veel minder gebruikt werd, begonnen spelers deze positie's te onthouden. Oftewel ze ontwikkelde een skill. Door die mod word eigenlijk die skill overbodig. Het is dus eigenlijk gewoon een luxe net zoals vele mods.
Grappige is inderdaad dat die mod exact dezelfde data gebruikt die je zelf ook tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 14:39
Wat een ongelovelijke sjonnies werken daar toch als admins bij ESL.

Afgelopen dinsdag hadden we de 2e poging for the monthly finals van de Benelux cup (1e poging was geen admin aanwezig om de boel aan te sturen). Omdat het toen patch day was en de servers laggy waren hebben 2 van de 8 teams op eigen houtje besloten om niet te spelen. De 6 overige teams speelden wel totdat de rankings vast liepen omdat die andere 2 teams nog niet gespeeld hadden.
Aangezien de admin hem al weer gepeerd was kon er ook geen officieel besluit over komen.

Vervolgens hebben die 2 teams iets van 3 dagen later gewoon hun battle gespeeld, zonder de lags dus die de rest had, en zijn doorgeschoven naar de volgende ronde. Nu hadden wij protest aangetekend omdat wij het niet eerlijk vonden dat zij hun eigen speeltijd mochten kiezen en dat zij bovendien het hele tournooi verkloot hadden.

Wat zegt de admin: jullie spelen gewoon. Geen reden waarom hun match goedgekeurd is, helemaal niets. Vervolgens komt er in die ticket een discussie tussen ons en het winnende team van de 2 wanneer een paar dagen later een andere admin reageerd met: jullie spelen gewoon want de cup was vertraagd door onvoorziene omstandigheden (welke? 6 van de 8 teams hebben gewoon gespeeld) en er was conflict met een andere cup (ook niet het geval). Onze discussie was totaal geen antwoord op gekomen.

Dus ik vraag aan die admin waarom de match van die 2 teams goedgekeurd is aangezien ze in elke andere competitie een diskwalificatie vanwege no-show hadden gekregen (nog niet te spreken over zelf het bepalen van speeltijden). Reageerd ie even later: geen antwoord op mijn vraag. Wel heeft hij een nieuw tijdsmoment voor de match bepaald adhv een éénzijdig voorstel vanuit het andere team (achter de schermen was hier wel over gediscusseerd, maar dat wist hij niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
User schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:39:
[...]
Grappige is inderdaad dat die mod exact dezelfde data gebruikt die je zelf ook tot je beschikking hebt.
En hier gaan we weer. Users die mod-gebruik proberen goed te praten als 'is echt geen voordeel' :>

Het is erg lastig en vereist vaardigheid/aandacht om dat uit je hoofd bij te houden. Zeker de accuratesse van de mod haalt natuurlijk niemand. Verder zijn er zat mensen die het gewoon uberhaupt niet goed kunnen.

Een goede vriend (en ervaren WOT speler) van me die registreert die hele minimap nouwelijks, en wordt dan dus ook hopeloos vaak verrast op onaangename wijze door een sneakende tegenstander.

Verder heb ik al diverse keren meegemaakt dat iemand tot de PIXEL wist waar ik stond en z'n gun stond al ingetrained op mijn plek....sorry, ik heb een extreem goed visueel geheugen maar dat red ik zelfs niet. T' is gewoon 100% een unfair advantage, klaar. En ook nog eens een maar beschikbaar voor een select gezelschap, de meeste mensen hebben er geen weet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
User schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:39:
[...]
Grappige is inderdaad dat die noobs exact dezelfde premium shells gebruiken die je zelf ook tot je beschikking hebt 8)7

En nee, die data is dus niet gelijk. De data is véél completer (tank type én extreem hoge nouwkeurigheid, zeker ism de grote minimaps). Gewoon onvergelijkbaar qua spelvoordeel. Ik heb een ziek visueel geheugen, maar kan echt niet tippen aan een noob met die mod qua precisie en betrouwbaarheid. Nog niet eens 50%.

[ Voor 15% gewijzigd door majic op 17-02-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:13:
Heb een tooltje gevonden om je scores per tank te bekijken. Leuk om de Wn7 en Wn8 van je tanks te vergelijken :)

http://wot-dossier.appspot.com/

Bij mij staat de SU-152 bovenaan. Begrijpelijk want heb die tank met goldderp gespeeld :P
6245 WN8 met de amazing Renault Otsu >:)

Met de SU-152 heb ik 3800 WN8, maar de ISU ligt mij persoonlijk toch een pak beter, ook al is dit niet zo duidelijk te merken qua WN8 (3904) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:09:
[...]

En hier gaan we weer. Users die mod-gebruik proberen goed te praten als 'is echt geen voordeel' :>

Het is erg lastig en vereist vaardigheid/aandacht om dat uit je hoofd bij te houden. Zeker de accuratesse van de mod haalt natuurlijk niemand. Verder zijn er zat mensen die het gewoon uberhaupt niet goed kunnen.

Een goede vriend (en ervaren WOT speler) van me die registreert die hele minimap nouwelijks, en wordt dan dus ook hopeloos vaak verrast op onaangename wijze door een sneakende tegenstander.

Verder heb ik al diverse keren meegemaakt dat iemand tot de PIXEL wist waar ik stond en z'n gun stond al ingetrained op mijn plek....sorry, ik heb een extreem goed visueel geheugen maar dat red ik zelfs niet. T' is gewoon 100% een unfair advantage, klaar. En ook nog eens een maar beschikbaar voor een select gezelschap, de meeste mensen hebben er geen weet van.
De mod die onthoud waar je voor het laatst bent gezien kan je ook tegen ze gebruiken. omdat ze een visueel punt hebben waar jij bent gezien, kan je ergens anders heenrijden om ze te verrassen ;)

Daarnaast, als jij 2x op dezelfde plek tevoorschijn komt hoeven ze niet een mod te hebben om te herinneren waar jij gespot werd.

Ik heb de mod zelf ook en deze kan ook misleidend zijn omdat de laatste spot minuten geleden kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door patrickos85 op 18-02-2014 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:03

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren een beetje met de duitse lijn lopen spelen om uiteindelijk bij de E75 te komen. Ben tot de 2e tank gekomen haha. De eerste tank (leichtraktor) was niets mis mee. Mijn eerste potje meteen 3 kills (als noob). En kon dus meteen upgraden naar tank nummero 2 (PZII) Maar wat een ongelofelijke shit tank is dat om mee te spelen. De tank schiet 2 rounds per keer. Op lange afstanden raak je geen flikker.

Hoop dus vandaag mijn nieuwe tank (PZIIIA) te unlocken. Als ik goed gelezen heb schiet die maar 1 ammo per keer af. En hopelijk ben ik daarmee op de verre afstand ook weer iets beter.

Speel ondertussen wel iets liever met de duitse lijn dan met mijn amerikaanse lijn waarmee ik bij de M2 Medium ben. Maar moet wel zeggen dat die tank lekker schiet. Doe deze lijnen ondertussen wat combineren. Word ik in de duitse afgeschoten pak ik de M2 en andersom. Weet alleen niet of ik wat geld moet sparen of dat ik gewoon de tank die na de M2 komt M3 Lee moet kopen. Denk maar het laatste

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:25:
Gisteren een beetje met de duitse lijn lopen spelen om uiteindelijk bij de E75 te komen. Ben tot de 2e tank gekomen haha. De eerste tank (leichtraktor) was niets mis mee. Mijn eerste potje meteen 3 kills (als noob). En kon dus meteen upgraden naar tank nummero 2 (PZII) Maar wat een ongelofelijke shit tank is dat om mee te spelen. De tank schiet 2 rounds per keer. Op lange afstanden raak je geen flikker.

Hoop dus vandaag mijn nieuwe tank (PZIIIA) te unlocken. Als ik goed gelezen heb schiet die maar 1 ammo per keer af. En hopelijk ben ik daarmee op de verre afstand ook weer iets beter.

Speel ondertussen wel iets liever met de duitse lijn dan met mijn amerikaanse lijn waarmee ik bij de M2 Medium ben. Maar moet wel zeggen dat die tank lekker schiet. Doe deze lijnen ondertussen wat combineren. Word ik in de duitse afgeschoten pak ik de M2 en andersom. Weet alleen niet of ik wat geld moet sparen of dat ik gewoon de tank die na de M2 komt M3 Lee moet kopen. Denk maar het laatste
Bereid je dan maar voor, voordat je bij de E75 bent, ben je honderden battles verder :)
Elke tank heeft zijn sterke en zwakke punten, ik kan je aanbevelen om de WoT Wiki te lezen over hoe je een tank het beste kunt spelen (http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page), en natuurlijk tutorials op Youtube kijken helpt ook enorm!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

p0st schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:50:
[...]

Bereid je dan maar voor, voordat je bij de E75 bent, ben je honderden battles verder :)
Elke tank heeft zijn sterke en zwakke punten, ik kan je aanbevelen om de WoT Wiki te lezen over hoe je een tank het beste kunt spelen (http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page), en natuurlijk tutorials op Youtube kijken helpt ook enorm!
misschien nog wel een keer duizend battles.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

p0st schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:50:
[...]

Klopt inderdaad. Merk nu al dat het redelijk wat battles duurt voordat je wat xp bij elkaar hebt verzameld. Sommige potjes rij je tot het einde uit. Het volgende potje lig je na 1.5 minuten in de kreukels.

Heb trouwens gisteren je modpack geinstaleerd. Werkt toch allemaal wat fijner. Map is beter, croshair is verbeterd en ik zie de laatst gespotte tanks op de mini-map. Veel beter te spelen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 09:46
Even een vraagje over clan wars. Ik zit nu bij een kleine clan die binnenkort een aanval o[ de map wil gaan doen. Alleen denk ik dat dit eenmalig zal zijn omdat na wat strubbelingen binnen de clan de beste spelers zijn vertrokken (en er nu te weinig Tier X over zijn). Als ik nu mee doe en ik wil daarna overstappen naar een andere clan mag ik dan gelijk mee doen met een andere clan in clan wars of zijn er regels die dat voor een bepaalde tijd verbieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als je uit je clan stapt, mag je 3 dagen later pas een nieuwe clan joinen. daarna mag je gelijk meespelen (als de clan dat wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Fordox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:58:
[...]

misschien nog wel een keer duizend battles.
Met alleen spelen van de duitse lijnen zat ik zo rond de 2500 battles inderdaad, al was dat niet alleen de heavy line. Maar je moet je ook realiseren dat je met het hebben van de E-75, je er nog lang niet bent. Je bent een rijdende schietschijf met een turret van papier en een hull met goede pantser. Dus tel er gerust 200 battles bij op voordat je iets voorstelt.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Frunz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:22:
[...]

Met alleen spelen van de duitse lijnen zat ik zo rond de 2500 battles inderdaad, al was dat niet alleen de heavy line. Maar je moet je ook realiseren dat je met het hebben van de E-75, je er nog lang niet bent. Je bent een rijdende schietschijf met een turret van papier en een hull met goede pantser. Dus tel er gerust 200 battles bij op voordat je iets voorstelt.
Ja je merkt als je langer in 1 tank rondrijd dat je na verloop van tijd een beetje de tank gaat kennen. Zo schiet ik nu met mijn PZII niet meer op tanks die ver weg staan, heeft 0,0 zin.

EDIT: Gisteren wel mijn win rating van 32% naar 40% gebracht. Als ik naar de stats kijk zie ik ook dat ik in mijn duitse tank 72% van de potjes win. Wat dus eigenlijk (volgens mij) niet slecht is

[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 18-02-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Got staat straks al weer bijna een weekje op de map :) ondertussen 2 landjes en alles dat ons aan heeft gevallen is daar snel weer mee opgehouden. Vooral csop is gisteren nogal geschrokken geloof ik.

't stelt in afrika allemaal niet zoveel voor, maar tis toch wel leuk om een tijdje op de map te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:27:
Got staat straks al weer bijna een weekje op de map :) ondertussen 2 landjes en alles dat ons aan heeft gevallen is daar snel weer mee opgehouden. Vooral csop is gisteren nogal geschrokken geloof ik.

't stelt in afrika allemaal niet zoveel voor, maar tis toch wel leuk om een tijdje op de map te staan.
Kan ik die map ergens buiten de game zelf zien? Of moet je daarvoor ingame zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:28:
[...]

Kan ik die map ergens buiten de game zelf zien? Of moet je daarvoor ingame zijn?
http://worldoftanks.eu/clanwars/maps/globalmap/

links boven kun je regioenen kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 09:46
Fordox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:21:
als je uit je clan stapt, mag je 3 dagen later pas een nieuwe clan joinen. daarna mag je gelijk meespelen (als de clan dat wilt)
Okee bedankt, dat is zo'n korte tijd dat maakt niet zoveel uit.

E 75 is een geweldige tank die bij mij in de garage blijft staan. Als ik een slechte dag heb pak ik altijd weer even mijn E 75 om er weer in te komen. Tanks in die lijn zijn (waren) ook allemaal leuk. Ik heb al weer een tijdje geleden de grind gedaan maar toen vond ik de 3601, Tiger 1 en Tiger II erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Klopt inderdaad. Merk nu al dat het redelijk wat battles duurt voordat je wat xp bij elkaar hebt verzameld. Sommige potjes rij je tot het einde uit. Het volgende potje lig je na 1.5 minuten in de kreukels.

Heb trouwens gisteren je modpack geinstaleerd. Werkt toch allemaal wat fijner. Map is beter, croshair is verbeterd en ik zie de laatst gespotte tanks op de mini-map. Veel beter te spelen nu
Ghehe klopt, en dat aantal battles neemt toe naarmate je vordert in Tiers (gelukkig niet exponentieel, maar redelijk lineair). Ik zit nu op 6000+ battles en heb mijn eerste Tier X eergisteren geünlocked. Nu speel ik wel veel verschillende lijnen tegelijk dus als je lekker focust op 2 of 3 lijnen moet het na een battle of 2000 wel lukken om je eerste Tier X in de garage te hebben :9

En veel plezier met het modpack! Het is inderdaad vooral voor beginnende spelers (en daar schaar ik mezelf ook nog onder) erg handig om de mods als hulpmiddelen (en soms/vaak unfair advantage idd majic :+ ) te hebben!

Edit: Tadaa, onze landen/landjes in their full glory :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Y7Znfo.png

[ Voor 4% gewijzigd door p0st op 18-02-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
patrickos85 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:40:
[...]

De mod die onthoud waar je voor het laatst bent gezien kan je ook tegen ze gebruiken. omdat ze een visueel punt hebben waar jij bent gezien, kan je ergens anders heenrijden om ze te verrassen ;)

Daarnaast, als jij 2x op dezelfde plek tevoorschijn komt hoeven ze niet een mod te hebben om te herinneren waar jij gespot werd.

Ik heb de mod zelf ook en deze kan ook misleidend zijn omdat de laatste spot minuten geleden kan zijn.
Dat doe ik dan ook zeker, nadat ik dus een keer zo onplezierig er door verrast ben. Maar wat ik doe en wat de gemiddelde noob doet zijn natuurlijk (maar niet altijd :D :D) twee heel verschillende dingen.

Net als HEAT shells zijn er ook situaties waarbij het gebruik er van in je nadeel kan werken (spaced armor, sloped armor o.a.). Dat maakt map modificaties nog niet ethisch 100% juist. T' is gewoon een halve cheat, en dat weet iedereen stiekem ook wel - echter omdat het toevallig de norm is in pro-land en 99% van de lui om je heen t gebruiken hoor je er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Heb misschien nog een dom vraagje over de maps. Is het naarmate je verder komt in de tiers zo dat je andere maps gaat krijgen? Krijg nu voornamelijk tot Tier 4 alleen maar maps als: Mines, Himmelsdorf, Province

Waarvan ik Himmelsdorf echt een klote map vind omdat ik daar geen kills in gemaakt krijg. Province daarin tegen maak ik er veel.

[ Voor 23% gewijzigd door Oxigeon op 18-02-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Er zijn sommige maps die beperkt zijn tot bepaalde tiers. later zul je er inderdaad nog wel meer tegenkomen. Verder is de map waar ik het over had de Global map. Dat is als een soort risk voor clans. Net zoals end game content van WoW is dit dat voor WoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:43:
Er zijn sommige maps die beperkt zijn tot bepaalde tiers. later zul je er inderdaad nog wel meer tegenkomen. Verder is de map waar ik het over had de Global map. Dat is als een soort risk voor clans. Net zoals end game content van WoW is dit dat voor WoT.
Van die Global map had ik inderdaad al begrepen. Had er een paar dagen terug al van gehoord maar vond die nergens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:09:
[...]

Wow, iemand is het niet met je eens, how terrible.
Mij lukt dat wel, ik kreeg (voordat ik de mod gebruikte) geregeld de vraag of ik die mod gebruikte omdat ik precies wist waar de laatste mensen gespot waren, heb ik dat ook een 'unfair advantage' omdat ik dat kan? Hoor je mij klagen omdat mensen met mods dezelfde dingen kunnen die ik zonder mods kan?
Dan is die ervaren speler simpelweg niet goed genoeg.
Er is geen mod die dat doet. Met andere woorden, je zit nu te klagen dat je tegenover een goeie speler hebt gestaan...

Dat niet iedereen weet heeft van mods heeft geen ene klap met de mods te maken, die staan gewoon voor iedereen beschikbaar op het WoT forum.
majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:10:
[...]

Grappige is inderdaad dat die noobs exact dezelfde premium shells gebruiken die je zelf ook tot je beschikking hebt 8)7
En dus?
En nee, die data is dus niet gelijk. De data is véél completer (tank type én extreem hoge nouwkeurigheid, zeker ism de grote minimaps). Gewoon onvergelijkbaar qua spelvoordeel. Ik heb een ziek visueel geheugen, maar kan echt niet tippen aan een noob met die mod qua precisie en betrouwbaarheid. Nog niet eens 50%.
Die data is wel gelijk. Of ga je zeggen dat een mod extra data van de server krijgt om te laten zien. Oh noes, WG conspiracy.

Zonder de minimap mod kan ik ook zien wat voor tank het is, je moet alleen weten hoe dat kan. Dat heb je blijkbaar nog niet uitgevonden (Hint: Druk op Ctrl en ga met je muisaanwijzer over de vijandelijke teamlijst).

Sorry dat mijn monitor en minimap groot genoeg zijn om te zien of een tank aan de voor- of achterkant van een huis staat. Moet ik mijn monitor nu ook weg mikken omdat het een 'unfair advantage' geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:40

skoozie

SCSI

User schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:53:
[...]
Sorry dat mijn monitor en minimap groot genoeg zijn om te zien of een tank aan de voor- of achterkant van een huis staat. Moet ik mijn monitor nu ook weg mikken omdat het een 'unfair advantage' geeft?
yup, en je moet verplich 3x op de - toets drukken naast je = toets |:(

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

cmd
cd C:/Users/USERNAME/AppData/Local/Temp/
del *.*

:*) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
@ User (om quote in quote te voorkomen even zo !).

Je wil dus eerlijk zeggen dat een minimap waar je na 10 minuten spelen precies kunt zien waar wie het laatste gespot is (en in wat voor tank hij zat) te vergelijken is met alles uit je hoofd doen?

Je moet dan dus de exacte positie van een hand vol (of meer) vijanden bijhouden in je hoofd. Je moet hun tank model herinneren (niet alleen TD of medium dus, wat je wél makkelijker ziet op de minimap). Niet alleen is het veel informatie, het wordt nog veel complexer als je midden in een geconcentreerd battlemoment zit en er aan de andere kant van de map een paar seconden een spot is. In veel gevallen is er uberhaupt geen mogelijkheid om tank type te observeren in zulke situaties, dus die weet je dan niet. De Mod weet die wel.

Sorry, het is gewoon 100% onzin wat je zegt. De mod geeft een absoluut voordeel voor het gros van de gebruikers. Prachtig dat jij een bijzonder goed geheugen hebt maar dat is niet de norm voor 99.9% van de WOT spelers. Sterker nog, ook met een goed geheugen ga je de accuratesse en hoeveelheid opgenomen informatie van de mod niet evenaren.

Gewoon een halve (toegestane) cheat die zeer veel oneerlijk voordeel geeft aan gebruikers die hem wel hebben (select groepje). Een stuk minder eerlijk dan gold shells die iedereen dus kan gebruiken (waar dit hele betoog precies om ging : goldshells gezeur vs mod usage. Bijna alle mensen die zeuren dat goldshells 'oneerlijk' of 'noob' zijn gebruiken zelf mods die hen oneerlijk voordeel geven..dat is extreem hypocriet, punt).

edit : Het is een beetje roepen dat met een rekenmachientje rekenen geen voordeel is tov uit je hoofd rekenen. Ja, het kan allebei. Maar een rekenmachientje ontlast de gebruiker van een hele hoop 'kopzorgen' waardoor je sneller en efficienter kunt werken (en je concentreren op andere zaken). Dat heet 'oneerlijk voordeel'. Meer ga ik er niet over zeggen, als mod-gebruikers in een waanwereld willen leven dat het ze geen extra voordeel geeft moeten ze dat lekker doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door majic op 18-02-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Sorry, maar je bent nu wel een beetje aan het zeuren. De mod is voor iedereen te downloaden en te gebruiken. Dat men het niet doet of er vanaf weet is hun eigen probleem. Een kleine zoekopdracht in google laat een hele hoop verschillende mods zien. Als ze die moeite er niet in willen steken moet het maar geblokkeerd worden vanuit WG?

Zoals ik al eerder zei, een mod die aangeeft waar iemand voor het laatst gespot is, is maar beperkt te gebruiken omdat het kan dat de tegenstanders wegrijden buiten het zicht. Zo een groot voordeel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-09 23:44
majic schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:07:

Je wil dus eerlijk zeggen dat een minimap waar je na 10 minuten spelen precies kunt zien waar wie het laatste gespot is (en in wat voor tank hij zat) te vergelijken is met alles uit je hoofd doen?

Je moet dan dus de exacte positie van een hand vol (of meer) vijanden bijhouden in je hoofd. Je moet hun tank model herinneren (niet alleen TD of medium dus, wat je wél makkelijker ziet op de minimap). Niet alleen is het veel informatie, het wordt nog veel complexer als je midden in een geconcentreerd battlemoment zit en er aan de andere kant van de map een paar seconden een spot is. In veel gevallen is er uberhaupt geen mogelijkheid om tank type te observeren in zulke situaties, dus die weet je dan niet. De Mod weet die wel.

Sorry, het is gewoon 100% onzin wat je zegt. De mod geeft een absoluut voordeel voor het gros van de gebruikers. Prachtig dat jij een bijzonder goed geheugen hebt maar dat is niet de norm voor 99.9% van de WOT spelers. Sterker nog, ook met een goed geheugen ga je de accuratesse en hoeveelheid opgenomen informatie van de mod niet evenaren.

Gewoon een halve (toegestane) cheat die zeer veel oneerlijk voordeel geeft aan gebruikers die hem wel hebben (select groepje). Een stuk minder eerlijk dan gold shells die iedereen dus kan gebruiken (waar dit hele betoog precies om ging : goldshells gezeur vs mod usage. Bijna alle mensen die zeuren dat goldshells 'oneerlijk' of 'noob' zijn gebruiken zelf mods die hen oneerlijk voordeel geven..dat is extreem hypocriet, punt).
Vele game features zijn ooit gestart als mod. Cheat of niet, het maakt de game veel leuker om te spelen en dat is wat telt. Het lijkt me ook realistischer dat op een battlefield iemand de vijandige postities bijhoudt. Eigenlijk zou het een game feature moeten zijn! :) Het is trouwens beschikbaar voor iedereen en je gaat er niet plots 2keer zo goed door spelen. Ik vind het vooral handig om te weten waar die laatste camper zat en de game sneller te kunnen beeindigen.

Games als WoW draaien volledig om mods, het is gewoon eigen aan dit soort games dat spelers een beetje willen tweaken. Dont like it? Move on...
Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:58:
[...]

Het kan handig zijn om je in het begin te beperken tot 1 nation. Sommige modules die je unlocked kan je dan op verschillende tanks gebruiken. Denk er ook aan om een oude module te verkopen voor credits, zet je er een nieuwe gun op dan kan je de vorige verkopen. Zo heb ik eens een cleaning van mijn depot gedaan voor 1,2mln credits. Sinds dien verkoop ik oude modules direct.

Vanaf T4 kan ik je ook aanraden om minstens met een 75% crew te spelen! Die credits haal je wel binnen, low tier tanks hebben meestal toch niet veel crew members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hmm, daar heb ik nog niet aan gedacht. Spullen verkopen. Heb misschien nog wel wat stuff dat ik kan verkopen (al levert het op mijn tiers nog niet veel op). Heb nu een crew in mijn tanks zitten die ergens om en nabij de 60% zit. Dit loopt in elk geval "lekker" met die missions. Wat is het voordeel van een betere crew? Spot je sneller vijanden? Rij je sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:22:
Hmm, daar heb ik nog niet aan gedacht. Spullen verkopen. Heb misschien nog wel wat stuff dat ik kan verkopen (al levert het op mijn tiers nog niet veel op). Heb nu een crew in mijn tanks zitten die ergens om en nabij de 60% zit. Dit loopt in elk geval "lekker" met die missions. Wat is het voordeel van een betere crew? Spot je sneller vijanden? Rij je sneller?
Een beter crew zorgt voor iets betere prestaties. accuracy, off road rijden, reload, aimtime. Het zijn niet meteen enorme stappen die je maakt, maar elk klein beetje helpt.

Beperken tot 1 nation is inderdaad een interessant idee. Ik doe het zelf ook met bijvoorbeeld de USA. je kunt dan veel zaken op meerdere tanks gebruiken wat de grind dan weer wat makkelijker maakt.

Als voorbeeld: De T-25/2 (T7 TD), heeft als top gun een 90mm, in hogere tiers is die gun niet goed genoeg, maar omdat deze tank erg mobiel is en een turret heeft kan er geen betere/grotere gun op.

De T28 prototype (T8 in deze lijn), begint met dezelfde gun en dan wordt de grind echt heel pittig.

Echter, de andere TD lijn heeft als Tier 7 de T25 AT, waar een 105mm gun op zit. Die gun is weer de 2e gun in op de T28 Prot, en die kun je dan op Tier 7 iets makkelijker grinden om dan weer te gebruiken als start.

Alles is natuurlijk afhankelijk an hoeveel free xp je wilt gebruiken, maar ik gebruik die persoonlijk voor de light tanks in de serie naar de T57 heavvy..

[ Voor 40% gewijzigd door ZTeeVeR op 18-02-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ZTeeVeR schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:24:
[...]

Een beter crew zorgt voor iets betere prestaties. accuracy, off road rijden, reload, aimtime. Het zijn niet meteen enorme stappen die je maakt, maar elk klein beetje helpt.
Je zal net die ene HP meer afschieten dat je de vijand uitschakeld inderdaad. Je kan crew toch meenemen naar je andere tank toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

Ja. Ik kon in potjes waar nog maar enkele vijandelijke tanks over zijn (de situatie waar volgens jou de mod het meeste 'oneerlijk voordeel' bied) precies aangeven waar de vijandelijke tanks het laatst gespot waren, waar ze heen reden en welke route ze hoogstwaarschijnlijk volgen. Moet je nagaan, ik wist meer dan de mod me kan vertellen.
Het is ook zo moeilijk om te zien in wat voor tank ze rijden, ooit van Ctrl-Tab gehoord? Dat past heel mooi de lijst met spelersnamen aan naar een lijst met tanknamen, kan je precies zien wat voor tanks ze hebben. Als het gros van de tanks gespot is, is het een kwestie van op Ctrl drukken en met de muisaanwijzer over het vijandelijke team gaan en voila, ik weet precies waar iedereen staat.
Moet ik met nu schuldig voelen dat ik het wel kan, en dus beter ben dan de gemiddelde scrub? Bij de meeste mappen/teams kan ik al een behoorlijk goede voorspelling maken waar de vijandelijke tanks heen rijden en gaan staan, zodat ik mijn tactiek er op kan aanpassen. Bij sommige mappen kan ik tot op de steen/het bosje nauwkeurig zeggen waar bepaalde tanks staan, zonder dat ze gespot zijn. Hiep-hoi blind-shots. Oh wacht, ik bedoel: Hiep-hoi oneerlijk voordeel.

Wat die mod doet is dingen die topspelers hebben beschikbaar stellen aan scrubs, is dat nu zo'n ramp? Ik zou over de zeik gaan als die mod verboden wordt, dat houdt namelijk in dat je pubbers inferieur maakt aan topspelers. (Nu zijn ze dat al, daarom zijn ze pubbers, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Gewoon een halve (toegestane) cheat die zeer veel oneerlijk voordeel geeft aan gebruikers die hem wel hebben (select groepje).
Oh sorry hoor dat een gedeelte van de community er voor kiest om geen forum te bekijken. Zijn mensen die op wiki.worldoftanks.com kijken om beter te worden ook cheaters? Want ja, niet iedereen komt op die wiki, dus hebben de mensen die er wel op komen een oneerlijk voordeel!

Zit je nu nog steeds op 'oneerlijk voordeel' te hameren? Ik heb je net aangegeven dat die mod evenveel info laat zien als het spel zelf. Als die mod je een oneerlijk voordeel geeft ten opzichte van het spel zelf, geeft het spel je ook een oneerlijk voordeel aangezien die dezelfde data gebruikt. Oh wacht.

Volgens jou redenatie moet iedereen die mods gebruikt direct super-unicum stats krijgen.
En, hoe apart, dat is niet zo.
Een stuk minder eerlijk dan gold shells die iedereen dus kan gebruiken (waar dit hele betoog precies om ging : goldshells gezeur vs mod usage. Bijna alle mensen die zeuren dat goldshells 'oneerlijk' of 'noob' zijn gebruiken zelf mods die hen oneerlijk voordeel geven..dat is extreem hypocriet, punt).
Het zal met een zorg zijn waar het hele betoog over gaat. Jij vindt dat mods een oneerlijk voordeel geven, ik vind dat niet. Voila, discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:25:
[...]

Je zal net die ene HP meer afschieten dat je de vijand uitschakeld inderdaad. Je kan crew toch meenemen naar je andere tank toch?
Ja dit kan, echter werken ze dan nog niet efficient, daarvoor zal je ze moeten trainen voor de specifieke tank. Dit kan gratis, met veel verval, of voor credits met minder verval. En mocht je gold hebben kan het zelfs zonder verval van het trainings level.

Op de lagere tiers loont het echter nog niet heel veel, omdat je relatief snel overstap naar de volgende tank en dus niet veel traint en ook nog niet veel credits binnen harkt. Vanaf tier 4 of 5 gaat het lonen om je crew mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Frunz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Ja dit kan, echter werken ze dan nog niet efficient, daarvoor zal je ze moeten trainen voor de specifieke tank. Dit kan gratis, met veel verval, of voor credits met minder verval. En mocht je gold hebben kan het zelfs zonder verval van het trainings level.

Op de lagere tiers loont het echter nog niet heel veel, omdat je relatief snel overstap naar de volgende tank en dus niet veel traint en ook nog niet veel credits binnen harkt. Vanaf tier 4 of 5 gaat het lonen om je crew mee te nemen.
Dit dus.

Op hogere tiers gaat dit echt uitmaken. Als jij net iets eerder reload dan je tegenstander in dezelfde tank, dan heb je absoluut een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

als het een cheat zou zijn, zou WG wel aangeven dat deze illegaal is (net als dat ze dat bij andere mods hebben aangegeven (zoals het verwijderen van bosjes in sniper mode)).

zolang dat niet zo is, mooi blijven gebruiken als je dat wilt. zo niet, ga dan ook niet whinen ;) iedereen zegt dan de standaard "how terrible"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Frunz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Dan ga ik dat doen vanaf tier 4. Ofja, dat ligt er dan natuurlijk weer aan hoeveel potjes ik denk nodig te hebben om tot tier 5 te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:32:
[...]

Dan ga ik dat doen vanaf tier 4. Ofja, dat ligt er dan natuurlijk weer aan hoeveel potjes ik denk nodig te hebben om tot tier 5 te geraken.
Ik zou gewoon proberen je crew mee te nemen. Het is een kwestie van 3 stappen voorruit en 2 terug bij het retrainen. bij hogere levels wordt dat effect steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Oxi, crew is ook een beetje improviseren op de lagere levels. Ik ga de exacte percentages even niet berekenen, gaat om het algemeen idee:

Je kunt 20k uitgeven aan een 75% gunner, die wordt dan b.v. 85% als je klaar bent met een tank. Dan zet je hem zonder iets uit te geven in een nieuwe tank en heb je "gratis" een 66% of zo start ipv 50%. Dus: 1x 20k uitgeven en 2x niet op 50% beginnen.

Of 20k uitgeven en hoera 75% wordt 93% als je klaar bent. Dan retrainen voor 20k credits om in de volgende tank meteen een 84% gunner (of zo) te krijgen ipv 75%.

Aan de andere kant... Als je een tank heel leuk vindt, dan kun je die tank ook houden en een nieuwe, liefst 75%, crew nemen voor de volgende tank. Je kunt in eerste instantie ook ervoor kiezen om alleen bepaalde crew members 75% te trainen. Kies "50% crew" bij de tank, rechtsklik -> personal file -> training van crew members om bijvoorbeeld aan een gunner en loader wel 20k uit te geven maar niet aan de radio man of driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
zoek de tanks die nieuw zijn WoT:

Allemaal genomen van een pers account of test account, net wat.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10yfgjk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2d1ohat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/21l0ewj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dh3390.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qwoqpf.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door mhindrik op 18-02-2014 10:42 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024

Halve cheats bestaan niet, het mag of het mag niet.

Oneerlijk voordeel betekent dat je een voordeel hebt wat voor anderen niet beschikbaar is. Als je een marathon gaat lopen, dan kun je dat op blote voeten doen, hebben mensen met schoenen dan een oneerlijk voordeel? (is niet eens het beste voorbeeld omdat schoenen geld kosten en mods gratis zijn)
Oxigeon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:32:
[...]

XP en met name crew-XP moet je zuinig op zijn, want dat krijg je alleen door te spelen, je kunt het niet kopen. Zoals ook door anderen is gezegd ga je zeker op hogere tiers de effecten van crew training merken. Zoveel mogelijk meenemen dus ;). Die credits heb je ook op lagere tiers zo terugverdiend en nog belangrijker: het speelt veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik wil de FCM 50T

maar hij is zo duur :(
(en user, volgens mij is dit jou schuld dat ik m wil :P)

[ Voor 40% gewijzigd door Fordox op 18-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 19:55
Ik ben aan het grinden naar de KV-1 maar vind de T-28 echt bagger..

Een paar shots en je bent kapot, heb nu wel de 57mm (zis-8) maar blijf echt een easy target

iemand nog tips voor de tank? heb wel al gelezen dat je beter kan snipen met de T-28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
@ mod/cheat verhaal.

uiteindelijk bepaalt WG of iets een cheat is of niet. WG bepaald ook de policy en eventuele gevolgen.

Als gebruiker kun je van alles roepen over het wel of niet eerlijk zijn, maar zolang WG het toestaat, staat iedereen vrij om het te gebruiken.

Als je het niet gebruikt, prima dat is een keuze. Gebrek aan technische kennis is geen excuus, tegenwoordig zijn er diverse modpacks (ik gebruik OMC) met een installer, makkelijker kan het niet...

There, i solved it :)
R0bb3rt schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:03:

Een paar shots en je bent kapot, heb nu wel de 57mm (zis-8) maar blijf echt een easy target

iemand nog tips voor de tank? heb wel al gelezen dat je beter kan snipen met de T-28.
Snipen zou ik niet doen, maar als je een easy target bent, zul je achteraan moeten blijven.

Deze medium is niet echt geschikt voor een geranimo naar voren actie. Beetje achterin blijven en proberen hier een daar een hit te landen.

Je kunt hem zelfs nog als passive scout gebruiken...

Zelf moest ik er ook doorheen en het heeft even geduurd, maar de KV-1 is een welkome beloning.
(en daarna de KV-2 helemaal)

[ Voor 44% gewijzigd door ZTeeVeR op 18-02-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik ging er wel eens mee reversed sidescrapen :P (dus met de achterkant tegen de cover aan staan en naar voor en achter rijden ipv naar achter en naar voor).

en verder heb je de mobiliteit wel om tanks met stevige guns te ontwijken. gewoon een andere flank pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 23:28

De top tier gun op de t-28 is echt heel sterk, meer als support van bijvoorbeeld een KV-1 spelen. Echt snipen met die gun gaat niet aangezien zoals veel russische guns hij noaal inaccuraat is. Zelf vond ik het ondanks een WR van 66% ook geen fijne tank.

Wot-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:46
Wordt nu al gek van de teams. Heel team is binnen 4 minuten dood.
Heb 5 battles gespeeld. In 5 battles gebeurd. Zelfs de ''appels'' zijn dan al dood.
Sta er nu voor met een WN7 van 650. Dafuq?! Hoe kunnen de teams van gister ineens zo ontiegelijk slecht geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
SurfBoy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:25:
Wordt nu al gek van de teams. Heel team is binnen 4 minuten dood.
Heb 5 battles gespeeld. In 5 battles gebeurd. Zelfs de ''appels'' zijn dan al dood.
Sta er nu voor met een WN7 van 650. Dafuq?! Hoe kunnen de teams van gister ineens zo ontiegelijk slecht geworden zijn.
Als je WN7 dan ook zo laag is ligt het dus niet alleen aan het team ;) zelfs in een verliezend team kun je persoonlijk nog wel presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Als je WN7 dan ook zo laag is ligt het dus niet alleen aan het team ;) zelfs in een verliezend team kun je persoonlijk nog wel presteren.
Niet als er maar een paar met jou mee gaan. En zo'n beetje het hele enemy team naar je toe komt en aggresief speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Dan ben je te ver gegaan of niet de juiste locatie op die flank gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024

Met de zis is het een fantastische tank. Echt een keeper voor mij, hoewel ik eigenlijk dacht 'm weg te smijten na de KV-1.

Punt is: hij rijdt hard, en het kanonnetje is accuraat en vuurt snel. Je moet gewoon in de 2e lijn blijven en "snipen". Niet echt 300 meter achter andere tanks, meer zoiets als 50-150 meter erachter. Zorgen dat er een rotsje of huisje in de buurt is als iemand je raakt, tot tien tellen en terug. Net zoiets als allerlei open TD's van lagere levels maar dan met een turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
Ik ga de tips vanavond even uitproberen :)
hopelijk wordt het beter :P sta nu op 25% winrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:34:
Dan ben je te ver gegaan of niet de juiste locatie op die flank gehad :P
Tja, ik ga vanmiddag maar weer even proberen. Nu maar even wat voor school gaan doen. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
appels, bananen en tomaten? zitten we naast tanks ook in het fruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
R0bb3rt schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:50:
appels, bananen en tomaten? zitten we naast tanks ook in het fruit?
Als je XVM hebt geinstalleerd krijg je allemaal kleuren over de speler namen heen die vertellen hoe goed iemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
SurfBoy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:51:
[...]

Als je XVM hebt geinstalleerd krijg je allemaal kleuren over de speler namen heen die vertellen hoe goed iemand is.
Dit staat niet standaard aan dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
Razorbite schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:52:
[...]

Dit staat niet standaard aan dacht ik?
Je moet het zelfs apart installeren, dus het staat niet standaard aan. In de OP is er meer over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

ik speel WoT op een beamer welke via een versterker het signaal van de pc door geeft.
Het probleem is dat de versterker niet het beeld op 1280*1024 kan weer geven maar wel op 1280*720.
Alleen kan ik WoT niet die resolutie kiezen.
Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
SurfBoy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:51:
[...]

aah.. ik heb wel Kyozo's (psychoclown) mod.
zal eens kijken naar die mod..

maar bananen zijn dan goed
appels iets minder en tomaten gewoon slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
R0bb3rt schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:58:
[...]

aah.. ik heb wel Kyozo's (psychoclown) mod.
zal eens kijken naar die mod..

maar bananen zijn dan goed
appels iets minder en tomaten gewoon slecht?
Tomaten zijn waardeloos in je team.
Manderijnen kunnen wel wat meer.
Bananen kan je opzich nog wel op vertrouwen.
Appels zijn normale spelers.
Blauwe spelers zijn goede spelers
Paarse spelers zijn de beste spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:11
Eindelijk! De Ace op de Foch 155
9200dmg
600 assist
8 vehicles damaged
4 destroyed

Weinig van de nerf te merken oOo

Wellicht handig om te weten voor degene die de Ace ook nog niet binnen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 18-02-2014 12:01 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
Appie Heijn schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:00:
Eindelijk! De Ace op de Foch 155
9200dmg
600 assist
8 vehicles damaged
4 destroyed

Wellicht handig om te weten voor degene die de Ace ook nog niet binnen hebben.
WOW, daar moet je wel heel veel voordoen.
Heb ik ook met de AMX AC 48. Deed 1 keer 5000 damage, nog steeds geen ACE. Alleen maar nummer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Dat fruit is een redelijke vrije vertaling van de color scale.

de makers van de wn ratings hebben hier ook een schaalverdeling bij. Deze is hier te vinden: http://wiki.wnefficiency.net/pages/Color_Scale

Mensen vinden het gewoon leuk om fruit aan de kleuren te hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
SurfBoy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:01:
[...]

WOW, daar moet je wel heel veel voordoen.
Heb ik ook met de AMX AC 48. Deed 1 keer 5000 damage, nog steeds geen ACE. Alleen maar nummer 2.
Valt mee, rustig blijven, en om de 45 sec 3x op LMB drukken >:)
perpixel schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:01:
Dat fruit is een redelijke vrije vertaling van de color scale.

de makers van de wn ratings hebben hier ook een schaalverdeling bij. Deze is hier te vinden: http://wiki.wnefficiency.net/pages/Color_Scale

Mensen vinden het gewoon leuk om fruit aan de kleuren te hangen :P
En een Smurf is geen fruit.... >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Appie Heijn op 18-02-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Speel al een tijdje Wot, de laatste 2000 battles gaat het steeds beter, mn gemiddelde is nog niet echt best.
Zie: http://www.noobmeter.com/player/eu/harmen3k
Winrate is geel, echter mn naam nog oranje, iemand tips om hier snel vanaf te komen? Win8 moet na mijn idee omhoog.... het is momenteel 728. De grens van geel is 900.

Laatste tijd probeer ik al wat anders te spelen, eerder was ik vaak binnen no-time dood.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ophouden met je hellcat spelen :P ja het is leuk(ik heb er ook meer dan genoeg potjes in), maar een wn8 die lager is dan je wn7 is echt not done :P en dat is voornamelijk omdat een hellcat gewoon zwaar beoordeeld wordt en je daar in wn8 dus voor afgestraft wordt.

Verder vooral meer damage gaan doen. Je survival rate is nu zelfs hoog te noemen verder is je avg. xp vrij laag en je kills vrij hoog ten opzichte van je damage. Dit verteld mij dat je je damage van ver weg doet en ook regelmatig een last shot wegsnoept van iemand anders ;)

Als ik jou was zou ik wat agressiever gaan spelen. Dit gaat je in het begin waarschijnlijk wel wat kosten op je kills, maar uiteindelijk hou je een dynamischere speelstijl over waarin je minder afhankelijk bent van je team (en je ook een stuk betere teammaat bent ipv. 1tje die alleen achteraan staat te killstealen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Waarschijnlijk ben je ook druk aan aan het grinden met tanks en heb je je crews ook nog niet helemaal op en top.
Ipv tanks weer te verkopen nadat je de opvolger hebt gekocht kun je de tanks ook bewaren en dagelijks spelen, ik heb bijvoorbeeld de IS3 en de Indien nog staan en speel deze ook regelmatig, goede crews erop en goed je tank kennen scheelt enorm in je WN7 WN8 prestaties. Bewaar uiteraard alleen de tanks die je leuk vindt en waar je waarschijnlijk ook goed in speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:43

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de tips, soms ben ik wel iets te afwachtend. Met de Tiger 1 ga ik er altijd vol in, had laatst 4500 damage.

Garage zit na genoeg vol, sommige tanks houd ik maar bijvoorbeeld de VK 36.01H is net een kleine Tiger kwa prestaties, die heb dus verkocht. Momenteel heb ik het volgende in de garage staan:
Pz1c, DW2 (kan bijna de opvolger kopen), Tiger 1, Nashorn, M4 Scherman, M18 Hellcat, M12, T-34-85, T-44, IS-3, SU-152

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Heb een dik jaar niet gespeeld, sinds een week of 2 weer bezig. Maar die stats houden me teveel bezig... Ben, al zeg ik het zelf, geen n00b, game al een jaar of 30 en weet mijn rol in WoT op het battlefield. Weet in welke tank ik welke rol heb, mijn wn7/8 is echter zo slecht, dat ik er van schrok... nu snap ik ook niet veel van de telling, ik had laatst een korte sessie van een paar games waar mijn efficiency unicum was, mijn wn7 average en wn8 very bad... maar goed, na een dik jaar eruit zijn geweest nu weer een paar potten gespeeld, en hopen dat het beter gaat...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wss ben je dan een enorme capper in tanks waarmee gestatpad wordt door betere spelers.

dus in de tweede minuut van de game de enemy base uitcappen terwijl je in een helcat zit.

hmm je hebt geen abse capture points.

wss zit je wel in een statpad tank. maar een average damage van 200 is niet veel op 7.2 average tier.

[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 18-02-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2023
Welke tank heb je gespeeld? tier ?

Je gemiddelde damage is maar 280 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:09
Wat mij opvalt is dat het best veel defence points (8 per battle) en spots zijn (2,8 per battle)
Waarschijnlijk worden deze zwaar meegeteld in efficiency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

EFF leunt gigantisch op cap/decap points dus dat verklaart de Eff waarde. Maar met een gemiddelde tier van 7.2 en dan dmg van 280 is iets gigantisch mis. Schiet je alleen HE shells ofzo?

De k/d ratio is ook best laag. Ik vermoed dat je of heel erg rond je base hangt of dat je hyper aggressief speelt en suicide rushed.

[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 18-02-2014 13:28 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)