Hier op dit moment door zachte pellets heen en nu op hardhout over.Deze hardhout pellets bevallen zeer goed.Je merkt dat ze lang zwart in het bakje blijven en ik heb ook veel minder as.De ruit niet meer/minder vies als met de zachtere pellets.Maar veel meer warmte afgifte.Is goed aan de kachel voelbaar.
Prijs hardhout pellets iets duurder 960Kg € 264 netto aan huis
Laatst even een test met water gedaan met verschillende pellets.De zachte vielen meteen in het water uit elkaar en de andere met hardhout waren zelfs na 1 uur in water nog niet uit elkaar gevallen.Alleen een beetje gezwollen
Pikant detail is dat beide type pellets bij dezelfde leverancier vandaan komen.
De Anselmo Cola heeft een mooie grote korf.De afstelling van de toevoer heb ik gezet op -6(schaal tot -9/+9)
Bij stand 0 is het me echt te warm met deze ruim 11Kw kachel :)Maar wel lekker
Persoonlijk slechte ervaring met Elite.Kan aan de transporteur hebben gelegen,of de fabrikant,maar ik had in een bestelde pellet 6 zakken met brokken schimmel en zakken die slecht geseald waren.
Prijs hardhout pellets iets duurder 960Kg € 264 netto aan huis
Laatst even een test met water gedaan met verschillende pellets.De zachte vielen meteen in het water uit elkaar en de andere met hardhout waren zelfs na 1 uur in water nog niet uit elkaar gevallen.Alleen een beetje gezwollen
Pikant detail is dat beide type pellets bij dezelfde leverancier vandaan komen.
De Anselmo Cola heeft een mooie grote korf.De afstelling van de toevoer heb ik gezet op -6(schaal tot -9/+9)
Bij stand 0 is het me echt te warm met deze ruim 11Kw kachel :)Maar wel lekker
Persoonlijk slechte ervaring met Elite.Kan aan de transporteur hebben gelegen,of de fabrikant,maar ik had in een bestelde pellet 6 zakken met brokken schimmel en zakken die slecht geseald waren.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 22:13 ]