Ik gok ergens tussen de 1700 en 2000 uren voordat hij de melding geeft.
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:56:
Wij hebben afgelopen week voor de Nordic Fire Victor 8 gekozen. Wie heeft er ervaring met deze pelletkachel qua geluid?
Daarnaast lees ik overal dat het rookkanaal boven de nok moet uitkomen. Nu hebben wij aan de voorzijde van het huis op de eerste verdieping een stukje platdak. Door de verkoper werd gezegd dat het rookkaneel prima daar naar buiten kan. (scheelt 1x betonboring en plaatsing op het dak). De plek waar het rookkanaal naar buiten gaat is op ongeveer 4/5 meter van de buren vandaan en aan de andere zijde heb ik geen buren. Als je op de eerste verdieping naar buiten gaat kom je boven de dakgoot uit.
Zou dit voldoende moeten zijn om geen overlast te veroorzaken voor de buren? En is het juridisch ook juist?
Bespaar jezelf ellen en laat 'm uitkomen op het platte dak, om vervolgens de buis langs de hogere opbouw omhoog te leiden en alsnog boven je nok uit te komen.
Qlima pellets (van de praxis) zijn rebranded Plospan pellets. Rechtstreeks dat merk kopen is dus goedkoper

Hornbach heeft (had?) ze behoorlijk goedkoop per pallet.
Overigens vallen de reacties mbt bruine pellets mij hier reuze mee. Check je leverancier en/of distributeur. Er zijn enkele inferieure merken (in mijn ogen) welke garantie weigeren bij bruine pellets. Wegblijven bij dat soort prutsers dus. Een kachel hoort warm/heet/bloedheet te kunnen worden. Als je kachel daar niet tegen kan moet je beter werk afleveren
Vandaag voor het eerst sinds levering (eind 2016) een storing met de pelletkachel gehad. Balen dat het gebeurde, maar mooi om te zien dat het failsafe mechanisme goed werkt.
Ik kreeg tijdens de opstart de error NO LIGHTING dit terwijl er wel degelijk vlammen waren en mijn pijp al richting de 50 graden kroop.
Ik gok dat er net niet binnen de tijdsmarge een minimale temperatuur is gehaald. De firmware heeft dit 'probleem' gedetecteerd en is direct gestopt met pellets voeren en luchttoevoer.
Even gewacht tot alles uitgereuteld en afgekoeld was en daarna de branderbak met as en onverbrande pellets geleegd. Daarna opnieuw opgestart en alles ging weer prima.
Tijd voor een nieuwe sig..