Ik ben bezig om mijn slimme meter te koppelen aan OpenHab (met InfluxDB en Grafana). Ik draai deze echter op een NUC, dus geen GPIO. Nou ben ik iemand die dozen vol kabeltjes, bordjes en electronica heeft. Dus even wezen graven en ik heb nog een WeMos D1, een aantal ESP8266 en wat oude raspberry Pi's (v2) liggen. Echter, alle RJ11 kabels die ik vindt in mijn oude collectie hebben maar 2 aansluitingen en zijn dus niet te gebruiken voor dit projectje. Waardeloos, en dat was wel het laatste waarvan ik dacht het niet op voorraad te hebben.
Nou ben ik wel gecharmeerd van de ESP8266 oplossing, met voeding via de P1 connector. Maar zoals ik het zie heb ik dan RJ12 stekkers nodig, met 6 pin aansluitingen. Ik zit nu te dubben om daar wat van aan te schaffen, of toch een paar tientjes uit te geven aan een niet zelfbouw oplossing. Een usb -> P1 kabel. Die kan dan direct in mijn NUC server in plaats van de ESP oplossing die via Wifi de data nog moet versturen.
Wat denken jullie? ESP8266 of voor gemak (en wellicht stabiliteit
) gaan?
edit: mijn meter is een Iskra AM 550
Nou ben ik wel gecharmeerd van de ESP8266 oplossing, met voeding via de P1 connector. Maar zoals ik het zie heb ik dan RJ12 stekkers nodig, met 6 pin aansluitingen. Ik zit nu te dubben om daar wat van aan te schaffen, of toch een paar tientjes uit te geven aan een niet zelfbouw oplossing. Een usb -> P1 kabel. Die kan dan direct in mijn NUC server in plaats van de ESP oplossing die via Wifi de data nog moet versturen.
Wat denken jullie? ESP8266 of voor gemak (en wellicht stabiliteit
edit: mijn meter is een Iskra AM 550
[ Voor 1% gewijzigd door Reteip op 20-07-2020 21:10 . Reden: meter toegevoegd ]