@
Ferret De Anita heb ik gehad (gekocht via de MAKRO webshop) , nadat ik hem aangesloten had bleek toen ik hem wilde vullen de hopper kleiner te zijn dan geadverteerd en daarmee voor mij onbruikbaar. Ging ongeveer 7 a 8 kilo aan pellets wat niet eens de helft wat van wat men adverteerde.
Toen begon direct de ellende MAKRO wilde geen service geven en stuurde me door naar Sannover wat eigenlijk Sun Chauffage blijkt te zijn uit Frankrijk.
Saillant detail was dat de pallet / verpakking bij aflevering al flink beschadigd was en ik daar de kachel sowieso niet mee retour kon zenden.
Dit leverde maanden lang gesteggel op waarbij de MAKRO geen verantwoording wilde nemen, en Sun Chauffage een onmogelijk standpunt innam dat ik 150 euro moest betalen als ik de kachel wilde terug sturen.
Ondertussen moest ik wel de ruimte verwarmen en heb ik de kachel een aantal keer laten branden. Dat werkte aardig maar de kachel zelf is kwalitatief zo slecht gebouwd dat zodra er een fan gaat draaien (maakt niet uit welke) de hele behuizing mee resoneert. Ook is de vijzel motor alles behalve stil.
Kortom ik kan er geen ander oordeel over geven dan dat het een goedkope kut kachel is waar men geen service op verleent.
Gezien hij verkeerd geadverteerd stond heb ik uiteindelijk na het inschakelen van mijn rechtsbijstand verzekering de MAKRO toch zover gekregen dat ze de kachel terug hebben genomen. (In weze hadden ze dat sowieso moeten doen i.v.m. de wet koop op afstand). En heb ik mijn geld terug gehad. Een maand later kreeg ik nog netjes een brief met excuses en de vermelding dat men gestopt is met het verkopen van Sannover kachels gezien de gang van zaken. Heb ook nog een mooi bedrag van ze gehad als tegemoetkoming van alle ellende.
Korte versie, alle waar naar zijn geld, kachel is luidruchtig en goedkoop. Service hoef je van de fabrikant niet te verwachten.
Zou voor dat geld je aanraden om gewoon een goede kwaliteit 2de hands kachel te kopen als je perse goedkoop wilt zijn. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan ben nu de trotse eigenaar van de een Julia van FirePlus.
Zoek anders nog even in dit topic op Anita

dan weet je denk ik wel genoeg.
[
Voor 3% gewijzigd door
cyclone op 19-08-2026 14:59
]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...