Even voorop gesteld ik ben hier geen expert in, maar heb mij wel een beetje ingelezen voor wat betreft mijn situatie :
@
PVPaneel mijn gemeente heeft hier niets over in APV staan dus dat is dan neem ik aan lokale regelgeving ?
Jouw referentie betreft een bouwverordening en is bij mijn weten (maar ook hier weer ik ben geen expert) alleen van toepassing op nieuwbouw en niet bij renovatie / bestaande bouw.
Jouw dik gedrukte opmerking over regelgeving impliceert dat er wet / regelgeving is, maar die heb ik dus niet terug kunnen vinden. Nou wil dat niet zeggen dat deze er niet is, dus als iemand hier een bron voor heeft graag.
Ik heb mijn kachels (ik heb er 2 en een 3de in aankomst) waarvan 1 pellet die een houtkachel heeft vervangen. Zo geinstalleerd, in goed overleg met mijn directe buren dat deze geen overlast veroorzaken.
APV dicteerde niets tijdens de bouw hiervan (alles is redelijk recent aangelegd) niets / geen beperkingen.
Verder (zoals al aangegeven) is een pellet kachel rook en reuk vrij (na de eerste 5 minuten) in tegenstelling tot mijn houtkachels die ondanks dat ik schoon en droog hout stook je wel ruikt.
Maar behalve tijdens de ontsteek fase geven mij kachels (pellet of hout) amper tot geen zichtbare rook.
Zo ver mij bekend is er ook geen wet en regelgeving maar common sense is wel dat je geen overlast wilt veroorzaken.
Ik ben bekent met de maatschappelijke discussie over houtstook maar ook hier kan op dit moment niet gehandhaafd worden (ook niet bij overlast) i.v.m. gebrek aan wet en regelgeving hierover.
Dit is mijn afdronk mocht deze niet stroken met de werkelijke situatie in Nederland op dit moment laat ik mij graag (s.v.p. met bron verwijzing) corrigeren zodat we hier de juiste info verkondigen.
[
Voor 9% gewijzigd door
cyclone op 03-03-2025 10:51
]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...