Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is en blijft in elke random een crap shoot, ik vindt het wel grappig. Ik denk dat ik weet wat het probleem met de amerikanen is. APCR op de T71 en T69 denk ik. Al is de T28 (prot) ook wel een doom kanon.
Replay (weet niet of de link werkt)
Victory!
Karelia 15-2-2014 19:29:35
M18 Hellcat
2.942 ( x2)
33.502
Top Gun, Tank Sniper, High Caliber, Sharpshooter

Voor de rest was het vandaag uitermate teleurstellend. Met 34 battles net een 60% winrate aankunnen tikken, maar een eff en WN7 van 1800 en 1900.
*Ohja, ik begin pas na een minuut te rijden, koffie was even belangrijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Plato1989 op 15-02-2014 19:52 ]
Hehe, doe ik toch wat nuttigs met hetgeen ik geleerd heb tijdens de procesevaluaties in mijn studieskoozie schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:04:
[...]
Kijk volgende keer weer naar Doctor Phil Psychoclown
Ja dat is zeker zo maar als je jezelf wilt verbeteren start je ergens, bijv. met het zetten van een doel.oosterhofjf schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51:
[...]
Volg anders de stream/youtube filmpjes van quickybaby. Die gast verteld op een rustige manier wat hij doet en verteld daarbij waarom en hoe. Zeker voor beginners erg leerzaam, maar ook meer ervaren spelers kunnen er wat van leren.
Het is soms lastig om kritisch naar jezelf te zijn, als nieuw bent bij dit spelletje. Ervaring en kennis in dit spelletje is heel belangrijk. Als je eenmaal snapt hoe spel in elkaar steekt, kan je vijanden te slim af zijn
Dan weet ik al wat je probleem is, het is echt een modcompilatie dus per mod zul je zelf even de inhoud van res_mods/0.8.11 moeten dumpen in het "Q:\World_of_Tanks\res_mods\0.8.11" pad.Boudewijn schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:43:
[...]
Ik doe het volgende:
* verwijder WoT
* herinstalleer wot
* download je mod pkaket van vandaag
* zet het in Q:\World_of_Tanks\res_mods\0.8.11 (het installatiepad van WoT dus)
* en unpack de rar met 7zip "pak hier uit".
Bij starten spel geen spoor van mods. Wat doe ik nou toch fout?
Dat gezegd hebbende: wot statistics werkt ook niet meer. Gaat hier iets heel anders fout? Ik lees her en der dat hij broken is. Iemand anders een app (liever dan een site) die hetzelfde doet?
Tier 7's Britse tot nu toe pas één keer verloren op de 10-15 keerdatabeestje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:24:
Heh, net een paar national battles gespeeld met de AT-15. Een team met 12(!) AT-15 td's wint zo'n beetje van alles, fransen, russen, duisters. Beetje vaag. Allen van de amerikanen verloren.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Uit ervaring kan ik vertellen dat het geen goede manier is om een Ac 46 stock te grinden. Wow, 88 potjes vandaag en 45% winrate, tov mijn gemiddelde dan 53.
Op dagen dat ik veel speel doe ik maximaal 35 potjes meestal en dan speel ik van 1000 tot 1200, 1300 tot 1600 en 1800 tot 2200. Maar na 1900 wordt mijn niveau wel een stuk bedroevender dan overdag....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dan heb jij gewoon enorm veel geluk. Ik krijg steeds de zelfde, waarvan 30% van de tijd Erlenberg..Odessa schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:03:
Map rotation is ook aangepakt? Ik heb nu bijna alle mappen mogen spelen deze avond. Is wel weer wennen
Maar werkt dat dan niet juist heel handig met unzippen? Want ik zit nu een voor een die files van elke mod te plaatsen, dat kan toch niet handig zijn?psychoclown schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:42:
Dan weet ik al wat je probleem is, het is echt een modcompilatie dus per mod zul je zelf even de inhoud van res_mods/0.8.11 moeten dumpen in het "Q:\World_of_Tanks\res_mods\0.8.11" pad.
ik weet vrij zeker dat ik het in mijn 8.10 install met unzippen gewoon heb gedaan...
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Omdat ik zelf JSGME gebruik, een mod enabler die de mappenstructuur van WoT nabootst (of van welke game dan ook)Boudewijn schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:45:
[...]
Maar werkt dat dan niet juist heel handig met unzippen? Want ik zit nu een voor een die files van elke mod te plaatsen, dat kan toch niet handig zijn?
offtopic:
ik weet vrij zeker dat ik het in mijn 8.10 install met unzippen gewoon heb gedaan...
Mijn stempel is groot genoegDerby schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:13:
Psychoclown, hoe krijg jij het voor elkaar om een WR te halen van 66%. Ik twijfel niet aan je kunnen maar wel aan het kunnen van die andere 14.
Speel ook wel veel platoon maar toch ook solo kan ik veelal zoveel doen dat 66% wel degelijk te halen valt
Ik speel met een Tiger II, RHM en een WT IV en dat gaat prima hoor...niet het idee dat ik veel meer verlies van russen. Sterker nog, ik win vakerDanielWW2 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:14:
Dus ik heb onderhand een paar confrontation battles gespeeld. Ik ben onderhand tot de conclusie gekomen dat als je niet in het team met de Russische tanks zit dat je dan gewoon verloren hebt.![]()
Net weer gesloopt in mijn Lowe met een lading Lowe's en Tiger II's door een hele lading aan IS3's, KV-4, KV-5 en ISU 152's.
Heb toch diep respect voor je als je 66% kan halen bij solo. Probeer al een tijdje de 60% barrière te halen solo en dat gaat heeeeeeel langzaam. Stats zitten we ongeveer gelijk laatste tijd, dus ik denk dat het verdraai handig is om een paar blauwe of paarse platoonmaatjes te hebbenpsychoclown schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:17:
Mijn stempel is groot genoeg
Speel ook wel veel platoon maar toch ook solo kan ik veelal zoveel doen dat 66% wel degelijk te halen valt
Verwijderd
Als je nog even geduld hebt, komt er weer een nieuwe versie uit die voor 8.11 geschikt is, duurt meestal een weekje na de update.Boudewijn schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:58:
Meh iemand nog een goed alternatief voor de wotstatistics applicatie? Die werkte beste goed, maar is 8.10-gebaseerd.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ik zelf level gewoon door de tech tree heen en heb een WR van 53 solo gehaald (af en toe een paar battles met platoon).
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Als je veel aan het grinden bent dan gaat je winratio natuurlijk omlaag (tanks die niet af zijn). Ook zijn er tanks die gewoon chronisch slechte matchmaking krijgen of underperformen (of beide) waar je dus ook niet dagelijks in moet gaan spelen tenzij je sadomadochistisch bent of naar de volgende tank wil komen.
Bij de eerste 6 tanks van de britse medium en heavy line ben ik zo 5% gedropped in m'n winrate. Dat was echt hel. Uiteindelijk mee genokt en me geconcentreerd op tanks die ik leuk vind om te spelen.
Maar ik heb een doel: een WN7 van over de 1200 te krijgen zodat ik een "paprika" wordt inplaats van een "banaan". En het liefst dan me efficiency van boven de 1200.
De laatste 2 weken heb ik doordeweeks 90+% solo gehaald in ~15-18 potjes. In platoon kwam ik in het weekend (terwijl die nooit bizar slecht voor mij zijn) niet verder dan ~35-40% hoe goed ik en mijn platoon ook presteerde...oosterhofjf schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:57:
[...]
Heb toch diep respect voor je als je 66% kan halen bij solo. Probeer al een tijdje de 60% barrière te halen solo en dat gaat heeeeeeel langzaam. Stats zitten we ongeveer gelijk laatste tijd, dus ik denk dat het verdraai handig is om een paar blauwe of paarse platoonmaatjes te hebben
Het klinkt misschien gek maar je hebt damage doen en damage doen. Je kunt effectief damage doen op targets die al getarget worden door anderen en dus door middel van teamplay de tegenstanders weg werkt of de targets die ertoe doen (hoge tiers vs lage tiers etc). Er is ook damage doen in een last stand. Ik zie heel vaak lui die niks hebben bijgedragen nog opeens makkelijk 1000+ extra damage en extra kills maken omdat de tegenstanders al flink afgemat zijn door zijn (inmiddels) dode teamgenotenDerby schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:31:
Ik zie het alleen maar zakken. Terwijl mijn damage juist omhoog gegaan is, WN8 stijgt. Ik heb sterk het idee dat ik slimmer speel, minder ondoordacht werk. Ik had een half jaar geleden 51% solo, nu is het 49% en dalende.
Ongeveer 50% idd, hier en daar maak je natuurlijk ook nog wel een draw mee wat geen winst en verlies is. Hieronder de statistics van de EU server. Als je dus een winrate hebt van >50.53% en een WN8 van >1073 dan mag je jezelf een bovengemiddelde speler noemenmajic schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:43:
Ik begrijp niet hoe mensen onder de 50% kunnen komen. Zelfs als je niks nuttigs doet, alleen maar niet dood gaan in de eerste minuut én een beetje hier en daar iets stuk schieten dan kom je dus in principe op 50% uit.
Overall
Average Win Rate: 49.44%
Average Tier: 5.56
Average WN8 Rating: 910
Active Players
Average Win Rate: 50.53%
Average Tier: 5.91
Average WN8 Rating: 1073
bron: http://wotlabs.net/eu
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Dat is degene die elk potje tegen psychoclown met 66% winrate zitwsLy schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:35:
Ik had iemand gezien met 3k battles en 35% winrate, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Leuk om te zien, jammer dat die tank van je niet sneller gaat.psychoclown schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:26:
Het is een tijdje geleden maar ik ben weer eens op zondagochtend aan het streamen!
Whatever.
Verwijderd
Wat is dit een leuke tankje om mee te spelen.
Als ik weer eens een uurtje heb met "speciale" teams, paar potjes Matilda en een glimlach op m'n gezicht

Hattrick: Thorgal Eagles
[ Voor 39% gewijzigd door thijsco19 op 16-02-2014 13:17 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
Standaard meteen verkopen, die credits kan ik beter gebruiken dan die gratis tank. staat toch maar weg te roestenbregweb schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:05:
Wat doen jullie met gratis tanks? Ik heb nu de Light Mk. VIC, T7 Combat car en de LTP in de garage en speel daar regelmatig mee, maar wat doen jullie met deze tanks op de lange termijn?
Ik kom vrijwel altijd in Tier VI potjes terecht met mijn Matilda, dat haalt de lol er flink uit kan ik je zeggenVerwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:19:
Mijn nieuwe lief![]()
Wat is dit een leuke tankje om mee te spelen.
Als ik weer eens een uurtje heb met "speciale" teams, paar potjes Matilda en een glimlach op m'n gezicht
Edit: Okay zolang je niet gespot wordt gaat het nog best
[ Voor 7% gewijzigd door p0st op 16-02-2014 13:34 ]
Ik zit momenteel op 45%, dus ik kan je vertellen dat je aanname voor geen meter klopt. Ik doe gemiddeld zo'n 1200 dmg in tier 8, zo'n 600 meer dan het team.majic schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:43:
Ik begrijp niet hoe mensen onder de 50% kunnen komen. Zelfs als je niks nuttigs doet, alleen maar niet dood gaan in de eerste minuut én een beetje hier en daar iets stuk schieten dan kom je dus in principe op 50% uit.
Ik ben dus ook in januari gestopt, was geen bal meer aan op die manier. Nu met 8.11 even kijken of WG kans heeft gezien om de MM te fixen, maar het lijkt erop dat ik nog steeds op de zwarte lijst sta.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Voor een Tier 5 of 4 gevecht blijft 't wel een leuk ding, al win ik niet al te veel, is het wel lachen met Matilda.
Ik heb ook de premium Matilda, die komt ook regelmatig in T6 potjes en daar probeer ik een beetje achter de heavys te blijven. Dat de gun minder (stock) penetratie heeft helpt dan ook niet mee.
Daar heb ik mijn Ace badge op gehaald puur door spot damage in een T6 game, dankzij een redelijk goed team, dat wel.
Matilda en E25 zijn mijn tanks waar ik heel veel fun heb, het kunnen echte troll tankjes zijn.
Als ik met een Tier 10 of 9 game in team OMG zit, voor de zoveelste keer, en weet dat het pijn gaat doen....potje E25 of Matilda en ik kan weer tegenaan
en mijn eeuwige dank voor je modpacks btw
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 13:59 ]
Tuurlijk klopt die aanname niet aangezien hij geen aantal battles specificeert.MSalters schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:30:
[...]
Ik zit momenteel op 45%, dus ik kan je vertellen dat je aanname voor geen meter klopt. Ik doe gemiddeld zo'n 1200 dmg in tier 8, zo'n 600 meer dan het team.
Ik ben dus ook in januari gestopt, was geen bal meer aan op die manier. Nu met 8.11 even kijken of WG kans heeft gezien om de MM te fixen, maar het lijkt erop dat ik nog steeds op de zwarte lijst sta.
Met 100 battles kan je namelijk ook een 10% wr hebben, bij 5k battles zal je toch wel dicht bij de 50% zitten.
Maar hoe meer battles hoe moeilijker het is om te stijgen terwijl dalen nog steeds snel gaat.
Dus hoeveel battles heb jij al gespeeld?
Het spijt me maar dat ligt echt aan jou niet de MM. Damage doen zegt niets, als jij een speelstijl hebt waardoor je gewoon verkeerde dingen doet in het team dan is dat erg nadelig voor je winrate. Voorbeeld : Ik ken zat lui die met hun tier8 heel afwachtend spelen, waardoor rest team dood gaat...vervolgens maken ze wat kills en doen wat damage op tanks die er niet (meer) toe doen en verliezen ze de ronde. Er zijn ook weer lui die zo aggressief spelen dat ze binnen een minuut dood zijn (maar wel wat damage hebben gedaan natuurlijk).MSalters schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:30:
[...]
Ik zit momenteel op 45%, dus ik kan je vertellen dat je aanname voor geen meter klopt. Ik doe gemiddeld zo'n 1200 dmg in tier 8, zo'n 600 meer dan het team.
Afgewogen en doordacht spelen, dát is er nodig om je team te laten winnen. Ik kan je met zekerheid zeggen dat in de jaren dat ik WOT speel ik nog _nooit_ iemand heb gezien met een winrate lager dan 50% die toch alles goed deed. Ik was recruiter voor één van de betere wot clans in 2011-2012 en kan je vertellen dat als recruits de 50% niet haalden dat altijd 1 op 1 zichtbaar was in hun speelstijl.
Meestal : Veel te passief (afwachtend)
Vaak : Onnodig rushen (ongeduldig)
Vaak : Sheeple zijn (met de rest mee gaan)
Regelmatig : One man army (niet met de rest mee gaan)
Altijd : Target fixation (niet terugtrekken, gaten opvullen van team enz enz)
Soms : Must survive (niet opofferen voor het team, die ene camper/scout uitschakelen enz)
13.500. Maar de 45% was over 320 games. Overigens is de kans dat je met 100 battles op 10% kunt zitten statistisch bijzonder onwaarschijnlijk, tenminste voor een gemiddelde speler en onder aanname van een non-rigged MM.thijsco19 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:01:
[...]
Tuurlijk klopt die aanname niet aangezien hij geen aantal battles specificeert.
Met 100 battles kan je namelijk ook een 10% wr hebben, bij 5k battles zal je toch wel dicht bij de 50% zitten.
Maar hoe meer battles hoe moeilijker het is om te stijgen terwijl dalen nog steeds snel gaat.
Dus hoeveel battles heb jij al gespeeld?
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Uiteraard. Hoe dacht je dat ik tussen januari 2013 en october 2013 een WR van 54% haalde? Ik speel en speelde aggressief. Dat verklaart op geen enkele manier de tendens van de andere kant van het veld om met 0-5 te verliezen.majic schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Het spijt me maar dat ligt echt aan jou niet de MM. Damage doen zegt niets, als jij een speelstijl hebt waardoor je gewoon verkeerde dingen doet in het team dan is dat erg nadelig voor je winrate. Voorbeeld : Ik ken zat lui die met hun tier8 heel afwachtend spelen, waardoor rest team dood gaat...vervolgens maken ze wat kills en doen wat damage op tanks die er niet (meer) toe doen en verliezen ze de ronde. Er zijn ook weer lui die zo aggressief spelen dat ze binnen een minuut dood zijn (maar wel wat damage hebben gedaan natuurlijk).
Dit. Ik heb redelijke stats (1.553 eff, 1412 WN7, 1801 WN8), desondanks win ik maar 52,62% van mijn potjes en dat heeft voor mijn gevoel inderdaad te maken met mijn 'passieve' spel (aard van het beestje
Maar een vraagje, ben van plan een nieuwe lijn te beginnen.
Maar ik weet nog niet welke, zit te denken om in de britse nation een lijn te kiezen aangezien ik er daar nog geen heb gestart, maar welke lijn zou ik daar dan kiezen?
-Arty valt sowieso af
-Td's vind ik niks aan om te spelen, vaak wat afwachtender spelen...
dus blijven eig de med line en de heavy line over...
Welke lijn is dan het leukste om te spelen?
Verder als ik de heavy line kies, via cruiser of via mediums gaan?
Ik kan ze natuurlijk ook allebei starten...
Maar Majic, wat is dat de juiste manier van het spel starten? Met welke groep ga je mee? Als je assault doet, en je bent de verdedigende partij, en het team besluit dat aanvallen de beste verdediging is, ga je dan mee of blijf je verdedigen? Te passief of te agressief is beide niet goed, maar ja die tussen weg. Is ervaring het magische ingrediënt?
Ok quickybaby of jingles hebben niet echte een uitleg over hoe te beginnen, daarbij posten ze vooral de successen (logisch). En juist van fouten valt wat te leren. Ik ben helemaal niet opzoek naar een winrate van 60%, maar boven de 50 zou wel prettig zijn.
Dat is juist goed in mijn ogen.Derby schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:53:
Ik grind inderdaad tanks, speel veel verschillende tanks in de tijd dat ik speel.
Ik heb hetzelfde gedaan en hoewel je een langere leercurve zult hebben kun je wel makkelijker een willekeurige tank nemen en er goed in presteren. Daarnaast word je ook beter omdat niks je zo bekend maakt met 'de vijand' dan zelf de tank kennen uit de praktijk. Alleen is het soms wel fijn om een poosje dezelfde (type) tank te rijden en je prestatie zal ook merkbaar verbeteren als je 1 tank grind dan wanneer je bv alleen de dubbels doet.
Een mix van kennis van het spel, talent, ervaring, de tegenstander en hoe goed jij bent in je tank.Is ervaring het magische ingrediënt?
Researched: E 100 researched. Undistributed XP spent: 145957 Free XP spent: 37.053
Researched: Module Gun '15 cm Kw.K. L/38' researched. Undistributed XP spent: 0 Free XP spent: 64.800
Purchased: 'E 100' successfully purchased. Spent : 6.100.000
Nu nog ff 300k bij elkaar schrapen voor de gun, en dan 'issie af
[ Voor 5% gewijzigd door p0st op 16-02-2014 17:05 ]
Dat is een tank om lekker mee te kunnen grinden. Had je de free xp kunnen gebruiken voor je e100 gunVerwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:15:
Waarom heb je free xp gebruikt om de E-100 te unlocken? De E-75 is epic!
Maar feli
Map: Sand River
Date: 16-2-2014 17:22:36
Vehicle: WZ-131
Exp: 4.728 (x2) Credits: 58.149
Achievements: : High Caliber, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
High caliber. Met een scout
Niet helemaal de bedoeling maar goed gedaanperpixel schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:34:
Victory!
Map: Sand River
Date: 16-2-2014 17:22:36
Vehicle: WZ-131
Exp: 4.728 (x2) Credits: 58.149
Achievements: : High Caliber, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
High caliber. Met een scout
Hoeveel shells had je nog over?
Win Rate: 50.00%
Performance Rating: 2,612
Efficiency Rating: 2,377
WN7 Rating: 2,884
WN8 Rating : 5,285
Die 60% winrate gaat wel even duren op deze manier
Bedankt weer voor de modpack. Werkt perfect!
Tweede pot stond ik in mijn Tiger tegenover 14 IS tanks .. was even vergeten dat er national battles zijn sinds de nieuwe patch. Heb die optie toch maar uitgezet. Nog altijd zijn de traditionele battles het leukste voor mij.
Morgen heb ik weer mijn headset terug van RMA en ben ik weer gezellig op TS
Premium rounds schieten en 4.2k damage doen is bijna easy modeVictory!
Battle: Arctic Region 16/02/2014 19:50:42
Vehicle: T54E1
Experience received: 1,209
Credits received: 41,882
Battle achievements: Tank Sniper, Mastery Badge: "1st Class"

Was de spotter op Malinnovka, (F7 en F8), achter de bosjes, de rest van het team was aan het bbq'en.

Ging best mooi, weer een Hellcat record kwa base experience.

Whatever.
Hehe ja dat zou je kunnen zeggenMr_Size schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:24:
Wat ben je ook een walletwarrior met je free XP
Maar feli
Ik wilde ook gewoon graag een X in de garage hebben staan, om snel mee te kunnen doen met CW, vandaar het overdadige gebruik van Free XP
Nu kan ik rustig verder grinden met de Prot en de 704 naar de volgende X-jes
Tsja, lastig te zeggen. Wat bij mij in het begin hielp was platoonen (doe ik tegenwoordig nooit meer). Zat ooit in een clan met hele goede lui waardoor je automatisch veel van elkaar leert. Nu ik ervaren ben kan ik redelijk goed in mn uppie het verschil uitmaken.Derby schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:53:
Ik grind inderdaad tanks, speel veel verschillende tanks in de tijd dat ik speel. Ik heb net onder andere de m3 lee afgerond, dat was voor mij een tank waar ik niet veel verschil kon maken.
Maar Majic, wat is dat de juiste manier van het spel starten? Met welke groep ga je mee? Als je assault doet, en je bent de verdedigende partij, en het team besluit dat aanvallen de beste verdediging is, ga je dan mee of blijf je verdedigen? Te passief of te agressief is beide niet goed, maar ja die tussen weg. Is ervaring het magische ingrediënt?
Ok quickybaby of jingles hebben niet echte een uitleg over hoe te beginnen, daarbij posten ze vooral de successen (logisch). En juist van fouten valt wat te leren. Ik ben helemaal niet opzoek naar een winrate van 60%, maar boven de 50 zou wel prettig zijn.
Ook met tanks spelen die 'af' zijn helpt veel, maar dat zal voorlopig bij jou lastig zijn. Je moet natuurlijk wel verder spelen naar de volgende (die dan ook weer niet af is). tot die tijd niet te veel druk om maken dus.
In het algemeen : Hou een goed oog op je minimap. Blijf je bewust van wat het team doet, en focus niet alleen op dat mannetje tegenover je. Weet wanneer je terug moet trekken! Dat is denk ik de belangrijkste tip. Niks is een vast doel : Naar de enemy base komen, die ene tank uitschakelen oid. Maakt allemaal niet uit, dynamisch spelen en halverwege besluiten dat je terug gaat naar de andere flank om daar een 'gat' op te vullen is naar mijn idee wat je victory ratio omhoog zal laten gaan.
Verder haal ik persoonlijk genoegen uit om gaten op te vullen in de verdediging, vaak ten koste van mijzelf. Maar wel met een grotere kans op winst tot gevolg. Dit is echter gevaarlijk als je net begint met spelen, je kan je weinig fouten veroorloven en moet je speelstijl zo aanpassen dat je gevaarlijker lijkt dan je bent (bijv: eerste paar schoten met premium ammo schieten zodat ze minder snel neigen om nog een keer om dat hoekje te komen).
Mijn persoonlijke formule in WOT in één zin is dan ook : Gereserveerd zijn tot het punt waar je opeens heel aggressief en brutaal wordt, en de vijand daar mee de indruk wekt dat je weet wat je doet / niet bang bent.
Op die manier heb ik zoveel potjes gewonnen...eerst rustig aan doen, je moment afwachten en dan bluffen. Kost tijd voor je dat doorhebt. Een goede les was om met mediums te beginnen (bijv. : russische T34). Zo kan je dynamischer spelen en leren om te gaan met snelheid, circle-strafen etc.
Bedankt, dat van eerst met gold schieten om indruk te maken is een goede ja. Ik ga dit eens toepassen. Goede tips.
Het wordt je niet altijd in dank afgenomen, maar berust vooral op t feit dat :Derby schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:43:
[...]
Bedankt, dat van eerst met gold schieten om indruk te maken is een goede ja. Ik ga dit eens toepassen. Goede tips.
A) Veel mensen mods gebruiken die laten zien welke ammotype de enemy mee schiet.
Als ze dan dus een harde tik voor op de neus krijgen bij het eerste contact (ipv een bounce) dan zullen ze t rustiger aan doen en gerserveerder spelen ipv vooruitstormen (en je overrompelen).
Maarja, wel een hoop gemopper krijg je er van. 'goldnoob' etc
Session statistics:
Wins/Battles: 28 (64) (43.8%)
Exp x1: 21.465 (335)
Exp: 27.217 (425)
Free Exp: -9.031
Credits/Gold: -44.321 0
Kills: 37 (0.6)
Hits/Shots: 259 / 333 (77.8%)
Damage Dealt: 40.601 (634)
Damage Received: 59.232
Spotted: 101 (1.6)
Efficiency/WN7: 652 (19) 758 (30)
Teveel tanks door elkaar gespeelt, en veeeeeeeeeeeeels te agressief.... Tomato waardig zo
Victory!
Malinovka 17-2-2014 06:40:20
Jagdpanzer IV
2.398 ( x2) 33.721
Top Gun, High Caliber, Mastery Badge: "Ace Tanker"
3K damage, 2K meer dan nummer 2, die met arty speelde...
Op de arctic region in m'n uppie de vallei kapot geschoten, onze T28 prot's vielen links en rechts, zelfs de M103. Uiteindelijk dacht ik dat de vallei wel schoon genoeg was (3 kills) en terug gegaan, hoe fout kon ik het hebben. De resterende 3 tanks werden ook om zeep geholpen. Uiteindelijk een standoff met de rest van het team, maar onder andere 2 ISU-152 en een T-54 is dat teveel gevraagd. Niet voordat ik een ISU en een IS-3 weg had geschoten.
Spannende game Amerikanen tegen de Russen.
toch maar eens vaker ermee spelen.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat was ook mijn ervaring. De tank wordt veel afgekraakt maar ik snap niet zo waarom, je kan er prima mee over een richeltje en dan achteruit terug.TTLCrazy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:36:
Gisteren High Caliber met een ARL-V39 gehaald, nooit gedacht dat mijn eerste High Caliber met deze tank zou zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen, als je behoudend speelt en de plekken weet op de map, kan je best leuk snipen met deze tank.
Ik probeer hetzelfde met de Stug III te doen maar dat gaat dus niet, de achteruit is tergend langzaam.
Gisteren veel potjes in de KV-2 gedaan en veel lol gehad, altijd leuk om een KV-1S te one shotten
Herhaaldelijk games met 4 of 5 kills en af en toe een high caliber. De S-51 is unlocked, maar ik weet nog niet of ik daar iets mee ga doen.
Ik vind de nieuwe update aangenaam om te spelen, hier en daar aanpassingen waar ik mijn vinger niet op kan leggen, maar me wel bevallen.
Ook meteen mijn Ace en High Calliber gehaald op de ARL in 8.11, ondanks de stock (+turret) config.
Leuk. Zonde van de 24h premium :-).
Gisteren was een raar dagje idd. Ben echt een paar keer heel snel afgeschoten, waardoor ik een hele lage survival rate had. RNG lachte me gisteren ook hard in het gezicht uit, zoveel schoten die buiten de aimcrikel gingen, echt niet normaal. Daarnaast een hoop critical hits op zwak gepantserde tanks, zoals de zijkant van een AMX 1375.solique schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:33:
Gisteren was er echt niet doorheen te komen met al die weekendwarriors.
Zelf uiteindelijk goede scores neer gezet maar de winrate niet boven de 40% weten te krijgen.
Zo jammer als je in meer dan 10 potten alleen bovenin staat qua exp + damage.

Toppunt van frustratie was een WT E100 die mijn T-54 3x wist te raken dwars door 3 objecten heen

vanavond maar weer even proberen. en...inderdaad ik heb ook een high caliber op mijn ARL V39 gehaald. Ik blijf het een leuk apparaat vinden
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
De RNG was gister inderdaad echt niet normaal.Mr_Size schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:17:
[...]
Gisteren was een raar dagje idd. Ben echt een paar keer heel snel afgeschoten, waardoor ik een hele lage survival rate had. RNG lachte me gisteren ook hard in het gezicht uit, zoveel schoten die buiten de aimcrikel gingen, echt niet normaal. Daarnaast een hoop critical hits op zwak gepantserde tanks, zoals de zijkant van een AMX 1375.![]()
Toppunt van frustratie was een WT E100 die mijn T-54 3x wist te raken dwars door 3 objecten heenNou weet ik dat je door sommige dingen heen kan schieten, maar ik stond toch redelijk safe voor mijn gevoel. Niet dus..
Ook genoeg crits gehad terwijl het normaal gewoon een hit was geweest.
Al heb ik zelf soms ook shells gebounced/gecrit gekregen dat ik afvroeg dat er geen hitpoints weg waren.
In het weekend is er inderdaad geen pijl op te trekken. Gisteren een win rate van 68%, terwijl ik vrijdag avond een slechts 2 van de 13 potjes won.solique schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:33:
Gisteren was er echt niet doorheen te komen met al die weekendwarriors.
Zelf uiteindelijk goede scores neer gezet maar de winrate niet boven de 40% weten te krijgen.
Zo jammer als je in meer dan 10 potten alleen bovenin staat qua exp + damage.
Met all die crew bonussen zit m'n E-50M crew weer op 100% en heb ik deze weer geparkeerd. Het is een leuke tank, niet helemaal mijn speelstijl, vooral het rammen is goud.
Nu maar weer verder met de Waffenträger auf Pz.IV, had deze een beetje geparkeerd om de IS-6 te halen. Heb natuurlijk nog wel een berg creds nodig, dus de IS-6 mag ook aan de bak.
Normaal deed ik creds grinden altijd met de Type 59, maar die had ik een tijdje niet gespeeld en het ging echt niet meer. Ik vond hem erg sloom, waarschijnlijk moet ik er even in komen.
Je verliest maar een relatief klein beetje pen en aangezien je waar schijnlijk met je zijkant naar de TD staat is de kans inderdaag groot dat ie je pent als ie je raakt. Het lastige is natuulijk uit te vogelen waar iemand staat (of heb je daar een contour mod voor?)Mr_Size schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:17:
[...]
Toppunt van frustratie was een WT E100 die mijn T-54 3x wist te raken dwars door 3 objecten heenNou weet ik dat je door sommige dingen heen kan schieten, maar ik stond toch redelijk safe voor mijn gevoel. Niet dus..
In de toekomst zullen steeds meer gebouwen destructable worden
Shuttle st20g5
Dacht een KV1-S vanmorgen ook op Campinova, stond verstopt achter het (dichte) gedeelte van 1 van die gebouwtjes, net voor zo'n raampje.Mr_Size schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:17:
[...]
Koste wel wat shells maar hij zal zich toch afgevraagd hebben wie er nou op hem aan het schieten was
Ik gebruik in sommige situaties auto-aim als ik straight line of fire heb, niet wil inzoomen maar toch een target zo snel mogelijk in mn crosshair wil. Gaat eigenlijk altijd goed..echter dus nu al 4-5x meegemaakt dat terwijl de server zegt dat m'n crosshair ruim over target zit (en dat in feite ook moet zijn)...ik bij het schieten de kogel gewoon fier een hele andere kant op zie gaan.
De kogel komt dus niet uit de loop....:S wtf. Ping was gewoon prima, geen lagspikes/rood bolletje.
Server issues? Of toch lag?
Verwijderd
Dat heb ik ook al opgemerkt, zelfde probleem met blindfire, als een tank uit beeld verdwijnt en je schiet op de laatste positie, wil die shell er gewoon niet heen lijkt het wel....majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:23:
Ik heb vannochtend weer iets raars (gisteravond ook al, dacht dat het een inschattingsfout was).
Ik gebruik in sommige situaties auto-aim als ik straight line of fire heb, niet wil inzoomen maar toch een target zo snel mogelijk in mn crosshair wil. Gaat eigenlijk altijd goed..echter dus nu al 4-5x meegemaakt dat terwijl de server zegt dat m'n crosshair ruim over target zit (en dat in feite ook moet zijn)...ik bij het schieten de kogel gewoon fier een hele andere kant op zie gaan.
De kogel komt dus niet uit de loop....:S wtf. Ping was gewoon prima, geen lagspikes/rood bolletje.

Strix (Skullflame)
Auto aim bij bewegende targets (of als je zelf beweegt) is sinds 8.11 echt dramatisch. Ik heb het gisteren 2 keer gebruikt en beide keren gingen de shells alle kanten op behalve de goede.. Dus dat doe ik maar gewoon niet meermajic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:23:
Ik heb vannochtend weer iets raars (gisteravond ook al, dacht dat het een inschattingsfout was).
Gisteren 2x gehad dat de loop mikte op een tank en de crosshair nog op een steen wees.
Schoot ik dan verdween de shell of ging de lucht in.
Server crosshair werkt blijkbaar nog niet goed op 8.11.
Die werkt of helemaal niet of blijft op zelfde positie over normale heen staan.
Lijkt inderdaad trager. Maar ook dat je soms pas na een blik op mijn hitlog zie wat mij geraakt heeft. Werd gisteren ineens geraakt en detracked terwijl ik een Jagdtiger aan het omcircelen was. Bleek dus een arty shell te zijn. Geen geluid van een arty hit of normale shell en geen animatie. Erg vreemd.wsLy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:48:
Trouwens.. Ligt het aan mij of lijkt de hit registration een beetje trager? Dus als je zelf geraakt wordt... Dat gevoel heb ik namelijk..
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Verwijderd
Negatieve punten van de V39:databeestje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:42:
[...]
Dat was ook mijn ervaring. De tank wordt veel afgekraakt maar ik snap niet zo waarom, je kan er prima mee over een richeltje en dan achteruit terug.
- Narrow gun arc
- bad mobility
- zero armour
- Lighthouse waardoor je niet met bergkammen kan werken
- redelijk slechte viewrange (en binos zijn pijnlijk om te gebruiken door de narrow gun arc)
- redelijke gun selectie (maar eigenlijk is de enige optie de 105mm en gold shells spammen)
- goede radio (whoop-dee-fucking-doo)
Victory!
Mines 17-2-2014 13:27:44
Tiger I
2.890 ( x2) 49.589
High Caliber, Confederate
Werd helaas op het einde afgeschoten door een tomato IS. Kon niet op op tijd dekking zoeken, optrekken is niet zn sterkste punt.
Whatever.
Je had nog wel je Tiger een beetje kunnen angelen.Harmen schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:42:
Net een mooie rondje in mn Tiger I. 4500 damage. Nieuw record.
Victory!
Mines 17-2-2014 13:27:44
Tiger I
2.890 ( x2) 49.589
High Caliber, Confederate
Werd helaas op het einde afgeschoten door een tomato IS. Kon niet op op tijd dekking zoeken, optrekken is niet zn sterkste punt.
Ge-angled is de Tiger1 nog best wel bouncy
+1Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:33:
Ik heb de V39 afgerond met 60% WR, maar ik was zeer blij toen ik het onding mocht verkopen. Ik zou de S35 CA en de V39 verwisselen van tier, de healthpoints verwisselen (dus de V39 krijgt 330 hp en de S35 CA 610 hp) en ik zou tevreden zijn. De S35 CA is belachelijk veel beter dan de V39, imho.
de S35 CA is een prachttank en de V39 is zwaar inferieur.
met head-on battles (S35 vs de V39) wint de S35 CA het nog. komt omdat ze allebij 2 shells nodig hebben om af te knallen (met normale shells en normale rng)
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Een Tiger heeft 100mm op de hull en turret, daar zou je eventueel alleen de stock gun van de IS mee kunnen bounchen. Als er met gold geschoten wordt ben je totaal kansloos, minimum average pennetration daarvan is 160mm en wordt wordt alleen maar hoger.Promaxhunter schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:20:
[...]
Je had nog wel je Tiger een beetje kunnen angelen.
Ge-angled is de Tiger1 nog best wel bouncy
Je moet dus heel veel mazzel hebben dat er een extreem lage roll voor pennetration tussen zit. Het blijft een paper armor tank met een hoop hitpoints.
De targets (en ik) waren static! Ik wacht meestal tot m'n crosshair vrijwel volledig tot z'n kleinste stand is ingekrompen, dan pas schiet ik. Je zou denken dat :p0st schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Auto aim bij bewegende targets (of als je zelf beweegt) is sinds 8.11 echt dramatisch. Ik heb het gisteren 2 keer gebruikt en beide keren gingen de shells alle kanten op behalve de goede.. Dus dat doe ik maar gewoon niet meer
Lock on target ---> loop beweegt, crosshair wordt groter ---> aim zit op target, wachten tot crosshair kleiner wordt ---> crosshair settled --> vuur
een betrouwbare manier is om te schieten. Maar sinds 8.11 dus regelmatig dat het schot in een richting gaat waar je loop 1.5 sec eerder was

Misschien wat meer regular aim gebruiken dan maar, idd.
Verwijderd
Daarna een message van hem: " stats pad al you want sec accunt"
Dat butthurt doe (een platoon met allemaal >20k games en >1400 eff).
Ik snap ook niet waarom mensen daar uberhaupt iets over durven te zeggen.
1) Als jij weet wat ik op jou schiet, gebruik je mods. Ik vind dat cheaten/hacken, sorry (I know, dat is het voor WG niet). Hoe dan ook geeft dat unfair advantage dat niet in het spel ingebouwd is. I don't like. Een mod-gebruiker die een gold-shell user voor noob/lamer uitmaakt..kom...dat is best triest.
2) Als ik _geen_ gold schiet dan heb ik bij veel tanks een 50% kans dat ik bounce met bepaalde guns (bijv. de 150mm RHM gun is niet bijster betrouwbaar in T8-9, zeker niet op long range waar je niet op weakspots kunt aimen). HEAT schieten is dan vaak de enige manier om 75-80% kans op penetration te hebben.
3) Ik schiet heat voor de lol. Ik speel bijv. KV2 of de RHM met short gun puur voor de mega-KABOOM factor. Ik krijg daar persoonlijk schik van als ik zo'n stoer tankje de hoek om zie komen vol testosteron, en dan daarna heel zieligjes zien terugtrekken met 15% hp over. Andere mensen doen andere dingen voor de lol, ik haal plezier uit een avondje premium shells op alles rammen. Geen gebounce, geen onzekerheid.
4) En dan heb ik het nog niet over de grind-factor gehad. Ik heb geen geld nodig (want ik ga geen tanks meer kopen voorlopig). Wat moet ik met 10 miljoen credits op m'n rekening? niks! Dus ik schiet gewoon regelmatig véél premium in twijfelsituaties (waarbij ik dus een kans heb op bouncen). Ik haal graag namelijk wél zoveel mogelijk XP binnen per rondje, en dat doe je makkelijker met premiums (want gemiddeld meer penetrations over een match). Die paar credits zal me m'n reet roesten. Komt nog bij dat ik nog steeds geld verdien, al verschiet ik 10 T8 shells per rondje. Boeien dus
5). Oh, underarmored targets vs armored targets. De duitse TD lijn, maar ook mediums en sommige heavies daar kan je je gewoon geen bounce veroorloven. Jou armor is van papier, zijn armor van Bounceium. Schoten wisselen leuk en aardig, maar wel op gelijke voet
My $0.02.

Weekly Mission 2
Goal: Earn 30,000 experience points
Reward: 250,000
Conditions: Random Battles and 7v7 Team Battles only. This mission can be completed once per day.
Ik gebruik geen mods maar ik kan het vaak zowel zien als horen. Verder kun je het natuurlijk soms afleiden als je pen en armor waardes kent.majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:42:
1) Als jij weet wat ik op jou schiet, gebruik je mods. Ik vind dat cheaten/hacken, sorry (I know, dat is het voor WG niet). Hoe dan ook geeft dat unfair advantage dat niet in het spel ingebouwd is. I don't like. Een mod-gebruiker die een gold-shell user voor noob/lamer uitmaakt..kom...dat is best triest.
En over het hele goud verhaal: lekker doen wat je wilt maar je bounced wel een hoop zonder goud als ik het zo lees
[ Voor 5% gewijzigd door djengizz op 17-02-2014 17:00 ]
Tuurlijk, dat is het hele punt. Ik heb hele clips leeggeschoten op tanks - frontal armor IS7, E75, maar ook IS3 turret op range bijv. De RHM 150mm is gewoon niet best met wat is het, 219mm pen geloof ik? Als iemand dat gaat zitten hull-anglen of hulldownen dan switch ik meteen, klapsa hop 700 damage.djengizz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:59:
[...]
Ik gebruik geen mods maar ik kan het vaak zowel zien als horen. Verder kun je het natuurlijk soms afleiden als je pen en armor waardes kent.
En over het hele goud verhaal: lekker doen wat je wilt maar je bounced wel een hoop zonder goud als ik het zo lees.
Het lijkt me ook zo dom het niet te doen, waarom zo ik een kans op bounce van meer dan 50% accepteren als ik speel om te winnen ?
Oh come on als je met die gun in die tier zonder HEAT 50% bounced doe je iets fout. In dat geval gaat een andere speelstijl of overschakelen naar de 12,8 je meer opleveren dan HEAT spam.majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:02:
Het lijkt me ook zo dom het niet te doen, waarom zo ik een kans op bounce van meer dan 50% accepteren als ik speel om te winnen ?
Heb je er zelf wel eens mee gespeeld, vraag ik me af? De accuracy is niet best namelijk. Dus de effectieve penetraties (die al niet best is voor z'n tier) blijft in de praktijk niet veel van over. Enemies zijn op dat soort tiers (8-9-10) ook niet dom, dus zul je veel in hulldown aantreffen, of angled. We hebben het hier over ranges van 200+ meter dat de gun effectief niet meer betrouwbaar is om op weakspots te aimen in 50% van de gevallen (=50% kans op bounce).djengizz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:09:
[...]
Oh come on als je met die gun in die tier zonder HEAT 50% bounced doe je iets fout. In dat geval gaat een andere speelstijl of overschakelen naar de 12,8 je meer opleveren dan HEAT spam.
Wat stel je voor ? Dat ik met m'n papieren RHM achter m'n cover vandaan kom en naar ze toe rijd ?
Of dan maar niet schieten? Wachten tot de enemy iets doms doet?
Kijk, dit bedoel ik dus. Je gaat geprikkelder reageren terwijl er geen enkele reden is om niet 'op zeker' te spelen en een prem rondje te pakken. Sterker nog, ik vind het zeer amateuristisch van een tegenstander als die op me blijft schieten terwijl er een grote kans is dat de shell gaat bouncen (meer dan 25% kans vind ik iig eigenlijk al onacceptabel als ik serieus speel om te winnen).
Tuurlijk, met de 128 mm is het een ander verhaal - dan kan je tot 300 meter betrouwbaar op weakspots aimen (mits t geen hatches/copulas zijn). Maar volgens mij heb ik in een eerdere post al uitgelegd dat ik het _leuk_ vind om met de ka-boom trollguns te spelen. En die hebben nou eenmaal minder pen
Ik denk: als je (zoals majic) in bijna alle vaak gespeelde tanks zo'n 50-65% winrate haalt EN alleen credits gebruikt dan doe je het gewoon heel goed... Toch?majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:19:
[...]
...
Kijk, dit bedoel ik dus. Je gaat geprikkelder reageren terwijl er geen enkele reden is om niet 'op zeker' te spelen en een prem rondje te pakken. Sterker nog, ik vind het zeer amateuristisch van een tegenstander als die op me blijft schieten terwijl er een grote kans is dat de shell gaat bouncen (meer dan 25% kans vind ik iig eigenlijk al onacceptabel als ik serieus speel om te winnen).
...
[ Voor 40% gewijzigd door Istrilyin op 17-02-2014 17:24 . Reden: grote quote kleiner maken ]
Ja maar alleen in ESL / TB's en heel soms in randoms als training, voor randoms is de 12,8 superieur.majic schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:19:
Heb je er zelf wel eens mee gespeeld, vraag ik me af?
De Rhm met 15 cm is een verbazend goede city vechter, ook meteen een hele lastige speelstijl met zo'n glascannon. Mijn punt is dat jij blijkbaar wilt snipen met een gun die daarvoor niet geschikt is, prem ammo compenseert dit maar deels en imo niet voldoende.Wat stel je voor ? Dat ik met m'n papieren RHM achter m'n cover vandaan kom en naar ze toe rijd ?
Of dan maar niet schieten? Wachten tot de enemy iets doms doet?
Ik ben helemaal niet geprikkeld, ik zet vraagtekens bij jouw argumentatie voor heat spam.Kijk, dit bedoel ik dus. Je gaat geprikkelder reageren terwijl er geen enkele reden is om niet 'op zeker' te spelen en een prem rondje te pakken.
Hehe ok. Maar, dan stel ik het anders: Waarom zou je met inferieure ammo spelen als het niet hoeft? (want : ik speel voor max XP/victory ratio/plezier). Ik heb vroeger geen gold uitgegeven aan ammo buiten clanwars, maar nu het er voor credits is doe ik dat dus veel (zeker aangezien ik niet weet wat ik met mn geld moet doen).djengizz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:24:
[...]
Ja maar alleen in ESL / TB's en heel soms in randoms als training, voor randoms is de 12,8 superieur.
[...]
De Rhm met 15 cm is een verbazend goede city vechter, ook meteen een hele lastige speelstijl met zo'n glascannon. Mijn punt is dat jij blijkbaar wilt snipen met een gun die daarvoor niet geschikt is, prem ammo compenseert dit maar deels en imo niet voldoende.
[...]
Ik ben helemaal niet geprikkeld, ik zet vraagtekens bij jouw argumentatie voor heat spam.
Ik speel soms sniperig, soms heel aggressief (zeker op kleine maps vind ik dat leuk). Maar ook dan geldt : Ik heb geen tijd om te gaan zitten pietepeuteren om een weakspot te vinden. In een stadsmap telt elke milliseconde dus dan is het ---> enemy wordt zichtbaar ---> klikboem.
Dus ik stel het volgende :
Als je serieus bent met spelen dan is je eerste schot _altijd_ heat/premium. Pas bij het 2de schot beslis je of je de gelegenheid hebt om naar regulier over te schakelen (want : side armor, frontal weakspots, target is op iemand anders aan het schieten enz).
Je kunt tenslotte nooit goed voorspellen in welke situatie je terecht gaat komen, derhalve kies ik voor velig en premium. Ik schakel 'terug' naar reguliere ammo zoals iedereen dat ook doet met HE : voor wanneer het zinvol is.
My $0.02
p.s. ik denk dat je afgezien van bovenstaande gewoon niet mijn gevoel van 'yihaaa' deelt als ik met een derp ergens een enorme hoeveelheid HP vanaf schiet. KV-2, RHM/150 en SU-100Y zijn met een reden m'n favoriete tanks op dit moment.
Dit topic is gesloten.
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)