[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste
Acties:
  • 97.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 17:36

databeestje

Von PrutsHausen

solique schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:36:
Dit weekend zat de RNG niet mee bij mij.
Geregeld een crit of 0 damage hit op momenten dat je de battle er door kan winnen terwijl je op de zwakste plek van een tank schiet.
Over de teammaten dit weekend ga ik niet eens beginnen, genoeg potten waar ik alles alleen mocht opknappen.

Stats toch netjes en in platoons geregeld genoeg lol gehad zelfs als het geen win werd.
Wel de grind van de Type T-34 afgerond met leuke stats, ben benieuwd hoe de Type 58 gaat wezen.
Die RNG kan ik me iets bij voorstellen, zo heb ik afgelopen weekend 4 maal een pz 38 na getracked met de Ac 46 met de 212 pen DCA45 90mm. Nota bene 2 keer in 1 pot. Is op zich ook wel knap.

Hoe was jouw ervaring met de Type T-34, bij mij wil het niet lekker vlotten. Wel een rammer en binos maar dat kanon is een beetje waardeloos. Met de russische variant schiet je gewoon veel meer raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 17:46
Ik heb even speciaal voor onze resident German lover de maximum snelheden van een setje Duitse tanks nagelopen.

Let wel op dat de maximum snelheid die in boeken staat de theoretische maximum snelheid is. Er wordt dus niet gekeken naar omstandigheden, maar puur naar de motor, overbrenging en dergelijke. De praktische snelheden zullen stukken lager liggen. Zo was de cruisesnelheid op de weg van de Panter 30-35 km/u, de offroad snelheid van de Panter was een whopping 20 km/u.

Als de versie niet bekend was, is er gekeken naar de modules.

Rood = te lage topsnelheid
Blauw = te hoge topsnelheid

Panzerjäger 1
Ingame snelheid: 40 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 40 km/u

Marder II

Marder 38t
Ingame snelheid: 47 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 35 km/u

'Hetzer'
Ingame snelheid: 42 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 42 km/u

StuG III

Flakbus
Ingame snelheid: 60 km/u
(lol)

Jagdpanzer IV/L70

Nashorn

Jagdpanther
Ingame snelheid: 55 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 46 km/u

'Sturer Emil'
Ingame snelheid: 25 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 25 km/u

Ferdinand
Ingame snelheid: 30 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 30 km/u

Jagdtiger
Ingame snelheid: 38 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 38 km/u

Dicker Max

Wespe

Bison

Stupa
Ingame snelheid: 45 km/u

Pz.Sfl. IVb
Ingame snelheid: 35 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 45 km/u

Grille

Hummel

Gw Tiger
Ingame snelheid: 45 km/u

Pz. 35t

Pz. 38t

Pz. 38t n.A.
Ingame snelheid: 62 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 62 km/u

Pz. IV
Ingame snelheid: 48 km/u

VK 3001P
Theoretische maximumsnelheid: 60 km/u

Tiger P

Maus
Ingame snelheid: 20 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 20 km/u

Pz. II

Pz. III A
Ingame snelheid: 68 km/u
(lol!)

Pz. II G
Ingame snelheid: 65 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 50 km/u

Pz. II J
Ingame snelheid: 31 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 31 km/u

Pz. III
Ingame snelheid: 64 km/u
(lol)

VK 3001H
Theoretische maximumsnelheid: 25 km/u

VK 3601H
Ingame snelheid: 50.5 km/u

Tiger I

Panther
Ingame snelheid: 55 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 55 km/u

Tiger II
Ingame snelheid: 38 km/u

E-100
Theoretische maximumsnelheid: 23 km/u

Pz. I

Pz. I C
Ingame snelheid: 79 km/u
Theoretische maximumsnelheid: 79 km/u

Luchs
Theoretische maximumsnelheid: 60 km/u

Ik denk niet dat ik hier nog veel over hoef uit te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door User op 18-03-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 01:39

solique

Fire is all I need

databeestje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:52:
[...]
Hoe was jouw ervaring met de Type T-34, bij mij wil het niet lekker vlotten. Wel een rammer en binos maar dat kanon is een beetje waardeloos. Met de russische variant schiet je gewoon veel meer raak.
Heerlijke support, flank tank.
Kon er zelf beter mee overweg dan de T-34 vraag mij niet waarom.
Je moet er vooral geen klappen mee krijgen maar zolang je de gun kan laten spreken.
Zelf de Ace behaald met 11 kills en 1.5k base exp.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:59:
Ik heb even speciaal voor onze resident German lover de maximum snelheden van een setje Duitse tanks nagelopen.
[...]
Ik denk niet dat ik hier nog veel over hoef uit te leggen.
Op het forum van WoT gepoast?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
PcDealer schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:09:
[...]

Op het forum van WoT gepoast?
Nope. Gaat me waarschijnlijk een berg gehuil opleveren, het WoT forum kennende. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

True that, al zijn sommige mensen nog wel redelijk :)

http://forum.worldoftanks...365233-hangar-test-drive/
Mijn eerste player suggestie en ik werd niet eens weg geflamed :9

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:11:
True that, al zijn sommige mensen nog wel redelijk :)

http://forum.worldoftanks...365233-hangar-test-drive/
Mijn eerste player suggestie en ik werd niet eens weg geflamed :9
Maar dat is ook een beetje een dood forumgedeelte. :P

In de Duitse sectie hebben je dingen als dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ja I know :P

Die vermijd ik ook met een reden, heb er wel vaker naar gekeken maar het facepalm gehalte lag zeer hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Oh, en voordat mensen gaan huilen. De bronnen:
- Encyclopedia of German Tanks of World War Two
- Een stapel Panzer Tracts

Oh, en kijk eens wat ik net vond!
"In November of 1941, high ranking engineers, industry representatives, and armament directorate officers came to my tank army in order to familiarize themselves with the Russian T-34 tank. Frontline officers suggested that we should build tanks exactly like the T-34 in order to correct the unpleasant position of our armoured forces, but this position did not receive support from the engineers. Not because they were opposed to imitation, but because it was not possible to rapidly set up manufacturing of important components, especially the diesel motor. Additionally, our hardened steel, whose quality was dropping due to a lack of natural resources, was inferior to the Russians' hardened steel."

H. Guderian, "Memories of a Soldier", page 268
Oops.

[ Voor 76% gewijzigd door User op 17-03-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

By the way, volgens vbaddict is mijn Tiger 1 nu mijn beste tank, met een whopping WN8 van 2735 :)
De eerste legit tank met een overall WN8 dat als unicum wordt beschouwd, ik ben trots op mezelf.

Trouwens user, thanks voor de tip om vents om te wisselen voor coated optics. Echt geniaal hoeveel spotting damage ik per game heb en hoeveel meer xp ik er van bij krijg :)

En het gehard staal van de duitser was idd prut ivt andere landen. Dit heeft al vaker of FTR gestaan :)

[ Voor 43% gewijzigd door Fordox op 17-03-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Pz4 gekocht. De 75L43 freeXP erop, want de stock gun leek me niet echt tier 5 waardig.

Wat een vre-se-lijk ding. Het enige voordeel is dat je niet hoeft na te denken over angling, want iedereen pent je toch wel onder elke hoek. En dan het kanon zelf... op een vijandige Pz4 na pen je niets, zo ongeveer. Ik dacht dat ik mijn pubertijd verdrongen had, komt weer allemaal boven!

Snipen? Geen camo, groot target, geen pen zeker niet op afstand.
Brawlen? Kom in de buurt van het front en je bent dood.
Flanken? Je wordt gezien, en je auto-flankt jezelf lang voordat je de ander in de flank kan schieten (als je al pent).

8 keer gespeeld, 8 losses tot nu toe! Misschien een record poging waard! WN8 van 38 of zo. Kandidaat om langs te freeXP-en, of mis ik iets? Geld verdienen met de rest van de tanks zodat je 100% goud kunt schieten met dit ding misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door Istrilyin op 17-03-2014 10:10 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 17:36

databeestje

Von PrutsHausen

Istrilyin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:08:
Pz4 gekocht. De 75L43 freeXP erop, want de stock gun leek me niet echt tier 5 waardig.

Wat een vre-se-lijk ding. Het enige voordeel is dat je niet hoeft na te denken over angling, want iedereen pent je toch wel onder elke hoek. En dan het kanon zelf... op een vijandige Pz4 na pen je niets, zo ongeveer. Ik dacht dat ik mijn pubertijd verdrongen had, komt weer allemaal boven!
Ik zie ze ook graag voor mijn KV-2 rijden, ik kan ze pennen met de 86 pen van de HE shells. bewm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Istrilyin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:08:

Snipen? Geen camo, groot target, geen pen zeker niet op afstand.
Brawlen? Kom in de buurt van het front en je bent dood.
Flanken? Je wordt gezien, en je auto-flankt jezelf lang voordat je de ander in de flank kan schieten (als je al pent).

8 keer gespeeld, 8 losses tot nu toe! Misschien een record poging waard! WN8 van 38 of zo. Kandidaat om langs te freeXP-en, of mis ik iets? Geld verdienen met de rest van de tanks zodat je 100% goud kunt schieten met dit ding misschien?
Met de topgun (7,5 cm L/48) zou je toch zeker wel targets moeten kunnen pennen, ook met gewone AP ammo. Maar wellicht moet je wat meer premium ammo gaan schieten dan. Met deze gun moet je de tank als een halve TD spelen: blijf zoveel mogelijk achterin en snipe de enemy weg.

Ik zie ook vaak mensen met de 10,5 cm derp gun spelen. In dat geval zou ik ook zoveel mogelijk HEAT meenemen, dan heb je nog een acceptabele 104 pen. Snipen is met deze gun uiteraard geen optie, dus de speelstijl met deze gun is weer heel anders. Je moet dan proberen om targets te flanken en goed op de weakspot te schieten om maximale dmg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
databeestje schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:10:
Ik zie ze ook graag voor mijn KV-2 rijden, ik kan ze pennen met de 86 pen van de HE shells. bewm.
Okay maar dan ben je nog nuttig geweest voor je team, heb je toch maar mooi een KV-2 voor 2x laadtijd (HE laden, volgend schot laden) uit de strijd gehouden!
Mr_Size schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:18:
Met de topgun (7,5 cm L/48) zou je toch zeker wel targets moeten kunnen pennen, ook met gewone AP ammo. Maar wellicht moet je wat meer premium ammo gaan schieten dan. Met deze gun moet je de tank als een halve TD spelen: blijf zoveel mogelijk achterin en snipe de enemy weg.

Ik zie ook vaak mensen met de 10,5 cm derp gun spelen. In dat geval zou ik ook zoveel mogelijk HEAT meenemen, dan heb je nog een acceptabele 104 pen. Snipen is met deze gun uiteraard geen optie, dus de speelstijl met deze gun is weer heel anders. Je moet dan proberen om targets te flanken en goed op de weakspot te schieten om maximale dmg te doen.
Okay Size... Vanaf vandaag gold voor deze bak dan, want 23xp per potje schiet niet op. Als je een paar keer raak schiet kom je al weer wat verder. Gaan ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De pz4 moet je alleen spelen met de derp canon. dan is dat beestje geniaal op zn tier :)

en HEAT, ik zou het niet doen... te onbetrouwbaar. gewoon HE is voldoende :) ga vooral low armored targets prioriteren, zoals T49 en PZ Sfl 4c tanks, die kun je met gemak one shotten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
De PZ IV heb ik met de schmallturm toen die er nog op kon echt veel gespeeld, het was toen de beste sniper in het spel :Y . Onlangs heb ik hem teruggekocht om te kijken wat er van overgebleven was. Op het moment is het een lastige tank die niet echt ergens in uitblinkt. Ik heb hem geprobeerd met de derp, maar ik hou niet zo van derp guns, dus zelf zou ik kiezen voor de 75. Het beste doet ie het dan in de 2e lijn, je hebt voldoende mobiliteit voor opertunistische schoten. Hij is weinig vergeeflijk en fouten worden hard afgestraft, probeer zuinig te zijn op je hitpoints (maar dat geld eigenlijk voor elke tank). Het feit dat je 8 verliespotjes op rij hebt helpt natuurlijk ook niet met je gevoel bij de tank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade_Reaver
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02 15:18
Istrilyin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:31:
Okay maar dan ben je nog nuttig geweest voor je team, heb je toch maar mooi een KV-2 voor 2x laadtijd (HE laden, volgend schot laden) uit de strijd gehouden!
95% van de KV-2 spelers spelen met alleen HE, want je het heeft weinig nut om met andere ammo te spelen op deze tank. Dus jammer genoeg is je nut dan iets minder dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

Ilikebananas schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:01:
De PZ IV heb ik met de schmallturm toen die er nog op kon echt veel gespeeld, het was toen de beste sniper in het spel :Y . Onlangs heb ik hem teruggekocht om te kijken wat er van overgebleven was. Op het moment is het een lastige tank die niet echt ergens in uitblinkt. Ik heb hem geprobeerd met de derp, maar ik hou niet zo van derp guns, dus zelf zou ik kiezen voor de 75. Het beste doet ie het dan in de 2e lijn, je hebt voldoende mobiliteit voor opertunistische schoten. Hij is weinig vergeeflijk en fouten worden hard afgestraft, probeer zuinig te zijn op je hitpoints (maar dat geld eigenlijk voor elke tank). Het feit dat je 8 verliespotjes op rij hebt helpt natuurlijk ook niet met je gevoel bij de tank ;)
Dit, toen ook gespeeld wat een heerlijke tank was het toen.
Misschien ooit nog eens terugkopen vooral vanwege de derp dan. :P
Blade_Reaver schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:22:
[...]

95% van de KV-2 spelers spelen met alleen HE, want je het heeft weinig nut om met andere ammo te spelen op deze tank. Dus jammer genoeg is je nut dan iets minder dan je denkt.
100% HE hier. Gister nog een VK3601 850 damage one-shot.

[ Voor 15% gewijzigd door solique op 17-03-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44

p0st

Dutch Reefer

solique schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Dit, toen ook gespeeld wat een heerlijke tank was het toen.
Misschien ooit nog eens terugkopen vooral vanwege de derp dan. :P

[...]

100% HE hier. Gister nog een VK3601 850 damage one-shot.
Ja maar dan kun je net zo goed de M4 Sherman kopen, vrijwel dezelfde stats maar dan met iets betere armor :)

En idd, KV-2 = Full HE, zelfs in Tier VIII potten vermakelijk :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Ja maar dan kun je net zo goed de M4 Sherman kopen, vrijwel dezelfde stats maar dan met iets betere armor :)
en betere mobiliteit, en betere bewegingsvrijheid van de gun (gun depression en elevation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Kijk eens wat ik nu tegenkom!

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/sb79rs.jpg
De bestuurderspositie in de Panther. Moet je kijken hoeveel bescherming de overbrenging rechts van hem biedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
Dank voor alle Pz4 advies! We gaan er doorheen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:52:

[afbeelding]
De bestuurderspositie in de Panther. Moet je kijken hoeveel bescherming de overbrenging rechts van hem biedt!
Care to ellaborate? :P Ik snap de foto niet helemaal en niet wat je exact bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:56:
[...]

Care to ellaborate? :P Ik snap de foto niet helemaal en niet wat je exact bedoeld.
Ik snap opeens wel waarom die viewport zo makkelijk te penetraten is (mocht je 'em kunnen raken :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hou er wel rekening mee dat die viewport nog steeds bestaat uit een dikke laag kogelvrij glas ;)
En bij modernere tanks is dit allemaal gedaan met periscopen, en worden de view ports bedekt met een plaat armor. Deze plaat gaat er natuurlijk vanaf als er geen bedreiging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:56:
[...]

'Iemand hier in dit topic' wou beweren dat de overbrenging in Duitse tanks bescherming bood aan de bemanning.

Hier kan je dus zien dat het dus niet zo is. De overbrenging zit rechts van de bestuurder, in het midden van de tank. Alleen de as boven de pedalen zal bescherming bieden. Dat is de overbrenging van de sprocket naar het 'Lenkgetriebe' (stuureenheid).
Achter de bestuurder zitten (in de koepel) de schutter en commandant. Aan de andere kant van het Lenkgetriebe zit de seiner met achter hem (in de koepel) de lader.
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:05:
Hou er wel rekening mee dat die viewport nog steeds bestaat uit een dikke laag kogelvrij glas ;)
En bij modernere tanks is dit allemaal gedaan met periscopen, en worden de view ports bedekt met een plaat armor. Deze plaat gaat er natuurlijk vanaf als er geen bedreiging is.
Dat IS een periscoop, grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:44:
[...]

En idd, KV-2 = Full HE, zelfs in Tier VIII potten vermakelijk :)
Wil hem ooit nog eens uit proberen in zijn nieuwe vorm.
De M4 moet ik nog researchen, was er al voorbij voordat lijn aangepast werd.
M4 staat nog op to-do lijst :)

[ Voor 3% gewijzigd door solique op 17-03-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Zuur, ik ziet net dat als ik gisteren nog twee victories had behaald ik 350k credits had binnen getikt. Dacht die missie nooit te gaan halen maar uiteindelijk aardig wat potjes gespeeld (net niet genoeg dus :P).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

psychoclown schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:11:
Zuur, ik ziet net dat als ik gisteren nog twee victories had behaald ik 350k credits had binnen getikt. Dacht die missie nooit te gaan halen maar uiteindelijk aardig wat potjes gespeeld (net niet genoeg dus :P).
Verrassing, de special is vandaag ook nog geldig! Ik ga vanavond ook voor mijn laatste 8 wins op tier VIII :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:19:
Verrassing, de special is vandaag ook nog geldig! Ik ga vanavond ook voor mijn laatste 8 wins op tier VIII :)
Dat wordt platoonen vanavond, help me herinneren dat ik nog ff wat equipment insla :p

@User: jaag Danielww2 nou niet weg, ik hou van zijn geschiedenislesjes :) (heb zelf ook geschiedenis gestudeerd, vandaar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:21:
[...]

Dat wordt platoonen vanavond, help me herinneren dat ik nog ff wat equipment insla :p

@User: jaag Danielww2 nou niet weg, ik hou van zijn geschiedenislesjes :) (heb zelf ook geschiedenis gestudeerd, vandaar ;))
That's a deal :) , en ja het is jammer dat ze de equips niet meer voor 50% korting de deur uit doen, maar 'slechts' 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ben momenteel veel in tier 9/10 aan het rond scheuren. Die bosmarmotten missie gecombineerd met die waarbij je 2 tier8s moet neerschieten en de 25 wins in tier 8 zorgen dat je in bijna elk gevecht wel 1 of beide van die missies haalt. Vanwege het overschot van tier8 tanks kom je nl. bijna elk gevecht uit bij een team waarvan 3/4 tier uit 8 tanks bestaat. En 50k/75k/125k extra zorgt er voor dat die tanks goed opleveren :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Mr_Size schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:21:
Ik jaag niemand weg, ik heb alleen even wat boeken gepakt en wat feitjes gepost. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

redwing schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:35:
Ik ben momenteel veel in tier 9/10 aan het rond scheuren. Die bosmarmotten missie gecombineerd met die waarbij je 2 tier8s moet neerschieten en de 25 wins in tier 8 zorgen dat je in bijna elk gevecht wel 1 of beide van die missies haalt. Vanwege het overschot van tier8 tanks kom je nl. bijna elk gevecht uit bij een team waarvan 3/4 tier uit 8 tanks bestaat. En 50k/75k/125k extra zorgt er voor dat die tanks goed opleveren :)
En als je die dan ook nog met de KV-4 kunt spelen heb je ook nog 30% extra credits oOo
Dat is in ieder geval mijn plan voor vanavond, KV-4 en Borsig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:22

mcB

p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:26:
[...]

That's a deal :) , en ja het is jammer dat ze de equips niet meer voor 50% korting de deur uit doen, maar 'slechts' 25%
Ik heb ook nog een boodschappenlijstje voor een paar miljoen credits maar ik wacht nog op een betere deal.. Misschien kun je nog even wachten met het aankopen van equipment. April en Mei hebben misschien nog wat leuks in petto.

Ectar meldt op het WoT forum;
"It's not a standard thing, just for this event. Equipment discounts are roughly once per quarter and well, in April and May there may be some big events."

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:19:
[...]

Aah het was een één per account missie? Nice, scheelt weer want 350k schiet mooi op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

psychoclown schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Aah het was een één per account missie? Nice, scheelt weer want 350k schiet mooi op :)
Yup, Once per account. Het is wel echt bizar hoeveel volk nu trouwens Tier VIII speelt met deze missies, de que is vaak 10x zoveel bij 8 dan bij elke andere tier waardoor de wachttijden echt langggg zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
mcB schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook nog een boodschappenlijstje voor een paar miljoen credits maar ik wacht nog op een betere deal.. Misschien kun je nog even wachten met het aankopen van equipment. April en Mei hebben misschien nog wat leuks in petto.

Ectar meldt op het WoT forum;
"It's not a standard thing, just for this event. Equipment discounts are roughly once per quarter and well, in April and May there may be some big events."
Van wat ik kan zien hebben inderdaad wat leuks in de petto. :>

Hopelijk is het niet net als de vorige keer RU-only. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:52:
[...]
Van wat ik kan zien hebben inderdaad wat leuks in de petto. :>

Hopelijk is het niet net als de vorige keer RU-only. :(
Het feit dat jij gevraagd wordt om het naar Nederlands te vertalen betekent dus blijkbaar niet automatisch dat hetgeen je vertaalt ook daadwerkelijk gebruikt wordt in een special? Of bedoel je iets anders :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Hmmm dus ik moet alvast credits gaan grinden, user?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Het feit dat jij gevraagd wordt om het naar Nederlands te vertalen betekent dus blijkbaar niet automatisch dat hetgeen je vertaalt ook daadwerkelijk gebruikt wordt in een special? Of bedoel je iets anders :*) ?
Klopt. Een hele poos terug hebben we wat medailles moeten vertalen voor het Russische "White Tiger"-evenement. Dat hele evenement is nooit op andere servers geweest.

Ook hebben we wel eens medailles voor (mini-)campaigns op de NA server moeten vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 18:39
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:26:
[...]

Gaan ze dat nooit meer doen die -50% voor bino's enz of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:12:
[...]
Klopt. Een hele poos terug hebben we wat medailles moeten vertalen voor het Russische "White Tiger"-evenement. Dat hele evenement is nooit op andere servers geweest.

Ook hebben we wel eens medailles voor (mini-)campaigns op de NA server moeten vertalen.
Zolang meneer maar wordt betaald in extra WN8 is er geen probleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Astratuner schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:13:
[...]

Gaan ze dat nooit meer doen die -50% voor bino's enz of...
Jawel, zie ook mcB in "[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 41"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:22:
[...]

:*)

Also, ik heb de Duitse topsnelheden toch maar even in het NL WoT forum gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:22:
[...]
Ik laat me trouwens gewoon uitbetalen, die WN8 intereseert me niet en is alleen voor statspadders ( ;) ) Ik ga liever eens een keertje uit eten (of wat vaker als een keertje.....)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

redwing schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:47:
[...]

Ik laat me trouwens gewoon uitbetalen, die WN8 intereseert me niet en is alleen voor statspadders ( ;) ) Ik ga liever eens een keertje uit eten (of wat vaker als een keertje.....)
Er was pun intended :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
En jij denkt dat mijn bericht 100% serieus was O-)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Het leek er wel op ja omdat ik t niet over jou had :P

En t blijft tekst. 't Is maar net hoe je het leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Fordox schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:20:
Het leek er wel op ja omdat ik t niet over jou had :P
Och, aangezien ik ook lekker mag meevertalen voel ik me ook een beetje aangesproken natuurlijk 8)
En t blijft tekst. 't Is maar net hoe je het leest.
Klopt, het is vaak lastig om ervoor te zorgen dat de ander snapt hoe je het bedoelt :+
Maar voor de duidelijkheid, mijn opmerkingen mag je vaak ook met een grote korrel zout nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 14:41

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:52:

[afbeelding]
Dan mag WG nu toch eens uit gaan leggen waarom je een Panther frontaal in de fik schiet omdat daar de gearbox zou zitten?
Hij zit dus aan de rechterzijde zoals je ziet op de foto.... 8)7

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
ShockWave schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:05:
[...]

Dan mag WG nu toch eens uit gaan leggen waarom je een Panther frontaal in de fik schiet omdat daar de gearbox zou zitten?
Ja, en in een paar posts later zeg ik dat rechts van de overbrenging nog iemand zit. De overbrenging zit dus gewoon in het midden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ShockWave schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:05:
[...]
Je snapt toch wel dat die foto nep is en WG de echte data in handen heeft ? ;) (oftewel dat noemen ze bij WG historisch correct, maar dan alleen als het hun uitkomt). Zo kloppen er simpelweg een hele hoop dingen niet met de tanks.
User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:33:
[...]
Ja, en in een paar posts later zeg ik dat rechts van de overbrenging nog iemand zit. De overbrenging zit dus gewoon in het midden. :)
Dan nog is de overbrenging nu niet echt iets dat snel in de fik vliegt. Bijna alle branden in tanks hadden toch te maken met de ammo.

[ Voor 26% gewijzigd door redwing op 17-03-2014 19:45 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 11:13
De centurion heeft het wat dat betreft ook niet makkelijk met ammorack aan de voorkant.. bijna iedere keer als m'n tracks eraf worden geschoten gaat m'n ammorack ook mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:16:
[...]
Yup, Once per account. Het is wel echt bizar hoeveel volk nu trouwens Tier VIII speelt met deze missies, de que is vaak 10x zoveel bij 8 dan bij elke andere tier waardoor de wachttijden echt langggg zijn :z
Blijkt toch bijna elk weekend weer wat voor amateurs het zijn. Als je't aan professionals overlaat dan is MM juist sneller met meer mogelijkheden. Je hoeft nooit op de 30ste tank te wachten met 600 kandidaten in de wachtrij.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

O M G

Ik, de Avg. Met een WN7 van 950, haal deze avond voortdurend scores van tussen de 1600 en 2100... Wat resulteert in een winrate van 16 procent.

16

Procent

Ik heb nog nooit zoveel bots, teamkillers en Yolo'ers bij elkaar gezien. Ja, de Mm zat vaak tegen. Een winchance van tussen de twintig en dertig procent was niet ongewoon. Maar als die dan eens boven de vijftig lag gingen de groenen ineens full retard en raakten de blauwen bij een 3-0 achterstand zo gefrustreerd dat ze over de in-game chat de positie van onze arty aan de vijand doorgaven. Wat een kutgame is het soms! :P

En dan mijn grootste frustratie... Het viewsysteem. Een IS-3 die op ongeveer 350 meter in het open terrein van links naar rechts voor je langs beweegt, verdwijnt ineens na dat je er voor het eerst op schiet. Gezien zijn route had je er zo nog twee hits op kunnen maken, maar het ding is gewoon ineens weg.
Of een vk45.01 die je op 150 meter achter een muur 'ziet' staan. Hij beweegt met een rotgang in de richting van de straat waar je in staat, dus geduldig wacht je tot hij met 30kmph de hoek om komt zetten... Maar dan verdwijnt hij ineens uit zicht. Geen probleem, want hij komt toch zo de hoek om... Toch? Geduldig wacht je, je richtmiddelen gericht op de hoek aan de rechterkant van de straat. Maar wat duurt het lang? Ineens zie je hem! Aan de linkerkant van de straat zie je nog net het achtersteven een zijstraat in kachelen. Je richt snel bij, maar bent veel te laat...

Echt. RNG snap ik. Teams zijn het logische gevolg van een online game. Maar dat view system.. Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:54

thijsco19

KTM 990 SMT

MSalters schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:44:
[...]

Blijkt toch bijna elk weekend weer wat voor amateurs het zijn. Als je't aan professionals overlaat dan is MM juist sneller met meer mogelijkheden. Je hoeft nooit op de 30ste tank te wachten met 600 kandidaten in de wachtrij.
Dat vraag ik me ook echt af, hoe kan je in vredesnaam een wachtrij maken van gemiddeld 1 tot 2 minuten terwijl er gemiddeld 1500 man in de MM zitten?! (tier 8 )

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel gemiddeld 2k damage is onvoldoende om te winnen wel 6 battles op een su14-1 voor de dubbel stand nu 3-9 en het maakt niets uit terwijl bij mij arty buiten de aimcirkel valt ben ik reeds 2 maal ge oneshot door arty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Oh, op zich is het geen raadsel waarom het zo traag is, het MM rigging patent van WG laat zien hoe de MM developers denken. Een random MM is O(N), een rigged MM kan makkelijk O(N^30) worden (als je alle combinaties checkt). Als vuistregel is O(N^2) te traag. Maar goed, we weten niet precies wat er mis is, alleen dat het huidige algoritme 100.000 ms nodig heeft voor wat redelijke code in 1 ms kan doen.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:35:
Wel gemiddeld 2k damage is onvoldoende om te winnen wel 6 battles op een su14-1 voor de dubbel stand nu 3-9 en het maakt niets uit terwijl bij mij arty buiten de aimcirkel valt ben ik reeds 2 maal ge oneshot door arty
Hier snap ik dus geen hout van... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik denk dat nuchter spelen de winrate wel zou helpen ja.

Over nuchter spelen gesproken, net kansloos de pan in gehakt in Confrontation. Ruskies versus krauts, 15-3 voor de duitsers. Russische tanks mogen dan OP zijn, dat is niet genoeg om op Pearl River de brug in het Noorden te veroveren op de verdedigers. En toch probeerden 10 van onze tanks dat, zelfs nadat ze herhaald verteld was om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:39:
[...]

Hier snap ik dus geen hout van... :P
Gewoon nu 4 gewonnen 9 verloren 6 maal moeten spelen voor de dubbel op een su14-1 waarbij schoten buiten de aimcirkel vallen continu en ik zelf nu 3 maal ge oneshot wordt door de vijandelijke arty terwijl ik on the move ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nu ik die woorden in een andere volgorde zie begin ik het te begrijpen. :P Nofi, maar een beetje interpunctie zou wonderen doen voor de leesbaarheid van je Posts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:53:
O M G

Ik, de Avg. Met een WN7 van 950, haal deze avond voortdurend scores van tussen de 1600 en 2100... Wat resulteert in een winrate van 16 procent.

16

Procent
Een hoge WN7/WN8/eff score gecombineerd met een zeer lage WR is typisch voor iemand die veel te passief speelt. Misschien volgende keer iets agressiever spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Oops, wel wat potjes gespeeld en vooral gewonnen maar de meesten in TC (sinds lange tijd dat ik dat weer aanraak) en dat is natuurlijk uitgesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Laatste potje van de avond is weer goud! Tikt lekker aan zo'n lekkere pot in de Borsig waarin je 5 kills maakt (waarvan 2 Tier VIII) en overleeft :)

Victory!
Prokhorovka 17-3-2014 22:52:41
Rhm.-Borsig Waffenträger
3.381 ( x2) 178.103

Overigens over de hele avond lekkere potjes gehad (ook al zaten er wat zure losses tussen he pixel en size :P )

Wins/Battles: 5 (9) (55.6%)
Kills: 17 (1.9)
Damage Dealt: 23.545 (2.616)
Efficiency/WN8: 1.809 / 3.402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
p0st schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:04:
Laatste potje van de avond is weer goud! Tikt lekker aan zo'n lekkere pot in de Borsig waarin je 5 kills maakt (waarvan 2 Tier VIII) en overleeft :)

Victory!
Prokhorovka 17-3-2014 22:52:41
Rhm.-Borsig Waffenträger
3.381 ( x2) 178.103

Overigens over de hele avond lekkere potjes gehad (ook al zaten er wat zure losses tussen he pixel en size :P )

Wins/Battles: 5 (9) (55.6%)
Kills: 17 (1.9)
Damage Dealt: 23.545 (2.616)
Efficiency/WN8: 1.809 / 3.402
Zure losses? Waar heb je het over? :+
Het waren voor mij voornamelijk de verkeerde potjes die ik verloor: 4K dmg = loss, 1K dmg = win :X

Maar goed, toch wel een lekker avondje gedraaid heur met 3172 WN8 en 75% WR, dus echt klagen mag ik nou ook weer niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Daarstraks een paar battles gespeeld maar echt lekker liep het niet, vooral niet op hoge tiers.. RNG was ook flink aan het kloten... Kreeg bijv. Door een normale AP shell direct 4 critical hits... Een freaking AP shell....

Overigens, iemand die weet of er een degelijk 7v7 team nog opzoek is naar een ESL speler?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:02

wontcachme

You catch me? No you wont

wsLy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:21:
Daarstraks een paar battles gespeeld maar echt lekker liep het niet, vooral niet op hoge tiers.. RNG was ook flink aan het kloten... Kreeg bijv. Door een normale AP shell direct 4 critical hits... Een freaking AP shell....
Ken het. Gisteren in de T-54 en kom een 13-90 tegen. Shell 1 zet mij in de fik via de engine (met max dmg), ik bounce op hem en schot 2 zet mij weer in de fik maar nu via de benzinetank. Toen ik dacht dat het niet erger kon was het 3e schot in mijn ammorack en die ontplofte :| :|

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:59
thijsco19 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:54:
[...]

Dat vraag ik me ook echt af, hoe kan je in vredesnaam een wachtrij maken van gemiddeld 1 tot 2 minuten terwijl er gemiddeld 1500 man in de MM zitten?! (tier 8 )
Kwam er maar niet tussen met mijn tier 8's. Wat meer tier 9 gespeeld en daar duurde het nog geen 3 seconde elke keer. Na 2-5 minuten wachten met mijn SU-101 zit ik elk potje als een van de weinige tier 8's tussen de tier 10 tanks... woohoo MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

User schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:20:
Oh, en voordat mensen gaan huilen. De bronnen:
- Encyclopedia of German Tanks of World War Two
- Een stapel Panzer Tracts

Oh, en kijk eens wat ik net vond!

[...]
Oops.
Waarschuwing, dit wordt een extreem lange post. Gelieve skippen als je niet geïnteresseerd bent. ;)

Nou heb ik toevallig het boek van meneer Guderian hier naast mij liggen. Dit staat nu al een tijdje op de lijst van boeken die ik ooit nog wil lezen maar waar ik nooit tijd voor heb. Nu zeker niet omdat ik bezig ben met een scriptie waar ik op zijn zachts gezegd veel voor moet lezen. Het interessante is dat ik even ben gaan kijken op pagina 268 en daar kan lezen over december 1941 en niet november. Nou kan er natuurlijk sprake zijn van een andere editie dus heb ik even het hele november 1941 gedeelte doorgenomen en wat blijkt, geen melding van dit bezoek. Kijk dat is nou interessant.

Overgens wil ik er aan toevoegen dat de quote die jij zo overduidelijk van het Warthunder forum hebt gehaald op zijn zachts gezegd uit zijn context is gerukt. Dat het menig persoon kan overbluffen is niet mijn probleem. Dat het mij niet kan overbluffen is helaas jammer voor jou.

Laten we deze quote even een context geven zodat iedereen begrijpt wat er aan de hand was binnen de Duitse oorlogsmachine. Om te beginnen was Duitsland, uiteraard de grootste industrie van Europa en tweede van de wereld, na de VS. De industriële slagkracht van Duitsland is groter dan die van de USSR + GB samen. Je zou Frankrijk erbij moeten tellen voordat je bij een ruwe gelijkheid komt binnen Europa. Duitsland had als industrie alleen wat problemen. IJzer was een probleem geworden na de eerste wereldoorlog. Toen in 1870 de Elzas en Lotharingen werden afgenomen van Frankrijk werden de grenzen niet zomaar getrokken. De Duitsers lieten de grenzen opstellen door geologen met als doel om elk beetje ijzer in de grond daar Duits te maken. Het gebied is/was het grootste ijzerveld van Europa en de kwaliteit is vrij aardig waardoor het economisch bruikbaar was. Dat er in het stuk dat de Duitsers niet namen ook zeer veel ijzer zat dat door een nieuwe uitvinding in 1878 opeens bruikbaar werd was vrij pijnlijk voor de Duitsers. Na de eerste wereldoorlog ging dit ijzergebied terug naar Frankrijk. Duitsland importeerde al Frans ijzer voor de eerste wereldoorlog maar door het verlies van hun belangrijkste gebieden moesten ze nog veel meer importeren. Toen de tweede wereldoorlog begon in 1939 evacueerden de Fransen de gehele departementen van Elzas en Lotharingen. Hoe het precies met de mijnen zat weet ik niet maar veel maakt het niet uit. Frankrijk en overigens ook België waren al failliet omdat ze overmobiliseerden waardoor hun economie instorten. Een lot dat de Duitsers ook zou treffen en waar we later op terug komen.

Dit hele gedoe maakte binnen de Duitse industrie zeer duidelijk hoe kwetsbaar ze waren qua grondstoffen. Om staal te maken heb je uiteraard ijzer nodig maar je hebt ook metalen nodig om de kwaliteit te regulieren. Hiervoor zijn drie metalen het meest gangbaar. Dit zijn Nikkel, Mangaan en Molybdeen. De Duitsers kozen bewust voor nikkelstaal omdat zowel Mangaan als Molybdeen behoorlijk lastig tot ronduit onmogelijk te verkrijgen zouden zijn. Nikkel kan je halen uit toenmalig Finland, nu Rusland, Rusland zelf maar ook destijds uit Oekraïne.

Nu voor een tweede en veel groter probleem. Duitsland of beter gezegd Hitler en de nazi's hun economische beleid. Vanaf de machtsovername in 1933 zetten de nazi's in op een algemene werkgelegenheid en extreme groei van de Duitse economie. Dit ging door gigantische investeringen in de Duitse economie gepaard met groeigetallen waar China een paar jaar geleden nog jaloers op zou zijn. Om dit te halen werd er extreem veel geïmporteerd. Dit zorgde ervoor dat de Duitse Reichsbank feitelijk geen buitenlandse valuta meer had. De Reichmark werd destijds gezien als een onstabiele munt en was niet zo vrijelijk verhandelbaar. Importen moesten in buitenlandse valuta gedaan worden waardoor er een structureel tekort aan valuta ontstond. Ondertussen raakte de Duitse economie extreem oververhit en zaten de Duitsers met enorme bankrekeningen een geen manier om het uit te geven. Er was sprake van zeer strikte prijscontrole binnen nazi Duitsland. Zonder dit was een zeer sterke inflatie uitgebroken en waren ze terug bij af. Om toch aan valuta te komen hadden de nazi's bilaterale afspraken gemaakt waarbij ze beduidend meer betaalden voor producten als ze in RM konden betalen. Een voorbeeld uit mijn hoofd was dat ze 46% meer betaalden voor Nederlandse voedselexporten/importen.

Nu terug naar het nikkel. De Duitsers hadden een behoorlijk probleem met importen. Ze konden simpelweg niet genoeg importeren waardoor grondstoffen zoals nikkel ook behoorlijk problematisch werden. De Finnen wilden ook wat voor hun waren en de Sovjets al helemaal. Uiteindelijk werd de betaling wapens en goederen voor grondstoffen. Nu kwam nikkel maar ook bijvoorbeeld olie uit de Sovjet unie en gingen hoge kwaliteitsmachines zoals lenzensnijders naar de Sovjet-Unie. Ja ik zij opzettelijk lenzensnijders omdat de Sovjets deze hebben gebruikt om de optiek voor onder andere de SU-85 en SU-100 te maken. De Russen konden het wel als ze het spul maar hadden. ;)

Deze ruilhandel ging door totdat de Duitsers de Sovjet-Unie binnenvielen. Op dit moment hadden de Duitsers strategische voorraden aangelegd van alles dat ze moesten importeren. Het plan was om de productiecentra over te nemen en zelf in gebruik te nemen om zo de tekorten aan te vullen. Operatie Barbarossa zou z'n vier maanden duren. Dus juli, augustus, september en oktober. Nou vind ik de quote van november 1941 wel heel erg opvallend. Dit is namelijk de vijfde maand en de Duitsers hadden geplant voor vier maanden aan oorlog. Dat er opeens sprake was van verlaagde kwaliteit is dan ook niet vreemd te noemen. Overgens moet er ook bijgezegd worden dat Hitler zijn logica omtrent militaire zaken ietwat onzinnig was. Hitler had namelijk besloten dat de Duitse tankdivisies aangesterkt moesten worden door het creëren van nieuwe divisies. Om dit te bewerkstelligen werden er honderden tanks in Duitsland achtergehouden door de hele tweede helft van 1941. Dit tot zeer groot ongenoegen van menig generaal die zijn divisie langzaam aan zag verdwijnen. Precieze getallen kan ik zo even niet vinden maar er staat me zoiets bij dat er in november maarliefst 13 tanks werden geleverd, voor het hele oostfront. Ik kan er naast zitten maar het waren er zeker geen honderden die nodig waren.

Wat er in 1942 gebeurden als laatste omdat het nu toch wel erg lang en offtopic wordt. De Sovjets hadden zo ongeveer alles gesloopt in 1941 bij elke terugtocht. In 1942 hadden de Duitsers al redelijk wat noodzakelijke infrastructuur hersteld voor eigen gebruik en gingen ze zelf de mijnen gebruiken. Hierdoor werd het nikkelprobleem onder andere opgelost waardoor de Duitsers hun eigen kwaliteitseisen konden halen. Wat je dan krijgt is dat de Duitsers niet alleen hun tanks zwaarder pantseren en beduidend betere kanonnen geven maar de kwaliteit van het staal gaat nu terug naar de waarden die de Duitsers wouden. De Duitsers hadden al uitgevonden dat staal tussen 280 BHN en 320 BHN de beste prestaties gaf. Te hard en het staal word broos en dan krijg je spalling of te wel dat stukjes staal losschieten en als fragmenten door de tank heen gaan ketsen. Als het te zacht is dan geeft het te weinig weerstand en word de relatieve dikte ondermijnt. Uiteindelijk hielden de Duitsers de mijnen van Oekraïne tot halverwege 1943 bezet en draaiende. Toen deze verloren gingen moesten de Duitsers op hun voorraden teren welke in de lente van 1944 behoorlijk acuut begonnen te worden. Toen gingen de verschillende tankmodellen er uiteindelijk aan geloven. Eerst de "mindere" voertuigen zoals de Stug III, later de Panther en uiteindelijk moest ook de Tiger II er aan geloven.

Nou als laatste nog twee dingen. Ik weet toevallig dat de Sovjets in 1941 nog een BHN van z'n 240 gebruikten bij de T-34. Dit is vrij goed, beter dan de Britten die eigenlijk de hele oorlog op BHN 500+ zaten en voor een groot deel van de oorlog ook beter dan de Amerikanen. Dit was in 1941 ook zeker voldoende tegen 50mm en kleinere wapens waardoor de T-34 ook een lastige vijand was. Zeker niet onverslaanbaar maar wel lastig. Ik weet ook dat de Sovjets door allerlei factoren zoals tijddruk hun staalkwaliteit gigantisch instorten totdat ze rond de 450 a 500 BHN kwamen. Dit was gewoon bagger, spalling was een groot probleem en dit was voor vrijwel de hele oorlog de standaard. Het tweede is dat in tegenstelling tot de Duitsers die het vertikte om gegoten staal te gebruiken de Russen feitelijk alleen maar gegoten staal gebruikten voor hun tanks. Gegoten staal is minder goed in weerstand bieden tegen anti-tankgranaten dan gerold staal. De Amerikanen kwamen tot een schatting van z'n 10 a 20% minder voor 50mm dikke plaat. Toevallig dat de Sovjets 45mm en 40mm platen gebruikten voor de romp van de T-34. Maakt een ruwe vergelijking wel zo makkelijk. ;)
Dan bewerkte de Duitsers hun dunnere staalplaten ook nog eens extra bewerkten waardoor de meeste kleine kaliber Russische granaten simpelweg uit elkaar spatten bij inslag.

Up next: transmissies, waar ze precies zaten bij Duitse en Amerikaanse tanks en waarom het beter was voor met name de Amerikanen als deze werd geraakt dan de persoon links of rechts van de transmissie. ;)
Ik denk dat ik dat morgen maar doe, heb nu echt geen zin meer. :+

Meer info over staal:
De laatste twee stukjes zijn het meest relevant.
http://yarchive.net/mil/ww2_tank_armor.html

Overzicht van economieën:
http://historum.com/blogs...nomics-world-war-two.html

Nog wat meer over economieën:
http://www.ww2f.com/topic...ion-of-beligerent-powers/

Boeken:
Adam Tooze, The Wages of Destruction (London 2006)

PS: Oops. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 14:06
thijsco19 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:54:
[...]

Dat krijg je als je besluit dat iedereen af en toe top tier is en af en toe bottom tier is en een MM spread van 2 wilt. Al die tier 8 tanks wachten op tier 6-7 en 9-10. Als ze het niet op deze manier zouden, zouden tier 8 tanks heel de avond tegen elkaar spelen. Lijkt me opzich wel aardig. Maar WG verwacht waarschijnlijk dat het te snel saai gaat worden, als de midden moot nooit eens top dog mag zijn.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Interessante materie sjef :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb gisteren gewoon 70% winrate gehaald...

En net gewoon een mastery badge 2nd class op de SU-100, terwijl ik verloor. Dat is volgens mij best tricky :P.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:01:
[...]

Een hoge WN7/WN8/eff score gecombineerd met een zeer lage WR is typisch voor iemand die veel te passief speelt. Misschien volgende keer iets agressiever spelen?
Ik speelde bijna alles met mijn E-75 en een paar keer Tiger 2. Was een kwestie van klem gezet worden (en dus idd te passief) of gewoon stomweg de verkeerde as kiezen, waardoor ik kansloos tegenover 3 of 4 vijanden stond.

Ik had ongetwijfeld vaak meer moeten carryen, maar dat is nog niet mijn sterkste punt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
DanielWW2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:43:
Waarschuwing, dit wordt een extreem lange post. Gelieve skippen als je niet geïnteresseerd bent. ;)

...

PS: Oops. :Y)
Ik vind het echt heel interessant! Qua tanks in Barbarossa was er natuurlijk ook het probleem dat de Italianen dat jaar geholpen moesten worden in zuidoost europa, dus veel tanks waren niet meer gloedjenieuw. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Sommige games kun je gewoon niet winnen, zeker niet solo. Dat bewijst ook deze game van 41shots in de E-50 waar hij een Top Gun haalt en meer damage doet dan zijn 14 teamgenoten samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 11:13
als hij had door gereden bij de Obj 704 en niet naar achter zodat deze op hem kon schieten dan had ie nog wat meer speling gehad en hadie waarschijnlijk kunnen winnen

[ Voor 19% gewijzigd door snowD op 18-03-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
DanielWW2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:43:
Nou heb ik toevallig het boek van meneer Guderian hier naast mij liggen. Dit staat nu al een tijdje op de lijst van boeken die ik ooit nog wil lezen maar waar ik nooit tijd voor heb. Nu zeker niet omdat ik bezig ben met een scriptie waar ik op zijn zachts gezegd veel voor moet lezen. Het interessante is dat ik even ben gaan kijken op pagina 268 en daar kan lezen over december 1941 en niet november. Nou kan er natuurlijk sprake zijn van een andere editie dus heb ik even het hele november 1941 gedeelte doorgenomen en wat blijkt, geen melding van dit bezoek. Kijk dat is nou interessant.
Ik heb het boek zelf niet dus kon het helaasch niet controleren.
Overgens wil ik er aan toevoegen dat de quote die jij zo overduidelijk van het Warthunder forum hebt gehaald op zijn zachts gezegd uit zijn context is gerukt. Dat het menig persoon kan overbluffen is niet mijn probleem. Dat het mij niet kan overbluffen is helaas jammer voor jou.
Hoe kom je er überhaupt bij dat die quote van het War Thunder forum komt? Ik speel het spel niet en ik weiger al helemaal om op een forum vol fanboys te komen. De quote komt hier vandaan. (Oh noes, Russian bias)
Up next: transmissies, waar ze precies zaten bij Duitse en Amerikaanse tanks en waarom het beter was voor met name de Amerikanen als deze werd geraakt dan de persoon links of rechts van de transmissie. ;)
Ja, no shit dat het beter is dat de transmissie geraakt wordt. Het is nog beter dat de tank helemaal niet geraakt wordt, rite? Waar hij bij Amerikaanse tanks precies zit weet ik niet, volgens mij ging deze discussie over Duitse transmissies. By the way, ik heb speciaal voor jou op pagina 77 een hele rits topsnelheden van Duitse tanks uitgezocht en vergeleken met het spel. Helaasch heb je die post blijkbaar niet gezien, ik had op zijn minst wel een reactie verwacht. :P
Om staal te maken heb je uiteraard ijzer nodig maar je hebt ook metalen nodig om de kwaliteit te regulieren. Hiervoor zijn drie metalen het meest gangbaar. Dit zijn Nikkel, Mangaan en Molybdeen. De Duitsers kozen bewust voor nikkelstaal omdat zowel Mangaan als Molybdeen behoorlijk lastig tot ronduit onmogelijk te verkrijgen zouden zijn.
Ik zit hier net wat rapporten door te lezen over metallurgische analyses van Duits pantserstaal, uitgevoerd door Watertown Arsenal Laboratory. Hier en hier. Uit geen van beide onderzoeken blijkt dat de Duitsers op dat punt nikkel gebruikten in hun pantserstaal. Ze gebruikten op dat moment echter nog wel mangaan, lijkt er op dat ze eind '44 begin '45 toch nog wel wat mangaan over hadden (.67 en .86). Ze gebruikten geen molybdeen, echter blijkt uit eerdere testen dat ze dat wel gebruikt hebben. Voor in '43 gebruikten ze .30 tot .55 en in '44 .15 tot .25.
Naast de testen op de pantserplaten hebben ze ook wat metallurgische testen gedaan op de lassen. 4.5% tot 6.5% nikkel.

Ps. Oops. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15
Mr_Size schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:12:
[...]

Zure losses? Waar heb je het over? :+
Het waren voor mij voornamelijk de verkeerde potjes die ik verloor: 4K dmg = loss, 1K dmg = win :X

Maar goed, toch wel een lekker avondje gedraaid heur met 3172 WN8 en 75% WR, dus echt klagen mag ik nou ook weer niet :p
Is maar goed dat ik jullie weer gecarried heb dan :P die scores slaan natuurlijk nergens op :+ 75 wr (goh hoe kan dat nou precies hetzelfde zijn? :P) met een wn8 van 3,852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
snowD schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:25:
als hij had door gereden bij de Obj 704 en niet naar achter zodat deze op hem kon schieten dan had ie nog wat meer speling gehad en hadie waarschijnlijk kunnen winnen
De plek waar de 704 zou zijn was redelijk duidelijk dus had hij ipv de IS8 eerst de VK gefocussed (die de hoek om zou gaan) dan had hij daarna wellicht nog schoten gehad op de IS8. Vervolgens had hij dan de 704 kunnen bestoken zonder last te hebben van de GW Tiger P. Echter het feit dat hij meer had gedaan dan de 14 teamgenoten bij elkaar zegt genoeg, had de T95 1-2 schoten meer gedaan met damage dan was de uitkomst ook al anders geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
perpixel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:39:
Is maar goed dat ik jullie weer gecarried heb dan :P die scores slaan natuurlijk nergens op :+ 75 wr (goh hoe kan dat nou precies hetzelfde zijn? :P) met een wn8 van 3,852
Jij gecarried? Ik zal maar niet vertellen hoe jij je door die oranje IS8 liet slachten waardoor we een potje totaal onnodig verloren, oh shit :+ :Y) Hadden we 80% WR gehad :p

Nee serieus, het verwijderen van de noodzaak van pust-to-talk op TS werkte echt bevrijdend voor mij gister, ik ging er instantly beter van spelen. En we hadden al geconstateerd dat als de één goed speelt de ander ook beter speelt. Resultaat = ownage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
mja ik was aan het tunnelen. het werd een beetje een principe kwestie ;) en toen kwamen er allemaal rooie principes zich ermee bemoeien :+ maar idd was een onnodige loss. net zoals die arty die weigerde te de-cappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
User schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:26:

[...]
Ja, no shit dat het beter is dat de transmissie geraakt wordt. Het is nog beter dat de tank helemaal niet geraakt wordt, rite? Waar hij bij Amerikaanse tanks precies zit weet ik niet, volgens mij ging deze discussie over Duitse transmissies. By the way, ik heb speciaal voor jou op pagina 77 een hele rits topsnelheden van Duitse tanks uitgezocht en vergeleken met het spel. Helaas heb je die post blijkbaar niet gezien, ik had op zijn minst wel een reactie verwacht. :P
Dan mis ik de leukste TD, de E25 :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:22

mcB

psychoclown schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:00:
Sommige games kun je gewoon niet winnen, zeker niet solo. Dat bewijst ook deze game van 41shots in de E-50 waar hij een Top Gun haalt en meer damage doet dan zijn 14 teamgenoten samen.

[video]
Ouch, wat een heartbreak :X Erg zuur als je zo veel damage doet en vervolgens de pot verliest (mede) door 2 afk arty's

Thumbs up touwens voor het opnemen in 1080p d:)b
Hoe kom je aan de tank afbeeldingen in je video thumbnails?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
seq_uence schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:30:
[...]

Dan mis ik de leukste TD, de E25 :)
Daar heb ik de (geplande) topsnelheid zo snel even niet van kunnen vinden. Wel kwam ik ze tegen van de Löwe, VK 4502 A en VK 4502 B maar dat zijn geplande topsnelheden en die kunnen nog wel eens wat afwijken van de werkelijke topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Mr_Size schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:56:
[...]
Nee serieus, het verwijderen van de noodzaak van pust-to-talk op TS werkte echt bevrijdend voor mij gister, ik ging er instantly beter van spelen. En we hadden al geconstateerd dat als de één goed speelt de ander ook beter speelt. Resultaat = ownage ;)
Zonder PTT legio achtergrondgeluiden .... bijna een doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ashrah schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:58:
Zonder PTT legio achtergrondgeluiden .... bijna een doodzonde.
Als je in een kanaal zit met 20 man of in een CW match dan is die kans groot idd. Maar als je met 2 of 3 man platoont heb je daar geen last van. (behalve af en toe dan het neurotische getik van pixel :+) En aangezien ik veel praat in platoon wil ik niet afgeleid worden doordat ik steeds een knopje moet indrukken. Nee, zeker in een klein groepje kun je makkelijk met voice activation af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

User schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:41:
[...]
Daar heb ik de (geplande) topsnelheid zo snel even niet van kunnen vinden. Wel kwam ik ze tegen van de Löwe, VK 4502 A en VK 4502 B maar dat zijn geplande topsnelheden en die kunnen nog wel eens wat afwijken van de werkelijke topsnelheid.
Die wil ik dan toch wel weten :)

beide VK's zijn zeer leuke tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

User schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:26:
[...]
Ik heb het boek zelf niet dus kon het helaasch niet controleren.
Tja, dat is dan al een behoorlijk probleem voor die claim.
Hoe kom je er überhaupt bij dat die quote van het War Thunder forum komt? Ik speel het spel niet en ik weiger al helemaal om op een forum vol fanboys te komen. De quote komt hier vandaan. (Oh noes, Russian bias)
Staat op het Warthunder forum. Dat het daar ook totaal uit zijn verband wordt gerukt en het feit dat het wel heel snel via google opkwam. Dat het van die blog komt kan mij niks verbazen. Ik heb die een tijde gevolgd en het is heel leuk dat hij kennelijk Russische documenten vertaald en op internet zet. Het probleem is dat ik kan geen wetenschappelijke basis kan vinden voor de poster. Ik kan de documenten ook niet zien en dus ook niet controleren. Zelfs als dat kon dan is het in het Russisch. Verder heb ik daar op zijn zachts gezegd al opvallende dingen gezien...
Die poster van dat blog neemt systematisch dingen over zonder er ooit eens wat kritiek overheen te gooien. Er zullen echt wel dingen bij zitten die kloppen maar prestaties van Russische kanonnen geloof ik per definitie niet. Een Russische test bestond nou niet echt uit fatsoenlijke empirische dataverzameling maar meer uit schiet een gigantische hoeveelheid granaten van steeds groter wordend kaliber. Uiteindelijk gaat er wel wat doorheen omdat het staal kapot gaat aan vele tientallen inslagen. Dat er dan een 122mm doorheen gaat is niet echt een schok. Amerikaanse of Britse testen van Russische kanonnen zijn veel betrouwbaarder omdat beiden een fatsoenlijke methode gebruikten.
Ja, no shit dat het beter is dat de transmissie geraakt wordt. Het is nog beter dat de tank helemaal niet geraakt wordt, rite? Waar hij bij Amerikaanse tanks precies zit weet ik niet, volgens mij ging deze discussie over Duitse transmissies. By the way, ik heb speciaal voor jou op pagina 77 een hele rits topsnelheden van Duitse tanks uitgezocht en vergeleken met het spel. Helaasch heb je die post blijkbaar niet gezien, ik had op zijn minst wel een reactie verwacht. :P
Volgens mij maakte ik toch echt de vermelding dat Amerikaanse bemanningen van de M4 Sherman blij waren als de transmissie geraakt werd. Die zat namelijk op ruwweg dezelfde plaats als de Duitse transmissies namelijk vooraan en in het midden. Je hebt wel heel wat vuurkracht nodig om door de tandwielen van een transmissieblok te komen.

Oh en waarom zou ik moeten reageren op een post als je vervolgens het er even in moet gaan wrijven? Ik had een "fout" gemaakt en had niet gezien dat de Tiger zijn topsnelheid was gebuft een paar patches geleden. Dat jij dit nou meteen als een aanleiding neemt om je zo op te gaan stellen...
Ik zit hier net wat rapporten door te lezen over metallurgische analyses van Duits pantserstaal, uitgevoerd door Watertown Arsenal Laboratory. Hier en hier. Uit geen van beide onderzoeken blijkt dat de Duitsers op dat punt nikkel gebruikten in hun pantserstaal. Ze gebruikten op dat moment echter nog wel mangaan, lijkt er op dat ze eind '44 begin '45 toch nog wel wat mangaan over hadden (.67 en .86). Ze gebruikten geen molybdeen, echter blijkt uit eerdere testen dat ze dat wel gebruikt hebben. Voor in '43 gebruikten ze .30 tot .55 en in '44 .15 tot .25.
Naast de testen op de pantserplaten hebben ze ook wat metallurgische testen gedaan op de lassen. 4.5% tot 6.5% nikkel.

Ps. Oops. :>
Zij ik dat de Duitsers alleen nikkel gebruikten? Nope. De Duisters gebruikten nikkelstaal waarbij de belangrijkste legering Nikkel was. Dan is het nikkelstaal. Dat er zeer kleine hoeveelheden Mangaan en Molybdeen in de mix zaten klopt. Dat Molybdeen zeer problematisch was omdat het meeste uit Canada kwam verklaard waarom dit er als eerste aanging. Dat Molybdeen stiekem de voorkeur zou genieten als het beschikbaar was is gewoon balen voor de Duitsers en verklaard de keuze voor Nikkel.

Verder toch even bedanken voor die twee. Ik had al eerder testen van de Amerikanen gezien maar deze niet opgeslagen. Nu heb ik er weer twee. Over het algemeen zijn Amerikaanse testen belangrijk materiaal omdat deze nogal wat tanks hebben getest volgens een methode door de hele oorlog. Dat de Amerikanen melding maken van Molybdeen tekorten zegt overigens ook wat over de Amerikanen welke juist molybdeenstaal gebruikten. Dat de Amerikanen welke zonder grondstoffentekorten er zo lang over deden om fatsoenlijk staal te maken voor hun tanks is gewoon slecht. Dat vervolgens de hele Patton serie tanks allemaal nog gegoten koepels hadden was al helemaal slecht.
Istrilyin schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:57:
Ik vind het echt heel interessant! Qua tanks in Barbarossa was er natuurlijk ook het probleem dat de Italianen dat jaar geholpen moesten worden in zuidoost europa, dus veel tanks waren niet meer gloedjenieuw. Toch?
De Italianen krijgen het vaak veel te zwaar te verduren. Ze hadden simpelweg de industrie niet om echt zwaar gemechaniseerde eenheden te onderhouden. De gemiddelde Italiaanse soldaat vocht gewoon op een fatsoenlijke manier, zelfs tot de complimenten van de Duitsers. Dat ze vaak geleid werden door idioten en dat hun ondersteuning vaak treurig was is niet hun schuld. Verder moet je je ook bedenken dat de Sovjets z'n 20.000 tanks verloren in 1941. Dit waren voor het overgrote merendeel T-26's en BT's. Die hebben dus geen noemenswaardig pantser. De weinige T-34's en KV's waren alsnog schietschijven voor Flak 88mm of voor de Italianen voor hun 90mm luchtafweer stuk.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Was me al een poosje aan het afvragen of de Ace Tanker op de Hellcat nog een keer zou komen, maar daar is'tie dan! Combinatie van in het begin veel spotten, meeschieten en aan het einde de arty en een campende KV1S opruimen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SMUKAfs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
mcB schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:41:
[...]

Ouch, wat een heartbreak :X Erg zuur als je zo veel damage doet en vervolgens de pot verliest (mede) door 2 afk arty's

Thumbs up touwens voor het opnemen in 1080p d:)b
Hoe kom je aan de tank afbeeldingen in je video thumbnails?
Zal niet altijd in 1080p zijn maar dat is alleen wanneer het rechtstreeks uit mijn livestream komt :)
Zelf photoshoppen, al wil ik sommigen zoals de 704 eigenlijk nog overdoen want die is niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
DanielWW2 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:08:
Oh en waarom zou ik moeten reageren op een post als je vervolgens het er even in moet gaan wrijven? Ik had een "fout" gemaakt en had niet gezien dat de Tiger zijn topsnelheid was gebuft een paar patches geleden. Dat jij dit nou meteen als een aanleiding neemt om je zo op te gaan stellen...
Jij maakt er een 'gigantisch' probleem van, niet ik. Als jij je opstelt als "Oh noes Duitse tanks hebben onjuiste topsnelheden, Russian bias!!" dan stel ik me op als "Oh noes Duitse tanks hebben correcte snelheden, German bias!!" :+ . Verder hebben ze toen niet alleen de Tiger aangepast, maar praktisch alle Duitse tanks waarvan de prestaties/snelheden niet helemaal klopten.
[...]

Zij ik dat de Duitsers alleen nikkel gebruikten? Nope. De Duisters gebruikten nikkelstaal waarbij de belangrijkste legering Nikkel was. Dan is het nikkelstaal. Dat er zeer kleine hoeveelheden Mangaan en Molybdeen in de mix zaten klopt. Dat Molybdeen zeer problematisch was omdat het meeste uit Canada kwam verklaard waarom dit er als eerste aanging. Dat Molybdeen stiekem de voorkeur zou genieten als het beschikbaar was is gewoon balen voor de Duitsers en verklaard de keuze voor Nikkel.
Zoals in die rapporten te zien is, zit er geen nikkel in de geteste platen, dus is het geen nikkelstaal :+ . In de lassen zit wel nikkel wat aangeeft dat ze dus nog wel nikkel hadden, maar niet (wilden) gebruiken in pantserstaal. In die testen is te zien dat er meer molybdeen dan koolstof in het staal, wat volgens mij aangeeft dat ze nog wel redelijk wat molybdeen hadden. Ik heb hier helaas geen stahlschlüssel dus ik kan niet kijken wat de gewenste samenstelling van E22 is. Na even een snelle google lijkt het er op dat .6-.8 molybdeen in staal normaal is.
Verder toch even bedanken voor die twee. Ik had al eerder testen van de Amerikanen gezien maar deze niet opgeslagen. Nu heb ik er weer twee. Over het algemeen zijn Amerikaanse testen belangrijk materiaal omdat deze nogal wat tanks hebben getest volgens een methode door de hele oorlog.
Ik vertrouw Amerikaanse testen ook wat meer dan Russische testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

p0st schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:45:
Was me al een poosje aan het afvragen of de Ace Tanker op de Hellcat nog een keer zou komen, maar daar is'tie dan! Combinatie van in het begin veel spotten, meeschieten en aan het einde de arty en een campende KV1S opruimen :)

[afbeelding]
Netjes, heb hem zelf nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Gisteren ook weer een ace tanker game op mijn Hellcat gehad, dubbel van 5200xp volgens mij. Misbruik maken van camo en gun depression op bidden village :p de vijand zo bezig gehouden dat ze het water niet eens konden oversteken haha.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

solique schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:55:
[...]

Netjes, heb hem zelf nog steeds niet.
Volgens mij ligt hij nu niet zo gek hoog, want ik had hem afgelopen weekend, 3x op een avond... het kan verkeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Volgens mij ligt hij nu niet zo gek hoog, want ik had hem afgelopen weekend, 3x op een avond... het kan verkeren. :/
Ben voorlopig niet online, maar ooit zal het wel lukken :)
Hoogst behaald is 1785(base) wat toen een 1st was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
step up your game :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11920038/shot_006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Zo, vandaag een potje met de Pz.Sfl. IVc:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4QaFY5FocjUiJhfaiusJIQVb/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1LngDqPclYztSnfIVnSTOMVX/medium.jpg

Helaas op 8 kills blijven steken omdat die Matilda IV een shot van mij bouncede, anders had ik gewonnen.. :( Nieuw record met 8 kills, maar verder vind ik het echt een k*ding :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 18-03-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

bitch please
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hJ1nNpDl.jpg
(geen hellcat though) :P

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)