We hadden onze Julia al meer dan een maand in bezit, maar doordat het laatste schilderwerk moest plaatsvinden in de woning afgelopen vrijdag de kachel pas aangesloten.
We hebben hem aangeschaft als extra verwarming/sfeer/comfort in de zithoek naast de vloerverwarming. Echter doet de kachel het verbazend goed en krijgt hij het ook in de keuken en uitbouw redelijk aangenaam. Vloerverwarming hoeft dus nog minder aan als verwacht!

Kortom, de kachel heeft vrijdagavond, zaterdag de halve dag en gisteren de hele dag aan gestaan. Daarmee iets minder als 15kg verbruikt.
Paar foutmeldingen, maar niets spannends volgens mij. Vrijdagavond had ik hem op de laagste stand staan en lag op een gegeven moment het bakje vol met pellets maar brandde het niet meer wat resulteerde in een foutmelding. Die stand is dus blijkbaar niet geschikt voor langere tijd?
Rest van het weekend de automatische stand maar ingeschakeld en dat gaat prima. Temperatuurinstelling klopt niet echt, 22 graden op de kachel resulteerde in 20 graden op de thermostaat van de CV schuin tegenover de kachel. Niet zo'n punt, maar iets om rekening mee te houden.
Verder twee keer foutmelding omdat er teveel as/stof in de kachel zat. Vond ik relatief vlot, maar is wellicht normaal?
As/stof weggehaald en weer probleemloos ingeschakeld
Ruitje is voor de onderste 10% nu zwart, wat niet weg gaat met een simpele vochtig doekje. Zaterdag en zondag een doekje over het ruitje gehaald om de witte/grijze aanslag eenvoudig te verwijderen. Lijkt me normaal en acceptabel na zoveel uur en 10 á 15kg pellets?
Kortom, dik tevreden. Als iemand o.b.v. bovenstaand van mening is dat de instellingen anders/beter kunnen dan hoor ik het graag