Het halve dorp rookt hier er (helaas) gewoon vrolijk op los.Chatslet schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:27:
@JB De stookwijzer is wel degelijk een ding. Wij hebben hier in de buurt een aantal houtkacheltokkies die er bij mistig weer voor zorgen dat niemand meer een raam of ventilatierooster open kan zetten. Dan komen er hier mensen aan de deur klagen terwijl de kachel geen eens aan staat omdat er sinds kort een pijp op de aanbouw staat. Dus gewoon even rekening met anderen houden.
Onze directe buren zijn ook behoorlijk erg, zelfs met goed weer is het alsof je naast een oude kolenfabriek staat.
Hij staat regelmatig te hakken en zagen (ook niet zo blij mee ivm lawaai), dus ik kan me ook niet voorstellen dat het hout goed droog is.
Vervolgens kom je dan in het praktisch onhaalbare idee van de overheid:
Er iets van zeggen levert niks op.
Anderen hebben dat al geprobeerd, of de rest houd liever de status quo ivm nare ruzies (zijn niet de meest sociaal toegankelijke mensen)
Bij de gemeente klagen kan, maar die vragen eerst of je al zelf gesprek bent aangegaan; zie vorige zin.
Blijft er enkel een juridisch verhaal over......
Dan staan vervolgens ook alle relaties op scherp natuurlijk.
Het is ook extreem dubbelzinnig.
Wat moeten mensen als het dagen achter elkaar zogenaamd "code rood" is?
In de kou gaan zitten?
Met het weer van afgelopen dagen verhoog je dan ook kans op schimmel en andere narigheden.
Ik zeg absoluut niet dat alles maar moet kunnen, maar het is een lastige kwestie waar ik persoonlijk voor beide kanten goede argumenten zie.
Die weer codes vind ik zelf alles behalve betrouwbaar.
Zeer regelmatig staat er oranje of rood, terwijl er niks aan de hand is over vice versa.
Misschien hangt dat ook sterk af waar je woont?
[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 09-11-2025 22:48 ]
/f/image/D2DFLEGHpQ4PYCJieFy7AEhi.png?f=fotoalbum_large)