• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:47
B2 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Dat ben ik :) voor wie de link naar de test versie wil, stuur me een DM.
Is er ergens info te vinden ivm de mogelijkheden van de Agua IoT app? Ik heb zelf een Jolly mec.

Wil binnenkort ook eens kijken of mijn airco makkelijk aan te sturen is bij 'stroomoverschot', behoort dat ook tot de mogelijkheden (mitsubishi heavy undustries)?

(Vond niet direct info online, of hier op Got)

https://www.techpowerup.com/review/

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:49

B2

wa' seggie?

TiezZ_BE schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Is er ergens info te vinden ivm de mogelijkheden van de Agua IoT app? Ik heb zelf een Jolly mec.

Wil binnenkort ook eens kijken of mijn airco makkelijk aan te sturen is bij 'stroomoverschot', behoort dat ook tot de mogelijkheden (mitsubishi heavy undustries)?

(Vond niet direct info online, of hier op Got)
Wat wil je weten?
Voor je airco is ook een Homey app, binnen 5 seconden gevonden, dus ik denk dat je nog wat beter moet zoeken :)

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:47
B2 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:05:
[...]

Wat wil je weten?
Voor je airco is ook een Homey app, binnen 5 seconden gevonden, dus ik denk dat je nog wat beter moet zoeken :)
Ok via de homey app, dacht dat dit mogelijk ook via de Agua IoT app zou lopen. Had vooral naar info gegoogled IVM mogelijkheden met de Agua IoT app....

https://www.techpowerup.com/review/

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Er gebeurd hier van alles, behalve dat er pellets gestookt worden 😅.

Afgelopen week 22 zakken weer bijgehaald bij Bauhaus voor 5.95 per 15 kg zak.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:22

Perkouw

Moderator General Chat
Racer89 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:57:

Duitsland vermoed ik. Dat is de standaard prijs, kijk in dat geval ook eens naar de Hagebau of die voor jou te doen is. Daar kan je met klantenkaart (gratis aan te vragen) extra korting krijgen en kom je onder de Bauhaus prijs (5,81 per zak). Geen wereld van verschil, maar we blijven Nederlander hé.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2026 09:11 ]

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-01 08:50
vdbeke schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:47:
[...]

Blijft ook mijn vermoeden. Ik heb er een paar zakken naaldhout doorgedraaid maar niks. Met die bruine ook niet, het is maar sporadisch.

Dat stoken valt wel mee, niet bijzonder veel meer dan anders, half zakske meer misschien. Goed geisoleerd huis doet veel, vloeverwarming springt miss voor een uurke op in de ochtend and that's it.

Ik heb wat liggen klooien met die settings. ik heb die pr11 op maximaal gezet en sindsdien geen issues meer. Ik meld me weer mocht er wat veranderen.

[Afbeelding]
Dat was sneller dan verwacht, dinsdag en gisteren was het weer van dat. |:(

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Racer89
  • Niet online
Perkouw schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Duitsland vermoed ik. Dat is de standaard prijs, kijk in dat geval ook eens naar de Hagebau of die voor jou te doen is. Daar kan je met klantenkaart (gratis aan te vragen) extra korting krijgen en kom je onder de Bauhaus prijs (5,81 per zak). Geen wereld van verschil, maar we blijven Nederlander hé.
Idd in Duitsland, de dichtstbijzijnde is >45 min rijden. Is dus helaas geen optie. Toch bedankt voor de informatie 👍.

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:33
Ik heb de laatste tijd veel last van een losse thermostaat die random geen verbinding meer kan maken met de kachel.

Ik gebruik een MCZ Deco Air, welke gebruik maakt van de losse 'afstandsbediening' (zit tevens een temperatuur sensor in) als thermostaat.

Het betreft deze afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnqAzbvi3FMQiNBBBFZlu2Ma3iw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J4vKodcNLJTIukdenf4X9HfE.png?f=user_large

Volledig random verbreekt de verbinding tussen de kachel en de afstandsbediening, waarbij de kachel terugvalt op zijn eigen temperatuur sensor. Maar gezien deze zich in de kachel bevindt is dit geen goede indicator voor de temperatuur in de ruimte.
Zodra dit probleem zich voordoet lijkt het enige wat werkt te zijn om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Dit houdt in dat de kachel kort van de stroom gehaald moet worden om vervolgens de afstandsbediening aan te zetten kort bij de kachel op het moment dat de kachel weer stroom krijgt. Zeker op de koude dagen is dit (los van het tijdrovende) verre van ideaal.

Wat ik al gedaan heb:
1. Kachel was eerst verbonden met een WiFi netwerk welke 2.4 Ghz / 5.0 Ghz combineert. Volgens deze pagina zou het beter zijn om een netwerk te gebruiken welke alleen maar 2.4 Ghz gebruikt. Los WiFI network voor 2.4 Ghz gemaakt, maar helaas zonder resultaat.
2. Batterijen van de afstandsbediening vernieuwd. Ook in de app worden deze weergegeven als 72% 'vol'.

Mocht iemand een oplossing hiervoor weten of simpelweg iets wat ik nog kan proberen hoor ik het graag!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 10:50
Ik heb een pelletkachel Artel Mini 5kw in ons tuinhuis staan, met 2 issues:
1) hij staat ingesteld om bij +1/-1 op de ingestelde temperatuur aan en uit te gaan, maar de temperatuur in de ruimte pendelt tussen 17-18 en 22 graden.
De sensor van de kachel hangt op 30cm boven de vloer aan de koude zijde van de kachel op ong 20cm van de kachel (op een houdertje) - en dat is ook de maximale draadlengte
Dit is een specifieke kachel, maar de besturing van Artel is volgens mij voor de meeste kachels hetzelfde (in elk geval van Artel). Misschien weet iemand hier iets op?
Zou ik de draad van de sensor ergens anders moeten plaatsen? Zat oorspronkelijk tegen de achterzijde van de kachel.

Ander issue, wel specifiek voor deze kachel, is dat hij op sommige momenten met de ventilator e.e.a. gaat regelen, maar dat maakt een takkeherrie niet normaal. Een hele zware en luide brom die zelfs in ons (van tuinhuis vrijstaande) huis binnen te horen is. In de ruimte zelf is de herrie niet te genieten.
Is dit misschien een bekende kwaal van deze kachel (en is het op te lossen?)

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 12-01-2026 10:48 ]

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Xilion op basis van jouw vraag maak ik op dat een en ander via WiFi met elkaar communiceert (of dat zou moeten doen) if so dan zou ik eens een blik gaan werpen met behulp van WireShark. Dan kun je tot op packet niveau kijken wat er gebeurd / misgaat.

Soms makkelijk om even een eigen SSID op te zetten in een eigen VLAN zodat je geen last hebt van andere hosts op je netwerk (al filter je dat als je een beetje handig bent met WireShark er ook wel zo uit).

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Xilion
cyclone schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:35:
@Xilion op basis van jouw vraag maak ik op dat een en ander via WiFi met elkaar communiceert (of dat zou moeten doen) if so dan zou ik eens een blik gaan werpen met behulp van WireShark. Dan kun je tot op packet niveau kijken wat er gebeurd / misgaat.

Soms makkelijk om even een eigen SSID op te zetten in een eigen VLAN zodat je geen last hebt van andere hosts op je netwerk (al filter je dat als je een beetje handig bent met WireShark er ook wel zo uit).
Ik heb geen ervaring met WireShark, laat ik dat voorop stellen.

Als ik mijn laptop verbind met het WiFi netwerk van de pellet kachel en WireShark laat meedraaien op de WiFi interface van mijn laptop zie ik een hoop communicatie tussen 2 IP's (*.*.*.1 and *.*.*.100). De daadwerkelijke communicatie lijkt encrypted te zijn, maar volgens Gemini lijkt het volgende plaats te vinden:
1. The capture shows standard TCP handshake sequences (SYN, ACK) between the two devices, indicating a stable network-level connection is being established on port 81.
2. There are large data segments (around 1460 bytes) being pushed from the stove to the remote device. This suggests the stove is sending status updates, telemetry, or log information to the remote control.
3. The payload of these packets appears to be binary data rather than plain text (like standard HTTP). This is common for IoT devices like pellet stoves that use proprietary communication protocols to talk to their dedicated remote apps or physical controllers.
4. The communication is very frequent and persistent throughout the capture, with the stove sending data and the remote device acknowledging receipt almost immediately.

De communicatie tussen de kachel en de afstandsbediening verloopt op dit moment ook 'normaal', dus gok dat er niet veel spannends te ontdekken is op dit punt. Mijn aanname is dat het mogelijk interessant is om dit te herhalen zodra er zich daadwerkelijk problemen voordoen en dat ook is waar je op doelde?

• cyclone

cyclone

Jip daar doelde ik ook op, je maakt een capture tijdens “normaal” bedrijf dus dan weet je hoe het verkeer eruit ziet als alles werkt.

En dan een capture als het probleem zich voordoet.
Dan heb je i.i.g. een startpunt voor je zoektocht naar de root cause.

• Xilion
Xilion schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:00:
[...]

Ik heb geen ervaring met WireShark, laat ik dat voorop stellen.

Als ik mijn laptop verbind met het WiFi netwerk van de pellet kachel en WireShark laat meedraaien op de WiFi interface van mijn laptop zie ik een hoop communicatie tussen 2 IP's (*.*.*.1 and *.*.*.100). De daadwerkelijke communicatie lijkt encrypted te zijn, maar volgens Gemini lijkt het volgende plaats te vinden:
1. The capture shows standard TCP handshake sequences (SYN, ACK) between the two devices, indicating a stable network-level connection is being established on port 81.
2. There are large data segments (around 1460 bytes) being pushed from the stove to the remote device. This suggests the stove is sending status updates, telemetry, or log information to the remote control.
3. The payload of these packets appears to be binary data rather than plain text (like standard HTTP). This is common for IoT devices like pellet stoves that use proprietary communication protocols to talk to their dedicated remote apps or physical controllers.
4. The communication is very frequent and persistent throughout the capture, with the stove sending data and the remote device acknowledging receipt almost immediately.

De communicatie tussen de kachel en de afstandsbediening verloopt op dit moment ook 'normaal', dus gok dat er niet veel spannends te ontdekken is op dit punt. Mijn aanname is dat het mogelijk interessant is om dit te herhalen zodra er zich daadwerkelijk problemen voordoen en dat ook is waar je op doelde?
Deze ochtend wederom problemen, waarbij de kachel niet meer lijkt te kunnen communiceren met de pelletkachel. Wederom met Wireshark gekeken naar het netwerkverkeer op het eigen WiFi-netwerk van de pelletkachel en deze tot iets begrijpbaars proberen te krijgen middels Gemini:

In the file, several network-level issues explain why your remote control is losing connection to the pellet stove.

1. Frequent TCP Resets (RST)
The capture contains multiple packets where one device abruptly terminates the connection with a TCP RST flag.

What this means: Instead of a graceful "goodbye" (FIN), the connection is being forcibly closed. This usually happens when the stove's Wi-Fi module receives a command it doesn't expect or if its internal memory for handling connections is full.

The Cause: In MCZ Maestro systems, this often occurs if the stove is overwhelmed by too many status requests or if the "Maestro" service on the stove has crashed and is refusing new connections.

2. DNS Failures and External "Call-Home" Traffic
The trace shows your stove is attempting to contact external Google and update services (e.g., clients4.google.com and update.googleapis.com).

Observation: There are several "DNS Standard query" packets that do not appear to receive immediate answers.

Impact: If the stove’s internal software is programmed to wait for a successful "heartbeat" to the cloud before responding to the local remote, a slow internet connection or DNS failure will cause the local remote control to time out and show a connection error.

3. TCP Retransmissions and Out-of-Order Packets
There are "Previous segment not captured" and "TCP Retransmission" warnings in the trace.

What this means: Data sent by the stove is not reaching the remote (or vice-versa) on the first try.

The Cause: This is almost always a sign of Wi-Fi interference or a weak signal. Since the stove is a large metal box, its internal Wi-Fi antenna can struggle if the router isn't very close or if it's on a congested 2.4GHz channel.

Recommendations to Fix the Connection:
Switch to a 2.4GHz Dedicated Channel: Ensure your router isn't "Auto-switching" channels. MCZ Wi-Fi modules are strictly 2.4GHz and often fail when modern routers try to force them onto 5GHz or swap channels frequently.

Static IP Assignment: Manually assign 192.168.120.1 to the stove in your router settings to prevent the IP from changing, which causes the "Reset" errors seen in the trace.

Power Cycle the WiFi Module: If the RST packets continue, the Wi-Fi module may need a hardware reset. On many models, this involves holding the Wi-Fi reset button until the LED flashes orange.

Check DNS Settings: Ensure your router is providing a stable DNS (like 8.8.8.8) to the stove, as the capture shows it is actively trying to reach Google services to maintain its "online" status.

Met name als ik dan naar de 'recommendations' kijk, kan ik daar vrij weinig doen:
  • 2.4Ghz netwerk gebruik ik momenteel al
  • IP adres reserveringen heb ik zover ik weet geen controle over, aangezien dit het WiFi-netwerk is van de kachel zelf
  • Power cycle is hetgeen dat ik nu ook doe om het weer werkend te krijgen, maar uiteraard verre van ideaal
  • DNS instelling idem dito als IP adres reserveringen, geen controle over zover ik weet
Persoonlijk kan ik er dus niet veel mee, mocht iemand anders hier iets weten uit te halen hoor ik het graag!

• cyclone

cyclone

@Xilion tja gezien het tweakers forum is deed ik de aanname dat je zelf wel je pcap analyse kon doen en aan de hand daarvan de root cause achterhalen waarom dit mis loopt.
Als je die kennis niet hebt dan houdt het een beetje op, zoals je ziet verzanden LLM's in algemeenheden op basis van jouw captures.

Verder kan ik je hier ook niet mee helpen dan de algemene adviezen die je zelf al post. WiFi debuggen is lastig en zonder op locatie te zijn met goede meet apparatuur valt er botweg niets zinnigs te zeggen wat de bron van jouw issue is. Zou zomaar eens een nieuw access point kunnen zijn van jouw buren die ze onlangs hebben aangeschaft. Zie dat maar eens te achterhalen.

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:32

Seafarer

XXX

cyclone schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:06:
@Xilion tja gezien het tweakers forum is deed ik de aanname dat je zelf wel je pcap analyse kon doen en aan de hand daarvan de root cause achterhalen waarom dit mis loopt.
Als je die kennis niet hebt dan houdt het een beetje op, zoals je ziet verzanden LLM's in algemeenheden op basis van jouw captures.

Verder kan ik je hier ook niet mee helpen dan de algemene adviezen die je zelf al post. WiFi debuggen is lastig en zonder op locatie te zijn met goede meet apparatuur valt er botweg niets zinnigs te zeggen wat de bron van jouw issue is. Zou zomaar eens een nieuw access point kunnen zijn van jouw buren die ze onlangs hebben aangeschaft. Zie dat maar eens te achterhalen.
Dan kun je toch wifi analyzer op je telefoon zetten? Als je ziet dat je kanaal 1 gebruikt en er zitten nog 10 man op dan weet je al dat je een ander kanaal op moet zoeken.

Of idioten die niet 1,6,11 gebruiken. Of eigenwijze buren die toch in een woonwijk 40Mhz gebruiken inplaats van 20Mhz.
Dat zie je allemaal. Dan nog "InSSIDer" maak een gratis account aan. Heel inzichtelijk.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• cyclone

cyclone

@Seafarer
Tools op je telefoon of laptop kunnen wel wat weergeven maar ook niet meer dan de basics.
Zo zwart wit als jij het nu schetst is het namelijk niet, en gezien @Xilion aangeeft dat hij de problemen lang niet altijd ervaart maakt het lastig om te debuggen.

Zal wellicht wat beroepsdeformatie zijn als professioneel netwerk nerd maar WiFi metingen hebben voor mij enkel waarde als ze met goede meet apparatuur en software worden uitgevoerd en die is helaas nooit goedkoop.

Maaruh da's stiekem ook weer een geheel ander topic / plek op dit forum.

• Racer89
  • Niet online
Het zou ook een draadloze wifi camera kunnen zijn of een draadloze deurbel die stoort. Die zie je in de standaard wifi analyzer niet terug.

• Seafarer

Seafarer

XXX

cyclone schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:01:
@Seafarer
Tools op je telefoon of laptop kunnen wel wat weergeven maar ook niet meer dan de basics.
Zo zwart wit als jij het nu schetst is het namelijk niet, en gezien @Xilion aangeeft dat hij de problemen lang niet altijd ervaart maakt het lastig om te debuggen.

Zal wellicht wat beroepsdeformatie zijn als professioneel netwerk nerd maar WiFi metingen hebben voor mij enkel waarde als ze met goede meet apparatuur en software worden uitgevoerd en die is helaas nooit goedkoop.

Maaruh da's stiekem ook weer een geheel ander topic / plek op dit forum.
Basis ellende is met basis tools te detecteren. Daarbij heb je in een woonhuis helemaal geen sofisticated spul nodig.
Toch nodig? Dan is de kachel gewoon kapot. Zo basis is het allemaal. ;)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• Seafarer

Seafarer

XXX

Racer89 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:15:
Het zou ook een draadloze wifi camera kunnen zijn of een draadloze deurbel die stoort. Die zie je in de standaard wifi analyzer niet terug.
Met inSSIDer haal je dat boven.

Er zijn ook nog gratis multiping tooltjes dan zie je waar je de ping verliest.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:31
Xilion schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:40:
Ik heb de laatste tijd veel last van een losse thermostaat die random geen verbinding meer kan maken met de kachel.

Ik gebruik een MCZ Deco Air, welke gebruik maakt van de losse 'afstandsbediening' (zit tevens een temperatuur sensor in) als thermostaat.

Het betreft deze afstandsbediening:
[Afbeelding]

Volledig random verbreekt de verbinding tussen de kachel en de afstandsbediening, waarbij de kachel terugvalt op zijn eigen temperatuur sensor. Maar gezien deze zich in de kachel bevindt is dit geen goede indicator voor de temperatuur in de ruimte.
Zodra dit probleem zich voordoet lijkt het enige wat werkt te zijn om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Dit houdt in dat de kachel kort van de stroom gehaald moet worden om vervolgens de afstandsbediening aan te zetten kort bij de kachel op het moment dat de kachel weer stroom krijgt. Zeker op de koude dagen is dit (los van het tijdrovende) verre van ideaal.

Wat ik al gedaan heb:
1. Kachel was eerst verbonden met een WiFi netwerk welke 2.4 Ghz / 5.0 Ghz combineert. Volgens deze pagina zou het beter zijn om een netwerk te gebruiken welke alleen maar 2.4 Ghz gebruikt. Los WiFI network voor 2.4 Ghz gemaakt, maar helaas zonder resultaat.
2. Batterijen van de afstandsbediening vernieuwd. Ook in de app worden deze weergegeven als 72% 'vol'.

Mocht iemand een oplossing hiervoor weten of simpelweg iets wat ik nog kan proberen hoor ik het graag!
Zelf heb ik geen ervaring met jouw AB, maar in principe werkt de afstandsbediening via dezelfde protocollen als de smartphone app. Ik heb nog een verouderde iPhone die ik uitsluitend voor de kachel gebruik. Deze heeft -anders dan andere AB's- gewoon even tijd nodig om te verbinden aan het kachel netwerk.

De kachel heeft een eigen Wifi netwerk waar je rechtstreeks aan kunt verbinden. Mijn ervaring is, dat dat beter connect dan wanneer je het kachel netwerk koppelt aan je thuis netwerk. Dat laatste heeft alleen voordelen als je dat met een smartphone doet. Je kunt er dan vanaf buiten ook bij.

Analoog komt weer helemaal terug

• Xilion
cyclone schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:06:

Denk dat je aanname dat iedereen die op Tweakers komt een bepaalde skillset heeft niet helemaal correct is, maar ik heb die kennis in ieder geval niet dus kan daar helaas zelf niet veel meer mee dan dit.

Waardeer wel je hulp!
Seafarer schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 21:52:
[...]

Dan kun je toch wifi analyzer op je telefoon zetten? Als je ziet dat je kanaal 1 gebruikt en er zitten nog 10 man op dan weet je al dat je een ander kanaal op moet zoeken.

Of idioten die niet 1,6,11 gebruiken. Of eigenwijze buren die toch in een woonwijk 40Mhz gebruiken inplaats van 20Mhz.
Dat zie je allemaal. Dan nog "InSSIDer" maak een gratis account aan. Heel inzichtelijk.
De kachel is verbonden met mijn eigen WiFi-netwerk om deze ook op afstand te kunnen bedienen. Echter lijkt de kachel zelf ook een WiFi-netwerk te gebruiken voor communicatie met de afstandsbediening. Daar heb ik geen controle over qua kanaal en dergelijke. Het WiFi-netwerk van de kachel zit overigens op kanaal 4, wat volgen mij niet heel handig is.
bert pit schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 23:23:
[...]

Zelf heb ik geen ervaring met jouw AB, maar in principe werkt de afstandsbediening via dezelfde protocollen als de smartphone app. Ik heb nog een verouderde iPhone die ik uitsluitend voor de kachel gebruik. Deze heeft -anders dan andere AB's- gewoon even tijd nodig om te verbinden aan het kachel netwerk.

De kachel heeft een eigen Wifi netwerk waar je rechtstreeks aan kunt verbinden. Mijn ervaring is, dat dat beter connect dan wanneer je het kachel netwerk koppelt aan je thuis netwerk. Dat laatste heeft alleen voordelen als je dat met een smartphone doet. Je kunt er dan vanaf buiten ook bij.
Zover ik weet lijkt de kachel over twee WiFi-adapters te beschikken waar de afstandsbediening op het eigen WiFi-netwerk zit en daar communiceert met de kachel. De kachel zit zelf ook nog eens op mijn eigen WiFi-netwerk om deze ook daar beschikbaar te hebben en via internet toegankelijk te maken.

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 17:20
@Xilion Heb je misschien unifi accesspoints? Of heb je misschien met "geavanceerde" instellingen gespeeld zoals bijvoorbeeld DTIM, UAPSD, BSS Transition, Fast roaming, Proxy ARP en band steering?
Wat je ook nog kunt proberen is de firmware van de afstandsbediening en kachel updaten. Dat kan met de MCZ Update app. Pincode is gewoon de huidige tijd die je telefoon aangeeft. Verder spreekt het voor zich.

• Xilion
Chatslet schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
@Xilion Heb je misschien unifi accesspoints? Of heb je misschien met "geavanceerde" instellingen gespeeld zoals bijvoorbeeld DTIM, UAPSD, BSS Transition, Fast roaming, Proxy ARP en band steering?
Nee
Chatslet schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
@Xilion Wat je ook nog kunt proberen is de firmware van de afstandsbediening en kachel updaten. Dat kan met de MCZ Update app. Pincode is gewoon de huidige tijd die je telefoon aangeeft. Verder spreekt het voor zich.
Ik gok dat dit voor nieuwere kachels is, de app die ik gebruik laat nergens een wachtwoord zien (https://play.google.com/s...=it.fluidsoft.mcz.maestro). Die werkt voor de rest met 2 wachtwoord, (recepten en technisch menu). Deze wachtwoorden zijn voor al deze kachels hetzelfde en beide wachtwoord geeft een error in de door jouw genoemde app.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

Racer89 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 06:57:

Zijn dat de Rekord Premium pellets? Hoe bevallen ze?

Mijn boefje is liev!

• Chatslet
@Xilion Je moet de MCZ update app hebben en niet de MCZ maestro app om je afstandsbediening te updaten.

• Xilion
Chatslet schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:00:
@Xilion Je moet de MCZ update app hebben en niet de MCZ maestro app om je afstandsbediening te updaten.
Mijn antwoord was niet heel duidelijk nu ik hem zo terug lees. Maar ik heb de update app geïnstalleerd, echter werkt deze niet met mijn (schijnbaar te oude) pelletkachel. Zodra je de update app start hoort de kachel je te voorzien van een wachtwoord, maar dat ondersteund mijn pelletkachel schijnbaar niet. Mijn bedieningspaneel is ook totaal anders dan in de afbeeldingen die in de Play Store staan.

• Chatslet
@Xilion Nee, dat is niet hoe de app werkt. Je start de app en voert als wachtwoord de huidige tijd in. Is het dus kwart voor tien dan is het wachtwoord 0945
Vervolgens krijg je een menu waarmee je via BLE en wifi naar MCZ spul kunt zoeken.

• Xilion
Chatslet schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:57:
@Xilion Nee, dat is niet hoe de app werkt. Je start de app en voert als wachtwoord de huidige tijd in. Is het dus kwart voor tien dan is het wachtwoord 0945
Vervolgens krijg je een menu waarmee je via BLE en wifi naar MCZ spul kunt zoeken.
Dan kom ik inderdaad verder. Als ik vervolgens de optie kies voor afstandsbediening krijg ik 2 opties, waarbij mijn afstandsbediening niet getoond wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62jyt1lpy8lfiPr5nlcInCvu7pA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PjslQOeFgbLU0qGbUeIpAZjX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnqAzbvi3FMQiNBBBFZlu2Ma3iw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J4vKodcNLJTIukdenf4X9HfE.png?f=user_large

De optie om de pelletkachel zelf te updaten, probeert een bluetooth verbinding op te zetten. Maar ook daar beschikt mijn kachel niet over en kan deze enkel via USB-stick geupdate worden (daar heb ik online nog nooit iets over gezien/gelezen qua beschikbaarheid).

• Chatslet
Dan zit je nog op de oude software. Je hebt dan een installateursaccount nodig om firmware te downloaden. Daar kun je dan je kachel mee updaten. Als dat eenmaal is gebeurd dan kun je vanuit de app updaten. Oudere type afstandsbedieningen kun je met een Windows tool via USB updaten. Je zal dus een installateur moeten vinden die dat wilt doen of kijken of je zelf zo’n account kunt aanmaken.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:49

B2

wa' seggie?

Voor iedereen met een pelletkachel met de Agua-IOT Wifi module en Homey: versie 2.0.1 is nu beschikbaar en deze ondersteunt meerdere merken kachels: https://homey.app/en-us/a...e/Agua-IOT-Pellet-Stoves/

Iedereen die een testversie draaide moet even overstappen/upgraden naar deze versie. (Ook degenen die een link voor een testversie hebben gekregen moeten deze installeren, Homey zag het liever in de originele app)

[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 30-01-2026 15:42 ]

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste